Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikd_o schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Lijkt me geen N95 probleem, meer iets voor een Truphone-topic.
Heb hetzelfde probleem en ben toch benieuwd of iemand hier weet hoe dat zit.
Als ik via Truphone een (vast) nummer bel (met VF Life!, heb hier geen WLAN) dan wordt deze verbroken voor hij overgaat. Weet iemand hoe dit komt? Of kan je Truphone alleen gebruiken met WLAN?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat gelezen over de 6GB en 8GB kaartjes die sandisk gaat uitbrengen ^^ Heb overigens nog geen 4GB kaartje op de kop weten te tikken. Overal uitverkocht. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:24:
Mocht je niet op de ellenlange wachttijden van Nederlandse webshops willen wachten; de 4GB SDHC van Sandisk begint ook op Ebay te verschijnen.

Hier bijvoorbeeld voor €65,- inclusief verzenden.

Ebay link

Wilde ik ff zeggen...
Deze tip gaf ik op pagina 7 over de 4GB SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:42:
Iemand al wat gelezen over de 6GB en 8GB kaartjes die sandisk gaat uitbrengen ^^ Heb overigens nog geen 4GB kaartje op de kop weten te tikken. Overal uitverkocht. Iemand tips?
Lees eerst ff goed dit forum door, daar staat zat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ff crosspost omdat dit toch drukste topic is met een symbian gsm

bestaat er een mogelijkheid om mijn berichten inbox te beveiligen met een simpel wachtwoord, dit omdat ik het haat als mensen mijn telefoon pakken en gelijk alle berichten lezen. mijn vorige samsung had deze optie ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er morgen een gaan halen (zag een goeie deal van Vodafone)
Ik ben erg enthousiast over deze telefoon, heb 'm in m'n handen gehad en er uren over zitten lezen.

Ik vind het alleen vreemd dat hij alles heeft wat je kan bedenken, maar geen rds op de radio, wat m'n twee jaar oude K750i wel heeft?! Ik vond dat altijd wel handig.. Weet iemand of je dit toch kunt ontvangen door een Symbian programmaatje? Of is het te dicht op de hardware.

Verder: bestaat er een tool om te syncen met Linux? Of ben ik gewoon aangewezen op het mass storage geheugen benaderen via usb voor de foto's en that's it...
Ik zou het toch zo handig vinden als er een keer een synchronisatieprogramma was waarmee je je smsjes kon downloaden! Ik snap niet dat dat er na jaren smartphones nog niet is. Misschien moet ik zelf maar eens wat in elkaar hacken.

O ja, ik vlieg regelmatig... weet iemand of de N95 een flight mode heeft, zodat je wel mp3s kan luisteren, maar de telefoon uitstaat?
En weer, zou dit ook iets kunnen zijn wat je zelf in een op Symbian draaiend programmaatje in elkaar kunt prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:01:
Ik wil er morgen een gaan halen (zag een goeie deal van Vodafone)
Ik ben erg enthousiast over deze telefoon, heb 'm in m'n handen gehad en er uren over zitten lezen.

Ik vind het alleen vreemd dat hij alles heeft wat je kan bedenken, maar geen rds op de radio, wat m'n twee jaar oude K750i wel heeft?! Ik vond dat altijd wel handig.. Weet iemand of je dit toch kunt ontvangen door een Symbian programmaatje? Of is het te dicht op de hardware.

Verder: bestaat er een tool om te syncen met Linux? Of ben ik gewoon aangewezen op het mass storage geheugen benaderen via usb voor de foto's en that's it...
Ik zou het toch zo handig vinden als er een keer een synchronisatieprogramma was waarmee je je smsjes kon downloaden! Ik snap niet dat dat er na jaren smartphones nog niet is. Misschien moet ik zelf maar eens wat in elkaar hacken.

O ja, ik vlieg regelmatig... weet iemand of de N95 een flight mode heeft, zodat je wel mp3s kan luisteren, maar de telefoon uitstaat?
En weer, zou dit ook iets kunnen zijn wat je zelf in een op Symbian draaiend programmaatje in elkaar kunt prutsen?
Ik kan één van je vragen beantwoorden: Als je de knop aan de bovenkant van de n95 aanklikt, kan je een profiel kiezen. Één van die profielen is "Offline". Als je dat profiel selecteert, dan maakt ie geen connectie meer met het gsm netwerk enzo, dit is dus de vliegtuigmodus lijkt mij. Ik hoop dat ik je met dit antwoord geholpen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, kan weer 1 twijfel wegstrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:01:
Mja zo'n tool bestaat wel, maar echt goed werkt het niet. Kan syncen met evolution en kmail in ieder geval. Het werkt met multisync, maar hoe het precies zat weet ik niet meer, ik heb maar besloten om met m'n windows laptop te syncen. Dat werkt wel goed.
Via die linux sync kreeg ik met evolution alle contacts dubbel. En met kmail overruled kmail je wijzigingen op je phone. etc etc. Gewoon nog niet goed dus. En ik ben niet zo handig dat ik wel effe wat in elkaar hack.
Maar ik heb de mogelijkheid in ieder geval met google kunnen vinden, ik denk op de ubuntuforums, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:58:
ff crosspost omdat dit toch drukste topic is met een symbian gsm

bestaat er een mogelijkheid om mijn berichten inbox te beveiligen met een simpel wachtwoord, dit omdat ik het haat als mensen mijn telefoon pakken en gelijk alle berichten lezen. mijn vorige samsung had deze optie ingebakken
Ja! Jaaaa! Ja, ja, ja!! Wáárom heeft Symbian dat niet? Ik word er ook gek van! Wat mijn vriendin en ik naar elkaar sms'en, is volstrekt privé. Maar zodra ik, en ik denk dat ik niet de enige ben, m'n N95 ergens neerleg, wil er altijd wel iémand even mee 'spelen'...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

--MeAngry-- schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:37:
[...]

Je kunt toch ook gewoon direct met de MPEG4 bestanden aan het werk? Indien je Windows Movie Maker gebruikt, moet je bij Opties -> Compatibiliteit even de ffdshow Video decoder die je waarschijnlijk wel geinstalleerd hebt inschakelen, dan kun je de bestanden van je telefoon direct in WMM gebruiken. :)

En anders moet je ffdshow eens zoeken en installeren.
Hmm, dat werkt dus niet. Iemand met een andere optie of meer duidelijkheid hoe ik m'n filmpjes van de N95 kan omzetten naar AVI?!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Als ik in het 'kaarten-programma' ga naar 'dichtbij zoeken' (is dat poi?), dan krijg ik telkens geen resultaten bij 'horeca' (belangrijk voor mij) :P en bij 'winkelen' (belangrijk voor mijn vriendin). ;) Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:50:
[...]

Hmm, dat werkt dus niet. Iemand met een andere optie of meer duidelijkheid hoe ik m'n filmpjes van de N95 kan omzetten naar AVI?!
Met SUPER! (video converter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:49:
[...]

Ja! Jaaaa! Ja, ja, ja!! Wáárom heeft Symbian dat niet? Ik word er ook gek van! Wat mijn vriendin en ik naar elkaar sms'en, is volstrekt privé. Maar zodra ik, en ik denk dat ik niet de enige ben, m'n N95 ergens neerleg, wil er altijd wel iémand even mee 'spelen'...
Zie mijn post hier: [Symbian] Wachtwoord op SMS en Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb nu alleen nog maar de nieuwe MapLoader om de Maps op je geheugenkaart te zetten. De nieuwe versie van Maps zelf heb ik nog niet.

Maar nu viel me één ding op. Bij de oude maploader was de kaart van NL 41,9 en nu 49,9 mb. Ik neem aan dat er een grote update is geweest.

Mijn vraag is of ik met de nieuwe MapLoader wel de nieuwe maps erop kan zetten ook al heb ik nog niet die nieuwe versie?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

WoutF schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:05:
[...]

Met SUPER! (video converter)
Daarmee ook al een keer gedaan, maar dan kan WMP de file niet afspelen, hoor dan alleen de audio

Edit: Hij vindt volgens mij de codec niet, maar download hem ook niet. Heb wel de K-lite codec pack al staan. Iemand die mij kan helpen aan een linkje voor de betreffende codec?! (dank alvast)

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 02-07-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:22:
Als ik in het 'kaarten-programma' ga naar 'dichtbij zoeken' (is dat poi?), dan krijg ik telkens geen resultaten bij 'horeca' (belangrijk voor mij) :P en bij 'winkelen' (belangrijk voor mijn vriendin). ;) Hebben jullie dat ook?
Dat kan je makkelijk veranderen: Weergeven ---> categorieën ---> vink aan wat jij en je vriendin belangrijk vinden.

Ik had eerst een probleem met het feit dat ie zonder verbinding met het internet, geen restaurants en andere categoriëen weergaf, en dat je die ook niet op kon zoeken. Toen heb ik de kaarten van heel nederland van me nokia n95 af gegooid, en er weer op gezegd. Dit werkte, en sindsdien geen problemen meer gehad. Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ja ik heb een probleem gevonden met de 4gb micro sdhc :P In Map Loader herkend ie de data van de mappen niet (goed).
Het lukt gelukkig wel om het eerst via een 1 of 2 gig kaartje te doen en dan over te kopieren. Wel apart, maar wordt vast opgelost...

Kan iemand dit ook bevestigen? Of ben ik misschien toch de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, ik heb al een tijdje de N95 en heb van de week eens de camera van voor zitten testen. Ik kwam snel achter dat de camera van voren echt van super slechte kwaliteit is. Het is super licht en de kleuren spatten er ook niet van af. Zelfs de camere van de Nokia 6230 was beter. Heeft iedereen dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:23:
Hey allemaal, ik heb al een tijdje de N95 en heb van de week eens de camera van voor zitten testen. Ik kwam snel achter dat de camera van voren echt van super slechte kwaliteit is. Het is super licht en de kleuren spatten er ook niet van af. Zelfs de camere van de Nokia 6230 was beter. Heeft iedereen dit zelfde probleem?
Camera van voren is alleen voor videobellen, zou verder niet weten waarom je die ook moet testen, die is absoluut niet bedoeld om foto's te maken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:26:
[...]

Camera van voren is alleen voor videobellen, zou verder niet weten waarom je die ook moet testen, die is absoluut niet bedoeld om foto's te maken :O
Joh, dat wist ik ook nog wel, maar vergeleken met de Sony Ericsson is de camera van voor veel beter van kwaliteit. Lekker video bellen is het dan als het beeld super vel is en kleurloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
haha, waarom denk je dat die voorcamera erop zit?

natuurlijk niet om foto's te maken!!

Modbreak:Het mag best iets vriendelijker.

[ Voor 23% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze zomervakantie naar New York , nu heb ik begrepen dat de N95 daar ong. 450 dollar kost. Als je hem daar koopt kan je hem dan ook gewoon hier gebruiken met een nederlandse provider?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:48:
[...]

Lees eerst ff goed dit forum door, daar staat zat in.
Dat heb ik gedaan, heb bij 7 verschillende winkels een order geplaatst. Niet leverbaar :) en nee, ga niet ebay op duiken. Geen goede ervaringen mee (niet persoonlijk gelukkig).

Dus, voordat je mensen bestookt met "lees eerst ff goed dit forum door, daar staat zat in" is het misschien gewoon weg handiger om behulpzaam te zijn. Krijg je positievere reacties van :) echtwaar.. dat helpt ^^

Anyways. Bedankt voor de "tip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:23:
[...]

Dat heb ik gedaan, heb bij 7 verschillende winkels een order geplaatst. Niet leverbaar :) en nee, ga niet ebay op duiken. Geen goede ervaringen mee (niet persoonlijk gelukkig).

Dus, voordat je mensen bestookt met "lees eerst ff goed dit forum door, daar staat zat in" is het misschien gewoon weg handiger om behulpzaam te zijn. Krijg je positievere reacties van :) echtwaar.. dat helpt ^^

Alleen webwinkels? Phonehouse geprobeerd? Die hebben der zat. Bij mij tenminste zeiden ze dat bijna niemand ze koopt nog, omdat ze amper ondersteunt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M'n WLAN lijkt nu goed te werken dankzij de tip eerder in dit topic. Super. Morgen nog verder proberen.

Ander vraagje: is er in de webbrowser een manier om snel naar het begin of eind te springen van een textarea als je er op klikt? Stel dat je op een webpagina een invoerveld hebt (zoals hier op GoT het invoerveld voor een reactie) en daar staat veel tekst in, dan duurt het een eeuwigheid om naar het begin of eind te scrollen met de cursor-toets. Is er een snelle manier om naar het begin of eind te springen (zoals je op de PC op Ctrl+Home of Ctrl+End zou drukken)?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:57
Ik probeer al een tijdje mijn N95 te syncen middels bluetooth. Echter krijg ik mijn Belkin Bluetooth dongle niet werkend met Nokia PC suite.

Heb gemaild met de Belkin helpdesk (volgens mij ook een niet al te snugger persoon):

"Thanks for contacting Belkin. Unfortunately we do not support PC Sync."

Welk merk bluetooth dongle werkt zekerweten in combinatie met mijn N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09-2021
Mau_Maus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Het was een metafoor. Bedoelde een gratis signaal ermee. Maps heeft alleen evrbidning nodig voor bijv. een kaart als je ergens bent waar je nog geen kaart van hebt op je telefoon. En/of steun bij een route. (kleine kaart updates ofzo)
Toch heb ik nog geen idee hoe dat werkt. Ik ga over enkele weken naar Wales, heb het gebied op mijn N95 al een beetje bekeken, maar betekent dat dan dat die kaarten in het geheugen zitten en zich niet meer laten verdringen door andere kaarten? Ook ìk heb groot ontzag (lees angst voor torenhoge datarekeningen) voor UMTS gebruiken in het buitenland. Oriënteer me zelfs al op WiFi-hotspots op mijn vakantiebestemming. Wie legt me iets over het beheer van maps uit? Of waar kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
download gewoon de wales map via Map Loader en zet in Maps de internet verbinding uit op je telefoon. Ben je van alles af

Waarom kijk je niet in het boekje of de site van nokia zelf? Of lees de vorige delen. Staan duidelijken verschillen in van elk onderdeel van de navigatie

[ Voor 39% gewijzigd door Mau_Maus op 03-07-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interneth schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Toch heb ik nog geen idee hoe dat werkt. Ik ga over enkele weken naar Wales, heb het gebied op mijn N95 al een beetje bekeken, maar betekent dat dan dat die kaarten in het geheugen zitten en zich niet meer laten verdringen door andere kaarten? Ook ìk heb groot ontzag (lees angst voor torenhoge datarekeningen) voor UMTS gebruiken in het buitenland. Oriënteer me zelfs al op WiFi-hotspots op mijn vakantiebestemming. Wie legt me iets over het beheer van maps uit? Of waar kan ik het vinden?
Zorg gewoon dat je dataverbinding niet gebruikt wordt in het buiteland (kan je instellen of zelf voor kiezen). Daarnaast laad je de map van Wales via de computer op je telefoon, zo kan er niets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
Eindelijk is Mail for Exchange er voor de N95. De geruchten dat het er nooit zou komen, omdat de N95 geen 'bussiness' toestel is, zijn hiermee ontzenuwd.
Ik heb het geïnstalleerd. Straks op het werk nog even de juiste instellingen er in en dan moet duidelijk zijn of het echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:23:
[...]

Als je de 4 Gb kaart echt wilt hebben stap je even de Phonehouse binnen. Daar liggen ze op voorraad a 79,- per stuk. Dat is duurder dan de webwinkels maar die zouden ook 25 euro kunnen vragen want leveren doen ze vooralsnog toch niet.

Ook ik ben overigens van mening dat je niet goed gelezen hebt. De zoekfunctie doet soms wonderen maar oplossingen wilt men kennelijk alleen kant-en-klaar aangerijkt krijgen. IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:21:
[...]

Als je de 4 Gb kaart echt wilt hebben stap je even de Phonehouse binnen. Daar liggen ze op voorraad a 79,- per stuk. Dat is duurder dan de webwinkels maar die zouden ook 25 euro kunnen vragen want leveren doen ze vooralsnog toch niet.

Ook ik ben overigens van mening dat je niet goed gelezen hebt. De zoekfunctie doet soms wonderen maar oplossingen wilt men kennelijk alleen kant-en-klaar aangerijkt krijgen. IMHO
Gisteravond weer een email ontvangen van Sallandautomatisering.nl dat de levertijd indicatie nu 05-07-2007 is.

Het was eerst 22-06-2007, toen 29-06-2007 en nu is het gewoon weer opgeschoven. Niet normaal dat het op zo'n manier gaat. Maargoed, heb ik hem vrijdag nog niet binnen dan eis ik mijn geld terug en ga ik naar de Phonehouse.

Dan maar 14 euro meer betalen. Ik moet hem toch hebben voordat ik op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:03:
[...]
Dan maar 14 euro meer betalen. Ik moet hem toch hebben voordat ik op vakantie ga.
Dat is idd niet leuk maar ik had het er graag voor over. Die extra Gb's heb je echt hard nodig op dit supertoestel. :) En daar wilde kon ik echt niet weken op wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ok, heb het proggie Super! om m'n filmpjes om te zetten, maar na het omzetten heb ik alleen geluid en geen beeld. Ik mis dus ergens een codec, staat wel op automatisch downloaden bij WMP, maar dan geeft ie een fout bij het halen van de codec.

Is er iemand bij wie het al wel draait die mij kan helpen of een linkje kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Eggy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:33:
[...]

Het is wel een progje waar je even aan moet wennen :p

Ik ben zelf ook aan de slag gegaan met Illustrator voor een thema. Het heeft wel wat tijd gekost om bijvoorbeeld die 300+ icoontjes te maken maar ik ben al een redelijk eind. Alles bestaat enkel uit vectoren:

Ik moet nog wel een aantal dingen aanpassen en wat bugs fixen maar dat kost nu eenmaal wat tijd :p
Dat ziet er super gelikt uit zeg!
Alleen heb ik een probleem: ik kan het niet installeren.
Klopt het dat het bestandje slechts 100kb is?
Zodra ik erop klik springt hij er meteen weer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41
erikd_o schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 06:32:
Eindelijk is Mail for Exchange er voor de N95. De geruchten dat het er nooit zou komen, omdat de N95 geen 'bussiness' toestel is, zijn hiermee ontzenuwd.
Ik heb het geïnstalleerd. Straks op het werk nog even de juiste instellingen er in en dan moet duidelijk zijn of het echt werkt.
Ga dit zometeen even in me pauze proberen. Is wel een ideaal tooltje lijkt mij. Overigens zijn er hier mensen die een virusscanner hebben draaien? Is dit wel aan te raden, lijkt mij namelijk dat het veel resources gebruikt.

En als jullie er 1 gebruiken welke is dan aan te raden?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Laatst online: 18-11-2023
Als je nog een aantal programma's voor je N95 wilt hebben moet je *knip* maar eens een kijkje nemen.

Een geweldigge verzameling van allemaal gratis programma's. Meeste wel even zelf signen.

Modbreak:Al zijn er wellicht ook legale applicaties aan te treffen, illegale software blijft niet toegestaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Franciscusm schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:40:
Als je nog een aantal programma's voor je N95 wilt hebben moet je *knip* maar eens een kijkje nemen.

Een geweldigge verzameling van allemaal gratis programma's. Meeste wel even zelf signen.
Ehm, denk niet dat al deze proggies even legaal zijn... dus niet helemaal de bedoeling op GoT

[ Voor 9% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:40:

Laat dat signen op het moment nou net het probleem zijn :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:47:
[...]

Ehm, denk niet dat al deze proggies even legaal zijn... dus niet helemaal de bedoeling op GoT
Oh was ik me even niet van bewust. Ik laat wel aan een mod over of deze link gewist moet worden of niet. Zover ik kan zien staat er namelijk ook een hoop legaal spul tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik ben gistere bezig geweest met het programma MyCast van orb, en het werkt best simpel. Alleen is het nu zo dat ik eigenlijk op geen een manier voorerlkaar krijg om mp3's te streamen, ook online radio los van MyCast lukt niet echt. Ik zie altijd alleen loading bij de realplayer.

Ik heb zelf aantal divx filmpjes die ik wil streamen via wifi naar me woonkamer alleen heeft realplyer geen goede codes hiervoor dus kan die het ook niet afspelen, is het mogelijk om een andere player te seleceteren voor streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:52:
[...]

Neem eens een kijkje in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dit:

Signen
Voordat je sommige software kunt installeren op je N95 moet je het eerst 'signen'. Als je wilt weten hoe dat moet, neem dan hier een kijkje: http://blog.isquare.nl/?p=216
met dank aan Poeh

Die had ik namelijk al gevonden maar er blijkt een probleem te zijn op die website. Als ik een request uitvoer krijg ik de melding die op het blog ook meerdere keren vermeld staat...balen :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:07:
Bedoel je dit:

Signen
Voordat je sommige software kunt installeren op je N95 moet je het eerst 'signen'. Als je wilt weten hoe dat moet, neem dan hier een kijkje: http://blog.isquare.nl/?p=216
met dank aan Poeh

Die had ik namelijk al gevonden maar er blijkt een probleem te zijn op die website. Als ik een request uitvoer krijg ik de melding die op het blog ook meerdere keren vermeld staat...balen :|
Klopt, dit speelt al sinds zaterdag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

erikd_o schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 06:32:
GROTE dank Erik, hier was ik al een tijdje naar op zoek. Ik had RoadSync ook al gekocht maar die beviel me toch niet, hij liep toch soms vast. Nu maar hopen dat deze wel stabiel blijft doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Er zijn weer geruchten over een nieuwe sofware release 12.0.013:)

Afbeeldingslocatie: http://symbianguru.typepad.com/welcome/images/2007/06/20/screenshot0001.png

Ik heb nog geen officiële changelog kunnen vinden maar mijn belangrijkste wens is in ieder geval blijkbaar vervult, quickfix! Net als in de Nokia 6110 Navigator krijg je nu vier methodes voor plaatsbepaling:

Afbeeldingslocatie: http://symbianguru.typepad.com/welcome/images/2007/06/20/screenshot0004_2.png Afbeeldingslocatie: http://symbianguru.typepad.com/welcome/images/2007/06/20/screenshot0005.png

Het rechtse plaatje slaat dus op de optie Assisted GPS. Misschien wat verwarrend met Network based. In het geval van de N95 is 'Network based' dus de informatie die uit het mobiele netwerk wordt ontvangen (op basis van kruispeilingen van verschillende zenders), helaas stuurt geen enkele Nederlandse operator dit naar je. Vodafone heeft het wel maar stelt dit dus niet beschikbaar aan haar eindgebruikers, alleen voor dit soort gevallen.
In dit geval wordt er in iedere paar dagen een paar kilobyte gedownload waarin staat waar de GPS satelieten zich precies bevinden op welk tijdstip. Hierdoor is er aanzienlijk sneller een fix te behalen.

And now we will wait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:28:
[...]

Dat ziet er super gelikt uit zeg!
Alleen heb ik een probleem: ik kan het niet installeren.
Klopt het dat het bestandje slechts 100kb is?
Zodra ik erop klik springt hij er meteen weer uit!
Thanks.

Ik heb vanochtend toevallig net het bestand ge-update (aantal bugs verholpen en het een en ander toegevoegd). Wellicht dat je hem net op het verkeerde moment gedownload hebt. Het .sis bestand in het zip pakket is inderdaad zo'n 91 KB groot. Bij het installeren op je telefoon zal dit zo'n 500+ KB zijn, die SVG bestanden zijn namelijk allemaal vrij klein.

Het bestand zou in ieder geval moeten werken... Mocht iemand hier mijn thema gebruiken, er is dus een update:

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs17/300W/i/2007/179/2/3/Ayofe_Theme_for_Symbian_S60v3_by_eggy.png

[ Voor 21% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 12:38 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
nice theme, ik gebruik het ook

jezus, wat wordt ik schijtziek van die nps

die in Nijkerk ging mij vertellen dat het zo hoort, maar hij verwachte wel nieuwe sliders volgende week.... GEK HE!!

is er geen mogelijkheid die sliders thuis opgestuurd te krijgen? is zo 'met een een tor m5 in te prikken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
deTuinman schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:43:
nice theme, ik gebruik het ook

jezus, wat wordt ik schijtziek van die nps

die in Nijkerk ging mij vertellen dat het zo hoort, maar hij verwachte wel nieuwe sliders volgende week.... GEK HE!!

is er geen mogelijkheid die sliders thuis opgestuurd te krijgen? is zo 'met een een tor m5 in te prikken ja
In Den Haag kunnen ze het helaas nog niet |:(
De monteurs zijn nog niet getraind hierin en dus moet het toestel worden opgestuurd en dan duurt het minstens 3 weken 8)7
Dus schiet niet echt op nee. Dan maar na de vakantie wat regelen.

Dit was bij de DMS2000 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:30:
[...]

Ga dit zometeen even in me pauze proberen. Is wel een ideaal tooltje lijkt mij. Overigens zijn er hier mensen die een virusscanner hebben draaien? Is dit wel aan te raden, lijkt mij namelijk dat het veel resources gebruikt.

En als jullie er 1 gebruiken welke is dan aan te raden?
Ondertussen de tool geinstalleerd en geconfigureerd met de exchange van mijn werk. Alleen het gaat niet werken hij mekkert dat hij een certificaat vraagt. Dus ja de connectie werkt, alleen helaas kan die niet synchroniseren. Misschien dat jullie een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:14
voor de slider-mensen. Ik heb de mijne afgelopen zaterdag bij de NSP in Arnhem laten repareren. Daar hadden ze wel nieuwe sliders. Helaas is het sliderprobleem niet 100% verholpen. Ze hebben aan de rechterkant de slider vervangen en nu voelt de boel wat steviger en wat stroever aan ( in dichte stand, het omhoog sliden gaat wel soepel ). Voordat ik een nieuwe slider had klikte de boel verschrikkelijk, als ik ook maar lichtjes de voorcamera aanraakte of de rechterkant naast het beeldscherm dan voelde ik de boel op en neer gaan. Nu is dat gelukkig verholpen. Helaas hebben ze de onderkant niet kunnen repareren, dus moest ik de tape die ik zelf had aangebracht maar laten zitten zodat ik niet dat dubbelklik-effect krijg bij het intoetsen van bijv de ophangknop of de rechterssoftkey. De monteur vertelde me ook dat het niet 100% te repareren was. Beter iets dan niets zou ik maar zeggen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Support Network based

Volgens mij ondersteunen de netwerken wel Network based:
KPN: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1747899?omn_site=1
T-Mobile: http://www.t-mobile.nl/pe..._thuis/tmobile_thuis.aspx

Ik had vroeger op m'n mobiel altijd staan in welke regio ik was (045 of 043) dat was met KPN op een hele oude nokia zo'n 10 10 jaar geleden.

Maar Network based zou ook moeten werken op een telefoon zonder GPS? Hoe nauwkeurig zou dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
kmmartins schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:12:
Support Network based

Volgens mij ondersteunen de netwerken wel Network based:
KPN: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1747899?omn_site=1
T-Mobile: http://www.t-mobile.nl/pe..._thuis/tmobile_thuis.aspx

Ik had vroeger op m'n mobiel altijd staan in welke regio ik was (045 of 043) dat was met KPN op een hele oude nokia zo'n 10 10 jaar geleden.

Maar Network based zou ook moeten werken op een telefoon zonder GPS? Hoe nauwkeurig zou dit dan werken?
Dit is al eens besproken... Zoek maar terug in de topics
En die links werken niet direct...

Eneuh robertwebbe ... Dat is echt al oud nieuws van 2 weken geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
euhm moet de qoute dan ook niet *geknipt* worden door de Mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mau_Maus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:19:
[...]
Eneuh robertwebbe ... Dat is echt al oud nieuws van 2 weken geleden...
8)7 :$ En ik had nog wel de search functie gebruikt.... Blijkbaar de verkeerde zoekwoorden... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:34:
[...]

8)7 :$ En ik had nog wel de search functie gebruikt.... Blijkbaar de verkeerde zoekwoorden... :Z
Haha ok. Ik dacht al. Ik werd er helemaal blij van, maarja bleek het allemaal al is gelezen te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Vraagje:

Moet in bij instellingen van de GPS `Op basis van netwerk` uitzetten en alleen gebruik
maken van Ingebouwde GPS ontvangen...... ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 03-07-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:06:
voor de slider-mensen. Ik heb de mijne afgelopen zaterdag bij de NSP in Arnhem laten repareren. Daar hadden ze wel nieuwe sliders. Helaas is het sliderprobleem niet 100% verholpen. Ze hebben aan de rechterkant de slider vervangen en nu voelt de boel wat steviger en wat stroever aan ( in dichte stand, het omhoog sliden gaat wel soepel ). Voordat ik een nieuwe slider had klikte de boel verschrikkelijk, als ik ook maar lichtjes de voorcamera aanraakte of de rechterkant naast het beeldscherm dan voelde ik de boel op en neer gaan. Nu is dat gelukkig verholpen. Helaas hebben ze de onderkant niet kunnen repareren, dus moest ik de tape die ik zelf had aangebracht maar laten zitten zodat ik niet dat dubbelklik-effect krijg bij het intoetsen van bijv de ophangknop of de rechterssoftkey. De monteur vertelde me ook dat het niet 100% te repareren was. Beter iets dan niets zou ik maar zeggen ....
Wat een waardeloze oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
Wicked-Game schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:00:
[...]

Ondertussen de tool geinstalleerd en geconfigureerd met de exchange van mijn werk. Alleen het gaat niet werken hij mekkert dat hij een certificaat vraagt. Dus ja de connectie werkt, alleen helaas kan die niet synchroniseren. Misschien dat jullie een oplossing weten?
Ik heb Mail for Exchange (MfE) snel weer verwijderd van mijn N95. Even dacht ik dat de beeldschermaansturing het had begeven. Zo nu en dan had ik tussen het wisselen van schermen perioden van bijna een seconde zwart, soms ook een volkomen verstoord beeld (grote tekens, wazig).
Na het verwijderen van MfE weer OK.
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:14
W00fer schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:54:
[...]

Wat een waardeloze oplossing 8)7
hoe zou je het anders willen dan ? ben al uberhaupt blij dat ze iets hebben gedaan en dat er verbetering is. Ik heb ook gelezen dat sommige mensen er op achteruit zijn gegaan na een "fix" van de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:49:
[...]

Is dit misschien een oplossing:
Advanced Device Locks.

Met dit progje kun je niet alleen het toestel zelf blokkeren, maar ook slechts specifieke applicaties, zoals 'berichten'.

Advanced Device Locks is a Symbian OS application for locking the phone or selected applications only, such as Messages, Pictures, Contacts, Video or any other. With Advanced Device Locks you can secure your phone by locking it up with a secret code up to 7 characters long.

Het programma'tje kost maar een tientje.

Klik 'hier' om de trial te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Mau_Maus schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:30:
euhm moet de qoute dan ook niet *geknipt* worden door de Mod?
Woeps, foutje :p

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:13:
[...]

Advanced Device Locks.

Met dit progje kun je niet alleen het toestel zelf blokkeren, maar ook slechts specifieke applicaties, zoals 'berichten'.

Advanced Device Locks is a Symbian OS application for locking the phone or selected applications only, such as Messages, Pictures, Contacts, Video or any other. With Advanced Device Locks you can secure your phone by locking it up with a secret code up to 7 characters long.

Misschien mis ik iets, maar ik heb gewoon "Per. autom. blokk. telefn" ingeschakeld. Het toestel vergrendeld vanzelf na de afloop van de ingestelde minuten. Wil je de telefoon vervolgens gebruiken, meot je eerst de pin-code intoetsen. En niemand mag mijn telefoon uitproberen, is gewoon privé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:13:
[...]

Advanced Device Locks.

Was al op gereageerd met het zelfde voorstel

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 03-07-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:26:
Misschien mis ik iets, maar ik heb gewoon "Per. autom. blokk. telefn" ingeschakeld. Het toestel vergrendeld vanzelf na de afloop van de ingestelde minuten. Wil je de telefoon vervolgens gebruiken, meot je eerst de pin-code intoetsen.
Ik probeer dat nu, maar als ik de blokkeringscode invoer en ik kies dan "Ja", dan verdwijnt de code weer. Verder gebeurt er niets. Hier moet je toch een code opgeven? Of is er een standaardcode en voer ik steeds de verkeerde code in?

Om nog ff terug te komen op een onderwerp dat naar mijn mening tot nu toe onderbelicht is gebleven: de slider. >:) Begrijp ik goed dat bij de NSP's bij reparaties ter plekke, het gehele slidende gedeelte wordt vervangen door een nieuwe unit? Ik heb er ook kleine speling in (niet noemenswaardig vind ik zelf) maar belangrijker: Ik heb mijn schatje dit weekend voor het eerst laten stuiteren! 7(8)7 Daardoor wat beschadigingen aan met name de grijze case van de slider. Als die gratis kan worden vervangen dan lijkt dat me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Ik probeer dat nu, maar als ik de blokkeringscode invoer en ik kies dan "Ja", dan verdwijnt de code weer. Verder gebeurt er niets. Hier moet je toch een code opgeven? Of is er een standaardcode en voer ik steeds de verkeerde code in?
Staat allemaal in boekje hoor... Hoe je moet instellen en standaard wachtwoord. Uit me hoofd was het 12345...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Zephaniah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:29:
[...]

Klopt, dit speelt al sinds zaterdag. :X
Heeft iemand enig idee wanneer dit weer opgelost is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
In navolging van het "spelen" van andere personen met je telefoon en daardoor het ongewenst kunnen zien van foto's en filmpjes in je galerij die in de categorie "prive" horen, heb ik een programma gevonden. Je kunt hiermee namelijk bestanden mee hiden. Dus de foto's waarvan je niet wil dat andere ze zien woorden nu niet meer in je galerij getoond.

Wellicht dat sommigen dat al wisten, het kan namelijk met
'Y-browser' maar ik kan me niet herinneren dat het al eens genoemd is.

Zie de link voor uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Franciscusm schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:55:
In navolging van het "spelen" van andere personen met je telefoon en daardoor het ongewenst kunnen zien van foto's en filmpjes in je galerij die in de categorie "prive" horen, heb ik een programma gevonden. Je kunt hiermee namelijk bestanden mee hiden. Dus de foto's waarvan je niet wil dat andere ze zien woorden nu niet meer in je galerij getoond.

Wellicht dat sommigen dat al wisten, het kan namelijk met
'Y-browser' maar ik kan me niet herinneren dat het al eens genoemd is.

Zie de link voor uitleg.
Wel genoemd dus... Niet om erg af te kraken hoor.. maar tis niet moeilijk te vinden:
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:25:
weet iemand een trucje om niet alle foto's te laten weergeven in de gallerij! komt nogal slecht uit als je aan iemand een foto wil laten zien en er staan er anderen tussen die niet gezien mogen worden!

ik heb reeds een afzonderlijke map aangemaakt en die buiten de image map geplaats maar toch komen alle foto's zichtbaar! het zou leuk zijn moest dit kunnen!
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:30:
[...]

verborgen maken met een file explorer.

[ Voor 199% gewijzigd door Mau_Maus op 03-07-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een inkoopactie starten voor de 4gb of 2gb microSD kaarten.

heb je interesse stuur een mailtje: nobiles (a) gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:07:
ik wil een inkoopactie starten voor de 4gb of 2gb microSD kaarten.

heb je interesse stuur een mailtje: nobiles (a) gmail punt com
Haha ik raak mijn '2GB Micro SD Ultra II' aan de straatstenen niet kwijt.. is nu nog geen 30 euro in de winkel. En de gewone is 25 of zelfs 20 euro geloof ik.

Ik zou alleen voor 4GB doen dan.

Werkt perfect met de N95... naja op 1 ding na... Map Loader vind het niet zo fijn... Als ik dus een nieuwe map wil, dan moet ik die eerst via een 1GB of 2GB kaartje downloaden... en zet die dan over op me 4GB kaartje... Ben ik de enige? Krijg melding: Map data word niet odnersteunt of dergelijke...

[ Voor 27% gewijzigd door Mau_Maus op 03-07-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
erikd_o schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:05:
[...]

Ik heb Mail for Exchange (MfE) snel weer verwijderd van mijn N95. Even dacht ik dat de beeldschermaansturing het had begeven. Zo nu en dan had ik tussen het wisselen van schermen perioden van bijna een seconde zwart, soms ook een volkomen verstoord beeld (grote tekens, wazig).
Na het verwijderen van MfE weer OK.
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.
Is dit als je al connect of als die begint met synchroniseren? Zelf heb ik alles namelijk hier ingesteld maar door een certificaat conflict wat de server stuurt kan ik niet synchroniseren. Nu is er voor de PDA gebruikers hier die een WM Device hebben wel een certificaat oplossing te verkrijgen. Maar voor de Symbian gebruikers is dit er niet.

Misschien dat er voor symbian gebruikers wel een oplossing is met certificaten? Iemand die dit weet?

En draait iemand een virusscanner op zijn N95 ja of nee, en waarom wel en waarom niet en als je hem draait welke zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wicked-Game schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Is dit als je al connect of als die begint met synchroniseren? Zelf heb ik alles namelijk hier ingesteld maar door een certificaat conflict wat de server stuurt kan ik niet synchroniseren. Nu is er voor de PDA gebruikers hier die een WM Device hebben wel een certificaat oplossing te verkrijgen. Maar voor de Symbian gebruikers is dit er niet.

Misschien dat er voor symbian gebruikers wel een oplossing is met certificaten? Iemand die dit weet?

En draait iemand een virusscanner op zijn N95 ja of nee, en waarom wel en waarom niet en als je hem draait welke zijn aan te raden?
Ik heb er een aantal geprobeerd, maar vind dat de tel er te langzaam van wordt. En de kans dat je een virus of iets krijgt is (nog) heel klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Symantec schijnt wel een goede te hebben (zelf niet geprobeerd).

Ik had zelf nog twee andere vraagjes:

Heeft iemand al een programma gevonden (behalve spoton, die werkt niet) waarmee je je flitser als zaklamp kunt gebruiken?

En weet iemand hoe Push to Talk (walky talky functie) werkt op de N95? Kan hem nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:36:
[...]
Heeft iemand al een programma gevonden (behalve spoton, die werkt niet) waarmee je je flitser als zaklamp kunt gebruiken?
Verder ken ik NTorch, maar beide ondersteunen die flits nog niet... alleen het rode lampje. Hier mee wil ik zeggen dat het dus nog niet bestaat zover ik weet... Want ik weet dat je vraagt naar een wel bestaand progje ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 03-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik volg dit topic sinds deel 1(soms vraag ik het me af hoe ik het volgehouden heb)
en nu ben ik het zat, ik ga de N95 halen...
de 'sand' versie, alleen ik meende dat ik ergens gelezen had dat deze versie een(nog) slechtere slider heeft of was het nou iets met made in finland en made by nokia?
ik kan dit nergens terug vinden
kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:34:
Hallo allemaal,
Ik volg dit topic sinds deel 1(soms vraag ik het me af hoe ik het volgehouden heb)
en nu ben ik het zat, ik ga de N95 halen...
de 'sand' versie, alleen ik meende dat ik ergens gelezen had dat deze versie een(nog) slechtere slider heeft of was het nou iets met made in finland en made by nokia?
ik kan dit nergens terug vinden
kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt!
Ja, maar het blijven gevallen op zich zelf... Als je alles eromheen bekijkt is de beste combinatie: Deep plum en the Made in Finland versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:52:
[...]

ja idd, ik baal er ook van..
Er staat nu dit sinds een dag of twee op de site:

Developer Certificates are provided for testing purposes only and not for distribution purposes. This is clearly stated in the terms and conditions signed up to by all users. If you require Developer Certificates for testing an application you are developing please send an email with the following information to symbiansigned@symbian.com
Subject: Developer Certificate enable request:
User name
First Name Last Name
Application Name
Application Version
Company Name
Company Address

als je dus nu iets wilt laten signen moet je daar eerst weer toestemming voor vragen.

Iemand dit al gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:03:
Ik ga deze zomervakantie naar New York , nu heb ik begrepen dat de N95 daar ong. 450 dollar kost. Als je hem daar koopt kan je hem dan ook gewoon hier gebruiken met een nederlandse provider?

groetjes
Volgens mij kost hij gewoon 749,- dollar. Nog altijd goedkoper als hier in Nederland, deze versie werkt trouwens gewoon hier.

Mocht je een linkje vinden met 450 dollar dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

is het mogelijk om je beeld in landscape modus te hebben terwijl wel je keypad is uitgeschoven. Dit zou handig zijn omdat als je dan zo TomTom 6 opstart je het beeld wel gedraaid hebt en je toch nog kan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben nieuw hier al volg ik wel al enkele maanden dit forum en ja ik heb ook een n95 deze had ik besteld bij t mobile en ja ik had ook speling in de slitter ik ben op 14-06-07 naar Roosendaal gegaan om er een nieuwe slide in te laten zetten maar die waren net op zij men en hij zij dat het wel meevalt de speling in de slide ik zij tegen hem dat kan jij wel vinden maar ik niet bla bla hij wou hem wel opsturen naar Nokia dat heb ik dus laten doen gisteren kon ik hem op halen en wat blijk ze hadden hem omgeruild voor een nieuwe hi ik blij er zit nu geen lock meer op en geen t mobile software meer op maar nog steeds wel spelling aan een kant maar wel een stuk minder
Let niet op me schrijven ik ben hier geen ster in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:08:
Hoi, ik ben nieuw hier al volg ik wel al enkele maanden dit forum en ja ik heb ook een n95 deze had ik besteld bij t mobile en ja ik had ook speling in de slitter ik ben op 14-06-07 naar Roosendaal gegaan om er een nieuwe slide in te laten zetten maar die waren net op zij men en hij zij dat het wel meevalt de speling in de slide ik zij tegen hem dat kan jij wel vinden maar ik niet bla bla hij wou hem wel opsturen naar Nokia dat heb ik dus laten doen gisteren kon ik hem op halen en wat blijk ze hadden hem omgeruild voor een nieuwe hi ik blij er zit nu geen lock meer op en geen t mobile software meer op maar nog steeds wel spelling aan een kant maar wel een stuk minder
Modbreak:Zoiets kun je ook best op een andere manier duidelijk maken, zonder een toon als deze.

[ Voor 20% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zie het bericht hierboven... Eén bericht heeft het denk ik al duidelijk genoeg gemaakt. Beetje overbodig om het dan nog eens te benadrukken, zeker aangezien het ook nog eens offtopic is.

[ Voor 102% gewijzigd door Eggy op 03-07-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik begrijp wat je bedoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Albert020 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:41:
Vraagje:

Moet in bij instellingen van de GPS `Op basis van netwerk` uitzetten en alleen gebruik
maken van Ingebouwde GPS ontvangen...... ?
Ik heb de indruk dat je dan een snellere fix krijgt. Er komt toch geen informatie van dus waarom zou je het aan laten? Wellicht bespaar je er wat energie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
En als je de tel nu dicht hebt, heb je dan helemaal geen speling meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:51:
[...]

[modbreak]Zoiets kun je ook best op een andere manier duidelijk maken, zonder een toon als deze.[/modbreak]
Kan ik best inkomen, maar het zou fijn zijn als de mods dan *ook* eens iets doen aan het originele probleem. Het is niet de 1e keer dat mensen hier komen en :

- posten, zonder ook maar enige moeite te hebben gedaan om antwoorden zelf te vinden dmv zoekfunctie.
- tekst posten zonder leestekens, of met enorm veel spelfouten.

Persoonlijk erger ik mij enorm aan bovenstaande zaken, en ik durf de stelling aan dat ik niet de enige ben. Dus mods..."pretty please with sugar on top"...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
robertwebbe schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:01:
[...]

Ik heb de indruk dat je dan een snellere fix krijgt. Er komt toch geen informatie van dus waarom zou je het aan laten? Wellicht bespaar je er wat energie mee.
Ok thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Laatst online: 10-09-2011
Autofocus stuk?

Ik ben al anderhalve maand erg gelukkig met mijn N95, met name ook vanwege de camera. Maar sinds vanmiddag lijkt de autofocus stuk; ik krijg alleen nog maar wazige beelden, welke modus ik ook probeer (ook in videomodus trouwens). Alleen op een afstand van vijftien centimeter zijn de beelden scherp. Het kadertje blijft ook rood. Is dit een gevalletje reparatie of valt hier softwarematig nog iets aan te prutsen? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ok dan maar weer eens een positieve en handige reactie van mijn kant ;) Ik ben 's avonds thuis altijd automatisch verbonden met Truphone via Wlan. Natuurlijk prachtig, gratis bellen :) Maar het vreet stroom en batterij gaat zelfs zonder bellen slechts 1 avond mee. Maar ik heb nu de settings aangepast :

- settings > connection > wireless lan > options > advanced settings > TX power level > 4mW

Ik had deze tip eerder al in een ander forum gelezen, maar ik was toen nog niet zover dat de wlan-verbinding stabiel genoeg was. Nu is dat wel het geval, dus de setting aangepast.

Morgenavond eens uitvoerig testen...

EDIT : verbinding blijft stabiel, maar helaas niet bij gebruik van Truphone. Setting 10mW geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Standaard setting van 100mW werkt altijd 100% en stabiel. Ach het is niet anders... :O

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 03-07-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een probleempje. Ik wilde gister mms-en naar iemand, en tot mijn verbazing lukte dit niet. Kreeg de melding:

Packet-ggvns: packet-gegevensverbinding niet beschikbaar.

Maar ik heb een T-Mobile branded N95 waar de instellingen standaard instaan, maarfijn ik gebelt naar de klantenservice of ze mij nog een keer de instellingen wilde door sturen. Dit hebben ze direct gedaan en ik opgeslagen enz. Ingesteld bij multimedia berichten dat hij de nieuwe instellingen moest gebruiken. Direct weer dezelfde melding.

Iemand hier bekent mee wat dit inhoud en hoe ik dit op kan lossen. Heb alle topics hier op tweakers al afgestruind, niets, iemand had het probleem ook met een N73 en dit gevraagd in het N73 topic. Maar naar mijn weten niemand er wat op geantwoord. Ook google heb ik afgezocht en niets kunnen vinden. Kan nu niet meer bellen naar de technische dienst van t-mobile want ze zijn gesloten na 20.00 uur.

Dus even verkort, weet iemand een oplossing voor de melding:

Packet-ggvns: Packet-gegevensverbinding niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:06:
Ik heb weer een probleempje. Ik wilde gister mms-en naar iemand, en tot mijn verbazing lukte dit niet. Kreeg de melding: Packet-ggvns: packet-gegevensverbinding niet beschikbaar.
...
Dus even verkort, weet iemand een oplossing voor de melding:
Packet-ggvns: Packet-gegevensverbinding niet beschikbaar
Zelfde probleem hier vorige week. Ook bij T-Mobile en ook met MMS. Ik kreeg geen MMS berichten ontvangen. Dus ook gebeld en ook de instellingen toegestuurd gekregen. Deze opgeslagen. Moest je ook eerst een wachtwoord invoeren? Nooit eerder gezien... maar dat terzijde.

Het bleek niet voldoende te zijn om alleen de toegezonden instellingen te openen en op te slaan. Je moet een nieuw toegangspunt maken en de toegezonden instellingen gebruiken in dat nieuwe toegangspunt. En toen werkte het wel. Hopelijk ook voor jouw!

EDIT Toevoeging met mijn instellingen:
Kijk of je bij
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
deze erbij hebt staan: T-Mo MMS

Als ik die open dan staat er dit:
Naam verbinding : T-Mo MMS
Drager gegevens: Packet gegevens
Naam toegangspunt: MMS
Gebruikersnaam: tmobilemms
Vraag om wachtwoord: neen
Wachtwoord: ****
Verificatie: normaal
@Dafmay: Gelijk hebben is één ding... maar gelijk krijgen is wat anders, he?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 22-jarige man uit China is om het leven gekomen toen de batterij van zijn gsm ontplofte. Het slachtoffer was aan het lassen toen de gsm in zijn zak explodeerde. Dat meldt de Chinese krant Lanzhou Chenbao dinsdag.

Door de ontploffing brak de lasser een rib, die zich in zijn hart boorde. Hij overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Volgens de krant wordt onderzocht of een kwaliteitsprobleem aan de oorzaak van de ontploffing lag. De producent is op de hoogte gesteld en stuurt een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:36:
Een 22-jarige man uit China is om het leven gekomen toen de batterij van zijn gsm ontplofte. Het slachtoffer was aan het lassen toen de gsm in zijn zak explodeerde. Dat meldt de Chinese krant Lanzhou Chenbao dinsdag.
Had deze man uit China een Nokia N95?

EDIT.
geen gegevens over merk/type beschikbaar zo te zien..
'n Bron gevonden: http://www.earthtimes.org/articles/show/78836.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

dafmay schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:31:
offtopic:
Kan ik best inkomen, maar het zou fijn zijn als de mods dan *ook* eens iets doen aan het originele probleem. Het is niet de 1e keer dat mensen hier komen en :

- posten, zonder ook maar enige moeite te hebben gedaan om antwoorden zelf te vinden dmv zoekfunctie.
- tekst posten zonder leestekens, of met enorm veel spelfouten.

Persoonlijk erger ik mij enorm aan bovenstaande zaken, en ik durf de stelling aan dat ik niet de enige ben. Dus mods..."pretty please with sugar on top"...;)
offtopic:
En in hoeverre kaart je deze problemen bij de mods aan? We hebben niet voor niets topic reports vandaag de dag. Het gezeik dat mensen over de slider beginnen is imho nog vreselijk irritanter dan het gezeur om die slider zelf. Het gebruik van de nodige ubb tags is ook geen verkeerd idee ;)

Kleine rariteit ontdekt aan de agenda of de todo's (volgens mij is het hetzelfde systeem). Ik heb een todo ingesteld en deze een einddatum gegeven die ergens eind juni was. We zitten nu in juli maar hij geeft niet aan dat het item over datum is. Ik zou het wel erg op prijs stellen dat hij bij een taak die overdue is dat wel laat zien (bijv. door er een uitroepteken achter/voor te zetten of het rood te maken). Hoe krijg ik dat voor elkaar?

EDIT: ik doel hierbij meer op het overzicht in het standby scherm en in de Agenda. Hij schuift niet voltooide taken die over de datum zijn gewoon mee in de agenda per dag en dat is verre van handig. Als je kijkt in het overzicht van alle taken dan zie je wel de dag en de maand als due date.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 03-07-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
dafmay schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Dat is goed balen :( Ik heb toevallig net een achterkantje + batterijklep besteld bij www.mobiltec24.de. Ik zal zodra ik het heb ontvangen laten weten hoe de kwaliteit is. Je kunt daar ook de voorkant en andere onderdelen bestellen. Goed bedrijf, nette afhandeling, betalen met paypal (dus geen creditcard nodig), snelle levering.
En? Hoe is de kwaliteit? Mijn N95 heeft een lichte beschadiging opgelopen na een face2face met het dashboard (en zo hard ging het niet, goedkope plastic troep!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Poeh schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:30:
[...]

En? Hoe is de kwaliteit? Mijn N95 heeft een lichte beschadiging opgelopen na een face2face met het dashboard (en zo hard ging het niet, goedkope plastic troep!)
Ik moet de onderdelen nog ontvangen, maar zodra ik ze heb zal ik de ondervindingen posten.

to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:14:
[...]

Zelfde probleem hier vorige week. Ook bij T-Mobile en ook met MMS. Ik kreeg geen MMS berichten ontvangen. Dus ook gebeld en ook de instellingen toegestuurd gekregen. Deze opgeslagen. Moest je ook eerst een wachtwoord invoeren? Nooit eerder gezien... maar dat terzijde.

Het bleek niet voldoende te zijn om alleen de toegezonden instellingen te openen en op te slaan. Je moet een nieuw toegangspunt maken en de toegezonden instellingen gebruiken in dat nieuwe toegangspunt. En toen werkte het wel. Hopelijk ook voor jouw!

EDIT Toevoeging met mijn instellingen:

[...]
Nee, dit toegangspunt heeft hij zelf gecreerd na het ontvangen van de sms, deze staat ook ingesteld zoals bij jou. Staat ook nog bij:

Hompage: http://t-mobilemms, voor de rest identiek.

Dit toegangspunt ook ingesteld bij mms, werkt niet, helaas. Ook niet na re-boot van telefoon
Mischien andere ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:09:
[...]

Nee, dit toegangspunt heeft hij zelf gecreerd na het ontvangen van de sms, deze staat ook ingesteld zoals bij jou. Staat ook nog bij:

Hompage: http://t-mobilemms, voor de rest identiek.

Dit toegangspunt ook ingesteld bij mms, werkt niet, helaas. Ook niet na re-boot van telefoon
Mischien andere ideën?
Als ik Morris66 goed begrijp, moet je dus zelf een nieuw toegangspunt aanmaken en daar handmatig de je toegestuurde settings invoeren.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!