WM6 update T-Mobile bevalt uitstekend
Nu legaal naar WM6, niet gedacht en toch gekregen.....
Deze update kan alleen worden gedownload als een serienummer van een MDA Vario II wordt ingegeven (maw doelgroep klanten T-Mobile). Hier te
downloaden. Het betreft een redelijk kale maar zeer functionele 'T-Mobile branded' HTC-versie. Een eerste impressie:
- Alle instellingen voor T-mobile staan goed, Internet gemakkelijk op te starten, dito WiFi
- Betere ontvangst zowel G als 3G (Radio 1.50) in het algemeen is de connectiviteit verbeterd
- Screen alignment functioneert beter. Positioneringsnauwkeurigheid aanraakscherm aanmerkelijk verbeterd, vooral aan de randen van het scherm
- Deze versie is aanmerkelijk sneller en ook erg stabiel
- Accuduur verlengd!
- TomTom 6.032 gaat als een speer. Koppelen GPS erg gemakkelijk. BT werkt nu goed
- Standaard onderdelen zien er wat gelikter uit en zijn gebruikersvriendelijker geworden
- X-button is al standaard toegevoegd, zodat bij klikken op X, progs daadwerkelijk worden afgesloten
Met wat extra software (in mijn geval: Spb backup, Spb Pocket Plus, Spb Weather, Resco Explorer voor het tweaken, Resco Audio recorder, TomTom / Route 66, MemMaid voor het opschonen, SmartMovie, Auto Car Buddy, Project_XT, Opera als 2e i-browser, Softmaker Office voor naadloos schrijven en lezen van MS Office 2003 documenten) en een BT toetsenbord is een goede en draagbare vervanging van een notebook mogelijk.
Een ander belangrijk voordeel is dat de garantie geldig blijft.....
Het kost wat moeite (uren) om alle eerder toegevoegde progs opnieuw te installeren, maar het eindresultaat is een zeer bruikbare PDA waarmee goed is te bellen en te internetten!
PS: Ik heb een BT Keyboard van Adapt (gelijkwaardig met Freedom Universal). Ik heb een driver kunnen vinden die werkt: Freedom driver 05/06 testfile. Hiermee werkt het maar ontzeeeeetteeeeend traag.

Gebruik ik de WM6 driver (zowel van Adapt als Freedom) dan komt de opmerking bij installeren: SP driver wm5 ongeschikt, gebruik WM5 PPC driver en de installatie wordt afgebroken???!!!

Er wordt gebruik gemaakt van de MS stack. Iemand ervaringen hiermee of nog beter een oplossing? Met WM5 werkte het uitstekend, ook al werd de MDA Vario II niet vermeld in de compatibiliteitslijst.

Oplossing BT Adapt KB probleem.
Ik heb via de
Freedom support site de CAB-file met de tekst:
Description: "Beta testing file for WM 05/06 devices,
Size: 172.07 KB
Modified: 15 Aug 2007 12:09 PM" gedownload en geinstalleerd (unlock code vereist). Pas na een soft reset is de driver zichtbaar onder instellingen/systeem/ als een rode BL met onderschrift BtHID. Werkt goed en snel, geen vertragingen meer!

De 'standaard' drivers van Adapt en Freedom werken niet!

.
[
Voor 23% gewijzigd door
JeeVee op 26-10-2007 12:51
]