Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.306 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Stukje over sandisk 8gb bij hardware.info:
De kaarten zullen in de loop van 2007 verkrijgbaar zijn voor fabrikanten van telefoons en netwerkexploitanten en vervolgens in de detailhandel verschijnen. Een adviesprijs is nog niet vastgesteld.
De tijd tussen bekendmaking --> verscheping --> en (algemeen) verkrijgbaarheid van de 4gb kaartje duurde ook zo'n 3-4 maanden.
Als het in de 2e helft van 2007 beschikbaar is voor tel.fabrikanten, dan zal het op z'n vroegst eind 2007/begin 2008 zijn, voordat het (algemeen) verkrijgbaar is voor de consument voor een "redelijke" prijs.

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Beste mensen,

Voor diegenen die Truphone (nog niet) gebruiken. Er is een nieuwe versie uit. Ik heb 'm geinstalleerd en moet zeggen dat connectie met wifi veel stabieler is. Ook heeft de nieuwe versie veel extra mogelijkheden tov de oude versie, zoals gratis sms-en. Zie voor details de website van Truphone. En gratis bellen naar vaste nrs is verlengd tot (minimaal) einde van dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 30-06-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:17:
Voor diegenen die Truphone (nog niet) gebruiken. Er is een nieuwe versie uit. Ik heb 'm geinstalleerd en moet zeggen dat connectie met wifi veel stabieler is. Ook heeft de nieuwe versie veel extra mogelijkheden tov de oude versie, zoals gratis sms-en. Zie voor details de website van Truphone. En gratis bellen naar vaste nrs is verlengd tot (minimaal) einde van dit jaar.
Is Truphone niet dat programma waarbij je een eigen nummer krijgt in Engeland? Stel dat iemand je op je Truphone nummer wilt bellen (niet vanaf een voip) dan belt men dus naar een duurder buitenlands nummer. Niet echt prettig/goedkoop en bovendien verwarrend voor je relaties. Maar het werkt wel en zelf kun je er idd gratis/goedkoop mee bellen vanaf een (o.a.) N95 in combinatie met wifi/hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:31:
[...]

Is Truphone niet dat programma waarbij je een eigen nummer krijgt in Engeland? Stel dat iemand je op je Truphone nummer wilt bellen (niet vanaf een voip) dan belt men dus naar een duurder buitenlands nummer. Niet echt prettig/goedkoop en bovendien verwarrend voor je relaties. Maar het werkt wel en zelf kun je er idd gratis/goedkoop mee bellen vanaf een (o.a.) N95 in combinatie met wifi/hotspot.
Sterker nog...een nummer in USA ;) Uiteraard geen goed idee voor mensen om vanaf niet-voip naar dat nr te bellen. Maar voip > voip werkt geweldig én gratis. Gisteren nog een uurtje gebeld zonder dat de verbinding werd verbroken en geluidskwaliteit is werkelijk uitmuntend, beter dan van/naar mobiel/normale landlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik heb er hier iets over gelezen, A-GPS...
Is dit de GPS die binnen huis te gebruiken is ?
En hoe stel ik deze in, kan het niet meer terug vinden
in het forum......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04-2010
Dag allemaal,

Even twee tips over veel besproken onderwerpen: de slider en de accu.

1. Hoe fix je zelf de slider (op eigen risico!)

- Koop een T5 torx schroevendraaier.
- Verwijder de achterkant (zijkant voorzichtig naar buitendrukken vanuit het midden)
- Verwijder de batterij
- Schroef de 3 torx boutjes los aan de rechterkant,
- Haal de zwarte sliderrail los (de slider een beetje optillen en de de rail losschudden)
- Buig (met een tangetje) de voor en achterpunten van de rail een fractie naar binnen (minimaal buigen anders krijg je teveel frictie)
- Duw de rail weer op zijn plaats (zit al meteen strakker)
- Torxjes vastschroeven, even testen , kapje erop, klaar!
- Slider zit nu in alle standen stevig.

2. Het accu probleem

De accu gaat snel leeg, heb al veel tips hierover gelezen en die helpen allemaal wel, maar er ontbreekt er eentje die volgens mij het meeste oplevert:

- Zet je active standby uit! Intrumenten - Instellingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby modus - Act. Standby -> uit (bent u er nog?)

Beetje jammer van de agenda items die je meteen kon zien, maar je krijgt er ook wat voor terug: onder snelkoppelingen (in hetzelfde menu) heb je nu meer opties zodat je toch snel vanuit het hoofdscherm naar je favorieten plekken kan.

Maar goed, belangrijkste voordeel is dat je accu de hele dag gewoon vol blijft. Tenminste dat is mijn ervaring, ben benieuwd of dit bij anderen ook helpt!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:45:
[...]

Sterker nog...een nummer in USA ;) Uiteraard geen goed idee voor mensen om vanaf niet-voip naar dat nr te bellen. Maar voip > voip werkt geweldig én gratis. Gisteren nog een uurtje gebeld zonder dat de verbinding werd verbroken en geluidskwaliteit is werkelijk uitmuntend, beter dan van/naar mobiel/normale landlijn.
En van Voip naar een vaste lijn binnen NL, is dat gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hekkoe schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:27:

1. Hoe fix je zelf de slider (op eigen risico!)

- Koop een T5 torx schroevendraaier.
- Verwijder de achterkant (zijkant voorzichtig naar buitendrukken vanuit het midden)
- Verwijder de batterij
- Schroef de 3 torx boutjes los aan de rechterkant,
- Haal de zwarte sliderrail los (de slider een beetje optillen en de de rail losschudden)
- Buig (met een tangetje) de voor en achterpunten van de rail een fractie naar binnen (minimaal buigen anders krijg je teveel frictie)
- Duw de rail weer op zijn plaats (zit al meteen strakker)
- Torxjes vastschroeven, even testen , kapje erop, klaar!
- Slider zit nu in alle standen stevig.
Je kan beter een klein plakbandje op die slider rail plakken, als ie dan terug moet voor de garantie kun je hem weer origineel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar deze memory cards vazn 4 gig in belgie te koop zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
pascalletje: klopt, maar dat plakbandje gaat loslaten ...als je ziet hoe klein dat railtje is
kwestie van tijd en dan mag de boel weer openmaken de troepweghalen en opnieuw plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Dat vplakbandje gaat dus niet losslaten aangezien het zich niet direkt met de bewegende delen in aanraking laat komen.

Slider drukt plakbandje gewoon op kunstof wit geleidertje. Waardoor het geheel iets strakker komt te zitten.

Zo had ik het eerst ook,,maar toen ging het dus iets te stroef..toen aan 1 zijde plakbandje.
Nog steeds te stroef.
Toen de buigtip aan uiteinde maar geprobeerd...ja Perfect.

Ben dus ervaringsdeskundige. ;)

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:35:
[...]

En van Voip naar een vaste lijn binnen NL, is dat gratis?
Yep geheel 100% gratis :) Ik heb met Truphone al meer dan 5 uur totaal gebeld naar vaste nummers, geen cent betaald. Je kunt onder My Account op de Truphone website exact zien waar je naartoe hebt gebeld en voor hoe lang, en dat geldt ook voor inkomende telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
W.Bakker schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:28:
Dat vplakbandje gaat dus niet losslaten aangezien het zich niet direkt met de bewegende delen in aanraking laat komen.

Slider drukt plakbandje gewoon op kunstof wit geleidertje. Waardoor het geheel iets strakker komt te zitten.
Ik heb de plakband-fix al zo'n 1,5 maand geleden gedaan en alles zit en werkt nog steeds 100% _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:03:
Ik heb er hier iets over gelezen, A-GPS...
Is dit de GPS die binnen huis te gebruiken is ?
En hoe stel ik deze in, kan het niet meer terug vinden
in het forum......
A-GPS wordt beschikbaar bij de volgende firmware update, dus nog even wachten! Ja dan kan je idd binnen gps gebruiken, dit komt namelijk doordat je n95 de ontvangen satelliet info doorstuurd naar een server, zodat de server precies kan berekenen waar je bent. Deze gegevens stuurt de server weer naar de n95. Zo verloopt de fix een stuk sneller! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Ik ben bezig met het signen (www.symbiansigned.com), maar wanneer ik een 'request' doe voor een 'developer certificate', krijg ik de volgende melding:

Your request has failed. Reason:
Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hekkoe schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:27:

- Zet je active standby uit! Intrumenten - Instellingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby modus - Act. Standby -> uit (bent u er nog?)

Beetje jammer van de agenda items die je meteen kon zien, maar je krijgt er ook wat voor terug: onder snelkoppelingen (in hetzelfde menu) heb je nu meer opties zodat je toch snel vanuit het hoofdscherm naar je favorieten plekken kan.
Prima tip! Zowieso wb de mogelijkheid om ipv active standby via snelkoppelingen te kunnen werken. Ik vind zelf de active standby erg makkelijk, lekker volledig overzicht op scherm. Maar het is goed om te weten dat de mogelijkheden van snelkoppelingen groter worden zodra active standby uit is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:42:
[...]

A-GPS wordt beschikbaar bij de volgende firmware update, dus nog even wachten! Ja dan kan je idd binnen gps gebruiken, dit komt namelijk doordat je n95 de ontvangen satelliet info doorstuurd naar een server, zodat de server precies kan berekenen waar je bent. Deze gegevens stuurt de server weer naar de n95. Zo verloopt de fix een stuk sneller! :D
Ahh ok, dan nog even wachten op de nieuwe firmware update :--)

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Heeft iemand al een screensaver gevonden met een grotere (digitale) clock ?
Heb al handyclock en die van nokia Hongkong geprobeert beide niet echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:42:
[...]

Eerder deze week had ik een medewerker van de data-afdeling van Vodafone aan de lijn. Hij wist me te vertellen dat Vodafone (nog) geen A-GPS ondersteunt. Voor zover hij wist, ondersteunen andere aanbieders in Nederland dit ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:01:
[...]

Eerder deze week had ik een medewerker van de data-afdeling van Vodafone aan de lijn. Hij wist me te vertellen dat Vodafone (nog) geen A-GPS ondersteunt. Voor zover hij wist, ondersteunen andere aanbieders in Nederland dit ook (nog) niet.
Als het goed is gaat dit op een server van Nokia zelf draaien, dacht ik hoor, misschien weet iemand anders hier meer over. Ik had het ook hier gelezen geloof ik.
Maar let wel op dit kost wel data, maar bijna iedereen hier heeft een flat data abo dus dat maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
WBakker: niet helemaal waar...de metalen rail valt over dat kunstoffen gelijdertje heen in de uitsparing van de slider. Dus als je over het korte deel van de rail tape plakt dan komt dat wel degelijk in aanraking met de slider.

Of je moet er een heeel dun randje tape van maken...2-3 mm oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
Poeh: heb je je wel geregistreerd eerst daar?

Sowieso: ben ik nou de enige of is het idioot dat je niet zelf de security settings van een applicatie kan bepalen? Ik wordt helemaal gestoord van al die popups .. 'Do you want to allow' dit en dat.

Stel het dan default scherp af, maar laat ieg de optie open om alles open te zetten. Ik ontwikkel ook zelf applicaties voor mijn phone, en zelfs die kan ik geen carte blanche geven. Terwijl het toch echt mijn eigen telefoon ( en mijn eigen telefoonrekening) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
hekkoe schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:43:
Poeh: heb je je wel geregistreerd eerst daar?
Ik heb me vanmiddag geregistreerd, maar nu snap ik er even niets meer van. Ik volg de handleiding op http://blog.isquare.nl/?p=216<br, maar na het volgen van alle stappen blijft de lijst onder 'View DevCert' leeg.

Dus ik dacht: het CSR-bestand moet je eerst 'requesten', maar dan krijg ik dus de melding dat ik dat niet mag (Your request has failed. Reason: Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator.)

EDIT: Ik heb eens 'gegoogled' op de melding die ik krijg en het schijnt dat iedereen deze melding vandaag krijgt. Waarschijnlijk is er bij www.symbiansigned.com iets mis.

[ Voor 36% gewijzigd door Poeh op 30-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hekkoe schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:39:
WBakker: niet helemaal waar...de metalen rail valt over dat kunstoffen gelijdertje heen in de uitsparing van de slider. Dus als je over het korte deel van de rail tape plakt dan komt dat wel degelijk in aanraking met de slider.

Of je moet er een heeel dun randje tape van maken...2-3 mm oid?
Dat is inderdaad de manier, heb ik ook gedaan en het werkt als een speer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er in de (verborgen) map E:\Private wordt opgeslagen? Is 162 mb groot. Denk zelf dat het met "Kaarten" / "Maps" te maken heeft en aangezien ik dat niet gebruik zou ik het dus willen verwijderen. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:21:
Weet iemand wat er in de (verborgen) map E:\Private wordt opgeslagen? Is 162 mb groot. Denk zelf dat het met "Kaarten" / "Maps" te maken heeft en aangezien ik dat niet gebruik zou ik het dus willen verwijderen. Iemand die dit kan bevestigen?
Yep dat zijn de maps van Nokia maps software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn n95
Soms als ik een sms verstuur dan gaat hij in de map met ontwerpen en verstuurt hij het smsje niet. Ik dacht eerst dat ik de slider te vroeg had dicht gedaan maar ik doe vaker de slider dicht nadat ik op verzenden heb gedrukt.

Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:15:
[...]

Als het goed is gaat dit op een server van Nokia zelf draaien, dacht ik hoor, misschien weet iemand anders hier meer over. Ik had het ook hier gelezen geloof ik.
Maar let wel op dit kost wel data, maar bijna iedereen hier heeft een flat data abo dus dat maakt dan niet uit.
Als ik het goed heb begrepen is de ondersteuning van het mobiele netwerk niet nodig voor de positiebepaling op zich. Wel voor het overbrengen van de data tussen je N95 en de A-GPS server, die Nokia kennelijk gaat draaien. Je N95 kan via die server beschikken over veel meer data dan de N95 zelf kan ontvangen en berekenen. Daardoor weet je N95 sneller wat de positie is.
Gebaseerd op dit artikel in Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:09:
En gevonden! Heb ff je laatste berichten door gezocht :P Hij stond in deel 2 en laat ik nou net begonnen ben met lezen bij deel 3 :)

Goed, voor de mensen die hem ook niet kunnen vinden hier de link nog ff: http://www.forum.nokia.co...tudio_for_Symbian_OS.html

Maare, leuke software voor in de startpost?
Het is wel een progje waar je even aan moet wennen :p

Ik ben zelf ook aan de slag gegaan met Illustrator voor een thema. Het heeft wel wat tijd gekost om bijvoorbeeld die 300+ icoontjes te maken maar ik ben al een redelijk eind. Alles bestaat enkel uit vectoren:

Ik moet nog wel een aantal dingen aanpassen en wat bugs fixen maar dat kost nu eenmaal wat tijd :p

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 01-07-2007 12:47 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

http://www.movino.org/
Movino is a collection of applications for streaming and broadcasting live video from smartphones. The main applications are the following:

- client for S60 smartphones
- smartphone client for J2ME
- gui application and a QuickTime component for OS X
- video server for linux
- drupal web front end
Met andere woorden: Je kan je Nokia camera als webcam gebruiken. En dit alles voor de Mac :)

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Eggy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:33:
[...]
Het is wel een progje waar je even aan moet wennen :p

Ik ben zelf ook aan de slag gegaan met Illustrator voor een thema. Het heeft wel wat tijd gekost om bijvoorbeeld die 300+ icoontjes te maken maar ik ben al een redelijk eind. Alles bestaat enkel uit vectoren:

Ik moet nog wel een aantal dingen aanpassen en wat bugs fixen maar dat kost nu eenmaal wat tijd :p
Vet! Begint er al goed uit te zien. Lekker basic. Komt er ook eentje voor tijdens het nachtleven? met een donkere achtergrond?

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:26:
[...]

Yep dat zijn de maps van Nokia maps software.
Mooi, dan ga ik het er af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

besmart schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:42:
[...]

Vet! Begint er al goed uit te zien. Lekker basic. Komt er ook eentje voor tijdens het nachtleven? met een donkere achtergrond?

Hehe, daar heb ik ook wel over nagedacht. Naar mijn mening zien de icoontjes er echter het beste uit op een witte achtergrond. Overigens ziet het er niet zo licht uit op je toestel, ik heb er persoonlijk geen last van in ieder geval. Ik ben echter sowieso wel van plan een tweede versie uit te brengen met een andere achtergrond; zonder het venster in de achtergrond en bij voorkeur iets voller en ook minder licht. Eerst ben ik echter deze versie nog een beetje aan het aanpassen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
erikd_o schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:09:
[...]

Als ik het goed heb begrepen is de ondersteuning van het mobiele netwerk niet nodig voor de positiebepaling op zich. Wel voor het overbrengen van de data tussen je N95 en de A-GPS server, die Nokia kennelijk gaat draaien. Je N95 kan via die server beschikken over veel meer data dan de N95 zelf kan ontvangen en berekenen. Daardoor weet je N95 sneller wat de positie is.
Gebaseerd op dit artikel in Wikipedia.
Dit is echt heel mooi, ik hoop dat ze het snel voor elkaar hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het programma SBSH Papyrus als agenda, omdat ik die veel fijner vind dan de standaard Nokia agenda. Nu zou ik deze agenda graag als "standaard agenda" instellen. Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe?

Ik heb hiervoor een PDA gehad met Pocket Informant en die kon je namelijk wel als "standaard agenda" instellen.

Alvast bedankt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de n95 2 weken in bezit en volg dit forum een week of 6. Loop tegen het volgende probleem aan.

Als ik de oplader insteek dan komt het venstertje met de vraag: pc suite/massaopslag enz. Telefoon laad dus niet meer op.

Heb een harde en zachte reset geprobeerd helaas geen resultaat (uitgevoerd via sterretje/hekje enz). Telefoon is onderhand wel bijna leeg.

Iemand dit probleem al bij de hand gehad. Vind niks terug in voorgaande posts.

Hartelijk dank voor eventuele oplossingen.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:39:
Heb nu de n95 2 weken in bezit en volg dit forum een week of 6. Loop tegen het volgende probleem aan.

Als ik de oplader insteek dan komt het venstertje met de vraag: pc suite/massaopslag enz. Telefoon laad dus niet meer op.

Heb een harde en zachte reset geprobeerd helaas geen resultaat (uitgevoerd via sterretje/hekje enz). Telefoon is onderhand wel bijna leeg.

Iemand dit probleem al bij de hand gehad. Vind niks terug in voorgaande posts.

Hartelijk dank voor eventuele oplossingen.

Chris
Sluit je niet de USB kabel aan i.p.v. de oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hey euhm ik heb laatst de trial geinstalleerd van: PhonePilot v2.00 s60v3.x
Maar krijg steeds update fout... En heb nog geen 1x eerder iets van die makers geinstalleerd... Ben ik de enige? Waarschijnlijk heb je kans dat na een reset het wel doet, want heb best vaak wat geinstalleerd, maar wil het toch even checken of andere het ook hebben.

Weet iemand nog andere vergelijkbare software? Die je als voicemail kan gebruiken?
(Answering Machine S60v3 v1.1 werkt wel, maar iemand anders nog andere voorstellen? gratis software misschien?)

Iemand al een indicatie van de volgende Firmware update? Vorige keer kwam die wat sneller uit tussen bekendmaking/testen en uitgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Mau_Maus op 01-07-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephaniah schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Sluit je niet de USB kabel aan i.p.v. de oplader?
:) dat dan weer niet

Heb het inmiddels opgelost. via de reset met de 3, groene hoorn en *. Moet alleen toch naar de nsp trilfunctie werkt niet. toestel is t-mobile branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ook een goede programma om de N95 als webcam te gebruiken voor windows? ik heb er nou wel een paar gehad, maar dat zijn alleen maar trials, heb ik dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Poeh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:05:
[...]

Ik heb me vanmiddag geregistreerd, maar nu snap ik er even niets meer van. Ik volg de handleiding op http://blog.isquare.nl/?p=216<br, maar na het volgen van alle stappen blijft de lijst onder 'View DevCert' leeg.

Dus ik dacht: het CSR-bestand moet je eerst 'requesten', maar dan krijg ik dus de melding dat ik dat niet mag (Your request has failed. Reason: Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator.)

EDIT: Ik heb eens 'gegoogled' op de melding die ik krijg en het schijnt dat iedereen deze melding vandaag krijgt. Waarschijnlijk is er bij www.symbiansigned.com iets mis.
Op www.symbiansigned.com staat ook dit:

Web site maintenance
Please be aware that the Symbian Signed web site is currently undergoing some essential maintenance works. This is affecting the performance of the web site and we apologise for that. Please be assured that we are working hard to complete this work as soon as possible and we appreciate your patience.

heb hetzelfde probleem ook en zag toen dat bericht, even wachten dus. Want eerst heb ik wel met succes daar een signed bestandje gehaald. Alleen jammer dat het ook niet ergens anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
DFS schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:39:
[...]

Op www.symbiansigned.com staat ook dit:

Web site maintenance
Please be aware that the Symbian Signed web site is currently undergoing some essential maintenance works. This is affecting the performance of the web site and we apologise for that. Please be assured that we are working hard to complete this work as soon as possible and we appreciate your patience.

heb hetzelfde probleem ook en zag toen dat bericht, even wachten dus. Want eerst heb ik wel met succes daar een signed bestandje gehaald. Alleen jammer dat het ook niet ergens anders kan.
Had ik ook al gelezen (je kunt er bijna niet omheen!), maar ik dacht dat dit er niets mee te maken had (alleen vertraging van de website, wat heeeeel goed te merken is). Ik dacht eigenlijk dat ik 'weer' iets verkeerd had gedaan! ;) Even geduld dus nog! Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Hoi, hoi...

ik heb gisteren een N95 van een goede vriend van me gehad :Y) (en nou ben ik natuurlijk ook niet de beroerste en heb ik hem in return een Nintendo DS Lite met flashkaartje kado gedaan :))
deze heeft hij gekregen na het verlengen van zijn 2 abbo's (T-Mobile) met een kleine bijbetaling van 120,- als ik me niet vergis

wat een mooi toestel zeg! ik moet nog maar zien of de iPhone dit kan overtreffen... :)
alleen 1 probleem, ik kan hem niet gebruiken, omdat ik een gezworen Vodafone gebruiker ben en het toestel is gelocked door T-Mobile :(

weet iemand hoe of waar ik de N95 kan laten unlocken in Amsterdam of omstreken?
ik heb zelf op internet al heel wat sites bezocht en heel wat unlock software gedownload die je hemel en aarde beloven, maar uit eindelijk niks voor je kunnen betekenen :+

iemand een idee of goeie tip? :)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
BaBy-G schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:38:
alleen 1 probleem, ik kan hem niet gebruiken, omdat ik een gezworen Vodafone gebruiker ben en het toestel is gelocked door T-Mobile :(

weet iemand hoe of waar ik de N95 kan laten unlocken in Amsterdam of omstreken?

iemand een idee of goeie tip? :)
Uiteraard Vodafone, de enige met een betaalbare bundel op volle HSDPA-snelheid. Heb ik zelf ook, echt lekker snel. En 50 MB limiet is best te doen.
Unlocken kan gewoon bij T-Mobile, voor € 120 sturen ze je de unlockcode op. Staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikd_o schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:58:
[...]

Uiteraard Vodafone, de enige met een betaalbare bundel op volle HSDPA-snelheid. Heb ik zelf ook, echt lekker snel. En 50 MB limiet is best te doen.
Unlocken kan gewoon bij T-Mobile, voor € 120 sturen ze je de unlockcode op. Staat hier.
Ik vermoed dat hij een goedkopere oplossing zoekt.... :)

50 Mb is te doen? Nou fijn niet hoor: ik gebruik het gratis podcasting programma van Nokia voor o.a. de N95 en daarmee haal ik bijv. de Caz! podcasts binnen. Die duren een uur en zijn circa 55 mb per stuk. Gelukkig kun je bij T-Mobile echt onbeperkt downloaden....

Een overzicht van mobiele internet providers, limieten en kosten vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
erikd_o schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:58:
[...]

120,- :/ ik had al zo iets gehoord dat prividers, je de unlockcodes opsturen tegen betaling, maar zo rond de 20,- niet 120,- :+
zijn er nog goedkopere alternatieven? :P

Modbreak:Alleen methodes die in strijd zijn met onze policy en hier dus niet besproken mogen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Eggy op 02-07-2007 15:56 ]

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je niet op de ellenlange wachttijden van Nederlandse webshops willen wachten; de 4GB SDHC van Sandisk begint ook op Ebay te verschijnen.

Hier bijvoorbeeld voor €65,- inclusief verzenden.

Ebay link

Wilde ik ff zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:12:
[...]
50 Mb is te doen? Nou fijn niet hoor: ik gebruik het gratis podcasting programma van Nokia voor o.a. de N95 en daarmee haal ik bijv. de Caz! podcasts binnen. Die duren een uur en zijn circa 55 mb per stuk. Gelukkig kun je bij T-Mobile echt onbeperkt downloaden....
Gelukkig heeft de N95 ook WLAN aan boord. Kun je die Podcasts ook mee binnenhalen. Een Podcast lijkt me niet iets dat je mobiel moet willen downloaden.

T-Mobile PIT, maximaal 64 Kb/s = 8 KB/s, zo doe je meer dan twee uur over die download!

[ Voor 19% gewijzigd door erikd_o op 01-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:12:
[...]

Een overzicht van mobiele internet providers, limieten en kosten vind je hier
Waarschijnlijk bedoel je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Ik heb me vergist naar een ander overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een tijdje,echt veel aan gehad.
Ben erg tevreden met me N95,maar nu heb ik toch een vaag probleem..
Op het beginscherm,onder agendapunten vandaag,staat normaal wlan gevonden bla bla bla..
Nu heb ik dat sinds vandaag niet meer,heb al het hele menu doorgespit om te kijken of ik het
per ongeluk uit heb gezet,maar niks te vinden.
Onder instrumenten in het menu,ga ik naar WLAN-wiz en dan krijg ik een systeemfout..

Iemand anders al meegemaakt?

Heb weinig zin om een harde reset te doen,want ik heb al me apps op het telefoongeheugen staan :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand idee waarmee ik me dvd's mee converteer naar N95? free version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik WiFi naar you tubem zegt die dat er geen goede flashplayer is geinstalleerd of java script staat uit. welke flashplayer moet ik hebben voor you tube movies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag zitten zoeken naar een auto lader voor mijn n95. een lader van nokia zelf is veel duurder dan eentje zonder de tekst nokia erop. maakt het wat uit als je een ander neemt en niet die van nokia zelf.

en heeft iemand een crystal case voor de nokia in gebruik? hoe is je ervaring hiermee?

en nog een vraag. Mij lukt het maar niet om te internetten via WIFI. krijg telkens het fout met WPA code fout.

kan iemand mij helpen?
ik heb de instellingen wel aangepast..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:23:
ga ik WiFi naar you tubem zegt die dat er geen goede flashplayer is geinstalleerd of java script staat uit. welke flashplayer moet ik hebben voor you tube movies?
http://m.youtube.com/ iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:13:
iemand idee waarmee ik me dvd's mee converteer naar N95? free version?
Staan die niet in de openingspost van dit topic? Of ze gratis zijn weet ik niet.
PS3 Video 9
officiële site
Deze converter vind ik persoonlijk erg makkelijk, snel en goed werken. Echt een aanrader, zeker i.c.m. voorgemaakte nokia-profiles die je op de volgende site kunt vinden.

SUPER Movie converter
officiële site
Deze converter wordt ook door veel mensen gebruikt. Maar ik prefereer toch PS3 Video 9.

CloneDVD Mobile
officiële site
Met CloneDVD kun je heel makkelijk je DVD's omzetten naar een N95 formaat.
Let er wel op dat het hier niet om freeware gaat. Er is echter wel een trial te downloaden van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:48:
ik heb vandaag zitten zoeken naar een auto lader voor mijn n95. een lader van nokia zelf is veel duurder dan eentje zonder de tekst nokia erop. maakt het wat uit als je een ander neemt en niet die van nokia zelf.

en heeft iemand een crystal case voor de nokia in gebruik? hoe is je ervaring hiermee?
Ik heb bij Mob-Com een autolader en een crystal case besteld.
De crystal case voldeed niet. De voorkant paste niet. Net iets te krap, waardoor hij gaat wringen en daardoor scheurt. Bovendien kun je er niet schuin door kijken met een polariserende zonnebril. Lastig bij het navigeren.
De autolader voldoet prima. Onmisbaar bij navigeren met backlight aan.
Prima service van Mob-Com, ze stuurden direct een nieuwe crystal case, zelfde euvel. Zaak teruggestuurd, geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je nieuwe case dan? paste deze wel goed ? of heb je het laten zitten?

bij mob-com is de autolader van nokia zelf, ik bedoel eentje zonder merk maar wel passend voor de n95.

kan dit kwaad?

en heeft iemand een USB lader besteld? zo ja, waar en hoeveel kostte het?

alvast bedankt

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb zaterdag ook een N95 gekocht (verlenging van Vodafone abo).

Leuke telefoon, maar mijn tevredenheid wordt volledig teniet gedaan doordat WLAN ronduit slecht is. Bij het surfen krijg ik telkens disconnections, en soms gaat de browser volledig hangen. Kan het proces niet killen, een harde reset is dan de enige oplossing. Ik krijg flashbacks naar mijn 6680 die ook een hoop problemen had en daar word ik niet vrolijk van.

Ik wacht met smart op de nieuwe firmware die het WLAN probleem oplost - als het goed is. Zo niet, dan gaat de telefoon terug, want WLAN is een feature die ik belangrijk vind.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Bananeman schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:18:
Heb zaterdag ook een N95 gekocht (verlenging van Vodafone abo).

Leuke telefoon, maar mijn tevredenheid wordt volledig teniet gedaan doordat WLAN ronduit slecht is. Bij het surfen krijg ik telkens disconnections, en soms gaat de browser volledig hangen. Kan het proces niet killen, een harde reset is dan de enige oplossing. Ik krijg flashbacks naar mijn 6680 die ook een hoop problemen had en daar word ik niet vrolijk van.

Ik wacht met smart op de nieuwe firmware die het WLAN probleem oplost - als het goed is. Zo niet, dan gaat de telefoon terug, want WLAN is een feature die ik belangrijk vind.
Weet je zeker dat je de laatste firmware al hebt dan?

Dit al geprobeerd:

instrumenten -> instellingen -> verbindingen -> Wireless LAN

opties -> Geavanc. instellingen

Automatische configuratie: uitgeschakeld

Energieniv. transmissie -> 100 mW

Energiespaarstand -> Uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:57:
en je nieuwe case dan? paste deze wel goed ? of heb je het laten zitten?

bij mob-com is de autolader van nokia zelf, ik bedoel eentje zonder merk maar wel passend voor de n95.

kan dit kwaad?

en heeft iemand een USB lader besteld? zo ja, waar en hoeveel kostte het?

alvast bedankt
Geen idee of een autolader zonder Nokia opdruk kwaad kan. Hij werkt.

De nieuwe case is ook retour.
Je vroeg er in je vorige post niet naar, maar een USB-lader had ik ook besteld bij Mob-Com. Het ding werkte wel, maar zat zo gebrekkig in elkaar dat de plug open ging en de printplaat sluiting maakte. Ook een tweede geleverd exemplaar was zo slecht afgewerkt. Retour, geld terug.

[ Voor 4% gewijzigd door erikd_o op 01-07-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen die Orb gebruiken? Daarmee kan je vanaf je PC audio en video naar je telefoon toe streamen. (als de pc aan staat). Mocht je een TV kaart hebben, dan kan je via Orb ook live tv naar je telefoon toe streamen _/-\o_ _/-\o_
http://www.orb.com/
Helemaal gratis. Je installeert de server op je PC, zet een poort open, en kan dan via een web interface alles besturen en opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:24:
[...]

Dit al geprobeerd:

Yep dat is de belangrijkste setting voor stabiele Wlan. Kijk verder :

Nog een mogelijke oplossing

Beide settings zorgen bij mijn N95 voor een super stabiele verbinding. Ik ben vaak de hele avond verbonden met Truphone (voip) zonder dat ik er ook maar 1 keer wordt afgegooid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 17:40
Ik heb een probleempje met truphone. , Maar ik heb instellingen gedaan en telkens als ik verbinding wil maken en bellen met truphone maakt die een bezet toon en sluit die gesprek meteen af. Wat doe ik fout. Of welke instellingen zie ik over hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Pascall_1 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:46:
Ik heb een probleempje met truphone. , Maar ik heb instellingen gedaan en telkens als ik verbinding wil maken en bellen met truphone maakt die een bezet toon en sluit die gesprek meteen af. Wat doe ik fout. Of welke instellingen zie ik over hoofd.
Lijkt me geen N95 probleem, meer iets voor een Truphone-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de speakers vergeleken de n73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Laatst online: 09-09 17:40
Nee tuurlijkl niet. Heb toch ook een nokia n95. En daarbij word er toch al over gepraat in dit topic. Vroeg me af hoe deze mensen het wel aan de praat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
erikd_o schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Lijkt me geen N95 probleem, meer iets voor een Truphone-topic.
Ach zo erg is die vraag toch niet? Misschien ligt het aan truphone.. misshcien aan de N95... Als het aan de N95 ligt (en bij mij doet ie het gewoon op de N95) Dan weet hij misschien dat er iets mis is met zijn phone en kan die er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb voipbuster geconfigureerd, en nou is het vreemde dat als ik bel via Vodafone (Umts) alles prima werkt (maar kost natuurlijk veel dataverkeer) maar als ik via WLAN thuis verbind ik net na het aanmelden (voipbuster op de PC zegt dat ik op een andere computer ben ingelogd) een foutmelding krijg: "Fout bij Verbinding".

Nu is het natuurlijk enorm informatief die melding dus ik kan er weinig mee.

Iemand suggesties? Zou behoorlijk cool zijn als ik thuis via wlan kan voipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21
Poeh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Tjee.. wat een verschillen in download snelheden zeg. Valt gelijk op dat de standaard Web 'n Walk van T-Mobile wel een erg lage download snelheid heeft.

Kom op T-Mobile.. dat kan sneller hoor! (en niet 10 euro meer betalen he.. )

Heel even nog over Route 66. O-)

Er is nu een BeNeLux versie die goed werkt met de interne GPS. Wat ik nog niet wist is dat als je aan andere mappen kan komen (ik heb DACH, Duitsland, Oostenrijk en Zwisterland) dat je die dan gewoon in de map gooit waar ook de BeNeLux kaart staat. Als je dan in Route 66 deze nieuwe map slecteert, werkt deze gewoon, en goed. Dan heb je dus geen BeNeLux maar DACH. Je kan dus niet van Nederland een route plannen naar Oostenrijk. Maar zodra je in Duitsland bent, en je selecteert de kaart, kan je dus een prima route plannen richting Oostenrijk of Zwitserland.

Misschien oud nieuws, maar vond dit het vermelden waard.

[ Voor 42% gewijzigd door TFZ61 op 02-07-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40
Heeft iemand al een stadsgids gedownload in de Maps applicatie? Zo ja, wat krijg je dan?

De meeste applicaties hebben een mark/unmark functie om een actie op meerdere items uit te voeren. Alleen moet je voor het markeren van een item eerst naar het menu en dan de suboptie mark/unmark selecteren. Kan dit ook d.m.v. een toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-08 13:14
Mensen uit Overijssel ter slider informatie

reparatie in Rijssen gaat minimaal 3 weken duren

en in Deventer beweren ze dat al dat gerep hier in dit forum nonsens blijkt te zijn

'het is geen probleem, en nokia heeft hier dus ook geen oplossing voor gevonden'

hier blijkt natuurlijk weer dat een telefoonverkoper maar beter z'n vbo had af kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forummers,

Ik heb reeds gezocht in met GPS gerelateerde fora......maar weinig succes.
Ook weet ik dat er in dit forum weinig meer gesproken mag worden over Route66.
Ik heb hem echter legaal verkregen en denk dus deze vraag te mogen stellen..
Sinds enige tijd heb ik de Nokia N95 gekocht (vooral
voor de navigatie) en gebruikte de Nokia Maps naar
volle tevredenheid. Op aanraden van anderen heb ik
van Route66 de software voor de N95 gekocht. En deze
werkt dus eigenlijk nog beter. Binnenshuis gewoon
3satellieten verbinding krijgen, binnen minuut een fix
buiten. De sirf3 werkt echt goed! Vandaar ook dat ik de
telefoon in mijn rugzak wil stoppen en naar de navigatie
wil luisteren tijdens het biken.

Het probleem dat ik nu echter ervaar is het volgende:
-Ik wil routes importen in Route66 voor het mountainbiken.
Die route heb ik gevonden in een .wpt bestand (zoals route66
mobile 7 ze gebruikt) via deze site
-Nadat ik het .wpt bestand in de juiste map van Route66 heb
gezet(System/Apps/Route66/Routes), zegt hij dat de routes
bij een andere kaart horen. Hier houdt mijn kennis dus even op...
Wie kan me verder helpen met het importen van een dergelijke
route?
Afbeeldingslocatie: http://djvito.nl/nokia%20waypoint.jpg

Alvast bedankt voor het meedenken, wie weet hebben andere
forumleden hier hetzelfde al gehad..
Grtz djvito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, het betekent precies wat er staat he. Je hebt een onjuiste kaart voor die route geladen. Voor routes binnen Nederland zal je bijvoorbeeld de Beneluxkaarten nodig hebben. Maar zogauw als je over de Nederlandse grens gaat, heb je de Europese kaarten nodig.

Verder lijkt me dit meer iets voor het Route 66 / TomTom navigatie topic omdat het meer een "probleem" is met de specifieke applicatie.

Heeft iemand trouwens al ervaring met het laten repareren van de slider op Eindhoven Airport? Ik denk dat ik ze vanmiddag eens ga bellen om te vragen naar de mogelijkheden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Heb een vraagje... Ik heb het één en ander gefilmd, dit naar mn pc gezet en wil er nu *.avi van maken om te kunnen bewerken.
Nu heb ik al een aantal programma's geprobeerd (waaronder uit de OP), maar veel kennen het file-type niet. Degene die het type wel kennen en converteren, geven een file waar mn WMP niks mee kan en enkel het geluid afspeeld.... :(
Heb de nieuwste codecs ook al op mn pc gesmeten, maar niks helpt... Iemand een oplossing hiervoor qua programma of iets wat ik fout doe?!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Luuk_Luchtloper schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:35:
Heb een vraagje... Ik heb het één en ander gefilmd, dit naar mn pc gezet en wil er nu *.avi van maken om te kunnen bewerken.
Nu heb ik al een aantal programma's geprobeerd (waaronder uit de OP), maar veel kennen het file-type niet. Degene die het type wel kennen en converteren, geven een file waar mn WMP niks mee kan en enkel het geluid afspeeld.... :(
Heb de nieuwste codecs ook al op mn pc gesmeten, maar niks helpt... Iemand een oplossing hiervoor qua programma of iets wat ik fout doe?!
Je kunt toch ook gewoon direct met de MPEG4 bestanden aan het werk? Indien je Windows Movie Maker gebruikt, moet je bij Opties -> Compatibiliteit even de ffdshow Video decoder die je waarschijnlijk wel geinstalleerd hebt inschakelen, dan kun je de bestanden van je telefoon direct in WMM gebruiken. :)

En anders moet je ffdshow eens zoeken en installeren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

--MeAngry-- schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:37:
[...]

Je kunt toch ook gewoon direct met de MPEG4 bestanden aan het werk? Indien je Windows Movie Maker gebruikt, moet je bij Opties -> Compatibiliteit even de ffdshow Video decoder die je waarschijnlijk wel geinstalleerd hebt inschakelen, dan kun je de bestanden van je telefoon direct in WMM gebruiken. :)

En anders moet je ffdshow eens zoeken en installeren.
Thnx, ga ik vanavond na werk eens proberen... weet niet zeker of ik ffdshow geinstalleerd had
(Conclusie, ben dus gewoon niet bijsters slim dus, maar zo moet het wel lukken 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt de GPS functie? Kan nergens een verbinding krijgen ook al is het toetsenbord uitgeschoven. Waar aan kan ik precies zien of er een GPS fix is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:54:
Hoe werkt de GPS functie? Kan nergens een verbinding krijgen ook al is het toetsenbord uitgeschoven. Waar aan kan ik precies zien of er een GPS fix is?
is al her en der beschreven, maar vooruit:

*buiten staan
*liefst helder weer ;)
*stil blijven staan werkt sneller
*1e keer wat geduld hebben

Edit: verbinding kun je zien als je bij opties gaat kijken, weergave en dan satellieten weergeven

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 02-07-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Laatst online: 22-05 13:59
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:00:
[...]

is al her en der beschreven, maar vooruit:

*buiten staan
*liefst helder weer ;)
*stil blijven staan werkt sneller
*1e keer wat geduld hebben

Edit: verbinding kun je zien als je bij opties gaat kijken, weergave en dan satellieten weergeven
Sommige mensen zijn echt te aardig. Laat iedereen een keer de ZOEKFUNCTIE gebruiken, anders is dit deel ook weer zo snel vol en onoverzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTuinman schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:49:
Mensen uit Overijssel ter slider informatie

reparatie in Rijssen gaat minimaal 3 weken duren

en in Deventer beweren ze dat al dat gerep hier in dit forum nonsens blijkt te zijn

'het is geen probleem, en nokia heeft hier dus ook geen oplossing voor gevonden'

hier blijkt natuurlijk weer dat een telefoonverkoper maar beter z'n vbo had af kunnen maken
:| Dit vind ik behoorlijk verrot. Woon zelf in de buurt van Deventer en mijn N95 heeft echt een mega slider probleem (nee ik overdrijf niet). Als ik daar heen ga en ik laat het zien dan kunnen ze het toch niet gaan ontkennen? Ik heb op alle mogelijke manieren speling. Wanneer de telefoon open geschoven is en ik druk ter hoogte vd rode ophangknop dan kleppert het enorm. Dit is in dicht geschoven toestand hetzelfde. Ook verticaal heb ik speling.

Zelf er mee gaan prutsen is geen optie, aangezien ik vind dat een toestel van 700 euro gewoon goed voor elkaar hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:05:
[...]

Sommige mensen zijn echt te aardig. Laat iedereen een keer de ZOEKFUNCTIE gebruiken, anders is dit deel ook weer zo snel vol en onoverzichtelijk!
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: in een rijdende auto, open ruimtes etc. Bij satalietstatus zie ik 5 satalieten maar de verbinding wil maar niet tot stand gebracht worden, er gebeurt helemaal niets, het icoontje rechts onderin heeft nog altijd een rode kruis erdoorheen. Met de zoekfunctie kom ik ook niet erg ver mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:21:
[...]

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: in een rijdende auto, open ruimtes etc. Bij satalietstatus zie ik 5 satalieten maar de verbinding wil maar niet tot stand gebracht worden, er gebeurt helemaal niets, het icoontje rechts onderin heeft nog altijd een rode kruis erdoorheen. Met de zoekfunctie kom ik ook niet erg ver mee :'(
Probeer het anders eens met het programma GPS-gegevens, dat ook standaard is geïnstalleerd. Of met het prachtige Sportstracker, dat je bij Nokia kan downloaden. Daar kun je precies zien hoeveel satellieten je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 16:41
[...]

Heb het gisteren voor de eerste keer geprobeerd. Was de hond toch aan het uitlaten. Het heeft mij in totaal voor de 1e keer bijna 30 minuten gekost voor de 1e fix er was. Dit is dus best lang voor een eerste keer. Het was helder weer en stond op een open vlakte. In me scherm had ik telkens wel 5 sattelieten, tot er 1 de 75% grens over ging kreeg ik een fix met constant 4 sattelieten.

Dat het zo lang duurt de eerste keer is mij wel wat onduidelijk. Maar nu is de fix er toch wel redelijk snel. Ik denk dat die ergens in een file de sattelieten op slaat welke hij voor het laatst succesvol heeft gebruikt. Maar goed het werkt en je moet wel veel geduld hebben en redelijk stil staan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:48:

en nog een vraag. Mij lukt het maar niet om te internetten via WIFI. krijg telkens het fout met WPA code fout.

kan iemand mij helpen?
ik heb de instellingen wel aangepast..
Een vriend van me heeft een merkloze autolader en daar laat het stekkertje elke keer los, terwijl ik daar met mijn officiele lader geen last van heb. Ongetwijfeld dat er ook wel betere merkloze laders zullen zijn, maar ik zou er dus wel even goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb een vraag over de GPS van de telefoon. Ik zit nu in Creta en als ik de wereldbol voor me heb vraagt de telefoon het volgende:

Kaarten
Netwerkgebruik uitgeschakeld. U kunt het in de toepassingsinstellingen inschakelen.
Ok.

Kaarten
Verbinding met netwerk kan duurder zijn dan via een thuisnetwerk
Ok

Thuis is het gebruik van GPS dus gratis, betekent dit echter dat ik in het buitenland voor het gebruik van GPS moet betalen? Maakt de telefoon bij gebruik van GPS gebruik van telefoonverbindingen of alleen van de GPS satelieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 16:41
Dude schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:27:
Ik heb een vraag over de GPS van de telefoon. Ik zit nu in Creta en als ik de wereldbol voor me heb vraagt de telefoon het volgende:

Kaarten
Netwerkgebruik uitgeschakeld. U kunt het in de toepassingsinstellingen inschakelen.
Ok.

Kaarten
Ok

Thuis is het gebruik van GPS dus gratis, betekent dit echter dat ik in het buitenland voor het gebruik van GPS moet betalen? Maakt de telefoon bij gebruik van GPS gebruik van telefoonverbindingen of alleen van de GPS satelieten?
GPS is overal gratis lijkt mij. Anders was het wel zwaar lullig voor de mensen die op vakantie met hun TomTommetjes plots geen signaal krijgen waar hun camping is. Dus dat kost overal in Europa geen geld. Zelfs wereldwijd niet lijkt mij.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Laatst online: 22-05 13:59
[...]

Ik zelf heb geen problemen gehad met de "eerste" fix, maar wat belangrijk is denk ik om snel een fix te krijgen:
- Hou de telefoon niet vast, want je hand en lichaam houden dan iets tegen van de verbinding
- Zorg dat de telefoon open is geschoven
- Heb geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Waar hij om vraagt is niet om voor GPS te betalen maar voor GPRS, jij hebt de karten van creta niet op je telefon en hij wilt die nu downloaden vanaf het internet. Aangezien die geen wlan connecti heeft vraagt die of die via GPRS ( niet GPS ) de kaarten kan downloaden en dit kan een duure grap worden aangezien dit VEEEEEEl geld kost als je in andere landen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dude schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:27:

Kaarten
Ok.

Kaarten
Ok

Duuudddddeeee hoevaak moet gezegt worden dat het GPS signaal gratis is? Even googlen en je vind het vast. En voor andere GPS is geen GPRS... GPRS is data en kan geld kosten...

GPS is net zoiets als een wereldwijde radio fequentie, die gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Mau_Maus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:36:
[...]

Duuudddddeeee hoevaak moet gezegt worden dat het GPS signaal gratis is? Even googlen en je vind het vast. En voor andere GPS is geen GPRS... GPRS is data en kan geld kosten...

GPS is net zoiets als een wereldwijde radio fequentie, die gratis is
Ehm geen radiofrequentie, maar signaal van een satelliet. Verder is het idd het verhaal 2 posts hierboven. GPS is gratis, maar naast die verbinding vraagt maps ook altijd om een dataverbining, om actuele info weer te geven over bedrijven in de omgeving etc. (volgens mij niet om kaarten te downloaden, dat moet je via de pc op je foon zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:45:
[...]

Ehm geen radiofrequentie, maar signaal van een satelliet. Verder is het idd het verhaal 2 posts hierboven. GPS is gratis, maar naast die verbinding vraagt maps ook altijd om een dataverbining, om actuele info weer te geven over bedrijven in de omgeving etc. (volgens mij niet om kaarten te downloaden, dat moet je via de pc op je foon zetten)
Het was een metafoor. Bedoelde een gratis signaal ermee. Maps heeft alleen evrbidning nodig voor bijv. een kaart als je ergens bent waar je nog geen kaart van hebt op je telefoon. En/of steun bij een route. (kleine kaart updates ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:24:
[...]

*#0000# levert het volgende op:

V 11.0.026
17-04-07

En de Nokia updater zegt dat ik al de laatste versie heb.
Dit al geprobeerd:

Dank! Ik zit nu op mijn werk, maar ga het vanavond direct proberen. Hij stond al op 100 mW, maar de spaarstand stond aan. Hopelijk werkt het.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Vraagje over VoIP: Ik heb zelf Fring geïnstalleerd (maar nog nauwelijks gebruikt omdat ik nog geen fatsoenlijke databundel heb) en ik hoor hier goede verhalen over Truphone. Is dat precies hetzelfde als Fring? Wie heeft ervaring met beide en kan ze goed vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:09:
Ik heb voipbuster geconfigureerd, en nou is het vreemde dat als ik bel via Vodafone (Umts) alles prima werkt (maar kost natuurlijk veel dataverkeer) maar als ik via WLAN thuis verbind ik net na het aanmelden (voipbuster op de PC zegt dat ik op een andere computer ben ingelogd) een foutmelding krijg: "Fout bij Verbinding".

Nu is het natuurlijk enorm informatief die melding dus ik kan er weinig mee.

Iemand suggesties? Zou behoorlijk cool zijn als ik thuis via wlan kan voipen.
Weet niet of dit bij jou van toepassing is:

Ik kreeg dezelfde foutmelding. Ik gebruik voipcheap, via wlan thuis werkte dat prima totdat ik het ergens anders op een ander AP (succesvol) had gedemonstreerd. Ik heb het weer aan de praat gekregen door het laatst aangemaakte toegangspunt te verwijderen > instrumenten > instellingen > verbinding > toegangspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:16:
[...]

:| Dit vind ik behoorlijk verrot. Woon zelf in de buurt van Deventer en mijn N95 heeft echt een mega slider probleem (nee ik overdrijf niet). Als ik daar heen ga en ik laat het zien dan kunnen ze het toch niet gaan ontkennen? Ik heb op alle mogelijke manieren speling. Wanneer de telefoon open geschoven is en ik druk ter hoogte vd rode ophangknop dan kleppert het enorm. Dit is in dicht geschoven toestand hetzelfde. Ook verticaal heb ik speling.
Ga naar Utrecht. Op de Europalaan zit Reitsma Telecom. Zij repareren het sliderprobleem gratis voor je. Duurt ongeveer 30-45 minuten. Bel wel eerst van te voren met de vraag of ze nog sliders hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:02:
[...]

Ga naar Utrecht. Op de Europalaan zit Reitsma Telecom. Zij repareren het sliderprobleem gratis voor je. Duurt ongeveer 30-45 minuten. Bel wel eerst van te voren met de vraag of ze nog sliders hebben.

Succes!
Dank! Dan ga ik daar idd maar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maps gebruikt een dataverbinding om kaarten te downloaden en voor actuele POI's. Heb namelijk nog nooit de maploader gebruikt en kan al wel door Spanje navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben nieuw met vragen. Wel heb ik vaak oplossingen en tips gevonden door jullie. Dankjewel.

Ik zit met een wlan probleem.
situatie is :

camping heeft een wireless lan waar we gebruik van mogen maken. Het is me gelukt om te internetten maar meestal niet.

Wat kan ik doen om mn ontvangst te verbeteren? Volgens de campinghouder ligt het niet aan zijn installatie want die is zo sterk dat ze een kilometer ver nog kunnen internetten zegt ie.

mn probleem is dat mn n95 het accespoint niet kan vinden of wel kan vinden maar dan gauw weer disconnect of wel kan vinden en een no gateway error of een no gateway response error krijgt. Ik heb ook verschillende locaties om de zendmasten geprobeert met helaas dezelfde problemen. soms kan ik 5 min internetten en heb ik geen problemen maar dat is helaas 5% van de 100 pogingen het geval.

mn n95 settings zijn

autom config is uitgeschakeld
lange probeerlimiet is 4
korte probeerlimiet is 7
energiespaarstand is ingeschakeld :( zie ik net, die zet ik nu uit 8)7 en ga ik volgende keer op de camping uitproberen.

de link van Dafmay(tnx) _/-\o_ heb ik ook bekeken en als ik het goed begrijp moet ik vragen aan de campinghouder of hij in een dosvenstertje ipconfig/all wil intikken en dan moet ik een ip adres in mn n95 intikken die iets hoger is dan die van zijn zendsysteem bv hij heeft 192,168.0.1 dan tik ik in mn n95 in 192.168.0.5 of zo?

Hoe zit het met de korte en lange probeerlimieten als ik die verhoog? zou dat helpen? rts-drempel? kan ik daar wat mee rommelen?(me feel so noobisch)

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!