Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:58:
[...]

Overigens hulde aan de poster van deze versie die tevens zo aardig was om het bestandje op z'n eigen domein te hosten _/-\o_ , je hebt het leven op deze planeet wéér een beetje aangenamer gemaakt....
dat heeft de poster van het bestand zéker. Ik installde het volgens de readme en het werkte direct perfect. Ik ben er erg blij mee. Ik ga natuurlijk niet 1 euro per 15 berichten betalen bij vodafone, haha.

Bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04-2010
Heeft iemand wel eens geprobeerd om al die search plugins weg te gooien?

onder toep.beheer:

Search
Search-globalplugins
Search-localplugins-FI
Search-localplugins-PO
Search-localplugins-DK
Search-localplugins-SE
Search-CISplugins
etc..

Zou het graag wegmikken, maar geen idee wat het eigenlijk doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
hekkoe schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:27:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om al die search plugins weg te gooien?

onder toep.beheer:

Search
Search-globalplugins
Search-localplugins-FI
Search-localplugins-PO
Search-localplugins-DK
Search-localplugins-SE
Search-CISplugins
etc..

Zou het graag wegmikken, maar geen idee wat het eigenlijk doet??
Ik heb ze verwijderd en ben niet tegen problemen aangelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:14:
[...]

aha, ja. Nou dit hoort niet zo. Ik had dit probleem ook, ik had maps namelijk geïnstalleerd op de geheugenkaart. En volgens mij is dat juist niet de bedoeling. Maar als je de geheugenkaart uit de n95 haalt, zie je die wereldbol gewoon weer hoor!
Ja maar wat heb ik daar dan aan? dan heb ik maps op geheugen kaart en haal ik die weg en dan heb ik niks :s hoe kan ik dit goed oplossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
  • Laatst online: 26-04-2010
dafmay schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:39:
[...]

Ik heb ze verwijderd en ben niet tegen problemen aangelopen...
OK, ga ik dat ook maar eens proberen...hoort vast allemaal bij die mobile search onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:55:
wat me nu opvalt is dat ik 3 a 4 sats. krijg als ik gewoon op me kamer zit... ik heb hem maar een paar minuten geprobeerd, ben benieuwd of ik ook een fix kan krijgen als ik gewoon binnen ben!!! 8)
Jouw kamer is buiten ??

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28353341,noline]

Jouw kamer is buiten ??
Met Route 66 krijg ik binnen, 5 meter van gesloten ramen met rolgordijntjes dicht, en stevige regen en onweersbui op de achtergrond, op de 2de verdieping van een huis, binnen 6 minuten een fix. Soms wel 3 satelietten...zelfde soort verhaal in het bos, onder een dicht bladderdek, achter de waterdichte rits van een Camelbak, hoor ik de routeaanwijzingen :-)

grtz annakin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:51:
[...]
Met Route 66 krijg ik binnen, 5 meter van gesloten ramen met rolgordijntjes dicht, en stevige regen en onweersbui op de achtergrond, op de 2de verdieping van een huis, binnen 6 minuten een fix. Soms wel 3 satelietten...zelfde soort verhaal in het bos, onder een dicht bladderdek, achter de waterdichte rits van een Camelbak, hoor ik de routeaanwijzingen :-)

grtz annakin
Lees ook even het bericht wat ik quote ...

grtz wimmel_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:51:
[...]

grtz annakin
Mensen,

Het kan toch nooit aan de software liggen of je sneller een fix krijgt of niet. Dit is toch echt allemaal hardwarematig, dus of je nu Route66 of Nokia Maps gebruikt, sneller wordt het er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 08:10

KSH

Klopt het nou dat de laatste firmware versie V.11.0.026 is?

Heb de N95 Plum sinds gisteren en via PC Suite geeft ie aan dat mn mobiel al up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28
KSH schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:21:
Klopt het nou dat de laatste firmware versie V.11.0.026 is?

Heb de N95 Plum sinds gisteren en via PC Suite geeft ie aan dat mn mobiel al up to date is.
Ja dat klopt, we zitten allemaal met smart te wachten op de nieuwe firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor mijn kamer is gewoon binnen. 1e etage appartement! Daarnaast heb ik buiten eerst nog een bedenkt balkon... en ik heb niet eens dicht bij me raam, maar ik zal eens proberen hoelang het duurt voordat ik een fix krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
lauw8 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:53:
[...]

Mensen,

Het kan toch nooit aan de software liggen of je sneller een fix krijgt of niet. Dit is toch echt allemaal hardwarematig, dus of je nu Route66 of Nokia Maps gebruikt, sneller wordt het er niet op.
Het zal toch echt ook met de software te maken hebben. Met route66 heb ik binnen de minuut een fix (soms 1 1/2 minuut) en met nokia maps duurt het zeker 2-3 minuten

This space for rent. Serious inquiries only please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 13:57
Gisteren even weer wat zitten spelen met het apparaat en gaat allemaal super. Toch heb ik wel wat vragen betreffende software.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een back-up te trekken wanneer je bepaald aantal applicaties en instellingen hebt gedaan en je die daarna weer terug kan zetten? Of is dit onmogelijk en dien je bij slecht functioneren van de software de fabrieksinstellingen te laden (lees alles weg, uitzondering op kaartje geinstalleerde onderdelen).

Andere vraag heeft m.b.t. tot certificaten. We hebben hier een exchangeserver, en connectie gaat daar goed heen. Alleen krijg de melding dat de server een bepaald certificaat toestuurt waar de N95 niets mee kan. Genereert dus error en kan daarna niks meer. Ook de WM devices hier in het pand hadden dat probleem maar die hebben nu een certificaat gekregen. Voor symbian ben ik het nog niet tegen gekomen. Misschien een van jullie wel of zijn er oplossingen?

Hoe streamen jullie bijvoorbeeld youtube filmpje die geladen worden vanaf http://m.youtube.com want ook hier doet het weinig als ik een filmpje tijdens het browsen aanklik. Doe ik wat fout of dien ik een andere tool van de telefoon te gebruiken?

Is het mogelijk om Vodafone branded firmware te updaten als Nokia nieuwe update gaat leveren? Of dien ik te wachten op de Vodafone update van die Firmware?

Misschien nu een stomme vraag maar als je de nieuwe Maps update inlaad overschrijft/update die automatisch de ander of dien ik die eerst te verwijderen voordat ik de nieuwe kan installeren?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand tips of ideeen om live de Tour de France op je N95 te kunnen volgen?? Op internet kan dit en de N95 kan internetten, dus geen probleem zou je denken, maar het werkt niet... en voor live TV kan ik alleen eurosport rusland vinden en die doet het dan ook weer niet... zit ik nu mis qua instellingen of surf ik genwoon naar de verkeerde site's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om Vodafone branded firmware te updaten als Nokia nieuwe update gaat leveren? Of dien ik te wachten op de Vodafone update van die Firmware?
Dat zou ik ook wel eens willen weten, wil namelijk graag van die Vodafone troep af in mijn toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:13:
Heeft er iemand tips of ideeen om live de Tour de France op je N95 te kunnen volgen?? Op internet kan dit en de N95 kan internetten, dus geen probleem zou je denken, maar het werkt niet... en voor live TV kan ik alleen eurosport rusland vinden en die doet het dan ook weer niet... zit ik nu mis qua instellingen of surf ik genwoon naar de verkeerde site's??
Hiervoor moet je een WMV player hebben, en die is er niet voor de N95 :(
(althans niet kunnen vinden)

[ Voor 196% gewijzigd door kmmartins op 06-07-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
toost schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:21:
[...]

Het zal toch echt ook met de software te maken hebben. Met route66 heb ik binnen de minuut een fix (soms 1 1/2 minuut) en met nokia maps duurt het zeker 2-3 minuten
Buiten met Nokia Maps duurt een fix 3 a 4 minuten, hier moet echt iets aan gedaan worden
anders ga ik toch echt over op Route 66......

Ik wacht nog even de firmware update af als het dan nog niet verbeterd is ga ik over....

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 06-07-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:44:
[...]

Ja maar wat heb ik daar dan aan? dan heb ik maps op geheugen kaart en haal ik die weg en dan heb ik niks :s hoe kan ik dit goed oplossen dan?
op je geheugenkaart ( niet de interne!) , staat een mao "Cities". In die map staat een bestandje "initial.cdt", ik heb zelf een backup van dat bestand op me comp gezet, en dat van de geheugenkaart verwijdert. Dan werkt alles weer als een zonnetje! Je krijgt de wereldbol weer te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:13:
Bij vodafone kan je voor 7,50 p/m per maand (1e maand gratis) live tv kijken, werkt echt perfect! Hoe dit kan als je geen extra abonnement heb zou ik niet weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:52:
[...]

Bij vodafone kan je voor 7,50 p/m per maand (1e maand gratis) live tv kijken, werkt echt perfect! Hoe dit kan als je geen extra abonnement heb zou ik niet weten....
Bij vodafone is het video on demand toch niet live?
Maar goed ik heb Orange en dat is wel degelijk live en best goede kwaliteit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, puur ter info; de webshop one2remember heeft de 4gig kaart op voorraad! En ze zijn inclusief verzendkosten ook nog eens de goedkoopste. €61,50 incl. verz.

Beter dan Salland waar de indicatie nog steeds op 20 werkdagen staat en ook nog een paar euro duurder is. Doe er je voordeel mee, ik heb hem reeds besteld :*)

edit: zie nu wel dat er een grote kans bestaat dat ik hem pas na hun vakantie binnen krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:51:
[...]

op je geheugenkaart ( niet de interne!) , staat een mao "Cities". In die map staat een bestandje "initial.cdt", ik heb zelf een backup van dat bestand op me comp gezet, en dat van de geheugenkaart verwijdert. Dan werkt alles weer als een zonnetje! Je krijgt de wereldbol weer te zien.
Het enige wat er veranderd als ik dat bestandje weg haal is dat ie niet meer onthoud in welke view je maps hebt afgesloten... Ja je zit de wereld bol, maar inzoomen automatisch doet ie niet... Misschien doet ie dat dan als je een gps verbinding hebt... maar als je dan weer aflsuit begint ie weer standaard daar waar je afgesloten hebt. Dat leuke inzoomen na het laden is gewoon weg in de upgrade betas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Welke Route66 moet je hebben voor de N95? Ik neem aan de 'Mobile S70 v2/3' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nav4all op mijn 95 staan
maar sommige adressen zijn onbekend
heeft iemand hier meer last van ?
en als je je navigeren niet af maakt en een nieuw adres ingeeft pakt hij toch t vorige adres
heeft iemand hier meer last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmmartins schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:40:
[...]

Hiervoor moet je een WMV player hebben, en die is er niet voor de N95 :(
(althans niet kunnen vinden)
Is dit dan niet wat? http://coreplayer.com/content/view/28/44/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:18:
[...]

Het enige wat er veranderd als ik dat bestandje weg haal is dat ie niet meer onthoud in welke view je maps hebt afgesloten... Ja je zit de wereld bol, maar inzoomen automatisch doet ie niet... Misschien doet ie dat dan als je een gps verbinding hebt... maar als je dan weer aflsuit begint ie weer standaard daar waar je afgesloten hebt. Dat leuke inzoomen na het laden is gewoon weg in de upgrade betas
Dat is best raar opzich., bij mij zoomt hij wel in na het laden. Ik heb ook sterk het gevoel dat er niets verandert is. Als laatste kan je proberen de hele map "cities te verwijderen"( er staat immers niets relevants in) , maak wel ff een back up van die map;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:30:
Welke Route66 moet je hebben voor de N95? Ik neem aan de 'Mobile S70 v2/3' versie?
Voor zover ik weet is de N95 een S60 9.2 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:02:
Mensen, puur ter info; de webshop one2remember heeft de 4gig kaart op voorraad! En ze zijn inclusief verzendkosten ook nog eens de goedkoopste. €61,50 incl. verz.

Beter dan Salland waar de indicatie nog steeds op 20 werkdagen staat en ook nog een paar euro duurder is. Doe er je voordeel mee, ik heb hem reeds besteld :*)

edit: zie nu wel dat er een grote kans bestaat dat ik hem pas na hun vakantie binnen krijg.
Is niet meer voorradig hoor kijk maar als je hem in de winkelwagen
doet die je *** dit betekend niet voorradig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Dat is best raar opzich., bij mij zoomt hij wel in na het laden. Ik heb ook sterk het gevoel dat er niets verandert is. Als laatste kan je proberen de hele map "cities te verwijderen"( er staat immers niets relevants in) , maak wel ff een back up van die map;)
Nou krijg het zelfde. Hij reset de laatste view, maar heb jij je maps wel ge-update dan? en welke versie heb je dan? Ik heb toch echt sterk het vermoede dat automatisch inzoomen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:35:
[...]

Voor zover ik weet is de N95 een S60 9.2 toestel.
Sorry, ik bedoel Route 66 Mobile 7 S60 v2/3. (Zie site van Route66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Gisteren stelde ik deze vraag al, maar aangezien er geen reacties op zijn gekomen bij deze nog een keer: Om op het WLAN van mijn universiteit te kunnen moet ik een beveiligingscertificaat installeren. Ik heb het gedownload (op mijn pc) maar ik heb geen idee hoe ik het installeer op mijn N95. De Nokia Application Installer herkent hem in ieder geval niet. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Oh die is er dan ook net, want voor symbian mobile was het een maand geleden nog in progress... Heeft iemand dit al op zijn N95? en weet of je ook kan streamen met dat programma'tje?

Hmm op http://www.corecodec.com/ staat nog steeds comming soon for symbian, terwijl in de changelog wel over symbian gesproken wordt... naja er komt vast wel weer is een post van

[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 06-07-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik had dat zip bestand geïnstalleerd, dat hier ergens op het forum was gepost. Ik had het toen echter op mijn memorykaart geïnstalleerd, wat niet niet goed was. Ik kwam er toen achter dat wanneer ik de memorykaart uit de n95 haalde, dat maps dan wel weer normaal opstartte. Dus dat ie na het laden, inzoomt op de laatste positie waar jij een gps signaal had. Het probleem was echter toen dat ik geen kaarten meer had, aangezien mn memorykaart er uit was. Dus ik heb mappen van mn geheugenkaart eraf gehaald en er weer op gezet, net zolang het weer goed was. Ik heb nu de map "cities " er helemaal niet meer opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:45:
nou ik had dat zip bestand geïnstalleerd, dat hier ergens op het forum was gepost. Ik had het toen echter op mijn memorykaart geïnstalleerd, wat niet niet goed was. Ik kwam er toen achter dat wanneer ik de memorykaart uit de n95 haalde, dat maps dan wel weer normaal opstartte. Dus dat ie na het laden, inzoomt op de laatste positie waar jij een gps signaal had. Het probleem was echter toen dat ik geen kaarten meer had, aangezien mn memorykaart er uit was. Dus ik heb mappen van mn geheugenkaart eraf gehaald en er weer op gezet, net zolang het weer goed was. Ik heb nu de map "cities " er helemaal niet meer opstaan.
Wat is je versie nummer dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zegt ie: v.3.0 wk12 b02 ( ik had wel een zwarte wereldbol, vreemd genoeg)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die echt goed willen navigeren met nokia maps, moeten gewoon een externe bluetooth gps ontvanger kopen. Ik heb nu sinds kort een Adapt-300. Dit is een heel klein apparaatje, dat binnen 1 minuut een fix heeft. Daarnaast gaat de batterij maarliefst 30 uur mee! Dus als je echt wil navigeren in de auto, moet je dat apparaatje kopen. De interne gps is alleen handig voor als je wandelt, of op de fiets bent. Die bluetooth gps ontvanger is verkrijgbaar volgens mij vanaf €69,99 euro. Ik vind namelijk dat we van dat gps-fix gezeik af moeten komen! 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een vraag over het "onzichtbaar" maken van bestanden in je gallery. Ik heb Y-Browser geinstalleerd, maar kom er niet uit. Je zet het bestand op "Hide" en dan kies je "save", maar ik heb de optie "save" niet, ik kan alleen voor "back" kiezen. Wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Laatst online: 05-09 13:28
Mau_Maus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:45:

Hmm op http://www.corecodec.com/ staat nog steeds comming soon for symbian, terwijl in de changelog wel over symbian gesproken wordt... naja er komt vast wel weer is een post van
Ik lees op het forum dat ze nu aan het betatesten zijn voor een korte periode.
Zou wel erg mooi zijn als we wmvtjes konden afspelen op de n95 zoals uitzendinggemist etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Nou, ik heb nog steeds niet het 4GB microSD kaartje wat ik heb besteld bij sallandautomatisering. Duurt nu al een maand!! En de levertijd indicatie wordt ook steeds een week opgeschoven.

Maar dan haal ik hem wel bij de de Phonehouse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:56:
bij mij zegt ie: v.3.0 wk12 b02 ( ik had wel een zwarte wereldbol, vreemd genoeg)
Dan heb je niet de goede beta update geinstalleerd... je hebt dan nog de 'gewone' en daar werkt dat inzoomen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
rk74 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:40:
[...]

Ik lees op het forum dat ze nu aan het betatesten zijn voor een korte periode.
Zou wel erg mooi zijn als we wmvtjes konden afspelen op de n95 zoals uitzendinggemist etc!
http://www.corecodec.com/products/coreplayer-mobile.html

Staat bij Technology bulletpoint:
  • Support for CE, Pocket PC, Windows Mobile, Smartphone, Palm, and Symbian
Beetje verschillende info op de sites... maar ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu al een aantal dagen mijzelf aan te melden op Vodafone Life voor het TV abonnement. Ik kom hierbij niet verder dan "Uw betaling wordt verwerkt" :(
Zijn er hier mensen die dit abonnement hebben afgesloten? Zoja werkt dit redelijk op de N95? Met welk toegangspunt moet je connecten? (Vodafone Live!, Vodafone Live! Streaming of GPRS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:57:
Gisteren even weer wat zitten spelen met het apparaat en gaat allemaal super. Toch heb ik wel wat vragen betreffende software.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een back-up te trekken wanneer je bepaald aantal applicaties en instellingen hebt gedaan en je die daarna weer terug kan zetten? Of is dit onmogelijk en dien je bij slecht functioneren van de software de fabrieksinstellingen te laden (lees alles weg, uitzondering op kaartje geinstalleerde onderdelen).

Andere vraag heeft m.b.t. tot certificaten. We hebben hier een exchangeserver, en connectie gaat daar goed heen. Alleen krijg de melding dat de server een bepaald certificaat toestuurt waar de N95 niets mee kan. Genereert dus error en kan daarna niks meer. Ook de WM devices hier in het pand hadden dat probleem maar die hebben nu een certificaat gekregen. Voor symbian ben ik het nog niet tegen gekomen. Misschien een van jullie wel of zijn er oplossingen?

Hoe streamen jullie bijvoorbeeld youtube filmpje die geladen worden vanaf http://m.youtube.com want ook hier doet het weinig als ik een filmpje tijdens het browsen aanklik. Doe ik wat fout of dien ik een andere tool van de telefoon te gebruiken?

Misschien nu een stomme vraag maar als je de nieuwe Maps update inlaad overschrijft/update die automatisch de ander of dien ik die eerst te verwijderen voordat ik de nieuwe kan installeren?
Vodafone Firmware heb ik nu uitgevogelt dat het niet aan te raden is. Althans volgens Vodafone... wel vreemd maar ze zeggen de firmware ook beschikbaar te gaan stellen als die er is.

Maar kan iemand antwoord geven op mijn overige vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:52:
[...]

En iemand een idee hoe dit bij KPN gaat?? domdomdom, net van Voda overgegaan naar KPN.. ai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:41:
[...]

Sorry, ik bedoel Route 66 Mobile 7 S60 v2/3. (Zie site van Route66)
Je moet idd de S60 3rd edition software hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Laatst online: 15-02 13:18
Aangezien dit forum tot nu toe vooral gaat over "ik heb ook een N95 besteld", "mijn N95 is nog steeds niet geleverd", "mijn slider is stuk, balen/ gemaakt, jippie", "welk abonnement is het goedkoopste", "ik vind de N95 in het grijs het mooiste", hierbij voor de verandering een wat meer inhoudelijke post:

1) Na deze update http://tweakers.net/meukt...uite-6.84-release-10.html
en vervolgens een update van "Nokia Software Updater" naar v1.3.84en bleek firmware 12.0.013 (helaas weer zonder changelog/ releasenotes) beschikbaar voor de N95 (RM-159, product:0037158, simlock-vrije "made in Finland"-type).

2) Voor de Tweaker die wil weten wat er in een N95 zit of hoe hij/ zij een N95 kan repareren:
De originele servicemanual (level 1 & 2): *weg*

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 14:06 ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TweakMij schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:45:
Aangezien dit forum tot nu toe vooral gaat over "ik heb ook een N95 besteld", "mijn N95 is nog steeds niet geleverd", "mijn slider is stuk, balen/ gemaakt, jippie", "welk abonnement is het goedkoopste", "ik vind de N95 in het grijs het mooiste", hierbij voor de verandering een wat meer inhoudelijke post:
Ik moet zeggen dat het de laatste pagina's enorm meevalt hoor, maar goed
en vervolgens een update van "Nokia Software Updater" naar v1.3.84en bleek firmware 12.0.013 (helaas weer zonder changelog/ releasenotes) beschikbaar voor de N95 (RM-159, product:0037158, simlock-vrije "made in Finland"-type).
Waar heb je die info vandaan?

0037158 is het typenummer/Vendorcode van het Sand - Made in Finland model, maar updates gaan op productcodes... Welke productcodes kunnen dan al updaten naar de nieuwe firmware?

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 06-07-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
inderdaad, na het installeren van de nieuwe Nokia PC Suite, en de nieuwe Nokia Software updater geeft hij aan dat ik mijn N95 kan updaten naar firmware v13 :)

Backup wordt gemaakt op dit moment en zometeen de update erop.

Ben benieuwd

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Razor109 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:19:
inderdaad, na het installeren van de nieuwe Nokia PC Suite, en de nieuwe Nokia Software updater geeft hij aan dat ik mijn N95 kan updaten naar firmware v13 :)

Backup wordt gemaakt op dit moment en zometeen de update erop.

Ben benieuwd
V13? of bedoel je 12

Ik had gistere of eergistere de nieuwe PC suite geinstalleerd en softwareupdater geinstalleerd toen nog niks... Maar welke product code hebt je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Mau_Maus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:23:
[...]

V13? of bedoel je 12

Ik had gistere of eergistere de nieuwe PC suite geinstalleerd en softwareupdater geinstalleerd toen nog niks... Maar welke product code hebt je?
v12 ja, sorry :p

ben vergeten hoe je productcode ook alweer ziet, iemand die't zo snel ff weet.. kan't nergens vinden.

Heb unlockte N95 Sand uit Finland, vrijwel meteen toen hij uit was in NL

edit: was toch v12.0.0.013, verward door de 13 op't einde

[ Voor 8% gewijzigd door Razor109 op 06-07-2007 16:29 ]

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Razor109 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:24:
[...]

nee v13, duidelijk gezien.

ben vergeten hoe je productcode ook alweer ziet, iemand die't zo snel ff weet.. kan't nergens vinden.

Heb unlockte N95 Sand uit Finland, vrijwel meteen toen hij uit was in NL
onder je batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Mau_Maus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:53:
[...]

Ik moet zeggen dat het de laatste pagina's enorm meevalt hoor, maar goed

[...]

Waar heb je die info vandaan?

Wanneer ik 0037158 invul bij:
http://europe.nokia.com/A4305060

zegt ie dat het geen geldige code is
<off-topic> De kwaliteit van de inhoudelijke reacties in dit forum is m.i. belabbert, aangezien je mag verwachten dat tweakers.net primair om techniek gaat. De startpost en die daarna worden genegeerd of nauwelijks gelezen. </off-topic>

Met "RM-159, product:0037158, simlock-vrije "made in Finland"-type" refereerde ik naar MIJN versie van de N95, om duidelijk te maken dat deze update wellicht (!) niet op andere versies is te installeren.

Installatie wilde bij mij alleen lukken wanneer ik de N95 "rechtstreeks" op een USB-poort op het mobo (zonder tussenliggende USB-hub dus) aansloot.

Na installatie staan de instellingen (zoals de theme) helaas wel weer op factory-default. Het restoren via "Nokia Content Copier" ging daarna prima, waarmee alle instellingen gelukkig weer als vanouds waren. Ook het synchroniseren (lees: agenda en bookmarks opnieuw vullen in de N95) ging prima trouwens.

Bij Menu->Instrumenten->GPS-ggvns heb je nu een nieuwe optie: "Instell. positiebepaling". Daarin kan je volgende "methoden" kiezen: Bluetooth GPS, Assisted GPS, Integrated GPS, Op basis van netwrk.

Laat nu het verdere giswerk maar beginnen over wat de changes van deze firmware update precies zijn. :P Hierover zijn op internet genoeg speculaties te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMij op 06-07-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
haha, ok.. dacht dat je dat ook kon zien door toetsencombinatie zoals IMEI etc, dan maar ff wachten tot na update etc ;)

btw, je had gelijk was v 12.0.0.013 , verward door de 13 op't einde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TweakMij schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:27:
[...]

<off-topic> De kwaliteit van de inhoudelijke reacties in dit forum is m.i. belabbert, aangezien je mag verwachten dat tweakers.net primair om techniek gaat. De startpost en die daarna worden genegeerd of nauwelijks gelezen. </off-topic>

Met "RM-159, product:0037158, simlock-vrije "made in Finland"-type" refereerde ik naar MIJN versie van de N95, om duidelijk te maken dat deze update wellicht (!) niet op andere versies is te installeren.
Ja bepaalde posts waren kut ja.. maar vind laatste tijd dus wel minder erg geworden...

Maar ik had mijn bericht al aangepast, zag al dat je het nummer van je phone had en niet je productcode... Want de update gaat op product code vandaar... 1 typenummer kan wel 5 productcodes hebben namelijk.. dus ik had meer aan de product code gehad... maar goed zo te zien zal het mij straks thuis ook lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Razor109 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:30:
[...]

haha, ok.. dacht dat je dat ook kon zien door toetsencombinatie zoals IMEI etc, dan maar ff wachten tot na update etc ;)

btw, je had gelijk was v 12.0.0.013 , verward door de 13 op't einde ;)
Haha ik dacht al :P maar bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11

2) Voor de Tweaker die wil weten wat er in een N95 zit of hoe hij/ zij een N95 kan repareren:
Nieuwe firmware zojuist geinstalleerd. Grappig aan het eind van de update verschijnt een "test mode" op het scherm van de N95. Lijkt op een goede volledige update mét een test vanuit updater om te zien of alles goed is verlopen.

En nu eens zien wat er allemaal (hopelijk !) verbeterd is... _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
TweakMij schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:27:
Bij Menu->Instrumenten->GPS-ggvns heb je nu een nieuwe optie: "Instell. positiebepaling". Daarin kan je volgende "methoden" kiezen: Bluetooth GPS, Assisted GPS, Integrated GPS, Op basis van netwrk.

Laat nu het verdere giswerk maar beginnen over wat de changes van deze firmware update precies zijn. :P Hierover zijn op internet genoeg speculaties te vinden.
Wellicht hoopgevend nieuws: de GPS heeft bij mij nu (dankzij bovenstaande firmwareupdate) buiten een loeisnelle fix! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMij op 06-07-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb ook een update: Code: 0534844

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
TweakMij schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:59:
[...]

Wellicht hoopgevend nieuws: de GPS heeft bij mij nu (dankzij bovenstaande firmwareupdate) een loeisnelle fix! _/-\o_
buiten of binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

En is de Maps versie ook geupdat? Of nog steeds een wereldbol met kruis rechtsonder?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MichaelK1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:03:
Ik heb ook een update: Code: 0534844
Ah thnx! daar herken ik mijn code... wel grappig op:
http://www.nokia.nl/A4425083

zegt ie dat de nieuwste versie voor: 0534844 nog v11 is... jammer dat ze zoiets niet eraan kopppelen dat de info direct geupdate word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Mau_Maus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:14:
[...]

Ah thnx! daar herken ik mijn code... wel grappig op:
http://www.nokia.nl/A4425083http://www.nokia.nl/A4425083

zegt ie dat de nieuwste versie voor: 0534844 nog v11 is... jammer dat ze zoiets niet eraan kopppelen dat de info direct geupdate word...
Ja inderdaad stom. In Nokia Software Updater geeft ie het meteen aan. V12.0.0.13. Ben hem nu aan het downloaden. 114mb. Is volgens mijn 2 mb groter dan de vorige update. Ik ben benieuwd!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dingen die mij opvallen in de nieuwe versie:
- A-GPS ( erg snelle fix)
- Systeem loopt veel sneller, laadt de afbeeldingen erg snel. ( veel beter:D)
- De n95 laadt internet websites veel sneller! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
buiten (heb meteen ff mijn post aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
hoe doen jullie dat met de programma';s op de geheugenkaart, bij mij werkt dat niet super na update, de helft vindtie niet meer etc.
Ook begon het toestel zelf iedere keer na opstarten met Installeren van programma's die hij vond op de geheugenkaart, dat lukte hem dan niet. Heb nu alle bestanden verwijdert en programma's die niet meer werkte opnieuw geinstalleerd. Doet't weer goed nu.

Nu mijn vraag, is dit de enige manier, of hoort het normaal beter te gaan?

en hoe gaat het bij jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Razor109 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:29:
hoe doen jullie dat met de programma';s op de geheugenkaart, bij mij werkt dat niet super na update, de helft vindtie niet meer etc.
Ook begon het toestel zelf iedere keer na opstarten met Installeren van programma's die hij vond op de geheugenkaart, dat lukte hem dan niet. Heb nu alle bestanden verwijdert en programma's die niet meer werkte opnieuw geinstalleerd. Doet't weer goed nu.

Nu mijn vraag, is dit de enige manier, of hoort het normaal beter te gaan?

en hoe gaat het bij jullie :)
Ik kreeg net toen ik hem voor de eerste keer aanzette na de update ook een melding van. Bezig met installeren. Heb gewoon weg gedrukt en nu krijg ik het niet meer.
Wat me opvalt is inderdaad het snel laden van de Pictures enz. Stuk beter! :+

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook internet is een stuk sneller geworden! ( het laden van websites) De gpsfix is ongeveer 10 seconden bij mij!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
MichaelK1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:12:
En is de Maps versie ook geupdat? Of nog steeds een wereldbol met kruis rechtsonder?
Ik weet niet zeker of je dit bedoelde, maar bij mij (na bovenstaande firmwareupdate) staat er bij productinfo van "de Kaarten": v3.0 wk23 b01 OpenGL OpenBit MN. Wellicht was dit echter ook al zo VOOR de firmwareupdate.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakMij op 06-07-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Camera is ook een stuk sneller!!!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20

Volgens mij valt het de laatste tijd inderdaad heel erg mee met 'overbodige' berichten. Enneuh...valt het dubbel plaatsen van een (deel van) een post daar ook niet onder? Op 19 mei om 11.53 had je die service manual ook al gepost. ;)

Maar goed, verder was dit wel het bericht waar velen op zaten te wachten. Thanx again _/-\o_

Heb inmiddels ook eea aangepast.
Eerste indrukken:
  • LightsOn had ik geïnstalleerd, is nu 'weg'
  • snelkoppelingen én koppelingen in Active Standby moest ik opnieuw aanpassen
  • logboek leeg vwb alle recente oproepen
  • klok opnieuw op analoog ipv digitaal instellen
  • bellersgroepen verdwenen, uiteraard incl. bijbehorende instellingen
  • instellingen voor time-outspaarstand en -verlichting opnieuw
  • volgorde in menu-weergave opnieuw aangepast
  • WindowsLive werkte niet meer, verwijderd en opnieuw moeten installeren
Dat zijn zo de eerste zaken waar ik tegenaan loop. Kennelijk neemt de backup óf niet alle instellingen over, óf ze worden niet (goed) teruggezet.

@Tweakmij nogmaals: ik had ook de oude kaartenversie, nu dezelfde als jij. Is kennelijk wel met de update meegenomen. Maar: bij mij zoomt de wereldbol nog steeds in. Raar, die verschillen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 07-07-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de mensen die zeggen dat de GPS fix sneller is, hebben jullie dat ook getest met Route 66? Heb zelf de T-mobile versie dus kan nog niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Over de GPS-Fix binnenshuis, gaat minder snel dan buiten natuurlijk maar is gelukt. Duurde niet zo heel lang, nog niet exact getimed. Maar wanneer je fix hebt, kun nje gewoon door huislopen en de verbinding blijft. Lijkt alsof de GPS ontvangst stuk verbeterd is. Weet niet of dit nu door alleen A-GPS komt, want zover ik begrepen hebt levert deze alleen op basis van het netwerk-id een 'kaart' met welke satalieten de N95 zou moeten zien. Je merkt dan ook dat wanneer je A-GPS gebruikt en je de GPS inschakelt hij vrijwel meteen een lijst met satalieten heeft, dan is het alleen eventjes wachten totdat hij ze ook daadwerkelijk heeft gevonden.
WoutF schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:45:
Voor de mensen die zeggen dat de GPS fix sneller is, hebben jullie dat ook getest met Route 66? Heb zelf de T-mobile versie dus kan nog niet updaten
Fix is met Route66 ook wat sneller, maar gpsfix was mij bij al altijd vrij snel. Ik denk dat het niet echt heel veel uit maakt welk programma je gebruikt. Jammer is dat je met Route66 de satalietstatus niet kunt bekijken

[ Voor 27% gewijzigd door Razor109 op 06-07-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
ButcherJF schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:39:
[...]

Volgens mij valt het de laatste tijd inderdaad heel erg mee met 'overbodige' berichten. Enneuh...valt het dubbel plaatsen van een (deel van) een post daar ook niet onder? Op 19 mei om 11.53 had je die service manual ook al gepost. ;)
Yahoo, iemand die alle posts leest en zelfs die van vorige GoT-delen. _/-\o_
De link naar die service manual in die oude post werkt inmiddels niet meer, zoals je vast wel hebt gemerkt. Sorry, dat ik drie (!) delen "overbodige berichten" later opnieuw zo vriendelijk ben om lotgenoten op een werkende (!) link naar die documentatie te attenderen. Om te voorkomen dat ik later weer eens dezelfde fout maak zal ik de startposter wellicht voorstellen om de manual in de startpost te plaatsen. Maar goed, na heel lang met spanning afwachten heb ook ik een heuze N95. Gekocht bij de BC. Erg aardige mensen daar. Ik vind zelf Sand erg mooi, wat niet weg neemt dat ik Plum ook wat vind hebben. Ik heb (nog) geen slider probleem gelukkig en zit bij Tmobile met een Relax 150 abo. De service daar is echt super. Ook krijg je van hun met je verjaardag altijd een leuk kadootje. Echt een aanrader als je een N95 hebt dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Firmware update is goed gegaan, nu ben ik alleen me F-Secure en me nieuwe Maps kwijt, had wel een update gemaakt van me tel maar blijkbaar neemt ie dan deze twéé dingen niet mee in de update, maar goed ff vraagje heb nu weer Nokia Maps v3.0 wk23 b01
die moet ik toch weer uppen naar v1.1 wk25 b05 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Razor109 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:48:
Over de GPS-Fix binnenshuis, gaat minder snel dan buiten natuurlijk maar is gelukt. Duurde niet zo heel lang, nog niet exact getimed. Maar wanneer je fix hebt, kun nje gewoon door huislopen en de verbinding blijft. Lijkt alsof de GPS ontvangst stuk verbeterd is. Weet niet of dit nu door alleen A-GPS komt, want zover ik begrepen hebt levert deze alleen op basis van het netwerk-id een 'kaart' met welke satalieten de N95 zou moeten zien. Je merkt dan ook dat wanneer je A-GPS gebruikt en je de GPS inschakelt hij vrijwel meteen een lijst met satalieten heeft, dan is het alleen eventjes wachten totdat hij ze ook daadwerkelijk heeft gevonden.

[...]

Fix is met Route66 ook wat sneller, maar gpsfix was mij bij al altijd vrij snel. Ik denk dat het niet echt heel veel uit maakt welk programma je gebruikt. Jammer is dat je met Route66 de satalietstatus niet kunt bekijken
Je kan wel de satalietstatus zien. Iedergeval wel met hoeveel satalieten je contact hebt. Ik heb er soms 9, best netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik zelf ben niet zo thuis in met die firmwares maar ik vroeg mij af hoe het zit als je branded toestel hebt. Ik heb T-Mobile versie en kan met nokia software updater niet updaten nog steeds v11. Komt zon firmware update van T-Mobile op T-Mobile site of gewoon via nokia of hoe gaat dat in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Tot op heden

- Gallery opent sneller, video's en afbeeldingen
- Web browser lijkt iets sneller te zijn
- Als je hem in Media open schuift, opent het menu sneller
- Camera opent sneller, je kan sneller foto's maken

Maps heeft bij mij gewoon nog de wereld bol, alleen zoomt ie nog niet in. Maar heb ook nog niet geprobeerd een fix te krijgen. Dus daar kom ik nog op terug!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de melding dat mijn gateway niet reageert als ik probeer te connecten via wlan wat een BS ik zit nu ook met deze pc draadloos das kut en ik krijg een error als ik m'n back up probeer terug te zetten via pc suite tering zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij "tracks" staat er bij opties ook nu een muziekstore van nokia, alleen die wordt nog geupdated, dus dit is ook nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Nu eindelijk ook de verjaardagen in de Agenda :)
Finally

Toch niet :( :(

[ Voor 18% gewijzigd door MichaelK1985 op 06-07-2007 18:46 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
zenica schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:20:
Ik zelf ben niet zo thuis in met die firmwares maar ik vroeg mij af hoe het zit als je branded toestel hebt. Ik heb T-Mobile versie en kan met nokia software updater niet updaten nog steeds v11. Komt zon firmware update van T-Mobile op T-Mobile site of gewoon via nokia of hoe gaat dat in zijn werk?
Ik durf niet met zekerheid te stellen, maar updates dienen denk ik via T-mobile te gaan. Helaas leest niemand echt hier de posts want heb het ook al een paar keer gevraagd zonder resultaat tot nu toe.

Eveneens de vraag of ik de maps gewoon kan installeren en dat die automatisch update of dat je het er eerst af moet halen heb ik nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Wicked-Game schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:52:
[...]

Ik durf niet met zekerheid te stellen, maar updates dienen denk ik via T-mobile te gaan. Helaas leest niemand echt hier de posts want heb het ook al een paar keer gevraagd zonder resultaat tot nu toe.

Eveneens de vraag of ik de maps gewoon kan installeren en dat die automatisch update of dat je het er eerst af moet halen heb ik nog geen antwoord op.
Je hebt dan een branded toestel. Dus dan duurt het langer voordat die firmware er is.

Maps staat er gewoon op, alleen is dat nog niet de nieuwe versie 1.0 ofzo. Ik durf niet te zeggen of deze er bij de volgende firmware update er wel bij zit. Ik verwacht dat deze gewoon binnenkort te downloaden is. En misschien in versie 13 definitief is geupdate.
De versie die er nu opstaat is nog een pré versie dus een beta. Altijd oppassen met beta's daarom kan je hem ook nog niet downloaden voor je N95 denk ik.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuwe firmware geinstalleerd en de ruis, die je hoort bij mp3 e.d., is er nog steeds :(
Misschien iets voor een volgende update? :?

GPS-fix gaat overigens bijzonder snel: binnenshuis, 2 meter van raam, af na 5 seconden al een fix! d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
@MichaelK1985 dat ik met branded toestel moet wachten ala dat kan ik begrijpen maar waar haal ik na x aantal tijd de firmware voor mijn toestel dan? Moet ik naar T-Mobile toe, moet ik het downloaden van T-Mobile (waar?) of komt het als nog via nokia software updater beschiekbaar?

@Trein47 ligt dat gewoon niet aan de speakers of de mp3's?

[ Voor 10% gewijzigd door zenica op 06-07-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
zenica schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:02:
@MichaelK1985 dat ik met branded toestel moet wachten ala dat kan ik begrijpen maar waar haal ik na x aantal tijd de firmware voor mijn toestel dan? Moet ik naar T-Mobile toe, moet ik het downloaden van T-Mobile (waar?) of komt het als nog via nokia software updater beschiekbaar?

Volgens mij komt het gewoon via de software updater beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:57:
Net nieuwe firmware geinstalleerd en de ruis, die je hoort bij mp3 e.d., is er nog steeds :(
Misschien iets voor een volgende update? :?

GPS-fix gaat overigens bijzonder snel: binnenshuis, 2 meter van raam, af na 5 seconden al een fix! d:)b
Ik heb net ook geprobeerd voor een fix maar bij het raam duurt dit bij mij nog zeker 5 minuten. Ga zometeen buiten proberen. Bij mij staat A-Gps en Intergrated GPS en Op basis van Netwerk aan.
Bij jou?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wicked-Game schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:52:
[...]

Updaten van een branded toestel gaat ook gewoon via de site van Nokia met de Nokia Software Updater, het zal waarschijnlijk alleen wat langer duren voordat die gebrande firmware klaar/beschikbaar is.

Zojuist thuis ook even die nieuwe firmware erop gezet nadat het vanmiddag op het werk niet wilde lukken. Toestel sprong tot 2 keer toe in recovery-mode daar, vermoedelijk omdat m'n laptop in een docking zat en deze toch nét wat anders met USB poorten omgaat dan rechtstreeks op de poorten van m'n laptop. Heb het daarna maar niet meer geprobeerd op de onboard poorten van m'n werk laptoppie.

Back-Up had hier ogenschijnlijk alles wel goed meegenomen maar achteraf wilde live messenger niet meer opstarten dus deze heb ik maar ff opnieuw geïnstalleerd. Toestel zag toen wél dat die versie al geïnstalleerd was maar schreef 'm er keurig overheen. Ook stonden de energie instellingen van het display weer op default :S

Voor diegenen die geen data abo hebben is het waarschijnlijk ook een goed idee om in de instellingen voor positie bepaling even uit te zetten dat 'ie gebruik mag maken van Assisted GPS, deze staat namelijk standaard áán.
A-GPS zorgt er overigens wél voor dat ik hier nú zelfs binnen een fix heb voordat de Nokia Maps applicatie volledig is opgestart _O_

Menu browsen gaat nou ook lekker vlot, en de camera is idd ook een stukje sneller. Vind het alleen jammer dat ze daar nog geen instelling in gemaakt hebben dat je de JPEG compressie kunt veranderen. Foto's die je neemt in de 5MP stand zouden dan ook wat meer toonbaar gemaakt kunnen worden, het is gewoon jammer dat ze door die compressie vernacheld worden en dat is eigenlijk nergens voor nodig gezien de hoeveelheid opslagruimte die we ter beschikking (kunnen) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MichaelK1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:09:
[...]

Ik heb net ook geprobeerd voor een fix maar bij het raam duurt dit bij mij nog zeker 5 minuten. Ga zometeen buiten proberen. Bij mij staat A-Gps en Intergrated GPS en Op basis van Netwerk aan.
Bij jou?
Buiten GPS Fix 10 sec

Deze firmware update is echt goed, Maps werkt ook goed zoomt ook in op wereld bol
En heb nu dus Maps v3.0 wk23 b01 is dit nou de nieuwste versie ja toch ?

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 06-07-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Bij jou?
Ik denk dat je die "op basis van netwerk" instelling beter uit kunt zetten. Dit werkt sowieso niet hier met de Nederlandse providers.
Ik heb dat hier in ieder geval ook uitstaan en heb met intergrated én assisted gps aan een fix vóór dat Nokia maps volledig is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Bij mij buiten ook nog rond de 2 minuten voordat ik pas iets heb. :/

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeedForTweak
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Krijg bij het updaten van de firmware (11.0.026 naar 12.0.013) na het downloaden van de update en starten van de transfer naar de mobiel steeds de melding "Updating Software Failed" zonder verdere tekst en/of uitleg. Updater heeft laatste versie (1.3.84en), PC suite ook. Kan geen log file vinden, mobiel is opgeladen en ligt bovendien aan het gas, SIM er in, SD kaart er in... ikke niet begrijp.

Kan ook weinig info vinden op het web (nokia zelf en google), zijn er nog extra stappen te doorlopen dan een backup maken en clickety-click door NSU heenlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MichaelK1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:18:
[...]

Bij mij buiten ook nog rond de 2 minuten voordat ik pas iets heb. :/
Dat is erg lang hier 10 sec en 9 sat's gevonden

Maar heb nu dus Maps v3.0 wk23 b01 is dit nou de nieuwste versie ja toch ?

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 06-07-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt zeker niet aan de speakers, je hoort het met name bij afspelen over oordopjes (shure Ec2)
Ook als ik andere oordopjes (Sennheiser) aansluit, hoor ik die ruis. Aan de Mp3's ligt het ook niet, want dezelfde Mp3's afspelen op mijn mp3-speler (Iaudio X5L) geeft totaal geen ruis.Ook als ik de songs converteer naar een ander formaat, krijg toch dezelfde ruis te horen op de N95..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 8GB N95 zit er toch echt aan te komen, op de volgende xml welke op de Nokia USA pagina gehost is kan men het volgende vinden: http://nds.nokia.com/uaprof/NN95_8GB-1r100.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Albert020 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Dat is erg kang hier 10 sec en 9 sat's gevonden

Maar heb nu dus Maps v3.0 wk23 b01 is dit nou de nieuwste versie ja toch ?
Heb inderdaad die versie. Maar de eerste keer dat ik Maps opstartte kreeg ik al die meldingen en heb alles op nee gedrukt. Misschien ligt het daar aan? :'(

** Edit **
Nu duurt het ongeveer 30 seconden, binnen bij het raam.

[ Voor 8% gewijzigd door MichaelK1985 op 06-07-2007 19:26 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:21:
Die 8GB N95 zit er toch echt aan te komen, op de volgende xml welke op de Nokia USA pagina gehost is kan men het volgende vinden: http://nds.nokia.com/uaprof/NN95_8GB-1r100.xml
alleen schijnt (dat als dit allemaal waar is) dat ze de GPS module weg gaan laten, tenminste heb ik ergens gelezen. Dan koop ik toch liever 8gb SD kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij jou?
A-Gps uit en Gps-intergrated aan, netwerk uit.
Heb weer geprobeerd en dit keer na 8 sec. een fix. :*)
Instrumenten -> Gps gegevens-> Positie->Opties -> Satellietstatus.
Als je dit doet, leg de tel. dan bijv. op een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeedForTweak schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:19:
Krijg bij het updaten van de firmware (11.0.026 naar 12.0.013) na het downloaden van de update en starten van de transfer naar de mobiel steeds de melding "Updating Software Failed" zonder verdere tekst en/of uitleg. Updater heeft laatste versie (1.3.84en), PC suite ook. Kan geen log file vinden, mobiel is opgeladen en ligt bovendien aan het gas, SIM er in, SD kaart er in... ikke niet begrijp.

Kan ook weinig info vinden op het web (nokia zelf en google), zijn er nog extra stappen te doorlopen dan een backup maken en clickety-click door NSU heenlopen?
Wat bij mij werkte; pc restart en N95 restart. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:28:
[...]

A-Gps uit en Gps-intergrated aan, netwerk uit.
Heb weer geprobeerd en dit keer na 8 sec. een fix. :*)
Instrumenten -> Gps gegevens-> Positie->Opties -> Satellietstatus.
Als je dit doet, leg de tel. dan bijv. op een tafel.
Oké dude :*)
Heb nu ook via Instrumenten -> Gps gegevens-> Positie->Opties -> Satellietstatus gedaan.
Binnen 9 seconden een fix. Met Maps nu ongeveer 25 seconden :)

Everything Can Help!

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!