MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Verwijderd
Draai nu sinds een week de black Majik rom met radio rom 1.40.30.00. Ik ben
supertevreden over de prestaties van mijn batterij. Na de nacht staat hij nog steeds
op 100 procent (normaal 70/60). en overdag met mailen smsen e.d. hooguit 20 procent
eraf. Veruit de meest zuinige combinatie die ik heb gehad na alle rom's die ik erop heb
gegooid.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Gisteren liep hij regelmatig vast, heb toen maar even een hard reset gegeven en hij doet het nu prima.
Schap komt eerdaags weer met nieuwe release. Wellicht dat die nog beter gaat lopenAlieunited schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:40:
Ik moet toch terug komen op mijn eerdere reactie, heb hem nu een dag draaien en doet het uitstekend! Vind NL wel fijn opzich, maar maakt me niet veel uit.
Gisteren liep hij regelmatig vast, heb toen maar even een hard reset gegeven en hij doet het nu prima.
Wachten is alleen nog op volledig werkende touchflo interface.
Daar zijn hele andere ROM's voor beschikbaar, inc TouchFlo. linkjeTheGeneral schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:01:
Ff een stom vraagje tussen door, maar die Schaps rom werkt die ook op me oude vario 1? Die heb ik ook nog liggen?
[ Voor 25% gewijzigd door Mesh op 09-08-2007 23:02 ]
Signature?
Verwijderd
Verwijderd
heb ik niet gedaan en bij mij werkt WM6 prima. ook van de HTC site afgehaald. dus volgens mij hoef je geen olipro te installerenfn002449 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:22:
Ik heb een HTC TyTN... dan hoef ik toch bij het flashen naar de officiele versie van WM6 (gedownload via qtek.nl) toch niet olipro te installeren!?
of gewoon een andere browser pakken? en welke is dan aan te raden pocket opera? (is die freeware?) of is er een andere betere?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik heb sinds gisteren de Schaps versie erop staan. Wat een perfecte ROM zeg! Dit is absoluut de beste tot nu toe.Deddiekoel schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:36:
Ik heb Schap's ROM nu al een paar dagen draaien en ben erg tevreden heb hem helemaal in Touch stijl. Erg stabiel allemaal. twijfel alleen nu wel of ik niet de NL versie erop zet...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Meer mensen ervaring met deze kwaaltjes ? ( is niet alleen in Black Satin )
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Hard reset is dat alles terug gaat naar de default instellingen, je bent alles kwijt. Je gaat zeg maar terug naar de eerste keer dat je van de ROM bootte.
Als je OS helemaal naar de * is pas je zoiets toe, of als je device helemaal klem zit en een soft reset niet wil. Alleen in erge gevallen dus.
@NeoMe
Ik had het in WM5. Vooral als ik WiFi (of WiFiFoFum) aanliet. In WM6 (officiële) komt het tot nu toe nauwelijks voor.
Ook helemaal happy met Schaps, maar .... in de nederlandse versie zit een ernstige fout in bluetooth functie.Kassad schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:10:
[...]
Ik heb sinds gisteren de Schaps versie erop staan. Wat een perfecte ROM zeg! Dit is absoluut de beste tot nu toe.
Bluetooth aanzetten zorgde er bij mij voor dat alles vastliep binnen een minuut ofzo, BT was ook niet meer uit te zetten, ook niet na soft reset. na soft reset ook weer vastlopen.
Helaas harde reset nodig.
Probleem is bekend bij meneer Schaps, oplossing is er ook al dus beter even wachten op de volgende , of BT niet gebruiken
Of niet voor de nederlands ROM kiezen ;-)digitalb schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:12:
[...]
Ook helemaal happy met Schaps, maar .... in de nederlandse versie zit een ernstige fout in bluetooth functie.
Bluetooth aanzetten zorgde er bij mij voor dat alles vastliep binnen een minuut ofzo, BT was ook niet meer uit te zetten, ook niet na soft reset. na soft reset ook weer vastlopen.
Helaas harde reset nodig.
Probleem is bekend bij meneer Schaps, oplossing is er ook al dus beter even wachten op de volgende , of BT niet gebruiken
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Wat dacht je van alleen GSM?Saturnus schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:09:
Op de achterkant van de TyTN zit een externe antenne aansluiting. Gaat de WiFi hier ook doorheen of is dit alleen GPS of iets dergelijks?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Haha echt waar?
Wat shit zeg.
Ondanks dat de TyTN super goed is (komt duidelijk in mijn review naar voren) vindt ik dit een zwak punt. GPS had die idd standaard niet (even vergeten), maar een antenne voor alleen GSM, beetje zwak.
Wat dacht je van een carkit, daar gaat die aansluiting dus in voor een externe antenne.
Zo gemakkelijk is dat niet. Als je er wifi aan toevoegt dan wordt de gsm-ontvangst weer slechter etc. etc.Saturnus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:03:
Ja opzich mooi dat het er is hoor, maar als dat kan, dan konden ze er ook wel voor zorgen dat Wifi via die externe aansluiting kon.
Neem aan dat het een 4/5-bands gsm/umts-antenne is die je erop kunt schroeven, dus ~900 / ~1800 / ~2100 MHz banden. Of wifi er ook op zit hangt af van de radiochip en de antenne die daar nu op zit (heeft iemand daar plaatjes van? Weet ook nooit waar ik m'n hand moet houden bij slechte ontvangst... waar zit nou die antenne..?)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Via P2P is een pdf van de universal te krijgen. Deze komt overeen met de tytn.Sorcerer8472 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 02:46:
[...]
Zo gemakkelijk is dat niet. Als je er wifi aan toevoegt dan wordt de gsm-ontvangst weer slechter etc. etc.
Neem aan dat het een 4/5-bands gsm/umts-antenne is die je erop kunt schroeven, dus ~900 / ~1800 / ~2100 MHz banden. Of wifi er ook op zit hangt af van de radiochip en de antenne die daar nu op zit (heeft iemand daar plaatjes van? Weet ook nooit waar ik m'n hand moet houden bij slechte ontvangst... waar zit nou die antenne..?)
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Mijn ervaring tot nu toe:
Bereik = Beter !
Gesprekskwaliteit = Beter !
Batterijduur = Beter !
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Tjah is wel waar, maar wat mij betreft liever externe Wifi dan GSM, maar dat is persoonlijk. Beide had misschien ook nog gekunt.Sorcerer8472 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 02:46:
[...]
Zo gemakkelijk is dat niet. Als je er wifi aan toevoegt dan wordt de gsm-ontvangst weer slechter etc. etc.
Neem aan dat het een 4/5-bands gsm/umts-antenne is die je erop kunt schroeven, dus ~900 / ~1800 / ~2100 MHz banden.
Dat laatste vind ik ook nog wel belangrijk om te weten, hoe moet je je toestel houden om zo'n stabiel mogelijke verbinding te hebben?Of wifi er ook op zit hangt af van de radiochip en de antenne die daar nu op zit
(heeft iemand daar plaatjes van? Weet ook nooit waar ik m'n hand moet houden bij slechte ontvangst... waar zit nou die antenne..?)
Waar zou de antenne anders moeten zitten...steekt niks voor niks een stukje boven het scherm uit...
Apparaat plat in je hand? (Horizontaal)
Of rechtop? (Verticaal)
Nog anders?
Of horizontaal, en dan ook richten. ( bovenkant onbedenkt, het gaat om de rechtstreekse straal naar het object toe. )
Heb je nog gewoon de Olipro rom er op laten staan?fn002449 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:02:
Klopt.. kheb hem geflashed naar de officiele versie... en nu weggebracht.. voor dat verachte Screen Alignment (SA) probleem! argg
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Het was even slikken maar lijkt nu lekker te werken, hij reageert iig een stuk sneller
Hopelijk geen gezeik ivm superCID... want dan baal ik wél dikfn002449 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:50:
nee die heb ik gedowngrade...
haha...
Verwijderd
Wat denk je: Gewoon gerepareerd, geen op- of aanmerkingen over gemaakt. En hij doet het prima sindsdien.
Ik heb dezelfde dag nog Satin erop gegooid samen met Radio 1.50, maar ik twijfel nog hard of ik ook naar Schapp's WWE (of hoe heet die dan ook) moet gaan gezien vele positieve verhalen.
Niet vergeten dat je een antenne beter verticaal de lucht in kunt laten wijzen; gsm-antennes zijn ook verticaal gepolariseerd dus zo heb je de beste ontvangst. Horizontaal is minder, en erop richten is het allerslechtst. GSM-antennes zijn echter meestal spoelantennes, waardoor de richting waarin je ze houdt niet veel uitmaakt, tenzij je echt heel ver van de gsm-mast zit met slechte ontvangst.NeoMe schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:01:
Rechtop, en bovenkant onbedenkt.
Of horizontaal, en dan ook richten. ( bovenkant onbedenkt, het gaat om de rechtstreekse straal naar het object toe. )
* Sorcerer8472 is in het verleden radio-amateur geweest, dus ik kan het weten
superCID is toch voor de simlock? Ik heb een HTC TyTN, dus hier hiervan geen gebruik gemaakt neem ik aan. Het downgraden, deed je dat via deze guide? http://www.mrvanx.org/cms...task=view&id=59&Itemid=27fn002449 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:48:
[...]
Hopelijk geen gezeik ivm superCID... want dan baal ik wél dik
haha...
Dit is wat ik nu heb:
WM6 HTC NL (van HTC site)
IPL-10.4
SLP-2.10.Olipro
Radio: 1.47.00.10
Rom version: 3.54.254.2
ExtROM version: 3.54.254.102
Maar blijkbaar lonkt 3.60 ook alweer aan de horizon!
yup, de engelse t-mobile ROM is uitgelekt, met een nieuwe build :-)Deddiekoel schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:18:
Die Schaps is wel een bezig baasje zeg. Heb net 3.54c erop gezet (erg prettige ROM en met name de network wizard is fijn aangezien die automatisch draait).
Maar blijkbaar lonkt 3.60 ook alweer aan de horizon!
Tenminste, ik vind het wel praktisch om niet telkens uren lang kwijt te zijn aan backuppen + upgraden + terugzetten van backup
Bovendien, als je het via een vaste pc doet en de stroom valt uit, dan ben je de lul. Ik doe het altijd via m'n laptop
is hier een handleiding voor?Castilio schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:44:
ik flash altijd via de SD kaart vind ik een stuk prettiger
ja en nee...wout-hugo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:46:
[...]
superCID is toch voor de simlock? Ik heb een HTC TyTN, dus hier hiervan geen gebruik gemaakt neem ik aan. Het downgraden, deed je dat via deze guide? http://www.mrvanx.org/cms...task=view&id=59&Itemid=27
SuperCID is niet voor simlock... wel downgraden via die guide
[ Voor 6% gewijzigd door fn002449 op 14-08-2007 16:28 ]
Hoe kan ik zien of mijn TyTN superCID "heeft"fn002449 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:27:
ja en nee...
SuperCID is niet voor simlock... wel downgraden via die guide
Verwijderd
Ik heb even twee vraagjes mbt Windows live op de TyTN.
1. Ik heb meerdere emailaccounts geinstalleerd waaronder mijn hotmail/live account. Als ik nieuwe email op mijn @gmail ontvang krijg ik een geluidsmelding, gaat íe trillen en gaat het lampje oranje knipperen. Dit heb ik allemaal ingesteld bij "instellingen, geluiden en meldingen, meldingen," werkt prima. Echter, als ik mail ontvang op mijn hotmail/live account krijg ik geen melding. Als er nieuwe mail op hotmail komt herkent ie deze blijkbaar niet als "berichten; nieuwe email"? Heeft iemand hier een oplossing voor, of heb je ditzelfde probleem?
2. Waar kan je instellen hoevaak/om de hoeveel minuten Windows Live je mail moet controleren? Van andere accounts weet ik het wel, maar alleen van de Windows Live crap kan ik het niet vinden. Anybody?
Thanx alvast,
PS. Ik draai de Schaps 3.3 ROM (NL).
1. Probleem heb ik niet. Hotmailtjes werken hetzelfde als Outlook mailsVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:19:
HI,
Ik heb even twee vraagjes mbt Windows live op de TyTN.
1. Ik heb meerdere emailaccounts geinstalleerd waaronder mijn hotmail/live account. Als ik nieuwe email op mijn @gmail ontvang krijg ik een geluidsmelding, gaat íe trillen en gaat het lampje oranje knipperen. Dit heb ik allemaal ingesteld bij "instellingen, geluiden en meldingen, meldingen," werkt prima. Echter, als ik mail ontvang op mijn hotmail/live account krijg ik geen melding. Als er nieuwe mail op hotmail komt herkent ie deze blijkbaar niet als "berichten; nieuwe email"? Heeft iemand hier een oplossing voor, of heb je ditzelfde probleem?
2. Waar kan je instellen hoevaak/om de hoeveel minuten Windows Live je mail moet controleren? Van andere accounts weet ik het wel, maar alleen van de Windows Live crap kan ik het niet vinden. Anybody?
Thanx alvast,
PS. Ik draai de Schaps 3.3 ROM (NL).
2. Windows LIve starten (staat onder prgramma's) en daar naar options gaan. Daar kun schedule instellen. Hij lijkt de settings niet op te slaan maar het werkt wel!
De mijne staat op elke 15 minuten, en ik kijk gewoon zelf af en toe, de nieuwste komen toch boven in beeld...
Verwijderd
@ Deddie.Deddiekoel schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:21:
[...]
1. Probleem heb ik niet. Hotmailtjes werken hetzelfde als Outlook mails
2. Windows LIve starten (staat onder prgramma's) en daar naar options gaan. Daar kun schedule instellen. Hij lijkt de settings niet op te slaan maar het werkt wel!
Bedankt, heb de sync frequentie aangepast.
Maar probleem 1 heb ik dus nog steeds.
Als er een nieuwe mail in mijn hotmail komt, komt er wel in mijn scherm te staan: "1 nieuwe mail", maar verder geen geluid, of oranje knipperend lampje. Anyone else?
* op je scherm teminste * ( misschien daarna via meldingen/geluid iets in te stellen )
Verwijderd
Verwijderd
@NeoMeNeoMe schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:55:
Dan moet je 'AS ITEMS ARRIVE' aanvinken, dan krijg je wel elke x melding...
* op je scherm teminste * ( misschien daarna via meldingen/geluid iets in te stellen )
Thnx, geloof inderdaad dat dat de oplossing is.
Up-2-date zijn is wel leuk, maar als er elke week ene nieuwe rom uitkomt, dan heeft al dat update niet erg veel zin als je kijkt naar hoeveel tijd je er mee kwijt bent en wat je er voor terug krijgt. Vaak zijn de verschillen minimaal...Als iets werkt kun je het ook ff zo houden en dan één Rom overslaan. Radio upgrade ik meestal wel meteen, heb nu 1.50 en deze bevalt me prima, lekker lange batterijduur. Eerst op 1.43 of 1.47 was de batterij dezelfde avond al leeg, en nu maar 20 % eraf.
Mijn gevoel zegt dat ik te weinig heb omdat die youtube.com gewoon niet kan trekken door al die flash meuk.
Heb je bij sounds & notifications wel ingesteld dat er bij een nieuwe mail een geluidje moet spelen. Staat default namelijk uit...Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:35:
[...
@ Deddie.
Bedankt, heb de sync frequentie aangepast.
Maar probleem 1 heb ik dus nog steeds.
Als er een nieuwe mail in mijn hotmail komt, komt er wel in mijn scherm te staan: "1 nieuwe mail", maar verder geen geluid, of oranje knipperend lampje. Anyone else?
Verwijderd
Daarna de nieuwste Dopod geprobeerd, mede omdat ik zag dat die snel was. En inderdaad is deze snel zeg. Koude start gaat voor mijn gevoel veel sneller dan bij andere ROM's. Ik heb wel de extended ROM verder geminimaliseerd door allerlei aziatische instellingen eruit te laten. Maar de wifi heeft betere ontvangst dan met alle andere ROM's. Het enige nadeel van deze vindt ik dat het een complete ROM is (inclusief radio) en je dus radio 1.47 krijgt, of je wil of niet. Ik kom van 1.50 af dus zal snel weer upgraden denk ik, hoewel ik tot nog toe geen klachten heb.
Je kunt toch alleen je radio ROM upgraden... Of bedoelde je dat...Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:31:
Afgelopen dagen verschillende ROM-metjes getest. Kwam van Black Satin af en heb daarna Schap's 3.57 geprobeerd. Verschrikkelijk dat paars. En er zit een hoop meuk in waarvan je je afvraagt: wat moet je er mee? Zoals een progje om de flitser van de camera mee aan te zetten. Knap dat het kan, maar wanneer gebruik je dit nou? Wat wel mooi is is dat van vrijwel alle internationale providers de instellingen er al in staan, je hoeft alleen maar te kiezen welke je wil activeren. Echter, nadat je dit 1x gedaan hebt, hoef je dit ws zelden meer te veranderen: ergo kostbare geheugenruimte.
Daarna de nieuwste Dopod geprobeerd, mede omdat ik zag dat die snel was. En inderdaad is deze snel zeg. Koude start gaat voor mijn gevoel veel sneller dan bij andere ROM's. Ik heb wel de extended ROM verder geminimaliseerd door allerlei aziatische instellingen eruit te laten. Maar de wifi heeft betere ontvangst dan met alle andere ROM's. Het enige nadeel van deze vindt ik dat het een complete ROM is (inclusief radio) en je dus radio 1.47 krijgt, of je wil of niet. Ik kom van 1.50 af dus zal snel weer upgraden denk ik, hoewel ik tot nog toe geen klachten heb.
Gisteravond heb radio 1.50 en Schraps laatste NL versie erop geknald..
Reaktie in eerste instantie, WAUW! ziet er strak uit allemaal. Zeker omdat ik helemaal vanaf het oude T-mobile meuk kom.
Na een aanal minuten begon de ellende, ding loopt vast. Zonder een vaste oorzaak, telkens weer na een aantal minuten. Ik ga maar proberen een andere Rom erop te zetten. Maar ben een beetje bang omdat hij steeds vastoopt dat waarschijnlijk ook gebeurt tijdens het upgraden. Dat lijkt me geen goede zaak. Iemand sugesties?
Tijdens het updaten zal het niet gebeuren, want dan staat hij in bootloader modus.MadRettoR schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:16:
Na lang wikken en wegen heb ik het ook maar gewaagd.. upgraden die handel!
Reaktie in eerste instantie, WAUW! ziet er strak uit allemaal. Zeker omdat ik helemaal vanaf het oude T-mobile meuk kom.
Na een aanal minuten begon de ellende, ding loopt vast. Zonder een vaste oorzaak, telkens weer na een aantal minuten. Ik ga maar proberen een andere Rom erop te zetten. Maar ben een beetje bang omdat hij steeds vastoopt dat waarschijnlijk ook gebeurt tijdens het upgraden. Dat lijkt me geen goede zaak. Iemand sugesties?
Ik had ook problemen met de Nederlands-talige roms. Ik heb nu de WWE erop en die draait gewoon perfect...
Die heb ik aan een van mijn knoppen gekoppeld, erg handig zo'n zaklamp in je zakVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:31:
Zoals een progje om de flitser van de camera mee aan te zetten. Knap dat het kan, maar wanneer gebruik je dit nou?
Ik had ook wat problemen met de NL-schaps ROM vooral met bluetooth/tomtom (die bluetooth automatisch aanzet.) Vond hem ook een beetje te vol, iig de full versie.MadRettoR schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:16:
Daarvoor had ik de Dopod ROM vond ik ook erg fijn, ik zit nu op de black satin en geen problemen so far, nu een dag of 4 draaien en geen vastlopers. Vind het theme de black satin er ook wel strak uitzien. Heb wel HTC home erbij opgezet. Draai met radio rom 1.50 op een vario II
Je kan natuurlijk ook de lite versie gebruiken dan heb je al die meuk niet :-)Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:31:
Afgelopen dagen verschillende ROM-metjes getest. Kwam van Black Satin af en heb daarna Schap's 3.57 geprobeerd. Verschrikkelijk dat paars. En er zit een hoop meuk in waarvan je je afvraagt: wat moet je er mee? Zoals een progje om de flitser van de camera mee aan te zetten. Knap dat het kan, maar wanneer gebruik je dit nou? Wat wel mooi is is dat van vrijwel alle internationale providers de instellingen er al in staan, je hoeft alleen maar te kiezen welke je wil activeren. Echter, nadat je dit 1x gedaan hebt, hoef je dit ws zelden meer te veranderen: ergo kostbare geheugenruimte.
Verwijderd
Op m'n Sony Ericsson K750i was die zaklamp toch wel een enorm handige feature. Snel aan uit zetten was makkelijk. De LED's waren ook wel een stuk feller dan op m'n Tytn. Ik denk dat een hoop mensen die "zaklamp" veel gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:31:
Afgelopen dagen verschillende ROM-metjes getest. Kwam van Black Satin af en heb daarna Schap's 3.57 geprobeerd. Verschrikkelijk dat paars. En er zit een hoop meuk in waarvan je je afvraagt: wat moet je er mee? Zoals een progje om de flitser van de camera mee aan te zetten. Knap dat het kan, maar wanneer gebruik je dit nou?
Alieunited schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:50:
[...]
Ik had ook wat problemen met de NL-schaps ROM vooral met bluetooth/tomtom (die bluetooth automatisch aanzet.) Vond hem ook een beetje te vol, iig de full versie.
Daarvoor had ik de Dopod ROM vond ik ook erg fijn, ik zit nu op de black satin en geen problemen so far, nu een dag of 4 draaien en geen vastlopers. Vind het theme de black satin er ook wel strak uitzien. Heb wel HTC home erbij opgezet. Draai met radio rom 1.50 op een vario II
Heb vanmorgen ook de WWE schraps erop gezet. Loopt inderdaad nu wel stabiel, ik ben alleen niet zo kapot van de taal, wil graag nederlandstalig. Irriteer me aan de opbouw met interpunctie van een 06-nummer en dat wel-->we'll wordt etc. Is die Dopod of black satin nederlandstalig?Kix@$$ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:37:
[...]
Tijdens het updaten zal het niet gebeuren, want dan staat hij in bootloader modus.
Ik had ook problemen met de Nederlands-talige roms. Ik heb nu de WWE erop en die draait gewoon perfect...
Of wie kan een goede nederlands talige ROM aanbevelen?
Die dopod en black satin zijn beiden Eng. Je kan de automatisch word completion en auto correct uitzetten wel --> we'll heb je dan niet meer.MadRettoR schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:51:
[...]
[...]
Heb vanmorgen ook de WWE schraps erop gezet. Loopt inderdaad nu wel stabiel, ik ben alleen niet zo kapot van de taal, wil graag nederlandstalig. Irriteer me aan de opbouw met interpunctie van een 06-nummer en dat wel-->we'll wordt etc. Is die Dopod of black satin nederlandstalig?
Eventueel kan je de orginele NL-talige HTC rom erop zetten, maar daaar heb ik geen ervaring mee.
Verder NL-talige roms ken ik niet.
Dat We'll probleem is op te lossen door nederlandse woordenboek te installeren. Kan hem nu niet vinden op XDA, maar als je wilt kan ik je hem wel mailenMadRettoR schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:51:
[...]
[...]
Heb vanmorgen ook de WWE schraps erop gezet. Loopt inderdaad nu wel stabiel, ik ben alleen niet zo kapot van de taal, wil graag nederlandstalig. Irriteer me aan de opbouw met interpunctie van een 06-nummer en dat wel-->we'll wordt etc. Is die Dopod of black satin nederlandstalig?
[Edit]
hebbes alsnog gevonden. google werkt beter dan de zoekfunctie van XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299036
[ Voor 10% gewijzigd door Castilio op 17-08-2007 17:50 ]
Thnx, die neem ik ook even mee voor de uploads.Castilio schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:48:
[...]
Dat We'll probleem is op te lossen door nederlandse woordenboek te installeren. Kan hem nu niet vinden op XDA, maar als je wilt kan ik je hem wel mailen
[Edit]
Verwijderd
ik heb mijn HTC TyTn (unbranded en simlock vrij) niet geflashed of iets dergelijks maar sinds gister mis ik opeens de telefoonfunctionaliteit.
Als ik nu ook opstart, zie ik opeens staan in het scherm No GSM on rode letters.
Kijk ik bij apparaat info dan zie ik ook geen cijfers & letters achter radio versie en protocol versie.
Wat kan ik doen???
heb dus nog steeds WM5 draaien en mis dus de radio versie en heb geen telefoonfunctionaliteit.
Eerst kreeg ik af en toe nog wel een melding bij het opstarten maar nu krijg ik dus alleen maar No GSM..
bedankt voor elk advies alvast...
Verwijderd
Dat bedoelde ik idd. Maakte ik de indruk dat niet te weten?Deddiekoel schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:49:
[...]
Je kunt toch alleen je radio ROM upgraden... Of bedoelde je dat...
Verwijderd
Kijk hier eens:Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:03:
Graag zou ik jullie hulp willen hebben..
ik heb mijn HTC TyTn (unbranded en simlock vrij) niet geflashed of iets dergelijks maar sinds gister mis ik opeens de telefoonfunctionaliteit.
Als ik nu ook opstart, zie ik opeens staan in het scherm No GSM on rode letters.
Kijk ik bij apparaat info dan zie ik ook geen cijfers & letters achter radio versie en protocol versie.
Wat kan ik doen???
heb dus nog steeds WM5 draaien en mis dus de radio versie en heb geen telefoonfunctionaliteit.
Eerst kreeg ik af en toe nog wel een melding bij het opstarten maar nu krijg ik dus alleen maar No GSM..
bedankt voor elk advies alvast...
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Hermes_Unbrick
Dit heeft mij al eens uit de brand geholpen toen ik ook volledig vast zat. Gewoon het schema volgen en alles komt weer goed.
Dat wil ik graag even proberen, kan je me ook vertellen hoe ik dit installeer? Heb dat forum doorgenomen maar het schijnt zo makkelijk en voor de hand liggend te zijn dat iedereen (behalve ik) dat weetCastilio schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:48:
[...]
Dat We'll probleem is op te lossen door nederlandse woordenboek te installeren. Kan hem nu niet vinden op XDA, maar als je wilt kan ik je hem wel mailen
[Edit]
Is het mogelijk om die vreemde 06 nummer indeling aan te passen? Nu is het (xxx) xxx-xxx. Dat irriteerd mij een beetje.
En dan vanuit je "explorer" (nederlands="verkenner") dat cab bestand laten runnen.
Dan vraagt die of je hem in het telefoon geheugen of op de storagecard wilt installeren..
Aangezien het maar iets heel kleins is, raad ik aan om voor de eerste optie te kiezen. Die is namelijk sneller dan de storagecard
Na het booten heb ik max. 28MB (Meestal 22-25) vrij voor 'Programma' wind ik mij op om niets of is dit toch erg weinig?
Oeps.. dat had ik moeten weten. Ik zag dat .cab bestand als een rar bestand aan door het icoontje en had m daarom uitgepakt. Zat dus te rommelen met die uitgepakte bestanden. Maar goed, het is nu gelukt thnx voor je uitleg!TripleQ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:22:
Je moet het juiste .cab bestand...
Verwijderd
Die laatste van Schap's NL loopt vast op de bluetooth, je kan dan beter die 3.54c nemen ( alleen die is weer Engels )
Of die laatste HTC Rom NL
Succes
Edit : Ik heb hem nu na alle verschillde roms, de HTC.nl rom er weer op.
ik denk dat dat zomaar toch 1 van de betere is...
MadRettoR schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:16:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 16:43 ]
Als ik hem in me laptop stop en er een film of mp3 of wat dan ook op wil zetten, dan krijg ik de melding dat deze is beveiligd tegen schrijven. Dit is wel erg irritant, hoe kan dit ineens, iemand oplossing ?
Is al opgelost, zit op het houdertje een klein knopje deze stond verkeerd, op lock.
[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 20-08-2007 12:22 ]
Door het palletje (aan de zijkant) van je MicroSD adapter even om te zetten;)NeoMe schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:15:
Heb ineens probelemen met me MicroSD:
Als ik hem in me laptop stop en er een film of mp3 of wat dan ook op wil zetten, dan krijg ik de melding dat deze is beveiligd tegen schrijven. Dit is wel erg irritant, hoe kan dit ineens, iemand oplossing ?
Goed dat je het gevonden hebt;)NeoMe schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:15:
Heb ineens probelemen met me MicroSD:
Is al opgelost, zit op het houdertje een klein knopje deze stond verkeerd, op lock.
Misschien kan iemand zijn ervaring met ons delen. Ik ben ook benieuwd of ik mijn vario kan voorzien van een Tytn jasje. Ik ga zelf ook nog wat onderzoek doen als ik wat ontdek zal ik dat hier ook laten weten.
Verwijderd
Waar stel je dat in, aangezien het onzin is om thuis waar Wifi is, te gaan MSNen via UMTS.
Ad maiorem black_eye gloriam
Dat wil ik dus zeker weten. Zit nu op mijn werk. Daar is een HSDPA verbinding en de telefoon zit in gelogd op het bedrijfsnetwerk. Microsoft direct push staat aan. Je zou verwachten dat de mail nu via de wifi verbinding binnen komt, maar hoe check je dat. Wanneer je op de H klikt zie je dat er verbinding is met de 2 netwerken, maar niet welke applicatie een verbinding gebruikt.Saturnus schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:51:
Zodra je een netwerk geconnect hebt gaat alles toch automatisch via WiFi?
Ik zit bij Vodafone (prepaid, daarom wil ik niets eens GPRS/UMTS door de kosten), maar ik heb ergens bij de instellingen het wachtwoord voor het GPRS/UMTS netwerk weggelaten. Nu krijg ik elke keer een schermje met de vraag om het wachtwoord als die iets via GPRS/UMTS wil.
Maarja...alsnog raar dat die het bij jullie niet automatisch kiest.
Nu onder WM6 werkt het prima, zodra hij wifi heeft maakt hij er ook gebruik van en is het duidelijk sneller dan umts.
heb er helaas zelf nog geen.
When connected to WIFI network, TyTN tries to launch a 3G/GPRS connection instead of using WIFI.
Check under Settings - Connections - Connections, if your GPRS settings are set under "My ISP" or "My Work Network". If you don't need to use proxy servers I recommend you to put them under "My ISP", so you don't have troubles. Then go to "Advanced" and make sure that you have this settings:
Programs that automatically connect to the Internet should connect using: My ISP.
Programs that automatically connect to a private network should connect using: My Work Network.
Then go to Settings - Connections - Network Cards. Select your WIFI card, and make sure that you have this setting:
My Network card connects to: The Internet
BUT if you have your GPRS setting under "MY work network" then, here put "Work", it just has to be the same as in GPRS settings, so wifi is prefered over GPRS.
You'll have to "disable" wifi and "enable" it again every time you do changes in the Network Card settings.
Then it should default to wifi if its connected. If you have directpush, disable it while connected to wifi and make sure that all existing browsers, mail apps, any web enabled apps (like messenger) are all properly shut (settings, system, memory, running programs) otherwise they may prompt the device to use the gprs/3g connection you were using with them.
If you are still having problems after doing the above, "disable" wifi, switch on "Flight Mode", switch off "Flight Mode", then switch wifi back on.
Compromises are for the weak
Verwijderd
Op mijn werk draaien ze nog AS 4.2 en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Volgens mij is het softwarebeleid hier om ten minste één release achter te lopen

Ik heb geprobeerd een dvd om te zetten, op de beste en hoogste standen, maar krijg uiteindelijk een niet te bekijken filmpje omdat het stikt van de blokjes
Iemand anders ervaring met een goede omzetter ?
PocketDivXEncoder, werkt fantastisch. Als je het niet kunt vinden moet je maar ff een mailtje sturen naar rein.hoekema * gmail.comNeoMe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:18:
Iemand ervaring met SPB DVD MOBILE ?
Ik heb geprobeerd een dvd om te zetten, op de beste en hoogste standen, maar krijg uiteindelijk een niet te bekijken filmpje omdat het stikt van de blokjesNiet leuk..
Iemand anders ervaring met een goede omzetter ?
en vervang dan ' * ' met apestaartje.
*empty*
Verwijderd
Ergens in deel 3 of zo staat er een hele discussie over. Het (b)lijkt er op dat alles er in zit behalve een GPS-antenneBinnetie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:07:
Ik las in de topicstart dat er een ingebouwde gps ontvanger in deze telefoon zat? Maar dat deze niet geactiveerd is? Ik kan er verder niet veel over vinden, maar aangezien we op het werk met gps willen gaan werken en we 8 van deze toestellen hebben ben ik wel benieuwd hoe of wat. Losse module is voor ons werk dan net weer wat minder nl.

Overigens, heeft iemand een mogelijke verklaring voor het volgende: ik heb geprobeerd om Shantz Today Changer te draaien. Werkte niet. Weer verwijderd. Daarna werd mijn Vario II heel sloom, niets hielp (soft reset, aan/uit zetten, opschonen, enz.)
Het kwam uit een WM6 rom, alleen kan ik het nu niet echt vinden, weet iemand de naam? Thanks
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
het heet "File as". Ik heb het niet meer maar het moet op xda wel te vinden zijn.Snake schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:12:
Op mijn QTek S200 had ik een programma om mijn contacten weer te geven als Voornaam Achternaam ipv Achternaam, Voornaam.
Het kwam uit een WM6 rom, alleen kan ik het nu niet echt vinden, weet iemand de naam? Thanks
Ik heb mijn HTC Tytn geupgrade naar de officiele versie van WM6 alleen krijg ik in Tom Tom Navigator nu geen verbinding meer met mijn Externe GPS (Keomo Nemerix Chipset Bluetooth GPS Receiver 16 Channels).
Wanneer je de Comm Manager gebruikt om BT aan te zetten en er zit een geheugenkaart in, dan loopt alles vast. Haal de geheugenkaart eruit en er is niets aan de hand. Het is ook te reproduceren. Echt irritant.
Verwijderd
Even een beetje zoeken hoor, ik ga nu voor de derde keer antwoord geven op deze vraag (hij is al eerder gesteld in andere topics hier op GoT).Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:20:
Wie weet hoe je de mappen \Windows en \Temp kunt bereiken via de verkenner op een desktopcomputer? Zowel onder WinXP (Activesyn 4.2) en WinVista zie ik die mappen niet op mijn desktop. Ik wil wat gaan opschonen in oa. \Windows\Rings en dat gaat via de verkenner in de Vario II zelf erg traag, omdat \Windows zo groot is.
Zorg dat je verborgen bestanden en systeembestanden zichtbaar hebt staan op je windows pc!
Dit topic is gesloten.