Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:08:
[...]

Wij hebben het hier mbv een compressor gedaan. 8 bar gaat waarschijnlijk niet lukken met een huis-tuin-en-keuken luchtflesje. Maar hang me er niet aan op, ik ben zeker geen expert op het gebied van luchtdruk ;)
Ik ben ook geen expert, vandaar mijn vraag ook.

Maar moet ik de slang er op zetten en dan de compressor aan of juist de compressor aan en die dan heel even snel langs het speakertje halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil me van het weekend toch eens zelf gaan wagen aan het slider probleem. Nou heb ik net even op YouTube zitten zoeken, maar is er geen video van het fixen dmv het buigen van een onderdeel van een slide? De meesten gebruiken tape, maar ik ving ook zoiets op dat het zonder tape zou kunnen? Ik wil even alle opties afgaan en me voorbereiden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Mau_Maus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:40:
[...]

Tunin.FM heeft er een aantal
Evenals SpodTronic, zeer goed proggie voor online muziekstreams.....
http://www.spodtronic.com/en/index.html
Servor schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:21:
Ik wil me van het weekend toch eens zelf gaan wagen aan het slider probleem. Nou heb ik net even op YouTube zitten zoeken, maar is er geen video van het fixen dmv het buigen van een onderdeel van een slide? De meesten gebruiken tape, maar ik ving ook zoiets op dat het zonder tape zou kunnen? Ik wil even alle opties afgaan en me voorbereiden, vandaar.
Klopt, een hoekje (licht) ombuigen. Ik kan niet zo 1-2-3 een tut vinden maar zal even kijken voor je. Ik zou overigens de tape doen in het geval je het ding eens op moet sturen en daar uit elkaar wordt gehaald.

[ Voor 55% gewijzigd door martincm op 18-07-2007 16:30 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
martincm schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:23:
[...]

Evenals SpodTronic, zeer goed proggie voor online muziekstreams.....
http://www.spodtronic.com/en/index.html
Volgens mij kan ik daar geen 3fm op luisteren toch? Zijn een aantal buitenlandse streams die door mensen zijn toegevoegd toch? En dan kan je toch alleen maar shoutcasts doen?

Of kan je elke willekeurig wm of rm stream doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wellicht een domme vraag dan, maar welke tape kan ik het beste gebruiken? Iedereen heeft het over 'electrical tape', is elk rolletje dikke tape goed? Zijn er ook afraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Servor schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:34:
Wellicht een domme vraag dan, maar welke tape kan ik het beste gebruiken? Iedereen heeft het over 'electrical tape', is elk rolletje dikke tape goed? Zijn er ook afraders?
Ik heb rode Tesa tape gebruikt. Aan de bovenkant is deze gewoon glad zodat de slider goed schuift. En heel stevig. Denk dat ze bij elke doe het zelf zaak deze tape wel verkopen.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Servor schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:34:
Zo lang het maar niet TE dik is. Ik heb zelf 2 (dunne) streepjes van afplaktape gebruikt op elkaar, over de bovenkant van de rail gevouwen geplakt. Had ie de juiste dikte te pakken.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

Tweakman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:27:
[...]

2e hands doos ... geen speling op de slider ... verkeerde oplader ... klinkt als :S

Als je een torx5 schroevendraaier hebt zou ik effe de slider checken of die iets verbogen is of dat er een streepje tape aan de binnenkant geplakt zit.

Was de doos nog wel verzegeld toen je hem kreeg ?
Ik kan niet zien of hij verbogen is.... De doos was volgens mij ook niet verzegeld :S

Ik heb een antwoord van 2Call gekregen (alleen op het gedeelte van mij lader... niet op het missen van de NL taal :|):

De meegeleverde lader werkt wel, en blijkt door onze leverancier te zijn omgeruild.

In dit pakket zat standaard een Engelse lader, die dus is omgeruild voor een Nederlandse stekker.

Deze lader kunt u zonder problemen gebruiken voor dit toestel. Uit voorzorg zal ik wel een nieuwe lader, type AC-5E toe laten zenden.

Excuses voor enig onstaan ongemak.

Dus het lader gedeelte is gelukkig wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214358

Sjengcity schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:06:
[...]
Te vinden onder downloads en dan even zoeken naar f-secure, dacht wel dat het een trail was oid.
Ik heb gekeken, maar kan daar geen F-Secure vinden hoor..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:31
Zoals beloofd een voorproefje van mijn theme.
Ik heb nog steeds geen goede usable theme kunnen vinden, dots is erg aardig, alleen toen ik die zag was ik al begonnen :9
Ik hoor graag wat iedereen er van vind en nog liever krijg ik op/aanmerkingen.

download:
http://gertjan.com/s60theme/Gertjan.s60_01b.sis

screenshots: (maar dan met de normale iconen!)
Afbeeldingslocatie: http://gertjan.com/s60theme/prev02_beta.jpg

BETA !

}:O

[ Voor 14% gewijzigd door d1xi op 18-07-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180282

dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Ja hoor prima. Haalt gegevens op via gprs, zo ingesteld in settings van R66.
ik kan geen gprs instellen, juist een server zoals live! of internet.
Hoe staat die instelling bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218653

Iemand enig idee of het mogelijk is een afbeelding volledig weer te geven als achtergrond?? Nu blijven er altijd boven en onder 2 balkjes over, en wordt de foto uitgerekt. Of kan het alleen als je zelf een thema maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225493

Mischien heb ik het fout. Maar kan je het slider probleem niet herkennen aan de krassen die gemaakt worden vlakboven het keypad? Dus dan hoef je niet naar speling te zoeken, of naar het plakbandje.

Overigens netjes dat ze je een andere lader toesturen.
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:42:
[...]

Ik kan niet zien of hij verbogen is.... De doos was volgens mij ook niet verzegeld :S

Ik heb een antwoord van 2Call gekregen (alleen op het gedeelte van mij lader... niet op het missen van de NL taal :|):

De meegeleverde lader werkt wel, en blijkt door onze leverancier te zijn omgeruild.

In dit pakket zat standaard een Engelse lader, die dus is omgeruild voor een Nederlandse stekker.

Deze lader kunt u zonder problemen gebruiken voor dit toestel. Uit voorzorg zal ik wel een nieuwe lader, type AC-5E toe laten zenden.

Excuses voor enig onstaan ongemak.

Dus het lader gedeelte is gelukkig wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

d1xi schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:45:
Ik heb nog steeds geen goede usable theme kunnen vinden, dots is erg aardig, alleen toen ik die zag was ik al begonnen :9

download:

[afbeelding]

BETA !

Hulde! Ziet er erg strak uit, vooral de combo zwart-fel groen en witte letters. Duidelijk en mooi tegelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 225493 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:16:
Mischien heb ik het fout. Maar kan je het slider probleem niet herkennen aan de krassen die gemaakt worden vlakboven het keypad? Dus dan hoef je niet naar speling te zoeken, of naar het plakbandje.

Overigens netjes dat ze je een andere lader toesturen.

[...]
Niet direct. Ik had die ook, maar die kan je wegpoetsen ;) En ik heb geen slider probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:31
Anoniem: 136100 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:18:
[...]

Hulde! Ziet er erg strak uit, vooral de combo zwart-fel groen en witte letters. Duidelijk en mooi tegelijk _/-\o_
dat was de insteek, dank u :) er zitten nog wel wat pagina's in die niet kloppen, dit fix ik 1 dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:53
Anoniem: 180282 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:56:
[...]

ik kan geen gprs instellen, juist een server zoals live! of internet.
Maar dat is toch gprs :? En anders zal je de gprs settings van de betreffende provider moeten dl-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 21:53
d1xi schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:45:

download:

[afbeelding]

BETA !

Heb die van jou uiteraard ook gedownload en ziet er mooi en overzichtelijk uit !

Heb deze nu ingebruik, ook niet onaardig :-)

Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/vistagrass4230.jpg Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/vistagrass4230-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 18-07-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Mau_Maus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:46:
[...]

Bij Instrumenten -> Thema's -> Spaarstand
al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nog maar een keer dan, misschien dat iemand me nu kan helpen ?

Ik heb een aantal Thema's geinstalleerd, maar nu kan ik er een paar niet meer terug vinden,
Eerst stonden ze wel nij thema's nu zijn ze daar zeg, en ik kan ze ook nergens verwijderen,
wie kan mij vertellen waar ik deze moet zoeken in me toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:38:
Nog maar een keer dan, misschien dat iemand me nu kan helpen ?

Ik heb een aantal Thema's geinstalleerd, maar nu kan ik er een paar niet meer terug vinden,
Eerst stonden ze wel nij thema's nu zijn ze daar zeg, en ik kan ze ook nergens verwijderen,
wie kan mij vertellen waar ik deze moet zoeken in me toestel ?
Als je ze niet ziet bij thema's en ook niet bij apps manager, dan lijkt het mij zeer sterk dat de themes uberhaupt nog op je telefoon zijn geinstalleerd. Opnieuw installeren dus, en kiezen voor installeren op telefoon (niet op geheugenkaart)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ok, nou daar hoort LargeTime te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:42:
[...]

Als je ze niet ziet bij thema's en ook niet bij apps manager, dan lijkt het mij zeer sterk dat de themes uberhaupt nog op je telefoon zijn geinstalleerd. Opnieuw installeren dus, en kiezen voor installeren op telefoon (niet op geheugenkaart)....
Bij Toep.Beh staan ze er niet meer tussen, maar als ik ze opnieuw wil installeren zegt ie dat het al geinstalleerd is en of ik het wil overschrijven,dat doe ik dan maar dan kan ik ze nog niet terug vinden en zijn ze gewoon weg ? ¿¿ ?

btw, waarom op telefoon geheugen installeren en niet op kaart geheugen ?

Weet iemand in welke map ze staan op me geheugenkaart, heb al even zitten kijken maar kan ze daar ook nergens vinden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 18-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Bij Toep.Beh staan ze er niet meer tussen, maar als ik ze opnieuw wil installeren zegt ie dat het al geinstalleerd is en of ik het wil overschrijven,dat doe ik dan maar dan kan ik ze nog niet terug vinden en zijn ze gewoon weg ? ¿¿ ?
Dat is inderdaad nogal vreemd :? Geen idee wat daar aan te doen is, behalve een hard reset uitvoeren. Ps Heb ik gisteren ook gedaan en was binne een half uurtje weer helemaal klaar met installeren en configureren. Zeker de moeite waard...telefoon is soepeler en sneller dan voorheen.
btw, waarom op telefoon geheugen installeren en niet op kaart geheugen ?
Was meer een tip om er voor te zorgen dat je de themes in ieder geval tegenkomt bij thema's en apps manager.
Weet iemand in welke map ze staan op me geheugenkaart, heb al even zitten kijken maar kan ze daar ook nergens vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:43:
[...]

Dat is inderdaad nogal vreemd :? Geen idee wat daar aan te doen is, behalve een hard reset uitvoeren. Ps Heb ik gisteren ook gedaan en was binne een half uurtje weer helemaal klaar met installeren en configureren. Zeker de moeite waard...telefoon is soepeler en sneller dan voorheen.

[...]

Was meer een tip om er voor te zorgen dat je de themes in ieder geval tegenkomt bij thema's en apps manager.

[...]
Hmm nou het gaat hier om twéé thema's dat is niet zo veel mb voor mijn 2GB geheugen kaart
hier ga ik geen hard reset voor uitvoeren, btw bedankt voor de info :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225960

een weekje geleden een vraag gesteld over de "verborgen"mappen op je kaartje ivm route 66. Nu heb ik een cardreader aangeschaft en inderdaad de verborgen map komt te voorschijn Nu heb ik DACH op mijn kaartje gezet maar ik kan hem niet terugvinden bij instellingen op route 66 als ik op mijn mobiel kijk, wat zie ik over het hoofd of wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:07:
[...]

Hmm nou het gaat hier om twéé thema's dat is niet zo veel mb voor mijn 2GB geheugen kaart
hier ga ik geen hard reset voor uitvoeren, btw bedankt voor de info :*)
np :) Btw een hard reset zo af en toe is zowieso bevorderlijk voor de werking van de telefoon. Vooral bij het vaak installeren en verwijderen van software. Er blijft toch altijd rommel achter. En bij mij heeft het zelfs het probleem van gemiste toets-aanslagen (na update naar laatste FW) verholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 225960 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:12:
een weekje geleden een vraag gesteld over de "verborgen"mappen op je kaartje ivm route 66. Nu heb ik een cardreader aangeschaft en inderdaad de verborgen map komt te voorschijn Nu heb ik DACH op mijn kaartje gezet maar ik kan hem niet terugvinden bij instellingen op route 66 als ik op mijn mobiel kijk, wat zie ik over het hoofd of wat doe ik verkeerd?
Vooruit...

De mappen voor route66 moeten hier:
E:\System\Apps\Route66\MAPS\

Dan kan je bij opties de map selecteren.

Best makkelijk te vinden in de andere delen trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 18-07-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225960

Mau_Maus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Vooruit...

De mappen voor route66 moeten hier:
E:\System\Apps\Route66\MAPS\

Dan kan je bij opties de map selecteren.

Best makkelijk te vinden in de andere delen trouwens
Gelukt, bedankt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 225960 op 18-07-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04-2010
OK, dit gaan de meeste mensen waarschijnlijk een domme opmerking vinden, maar je kan dus gewoon gratis radio luisteren via 'Visual Radio'.

Ik dacht steeds dat dat een betaalde internet radio dienst was omdat hij meteen over voorwaarden en kosten begint als je dat progje start, maar dat blijkt dus helemaal niet waar.

Je bent een paar K kwijt om radio frequenties op te halen..en dan ..radio luisteren maar (wel een koptelefoontje insteken, want de draad wordt gebruikt als antenne).

Maar goed, ik ben waarschijnlijk de enige die daar nu pas acherkomt?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Neehoor, dat had ik wel vrij snel door (je probeert wel eens wat met een flat fee data abbo). Jammer alleen dat de frequenties bij mij niet kloppen en dat je die koptelefoon nodig hebt, ik luister via Bluetooth en heb dus geen antenne dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hekkoe schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:03:
OK, dit gaan de meeste mensen waarschijnlijk een domme opmerking vinden, maar je kan dus gewoon gratis radio luisteren via 'Visual Radio'.

Ik dacht steeds dat dat een betaalde internet radio dienst was omdat hij meteen over voorwaarden en kosten begint als je dat progje start, maar dat blijkt dus helemaal niet waar.

Je bent een paar K kwijt om radio frequenties op te halen..en dan ..radio luisteren maar (wel een koptelefoontje insteken, want de draad wordt gebruikt als antenne).

Haha denk het. Visual Radio is niks voor mij, omdat ik , als ik luister, draadloos luister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
hekkoe schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:03:

Is inderdaad gratis, voor de mensen zonder flat data abbo kun je de zenders ook nog handmatig instellen.
edit, beetje laat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:29:
Nog even iets over de hard reset die ik heb uitgevoerd. Ik zie dat erna niet meer standaard de "search"-plugins e.d. worden geinstalleerd. Eigenlijk wordt helemaal niets meer automatisch geinstalleerd, en dat is precies zoals ik het wil hebben :) Telefoon is nu weer retesnel en lekker schoon ... een aanrader 8)
is-ie echt merkbaar sneller als je een harde reset gedaan hebt? waar merk je dat precies aan?

welke software 'mis' je nu allemaal? en worden er nu ook minder processen gestart bij het opstarten, bij mij draaien er na een boot al 104...durf te wedden dat ik die niet allemaal nodig heb en dat ze wel batterij slurpen

als zo'n harde reset daar ook voor helpt ga ik dat ook maar eens doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
Mau_Maus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:09:
[...]
Haha denk het. Visual Radio is niks voor mij, omdat ik , als ik luister, draadloos luister
:) jah das lastig, eigenlijk best vreemd dat je perse een koptelefoon erin moet steken, ik heb ook een veel kleiner mp3 spelertje dat radio kan ontvangen..zonder draad-antenne, dus waarom zouden ze bij nokia eigenlijk zo moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
hekkoe schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:15:
[...]
is-ie echt merkbaar sneller als je een harde reset gedaan hebt? waar merk je dat precies aan?

welke software 'mis' je nu allemaal? en worden er nu ook minder processen gestart bij het opstarten, bij mij draaien er na een boot al 104...durf te wedden dat ik die niet allemaal nodig heb en dat ze wel batterij slurpen

als zo'n harde reset daar ook voor helpt ga ik dat ook maar eens doen?
Telefoon is duidelijk sneller/soepeler. Ook al was ie na de laatste FW-update al sneller dan voorheen (v11.0.026 > v12.0.013). Heb gemerkt dat geeneen van de search of welkom plugins worden herinstalleerd, hetzelfde geldt voor de games (snakes, demo's). Dat scheelt weer in rommel die achterblijft na handmatig verwijderen van deze troep. Overigens is die software makkelijk via Menu "Download" weer te installeren. Route66 had ik op geheugenkaart geinstalleerd en na hard reset herkend telefoon deze software weer gewoon. Dus ook dat gaat goed (maar waarschijnlijk is dit omdat R66 in z'n geheel op geheugenkaart was geinstalleerd, en niets op de telefoon zelf plaatst).

Het was voor mij een kleine moeite :
- contacten : backup (copy) op geheugenkaart, terugzetten na hard reset
- calender entries : na hard reset weer een volledige sync gedaan met outlook
- alle dokumenten, tones e.d. op telefoon-geheugen : tijdelijk verplaatst naar geheugenkaart, na hard reset teruggezet
- themes en diverse software : opnieuw geinstalleerd
- settings (wlan, sip, enz) : kost mij weinig tijd om terug te zetten na hard reset

Al met al heeft het 30 minuten gekost om de telefoon in originele staat terug te brengen, dus inclusief al mijn eigen software en settings.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-07-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Beste N95 bezitters! :*)

Ik heb een raar probleem met mijn N95

vandaag mijn route 66 N95 edition binnengekregen (legaal dus)!

dan stuit ik op het volgende:

- route 66 start goed op na activatie
- route 66 start ook op dan krijg ik de kaart te zien met melding "no gps"
- ik ga naar instellingen en zie staan Geen standaard GPS

ik kan dat ook niet veranderen in "integrated ofzo" niets : :?

wie o wie kan mij ermee helpen ?!

heb trouwens N95 vodafone met firmware V 11.0.026
(nieuwer is er voor vodafone nog nie)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MauSS schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:46:
Beste N95 bezitters! :*)

Ik heb een raar probleem met mijn N95

vandaag mijn route 66 N95 edition binnengekregen (legaal dus)!

dan stuit ik op het volgende:

- route 66 start goed op na activatie
- route 66 start ook op dan krijg ik de kaart te zien met melding "no gps"
- ik ga naar instellingen en zie staan Geen standaard GPS

ik kan dat ook niet veranderen in "integrated ofzo" niets : :?

wie o wie kan mij ermee helpen ?!

heb trouwens N95 vodafone met firmware V 11.0.026
(nieuwer is er voor vodafone nog nie)
Gewoon wachten tot ie een fix krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Mau_Maus schreef:
Gewoon wachten tot ie een fix krijgt
Thanx Mau_Maus

maar hij ligt al 10 min in de vensterbank hier boven :D
heb een oude bluetooth gps ontvanger er naast (is geen eens sirf 3) en die heeft 8 sats..(op mijn oude N70 met tomtom) :|

edit: als ik toon -> gps informatie doe in Route 66 dan staat er bovenaan "GPS standard" maar er komt niets... :|

(ik laat hem nog even liggen misschien komt die fix zo maar ik denk het niet...)
(ps:tip voor allen: neem nooit een vodafone branded toestel)

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 18-07-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MauSS schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:01:
[...]

Thanx Mau_Maus

maar hij ligt al 10 min in de vensterbank hier boven :D
heb een oude bluetooth gps ontvanger er naast (is geen eens sirf 3) en die heeft 8 sats..(op mijn oude N70 met tomtom) :|

(ik laat hem nog even liggen misschien komt die fix zo maar ik denk het niet...)
(ps:tip voor allen: neem nooit een vodafone branded toestel)
Ik zou zeggen zet bluetooth uit als positie bepaling en alleen je internegps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Mau_Maus schreef:
Ik zou zeggen zet bluetooth uit als positie bepaling en alleen je internegps
Had ik al gelezen in het forum idd, maar ook dat helpt nie :/ ...
(heb net ff re-install gedaan maar nog zelfde probleem... ga er morgen nog wel is even mee aan het stoeien...heb het idee dat het aan mijn vodafone branded toestel ligt.. en anders gewoon straks een grote hamer en me uitleven) (thanx nogmaals)

EDIT: it works!! :*) :*) :*) (re-install gedaan werkt nu toch wel.. zeer snelle fix moet ik zeggen)

bedankt Mau_Maus _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door MauSS op 18-07-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
2 Vraagjes

1: moet nog steeds altijd als ik online ga op live messenger (n95) me web key invullen, met browsen hoeft dit echter niet!! weet iemand hoe dat kan???

2: is er een toeltje waarmee je wlan mee kan scannen of er dus draadloos netwerk is en hoe sterk die is dus als je dan bv met je tel. gaat lopen dat je de sterkte ook ziet verandere???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Heb m'n N95 nu ook een weekje, en bevalt prima. Wat ik wel mis ten opzichte van m'n oude (:P) N80 is dat je niet kunt instellen welk programma wordt gestart als je de multimediaknop lang inhoudt. Nu wordt standaard de Media Player gestart. Heb ik (hopelijk) iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
basvanhees schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:55:

2: is er een toeltje waarmee je wlan mee kan scannen of er dus draadloos netwerk is en hoe sterk die is dus als je dan bv met je tel. gaat lopen dat je de sterkte ook ziet verandere???????
Psiloc hotspot finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221114

Handig?! Youtube filmpje over hoe de slider te fixen van de N95. Helaas niet in het Engels dus voor de meesten kan het geluid uitblijven. De beelden zijn echter duidelijk zat:

http://nl.youtube.com/watch?v=BaEVJeRE8iU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
Upquark schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:56:
Heb m'n N95 nu ook een weekje, en bevalt prima. Wat ik wel mis ten opzichte van m'n oude (:P) N80 is dat je niet kunt instellen welk programma wordt gestart als je de multimediaknop lang inhoudt. Nu wordt standaard de Media Player gestart. Heb ik (hopelijk) iets gemist?
Heb hier zelf ook toevallig naar lopen zoeken deze week, is helaas niets aan te doen maar zou wel makkelijk op te lossen zijn via een update dus hopen dat het nog een keertje in de firmware wordt aangepast.
1: moet nog steeds altijd als ik online ga op live messenger (n95) me web key invullen, met browsen hoeft dit echter niet!! weet iemand hoe dat kan???
Dit ligt aan msn, is voor zover ik weet ook niets aan te doen. Denk er wel aan dat het nog een bèta is dus ook dit zal wel iets zijn wat bij de officieele release opgelost zal zijn. Zitten overigens nog wel meer kleine bugs in....

[ Voor 18% gewijzigd door digital-IMEI op 19-07-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Telefoon is duidelijk sneller/soepeler. Ook al was ie na de laatste FW-update al sneller dan voorheen (v11.0.026 > v12.0.013). Heb gemerkt dat geeneen van de search of welkom plugins worden herinstalleerd, hetzelfde geldt voor de games (snakes, demo's). Dat scheelt weer in rommel die achterblijft na handmatig verwijderen van deze troep. Overigens is die software makkelijk via Menu "Download" weer te installeren. Route66 had ik op geheugenkaart geinstalleerd en na hard reset herkend telefoon deze software weer gewoon. Dus ook dat gaat goed (maar waarschijnlijk is dit omdat R66 in z'n geheel op geheugenkaart was geinstalleerd, en niets op de telefoon zelf plaatst).

Het was voor mij een kleine moeite :
- contacten : backup (copy) op geheugenkaart, terugzetten na hard reset
- calender entries : na hard reset weer een volledige sync gedaan met outlook
- alle dokumenten, tones e.d. op telefoon-geheugen : tijdelijk verplaatst naar geheugenkaart, na hard reset teruggezet
- themes en diverse software : opnieuw geinstalleerd
- settings (wlan, sip, enz) : kost mij weinig tijd om terug te zetten na hard reset

Al met al heeft het 30 minuten gekost om de telefoon in originele staat terug te brengen, dus inclusief al mijn eigen software en settings.
Als ik nou toch een hard Reset uitvoer dan kan ik na afloop toch gewoon
me backup weer terug zetten via PC Suite en dan werkt alles toch
weer gewoon naar behoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214358

Kan iemand mij een goede programma aanraden om zelf thema's te kunnen maken? Ik kom er niet echt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 221114 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 07:35:
Handig?! Youtube filmpje over hoe de slider te fixen van de N95. Helaas niet in het Engels dus voor de meesten kan het geluid uitblijven. De beelden zijn echter duidelijk zat:

http://nl.youtube.com/watch?v=BaEVJeRE8iU
Nou een kind kan de was doen toch, je moet alleen het benodigte gereerdschap
hebben en klaar kees, het ziet er echt heel simpel uit, maar heeft iemand dit al uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:40:
[...]

Als ik nou toch een hard Reset uitvoer dan kan ik na afloop toch gewoon
me backup weer terug zetten via PC Suite en dan werkt alles toch
weer gewoon naar behoren ?
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Zie diverse posts van de afgelopen weken. Veel mensen hier hadden problemen met terugzetten backup na update FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:51:
[...]

Nou een kind kan de was doen toch, je moet alleen het benodigte gereerdschap
hebben en klaar kees, het ziet er echt heel simpel uit, maar heeft iemand dit al uitgevoerd ?
Tweakman schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:05:
Net even de slider gefixed volgens de YouTube-methode.

Materiaalkosten:
- Torx5 schroevendraaier: 4,16
- Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29

Ik ben echt niet handig, maar was binnen 5 minuten klaar, en heb nu een heerlijk solide N95. _/-\o_ Aanrader voor iedereen!
Ja dus, erg simpel (alleen effe pielen met de mini-schroefjes) en het resultaat is fantastisch.

Ik heb overigens de slider 'aan de tape' geplakt, toen het geheel op een vel papier geplakt (de slider zit dan met de smalle kant tussen het papier en de tape, de brede kant staat recht overeind) en vervolgens met een hobby-mesje de overtollige tape eraf gesneden.

EDIT: Ik zie dat dit filmpje een andere manier is, ik heb diegene gevolgd waarbij je de tape op de korte kant aan de binnenkant van de slider plakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakman op 19-07-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:52:
[...]

Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Zie diverse posts van de afgelopen weken. Veel mensen hier hadden problemen met terugzetten backup na update FW.
Ik had geen probleem na de firware er op gezet te hebben en toen me backup terug zetten.
Maar goed, ik kijk wel ff, zo traag is ie nu ook nog niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:13:
[...]

[...]

Ja dus, erg simpel (alleen effe pielen met de mini-schroefjes) en het resultaat is fantastisch.

Ik heb overigens de slider 'aan de tape' geplakt, toen het geheel op een vel papier geplakt (de slider zit dan met de smalle kant tussen het papier en de tape, de brede kant staat recht overeind) en vervolgens met een hobby-mesje de overtollige tape eraf gesneden.

EDIT: Ik zie dat dit filmpje een andere manier is, ik heb diegene gevolgd waarbij je de tape op de korte kant aan de binnenkant van de slider plakt.
Ja denk er ook aan om het zelf te gaan doen, als ik op Teleword moet wachten zit ik
volgendjaar nog te wachten hahhaa, maar uuhhhh waar had je die schroefendraaier gekocht en welke maat is dit okalweer, en wat voor tape gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:45:
[...]

Ja denk er ook aan om het zelf te gaan doen, als ik op Teleword moet wachten zit ik
volgendjaar nog te wachten hahhaa, maar uuhhhh waar had je die schroefendraaier gekocht en welke maat is dit okalweer, en wat voor tape gebruik je ?
Ik vind die manier in dat filmpje paar posts terug toch wel iets omslachtiger dan dat ik het heb gedaan.
Je hebt in ieder geval een Torx-5 schroevendraaier nodig. Ik heb er zelf een van de Gamma gekocht, die paste perfect, had hiervoor een andere die dan weer net niet paste. Ik heb dezelfde tape gebruikt als die kerel in dat filmpje, alleen heb ik dus het streepje (eigenlijk 2 dunne op elkaar) tape geplakt op de rail in plaats van op het toestel, dat vond ik makkelijker om te doen en het effect is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
martincm schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:37:
[...]

Ik vind die manier in dat filmpje paar posts terug toch wel iets omslachtiger dan dat ik het heb gedaan.
Je hebt in ieder geval een Torx-5 schroevendraaier nodig. Ik heb er zelf een van de Gamma gekocht, die paste perfect, had hiervoor een andere die dan weer net niet paste. Ik heb dezelfde tape gebruikt als die kerel in dat filmpje, alleen heb ik dus het streepje (eigenlijk 2 dunne op elkaar) tape geplakt op de rail in plaats van op het toestel, dat vond ik makkelijker om te doen en het effect is hetzelfde.
Ik snap nog steeds niet hoe je het nu gedaan hebt, kun je er even een paar screenshots van laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
En dan nog maar een keer voor de mensen die 'm nodig hebben :

How to repair wobbly slider N95

Doe eerst de rail aan de kant vd slider die het meest los zit. Dat was bij mij namelijk voldoende ipv beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dafmay schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:46:
En dan nog maar een keer voor de mensen die 'm nodig hebben :

How to repair wobbly slider N95

Doe eerst de rail aan de kant vd slider die het meest los zit. Dat was bij mij namelijk voldoende ipv beide kanten.
Ok thanks man even bestuderen...

Gebruik je daar gewoon afplaktape voor wat de schilder gebruikt ?
En deze plak je dan aan de rail zoals op de foto, hmm ga ik zo even naar de Gamma

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zojuist het NSP in Deventer (Kruitbosch en de Weerd) gebeld. Ze hebben geen sliders op voorraad (ook nooit gehad) en ze konden me ook niet zeggen wanneer ze wel binnen kwamen. Ook erkende hij het slider probleem niet echt, 'op internet wordt zoveel geroepen, bla bla'. Beetje apart. Werd wel een beetje pissig en gaf aan dat ik voor een toestel van 700 euro wel een beetje service verwacht en tevens heb ik aangegeven dat bijvoorbeeld Reitsma in Utrecht wel sliders heeft en hem in 30 minuten plaatst. Dit vond hij vreemd en hij zei dat ze daar waarschijnlijk een even slechte slider weer terug plaatsten als dat je er al in had zitten.

Kortom de service is weer toppie hier in Deventer. Wat kan ik nu het beste doen? Klooien met tape op zo'n duur toestel is geen optie voor mij. En om nou 'eventjes' naar Utrecht te gaan voor een reparatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:42:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe je het nu gedaan hebt, kun je er even een paar screenshots van laten zien ?
Screens kan ik nu niet maken (zit op me werk) kan het wel even vertellen, tis namelijk veel hetzelfde als in het filmpje.

1. Toestel uitzetten, ingeschoven. Achterklepje eraf, batterij eruit halen.
2. Haal de achtercover eraf (rustig aan iets naar buiten trekken, eerst 1 zijde los dan de andere. Het voelt best wel fragile, maar t zijn eigenlijk 4 plakkertjes die het zo vast houden.)
3. Aan de kant waar je speling hebt (denk bij de rode knop) schroef je de drie schroefjes los die aan de zwarte rail vastzitten. Hier heb je dus de Torx-5 schroevedraaier voor nodig. (voor het beeld zie het youtube filmpje)http://nl.youtube.com/watch?v=BaEVJeRE8iU
4. Als de drie schroevjes los zijn kan je de rail eruit halen, je kan hiervoor de slider een stukje optillen. Dit zou vrij makkelijk moeten gaan.
5. De rail heeft een korte zijde (die ligt tussen slider en telefoon) en een lange zijde (daar waar de schroefgaatjes zitten.) Ik heb het stukje tape op de korte zijde gedaan.

dwarsdoorsnede:

|
| <- dwarsdoorsnede rail
|
| ____
|____ |
--------' <- tape (bijv. tesa, isolatietape, zwart)

6. Til je slider een stukje omhoog en plaats het railtje (met de tape) terug op zijn plek. Zorg ervoor dat het rubberen stripje wat onder de rail zit correct blijft zitten.
7. Leg de slider nu weer op zijn plek en schroef het railtje weer vast met de drie schroefjes.
8. Achtercover er weer op en voila klaar is kees.

Net zoals in de tutorial in de post van Dafmay, maar ik dan ook alleen aan de kant waar de slider speling heeft (op 1 railtje uitgevoerd dus) en in plaats van aan de binnekant, dan dus over de korte zijde heen geplakt van de rail.

[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 19-07-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
martincm schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:00:
[...]

Screens kan ik nu niet maken (zit op me werk) kan het wel even vertellen, tis namelijk veel hetzelfde als in het filmpje.

1. Toestel uitzetten, ingeschoven. Achterklepje eraf, batterij eruit halen.
2. Haal de achtercover eraf (rustig aan iets naar buiten trekken, eerst 1 zijde los dan de andere. Het voelt best wel fragile, maar t zijn eigenlijk 4 plakkertjes die het zo vast houden.)
3. Aan de kant waar je speling hebt (denk bij de rode knop) schroef je de drie schroefjes los die aan de zwarte rail vastzitten. Hier heb je dus de Torx-5 schroevedraaier voor nodig. (voor het beeld zie het youtube filmpje)http://nl.youtube.com/watch?v=BaEVJeRE8iU
4. Als de drie schroevjes los zijn kan je de rail eruit halen, je kan hiervoor de slider een stukje optillen. Dit zou vrij makkelijk moeten gaan.
5. De rail heeft een korte zijde (die ligt tussen slider en telefoon) en een lange zijde (daar waar de schroefgaatjes zitten.) Ik heb het stukje tape op de korte zijde gedaan.

dwarsdoorsnede:

|
| <- dwarsdoorsnede rail
|
| ____
|____ |

6. Til je slider een stukje omhoog en plaats het railtje (met de tape) terug op zijn plek. Zorg ervoor dat het rubberen stripje wat onder de rail zit correct blijft zitten.
7. Leg de slider nu weer op zijn plek en schroef het railtje weer vast met de drie schroefjes.
8. Achtercover er weer op en voila klaar is kees.

Net zoals in de tutorial in de post van Dafmay, maar ik dan ook alleen aan de kant waar de slider speling heeft (op 1 railtje uitgevoerd dus) en in plaats van aan de binnekant, dan dus over de korte zijde heen geplakt van de rail.
Hee tanks, ik ga zo naar de Gamma even Torx-5 en tesa, isolatietape, zwart halen
Dan ga ik de slider doen.....

Ik laat het resultaat uiteraard weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:45:
[...]

Beste Albert,

Nu voor de derde en (voor mij de) laatste keer:
Materiaalkosten:
- Torx5 schroevendraaier: 4,16
- Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29
Je kunt die schroevendraaiers bij elke DHZ-zaak kopen, ik heb hem bij de Praxis gehaald omdat die lekker dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Beste Albert,

Nu voor de derde en (voor mij de) laatste keer:

[...]

Je kunt die schroevendraaiers bij elke DHZ-zaak kopen, ik heb hem bij de Praxis gehaald omdat die lekker dichtbij zit.
Yeps thanks, ga zo ook naar de Praxis, is ook lekker dicht bij :--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
martincm schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:00:
[...]

dwarsdoorsnede:

|
| <- dwarsdoorsnede rail
|
| ____
|____ |
Heb je de tape echt aan die kant geplakt? Ik heb het aan de binnenkant geplakt :

|
| <--- dwarsdoorsnede rail
|
|
|
|
| ---- <--- tape
Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Yeps thanks, ga zo ook naar de Praxis, is ook lekker dicht bij :--)
Hee, dan wonen we dus vlak bij elkaar _O-

[ Voor 22% gewijzigd door Tweakman op 19-07-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Heb je de tape echt aan die kant geplakt? Ik heb het aan de binnenkant geplakt :

|
| <--- dwarsdoorsnede rail
|
|
|
|
| ---- <--- tape

[...]

Hee, dan wonen we dus vlak bij elkaar _O-
Yeps Amsterdam ZO GEIN 8)

Maar je moet de tape plakken zoals op de foto staat, daar gebruiken blauw tape....
Dus niet aan de kant van de schroefjes, maar aan de binnenkant ?
Ik doe maar gelijk allbij de kanten, is het meteen goed !

[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Anoniem: 136100 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:59:
Kortom de service is weer toppie hier in Deventer. Wat kan ik nu het beste doen? Klooien met tape op zo'n duur toestel is geen optie voor mij. En om nou 'eventjes' naar Utrecht te gaan voor een reparatie :?
Dat 'klooien met tape' stond mij ook helemaal niet aan, maar wat ben ik blij dat het toch maar gedaan heb. In 5 minuten klaar, en de N95 is echt heerlijk solide nu.

Daarvoor ga ik geen afspraak maken, op-en-neer rijden naar een NSP, minimaal een uur wachten, en dan nog maar hopen dat het inderdaad is opgelost.
Albert020 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:19:
[...]

Maar je moet de tape plakken zoals op de foto staat, daar gebruiken blauw tape....
Dus niet aan de kant van de schroefjes, maar aan de binnenkant ?
Yep, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.simplysymbian.com/wp-content/gallery/Private/2007/04/23042007042xu9.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Tweakman op 19-07-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zo me slider is nu echt goed !

Alleen moet je als je de schroefjes er weer in draait,
ze niet te vast draaien heb ik gemerkt, anders gaat de slider helemaal niet meer open :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:48:
[...]

Dat 'klooien met tape' stond mij ook helemaal niet aan, maar wat ben ik blij dat het toch maar gedaan heb. In 5 minuten klaar, en de N95 is echt heerlijk solide nu.

Daarvoor ga ik geen afspraak maken, op-en-neer rijden naar een NSP, minimaal een uur wachten, en dan nog maar hopen dat het inderdaad is opgelost.

[...]

Yep, zo dus:
[afbeelding]
idd 10 min werk

Heb ik het ook gedaan, alleen heb ik het maar aan 1 kant gedaan dit was voldoende.
Heb de schroefjes niet al te strak gedraaid anders gaat de slider helemaal niet meer open
Nu is ie redelijk, het slijt altijd nog wel wat maar nu gaat ie iets stroever
Maar klinkt wel gewoon open zoals het hoord, gewoon Prefect nu....

En 100 % beter als voorheen !!! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 136100 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:59:
Heb zojuist het NSP in Deventer (Kruitbosch en de Weerd) gebeld. Ze hebben geen sliders op voorraad (ook nooit gehad) en ze konden me ook niet zeggen wanneer ze wel binnen kwamen. Ook erkende hij het slider probleem niet echt, 'op internet wordt zoveel geroepen, bla bla'. Beetje apart.
Klopt ook wel... dit probleem is veel breder besproken op het internet dan dat het in werkelijkheid is. Veel mensen storen zich er ook niet aan. Daarnaast worden wij er ook op geattendeerd, dus letten wij er ook op
Werd wel een beetje pissig en gaf aan dat ik voor een toestel van 700 euro wel een beetje service verwacht
Heb je `m bij hun gekocht? Alle service die Nokia jou extra biedt middels de NSP's is extra
en tevens heb ik aangegeven dat bijvoorbeeld Reitsma in Utrecht wel sliders heeft en hem in 30 minuten plaatst. Dit vond hij vreemd en hij zei dat ze daar waarschijnlijk een even slechte slider weer terug plaatsten als dat je er al in had zitten.
Dat is de grootste onzin!

Reitsma is gewoon slim geweest en heeft tijdig de sliders besteld. Ze hebben gewoon en juiste en ik heb zelfs een losse thuis die perfect werkt.

Daarnaast moet je je natuurlijk wel realiseren dat het toevallig bij Reitsma 30 minuten duurde, maar dat jij natuurlijk nooit weer hoe druk het is bij een ander NSP.
Op laten sturen door je leverancier misschien?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ginz schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:33:
[...]

Klopt ook wel... dit probleem is veel breder besproken op het internet dan dat het in werkelijkheid is. Veel mensen storen zich er ook niet aan. Daarnaast worden wij er ook op geattendeerd, dus letten wij er ook op

[...]

Heb je `m bij hun gekocht? Alle service die Nokia jou extra biedt middels de NSP's is extra

[...]

Dat is de grootste onzin!

Reitsma is gewoon slim geweest en heeft tijdig de sliders besteld. Ze hebben gewoon en juiste en ik heb zelfs een losse thuis die perfect werkt.

Daarnaast moet je je natuurlijk wel realiseren dat het toevallig bij Reitsma 30 minuten duurde, maar dat jij natuurlijk nooit weer hoe druk het is bij een ander NSP.

[...]

Op laten sturen door je leverancier misschien?
Nee gewoon doen wat we hier boven ook gedaan hebben, slider zelf fixen 10 min werk en klaar !
Heb het net zelf ook gedaan, en ben blij dat ik het gedaan heb, Teleworld in Amsterdam doet het niet en gaat het ook niet doen zeggen, is te veel werk voor niks zeggen ze en het probleem blijft !
Dussuuu lekker even zelf doen en je slider is weer toppie :9

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220887

... Lijkt wel een klus- forum. Wie weet hoe ik de lekkage van m'n dakkapel moet aanpakken ? Ook met tape? :o

Even over de camera. Er was ooit een probleem met de 5 milj pixels optie, de kwaliteit zou minder zijn dan de 3milj optie. Heeft iemand de camera nav de nieuwste firmware al uitgebreid getest? Kan ik 'm weer omzetten naar 5milj ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215017

Anoniem: 214358 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:45:
Kan iemand mij een goede programma aanraden om zelf thema's te kunnen maken? Ik kom er niet echt uit!
druk hier

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

morgenmiddag me N95 terug hehe 4 dagen zonder is te lang
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hekkoe
Heren (en dames ook, maar dat zal wel niet?) even nog twee tips:

ik kon steeds geen internetradio (realaudio) luisteren via Wifi. GPRS/UMTS werkte wel, dus ik dacht dat moet iets met mijn netwerk zijn.

blijkt nou: ik moest deze twee commando's uitvoeren in mijn adsl modem (nog een oud alcatel modem uit 2000):

[nat]=>:nat bind application=RTSP port=554
[nat]=>:nat bind application=RAUDIO(PNA) port=7070

geen idee wat het precies doet, maar nu werkt het in elk geval. tis maar dat u het weet!

en tweede tip om ruimte te besparen op je memory card (voor als je bijvoorbeeld meerdere tomtom maps wil meenemen op vakantie): check de \private folder. daar zitten allerlei mappen onder, en eentje bevat de cache en stemmen van het nokia maps programma. Ik had nokia maps nog nauwelijks gebruikt, maar toch was er al voor 10 tallen mb's gecached op de kaart (het % dat gebruikte mag worden is ook een setting trouwens in nokia maps, die default vrij hoog staat).

Gewoon de files uit de folder weggooien (ik heb de folders zelf bewaard, maar die kunnen waarschijnlijk ook gewoon weg). Scheelt een hoop, maar je kan ook gewoon een 4GB kaartje kopen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Anoniem: 220887 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:17:
... Lijkt wel een klus- forum. Wie weet hoe ik de lekkage van m'n dakkapel moet aanpakken ? Ook met tape? :o
Ja, met Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29.

Wel ervoor zorgen dat het oppervlak goed droog en vetvrij is voordat je de tape bevestigd, dan kan je dakkapel er weer jaren tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220887

hekkoe schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:25:
Heren (en dames ook, maar dat zal wel niet?) even nog twee tips:

ik kon steeds geen internetradio (realaudio) luisteren via Wifi. GPRS/UMTS werkte wel, dus ik dacht dat moet iets met mijn netwerk zijn.

blijkt nou: ik moest deze twee commando's uitvoeren in mijn adsl modem (nog een oud alcatel modem uit 2000):

[nat]=>:nat bind application=RTSP port=554
[nat]=>:nat bind application=RAUDIO(PNA) port=7070

geen idee wat het precies doet, maar nu werkt het in elk geval. tis maar dat u het weet!

en tweede tip om ruimte te besparen op je memory card (voor als je bijvoorbeeld meerdere tomtom maps wil meenemen op vakantie): check de \private folder. daar zitten allerlei mappen onder, en eentje bevat de cache en stemmen van het nokia maps programma. Ik had nokia maps nog nauwelijks gebruikt, maar toch was er al voor 10 tallen mb's gecached op de kaart (het % dat gebruikte mag worden is ook een setting trouwens in nokia maps, die default vrij hoog staat).

Gewoon de files uit de folder weggooien (ik heb de folders zelf bewaard, maar die kunnen waarschijnlijk ook gewoon weg). Scheelt een hoop, maar je kan ook gewoon een 4GB kaartje kopen natuurlijk :)
Effe een domme vraag misschien, maar ik zie geen "private" folder ( phone / memory card ) .
Wel een goed idee om sowiezo de MAPS te verwijderen, aangezien ik R66 (ga) gebruiken. Heeft iemand een idee hoe MAPS "veilig" te removen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Ja, met Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29.

Wel ervoor zorgen dat het oppervlak goed droog en vetvrij is voordat je de tape bevestigd, dan kan je dakkapel er weer jaren tegen.
Whahaha ja Eigen huis en Tuin :P

Maar me slider is nu wel 100% in orde, geen speling meer ! ¡¡ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Aangenaam ;) Ik heb er 3 dagen geleden eentje op Ebay aangeschaft, voor omgerekend 60 euro incl. verzendkosten. Kreeg vanmiddag een mailtje van de aanbieder dat hij op de post is gegaan (moet uit Engeland komen). Ben benieuwd!
Zo en hij is al binnen! Vind ik vrij snel voor een Ebay artikel, heeft in totaal nog geen week geduurd :) Keurig in originele verpakking en met boekjes en garantiebewijs. En nu volgooien dat ding :*)

p.s. gaat om de 4gb SDHC, was niet echt uit de quote te halen waar het eigenlijk over ging...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 19-07-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Symbian Freak heeft de Change Log van v11.0.026 naar v12.0.013 geplaatst :

N95 Changelog

Het zijn me nogal wat verbeteringen/veranderingen ! Ik kan uit het artikel niet opmaken of het om de officiele Nokia versie gaat, en ik had eigenlijk geen zin om er tijd aan te besteden. Dus voor wat het waard is...

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 19-07-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604

Anoniem: 220887 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Effe een domme vraag misschien, maar ik zie geen "private" folder ( phone / memory card ) .
Wel een goed idee om sowiezo de MAPS te verwijderen, aangezien ik R66 (ga) gebruiken. Heeft iemand een idee hoe MAPS "veilig" te removen?
Waarschijnlijk zie je die wel als je je geheugenkaartje in je flaptop of desktop stopt en de optie "verborgen mappen weergeven" aanzet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604

Kan me vaag herinneren dat iemand vroeg om een programmaatje om genakkelijk je scherm te roteren.

Dit misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
dafmay schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:01:
Symbian Freak heeft de Change Log van v11.0.026 naar v12.0.013 geplaatst :

N95 Changelog

Het zijn me nogal wat verbeteringen/veranderingen ! Ik kan uit het artikel niet opmaken of het om de officiele Nokia versie gaat, en ik had eigenlijk geen zin om er tijd aan te besteden. Dus voor wat het waard is...
Beetje vreemd dat ze juist de wlan optie als "feature" hebben verwijderd bij A-GPS 8)7
"WLAN APN removed from AGPS positioning server settings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213422

In september loopt mijn huide contract af, en ben al een hele tijd geintresseerd in de N95 maar nu las ik laatst dat er wellicht een nokia N95i op komst is.. Kan iemand dit bevestigen en zoja op wat voor termijn dit zou gebeuren ongeveer?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213422 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:38:
In september loopt mijn huide contract af, en ben al een hele tijd geintresseerd in de N95 maar nu las ik laatst dat er wellicht een nokia N95i op komst is.
Kun je effe een linkje plaatsen waar je dat gelezen hebt? Dat willen wij hier ook wel lezen!
Was dat op een forum? Zo, ja wat hebben ze daar op je vraag geantwoord?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 221114 op 19-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 226604 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:08:
Kan me vaag herinneren dat iemand vroeg om een programmaatje om genakkelijk je scherm te roteren.

Dit misschien iets?
Volgens mij was dat het programma dat hij had geprobeerd en dat niet werkte. Hij is ook niet gesigned, dus dan moet je nog wat extra moeite doen om hem geinstalleerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijven geruchten... Ook in dit forum is erover gespeculeerd maar ik zou er niet op wachten. Dat heb ik ooit een keer gedaan op een telefoon die er nooit is gekomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216981

heeft iemand al die hsdpa indicator al gezien die er volgens de nieuwste firm ware update zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Anoniem: 216981 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:10:
heeft iemand al die hsdpa indicator al gezien die er volgens de nieuwste firm ware update zou moeten zijn?
Yep, dan verschijnt er 3.5G ipv 3G linksboven in je display bij verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een Belgische blokker kwam ik een merkloze GSM lader tegen (uit China) a 3.99 Euro. Het is een soort van noodladertje waar 4 AAA batterijen in geplaatst worden. Daarna kun je hem op diverse GSM's aansluiten. Helaas zit er gee en kleine Nokia aansluiting bij. Het toeval wil echter dat ik een klein kabeltje heb dat de grote Nokia omzet naar de kleine stroomaansluiting en het werkt zo prima!

Dit overigens in tegenstelling tot een paar weken geleden: toen heb ik een dure gsm lader gekocht met ingebouwde accu maar die laadde helaas mijn N95 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Blindfold schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:58:
[...]

Volgens mij was dat het programma dat hij had geprobeerd en dat niet werkte. Hij is ook niet gesigned, dus dan moet je nog wat extra moeite doen om hem geinstalleerd te krijgen.
Signen boeit me niet, maar inderdaad, dat programma werkte niet, die is speciaal voor n73 en n80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180282

Tweakman schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:13:
[...]

Yep, dan verschijnt er 3.5G ipv 3G linksboven in je display bij verbinding.
bij mij staat er nog steeds 3G.
Is dit aan e provider gelegen of moet je iets activeren om 3.5G te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 180282 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:47:
[...]

bij mij staat er nog steeds 3G.
Is dit aan e provider gelegen of moet je iets activeren om 3.5G te krijgen ?
3.5G verschijnt uiteraard alleen als er HSDPA netwerken beschikbaar zijn.... en je ze gebruikt. Probeer eens een site te openen op je N95 via je telecom provider, zou ik zo zeggen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

wat is het verschil dan tussen 3.5 en 3g?
En kan je met hi eindeloos online ook bijv de tour kijken zoals je dat met vodafone kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• 3G = GPRS
• 3.5G = HSDPA

Deze 2 geven alleen een verschil in verbindingssnelheid aan.... niet wat je voor een abo hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

dus met 3.5 kan ik sneller internetten met hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik heb Vodafone 1800 en heb al een paar keer 3.5G in me scherm gehad :9

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
wimmel_1 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:32:
• 3G = GPRS
• 3.5G = HSDPA

Deze 2 geven alleen een verschil in verbindingssnelheid aan.... niet wat je voor een abo hebt.
Niet correct.
GSM = 2G
GPRS = 2.5G (52 Kb/s)
UMTS = 3G (384 Kb/s)
HSDPA = 3.5G (1800 Kb/s in NL)
Bron

Van de Hi site:
...
voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht....
...
Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.

Niet echt een fijne snelheid voor streaming video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 44189 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:44:
dus met 3.5 kan ik sneller internetten met hi?
Ja, ook KPN Hi biedt HSDPA, maar dat kost je wel erg veel geld, lees ik hier:
Wat kost het?

Je betaalt niet per minuut, maar voor de hoeveelheid data die je gebruikt. Dat is veel voordeliger. Als je ná 1 april 2007 een Hi Abonnement hebt afgesloten maak je automatisch gebruik van Soms Online. Je betaalt dan € 2,50 voor 1 MB. Hiermee kun je bijvoorbeeld 50 pagina's bezoeken, 25 ringtones downloaden, 250 chat-berichten versturen of 125 e-mails verzenden. Als je vóór 1 april 2007 klant bent geworden, betaal je €5 per MB.

Terwijl je bij Vodafone € 9,50 betaalt voor 50 MB per maand, betaal je er bij KPN Hi € 125,00 voor.

Als je het verschil in snelheid wil zien bij een voor mobiel gemaakte site, kijk dan eens op je mobiel naar www.dag.nl. Eerst op HSDPA en dan op GPRS. Geeft een aardige indruk.

[ Voor 9% gewijzigd door erikd_o op 19-07-2007 23:12 . Reden: suggestie DAG toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Voor de geïnteresseerden nog een persbericht van Nokia over A-GPS, waar wij als N95-bezitters als eerste van mogen genieten (bij Nokia dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
erikd_o schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Ja, ook KPN Hi biedt HSDPA, maar dat kost je wel erg veel geld, lees ik hier:
Wat kost het?

Je betaalt niet per minuut, maar voor de hoeveelheid data die je gebruikt. Dat is veel voordeliger. Als je ná 1 april 2007 een Hi Abonnement hebt afgesloten maak je automatisch gebruik van Soms Online. Je betaalt dan € 2,50 voor 1 MB. Hiermee kun je bijvoorbeeld 50 pagina's bezoeken, 25 ringtones downloaden, 250 chat-berichten versturen of 125 e-mails verzenden. Als je vóór 1 april 2007 klant bent geworden, betaal je €5 per MB.

Terwijl je bij Vodafone € 9,50 betaalt voor 50 MB per maand, betaal je er bij KPN Hi € 125,00 voor.

Als je het verschil in snelheid wil zien bij een voor mobiel gemaakte site, kijk dan eens op je mobiel naar www.dag.nl. Eerst op HSDPA en dan op GPRS. Geeft een aardige indruk.
Bij een Vodafone 1800 abn is dit gewoon inbergrepen... :)
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!