Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeedForTweak schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:19:
Krijg bij het updaten van de firmware (11.0.026 naar 12.0.013) na het downloaden van de update en starten van de transfer naar de mobiel steeds de melding "Updating Software Failed" zonder verdere tekst en/of uitleg. Updater heeft laatste versie (1.3.84en), PC suite ook. Kan geen log file vinden, mobiel is opgeladen en ligt bovendien aan het gas, SIM er in, SD kaart er in... ikke niet begrijp.

Kan ook weinig info vinden op het web (nokia zelf en google), zijn er nog extra stappen te doorlopen dan een backup maken en clickety-click door NSU heenlopen?
Probeer de comp eens opnieuw op te starten en dan nogmaals Updater opstarten.
Werkte bij mij ook; kreeg de eerste keer een foutmelding van windows, heb deze genegeerd en de comp opnieuw gestart, Updater gestart, alles opnieuw aangesloten, toen liep het gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:28:
[...]

A-Gps uit en Gps-intergrated aan, netwerk uit.
Heb weer geprobeerd en dit keer na 8 sec. een fix. :*)
Instrumenten -> Gps gegevens-> Positie->Opties -> Satellietstatus.
Als je dit doet, leg de tel. dan bijv. op een tafel.
Hmm dus je hebt:

A-Gps: uit
Gps-intergrated: aan
Netwerk: uit

En dit werkt sneller ?

En je hebt hem op de tafel gelegt, binnen of buiten ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 06-07-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de tijd van een fix te meten moet je wel telkens een cold fix proberen: telefoon uit, batterij er uit, even wachten, batterij erin en weer proberen.

Overigens zie ik dat bij een HSDPA-verbinding het 3G icoontje veranderd in 3.5G :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:57:
Om de tijd van een fix te meten moet je wel telkens een cold fix proberen: telefoon uit, batterij er uit, even wachten, batterij erin en weer proberen.

Overigens zie ik dat bij een HSDPA-verbinding het 3G icoontje veranderd in 3.5G :D .
Yeps heb ik ook :--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog word ik niet blij van de update. Veel gezeik met de software; iconen zijn verdwenen en onvindbaar geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand hoe lang het duurde bij de vorige FW update tot Tmobile met haar versie kwam? Was dat dagen of weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:01:
Vooralsnog word ik niet blij van de update. Veel gezeik met de software; iconen zijn verdwenen en onvindbaar geworden...
Je kan ook beter voor een clean install gaan en enkel je contactpersonen en agenda (en eventueel berichten) backuppen en terugplaatsen. Altijd gezeik na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10
ReMCoDijKSTRa schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:17:
Hmm mijn n95 lijkt wel een krekel.
Ik heb veel last van een irritante hoge piep toon als ik hem dicht bij mijn oor hou.
Is dit een bekend probleem of moet ik terug naar T-Mobile.
Dat doet de mijne ook. Tijdens het bellen verder geen last van want 't is heel hoog en niet heel hard. Je hoort het inderdaad alleen als je 'm echt dicht bij je oor houd. Overigens issie zo hoog dat de meeste mensen die 'm proberen te horen het niet eens horen. Ik ga er niet om terug, verwacht eigenlijk dat het bij allemaal zo zal zijn. Hooguit dat ze het wellicht met de software kunnen oplossen op de een of andere manier :S

Ik heb overigens ook de branded t-mobile versie en dus nog geen update :( Ik heb ook een mailtje naar Route66 gestuurd en de beste man vertelde me dat er nog geen N95 versie is, terwijl ik hier anders lees? :S

Verder aardig tevreden, leuk toestel. Die slider werkt prima, hoewel de rechterkant een heel klein beetje speling heeft en de linkerkant niet (gek). Wel weer een aardige vooruitgang vanaf m'n 6670 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dus ook die probs bij die nieuwe update.Veel dingen zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:01:
Maar wat is de GPS krankzinnig verbeterd! In 30 sec. (binnen bij het raam) een prima fix! G**l, g**l, g**l! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:09:
heb dus ook die probs bij die nieuwe update.Veel dingen zijn weg
Backup terug gezet, alleen Live Messenger & F-Secure had hij niet terug gezet, voor de rest alles terug + alle instellingen terug, Live Messenger & F-Secure even terug gezet klaar, ben zeer tevreden met deze Firmware Update

GPS in 20 sec een fix
Internet Server gaat sneller
Door de progamma's lopen gaat sneller
enz enz enz........

en zo kan ik nog wel even doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er overigens iemand ervaring met een abonnement icm de N95 met onbeperkt internet verkeer?
Ik was erg enthousiast over die aanbieding van Vodafone waarbij je de N95 voor 100 euro kreeg bij een 35 euro per maand abonnement plus 10 euro voor zogenaamd "zorgeloos" internet. Totdat ik erachter kwam dat (zoals eerder in dit topic werd opgemerkt) de Fair Use Policy zegt dat je 50 MB per maand dataverkeer mag gebruiken... what a joke.. Ik denk dat ik dat alleen al aan IM verkeer per dag opmaak :')

Dit is net zo belachelijk als een eerdere aanbieding van een telefoon van Sony-Ericsson (weet even niet meer welke) die een niet uitbreidbaar geheugen had van 32 MB maar waar toch groot voor geadverteerd werd met KAN MP3s AFSPELEN! :') Gefeliciteerd, er kan 2 1/2 nummer op

Terwijl het leuke van een telefoon als de N95 die zoveel verschillende snelle draadloze standaarden ondersteunt, natuurlijk is dat je hem kan gebruiken voor VOIP, als breedband modem, voor een VPN-verbinding etc. (allemaal expliciet verboden door Vodafone -O- )
Zo blijft het een gimmick en niets meer dan dat.

Heeft iemand de N95 in dit opzicht wel ten volle kunnen uitproberen?

Ondertussen, Vodafone, gefeliciteerd met je "Zorgeloos Internet" :'( }:O 8)7 7(8)7 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:14:
[...]

Maar wat is de GPS krankzinnig verbeterd! In 30 sec. (binnen bij het raam) een prima fix! G**l, g**l, g**l! _/-\o_
Hoe heb jij je GPS Instellingen staan ?

Gewoon alles aan, behalve Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:16:
[...]

Hoe heb jij je GPS Instellingen staan ?

Gewoon alles aan, behalve Bluetooth...
Yepp, alles aan, behalve Bluetooth. Voorheen was mijn GPS-ontvangst doffe ellende, dit is een verbetering van zeker 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:19:
[...]

Yepp, alles aan, behalve Bluetooth. Voorheen was mijn GPS-ontvangst doffe ellende, dit is een verbetering van zeker 100%...
Keej, zo staat het bij mij dus ook en met recht 100% beter dan voorheen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:15:
Heeft er overigens iemand ervaring met een abonnement icm de N95 met onbeperkt internet verkeer?
Ik was erg enthousiast over die aanbieding van Vodafone waarbij je de N95 voor 100 euro kreeg bij een 35 euro per maand abonnement plus 10 euro voor zogenaamd "zorgeloos" internet. Totdat ik erachter kwam dat (zoals eerder in dit topic werd opgemerkt) de Fair Use Policy zegt dat je 50 MB per maand dataverkeer mag gebruiken... what a joke.. Ik denk dat ik dat alleen al aan IM verkeer per dag opmaak :')

Dit is net zo belachelijk als een eerdere aanbieding van een telefoon van Sony-Ericsson (weet even niet meer welke) die een niet uitbreidbaar geheugen had van 32 MB maar waar toch groot voor geadverteerd werd met KAN MP3s AFSPELEN! :') Gefeliciteerd, er kan 2 1/2 nummer op

Terwijl het leuke van een telefoon als de N95 die zoveel verschillende snelle draadloze standaarden ondersteunt, natuurlijk is dat je hem kan gebruiken voor VOIP, als breedband modem, voor een VPN-verbinding etc. (allemaal expliciet verboden door Vodafone -O- )
Zo blijft het een gimmick en niets meer dan dat.

Heeft iemand de N95 in dit opzicht wel ten volle kunnen uitproberen?

Ondertussen, Vodafone, gefeliciteerd met je "Zorgeloos Internet" :'( }:O 8)7 7(8)7 :N
Niet druk om maken, heb al meer dan 400MB verbruikt, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:14:
[...]

Jij hebt dus A-GPS aanstaan. Hoe werkt dit nu eigenlijk, ben je continue verbonden via gprs ? Of maakt ie effe verbinding en sluit dan gprs af. Ik ben er benieuwd naar omdat ik geen (onbeperkt) data-abo heb en dus niet een continue verbinding op kan zetten, kost gewoonweg teveel. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag je bij een branded n95 dan ook updaten naar niet-branded software??? Zonder dat je garantie/verzekering vervalt? Ik wil namelijk graag van al die voorgeinstalleerde beltonen etc af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Vraagje: als je met PC-Suite een backup maakt met als instelling: alleen telefoon geheugen, backupt ie dan ook alle agenda items?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook een super snelle fix (IN HUIS).
Dat A-GPS staat dat standaard aan? En waar zet je dat eigenlijk aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
De nieuwe firmware voor de N95 is werkelijk een super update, zelfs mijn slider klik probleem is gefixt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:15:

HOEZO??? geldt de regel van vodafone niet meer? van die 50 mb per maand bedoel ik dan he?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net me klepje van me memory card losgekomen bah moeten we toertje maken naar een nsp om dit te laten makenweer kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:55:
ja, de gps fix is razend snel! Ik heb nu zelfs een fix beneden in een gebouw zonder a-gps! Geweldige verbetering zeg! Deze post is vanaf mn n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:55:
Yups... staat standaard aan :)

Om het aan/uit te schakelen: Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling ...

Suc-6

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:12:
[...]

Yups... staat standaard aan :)

Om het aan/uit te schakelen: Menu -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Positiebepaling -> Methoden pos. bepaling ...

Suc-6
Maar als je A-GPS uit zet, duurt de fix dan langer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'k had straks thuis met a-gps aan binnen een tien tal seconden een fix (binnen in de woonkamer) tijdens de eerste keer dat ik Nokia Maps gebruikte na de firmware upgrade. Dit kon op dat moment dus ook geen gecachte positie zijn. Heb het toen even uitgezet en ben boodschappen gaan doen een kilometer of drie verder op. Daar opnieuw gekeken (zonder a-gps, dus), fix duurde toen iets van een minuut (55sec.).

Uiteraard is dat nog een hele verbetering ten opzichte van vóór de firmware upgrade, maar met a-gps aan is echt een verademing :)
Je moet alleen wel een data abo hebben óf er toe bereid zijn om de hogere kosten voor je rekening te willen nemen van GPRS gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 06-07-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Welke versie van Nokia Maps gebruiken jullie nu, de v3.0 versie die met de firmware update is mee gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik in ieder geval wel. Die andere (bêta) miste oa. de functies "volgen zoeken" en "simulatie" in de niet betaalde versie. Ik durf ook niet te zeggen of dat wél aanwezig was nadat je bij Nokia dat abo af zou sluiten.
Deze heeft dan allemaal gelukkig wél .... en voor dat andere GPS icoontje ga ik die zooi er niet meer opzetten. Vorige keer dat ik dat er opgezet had had ik ook na een dag m'n firmware weer terug geflashed omdat het anders niet ongedaan gemaakt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:35:
Ik in ieder geval wel. Die andere (bêta) miste oa. de functies "volgen zoeken" en "simulatie" in de niet betaalde versie. Ik durf ook niet te zeggen of dat wél aanwezig was nadat je bij Nokia dat abo af zou sluiten.
Deze heeft dan allemaal gelukkig wél .... en voor dat andere GPS icoontje ga ik die zooi er niet meer opzetten. Vorige keer dat ik dat er opgezet had had ik ook na een dag m'n firmware weer terug geflashed omdat het anders niet ongedaan gemaakt kon worden.
Dus nu gebruik je ook v3.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:50:
Mag je bij een branded n95 dan ook updaten naar niet-branded software??? Zonder dat je garantie/verzekering vervalt? Ik wil namelijk graag van al die voorgeinstalleerde beltonen etc af...
Misschien betere vraag: KUN je een branded toestel uberhaupt wel upgraden op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag zelf de N95 besteld, maar is de Nokia Maps naast 'plattegrond' ook in 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:45:
Heb vandaag zelf de N95 besteld, maar is de Nokia Maps naast 'plattegrond' ook in 3d?
Yeps 2d and 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
Melkbus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:54:
Vraagje: als je met PC-Suite een backup maakt met als instelling: alleen telefoon geheugen, backupt ie dan ook alle agenda items?
Nee dus, damnit :P
Ik merk trouwens weinig verschillen. Camera vind ik niet sneller. Fix wil binnen bij het raam ook niet lukken, ga het zo buiten proberen. Bij zoomt ie trouwens niet meer in op de wereldbol, wellicht wacht ie tot ie een fix heeft?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Melkbus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:54:
[...]

Nee dus, damnit :P
Ik merk trouwens weinig verschillen. Camera vind ik niet sneller. Fix wil binnen bij het raam ook niet lukken, ga het zo buiten proberen. Bij zoomt ie trouwens niet meer in op de wereldbol, wellicht wacht ie tot ie een fix heeft?
Nou ik zit gewoon binnen tv te kijken met phone in me hand en krijg binnen 20 sec een fix !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg hem dus na de update niet meer goed de gps is terug als de standaard dus die zonder de gele bolletjes programma,s die hij weergeeft als puzzelstukjes etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:39:
[...]
Dus nu gebruik je ook v3.0 ?
Gewoon de standaard ingebakken versie. V3.0 wk23 b01 dus ;)
iCe01 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:42:
[...]

Misschien betere vraag: KUN je een branded toestel uberhaupt wel upgraden op die manier?
Ja dat kan, echter moet je daarvoor de productcode van je software wijzigen. Hier is gewoon gratis tooling voor te vinden die dat kan echter denk ik niet dat we die hier zullen mogen posten. Als je dit soort acties uihaald ben je ook meteen je garantie kwijt op het toestel omdat de geïnstalleerde productcode niet meer overeenkomt met de code die op het stickertje in je toestel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Maar wat is dan het verschil met die nieuwe die v1.1 versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee maar eerst heb ik die met die gele bolletjes wel kunne instaleren en nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:09:
[...]

Maar wat is dan het verschil met die nieuwe die v1.1 versie ?
Zoals je op de afbeeldingen ziet eigenlijk alleen dat icoontje voor de GPS ontvangst, rechtsonder.

Afbeeldingslocatie: http://www.smart2go.com/en/screens/upgrade/screenshot_extra_services Afbeeldingslocatie: http://www.smart2go.com/en/screens/upgrade/screenshot_2d_guidance Afbeeldingslocatie: http://www.smart2go.com/en/screens/upgrade/screenshot_3d_guidance

Verder zat in die versie dat "volgen zoeken" en de simulatie niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap nu ook waarom die n95 zo slecht leverbaar is. zit net the phone te kijken op 3, delen ze er zo 3/4 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:25:
[...]

Zoals je op de afbeeldingen ziet eigenlijk alleen dat icoontje voor de GPS ontvangst, rechtsonder.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Verder zat in die versie dat "volgen zoeken" en de simulatie niet inbegrepen.
Ja en nog iets zag ik net, je kunt niet volledig beeld instellen bij de v1.1 bij v3.0 gaat dit wel.
Maar nu zou je zeggen dan v3.0 nieuwe is dan v1.1 ja toch 3.0 is hoger dan 1.1

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 06-07-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v3.0 is versie 3 van de beta v1.1 is versie1 update 1 van de officiele release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ja dat kan, echter moet je daarvoor de productcode van je software wijzigen. Hier is gewoon gratis tooling voor te vinden die dat kan echter denk ik niet dat we die hier zullen mogen posten. Als je dit soort acties uihaald ben je ook meteen je garantie kwijt op het toestel omdat de geïnstalleerde productcode niet meer overeenkomt met de code die op het stickertje in je toestel staat.
Dan laat ik dat fijn achterwege en wacht ik wel even. Ik heb zojuist overigens wel het plakband trucje uitgehaald met de slider en dat werkt prima. Niet zozeer in dichtgeklapte toestand maar dat interesseert me niet zo; opengeklapt heb ik geen speling meer en je ziet er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet, maar heb nu een paar probleempjes. Een aantal toepassingen zijn niet meer geinstalleerd. Ik kreeg de melding dat het installeren van de toepassingen niet was gelukt. Heeft iemand een idee hoe en of ik ze nog allemaal kan terug krijgen?

Bij toepassingsbeheer staan nu ook veel minder toepassingen. Die search-plugins bijvoorbeeld zijn allemaal weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nokia Betalabs heeft weer wat nieuwe spullen online gezet... (ik had ze in ieder geval nog niet gezien]... Er is onder andere een tootlje om een webserver op je N95 te draaien ;)
lauw8 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:07:
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet, maar heb nu een paar probleempjes. Een aantal toepassingen zijn niet meer geinstalleerd. Ik kreeg de melding dat het installeren van de toepassingen niet was gelukt. Heeft iemand een idee hoe en of ik ze nog allemaal kan terug krijgen?

Bij toepassingsbeheer staan nu ook veel minder toepassingen. Die search-plugins bijvoorbeeld zijn allemaal weg
Wat betreft die niet meer werkende toepassingen: Ik vrees dat dat gewoon herinstalleren wordt, dus ik hoop voor je dat je de orginele .sis / .sisx / .jar files nog hebt.
Voor dat Search spul Klikje ... Bij mij staan die dingen nog steeds gewoon vermeld onder toep. beheer, trouwens. Dit terwijl ik ze vorige keer tocht écht allemaal verwijderd had.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 06-07-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:04:
[...]

[...]

Mijn N95 is op dit moment bij de reparateur vanwege een probleem met de display (zie mijn eerdere post hierover). Ik meldde dat ik de blokkeringscodes er uit had gehaald. Dat had niet gehoeven. Het eerste dat men doet bij een reparatie is flashen, zei degene die hem in ontvangst nam. Niemand die dus ziet dat jij een ander besturingssysteem op je apparaat hebt dan de meegeleverde versie.
Bovendien zou je toch zeggen: Je hebt garantie op het apparaat. Ongeacht de software, inclusief het besturingssysteem, die je er op hebt draaien. Het is jouw apparaat, jij bepaalt wat je er op draait. In de garantieperiode is het aan degene die garantie verstrekt om aan te tonen dat het apparaat door jouw toedoen defect is geraakt. Verder kun je bij problemen eventueel ook weer de originele versie terugzetten. Tenzij ook dat niet meer werkt. Maar dan zal er vaak ook zo weinig werken dat men niet kan zien dat jij er iets anders dan het originele op hebt gezet.
Als ik een branded exemplaar had zou ik niet aarzelen om er unbranded firmware overheen te zetten. Toen ik mijn Dell notebook had gekocht heb ik ook erg snel de Dell rommel verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Heeft iemand een idee hoe ik nu sis bestanden kan signen?

De website symbiansigned.com doet het namelijk nog steeds niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net dat Mobile Web Server even op m'n phone gezet en een accountje aangemaakt voor de gratis. Is wel grappig... je kunt via die webserver tool over https bij je contacts / oproepinfo / telefoonlog ... de camera bedienen :) .... een blog aanmaken....

https://wimmel.mymobilesite.net/ ..... maar staat nou weer uit ;) Als webser draait dan krijg je keurig een login box zodat je je zelf moet authenticeren.

Weer wat nieuws om mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 15:06
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:15:
[...]
Voor diegenen die geen data abo hebben is het waarschijnlijk ook een goed idee om in de instellingen voor positie bepaling even uit te zetten dat 'ie gebruik mag maken van Assisted GPS, deze staat namelijk standaard áán.
A-GPS zorgt er overigens wél voor dat ik hier nú zelfs binnen een fix heb voordat de Nokia Maps applicatie volledig is opgestart _O_
begrijp ik hier nou uit dat a-gps dus geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

d1xi schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:50:
[...]

A-GPS connect met een server van Nokia via GPRS/UMTS/HSDPA óf WLAN .... dus als je niet op je eigen WLAN (óf dat van een ander ;) ) zit dan kost dat dus geld omdat er datverkeer plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
d1xi schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:50:
[...]

Het gaat je pas geld kosten als je geen abn hebt zoiets als Vodafone 1800
Met dit Abonnement kost het je geen geld, alleen 9,50 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 15:06
Ja ok, maarrrr dan zou er toch om een toegangspunt gevraagt moeten worden? Dat doet vraagt hij bij mij namelijk niet, A-GPS staat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d1xi schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:59:
Ja ok, maarrrr dan zou er toch om een toegangspunt gevraagt moeten worden? Dat doet vraagt hij bij mij namelijk niet, A-GPS staat wel aan.
Moet je ook instellen onder positiebepaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:02:
[...]

Moet je ook instellen onder positiebepaling!
En daar heb ik dus staan bij " Vodafone Live"
Dit is mijn abn, kost me dus niks alleen me maandelijkse abn kosten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Update ziet er niet rooskleurig uit. Nu al meerdere keren batterij moeten verwijderen en opnieuw proberen, maar krijg steeds "Phone Recovery" en dan begint het hele zaakje opnieuw.

Heb NSU opnieuw geinstalleerd, comp herstart, lijkt nu ook geen firmware meer op de mobiel te zien (geeft alleen update 12.0.013 aan, geen geinstalleerde versie) en mobiel doet ook geen reet meer.

Zucht... ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:20:
Update ziet er niet rooskleurig uit. Nu al meerdere keren batterij moeten verwijderen en opnieuw proberen, maar krijg steeds "Phone Recovery" en dan begint het hele zaakje opnieuw.

Heb NSU opnieuw geinstalleerd, comp herstart, lijkt nu ook geen firmware meer op de mobiel te zien (geeft alleen update 12.0.013 aan, geen geinstalleerde versie) en mobiel doet ook geen reet meer.

Zucht... ideeen?
Dat is klote. Ik las op het All About Symbian forum iemand die ook update problemen had en het vervolgens op een andere pc heeft geprobeerd. En dat ging wonder boven wonder goed. Het had in zijn geval waarschijnlijk iets te maken met SP1 / SP2 versie van Windows. Het is in ieder geval het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:45:
[...]

Dat is klote. Ik las op het All About Symbian forum iemand die ook update problemen had en het vervolgens op een andere pc heeft geprobeerd. En dat ging wonder boven wonder goed. Het had in zijn geval waarschijnlijk iets te maken met SP1 / SP2 versie van Windows. Het is in ieder geval het proberen waard...
Lekker stabiel dan... Heb SP2 draaien, of is dat juist het probleem? Maar even onder Vista proberen, en anders de laptop er bij pakken. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:48:
[...]

Lekker stabiel dan... Heb SP2 draaien, of is dat juist het probleem? Maar even onder Vista proberen, en anders de laptop er bij pakken. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Ik heb de update onder XP Home SP2 gedaan, dus wat dat betreft zou dat niet het probleem kunnen zijn. Maar wie weet, heb je meer geluk (wat dat is het waarschijnlijk) op Vista of de laptop. Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Laatst online: 13-06 19:15
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:20:

Zucht... ideeen?
Had hetzelfde probleem, heb de derde keer na de melding gekozen voor "Opnieuw", en toen ging het wel goed ...

Lukt een harde reset ook niet meer ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakman op 07-07-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
Tweakman schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:23:
[...]

Had hetzelfde probleem, heb de derde keer na de melding gekozen voor "Opnieuw", en toen ging het wel goed ...

Lukt een harde reset ook niet meer ?
Heb meerdere malen "Retry" geklikt, maar niet werken. Harde reset lukt niet, mobiel doet niets meer op het moment (donker scherm met Nokia er op, maar verder niets en nergens op reageren).

Rare vraag misschien, ik werk met de engelse versie van de software (vind ik prettiger dan de nederlandse kromme vertalingen), kan dat nog verschil maken? Zou het erg krom vinden, maar iets is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat er nu precies verloren van je telefoon als je een firmware update doet? Wil namelijk ook de nieuwe firmware er op zetten, maar zou het vervelend vinden als TomTom dan niet meer werkt (staat op geheugenkaart). Moet ik ook een back-up van de geheugenkaart maken, of is alleen telefoongeheugen genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:28:
[...]

Heb meerdere malen "Retry" geklikt, maar niet werken. Harde reset lukt niet, mobiel doet niets meer op het moment (donker scherm met Nokia er op, maar verder niets en nergens op reageren).

Rare vraag misschien, ik werk met de engelse versie van de software (vind ik prettiger dan de nederlandse kromme vertalingen), kan dat nog verschil maken? Zou het erg krom vinden, maar iets is beter dan niets.
Dat denk ik niet omdat alle verschillende talen in de software zelf zitten. Vandaar is ook een restart nodig wanneer je van taal veranderd in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:31:
Wat gaat er nu precies verloren van je telefoon als je een firmware update doet? Wil namelijk ook de nieuwe firmware er op zetten, maar zou het vervelend vinden als TomTom dan niet meer werkt (staat op geheugenkaart). Moet ik ook een back-up van de geheugenkaart maken, of is alleen telefoongeheugen genoeg?
De update doet helemaal niets met de geheugenkaart dus alles wat daar op staat is veilig. En ja alles op de telefoon wordt overschreven, dus ook geinstalleerde software. Ik weet niet hoe TT wordt geinstalleerd. Ik heb Route66 geinstalleerd op geheugenkaart, en na de update herkend de telefoon gewoon weer deze software én icoontje verschijnt in het menu. Ik zou het volgende doen :

- contacten kopieren (dmv menu-optie in contacts) naar geheugenkaart
- sms-jes, bookmarks, dokumenten, calender entries backupen
- zorg dat je alle originele software installatie files hebt voor herinstalleren
- noteer specifieke settings wb WLan, Voip, GPRS, MMS, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:31:
[...]

Dat denk ik niet omdat alle verschillende talen in de software zelf zitten. Vandaar is ook een restart nodig wanneer je van taal veranderd in het menu.
Tja was te proberen. Vista werkt overigens niet lekker met de Nokia software, installeert maar moeilijk (Nokia website kan ik de Suite niet downloaden overigens, ondanks dat er bij staat dat Vista 32-bit wordt ondersteund kom ik er niet doorheen), en vervolgens wordt de telefoon niet meer herkent.

Laptop herkent telefoon ook niet als aangesloten, ook niet na herinstallatie van Suite en NSU. Dus maar weer terug naar de originele PC. Nu net voor de 3e keer retry gedaan...

And we have a loser, ik geef het op. Zit na een paar dagen met een baksteen opgescheept, morgen maar naar een NSP, zien wat zij nog kunnen doen. Laat het vervolg nog wel weten, iedereen bedankt voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NeedForTweak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:42:
[...]

Tja was te proberen. Vista werkt overigens niet lekker met de Nokia software, installeert maar moeilijk (Nokia website kan ik de Suite niet downloaden overigens, ondanks dat er bij staat dat Vista 32-bit wordt ondersteund kom ik er niet doorheen), en vervolgens wordt de telefoon niet meer herkent.

Laptop herkent telefoon ook niet als aangesloten, ook niet na herinstallatie van Suite en NSU. Dus maar weer terug naar de originele PC. Nu net voor de 3e keer retry gedaan...

And we have a loser, ik geef het op. Zit na een paar dagen met een baksteen opgescheept, morgen maar naar een NSP, zien wat zij nog kunnen doen. Laat het vervolg nog wel weten, iedereen bedankt voor de tips in ieder geval.
Een behoorlijke teleurstelling :( Ik weet wat je doormaakt. Helaas heb ik geen oplossing voor je. Maar houd ook het All About Symbian forum in de gaten, daar kun je nog wel eens iets tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zeer lullig voor je

heb je je pc ook al opnieuw opgestart dat werkte bij wel toen me updater de telefoon niet kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor de mensen die erin geinteresseerd zijn, de sharpness van de camera heeft nu eindelijk normale waarde als standaard in de meeste camera scenes :

Auto = Normal
Close up mode = Normal
Portrait = Soft
Landscape = Hard
Sports = Normal
Night = Normal
Night Portrail = Normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog even, je gebruikt toch wel de allernieuwste versies van PC Suite en NSU ?

Just checking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de firmware update voor vodafone branded toestellen nog beschikbaar komt? BIj Nokia Software Updater geeft hij aan dat ik al up to date ben 11.0.0.26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
[...]

Misschien toch nog een tipje: ik meen ergens gelezen te hebben van een andere probleemcombinatie dat een andere USB-poort een oplossing had gegeven. Ook het aan een USB-hub hangen heeft in het verleden problemen opgeleverd, dus plug hem rechtstreeks in je PC.
Duidelijk is uit de posts tot nu (die van de vorige update bedoel ik dan) dat het vaak niet werkt met Vista en/of een hub.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:53:
[...]

Hmm dus je hebt:

A-Gps: uit
Gps-intergrated: aan
Netwerk: uit

En dit werkt sneller ?

En je hebt hem op de tafel gelegt, binnen of buiten ?
Yep, binnen, 2 meter van het raam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ButcherJF schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:12:
[...]

Misschien toch nog een tipje: ik meen ergens gelezen te hebben van een andere probleemcombinatie dat een andere USB-poort een oplossing had gegeven. Ook het aan een USB-hub hangen heeft in het verleden problemen opgeleverd, dus plug hem rechtstreeks in je PC.
Duidelijk is uit de posts tot nu (die van de vorige update bedoel ik dan) dat het vaak niet werkt met Vista en/of een hub.
Succes!
Bij Tweakmij wilde het (geloof) ik niet werken via een losse USB hub, Ik had ook hetzelfde probleem als NeedForTweak toen ik m'n laptop in een dockingstation had zitten en de poorten van dat dock gebruikte.
Op het moment dat de firmware weggeschreven gaat worden naar je telefoon wordt er allerlei nieuwe hardware gedetecteerd door Windows en het lijkt erop dat dat niet helemaal lekker veloopt via een externe USB hub.

Ik ook tot twee keer toe allebei de kabels (voeding + USB) los kunnen halen, de accu eruit halen, even wachten tot logo echt weg is, en vervolgens de powerknop een paar seconden inhouden.
Nadat ik daarna de telefoon weer aansloot kwam 'ie gewoon weer op met dat witte Nokia schermpje en kon ik het opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:38:
[...]

Ik zou het volgende doen :

- contacten kopieren (dmv menu-optie in contacts) naar geheugenkaart
- sms-jes, bookmarks, dokumenten, calender entries backupen
- zorg dat je alle originele software installatie files hebt voor herinstalleren
- noteer specifieke settings wb WLan, Voip, GPRS, MMS, e.d.
Hoe backup je je caleoder entries dan?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:15:
[...]

Yep, binnen, 2 meter van het raam af.
Zal het straks eens proberen, merk overgens wel dat met A-GPS je battry wel erg snel leeg gaat,
of het komt door het uppen dat ie snel leeg is gegaan......

En kun jij als je alleen intergrated GPS aan hebt staan ook met
de klep dicht en binnen huis een fix krijgen ?

Hier wel met A-GPS klep dicht binnen in huis een fix binnen 20 sec

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Melkbus schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:44:
[...]

Hoe backup je je caleoder entries dan?
Als je de back-up functie in PC Suite gebruikt dan worden al die genoemde dingen gewoon allemaal meegenomen
Alleen geïnstalleerde programma's worden slecht tot niet meegenomen. Hier bij mij was live messenger stuk en Y-Browser en Doom ontbraken helemaal.

M'n agenda, contacts en verbindingsinstellingen waren allemaal weer keurig aanwezig. Theme was ook goed overgezet op wat kleine dingen na (scherminstellingen voor internet en de powersafe settings voor het scherm waren weer default, de powersettings voor de WLAN kaart waren wél weer goed overgezet). Zelfs de logfiles waren goed en volledig overgezet, dus eigenlijk miste ik niet zo héél erg veel.

Blijft natuurlijk wél een rest/aandachtspuntje voor de dames/heren programmeurs bij Nokia die PC-Suite ontwikkelen, maar er is mee te leven. ;)

Zie net dat íe de BT pairing met m'n autoradio ook maar even weggelaten heeft, dus die moet ook opnieuw geäuthoriseerd worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-07-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
tomtom werkt niet meer met de laatste firmware update hier :'( (met externe muis)
iemand anders daar ook last van?

route66 is geen optie voor mij want die routes zijn een beetje vreemd en tis onoverzichtelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 07-07-2007 09:46 . Reden: externe gps muis tomtom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:31:
tomtom werkt niet meer met de laatste firmware update hier :'(
iemand anders daar ook last van?

route66 is geen optie voor mij want die routes zijn een beetje vreemd en tis onoverzichtelijk
Ik neem aan dat je bedoelt met externe bluetooth GPS? Anders mag je alle delen weer even gaan lezen. Ik heb ook een hekel aan Route66, gebruik daarom Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:46:
[...]
En kun jij als je alleen intergrated GPS aan hebt staan ook met
de klep dicht en binnen huis een fix krijgen ?

Hier wel met A-GPS klep dicht binnen in huis een fix binnen 20 sec
Als de slider gesloten is werkt de gps antenne niet, je kunt dan wel via A-gps een fix krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je telefoon voorziet van nieuwe firmware, kun je ervan uit gaan dat alle software die je zelf erop hebt gezet, opnieuw geinstalleerd moet worden.

Dat geldt ook voor programma's die je op de memorykaart hebt gezet. Er worden namelijk altijd bestanden toegevoegd of aangepast op het hoofdgeheugen van de telefoon zelf. Denk daarbij aan het register, configuratiebestanden e.d. Die zijn weer weg na een firmware upgrade en daarom werken programma's die op de geheugenkaart werden geinstallleerd niet meer.

Helaas heb ik mijn firmware nog niet kunnen upgraden omdat ik een branded T-Mobile heb. Kan dat niet overruled worden?

Voor wat betreft een snellere fix: als ik het hier lees lijkt het steeds sneller te worden. Hopelijk wordt bij al die 'representatieve' testen wel steeds een coldfix gecreerd. Anders verbaast een fix van 6 seconden me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:06:
...

Helaas heb ik mijn firmware nog niet kunnen upgraden omdat ik een branded T-Mobile heb. Kan dat niet overruled worden?
Door je productcode te wijzigen, staat ergens in dit topic al beschreven, (is ook zeer eenvoudig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:04:
[...]

Als de slider gesloten is werkt de gps antenne niet, je kunt dan wel via A-gps een fix krijgen.
Ahh oke, ik merk wel dat ik gisteren avond in 1dag en avond met firmware updaten en spellen met die nieuwe GPS functie me battry heel snel leeg raakt, komt dit door gebruik van A-GPS of heeft het met het uppen te maken van de firmware, dat vraagt volgens mij ook best wat stroom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen gehad met updaten...

Eerst via PC Suite een back-up gemaakt; toen via Software Updater de nieuwe firmware binnen gehaald, en bij het installeren kreeg ik een foutmelding.
"Retry ?" ja, meerdere keren, zonder resultaat.

Uiteindelijk zowel de telefoon als de PC (met XP) opnieuw opgestart, en toen lukte het wél.
Daarna de back-up terug gezet.
Een aantal programma's en thema's zijn dus van de telefoon verdwenen, net als o.a. de sleutels voor de netwerken thuis en op 't werk. Kalender en contacten zijn er nog, zoals het hoort.

Tip: als je een bepaald programma of theme vast op de telefoon wilt, zet die in een aparte map op je computer zodat je daar vandaan de zaak snel opnieuw kunt installeren (scheelt zoekwerk).
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
nog een verbetering in de firmware: visual radio, je kunt nu wel een locatie opgeven (eerst bleef je in een europa loop zitten, v11 t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:06:
Als je je telefoon voorziet van nieuwe firmware, kun je ervan uit gaan dat alle software die je zelf erop hebt gezet, opnieuw geinstalleerd moet worden.

Dat geldt ook voor programma's die je op de memorykaart hebt gezet. Er worden namelijk altijd bestanden toegevoegd of aangepast op het hoofdgeheugen van de telefoon zelf.
Dit is inderdaad juist voor bijna alle software, maar geldt NIET voor Route66. Ik had 'm op geheugenkaart geinstalleerd en na de upgrade was ie weer volledig werkend, inclusief icoontje in menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assisted GPS. Wat is het precies? Ik vond deze mooie beschrijving die miste ik nog in dit forumgedeelte. Belangrijk is in ieder geval dat er nogal wat data op-en-neer gaat. Een flatrate data abo is dus zeer gewenst!
Assisted GPS, of A-GPS, is een technologie die ondersteuning krijgt van een server die via het GSM of UMTS netwerk communiceert.

Een normaal GPS systeem heeft minimaal vier GPS satellieten nodig om de positie te bepalen (drie voor de locatie en één voor de controle). De receiver heeft zelf processing power nodig om de locatie te berekenen.

In het geval van A-GPS verzamelt de receiver alleen de ontvangen data van de GPS satellieten, en stuurt deze direct door via de dichtst bijzijnde GSM paal naar de server, die razendsnel de locatie van de receiver berekent. Veel sneller dan de processor van de receiver het zelf kan doen.

De locatiegegevens worden teruggestuurd et voilà de locatie is bepaald. Een voordeel van deze service is dat er ook locatiegebonden informatie meegestuurd kan worden (LBS).
Nadeel is wel dat er datatransmissiekosten zijn. Er komt een groot aantal smartphones met geïntegreerde GPS op de markt, terwijl de transmissiekosten veel lager worden.

A-GPS biedt dan een goede en snelle oplossing die tegelijkertijd de markt voor Location Based Services zal stimuleren.

A-GPS biedt dan een goede en snelle oplossing die tegelijkertijd de markt voor Location Based Services zal stimuleren.

In het geval van A-GPS verzamelt de receiver alleen de ontvangen data van de GPS satellieten, en stuurt deze direct door via de dichtst bijzijnde GSM paal naar de server, die razendsnel de locatie van de receiver berekent. Veel sneller dan de processor van de receiver het zelf kan doen.

De locatiegegevens worden teruggestuurd et voilà de locatie is bepaald. Een voordeel van deze service is dat er ook locatiegebonden informatie meegestuurd kan worden (LBS).

Nadeel is wel dat er datatransmissiekosten zijn. Er komt een groot aantal smartphones met geïntegreerde GPS op de markt, terwijl de transmissiekosten veel lager worden.

Bron volledig artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:01:
Beste forummers,

Ik heb reeds gezocht in met GPS gerelateerde fora......maar weinig succes.
Ook weet ik dat er in dit forum weinig meer gesproken mag worden over Route66.
Ik heb hem echter legaal verkregen en denk dus deze vraag te mogen stellen..

De sirf3 werkt echt goed!
Als je hem uit de winkel hebt dan werkt de interne gps muis niet
sirf3? wat bedoel je daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
markmg schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Als je hem uit de winkel hebt dan werkt de interne gps muis niet
sirf3? wat bedoel je daarmee
Volgens mij: SIRF III GPS Bluetooth ontvanger

Maar goed nu het toch over GPS gaat, is het gebruik qua MB's al bekend met A-GPS gebruik ?

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 07-07-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:38:
[...]
Dat er een Sirf III in de N95 zou zitten, staat echter niet vast:
De Nokia N95 beschikt over een interne GPS-chip. Helaas gaat het hier niet om de bekende sirfstar III chip, die erg goed is, maar om de...
Bron: de openingspost >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:38:
[...]

Maar goed nu het toch over GPS gaat, is het gebruik qua MB's al bekend met A-GPS gebruik ?
Kan je gewoon in het logboek zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Over Logboek gesproken. Ik zag gisteren pas dat wanneer je bij "call duration" op bijv "dialled numbers" klikt en daarna "view details" kiest, je gespecificeerd het aantal minuten naar zowel "voice calls" als " internet calls" kunt zien. Superhandig wanneer je, zoals ik, ook truphone gebruikt voor gratis bellen. Maw totalen zijn apart bij te houden voor bellen via telfort (beltegoed namelijk niet opvraagbaar :( ), en daarnaast de gratis telefoontjes via truphone _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is de firmware eigenlijk alleen te updaten vanaf een Windows machine? Ik heb een Apple, en kan behalve een iSync plugin verder niks vinden over OS X support bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:21:
[...]

Dit is inderdaad juist voor bijna alle software, maar geldt NIET voor Route66. Ik had 'm op geheugenkaart geinstalleerd en na de upgrade was ie weer volledig werkend, inclusief icoontje in menu.
Bij mij was Route66 wel weg, maar ik heb hem gelukkig opnieuw kunnen installeren.

Ook de versie van Nokia Maps was bij mij gewoon weer de oude. Ik heb dus maar weer de update erop gezet, die is toch een stuk beter. Dan kan je tenminste gelijk kiezen voor navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:11:
[...]

Ahh oke, ik merk wel dat ik gisteren avond in 1dag en avond met firmware updaten en spellen met die nieuwe GPS functie me battry heel snel leeg raakt, komt dit door gebruik van A-GPS of heeft het met het uppen te maken van de firmware, dat vraagt volgens mij ook best wat stroom ?
Gebruik van GPS (slider open) vraagt erg veel stroom.Daarnaast is het aansluiten van je telefoon op je computer via een USB-verbinding stroomvretend. Daarom vraagt Nokia ook, voordat je gaat updaten, om een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:39:
[...]

Gebruik van GPS (slider open) vraagt erg veel stroom.Daarnaast is het aansluiten van je telefoon op je computer via een USB-verbinding stroomvretend. Daarom vraagt Nokia ook, voordat je gaat updaten, om een volle batterij.
Klopt ! Normaal gesproken is dit nogal een (deels) loze kreet van telefoon fabrikanten, maar in het geval van de N95 echt wel noodzakelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Servor schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:30:
Is de firmware eigenlijk alleen te updaten vanaf een Windows machine? Ik heb een Apple, en kan behalve een iSync plugin verder niks vinden over OS X support bij Nokia.
Volgende keer gewoon even op de site van Nokia kijken voordat je een vraag in deze orde stelt, A.U.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

dafmay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:26:
Over Logboek gesproken. Ik zag gisteren pas dat wanneer je bij "call duration" op bijv "dialled numbers" klikt en daarna "view details" kiest, je gespecificeerd het aantal minuten naar zowel "voice calls" als " internet calls" kunt zien. Superhandig wanneer je, zoals ik, ook truphone gebruikt voor gratis bellen. Maw totalen zijn apart bij te houden voor bellen via telfort (beltegoed namelijk niet opvraagbaar :( ), en daarnaast de gratis telefoontjes via truphone _/-\o_
Wat ook een erg handige functie is, die niet standaard aan staat, is het tonen van de gespreksduur voor een individueel gesprek:
Instrumenten\Instell.\Telefoon\Oproep\Gespreksduur tonen (toont de gesprekstijd tijdens de oproep)
Instrumenten\Instell.\Telefoon\Oproep\Samenvatting na opr. (samenvatting na ophangen)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend nog een foto genomen met de nieuwe firmware erop en volgens mij is de kwaliteit verbeterd t.o.v. de vorige versie; foto's lijken minder hard. Iemand dezelfde ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:15: (...)
Zit met Zorgeloos na twee weken al op de 120MB... Dit is wel inclusief WLAN maar ga sowieso flink over hun 'Fair Use Policy' heen. Vraag me echt af wat ze gaan doen want volgens mij gaat IEDEREEN met zo'n abo er ruim overheen. Onlangs een medewerker bij Vodafone gesproken en die zei dat ik me geen zorgen hoef te maken als ik verder geen gekke dingen (zoals het gebruik van je N95 als modem) er mee deed.... We zullen zien.

Ben trouwens wel super tevreden over snelheid vd verbinding / streaming etc!!!
erikd_o schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:25:
[...]

Mijn N95 is op dit moment bij de reparateur vanwege een probleem met de display (zie mijn eerdere post hierover). Ik meldde dat ik de blokkeringscodes er uit had gehaald. Dat had niet gehoeven. Het eerste dat men doet bij een reparatie is flashen, zei degene die hem in ontvangst nam. Niemand die dus ziet dat jij een ander besturingssysteem op je apparaat hebt dan de meegeleverde versie.
Bovendien zou je toch zeggen: Je hebt garantie op het apparaat. Ongeacht de software, inclusief het besturingssysteem, die je er op hebt draaien. Het is jouw apparaat, jij bepaalt wat je er op draait. In de garantieperiode is het aan degene die garantie verstrekt om aan te tonen dat het apparaat door jouw toedoen defect is geraakt. Verder kun je bij problemen eventueel ook weer de originele versie terugzetten. Tenzij ook dat niet meer werkt. Maar dan zal er vaak ook zo weinig werken dat men niet kan zien dat jij er iets anders dan het originele op hebt gezet.
Als ik een branded exemplaar had zou ik niet aarzelen om er unbranded firmware overheen te zetten. Toen ik mijn Dell notebook had gekocht heb ik ook erg snel de Dell rommel verwijderd.
Kunnen nog meer mensen dit bevestigen??

Op welk forum ik ook kijk, iedereen heeft het erover dat je garantie vervalt als je je productcode wijzigt / toestel unbrand....
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!