Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.241 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:31
Servor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Leuk, maar voorlopig zijn de 4GB kaarten al bar slecht te krijgen, dus over 8GB maak ik me nog maar geen illusie vrees ik.
Die zijn prima leverbaar bij de phonehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Leuk, maar voorlopig zijn de 4GB kaarten al bar slecht te krijgen, dus over 8GB maak ik me nog maar geen illusie vrees ik.
4GB is inderdaad bij de Phonehouse goed verkrijgbaar. Toevallig zat ik net te kijken naar webshops voor 8GB (voor indicatie)

En vond al deze... dus de liefhebbers kunnen misschien al reserveren... Ze verwachten hem 7 augustus, is sneller dan ik dacht, maar goed het is maar een indicatie natuurlijk.

http://www.centralpoint.nl/frame.php?url=http%3A//www.centralpoint.nl/p/Micro%252BMemory/MMSDHC%25252F8G/8gb_Sdhc_Card_%28sd_20%29.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

eventjes een vraagje: ik wil mijn n95 laten unlocken
maar ik weet niet waar in mijn SIM-kaartnummer kan vinden
(vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

Servor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:03:
[...]

Het vreemde is dat ik op aangeven van iemand 'hier' POP ben gaan gebruiken ipv IMAP omdat ik ook een probleem had met verwijderde mails die niet van de server verwijderd werden. En bij mij laat zowel POP als IMAP de gelezen en gedownloade mails op de server staan!
Er is bijna geen verschil tussen die twee op de N95, behalve dat je onder IMAP vanuit meerdere mappen kunt retrieven. Hou er wel rekening mee dat IMAP op de N95 errruggg traaaag is. Ik heb dit in een eerdere post al aangegeven. Ja normaal gesproken is POP3 "retrieve / delete" (tenzij er een optie "leave mail on server" beschikbaar is). Dit is niet geheel volgens geldende standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:53:
(vodafone)
Op de simkaart? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220596

Zojuist mijn slider laten fixen bij NSP Gami Telecom te Arnhem (tel: 026 327 2999). Moest er wel zo'n 1,5 uur op wachten, maar het resultaat is perfect! Totaal geen last meer van speling of rammelende en krakende slider. Slider heeft nu ook weer meer weerstand. Nu maar hopen dat het een blijvend resultaat is en hij niet na 2 weken weer gammel is ofzo. Heb weinig zin om elke keer 1.5u te wachten op het vervangen van de slider. Maar goed, de sliders hebben ze nu iig voldoende op voorraad, dus mocht het weer fout gaan, dan is het geen probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 220596 op 17-07-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225610

Was net 3 weken de trotse eigenaar van mijn N95 (Vodafone), is op 13 juli in Capelle a/d IJssel gestolen! imei nummer: 352255018086144

Dus mocht je voor een zacht prijsje (illegaal) deze gsm zonder toebehoren hebben aangeschaft op marktplaats... dan hoop ik dat je er erg veel plezier van hebt (not!)

btw: De recherche heeft de Heler in onderzoek...dus ik zou me maar zorgen gaan maken indien je dit toestel in het bezit hebt!

Ik hoop dat dit soort mensen erg weinig plezier hebben van hun gestolen waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161900

De beperkte versie van het handige programma WorldMate (currency converter, weatherforcast, worldclocks etc.) is nu gratis te downloaden !
De uitgebreide versie, waarbij je ook actuele vluchtgevens en satellietbeelden kunt bekijken is alleen beschikbaar i.c.m. een abonnement. (een abonnement kost 50 dollar (=36 euro) per jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 161900 op 17-07-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:53
Weet iemand nog hoe het volgende op te lossen :

Na hard-reset uit te hebben gevoerd, en geheugenkaart weer in toestel gestoken, krijg ik iedere keer bij opstarten de melding "installing". Ik meen mij te herinneren dat dit lag aan een klein bestandje dat ergens op geheugenkaart of telefoon staat en simpel kan worden verwijderd.

Ik heb het ergens gelezen, maar kan het helaas niet terugvinden. Alvast bedankt voor de hulp!

Gevonden. Heeft te maken met "nog niet geinstalleerde" software (duh!) in apps manager. Bleek om Mobile7 (Route66) te gaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 17-07-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
Anoniem: 225610 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:
Was net 3 weken de trotse eigenaar van mijn N95 (Vodafone), is op 13 juli in Capelle a/d IJssel gestolen! imei nummer: 352255018086144

Dus mocht je voor een zacht prijsje (illegaal) deze gsm zonder toebehoren hebben aangeschaft op marktplaats... dan hoop ik dat je er erg veel plezier van hebt (not!)

btw: De recherche heeft de Heler in onderzoek...dus ik zou me maar zorgen gaan maken indien je dit toestel in het bezit hebt!

Ik hoop dat dit soort mensen erg weinig plezier hebben van hun gestolen waar!
Snap dat je er van baalt, maar een iets vriendelijker bericht kan geen kwaad.

Verwacht trouwens niet dat mocht iemand dat toestel al gekocht hebben dat hij of zij dan er wakker van liggen dat je hier je gal spuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:04:
Raar probleempje.
Het volgende: ik heb een haartje achter mijn lens glaasje.
Erg vervelend en ik snap niet hoe deze daar heeft kunnen komen.
Je zou zeggen dat dit niet zou moeten mogen.
Hoop dat mensen praktische tips hebben naast het weg brengen van mijn Nokia (waar ik dus absoluut niet op zit te wachten)?
Onlangs is in dit topic een linkje geplaatst naar het servicemanual voor de N95. Je kon daar goed in zien hoe je de N95 uit elkaar kunt halen. Helaas is die link nu verwijderd. Maar als je in Google zoekt naar servicemanual n95 vind je direct een site die hem heeft gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:53:
(vodafone)
Zoek op de site van Vodafone op het woord sim en ziedaar: het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beste mensen,

Ik heb dus zojuist een harde reset uitgevoerd (*#7370#) en daarna mijn gewenste software opnieuw geinstalleerd (dus geen backup>restore !). Het probleem met het soms niet registreren van toets-aanslagen is nu opgelost _/-\o_

Dacht dat het vermelden wel waard zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38
Hmm deze zien er wel leuk uit:

Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/1176200954.gif Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/1178264887.png
Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/1176563696.jpg Afbeeldingslocatie: http://abul.mobile9.com:8080/download/wmpreview/162/1177495729.jpg

Alleen jammer van die reclame rechts onderin, maar goed het is gratis whahahahha

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 17-07-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 07:13

Nyana

Who?!

Albert020 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:02:
[...]

...Alleen jammer van die reclame rechts onderin, maar goed het is gratis whahahahha
Die reclame is alleen maar op de screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog even iets over de hard reset die ik heb uitgevoerd. Ik zie dat erna niet meer standaard de "search"-plugins e.d. worden geinstalleerd. Eigenlijk wordt helemaal niets meer automatisch geinstalleerd, en dat is precies zoals ik het wil hebben :) Telefoon is nu weer retesnel en lekker schoon ... een aanrader 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nyana schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:16:
[...]

Die reclame is alleen maar op de screenshots.
Ahhh dat is beter, nou straks thuis even wat mooie thema's er op gooien :--)
Thanks voor de site btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
Ik heb echt nog geen een goed/mooi 'bruikbaar' thema kunnen ontdekken, dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Verwacht 1 dezer dagen, misschien vanavond een beta mijn thema hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:02:
Beste mensen,

Ik heb dus zojuist een harde reset uitgevoerd (*#7370#) en daarna mijn gewenste software opnieuw geinstalleerd (dus geen backup>restore !). Het probleem met het soms niet registreren van toets-aanslagen is nu opgelost _/-\o_

Dacht dat het vermelden wel waard zou zijn...
Ik doe het zo altijd via een update en heb ook af en toe gemiste toetsaanslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 22:34
@Tuins14

Dat jou N95 gestolen is, is heel erg natuurlijk. Ik vraag mij alleen af hoe dat gebeurd is aangezien je normaal gesproken je toestel in je broekzak hebt of hebben ze je zakken leeg gerooft?

Het heeft totaal geen zin om op mensen af te reageren die 'mischien' dit toestel kopen, het is namelijk niet zo dat er op staat GESTOLEN dus wat je hier mee probeert te bereiken snap ik niet. Als ik je tekst zo lees dan zou ik bijna zeggen dat die 14 op je leeftijd slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:48:
[...]

Ik doe het zo altijd via een update en heb ook af en toe gemiste toetsaanslagen
Maw na hard reset heb jij nog steeds gemiste toets-aanslagen ? Ik ben er nog geeneen tegengekomen na de hard reset van vanmiddag (keeping my fingers crossed!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35
hekkoe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:20:
[...]

Dat je GPS ontvangst niet ideaal is tussen hoge gebouwen is logisch, ligt niet aan de receiver. Ik woon in Utrecht daar werkt ie prima ieg. Fix krijgen zonder AGPS duurt inderdaad even, maar ik heb ook een bluetooth gps muis en die doet het niet sneller. Met AGPS heb je bijna meteen een fix (kost 5K download en 4K up als ik het goed heb).

Het enige nadeel is dat de receiver onder de slider zit. Dus als je je telefoon dichthoudt is je ontvangst wel een stuk minder. Ik vind het leuk om mijn routes te tracen dus vaak hou ik de slider een beetje open om goede ontvangst te hebben. De telefoon op zijn kop in je zak steken helpt ook al. In de auto is het sowieso geen probleem, maarja dan heb je weer een externe GPS nodig als je wil tomtommen.
Hoe kun je in je nokia eigenlijk zien of hij een Agps of een normale fix doet? Ik dacht namelijk dat het niet mogelijk was bij vodafone, maar als jullie er zo laaiend over zijn wil ik het toch eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
d1xi schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:36:
Ik heb echt nog geen een goed/mooi 'bruikbaar' thema kunnen ontdekken, dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Verwacht 1 dezer dagen, misschien vanavond een beta mijn thema hier :D
Ik wissel zelf tusssen de "Blue dots" theme en "Nokia_Default" theme.

Blue Dots theme

Voor de Nokia_default theme kan ik zo snel geen link vinden. Het is dacht ik de versie van de Nokia E60 of E61 phone. Mochten mensen geinteresseerd zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Maw na hard reset heb jij nog steeds gemiste toets-aanslagen ? Ik ben er nog geeneen tegengekomen na de hard reset van vanmiddag (keeping my fingers crossed!).
Euhm voor ik ga updaten doe ik vaak een hard reset, zoals deze keer... dan de update... en dan alles opnieuw installeeren, is zelfde effect lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:17:
[...]

Euhm voor ik ga updaten doe ik vaak een hard reset, zoals deze keer... dan de update... en dan alles opnieuw installeeren, is zelfde effect lijkt me...
Ach so, duidelijk. Toch aardig dat zo'n hard reset (bij mij) inclusief terugzetten software en instellingen binnen een half uurtje gepiept is. Is goed om te weten, voor in het geval er echt iets goed mis zou zijn met het toestel of bepaalde software oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Eens kijken of iemand dit weet of herkend. Als ik een flash-screensaver kies bij me theme zijn spaarstand, dan zet ie de kwaliteit standaard op normaal of volgens mij zelfs laag. Terwijl hoog gewoon vloeiend en mooi werkt, maar dan staat ie dus standaard op normaal of laag en dat maakt zon screensaver super lelijk. Iemand een idee hoe je dat oplost? Heb geprobeerd bestand op high te zetten en dan als nieuw swf op te slaan, maar dat helpt niet helaas. Of als je er zelf 1 maakt kan je dan de kwaliteit in actionscript vastzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
koentjuh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
[...]

Hoe kun je in je nokia eigenlijk zien of hij een Agps of een normale fix doet? Ik dacht namelijk dat het niet mogelijk was bij vodafone, maar als jullie er zo laaiend over zijn wil ik het toch eens uitproberen.
Ik heb de indruk dat de Assisted GPS-lock wat onnauwkeuriger is in het begin, vooral bij weinig zicht op de satellieten. Op Maps zie je het kruis verspringen. Daar kun je het aan zien. En uiteraard aan het feit dat je veel sneller een GPS-lock hebt.
Met Vodafone werkt AGPS wel degelijk. Via datacommunicatie worden de satellietgegevens opgehaald. Die informatie hoeft je N95 dan niet meer zelf te verzamelen. Satellieten zenden die informatie elke 30 seconden met het signaal mee. De posities van de basisstations zijn kennelijk niet zo van belang. Het is dus iets anders dan de location based services zoals ik die van KPN ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
erikd_o schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Ik heb de indruk dat de Assisted GPS-lock wat onnauwkeuriger is in het begin, vooral bij weinig zicht op de satellieten. Op Maps zie je het kruis verspringen. Daar kun je het aan zien. En uiteraard aan het feit dat je veel sneller een GPS-lock hebt.
Met Vodafone werkt AGPS wel degelijk. Via datacommunicatie worden de satellietgegevens opgehaald. Die informatie hoeft je N95 dan niet meer zelf te verzamelen. Satellieten zenden die informatie elke 30 seconden met het signaal mee. De posities van de basisstations zijn kennelijk niet zo van belang. Het is dus iets anders dan de location based services zoals ik die van KPN ken.
Hmm, oke, dat verklaart een hoop. Dan snap ik dus sowieso niks van nikio maps (oftewel kaarten dus op de telefoon in NL >? ;)) Aangezien ik in maps nog nooit een fix heb gehad uit zichzelf. Alleen als ik via nav4all werk en een fix krijg wil nokia maps ook opeens vertellen waar ik ben. Maar je kan dus nergens instellen dat hij via AGPS moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zenica schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:00:
@Tuins14

Dat jou N95 gestolen is, is heel erg natuurlijk. Ik vraag mij alleen af hoe dat gebeurd is aangezien je normaal gesproken je toestel in je broekzak hebt of hebben ze je zakken leeg gerooft?

Het heeft totaal geen zin om op mensen af te reageren die 'mischien' dit toestel kopen, het is namelijk niet zo dat er op staat GESTOLEN dus wat je hier mee probeert te bereiken snap ik niet. Als ik je tekst zo lees dan zou ik bijna zeggen dat die 14 op je leeftijd slaat.
Je hebt wel vaak commentaar/kritiek op posters hier. Irri.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 224701 op 17-07-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 07:13

Nyana

Who?!

Albert020 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:31:
[...]

Ahhh dat is beter, nou straks thuis even wat mooie thema's er op gooien :--)
Thanks voor de site btw
Hier moet je wel registreren (gratis)

Zedge

Veel themes. en geen wachttijd zoals bij de boven genoemde site.

[ Voor 15% gewijzigd door Nyana op 17-07-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37
Tweakman schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:51:
[...]

.... En erg handig dat je kunt kiezen tussen de originele en nieuwe icons.
Waar kan je de nieuwe icons selecteren (i-pod look-a-like theme)?
Edit: Al gevonden. Had maar 1 bestand geinstalleerd. Vindt de originele icons wel mooier.

[ Voor 14% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 17-07-2007 18:31 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

Ik heb dit forum van topic 1 t/m topic 5 pag. 54 doorgelezen. Ik moet nog een aantal pagina's, maar ik heb net mijn N95 binnen gekregen en geupdate (Warm graphite van 2call) en mis na de update de NL taal.

Nou heb ik gelezen dat meer mensen na het updaten geen NL taal meer hadden. Hoe is dit afgelopen? Of weet iemand hoe ik NL weer erop krijg. Ik heb dit niet gelezen! (Er was wel een truukje om je productcode te wijzigen, maar dit ga ik zeker niet doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
Servor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:57:
Navigatie was prima en duidelijk, al blijf ik het geheel een spartaanse vertoning vinden, zowel grafisch als informatief (waar is m'n snelheidsaanduiding te vinden bijvoorbeeld?).
Je kan in R66 gewaarschuwd worden als je boven een bepaalde snelheid komt (bv 140 km/u, zowel visueel als met geluid. (Instellingen - Navigatie - Alarmsnelheid). Die functie heeft tomtom volgens mij niet en vind ik een van de pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 113554 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:30:
Ik heb dit forum van topic 1 t/m topic 5 pag. 54 doorgelezen. Ik moet nog een aantal pagina's, maar ik heb net mijn N95 binnen gekregen en geupdate (Warm graphite van 2call) en mis na de update de NL taal.

Nou heb ik gelezen dat meer mensen na het updaten geen NL taal meer hadden. Hoe is dit afgelopen? Of weet iemand hoe ik NL weer erop krijg. Ik heb dit niet gelezen! (Er was wel een truukje om je productcode te wijzigen, maar dit ga ik zeker niet doen!)
Als je geen NL taal hebt, en je wilt je productcode niet wijzigen, dan moet je terug naar de leverancier en aangeven dat je telefoon een niet nederlandse productcode heeft en je dus geen nederlandstalige update binnen kunt halen.
Zij zijn dan verplicht om het probleem voor je op te lossen (misschien wijzigen zij ook je productcode), of je krijgt een andere telefoon.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 11-06 15:52

De vraag is even of je geen Nederlands hébt, of dat het niet ingesteld is. Wil je het instellen, dan kan dat via Menu/Instrumenten/Instellingen/Algemeen/Persoonlijk/Taal. Ik ken de Engelse termen niet, maar denk dat het zo ook te vinden is.
Bij mij staat ie als volgt:
  • Displaytaal: Automatisch
  • Invoertaal: Nederlands
  • (Tekstvoorspelling: Aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-02 12:18

Telefoon terugsturen en een nieuwe Nederlandse eisen. Ik zit in hetzelfde schuitje, maar had bij mij al te lang geduurd zodat het niet meer binnen de 8 dagen koop-op-afstand retour mogelijkheid viel.

Je kan bij een NSP er Nederlandse firmware op laten zetten, maar de productcode wordt niet veranderd, waardoor je als je zelf update weer geen Nederlands hebt.

Productcode veranderen kan met Nemesis, maar daardoor vervalt je garantie. (Heb ik gedaan, maar wel eerst geregeld met mijn leverancier dat de garantie niet zou vervallen hierdoor. Het was immers hun fout mij een UK toestel te leveren.

Iets anders:
Ik lees hier vaak dat de optie "start tracking" niet meer in maps zit, maar bij mij zit hij er gewoon nog in. Ik heb dus nu AGPS en tracking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Wicked-Game schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:44:
[...]

De mensen hier met een WM Device hebben een _setup.xml gekregen en deze moeten ze runnen in hun device. Begrijp ik het dan goed als ik dit bestand rename naar _setup.der dat hij dit onder een Nokia ook gewoon uitvoert?
Het .cer bestand wat we hebben hebben we voor onze wm gebruikers geconvert naar een .cab file.

Dit zelfde .cer bestand is voor de Nokia gebruikers geconvert naar een .der file.

Beide bestanden kunnen automatisch gedownload en geinstalleerd worden door de gebruikesr naar een url te laten browsen.

Dit is zoals ik het gedaan heb

Windows Mobile
.cer naar .cab
http://www.sslcertificate...at_aan_Windows_Mobile.php

Nokia
.cer naar .der
  • export the .cer certificate
  • use OpenSSL to convert the certificate to .pem, using the command : openssl x509 -inform der -in MYCERT.cer -out MYCERT.pem
  • convert the .pem to .der using command : openssl x509 -outform der -in MYCERT.pem -out MYCERT.der
  • copy the .der cetificate to the website root directory (recommended) or copy it to a newly created directory
  • set the directory MIME types to application/x-x509-ca-cert for .der extension
  • browse the file using the Nokia built in web browser, the certificate will install automatically

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mhhh ok bedankt voor de snelle antwoorden.

@ ButcherJF:
Ik had al gekeken naar de taalinstellingen en daar staat geen NL tussen.

Ik heb 2Call een mail gestuurd en ga ook vragen of ik de productcode mag wijzigen. Het toestel is namelijk verder helemaal in orde (jaja ook geen sliderproblemen). Omwisselen is weer zo'n gedoe.

Als iemand nog tips heeft... ik lees alles wat wordt geschreven, dus ze zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Elkoe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:55:
[...]

Verhaaltje over productcode veranderen en dergelijken :+

Iets anders:

Ik lees hier vaak dat de optie "start tracking" niet meer in maps zit, maar bij mij zit hij er gewoon nog in. Ik heb dus nu AGPS en tracking :)
Als je ná een firmware upgrade gewoon de op dat moment geïnstalleerde versie van Nokia Maps (v3.0 wk23 b01) laat staan dan heb je gewoon de optie "Start Tracking" / "Volgen Zoeken" . Installeer je vervolgens de update van Smart2Go die oa. hier te vinden is dan is het versienummer ineens v1.1 wk23 b04 én is dat "start tracking" niet meer aanwezig ...
Lijkt erop dat Nokia weer wat extra aandacht én features aan het navigatie pakket van Smart2Go heeft toegevoegd ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
koentjuh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:19:
[...]

Hmm, oke, dat verklaart een hoop. Dan snap ik dus sowieso niks van nikio maps (oftewel kaarten dus op de telefoon in NL >? ;)) Aangezien ik in maps nog nooit een fix heb gehad uit zichzelf. Alleen als ik via nav4all werk en een fix krijg wil nokia maps ook opeens vertellen waar ik ben. Maar je kan dus nergens instellen dat hij via AGPS moet werken?
De fix is niet afhankelijk van of je Nav4All gebruikt, Route 66 of Nokia Maps. Het is afhankelijk van de ingebouwde GPS-module. Die geeft de GPS-data door aan de GPS-toepassing.
Sinds firmware 12.0.013 kun je, onafhankelijk van de gebruikte toepassing, op je N95 aanzetten of je assisted GPS wilt gebruiken.
Menu > Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Methoden Pos.bepaling: vinkje bij Assisted GPS.
Als je assisted GPS aan hebt zal Nav4All dat ook aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door erikd_o op 17-07-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31
mister iks schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:03:
[...]

Het .cer bestand wat we hebben hebben we voor onze wm gebruikers geconvert naar een .cab file.

Dit zelfde .cer bestand is voor de Nokia gebruikers geconvert naar een .der file.

Beide bestanden kunnen automatisch gedownload en geinstalleerd worden door de gebruikesr naar een url te laten browsen.

Dit is zoals ik het gedaan heb

Windows Mobile
.cer naar .cab
http://www.sslcertificate...at_aan_Windows_Mobile.php

Nokia
.cer naar .der
  • export the .cer certificate
  • use OpenSSL to convert the certificate to .pem, using the command : openssl x509 -inform der -in MYCERT.cer -out MYCERT.pem
  • convert the .pem to .der using command : openssl x509 -outform der -in MYCERT.pem -out MYCERT.der
  • copy the .der cetificate to the website root directory (recommended) or copy it to a newly created directory
  • set the directory MIME types to application/x-x509-ca-cert for .der extension
  • browse the file using the Nokia built in web browser, the certificate will install automatically
Okay tja waar dat xml bestand inzit is wel een setup.cab Logisch dat zij het kunnen installeren d.m.v. het cab bestand. Nu nog even voor nokia uitvogelen, want vraag me af of het certificaat wat hun gebruiken echt werkt op de Nokia. Maar goed niet geprobeerd is altijd mis. Vrijdag maar even mee stoeien (zit dan weer op kantoor).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Iemand al een progje om het scherm te draaien? Jaja ik weet met uitschuiven, maar niet elk progje heeft de optie in zijn programma zitten, en soms is het handig de nummers te hebben... Iemand een idee? kan niks vinden op RotateMe na, maar die werkt niet op de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
erikd_o schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:17:
[...]

De fix is niet afhankelijk van of je Nav4All gebruikt, Route 66 of Nokia Maps. Het is afhankelijk van de ingebouwde GPS-module. Die geeft de GPS-data door aan de GPS-toepassing.
Sinds firmware 12.0.013 kun je, onafhankelijk van de gebruikte toepassing, op je N95 aanzetten of je assisted GPS wilt gebruiken.
Menu > Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Methoden Pos.bepaling: vinkje bij Assisted GPS.
Als je assisted GPS aan hebt zal Nav4All dat ook aangeven.
Ah, oke, dan zal het daar aan liggen, aangezien ik alleen kan kiezen voor bluetooth, integrated GPS of op basis van netwerk. Even een firmware update doen dus. Dankje!

Ik heb de 11.0.016, maar volgens de nokia updater heb ik al de laatste software. Toch gek dat er ook een 12.0.013 bestaat maar niet voor mijn telefoon. Zal wel komen omdat ik een vodafone branded toestel heb. Jammer, hopelijk komt vodafone snel met de firmware update.

[ Voor 14% gewijzigd door koentjuh op 17-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hmm ik heb een aantal thema's geinstalleerd en nu kan ik er een paar niet meer terug vinden, eerst stonden ze wel bij thema's nu zijn ze ineens weg ? heb het thema opnieuw geinstalleerd toe zag ie dat ie al geinstalleerd was, overschrijven dus, ik weer kijken bij thema's staat er niet tussen ?
waar zou ik deze kunnen terug vinden, tussen " toep" staat ie ook niet ?

Zoals Iphone clone thema, kan ik nergens meer terug vinden, toch staat ie erop...

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 17-07-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Soms maak je toch best mooie foto's met je N95: http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=840802352&size=l

Niet naar de foto an sich kijken (beetje rommelig), maar naar de kwaliteit van de camera!

Aangezien dit trouwens mijn allereerste ervaring is met Flickr, even een vraagje. Bij anderen zie ik dat je de foto helemaal 1 op 1 kunt bekijken, maar bij mij lukt dat dus niet. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 62% gewijzigd door Poeh op 17-07-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Maps werkt, in tegenstelling tot mijn vorige berichten toch wel. Blijkbaar moest ik eerst een keer een goede gpsfix hebben ofzo, want binnenshuis crashte het progsel steeds, maar buiten werkt het nu prima.
Ik begreep dat je maps kan laten werken/navigeren zonder stemaanwijzigingen als trail zeg maar. Simulatie starten dacht ik. Maar ook als ik stil sta loopt de route dan. Begrijp ik het nou gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
wimmel_1 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:14:
[...]

Als je ná een firmware upgrade gewoon de op dat moment geïnstalleerde versie van Nokia Maps (v3.0 wk23 b01) laat staan dan heb je gewoon de optie "Start Tracking" / "Volgen Zoeken" . Installeer je vervolgens de update van Smart2Go die oa. hier te vinden is dan is het versienummer ineens v1.1 wk23 b04 én is dat "start tracking" niet meer aanwezig ...
Lijkt erop dat Nokia weer wat extra aandacht én features aan het navigatie pakket van Smart2Go heeft toegevoegd ;)
Ik begreep juist dat de 1.1 wk25 b05 nieuwer was dan de 3.0 die je standaard hebt. Dan ga je er qua features dus op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Poeh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:54:
[...]

Ik begreep juist dat de 1.1 wk25 b05 nieuwer was dan de 3.0 die je standaard hebt. Dan ga je er qua features dus op achteruit.
Goed begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604

dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:14:
[...]

Ik wissel zelf tusssen de "Blue dots" theme en "Nokia_Default" theme.

Blue Dots theme

Voor de Nokia_default theme kan ik zo snel geen link vinden. Het is dacht ik de versie van de Nokia E60 of E61 phone. Mochten mensen geinteresseerd zijn dan hoor ik het wel.
Thx voor die "dots"-themes! Zien er lekker strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 226604 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 02:50:
[...]

Thx voor die "dots"-themes! Zien er lekker strak uit!
Graag gedaan :) Enige is weer dat bij Route66 de donkere kleur er voor zorgt dat sommige tekst moeilijk te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het zoeken van lokaties vind ik binnen Route 66 ook niet echt prettig trouwens. Ik mis een beetje de completion die TT heeft. Nee, het is vooralsnog niet mijn pakket. Wat mij betreft mag TT zsm met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Servor schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:12:
Het zoeken van lokaties vind ik binnen Route 66 ook niet echt prettig trouwens. Ik mis een beetje de completion die TT heeft. Nee, het is vooralsnog niet mijn pakket. Wat mij betreft mag TT zsm met een update komen.
Ja R66 is wel beperkt, zowel in mogelijkheden als weergave op scherm. File info daarentegen is een mooie extra bij R66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:44:
[...]

Ja R66 is wel beperkt, zowel in mogelijkheden als weergave op scherm. File info daarentegen is een mooie extra bij R66.
Werkt TMC bij jou dan? Ik zie alleen maar "Geen TMC informatie beschikbaar.", ook als er heul veul file staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
TMC werkt bij mij perfect en zonder configureren. Is idd een groot voordeel tov TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tweakman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:59:
[...]

Werkt TMC bij jou dan? Ik zie alleen maar "Geen TMC informatie beschikbaar.", ook als er heul veul file staat ...
Ja hoor prima. Haalt gegevens op via gprs, zo ingesteld in settings van R66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Heb ook maar eens een mail naar de Route 66 support gestuurd dat ik het erg vreemd vind dat er met geen letter gerept wordt over de N95 editie op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik wacht met aanschaffen navigatie totdat de versie van TT er is, zodat ik eens goed kan vergelijken.

Op dit moment werkt R66 bij mij gratis, dus dat is verreweg het handigst aangezien ik navigatie niet zo vaak echt nodig heb. Nokia Maps is een mogelijkheid omdat ik zelf kan besluiten wat voor licentie aan te schaffen (1 week, 30 dagen, 1 jaar, enz). Maar als TT qua mogelijkheden en vooral info / uiterlijk op scherm uitgebreider is dan R66 en Nokia Maps, en de prijs is goed, dan is dat de meerwaarde. Anders blijf ik waarschijnlijk bij R66/Nokia Maps.

Er zijn nog een 2-tal mogelijkheden qua navigatie pakketten, maar ik wil zowieso geen navigatie met updates van kaarten via gprs oid. Ik wil vantevoren de kaarten afzonderlijk op de geheugenkaart kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Ja hoor prima. Haalt gegevens op via gprs, zo ingesteld in settings van R66.
Okay, hij doet het blijkbaar alleen als je een route berekend hebt, heb nu Den Haag -> Rotterdam geselecteerd omdat daar een flinke file staat, en dan haalt hij inderdaad wel fileinformatie op.

Echt handig, dan weet je als je voor Rotterdam in de file terechtkomt, dat er in Duitsland en Belgie ook files staan. Nederlandse files staan er niet tussen. :'( :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik vragen wat voor lader jullie bij de N95 hebben gekregen? Ik dacht dat standaard de AC-5 werd meegeleverd. Alleen heb ik de AC-3 erbij gehad. Deze is een stuk trager en als dit niet normaal is, dan eis ik een AC-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:55:
Mag ik vragen wat voor lader jullie bij de N95 hebben gekregen? Ik dacht dat standaard de AC-5 werd meegeleverd. Alleen heb ik de AC-3 erbij gehad. Deze is een stuk trager en als dit niet normaal is, dan eis ik een AC-5.
Ik heb een AC-5, oplaadtijd bij compleet leeg is max. anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hmm ik heb een aantal thema's geinstalleerd en nu kan ik er een paar niet meer terug vinden, eerst stonden ze wel bij thema's nu zijn ze ineens weg ? heb het thema opnieuw geinstalleerd toe zag ie dat ie al geinstalleerd was, overschrijven dus, ik weer kijken bij thema's staat er niet tussen ?
waar zou ik deze kunnen terug vinden, tussen " toep" staat ie ook niet ?

Zoals Iphone clone thema, kan ik nergens meer terug vinden, toch staat ie erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:05:
[...]

Is de AC-5 de standaard meegeleverde lader? Kan ik denk je eisen dat ik een andere lader krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Ik lees op diverse fora's dat het mogelijk is om je nokia branded N95 wel te updaten naar de 12.0.013 firmware zodat AGPS bruikbaar is.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja was dit makkelijk te doen, zonder kans dat je een dode nokia N95 hebt? Aangezien ik wel graag gebruik wil maken van Agps, maar dit nu met mijn firmware niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
koentjuh schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:17:
Ik lees op diverse fora's dat het mogelijk is om je nokia branded N95 wel te updaten naar de 12.0.013 firmware zodat AGPS bruikbaar is.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja was dit makkelijk te doen, zonder kans dat je een dode nokia N95 hebt? Aangezien ik wel graag gebruik wil maken van Agps, maar dit nu met mijn firmware niet kan doen.
Google eens op change product code n95 (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:55:
Ik heb de AC-5.
Op de website van Nokia staat hier wat de inhoud van het verkooppakket is:
* Nokia N95
* Nokia Videokabel CA-75U
* Nokia Datakabel DKE-2
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon HS-45, AD-43
* Nokia Batterij BL-5F
* Nokia Reislader AC-5

Als je de bij de AC-3 de lijst met compatibele telefoons opzoekt zie je de N95 daar helemaal niet bij staan. Bij de AC-5 wel. Bij de AC-5 staat ook dat ie krachtig is blabla, dat staat bij de AC-3 niet.
Wat staat er op de doos waarin je de telefoon kreeg? Meestal staat er aan de buitenkant wel wat de inhoud is.

[ Voor 4% gewijzigd door erikd_o op 18-07-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

koentjuh schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:17:

tis een eitje. Simpel. Houd er alleen rekening mee dat je backup niet goed werkt als je van branded naar unbranded gaat. (ten minste dat is wat ik hier begreep). Heb het zelf gewoon op een nieuw en dus clean toestel gedaan. Hardstikke simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erikd_o schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Ik heb de AC-5.
Op de website van Nokia staat hier wat de inhoud van het verkooppakket is:
* Nokia N95
* Nokia Videokabel CA-75U
* Nokia Datakabel DKE-2
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon HS-45, AD-43
* Nokia Batterij BL-5F
* Nokia Reislader AC-5

Als je de bij de AC-3 de lijst met compatibele telefoons opzoekt zie je de N95 daar helemaal niet bij staan. Bij de AC-5 wel. Bij de AC-5 staat ook dat ie krachtig is blabla, dat staat bij de AC-3 niet.
Wat staat er op de doos waarin je de telefoon kreeg? Meestal staat er aan de buitenkant wel wat de inhoud is.
Thanks! Op de doos staat geen lader vermeld. Ik heb wel de specs naar 2call gestuurd en verwacht nu uiteraard de AC-5. Nu even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219582

ik krijg mij N95 over een werkdag of 6 tot 7 geleverd van KPN (telefonische verkoop)
maar heb TT6 mobile west europa.
is een 2.0 GB Micro SD kaart voldoende icm met foto's maken / evt filmen..
Of kan ik beter voor een paar 10tjes een 4GB aanschaffen..

want ik meen dat deze gewoon werkt??

Heb helaas al een hele tijd dit niet meer kunnen volgen .. dus ben van deel 3 nu naar eind 5 gegaan....

gr roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1xi
Zoals ik zei, ik ben bezig met mijn eigen theme, zodra het klaar is zal ik 'm hier posten.
Hier alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://gertjan.com/prev01.jpg
Maar dan met standaard icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

d1xi schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:34:
Zoals ik zei, ik ben bezig met mijn eigen theme, zodra het klaar is zal ik 'm hier posten.
Hier alvast een voorproefje:
[afbeelding]
Maar dan met standaard icoontjes.
Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Thanks! Op de doos staat geen lader vermeld. Ik heb wel de specs naar 2call gestuurd en verwacht nu uiteraard de AC-5. Nu even afwachten...
Was jij niet ook diegene wat een "engels" toestel had gekregen? Hoor hier niet al te veel goede dingen over 2Call om eerlijk te zijn.
Edit, net eens op hun site gekeken
  • Wordt Warm Graphite geleverd wat niet standaard geleverd wordt door Nokia
  • 128 MicroSD kaartje ipv 1GB
  • Is simlock vrij terwijl mijn t-mobile gewoon gelocked is
Beetje vaag als je het mij vraagt :?
ik krijg mij N95 over een werkdag of 6 tot 7 geleverd van KPN (telefonische verkoop)
maar heb TT6 mobile west europa.
is een 2.0 GB Micro SD kaart voldoende icm met foto's maken / evt filmen..
Of kan ik beter voor een paar 10tjes een 4GB aanschaffen..

want ik meen dat deze gewoon werkt??
De 4GB kaartjes werken inderdaad gewoon. Als ik me niet vergis is tt +west europe net niet 1GB dus dan is het aan jezelf hoeveel foto's je nog wil kunnen opslaan en eventuele muziek nog op je telefoon wil zetten.
Misschien een idee tt op het standaard meegeleverde kaartje te zetten en de rest op een 2GB kan natuurlijk ook een 4GB kopen, net wat jezelf makkelijker vind

[ Voor 10% gewijzigd door digital-IMEI op 18-07-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjengcity schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:48:
[...]
Was jij niet ook diegene wat een "engels" toestel had gekregen? Hoor hier niet al te veel goede dingen over 2Call om eerlijk te zijn.
Klopt ja. Het toestel was snel binnen, dus dat heeft 2Call goed geregeld, maar jammer dat het vervolgens mis gaat. Maargoed, het toestel verder is wel in orde (zo lijkt het). Alleen moet ik 4 uur wachten voordat hij opgeladen is... handig!! :(

2call's antwoordt op de batterij:

De accesoires wat bij het toestel meegeleverd zijn, worden standaard zo door de fabrikant geleverd.

2call's antwoord op het engelse toestel:

U kunt met het toestel langs een Nokia Service Point bij u in de buurt langs gaan met het aankoopsfactuur. De service points kunt u terugvinden op de Nokia website.

Beetje mager allemaal. Ne even afwachten wat ze gaan antwoorden op mijn laatste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Wat ik me afvraag: Kreeg je de N95 geleverd nieuw in de doos, met de accessoires (lader niet) verpakt in gesealde zakjes? Ik vind het heel vreemd dat ze bij het inpakken in de fabriek plotseling een verkeerde lader er in kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Ik heb largetime geinstalleerd, twee keer aan toe maar ik vind hem niet terug op de n95 ook kan ik het niet selecteren in de screensaveroptie.
Is het een virus?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 18-07-2007 13:55 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214358

Ik vroeg me af of er bij de N95 een standaard virus scanner was bij geleverd? Als het goed was had ik dat bij iemand zien, maar ik heb dat niet! Weet iemand hier meer van?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 18-07-2007 13:55 . Reden: Aanhef niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Anoniem: 214358 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:04:
Hey leden,

Ik vroeg me af of er bij de N95 een standaard virus scanner was bij geleverd? Als het goed was had ik dat bij iemand zien, maar ik heb dat niet! Weet iemand hier meer van?
Te vinden onder downloads en dan even zoeken naar f-secure, dacht wel dat het een trail was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erikd_o schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:57:
[...]

Wat ik me afvraag: Kreeg je de N95 geleverd nieuw in de doos, met de accessoires (lader niet) verpakt in gesealde zakjes? Ik vind het heel vreemd dat ze bij het inpakken in de fabriek plotseling een verkeerde lader er in kunnen stoppen.
De doos zag er sowieso tweedehands uit. MIsschien dat dat is ontstaan door vervoer, maar dat lijkt me niet. 2Call garandeerd wel dat het toestel nieuw is. Nu moet ik zeggen dat aan het toestel zelf niets op te merken is. Ik weet alleen dat de headset geseald was....

Hoe dan ook, ik heb de lader nu al sinds 10 uur aan de (uitstaande) N95 hangen, en hij is nog steeds bezig met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
Anoniem: 113554 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:13:
[...]

De doos zag er sowieso tweedehands uit. MIsschien dat dat is ontstaan door vervoer, maar dat lijkt me niet. 2Call garandeerd wel dat het toestel nieuw is. Nu moet ik zeggen dat aan het toestel zelf niets op te merken is. Ik weet alleen dat de headset geseald was....

Hoe dan ook, ik heb de lader nu al sinds 10 uur aan de (uitstaande) N95 hangen, en hij is nog steeds bezig met laden.
2e hands doos ... geen speling op de slider ... verkeerde oplader ... klinkt als :S

Als je een torx5 schroevendraaier hebt zou ik effe de slider checken of die iets verbogen is of dat er een streepje tape aan de binnenkant geplakt zit.

Was de doos nog wel verzegeld toen je hem kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:05:
[...]

Ik heb er ook een AC3 bijgekregen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 224701 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Ik heb er ook een AC3 bijgekregen :'(
En jij hebt hem zeker ook niet in de winkel gekocht?

Normaal gesproken koop ik ook best vaak dingen op internet, maar aangezien ik ooit bij BelCompany gewerkt heb, weet ik hoe het er aan toe gaat in de wereld van de mobiele telefonie & daarom haal ik me mobieltjes nog altijd in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
RobertRedCap schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:59:
Here,

Ik heb largetime geinstalleerd, twee keer aan toe maar ik vind hem niet terug op de n95 ook kan ik het niet selecteren in de screensaveroptie.
Is het een virus?

Robert
Bij Instrumenten -> Thema's -> Spaarstand

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 18-07-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Mijn doos zag er ook een beetje "2de hands' uit. Ik heb hem via T-mobile. (Made in Finland en toch een wobbly slider)

Ik baalde ook van de oplader. Weet niet precies welk type het is maar het is de alleen 220V versie.

Omdat ik voor mijn werk nog al eens naar de US reis heb ik maar meteen een reislader bij moeten bestellen zodat ik op 110V ook kan laden.

Vreemd dat er bij een mobile device niet meteen een universele 110-220 lader wordt bijgeleverd.

[ offtopic ]
Zelfde probleem trouwens met mijn Nintendo DS. Zit standaard ook alleen een 220V lader bij.

Heel irritant als je veel reist en al je apparaten mee wilt nemen. (1 voor de telefoon, 1 voor de nintendo, 1 voor de laptop en nog eens een voor het fototoestel).
Wanneer komt er eens een commercieel mannetje dat een lader uitvind dat voor alle apparaten gelijk is ;-)
[ /offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 78574 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:52:
[...]
[ offtopic ]
Zelfde probleem trouwens met mijn Nintendo DS. Zit standaard ook alleen een 220V lader bij.

Heel irritant als je veel reist en al je apparaten mee wilt nemen. (1 voor de telefoon, 1 voor de nintendo, 1 voor de laptop en nog eens een voor het fototoestel).
Wanneer komt er eens een commercieel mannetje dat een lader uitvind dat voor alle apparaten gelijk is ;-)
[ /offtopic ]
Zulke oplossingen zijn er al hoor. Kijk bijvoorbeeld maar hier of hier daar kan je al een heil eind mee komen.

Ok het is nog niet 1 lader voor alles, maar wel 1 lader voor heel veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:39:
[...]
En jij hebt hem zeker ook niet in de winkel gekocht?

Normaal gesproken koop ik ook best vaak dingen op internet, maar aangezien ik ooit bij BelCompany gewerkt heb, weet ik hoe het er aan toe gaat in de wereld van de mobiele telefonie & daarom haal ik me mobieltjes nog altijd in de winkel.
Ik heb hem hier in een winkel in Diemen gekocht. Het was een Engelse versie? Welke ze voorzien hadden van een Nederlandse firmware? (eens even kijken ... productcode 0548364). Toestel is verder prima in orde (OK slider probleem, maar dat hebben die krengen allemaal). Desnoods koop ik maar een betere oplader. Ik ga hem in ieder geval niet ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 224701 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem hier in een winkel in Diemen gekocht. Het was een Engelse versie? Welke ze voorzien hadden van een Nederlandse firmware? (eens even kijken ... productcode 0548364). Toestel is verder prima in orde (OK slider probleem, maar dat hebben die krengen allemaal). Desnoods koop ik maar een betere oplader. Ik ga hem in ieder geval niet ruilen.
Dat is waar ook ja, er waren ook een aantal winkelketens die via de import die toestellen altijd eerder probeerde te hebben dan de gerenomeerde telecom zaken. Wel slordig dat ze je niet waarschuwen dat het een Engelse versie is, dan had je hier rekening mee kunnen houden. Maar goed als je toestel verder goed is zou ik hem ook zeker niet ruilen, kans van 99,9% dat je weer een Engelse krijgt, je moet dan al je software weer opnieuw installeren en je hebt nog kans dat het toestel slechter is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 224701 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Nou ik was 1 van de eerste die een N95 had. 20 april met koerier gebracht om 9:30. En heb geen slider probleem. Eigenlijk geen 1 probleem die hier is genoemd. Zeker de hardware achtige dingen niet en dat met eerste levering, vriend van me ook niet. alleen dat ruis-achtige met geluid, maar dat heeft iedereen wel volgens mij. Dus geen piep ofzo. Misschien had ik geluk, maar vriend van me had hem de 21ste in winkel gekocht en ook 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225493

Allereerst waarom worden er nieuwe topics aangemaakt...of te well versie 5 nu...? Want lijkt me dat het toch gewoon door moet kunnen lopen tot pagina 100000000 ofzo... Nu is de search zwaar onhandig..terwijl je anders gewoon 1 onderwerp kan searchen ipv nu 5 keer.

Anyway, de post gaat daar niet over. Ik heb nog steeds geen handige fix/crack/software hack gevonden om het geluid van de camera uit te zetten. Iemand een idee hoe? Of wordt er al een een hackje gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 225493 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:29:
Allereerst waarom worden er nieuwe topics aangemaakt...of te well versie 5 nu...? Want lijkt me dat het toch gewoon door moet kunnen lopen tot pagina 100000000 ofzo... Nu is de search zwaar onhandig..terwijl je anders gewoon 1 onderwerp kan searchen ipv nu 5 keer.

Anyway, de post gaat daar niet over. Ik heb nog steeds geen handige fix/crack/software hack gevonden om het geluid van de camera uit te zetten. Iemand een idee hoe? Of wordt er al een een hackje gewerkt?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, bedoel je dat je filmpjes wil opnemen zonder geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 07-06 22:34
Anoniem: 225493 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:29:

Als je het toestel op stil zet of aangepaste vergadering zo als ik doe heb je geen last er van. Je hoort de sluiter van de camera dan alleen maar niet dat sljooooock geluid als je foto neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:33:
[...]
Ik begrijp je vraag niet helemaal, bedoel je dat je filmpjes wil opnemen zonder geluid?
Ik denk tijdens foto nemen, volgens mij als ik profiel stil deed, dan hoorde ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225493

Je hebt gelijk. Dom dom dom...dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zo en nu ff iets geheel anders ;) Collega van mij had een irritant krakend geluid uit de speaker van zijn N95 (dus niet de ruis uit de koptelefoon, maar "distortion" uit de earpiece). Software-matig probleem dachten wij van niet, waarschijnlijk speaker naar de knoppen oid. Maar ik wist dat meer mensen hier last van hadden. Dus ff google-en en een handleiding gevonden waarin men uitlegt dat het te maken heeft met een vibrerend gedeelte "in" de speaker zelf (die zit achter het gaasje dat je ziet aan de bovenkant vd telefoon). Oplossing was als volgt :

Earpiece distortion fix

Wij hebben het opgelost, niet door de slider open te schroeven e.d. Maar door er luchtdruk van 8bar kort op te zetten. Probleem opgelost :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:20:
Zo en nu ff iets geheel anders ;) Collega van mij had een irritant krakend geluid uit de speaker van zijn N95 (dus niet de ruis uit de koptelefoon, maar "distortion" uit de earpiece). Software-matig probleem dachten wij van niet, waarschijnlijk speaker naar de knoppen oid. Maar ik wist dat meer mensen hier last van hadden. Dus ff google-en en een handleiding gevonden waarin men uitlegt dat het te maken heeft met een vibrerend gedeelte "in" de speaker zelf (die zit achter het gaasje dat je ziet aan de bovenkant vd telefoon). Oplossing was als volgt :

Earpiece distortion fix

Wij hebben het opgelost, niet door de slider open te schroeven e.d. Maar door er luchtdruk van 8bar kort op te zetten. Probleem opgelost :P _/-\o_
_/-\o_
Toch ff een klein vraagje hier over, heb je gewoon een luchtfles(je) hier voor gebruikt de slang er van tegen het speakertje gehouden en dan heel even die lucht er in laten blazen? Of heb je dit op een andere manier gedaan?

Wil ook heel graag van dat krakende geluid af, maar ben bang dat als ik zelf ga knutselen dat ik dan wat sloop 8)7 Vandaar dat ik het nog maar even navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 02:02

KSH

Weet iemand nog een goeie site waar je online radio kan luisteren?

Heb wel een site geprobeerd die staat op pda.t-mobile.nl, maar dat zijn denk ik radiostations die alleen te beluisteren zijn op een Windows toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
KSH schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:39:
Weet iemand nog een goeie site waar je online radio kan luisteren?

Heb wel een site geprobeerd die staat op pda.t-mobile.nl, maar dat zijn denk ik radiostations die alleen te beluisteren zijn op een Windows toestel.
Tunin.FM heeft er een aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:20:

Earpiece distortion fix

Was al genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Mau_Maus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:22:
[...]

Nou ik was 1 van de eerste die een N95 had. 20 april met koerier gebracht om 9:30. En heb geen slider probleem. Eigenlijk geen 1 probleem die hier is genoemd. Zeker de hardware achtige dingen niet en dat met eerste levering, vriend van me ook niet. alleen dat ruis-achtige met geluid, maar dat heeft iedereen wel volgens mij. Dus geen piep ofzo. Misschien had ik geluk, maar vriend van me had hem de 21ste in winkel gekocht en ook 0 problemen.
Typisch, ik heb de mijne 25 april bij de Belcompany opgehaald (toen al ruim op voorraad bij hun) en wel alle bekende problemen. Het ligt puur aan een slechte serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Phoolie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:35:
[...]

_/-\o_
Toch ff een klein vraagje hier over, heb je gewoon een luchtfles(je) hier voor gebruikt de slang er van tegen het speakertje gehouden en dan heel even die lucht er in laten blazen? Of heb je dit op een andere manier gedaan?

Wil ook heel graag van dat krakende geluid af, maar ben bang dat als ik zelf ga knutselen dat ik dan wat sloop 8)7 Vandaar dat ik het nog maar even navraag.
Wij hebben het hier mbv een compressor gedaan. 8 bar gaat waarschijnlijk niet lukken met een huis-tuin-en-keuken luchtflesje. Maar hang me er niet aan op, ik ben zeker geen expert op het gebied van luchtdruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ah :o Maar een keer herhalen kan nooit kwaad :)
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!