ok, alle triltesters bedankt
POP3 download je mail toch? Of moet ik dan iets kiezen als 'leave mail on server'?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:21:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon POP3? Al de mail blijft net als bij IMAP op de server staan en is ook nog eens 100x sneller.
Verwijderd
Nee het vreemde van de Nokia implementatie is dat die alle mail op de server laat staan. Dit is niet in overeenstemming met de RFC. Maar ja Nokia is wat betreft in de zelfde categorie als Microsoft. Trekken zich niks van bestaande standaarden aan. Mijn advies aan jou is om het gewoon te proberen en geloof me er verdwijnt niets van de mail op de server. ErewoordServor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:37:
[...]
POP3 download je mail toch? Of moet ik dan iets kiezen als 'leave mail on server'?
Hoe heb je dat gedaan?Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:12:
[...]
Ik heb een T-Mobile branded N95 geflashed naar de nieuwste firmware en ik kan van profiel wisselen met de # én ik tril me een ongeluk..
Verwijderd
Heb je zo een gekraakte versie?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:47:
sinds ik de nieuwe firmware er op heb, werkt route66 niet meer. waar kan dat aan liggen?
Mijn (gekr.) versie van R66 doet het gewoon nog 100% na de update. Ik had 'm wel op de geheugenkaart geinstalleerd. Na de update herkende de telefoon het programma en plaatste het icoontje terug in het menu.
[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 10-07-2007 16:04 ]
Doe nou ook gewoon niet requesten, daarvoor is dit forum niet!
[ Voor 79% gewijzigd door Ginz op 10-07-2007 18:03 ]
*weg*
[ Voor 96% gewijzigd door Ginz op 10-07-2007 18:02 . Reden: Dus ook niet hinten ]
Wat maakt het uit? Installeer het opnieuw, werkt het dan niet meer? dan heb je pech, want de officiele versie is er niet... Heb je de versie voor bluetooth, dan kan je eventueel nog vragen... maar zou je ook bij route66 zelf kunnen neerleggen...dafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:59:
[...]
Mijn (gekr.) versie van R66 doet het gewoon nog 100% na de update.
HaServor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:04:
Ik heb via de Nemesis Service Suite (ff googlen) de product code veranderd naar die van Euro-1 (wederom even googlen naar een lijstje met product codes), daarna kun je de foon gewoon flashen via de Nokia update tool.
Uh Mau_Maus...bij mij werkt het gewoon nog hoor...het is Bjkliboy met het probleemMau_Maus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:05:
[...]
Wat maakt het uit? Installeer het opnieuw, werkt het dan niet meer? dan heb je pech, want de officiele versie is er niet... Heb je de versie voor bluetooth, dan kan je eventueel nog vragen... maar zou je ook bij route66 zelf kunnen neerleggen...
Haha, ik me er verder niet in verdiept, ik had de foon net een paar uur en vond het al erg dapper om dit te proberen.dafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:07:
[...]
HaIk krijg een flashback naar mijn Motorola V3. Daar was het ook met dit soort progjes flashen geblazen en allerlei leuke settings wijzigen...
Dat is het zekerServor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Haha, ik me er verder niet in verdiept, ik had de foon net een paar uur en vond het al erg dapper om dit te proberen..
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 10-07-2007 16:13 ]
Verwijderd
ik heb me 2 dagen suf gezocht op internet naar een oplossing, maar kon niks vinden.
nu heb ik net ff firmware opnieuw geinstalleerd enu nu heb ik route66 eindelijk aan de praat gekregen
Ja bij mij ook. Maar ik installeer ook alles altijd schoon. Maar ik laat zien hoe je logisch kan nadenkendafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Uh Mau_Maus...bij mij werkt het gewoon nog hoor...het is Bjkliboy met het probleem![]()
Blijft toch frapant dat er toch soms met die update iets (kleins) mis kan gaan. Je zou denken dat het of goed, of fout gaat. Niet ergens tussenin...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:
[...]
ik heb me 2 dagen suf gezocht op internet naar een oplossing, maar kon niks vinden.
nu heb ik net ff firmware opnieuw geinstalleerd enu nu heb ik route66 eindelijk aan de praat gekregenlag dus toch wel aan mijn firmware.
Wel even een slecht momentje toen die flash tool er na het writen uitklapte met een exception error, maar gelukkig was het schrijven toen al succesvol kennelijk, want m'n foon deed het nog gewoon. Ik zag gisteren dat ik toch een heel licht slider probleem heb, dus misschien dat ik ook nog aan de schroevendraaier ga.dafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:11:
[...]
Dat is het zekerIk had hetzelfde dappere gevoel toen ik zelfstandig het sliderprobleem had opgelost. Openschroeven van een telefoon van eur 700,-- is best wel dapper dacht ik zo
OkMau_Maus schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:15:
[...]
Ja bij mij ook. Maar ik installeer ook alles altijd schoon. Maar ik laat zien hoe je logisch kan nadenken
Wb flash tool...dat is inderaad engServor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:19:
[...]
Wel even een slecht momentje toen die flash tool er na het writen uitklapte met een exception error, maar gelukkig was het schrijven toen al succesvol kennelijk, want m'n foon deed het nog gewoon. Ik zag gisteren dat ik toch een heel licht slider probleem heb, dus misschien dat ik ook nog aan de schroevendraaier ga.

Wb sliderprobleem...doen ! Is, na flashen wat jij hebt gedaan, een koud kunstje
Route66 heeft het bij mij gedaan op elke firmware dus daar ligt het niet aan. De reden dat ie het nu doet is omdat tijdens de firmware update, je telefoon een reset heeft gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:
[...]
nu heb ik net ff firmware opnieuw geinstalleerd enu nu heb ik route66 eindelijk aan de praat gekregenlag dus toch wel aan mijn firmware.
Dat is de reden dat Route66 het nu wel doet.
Dus voor de mensen waarbij Route66 het niet doet, probeer eerst is een reset (*#7073#), dan Route66 opnieuw installeren en dan kijken of die het doet. Let erop, bij een reset gaat wel alles weg (contacten, smsjes). Maak daarom eerst een backup.
Het crashen was vlak na het writen met die tool, en daar zet je alleen die productcode mee om. Blijft eng, maar het was dus gelukkig niet de flash tool van Nokia die eruit klapte.dafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:20:
[...]
Wb flash tool...dat is inderaad engJe weet maar nooit wat er gebeurd tijdens een crash.
Wb sliderprobleem...doen ! Is, na flashen wat jij hebt gedaan, een koud kunstje
Heb jij nog een bepaalde tutorial of howto gevolgd voor die slider?
[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 10-07-2007 18:00 . Reden: Ook geen tips geven ]
Yep deze handleiding heb ik gevolgd :Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:24:
[...]
Het crashen was vlak na het writen met die Nemesis tool, en daar zet je alleen die productcode mee om. Blijft eng, maar het was dus gelukkig niet de flash tool van Nokia die eruit klapte.
How to repair wobbly slider on N95
Ps doe eerst de kant waar de slider los zit. Dat was bij mij voldoende ipv allebei de kanten. Na tapen van beide kanten ging de slider erg stroef. Met slechts aan 1 kant tape gaat ie bij mij lekker soepel, en zonder speling.
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 10-07-2007 16:30 ]
Verwijderd
ik heb hem gisteren zelf ook wel een keer gereset, maar dat was weer zonder succes.Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:24:
[...]
Het crashen was vlak na het writen met die Nemesis tool, en daar zet je alleen die productcode mee om. Blijft eng, maar het was dus gelukkig niet de flash tool van Nokia die eruit klapte.
Hey bedankt. Pfoeh, eens kijken of ik me daar aan waag. Ben niet zo sterk met dat precisie werk. Anders maar eens een NSP bezoeken ofzo.dafmay schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:
[...]
Yep deze handleiding heb ik gevolgd :
How to repair wobbly slider on N95
Ps doe eerst de kant waar de slider los zit. Dat was bij mij voldoende ipv allebei de kanten. Na tapen van beide kanten ging de slider erg stroef. Met slechts aan 1 kant tape gaat ie bij mij lekker soepel, en zonder speling.
Hoe heb je dat gedaan met certificaten zooi dan? (route66)lauw8 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Route66 heeft het bij mij gedaan op elke firmware dus daar ligt het niet aan. De reden dat ie het nu doet is omdat tijdens de firmware update, je telefoon een reset heeft gehad.
Dus voor de mensen waarbij Route66 het niet doet, probeer eerst is een reset (*#7073#), dan Route66 opnieuw installeren en dan kijken of die het doet. Let erop, bij een reset gaat wel alles weg (contacten, smsjes). Maak daarom eerst een backup.
Verwijderd
Waar staat in die RFC dat dat niet zo hoort? Bovendien, elke e-mail client heeft die optie. Thunderbird, Eudora, Outlook (Express), Nokia...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:41:
[...]
Nee het vreemde van de Nokia implementatie is dat die alle mail op de server laat staan. Dit is niet in overeenstemming met de RFC.
Geloof mij maar, ik had ook mijn twijfels. Maar het is werkelijk zo ontzettend simpel en er kan zo goed als niets misgaan. Achterkant gaat makkelijk los, daarna rail losschroeven (Torx5), plakbandje van 1mm (ja dat is erg priegelen) plakken over volledige breedte van rail, rail terugzetten, achterkant er weer op...voilaServor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:33:
[...]
Hey bedankt. Pfoeh, eens kijken of ik me daar aan waag. Ben niet zo sterk met dat precisie werk. Anders maar eens een NSP bezoeken ofzo.
lekker handig als je geen enkele kaarten hebt, wat heb ik dan aan een updatedafmay schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:09:
[...]
Nou dat is toch precies wat je nodig hebt. Ik heb de mijne ook ge-update en alles goed.
Ps Geen dank hoor...
Ik heb dat ook gelezen en was niet echt duidelijk. Maps is de naamgeving van het programma. En jij hebt mappen nodig haha.deTuinman schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:07:
[...]
lekker handig als je geen enkele kaarten hebt, wat heb ik dan aan een update
Daarvoor heb je MapLoader nodig:
http://213.157.92.55/tsm_portal/contentdownload?id=76902355
[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 10-07-2007 17:17 ]
Verwijderd
Tuinman, Dafmay heeft getracht je te helpen maar je berichten in dit forum zijn onvriendelijk, soms zelfs beledigend en nog in slecht Nederlands ook. Dit is een techforum waar een zekere kennis geacht wordt aanwezig te zijn. Kun je niet eens proberen wat positiever over te komen en zelf ook te verdiepen in de materie?deTuinman schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:07:
[...]
Verwijderd
Bij POP3 hoor je de mogelijkheid te krijgen of je de mail daadwerkelijk op de server wil laten staan (leave mail on server) of dat je de mail download. Die optie is er op de N95 dus niet. Dat bedoel ik. Er is geen verschil tussen POP3 en IMAP bij Nokia (behalve dat je kunt aboneren op meerdere mappen).Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:
[...]
Waar staat in die RFC dat dat niet zo hoort? Bovendien, elke e-mail client heeft die optie. Thunderbird, Eudora, Outlook (Express), Nokia...
Welke versie van Route66 gebruiken jullie ?lauw8 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Route66 heeft het bij mij gedaan op elke firmware dus daar ligt het niet aan. De reden dat ie het nu doet is omdat tijdens de firmware update, je telefoon een reset heeft gehad.
Verwijderd
Voor mappen heb je geen Map Loader nodig. Het is handig als je dataverkeer wilt besparen, maar ik download ze gewoon on the go zodat ik nooit te veel ruimte verbruik (ik kom bijvoorbeeld nooit in Texel of Friesland).
Verwijderd
Iemand toevallig ervaring met het oplossen van het slider probleem bij PHC Telecom in Eindhoven ? Heb ze net gebeld en ze zeggen dat ze het op kunnen lossen alleen ben ik dan even mijn telefoon kwijt, en aangezien er berichten zijn dat ze het soms zelfs erger maken bij de NSP's wil ik toch even zeker weten dat het opgelost word 
Zo niet, dan doe ik het wel gewoon met tape vrees ik
Zo niet, dan doe ik het wel gewoon met tape vrees ik
Verwijderd
Is er een symbian verkenner waarmee je de visuele mappen kan zien? Zeg maar de hoofdmap, bookmarks etc. ? Zou graag een paar links uit mijn bookmarks willen verwijderen maar met het gewone menu kan dat niet.
Als ik bij FE explorer of Y browser naar 'bookmark' zoek vind ik iig niks...
Als ik bij FE explorer of Y browser naar 'bookmark' zoek vind ik iig niks...
Hallo
Het is mij opgevallen dat de modemsnelheid is veranderd in de nieuwe firmware van 450kbps naar 115,2 kbps.een ander ook dit probleem.
Het is mij opgevallen dat de modemsnelheid is veranderd in de nieuwe firmware van 450kbps naar 115,2 kbps.een ander ook dit probleem.
Joh los het dan lekker zelf op als je alleen maar commentaar hebt, zelfs als mensen je proberen te helpen.deTuinman schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:07:
[...]
Ik heb net een nieuwe firmware erop en in het standby scherm heb je die 5 snelkoppelingen en daaronder je agenda en normaal gesproken ook Wi-Fi... Maar Wi-Fi is nu uit dat scherm verdwenen, iemand enig idee hoe ik dat daar terug krijg?
Verwijderd
RFC1939 bij introduction: (retrieved from the server and deleted from the server)Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:
[...]
Waar staat in die RFC dat dat niet zo hoort? Bovendien, elke e-mail client heeft die optie. Thunderbird, Eudora, Outlook (Express), Nokia...
Verwijderd
Als je Googled op N95 8Gb dan zie je veel hits maar op officiele nokia websites wordt er met geen woord over gerept. De symbian- en Nokia fansites zijn m.i. terecht nogal sceptisch. Maar hier in het N95 Topic wordt al gesproken over de 8Gb versie alsof die volgende week op de markt verschijnt.
En juist hier in dit serieuze topic over onze geliefde N95 zou iets meer terughoudendheid op zijn plaats zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 19:34 ]
Verwijderd
Geliefde N95? Nou voor mij is het gewoon een speeltje. Niks meer en niks minder. Als er weer iets beter komt, gooi ik hem achteloos over mijn rechter schouder richting mijn vrouw en koop ik het betere hebbedingetje. Maar verliefd kan ik echt niet worden op dit gammele stuk plasticVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:33:
Als je Googled op N95 8Gb dan zie je veel hits maar op officiele nokia websites wordt er met geen woord over gerept. De symbian- en Nokia fansites zijn m.i. terecht nogal sceptisch. Maar hier in het N95 Topic wordt al gesproken over de 8Gb versie alsof die volgende week op de markt verschijnt.En juist hier in dit serieuze topic over onze geliefde N95 zou iets meer terughoudendheid op zijn plaats zijn.
Een speeltje van 700 euro? Hm.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38:
[...]
Geliefde N95? Nou voor mij is het gewoon een speeltje. Niks meer en niks minder. Als er weer iets beter komt, gooi ik hem achteloos over mijn rechter schouder richting mijn vrouw en koop ik het betere hebbedingetje. Maar verliefd kan ik echt niet worden op dit gammele stuk plastic
Bovenstaande klopt, maar het lost mijn probleem niet op: als ik mijn mail check, daarna de verbinding verbreek en vanuit mijn mail client op m'n laptop een mail verwijder of verplaats, en daarna weer met de Nokia m'n mail check, staat die mail volgens m'n N95 er nog gewoon. Ook opnieuw alles retrieven heeft geen zin, de verwijderde mails blijven bestaan?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:41:
[...]
Nee het vreemde van de Nokia implementatie is dat die alle mail op de server laat staan. Dit is niet in overeenstemming met de RFC. Maar ja Nokia is wat betreft in de zelfde categorie als Microsoft. Trekken zich niks van bestaande standaarden aan. Mijn advies aan jou is om het gewoon te proberen en geloof me er verdwijnt niets van de mail op de server. Erewoord
Verwijderd
Ik moet je hierin wel enigszins gelijk geven... Mij valt hij ook wel een beetje tegen, hij is iig zijn 700 euro niet waard.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38:
[...]
Geliefde N95? Nou voor mij is het gewoon een speeltje. Niks meer en niks minder. Als er weer iets beter komt, gooi ik hem achteloos over mijn rechter schouder richting mijn vrouw en koop ik het betere hebbedingetje. Maar verliefd kan ik echt niet worden op dit gammele stuk plastic
- Crashende webbrowser
- K*t slider
- Slechte accu
- Ik zie nauwelijks kwaliteitsverschil tussen 3mp (N73) en 5mp (N95).
- Matige GPS ontvanger
Zit er sterk over te denken om hem weg te doen en voor een HTC P3600 of een Kaiser te gaan.
Dusss liefhebbers?
Verwijderd
Ik heb zojuist getest. Als je mail retrieved en de mail is op de server is inmiddels weg, dan verdwijnen ze ook op mijn N95.Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:47:
[...]
Bovenstaande klopt, maar het lost mijn probleem niet op: als ik mijn mail check, daarna de verbinding verbreek en vanuit mijn mail client op m'n laptop een mail verwijder of verplaats, en daarna weer met de Nokia m'n mail check, staat die mail volgens m'n N95 er nog gewoon. Ook opnieuw alles retrieven heeft geen zin, de verwijderde mails blijven bestaan?
Ik dien erbij te zeggen dat ik een eigen mailserver (sendmail) en zowel pop als imap servers draai onder Linux Fedora Core. Waar staat bij jou de mailserver?
Fixed, door Act. standby uit en dan weer aan te zetten...FaNtJuH schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:16:
Ik heb net een nieuwe firmware erop en in het standby scherm heb je die 5 snelkoppelingen en daaronder je agenda en normaal gesproken ook Wi-Fi... Maar Wi-Fi is nu uit dat scherm verdwenen, iemand enig idee hoe ik dat daar terug krijg?
Verwijderd
Zou ik voorlopig maar niet doen. De door jou genoemde alternatieven heb ik gezien en zijn beslist minder dan deze N95. Zou zonde zijn, echter het blijft een rammelaar met die wrakke slider en al dat plastic erom heenVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:58:
[...]
Ik moet je hierin wel enigszins gelijk geven... Mij valt hij ook wel een beetje tegen, hij is iig zijn 700 euro niet waard.
- Crashende webbrowser
- K*t slider
- Slechte accu
- Matige GPS ontvanger
Zit er sterk over te denken om hem weg te doen en voor een HTC P3600 of een Kaiser te gaan.
Dusss liefhebbers?
Wat is er nou weer matig aan de GPS ontvanger? Sinds de update issie bij mij sneller dan de Sirfstar III in m'n Loox. Daarnaast zie ik de N95 gewoon als handige alles in 1, en zeker niet als werkinstrument. Ik bedoel als ik weet dat ik foto's ga maken, neem ik m'n 30D mee. Anders is de N95 een geinige snapshotter. Als ik weet dat ik onderweg wil browsen of werken, gaat m'n MacBook mee. Ik bedoel, je moet je ook de beperkingen van zo'n toestel realiseren.
En Kweetnieniks: ik denk dat ik het heb. Ik gebruik dus wél IMAP in m'n mailclient (Mail van Apple) en als je een message delete, verdwijnt -ie wel uit m'n lijstje, maar is -ie nog niet echt weg natuurlijk. Dat gebeurt pas na een compact of in het geval van Mail 'Erase deleted messages'.
En Kweetnieniks: ik denk dat ik het heb. Ik gebruik dus wél IMAP in m'n mailclient (Mail van Apple) en als je een message delete, verdwijnt -ie wel uit m'n lijstje, maar is -ie nog niet echt weg natuurlijk. Dat gebeurt pas na een compact of in het geval van Mail 'Erase deleted messages'.
Verwijderd
Dus werkt het nu zoals je dat wilt hebben ?Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:05:
Wat is er nou weer matig aan de GPS ontvanger? Sinds de update issie bij mij sneller dan de Sirfstar III in m'n Loox. Daarnaast zie ik de N95 gewoon als handige alles in 1, en zeker niet als werkinstrument. Ik bedoel als ik weet dat ik foto's ga maken, neem ik m'n 30D mee. Anders is de N95 een geinige snapshotter. Als ik weet dat ik onderweg wil browsen of werken, gaat m'n MacBook mee. Ik bedoel, je moet je ook de beperkingen van zo'n toestel realiseren.
Hmpf nee, dat was het ook niet. Maar goed, als het bij jou dus wel werkt zoals verwacht moet het ergens iets bij mij zijn. Ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik mijn webmail gebruik ipv een client.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:07:
[...]
Dus werkt het nu zoals je dat wilt hebben ?
--edit: okay, het werkt. Quitten van m'n mail app en daarna op de N95 mail checken en de verwijderde mail is ook op de Nokia weg. Wat ook meestal de praktijk is natuurlijk: ik ga niet m'n mail op m'n Nokia lezen als ik m'n laptop voor me heb.
[ Voor 27% gewijzigd door Servor op 10-07-2007 20:16 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:58:
[...]
Ik moet je hierin wel enigszins gelijk geven... Mij valt hij ook wel een beetje tegen, hij is iig zijn 700 euro niet waard.
- Crashende webbrowser
- K*t slider
- Slechte accu
- Matige GPS ontvanger
Dusss liefhebbers?

Hebt er ook al eens eerder aan gedacht !Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:58:
[...]
- Crashende webbrowser
- K*t slider
- Slechte accu
- Matige GPS ontvanger
Dusss liefhebbers?
Verwijderd
Mmww... voor mij géén HTC's meer. Daar heb ik ruim 2 jaar mee rondgelopen en er nooit echt aan kunnen wennen. Ik kon er alles mee maar voor snel even bellen vond ik ze nooit prettig.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:58:
[...]
Verwijderd
ik zit echt te denken is mijn toestel GPS ontvanger defect of niet?
want met nokia maps software kan die steeds geen GPS ontvangen.
via het menu om gps positie te kijken ziet die ook niks.
en heb toen net route66 geinstalleerd staat er direct NO GPS!.
is er een programma om te checken of die werkt etc?
bedankt
en heb toen net route66 geinstalleerd staat er direct NO GPS!.
bedankt
Hmm met die nieuwe firmware heb ik na ongeveer 30 seconden al GPS ontvangst
Ik zeg ook niet dat ik hem weg doe, maar heb wel eens met de gedachten gelopen....
Yeps me binnen 20 sec binnenFaNtJuH schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:39:
Hmm met die nieuwe firmware heb ik na ongeveer 30 seconden al GPS ontvangst
Zoals ik al zei, bedenk wat je nu eigenlijk wil: zoek je een telefoon die toevallig ook nog pda en routeplanner is, of zoek je een pda waar je ook wel eens mee kunt bellen. Hét all-in-one apparaat is nog steeds niet gemaakt imho, al komen we er wel steeds dichterbij.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:33:
[...]
Mmww... voor mij géén HTC's meer. Daar heb ik ruim 2 jaar mee rondgelopen en er nooit echt aan kunnen wennen. Ik kon er alles mee maar voor snel even bellen vond ik ze nooit prettig.
Heb je de nieuwe firmware al geinstalleerd ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:39:
en heb toen net route66 geinstalleerd staat er direct NO GPS!.![]()
![]()
bedankt
Ben d'r gewoon helemaal happy mee 
Alleen batterij en geen tomtom, maar batterij gaat steeds langer mee, moet gewoon elke keer helemaal leeg laten gaan en dan weer helemaal opladen... En tomtom komt nog wel
Ps. KevKev738, kun je me accepteren op MSN?
Alleen batterij en geen tomtom, maar batterij gaat steeds langer mee, moet gewoon elke keer helemaal leeg laten gaan en dan weer helemaal opladen... En tomtom komt nog wel
[ Voor 10% gewijzigd door plofkip op 10-07-2007 20:46 ]
TT moet toch opschieten met een update, anders ga ik echt voor Route 66, want ik blijf natuurlijk niet met 2 devices lopen.
Verwijderd
hey ik zie u msn niet maar kan jij mij toevoegen, mijn msn hihijoey@hotmail.comFaNtJuH schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:45:
Ben d'r gewoon helemaal happy mee
Verwijderd
ik heb de firmware V12.xxxAlbert020 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:45:
[...]
Heb je de nieuwe firmware al geinstalleerd ?
en Route66.Mobile.v7.3.486 versie
Verwijderd
Als je via Nokia Maps : Kaarten > Opties > Weergeven > Satellietinfo binnen 10 min geen fix krijgt (balkjes op zwart) is er inderdaad iets niet goed met je gps en zou ik naar een NSP gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:39:
en heb toen net route66 geinstalleerd staat er direct NO GPS!.![]()
![]()
bedankt
Probeer je het wel buiten en met de schuif naar beneden? En staan je al je instellingen in de map GPS gegevens goed?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:03 ]
Is al beantwoordVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:55:
[...]
ik heb de firmware V12.xxx
en Route66.Mobile.v7.3.486 versie
[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2007 21:05 ]
Wat kun je allemaal ook alweer verwijderen qua software? Alle (?) search plugins toch? En ik heb zojuist de Welcome Wizard en dat demo spelletje d'r af gemieterd, scheelt ook wel weer. Iemand die nog meer heeft verwijderd?
Verwijderd
als ik via Nokia maps ga en bij satelite info krijg ik dit direct te zien "NO satelite data available"Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01:
[...]
Als je via Nokia Maps : Kaarten > Opties > Weergeven > Satellietinfo binnen 10 min geen fix krijgt (balkjes op zwart) is er inderdaad iets niet goed met je gps en zou ik naar een NSP gaan.
Probeer je het wel buiten en met de schuif naar beneden? En staan je al je instellingen in de map GPS gegevens goed?
en als ik via menu ->tools -> gps data.... staat er no connection
(ben vandaag naar nokia service point geweest die mensne wouden mij niet echt helpen. ik vroeg aan die man of mijn gps defect is? zei die medewerker ja de N95 gps chip is slecht dus u kunt beter een GPS muis nemen
Verwijderd
Vraagje aan iedereen:
Welk super programma (killer app) heb jezelf toegevoegd aan je N95?
(géééén route proggies zoals Route66 etc maar al het andere wel!)
Effe een voorzetje:
Mijn programma's die ik niet wil missen en zelf heb toegevoegd:
Nokia Podcasting en LCG Jukebox

LCG Jukebox Vanwege zijn Internet radio.
Effe een voorzetje:
Mijn programma's die ik niet wil missen en zelf heb toegevoegd:
Nokia Podcasting en LCG Jukebox

LCG Jukebox Vanwege zijn Internet radio.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:39 ]
Ja, goed dit topic doorgelezen.FaNtJuH schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:49:
[...]
Hoe heb je dat gedaan met certificaten zooi dan? (route66)
Je moet eerst dat bestand signen, maar dat gaat helaas niet meer, omdat symbiansigned.com niet meer werkt. Gelukkig had ik toen het nog wel werkte een certificaat kunnen downloaden. Maar die kan dus alleen op mijn telefoon, tenzij je het IMEI nummer weet te veranderen.
Nou mijn N95 is naar de firmware alleen maar langzamer geworden!!! had het beter niet kunnen doen
krijg nog steeds elke keer als me tel. uit en aan zet die wizzard melding! kan dat uit gezet worden??
krijg nog steeds elke keer als me tel. uit en aan zet die wizzard melding! kan dat uit gezet worden??
Verwijderd
Als ik bijvoorbeeld op een website een filmpje wil kijken gaat dat niet? Moet ik dan een programma installeren?
Bestaat er ook een programma voor de N95
zoals Winamp waarmee je Shoutcast kunt streamen ?
zoals Winamp waarmee je Shoutcast kunt streamen ?
Verwijderd
Hallo,
Ik heb messenger live geinstalleerd, nu kon ik bij de eerste keer mijn hotmail mail ophalen maar nu doet hij dat niet meer. Kan ik ergens instellen dat bij verbinding met messenger hij altijd mijn mailtjes ophaald die ik op mijn hotmail account heb gekregen?
Alvast bedankt
grt, landser
Ik heb messenger live geinstalleerd, nu kon ik bij de eerste keer mijn hotmail mail ophalen maar nu doet hij dat niet meer. Kan ik ergens instellen dat bij verbinding met messenger hij altijd mijn mailtjes ophaald die ik op mijn hotmail account heb gekregen?
Alvast bedankt
grt, landser
Verwijderd
Dan was er dus sprake van een lock. Suk6Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:11:
[...]
Hmpf nee, dat was het ook niet. Maar goed, als het bij jou dus wel werkt zoals verwacht moet het ergens iets bij mij zijn. Ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik mijn webmail gebruik ipv een client.
--edit: okay, het werkt. Quitten van m'n mail app en daarna op de N95 mail checken en de verwijderde mail is ook op de Nokia weg. Wat ook meestal de praktijk is natuurlijk: ik ga niet m'n mail op m'n Nokia lezen als ik m'n laptop voor me heb.. Thanks voor de info & hulp.
Voor zover ik weet kun je niet je mail automatisch laten ophalen je kunt wel bij Berichten > Windows Live > Email syncen kiezen. Dan worden gewoon je mailtjes gesync (neem ik aan, gebruik geen hotmail)Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:28:
Hallo,
Alvast bedankt
grt, landser
Edit: Ben zelf ook niet heel erg gelukkig met de update, heb nu al 3 keer gehad dat hij gewoon uitviel en opnieuw opstarte.... Had dit eerder ook wel eens maar niet zo vaak als dat ik het nu heb. Ga dadelijk nog eens opnieuw de firmware erop zetten in de hoop dat dat verbetering met zich mee brengt.
Edit nr2: Als ik de tel op de computer aansluit en voor massa opslag kies krijg ik nu ineens de melding dat dat niet gaat omdat de geheugenkaart door andere toepassingen wordt gebruikt. Nu zou ik echt niet weten wat voor een toepassing dat dan zou moeten zijn, heb voor zover ik weet geen instellingen veranderd t.o.z.v. fw 11.xxx
Iemand bekend hiermee?
[ Voor 35% gewijzigd door digital-IMEI op 10-07-2007 23:03 ]
Verwijderd
Weet niet of je hetzelfde bedoeld maar ik had ook zo'n probleem: Live Mail stond eerst in de map berichten maar was in een keer verdwenen. Opnieuw installeren van heel Live Messenger hielp bij mij... Die functie die jij vraagt in Messenger bestaat volgens mij (nog) niet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:28:
Hallo,
Alvast bedankt
grt, landser
Onzin, met de nieuwe firmware is het signaal prima. Echt bizar wat verkopers vandaag de dag allemaal voor onzin uitkramen... Ik zou toch niet proberen om op het 'directe' af te gaan maar even te wachten en kijken wat er gebeurt. Check ook je instellingen (a-gps etc) nog eventjes.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:29:
[...]
als ik via Nokia maps ga en bij satelite info krijg ik dit direct te zien "NO satelite data available"
en als ik via menu ->tools -> gps data.... staat er no connection![]()
(ben vandaag naar nokia service point geweest die mensne wouden mij niet echt helpen. ik vroeg aan die man of mijn gps defect is? zei die medewerker ja de N95 gps chip is slecht dus u kunt beter een GPS muis nemen)
Ik heb nog geeneens zoveel verwijderd maar alle 'misschien komen ze nog een keer van pas' toepassingen en instrumenten in een map Overige gezet in de hoofdmap, ziet er allemaal gelijk een stuk opgeruimder uit!Servor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:12:
Wat kun je allemaal ook alweer verwijderen qua software? Alle (?) search plugins toch? En ik heb zojuist de Welcome Wizard en dat demo spelletje d'r af gemieterd, scheelt ook wel weer. Iemand die nog meer heeft verwijderd?
Lijkt me een leuk idee, maar aangezien het hier al zo onoverzichtelijk is lijkt het me handig als hier een nieuw topic voor wordt aangemaakt. Ik doe sowieso een postVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:31:
Vraagje aan iedereen:
[...]
Verwijderd
Ik heb het en ben er erg over te spreken!! Vanmiddag nog lekker naar de tour gekeken, goede kwaliteit en redelijk geluid. (Een stukje van) Harry Potter was gister ook erg spannendVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:57:
Zijn er hier N95 gebruikers die een TV abo hebben via Vodafone? Ik krijg het niet voorelkaar om mijzelf te registreren. Is TV ontvangst en kijken uberhaupt te doen op de N95 vraag ik me af.
Waarom je je niet kan registeren moet je even bij Vodafone zelf navragen. Kan je dan gelijk even vragen of die TV stream ook van je data 'limiet' van 50 mb afgaat? Ooit iets gehoord dat die data niet meetelt namelijk.
Daar had ik in de vorige versies ook al last van. De oplossing die ik dan gebruik is even het kaartje eruit halen (hot swappen), OK drukken en er weer in. Na de piep kabel erin en dan Massa opslag kiezen.Sjengcity schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:58:
[...]
{knip}
Edit nr2: Als ik de tel op de computer aansluit en voor massa opslag kies krijg ik nu ineens de melding dat dat niet gaat omdat de geheugenkaart door andere toepassingen wordt gebruikt. Nu zou ik echt niet weten wat voor een toepassing dat dan zou moeten zijn, heb voor zover ik weet geen instellingen veranderd t.o.z.v. fw 11.xxx
Iemand bekend hiermee?
Verwijderd
Moet ik een programma'tje installeren op filmpjes op internet te kijken via de N95, bijvoorbeeld op YouTube?
De data voor TV kijken gaat niet van je 50 MB af.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:08:
[...]
{knip}
Kan je dan gelijk even vragen of die TV stream ook van je data 'limiet' van 50 mb afgaat? Ooit iets gehoord dat die data niet meetelt namelijk.tnx
Let trouwens wel op dat als je een business abonnement hebt dat je dan vaak connecteert met het toeganspunt office.vodafone.nl. Als je gebruik wilt maken van onbeperkt TV kijken voor 7,50 dan moet voor TV connecteren met live.vodafone.com.
Ten opzichte van Orange vind ik de kwaliteit van beeld en geluid aanmerkelijk beter. Vooral als je goede 3.5G dekking hebt blijft het vloeiend gaan. Bij Orange wil het snel gaan schokken en bufferen. Wat ik wel erg jammer vind is dat er niet een nog betere kwaliteit wordt geboden als je via een 3.5G verbinding verbonden met het netwerk maar dat zal wel veel te veel bandbreedte gebruiken. Het blijven immers allemaal uni-casts en er zit (nog) geen MBMS in het netwerk.
Helaas mag niet batenrobertwebbe schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:
[...]
Daar had ik in de vorige versies ook al last van. De oplossing die ik dan gebruik is even het kaartje eruit halen (hot swappen), OK drukken en er weer in. Na de piep kabel erin en dan Massa opslag kiezen.
Net geprobeerd om die updater te installeren, doet het niet
Btw denk dat ik die tel ook maar weg ga doen, erger me dood, vandaag alleen al 2 keer m`n bushalte gemist omdat ik hier op tweakers zat te lezen
[ Voor 3% gewijzigd door digital-IMEI op 10-07-2007 23:19 ]
Verwijderd
Youtube heeft een 'eigen' versie voor mobiele telefoons: m.youtube.com. Dit is alleen niet zo boeiend want daar staan maar een klein aantal filmpjes op. Volgens de disclaimer wordt die site in de toekomst uitgebreid, we zullen zien.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:12:
Moet ik een programma'tje installeren op filmpjes op internet te kijken via de N95, bijvoorbeeld op YouTube?
Als je naar de gewone youtube (of een andere film) site gaat kan je idd de filmpjes niet openen, hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet... Heeft iets met de flashplayer te maken.....
Verwijderd
Weet iemand hoe dit precies zit?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:19:
[...]
Youtube heeft een 'eigen' versie voor mobiele telefoons: m.youtube.com. Dit is alleen niet zo boeiend want daar staan maar een klein aantal filmpjes op. Volgens de disclaimer wordt die site in de toekomst uitgebreid, we zullen zien.
Als je naar de gewone youtube (of een andere film) site gaat kan je idd de filmpjes niet openen, hoe dit technisch in elkaar zit weet ik niet... Heeft iets met de flashplayer te maken.....
1: Als je gezocht had in dit forum had je je antwoord al 5 keer gevonden
2: Vetgedrukte tekst en onderstrepen maakt op mij (en de rest) geen indruk dus is ook niet nodig
Maar omdat sommige mensen niet weten dat er rechtsboven een SEARCH functie zit, nogmaals:
Youtube heeft een hogere flashversie nodig dan aanwezig is op de tel en andere streams zijn over het algemeen in wmv formaat of iets dergelijks en dus ook niet compatible voor de N95
offtopic:
@ SimonusN95, Net eens je andere posts gelezen... Sommige mensen blijven hard-leers
@ SimonusN95, Net eens je andere posts gelezen... Sommige mensen blijven hard-leers

[ Voor 33% gewijzigd door digital-IMEI op 10-07-2007 23:35 ]
Verwijderd
Ik was zelf ook wel benieuwd hoe dit zat en het was volgens mij in dit forum nog niet eerder naar voren gekomen... Zou je iets specifieker kunnen zijn? Welke streams zijn wel en welke niet compitabel voor de N95? Ik ben namelijk nog geen site tegen gekomen (behalve dus m.youtube.com) waar ik fimpjes vanaf een site kan bekijken. Zou een nieuwe Flash Lite update van macromedia hier in de toekomst iets aan kunnen veranderen? of kan je met een N95 technisch gezien gewoon nooit films op sites bekijken?Sjengcity schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:26:
[...]
1: Als je gezocht had in dit forum had je je antwoord al 5 keer gevonden
2: Vetgedrukte tekst en onderstrepen maakt op mij (en de rest) geen indruk dus is ook niet nodig
Maar omdat sommige mensen niet weten dat er rechtsboven een SEARCH functie zit, nogmaals:
Youtube heeft een hogere flashversie nodig dan aanwezig is op de tel en andere streams zijn over het algemeen in wmv formaat of iets dergelijks en dus ook niet compatible voor de N95
Krijg je bij opstarten die melding van "bezig met installeren" ?Sjengcity schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:58:
Iemand bekend hiermee?
Voor zover ik weet moet de stream zowiesow voor realplayer zijn of je moet al 3th party software gaan gebruiken en dan (neem ik aan) in mpeg4 formaat.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:38:
[...]
Ik was zelf ook wel benieuwd hoe dit zat en het was volgens mij in dit forum nog niet eerder naar voren gekomen... Zou je iets specifieker kunnen zijn? Welke streams zijn wel en welke niet compitabel voor de N95? Ik ben namelijk nog geen site tegen gekomen (behalve dus m.youtube.com) waar ik fimpjes vanaf een site kan bekijken. Zou een nieuwe Flash Lite update van macromedia hier in de toekomst iets aan kunnen veranderen? of kan je met een N95 technisch gezien gewoon nooit films op sites bekijken?
Een update van Flash zou dit kunnen verhelpen denk ik maar zie ik niet snel gebreuren. Flash Lite is denk ik eerder bedoeld om websites en dergelijke onderdelen goed te kunnen weergeven en niet om filmpjes van Youtube te kijken maar wie weet wat de toekomst brengt.
Nop helemaal niets, net alsof je de telefoon net aanzet alleen hoef ik m`n pin niet in te toetsenDoubleD1980 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:47:
[...]
Krijg je bij opstarten die melding van "bezig met installeren" ?
Ik heb voor de rest ook geen aparte software draaien: Windows Live, Sportstracker, Mail for Exchange, Large Time en een Theme.
Ga overgens wel eens een andere theme proberen bedenk ik me nu, zou kunnen dat daar ergens een fout in zit o.i.d.....
I'll let you'll know!
Edit: Sry voor de dubbelpost
[ Voor 2% gewijzigd door digital-IMEI op 10-07-2007 23:55 . Reden: typo ]
Verwijderd
@ Sjengcity:
Niet iedereen heeft hier de tijd om even uitgebreid te gaan zoeken naar iets! Daarom ben ik blij dat ik hier vaak gelijk een antwoord krijg, maar wel telkens met hetzelfde verhaal erbij van dat ik moet zoeken!
En anders verwijder ik mijn post wel nadat ik een antwoord heb op een vraag, als het zo erg is!
Niet iedereen heeft hier de tijd om even uitgebreid te gaan zoeken naar iets! Daarom ben ik blij dat ik hier vaak gelijk een antwoord krijg, maar wel telkens met hetzelfde verhaal erbij van dat ik moet zoeken!
En anders verwijder ik mijn post wel nadat ik een antwoord heb op een vraag, als het zo erg is!
Ik bedoelde eigenlijk als je hem zelf aanzette, niet als het automatisch gebeurt. Ik kreeg dezelfde melding als jij. Ik heb in de map E:\Private\10202dce en de daar aanwezige sis bestandjes gewist. Daarna geen problemen meer met massaopslag.Sjengcity schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:54:
[...]
Nop helemaal niets, net alsof je de telefoon net aanzet alleen hoef ik m`n pin niet in te toetsenLijkt dus gewoon op een zachte reset o.i.d.
Ik heb voor de rest ook geen aparte software draaien: Windows Live, Sportstracker, Mail for Exchange, Large Time en een Theme.
Ga overgens wel eens een andere theme proberen bedenk ik me nu, zou kunnen dat daar ergens een fout in zit o.i.d.....
I'll let you'll know!
Edit: Sry voor de dubbelpost
Het is wel een beetje lui, omdat jij weinig tijd hebt moet iedereen jou snel antwoorden? Terwijl je gewoon een zoek functie hebt. Maar het is gewoon zo dat het lijkt dat je het niet eens probeerd en dat is vervelendVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:55:
@ Sjengcity:
Google eens op flash lite 3.weet je direct het antwoord op je vraag.zit zelf ook op de release te wachten.Sjengcity schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:50:
[...]
Voor zover ik weet moet de stream zowiesow voor realplayer zijn of je moet al 3th party software gaan gebruiken en dan (neem ik aan) in mpeg4 formaat.
Een update van Flash zou dit kunnen verhelpen denk ik maar zie ik niet snel gebreuren. Flash Lite is denk ik eerder bedoeld om websites en dergelijke onderdelen goed te kunnen weergeven en niet om filmpjes van Youtube te kijken maar wie weet wat de toekomst brengt.
Dafmay mij getracht te helpen? En op wat voor manier. Ik kom met een normale vraag die nergens nog geplaatst is en dan krijg ik de opmerking:Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:18:
[...]
Tuinman, Dafmay heeft getracht je te helpen maar je berichten in dit forum zijn onvriendelijk, soms zelfs beledigend en nog in slecht Nederlands ook. Dit is een techforum waar een zekere kennis geacht wordt aanwezig te zijn. Kun je niet eens proberen wat positiever over te komen en zelf ook te verdiepen in de materie?
" Heb ik gisteren nog op rapidshare gezet, zie eerdere post van mij

hij begreep mij niet eens dus laat hem z'n bijdehante opmerkingen voor zich houden
het moet van 2 kanten komen en ik nam zijn toon alleen maar over
Alsof die simpele vraag mij veel moeite doet besparen. Ik had niets aan je en helemaal niet op die toon (vanaf het 1ste moment)Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:18:
[...]
Joh los het dan lekker zelf op als je alleen maar commentaar hebt, zelfs als mensen je proberen te helpen.
ps. praat mij niet van foutloos schrijven, ict niveau is nu eenmaal mbo, ik verlaag mij tijdelijk hiero
Heren, heren...
.
Ontopic maar weer: als ik mijn telefoon weer helemaal schoon en blanco wil maken, wat kan ik dan het beste doen? De firmware opnieuw flashen (lijkt me nogal heftig en ook niet zonder risico's), een reset geven met de *#7370# code of een reset doen met die toetscombinatie (ben 'm ff kwijt - iets met de 3 en nog wat knoppen als je telefoon uitstaat)? Wat is het verschil in uitwerking van die drie opties?

Ontopic maar weer: als ik mijn telefoon weer helemaal schoon en blanco wil maken, wat kan ik dan het beste doen? De firmware opnieuw flashen (lijkt me nogal heftig en ook niet zonder risico's), een reset geven met de *#7370# code of een reset doen met die toetscombinatie (ben 'm ff kwijt - iets met de 3 en nog wat knoppen als je telefoon uitstaat)? Wat is het verschil in uitwerking van die drie opties?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic!!
Ontopic!!