HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) | Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 46.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Na het booten heb ik 29.7 MB vrij (iLauncher en SPB Diary worden automagisch opgestart).
Gemiddelde waardes heb ik niet voor je en ik zou je ook niet kunnen vertellen of m'n TyTN youtube.com trekt. Heb persoonlijk niet echt de behoefte om YT filmpjes op m'n TyTN te kijken (nofi).
Afhankelijk van hoeveel progs je geïnstalleerd hebt, denk ik niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op 2 dagen na mijn Vario II een heel jaar. Dus ik dacht voordat mijn garantie verloopt, laat ik 'm repareren (screen alignment probleem, stylus houder stuk en soms brakke toetsen). Blijkt dat je 2 jaar garantie hebt op je toestel (alsdus de T-Mobile Shop medewerker)!!!

Nou ja, in ieder geval wordt hij eindelijk gerepareerd, anders had ik 'm nooit gebracht ;) . Ben benieuwd hoe lang het duurt en in welke staat ik 'm terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:21:
Na het booten heb ik 29.7 MB vrij (iLauncher en SPB Diary worden automagisch opgestart).
Gemiddelde waardes heb ik niet voor je en ik zou je ook niet kunnen vertellen of m'n TyTN youtube.com trekt. Heb persoonlijk niet echt de behoefte om YT filmpjes op m'n TyTN te kijken (nofi).
Afhankelijk van hoeveel progs je geïnstalleerd hebt, denk ik niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.
Ok, dank je voor je info.
Je hebt iets meer vrij dan mij. Volgens mij kom ik nooit hoger dan 28MB.
Na het starten en sluiten van programma's is dit 23-25MB. 3MB 'verdwijnt' dus gewoon. :S

Ik weet het niet zeker, maar youtube filmpjes zou die toch gewoon moeten kunnen?
(Misschien de cache van de browser anders instellen? Mij is het iig nog niet gelukt.)

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 11-09-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Saturnus schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:05:
[...]

Je hebt iets meer vrij dan mij. Volgens mij kom ik nooit hoger dan 28MB.
Na het starten en sluiten van programma's is dit 23-25MB. 3MB 'verdwijnt' dus gewoon. :S

Ik weet het niet zeker, maar youtube filmpjes zou die toch gewoon moeten kunnen?
(Misschien de cache van de browser anders instellen? Mij is het iig nog niet gelukt.)
Voor YouTube zijn 2 zaken van belang: een goedwerkende Flash-plugin en een voldoende snelle internetverbinding. Mij is het nog niet gelukt om de gewone youtube-site werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Flash is geinstalleerd. Volgens mij werkt het ook, maar misschien is er toch iets mis dan?
Het internet gaat via Wifi. 500Kb/s is onze snelheid thuis. Wat de TyTN haalt weet ik niet, maar het internet zelf is zeker wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb de vodafone versie met simlock erop en nu wil ik de simlock eraf halen ..als ik hem nu met een andere rom flash zou de simlock dan verdwijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:09:
hoi

ik heb de vodafone versie met simlock erop en nu wil ik de simlock eraf halen ..als ik hem nu met een andere rom flash zou de simlock dan verdwijnen ?
Zoek eens wat beter rond op dit forum, deze vraag is meerdere keren langsgeweest in diverse topics.

Het antwoord is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus alleen vodafone kan hem zelf unlocken of zijn er ook nog andere ''shops'' die dat kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:21:
dus alleen vodafone kan hem zelf unlocken of zijn er ook nog andere ''shops'' die dat kunnen doen
Google's your friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:05:
[...]

Je hebt iets meer vrij dan mij.
dan ik 8)7

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Saturnus schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:42:
Flash is geinstalleerd. Volgens mij werkt het ook, maar misschien is er toch iets mis dan?
Het internet gaat via Wifi. 500Kb/s is onze snelheid thuis. Wat de TyTN haalt weet ik niet, maar het internet zelf is zeker wel ok.
Bij mij werkt het gewoon. Als je de juiste flash hebt geinstalleerd, moet het gewoon werken.

• Saturnus
  • Niet online
vayip schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:20:
[...]

Bij mij werkt het gewoon. Als je de juiste flash hebt geinstalleerd, moet het gewoon werken.
Zijn er meerderen dan? :?
Ik kwam volgens mij via de HTC site op de Flash download terecht.

Net http://www.adobe.com/products/flashplayer_pocketpc erop gezet na het verwijderen van Flash dat erop stond (dezelfde volgens mij) maar het werkt nu toch wat beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 13-09-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Wat een gore gore hufters bij T-Mobile. Ik heb 1 jaar lang al internet en altijd volle snelheid gehad. Nu het begint door te breken en ze meerdere abonnementen hebben ingevoerd, hebben ze nu wel gecapped op 5 KB. Het is niet eens meer leuk om te internetten nu, hufters.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:56
vayip schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:06:
Wat een gore gore hufters bij T-Mobile. Ik heb 1 jaar lang al internet en altijd volle snelheid gehad. Nu het begint door te breken en ze meerdere abonnementen hebben ingevoerd, hebben ze nu wel gecapped op 5 KB. Het is niet eens meer leuk om te internetten nu, hufters.........
Je bedoelt dat je erg blij bent dat je een jaar lang lang veel meer snelheid hebt gehad dan je eigenlijk voor betaald hebt?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vayip schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:06:
niks hufters, jij heb iets gehad waar je geen recht op had. Hoop maar dat ze je geen dikke rekening sturen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
je hebt idd wel mazzel gehad. maar 5kb :s

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Kassad schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:54:
[...]

Je bedoelt dat je erg blij bent dat je een jaar lang lang veel meer snelheid hebt gehad dan je eigenlijk voor betaald hebt?
Nee dat zie je helemaal verkeerd. Ze hebben me 1 jaar lang lekker gemaakt met de volle snelheid terwijl ik een abonnement nam voor 5 KB. Je raakt gewend aan de snelheid.

Nu ik weet hoe zoet het kan smaken, stelt het nu niks voor wat ik heb en is het eigenlijk waardeloos gemaakt door hun. Youtube ken ik vergeten, skype ken ik vergeten, remote desktop ken ik vergeten, foto's met 2 megapixel doormailen ken ik vergeten noem maar op.

Heb ik toch liever dat ze me vanaf dag 1 op de juiste snelheid zetten, dan weet je ook niet beter. Nu doe ik er niks meer mee, omdat er niks meer mee te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

vayip schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:36:
[...]

Nee dat zie je helemaal verkeerd. Ze hebben me 1 jaar lang lekker gemaakt met de volle snelheid terwijl ik een abonnement nam voor 5 KB. Je raakt gewend aan de snelheid.

Nu ik weet hoe zoet het kan smaken, stelt het nu niks voor wat ik heb en is het eigenlijk waardeloos gemaakt door hun. Youtube ken ik vergeten, skype ken ik vergeten, remote desktop ken ik vergeten, foto's met 2 megapixel doormailen ken ik vergeten noem maar op.

Heb ik toch liever dat ze me vanaf dag 1 op de juiste snelheid zetten, dan weet je ook niet beter. Nu doe ik er niks meer mee, omdat er niks meer mee te doen valt.
Dan is het slim van T-Mobile. Punt is dat jij hebt betaald voor een 5 kb abo en daar moet je dan nu niet over gaan klagen. Dat ze je altijd meer hebben gegeven betekent nu dat jij waarschijnlijk dat weer wil en waarschijnlijk meer voor wil betalen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Heb een heel irritant iets met me vario II (WM6 erop). Heb me 1 x voor de grap even aangemeld bij messenger, maar nu staan al me msn contacten in tussen me telefoon contacten. Dit wil ik dus helemaal niet is erg vervelend en maakt het zoeken naar een telefoonnummer stuk lastiger nu.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
TheGeneral schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:14:
Heb een heel irritant iets met me vario II (WM6 erop). Heb me 1 x voor de grap even aangemeld bij messenger, maar nu staan al me msn contacten in tussen me telefoon contacten. Dit wil ik dus helemaal niet is erg vervelend en maakt het zoeken naar een telefoonnummer stuk lastiger nu.
Deze nieuwe versie lost dat probleem op. :)

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Hey mensen,

Nu kan ik erg irritant overkomen maar ik durf de vraag toch te stellen.

Ik heb sinds vorig jaar september de MDA Vario 2.
Werkt goed. Nooit problemen gehad.

Nu heb ik heel dit deel gelezen van de topic over de hermes.
Ik zie dat een aantal mensen geupdate hebben naar WM6.
Maar een aantal hebben daardoor problemen gekregen met screen alignment???

Wat me ook niet helemaal duidelijk is welke Rom nu goed draaid op de Vario 2.

De officele Rom van de tytn met WM6 draaid vast niet op de vario 2 of wel?

Kunnen jullie aub aub aub antwoorden?
Jammergenoeg staat er niets in de wiki of ts

Groetjes

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

DaannO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:15:
[...]

Deze nieuwe versie lost dat probleem op. :)
moet je wel voor ingelogd zijn op die site, anders mag je niet downloaden ;)

dees werkt ook:
http://www.infernoupload....file=10188e974f2c375f239b

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar the Grouch op 19-09-2007 14:52 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sinds deze week trilt mijn tytn niet meer, ik heb het al eens eerder gehad, en toen was het weer opgelost van de ene op de andere dag/moment, maar weet niet meer hoe.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

No signature required.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Klinkt stom, maar al eens een reboot gedaan?
Bij mij deed het geluid het een tijdje geleden niet meer en een reboot lostte dat op.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36
LockTar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:18:
Hey mensen,

Nu kan ik erg irritant overkomen maar ik durf de vraag toch te stellen.

Ik heb sinds vorig jaar september de MDA Vario 2.
Werkt goed. Nooit problemen gehad.

Nu heb ik heel dit deel gelezen van de topic over de hermes.
Ik zie dat een aantal mensen geupdate hebben naar WM6.
Maar een aantal hebben daardoor problemen gekregen met screen alignment???

Wat me ook niet helemaal duidelijk is welke Rom nu goed draaid op de Vario 2.

De officele Rom van de tytn met WM6 draaid vast niet op de vario 2 of wel?

Kunnen jullie aub aub aub antwoorden?
Jammergenoeg staat er niets in de wiki of ts

Groetjes
If it ain't broke don't fix it :) Kortom. Als het goed draait waarom naar WM6? Zelf heb ik de overstap gemaakt vanwege het snelheidsvoordeel. Daarnaast heb ik de radio rom geupgrade omdat mijn verbinding nogal eens weg viel.

Screen alignment is volgensmij een hardware probleem. Heb in iedergeval nog geen post gezien dat het een software issue zou zijn. Een goeie bron met ervaringen van diverse roms is het forum van XDA-developers en die van 4winmobile. Deze fora hebben een aparte WM6 sectie voor de TyTn/Hermes/Vario2 waar vaak per rom een topic is opgenomen.

De officiciele HTC rom draait dus gewoon op de vario 2. Aangezien iedereen die bij HTC regged hem gratis kan downloaden, even een deeplink inclusief ervaringen.

Houd er wel rekening mee dat deze rom ook je radio upgrade. Ervaring leert dat een nieuwe radio niet per definitie een betere verbinding betekent. Daarnaast is het verstandig je bootloader te upgraden naar olipro 2.10. Mocht er dan wat fout gaan met het updaten naar WM6 dan kan je altijd nog via je flashkaart een andere rom proberen. Ik zou overigens schnaps 3.60a willen aanraden.

Bedenk wel dat in de ogen van t-mobile je nog steeds je garantie kwijt bent. Het mag dan wel een officiciele HTC update zijn. Het is geen t-mobile branded versie.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Oscar the Grouch schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:14:
Klinkt stom, maar al eens een reboot gedaan?
Bij mij deed het geluid het een tijdje geleden niet meer en een reboot lostte dat op.
Jup done..

Ook al baterij eruit gehaalt.. ed.. hard reset nog niet gedaan, maar wil eerst ff wat andere oplossingen proberen voordat ik weer alles opnieuw erop mag zetten..

No signature required.

• LockTar
Terror schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
[...]

If it ain't broke don't fix it :) Kortom. Als het goed draait waarom naar WM6? Zelf heb ik de overstap gemaakt vanwege het snelheidsvoordeel. Daarnaast heb ik de radio rom geupgrade omdat mijn verbinding nogal eens weg viel.

Screen alignment is volgensmij een hardware probleem. Heb in iedergeval nog geen post gezien dat het een software issue zou zijn. Een goeie bron met ervaringen van diverse roms is het forum van XDA-developers en die van 4winmobile. Deze fora hebben een aparte WM6 sectie voor de TyTn/Hermes/Vario2 waar vaak per rom een topic is opgenomen.

De officiciele HTC rom draait dus gewoon op de vario 2. Aangezien iedereen die bij HTC regged hem gratis kan downloaden, even een deeplink inclusief ervaringen.

Houd er wel rekening mee dat deze rom ook je radio upgrade. Ervaring leert dat een nieuwe radio niet per definitie een betere verbinding betekent. Daarnaast is het verstandig je bootloader te upgraden naar olipro 2.10. Mocht er dan wat fout gaan met het updaten naar WM6 dan kan je altijd nog via je flashkaart een andere rom proberen. Ik zou overigens schnaps 3.60a willen aanraden.

Bedenk wel dat in de ogen van t-mobile je nog steeds je garantie kwijt bent. Het mag dan wel een officiciele HTC update zijn. Het is geen t-mobile branded versie.
Bedankt voor je antwoord. Ik wil graag naar WM6 voor inderdaad de snelheid en andere featers.
Ik weet alleen niet precies wat je bedoelde met de bootloader te upgraden. wat is een bootloader?
Met de radiorom bedoelde je de rom van de antenne?
Sorry tweak niet echt met telefoons :/

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 07:56
Terror schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet of dit klopt. je kunt in ieder geval met een serienummer van een varioII niet registreren op de website van HTC , je krijgt dan een melding dat dit serienummer geregistreerd alszijnde branded of zoiets (weet de melding niet meer maar het kon niet)

• Kassad
LockTar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:10:
[...]

...
Ik weet alleen niet precies wat je bedoelde met de bootloader te upgraden. wat is een bootloader?
...
Als je deze vragen (nog) niet kan beantwoorden, begin er dan niet aan. Lees de wiki van xda goed door en/of probeer de upgrade guide van mrvanx. Beiden te vinden via Google. Overhaast niets en volg de stappen, dan moet het goed komen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Terror
LockTar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:10:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik wil graag naar WM6 voor inderdaad de snelheid en andere featers.
Sorry tweak niet echt met telefoons :/
Je telefoon is net een computer. Als je hem aan zet moeten er eerst hele basale dingen gebeuren eer windows (mobile) geladen kan worden. De bootloader verzorgd deze handeling. Vanuit de bootloader wordt windows mobile geladen. Windows mobile heeft vervolgens de "radio" nodig voor communicatie met de buiten wereld (GSM/GPRS/UMTS).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

En om er nog wat aan toe te voegen. Je vario II zal het normaal gesproken niet doen op een HTC ROM, tenzij je hem SuperCID maakt. En wat dat dan is en de consequenties hiervan kun je ook vinden op xda-developers. Overigens is er nu ik er over nadenk ook een softwarematig trucje om dit uit te voeren, ook dat kun je daar vinden.
Lees je uitvoerig in voordat je gaat tweaken, ik heb inmiddels aardig wat kennis over dit onderwerp, maar ben laatst 1,5 dag kwijt geweest met het "unbricken" van mijn "bricked" TyTN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ok bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga dat van XDA even lezen en dan beslis ik wel.

Jammer dat de Tytn 2 zo duur is... Anders had ik die kunnen kopen. 2 vrienden van me hebben hem nu en ziet er goed uit. Dat je het scherm kan kantelen boeit mij niet zo... Maar hij is dunner en heeft ingebouwde GPS. gewicht heb ik niet zo opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Heey mensen,

Ik heb de wiki gelezen van XDA.
Ik snap 1 ding nog niet helemaal.

Bij de FAQ staat dat de CID checked wat voor ROM je hebt en dus ook wat voor ROM je er weer op kan zetten.
Het kijkt ook naar de taal van je ROM.

Ik heb een Nederlands MDA Vario 2. Kan ik dus dan alleen Nederlandse ROM installeren?

Ik weet dus niet hoe ik naar die lijst moet kijken met ROMs.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Hier staat wel een en ander overzichtelijk uitgelegd, soort uittreksel van XDA :P

http://www.mrvanx.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 07:13:
En om er nog wat aan toe te voegen. Je vario II zal het normaal gesproken niet doen op een HTC ROM, tenzij je hem SuperCID maakt. En wat dat dan is en de consequenties hiervan kun je ook vinden op xda-developers. Overigens is er nu ik er over nadenk ook een softwarematig trucje om dit uit te voeren, ook dat kun je daar vinden.
Lees je uitvoerig in voordat je gaat tweaken, ik heb inmiddels aardig wat kennis over dit onderwerp, maar ben laatst 1,5 dag kwijt geweest met het "unbricken" van mijn "bricked" TyTN :(
En hoe had je hem ge-'bricked" dan?

Ben zelf ook van plan een nieuwe rom te flashen, heb dit al regelmatig gedaan op mijn oude vario1. Maar ik lees van de vario2 wel erg vaak dat het fout gaat met upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Lekker die gasten bij t-mobile:

Geachte T-mobile,

Ik ben nu een jaar een redelijk te vreden gebruiker van de mda vario 2.
Soms heeft hij last van screen-alignment problemen, en soms is de
software wat traag. Htc heeft al zelf een officiele hardware update
uitgegeven voor de HTC Tytn (zelfde model als de mda vario 2), die de
software update naar windows 2006 mobile. Mijn vraag is wanneer t-mobile
eindelijk deze firmware/ hardware update zal releasen.

Hartelijke groet,

ik

Reactie:

Geachte meneer/mevrouw Korebrits,

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen.

U wilt weten wanneer er een upgrade naar windows mobile 6 voor de MDA Vario uitkomt. Helaas zullen wij een dergelijke update niet gaan ontwikkelen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Wij verzoeken u daarnaast voortaan uw mobiele telefoonnummer te vermelden wanneer u ons een vraag stelt zodat wij u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt

Handig :/

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Mr_Groovy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:13:
Lekker die gasten bij t-mobile:

Geachte T-mobile,

Ik ben nu een jaar een redelijk te vreden gebruiker van de mda vario 2.
Soms heeft hij last van screen-alignment problemen, en soms is de
software wat traag. Htc heeft al zelf een officiele hardware update
uitgegeven voor de HTC Tytn (zelfde model als de mda vario 2), die de
software update naar windows 2006 mobile. Mijn vraag is wanneer t-mobile
eindelijk deze firmware/ hardware update zal releasen.

Hartelijke groet,

ik

Reactie:

Geachte meneer/mevrouw Korebrits,

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen.

U wilt weten wanneer er een upgrade naar windows mobile 6 voor de MDA Vario uitkomt. Helaas zullen wij een dergelijke update niet gaan ontwikkelen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Wij verzoeken u daarnaast voortaan uw mobiele telefoonnummer te vermelden wanneer u ons een vraag stelt zodat wij u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt

Handig :/
Dit was al bekend, en voor mij een reden geweest om de boel te SuperCID'den en de originele HTC ROM erop te zetten. Uiteraard eerst even mn toestel opgestuurd voor het screen alignment probleem, maar toen dat gerepareerd was heb ik direct geflasht.

Man man man, wat draait die rom van HTC (WWE) als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Zo ik heb vandaag me Vario voorzien van een nieuwe ROM.
Het enige wat mij niet helemaal duidelijk werd vanaf het begin waren de instellingen van mijn internet van t-mobile.
Ik heb PIT.
Ik had deze instellingen niet overgenomen van mijn mobile 5. Nu moest ik ze daarstraks weer invullen bij mobile 6 en had er moeite mee.
Op het internetsite van t-mobile staan namelijk hele andere gegevens dan ik van een vriend van me heb gekregen...

Weet iemand of de PIT instellingen anders zijn dan t gewone internet. Anders zit ik namelijk straks met een hoge rekening.

Kan je trouwens nog meer skins downloaden ergens??? Ik heb trouwens de ROM:
Schap's WM6 Pro 3.57a WWE (English) Full ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Schnaps 3.60a configureert je t-mobile instellingen automagisch :) Over je internet instellingen, Zolang je niet de t-zones settings gebruikt zit het volgensmij goed. Kijk verder even online om je kosten in de gaten houden. Bij mij was PIT verkeerd geactiveerd aanvankelijk. Krijg je nog dezelfde periode een herberekening.

[ Voor 32% gewijzigd door Terror op 25-09-2007 23:25 ]

Verwijderd

LockTar schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:39:
Jammer dat de Tytn 2 zo duur is... Anders had ik die kunnen kopen. 2 vrienden van me hebben hem nu en ziet er goed uit. Dat je het scherm kan kantelen boeit mij niet zo... Maar hij is dunner en heeft ingebouwde GPS. gewicht heb ik niet zo opgelet.
Zoveel dunner is ´ie volgens mij niet. En ingebouwde GPS, dat kost ook weer veel power dus gaat je batterijlading minder lang mee. En dat kantelen ... kan alleen maar kapot gaan :P . Dat 'ie TouchFlo heeft is wel errug mooi. Maar dat komt tzt vast wel in een ROM voor de Tytn op xda developers.

Ik heb bij mijn VarioII nu een GPS-muis gekocht en de gekraakte versie van iGO erop gezet. Doet ´t errug goed, en je kunt ook nog eens alle detailkaarten van heel Europa downloaden. :*)

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds gisteren dus ook een HTC Tytn
Bevalt me heel goed maar vind het jammer dat er Mobile 6 opstaat
Is deze rom ook terug te zetten
En hebben jullie ook wel eens last van een wit scherm
Zo ineens valt alles langzaam weg en komt er een wit scherm en kan je niks meer

Alvast bedankt

Rob

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Wat zou er gebeuren als je een rom pakt van de T-mobile Vario die op de t-mobile site te vinden is en die op je vario II zou zetten?

deze bedoel ik dus:

https://www.t-mobile.nl/z...tes/mda_vario_update.aspx

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42

PeNGuiN

't Is Wat...

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:04:
Hallo

Ik heb sinds gisteren dus ook een HTC Tytn
Bevalt me heel goed maar vind het jammer dat er Mobile 6 opstaat
Is deze rom ook terug te zetten
En hebben jullie ook wel eens last van een wit scherm
Zo ineens valt alles langzaam weg en komt er een wit scherm en kan je niks meer

Alvast bedankt

Rob
Het wit-scherm probleem staat op XDA-Developers als bekende bug: het komt door verhitting. Je kunt hem opsturen voor reparatie geloof ik. Waarom zou je iets anders willen dan Mobile 6? Windows Mobile 5 is echt een *ramp* !

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Carnagy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:24:
Wat zou er gebeuren als je een rom pakt van de T-mobile Vario die op de t-mobile site te vinden is en die op je vario II zou zetten?

deze bedoel ik dus:

https://www.t-mobile.nl/z...tes/mda_vario_update.aspx
8)7 Dan hou je een erg dure baksteen over

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Carnagy :) hahaha...hoe mooi, ik wens je het beste bij je nieuwe test !

Als je dat doet he, kun je bij mij een nieuwe halen staat tekoop in de V&A voor 275,-

@SoulFly: Zet dan Black Satin erop, dat is een CustomRom. Die is sneller en volgens mij en vele andere fijner dan de orginele WMRom. ( www.wmblack.info )

[ Voor 32% gewijzigd door NeoMe op 27-09-2007 21:53 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Maar kan ik die zo overschrijven dan zonder dat ik mijn tel kapot maak ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Soulfly_NL...

Je moet je echt eerst inlezen (xda-developers.com) voordat je aan deze dingen gaat beginnen...

Anders maak je echt dingen stuk ;) en dat is niet wat je wilt! (ik had mijn telefoon ook gebricked omdat ik niet goed had gelezen!) dat is mijn advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:25:
[...]

En hoe had je hem ge-'bricked" dan?

Ben zelf ook van plan een nieuwe rom te flashen, heb dit al regelmatig gedaan op mijn oude vario1. Maar ik lees van de vario2 wel erg vaak dat het fout gaat met upgraden...
Dit kwam doordat ik er al een gekookte ROM op had gezet (ik meen Black Dymond) en ik vlak daarna last begon te krijgen van de screen alignment. Ik wilde hem laten repareren, maar moest dus effe weer terugflashen naar ori-WM5. Ik weet niet exact wat er in welke volgorde gebeurde (verdrongen), maar dat kon niet klakkeloos. Ik had de bootloader teruggeflashed naar 1.04 of zo, Radio-ROM gedowngrade en daarna gewone ROM en toen ging het mis.
"No GSM". Daarna heb ik de troubleshooter gevolgd "How to unbrick your bricked Hermes". Na de nodige uurtjes geknutsel draait íe inmiddels weer geruime tijd als een zonnetje, nu met een Dopod-ROM, waar ik erg tevreden over ben. Heb ook Black Satin gedraaid, maar had daarmee bluetooth problemen en WiFi ellende. De Schapps vond ik wel erg gepimpt overkomen met al die kleurtjes.

Upgraden moet in principe probleemloos gaan, zeker met de Hard-SPL 2.10 (Olipro)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 07:33:
[...]

Dit kwam doordat ik er al een gekookte ROM op had gezet (ik meen Black Dymond) en ik vlak daarna last begon te krijgen van de screen alignment. Ik wilde hem laten repareren, maar moest dus effe weer terugflashen naar ori-WM5. Ik weet niet exact wat er in welke volgorde gebeurde (verdrongen), maar dat kon niet klakkeloos. Ik had de bootloader teruggeflashed naar 1.04 of zo, Radio-ROM gedowngrade en daarna gewone ROM en toen ging het mis.
"No GSM". Daarna heb ik de troubleshooter gevolgd "How to unbrick your bricked Hermes". Na de nodige uurtjes geknutsel draait íe inmiddels weer geruime tijd als een zonnetje, nu met een Dopod-ROM, waar ik erg tevreden over ben. Heb ook Black Satin gedraaid, maar had daarmee bluetooth problemen en WiFi ellende. De Schapps vond ik wel erg gepimpt overkomen met al die kleurtjes.

Upgraden moet in principe probleemloos gaan, zeker met de Hard-SPL 2.10 (Olipro)
Welke WM5 versie had jij dan? En hoe kwam je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn002449 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:08:
Soulfly_NL...

Je moet je echt eerst inlezen (xda-developers.com) voordat je aan deze dingen gaat beginnen...

Anders maak je echt dingen stuk ;) en dat is niet wat je wilt! (ik had mijn telefoon ook gebricked omdat ik niet goed had gelezen!) dat is mijn advies!
ok zal ik zeker doen
en ga zo echt niks veranderen aan men tel

maar bedankt voor de tips allemaal

Groeten Rob

Verwijderd

Iemand die me kan helpen bij het volgende..

Update gedaan naar de Fun_Key rom op xda en dat is helaas
mislukt. Tel bleef hangen in tricolor screen. Xda uitgeplozen en
opnieuw proberen te updaten en halverwege knalde hij er weer uit.
Ditmaal blijf ik hangen in het subsplash screen (htc logo)
volgens dit topic ..http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=286755&highlight=unbrick" zit ik nu in type 2b. Bij het updaten via de ruuwraper
krijg ik telkens een invalid vendor id.

Geen idee hoe verder te gaan?

Anybody? toevoegen op msn via xxxxx@hotmail.com..zou super zijn!!

update: ik kan nu weer flashen, maar invalid vendor id blijf ik houden. Weet iemand een rom die wel te flashen is?
1pl-1.01
spl-2.03

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 16:56 ]

• fn002449
Kijk soulfly.. dat krijg je ervan als je je niet inleest ;):P:D

Verwijderd

fn002449 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:03:
Kijk soulfly.. dat krijg je ervan als je je niet inleest ;):P:D
Helaas had ik me wel flink ingelezen, maar mijn toestel niet voorzien van HardSPL (ivm garantie)
maar al meerdere keren temp. super cid gemaakt en de rom erop gezet. Alleen deze keer gaat het fout.

Ik zoek dus een image die je kan flashen, welke geen error 270 (corrupted) geeft.
Ik kan gewoon flashen via de optie spl 2.02/2.10. Alleen geeft hij aan dat hij hard spl 1.11 nodig heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:42 ]

• fn002449
HardSPL is gewoon terug te flashen hoor :S

dus ksnap niet waarom je dat niet hebt gedaan...

• fn002449
heb je hier wat aan?!

http://forum.xda-develope...read.php?t=286755&page=39

en dan de post van RabanJR

PB kan je downloaden op de microsoft site..

zo heb ik m'n phone ge-unbricked

[ Voor 9% gewijzigd door fn002449 op 29-09-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:10
gevonden :)

[ Voor 93% gewijzigd door MochiGohan op 30-09-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze behuizing : HTC 8525 housing
Alleen zien knoppen er anders uit... de plek waar nu op de Vario het telefoontje zit komt niet overheen met die van die HTC 8525.
Heeft hier al iemand ervaring mee, ik ben namelijk benieuwd of dit wel kan werken?
( En zeggen ze dat het wel past op de MDA Vario II )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Sinds vorige week kon ik niet meer terugpraten tijden een telefoongesrek. Ook bij de voice recorder kon ik niks meer opnemen,
Na wat rond gelezen te hebben een hard reset gedaan en dat heeft voor een deel geholpen. Ik kan nu heel zacht terug praten en als ik ga schreeuwen kan ik mijzelf normaal verstaanbaar maken! Nu wil ik niet de hele tijd naar mijn telefoon schreeuwen, maar ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Ik heb ipv de Black Diamond ook maar chap's WM6 Pro 3.60a erop gezet en de radio rom veranderd van 1.41.00.10 naar 1.51, maar dit heeft niet geholpen!

Iemand hier een idee hoe ik het geluid van mijn microfoon kan boosten?????

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revodrone schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:05:
Sinds vorige week kon ik niet meer terugpraten tijden een telefoongesrek. Ook bij de voice recorder kon ik niks meer opnemen,
Na wat rond gelezen te hebben een hard reset gedaan en dat heeft voor een deel geholpen. Ik kan nu heel zacht terug praten en als ik ga schreeuwen kan ik mijzelf normaal verstaanbaar maken! Nu wil ik niet de hele tijd naar mijn telefoon schreeuwen, maar ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Ik heb ipv de Black Diamond ook maar chap's WM6 Pro 3.60a erop gezet en de radio rom veranderd van 1.41.00.10 naar 1.51, maar dit heeft niet geholpen!

Iemand hier een idee hoe ik het geluid van mijn microfoon kan boosten?????
Klinkt als een hardwarematig probleem. Het microfoonvolume kan namelijk niet worden aangepast. Heb je nog garantie op het toestel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik heb wel gewoon garantie op mijn toestel + nog een verzekering, dus als het idd een hardware probleem is, dan kan ik hem terug brengen. Nadeel daarvan is wel dat ik de hele boel moet gaan terugzetten en daar heb ik nou net niet zoveel zin in. (ik mag niet piepen, had ik maar niet moeten updaten naar WM6)

Wat ik zo vreemd vind is dat ik na de hard reset weer een heel klein beetje geluid had ipv niks!

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:54:
Iemand die me kan helpen bij het volgende..

Update gedaan naar de Fun_Key rom op xda en dat is helaas
mislukt. Tel bleef hangen in tricolor screen. Xda uitgeplozen en
opnieuw proberen te updaten en halverwege knalde hij er weer uit.
Ditmaal blijf ik hangen in het subsplash screen (htc logo)
volgens dit topic ..http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=286755&highlight=unbrick" zit ik nu in type 2b. Bij het updaten via de ruuwraper
krijg ik telkens een invalid vendor id.

Geen idee hoe verder te gaan?

Anybody? toevoegen op msn via xxxxx@hotmail.com..zou super zijn!!

update: ik kan nu weer flashen, maar invalid vendor id blijf ik houden. Weet iemand een rom die wel te flashen is?
1pl-1.01
spl-2.03
Het is voor mij een tijdje geleden dat ik mijn gebrickte toestel heb weten te redden, maar kijken wat ik nog weet.

Heb je een T-Mobile MDA Vario II of het eigen model van HTC.

Heb je T-Mobile, dan moet je een originele T-Mobile ROM of een originele HTC ROM downloaden via xda-developers.com. Zorg wel dat het een oude versie is. Hoe ouder hoe beter. Je moet updaten, dan krijg je een foutmelding en zonder wat op je toestel aan te raken, moet je de update meteen nog een keer uitvoeren. Als het goed is, gaat hij de 2de keer wel door.

Mocht dit allemaal niet lukken, dan moet je Platform Builder uitvoeren. Daar staat een uitvoerige beschrijving van hoe je dat doet op xda-develovopers.com

Het is voor mij half jaar geleden, dus weet niet precies alle details meer. Hoop dat je hier verder mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan HTC S620 ruilen tegen een Tytn (ik kan maar niet wennen aan het ontbreken van een touch screen), maar de Tytn is voorzien van een UK rom. is deze naar een Nederlandse rom te flashen?
ik heb al een tijd zitten googlen maar ik kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:01:
ik kan HTC S620 ruilen tegen een Tytn (ik kan maar niet wennen aan het ontbreken van een touch screen), maar de Tytn is voorzien van een UK rom. is deze naar een Nederlandse rom te flashen?
ik heb al een tijd zitten googlen maar ik kan het niet vinden...
Je moet ook niet googlen, maar in dit forum zoeken;)

Het antwoord is JA, lees dit topic maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
vayip schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Het is voor mij een tijdje geleden dat ik mijn gebrickte toestel heb weten te redden, maar kijken wat ik nog weet.

Heb je een T-Mobile MDA Vario II of het eigen model van HTC.

Heb je T-Mobile, dan moet je een originele T-Mobile ROM of een originele HTC ROM downloaden via xda-developers.com. Zorg wel dat het een oude versie is. Hoe ouder hoe beter. Je moet updaten, dan krijg je een foutmelding en zonder wat op je toestel aan te raken, moet je de update meteen nog een keer uitvoeren. Als het goed is, gaat hij de 2de keer wel door.

Mocht dit allemaal niet lukken, dan moet je Platform Builder uitvoeren. Daar staat een uitvoerige beschrijving van hoe je dat doet op xda-develovopers.com

Het is voor mij half jaar geleden, dus weet niet precies alle details meer. Hoop dat je hier verder mee kan.
Er staan nogal een hoop t-mobile roms met wm5 op xda. Welke zou jij aanraden om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:42

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:52:
stoerebink: ff met Telfort bellen. Probleem ligt aan de SIM. Ze moeten UMTS toestaan, standaardsims van Telfort kunnen alleen op gsm.

Verder nog een vraag aan iedereen: hoe kan ik HSDPA uitzetten in WM6? SetHSDPA.exe /Disable werkt niet. Alvast bedankt voor het antwoord! :)
Michien heb ik hetzelfde probleem wel, ik kom ook niet verder dan GPRS snelheid, ik heb WM6 Schaps 3.60a ROM en daar kan ik in de advanced config gewoon HSDPA aan en uit zetten.

Maar als ik 3G activeer in mijn comm managerkrijg ik heel even verbinding, en daarna valt mijn hele gsm verbinding weg en kan hij ook niet meer bellen, en loopt ie uiteindelijk helemaal vast.

Als het aan de SIM ligt kan ik dat dan gewoon testen in de N70 van mijn vriendin?

edit:
Net met een Orange simkaart getest in mijn htc TyTN en die werkt wel met umts/3g

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald_stage op 03-10-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:19:
[...]

Er staan nogal een hoop t-mobile roms met wm5 op xda. Welke zou jij aanraden om te gebruiken?
Noem mij op XDA dan eens een downloadlocatie? Ik zie maar 1 ned. tmob rom staan en dit zijn 3 raw bestanden die ik met geen mogelijkheid tot 1 nbh file krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Noem mij op XDA dan eens een downloadlocatie? Ik zie maar 1 ned. tmob rom staan en dit zijn 3 raw bestanden die ik met geen mogelijkheid tot 1 nbh file krijg.
ok. FTP Adres: ftp://xdaupload:xda@ftp.xda-developers.com/

Dan naar de map hermes gaan.

en dan staat daar bijvoorbeeld deze:

File: HTC-TytN_T-Mobile_Dutch_Original.zip 41221 KB 22-6-2007 10:54:00
File: DUMPEDT-MobileUKRomUpdated.rar 39634 KB 28-5-2007 9:53:00
File: DumpedT-MobileUKRom.rar 39551 KB 23-5-2007 8:28:00

En dan denk ik vooral dat de eerste erg interessant is. Iemand hier die deze al eens gebruikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:30:
[...]

File: HTC-TytN_T-Mobile_Dutch_Original.zip 41221 KB 22-6-2007 10:54:00
File: DUMPEDT-MobileUKRomUpdated.rar 39634 KB 28-5-2007 9:53:00
File: DumpedT-MobileUKRom.rar 39551 KB 23-5-2007 8:28:00

En dan denk ik vooral dat de eerste erg interessant is. Iemand hier die deze al eens gebruikt heeft?
Dat zeg ik..dat zijn de 3 raw bestanden.. Ben benieuwd of iemand deze al bruikbaar heeft weten te krijgen. Er is veel behoefte aan. Er staat wel een beschrijving op XDA hoe van 3 raw bestanden 1 nbh file te krijgen, maar dit is mij net te ingewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn Contacten (telefoonboek) staan al mijn contacten dubbel omdat ook alle SIM contacten te zien zijn, niet alleen de contacten die op de foon staan. Kan ik ergens de SIM contacten uitschakelen zodat ik alleen de nummers en namen zie die in mijn telefoon staan? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:54:
In mijn Contacten (telefoonboek) staan al mijn contacten dubbel omdat ook alle SIM contacten te zien zijn, niet alleen de contacten die op de foon staan. Kan ik ergens de SIM contacten uitschakelen zodat ik alleen de nummers en namen zie die in mijn telefoon staan? thx.
Welke Windows Mobile draai je? Heb bij de WM6 Rom die ik nu draai van dutty een "Advanced Configuration" tool zitten van Schap's waarmee je Sim contacten aan en uit kan zetten.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb gisteren WM6 voor mijn TYTN gedownload van de HTC europe site. Installatie verliep vlekkeloos. Helaas werkt het draaien van mijn scherm niet meer als ik het toetsenbord open doe.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen.

Thanks

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
misschien een hard reset?!

Want dit is niet normaal... moet gewoon werken!!

Heb je al een soft-reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na al heel wat uurtjes gelezen hebben in dit topic, zie ik echt de bomen door het hele grote bos niet meer. Misschien dat iemand mijn (simpele?) vraag kan beantwoorden.

Ik heb een Vodafone Compact-III (aka V1605) met van oorsprong WM5, 1 van de eerste 'lichting'

Deze telefoon was echt gewoon onwerkbaar door traagheid en de vele crashes.
Het gebeurde regelmatig dat de telefoon zichzelf opgehangen had terwijl je zelf daar geen benul van had (dus je bent onbereikbaar)
Heb al eens een keer een reset gedaan, dan gaat het een paar weken goed, en dan ben ik weer terug bij af. De PDA gebriuk ik voornamelijk voor PushMail, Skype, TomTom6 en uiteraard bellen.

Op de Vofafone site kon ik geen update vinden dus ben ik zelf maar aan de hobby gegaan.
Als eerste een simlockremove gedaan, en hierna een WM6 update ( EASY_INSTALL_new_HK_WWE_wm6_Chunky_Monkey )
Nu heb ik een WM6 toestel met een DoPoD branding, echter kan ik nu alleen nog maar kiezen uit Aziatische providers. Bellen kan nog wel, maar ik heb dus geen G3 connectivity meer.
Maar wel een hele verademing als het gaat om snelheid en stabiliteit!

En ik zou toch graag weer via Vodafone willen UMTS'en en weer PushMail willen aanzetten.
Iemand een tip, welke firmware/update ik eigenlijk had moeten gebruiken ?
Of bestaat er ook een recente Vodafone WM6 package ?

[ Voor 3% gewijzigd door Madshark op 06-10-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik wil dus een hoesje om mijn telefoon hebben
Op PDA Shop staan er wel een paar maar welke raden jullie mij aan

Alvast bedankt

Mvg,Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:42

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Madshark schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:13:
Na al heel wat uurtjes gelezen hebben in dit topic, zie ik echt de bomen door het hele grote bos niet meer. Misschien dat iemand mijn (simpele?) vraag kan beantwoorden.

Ik heb een Vodafone Compact-III (aka V1605) met van oorsprong WM5, 1 van de eerste 'lichting'

Deze telefoon was echt gewoon onwerkbaar door traagheid en de vele crashes.
Het gebeurde regelmatig dat de telefoon zichzelf opgehangen had terwijl je zelf daar geen benul van had (dus je bent onbereikbaar)
Heb al eens een keer een reset gedaan, dan gaat het een paar weken goed, en dan ben ik weer terug bij af. De PDA gebriuk ik voornamelijk voor PushMail, Skype, TomTom6 en uiteraard bellen.

Op de Vofafone site kon ik geen update vinden dus ben ik zelf maar aan de hobby gegaan.
Als eerste een simlockremove gedaan, en hierna een WM6 update ( EASY_INSTALL_new_HK_WWE_wm6_Chunky_Monkey )
Nu heb ik een WM6 toestel met een DoPoD branding, echter kan ik nu alleen nog maar kiezen uit Aziatische providers. Bellen kan nog wel, maar ik heb dus geen G3 connectivity meer.
Maar wel een hele verademing als het gaat om snelheid en stabiliteit!

En ik zou toch graag weer via Vodafone willen UMTS'en en weer PushMail willen aanzetten.
Iemand een tip, welke firmware/update ik eigenlijk had moeten gebruiken ?
Of bestaat er ook een recente Vodafone WM6 package ?
He ik heb Schaps_WM6Pro_WWE_3.60a-0823_Full.exe bij mij op staan.
Die van mij was origineel simlock vrij en WM5.

Deze geeft een netwerkwizzard en deed alle instelling vanzelf!

ik heb hem via http://wiki.xda-developers.com

edit:
ohh moet wel zeggen dat skype nog niet werkt bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Mijn USB uitgang/Ingang is kapot, contact maken gaat bijna niet goed meer. Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
NightForce schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:14:
Mijn USB uitgang/Ingang is kapot, contact maken gaat bijna niet goed meer. Weet iemand hoe je dit kan fixen?
Kun je alsjeblieft je probleem wat specifieker omschrijven. Hier heeft natuurlijk niemand wat aan.

- Is het iets hardwarematigs volgens jou (hangt je usb-aansluiting los/ is ie afgebroken)?
- Laadt ie nog op via USB?
- Kun je alleen geen verbinding meer krijgen met AS/WMDC?
- etc
- etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightForce schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:14:
Ik heb dit probleem al vanaf het begin dat ik hem kreeg. Inmiddels is de Vario voor de derde terug naar de fabriek. Mijn usb ingang is iets te 'wijd' waardoor er veel speling is als ik mijn active sync kabel of oplader erin hang. Mijn koptelefoon zelfs werkt al helemaal niet meer.

Mocht dit het probleem zijn en je hebt nog garantie zit er niets anders op dan terug sturen. Laat er dan wel goed bij zetten dat ze niet de ingang met een tangetje wat kleiner maken..voor je het weet ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een simlockvrije Vario II en daarvoor een telfort abbo aangeschaft. Heb hiervoor al met Telfort geregeld dat je 3G toegang krijgt: Hiervoor moet je met de helpdesk bellen en na een aantal dagen is dat geregeld..... Anyway, ik krijg bij het synchroniseren van mijn planet webmail de melding:

Berichten kunnen niet gedownload worden naar uw mobiele apparaat. Controleer uw verbinding en de instellingen van uw e-mail account. Probeer vervolgens opnieuw berichten te dowloaden.

Mail ontvangen lukt wel, maar het vezenden van een mail gaat fout.

Heb de account opnieuw ingesteld maar dat hielp niets. Bij T-mob werkte dit wel gewoon. Weet iemand hoe dit op te lossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Misschien moet je een smtp-server van telfort gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat? NB het gaat om de mail van planet internet. Als mailserver heb ik voor inkomende mail pop3 gekozen en pop.planet.nl. UItgaande mail kan ik SMTP niet selecteren (is denk ik altijd SMTP). Bij uitgaande mail heb ik ' mail.planet.nl' ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:07:
Hallo

Ik wil dus een hoesje om mijn telefoon hebben
Op PDA Shop staan er wel een paar maar welke raden jullie mij aan

Alvast bedankt

Mvg,Rob
Ik heb een tijd een hoesje van Krusell gebruikt. ("Item no 75298") Beviel vrij goed, maar maakt het toestel-met-hoesje wel wat dik. Ik gebruik daarom nu gewoon het hoesje dat erbij geleverd wordt en dat is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx N!CO, Hij doet het inderdaad met de mailserver van telfort! Je moet als uitgaande mailserver :

smtp.telfortmail.nl

opgeven en dus niet mail.planet.nl

Beetje onduidelijk omdat je verwacht dat je altijd bij planet.nl moet zijn, maar blijkbaar loopt dit ook als je via Telfortmail.nl inbelt. ME HAPPY :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand ervaring?
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:02:
Ik zag deze behuizing : HTC 8525 housing
Alleen zien knoppen er anders uit... de plek waar nu op de Vario het telefoontje zit komt niet overheen met die van die HTC 8525.
Heeft hier al iemand ervaring mee, ik ben namelijk benieuwd of dit wel kan werken?
( En zeggen ze dat het wel past op de MDA Vario II )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:30:
[...]

Ik heb een tijd een hoesje van Krusell gebruikt. ("Item no 75298") Beviel vrij goed, maar maakt het toestel-met-hoesje wel wat dik. Ik gebruik daarom nu gewoon het hoesje dat erbij geleverd wordt en dat is ook prima.
Huh ik heb er helemaal geen hoesje bij gekregen ???????

Hoort die er standaard bij dan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik zag laatst ergens een leuk tooltje waarmee je de dag en nacht kunt laten zien op de telefoon. Het is dan in te stellen dat er bv tussen 6 uur 's morgens en 12 uur 's middags een bepaalde achtergrond te zien is en dan 's avonds bv weer een andere achtergrond. Helaas heb ik geen idee hoe deze heet en waar deze te vinden is.

Weet iemand welke ik bedoel en waar deze te vinden is? Ben al een paar avonden driftig op zoek zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Benn1e schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:50:
Ik zag laatst ergens een leuk tooltje waarmee je de dag en nacht kunt laten zien op de telefoon. Het is dan in te stellen dat er bv tussen 6 uur 's morgens en 12 uur 's middags een bepaalde achtergrond te zien is en dan 's avonds bv weer een andere achtergrond. Helaas heb ik geen idee hoe deze heet en waar deze te vinden is.

Weet iemand welke ik bedoel en waar deze te vinden is? Ben al een paar avonden driftig op zoek zonder resultaat.
Voila:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=321446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
DaSaN schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Kun je alsjeblieft je probleem wat specifieker omschrijven. Hier heeft natuurlijk niemand wat aan.

- Is het iets hardwarematigs volgens jou (hangt je usb-aansluiting los/ is ie afgebroken)?
- Laadt ie nog op via USB?
- Kun je alleen geen verbinding meer krijgen met AS/WMDC?
- etc
- etc
De USB in en uitgang maakt geen goed contact meer.
Ofwel een hardwarematig probleem.

Ik krijg alleen nog goed contact als de USB kabel er schuin in doe en hem er zo in blijf houden.
Dan maakt die contact met me computer en kan de telefoon ook opladen.

Ik leg me telefoon plat op me tafel neer, en dan doe ik iets onder de USB kabel, dan werkt alles gewoon naar behoren. Alleen ben ik bang dat ik op een gegeven moment helemaal geen contact meer kan maken, en ook niet meer kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd het uit de OP te halen, maar die is wat te groot geworden voor overzichtelijkheid.

Maar collega's van mij hebben sinds kort de HTC TyTN met WM6.0 en krijgen van KPN hun instellingen niet goed. KPN weet ook niet hoe de telefoon moet worden ingesteld en op Google kom ik (komen we) niet verder dan de pocketPC instellingen op bel.nl link.

Ik krijg wel de indruk dat het een vaker voorkomend probleem is, dus is er misschien iemand die weet hoe je dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een tootlje voor maar kan ff niet op de naam komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:05:
Ik heb geprobeerd het uit de OP te halen, maar die is wat te groot geworden voor overzichtelijkheid.

Maar collega's van mij hebben sinds kort de HTC TyTN met WM6.0 en krijgen van KPN hun instellingen niet goed. KPN weet ook niet hoe de telefoon moet worden ingesteld en op Google kom ik (komen we) niet verder dan de pocketPC instellingen op bel.nl link.

Ik krijg wel de indruk dat het een vaker voorkomend probleem is, dus is er misschien iemand die weet hoe je dit op kan lossen?
Die Pocketpc instellingen zouden gewoon moeten werken, die zijn onder WM6 ook niet anders dan onder WM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
NightForce schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:11:
[...]

De USB in en uitgang maakt geen goed contact meer.
Ofwel een hardwarematig probleem.

Ik krijg alleen nog goed contact als de USB kabel er schuin in doe en hem er zo in blijf houden.
Dan maakt die contact met me computer en kan de telefoon ook opladen.

Ik leg me telefoon plat op me tafel neer, en dan doe ik iets onder de USB kabel, dan werkt alles gewoon naar behoren. Alleen ben ik bang dat ik op een gegeven moment helemaal geen contact meer kan maken, en ook niet meer kan opladen.
Castilio schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:47:
.....
over mijn kapotte usbpoort:
Ga mijn tytn voorlopig nog niet terugsturen (eerst maar eens wachten op update van T-mobile), kan hem nog wel opladen dus ga wel syncen via bluetooth, jammer dat dat via wifi niet kan trouwens.
Nou, zit hier met eenzelfde probleem.
- Laden werkt naar behoren
- Verbinden met pc niet

Op het moment dat ik de mini-usb kabel erin stop hoor je heel snel (in windows) dat usb aanmeld geluidje gevolgd door het afmeld geluidje. Ben al een half uur bezig geweest om de kabel er 'anders' in te doen (iets een bepaalde kant op gericht) maar dat mag helaas niet baten.

Iemand al een oplossing gevonden zonder hem naar T-Mobile toe te brengen? Heb namelijk een niet orginele ROM erop zitten. Of het moet mogelijk zijn om de ROM van T-Mobile erop te zetten/andere ROM te proberen zonder de aansluiting via USB te gebruiken (via geheugenkaart ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20
Niek_ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:56:
Of het moet mogelijk zijn om de ROM van T-Mobile erop te zetten zonder de aansluiting via USB te gebruiken (via geheugenkaart ofzo?).
Je kunt inderdaad via de microSD kaart een andere ROM er op zetten.
Heb evt wel een RUU_signed.nbh met de splashscreens en originele ROM voor je.
Deze splashscreens en ROM zijn ook te vinden via xda-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:05:

Probeer het hier eens mee ;)
http://rapidshare.com/fil...twork_Wizard_1.0.cab.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
wens schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Je kunt inderdaad via de microSD kaart een andere ROM er op zetten.
Heb evt wel een RUU_signed.nbh met de splashscreens en originele ROM voor je.
Deze splashscreens en ROM zijn ook te vinden via xda-developers.
Heb je toevallig een link met wat meer informatie (stappenplan ofziets) zodat ik eens een poging kan wagen? Denk dat ik eerst maar eens een andere ROM moet proberen om een foutje in de huidige ROM uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Iemand al ervaring met de 1.54 versie van de radio rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Bezig geweest met het oplossen van m'n probleem.
Ben gedeeltelijk verder gekomen, maar ben tegen een nieuw probleem aangelopen:

Als ik m'n telefoon nu aanzet krijg ik het T-Mobile splash screen te zien met onderin in rode letters de verschillende versies. Na even wachten verschijnt er echter ook: NO GSM.

Na even zoeken op xda-developers kwam ik de volgende post tegen. Hier staat in de tabel op de een-na-onderste regel mijn probleem met als oplossing: Flash any radio in NBH format.

Hier zit ik met een probleem. Ik kan m'n telefoon nog steeds niet met m'n pc verbinden dus alles zal via de sd kaart moeten. Als ik het goed begrijp zou ik nu dus een radio-rom in nbh formaat moeten hebben, deze op m'n sd-kaart moeten zetten om vervolgens middels de bootloader de installatie in gang te zetten. Ik heb dit gedaan maar de installatie start niet, ik kom in het bootloader overzichtscherm terecht (met de versie info).

Iemand een idee hoe ik nu verder zou moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20
Niek_ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:37:
[...]

Heb je toevallig een link met wat meer informatie (stappenplan ofziets) zodat ik eens een poging kan wagen?
Download de DUTCH ROM uit deze thread.
Daarna staat hier hoe je de gedumpte ROM opnieuw opbouwt.
De splashscreens kun je uit de rom halen die hier te vinden is.
Een bestaande "RUU_signed.nbh" uitpakken en weer opbouwen gaat NBHtool.
Info over flashen via microSD vind je hier

De Extended ROM staat overigens hier.
Deze plaats je terug nadat WM5 werkt en je Extended Rom unlockt is.

Met dank aan xda-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
wens schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

Download de DUTCH ROM uit deze thread.
Daarna staat hier hoe je de gedumpte ROM opnieuw opbouwt.
De splashscreens kun je uit de rom halen die hier te vinden is.
Een bestaande "RUU_signed.nbh" uitpakken en weer opbouwen gaat NBHtool.
Info over flashen via microSD vind je hier

De Extended ROM staat overigens hier.
Deze plaats je terug nadat WM5 werkt en je Extended Rom unlockt is.

Met dank aan xda-developers.
Bedankt voor je reply, ik ga ermee aan de slag.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.