Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:20:
Update ziet er niet rooskleurig uit. Nu al meerdere keren batterij moeten verwijderen en opnieuw proberen, maar krijg steeds "Phone Recovery" en dan begint het hele zaakje opnieuw.

Heb NSU opnieuw geinstalleerd, comp herstart, lijkt nu ook geen firmware meer op de mobiel te zien (geeft alleen update 12.0.013 aan, geen geinstalleerde versie) en mobiel doet ook geen reet meer.

Zucht... ideeen?
Zie mijn advies in een eerdere post in dit GoT-deel om firmwareupdates niet via USB-hubs te installeren: http://gathering.tweakers...message/28356939#28356939

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224734

Nog een vraagje:

Ik heb al Route 66 op mijn toestel, maar nou was ik pas aan het kloten met Kaarten, en toen ik heb ik volgens mij op accepteren geklikt bij de Nokia overeenkomst (met verwijzing naar overeenkomst op http://europe.nokia.com/A4403045).

Ben ik daarmee automatisch geabonneerd op zo'n 3 jarig abonnement voor 80 euro? En wordt dit dan via de rekening van mijn provider verekend? Zou wel naatje zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:37
Goed, zojuist Nokia Maps mét aangeschafte navigatie eens uitgetest. Ik moet zeggen dat het mij veel beter bevalt dan Route66. Bijvoorbeeld herberekenen van een route, wanneer je zelf besluit om een andere route te rijden, dat werkt veel beter met Nokia Maps dan bij Route66. Route66 blijft je domweg terugsturen naar zijn eigen route :X

Het enige dat lijkt te missen (!) is TMC-info :? Is dat juist of heb ik er toch overheen gekeken ???

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 07-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 224734 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:50:
Nog een vraagje:

Ik heb al Route 66 op mijn toestel, maar nou was ik pas aan het kloten met Kaarten, en toen ik heb ik volgens mij op accepteren geklikt bij de Nokia overeenkomst (met verwijzing naar overeenkomst op http://europe.nokia.com/A4403045).

Ben ik daarmee automatisch geabonneerd op zo'n 3 jarig abonnement voor 80 euro? En wordt dit dan via de rekening van mijn provider verekend? Zou wel naatje zijn....
Nee hoor, zolang je geen betaling hebt gedaan heb je ook geen licentie aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:58:
[...]

Nee hoor, zolang je geen betaling hebt gedaan heb je ook geen licentie aangeschaft.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171163

Kunnen nog meer mensen dit bevestigen??

Op welk forum ik ook kijk, iedereen heeft het erover dat je garantie vervalt als je je productcode wijzigt / toestel unbrand....
[
Ik ben ook zeer benieuwd of er iemand wat meer over weet...

Mijn toestel heb ik ook verzekerd, maakt het dan ook nog wat uit? Wil graag de software vervangen maar niet tegen de lamp lopen mocht er iets kapot gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 13:42
Anoniem: 224734 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:27:

Op welk forum ik ook kijk, iedereen heeft het erover dat je garantie vervalt als je je productcode wijzigt / toestel unbrand....
Laten we elkaar nu niet gek maken met veronderstellingen op forums, maar gewoon kijken naar wat Nokia bepaalt.
Hier staan de garantiebepalingen voor Europa en hier wordt in de FAQ nog eens expliciet gezegd wat niet is gedekt.
Het gebruik van andere dan de meegeleverde software staat daar niet bij, of het zou al geschaard moeten worden onder 'verkeerd gebruik'. Mijns inziens kan het gebruik van het apparaat met originele door Nokia geleverde firmware, maar gemaakt voor een andere regio (productcode) dan waarvoor het product is geleverd, hier niet mee bedoeld worden.

Iets anders is dat je leverancier kan zeggen dat jij het door hem geleverde product zodanig hebt aangepast dat hij zich niet meer gebonden voelt aan zijn verplichting om gedurende een zekere tijd in te staan voor de goede werking van het geleverde product. Dat kan dus het geval zijn als je een branded exemplaar hebt omgebouwd naar een unbranded. Maar dan heb je altijd nog de fabrieksgarantie van Nokia achter de hand.

Vergelijk het eens met een PC. Je koopt bijvoorbeeld een HP bij winkel X. De HP wordt standaard geleverd met Windows Vista OEM NL. Stel de harde schijf gaat na een maand of wat kapot. Denk je echt dat de garantie van HP vervallen is en dat winkel X zich aan zijn verplichtingen kan onttrekken door te stellen dat je er geen Linux, of Windows XP, of MS-DOS (en dan ook nog eens in een andere taal) op had mogen zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door erikd_o op 07-07-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171

ik heb even de laatste posten gekeken maar kan nergens vinden.

ik heb via nokia suite de nieuwste software updater gedownload.
bij het software update staat nog steeds wilt u updaten naar V11 maar ik krijg geen V12

weet iemand hoe ik dat kan fixen om toch V12 te installeren.

(heb een simlock vrije N95)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 130171 op 07-07-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
TweakMij schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Zie mijn advies in een eerdere post in dit GoT-deel om firmwareupdates niet via USB-hubs te installeren: http://gathering.tweakers...message/28356939#28356939
Had ik gemist in al het geweld. Heb de update gedraaid via een USB aansluiting aan de voorkant van mijn pc, zou me eigenlijk niets verbazen als die als een hub worden gezien. Ga het voor de zekerheid nog even proberen, bij de NSP werd me verteld dat het ding anders vrijwel zeker terug moet naar Nokia (die kerel had het over printplaten en solderen, beetje nekharen gevoel). Eerst maar even proberen via mijn leverancier, dan zien we wel verder. Kan ik meteen proberen dat slider probleem te laten oplossen.

Bedankt voor de tips nogmaals, wordt vervolgd.

(oh ja, voor de volledigheid, heb zo'n beetje alle combinaties van pc/telefoon herstarten, software opnieuw installeren etc gepobeerd, zonder resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
Anoniem: 130171 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:31:

bij het software update staat nog steeds wilt u updaten naar V11 maar ik krijg geen V12

weet iemand wat de probleem is?
Heb je een branded versie? Dan kan het nog even duren voor er een versie voor jouw telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 130171 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:31:

weet iemand hoe ik dat kan fixen om toch V12 te installeren.

(heb een simlock vrije N95)
Je weet dat je ook de nieuwste Nokia PC Suite nodig hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221114

kmmartins schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:09:
[...]

Door je productcode te wijzigen, staat ergens in dit topic al beschreven, (is ook zeer eenvoudig)
Bedankt! Opgezocht & uitgevoerd.
Het aanpassen van de productcode (N95, Deel IV) is eitje...

Maar het firmware updaten daarna gaf foutmeldingen: Interne Modulefout. Die term kon ik hier niet op het forum/topic terugvinden. Ik vermoed dat het ligt aan het gebruik van Windows Vista OF dat programma waarmee de productcode heeft aangepast heeft misschien de pcsuite drivers aangepast? Gelukkig heb ik wel kunnen updaten vanaf een andere XP pc.

Edit: wellicht doordat ik hier eerst de nieuwste updater heb geinstalleerd. Op mijn andere pc met vista stond een oudere versie. Who knows..

@Dafmay: Ook hier werkt Route66 na de update nog steeds. Vreemd maar wel handig... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 221114 op 07-07-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24

WoutF

Hoofdredacteur
Is er iemand die het hele proces (productcode wijzigen, en firmware updaten) vanaf een Vista succesvol heeft uitgevoerd? Ik heb hier namelijk geen XP pc beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WoutF schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:43:
Is er iemand die het hele proces (productcode wijzigen, en firmware updaten) vanaf een Vista succesvol heeft uitgevoerd? Ik heb hier namelijk geen XP pc beschikbaar
Ja, ik... Zie hierboven. Maar de firmware updaten lukte me niet op de vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218067

Anoniem: 221114 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:42:
[...]

Bedankt! Opgezocht & uitgevoerd.
Het aanpassen van de productcode (N95, Deel IV) is eitje...

Maar het firmware updaten daarna gaf foutmeldingen: Interne Modulefout. Die term kon ik hier niet op het forum/topic terugvinden. Ik vermoed dat het ligt aan het gebruik van Windows Vista OF dat programma waarmee de productcode heeft aangepast heeft misschien de pcsuite drivers aangepast? Gelukkig heb ik wel kunnen updaten vanaf een andere XP pc.

Edit: wellicht doordat ik hier eerst de nieuwste updater heb geinstalleerd. Op mijn andere pc met vista stond een oudere versie. Who knows..

@Dafmay: Ook hier werkt Route66 na de update nog steeds. Vreemd maar wel handig... :9
Ik had ook de waarschuwing : "interne module fout", toen heb ik nokia software updater opnieuw geïnstalleerd, en alles werkte weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 221114 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Ja, ik... Zie hierboven. Maar de firmware updaten lukte me niet op de vista.
Blijft leuk. Als ik ergens lees " zie hierboven", dan geldt dat voor mij omgekeerd, dwz "zie hieronder". Dit omdat ik bij voorkeuren GoT heb aangegeven het nieuwste bericht bovenaan te zien :)

Hoezo off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de browser staan een aantal standaard mappen, zoals bijv. toepas. downloaden, geluiden downloaden etc. Het lukt me niet om die mappen te verwijderen. Die optie is niet beschikbaar bij mappen maar alleen bij bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik heb dit niet alleen met mappen ook met sommige spellen...

ik heb een keer alle fabrieksinstellingen terug gezet en nu krijg ik de programma's en spellen die er al op stonden er niet meer af.. ook niet als ik deze eerst opnieuw installeer

off-topic: een edit van 173% O-)

[ Voor 173% gewijzigd door Bulleteater op 07-07-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 06-06 19:19
Anoniem: 98248 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Kan je gewoon in het logboek zien.
Hmm zo te zien vraag het toch redelijk wat mb's ! het A-GPS Gebeuren !

Heb nu alleen Intergrated GPS aan staan en buiten binnen 10 sec een fix ! :-)
Dit is wel een hele verbetering met daar voor dus......

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
TweakMij schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Geloof het of niet, maar dit was dus het probleem. Telefoon is nu wél geupdate godzijdank, backup wordt nu teruggezet. Met héél veel dank aan TweakMij dus nog even de volgende tip:

TIP: Update je firmware ALLEEN via een USB aansluiting DIRECT op de ACHTERKANT van je PC, dus zonder tussenkomst van een hub.

Zoals bij mij bleek word de aansluiting aan de voorkant van de PC ook als aangesloten via een hub gezien, dus dat werkt niet/kan problemen opleveren.

Hartelijk dank voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:02:
[...]

Geloof het of niet, maar dit was dus het probleem. Telefoon is nu wél geupdate godzijdank, backup wordt nu teruggezet. Met héél veel dank aan TweakMij dus nog even de volgende tip:

TIP: Update je firmware ALLEEN via een USB aansluiting DIRECT op de ACHTERKANT van je PC, dus zonder tussenkomst van een hub.

Zoals bij mij bleek word de aansluiting aan de voorkant van de PC ook als aangesloten via een hub gezien, dus dat werkt niet/kan problemen opleveren.

Hartelijk dank voor alle tips!
Goh ik blijf het wonderlijk vinden hoe gevoelig dit soort zaken af en toe toch blijkbaar weer zijn. En erg gaaf dat de update nu gelukt is ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Alleen even met A-GPS aan kijk wat je positie is komt op 470kb
Dit is net zo veel als een grote internet page, het A-GPS gebeuren
is dus best een dure zaak !

Heb nu alleen Intergrated GPS aan dit kost veder niks... en binnen 10 sec een fix ( buiten ) :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
A-GPS hoeft niet altijd aan en zou weinig dataverbruik hoeven op te leveren. Als je GPS op je N95 start met A-GPS aan en een dataconnectie via WiFi hoeft het je niets te kosten. Je kunt daarna een aantal dagen genieten van een snelle GPS-fix, met A-GPS uit.
De maker van de GPS-chip in onze N95 heeft er een informatieblad over.

Dit verklaart de waarnemingen van eerdere posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Na een tijdje gebruiken is m'n speakertje (bij normaal bellen, niet handsfree) enorm gaan kraken en zit er een echo op. Heel irritant. Andere die hetzelfde probleem ervaren?

Ik ga zo T-Mobile bellen (direct bij hun besteld), maar vroeg me af of dit een bekend probleem is (ik spraak toevallig een week oid voordat ik het probleem kreeg iemand anders die hetzelfde probleem heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:37:
A-GPS hoeft niet altijd aan en zou weinig dataverbruik hoeven op te leveren. Als je GPS op je N95 start met A-GPS aan en een dataconnectie via WiFi hoeft het je niets te kosten. Je kunt daarna een aantal dagen genieten van een snelle GPS-fix, met A-GPS uit.

Ik kan geen wlan selecteren voor A-GPS hoor. Ik zag dat ergens anders al gemeld, maar dacht ligt vast aan mij. Maar heb nu goed uitgezocht en ik heb het zo:

Als je in Maps de data verbinding kiest, dan is dat voor updates van de maps of route.. niet voor de A-GPS

Instrumenten -> instellingen -> algemeen -> Positiebepaling -> Positiebepalingsserver (voor A-GPS) -> Toegangspunt -> Kan hier geen wlan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Ik kan geen wlan selecteren voor A-GPS hoor. Ik zag dat ergens anders al gemeld, maar dacht ligt vast aan mij. Maar heb nu goed uitgezocht en ik heb het zo:

Als je in Maps de data verbinding kiest, dan is dat voor updates van de maps of route.. niet voor de A-GPS

Instrumenten -> instellingen -> algemeen -> Positiebepaling -> Positiebepalingsserver (voor A-GPS) -> Toegangspunt -> Kan hier geen wlan selecteren
Yep same here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik haat het om soms gelijk te hebben :P
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:54:
[...]

A-GPS connect met een server van Nokia via GPRS/UMTS/HSDPA óf WLAN .... dus als je niet op je eigen WLAN (óf dat van een ander ;) ) zit dan kost dat dus geld omdat er datverkeer plaatsvind.
Toen dacht ik al dat ik het niet kon selecteren, maar omdat ik het nu weer zag, ging ik het maar is goed checken.. en helaas geen wlan via A-GPS

Anders heb je straks mensen die denken, omdat ze in Maps wlan hebben opgegeven, dat ze geen data verbruiken. En dat het dus niks kost.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 07-07-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor diegene die de OP kan editten mischien een tip die het vermelden wél waard is naar mijn mening.

Zowel TweakMij, NeedForTweak én ondergetekende hebben problemen ondervonden met het updaten van de Nokia Firmware nadat de telefoon aangesloten was op een vorm van een USB Hub (Dockingstations en frontaansluitingen op een PC zijn ook geschakelde USB aansluitingen.)
Updaten werkt dus blijkbaar het veiligst via de directe poorten op een laptop óf PC.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat je idd gelijk hebt. Daarnaast kan zo'n productcode altijd nog teruggezet worden, dus eigenlijk is er niks aan de hand.

Ik kon me sowieso niet meer inhouden dus heb hem net geunbrand (was vodafone branded), met behulp van Masta-G's input uit het vorig forum:
Vervolgens stond gelijk bij Nokia Software Update de nieuwe firmware V12 klaar die nu is geïnstalleerd en helemaal super werkt! (snelle fix, menu's nog precies hetzelfde en bijna al mn progs gehouden).

Dus ik ben weer helemaal blij! Eindelijk van al die Vodafone troep af :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Mau_Maus schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Jammer maar helaas dus. Ik kon het zelf niet uitproberen, omdat mijn N95 weg is voor reparatie.

Ik kwam nog wel iets tegen bij het zoeken naar informatie over assisted gps: SIM met ingebouwde assisted-gps, en een verplichting van de EU aan de mobiele operators.

In dit document van 26-09-2006 over de N95 op de site van Nokia is te lezen dat A-GPS vanaf het begin de bedoeling is geweest. Kennelijk hebben ze het pas met deze firmware voor elkaar gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door erikd_o op 07-07-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:37:

Ja leuk via WiFi , waar haal ik onderweg een WiFi connectie vandaan..... ?
De meeste hotspots zijn beveiligt, dus daar heb je weinig aan 8)7

Maar via mijn abn van vodafone kom ik zo op de 50 mb als ik A-GPS laat aan staan !

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219192

Ik probeer de firmware update te installeren! Ik denk hehe daar is hij dan eindelijk, en vervolgens lukt het als maar niet, om gek van te worden! Hij zegt uploading software please wait, en dat balkje komt niet vooruit. En vervolgens zegt hij phone recovery, batterij en lader eruit, erin en weer aan. Maar dan doet hij weer hetzelfde? HELP HELP

Wie weet wat dit is of waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 23:08

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er zit geen SiRF in, maar een Texas Instruments GPS5300.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221490

Ik heb net de firmware geupdate. Maar...krijg met geen mogelijkheid maps v1.1 er meer op. Als ik hem installeer via nokia application installer, zie ik balk op de telefoon vollopen en zegt de tel dat eea is geinstalleerd, maar als ik daarna na de versie van maps kijk is het gewoon nog de oude versie. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 219192 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:01:
Ik probeer de firmware update te installeren! Ik denk hehe daar is hij dan eindelijk, en vervolgens lukt het als maar niet, om gek van te worden! Hij zegt uploading software please wait, en dat balkje komt niet vooruit. En vervolgens zegt hij phone recovery, batterij en lader eruit, erin en weer aan. Maar dan doet hij weer hetzelfde? HELP HELP

Wie weet wat dit is of waar het aan ligt?
Mischien handig om de posts van de afgelopen dag eens door te lezen. Ik vermoed dat je daar de oplossing wel tussen kunt vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Jammer dat er voor de N95 geen Map Manager is, zoals voor de 6110. Die schijnt het mogelijk te maken om kaarten te downloaden naar je PC en ze naar behoefte naar je N95 te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 221490 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:12:
Ik heb net de firmware geupdate. Maar...krijg met geen mogelijkheid maps v1.1 er meer op. Als ik hem installeer via nokia application installer, zie ik balk op de telefoon vollopen en zegt de tel dat eea is geinstalleerd, maar als ik daarna na de versie van maps kijk is het gewoon nog de oude versie. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ?
Als je even terug leest... ;) Ik heb hier ingesteld dat ik 100 berichten per pagina wil zien, dus moet inmiddels 2 pagina's terug

Verder vraag ik me af waarom je die 1.1 versie van Smart2Go zou willen omdat 'ie praktisch hetzelfde is als de Nokia 3.0 versie op het GPS Sateliet icoontje en wat andere minor verschillen ná.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Ja leuk via WiFi , waar haal ik onderweg een WiFi connectie vandaan..... ?
De meeste hotspots zijn beveiligt, dus daar heb je weinig aan 8)7

Maar via mijn abn van vodafone kom ik zo op de 50 mb als ik A-GPS laat aan staan !
Ik neem aan dat je inmiddels ook gelezen hebt dat A-GPS niet via wifi kan. Anders krijg je daar weer misverstanden van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:25:
Jammer dat er voor de N95 geen Map Manager is, zoals voor de 6110. Die schijnt het mogelijk te maken om kaarten te downloaden naar je PC en ze naar behoefte naar je N95 te sturen.
Yups.... alleen kun je natuurlijk ook gewoon je Micro SD kaart even in een card reader stoppen en je kaarten op die manier bijwerken/vervangen/aanvullen.

Dit gaat zelfs met een "verse" Micro SD kaart als je 'm maar één keer in je phone gehad hebt én Nokia Maps opgestart hebt :)

Er vanuitgaande dat je maploader op je pc hebt staan, hè

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-07-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mau_Maus schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:29:
[...]

Ik neem aan dat je inmiddels ook gelezen hebt dat A-GPS niet via wifi kan. Anders krijg je daar weer misverstanden van
Yeps, heb ik gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Ginz schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:10:
Er zit geen SiRF in, maar een Texas Instruments GPS5300.
Sorry. Je hebt helemaal gelijk, die zit er in. Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
................................

weet iemand wat het precies aan data kost A-GPS?

[ Voor 84% gewijzigd door Slux op 07-07-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
markmg schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:39:
................................

weet iemand wat het precies aan data kost A-GPS?
met A-GPS aan kijk wat je positie is komt op 470kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:30:
[...]

Yups.... alleen kun je natuurlijk ook gewoon je Micro SD kaart even in een card reader stoppen en je kaarten op die manier bijwerken/vervangen/aanvullen.

Dit gaat zelfs met een "verse" Micro SD kaart als je 'm maar één keer in je phone gehad hebt én Nokia Maps opgestart hebt :)

Er vanuitgaande dat je maploader op je pc hebt staan, hè
Ja, die methode ken ik. Je moet dan elke keer de kaarten downloaden. Maar als je bijvoorbeeld de ene keer naar Slowakije rijdt en een andere keer naar Portugal zou het handig zijn om setjes kaarten te wisselen vanaf de PC. Of onderweg vanaf je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:41:
[...]

met A-GPS aan kijk wat je positie is komt op 470kb
dat las ik ergens, maar waar komt die info vandaan 470kb ? alleen uit het logboek ? dat is bij mij niet echt betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Hier staat erg veel informatie over de N95 en over Nokia in het algemeen overzichtelijk verzameld. In het Duits, weer eens wat anders dan in het Engels.
Iets voor in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
markmg schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:48:
[...]

dat las ik ergens, maar waar komt die info vandaan 470kb ? alleen uit het logboek ? dat is bij mij niet echt betrouwbaar
Ik heb eerst me logboek op 0 gezet, toe Nokia Maps geopend
en verbinding gemaakt hij ziet waar ik op dat moment ben
toen gelijk uitgezet en logboek ingekeken, daar stond 470kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:41:
[...]

Ja, die methode ken ik. Je moet dan elke keer de kaarten downloaden. Maar als je bijvoorbeeld de ene keer naar Slowakije rijdt en een andere keer naar Portugal zou het handig zijn om setjes kaarten te wisselen vanaf de PC. Of onderweg vanaf je notebook.
Wordt tijd dat die 8GB Micro SD komt... alles van Europa past dan gewoon op één kaartje én je houd nog wat ruimte over voor mp3's en aanverwanten :+, moet je alleen ff kaartjes wisselen als je intercontinetaal gaat reizen ;)

Maar ff seriues, ik heb hier een 4GB kaartje erin zitten met daarop héél west Europa. Op het moment dat ik naar het voormalig oostblok moet dan zorg ik er wel voor dat m'n orginele 1GB kaart vol gezet heb met de maps van die regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:00:
[...]

Wordt tijd dat die 8GB Micro SD komt... alles van Europa past dan gewoon op één kaartje én je houd nog wat ruimte over voor mp3's en aanverwanten :+, moet je alleen ff kaartjes wisselen als je intercontinetaal gaat reizen ;)

Maar ff seriues, ik heb hier een 4GB kaartje erin zitten met daarop héél west Europa. Op het moment dat ik naar het voormalig oostblok moet dan zorg ik er wel voor dat m'n orginele 1GB kaart vol gezet heb met de maps van die regionen.
Ik doe het ook op deze manier. Op de originele Nokia geheugenkaart heb ik een stel kaarten van Zuid Europese landen staan. En op m'n 2GB Sandisk Ultra II kaart Benelux + duitsland en frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de mensen die twijfelen, productcode veranderen en firmware updaten kan prima op Vista :) Ben net van Tmobile naar unbranded gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:54:
Hier staat erg veel informatie over de N95 en over Nokia in het algemeen overzichtelijk verzameld. In het Duits, weer eens wat anders dan in het Engels.
Iets voor in de startpost?
Staan best wel een paar interessante items op die site, vooral omdat er ook schema's bij staan. Ik kan alleen niet begrijpen dat 'ie daar al wel het volledige diagram heeft staan voor A-GPS maar nog géén link naar de 12.0.013 firmware.
Desalnietteplus .... toch een blog om even in de gaten te houden.

thnkx _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het updaten is uiteindelijk toch gelukt, bedankt voor de tips jongens!!
En de GPS fix is werkelijk briljant, zo snel dat het nu gaat, en ik krijg gewoon 26/ 27 sattelieten!
Echt super!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 219192 op 07-07-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Je weet dat je ook de nieuwste Nokia PC Suite nodig hebt ?
ik heb de 6.83.14.1 versie dit is de nieuwste tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 13:51
Anoniem: 219192 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:51:
Het updaten is uiteindelijk toch gelukt, bedankt voor de tips jongens!!
En de GPS fix is werkelijk briljant, zo snel dat het nu gaat, en ik krijg gewoon 26/ 27 sattelieten!
Echt super!
26/27 satalieten?!? das wel erg veel volges mij ..zeker? dacht dat dat niet eens mogelijk was want de helft van de satalieten zitten toch aan de 'andere' kant van de aarde zeg maar?

aangezien er maar 30 zijn, dacht ik dat het maximum rond de 15 lag dus.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg in mijn rijtje als volgt:
27
26
17
9
5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:38:
[...]

Staan best wel een paar interessante items op die site, vooral omdat er ook schema's bij staan. Ik kan alleen niet begrijpen dat 'ie daar al wel het volledige diagram heeft staan voor A-GPS maar nog géén link naar de 12.0.013 firmware.
Desalnietteplus .... toch een blog om even in de gaten te houden.

thnkx _O_
Als ik hier mijn productcode 0536065 invul krijg ik te zien dat 11.0.026 de nieuwste firmware is.
Door de vele posts kan over niet officiële en wel officiële nieuwe firmware ben ik even de weg kwijt. Waar staat dat versie 12.0.013 beschikbaar is? Voor welke productcodes is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:59
Anoniem: 130171 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:54:
[...]

ik heb de 6.83.14.1 versie dit is de nieuwste tog?
Nee, ik heb hier al de 6.84.10.3

Vandaag eindelijk me toestel opgehaald, ben er echt super tevreden over. Zo ook maar ff de firmware meteen updaten nu er nog niks op geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Razor109 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:57:
[...]

26/27 satalieten?!? das wel erg veel volges mij ..zeker? dacht dat dat niet eens mogelijk was want de helft van de satalieten zitten toch aan de 'andere' kant van de aarde zeg maar?

aangezien er maar 30 zijn, dacht ik dat het maximum rond de 15 lag dus.
Je krijgt misschien via A-GPS de omloopbaangegevens van meer satellieten dan je 'ziet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 219192 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:58:
Ik krijg in mijn rijtje als volgt:
27
26
17
9
5
haha dat zijn de nummers van de satalieten, niet het aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
erikd_o schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:59:
[...]

Als ik hier mijn productcode 0536065 invul krijg ik te zien dat 11.0.026 de nieuwste firmware is.
Door de vele posts kan over niet officiële en wel officiële nieuwe firmware ben ik even de weg kwijt. Waar staat dat versie 12.0.013 beschikbaar is? Voor welke productcodes is dat?
Die site is gewoon nog niet upgedate. Is waarschijnlijk niet direct gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:03:
[...]

haha dat zijn de nummers van de satalieten, niet het aantal
Haha meen je niet? Dat is wel grappig dan!
Want hiervoor kreeg ik ook hele andere nummers!
Hoe kan je zien hoeveel sattelieten je hebt dan? Ga ik dat ook even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 219192 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:04:
[...]

Geen idee... Met Route66 zie je het ieder geval wel de aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 16:02
Anoniem: 219192 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:04:
[...]

Routeplannne, van locatie en dan staat er naast tussne haakjes hoeveel sattelieten je op dat moment hebt bij GPS positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:01:
[...]
Nee, ik heb hier al de 6.84.10.3

Vandaag eindelijk me toestel opgehaald, ben er echt super tevreden over. Zo ook maar ff de firmware meteen updaten nu er nog niks op geinstalleerd is.
huh zo raar ben nu @ nokia site
http://www.nokia.nl/A4393234

staat er op 6.83.xxxx

waar heeft u die 6.84 gedownload?

EDIT via google heb ik de 6.84 gevonden... bedankt voor de informatie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 130171 op 07-07-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 130171 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:08:
[...]

huh zo raar ben nu @ nokia site
http://www.nokia.nl/A4393234

staat er op 6.83.xxxx

waar heeft u die 6.84 gedownload?

EDIT via google heb ik de 6.84 gevonden... bedankt voor de informatie :)
Haha kijk dat je gelijkertijd net een bericht post ok.. maar dan zie je toch voor je edit dat ik de links kant en klaar had neer gezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

******* TIP********

Léés eens wat vaker de Tweakers.net frontpage ... én houd de MeukTracker in de gaten ;)

meuktracker: Nokia PC Suite 6.84 release 10

En als je wil weten hóe het komt dat mensen weten dat er nieuwe firmware is... Klikje .... daar kijken doet ooit wonderen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 07-07-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Update geinstalleerd, merk niet echt veel verschil, maar dat zal ook komen doordat ik het toestel nog niet echt grondig uitgetest had voordat ik de update er opgezet heb. Heb die a-gps maar uitgezet aangezien ik bij het abbo dat ik nu in het toestel heb zitten geen data abbo heb. Verder nog geen fix kunnen krijgen, maar heb het ook nog niet buiten geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218250

Ik ben de draad een beetje beetje kwijt....
Zonder dat ik nokia extra betaal voor navigatie, kon ik toch met nokia's software op de telefoon een route berekenen en de gps volgde dan op de kaart waar je was (alleen werd er geen info gegeven ala 'sla over 500 meter linksaf').
Mijn vraag is nu: bestaat die functionaliteit nu nog, dus na de update naar de nieuwste firmware?
Er waren iig geruchten dat het uitgeschakeld zou zijn.
Kan iemand die de update heeft uitgevoerd definitief uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 218250 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:28:
Ik ben de draad een beetje beetje kwijt....
Zonder dat ik nokia extra betaal voor navigatie, kon ik toch met nokia's software op de telefoon een route berekenen en de gps volgde dan op de kaart waar je was (alleen werd er geen info gegeven ala 'sla over 500 meter linksaf').
Mijn vraag is nu: bestaat die functionaliteit nu nog, dus na de update naar de nieuwste firmware?
Er waren iig geruchten dat het uitgeschakeld zou zijn.
Kan iemand die de update heeft uitgevoerd definitief uitsluitsel geven?
Die functie heet "Volgen en Zoeken" én ja ... die zit ook in de nieuwste (Nokia) versie. Op deze manier kun je inderdaad zonder dat abo bij Nokia af te sluiten navigeren. Wat alleen niet werkt is Point to Point én gesproken uitleg.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-07-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221490

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:27:
[...]

Als je even terug leest... ;) Ik heb hier ingesteld dat ik 100 berichten per pagina wil zien, dus moet inmiddels 2 pagina's terug

Verder vraag ik me af waarom je die 1.1 versie van Smart2Go zou willen omdat 'ie praktisch hetzelfde is als de Nokia 3.0 versie op het GPS Sateliet icoontje en wat andere minor verschillen ná.
Ik heb 2 pagina's terug gekeken maar....zie niet wat de oplossing moet zijn (misschien zie ik t over t hoofd), maar wat zou de oplossing moeten zijn ?
De v1.1 vind ik qua beeld en layout prettiger (vooral de sat-status)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216827

heb nu terug v3.0wk23 bo1 op me phone staan wil ik die nieuwe updates ervan installen heb forrum dus goed doorgespit en de links geprobeerd maar niks bij elke die ik probeer krijg ik update fout waar kan ik een goede update downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 221490 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:33:
[...]

Ik heb 2 pagina's terug gekeken maar....zie niet wat de oplossing moet zijn (misschien zie ik t over t hoofd), maar wat zou de oplossing moeten zijn ?
De v1.1 vind ik qua beeld en layout prettiger (vooral de sat-status)
Sorry dat ik het zeg, maar het zal mij eerlijk gezegd een w*rst zijn hoeveel sateliten m'n device ziet én/óf ze genoeg signaalsterkte hebben. Hoe dat m'n device dat aan me duidelijk maakt ....... tsja.
Waar het me (én de meesten) hier over gaat is dat het device een snelle én nauwkeurige gps fix krijgt, en dat deze snel beschikbaar is om te kunnen navigeren, De kaarten van Smart2Go en Nokia waren sowieso al gelijk dus daar kan het je ook niet over gaan.

Dat icoontje met sateliet info in gele/groene bolletjes ....

Oplossing..... leg je er bij neer... en ga weekend vieren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-07-2007 20:45 . Reden: tot 3 keer toe de verkeerde bb tag :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die zoek ik dus

Dat icoontje met sateliet info in gele/groene bolletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 216827 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:38:
heb nu terug v3.0wk23 bo1 op me phone staan wil ik die nieuwe updates ervan installen heb forrum dus goed doorgespit en de links geprobeerd maar niks bij elke die ik probeer krijg ik update fout waar kan ik een goede update downloaden
wat zeg je ik begrijp er niets van en waarom gebruik je geen leestekens dat leest namelijk veel makkelijker echt waar geloof mij nou...

Zo (af)zeik-modus uit ;) Ik meen dat de nieuwste versie gewoon op de nokia site staat. Probeer het daar eens...

EDIT > Ik heb 'm voor je ge-upload :

Nokia Maps update

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 07-07-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, daar staat wel de map loader maar niet de update voor de navigatie vind die schotel met dat kruis er door als je geen onvangst hem kei lelijk. vind die met die bolletjes gewoon veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:42:
[...]
Oplossing..... leg je er bij neer... en ga weekend vieren :)
Dat lijtk mij inderdaad de beste oplossing :D

Sowieso zou ik er absoluut niet van wakker liggen of de naviagtie er mooi of lelijk uit ziet, zolang die maar doet wat ie moet doen :p

Al doet ie dat nu ff niet bij mij, maar voor vanavond weet ik toch de weg, dus dat kan nog wel ff wachten, zonde om in je kostbare weekend uit te zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:48:
[...]

wat zeg je ik begrijp er niets van en waarom gebruik je geen leestekens dat leest namelijk veel makkelijker echt waar geloof mij nou...

Zo (af)zeik-modus uit ;) Ik meen dat de nieuwste versie gewoon op de nokia site staat. Probeer het daar eens...

EDIT > Ik heb 'm voor je ge-upload :

Nokia Maps update
heb dus de nieuwe ook van smart 2 go geprobeerd blijf update fout krijgen

ook hier krijg ik een update error

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 216827 op 07-07-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 216827 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:25:
[...]
heb dus de nieuwe ook van smart 2 go geprobeerd blijf update fout krijgen

ook hier krijg ik een update error
Tsja dat zit er niets anders op dan lekker weekend te gaan vieren.

(graag gedaan trouwens :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 05-06 11:03
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen:

Maar er is dus nu een officieele msn cleint voor symbian:

http://blog.isquare.nl/?p=316

:) samenwerking van nokia met msn ;)

ook is er weer een nieuwe versie van symtorrent (torrents dowloaden via je mobiel)
http://www.aut.bme.hu/portal/SymTorrent.aspx?lang=en

[ Voor 28% gewijzigd door Ruler-Nrg op 07-07-2007 22:16 ]

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ruler-Nrg schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:08:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen:

Maar er is dus nu een officieele msn cleint voor symbian:

http://blog.isquare.nl/?p=316

:) samenwerking van nokia met msn ;)
Hmm deze heb ik al bijna 1 week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:16:
[...]

Sssst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het is wel een uitkomst moet ik zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 05-06 11:03
Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:16:
[...]

slowchat: ja.. ik zie hem pas vandaag.. dit topic is ook zo onoverzichtelijk soms.. ik vind het ook een uitkomst vandaar dat ik hem hier maar gewoon poste

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Sorry jongens,
dit zal vast en zeker wel een miljoen keer zijn voorgekomen, maar ik weet neit de juiste trefwoorden te vinden in de quicksearch.

ik wil graag mijn muziek afspelen op dat linkerkantje
ik gooi momenteel mijn muziek in digital, maar ik kan het moeilijk terugvinden
eenmaal in de telefoon kan ik het nergens naartoe verplaatsen
hoe krijg ik het voor elkaar dat hij afgespeeld kan worden bij de musicplayer???

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 114361 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:26:
Sorry jongens,
dit zal vast en zeker wel een miljoen keer zijn voorgekomen, maar ik weet neit de juiste trefwoorden te vinden in de quicksearch.

hoe krijg ik het voor elkaar dat hij afgespeeld kan worden bij de musicplayer???

dank bij voorbaat
Ik heb met PC Suite gewoon in de map digital mappen gemaakt, daar mijn muziek
in gezet en dit kan ik gewoon in mediaplayer afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik moet zeggen, nokia heeft een erg goede update gemaakt. Eindelijk een goede GPS fix.
Verder is ook mijn probleem dat ik geen Voip over WLAN kon gebruiken opgelost. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 114361 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:26:
Sorry jongens,

dank bij voorbaat
Nadat je nieuwe muziekbestanden op je phone hebt gezet, moet je in het menu van de MP3 speler voor "refresh music library" kiezen. Dan worden de nieuwste bestanden ook gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRiSiS schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:31:
Ik moet zeggen, nokia heeft een erg goede update gemaakt. Eindelijk een goede GPS fix.
Verder is ook mijn probleem dat ik geen Voip over WLAN kon gebruiken opgelost. Top!
Helemaal mee eens, een grote verbetering tov de vorige FW. WLAN-verbinding is goed stabiel, en dat merk ik echt met truphone voip. Ook worden pagina's in de webbrowser veel vlotter opgebouwd. Plus een bijkomend voordeel is dat ik nu eindelijk het stroomverbruik van WLAN (advanced settings > TX power level) kan terugbrengen naar 10mW ipv de standaard batterij-vretende 100mW, zonder dat de WLAN-verbinding steeds wordt verbroken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo bedankt van je links
maar ik heb ze allebei gedownload en direct geinstalleerd. vervolgens gewoon via pc suite om die firmware te installeren maar ik krijg nog steeds V11 te zien :( snap echt niet waarom>___<""" toen ik van V10 naar V11 was het direct gelukt :|

ik heb een simlock VRIJE N95 (warm grapwhite version)
type - RM159
Code - 0548384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

bedankts dafman, nu zie ik het!!!!

kga weer verder spelen met deze toptelefoon.

Het is trouwens een veel te ingewikkelde foon voor iemand als ik, het leuke is wel dat ik er steeds meer van begrijp!

-------------------------------edit--------------------------
ik zie dat de topicstarter de Route 66 navigate 7 aanraad.
alleen lees ik verder dat hij sloom is met herberekeningen.

nou weet ik wel het een en ander af van navigatie , maar totaal geen reet van die van de Nokia maps.
Ik las dat je per data moest betalen? weer ergens adners las ik dat je voor 80 euro 3 jaar ermee kon doen?

ik zoek een navigeerprog voor in de benelux (alleen Nederland is al voldoende).
Daartegenover wil ik best een bedrage betalen, maar liefst niet maandelijks.

en nog een vraag over route 66. Als ik de programma koop krijg ik het wss op een dvd, hoeveel MB is dit? (benelux versie)
en kan ik het nog een keer instaleren op een andere N95 (ja ime vader heeft er 2 besteld voor zakelijk gebruik).

hardstikke bedankt
kaisz

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 114361 op 08-07-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Denk ook Route66 te gaan kopen,

Moet ik deze kopen toch : Mobile 7 S60 V2/3 - Benelux [CD] € 59,95
Dit is alleen de Software, wat kost een abn, en voor hoelang is dit ?

En deze Software moet ik gewoon op me 2gb kaart installeren.
Weet iemand hoeveel mb het inbeslag neemt ?

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 08-07-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Laatst online: 02-06 10:28
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:31:
[...]

Die functie heet "Volgen en Zoeken" én ja ... die zit ook in de nieuwste (Nokia) versie. Op deze manier kun je inderdaad zonder dat abo bij Nokia af te sluiten navigeren. Wat alleen niet werkt is Point to Point én gesproken uitleg.
Weet je dat heel zeker? Ik ben na installatie van versie 1.0/1.1 juist een tijdje op zoek geweest naar versie 3.0 omdat die optie was verdwenen. Was dus blij dat versie 3.0 in 12.0.013 zat.

Heet het in de nieuwe versie soms anders, of zit het op een andere plaats in het menu? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

Ik twijfel of ik een abonnement zal nemen op F-Secure. Wat is jullie mening? Heeft het zin of is het zonde van de jaarlijkse kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, gisteren ook een N95 gehaald, icm een T-Mobile 250 abbo slechts 150 euro! Alhoewel er bij de kassa 250 uit kwam, maar de prijslijst die die ochtend was uitgeprint kreeg het voordeel van de twijfel, erg netjes. En kreeg er nog een BT headsetje van SE bij, niet verkeerd allemaal.

Heb er gelijk de nieuwe firmware opgezet, beetje gedoe met het veranderen van productcodes maar allemaal goed te doen. GPS is idd goed rap, ook al woon ik in een betonnen blokkendoos. Verder valt de T-Mobile branding erg mee, sowieso heb ik nu weer een standaard firmware en verder alleen subtiel T-Mobile op het batterijklepje (waar ik al een replacement voor heb besteld).

Ik was gisteren een autohouder aan het bestellen bij de pdashop.nl, en toen zag ik dat er een special N95 editie ( link ) uitkomt van de Route 66 software. Iemand hier wat meer nieuws over, of kan ik net zo goed Navigate 7 kopen? Hij is wel wat voordeliger geprijsd.

Maar verder, prima toestel. Erg leuk om foto's te maken en ze gelijk op Flickr te kunnen posten enzo. Ohja, een vraag nog: heeft iemand een speedtest site oid voor mobieltjes? Ik heb het duurdere internet abbo genomen, dus ik wil wel even checken of ik ook echt die snelheid haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:58:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik ben na installatie van versie 1.0/1.1 juist een tijdje op zoek geweest naar versie 3.0 omdat die optie was verdwenen. Was dus blij dat versie 3.0 in 12.0.013 zat.

Heet het in de nieuwe versie soms anders, of zit het op een andere plaats in het menu? :S
Wat zijn de voor en nadelen van de 1.0/1.1 versie of de 3.0, kan iemand mij dat uitleggen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 224701 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:06:
Ik twijfel of ik een abonnement zal nemen op F-Secure. Wat is jullie mening? Heeft het zin of is het zonde van de jaarlijkse kosten?
Zonde geld omdat er nog nauwelijks virussen bestaan voor symbian telefoons. Ook wordt je telefoon er supertraag door, dus lijkt mij niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:18:
[...]

Zonde geld omdat er nog nauwelijks virussen bestaan voor symbian telefoons. Ook wordt je telefoon er supertraag door, dus lijkt mij niet prettig.
Dat is niet waar, heb zelf ook F-Secure en me tel wordt er echt niet traag van !
En ben met dit stukje beveileging heel blij, werkt als een trein.
En zo duur is het ook weer niet, 34 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:21:
[...]

Dat is niet waar, heb zelf ook F-Secure en me tel wordt er echt niet traag van !
En ben met dus stukje beveileging heel blij, werkt als een trein.
En zo duur is het ook weer niet, 34 euro
Ah ik had begrepen dat de telefoon er traag door werd, maar interessant om van een gebruiker te horen dat het dus niet het geval is. Maar ik vraag mij toch af of het wel zo nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb me toch een beetje vergist in het verbruik van A-GPS
Ik dacht dat alleen al positie bepaling 470kb was, dit blijk dus 4.70kb
Dat is effe heel wat anders, dus zo dur is het niet als je met abn werk
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!