Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
dafmay schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:23:
[...]

Ah ik had begrepen dat de telefoon er traag door werd, maar interessant om van een gebruiker te horen dat het dus niet het geval is. Maar ik vraag mij toch af of het wel zo nodig is
Nou als je veel app´s en games download van verschildende site´s en je doet ook internet bankieren
dan raad ik je toch wel een Virus scanner aan, en F-Secure vindt ik zelf toch wel heel goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220887

Albert020 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:15:
Denk ook Route66 te gaan kopen,

Moet ik deze kopen toch : Mobile 7 S60 V2/3 - Benelux [CD] € 59,95
Dit is alleen de Software, wat kost een abn, en voor hoelang is dit ?

En deze Software moet ik gewoon op me 2gb kaart installeren.
Weet iemand hoeveel mb het inbeslag neemt ?
.. Deze moet je hebben " Route 66 Mobile 7 Nokia N95 Europa Software" , zie

http://www.smartphoneshop...-n95-europa-software.html

Werkt met de interne GPS .
Over het aantal mb´s : (bron r 66 )
" ....Onze verantwoordelijkheid is dat de klant de mogelijkheid heeft om het "grootste land" van de installatie dvd, op de mmc-kaart te kunnen zetten. De kaarten in het ROUTE 66 Mobiel 7 Europa dvd hebben de volgende grootte: - Athene 9,1 MB - Benelux 93,9 MB - Groot-Brittannië 146,2 MB
- D/A/CH (Duitsland, Oostenrijk Zwitserland) 388.7 MB - Oost-Europa 51.6 MB - Frankrijk 276,4 MB - IBERIA 183,2 MB - Italië 220,4 MB - Scandinavië 282,7 MB ..”

Nog even wachten , is nog niet leverbaar ( 99,- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103703

Ik heb net mijn N95 de laatste firmware update gegeven...maar veel haalik er niet uit. De GPS is echt niet sneller geworden, het toestel op zich ook niet en nu merk ik net ook dat er nog maar 7 icoontjes staan in mijn multimedia menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anoniem: 220887 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:44:
[...]

" ....Onze verantwoordelijkheid is dat de klant de mogelijkheid heeft om het "grootste land" van de installatie dvd, op de mmc-kaart te kunnen zetten. De kaarten in het ROUTE 66 Mobiel 7 Europa dvd hebben de volgende grootte: - Athene 9,1 MB - Benelux 93,9 MB - Groot-Brittannië 146,2 MB
- D/A/CH (Duitsland, Oostenrijk Zwitserland) 388.7 MB - Oost-Europa 51.6 MB - Frankrijk 276,4 MB - IBERIA 183,2 MB - Italië 220,4 MB - Scandinavië 282,7 MB ..”

Weet jij wat het verschil is met de normale Symbian versie (die m.i. ook gewoon moet werken?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 220887 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:44:
[...]

Ahh ok bedankt.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Weet iemand welke codec je moet hebben om de video's af te spelen op je pc? Die speler van Nokia zelf is ook niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 13:42
CRiSiS schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:15:
Weet iemand welke codec je moet hebben om de video's af te spelen op je pc? Die speler van Nokia zelf is ook niet je van het.
Kijk hier eens. Met dit pakket speel je zo'n beetje alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

Albert020 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:21:
[...]

Dat is niet waar, heb zelf ook F-Secure en me tel wordt er echt niet traag van !
En ben met dit stukje beveileging heel blij, werkt als een trein.
En zo duur is het ook weer niet, 34 euro
Maar het is slechts voor 1 jaar. Als er toch bijna geen virussen zijn voor Symbian, heeft m.i. niet zoveel zin. Ik denk dat ik het niet doe en F-Secure eraf gooi. Trouwens die firewall stelt niks voor. Je kunt bijna niets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 224701 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:43:
[...]

Maar het is slechts voor 1 jaar. Als er toch bijna geen virussen zijn voor Symbian, heeft m.i. niet zoveel zin. Ik denk dat ik het niet doe en F-Secure eraf gooi. Trouwens die firewall stelt niks voor. Je kunt bijna niets instellen.
Tja uiteindelijk beslis je zelf wat je doet, heb ik ook gedaan en ik wou gewoon een beveileging
op me phone hebben, en die praatjes van het maakt je tel traag, dat is grote onzin......

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 08-07-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

SYQ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:58:
ff crosspost omdat dit toch drukste topic is met een symbian gsm

bestaat er een mogelijkheid om mijn berichten inbox te beveiligen met een simpel wachtwoord, dit omdat ik het haat als mensen mijn telefoon pakken en gelijk alle berichten lezen. mijn vorige samsung had deze optie ingebakken
Is hier echt geen gratis oplossing voor?
zou wel heel erg jammer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:
******* TIP********

Léés eens wat vaker de Tweakers.net frontpage ... én houd de MeukTracker in de gaten ;)

meuktracker: Nokia PC Suite 6.84 release 10
Goede reden om de meuktracker niet in de gaten te houden is het feit dat er vaak niet-final versies staan en je met een beta product zit opgescheept. Niet erg prettig als die een bug heeft m.b.t. backuppen van je gegevens en je net een backupje hebt gemaakt om daarna de nieuwe firmware op je N95 te zetten. Enige voorzichtigheid is dus wel geboden omdat dat soort beta spul bijv. die gemaakte backup om zeep kunnen helpen en je dus zonder backup zit!

Al die niet-final versies zijn leuk voor mensen die graag alles willen proberen maar voor wie het als iets serieus wil gebruiken kan er maar beter vanaf blijven. Voor die groep mensen is de meuktracker dus absoluut niet geschikt. Die kunnen beter op de site van de fabrikant zelf kijken en die site kun je via de PC Suite bereiken (zie het menu Web).
Albert020 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:21:
Dat is niet waar, heb zelf ook F-Secure en me tel wordt er echt niet traag van !
En ben met dit stukje beveileging heel blij, werkt als een trein.
En zo duur is het ook weer niet, 34 euro
Iets dat continu scant bij alles wat je opent en wegschrijft zorgt wel degelijk voor vertraging. De vraag is alleen in hoeverre het je telefoon vertraagd en of je dit als gebruiker opmerkt of niet. Dan heb je ook nog de mensen die niet anders gewend zijn en er pas achter komen hoe traag hun device is wanneer ze die vergelijken met die van een ander.

Geen onzin dus, het is simpelweg onvermijdelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ppl schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:24:

[...]

Iets dat continu scant bij alles wat je opent en wegschrijft zorgt wel degelijk voor vertraging. De vraag is alleen in hoeverre het je telefoon vertraagd en of je dit als gebruiker opmerkt of niet. Dan heb je ook nog de mensen die niet anders gewend zijn en er pas achter komen hoe traag hun device is wanneer ze die vergelijken met die van een ander.

Geen onzin dus, het is simpelweg onvermijdelijk :-)
Nou, ik merk in iedergeval geen verschil qua snelheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

weer een vraagje hoor, maar ben bij een samsung gewend dat ik bepaalde mappen een slotje kan geven.

bvb de map foto's kan je alleen in als je een password invoerd
bij de n95 heb ik alles plat gezocht, maar blijkt er niet op te zitten?
over zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223328

dafmay schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:23:
[...]

Ah ik had begrepen dat de telefoon er traag door werd, maar interessant om van een gebruiker te horen dat het dus niet het geval is. Maar ik vraag mij toch af of het wel zo nodig is
heb er ook lang aan getwijfeld maar heb toch abbo voor 3 maand verlengd voor f-secure
gewoon via telefoon voor 3 maand was 9 euro,nog niet ondervonden dat telefoon trager is,
of het nuttig is tja ,beter toch enige beveiliging zeker in toekomst zullen er wel beestjes komen..
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 218867 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Is hier echt geen gratis oplossing voor?
zou wel heel erg jammer zijn!
Het is in dit deel zelfs al eerder voorbijgekomen. Schakel 'Per. autom. blokk. telefn' in. Kies een eigen blokkeringscode i.p.v. 12345 dat (als ik het goed onthouden heb) standaard is.
Je telefoon is dan pas toegankelijk na het intikken van de blokkeringscode.
Met dezelfde code maak je het ook onmogelijk dat de telefoon bruikbaar is met een andere SIM. Maakt hem bij diefstal waardeloos, zeker als je je eigen SIM hebt voorzien van een wachtwoord en je de SIM hebt laten blokkeren bij je provider. Vergeet ook je IMEI niet te noteren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Razer schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:05:
[...]

Routeplannne, van locatie en dan staat er naast tussne haakjes hoeveel sattelieten je op dat moment hebt bij GPS positie.
Kan je dit nauwkeuriger uitleggen? Ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 223328 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:05:
heb er ook lang aan getwijfeld maar heb toch abbo voor 3 maand verlengd voor f-secure
gewoon via telefoon voor 3 maand was 9 euro,nog niet ondervonden dat telefoon trager is,
of het nuttig is tja ,beter toch enige beveiliging zeker in toekomst zullen er wel beestjes komen..
groeten
Mobile devices zijn niet zo erg interessant omdat het erg moeilijk is om die te infecteren met een stuk malware. Ze hebben niet altijd een continue dataverbinding en als er data verstuurd wordt dan zijn ze 9 van de 10x zo ingesteld dat ze eerst om toestemming moeten vragen vooraleer ze überhaupt iets kunnen versturen. Bij een Windows computer is de kans dat je een continue verbinding hebt veel groter en wordt er nooit toestemming gevraagd tenzij je een stuk software hebt geïnstalleerd (security suite, firewall) die als zodanig is ingesteld.

Het enige interessante is telefoons hacken via iets als bluetooth om zodoende wat adressen en de inhoud van de agenda buit te maken. Ene zekere Paris Hilton heeft dat al mogen ondervinden net als en aantal andere beroemdheden (en daarvan is het ook erg interessant omdat men de adressen en de inhoud van de agenda aardig goed kunnen verkopen met name aan de roddelpers).

Technisch gezien is het ongetwijfeld wel mogelijk om een of ander naar stukje software te schrijven maar het beoogde effect krijgen zoals bij een Windows machine is vrijwel onmogelijk en daarom is het ook niet bepaald interessant. Continue internetverbinding op mobile devices is ook nog flink weg. Zoals men hier al wel merkt gaat er aardig wat van je accuduur af wanneer je een continue internetverbinding hebt via iets als wifi en dat wordt toch gezien als een groot nadeel. Pas wanneer er de mogelijkheid is van continue internetconnectie (dus de mogelijkheid om waar dan ook verbinding te hebben EN een accuduur die niet drastisch afneemt) zullen we moeten gaan oppassen voor malware.

EDIT: in een ander topic nog een post gevonden van iemand die een aantal links heeft gepost die misschien wel de moeite waard zijn: Anoniem: 76468 in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie To..."

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 08-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

vraagje aan de mensen die nav4all gebruiken...
Is het mogelijk in te stellen dat je vervoersmiddel een fiets is?
Ik heb gezocht en gezocht naar ik kan niets vinden.

Ik vroeg me ook af of dit het beste gratis gesproken navigatie programma is?
Als jullie goede ervaringen met andere gratis gesproken navigatie hebben hoop ik het graag!!

Met vriendelijke groeten,
Benny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 22:16
Vraag mbt GPS na de update:

De positiebepaling is bij mijn toestel onnauwkeuriger geworden, zo lijkt het.Vóór de update gaf hij bij een fix exact mijn adres aan, ná de update zit ie er ong. 100 m. naast.

De fix is weliswaar sneller geworden en blijft langer constant, maar zou een en ander verband kunnen houden? Snelheid ten koste van nauwkeurigheid bedoel ik?
Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, ik had gisteren toch een nauwkeurige fix, zelfs binnen. Maar hij zit er ook wel eens naast ja, idd. Ik hoop dat het meevalt als je eenmaal onderweg bent. Als je in de auto zit zijn dit soort grappen niet echt wenselijk natuurlijk.

Gebruikersvraagje nog:is het mogelijk om de toewijzing van de knoppen te wijzigen? Dus de knoppen waar nu bij mij 'Messaging' en 'Clock' staat? En eventueel ook andere knoppen? Heb heel het menu al drie keer doorlopen maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
Servor schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:42:
Hm, ik had gisteren toch een nauwkeurige fix, zelfs binnen. Maar hij zit er ook wel eens naast ja, idd. Ik hoop dat het meevalt als je eenmaal onderweg bent. Als je in de auto zit zijn dit soort grappen niet echt wenselijk natuurlijk.

Gebruikersvraagje nog:is het mogelijk om de toewijzing van de knoppen te wijzigen? Dus de knoppen waar nu bij mij 'Messaging' en 'Clock' staat? En eventueel ook andere knoppen? Heb heel het menu al drie keer doorlopen maar kan niks vinden.
Tools-->Settings-->General-->Personalisation-->Standby Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Servor schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:42:
Gebruikersvraagje waarop je het antwoord in de NL gebruikershandleiding op p. 133 kunt vinden. Handleidingen staan hier ter download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Nogmaals een update van mijn thema, al voelt het haast alsof ik het topic loop vol te spammen ermee... :$

Veel van de standaard N95 icoontjes zijn niet aanwezig in Carbide.ui (het programma waarmee je themes kunt maken). Deze heb ik nu handmatig toe moeten voegen als 'third party icons'. De 3D icoontjes pasten namelijk totaal niet tussen mijn abstracte icoontjes. Een paar echte third party icoontjes zijn nu ook toegevoegd zoals die van Live Messenger (de laatste uiteraard).

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs17/300W/i/2007/179/2/3/Ayofe_Theme_for_Symbian_S60v3_by_eggy.png

Download

Van het standaard menu zijn nu als het goed is alleen de Video Centre en Real Player icoontjes niet gedaan. Blijkbaar heb ik daarvoor niet de juiste SecureID nummers. Mocht iemand deze wel hebben... *kijkt lief* Het scherm van mijn eigen N95 is namelijk dood momenteel, sinds gisteren :'(

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:40
zijn die maps ergens anders te downloaden?

op de site is er nog steeds geen n95 sectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:37
deTuinman schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:46:
zijn die maps ergens anders te downloaden?

op de site is er nog steeds geen n95 sectie
Heb ik gisteren nog op rapidshare gezet, zie eerdere post van mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik heb net ff een update gedaan van de firmware maar ik heb nu toch wel een probleem. Ik had eerst een backup gemaakt en nu wil ik met die backup mijn berichten, contactpersonen, agenditems terugzetten. Volgens de software is dit allemaal gebeurt maar ik zie dus totaal nergens mijn oude berichten, contactpersonen en agendaitems. Wie heeft dit probleem ook of weet een oplossing?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Stimpy001 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:01:
Ik heb net ff een update gedaan van de firmware maar ik heb nu toch wel een probleem. Ik had eerst een backup gemaakt en nu wil ik met die backup mijn berichten, contactpersonen, agenditems terugzetten. Volgens de software is dit allemaal gebeurt maar ik zie dus totaal nergens mijn oude berichten, contactpersonen en agendaitems. Wie heeft dit probleem ook of weet een oplossing?
Heeft hij je telefoon ook opnieuw opgestart?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
MichaelK1985 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:06:
[...]

Ja. Ik heb het al een paar keer geprobeerd. Maar ik krijg het gewoon niet meer terug. Al mijn contactpersonen zijn dus nu weg, alle berichten en alle agendaitems :(

Lekker handig dus zo'n backup-functie.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stimpy001 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:11:
[...]

Ja. Ik heb het al een paar keer geprobeerd. Maar ik krijg het gewoon niet meer terug. Al mijn contactpersonen zijn dus nu weg, alle berichten en alle agendaitems :(

Hier idem dito. Alles pleitte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik weet niet hoe het met berichten en agenda zit, maar ik backup mijn contacts altijd ook naar mijn memorycard voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
MichaelK1985 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:06:
[...]
Heb je het via software gedaan of via telefoon ?
Ik zelf heb het via de telefoon een backup gemaakt op geheugenkaart en dat ging gewoon goed d:)b.
Niet vergeten om de backup te restoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 04-06 22:16
Stimpy001 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:11:
[...]

Dat was hier ook het geval. Ik had vorige keer de backup door de foon zelf laten doen, naar de geheugenkaart. Deze keer heb ik het via PC Suite gedaan, en dat gaf hetzelfde resultaat als bij jou: weg contacten. Ik heb in arren moede maar een oude contactlijst vanuit outlook teruggezet, beter iets dan niets.

Dat de backup-functie niet foutloos is blijkt ook uit andere zaken, zoals het verdwijnen van instellingen in de menuvolgorde, snelkoppelingen, active standby, enz. enz. Uiteraard is het wegraken van de contactlijst wel de meest irritante...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ButcherJF schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:52:
[...]

Dat de backup-functie niet foutloos is blijkt ook uit andere zaken, zoals het verdwijnen van instellingen in de menuvolgorde, snelkoppelingen, active standby, enz. enz. Uiteraard is het wegraken van de contactlijst wel de meest irritante...
Met behulp van de oude versie (6.83.14.1) van PC Suite heb ik de contacten weer terug :) De overige instellingen zoals bookmarks niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 13:24
Kan iemand mij vertellen hoe ik een backup maak op mijn geheugenkaart via de telefoon dan. Backup via pc suite is wel gelukt bij mij maar alleen als ik de gallerij telefoongeheugen uitzette. Alle anderen was geen probleem alleen die moetst ik uitvinken anders bleef die een uur ofzo op zelfde procent staan. En toen raakte mijn geduld op. Meer mensen er last van dat die blijft steken tijden backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Laatst online: 23-03 15:51
Vraagje ik heb net me n95 geupdate naar v12.0.013 daarvoor had ik een backup gemaakt!!..
dus die heb ik terug gezet!! maar dan heb ik wel de zelfde thema maar geen contact personen enz..

en hoe kan ik nu me ber die ik op me 2 gig kaartje opsloeg weer terug zetten want die zie ik nu niet bij me ber. staan daar is alles leeg!

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221114

Hoezo backuppen? Met de PC Suite Sync tool via bluetooth wordt mijn N95 meerdere malen per dag automatisch gesynchroniseerd met Outlook. Geen omkijken naar...

Op die manier zijn mijn contacten, favorieten, notities en afspraken altijd op 2 plaatsen aktueel. Ben ik dan de enige die dat zo doet? O, ja... ik gebruik bovendien een extra tool die mijn afspraken uit Outlook overzet naar/van mijn GMail Calendar :*) en dat werkt perfect! Zo kunnen bepaalde personen afspraken in mijn Calendar zetten en die verschijnen vervolgens in mijn GSM.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 221114 op 08-07-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo doe ik het ook, maar dan via iSync.

Trouwens, ik moet zeggen dat na alle horrorverhalen over de accu het mij 100% meevalt allemaal. Gisteren gekocht, geljk opgeladen en ik ben nu al ruim 24 aan het klooien met deze telefoon (heb echt van ALLES al gedaan: wifi, bt staat aan, gps, firmware ge-update, etc, etc) en ik heb nog 2 streepjes accu over. Valt me helemaal niet tegen. Heb trouwens ook totaal geen slider probleem, alles zit zo vast als een huis, misschien gewoon mazzel qua toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 221114 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:49:
Hoezo backuppen? Met de PC Suite Sync tool via bluetooth wordt mijn N95 meerdere malen per dag automatisch gesynchroniseerd met Outlook. Geen omkijken naar...

Op die manier zijn mijn contacten, favorieten, notities en afspraken altijd op 2 plaatsen aktueel. Ben ik dan de enige die dat zo doet? O, ja... ik gebruik bovendien een extra tool die mijn afspraken uit Outlook overzet naar/van mijn GMail Calendar :*) en dat werkt perfect! Zo kunnen bepaalde personen afspraken in mijn Calendar zetten en die verschijnen vervolgens in mijn GSM.
Synchroniseren met Outlook doe ik ook.
Over die tool van Outlook naar GMail vice versa wil ik wel wat meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221114 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:49:

Dan moet je wel die Microsoft meuk op je computer hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171

kan iemand mij nog helpen? ik kan nog steeds niet firmware updaten naar V12.xx.xx :(

Mau_Maus had mij even geholpen met deze 2 links:

Nieuwste PC Suite:
http://nds1.nokia.com/fil...ite_6_84_10_3_dut_web.exe

Laatste Software Updater:
http://nds1.nokia.com/fil...ftwareUpdaterSetup_nl.exe

ik heb ze allebei geinstalleerd maar als ik bij software updater wil doen zegt die nog steeds wilt u upgraden naar V11.0.026 :(

ik heb een simlock vrije N95 (warm grapwhite version)
type - RM159
Code - 0548384

heeft iemand hier een oplossing of heb ik iets fout gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:21:
kan iemand mij nog helpen? ik kan nog steeds niet firmware updaten naar V12.xx.xx :(

type - RM159
Code - 0548384

Je zult geduld moeten hebben. Dan is de upgrade voor jouw productcode 0548384 nog niet vrijgegeven. Je kunt natuurlijk ook de productcode wijzigen in 0534844 met NSS en dan gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erikd_o schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:04:
[...]
Over die tool van Outlook naar GMail vice versa wil ik wel wat meer weten!
SyncMyCal te vinden op http://www.syncmycal.com
Er is een gratis versie beschikbaar alhoewel die iets beperkter in mogelijkheden is werkt die wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:06:
[...]Dan moet je wel die Microsoft meuk op je computer hebben :P
If you can't beat them, join them... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:24:
[...]

Je zult geduld moeten hebben. Dan is de upgrade voor jouw productcode 0548384 nog niet vrijgegeven. Je kunt natuurlijk ook de productcode wijzigen in 0534844 met NSS en dan gaat het wel.
bednakt van je reactie _/-\o_
maar als ik product code ga wijzigen gaat mijn garantie dan weg etc??? en hoe doe je dat? :?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:44:
[...]

bednakt van je reactie _/-\o_
maar als ik product code ga wijzigen gaat mijn garantie dan weg etc??? en hoe doe je dat? :?
thanks
Na de upgrade verander de code weer terug in de originele. Daar kraait geen haan naar. Hoe je dit kunt doen kun je in dit deel (5) van het forum vinden. Even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171163

Update ook maar uitgevoerd. Lijkt allemaal wel iets sneller te zijn maar de reden waarvoor ik het heb gedaan is niet gelukt. Heb nog steeds allemaal mappen die ik niet wil en niet kan verwijderen.

Waarom geven de makers van software je nooit volledige controle over de gebruikersmappen, we zijn al die zooi toch niet nodig?

Neem nou al die irritante ringtones, die zijn leuk voor mensen die ze willen gebruiken maar iemand die dat niet wil moet toch de gelegeheid hebben ze dr af te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:24:
[...]

thanks voor alles.
heb direct ook op google zitteh zoeken enzo en ben ik nu erachter gekomen dat ik een import toestel heb gekregen van de winkel :( .... ik heb een UK versie gekregen zonder NL talig menu (doe altijd engels daar niet echt gemerkt met NL menu)

moet ik dan nu via UK site nieuwe nokia pc suite downloaden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:53:
[...]

moet ik dan nu via UK site nieuwe nokia pc suite downloaden? :?
Nee dat is niet perse nodig. Op de UK site staat dezelfde als op de NL site. De taal kies je bij het instaleren. Ik had ook een import toestel gekregen in de winkel. Maakt niets uit is gewoon hetzelfde (weliswaar met andere productcode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 130171 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:21:

Mau_Maus had mij even geholpen met deze 2 links:

Nieuwste PC Suite:
http://nds1.nokia.com/fil...ite_6_84_10_3_dut_web.exe

Laatste Software Updater:
http://nds1.nokia.com/fil...ftwareUpdaterSetup_nl.exe

ik heb ze allebei geinstalleerd maar als ik bij software updater wil doen zegt die nog steeds wilt u upgraden naar V11.0.026 :(

type - RM159
Code - 0548384

Als ik die PC Suite: 6_84_10_3_dut_web installeerd krijg ik recht onder in me taakbalk steeds te zien nieuwe hardware gevonden, en dat blijft ie dan doen, hij komt dan in een soord van loep,
Ik heb hem over de ouwe versie heen geinstalleerd, dat moet toch ?

wat doe ik fout ?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 09-07-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 03-06 17:40
dafmay schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:49:
[...]

Heb ik gisteren nog op rapidshare gezet, zie eerdere post van mij |:(
dat is toch een alleen de update slimmerik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093

Even een vraag over die slider (alweer, sorry). Er is voor mij wat onduidelijkheid wat nou precies de speling moet zijn. Gaat het nou erom dat als hij uitgeschoven is, dat er dan een ruimte zit tussen de slider en de telefoon zelf? Want ik heb de speling namelijk, alléén als hij uitgeschoven is. Dus elke keer als ik op een knopje druk indien uitgeschoven hoor ik een lichte 'tik'.

Iemand van de BelCompany vertelde me namelijk dat de slider op een andere manier speling zou veroorzaken, dus ik ben een beetje in verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Laatst online: 22-05 13:59
Albert020 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:38:
[...]

Als ik die PC Suite: 6_84_10_3_dut_web installeerd krijg ik recht onder in me taakbalk steeds te zien nieuwe hardware gevonden, en dat blijft ie dan doen, hij komt dan in een soord van loep,
Ik heb hem over de ouwe versie heen geinstalleerd, dat moet toch ?

wat doe ik fout ?
Dat had ik ook en had ik verholpen door in apparaatbeheer de Nokia N95 te verwijderen.
Mocht dat niet lukken, start dan je pc is opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb gisteren ook de nieuwe firmware er op gezet en problemen gehad met het terugzetten van de backup. Ik had een backup naar mijn geheugenkaart en naar mijn PC. Her terugzetten van mijn geheugenkaart was niet erg succesvol, geen contacten, themes, programma's enz. Vanaf mijn PC heb ik gelukkig wel all contacten, kalenderentries en berichten terug. Echter de meeste geinstalleerde themes en programma's zijn verdwenen.

@krpors; de oplossing van jouw probleem staat in de startpost van dit topic...

http://discussions.nokia-...=pcsuite&message.id=14295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Laatst online: 23-03 15:51
Ik sla dus me ber altijd op op me sd kaart!! dus me ber moeten er nog zijn !!
maar nu heb ik die firmware update gedaan!!

en zie ik geen ber. maar die staan op me sd kaart hoe zorg ik nou dat ik die weer zie op me tel. bij me berichten????

Moet toch kunnne???

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gerkie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:52:
ik heb gisteren ook de nieuwe firmware er op gezet en problemen gehad met het terugzetten van de backup. Ik had een backup naar mijn geheugenkaart en naar mijn PC. Her terugzetten van mijn geheugenkaart was niet erg succesvol, geen contacten, themes, programma's enz. Vanaf mijn PC heb ik gelukkig wel all contacten, kalenderentries en berichten terug. Echter de meeste geinstalleerde themes en programma's zijn verdwenen.

http://discussions.nokia-...=pcsuite&message.id=14295
Nokia PCSuite is een rommeltje. De backup/restore functie werkt van geen kant. De nieuwste versie van PCSuite geeft voor het gemak nog maar eens een aantal extra problemen. Zo is het "sync" icoontje in de contactlijst verdwenen, werkt de sortering op achter/voornaam niet en gedraagt het programma zich nogal lui op muisklikken. Ik heb de oude versie maar weer terug gezet :(

Valt me nu trouwens op dat de backup met versie 6.84 van PCSuite 2,5 x groter zijn dan een backup met versie 6.83. Zou de backup nu wel goed zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 224701 op 09-07-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
basvanhees schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:59:
Ik sla dus me ber altijd op op me sd kaart!! dus me ber moeten er nog zijn !!
maar nu heb ik die firmware update gedaan!!

en zie ik geen ber. maar die staan op me sd kaart hoe zorg ik nou dat ik die weer zie op me tel. bij me berichten????

Moet toch kunnne???

:(
Kan het misschien zijn dat je ze dan pas ziet, als je bij de berichten deb optie weer aangeeft dat je ze op je sd kaart wilt de berichten? Want standaard slaat ie op op de foon.. dus misschien zoekt ie nu daar naar de berichten. Waarschijnlijk had je dit al gedaan, maar misschien is dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 17:40
Wie kan me vertellen wat het meest handige is om de N95 op te laden. Want heb een heel vaag probleem. Soms doet me Nokia N95 het echt dagen (3 dagen) achter elkaar voordat hij bijna op is. Nu heeft hij vanacht aan het infuus gelegen en kom net op me werk staan er nog maar 3 streepjes.

Heb er totaal niet mee gedaan nog, niet gebeld, gesmst, bluetooth staat uit, GPS staat uit en tevens staat ook de Wifi verbinding uit. Ik vind het dus zeer vreemd dat hij binnen 2 uur dan zo snel plots zijn batterij duur halveert.

Kan iemand mij uitleggen of ik ergens kan zien welke processen er bijvoorbeeld draaien? Want op deze manier kom ik er niet achter waarom die zo snel plots leeg loopt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07
Kan de N95 zelf audio & video podcasts downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
McVirusS schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:16:
Kan de N95 zelf audio & video podcasts downloaden?
http://europe.nokia.com/A4323690
De derde hit op google als je zoekt op 'n95 podcast download' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Voor degenen die nog op zoek zijn naar een carkit die het A2DP (hifi stereo) bluetooth profiel ondersteunt; bij de belcompany krijg je nu gratis inbouw bij de Parrot MK6000, naar mijn idee de beste A2DP carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093

Bedankt voor je reactie. Natuurlijk heb ik de startpost gelezen, alleen is er bij mij onduidelijkheid wat nou precies de speling is. Want ik heb nu vrijwel alles over de speling gelezen, en ik heb iets gehoord van iemand van de BelCompany. Ik vroeg me gewoon af of de speling die ik heb, of dat de speling is waar jullie het over hebben.

Ik heb nog een hoge piep als ik hem bij mijn oor houd, maar dat boeit niet zo. Verder is het echt een voortreffelijk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
Sorry krpors, ik bedoelde ook de oplossing van het probleem van Albert020.

Wat betreft jouw probleem heb ik hetzelfde, wat is nu acceptabel. Ik moet toegeven dat de speling wel mee valt. Zeker als ik naar de filmpjes op internet kijk, toch vind ik dat voor de prijs van deze toestellen dergelijke problemen eigenlijk niet mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lauw8 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:15:
[...]

Dat had ik ook en had ik verholpen door in apparaatbeheer de Nokia N95 te verwijderen.
Mocht dat niet lukken, start dan je pc is opnieuw op.
Heb het zelfde als jou gedaan, het werkt nu Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225493

Allereerst heb topic 1 tot en met 4 helemaal gelezen... (en ben nu met 5 bezig) maar ben dit nog niet tegen gekomen.
Mijn geluids button (rechts van het beeldscherm) doet de zachter kant het niet meer. De harder kant voel je een soort van klikje geven (contact maken) en dan gaat ie harder.. Maar de zachter kant doet dat niet meer.
Uiteraard zal ik wel naar een NSP gaan hiervoor. Overigens is dit pas m'n tweede toestel in 2 weken tijd. Maar wilde het toch even laten weten.

Ik kijk veel DivX op de N95, maar baal wel van de vaak en te snel niet synchroon lopend geluid bij het beeld. Zijn daar tips voor? Van de standaard geheugenkaart naar een 2 Gig kaart maakt niet veel uit (ivm lees snelheid). Heb daarvoor speciaal een Sandisk (snelste uit de lees testen) genomen. Maar helaas minimaal verschil.

Ben een post slider probleem gebruiker van het eerste uur... ben heel erg blij met m'n N95 maar moet wel zeggen dat het een erg gammel ding is.
Daar ligt nog een mooi verbeter punt voor Nokia.. maar dat zal vast nog verholpen worden met de N95 media edition (de 8 Gig versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De bouwkwaliteit valt me ook behoorlijk tegen voor een toestel dat los iets van 700 euro kost. Plastic fantastic. Nouja, ik weet eigenlijk niet beter als het op Nokia aankomt dus daar had ik me wel een beetje op ingesteld. Maar toch, het voelt gewoon.. gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
Dit is wat ik las op een ander forum over het backuppen van je telefoon voor een firmware update:

Under the new S60v3 protocol, developers of applications must insert some code to tell the Nokia Suite Backup function to back up the application.

Obviously not every developer chooses/does this. You aren't experiencing anything abnormal. It's one of the big disadvantages of the Symbian/Nokia platform - no ability to actually do a 1:1 backup.

Realiseer je dus dat niet alles meer zal werken na de update, althans bij mij niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 15:54
Anoniem: 225493 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:45:
Allereerst heb topic 1 tot en met 4 helemaal gelezen... (en ben nu met 5 bezig) maar ben dit nog niet tegen gekomen.
Mijn geluids button (rechts van het beeldscherm) doet de zachter kant het niet meer. De harder kant voel je een soort van klikje geven (contact maken) en dan gaat ie harder.. Maar de zachter kant doet dat niet meer.
Uiteraard zal ik wel naar een NSP gaan hiervoor. Overigens is dit pas m'n tweede toestel in 2 weken tijd. Maar wilde het toch even laten weten.
Heb ik ook, maar bij mij wil die niet meer harder, alleen zachter. Je merkt aan de knop dat hij geen contact maakt met waar hij contact mee moet maken, als ik op 'harder' druk.
Ik heb hem vorige week naar een NSP in Den Haag gebracht. Duurt minimaal 3 weken zeggen ze, want de N95 sturen ze op (te nieuw om zelf te maken, kennelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
deTuinman schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:55:
[...]

dat is toch een alleen de update slimmerik |:(
Nou dat is toch precies wat je nodig hebt. Ik heb de mijne ook ge-update en alles goed.

Ps Geen dank hoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Heeft er iemand een goede applicatie draaien op de N95 met een kompas erin? Ik wil hem gaan gebruiken voor geocaching. Iemand ervaring en tips voor een goede applicatie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Wicked-Game schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:15:
Wie kan me vertellen wat het meest handige is om de N95 op te laden. Want heb een heel vaag probleem. Soms doet me Nokia N95 het echt dagen (3 dagen) achter elkaar voordat hij bijna op is. Nu heeft hij vanacht aan het infuus gelegen en kom net op me werk staan er nog maar 3 streepjes.

Heb er totaal niet mee gedaan nog, niet gebeld, gesmst, bluetooth staat uit, GPS staat uit en tevens staat ook de Wifi verbinding uit. Ik vind het dus zeer vreemd dat hij binnen 2 uur dan zo snel plots zijn batterij duur halveert.

Kan iemand mij uitleggen of ik ergens kan zien welke processen er bijvoorbeeld draaien? Want op deze manier kom ik er niet achter waarom die zo snel plots leeg loopt.
Met het progje ActiveFile kan je zien welke processen er op draaien en kan je ze ook beëndigen.

Op deze site *knip* kan je ActiveFile vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 09-07-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
lauw8 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Met het progje ActiveFile kan je zien welke processen er op draaien en kan je ze ook beëndigen.

Op deze site ... kan je ActiveFile vinden.
Pas maar op dat je niet gekickt word... want is al de 2de keer dat die link gepost wordt.. en is niet voor niks weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809

Wicked-Game schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:15:

Probleem heb ik ook!
Het steekt bij mij de kop op als ik de telefoon uit heb gedaan om bijv. van geheugenkaartje te wisselen (ik zet dan liever de tel uit). Als ik niets doe blijft de batterijmeter constant, zodra de tel aan/uit is geweest begint het weer, tot de volgende volledige lading en dan is ie weer stabiel. :?
Ik denk dat het aan de batterijmeter ligt. Had een keer nog 5 streepjes op de tel. Na een keer
kaartje wisselen nog maar 1 streepje. Dat streepje ging vervolgens wel erg lang mee voordat
ik weer moest laden. Blijft een vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Anoniem: 219809 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:30:
[...]

Probleem heb ik ook!
Het steekt bij mij de kop op als ik de telefoon uit heb gedaan om bijv. van geheugenkaartje te wisselen (ik zet dan liever de tel uit). Als ik niets doe blijft de batterijmeter constant, zodra de tel aan/uit is geweest begint het weer, tot de volgende volledige lading en dan is ie weer stabiel. :?
Ik denk dat het aan de batterijmeter ligt. Had een keer nog 5 streepjes op de tel. Na een keer
kaartje wisselen nog maar 1 streepje. Dat streepje ging vervolgens wel erg lang mee voordat
Dat heb ik dus precies hetzelfde. Had hem herstart en ploef 3 streepjes. Ben nu 2 uur verder staat nog steeds op 3 streepjes. Dus nogal vaag verhaal inderdaad. Ga wel even kijken naar de processen want wil nu wel eens weten of dit komt door een proces of dat het gewoon een "bug" is in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:56
Anoniem: 219809 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:30:
[...]

Probleem heb ik ook!
het klopt dat de batterijmeter niet evenredig "leegloopt", zodra het eerste streepje weg is gaat het hard. Ik moet meestal 1x in de 36 uur opladen met mijn gebruiksgedrag, na een uur of 12-18 is het eerste streepje weg en de rest van de streepjes samen gaan evenhard als dat ene streepje . Het klopt inderdaad dat bij het aan en uitzetten er vaak streepjes "verdwijnen". Dat was al zo op mijn 6330, N80 en nu bij mijn N95 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224734

dcell schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:41:
[...]

het klopt dat de batterijmeter niet evenredig "leegloopt", zodra het eerste streepje weg is gaat het hard. Ik moet meestal 1x in de 36 uur opladen met mijn gebruiksgedrag, na een uur of 12-18 is het eerste streepje weg en de rest van de streepjes samen gaan evenhard als dat ene streepje . Het klopt inderdaad dat bij het aan en uitzetten er vaak streepjes "verdwijnen". Dat was al zo op mijn 6330, N80 en nu bij mijn N95 ook.
1x in de 36 uur? Wauw... ik denk ik toch maar een nieuwe batterij ga kopen. Heb tot nu toe in drie weken (met wisselend gebruik, vaak redelijk intensief, maar toch) er nog nooit een hele dag mee kunnen doen. Heb tegenwoordig dan ook standaard mn oplader in mn binnenzak zitten om hem ergens op te kunnen laden als tie er weer mee kapt.... :'( Weet toevallig iemand of er bepaalde versies van deze batterij te koop zijn die lang(er) meegaan?

Edit:
Net met ActiveFile bekeken hoeveel Running Tasks / Processes er open staan.... : 108!!!
Zou daar dus ook wel mee te maken kunnen hebben.... :( Hoeveel taken staan er bij jullie gem. open?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 224734 op 09-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Anoniem: 154093 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:08:
Even een vraag over die slider (alweer, sorry). Er is voor mij wat onduidelijkheid wat nou precies de speling moet zijn. Gaat het nou erom dat als hij uitgeschoven is, dat er dan een ruimte zit tussen de slider en de telefoon zelf? Want ik heb de speling namelijk, alléén als hij uitgeschoven is. Dus elke keer als ik op een knopje druk indien uitgeschoven hoor ik een lichte 'tik'.

Iemand van de BelCompany vertelde me namelijk dat de slider op een andere manier speling zou veroorzaken, dus ik ben een beetje in verwarring.
De speling in uitgeschoven toestand kun je, mits het een klein stukje is, redelijk eenvoudig verhelpen met een klein stukje dubbelzijdige tape. Even op youtube zoeken op 'n95 slider' en je vind een paar schitterende instructiefilmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Anoniem: 224734 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:16:
Weet toevallig iemand of er bepaalde versies van deze batterij te koop zijn die lang(er) meegaan?
Laat je iig niet verleiden tot een aankoop op bijvoorbeeld Ebay van een 1800mAh accu o.i.d. Dit werkt simpelweg niet. Als sterkere accu's mogelijk zouden zijn dan had Nokia deze er vast wel zelf ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 22:24
Mag ik vragen welke bluetooth dongle jij dan gebruikt?

Zijn hier overgens mensen die ook het probleem hebben dat hun tekst verdwijnd bij de rechter selectietoets in standby modus?
Ik heb links m`n Agende en rechts m`n email ingesteld maar iedere keer verdwijnd de tekst email boven de rechter toets.
Ik krijg het pas terug op het moment dat ik de functie van die toets even verander en weer terug zet. Heb helaas nog geen regelmaat gevonden of oorzaak waardoor het verdwijnd maar lijkt mij persoonlijk gewoon een bug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Anoniem: 224734 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:16:
[...]

1x in de 36 uur? Wauw... ik denk ik toch maar een nieuwe batterij ga kopen. Heb tot nu toe in drie weken (met wisselend gebruik, vaak redelijk intensief, maar toch) er nog nooit een hele dag mee kunnen doen. Heb tegenwoordig dan ook standaard mn oplader in mn binnenzak zitten om hem ergens op te kunnen laden als tie er weer mee kapt.... :'( Weet toevallig iemand of er bepaalde versies van deze batterij te koop zijn die lang(er) meegaan?

Edit:
Net met ActiveFile bekeken hoeveel Running Tasks / Processes er open staan.... : 108!!!
Zou daar dus ook wel mee te maken kunnen hebben.... :( Hoeveel taken staan er bij jullie gem. open?
Ik ben wel benieuwd of dit normaal is, 108 zijn er nogal wat. Heb de mijne nog niet kunnen controlleren op processen, zal dat vanavond even doen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Wicked-Game schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Ik ben wel benieuwd of dit normaal is, 108 zijn er nogal wat. Heb de mijne nog niet kunnen controlleren op processen, zal dat vanavond even doen als ik thuis ben.
Ik heb er 104! Mijn batterij haalt af en toe 48 uur, en minimaal 24 uur met intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224734

lauw8 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Ik heb er 104! Mijn batterij haalt af en toe 48 uur, en minimaal 24 uur met intensief gebruik.
Oke, dan zal het daar dus niet aan liggen (wel maf zoveel processen...)

Zo te zien vreet het programma akncapserver.exe (z:\sys\bin\akncapserver.exe) bij mij het meeste stroom / CPU (15mb). Kan er alleen geen informatie over vinden. Weet iemand wat voor bestand dit is?

Ook gaat mij Vodafone Live! verbinding elke keer uit zichzelf aan... dit vreet dus ook stroom (en data) alleen kan ik nergens zien waarom die aangaat en als ik de verbinding verbreek begint hij gewoon weer opnieuw :? (gelukkig opgelost, kwam door Truphone)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 224734 op 09-07-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
lauw8 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Dat zijn blijkbaar correcte getallen. Volgens Y-Tasks heb ik 116 processen draaien. Dat proggie is trouwens freeware en zeer handig. Je kan zelf bepalen welke plugin je wil installeren. Je hebt plugins zoals crash monitor, processes, memory status enz.

Google naar de site van Y-Browser en gij zult het proggie ( Y-Tasks ) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dcell schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:57:
[...]

Dat zijn blijkbaar correcte getallen. Volgens Y-Tasks heb ik 116 processen draaien. Dat proggie is trouwens freeware en zeer handig. Je kan zelf bepalen welke plugin je wil installeren. Je hebt plugins zoals crash monitor, processes, memory status enz.

Google naar de site van Y-Browser en gij zult het proggie ( Y-Tasks ) vinden.
Ziet er cool uit. Ik kan alleen niet zo 1-2-3 zien of je met dat progje ook geheugen kunt comprimeren/vrijmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
dafmay schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:16:
[...]

Ziet er cool uit. Ik kan alleen niet zo 1-2-3 zien of je met dat progje ook geheugen kunt comprimeren/vrijmaken ?
als je de plugin "memory status" installeert en die opent is er bij de options "compress RAM". Of het daadwerkelijk werkt is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjengcity schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:24:
[...]

Mag ik vragen welke bluetooth dongle jij dan gebruikt?
Best al een oudje van Sitecom, maar het werkt prima! Zelfs op mijn Vista PC
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/showproductimage.php?id=437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

tadaaa: http://www.symbian-freak.com/news/007/07/n95_8gb.htm

Waarschijnlijk weer een photshop maar waar rook is is vuur...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 09-07-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 78574 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:10:
Heeft er iemand een goede applicatie draaien op de N95 met een kompas erin? Ik wil hem gaan gebruiken voor geocaching. Iemand ervaring en tips voor een goede applicatie ??
Instrumenten > GPS-gegevens, eenvoudig, maar wel een kompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 98248 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:37:

Nou ik vind 'm erg gaaf zo helemaal in zwart _/-\o_ Mischien voor erbij... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dcell schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:31:
[...]

als je de plugin "memory status" installeert en die opent is er bij de options "compress RAM". Of het daadwerkelijk werkt is mij onbekend.
Dat ziet er prima uit, bedankt. Ik ga 'm eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

erikd_o schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:51:
[...]

Instrumenten > GPS-gegevens, eenvoudig, maar wel een kompas
Kun je een eind coordinaat invoeren???

Zodat het kompas je de richting wijst naar je waypoint en de afstand tot het Waypoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je via NL N95 via nss flashen naar chinese firmware versie? jewel toch.. alleen die productcode veranderen en dan software updater doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:31
Anoniem: 98248 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:37:

hij is wel erg mat zwart, ik zeg photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d1xi schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:04:
[...]

hij is wel erg mat zwart, ik zeg photoshop
Ik ook. En waarom zo'n afgetrimde pic en geen mooie pica in volle glorie?

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/07/07/nokia_n95_8gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik sync. mijn telefoon met outlook, dat gaat goed. Ik sync. 2-zijdig zodat alles wat ik bijwerk in mijn telefoon ook door wordt doorgevoerd in outlook. Ik werk alleen met 2 computers: 1 prive computer met al mijn prive contacten en afspraken en een zakelijke laptop waarop alle contacten /afspraken van zakelijke aard staan.

Ik wil beide contacten/afspraken op mijn mobiel hebben en ik wil ze graag beide synchroniseren met mijn mobiel zodat ik de gegevens op mijn mobiel kan laten terugkoppelen naar mijn computers. Maar het is nu zo dat ik mijn telefoon vol heb met contacten (zowel zakelijk als prive) en dat als ik sync met mijn prive computer dat ik alle zakelijke contacten in mijn prive outlook krijg.

Is dit op te lossen zodat ik de gegevens van de 2 computers kan scheiden?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom er zojuist achter dat er ook een aantal Certification Authorities ontbreken in de nieuwe firmware update. Gaat lekker zo. Inmiddels ook al een paar keer een flinke vastloper gehad. Zelfs de aan/uit knop werkte niet. Moest de batterij verwijderen. Gisteren al mijn contacten en instellingen kwijt omdat de restore functie in PCSuite niet deugt. Verder een lekker toestel hoor :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eastwalk schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:19:
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik sync. mijn telefoon met outlook, dat gaat goed. Ik sync. 2-zijdig zodat alles wat ik bijwerk in mijn telefoon ook door wordt doorgevoerd in outlook. Ik werk alleen met 2 computers: 1 prive computer met al mijn prive contacten en afspraken en een zakelijke laptop waarop alle contacten /afspraken van zakelijke aard staan.

Ik wil beide contacten/afspraken op mijn mobiel hebben en ik wil ze graag beide synchroniseren met mijn mobiel zodat ik de gegevens op mijn mobiel kan laten terugkoppelen naar mijn computers. Maar het is nu zo dat ik mijn telefoon vol heb met contacten (zowel zakelijk als prive) en dat als ik sync met mijn prive computer dat ik alle zakelijke contacten in mijn prive outlook krijg.

Is dit op te lossen zodat ik de gegevens van de 2 computers kan scheiden?

Mvg.
Goeie vraag...

Dat probleem herken ik maar ik heb de moed opgeven: Op al mijn pc's en gsm staan al mijn contacten. In de N95 heb ik groepen aangemaakt waarop ik de contacten heb verdeeld: prive, relaties, klanten, overige.

In outlook kun je ook groepen creeren en die gaan niet gelijk op met de GSM groepen. Erg bewerkelijk dus maar door het een beetje bij te houden, gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Anoniem: 221114 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:29:
[...]

In outlook kun je ook groepen creeren en die gaan niet gelijk op met de GSM groepen. Erg bewerkelijk dus maar door het een beetje bij te houden, gaat het wel.
Das dan wel weer jammer, want dat ws dan nog wel een redelijke oplossing geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
  • Laatst online: 26-04-2010
Heb inderdaad ook iets van 105 processen draaien...man ..nog erger dan windows want deze kun je natuurlijk niet killen, want dan zou de telefoon wel eens onstabiel kunnen worden niet waar?

Verder inderdaad ook mijn agenda kwijt na de laatste firmware update. Contacten had ik nog wel. Maar ik lees net op een ander forum dat je die backup functie eigenlijk niet kan gebruiken tussen firmware updates, en daar kan ik op zich wel inkomen (datastore formaten kunnen veranderd zijn)...dus backuppen kun je beter doen via de nokia content copier (pc suite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zojuist deze info ontvangen van de Route 66 support, nav mijn vraag wanneer de N95 editie zou verschijnen (welke dus niet beantwoord wordt, maar goed):
Dear Customer / Geachte klant,

- At the moment the N95 is supported by our product Mobile 7 S60. However the internal GPS is not yet supported. we will come with an update soon.

- Mobile 7 S60 is compatible met de N95, momenteel wordt de interne gps niet ondersteund wij hopen snel een upgrade beschikbaar te hebben voor de interne GPS

With kind Regards /Met Vriendelijke groet,

ROUTE 66 Customer Support
:?. Doet Route 66 het nu wel of niet met de huidige navigatie software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
ik heb hier route66 al een tijdje werkend MET de interne gps

This space for rent. Serious inquiries only please.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!