Tip voor voorgaande poster: probeer dat niet ineens tenzij je zin hebt meteen een bios reset te doen.Razor.Timo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:24:
[...]
Ik heb een P5B Deluxe. Ik kon iig meteen booten op 1.375 Vcore en 400*8.
Hoezo?Naluh! schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:13:
[...]
Tip voor voorgaande poster: probeer dat niet ineens tenzij je zin hebt meteen een bios reset te doen.
Direct van default naar 1.375v, 400fsb, multi 8, en iets meer volt op je geheugen kan bij de 1e keer oc'en echt prima. Hier iig wel. Booten doet hij dan zeker, mijn cpu heeft alleen 1.425 vcore nodig voor 24/7@ 3200mhz.
Dat is onzin, ook al doet die het niet dan zet die de bios automatisch @ default en kan je het nog eens proberen met andere settings.Naluh! schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:13:
[...]
Tip voor voorgaande poster: probeer dat niet ineens tenzij je zin hebt meteen een bios reset te doen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ja, die c2d dingen zijn redelijk simpel over te klokken. Heb het zelf anders gedaan, 400fsb multi 6 om te kijken of dat werkte, even gekeken of het stabiel was. En toen ik wist met welke instellingen ik 400mhz fsb kon doen ben ik naar multi 8 gegaan. Als het dan niet wou booten was het bijna 100% zeker de cpu.Frag1le schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:03:
[...]
Hoezo?
Direct van default naar 1.375v, 400fsb, multi 8, en iets meer volt op je geheugen kan bij de 1e keer oc'en echt prima. Hier iig wel. Booten doet hij dan zeker, mijn cpu heeft alleen 1.425 vcore nodig voor 24/7@ 3200mhz.
Dat is de theorie ja, mijn mobo hoort dat ook te doen maar ik heb toch echt al een paar keer naar de jumper moeten grijpen.Razor.Timo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
Dat is onzin, ook al doet die het niet dan zet die de bios automatisch @ default en kan je het nog eens proberen met andere settings.
Ja, of de netvoedings stekker er uit en er weer in, diverse methodes dus.
Maar ik heb mijn E4300 er in ieder geval nooit boven de 400 FSB mee gekregen, gevalletje FSB wall denk ik zo
9x380 is de max, 6/7/8/9 x 400 of hoger (401-420 geprobeerd) boot gewoon helemaal niet en mag die stekker er dus weer uit....
Maar ik heb mijn E4300 er in ieder geval nooit boven de 400 FSB mee gekregen, gevalletje FSB wall denk ik zo
9x380 is de max, 6/7/8/9 x 400 of hoger (401-420 geprobeerd) boot gewoon helemaal niet en mag die stekker er dus weer uit....
Nou, mijn eerste OC poging:
9x300 op 1.3125. I.i.g. stijgen mijn benchmarks nu boven de E6700 uit. Dat is al een mooi begin! 9x333 op 1.325 wilde nog niet werken, maar ik kwam er ook achter dat als de geheugen timings op auto staan hij niet correct het Team Xtreme geheugen op 800Mhz zet. Misschien dat ik zelf de timings (4-4-4-10) er nog even inzet en het dan nog eens probeer. I.i.g. handmatig op 800Mhz gezet.... De superpi test ging al van 30 sec. (stock) naar 20 sec. (2,7).
9x300 op 1.3125. I.i.g. stijgen mijn benchmarks nu boven de E6700 uit. Dat is al een mooi begin! 9x333 op 1.325 wilde nog niet werken, maar ik kwam er ook achter dat als de geheugen timings op auto staan hij niet correct het Team Xtreme geheugen op 800Mhz zet. Misschien dat ik zelf de timings (4-4-4-10) er nog even inzet en het dan nog eens probeer. I.i.g. handmatig op 800Mhz gezet.... De superpi test ging al van 30 sec. (stock) naar 20 sec. (2,7).
Verwijderd
en toen maar op zoek naar een betrouwbare internet shop die de e4300 nog verkoopt
zullen er nog genoeg zijn maar ik kan ze zo 1, 2, 3 niet vinden.. shame on me
mjah m'n plan was een shuttle te gaan halen om gewoon alles standaard te laten mjah nu ik dit allemaal weer zo lees komt het oc'en weer in me naar boven
dus ff een i-net shop vinden en de hele handel maar gaan bestellen
iemand suggesties?
iemand suggesties?
Geen van de zaken in de PW heeft em nog????Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:10:
en toen maar op zoek naar een betrouwbare internet shop die de e4300 nog verkooptzullen er nog genoeg zijn maar ik kan ze zo 1, 2, 3 niet vinden.. shame on me
mjah m'n plan was een shuttle te gaan halen om gewoon alles standaard te laten mjah nu ik dit allemaal weer zo lees komt het oc'en weer in me naar boven
dus ff een i-net shop vinden en de hele handel maar gaan bestellen
![]()
iemand suggesties?
pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
Ga vanavond nog maar eens proberen de 4Ghz te bereiken met mijn E4300
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
even de pw doorgezocht en bij salland blijven steken. is eigenlijk de enigste die ik ken..
op alternate na dan, maar die heeft de 4300 niet meer
@ Razor.Timo: suc6 ben benieuwd of je het gaat halen/ welke specs heb je?

Waarom wil je nou nog een 4300 kopen eigenlijk? De 4500 is net zo duur, loopt standaard al 400 mhz harder, heeft een multi van 11 dus je kan flexibeler overklokken én het is een nieuwe stepping.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:28:
even de pw doorgezocht en bij salland blijven steken. is eigenlijk de enigste die ik ken..op alternate na dan, maar die heeft de 4300 niet meer
![]()
Allemaal voordelen tov de 4300 dus.
Verwijderd
Hmmm.
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar. Een tweaker blijft een tweaker en een tweaker doet mee aan leuke OC wedstrijden/topic's. Aangezien dit een algemeen topic is, een beetje in de ban van een soort wedstrijdje waar al veel mensen aan mee doen (met de E4300) vind ik dat ik me eigen moet bewijzen. En hier een lekkere score te zetten.!
Mocht nou dit topic te vol zitten en bijvoorbeeld morgen gesloten worden en er zou een deel 4 komen, maar tegelijkertijd ook een topic over de E4500 dan zou ik die wel nemen. Aangezien ik dan zou beginnen aan een new fresh start.!
Klinkt misschien een beetje psycho maar zo doe ik het al best wel lang.
Aangezien ik van te voren toch al weet dat ik de proc naar z'n grootje clock, lol binnen een half jaar dan he.
Net ff die IHS bij een oude 1,7GHz eraf gehaald. Ging eigenlijk best makkelijk
gewoon met stanlymes of hoe je dat ook typt
Mocht nou dit topic te vol zitten en bijvoorbeeld morgen gesloten worden en er zou een deel 4 komen, maar tegelijkertijd ook een topic over de E4500 dan zou ik die wel nemen. Aangezien ik dan zou beginnen aan een new fresh start.!
Klinkt misschien een beetje psycho maar zo doe ik het al best wel lang.

Net ff die IHS bij een oude 1,7GHz eraf gehaald. Ging eigenlijk best makkelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 14:12 ]
Ik ben er van overtuigd dat ook resultaten van een 4500 hier graag gezien worden, en anders wel in het algemene core2duo oc topic.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:13:
Hmmm.Daar heb je misschien wel gelijk in, maar. Een tweaker blijft een tweaker en een tweaker doet mee aan leuke OC wedstrijden/topic's. Aangezien dit een algemeen topic is, een beetje in de ban van een soort wedstrijdje waar al veel mensen aan mee doen (met de E4300) vind ik dat ik me eigen moet bewijzen. En hier een lekkere score te zetten.!
Wat dat bewijzen betreft: veel meer dan bewijzen dat je erg veel geluk hebt als je 4300 op stock voltage op 3 ghz kan draaien doe je niet. Overklokken is voor 99,99% mazzel hebben en voor 0,01% "kunnen". Eigenlijk is het vooral weten waar je mee bezig bent
Verwijderd
Daar heb je een zeer sterk punt 
*edit*
Dit zal um dan moeten worden, ben nog even aan het kijken of alles goed compatible is. Ik zie namelijk nergens dat de E4300 ondersteund word door het ASUS Commando bord, terwijl er toch zat mensen zijn die het wel hebben, maar ook veel mensen zijn die er probs mee hebben. Het zal wel weer aan mij liggen
hier een screenie: producten zijn te vinden @ sallandautomatisering.nl

Beetje slechte kwaliteit maar dat doet er ff niet toe
De prijzen die achter het product staan zijn exclusief btw vandaar dat het niet klopt met het eind bedrag
iedergeval het bedrag wat eronder staat is het eindbedrag.!
Ook zat ik ff zonder behuizing dus vandaar de coolermaster. En ja ik weet dat die 300Watt standaard voeding wss niet voldoende is, maar daar heb ik al wat anders voor
*edit*
Dit zal um dan moeten worden, ben nog even aan het kijken of alles goed compatible is. Ik zie namelijk nergens dat de E4300 ondersteund word door het ASUS Commando bord, terwijl er toch zat mensen zijn die het wel hebben, maar ook veel mensen zijn die er probs mee hebben. Het zal wel weer aan mij liggen
hier een screenie: producten zijn te vinden @ sallandautomatisering.nl

Beetje slechte kwaliteit maar dat doet er ff niet toe

De prijzen die achter het product staan zijn exclusief btw vandaar dat het niet klopt met het eind bedrag

Ook zat ik ff zonder behuizing dus vandaar de coolermaster. En ja ik weet dat die 300Watt standaard voeding wss niet voldoende is, maar daar heb ik al wat anders voor
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 22:08 ]
Opstelling:
- P5B;
- E4300 (Uit week 44 meen ik);
- Team Xtreem 6400 Dark 2048 geheugen;
- Coolermaster 380W voeding;
- WD 320gb (sata, Maxtor 160gb (pata), Raptor 74gb (s-ata), 160 GB (p-ata);
- Asus 8600GT 512 Silent.
Als cooler heb ik de Scythe Ninja.
Overclocken lukt tot 2,9Ghz. Dan is het syteem 'redelijk' stabiel, maar loopt nog vast af en toe. Op 2,7 Ghz draait ie goed. De temperaturen stijgen volgens TAT naar 60 graden, als ik spellen speel op 2,7 Ghz. Best veel, toch?
vCore is meestal default (1,325 v). Als ik mijn voltage verhoog dan stijgen de temperaturen al snel naar 60/70 graden met Orthos...
Ik vraag mij af of mijn voeding (380W, Coolermaster) niet te zwak is? Heb er immers vier hardeschijven in zitten á 20W (denk ik).
Ik weet eerlijk gezegd niet wat mijn bottleneck zou kunnen zijn.....
- P5B;
Overclocken lukt tot 2,9Ghz. Dan is het syteem 'redelijk' stabiel, maar loopt nog vast af en toe. Op 2,7 Ghz draait ie goed. De temperaturen stijgen volgens TAT naar 60 graden, als ik spellen speel op 2,7 Ghz. Best veel, toch?

vCore is meestal default (1,325 v). Als ik mijn voltage verhoog dan stijgen de temperaturen al snel naar 60/70 graden met Orthos...
Ik vraag mij af of mijn voeding (380W, Coolermaster) niet te zwak is? Heb er immers vier hardeschijven in zitten á 20W (denk ik).
Hoeveel ampere zit er op die 12 volts lijn van je voeding? En heb je de lijnen al gecheckt of doorgemeten? Vergeet niet dat overklokken ook een zware impact heeft op je voeding.
Wellicht dat de 380w voeding icm met andere onderdelen in je systeem + overclock te magertjes is.
Wellicht dat de 380w voeding icm met andere onderdelen in je systeem + overclock te magertjes is.
[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 24-10-2007 12:58 ]
Je kan waarschijnlijk nog wel wat verder komen met meer volt op je cpu alleen lopen je temps wel een beetje hoog op dus erg veel ruimte heb je daar ook niet meer inPlacid_K schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:53:
Opstelling:
- P5B;
Ik denk niet dat het je voeding is eerlijk gezegd, zeker aangezien je nog niet eens je vcore verhoogd hebt. Haal anders even alle niet essentiële hardware los en test eens of hij het dan nog niet trekt. 1 hd, mobo, cpu en videokaart moet in principe genoeg hebben aan 380W.
Ik heb altijd met een multiplier van 9 gewerkt. Misschien een keer 8 proberen?
Dat verhaal over de geheugendividers is mij niet geheel duidelijk. Straks even op internet grasduinen over de hoe en de wat ervan.
Dat verhaal over de geheugendividers is mij niet geheel duidelijk. Straks even op internet grasduinen over de hoe en de wat ervan.
Wat is er niet duidelijk aan dan?Placid_K schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:11:
Ik heb altijd met een multiplier van 9 gewerkt. Misschien een keer 8 proberen?
Een divider is gewoon de verhouding tussen je fsb en je memsnelheid. Dus bij een 1:1 divider is je mem snelheid gelijk aan je fsb. Bij een 2:3 is je memsnelheid 1.5 keer groter dan je fsb etc etc.
PCI-e voltage wat omhoog gooien? Creeert ook in veel gevallen een FSB "invisi-wall".bassie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:56:
[...]
Kijk is op xs rond, zeker daar moet zat tevinden zijn.
[...]
Wat bedoel je met originele waardes? Voor mobo gewoon bios reset doen?
[...]
Lijkt erop dat je op een fsb wall zit. Voor de zekerheid nog is proberen met wat meer prik op je chipset? EDIT: Probeer is wat meer V op je southbridge, volgens mij zit je FSB PLL aan de southbridge bij de p5b,.
[...]
Cpu-z niet gebruiken voor voltages, daar zijn andere progjes voor.
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060
Bedoel je dat het voltage omhoog voor een wal zorgt? Of bedoel je dat het je wal hoger kan leggen.Chrono Trigger schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:18:
[...]
PCI-e voltage wat omhoog gooien? Creeert ook in veel gevallen een FSB "invisi-wall".
offtopic:
Lang gelede dat ik dat gepost heb zeg
Lang gelede dat ik dat gepost heb zeg
Met Crucial Ballistix PC6400 eindelijk mn E4300 stabiel op 3.06GHZ (340x9)
Hij is al 11 uur aant stressen met Orthos en dat gaat tot nu toe zonder errors
Hij wordt 70 graden stressed op (even uit mn hoofd) 1,45V en geheugen op 2,25V met een Scythe Infinity (pressure mounted).
Heb mijn E4400 op 3GHz (334*9, 1.38v) draaien onder een Arctic Freezer, temps komen ook ergens in de 70 graden. Heb een beetje het idee dat de CPU een FSBwall heeft rond de 340
Sig
Verwijderd
Uuhm jij verwacht dat als je een FSB hebt van 334 en je temps zitten op 70 graden dat je dan een FSB wall hebt op 340
vind je het gek dat je niet zo ver komt.. ding word gewoon te heet
en jij verwacht dat ik het niet getest heb met 6*350 of hoger
Sig
Verwijderd
Oow
jawel hoor
niet dus.
Njah tot hoeveel hoger heb je ut geprobeerd ? want FSB wall heb je zo verbroken
meestal dan he

Njah tot hoeveel hoger heb je ut geprobeerd ? want FSB wall heb je zo verbroken

Hoe dan?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:19:
want FSB wall heb je zo verbroken
340-450 (in grote stappen vanaf de 350), 340 was nog wel stabiel maar vond 334 mooier staan
chipsetvoltages verhogen helpt ook niet, lossere straps ook niet.
als je me kan helpen om me FSB hoger te krijgen zou je me heel gelukkig maken
chipsetvoltages verhogen helpt ook niet, lossere straps ook niet.
als je me kan helpen om me FSB hoger te krijgen zou je me heel gelukkig maken
[ Voor 20% gewijzigd door treative op 05-11-2007 16:34 ]
Sig
Verwijderd
Mocht je een super slechte stepping op je CPU hebben kan ik nog wel begrijpen dat het k*t is je fsb te verhogen, hier ga ik niet vanuit
verder ga ik er overigens wel vanuit dat jullie goed geheugen hebben 
En natuurlijk bijbehorend (redelijk) oc mobo...
Fsb kun je bijna altijd verhogen tot je op het max zit van je mobo
of tot de max van je CPU
Dus ff specs posten aub
dat zou wel wat helpen jullie te helpen
Fsb kun je bijna altijd verhogen tot je op het max zit van je mobo
Dus ff specs posten aub
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 19:39 ]
Specs:Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:31:
Mocht je een super slechte stepping op je CPU hebben kan ik nog wel begrijpen dat het k*t is je fsb te verhogen, hier ga ik niet vanuitverder ga ik er overigens wel vanuit dat jullie goed geheugen hebben
Fsb kun je bijna altijd verhogen tot je op het max zit van je moboof tot de max van je CPU
![]()
Dus ff specs posten aubdat zou wel wat helpen jullie te helpen
C2D E4400 (heeft al moeite vanaf 340MHz)
Gigabyte P35 DS4 (redelijk oc mobo
Corsair PC6400 (gaat makkelijk tot 850 MHz op 4-4-4-12)
ik hoop dat dit je helpt mij te helpen

Sig
Aan al die voorwaarden voldoe ik en toch kom ik op 2 moederborden niet stabiel op 400 mhz fsb met mijn 4400.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:31:
Mocht je een super slechte stepping op je CPU hebben kan ik nog wel begrijpen dat het k*t is je fsb te verhogen, hier ga ik niet vanuitverder ga ik er overigens wel vanuit dat jullie goed geheugen hebben
Fsb kun je bijna altijd verhogen tot je op het max zit van je moboof tot de max van je CPU
![]()
Dus ff specs posten aubdat zou wel wat helpen jullie te helpen
Verwijderd
@Treative.. dat mobo dat je hebt haalt met gemak een FSB van 600
trust me
Je zegt dat je geheugen makkelijk overclocked naar 850 mhz.. dat geloof ik wel.
@Naluh: Ok dat is leuk om te horen
Mag ik van jullie beide jullie instellingen weten? bios voltages etc etc vanafwaar het instabiel word?
Je zegt dat je geheugen makkelijk overclocked naar 850 mhz.. dat geloof ik wel.
Mag ik van jullie beide jullie instellingen weten? bios voltages etc etc vanafwaar het instabiel word?
400 fsb is niet meer 100 stabiel, hij boot wel en lijkt alles goed te doen maar onder zware belasting bevriest het systeem op een gegeven moment. Geen enkele waarschuwing vooraf, ook niet tijdens Orthos testen, gewoon patsboem, helemaal vast. Of hij het bij 399 ook doet weet ik nietVerwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:07:
@Treative.. dat mobo dat je hebt haalt met gemak een FSB van 600trust me
Je zegt dat je geheugen makkelijk overclocked naar 850 mhz.. dat geloof ik wel.![]()
Mem loopt op 2,1v (waarde die corsair ervoor opgeeft), de rest op stock voltage. Ik heb de rest ook wel eens 0,2 verhoogd maar dat liet de boel nog steeds niet stabiel lopen.
Typisch overigens: het ding wil op multiplier 7 al niet eens op 340 fsb stabiel lopen, op 6 en 8 geen enkel probleem. Ook dit was precies hetzelfde op 2 moederborden (wel allebei p35-DS3R maar het zou toch wel heel typisch zijn als allebei de bordjes er op precies hetzelfde punt geen zin meer in hebben).
Verwijderd
Ok daar gaan we...
Ten eerste dat je op een bepaalde multiplier niet dezelfde FSB in kan stellen als bij een andere multiplier wel is dus die wall
das kut maar daar komen we wel uit.
Als het goed is heb je dus nu je CPU op 3GHz lopen, op (hoeveel volt?) en heb je jou geheugen op ongeveer 375MHz lopen met divider 1:1 is dit zo? want dan zit je goed
Zodra je nu je FSB verhoogt gaat je geheugen mee omhoog.. dus als je jou geheugen standaard al overclocked had gaat die niet meer mee omhoog omdat ie dan al aan z'n max zit waardoor het lijkt alsof je een wall hebt
Alle voltages + 0,2? geld dat ook voor je Vcore? want die kan namelijk nog veeel hoger
De P35 serie zijn toch wel goeie oc mobo's
ik zelf heb de P35-DS3 genomen die kan al een hele hoge FSB halen
die van jou kan weer 1 stapje hoger die heeft op verschillende sites bij enkele personen een FSB gehaald voor net boven de 600 
Natuurlijk is dit f*cking zwaar voor je bord
mjah daar kom je gelukkig ook nog niet aan toe
Ik zie je antwoord wel tegemoed
Ten eerste dat je op een bepaalde multiplier niet dezelfde FSB in kan stellen als bij een andere multiplier wel is dus die wall
Als het goed is heb je dus nu je CPU op 3GHz lopen, op (hoeveel volt?) en heb je jou geheugen op ongeveer 375MHz lopen met divider 1:1 is dit zo? want dan zit je goed
Zodra je nu je FSB verhoogt gaat je geheugen mee omhoog.. dus als je jou geheugen standaard al overclocked had gaat die niet meer mee omhoog omdat ie dan al aan z'n max zit waardoor het lijkt alsof je een wall hebt
Alle voltages + 0,2? geld dat ook voor je Vcore? want die kan namelijk nog veeel hoger
De P35 serie zijn toch wel goeie oc mobo's
Natuurlijk is dit f*cking zwaar voor je bord
Ik zie je antwoord wel tegemoed
Geheugen loopt op 450 mhz, niet 1 op 1 dus. Maar met het testen heb ik het gewoon 1 op 1 gezet uiteraard. Het is 6400 geheugen overigens. Op 900mhz met 5-5-5-15 100% stabiel.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:58:
Ok daar gaan we...
Ten eerste dat je op een bepaalde multiplier niet dezelfde FSB in kan stellen als bij een andere multiplier wel is dus die walldas kut maar daar komen we wel uit.
Ik heb idd geen 1,5 gehad op mijn vcore, dat is overigens ook niet echt een optie gezien de temps die ik dan krijg.Alle voltages + 0,2? geld dat ook voor je Vcore? want die kan namelijk nog veeel hoger
De P35 serie zijn toch wel goeie oc mobo'sik zelf heb de P35-DS3 genomen die kan al een hele hoge FSB halen
die van jou kan weer 1 stapje hoger die heeft op verschillende sites bij enkele personen een FSB gehaald voor net boven de 600
Natuurlijk is dit f*cking zwaar voor je bordmjah daar kom je gelukkig ook nog niet aan toe
Verwijderd
Luchtkoeling is een leuke bottleneck 
Mjah naar verhoging van je vcore kun je al veel verder en dan nog rommelen met je geheugen etc dan komt het goed
Mjah ga je nog veranderen van koeling, of vind je het wel best zo?
Mjah naar verhoging van je vcore kun je al veel verder en dan nog rommelen met je geheugen etc dan komt het goed
Vind het wel best zo. Heb een scythe Infinity.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:15:
Luchtkoeling is een leuke bottleneck
Maar net dus even geprobeerd met 2,1v geheugen, +0,2 fsb, +0,1 pci-e, +0,1mchb (of whatever
De hogere vcore lijkt geen enkel effect te hebben, dit zijn precies de verschijnselen die ik eerder ook al had. Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat deze cpu gewoon geen 400 (+) fsb wil slikken. Als er nou vooruitgang in zat maar de voltageverhogingen lijken niks uit te maken.
PCI-E op 100 gezet, geheugen 1 op 1 met fsb. 410 mhz dus, terwijl het makkelijk 450 100% stabiel kan lopen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:56:
PCI-E gelocked ?
En geheugen snelheid verlaagd voor het overclocken ?
Zelfde probleem hier, maar dan op 347MHz, de pc start wel op maar freezed na 4 min stressen. Hierbij maakt het niet uit of de vCore op 1.36v staat of 1.5.Naluh! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:53:
[...]
Vind het wel best zo. Heb een scythe Infinity.
Maar net dus even geprobeerd met 2,1v geheugen, +0,2 fsb, +0,1 pci-e, +0,1mchb (of whatever) en 1,5 vcore. Geheugen 1 op 1, multi op 6 gezet en vervolgens 410 fsb ingesteld. Dan komt ie niet eens in het opstartscherm. 405 fsb uitgeprobeerd, wel opstartscherm maar freeze tijdens laden windows.
De hogere vcore lijkt geen enkel effect te hebben, dit zijn precies de verschijnselen die ik eerder ook al had. Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat deze cpu gewoon geen 400 (+) fsb wil slikken. Als er nou vooruitgang in zat maar de voltageverhogingen lijken niks uit te maken.
Sig
En bij jou is het aan je specs te zien ook erg onwaarschijnlijk dat je bordje het niet trekt. Dat riekt toch echt naar FSB-wall op de cputreative schreef op woensdag 07 november 2007 @ 02:21:
[...]
Zelfde probleem hier, maar dan op 347MHz, de pc start wel op maar freezed na 4 min stressen. Hierbij maakt het niet uit of de vCore op 1.36v staat of 1.5.
De celeron 420 heeft ook een FSB wall bij 400MHz. Zou dus best kunnen dat deze cpu-tjes er ook last van hebben. Mijn celeron kan ik van 1,6 naar 3,1GHz overklokken en het voltage verlagen naar 1.22volt. Een MHz meer op de FSB is niet meer booten, terwijl er normaal gesproken echt nog wel wat ruimte zou moeten zijn. Zeker met dat voltage 
Als het geheel instabiel wordt ligt het vaak aan wat anders, bij een FSB wall start ie gewoon niet meer. Zonder echt aanwijsbare reden
Als het geheel instabiel wordt ligt het vaak aan wat anders, bij een FSB wall start ie gewoon niet meer. Zonder echt aanwijsbare reden
ja daarom, maar jij hoeft niet te treuren, er zijn ergere gevallenNaluh! schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:36:
[...]
En bij jou is het aan je specs te zien ook erg onwaarschijnlijk dat je bordje het niet trekt. Dat riekt toch echt naar FSB-wall op de cpu.
Sig
Ik mopper ook niet, loop op bijna stock voltage 3,0 ghz met 1500mhz bus, dat is voorlopig wel snel genoeg. Ergens volgend jaar nog eens een penryn erin gooientreative schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:44:
[...]
ja daarom, maar jij hoeft niet te treuren, er zijn ergere gevallen
ik heb deze week ook een setje gehaald
kingston 6400 1GB 2x
Asus P5B E
E4400
artic cooler
kreeg eerst het moederbord niet hoger dan 325fsb heb toen de artic omgedraaid zodat deze richting northbridge blaast deze werd nogal warm. maar hij ging nog niet hoger, toen even de southbridge gevoeld ook heet 12cm Fan er voor.
Haal nu wel de 400FSB, cpu wil helaas nog niet hoger dan 3250
zou het een voltage issue kunnen zijn?
idle 1.4v
onderload 1.36v (temp 53 AI suite,tat zegt 46)
volgens AI suite is dat ok ?
kingston 6400 1GB 2x
Asus P5B E
E4400
artic cooler
kreeg eerst het moederbord niet hoger dan 325fsb heb toen de artic omgedraaid zodat deze richting northbridge blaast deze werd nogal warm. maar hij ging nog niet hoger, toen even de southbridge gevoeld ook heet 12cm Fan er voor.
Haal nu wel de 400FSB, cpu wil helaas nog niet hoger dan 3250
zou het een voltage issue kunnen zijn?
idle 1.4v
onderload 1.36v (temp 53 AI suite,tat zegt 46)
volgens AI suite is dat ok ?
Ik ben ook van plan een e4300 te kopen
CPU:
Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) 775 1.8GHz 4x200MHz 2MB Boxed Beoordeling: zeer goed € 94,-
reden: clockt goed over en is goedkoop maar toch snel
De E4500 is maar een paar euro duurder ik denk dat dat heb word.
Intel Core 2 Duo E4500 775 2.2GHz 4x200MHz 2MB Retail Beoordeling: geen € 100,73
clockt die net zo goed?
GEHEUGEN:
56 Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 2x1GB PC2-5300 5 Beoordeling: zeer goed € 34,31
reden: Goedkoop en clockt goed over volgens veel mensen hier.
moederbord ben ik nog niet helemaal over uit ik kom van het amd 939 platvorm en weet dat ik daar toen een nforce4 chipset moest hebben omdat die het snelste was, welk chipset moet ik nu hebben welke is het beste? alle info is welkom.
MOEDERBORD:
22 Asrock ConRoe1333-GLAN, i945GC A2 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II) 775 945GC A2 ATX PCI-e SATA Beoordeling: geen € 33,95
reden: ik wil een goedkoop moederbord met wel een aantal specifieke eisen
sata2/ Gb lan/ PCI-e/ compatibel met quad core voor upgrades later/
zoals je ziet moet het allemaal een beetje lowbudget maar ook een beetje prestatie gericht met oog op de toekomst.
CPU:
Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) 775 1.8GHz 4x200MHz 2MB Boxed Beoordeling: zeer goed € 94,-
reden: clockt goed over en is goedkoop maar toch snel
De E4500 is maar een paar euro duurder ik denk dat dat heb word.
Intel Core 2 Duo E4500 775 2.2GHz 4x200MHz 2MB Retail Beoordeling: geen € 100,73
clockt die net zo goed?
GEHEUGEN:
56 Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 2x1GB PC2-5300 5 Beoordeling: zeer goed € 34,31
reden: Goedkoop en clockt goed over volgens veel mensen hier.
moederbord ben ik nog niet helemaal over uit ik kom van het amd 939 platvorm en weet dat ik daar toen een nforce4 chipset moest hebben omdat die het snelste was, welk chipset moet ik nu hebben welke is het beste? alle info is welkom.
MOEDERBORD:
22 Asrock ConRoe1333-GLAN, i945GC A2 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II) 775 945GC A2 ATX PCI-e SATA Beoordeling: geen € 33,95
reden: ik wil een goedkoop moederbord met wel een aantal specifieke eisen
sata2/ Gb lan/ PCI-e/ compatibel met quad core voor upgrades later/
zoals je ziet moet het allemaal een beetje lowbudget maar ook een beetje prestatie gericht met oog op de toekomst.
[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 30-11-2007 17:40 ]
Persoonlijk zou ik geen asrock nemen en zeker niet zo'n goedkope, je mag dan van geluk spreken als je bord de 333 fsb haalt volgens mij.
Ik zou je een 965P DS3 of P35 DS3 aanraden of een vergelijkbaar bord van asus ofzo.
Prijzen daarvan zitten rond de 90-100 mocht dat boven je budget liggen zou ik je aanraden ipv een e4300 of e4400 een e2140 of e2160 te halen wat het weer beetje compenseert. Prijzen van de laatste 2 liggen rond de 50-60 en klokken allebei ook goed over.
Ik zou je een 965P DS3 of P35 DS3 aanraden of een vergelijkbaar bord van asus ofzo.
Prijzen daarvan zitten rond de 90-100 mocht dat boven je budget liggen zou ik je aanraden ipv een e4300 of e4400 een e2140 of e2160 te halen wat het weer beetje compenseert. Prijzen van de laatste 2 liggen rond de 50-60 en klokken allebei ook goed over.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
bordje van rond de 100euro past opzich ook nog wel in het budgetpsychoclown schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:26:
Persoonlijk zou ik geen asrock nemen en zeker niet zo'n goedkope, je mag dan van geluk spreken als je bord de 333 fsb haalt volgens mij.
welke chipset is het beste/snelste dan?
Voor ik mezelf lekker zit te maken met het idee een nieuw mobo te kopen, een vraagje.
Kan je van een E4400 de multiplier kan verlagen, naar 8x?
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Ja je kunt van 6x tot 10x instellen als ik me niet vergis. De e4300 kan iig van 6x tot 9x.Gkirmathal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:45:
Voor ik mezelf lekker zit te maken met het idee een nieuw mobo te kopen, een vraagje.
P35 is van die 2 chipsets de nieuwere, de P35 DS3 scoort iig erg goed al zijn er natuurlijk meerdere goede borden. Zelf heb ik de 965P DS3 en P35 DS3 op dit moment en geen spijt van, erg lekkere bordjes. Voor andere goede borden moet je even googlen of searchen op GoT ben ik bangkoekoek2003nl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:44:
[...]
bordje van rond de 100euro past opzich ook nog wel in het budget
welke chipset is het beste/snelste dan?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik denk dat de druk van m'n Thermalright ultra 120 extreme de core van mijn IHS'loze e4300 heeft geplet.
Helaas rond 17:00uur (terwijl ik gewoon aan het gamen was) zodat ik geen kans meer heb om een nieuwe cpu te gaan kopen vandaag.
Waarschijnlijk ga ik maandag een e6750 kopen, eerst uitzoeken welke cpu het meeste bang-for-you-buck is.
* Frag1le pinkt nog een traantje weg
Je hebt momenteel toch ook de 4500 en 4600? Die zijn van een nieuwe stepping en schijnen ook te klokken als een gek. Je loopt alleen wel het risico dat je de FSB niet al te ver op kan schroeven.Frag1le schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:08:
[afbeelding]
Ik denk dat de druk van m'n Thermalright ultra 120 extreme de core van mijn IHS'loze e4300 heeft geplet.
Helaas rond 17:00uur (terwijl ik gewoon aan het gamen was) zodat ik geen kans meer heb om een nieuwe cpu te gaan kopen vandaag.
Waarschijnlijk ga ik maandag een e6750 kopen, eerst uitzoeken welke cpu het meeste bang-for-you-buck is.
* Frag1le pinkt nog een traantje weg
Verwijderd
Kan het zo zijn dat je door slecht geheugen je cpu minder ver kan overklokken of een hogere vcore moet toepassen voor dezelfde oc?
Ik had namelijk gskill 4-4-4-12 800mhz 2gb. met dit geheugen kon ik mijn e4300 stabiel krijgen op 3.0ghz met 1.325v. willde ik 3.2 draaien moest ik ver boven de 1.42v draaien.
ik heb nu kingston hyperx pc8500 geheugen ( ik dacht lekker 1066mhz draaien, maar niet op mijn mobo p5n-e sli
foutje )
en heb mijn systeem nu stabiel draaien op 3.15mhz met 1.375v en stressed wordt volgens speedfan 4.33 core1 en core2 50 graden.
Ik had namelijk gskill 4-4-4-12 800mhz 2gb. met dit geheugen kon ik mijn e4300 stabiel krijgen op 3.0ghz met 1.325v. willde ik 3.2 draaien moest ik ver boven de 1.42v draaien.
ik heb nu kingston hyperx pc8500 geheugen ( ik dacht lekker 1066mhz draaien, maar niet op mijn mobo p5n-e sli
en heb mijn systeem nu stabiel draaien op 3.15mhz met 1.375v en stressed wordt volgens speedfan 4.33 core1 en core2 50 graden.
Oops
[ Voor 182% gewijzigd door koekhapperr op 09-12-2007 14:10 ]
http://img465.imageshack.us/img465/365/g5bd30etmpdk3.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/2310/naamloos2zl2.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/3350/naamloos3qj1.jpg
E2140 op 1.25v
http://img356.imageshack.us/img356/2310/naamloos2zl2.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/3350/naamloos3qj1.jpg
E2140 op 1.25v
[ Voor 72% gewijzigd door koekhapperr op 09-12-2007 14:26 ]
http://img101.imageshack.us/img101/5624/screenre4.png
100% OC, 1.5V
Prime stable
100% OC, 1.5V
Prime stable
[ Voor 4% gewijzigd door KingNothing op 27-01-2008 16:31 ]
Die-hard Brexiteer
Nog een paar uurtjes erbij en dan geloof ik je. 
Bij mij is hij er weleens na 2 uur en 3 kwartier uitgeklapt. Ik probeer altijd 6 uur te halen met stressen.
Bij mij is hij er weleens na 2 uur en 3 kwartier uitgeklapt. Ik probeer altijd 6 uur te halen met stressen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Na een uur Orthos ben ik er wel van overtuigd dat mijn pc stabiel blijft bij alledaags gebruik.Smarron schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:31:
Nog een paar uurtjes erbij en dan geloof ik je.
Maar goed ik stress nog wel wat langer maar eerst even 3.8GHZ proberen
Die-hard Brexiteer
als ik hier op mijn quad orthos of prime draai dan is het na 5 min al raak.KingNothing schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:46:
[...]
Na een uur Orthos ben ik er wel van overtuigd dat mijn pc stabiel blijft bij alledaags gebruik.
Maar goed ik stress nog wel wat langer maar eerst even 3.8GHZ proberen
maar ik kan gewoon gamen, windows gebruiken, en weet ik wat allemaal
heb nooit ergens problemen mee gehad.
orthos zegt dus ook niet alles.
ik ken ook mensen die hem 8 uur orthos stable hebben, maar zogou ze gaan gamen, of renderen klapt die er uit.
[ Voor 13% gewijzigd door MexxT op 27-01-2008 18:20 ]
Audi S3
Dat geloof ik zeker wel, daar ben ik ook van overtuigd. Ik heb het zelf ook een tijd gehad met mijn vorige setup.KingNothing schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:46:
[...]
Na een uur Orthos ben ik er wel van overtuigd dat mijn pc stabiel blijft bij alledaags gebruik.
Orthos is idd slechts een middel om de stabiliteitskans te vergroten. Het geeft uiteraard nog geen garanties. OCCT is bijv. ook een optie als backup samen met alle andere benchmark programma's.MexxT schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:19:
als ik hier op mijn quad orthos of prime draai dan is het na 5 min al raak.
maar ik kan gewoon gamen, windows gebruiken, en weet ik wat allemaal
heb nooit ergens problemen mee gehad.
orthos zegt dus ook niet alles.
ik ken ook mensen die hem 8 uur orthos stable hebben, maar zogou ze gaan gamen, of renderen klapt die er uit.
Persoonlijk vind ik dat een OC die succesvol geacht wordt, ook minimaal de stresstests moet kunnen doorstaan. Het is gewoon feit dat je cpu rekenfouten maakt als een stresstest niet succesvol is. Wanneer deze fouten zouden kunnen komen is voor mij ook onduidelijk, alleen de kans is vele malen groter dan wanneer een stresstest geen fouten geeft.
Ik kan met mijn E2140 booten op 3424Mhz (zie sig), echter is hij pas stabiel op 3200Mhz. Zelfs gamen ging op 3424Mhz, maar dit is voor mij persoonlijk geen reden om hem stabiel te kunnen noemen.
Verwijderd
Beste mensen hier,
Mijn systeempje:
Gigabyte 965G (<-- ja ik weet) DS3
E4300 met een dikke SI-128 (gelapt en wel)
Team Extr. pc6400 4-4-4-12
Ik krijg mijn fsb wall bij 380, op zich geen probleem want bij 360 loopt hij netjes stabiel, bij orthos komt temp niet boven 64c al heb ik vcore op 1.50625 lopen.
Nu is mijn probleem, dat al bij een fsb van > 266 ik IEDERE KEER een cold boot krijg, en het vaak een tijdje duurt voor ik em aan de praat krijg. Verder maak ik geen gebruik van de integrated graphics, want ik heb er een 8800GTS 640 in gehangen.
Is er een manier om die cold boot te vermijden?
Mijn systeempje:
Ik krijg mijn fsb wall bij 380, op zich geen probleem want bij 360 loopt hij netjes stabiel, bij orthos komt temp niet boven 64c al heb ik vcore op 1.50625 lopen.
Nu is mijn probleem, dat al bij een fsb van > 266 ik IEDERE KEER een cold boot krijg, en het vaak een tijdje duurt voor ik em aan de praat krijg. Verder maak ik geen gebruik van de integrated graphics, want ik heb er een 8800GTS 640 in gehangen.
Er is een kans dat het helpt om met je voltages van je NB of FSB of een andere te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:39:
Beste mensen hier,
Mijn systeempje:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Ja, ik ga het eens proberen. Ik maak me wel zorgen om de temp van mijn NB, aangezien deze meestal rap naar de 60c gaat met stressen (speedfan temp), ik heb eens gevoeld aan de NB heatsink die wordt dan echt gloeiend heet! In tegenstelling tot mijn cpu headsink (SI-128) die ondanks gelapt te zijn hooguit lauw wordt (zonder fan onder stress). Dus als ik de volt. van mijn NB en FSB verhoog (fsb is al met 0.1v verhoogt), dan wordt denk ik mijn chipset instabiel.-The_Mask- schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:46:
[...]
Er is een kans dat het helpt om met je voltages van je NB of FSB of een andere te spelen.
Bij een review van de Gigabyte GA 965G DS3 werd zowieso al erbij gezegd dat het niet echt geschikt was voor een permanente overklock. Dit kan ik beamen aangezien hij altijd cold boot probs heeft
beste mensen,
ik heb een ga-p35-ds4 in men computertje zitten met een E4300
iedere keer als ik mijn FSB MHz aanpas naar bijv: 266 en opsla reboot mijn cimputer en start ie windows op.
maar dan kijk ik dus naar mijn snelheid en staat ie gewoon weer op 200 MHz
iemand ideeen?
iedere keer als ik mijn FSB MHz aanpas naar bijv: 266 en opsla reboot mijn cimputer en start ie windows op.
iemand ideeen?
Overklok lukt niet, bios reset bij opstarten en je zit gewoon weer op 200. Dus, andere instellingen proberen.diminator schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:08:
beste mensen,
iemand ideeen?
Ik heb een E4400 en een nvidia 650i sli moederbord,maar ik krijg hem niet boven de 2.65 ghz en dan nog moet ik er 1.5 volt doorjagen.Heb ik nu gewoon een slechte overclocker of ligt het aan het moederbord?
jah maar als ik dan weer in de bios kijk staat er gewoon 266 MHz, en ik heb het al aan meerdere mensen gevraagd en foto' s laten zien, en ze zeggen allemaal dat het gewoon met deze instellingen moet werken
Laat ons die foto's van je bios en ook van bijvoorbeeld CPU-Z eens zien.diminator schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:18:
jah maar als ik dan weer in de bios kijk staat er gewoon 266 MHz, en ik heb het al aan meerdere mensen gevraagd en foto' s laten zien, en ze zeggen allemaal dat het gewoon met deze instellingen moet werken
AMD Nieuwsdiscussie
ja ik goed, ik ben nu op stage, dus dat zal ik vanavond online zetten, ksnap er zelf helemaal niets van het zou gewoon moeten werken
kom op, weet niemand hier een oplossing voor?
En als je dan save en exit doet en de computer opnieuw opstart staat de CPU Host Clock Control dan nog wel op Enabled zo niet dan is je overklok niet stabiel -> meer volt op je MEM en CPU.
Ik zie trouwens ook dat je je FSB : RAM niet 1:1 loopt dus zet je RAM maar op de laagst mogelijke settings en dan zou het moeten werken
Ik zie trouwens ook dat je je FSB : RAM niet 1:1 loopt dus zet je RAM maar op de laagst mogelijke settings en dan zou het moeten werken
AMD Nieuwsdiscussie
ok klinkt misschien heel noob, maar kzie het niet staan
op welke screenie staat het?
Op het 1 na laatste screenshot. Zie je daar 800 en 1066 staan? Je geheugen trekt 1066 niet, waardoor je bios zichzelf reset en op 200 zet. Zet je geheugen dus niet op auto, maar op 1:1.
ok bedankt ik zal dat direct proberen als ik thuis ben
arch dat was helaas niet de oplossing 
nog meer ideeen of tips?
nog meer ideeen of tips?
Ik heb sinds een paar dagen ook een e4300 2dehands gekocht, totdat de e8400 normaal verkrijgbaar zijn 
Dit icm een asus p5k pro moederbord.
Nu heb ik mijn processor op 375x8= 3ghz met een Vcore van 1.425
Getest en al met prime en gewoon stabiel.
Alleen nu komt het rare probleem, heelvaak als ik de pc opstart dan krijg ik geen post, dan moet ik weer opnieuw naar de bios en restarten, als die het dan doet, dan is er niks aan de hand ?
Waarom wilt de pc soms niet meteen booten?
Kan het de voeding zijn die te zwak is? Eem 480watt redelijk b merk voeding, met een ati 3870 = stock, en 3x hdd's. Bij speedfan geeft die als 12v = 11.4v aan.
Ik heb de voltages van de FSB termination, CPU PPL en Northbridge voltages al allemaal omhoog gegooit totdat asus het geel aangaf, dit heeft helaas niet echt resultaat.
Dit icm een asus p5k pro moederbord.
Nu heb ik mijn processor op 375x8= 3ghz met een Vcore van 1.425
Getest en al met prime en gewoon stabiel.
Alleen nu komt het rare probleem, heelvaak als ik de pc opstart dan krijg ik geen post, dan moet ik weer opnieuw naar de bios en restarten, als die het dan doet, dan is er niks aan de hand ?
Waarom wilt de pc soms niet meteen booten?
Kan het de voeding zijn die te zwak is? Eem 480watt redelijk b merk voeding, met een ati 3870 = stock, en 3x hdd's. Bij speedfan geeft die als 12v = 11.4v aan.
Ik heb de voltages van de FSB termination, CPU PPL en Northbridge voltages al allemaal omhoog gegooit totdat asus het geel aangaf, dit heeft helaas niet echt resultaat.
Niemand die hier ervaring mee heeft, of misschien een mogelijk oplossing weet?
Ik kan wel een voeding kopen maar zodrek is dat het probleem niet.
Ik kan wel een voeding kopen maar zodrek is dat het probleem niet.
Ik ben geen expert met voedingen, maar ik weet wel dat er genoeg A merk voedingen zijn die niet beneden de 12v zakken, idle of stressed. Vooral minder dan 12v kan instabiliteitsproblemen geven. Het zou zomaar daaraan kunnen liggen.sjaak88 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 02:30:
Met het oog op de E8400 zou ik een echte voeding in huis halen, dit zal je OC-resultaten onbetwijfeld ten goede komen.
[ Voor 10% gewijzigd door A Lurker op 11-04-2008 15:13 ]
Voltages meten met een fatsoenlijke multimeter en niet met speedfan.
Ik heb met een multimeter de 12v lijn doorgemeten onder stress, en wat blijkt nou, speedfan klopt voor geen meter.
De multimeter geeft aan onder stress een voltage van 11.90, dat is dus ruim binnen de marge.
Ik heb nou een oude harddisk eruit gehaald, daar stond ook nog de oude windows + boel rotzooi op, en ik heb nergens meer last van
Een stabiele overclock van 3ghz met geheugen op 940mhz
Ik ben tevreden.
De multimeter geeft aan onder stress een voltage van 11.90, dat is dus ruim binnen de marge.
Ik heb nou een oude harddisk eruit gehaald, daar stond ook nog de oude windows + boel rotzooi op, en ik heb nergens meer last van
Een stabiele overclock van 3ghz met geheugen op 940mhz
Ik ben tevreden.
Verwijderd
Schopje!
Hoe is het ermee gesteld? Zijn we er nog op vooruit gekomen?
Reden dat ik dat topic weer even wakkerschud, is omdat ik benieuwd ben of iemand nog tips heeft, de werking van E4300 met nieuwe BIOS-en etc.
Ook ben ik nog benieuwd, is de DS3 nog steeds het beste mobo voor de E4300?
Grz!
Hoe is het ermee gesteld? Zijn we er nog op vooruit gekomen?
Reden dat ik dat topic weer even wakkerschud, is omdat ik benieuwd ben of iemand nog tips heeft, de werking van E4300 met nieuwe BIOS-en etc.
Ook ben ik nog benieuwd, is de DS3 nog steeds het beste mobo voor de E4300?
Grz!
Heb mijn procje nu op n fsb van 334, voor de magische 3 ghz grens. loopt nu op 1.4 v . Zo stabiel als een huis en met een load temp van 56 graden.
Ga nog even kijken of k het voltage naar beneden kan schroeven, maar op default voltage loopt ie niet stabiel. Dan is de max 2,7 ghz. (ook niet onaardig)
De max van mijn proc die ik tot nu toe gevonden heb ligt rond de 3,2 ghz, maar dan wel met dikke voltages van 1,5. (heb het gewoon maar even uitgeprobeerd tot 1,65, want de levensduur van deze proc hoeft toch niet zo lang te zijn. over een klein jaartje gaat er een Q9650 in, die dan geen fluit meer kosten omdat ze EOL zijn.
)
Iemand nog n tip met betrekking tot m'n geheugensnelheid? gewoon op volle snelheid laten lopen, of is 1:1 toch beter? dat snap ik nooit helemaal, of dat nou echt zo'n verschil maakt.
Mijn setup : E4300 met Hyper TX2, Asus P5K, OCZ reaper 800 mhz 4gb kit
Ga nog even kijken of k het voltage naar beneden kan schroeven, maar op default voltage loopt ie niet stabiel. Dan is de max 2,7 ghz. (ook niet onaardig)
De max van mijn proc die ik tot nu toe gevonden heb ligt rond de 3,2 ghz, maar dan wel met dikke voltages van 1,5. (heb het gewoon maar even uitgeprobeerd tot 1,65, want de levensduur van deze proc hoeft toch niet zo lang te zijn. over een klein jaartje gaat er een Q9650 in, die dan geen fluit meer kosten omdat ze EOL zijn.
Iemand nog n tip met betrekking tot m'n geheugensnelheid? gewoon op volle snelheid laten lopen, of is 1:1 toch beter? dat snap ik nooit helemaal, of dat nou echt zo'n verschil maakt.
Mijn setup : E4300 met Hyper TX2, Asus P5K, OCZ reaper 800 mhz 4gb kit
Dit heb ik ook met mijn p5k. Welke bios versie gebruik je? Ik gebruik 1006 nu, het probleem bestaat daar nog steedssjaak88 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 02:30:
Waarom wilt de pc soms niet meteen booten?.
Na 1 keer restarten kan ik het wel wijzigen
Ik had al een tijd geleden gegoogled en volgens google (Don't blame me
Edit: typo