Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:57
DFS schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:00:
[...]

ja idd, ik baal er ook van..
Er staat nu dit sinds een dag of twee op de site:

Developer Certificates are provided for testing purposes only and not for distribution purposes. This is clearly stated in the terms and conditions signed up to by all users. If you require Developer Certificates for testing an application you are developing please send an email with the following information to symbiansigned@symbian.com
Subject: Developer Certificate enable request:
User name
First Name Last Name
Application Name
Application Version
Company Name
Company Address

als je dus nu iets wilt laten signen moet je daar eerst weer toestemming voor vragen.

Iemand dit al gedaan ?
Geen ervaring mee, sorry! Om toch even op je post in te gaan:

Tot zo ver ben ik dus ook gekomen. Enkele guides tonen deze stappen, inclusief dat signen waar je het over hebt. Waarschijnlijk zijn we niet de enigen... Als iemand een oplossing hier voor vindt horen we het uiteraard graag!

Ik heb eergisteren een e-mail verstuurd naar symbian.com en er gister nog een achteraan gestuurd. Helaas nog steeds geen reactie van hun kant...

Edit: Mijn vorige post nogmaals plaatsen:

Welk merk bluetooth dongle werkt zekerweten in combinatie met mijn N95? (PC suite, syncen)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinny_B op 04-07-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
In een van de eerdere delen is het al volgens mij al eens gevraagd, maar waar kan ik de prachtige 'weatherbug' widget bemachtigen? Op de website http://weather.weatherbug.com/ kom ik er niet helemaal uit en betwijfel ik of deze wel voor de N95 te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis officiële Microsoft Live Messenger (alles werkt: plaatjes, file-transfer, emoticons, foto's): Download

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Morris66 goed begrijp, moet je dus zelf een nieuw toegangspunt aanmaken en daar handmatig de je toegestuurde settings invoeren.
Dit heb ik ook geprobeerd uiteraard, komt ook niets uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 07:12:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd uiteraard, komt ook niets uit!
Kan je niet ontvangen of niet sturen? Meestal kan je namelijk pas ontvangen als je een keer een mms verstuurd hebt. De "centrale" (of hoe zo'n ding ook heet...) die ziet dan dat jij een toestel hebt geschikt voor mms en zet dat dan aan voor je ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 07:15:
[...]

Kan je niet ontvangen of niet sturen? Meestal kan je namelijk pas ontvangen als je een keer een mms verstuurd hebt. De "centrale" (of hoe zo'n ding ook heet...) die ziet dan dat jij een toestel hebt geschikt voor mms en zet dat dan aan voor je ofzo.
Dat kan 't niet zijn, want heb de klantenservice gebelt, en trouwens, het versturen lukt niet, ontvangen zou ik niet weten!

Maar als ik 'm verstuur, zie ik eerst links boven in dat Antennetje knipperen van je netwerk, en daarna geeft hij de error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 07:15:
[...]

Dat was idd het T-Mobile advies: na de ontvangst van het SMS bericht met daarin de instellingen moesten deze worden opgeslagen. Daarna, zo luidde het advies, zou ik eerst zelf een MMS bericht versturen. Toen ik dat probeerde te doen kwam een foutmelding met de vraag of ik een toegangspunt wilde definieren. Dat ging dus semi-automatisch want de ontvangen instellingen van T-Mobile kon ik opgeven als te gebruiken toegangspunt. En daarna werkte het goed: versturen EN ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan wel kloppen ja, maar ik kreeg de vraag "als standaard instellen", dat gedaan zet hij hem automatisch goed. Maarfijn, ook handmatig geprobeerd, ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, na veel overbodige vragen op dit forum, ga ik het vrees ik ook doen. Ik ben bang dat het door mijn beperkte computerkennis komt, dus op voorhand excuus....

Ik heb het programma mail exchange gedownload, lijkt mij een super porgramma, want met gewone mail krijg ik alleen nieuwe berichten, daarna verwijderd de N95 ze automatisch. Ik snap niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen om een gewone inbox te creeeren met gelezen en ongelzen items zeg maar... Maar ik vraag me nu af hoe ik mail exchange instel... hoe laat ik deze synchroniseren met mijn prive outlook?? iemand tips of een beetje uitleg voor een leek?? alvast dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
DeHeys schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:39:
Autofocus stuk?

Ik ben al anderhalve maand erg gelukkig met mijn N95, met name ook vanwege de camera. Maar sinds vanmiddag lijkt de autofocus stuk; ik krijg alleen nog maar wazige beelden, welke modus ik ook probeer (ook in videomodus trouwens). Alleen op een afstand van vijftien centimeter zijn de beelden scherp. Het kadertje blijft ook rood. Is dit een gevalletje reparatie of valt hier softwarematig nog iets aan te prutsen? Help!
Auto focus werkt zowiezo niet in video modus1 ;)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:49:
Gratis officiële Microsoft Live Messenger (alles werkt: plaatjes, file-transfer, emoticons, foto's) *knip*
Misschien handig om te vermelden dat je eerst een acccount moet aanmaken daar voordat je het kan downloaden! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 05-07-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:01:
[...]

Auto focus werkt zowiezo niet in video modus1 ;)

[...]

Misschien handig om te vermelden dat je eerst een acccount moet aanmaken daar voordat je het kan downloaden! ;)
Hij staat nu op me eigen server, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Gratis officiële Microsoft Live Messenger (alles werkt: plaatjes, file-transfer, emoticons, foto's): Download
Ja deze ziet er echt goed uit en werkt perfect !!

Thanks man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 16:47
Heb lang getwijfeld, maar nu ik die programma's mail exchange zie & die messenger dat waren toch wel de laatste 2 zetjes die ik nodig had zeg maar.

Alleen wel nog even een vraagje, ik wil hem ook voor navigatie gebruiken & heb op dit moment een i-mate jam met TomTom, wat zouden jullie adviseren, de losse BT GPS module behouden die ik bij me i-mate heb en dan TomTom installeren of gaan voor Route 66 via de interne GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

route66 werkt prima moet ik zeggen, snelle fix en makkelijk in gebruik. Ik kan alleen niet ordelen over tomtom aangezien ik dit zelf niet in mijn bezit heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:40:
route66 werkt prima moet ik zeggen, snelle fix en makkelijk in gebruik. Ik kan alleen niet ordelen over tomtom aangezien ik dit zelf niet in mijn bezit heb
Sluit ik mij bij aan, R66 werkt prima. Ook ik heb een snelle fix, dus geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dafmay schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:46:
[...]

Sluit ik mij bij aan, R66 werkt prima. Ook ik heb een snelle fix, dus geen problemen.
Denk dat ik het eerst gewoon met R66 ga proberen, dan heb ik geen externe BT GPS nodig, dan kan ik altijd nog later kiezen voor TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook Route66 op draaien en werkt inderdaad perfect. Ik ga echter morgen naar Frankrijk en heb de Franse kaart erop gezet.

Hij geeft echter een error als ik deze kaart selecteer.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb ook Route 66 draaien, werkt prima.

Wat ik wel irritant vind is dat TMC niet werkt. Dat wil zeggen ik krijg geen file-informatie door.
Ik gebruik als acces-point "vodafone-live" dit zou gewoon moeten werken. Eerst kreeg ik soms 1 item door, een of andere werkwerkzaamheden in belgie, maar verder niets terwijl ik gewoon zeker weet dat er op dat moment files zijn.

Ik snap hier verder niets van, is de service gestopt ofzo. Of heb ik toch iets verkeerds ingesteld?
Dat laatste lijkt me niet hoe kan ik anders dat bericht over die werkzaamheden in Belgie ontvangen.

Iemand anders ook dit probleem, of wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is super dank je man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:26:

Wat ik wel irritant vind is dat TMC niet werkt. Dat wil zeggen ik krijg geen file-informatie door.
Ik gebruik als acces-point "vodafone-live" dit zou gewoon moeten werken. Eerst kreeg ik soms 1 item door, een of andere werkwerkzaamheden in belgie, maar verder niets terwijl ik gewoon zeker weet dat er op dat moment files zijn.

Ik snap hier verder niets van, is de service gestopt ofzo. Of heb ik toch iets verkeerds ingesteld?
Dat laatste lijkt me niet hoe kan ik anders dat bericht over die werkzaamheden in Belgie ontvangen.

Inderdaad, doordat tmc niet goed werkte maandag, heb ik er 4,5 uur over gedaan van maastricht maar rotterdam. Terwijl ze me toch echt vertelde dat ze mijn route had geactualiseerd. Vreemd. Eerste keer dat ik dit aanzette werkte het overigens wel correct.

P.s. Mijn mms probleem is opgelost. Nogmaals tmob gebelt, de vrouw die ik vandaag aan de lijn had vertelde mij dat mijn mms mogelijkheid uit stond. Dus het lag niet aan mijn n95

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch niet die versie die maar voor een trial periode van 2 weken werkt he? Ik gebruik nu TurboMSN (cracked) namelijk, werkt perfect, maar zou graag deze versie willen gebruiken. Neem hem ff van je mee, thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit voor TomTom; ziet er mooier uit, werkt sneller en eenvoudiger, en heeft ook meer functies. Nu alleen nog wachten op een update voor de N95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:28:
[...]

Deze is super dank je man _/-\o_
Nu nog een versie die de cam ondersteund :D dan kunne we op een zaterdag avond vanuit café webcammeeuuu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:06:
[...]

Nu nog een versie die de cam ondersteund :D dan kunne we op een zaterdag avond vanuit café webcammeeuuu :D
dat zou wel vet zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Laatst online: 18-11-2023
Een zeer handig programma gevonden voor wanneer iemand even je telefoon willen bekijken en er mee wil "spelen". Je hoeft niet bang te zijn dat ze er gekke dingen mee gaan doen, je kunt namelijk zelf instellen welke handelingen zijn toegestaan en welke niet. Bijvoorbeeld: men kan niet ff perongeluk een programma wissen.

Het heet Psiloc DemoStand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Franciscusm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:21:
Een zeer handig programma gevonden voor wanneer iemand even je telefoon willen bekijken en er mee wil "spelen". Je hoeft niet bang te zijn dat ze er gekke dingen mee gaan doen, je kunt namelijk zelf instellen welke handelingen zijn toegestaan en welke niet. Bijvoorbeeld: men kan niet ff perongeluk een programma wissen.

Het heet Psiloc DemoStand
http://shop.psiloc.com/en/Application,262284,Psiloc+Demo+Stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand eens testen of dit programma en dus ook de beschermende functies kan worden uitgeschakeld, door die applicatie te killen met C inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
Vinny_B schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:26:
[...]

Geen ervaring mee, sorry! Om toch even op je post in te gaan:

Tot zo ver ben ik dus ook gekomen. Enkele guides tonen deze stappen, inclusief dat signen waar je het over hebt. Waarschijnlijk zijn we niet de enigen... Als iemand een oplossing hier voor vindt horen we het uiteraard graag!

Ik heb eergisteren een e-mail verstuurd naar symbian.com en er gister nog een achteraan gestuurd. Helaas nog steeds geen reactie van hun kant...

Edit: Mijn vorige post nogmaals plaatsen:

Welk merk bluetooth dongle werkt zekerweten in combinatie met mijn N95? (PC suite, syncen)
Reply van Symbiansigned gekregen:

Hello,
Thanks for your email.

We are aware of current problem with symbiansigned.com web site and are working on fixing them.
We suggest you try again tomorrow.
If this causes you any delay with customers, please forward them this email, which explains that Symbian are aware and are trying to resolve this problem which causes delays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:08:
Hoi, ik ben nieuw hier al volg ik wel al enkele maanden dit forum en ja ik heb ook een n95 deze had ik besteld bij t mobile en ja ik had ook speling in de slitter ik ben op 14-06-07 naar Roosendaal gegaan om er een nieuwe slide in te laten zetten maar die waren net op zij men en hij zij dat het wel meevalt de speling in de slide ik zij tegen hem dat kan jij wel vinden maar ik niet bla bla hij wou hem wel opsturen naar Nokia dat heb ik dus laten doen gisteren kon ik hem op halen en wat blijk ze hadden hem omgeruild voor een nieuwe hi ik blij er zit nu geen lock meer op en geen t mobile software meer op maar nog steeds wel spelling aan een kant maar wel een stuk minder
Let niet op me schrijven ik ben hier geen ster in
Hoeveel speling zat er in je slider dan? En hoe lang was je hem kwijt? Wel stoer dat je een hele nieuwe hebt gekregen. Ik heb zelf nu een vodafone branded. Maar is de speling nu daadwerkelijk verdwenen bij je nieuwe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
Franciscusm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:26:

ik krijg wanneer ik TMC gebruik op dit moment alleen info door over werkzaamheden in belgie. 6 om precies te zijn. Lijkt me stug dat dat er in nederland niets gebeurt of dat er nergens files staan?

Is het trouwens normaal dat wanneer ik een route plan binnen nederland, dattue info uit belgie over TMC gaat ophalen? of haaltie gewoon altijd alle informatie op.

edit:
bedacht me net, aangezien je TMC niet kunt verkrijgen zonder GPS signaal. Misschien haaltie alleen de info op in een bepaalde straal om jou GPS positie heen? zou best goed kunnen aangezien ik me in Maastricht bevind wat vrij dicht bij Belgie ligt. En hij enkele werkzaamheden rond Luik aangaf. Maar het lijkt me stug dat hij een route via Luik gepland had aangezien de route die ik nam om te testen naar Amsterdam was.

[ Voor 16% gewijzigd door Razor109 op 04-07-2007 13:24 ]

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb dit programma tot 2 keer toe geinstalleerd op mijn geheugenkaart. Het icoontje verschijnt wel in de map toepassingen maar ik krijg hem niet geopend.. Iemand enig idee? Zou het graag gebruiken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij verder kan helpen, ik heb natuurlijk het internet al afgezocht maar kan niets vinden en denk zelf dat er iets mis is met mijn N95 aangezien ook de klantenservice en technische dienst van Telfort mij tot nu toe niet konden helpen.

Ik heb een Telfort internet bundel en wanneer ik ga internetten krijg ik deze foutmelding: Packet data: Packet data not available. Check network services. Wanneer ik mijn telefoon dan opnieuw aanzet doet hij het voor 3 min, en dan valt hij weer weg. etc. etc. Ik heb natuurlijk wel gewoon verbinding. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd (via Telfort, Nokia etc.) maar ik krijg het niet voor elkaar fatsoenlijk te laten werken. Bij Telfort vertellen ze me dat alle instellingen goed staan. Via wireless Lan heb ik geen problemen.

Ik heb de laatste update op mijn N95 staan, verdere info: Model N95-1 Type: RM-159

Verder is ook mijn gps ontvangst niet optimaal, een vriend van mij krijgt veel sneller een lock dan ik.
In open veld, bij goed weer etc. etc.

Als niemand weet waar dit aan kan liggen laat ik mijn toestel maar ruilen, denk ik!
Ik heb overigens ook de engelse versie i.p.v. de nederlandse gekregen :s

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

M.v.g.
Stan Wilbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als je een goede Backup hebt gemaakt kun je gewoon je telefoon aan iemand laten zien en € 50
in je zak houden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Hmm, heb dit programma tot 2 keer toe geinstalleerd op mijn geheugenkaart. Het icoontje verschijnt wel in de map toepassingen maar ik krijg hem niet geopend.. Iemand enig idee? Zou het graag gebruiken namelijk
Heb hem hier gewoon op me Telefoon geheugen gezet, werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:35:
[...]

Heb hem hier gewoon op me Telefoon geheugen gezet, werkt perfect !
Oops, was vergeten dat kleine bestandje ook te installeren :D

Werkt perfect nu!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Oops, was vergeten dat kleine bestandje ook te installeren :D

Werkt perfect nu!

Bedankt!
Ja ja, je moet ze wel alle twéé installeren, anders werkt het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:30:
Ik heb overigens ook de engelse versie i.p.v. de nederlandse gekregen :s

M.v.g.
Stan Wilbers
Bij Tools>Settings>General>Language en kies Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:14:
Ik heb er ook Route66 op draaien en werkt inderdaad perfect. Ik ga echter morgen naar Frankrijk en heb de Franse kaart erop gezet.

Hij geeft echter een error als ik deze kaart selecteer.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb zelf nog geen Route66, dus weet het niet 100% zeker, maar is de kaart die je er op gezet hebt wel geschikt voor de N95 versie van Route66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kaarten zijn hetzelfde voor elk toestel. Enkel de software moet de juiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:33:
de kaarten zijn hetzelfde voor elk toestel. Enkel de software moet de juiste zijn.
Bedoel je dat je dus bijvoorbeeld ook de kaarten van de Pocket PC versie kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N95 van Vodafone, is er iemand die een manier weet om al die voorgeinstalleerde bende te verwijderen van Vodafone? Ik bedoel daarmee de ringtones, mappen bij je bookmarks enz. Allemaal zaken die ik niet nodig heb en graag verwijderen wil, ;)

Dit lijkt me toch mogelijk te moeten zijn op de een of andere manier...zonder mijn garantie etc te verliezen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
iemand hier die T-Mobile PIT heeft en op m.youtube.com de filmpjes goed kan afspelen?

bij mij spelen ze wel, maar na 8sec gaatie bufferen en daarna wordt de kwaliteit slecht en happertie.

Ik neem aan dat de snelheid van PIT niet hoog genoeg is om die streams af te spelen dan?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Die nieuwe live-messenger werkt perfect! :D

Ik had voor de N95 een MDA Vario, daar heb ik ook live-messenger opgehad. Echter kwamen alle messenger-contacten toen bij de normale contacten in, ook waren de Persoonlijke Berichten van contactpersonen niet zichtbaar. Hier werkt dat allemaal perfect, contactpersonen van Messenger krijgen net zoals bij de Voip-programmas een eigen 'box'! Super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
ik kan met reaplayer hellemaal niets streamen, geen radio en geen mp3 en ook geen filmpjes. Ik vroeg mij af of er niet een betere programma was die wel mp3 en video kan streamen (als ik via wlan zit wel te verstaan)? Ik zou namelijk graag via wlan films en muziek willen streamen vanaf mijn pc en deze afspeken in mijn woonkamer op mijn tv. Alleen zo krijg ik het niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
zenica schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:56:
ik kan met reaplayer hellemaal niets streamen, geen radio en geen mp3 en ook geen filmpjes. Ik vroeg mij af of er niet een betere programma was die wel mp3 en video kan streamen (als ik via wlan zit wel te verstaan)? Ik zou namelijk graag via wlan films en muziek willen streamen vanaf mijn pc en deze afspeken in mijn woonkamer op mijn tv. Alleen zo krijg ik het niet aan de praat :(
ik denk dat de N95 hier niet echt het best geschikte apparaat voor is. Aangezien een film op volledige resolutie niet goed zal draaien. Verder zal je batterij zeer snel leeg zijn en moet je constant opstaan en op je telefoon de film bedienen.
En al draait het wel nog net goed, denk ik dat je beter een andere manier kunt zoeken om je pc met je tv te verbinden, hier zijn toch genoeg alternatieven voor?
Kijk de TV-uit gang is een leuke optie iets aan iemand te laten zien dat op je telefoon staat, of wanneer je bv een LCD schermpje in je auto hebt kun je navigatie daarop laten lopen. Maar om het nu te gaan gebruiken als echt mediacenter onder om je films en muziek op tv af te spelen... het is natuurlijk ieders eigen mening maar ik denk dat het me toch allemaal te veel werk en te langzaam zal gaan. Het is tenslotte 'maar' een telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:27:
[...]

werkt bij mijn ook perfeckt
weet ook iemand of deze msn blijft werken of maar voor een paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
@Razor109

Ik snap dat ook, maar het is meer om er mee te spelen het is niet zo als of ik het als een "homemediapc" uhm "homemediaphone" ga gebruiken.
Maar het lijkt met wel leuk om te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over die nieuwe live messenger.

Hij lijkt niet al mijn contacten te vinden, maar als ik dan opties - windows live - contactpersonen - opties - contacten synchroniseren doe dan is ie een tijdje bezig, maar dan krijg ik de melding: er is een fout opgetreden probeer opnieuw, telkens weer.

Het is wel zo dat ie er dan iets meer vind zo had ik er bijvoorbeeld eerst 15 online en daarna 21 das wel raar en dit zijn geen mensen die in eens aangemeld zijn want ook de lijst offline mensen groeit dan hebben hier meer mensen last van?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor109 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:29:
iemand hier die T-Mobile PIT heeft en op m.youtube.com de filmpjes goed kan afspelen?

bij mij spelen ze wel, maar na 8sec gaatie bufferen en daarna wordt de kwaliteit slecht en happertie.

Ik neem aan dat de snelheid van PIT niet hoog genoeg is om die streams af te spelen dan?
Werkt bij mij ook niet goed. Na een paar seconden begint het bufferen en wordt het beeld 'stroperig' (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar je snapt denk ik wat ik bedoel). Daarna moet hij om de 5 seconden ongeveer weer bufferen en het beeld blijft vlekkerig.

De snelheid van standaard PIT (9,50 euro per maand) is denk ik veel te laag om fatsoenlijk video te kunnen streamen. Wanneer ik het thuis via mijn Wlan accesspoint doe gaat het namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
Razor109 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:07:
ik denk dat de N95 hier niet echt het best geschikte apparaat voor is. Aangezien een film op volledige resolutie niet goed zal draaien. Verder zal je batterij zeer snel leeg zijn en moet je constant opstaan en op je telefoon de film bedienen.
En al draait het wel nog net goed, denk ik dat je beter een andere manier kunt zoeken om je pc met je tv te verbinden, hier zijn toch genoeg alternatieven voor?
Kijk de TV-uit gang is een leuke optie iets aan iemand te laten zien dat op je telefoon staat, of wanneer je bv een LCD schermpje in je auto hebt kun je navigatie daarop laten lopen. Maar om het nu te gaan gebruiken als echt mediacenter onder om je films en muziek op tv af te spelen... het is natuurlijk ieders eigen mening maar ik denk dat het me toch allemaal te veel werk en te langzaam zal gaan. Het is tenslotte 'maar' een telefoon ;)
Ik gebruik mijn N95 hier elke dag voor en ik vind het echt supergoed werken! Inderdaad, je moet eerst converteren (met PS3 Video9) en de boel naar je N95 kopiëren, maar dat kost alleen tijd en weinig moeite. En met Video9 kun je echt DVD kwaliteit conversies maken! Dan heb ik het over 1536 kbps formaat ultra. Je krijgt dan wel flink grote bestanden, maar de N95 draait deze zonder problemen. Ik converteer zelf altijd op 768 kbps large, dat is gewoon goede kwaliteit en redelijke bestandsgrootte.

Sinds gisteren heb ik hiervoor de d:)b SanDisk 4Gb d:)b aangeschaft maar ook op de 1Gb kun je gemakkelijk een film kwijt.

Je kunt op een volle batterij zo'n 3 uur film kijken. Maar waar je TV staat heb je altijd nog wel een stopcontact vrij en ik heb hem dan ook altijd aan de lader liggen als ik films kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn mobiel tegenwoordig ook om te internetten, met dat vodafone abbo. Werkt erg goed, ook met mijn laptop. Nou vroeg ik me af, kan je de verbinding van de laptop ook zo instellen dat je met bepaalde toepassingen de standaard verbinding gebruikt en met andere toepassingen de verbinding die je via je mobiel krijgt?

Wil je trouwens snel je batterij leeg hebben dan moet je je mobiel gebruiken om met je laptop op internet te komen via bluetooth, een paar uur en dan is ie leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinny_B schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:19:
[...]

Bij Tools>Settings>General>Language en kies Nederlands :)
Ik had niet verteld dat ik gewoon een Engelse telefoon heb gekregen, het is niet zo dat ik de engelse nieuwe software/fimware heb geupdate.. dus Nederlands is niet te kiezen in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:26:
Ik gebruik mijn mobiel tegenwoordig ook om te internetten, met dat vodafone abbo. Werkt erg goed, ook met mijn laptop. Nou vroeg ik me af, kan je de verbinding van de laptop ook zo instellen dat je met bepaalde toepassingen de standaard verbinding gebruikt en met andere toepassingen de verbinding die je via je mobiel krijgt?

Wil je trouwens snel je batterij leeg hebben dan moet je je mobiel gebruiken om met je laptop op internet te komen via bluetooth, een paar uur en dan is ie leeg.
Ben je wel bekend met de fair use policy van Zorgeloos Internetten van Vodafone? Het is namelijk niet helemaal zorgeloos. Namelijk maar 50MB per maand. En daar zit je zo aan als je je telefoon gebruikt als modem voor je laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:44:
[...]

Ben je wel bekend met de fair use policy van Zorgeloos Internetten van Vodafone? Het is namelijk niet helemaal zorgeloos. Namelijk maar 50MB per maand. En daar zit je zo aan als je je telefoon gebruikt als modem voor je laptop...
Vandaag nog nagevraagd in de Vodafone shop. Pas als je een paar maanden lang veel meer dan die 50mb / of de gemiddelde gebruiker verbruikt nemen ze contact met je op. Als je een goede, legitieme verklaring voor hebt voor dit verbruik (live tv, foto's downloaden, surfen) ondernemen ze geen actie. Wel is het gebruik van de N95 als modem of als voIP-telefoon niet toegestaan, dit valt dus niet onder een 'goede verklaring' alleen ik vraag me af of ze dat bij Vodafone wel kunnen nagaan.
Razor109 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:20:
[...]

ik krijg wanneer ik TMC gebruik op dit moment alleen info door over werkzaamheden in belgie. 6 om precies te zijn. Lijkt me stug dat dat er in nederland niets gebeurt of dat er nergens files staan?

Is het trouwens normaal dat wanneer ik een route plan binnen nederland, dattue info uit belgie over TMC gaat ophalen? of haaltie gewoon altijd alle informatie op.

edit:
bedacht me net, aangezien je TMC niet kunt verkrijgen zonder GPS signaal. Misschien haaltie alleen de info op in een bepaalde straal om jou GPS positie heen? zou best goed kunnen aangezien ik me in Maastricht bevind wat vrij dicht bij Belgie ligt. En hij enkele werkzaamheden rond Luik aangaf. Maar het lijkt me stug dat hij een route via Luik gepland had aangezien de route die ik nam om te testen naar Amsterdam was.
Vreemd verhaal. Ik heb ook Route66 en bij mij werkt TMC prima. Kreeg gister alle files van het land (= NL) te zien met verwachte einde vd vertraging etc.
Moet dan gewoon even verbinding maken (sneltoets 8 ) met Vodafone Live en dan komt het automatisch op mijn TMC scherm (sneltoets 5) te staan. Kan idd alleen als je verbinding hebt met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is mij ook een keer verteld. Maar het probleem bij Vodafone is dat ze niet echt personeel hebben dat (blijkbaar) dezelfde instucties heeft gehad. Zo heb ik de afgelopen maand heel erg veel zaken meegemaakt bij ze die mijn indruk over Vodafone diep hebben beschadigd.

Zal verder jullie de details besparen want dan word het wel een heel lang verhaal...Ik vertrouw er alleen niet blind meer op dat wat "een medewerker" zegt ook de waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:44:
[...]

Ja daar ben ik me van bewust, ik ga dus ook niet downloaden of wat dan ook. Alleen een bepaald programma wat maar een mb ofzo per uur gebruikt.
Maar vandaar ook dat ik wou kijken of ik dus de vaste verbinding kon gebruiken voor het downloaden etc..

Wat is trouwens het verschil als je vodafone live of gewoon gprs aanklikt als hij vraagt wat voor verbinding je wilt gebruiken om op je mobiel op internet te surfen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die messenger werkt perfect zenne bedankt voor de link _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
erikd_o schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:05:
[...]

Ik heb Mail for Exchange (MfE) snel weer verwijderd van mijn N95. Even dacht ik dat de beeldschermaansturing het had begeven. Zo nu en dan had ik tussen het wisselen van schermen perioden van bijna een seconde zwart, soms ook een volkomen verstoord beeld (grote tekens, wazig).
Na het verwijderen van MfE weer OK.
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.
Het bleek dus niet aan MfE te liggen, want de vreemde verschijnselen deden zich ook voor nadat ik MfE had verwijderd.
Vanmiddag heb ik mijn N95 ter reparatie ingeleverd bij het Vodafone City Point (VCP) in Zwolle. Afwachten dus.

Zo zag het er uit:

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e20/hakoptak/tweakers/IMG_2480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e20/hakoptak/tweakers/IMG_2483.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e20/hakoptak/tweakers/IMG_2485.jpg

De medewerker van het VCP was blij met het printje van de foto's, hij heeft het meegezonden.

Mijn bij de Vodafone Online Winkel gekochte N95 was van de eerste partij, nog zonder Vodafone branding en zonder simlock. Daarom heb ik op het reparatieformulier laten aantekenen dat ik bij eventuele omruil geen branded toestel terug wil. Volgens de medewerker krijg je bij omruil altijd een unbranded toestel terug. En die zijn volgens hem ook altijd zonder simlock.
Heel attent vroeg hij me of ik een kopie had gemaakt van de gegevens in de telefoon. Natuurlijk had ik dat.:)
Afgaand op het aantal N95's die er werden verkocht vond hij het aantal dat terug kwam relatief laag.
Het sliderprobleem was volgens hem trouwens niet oplosbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:02:
[...]
Vreemd verhaal. Ik heb ook Route66 en bij mij werkt TMC prima. Kreeg gister alle files van het land (= NL) te zien met verwachte einde vd vertraging etc.
Moet dan gewoon even verbinding maken (sneltoets 8 ) met Vodafone Live en dan komt het automatisch op mijn TMC scherm (sneltoets 5) te staan. Kan idd alleen als je verbinding hebt met GPS.
Hoe lang duurt gemiddeld de verbinding voor ophalen TMC-gegevens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:05:
[...]

Hoe lang duurt gemiddeld de verbinding voor ophalen TMC-gegevens ?
max 20 seconden (met vodafone onbezorgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de centrale verwarmingsfunctie trouwens al ontdekt? ;)
Mijn N95 wordt namelijk echt vollop warm als ik er een tijdje mee aan het spelen ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:20:
Hebben jullie de centrale verwarmingsfunctie trouwens al ontdekt? ;)
Mijn N95 wordt namelijk echt vollop warm als ik er een tijdje mee aan het spelen ben!
same here maar hij koelt wel snel weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:25:
[...]

same here maar hij koelt wel snel weer af
Klopt, maar kon hem net gewoon niet meer tegen mijn oren houden tijdens het bellen zo warm dat ie werd! Toch maar iets minder mee kloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

k heb nu alleen nog maar de nieuwe MapLoader om de Maps op je geheugenkaart te zetten. De nieuwe versie van Maps zelf heb ik nog niet.

Maar nu viel me één ding op. Bij de oude maploader was de kaart van NL 41,9 en nu 49,9 mb. Ik neem aan dat er een grote update is geweest.

Mijn vraag is of ik met de nieuwe MapLoader wel de nieuwe maps erop kan zetten ook al heb ik nog niet die nieuwe versie?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 09:43
Navigon komt (zeer) binnenkort met een versie die de interne GPS van de N95 ondersteunt. Daar wacht ik met smart op, ziet er goed uit:
# Intuïtief gebruikerspaneel
# Kaartenmateriaal van 37 Europese landen
# Snelste en kortste route
# Reële weergave verkeersborden
# Precieze spraakmededelingen
# Snelheidsassistent
# Naar-huis-functie
# 2D/3D-aanzicht
# Deur-tot-deur-navigatie
# Friendfinder
:D

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkbus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:42:
Navigon komt (zeer) binnenkort met een versie die de interne GPS van de N95 ondersteunt. Daar wacht ik met smart op, ziet er goed uit:
[...]
Dat zal zeker mooi zijn! wat gaat dat kosten? en al die kaarten erbij?

greetz kikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:30:
[...]

Klopt, maar kon hem net gewoon niet meer tegen mijn oren houden tijdens het bellen zo warm dat ie werd! Toch maar iets minder mee kloten :'(
Hmm dat lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Mischien toch eens naar laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag over live TV. Kun je TV via onternet krijgen op je N95? en dan niet alleen CNN, maar kun je bijvoorbeeld de Tour de France live volgen? Op internet lukt dat wel via www.nos.nl, maar kun je dat dus ook op de N95 volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]
En het ziet er erg gelikt uit ! Prijs voor de download-versie van MN6 Europe is eur 99,--. Kaarten info :

"Deze downloadversie bevat het volgende kaartenmateriaal:
de Alpen en de Adriatische Zee, Benelux, Groot-Brittannië, Oost-Europa en Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Duitsland en de Alpen, het Iberisch Schiereiland, Italië en Scandinavië. (De opsomming komt overeen met de daadwerkelijke kaartenindeling). Bij alle afzonderlijke kaarten is een grensoverschrijdende navigatie mogelijk, zo kunt u bijvoorbeeld probleemloos van Oostenrijk naar Zwitserland rijden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:12:
[...]

max 20 seconden (met vodafone onbezorgd)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 18:39
[...]
Een maand na het uitkomen van de N95 stond dat ook al op de site ;) Dus dat ´coming soon´ kun je beter met een korreltje zout nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 16:42
Hier een nieuwe applikatie welke met de interne gps werkt

de ultieme radar-detector; update om de 5 min.
Je meldt zelf controles aan bij de centrale server; na 5 min weet iedereen ze

www.foxytag.com

(wel data verbinding nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
chapie schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:32:
[...]

Een maand na het uitkomen van de N95 stond dat ook al op de site ;) Dus dat ´coming soon´ kun je beter met een korreltje zout nemen :P
een maand NA? maak daar maar minstens een maand VOOR het uitkomen van de N95 van. Is nog niet heel veel gebeurd daar op die site idd.

op 13 Maart 2007 schreef rjbenning al in Deel 1 van dit topic:
Maar wat wil het, het schijnt dat Navigon "Navigon 6"ook voor de Nokia N95 gereed gaat maken en laat dat nou mij favoriete navigatie software zijn.

Voor de link klik hier: http://www.navigon.com/si...ymbianphone/compatibility

[ Voor 28% gewijzigd door Razor109 op 04-07-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

Zeer bedankt voor deze tip! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had nooit gedacht dat er een dergelijke plugin voor Symbian zou komen, ik had meer de verwachting dat ze dit exclusief voor Windows Mobile wouden houden.

Ondertussen even mee gespeeld en het lijkt erg veel op de Windows Mobile 6 variant. Met de groene zendtoets kun je direct een voiceclip starten en verzenden (handig voor "onderweg"). Wat ik nog wel jammer vind is dat de Hotmail niet gepushed wordt (bij WM6 wel) maar je kunt ook niet alles hebben he... Ook werkt de trilfunctie niet bij een buzzer zoals wel bij WM6. Maar wellicht in de volgende update wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 11-09 16:41
Werkt inderdaad super! Thanks

Ohw iemand een idee hoe het komt als ik via http://m.youtube.com nog steeds de melding krijg dat ik moet updaten voor Flash?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Kwam dit vandaag nog tegen:
Http://www.allaboutsymbian.com/news/item/5490_and_todays_Nokia_freebie_is.php
direct downloaden: klik
Het is voor de E65 maar werkt o.a. ook op de N95

Het is een o.a. een soort van voicemail op je telefoon zelf en je kan geloof ik ook automatisch een smsje laten versturen als je niet opneemt. Heb niet heel goed gekeken maar misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DFS schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:33:
Kwam dit vandaag nog tegen:
Http://www.allaboutsymbian.com/news/item/5490_and_todays_Nokia_freebie_is.php
direct downloaden: klik
Het is voor de E65 maar werkt o.a. ook op de N95

Het is een o.a. een soort van voicemail op je telefoon zelf en je kan geloof ik ook automatisch een smsje laten versturen als je niet opneemt. Heb niet heel goed gekeken maar misschien handig.
Ja werkt inderdaad prima op mijn N95. Errrug handig progje, dank voor de link ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:32:
[...]

Werkt inderdaad super! Thanks
Na installatie probeer ik msn te openen maar het programma doet niks als ik het start.
Iemand een idee waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:06:
[...]
Na installatie probeer ik msn te openen maar het programma doet niks als ik het start.
Iemand een idee waarom niet?
Heb je wel eerst dep.sisx geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
Hoezo, de N95 een gadget? En behalve een GSM ook nog eens een leuk speeltje?

Ik ben een lang weekeinde naar Valencia geweest, gereisd met het vliegtuig.

Had van tevoren met (de oude) MapLoader Spanje gedownload, rechtstreeks op de geheugenkaart. Ging trouwens heel snel, had het eerst met de kaart in de foon geprobeerd maar dat duurde me te lang. Download gestopt, kaarten eerst naar de kl###ten, maar gelukkig middels een backup terug kunnen zetten. Goede leer voor de volgende keer.

Maar goed, onderweg in het vliegtuig wat met de N95 gespeeld. Ik bedacht toen dat 'rondom vrij uitzicht' -kennelijk noodzakelijk voor een goede en snelle fix met de N95- daar hoog in de lucht wel aanwezig was. Waar ik niet zeker van was, was of het vliegtuig zelf nog een probleem zou vormen.
Kaarten aangezet, eerst niks. Telefoon op het tafeltje laten liggen (plek bij een raampje) en zowaar, na verloop van tijd ineens tóch satellieten. De 'positie-aanwijzer' schoof als een gek over het scherm, geen wonder bij de snelheid van het vliegtuig. Vervolgens maar behoorlijk uitgezoomd. Omdat ik Frankrijk niet in mijn GSM had (helaas) bleef de kaart verder leeg, totdat ik in de buurt van Spanje kwam. Daar verschenen plaatsnamen, rivieren, kortom de kaartgegevens.

Satellietverbinding was niet stabiel overigens, meer een knipperverbinding: ong. 2 seconden aan, 2 seconden uit, enz.

Op de terugweg weer geprobeerd, fixen was moeilijker, maar uiteindelijk wel gelukt. Ook nu weer boven Frankrijk een lege kaart (uiteraard), maar in de buurt van België verschenen de kaartgegevens weer.

Ik vond het een hartstikke leuke ervaring, ook al weet ik niet hoe exact de positiegegevens waren. Houdt de software rekening met de (vlieg)hoogte? Je kunt in de manier van vervoer wél auto/te voet instellen, maar 'vliegen' heb ik nog niet gevonden nl. ;)
Volgende keer wat aanvullende software installeren (SportsTracker?) en kaarten van de volledige route, wordt het nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee..
ik snap er even geen hout meer van..
ik krijg die msn echt niet op mijn telefoon
zou iemand mij kunnen helpen om het werkende op mijn telefoon te krijgen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over Y-browser, klinkt alseen pirima aplicatie om files te verbergen, maar ik moet dan system en hide op yes zetten en dan op save drukken, maar die optie is er bij mij niet, ik kan alleen back kiezen en hij slaat dan niks op... Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:51:
okee..
ik snap er even geen hout meer van..
ik krijg die msn echt niet op mijn telefoon
zou iemand mij kunnen helpen om het werkende op mijn telefoon te krijgen?

alvast bedankt!
ik heb het gedownload via de telefoon zelf en dat ging goed gewoon via
menu-downloaden-winlive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het gedownload via de telefoon zelf en dat ging goed gewoon via
menu-downloaden-winlive
bij mij staat winlive er niet bij? doe ik echt iets gigantisch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ButcherJF schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:16:

Had van tevoren met (de oude) MapLoader Spanje gedownload, rechtstreeks op de geheugenkaart. Ging trouwens heel snel, had het eerst met de kaart in de foon geprobeerd maar dat duurde me te lang. Download gestopt, kaarten eerst naar de kl###ten, maar gelukkig middels een backup terug kunnen zetten. Goede leer voor de volgende keer.

Maar goed, onderweg in het vliegtuig wat met de N95 gespeeld. Ik bedacht toen dat 'rondom vrij uitzicht' -kennelijk noodzakelijk voor een goede en snelle fix met de N95- daar hoog in de lucht wel aanwezig was. Waar ik niet zeker van was, was of het vliegtuig zelf nog een probleem zou vormen.
Kaarten aangezet, eerst niks. Telefoon op het tafeltje laten liggen (plek bij een raampje) en zowaar, na verloop van tijd ineens tóch satellieten. De 'positie-aanwijzer' schoof als een gek over het scherm, geen wonder bij de snelheid van het vliegtuig. Vervolgens maar behoorlijk uitgezoomd. Omdat ik Frankrijk niet in mijn GSM had (helaas) bleef de kaart verder leeg, totdat ik in de buurt van Spanje kwam. Daar verschenen plaatsnamen, rivieren, kortom de kaartgegevens.

Satellietverbinding was niet stabiel overigens, meer een knipperverbinding: ong. 2 seconden aan, 2 seconden uit, enz.

Op de terugweg weer geprobeerd, fixen was moeilijker, maar uiteindelijk wel gelukt. Ook nu weer boven Frankrijk een lege kaart (uiteraard), maar in de buurt van België verschenen de kaartgegevens weer.

Ik vond het een hartstikke leuke ervaring, ook al weet ik niet hoe exact de positiegegevens waren. Houdt de software rekening met de (vlieg)hoogte? Je kunt in de manier van vervoer wél auto/te voet instellen, maar 'vliegen' heb ik nog niet gevonden nl. ;)
Volgende keer wat aanvullende software installeren (SportsTracker?) en kaarten van de volledige route, wordt het nog leuker.
Sportstracker is inderdaad een aanrader, kan je logs (gem. snelheid, max. snelheid/hoogte etc) mee bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:13:
[...]

ik geloof dat je dat ergens in de mappen in downloads kan vinden, bij mij stond ie er ook ineens. als je door de downloads vraagt de foon ook om de folders te updaten, dus mischien eens door alle mappen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Je kunt in de manier van vervoer wél auto/te voet instellen, maar 'vliegen' heb ik nog niet gevonden nl.
marvellous!!! _/-\o_

Voor de mensen die Live Messenger niet aan de gang krijgen 2 tips:
- Je hoeft de bestanden niet te signen
- Installeer BEIDE .sis(x) bestanden.

Ook nog een vraagje van mijn kant:
Bij de installatie van Windows Live maakt hij bij Berichten een extra "map" aan; Windows Live. Hier zouden dan je hotmail berichten in komen voor de mensen die dat willen maar dat hoeft voor mij dus niet.
Nu krijg ik alleen die Windows Live map niet verwijderd en zie hem er ook niet bij staan als ik onder Mailboxen kijk.... Iemand enig idee?

Btw kun je het geluid ook nog ergens zachter zetten? Omg wat een herrie :o

Toch nog maar even verder spelen :9

Edit: zitten wel nog een aantal bug's in Windows Live maar werkt toch behoorlijk goed. Enige waar ik op hoop bij de volgende update is een mogelijkheid om het volume aan te passen en de mogelijkheid om snelnamen toe te voegen zodat het een beetje overzichtelijk blijft. (beide heb ik in ieder geval niet kunnen vinden).

Over Mail for Exchange: 1 woord, super!
Perfect programma, veel configuratie mogelijkheden en goede integratie in het OS.

[ Voor 23% gewijzigd door digital-IMEI op 05-07-2007 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ButcherJF schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:16:

Ik hoop dat je wel weet dat je nu zwaar in overtreding was? En helemaal met straling 'spelen'' Dit is dus ten strengste verboden in een vliegtuig, zelfs op offline mode mag niet.

Maargoed, grappige ervaring! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:44:
[...]

Ik hoop dat je wel weet dat je nu zwaar in overtreding was? En helemaal met straling 'spelen'' Dit is dus ten strengste verboden in een vliegtuig, zelfs op offline mode mag niet.

Maargoed, grappige ervaring! :)
Onzin (toch? :s). Gps signaal zit al in de lucht en je pikt het alleen op. Je zend niks uit. Alleen bellen en data zend je 'storingen' uit. Al willen ze dat ook gaan toelaten misschien binnenkort. Omdat invloed erg weinig is en vliegtuigen tegen dat soort signalen steeds beter beschermd zijn. Maar tot die tijd is dat wel streng verboden ja. Maar puur gps niet bij mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Mau_Maus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 02:07:
Onzin (toch? :s). Gps signaal zit al in de lucht en je pikt het alleen op. Je zend niks uit. Alleen bellen en data zend je 'storingen' uit. Al willen ze dat ook gaan toelaten misschien binnenkort. Omdat invloed erg weinig is en vliegtuigen tegen dat soort signalen steeds beter beschermd zijn. Maar tot die tijd is dat wel streng verboden ja. Maar puur gps niet bij mijn weten
Inderdaad onzin en jij hebt het geheel correct!
Iemand die het tegendeel kan bewijzen moet wel met hele goede argumenten komen.
Het zijn namelijk geen radio signalen.
Het zijn zwakke satteliet signalen die er zowiezo al zijn of je ze oppikt of niet.
(En je receiver is dan ook inderdaad enkel een receiver! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:05:
[...]

Inderdaad onzin en jij hebt het geheel correct!
Iemand die het tegendeel kan bewijzen moet wel met hele goede argumenten komen.
Het zijn namelijk geen radio signalen.
Het zijn zwakke satteliet signalen die er zowiezo al zijn of je ze oppikt of niet.
(En je receiver is dan ook inderdaad enkel een receiver! :))
Als die signalen al in de lucht zitten, blijven ze daar dan stil hangen? En zodra jij met je reciever langs kom zo'n signaal uit de lucht haal? de data die in dat signaal zit, veranderd die terwijl `ie van plek veranderd? Bijvoorbeeld de hoogte?

Het is niet dat ik je tegenspreek, want daarvoor heb ik zelf te weinig kennis. Maar ik stel mezelf (en nu jou ook dus) vragen, aangezien ik het niet helemaal begrijp.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn wel radiogolven. OP Wikipedia kun je lezen hoe het precies werkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te panisch doen over die straling in een vliegtuig he. Dat ding stort echt niet zomaar neer hoor. Zelfde als in ziekenhuizen; paniekzaaierij. Stel je voor dat jij netjes je toestel uitzet, moet je eens kijken hoeveel anderen er nog aanstaan waarvan je het helemaal niet weet. Vliegtuigen zijn hier echt wel tegen bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vliegtuigen wel...

Maar, aangezien jouw telefoon geen mast kan vinden, gaat `ie op maximum zenden. De binnenkant van het vliegtuig reflecteert die straling. Als heel veel toestellen aan staan, dan zit er in zo'n kleine ruimte zoveel straling, dat je daar een beetje gek van kan worden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:13:
[...]

Als je dit bestand download, staan er 2 bestanden in, deze twéé moet je gewoon via PC Suite van Nokia installeren, als je dat gedaan hebt moet het gewoon werken....... :*)

DOWNLOAD LIVE MESSENGER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:40:
Vliegtuigen wel...

Maar, aangezien jouw telefoon geen mast kan vinden, gaat `ie op maximum zenden. De binnenkant van het vliegtuig reflecteert die straling. Als heel veel toestellen aan staan, dan zit er in zo'n kleine ruimte zoveel straling, dat je daar een beetje gek van kan worden.
Kijk dit wist ik dan weer niet, thnx voor de info. Zo leer ik nog eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:40:
Vliegtuigen wel...

je n95 in offline modus mag in een vliegtuig toch wel he? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:18:
[...]

je n95 in offline modus mag in een vliegtuig toch wel he? :?
hangt een beetje van de steward(ess)/vliegtuigmaatschappij af. Ik heb vorig jaar nagevraagd of ik mijn N80 mocht gebruiken in offlinemodus en kreeg keihard een nee terwijl op de website van de desbetreffende vliegtuigmaatschappij stond dat het wel mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:31:
Een vraagje over die nieuwe live messenger.

Hij lijkt niet al mijn contacten te vinden, maar als ik dan opties - windows live - contactpersonen - opties - contacten synchroniseren doe dan is ie een tijdje bezig, maar dan krijg ik de melding: er is een fout opgetreden probeer opnieuw, telkens weer.

Het is wel zo dat ie er dan iets meer vind zo had ik er bijvoorbeeld eerst 15 online en daarna 21 das wel raar en dit zijn geen mensen die in eens aangemeld zijn want ook de lijst offline mensen groeit dan hebben hier meer mensen last van?

Alvast bedankt.
Probleem opgelost gewoon vaak genoeg proberen en dichter bij mijn acces point gaan zitten voor betere verbinding :D chill iig dat het werkt echt een aanrader deze messenger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS zijn radiogolven inderdaad. Maar hoe denk je dat een vliegtuig z'n positie weet in de lucht? Juist, GPS. De hele kist werkt daarom ook als een soort extra antenne.

Straling kan je gewoon ontvangen zonder dat er maar iets van straling wordt uigezonden door je telefoon. De GPS-functie werkt daarom ook in offline-modus.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!