Zoals ik al schreef heb ik gisteren de IHS van m'n e4300 verwijderd (hier nog de pics).
Binnenkant IHS, kijk hoe intel er veel te veel pasta tussen gedaan heeft.

IHS core enigszins schoon gemaakt.

De zwarte resten met mijn nagel weg gekrast en een klein beetje AS aangebracht (het lijkt wit, komt door de lichtinval). Daarna nog even met demi water en een keukenrol verder schoongemaakt.
Zoals je gisteren kon lezen vroeg ik of iemand wist of de Thermalright ultra 120 extreme binnen de metalen socket viel wanneer de IHS van een e4300 af was.
Na veel pics te hebben bekeken van deze koeler bevestigd op moederborden, kon ik zoals gewoonlijk niet wachten en heb vanmiddag deze koeler aangeschaft.
Deze past/valt precies tussen de metalen bracket die rond je plastic socket zit!
Nu kon ik dus eindelijk een goeie koeler kwijt op een naakte e4300.
Heel klein dun laagje AS tussen gedaan en dan rustig kruislinks de schroeven van de ultra 120 aangedraaid.
De koeler zit nu vast op een echt hele kleine core, hij zit nog niet muurvast want de koeler kan nog (met enige kracht) draaien. Ik moet nog even uitvogelen hoe deze muurvast te krijgen. (De koeler even tjes primitief vastgezet met elastiek

)

Zoals je ziet moeten er nog wat casefans in m'n bak, vandaag h2o exit gedaan en terug naar aircooling (en heb dus wat casefans nodig voor een beetje airflow).
Wel zijn de temperaturen al beter dan toen m'n e4300 (met ihs) nog onder m'n h2o zat.
Idle zijn de temps nagenoeg gelijk. Maar stressed (orthos) was m'n e4300 met IHS en h2o zo'n 60~62 graden (met Coretemp 0.95) en nu ligt stressed temp op 52~54 graden! (Dit alles met 1.435 volt in bios)
Maar goed die temperaturen kunnen nog naar beneden met een betere airflow in m'n kast.
offtopic:
Tevens ook een Thermalright hr-03 plus gekocht voor m'n 8800gts, top ding 15 graden koeler