Tweakman schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:38:
[...]
Heb je ook een idee welke verbeteringen er in deze versie zitten ? De berichten op diverse fora komen niet veel verder dan dat hij hetzelfde is als de beruchte 468 versie, die slecht en illegaal is

Nee, ik zal eens informeren.
Poeh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:21:
Als ik het goed begrijp, is het dus met TomTom en Route66 niet mogelijk om een directe route naar het buitenland te realiseren. Het moet altijd met 'tussenstapjes' nabij de grens. Is er een ander programma (hoeft de interne GPS van de N95 niet persé te kunnen gebruiken) dat navigeren zonder tussenstapjes mogelijk maakt? Hoe doet Nokia Maps dit?
Bij Route66 kun je wel grensoverschrijdend navigeren als je de kaart "Hoofwegen van Europa" gebruikt, die dekt meestal van je voordeur prima tot redelijk dicht bij je eindbestemming. In het land zelf aangekomen kun je dan alsnog het land kiezen voor fijnmazigheid.
Ik heb bij TomTom één kaart voor
West Europa en daar kan ik in één ruk mee naar alle bestemmingen die in de kaartdekking liggen.
Andere vraag: lang geleden heb ik iets gelezen over de functionaliteit van de N95 betreffende 'aanvoelen hoe een foto genomen wordt'. Hij draait de foto dan mee? Het enige dat ik hiervan merk, is dat ik vorige week een foto genomen heb die ondersteboven in de gallery terecht kwam. Weet iemand iets meer van deze functionaliteit en hoe ik deze in mijn voordeel zou kunnen gaan gebruiken?
Ja, er zit een sensor in het toestel die bepaald of het een portret of landschap foto wordt. Je moet je camera dan wel recht houden, als je maar een beetje een hoek naar boven of beneden hebt dan kan die zich vergissen. Ik hoop dat dat via software verbeterd gaat worden want ik heb ook best wel vaak foto's die ondersteboven staan.
Ik heb hem iets uitgebreider:
Hierbij de dekkingspercentages, kaartgroottes en landomvang van de Route 66 mobile 7 Europa (versie 7.3.545) DVD:
>99% 93,918 kB Nederland, België en Luxemburg
>99% 88,753 kB Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk
>99% 276,408 kB Frankrijk
>99% 146,256 kB Groot Britanië en Ierland
>99% 220,492 kB Italië
>99% 183,225 kB Spanje en Portugal
±90% 282,767 kB Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland
±30% 51,649 kB Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechische Republiek, Slowakijë, Hongarije, Bulgarijë, Roemenië, Kroatië
<25% 9,099 kB Griekenland (voornamelijk Athene en een beetje de toeristische eilanden)
>99% 385,438 kB Hoofdwegen van Europa
Iedere regel is een aparte kaart die je naar keuze op je geheugenkaart en bij kunt installeren.
[
Voor 3% gewijzigd door
robertwebbe op 16-07-2007 16:06
]