Nokia N95 Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:
  • 42.244 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24713

Na wat research ben ik er achter gekomen dat tomtom 6.03 werkt met de interne gps ontvanger, nu wachten op de officiele release van tomtom, hoelang dat gaat duren weer ik niet.

Dit is natuurlijk uber vet!!!! Er zijn al aantal illegale versies in omloop die ermee werken, maar nog niet officieel bekend gemaakt door tomtom.

Ik werk zelf bij de phone house en ik moet zeggen, dat ik het jammer vind dat nokia 6110 navigator zo'n mooie navigatie heeft en N95 beetje op zich laat wachten. Maarja daarom hebben ze natuurlijk navigator uitgebracht, maar ik hoop dat je in de toekomstige updates ook route66 krijgt die je op de navigator hebt. Dat ivind ik zelf een stuk mooier en aantrekkelijker.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 24713 op 13-07-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161900

ButcherJF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Verder ondersteunt iSkoot (nog) geen WiFi, kwam ik achter.
Hoe kom je daar nu bij? Bij mij werkt het wel via een WLan-verbinding.
ButcherJF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Is het normaal dat in dergelijke programma's een telefoonnummer wordt gekozen om te kunnen skypen? Moet toch gewoon via, in mijn geval Orange World, kunnen? Het programma kiest nu een van de volgende nummers: +16178616039 of (+..)36. Lijkt me dat dat klauwen met geld kost? Maar ik ben geen ervaren skyper, dus, wie maakt me wijzer?
Dit vond ik op het internet:

How Does It Work?

When you select a contact to call, the iSkoot software on your handset communicates with iSkoot's carrier-class server. The server connects your call using Skype's™ Internet telephony service so you only pay for air time on your mobile phone. If you make a SkypeOut™ call, it works the same way, but you also pay SkypeOut™ minutes, just as you would if you made the call from your PC. You can receive Skype™ calls on your handset as well – SkypeOut™ charges apply.

After using it for a bit it seems the layout is quite nice. Unfortunately, since chat isn't available I'll still be using EQO's multichat client.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 161900 op 13-07-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
Anoniem: 24713 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:16:
Na wat research ben ik er achter gekomen dat tomtom 6.03 werkt met de interne gps ontvanger, nu wachten op de officiele release van tomtom, hoelang dat gaat duren weer ik niet.

Dit is natuurlijk uber vet!!!! Er zijn al aantal illegale versies in omloop die ermee werken, maar nog niet officieel bekend gemaakt door tomtom.

Ik werk zelf bij de phone house en ik moet zeggen, dat ik het jammer vind dat nokia 6110 navigator zo'n mooie navigatie heeft en N95 beetje op zich laat wachten. Maarja daarom hebben ze natuurlijk navigator uitgebracht, maar ik hoop dat je in de toekomstige updates ook route66 krijgt die je op de navigator hebt. Dat ivind ik zelf een stuk mooier en aantrekkelijker.
Kijk dat is nog eens goed nieuws!!! :)

Over m`n bluetooth: Ik heb het opgegeven, ga morgen wel naar de winkel en haal me een andere met een andere chip :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:48
Vandaag toch maar even een leuke hoofdtelefoon gekocht voor me N95
en moet zeggen, deze heeft een zeer goed geluid met de phone 8)

Sennheiser HD 202
Afbeeldingslocatie: http://shoponline.com.sg/images/Sennheiser%20HD%20202%20Headphones.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
Route66 werkt perfect :D
Ben wel benieuwd naar die tomtom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
FaNtJuH schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:06:
Route66 werkt perfect :D
Ben wel benieuwd naar die tomtom :P
Yes me2 en denk wel meer mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 15:52
Anoniem: 161900 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:27:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Bij mij werkt het wel via een WLan-verbinding.
Ik heb geprobeerd het via WiFi aan de praat te krijgen. Toen ik zag dat ie het genoemde telefoonnummer ging bellen, heb ik weer gezocht, en dit en dit gevonden op de site van iSkoot:

Because we don't support WiFi connections at this time, that's why you experienced those connection issues in the first couple paragraphs of your first posting.

Vandaar mijn opmerking. Ook het feit dat iSkoot bezig is met de ontwikkeling van een app die dat wél zou kunnen (iSkootDuo, zie de link) wijst daar op. Weet je zeker dat ook bij jou niet alsnog wordt ingebeld op het servicenummer, zoals je zelf al aangeeft:

[...]
Dit vond ik op het internet:

How Does It Work?

When you select a contact to call, the iSkoot software on your handset communicates with iSkoot's carrier-class server. The server connects your call using Skype's™ Internet telephony service so you only pay for air time on your mobile phone. If you make a SkypeOut™ call, it works the same way, but you also pay SkypeOut™ minutes, just as you would if you made the call from your PC. You can receive Skype™ calls on your handset as well – SkypeOut™ charges apply.

After using it for a bit it seems the layout is quite nice. Unfortunately, since chat isn't available I'll still be using EQO's multichat client.
Kost het op deze manier niet toch gewoon telefoontikken? Dat begrijp ik hier tenminste uit. Nogmaals, ik ben geen kenner. Skypen is wat mij betreft een ideale en gratis manier van communiceren met familie over ver; als dat met mijn mobiel kan maakt dat het alleen maar aantrekkelijker. Maar dan moet ik wel zeker weten dat er niet een vette rekening achter weg komt... Verwarrend allemaal! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ButcherJF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Ik heb geprobeerd het via WiFi aan de praat te krijgen. Toen ik zag dat ie het genoemde telefoonnummer ging bellen, heb ik weer gezocht, en dit en dit gevonden op de site van iSkoot:

Because we don't support WiFi connections at this time, that's why you experienced those connection issues in the first couple paragraphs of your first posting.

Vandaar mijn opmerking. Ook het feit dat iSkoot bezig is met de ontwikkeling van een app die dat wél zou kunnen (iSkootDuo, zie de link) wijst daar op. Weet je zeker dat ook bij jou niet alsnog wordt ingebeld op het servicenummer, zoals je zelf al aangeeft:

[...]

Kost het op deze manier niet toch gewoon telefoontikken? Dat begrijp ik hier tenminste uit. Nogmaals, ik ben geen kenner. Skypen is wat mij betreft een ideale en gratis manier van communiceren met familie over ver; als dat met mijn mobiel kan maakt dat het alleen maar aantrekkelijker. Maar dan moet ik wel zeker weten dat er niet een vette rekening achter weg komt... Verwarrend allemaal! :?
download gewoon fring en je kan skype op je telefoon super gebruiken. Daarnaast weet je zeker dat er verder geen kosten bij komen kijken en ik kan je vertellen dat het geluid ook uitermate goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Anoniem: 24713 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:50:
[...]

download gewoon fring en je kan skype op je telefoon super gebruiken. Daarnaast weet je zeker dat er verder geen kosten bij komen kijken en ik kan je vertellen dat het geluid ook uitermate goed is.
Zat ik al aan te denken inderdaad. Maar ja, zo'n nieuw programmaatje is natuurlijk ook weer een uitdaging, vandaar.
Hoe dan ook: safety first, adieu iSkoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Anoniem: 24713 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:16:
Kun je iets meer vertellen over de 'research' die je gedaan hebt? Ben je het tegen gekomen op een ander forum of heb je het zelf ontdekt?

En voor zover ik weet is TomTom 6.03 alleen de Navigator variant, de nieuwste symbian versie is dacht ik 6.02 (die heb ik er nu zelf op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:59:
[...]

Kun je iets meer vertellen over de 'research' die je gedaan hebt? Ben je het tegen gekomen op een ander forum of heb je het zelf ontdekt?

En voor zover ik weet is TomTom 6.03 alleen de Navigator variant, de nieuwste symbian versie is dacht ik 6.02 (die heb ik er nu zelf op staan).
Omdat het nog niet officieel is kan ik er weinig van zeggen, maar de ppc variant is er inmiddels wel en de symbian variant komt eraan. In deel 2 van dit toppic is er door 1 iemand er zelfs op gewezen. Daarnaast heb ik heel goed gezocht op internet. Naast dat allemaal werk ik bij de phone house en ben daardoor ook via via dit te weten gekomen. Sorry voor het vage verhaal, maar het zit er aan te komen, dus nog even geduld.

illegaal is het volgens mij al zelfs op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:47
kmmartins schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:45:
Heeft er iemand ervaring met Rabo Mobielbankieren?

Ik heb het aangevraagd maar het werkt helaas niet.
Als ik de pagina wil berijken krijg ik een foutmelding: "Er is iets mis gegaan met de met de verbinding tussen de Rabobank en T-mobile" of ik krijg een network error.

Als ik op de rabobank site kijk bij ondersteunende toestellen staat de N95 er niet bij, maar er staat wel dat andere toestellen ook kunnen werken. Ze moeten SSL-ondersteuning hebben. Dat heeft de standaard browser van de n95 toch?

ps: wap.rabomobiel.nl
ik weet niet of je nog steeds problemen ermee hebt, maar hier werkt Rabo Mobielbankieren (via Vodafone live en standaard browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24713 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:07:
[...]

Omdat het nog niet officieel is kan ik er weinig van zeggen, maar de ppc variant is er inmiddels wel en de symbian variant komt eraan. In deel 2 van dit toppic is er door 1 iemand er zelfs op gewezen. Daarnaast heb ik heel goed gezocht op internet. Naast dat allemaal werk ik bij de phone house en ben daardoor ook via via dit te weten gekomen. Sorry voor het vage verhaal, maar het zit er aan te komen, dus nog even geduld.

Oke klinkt goed. Maar was de PDA/PPC variant er niet al heel lang? Bijvoorbeeld op de HTC P3300 en 3600 kun je al heel lang TomTom 6 met de interne GPS draaien. Op de N95 kan namelijk geen 6.03. Maar goed, ik word ongeduldig ;) we wachten het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Maite schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:28:
[...]

ik weet niet of je nog steeds problemen ermee hebt, maar hier werkt Rabo Mobielbankieren (via Vodafone live en standaard browser)
Net even geprobeerd, de browser knalt er bij mij keihard uit. (btw typte eerst per ongeluk de url in hoofdletters, kom ik op een of andere vage ringtone site uit.... Dat kan toch ook niet helemaal de bedoeling zijn, toch? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09-2021
Anoniem: 161900 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:46:
Cool... SKYPE nu ook voor je N95 via het gratis programmatje iskoot
:)
De N95 staat niet in de lijst met compatible toestellen, maar kies voor de Nokia N80 en het werkt echt!
Het beste is om te downloaden via je computer. Ik heb het ook via sms geprobeerd maar heb tot op heden nog geen sms mogen ontvangen.
Maar let wel op, gebruikers van de Norêve leather case: gebruik niet het bijgeleverde schroevendraaiertje. Dat had ik met mijn eerste Nokia N95 (met Norêve) wel gedaan, waardoor de 'knoop' niet echt vastgedraaid was. In de trein heb ik de telefoon aan de clip vastgeklikt, maar nadat ik uit de trein gestapt was, merkte ik dat het apparaatje verdwenen was. Pas toen ik bij versie 2 mijn N95 weer zonder ontkoppeling van de riem aftrok, begreep ik wat er met de eerste was gebeurd. De 'knoop' was gelukkig in de clip achtergebleven en nu heb ik die met een echte schroevendraaier vastgezet. Ik heb de hele geschiedenis aan Norêve gemaild, met het advies om geen schroevendraaier meer mee te leveren of een degelijker exemplaar, en dat laatste gingen ze nu doen - mbt de rest van het verhaal geen enkele reactie!
Maar verder is het een mooi ding (de case), als je eenmaal weet waar je 'm aan de riem moet hangen. Ik heb overigens enkele dagen geleden ontdekt, dat je de N95 ook voor je buik kan laten hangen, ondersteboven, er zit een gaatje voor een draadje aan het toestel.
En nu ik hier toch ben - ik heb gisteren met succes operatie 'tape op slider' uitgevoerd. Heel strak nu, maar een zekere stroefheid als bijeffect, dat wordt langzamerhand denk ik wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
Tweakman schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:30:
[...]

De naam zegt het al, barcodes lezen. Helaas niet alle soorten barcodes, dus die op je pak melk staan (EAN-13 of EAN-18) werken niet.

Je kunt wel de 'vierkante' barcodes lezen, zoals je ook op het pictogram van het barcode-programma ziet:
[afbeelding]
Deze kun je gewoon vanaf je beeldscherm inlezen.

Dan kun je bv. in een stuk tekst, of naam, email en telefoonnummer van iemand inlezen. Op een collega-forum heeft een gebruiker zo'n barcode als avatar. Er zijn nog meer soorten barcodes die werken.
Overigens, als je goed naar het ikoon van de barcode reader kijkt, lijkt er ook een streepjescode in te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:34:
Weet iemand wanneer de nieuwe firmware ook voor de T-Mobile branded toestellen beschikbaar komt? Ik zit namelijk te springen om A-GPS en algemene snellere responsie van het apparaat.
BTW Weet iemand hoeveel beroep er op data van een netwerk met A-GPS wordt gedaan? Dit ivm een reis naar Engeland, waar ik deze feature graag aan zou willen hebben staan, maar waar ik uit kostenoverwegingen uiterst behoedzaam mee wil omspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
hekkoe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:49:
[...]

jah zou kunnen, maar met wat?

als jij *#0000# doet krijg je dan ook dit?
V12.0.013
19-06-07
RM-195
Nokia N95 (02.10)
Wat betekent het als je dit krijgt t.o.v. de melding hier direct boven:
V12.0.013
19-06-07
RM-159
Nokia N95 (02.01)
(let op: op de laatste twee regels zijn de laatste twee cijfers omgewisseld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
interneth schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:34:
Wat betekent het als je dit krijgt t.o.v. de melding hier direct boven:
V12.0.013
19-06-07
RM-159
Nokia N95 (02.01)
(let op: op de laatste twee regels zijn de laatste twee cijfers omgewisseld!)
Als je 2 posts verder had gelezen had je dit ook gezien
hekkoe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:29:
euh jah 01 idd, tikfoutje mijnerzijds 8)7

Vraag:
interneth schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:28:
BTW Weet iemand hoeveel beroep er op data van een netwerk met A-GPS wordt gedaan? Dit ivm een reis naar Engeland, waar ik deze feature graag aan zou willen hebben staan, maar waar ik uit kostenoverwegingen uiterst behoedzaam mee wil omspringen.
Antwoord:
Ybox schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:25:
A-GPS uses minimal data. Getting a connection used 6kb of data; 1.5kb sent, 5.5kb received. Not too shabby. I have no idea how much it would use constantly, but I'd say that's pretty thrifty. I have an unlimited data plan, so I don't personally care.
Albert020 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:32:
Heb me toch een beetje vergist in het verbruik van A-GPS
Ik dacht dat alleen al positie bepaling 470kb was, dit blijk dus 4.70kb
Dat is effe heel wat anders, dus zo dur is het niet als je met abn werk

Please mensen, gebruik alsjullieblieft de zoekfunctie en lees eerst voordat jullie posten, ik hoef hier alleen nog maar berichten te quoten om antwoord te geven...'

btw @ interneth probeer als je wil om de volgende keer je bericht te editten ipv een nieuwe bericht te posten, zie nu dat je 4 berichten achter elkaar hebt gepost :X
Anoniem: 220033 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:44:
Ik heb een vraag over de email op de N95. Ik heb mijn pop3 mail ingesteld en hij haalt keurig mijn mail op. Alleen als ik hem de volgende keer weer open zijn al mijn gelezen mailtjes weg, hij bewaart ze niet. Ik wil eigenlijk mijn mail berichten gewoon op kunnen slaan of bewaren. Hoe doe ik dat? Heb ik iets verkeerd bij de instellingen of kan het gewoon niet en wat kan ik er dan aan doen?

Alvast bedankt!!
Kun je iets meer informatie geven? Welke mailbox gebruik je bv en hoe zijn je server-side instellingen?

[ Voor 79% gewijzigd door digital-IMEI op 14-07-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
Sjengcity schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:40:
[...]
[...]
Dat verklaarde inderdaad één verschil. Overigens stond deze post bij mij op een volgende pagina, vandaar dat ik 'm nog niet had gezien. Maar niettemin: sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ButcherJF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Weet je zeker dat ook bij jou niet alsnog wordt ingebeld op het servicenummer, zoals je zelf al aangeeft:

[...]
Nou, ik weet het ook niet meer......
Mijn telefoon maakt wel verbinding met Wlan, er verschijnt namelijk rechtsboven in beeld het wifi-icoontje.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d25/Yampie/WiFi-icon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218985

Hallo,
Ik heb messenger geinstalleerd als ik dan mijn een email ophaal van mijn hotmail met een link erin hoe kan ik deze dan openenen? Dus of de link in de mail kunnen kopieren en plakken in de browser of kilikbaar maken?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
Sjengcity schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:40:
[...]
[...]

Vraag:

[...]
Antwoord:

[...]

[...]

Please mensen, gebruik alsjullieblieft de zoekfunctie en lees eerst voordat jullie posten, ik hoef hier alleen nog maar berichten te quoten om antwoord te geven...'

btw @ interneth probeer als je wil om de volgende keer je bericht te editten ipv een nieuwe bericht te posten, zie nu dat je 4 berichten achter elkaar hebt gepost :X
OK, maar ik heb nog geen (precies) antwoord op mijn vraag over het gebruik van netwerken: hoe vaak wordt een beroep op A(ssistentie in A-GPS) gedaan als je (in een gebied waar je geen data-abonnement voor hebt) aan het navigeren bent.
En aan je verzoek om 4 keer posten achter elkaar te vermijden wil ik wel voldoen, maar ik denk dat het zinniger is als je binnen een bericht niet vier keer van topic wisselt. Het ging om vier reacties op berichten van uiteenlopende aard.
[...]
Kun je iets meer informatie geven? Welke mailbox gebruik je bv en hoe zijn je server-side instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
interneth schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:37:
OK, maar ik heb nog geen (precies) antwoord op mijn vraag over het gebruik van netwerken: hoe vaak wordt een beroep op A(ssistentie in A-GPS) gedaan als je (in een gebied waar je geen data-abonnement voor hebt) aan het navigeren bent.
En aan je verzoek om 4 keer posten achter elkaar te vermijden wil ik wel voldoen, maar ik denk dat het zinniger is als je binnen een bericht niet vier keer van topic wisselt. Het ging om vier reacties op berichten van uiteenlopende aard.
A-GPS wordt iedere keer gebruikt op het moment dat jij een GPS verbinding probeerd te maken. Het wordt puur gebruikt om de eerste keer je lokatie sneller te berekenen, nadat je lokatie bekend is wordt het niet meer gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door digital-IMEI op 14-07-2007 00:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 224701 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:22:
[...]

Ik vraag me werkelijk af of dit zoveel beter is als Nokia Maps. Zijn er ervaringsdeskundigen? Wat is jullie mening?
Ik heb een klein abbotje genomen op nokia maps, het werkt voor mij niet in de auto geeft te laat melding of helemaal niet.
route 66 werkt wel goed alleen is de interface onduidelijk vreemde codes invoeren om naar je punt te komen, en geeft meestal niet echt goede wegen aan waardoor je vaak een stuk omrijdt helemaal als je express verkeerd rijdt. het schijnt wel handig te zijn voor als je iets in de buurt zoekt een pakeer garage ofzow maar niet als je naar een addres wilt, maar dat is mijn evaring

nu met die nieuwe firmware reageerd die interne GPS muis een stuk sneller maar in combo met navi's niet, soms schiet ik van de eene kant van de weg naar de andere op de kaart de fix lijkt wel een stuk minder nauwkeurig.

tomtom staat nog steeds boven aan bij mij kwa nauwkeurigheid snelheid bediening werkt alleen met externe muis, schijnt wel zo te zijn dat route66 makkelijker werkt om naar een point of intrest te komen, persoonelijk heb ik het nog nooit gebruikt, ik vul altijd een address in als ik ergens moet wezen.

navigon lijkt mij ook wel wat maar die is helaas nog niet uit, en er is nog wienig gebruikers info te vinden erover hoe het op een mobiel draait

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 14-07-2007 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Anoniem: 161900 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:28:
[...]

Nou, ik weet het ook niet meer......
Mijn telefoon maakt wel verbinding met Wlan, er verschijnt namelijk rechtsboven in beeld het wifi-icoontje.
[afbeelding]
Precies, dat deed ie bij mij ook. Maar ik zag (in een flits) dat er desondanks een nummer gebeld werd. En daar werd ik wat onrustig van....

Ik heb iSkoot inmiddels verwijderd en ga vandaag eens aan de slag met Fring.

Ander onderwerp:

Ik heb door omstandigheden een aantal keren opnieuw toegangspunten ingesteld. Bij het browsen is de standaardinstelling voor toegangspunten 'Altijd vragen'. Ik krijg daar echter de hele trits aan ooit aangemaakte/ingestelde toegangspunten te zien. Dit ondanks dat ik bij Instellingen/Verbinding alles heb verwijderd. Iemand een idee hoe ik die lijst alsnog kan deleten? Mogelijk blijft alleen een (harde/zachte) reset over, of opnieuw installeren van de firmware? Heb ik eigenlijk weinig zin in, gezien alles wat ik daarna aan instellingen heb veranderd en de apps die ik heb geïnstalleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door ButcherJF op 14-07-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 24713 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:07:
[...]

Ik wil je bronnen niet onderuit halen ofzo, maar de 6.03 die werkt met de interne GPS (de niet symbian versie dan) is al uit sinds de N95 uit is. Er wordt ook al eeuwen geroepen dat er een versie wellicht aankomt voor Symbian, dus ik weet niet waarom het nieuws is als iemand van de Phonehouse dit roept?
Ik heb toevallig een oom van een nicht van een tante en de zoon van zijn buurman weet hoe hij TomTom moet schrijven en die zegt dat het nog wel effe gaat duren, dus....

Sorry. het is nogal vroeg en bovenstaande komt gemener over dan ik het bedoel. Een beetje nieuwe hoop (al dan niet ijdele hoop) is altijd welkom. We wachten gewoon nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als je een backup maakt met PC Suite wat betekend "Backup- Specifiek telefoonmmodel" ?
Waar wordt dan een backup van gemaakt ?

[ Voor 70% gewijzigd door Albert020 op 14-07-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

Albert020 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:24:
Als je een backup maakt met PC Suite wat betekend "Backup- Specifiek telefoonmmodel" ?
Waar wordt dan een backup van gemaakt ?
Ik ben er ook nog steeds niet achter. Gisteren maar weer eens een restore van alles gedaan (na een hard reset). Resultaat een enorme rotzooi. Toegangspunten dubbel. Contacten weg. Bookmarks weg. Meeste instellingen ook weg (niet allemaal !). Kortom geen touw aan vast te knopen. Ik ga me een volgende keer echt wel 10x bedenken of ik wel een firmware upgrade doe tenzij er spectaculaire veranderingen/verbeteringen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809

Iemand ervaring met deze accu :9

Lijkt erg aantrekkelijk, maar is het ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 219809 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:17:

Dit is een gewone Nokia N95 accu

De prijs is zeker aantrekkelijk 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 14-07-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:17:

Op Ebay zijn ze ook goedkoop (origineel Nokia), daar heb je ze onder de 10 euro incl. verzendkosten. Levertijd is wel wat aan de lange kant vaak, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik heb een 6280 (Symbian S40 3rd edition) en een N95 (Symbian S60). Nu wil ik alle data van de 6280 overbrengen naar de N95, maar via de Nokia PC Suite werk het niet. Ook wil ik niet voor deze eenmalige actie betalen (zoals met Oxygen). Hoe kan ik dit doen??

N.B. Ik heb de search gebruikt, maar krijg teveel hits en de gebruikte woorden zijn ook lastig (overbrengen, overzetten, transferen, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maffie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:33:
Ik heb een 6280 (Symbian S40 3rd edition) en een N95 (Symbian S60). Nu wil ik alle data van de 6280 overbrengen naar de N95, maar via de Nokia PC Suite werk het niet. Ook wil ik niet voor deze eenmalige actie betalen (zoals met Oxygen). Hoe kan ik dit doen??

N.B. Ik heb de search gebruikt, maar krijg teveel hits en de gebruikte woorden zijn ook lastig (overbrengen, overzetten, transferen, etc..)
Via bluetooth ? Staat in je handleiding hoe dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:41:
[...]

Via bluetooth ? Staat in je handleiding hoe dit te doen.
Via bluetooth kan je maar één contact en één notitie per keer doen, doordat het niet mogelijk is alles te markeren. Hoewel dit wel een oplossing is wil ik niet het hele weekend met 2 telefoons gaan spelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maffie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:00:
[...]

Via bluetooth kan je maar één contact en één notitie per keer doen, doordat het niet mogelijk is alles te markeren. Hoewel dit wel een oplossing is wil ik niet het hele weekend met 2 telefoons gaan spelen......
Huh? Ik kreeg alles in 1x over vanaf mijn 6230i naar de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen.... nieuwe software Route 66 voor N95 net bezorgd, maar ik was net even weg.

[ Voor 196% gewijzigd door Anoniem: 161900 op 14-07-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 10:53
Anoniem: 161900 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:13:
Balen.... nieuwe software Route 66 voor N95 net bezorgd, maar ik was net even weg.
Arghhh :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:11:
[...]

Huh? Ik kreeg alles in 1x over vanaf mijn 6230i naar de N95
Hoe deed je dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op je N95 heb je een optie overdracht (onder instrumenten). Hiermee kun je syncen met een ander Nokia toestel via Bluetooth en alle contacten overzetten.
Ik gebruik het om mijn werk en privétoestel gelijk te houden qua telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie bladzijden 13 en 14 van je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
LOL :P

Nu ik route66 heb, ook maar gelijk een houder voor in de auto besteld, krijg hem zometeen, zal jullie vertellen hoe het bevalt :)

http://www.pdashop.nl/pro...B-universal-mountset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Was net even bij The PhoneHouse, 4gb kaartje kopen. Werd mij door de verkoper medegedeeld dat vermoedelijk in oktober de release is van de TomTom-versie die met de (interne GPS van de) N95 overweg kan.
De geruchten worden steeds sterker dus, en ook maar weer een bevestiging van wat eerder al gepost is.
Oktober.....zucht. Ik heb in ieder geval opslagruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Omdat het nu toch over TomTom gaat. Kreeg paar minuten geleden dit mailtje:

Reactie (Frans D. (NL)) 14-07-2007 01:07 PM
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.

Wellicht wordt er nu een update ontwikkelt waarmee de interne GPS ontvanger van de N95 kan worden gebruikt. Deze informatie wordt echter pas bekend gemaakt op het moment dat de update beschikbaar is. Wij kunnen daarom nu helaas niet aangeven of en wanneer er een update gaat verschijnen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Het wordt ieder geval niet ontkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mau_Maus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:22:
Omdat het nu toch over TomTom gaat. Kreeg paar minuten geleden dit mailtje:

Reactie (Frans D. (NL)) 14-07-2007 01:07 PM
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.

Wellicht wordt er nu een update ontwikkelt waarmee de interne GPS ontvanger van de N95 kan worden gebruikt. Deze informatie wordt echter pas bekend gemaakt op het moment dat de update beschikbaar is. Wij kunnen daarom nu helaas niet aangeven of en wanneer er een update gaat verschijnen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Het wordt ieder geval niet ontkend ;)
Kan dus nog wel even duren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Anoniem: 161900 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:13:
Ik was gelukkig net thuis! Heb hem dus binnen, schrok even want de doos is exact hetzelfde als de 'oude' versie (op de voorkant prijkt een N70), maar op het boekje dat in de doos zit staat een N95. Zal dus wel goedkomen. Ben even mijn foon schonen en resetten, en dan maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Net even de slider gefixed volgens de YouTube-methode.

Materiaalkosten:
- Torx5 schroevendraaier: 4,16
- Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29

Ik ben echt niet handig, maar was binnen 5 minuten klaar, en heb nu een heerlijk solide N95. _/-\o_ Aanrader voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tweakman schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:05:
Net even de slider gefixed volgens de YouTube-methode.

Materiaalkosten:
- Torx5 schroevendraaier: 4,16
- Tesa Extra Power Perfect tape: 2,29

Ik ben echt niet handig, maar was binnen 5 minuten klaar, en heb nu een heerlijk solide N95. _/-\o_ Aanrader voor iedereen!
:) Goed is ie hè _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Snap het hele slider probleem niet :-/

Heb beloofd jullie wat te laten weten over deze set:

Werkt perfect! Heb in de ene auto de ventilatie-houder zitten en in de ander de raam-houder, mooi systeem! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FaNtJuH schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:11:
Snap het hele slider probleem niet :-/

Heb beloofd jullie wat te laten weten over deze set:

Werkt perfect! Heb in de ene auto de ventilatie-houder zitten en in de ander de raam-houder, mooi systeem! :D
Yep ik heb de Brodit houder ook al een maandje, bevalt uitstekend. Vooral voor gebruik van GPS natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 14-07-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:19:
[...]

Yep ik heb de Brodit houder ook al een maandje, bevalt uitstekend _/-\o_
Kein geloel. Fort allemaal Route66 testen en jullie bevindingen hier neerschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
dafmay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:19:
[...]

Yep ik heb de Brodit houder ook al een maandje, bevalt uitstekend. Vooral voor gebruik van GPS natuurlijk.
Jup icm. route66 o.i.d. werkt het prachtig :)
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:25:
[...]

Kein geloel. Fort allemaal Route66 testen en jullie bevindingen hier neerschrijven :)
Lijkt me duidelijk ;) :D

[ Voor 30% gewijzigd door plofkip op 14-07-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:25:
[...]

Komop mannen...let's have it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809

Anoniem: 136100 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:32:
[...]

Op Ebay zijn ze ook goedkoop (origineel Nokia), daar heb je ze onder de 10 euro incl. verzendkosten. Levertijd is wel wat aan de lange kant vaak, maarja...
Bedoel je soms deze; Link
Kan nooit wat wezen; de prijs zegt al genoeg, lijkt mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Voorlopig kom in niet verder dan een NO GPS melding... Ziet er niet gelijk goed uit, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221088

Servor schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:37:
Voorlopig kom in niet verder dan een NO GPS melding... Ziet er niet gelijk goed uit, dus.
even 10 minuten/kwartiertje in 't raamkozijn leggen! Had ik de eerste keer ook. Maar met A-GPS aan zou 't toch eigenlijk vrij vlot moeten werken. Ik heb namelijk met route66, zelfs binnenshuis, binnen een minuut een fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oh, wacht, te vroeg gesproken. Ik heb een fix. Intern versienummer is in ieder geval 7.3.545, daar was iemand nieuwsgierig naar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Servor schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:40:
Oh, wacht, te vroeg gesproken. Ik heb een fix. Intern versienummer is in ieder geval 7.3.545, daar was iemand nieuwsgierig naar geloof ik.
En, lijkt deze officiele versie op de niet-legale ? Mischien extra instellingen/mogelijkheden o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
dafmay schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:27:
[...]

En, lijkt deze officiele versie op de niet-legale ? Mischien extra instellingen/mogelijkheden o.i.d. ?
Ik denk dat die precies hetzelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Servor schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:25:
Goed positieve noot dan maar: gisteren mijn Brodit active houder binnen gekregen, mooi spul toch weer en zoals altijd zit het als gegoten. Tevens de Noreve Tradition Leather Case Nokia N95 binnen gekregen, erg mooi leren hoesje! Zeker een aanrader voor als je een stijlvol, Piel Frama achtig hoesje zoekt.
Ik heb zelf ook de Brodit Active houder, maar daarbij een soort van http://www.smartphoneshop...cp-154-carrying-case.html. Al gaat hij er bij mij in de breedte in. Als ik het goed begrijp, zit jouw case aan de telefoon vast. Dus moet je telkens prutsen als je hem even in de carkit wilt plaatsen. Is dat geen gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
FaNtJuH schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat die precies hetzelfde is...
Hebben ze lang over gedaan dan om hem te downloaden, even een nieuw versienummer erop en weer in de verkoop te doen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Tweakman schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:37:
[...]

Hebben ze lang over gedaan dan om hem te downloaden, even een nieuw versienummer erop en weer in de verkoop te doen _O-
Hoezo? Dat versie nummer heb ik ook...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaNtJuH schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:21:
[...]

Hoezo? Dat versie nummer heb ik ook...?
Haha, hebben jullie geld voor nop uitgegeven? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:26:
[...]

:?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 07-06 22:34
@kweetnieniks
ff voor de duidelijkheid opscheppen dat je in een huis hebt ingebroken om daar wat spullen van uit te halen voor welke normale mensen gewoon netjes betalen is NIET stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193087

Ik had even een vraagje over mijn nokia n95 in combinatie met route66 mobile7 s60 v2/3......

ik heb een complete vodafone aanbieding aangeschaft bij (zal ik wel niet mogen noemen maar volgens mij de grootse online ;-)

Hierbij zou volgens de aanbieding route 66 zitten met daarbij;

Inhoud Route66: GPS ontvanger, accu,
geheugenkaart + adapter, draagkoord,
autolader, CD, Quick Start Guide..

Nu krijg ik vandaag, per post, alleen de software toegestuurd, dus geen kaartje, apdapter etc...........klopt dit????? Ik zie ook helemaal niet dat het nederlands is....

PS. Mocht ik over het hoofd hebben gezien dat dit al in een ander topic behandeld is excusez moi......heb het afgelopen uur alle topics over de N95 gelezen en ben het niet tegen gekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
interneth schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:47:
[...]

Ja, ik heb gisteren ook een 4GB kaartje gekocht, al mijn spul van de standaard 1GB gebackupt (via PC Suite) en en de backup data teruggezet op de 4 GB. Map Loader zegt nu dat de aanwezige maps (op het nieuwe kaartje dus) niet compatibel zijn. Als ik Map Loader start kan ik alleen de Voices downloaden.
Heb je er inmiddels een oplossing voor?
Ben nu aan het spelen met m'n 4GB kaartje, en het lijkt allemaal goed te gaan. In tegenstelling tot wat jij hebt gedaan (via de backup enz.) heb ik de 'oude' kaart in het sd-slot van m'n laptop gedaan en de nieuwe mbv de micromate in een USB-slot. Vervolgens een één-op-één kopie gemaakt en de nieuwe kaart geplaatst.

Maps werkt gewoon en de gsm ziet alle data op de geheugenkaart. MapLoader ziet niet alle ruimte, mist een dikke GB, maar ik kan gewoon alles laden.

Ook op de kaart geïnstalleerde software werkt. Voorlopig (?) hier dus een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:26:
[...]

Wie zegt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 07:13

Nyana

Who?!

Doe ik wat fout?

als ik fotos maak op 1/2 meter afstand, niks aan de hand. mooi focussen en groen kader erom. Als ik buiten ben ebn ik maak een foto op ong. 5/10 meter afstand blijft het kader rood. en is de foto ook blurry.. Is hier een instelling voor? alles staat al op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zenica schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:59:
@kweetnieniks
ff voor de duidelijkheid opscheppen dat je in een huis hebt ingebroken om daar wat spullen van uit te halen voor welke normale mensen gewoon netjes betalen is NIET stoer.
Sorry, ik dacht leuk te zijn :$
Mea Culpa

Je vergelijking gaat wel erg mank hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 224701 op 14-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ButcherJF schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:39:
[...]

Ben nu aan het spelen met m'n 4GB kaartje, en het lijkt allemaal goed te gaan. In tegenstelling tot wat jij hebt gedaan (via de backup enz.) heb ik de 'oude' kaart in het sd-slot van m'n laptop gedaan en de nieuwe mbv de micromate in een USB-slot. Vervolgens een één-op-één kopie gemaakt en de nieuwe kaart geplaatst.

Maps werkt gewoon en de gsm ziet alle data op de geheugenkaart. MapLoader ziet niet alle ruimte, mist een dikke GB, maar ik kan gewoon alles laden.

Ook op de kaart geïnstalleerde software werkt. Voorlopig (?) hier dus een tevreden gebruiker.
Dat lijkt maar zo dat Maploader niet alles ziet. Heeft te maken met de maximale ruimte die je beschikbaar stelt op je kaartje. Zie Options -> Instellingen -> Max.geh.krt in gebr.(%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178792

Vandaag een 4GB kaartje gekocht :*) bij The Phone House. Software over gezet en draaien maar.......alleen....ondanks mijn voorzichtigheid bij het plaatsen van het kaartje wil het klepje niet goed dicht. Deze blijft nu uitsteken. Mijn vorige phone K750i had een rubber klepje dat je echt in de telefoon drukte en dan zat deze goed dicht. Nokia kijk eens goed naar je concurrenten! Ik heb hier al eerder iets over gelezen, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem. Is hier een oplossing voor behalve dat ik langs een Nokia punt moet gaan? Bizon kit misschien? Kost me dit een nieuw jasje? Het klepje is weinig gebruikt, dus verwacht binnenkort wel meer mensen met dit probleem. Sliderprobleem, oke is mee te leven, maar dit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blindfold schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:57:
[...]

Ik wil je bronnen niet onderuit halen ofzo, maar de 6.03 die werkt met de interne GPS (de niet symbian versie dan) is al uit sinds de N95 uit is. Er wordt ook al eeuwen geroepen dat er een versie wellicht aankomt voor Symbian, dus ik weet niet waarom het nieuws is als iemand van de Phonehouse dit roept?
Ik heb toevallig een oom van een nicht van een tante en de zoon van zijn buurman weet hoe hij TomTom moet schrijven en die zegt dat het nog wel effe gaat duren, dus....

Sorry. het is nogal vroeg en bovenstaande komt gemener over dan ik het bedoel. Een beetje nieuwe hoop (al dan niet ijdele hoop) is altijd welkom. We wachten gewoon nog even af.
Het is niet dat ik bij de phone house werk dat je me moet geloven hoor. Ik ben het met je eens en na alles wat hier iedereen roept. Maar als ik met me eigen ogen zie dat er een gekraakte versie werkt op de N95 dan geloof ik ook dat het niet zal duren voordat TomTom zelf met een update komt dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Anoniem: 224701 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:00:
[...]

Dat lijkt maar zo dat Maploader niet alles ziet. Heeft te maken met de maximale ruimte die je beschikbaar stelt op je kaartje. Zie Options -> Instellingen -> Max.geh.krt in gebr.(%)
Jo, thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226367

Niet om het een of ander maar kloppen bij iedereen de icoontje op de grote knoppen niet, en zouden die eigenlijk anders om moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Anoniem: 226367 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 02:41:
Niet om het een of ander maar kloppen bij iedereen de icoontje op de grote knoppen niet, en zouden die eigenlijk anders om moeten staan?
Bij mij komen ze overeen met wat in de handleiding staat. Toen ik hem begin mei kocht, met FW v10, en nu nog steeds, met FW v12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou, Route 66 lijkt prima te werken. Nog niet veel tijd en zin gehad om de auto in te stappen, dat komt van de week wel. Fix lijkt iets langer te duren dan mbv de Maps software, maar lijkt daarintegen wel iets nauwkeuriger. Binnen heb ik maximaal 6 satellieten gehad. Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met Route 66 software, maar ivm TT6 op mijn PDA doet het allemaal wat spartaans aan. Geen idee of dat aan Route 66 ligt, of het feit dat het een smartphone is ipv een PDA. Zou ook zomaar kunnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
Anoniem: 24713 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Het is niet dat ik bij de phone house werk dat je me moet geloven hoor. Ik ben het met je eens en na alles wat hier iedereen roept. Maar als ik met me eigen ogen zie dat er een gekraakte versie werkt op de N95 dan geloof ik ook dat het niet zal duren voordat TomTom zelf met een update komt dat het mogelijk is.
Allemaal leuk en aardig, maar met berichten als je moet me geloven of ik heb het zelf gezien en er dan verder helemaal geen info over geven, ja daar kunnen we dus echt niks mee. Als er echt een gekraakte versie in de omloop was, dan had ie al lang op de nieuwsgroepen gestaan. Geloof er voorlopig nog niks van tot het tegendeel is bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Hebben meer mensen last met het updaten van hun N95 icm. Vista (x64)? Hij blijft maar bij mij aan geven dat ik de laatste firmware erop heb (versie 11 nog).

Al de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd, 1 moment gaf hij aan dat er nieuwere software is... dan blijft hij hangen bij "bezig met herkennen telefoon" en verder dan dat komt hij niet.
Nu vindt hij dus de firmware update weer niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Anoniem: 25534 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:34:
Hebben meer mensen last met het updaten van hun N95 icm. Vista (x64)? Hij blijft maar bij mij aan geven dat ik de laatste firmware erop heb (versie 11 nog).

Al de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd, 1 moment gaf hij aan dat er nieuwere software is... dan blijft hij hangen bij "bezig met herkennen telefoon" en verder dan dat komt hij niet.
Nu vindt hij dus de firmware update weer niet! :(
en je hebt geen branded variant van de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

hmm probleem met maps. Heb net de kaarten gedownload op mijn micro-sd, maar na enkele seconden 'crashed' het programma, scherm zwart en de telefoon start opnieuw op. Zelfde probleem als had dus.
Heb versie 3 van het programma, ga zo wel proberen 1.1 te instaleren. Wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dandelion schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:19:
[...]

en je hebt geen branded variant van de N95?
Jawel, de T-Mobile versie...

ik begreep dat deze gewoon zou werken?
Of moet ik dus per se naar een T- mobile shop of via hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221088

Deze werkt ook, alleen komt de versie wat later. Nog even geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar gezien deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28363677

Dacht ik dat het al zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
***Domme opmerking van mezelf ;) ***

[ Voor 93% gewijzigd door Mau_Maus op 15-07-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Kan ook, en dan vooral op de regel " veel gedoe met productcodes wijzigen" letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:29
--MeAngry-- schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:08:
Tjah, het betekent precies wat er staat he. Je hebt een onjuiste kaart voor die route geladen. Voor routes binnen Nederland zal je bijvoorbeeld de Beneluxkaarten nodig hebben. Maar zogauw als je over de Nederlandse grens gaat, heb je de Europese kaarten nodig.
Dat is niet helemaal waar. Ik kom net uit Oostenrijk, en voorbij Koblenz, maar ruim onder Bonn kon ik al de BeNeLux kaart gebruiken.

Als je in Route 66 de BeNeLux kaart hebt geselecteerd, kies dan voor "Zoom" en dan "naar volledige kaart", dan zie je dat je nog aardig wat van Duitsland "ziet". Erg handig dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193087

Anoniem: 193087 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:07:
Ik had even een vraagje over mijn nokia n95 in combinatie met route66 mobile7 s60 v2/3......

ik heb een complete vodafone aanbieding aangeschaft bij (zal ik wel niet mogen noemen maar volgens mij de grootse online ;-)

Hierbij zou volgens de aanbieding route 66 zitten met daarbij;

Inhoud Route66: GPS ontvanger, accu,
geheugenkaart + adapter, draagkoord,
autolader, CD, Quick Start Guide..

Nu krijg ik vandaag, per post, alleen de software toegestuurd, dus geen kaartje, apdapter etc...........klopt dit????? Ik zie ook helemaal niet dat het nederlands is....

PS. Mocht ik over het hoofd hebben gezien dat dit al in een ander topic behandeld is excusez moi......heb het afgelopen uur alle topics over de N95 gelezen en ben het niet tegen gekomen :-)
Heee hallooo,,,,,

Nog steeds geen reactie...ben ik dan de enige die deze set heeft aangeschaft of ben ik zo blond ;-)

Hoor graag eventuele ervaringen voordat ik morgen bel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Waar kan ik zo goedkoop mogelijk een lcd scherm voor de n95 kopen? ik heb er gloeiende hasj op laten vallen |:( |:( en nu zitten er 2 vlekken ingebrand :'(

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ssilverhaze schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:21:
Waar kan ik zo goedkoop mogelijk een lcd scherm voor de n95 kopen? ik heb er gloeiende hasj op laten vallen |:( |:( en nu zitten er 2 vlekken ingebrand :'(

bedankt
link
deeplink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141313

Hallo!
Dit is mijn eerste post hier. Maar heb hier al wel veel gelezen. Nu ben ik sinds een week een trotse bezitter van een N95. En wat doe je dan om alles werkend te krijgen?? Juist, even langs tweakers.net....Dan zou het wel moeten lukken!

Echter zou ik dit niet posten als me alles gelukt was 8)7 Wat is mijn probleem?? WLAN!! AL tig 1000 keer hier besproken en uitgelegd! Maar ik krijg het simpelweg niet aan de gang.

Op het scherm geeft hij aan dat hij het netwerk vindt
De instellingen op de router (Q-tec) zijn: WPA/PSK met een 26 cijferige code.

De instellingen zijn op de N95 overgenomen alsmede alle andere tips of in ieder geval geprobeerd.
Ik ben zelfs terug gegaan naar een WEP beveiliging maar ook dit werkte niet. Ik heb separate MAC adressen in mijn router aangemaakt voor ieder apparaat, via IP config /all separate IP adressen aangemaakt etc.

Het komt in het kort erop neer dat ik via de opties: WLAN netwerkmodus infrastructuur de melding krijg: WLAN Netwerk niet gevonden.....terwijl hij wel mooi op het "today" scherm gevonden wordt.
Als deze optie verander in ad hoc modus, dan krijgt hij weer geen respons van de gateway..... :?
Ik heb dus alles ingevoerd van gateway en subnetmask toestanden, maar geen respons!!

Is er nu 1 iemand die mij stapsgewijs eens duidelijk kan vertellen hoe ik WLAN aan de praat krijg??? Want de ene zegt een beetje van dit en de ander vertelt een beetje van dat. Met alle respect hoor...!!
Ben gewoon een beetje een leek op dit gebied!

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141313 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:55:
Hallo!
Dit is mijn eerste post hier. Maar heb hier al wel veel gelezen. Nu ben ik sinds een week een trotse bezitter van een N95. En wat doe je dan om alles werkend te krijgen?? Juist, even langs tweakers.net....Dan zou het wel moeten lukken!

Echter zou ik dit niet posten als me alles gelukt was 8)7 Wat is mijn probleem?? WLAN!! AL tig 1000 keer hier besproken en uitgelegd! Maar ik krijg het simpelweg niet aan de gang.

Op het scherm geeft hij aan dat hij het netwerk vindt
De instellingen op de router (Q-tec) zijn: WPA/PSK met een 26 cijferige code.

De instellingen zijn op de N95 overgenomen alsmede alle andere tips of in ieder geval geprobeerd.
Ik ben zelfs terug gegaan naar een WEP beveiliging maar ook dit werkte niet. Ik heb separate MAC adressen in mijn router aangemaakt voor ieder apparaat, via IP config /all separate IP adressen aangemaakt etc.

Het komt in het kort erop neer dat ik via de opties: WLAN netwerkmodus infrastructuur de melding krijg: WLAN Netwerk niet gevonden.....terwijl hij wel mooi op het "today" scherm gevonden wordt.
Als deze optie verander in ad hoc modus, dan krijgt hij weer geen respons van de gateway..... :?
Ik heb dus alles ingevoerd van gateway en subnetmask toestanden, maar geen respons!!

Is er nu 1 iemand die mij stapsgewijs eens duidelijk kan vertellen hoe ik WLAN aan de praat krijg??? Want de ene zegt een beetje van dit en de ander vertelt een beetje van dat. Met alle respect hoor...!!
Ben gewoon een beetje een leek op dit gebied!

Alvast bedankt!!
De implementatie van de Nokia WiFi is niet helemaal volgens standaard. Je moet in ieder geval SSID broadcasting aanzetten op je router/accesspoint. De netwerknaam mag niet verborgen zijn. Probeer dat maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 07:13

Nyana

Who?!

Anoniem: 193087 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:39:
[...]

Heee hallooo,,,,,

Nog steeds geen reactie...ben ik dan de enige die deze set heeft aangeschaft of ben ik zo blond ;-)

Hoor graag eventuele ervaringen voordat ik morgen bel :S
Ja, als dat de aanbieding was mis je dus nog het een en ander. Neem eerst is contact op met de (web)winkel waar je hem gehaalt hebt.

Anders moet je misschien een formulier op sturen waarna je het thuis gestuurd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Ssilverhaze schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:21:

bedankt
Mooi mooi bedankt! heb hem al besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ssilverhaze schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:42:
[...]

Mooi mooi bedankt! heb hem al besteld :)
volgende keer misschien toch maar iets anders als onderzetter gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153133

Anoniem: 224701 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:26:
[...]

De implementatie van de Nokia WiFi is niet helemaal volgens standaard. Je moet in ieder geval SSID broadcasting aanzetten op je router/accesspoint. De netwerknaam mag niet verborgen zijn. Probeer dat maar eens.
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt, maar volgens mij klopt dit niet. Hier werkt het dus gewoon. De naam van mijn access point heb ik van meet af aan verborgen (Hide SSID = Yes). Het uitvoeren van een WLAN-scan resulteert dan ook in: geen WLAN gevonden. Desondanks krijg ik probleemloos verbinding via mijn WLAN toegangspunt.

P.S. Zou je de informatie waaruit blijkt dat de implementatie van Nokia Wifi niet helemaal volgens de standaard is met ons willen delen? Ben namelijk zeer benieuwd naar de specs...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 153133 op 16-07-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 21-06 20:45
Mijn backlight werkt niet meer.... iemand ervaringen mee gehad....
Heb al een paar x de batterij eruit gehad en er weer terug in!

Ben nu een backup aan het maken zodra die klaar is gaat ie naar de fabrieksinstelling terug!

Het was vreemd hij zat daarnet vast (ik was blijkbaar gebeld 3x) dus ik schuif hem open. Het scherm wordt vaag en het nokia logo verschijnt (backlight turned off) en sindsdien met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Meer problemen hier mee en getackeld of wordt het een retourtje winkel?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220887

Waarschuwing --> Bestel NIET de "Veripart Universal Carholder" bij smartphoneshop (http://www.smartphoneshop...-universal-carholder.html ) , deze is zogenaamd ook te gebruiken voor de N95 ...

Nou NIET dus, wat een k$% ding. Je moet de telefoon er schuin inhangen , anders past de kabel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 21-06 20:45
nils7 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:27:
Mijn backlight werkt niet meer.... iemand ervaringen mee gehad....
Heb al een paar x de batterij eruit gehad en er weer terug in!

Ben nu een backup aan het maken zodra die klaar is gaat ie naar de fabrieksinstelling terug!

Het was vreemd hij zat daarnet vast (ik was blijkbaar gebeld 3x) dus ik schuif hem open. Het scherm wordt vaag en het nokia logo verschijnt (backlight turned off) en sindsdien met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Meer problemen hier mee en getackeld of wordt het een retourtje winkel?
Die bennen we 4 weken kwijt :(
En ik ga morgen net op vakantie :'(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148071

Servor schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:16:
[...]

Waarom hoor ik iedereen over die 7.3.486 versie eigenlijk? Versie 7.3.520 is de nieuwste versie!
Ondertussen (13 juli geleverd gekregen) 7.3.545 (werkt perfect met interne gsp)
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic!!