Kroeg open of dicht..? Plaats hier Uw mening.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Er werd in een ander topic al over gediscussieerd, maar het is beter om een topic hier speciaal voor te openen. In de andere topic werd het een beetje off-topic…

Post hier dus AUB je mening over de toekomst van de kroeg. Laat het please niet op flames en heftige disacussies uitdraaien, daar heeft niemand wat aan. Post gewoon wat JOUW mening is over de handhaving van de [url="http://gathering.tweakers.net/listtopics/27" style="color: green"]GoT Kroeg[/url].

Mijn mening:

Ik kom hier als best een tijdje en heb het hier erg naar mijn zin. In de tijd dat het onzinforum erbij kwam, was ik er eigenlijk nooit omdat je een beetje moet 'wennen' de mensen die daar kwamen kende ik niet, ik zat voornamelijk in de techfora en SG.

Nu ben toch 's gaan kijken in het onzinforum, en er met een zeer hoge regelmaat teruggekomen. (als toevoeging op de techfora, niets meer, niets minder).

Onzin is dicht gegaan, en ik heb toen ook nog gestreden voor een behoud van een dergelijk forum, gewoon omdat het lachen was. Een hoop dikke lol gehad.

Nu moet ik mijn mening herzien voor het behoud van een dergelijk forum omdat het gewoon niet werkt... Ik kom er bijna niet meer (het gaat gewoon vervelen..) en als het aan mij ligt gaat het gewoon keihard dicht. Het levert te veel gezeik op voor de rest van de fora. (en vooral het gedoe, er is meer werk de kroeg te modereren dan de hele rest van GoT... Dat zegt ook iets)

Ik zou graag zien dat GoT terug gegeven wordt aan de computer-addicts (jaja, ik ben ook een nerd ;)) en dat de mensen die zelfs niet eens weten wat bijvoorbeeld 'formatteren' inhoudt elders de 'ilse chat niveau'-gesprekken gaan voortzetten.

Ik snap ook wel dat de kroeg een hoop pageviews genereerd, en dat is natuurlijk weer financieel aantrekkelijk.

Ik laat (vanzelfsprekend) de keuze aan de adjes over, maar ik was eerst erg voor behoud van een dergelijk forum, en nu niet meer. Close it DOWN.

Voor de mensen die de ‘onzin’ niet kunnen missen is er altijn nog: [url="http://www.onzinforum.nl,"]www.onzinforum.nl,[/url] www.netzone.nl , www.fokforum.nl en www.scholieren.com )

Nu Uw mening AUB.

Verwijderd

ok, die had ik ook al in een andere topic neergeknald, maar hier nogmaals:

even mijn mening over de GoT-kroeg.

Als we kijken waarom de GoT-kroeg er is, zien we de volgende dingen
-substituut (niet vervanging dus) voor het onzinforum
-voor tweakers die na serieuze posts in de andere forums even willen uitblazen cq ter ontspanning

waarom?
-andere forums schoonhouden
-omdat er vraag is naar een dergelijk forum

De ideeën zijn wel leuk, maar zoals het nu blijkt, werkt het totaal niet. Waarom niet? Zie het aantal flamewars, de "gemaakte" sfeer, het kleine verschil tussen Stuffis Generalis en de GoT-kroeg.

In mijn ogen mag de GoT-kroeg dicht. Waarom?
-er komen VEEL mensen daar die puur komen voor de GoT-kroeg. Deze mensen weten nog maar net hoe een toetsenbord+muis werken....
-ik persoonlijk vind de sfeer die er hangt op de GoT-kroeg te "gemaakt".... net alsof het gezellig "moet" zijn.....
-Verder is het naar mijn mening ook behoorlijk absurd dat er een man of 6/7/8 voor nodig zijn om een forum bij te houden. Da's te veel tijd en te veel energie. Beetje teveel van het goede. (bij het oude of waren er maar 1 of 2 moderators. en dat heeft een hele tijd lang goed gewerkt).

dat het OF dicht is zegt genoeg: dat dergelijke onzin dus hier niet thuis hoort. het is 2x dichtgegooid, en met de OTF was er ook een crisis... 3x is scheepsrecht. weg die meuk...GoT-kroeg mag wat mij betreft dicht?

en waar moeten die 500 users heen dan? fokforum.nl of andere fora ( www.ultratopics.nl of www.onzinforum.nl ofzo..... vervanging genoeg)...
van die 500 users is een groot deel toch wat nooit buiten de GoT-kroeg post....

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Knip en plak wat van mezelf bij elkaar :

plak 1 :

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 04 februari 2001 17:16 schreef Mystic-Woman het volgende:
ConZito> JE kan nie zeggen wie er wel en wie er nie in de Kroeg mogen komen. Ik kom er ook en heb geen verstand van PC's. 90% van de topics in de Kroeg gaan over iets heel anders. Die topics die over Pc's gaan die sla ik meestal gewoon over. Je zegt nu wel dat ut dus een PC forum is, maar waarom wordt er in de Kroeg dan meer over onzin geluld dan over PC's?
--------------------------------------------------------------------------------

Dat is nu precies de reden hoezo van _mij_ de kroeg dicht mag. Je geeft zelf al aan dat je niets van PC's weet. Je zit hier dus in principe alleen maar omdat je vrienden/vriendinnen hier ook hangen.
Dit is geen flamebait van mij richting jou, maar meer een waarneming. Ik pik jouw tekst er even uit omdat je het zelf zo mooi verwoord. Topix over PC's worden overgeslagen omdat het je niet boeit.

Dit soort dingen geeft mij het gevoel, samen met de hoeveelheid mods/uistmijter/lite-mods whatever, dat de Kroeg geen bestaansrecht heeft.

Nogmaals, dit is mijn mening. Ik heb het gevoel dat de effort die (relatief nutteloos) in de kroeg gestopt word, beter in andere zaken gestopt kan worden.

Het forum blijft tenslotte "Gathering of Tweakers niet "Gathering for social chitchat"

-------------------------------------------

plak 2 :

quote:
Op zondag 04 februari 2001 21:48 schreef BackSlash32 het volgende:
[.knippie.]

*ouch* spijkers + koppen

[.knip.]

Ik loop zelf ook in andere fora rond, maar af en toe in de kroeg is niks mis mee (stap in het weekend wel een IRL kroeg in hoor ).

Waar je wel voor moet waken is nou net het moelijke: hoe zorg je dat er niet teveel "vreemd volk" daardoor binnenkomt.
Aangezien er nog steeds 'tweakers bovenaan staat vind ik best dat er iets meer mag worden gevraagd van het nivo.

Overigens niet alleen in de kroeg, ook andere fora.

Eens.
Je geeft het zelf al aan. Je komt zelf ook wel eens in de kroeg. Daar is ook helemaal niets mis mee.

Het uitgangspunt van de kroeg is ook helemaal niets mis mee.

De praktijk van de kroeg is helaas mis.

Het uitgangspunt :

Je wilt ff blaten, je gaat ff naar de kroeg. Er is ff nix interessants in de andere Fora, je gaat ff naar de kroeg. Je bedenkt iets grappigs, je gaat ff naar de kroeg.

De praktijk :

80% van de kroeg is geregd voor de kroeg, (of Onzin Forum, of Off-Topic forum, geef het maar een naampje) niet voor T.net of GoT.

60% komt niet eens buiten de kroeg.

De gewone tweakers irriteren zich in de kroeg, vanwege het blaat-gehalte, en gaan er dus maar niet meer heen.

Er zitten er nog zat die soms in de kroeg zitten en soms niet. Er zitten ook een stel bikkels (als in niet-adjes, en ook niet sarcastisch bedoelt) die proberen een beetje niveau in de kroeg te houden. (klmurphy bijvoorbeeld)

Kijk nu eens naar Lieve Adjes, hoeveel threads die daar gestart worden aan de hand van Kroeg perikelen. Is dit het nu echt allemaal waard ?

Ideen hoe je de stroom "niet tweaker-mensen" afremt ? Wil men dat uberhaupt is de eerste vraag ?

Zo ja, hoe doe je dat ? Mja, dat is een lastige, daar moet ik ff over nadenken...

Je mag pas na een bepaalde ratio posts in andere fora in de kroeg posten ? Hmmzz.. Als dat bij nieuw geregde mensen gelijk mis gaat (als in, andere fora overspoelen met loze threads) waarschuwen -> bannen. Dat levert ook best wel wat werk op, maar als "het nieuws" van de methodiek eenmaal bekend is, zal de stroom "niet-voor-T.net-en-GoT-reggende-mensen-maar-alleen-voor-de-kroeg" wel afnemen.

Nogmaals, ik roep ook maar wat...
------------------------------------------

In principe mag het van mij dus weg, dat houd het simpel voor de Adjes en Modjes.

Aannames zijn fataal.

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat de kroeg dicht moet/mag.

Ik vind het echt gewoon een grote gezellige gebeurtenis naast alle andere, serieuze, fora.
Ik bezoek zelf regelmatig (lees: elke dag) de andere fora en ik weet ook wel dat er genoeg mensen zijn die dat niet doen, maar toch vind ik dat de kroeg open moet blijven voor diegenen die net zoals ik ook in de andere fora komen.

Ik zou het persoonlijk ontzettend jammer vinden als de kroeg gesloten wordt doordat er mensen zijn die de boel daar verzieken.
Natuurlijk kan het niet zo, dat er 7 mensen zijn die 1 forum moeten onderhouden en er worden ook belachelijk veel slotjes uitgedeeld, maar ik vind niet dat de kroeg gesloten moet worden, al was het alleen al voor de personen die wel verstand van computers hebben (of gewoon geinteresseerd zijn in computers en er meer vanaf willen weten).
Maar dan zal er iets bedacht moeten worden om de rest weg te houden en die oplossing zal niet zo een twee drie bedacht kunnen worden, dat weet ik ook wel. Maar toch hoop ik (en wil ik ook graag) dat de kroeg open blijft. Al was het alleen maar voor de gezelligheid tussen het serieus bezig zijn met computer related stuff door.

mvg
Dudek

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• Jaymz
  • Laatst online: 22:31

Jaymz

Keep on moving !

'K moet zeggen dat ik er nog wel eens lurk (ja, ook ik kom buiten LA en TMF nog eens ergens) (ook op SG en de OS, Software fora)

Sommige draden lees ik met een glimlach, van anderen(=de meesten) stop ik na zeg 20 reakties omdat het dan 'nergens' (IMHO dan) meer over gaat.

Ik zal het niet missen, en trouwens het verschil met SG is verrotte klein.

Maar ja, wie ben ik.

Verder ben ik het (bijna) volledig eens met GaMeOvEr

--------------------------------------
Ook ik vind dat GoT computergerelateerd moet blijven/zijn, SG hoort daar echter wel bij, bij de kroeg zet ik m'n vraagtekens.

Verwijderd

Mijn visie:

Het idee van een kroeg (welke naam je dan ook gebruikt) is ooit een keer ontstaan uit een bepaalde behoefte. Het doel van de "kroeg" was om in die behoefte te voorzien.

Het sluiten van de kroeg lijkt me een logische zaak als de kroeg zijn/haar doel niet bereikt. Wanneer ze wel haar doel bereikt maar ook teveel bijeffecten heeft lijkt me ook dat ze moet worden gesloten.

Je zou het kunnen vergelijken met een hoofdpijntje. Dan neem je ook geen paracetemolletje wanneer de bijwerking braakneigingen bij jou ook echt plaatsvinden. Het gewenste effect moet dus gewenster zijn dan het ongewenste effect (bijwerking).

Als de kroeg gesloten wordt wil dat niet zeggen dat de behoefte aan zo'n soort plek niet meer bestaat. Wat nu te doen met die behoefte?

Zoals zovelen kun je die behoefte kwijt op heel veel andere forums. Behalve wanneer het gaat als je toch vebonden wil blijven aan tweakers.

In dat laatste geval kun je denken aan een kroeg waar allerlei restricties op van toepassing zijn. Zoals dat je een respected user zou moeten zijn.

Persoonlijk vind ik een V.I.P.-kroeg een goed idee. Wel een kroeg, maar niet toegankelijk voor iedereen. Je zou ook nog kunnen denken aan wel toegankelijk voor iedereen maar niet de mogelijkheid om te repliën voor iedereen. Ik heb er niet al te vaak gepost maar vermaak me er wel redelijk door het lezen van de threads.

Hartelijk dank...

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Op donderdag 08 februari 2001 17:35 schreef GaMeOvEr het volgende:
[.knip.]
Er zitten er nog zat die soms in de kroeg zitten en soms niet. Er zitten ook een stel bikkels (als in niet-adjes, en ook niet sarcastisch bedoelt) die proberen een beetje niveau in de kroeg te houden. (klmurphy bijvoorbeeld)
[.knip.]
Vergeet Andina en HlpDsK niet.

Verwijderd

dicht timmeren die hap! trekt alleen maar users die we later toch weer meoten bannen... :(
Ik vind het genoeg geweest met het gezeik rond het fenomeen 'straffeloos bullshit op got kunnen posten'
Ik zelf vind maar 1 op de 10 topics een beetje leuk. SG bied genoeg ruimte voor offtopic berichtjes.
Ik weet dat 'De trashcan' oorspronklijk mun eigen idee was, maar het is mislukt IMHO. Sorry die-hard kroegers, maar ik vind het balluh.
Ennum, ook een zero-tollerance beleid op de fora. 1x waarschuwen, (opslaan in profile zodat een ander adje dat kan zien) daarna bannen. Alsof het boeit dat er een nick gebanned wordt, registreer je maar opnieuw en probeer je dan wel te gedragen, zo niet: ipban.
Consequent en dus eerst overleggen met elkaar voor je tot zo'n aktie over gaat, maar zeker niet te lang mee w8ten.
Ik zie de kroeg als een bron van geteisem. Er komen ook veel leuke mensen, maar die kunnen zich ook prima vermaken in SG.

Dit is een IT-forum, geen peuterspeelzaal.

Tot zover mijn mening...

Verwijderd

6x sluiten
6x open houden...
(hieronder meegeteld)

_spannend!_

Maar ehmmm als een duidelijk meerderheid voor het bestaan is, hoor je mij niet klagen hoor, zo veel last heb ik er nu ook weer niet van. Maar zelf blijf ik er bij: SLOTJE op de Kroeg >:)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Je hebt 't over teruggeven aan de tweakers, maar wat schiet jij er eigenlijk mee op dat de kroeg dichtgaat?
Het enige effect is dat mensen die er wel met plezier gebruik van maken dat niet meer kunnen. Maar het is toch niet jouw bedoeling om anderen moedwillig hun plezier te ontnemen zonder dat je er zelf nog wat mee opschiet?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Sluiten. Ik ga er geen heel verhaal van maken maar ff kort samengevat

Sluiten omdat, er niks nuttigs gebeurd/niks gerelateerd met dit forum. Ik kom hier ook voor mijn plezier maar dat haal ik met gemak uit SG etc.
Beetje gein trappen moet kunnen maar het moet wel leuk blijven.
Daarnaast is er nog steeds geen keihard beleid in de kroeg, iets dat ik jammer vindt.

Ik blijf erbij, dat de OF-ers hun kans gehad hebben.
Dus als ik het mocht zeggen: Kroeg dicht en hard optreden tegen OF-ers... :)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Op donderdag 08 februari 2001 17:35 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

Op donderdag 08 februari 2001 17:35 schreef GaMeOvEr het volgende:
[.knip.]
[.knip.]

*glunder en bloos* :D

Maar vergeet alle modjes niet. Llewella en Oscar en natuurlijk HBM modden niet anders dan iedereen hoor, geen kritiek IMHO

Ik post vanavond wel even een verhaaltje want natuurlijk heb ik hier mijn zegje over te doen >:)

[advertentie]
Glazenhaler zonder werk zoekt werk ;)
[/advertentie]

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat mij betreft moet de kroeg gewoon open blijven, niet alleen omdat ik er zit (:9), maar ook omdat het voor de meeste mensen gewoon een uitlaatklep is.

In SG kom ik persoonlijk maar zelden, ik vind het daar toch net iets te serieus. Ook al zijn de onderwerpen meestal wel ongeveer hetzelfde. De sfeer die er in de kroeg hangt tegenover die van SG (waar het het meeste op lijkt) is meestal toch iets meer losser. Ok, dan moet je gewoon ergens een grens trekken en die grens is voor de meeste gebruikers gewoon niet voldoende te begrijpen. Daar moet je dan maar doorheen kunnen kijken. Misschien is het wel een idee om in je prefs aan te kunnen geven of je alle gesloten topics wilt zien, dan oogt het anders en zijn er weer meer users blij.

Ik neem als voorbeeld een topic als:
"Heb jij een slang?" Dan heb je dus grote kans dat er dus een of andere user op reageert "tuinslang wel ja" of "ja, maar die van mij is maar 20 cm". Shit happens, een beetje humor mag er af en toe wel eens inzitten. Moeten we dan hier allemaal de computernerd uit gaan hangen? Nou nee dank je! Dat doe ik normaal gesproken toch al veel te veel!

En dat er gebruikers komen die expliciet alleen voor de kroeg komen (ik denk ik ook wel), daar kunnen dan mensen tussen zitten die geen computer kenner zijn, die bij wijze van spreken alleen maar kunnen netten.Maar als je daar op moet letten, hou je dan eigenlijk wel een leuke kroeg over als je iedereen behalve de computer fanaten wegstuurt? Ik heb er zo mijn twijfels over.

En als je de kroeg niet bevalt, waarom ga je er dan naartoe? om er je eigen aan te ergeren? Lijkt me ook nogal zinloos. Waar gaat deze discussie dan ook eigenlijk om?

Over het onzin forum heb ik niet veel meegekregen, alleen dat het op een gegeven moment escalleerde, daar kan ik niks over zeggen.

Mijn conclusie is dus ook, kroeg moet open blijven!

Ik heb gesproken.

PS. Er zullen hier wel meer berichtjes komen dat de kroeg dicht moet, maar ik denk ook dat die mensen er dus meer achteraan zitten om hem dicht te gooien, dan om hem open te houden...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind dat er in de kroeg erg veel onzin-topics zijn, maarja je moet toch ergens kunnen posten dat je fiets gejat is of advies vragen over niet computer-gerelateerde dingen, dus gewoon open laten die zooi :)

• dudek

dudek

I spy with my little eye

zoals er al meer hebben gezegd:

als het je niet bevalt kom je er niet!
dan blijf je daar toch gewoon weg?
op de andere fora zul je die mensen die niet geinteresseerd zijn in computers niet vinden, dus daar heb je ook geen last van.

en degenen die niet in de kroeg komen hebben ook geen last van de "nutteloze" topics.

dit wou ik ff kwijt :P

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 18:53 schreef dudek het volgende:
zoals er al meer hebben gezegd:

als het je niet bevalt kom je er niet!
dan blijf je daar toch gewoon weg?
op de andere fora zul je die mensen die niet geinteresseerd zijn in computers niet vinden, dus daar heb je ook geen last van.

en degenen die niet in de kroeg komen hebben ook geen last van de "nutteloze" topics.

dit wou ik ff kwijt :P
Dat is dus precies wat ik ook bedoelde...

• dudek

dudek

I spy with my little eye

wanneer was nou precies de dag van het oordeel??

ik weet wel dat het angstaanjagend dichtbij komt...

* dudek hoopt natuurlijk dat dat oordeel inhoudt dat de kroeg open blijft :P

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Het heeft niets met computers te maken, dus heeft het hier geen plaats.

Dicht.

• Floor-is
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

De 11e is de dag des oordeels waaraan jij refereert.

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Op donderdag 08 februari 2001 19:11 schreef RickJansen het volgende:

Dicht.
Euh gooi dan gelijk heel General Chat maar dicht :?

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik ben hier nog niet zo lang, maar veel mensen kennen elkaar inmiddels (lijkt in ieder geval zo). En daardoor willen mensen denk ik meer delen dan alleen de intresse in computers (en alles wat daar mee te maken heeft).

Ik vind het in ieder geval erg leuk om te kijken en soms te lezen. Dus van mij graag open houden!

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 19:11 schreef RickJansen het volgende:

Dicht.
dat gaat dus ook weer helemaal nergens over |:(

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

General Chat was ooit (dat zou jij niet weten Floris, je was hier nog niet) een plaats om PC-related topics te plaatsen die niet in de andere 5 fora pasten.

Aangezien er nu zoveel fora zijn, komt het nog zelden voor dat er topics zijn die nergens in passen. In dat opzicht zou GC inderdaad dichtkunnen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:12 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Euh gooi dan gelijk heel General Chat maar dicht :?
dat hoeft ook weer niet

de mentaliteit/soort gebruikers dat in SG en W&L rondhangt is totaal anders dan die van de GoT-kroeg. Onzin/gegein worden in die forums niet getolereerd (wel af en toe gegein), maar de kans dat daar iets volledig offtopic raakt, flamewars, oid, is een stuk kleiner (wat zeg ik: vrijwel uitgesloten) dan bij de GoT-kroeg.

SG en de rest van General Chat mag van mij blijven, omdat het aantal echte tweakers wat daar rondhangt VEEL hoger is, en tenminste niet 8 modjes voor nodig zijn om de orde te handhaven.

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 19:17 schreef RobtH het volgende:

[..]

dat hoeft ook weer niet

de mentaliteit/soort gebruikers dat in SG en W&L rondhangt is totaal anders dan die van de GoT-kroeg. Onzin/gegein worden in die forums niet getolereerd (wel af en toe gegein), maar de kans dat daar iets volledig offtopic raakt, flamewars, oid, is een stuk kleiner (wat zeg ik: vrijwel uitgesloten) dan bij de GoT-kroeg.

SG en de rest van General Chat mag van mij blijven, omdat het aantal echte tweakers wat daar rondhangt VEEL hoger is, en tenminste niet 8 modjes voor nodig zijn om de orde te handhaven.
Als het je niet bevalt... Waarom post je daar in godsnaam zoveel :?:?:?

ik begrijp dat echt niet, sorry...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat maar open, het zijn de foute users die de boel trollen of anders de foute adjes die de foute users laten trollen. Anders krijgen we weer zo'n megaflood over de andere fora. Kun je andere fora weer kort gaan houden en daar heb ik geen behoefte aan.

Overigens, ik heb nu vrijwel geen last van dat forum. Ik kom ook niet vaak kroeggangers tegen trouwens.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 08 februari 2001 19:16 schreef Buzzman het volgende:

[..]

dat gaat dus ook weer helemaal nergens over |:(
Ik zou geen andere reactie verwachten van een persoon die hoofdzakelijk in de Kroeg komt.

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 19:21 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Ik zou geen andere reactie verwachten van een persoon die hoofdzakelijk in de Kroeg komt.
Ja ok, vanuit jou standpunt gezien wel ja...

Ik hou er nu maar over op.. Dadelijk wordt het nog een echte flamewar ;)

Ik zie wel wat er gebeurd, ik zou het erg jammer vinden als ie weg moet.

Verwijderd

open het is er gezelig informatief ! horizon verbredend en de users zijn liev (op sommige na)

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Op donderdag 08 februari 2001 19:20 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Als het je niet bevalt... Waarom post je daar in godsnaam zoveel :?:?:?

ik begrijp dat echt niet, sorry...
dit is geen flame, maar ik zou wel graag van RobTH willen weten waarom hij zo graag wil dat de kroeg dichtgaat terwijl hij zelf ook ontzettend veel in de kroeg zit en zelf ook meedoet aan alle "onzin" topics (zie bv het grote rijm-topic 2)

en ik zou graag een goed onderbouwde mening willen horen aub :)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:26 schreef dudek het volgende:

[..]

dit is geen flame, maar ik zou wel graag van RobTH willen weten waarom hij zo graag wil dat de kroeg dichtgaat terwijl hij zelf ook ontzettend veel in de kroeg zit en zelf ook meedoet aan alle "onzin" topics (zie bv het grote rijm-topic 2)

het is niet relevant om te kijken welke user wat zegt. ik geef gewoon het totaalbeeld weer wat ik momenteel heb. Waar en hoe ik dan ergens post heeft er dan GEEN ZAK mee te maken, maar schijnbaar vind jij het nodig om met 2 maten te meten. Mijns inziens is dat dus TOTAAL verkeerd en al helemaal niet van toepassing in deze discussie. Dus kom maar met betere argumenten om mijn visie af te kraken. Jouw commentaar op mij zijn puur emotioneel en hebben ABSOLUUT geen toegevoegde waarde tot nu toe...

Het maakt totaal niet uit wie het gezegd heeft (over mijn visie), het gaat erom hoe ik erover denk, niet waar ik wel/niet post.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 februari 2001 19:26 schreef dudek het volgende:

[..]

Die kan ik je wel geven

http://www.gsmguru.com/

Afbeeldingslocatie: http://home-1.worldonline.nl/~hvanbeem/got/Image2.jpg

edit : sorry voor de layout

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:42 schreef HBM het volgende:

[..]

Die kan ik je wel geven

http://www.gsmguru.com/

[afbeelding]

edit : sorry voor de layout
dat valt me nou tegen van je HBM

zie mijn uitleg hierboven

damn wat is dat met jullie? zijn jullie altijd zo kortzichtig?

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Nooit iemand aan gedacht dat het ook andersom werkt.

Zit 17 al in de IT branche en wel in de serviceverlening en installatie.
ooit een probleempje gehad met mijn eigen PC.
Kwam hier toevallig terecht.
Geen oplossing gevonden helaas, maar wel gezellig geluld in OF.
Sindsdien hier gebleven en mijn hulp verleend waar mogelijk aan mede computeraars.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:49 schreef HBM het volgende:
Nooit iemand aan gedacht dat het ook andersom werkt.
en dat slaat op.......?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik zal hier niet eindeloos mijn mening ventileren, dat hebben anderen al uitstekend gedaan... ik ga met Rick mee. Het heeft geen zak met computers te maken, dus weg met dat ding.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Komop HBM! Wees realistisch man. Ik zit ook op onzinforum.nl maar dat heeft er nix mee te maken! Ik zat ook in OF en dat was altijd heel gezellig, ik vind t ook onterecht da t dat gesloten is. Maar ik zie nu ook wel dat er meer slotjes zijn dat toen en dat er meer getrashed wordt! De sfeer is lang neit zo goed meer! Helemaal niet! Topciz die we al tig x hebben gezien etc. Voor mij maggie nu ook dicht. Ik heb er eerst veel moeite voor gedaan om em (lees: OF) open te houden, maar nu |:(

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:38 schreef RobtH het volgende:

[..]

het is niet relevant om te kijken welke user wat zegt. ik geef gewoon het totaalbeeld weer wat ik momenteel heb. Waar en hoe ik dan ergens post heeft er dan GEEN ZAK mee te maken, maar schijnbaar vind jij het nodig om met 2 maten te meten. Mijns inziens is dat dus TOTAAL verkeerd en al helemaal niet van toepassing in deze discussie. Dus kom maar met betere argumenten om mijn visie af te kraken. Jouw commentaar op mij zijn puur emotioneel en hebben ABSOLUUT geen toegevoegde waarde tot nu toe...

Het maakt totaal niet uit wie het gezegd heeft (over mijn visie), het gaat erom hoe ik erover denk, niet waar ik wel/niet post.
Het is net alsof sommige users niet relaxed antwoorden kunnen geven. Toch raar, er stond toch dat het geen flame was. Be happy... :)

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Op donderdag 08 februari 2001 20:18 schreef Zinuz het volgende:

[..]

Het is net alsof sommige users niet relaxed antwoorden kunnen geven. Toch raar, er stond toch dat het geen flame was. Be happy... :)
en de kroeg heeft nog wel zo'n relaxende werking :7

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:18 schreef Zinuz het volgende:

[..]

tja sorry, men is gauw geneigd om vooroordelen te geven aan de hand van het aantal posts en/of waar men post....

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 februari 2001 20:02 schreef saviour het volgende:
Komop HBM! Wees realistisch man. Ik zit ook op onzinforum.nl maar dat heeft er nix mee te maken! Ik zat ook in OF en dat was altijd heel gezellig, ik vind t ook onterecht da t dat gesloten is. Maar ik zie nu ook wel dat er meer slotjes zijn dat toen en dat er meer getrashed wordt! De sfeer is lang neit zo goed meer! Helemaal niet! Topciz die we al tig x hebben gezien etc. Voor mij maggie nu ook dicht. Ik heb er eerst veel moeite voor gedaan om em (lees: OF) open te houden, maar nu |:(
Hoor je mij iets over jou of gsmguru zeggen :?
Nee dus, heb ik ook geen reden toe, heb jullie ook altijd gezien als Gotters, maar zodra de sluiting van de Kroeg ter spraken komt is RobtH er als de kippen bij om te zeggen dat hij dicht moet.

Niet 1 of 2 keer maar zoveel als mogelijk en dat valt op, sorry ben denk ik niet de enigste die dat zo zie.

Ben zelf ook geregged bij gsmguru en post er ook, zo ook bij GeonetiX , puur voor de onzin.
Daar zul je mij geen kritiek horen geven en ook niet zien trollen of flamen.

Dat wilde ik dus even melden.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:08

botoo

💀 too old to die young

Na het ontstaan van OF is er op GoT een hele lading mensen gekomen die zich niet in pc's interesseerden, dit zijn na het sluiten van OF nu de kroegbezoekers.
Na het ontstaan van OF is het tech.nivo zwaar onderuit gegaan.

De OF discussie is al geweest, nu gaat die discussie weer opnieuw beginnen met een nieuwe naam, maar ik betwijfel of er iets veranderd is. Ik zal me er buiten deze opmerking niet opnieuw in mengen (voor wat het waard is).

jammer voor de kroeg hier, maar er zijn voldoende alternatieven waar ook veel van de GoT kroegers komen.

Van mij mag het weg.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:21 schreef RobtH het volgende:

[..]

tja sorry, men is gauw geneigd om vooroordelen te geven aan de hand van het aantal posts en/of waar men post....
Je moet echt beter lezen, er werd gevraagd naar je motivatie voor het sluiten van de kroeg. Terwijl je zelf er wel vaak post. Op het eerste gezicht een paradoxaal gegeven. Je had de paradox heel makkelijk kunnen ontmantelen (mooi he?) door je keuze te beargumenteren. In plaats daarvan zie je zijn vraag als een vooroordeel en verlies jij je beheersing.

Stom he? :)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:21 schreef RobtH het volgende:
Ja daar snap ik nou hélemaal nix van :?:?
Het is natuurlijk véél beter om te kijken naar de inhoud van de posts van iemand, zeker als die inhoud met de regelmaat van de klok herhaald wordt, zonder dat er énige links te leggen zijn met het postgedrag >:)

Verwijderd

precies, paradox tussen postgedrag (waar men post) en de inhoud van de post(wat men verkondigd) :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 20:25 schreef HBM het volgende:

[..]

Hoor je mij iets over jou of gsmguru zeggen :?
Nee dus, heb ik ook geen reden toe, heb jullie ook altijd gezien als Gotters, maar zodra de sluiting van de Kroeg ter spraken komt is RobtH er als de kippen bij om te zeggen dat hij dicht moet.

Niet 1 of 2 keer maar zoveel als mogelijk en dat valt op, sorry ben denk ik niet de enigste die dat zo zie.

Ben zelf ook geregged bij gsmguru en post er ook, zo ook bij GeonetiX , puur voor de onzin.
Daar zul je mij geen kritiek horen geven en ook niet zien trollen of flamen.

Dat wilde ik dus even melden.
Jij geeft als reden dat Robth de kroeg dicht wil onzinforum.nl

Ik zeg duzz dat dat helemaal niet zo is, want ik zit er nl ook en dat is geen drijfreden voor mij.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:37 schreef Zinuz het volgende:

[..]

Je moet echt beter lezen, er werd gevraagd naar je motivatie voor het sluiten van de kroeg. Terwijl je zelf er wel vaak post. Op het eerste gezicht een paradoxaal gegeven. Je had de paradox heel makkelijk kunnen ontmantelen (mooi he?) door je keuze te beargumenteren. In plaats daarvan zie je zijn vraag als een vooroordeel en verlies jij je beheersing.

Stom he? :)
waarom het dichtmoet? zie 2de post in deze topic....

en hij vroeg om een motivatie, maar die was ook al gegeven.....
verder "viel hij me aan op" het feit dat ik een flink aantal posts in de GoT-kroeg gemaakt heb..

HBM: Dat ik er als de kippen bij ben maakt ook wederom NIETS uit. Dat zijn er wel meer. Ik geef gewoon mijn mening, met argumenten.

Verwijderd

maar gaat die nou open of dicht ? blijfuh !

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 februari 2001 20:47 schreef saviour het volgende:

[..]

Jij geeft als reden dat Robth de kroeg dicht wil onzinforum.nl

Ik zeg duzz dat dat helemaal niet zo is, want ik zit er nl ook en dat is geen drijfreden voor mij.
Dus als jij niet RobtH bent hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
Ik zit er ook en voor mij is het ook geen drijfveer :?

• LoneGunman
  • Niet online
Open natuurlijk. Het is nogal vreemd (ook vanuit een commercieel oogpunt) vraag niet te beantwoorden door aanbod. Mocht de GoT-kroeg wel gesloten worden, kunnen er alleen maar negatieve reacties komen:

- SG wordt overspoeld met onzin-topics
- Andere forums worden overspoeld met onzin-topics

Bezoekers aantal zakken ook aanzienlijk lijkt me.

Persoonlijk denk ik ook dat de GK open moet blijven.

• Wimo.
  • Laatst online: 00:43

Wimo.

Shake and Bake!

Weg ermee..

• LoneGunman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 20:56 schreef Wimo. het volgende:
Weg ermee..
Lekker onderbouwd hoor.

Verwijderd

Wat ik ff niet snap is dat ik telkens lees dat mensen zich ergerende aan onzin die anderen posten.

Het lijkt me voor diegene die zich ergeren vrij makkelijk om de kroeg te mijden, want

1 - ze weten dat er veel grappige (onzin) postings zijn.
2 - je hoeft niet op de link te drukken om de kroeg binnen te gaan, dat doe je nog altijd zelf, je word er niet toe gedwongen. Dat je je gaat ergeren aan anderen doe je dus eigenlijk zelf !!!

Dat er soms postings een slotje krijgen of zelfs worden verwijderd is niet meer dan normaal, en gebeuren gewoon dingen die niet kunnen of tegen de regels zijn.
Moeten mensen niet over zuren, de regels zijn duidelijk, net als te hardrijden. Je doet het toch ook al mag het niet, word je gesnapt krijg je een bon (waarschuwing)

conclusie:

Blijf uit de kroeg als je je ergerd aan onzin postings, en als je toch de kroeg in duikt houd het dan enigsinds fatsoenlijk!

oja maar het is wel duidelijk open!

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Ik heb mijn zegje al gedaan in deze draad. Voor de mensen die het willen lezen, be my guest. Ik ga me niet schuldig maken aan dubbel en of crossposts.

Ik wil alleen even kwijt dat ik een beete misselijk word van het hypocriete gedrag van sommigen hier.

* Wel SG maar geen kroeg, want dat is niet PC related. Wat is SG, W&L en NS&T dan? Is dat anders omdat daar de "serieuze" mensen komen?
* Geen mensen die hier alleen maar komen voor de Kroeg. Een paar mensen die dit het hardste schreeuwen zag ik regelmatig geilen op foto's van de mensen die hier alleen maar komen voor de kroeg. (geen namen, dat weten ze zelf wel wie ik bedoel.)
* Laat de regels voor alles en iedereen hetzelfde zijn, maak geen uitzonderingen...

En adjes en modjes... Neem nou eens een beslissing aub. Een nieuwe naam verzinnen voor het OF, OTF of de Kroeg hebben we niets aan. Dicht of open... een van de twee!

dit is geen flame... alleen even het spuien van mijn ongenoegen over dit alles

ps. dat er zoveel modjes nodig zijn om het spul in het gereel te houden komt misschien wel omdat de regels, of niet duidelijk zijn, of niet altijd hetzelfde worden toegepast worden.

* mvds riskeerd hier misschien een waarschuwing of een ban mee... maar so be it!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:48 schreef RobtH het volgende:

[..]
1. waarom het dichtmoet? zie 2de post in deze topic....

2. en hij vroeg om een motivatie, maar die was ook al gegeven.....
3. verder "viel hij me aan op" het feit dat ik een flink aantal posts in de GoT-kroeg gemaakt heb..
Op donderdag 08 februari 2001 19:17 schreef RobtH het volgende:

[..]

4. de mentaliteit/soort gebruikers dat in SG en W&L rondhangt is totaal anders dan die van de GoT-kroeg.
ad 1. Nogmaals beter lezen...Pff. Er staat dat er werd gevraagd naar je motivatie voor het sluiten van de Kroeg. Terwijl je daar zelf ook vaak post

ad 2. zie ad 1.

ad 3. Misschien voelt het als een aanval, maar dat was het niet. Er wordt gevraagd naar jouw drijfveer. Er wordt geen oordeel gegeven.

ad 4. Heb jij die mentaliteit ook?
En wat voeg jij dan toe aan de kroeg?
Doe jij mee aan de "te gemaakte sfeer"?

Eigenlijk ben ik nog steeds wel heel benieuwd naar de "schijnbare" paradox. Waarom je dus wel veel post in de kroeg, maar de sfeer staat je tegen en je bent zelfs voor sluiting.:)

Verwijderd

Deze discussie wordt er één met een duidelijk einde. Het overgrote deel wat in de Kroeg komt is vóór het voortbestaan van de Kroeg, de rest zal tegen zijn.

De redenen waarom zijn allang bekend. Het lijkt mij vrij zinloos deze discussie voort te zetten, want het is een reeds uitgekauwd discussiepunt.

Maar toch zal ik het niet nalaten ook mijn mening te laten horen.

De reden waarom GoT mij aanspreekt is dat het een computerforum is. Ik ben een computerliefhebber, en ja dan krijg je "soort zoekt soort".

Op FOK zal ik mij niet thuisvoelen, het soort publiek wat daar komt is anders dan hier, ik ga niet over niveau's lopen brallen, maar het klikt gewoon niet tussen mij en FOK.

Ik post net zo goed in andere forums op GoT, dus niet alleen in de Kroeg, maar de kroeg is wel mijn favoriete afdeling hier. Wanneer ik klaar ben met posten in de andere afdelingen van GoT (wat je meestal binnen een half uur bent) trek ik mij terug in de Kroeg....daar kun je immers uren blijven hangen, om af en toe weer eens je kop buiten de deur te steken voor bijv. Software algemeen.

Stel dat de kroeg weg gaat, dan kom ik misschien een paar minuten op GoT per dag, om ff wat te kijken bij de Computergerelateerde onderwerpen. Daarna verlaat ik GoT weer. Ik zal niet de enige zijn, dus het gevolg: GoT krijgt steeds minder hits, en bloed misschien wel langzaam dood.

Nu zullen jullie mij qua computer-tips niet echt missen, maar er zijn genoeg waardevolle tweakers die je wel zult gaan missen....

Nou ja... dit was mijn bijdrage :'(

• ConZito
  • Laatst online: 12-02 17:10
Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor een sluiting gaan, voor onbepaalde tijd. Dan gaan de users die niets te melden hebben op computergebied vanzelf wel rustig aan weg.

Het onzin forum was vroeger bestwel gezellig en er is veel gebeurd, maar het is gewoon overgenomen door ppl die hier gewoon niets te melden hadden, kijk naar de kroeg, ik kom daar tegenwoordig echt zelden.

Als ik onzinnig wil zijn ofzo ga ik wel naar een ander board waar het ook daadwerkelijk gezellig is. Eerst in onzinforum zaten er ook veel mensen die ook daadwerkelijk kennis hadden van zaken, en dat is tegenwoordig in de kroeg echt stukken minder, en dat is gewoon jammer.

Er zijn tegenwoordig veel minder grappige discussies, en de meeste topics zijn nou wel geweest. Van mij mag het dicht, het zal de eerste maand wat overlast geven in SG maar met harde hand valt daar zat aan te doen.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Mij maakt het op zich niet zoveel uit, ben de laatste tijd druk zat (zie sig :)).
Maar ik ging juist in de Kroeg posten omdat er in de andere fora meer onzin topics bij kwamen, en omdat het niveau gewoon zakt. er is niets meer te vertellen.. bij de meeste topics kan je inmiddels toch al SEARCH!!! gaan roepen, aangezien er meestal wel een antwoord is gegeven.

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Weg ermee

voor onderbouwing zie de afgelopen 50+ reacties.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp willen bepaalde personen de kroeg dichthebben omdat zij er 'minder' posten tegenwoordig. En het niveau is toch wel erg 'ilse-chat'.

punt 1: wat een ongelofelijke elite-gezeik! wie stelt deze zgn. EIS? En welke poster is dan het zogezegd 'lage' Ilse-chat-niveau ontgroeid?? Wat een onzin.

En omdat JIJ als persoon wat minder post in de kroeg moet hij maar meteen dicht? Sorry hoor, maar ik vind deze onderbouwing echt nergens op slaan.

Ik denk dat de kroeg gewoon een plek is voor heel veel verschillende mensen met veel verschillende interesses en ideeen en persoonlijk vind ik het een zeer fijne plek om te komen. Alleen jammer dat er nu een klein groepje mensen het plezier van velen willen vergallen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Obsidian: Als eerste wil ik even zeggen dat mocht jij, voor het ventileren van je mening, een waarwschuwing of een ban krijgen,
je jezelf misschien moet afvragen of je hier uberhaupt nog wel wilt komen op GoT.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het goed eens ben met jouw mening.
En trouwens ook met die van Ik_zei_de_gek.

Verder vind ik dat je niet perse hoeft te posten op een forum! Ik kom in bijna alle fora op GoT, doch ik post voornamelijk in de Kroeg en in SG.
Waarom?
het niveau in de topics in de andere fora is vaak zo hoog, dat ik toch geen zinvolle mededelingen meer kan doen.
En of ik weet het antwoord maar deze is reeds gegeven.
Ik geef dus eerlijk toe dat ik voornamelijk een lurker ben in de andere fora.

De reden dat ik post in de Kroeg en in SG is simpel :
Ik vind het leuk om tijdens of na een dag hard werken in de IT met _geestverwanten(!)_ wat te praten over iets anders dan PCs.
Dit is dus een verschil met GoT en bijv. Fok!, hier lopen geestverwanten rond en dat praat toch lekkerder!
Ik kom hier dus _niet_ voor de onzin!

Ik denk dat als alle Niet-Computer-Gerelateerde-Fora van GoT verdwijnen, dat dit een zeer groot gemis zal zijn.
Maar misschien is dat juist wel wat men wil.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 20:45 schreef Zinuz het volgende:
precies, paradox tussen postgedrag (waar men post) en de inhoud van de post(wat men verkondigd) :)
Correct :) (op de spelling na :P)

Kijk, dat ik voor openhouden van de Kroeg ben, moge duidelijk zijn.
De redenen die aangedragen worden voor sluiten vind ik op een enkele na nergens op slaan.
Om er een paar tegen te spreken:
Obi:
---
... Ik kom er bijna niet meer (het gaat gewoon vervelen..)
---

(en vooral het gedoe, er is meer werk de kroeg te modereren dan de hele rest van GoT... Dat zegt ook iets)
Waarom moet iets dicht dat jou verveelt :?
En: het meer werk zegt idd iets: over de inzet van een aantal (lite)mods de Kroeg te behouden, zonder dat dat een 'belasting' voor de rest van de crew hoeft te zijn.
GaMeOvEr
(...)
Je geeft zelf al aan dat je niets van PC's weet. Je zit hier dus in principe alleen maar omdat je vrienden/vriendinnen hier ook hangen.
Dit is geen flamebait van mij richting jou, maar meer een waarneming. Ik pik jouw tekst er even uit omdat je het zelf zo mooi verwoord. Topix over PC's worden overgeslagen omdat het je niet boeit
Degene tegen wie jij het had is niet echt het gemiddelde van de Kroegbezoeker, zelfs niet het gemiddelde van die 60% die nauwelijks buiten de Kroeg post |:(
DiSiLLUSiON:
:*
Ik zie de kroeg als een bron van geteisem. Er komen ook veel leuke mensen, maar die kunnen zich ook prima vermaken in SG.
Dit is een IT-forum, geen peuterspeelzaal.
################### -> censuur-mode, een ban gaat me net wat te ver, ik leer graag wat van de andere fora >:)

En zo kan ik nog wel ff verder kwoten, maar kort en goed:
De users die nu in de Kroeg posten, lossen niet spontaan op of zo. Die gaan dus naar de andere GC fora. Daar moet dan gemod worden tot ze erbij neervallen.
Dus als het goed moet gebeuren, moet heel GC weg (behalve DPC >:)) en ik wil niet moeilijk doen, maar zei niet een tijdje terug "een adje" (guess who :P) dat GoT het stadium van alleen computergerelateerd zijn ontgroeid was :?

[edit]
***, zit je ff te typen, wordt er toch een lap tekst gepost! Loop met mijn post nogal achter zo |:(
Nou ja, boodschap is duidelijk :)

Verwijderd

de GOT-kroeg moet open blijven !!

• Obi
Op donderdag 08 februari 2001 21:25 schreef SisterofMercy het volgende:
Als ik het goed begrijp willen bepaalde personen de kroeg dichthebben omdat zij er 'minder' posten tegenwoordig. En het niveau is toch wel erg 'ilse-chat'.

punt 1: wat een ongelofelijke elite-gezeik! wie stelt deze zgn. EIS? En welke poster is dan het zogezegd 'lage' Ilse-chat-niveau ontgroeid?? Wat een onzin.

En omdat JIJ als persoon wat minder post in de kroeg moet hij maar meteen dicht? Sorry hoor, maar ik vind deze onderbouwing echt nergens op slaan.

Ik denk dat de kroeg gewoon een plek is voor heel veel verschillende mensen met veel verschillende interesses en ideeen en persoonlijk vind ik het een zeer fijne plek om te komen. Alleen jammer dat er nu een klein groepje mensen het plezier van velen willen vergallen.
Hmz.. dit is tegen mij gericht neem ik aan..
Zal ik ff reageren natuurlijk.

Punt 1: Ik bén erg elitair inderdaad, knap dat je dat aan de hand van één posting kan afleiden. Maar mijn enorm hoge eigendunk is niet van toepassing in dit topic. Dat jij niet inziet dat het niveau laag is in de kroeg zegt meer over jou dan over mij denk ik, want ik was toch wel in de overtuiging dat iedereen het déér wel over eens zou zijn. Het niveau ís gewoon laag.

Dat ik er minder post is natuurlijk niet een reden om het gesloten te krijgen, belangrijker is de reden dát ik er bijna niet meer kom... Die redenen zet ik uiteen in de eerste post, herhaling lijkt mij niet van toepassing.

Dat je deze topic ziet als 'een klein groepje mensen wat 'jullie' plezier wilt vergallen is natuurlijk bullshit. Op de 11e wordt bekend gemaakt of de kroeg weggaat of blijft. Ik opende deze topic om iedereen z'n mening te kunnen laten geven. Niet omdat ik loop te pushen om de kroeg te sluiten, hoewel mijn mening duidelijk vóór sluiting van de kroeg is.

(hmz, wilde eigenlijk met punt: 2, punt: 3 enz. reageren, maar jij hield ook op bij '1'... :) <- voordat je dat als persoonlijke gaat zien, was een geintje, ik ben vóór algehele vrede op het forum :))

Verwijderd

Ik merk een enorme arrogantie onder de personen die willen dat de kroeg gesloten moet worden. De kroeg zou niet aan hun 'niveau' voldoen en het is slechts 'geteisem' dat er post. Dat is toch een belachelijke en laagdunkende manier van spreken?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:39 schreef SisterofMercy het volgende:
Ik merk een enorme arrogantie onder de personen die willen dat de kroeg gesloten moet worden. De kroeg zou niet aan hun 'niveau' voldoen en het is slechts 'geteisem' dat er post. Dat is toch een belachelijke en laagdunkende manier van spreken?
hoe heet dit forum?
Gathering of Tweakers

need I say more?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:36 schreef Obi het volgende:
Punt 1: Ik bén erg elitair inderdaad, knap dat je dat aan de hand van één posting kan afleiden. Maar mijn enorm hoge eigendunk is niet van toepassing in dit topic. Dat jij niet inziet dat het niveau laag is in de kroeg zegt meer over jou dan over mij denk ik, want ik was toch wel in de overtuiging dat iedereen het déér wel over eens zou zijn. Het niveau ís gewoon laag.
Waarom?? Onderbouw dat eens! Omdat niet iedereen in de kroeg voldoet aan jouw eisen? Ik geloof niet dat jij hier de beslissende factor was! En omdat een forum volgens jouw niveau 'laag' is, moet het maar gesloten worden? Dat slaat dus echt nergens op en daarmee verlies je enorm veel posters die hier slechts voor hun eigen vermaak komen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:39 schreef SisterofMercy het volgende:
Nog eentje die niet kan lezen. Lees het volgende nog maar eens:
Op donderdag 08 februari 2001 21:36 schreef Obi het volgende:

[..] Dat je deze topic ziet als 'een klein groepje mensen wat 'jullie' plezier wilt vergallen is natuurlijk bullshit. Op de 11e wordt bekend gemaakt of de kroeg weggaat of blijft. Niet omdat ik loop te pushen om de kroeg te sluiten, hoewel mijn mening duidelijk vóór sluiting van de kroeg is.
I rest my case :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ok... nu snap ik hem...

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:40 schreef RobtH het volgende:
hoe heet dit forum?
Gathering of Tweakers
need I say more?
Dus is iedereen die niet op hetzelfde niveau als jullie praat over computers,internet,rc5,hardware,etc meteen van een laag niveau? Wat mij betreft mag er best een apart, niet over deze zaken gaand forum zijn, ook ter ontspanning van de 'hyperintelligente' wel aan het 'vereiste niveau'-voldoende mensen :D

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:43 schreef obsidian het volgende:

[..]

Jaja... en dat maakt veel duidelijk zeg. :? Wat wil je er mee zeggen? Volgens mij heb je het verkeerde stukje gequote, want dit heeft erg weinig te maken met wat SoM net zei.
Wat ik ermee bedoelde is dat niet iedereen die voor sluiting van de kroeg is, ook die mening ventileert om het sluiten "gedaan" te krijgen.

Dat blijkt heel duidelijk uit mij quotes.:)

Ehh naddat ik hem geedit had :) sorry

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 21:40 schreef RobtH het volgende:

[..]

hoe heet dit forum?
Gathering of Tweakers

need I say more?
Yes.. please say more. Bijvoorbeeld een uitleg waarvoor die Tweakers dan wel behoefte hebben aan SG, NS&T en W&L? Ik kan niet echt zeggen dat daar altijd op hoogstaand niveau gelult wordt en dat het altijd PC gerelateerd is. En komen er daar niet toevallig mensen die nergens anders komen dan in de drie net genoemden? Mogen die wel blijven dan?

• The Legend
  • Laatst online: 23:05

The Legend

*Plop*

Van mij mag de kroeg dicht en er komt geen vervanging, de voordelen van sluiting zijn gewoon vele malen groter dan de nadelen. Er worden zoveel mensen aangetrokken door de kroeg en die 'vervuilen' andere fora ook.

Als het aan mij ligt dan zou het forum terug gaan zo als het ongeveer een jaar geleden was, toen ik hier net kwam. Het aantal onzinners wa toen nog zeer beperkt. De andere fora werden niet tot nauwelijks vervuild en je kon het aantal topics nog aardig bijblijven.

Das mijn mening.

GoT-Kroeg DICHT.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:45 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Dus is iedereen die niet op hetzelfde niveau als jullie praat over computers,internet,rc5,hardware,etc.....
daar is GoT eigenlijk voor bestemd ja...
Wat mij betreft mag er best een apart, niet over deze zaken gaand forum zijn, ook ter ontspanning van de 'hyperintelligente' wel aan het 'vereiste niveau'-voldoende mensen :D
andere fora genoeg daarvoor...... maar niet hier

• Obi
Op donderdag 08 februari 2001 21:29 schreef Andina het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/quote.gif
Moet ik het blijven uitleggen..? Het is erg makkelijk om één zinnetje uit mijn verhaal te halen en daar op reageren alsof ik niets anders heb opgeschreven...

Dat ik 'er op uitgekeken' ben is helemaal niet mijn motivatie om tot deze mening te komen. Ik zit ook niet in Netwerken enzo, maar daar ga ik ook niet over zeggen dat het dichtmoet. Mijn persoonlijke gevoel bij een topiclist is natuurlijk niet van toepassing voor het openhouden of sluiten ervan.
Ik vind dat de kroeg wel dicht kan omdat het z'n doel gemist heeft. Het was ervoor om de andere topiclists te ontdoen van onzintopics. Het heeft een averechts effect gehad, alleen maar mensen aangetrokeen die er via via op terecht zijn gekomen met een interesse voor computers van 0,0.

Het 'dat inzet van de (lite)mods het werk voor de adjes verlicht' is natuurlijk niet een argument om de gang van zaken in de kroeg goed te praten. Het bevestigd alleen maar weer dat er véél pubertjes die bullshit posten rondhuppelen, die in 'bedwang gehouden moeten worden'.

In ieder geval is de meerwaarde die het onzinforum ooit betekende in mijn humbele opinion niet (meer) aanwezig. Zoals al eerder gezegd, het is niet aan mij om te zeggen of het dicht moet of open kan blijven, ik geef alleen MIJN mening.

PS. ik denk dat de adjes allang hebben beslist over het dichtgaan of niet. We horen het de 11e wel.

Verwijderd

Ik snap dus geen ene biet van je (RobTH)

Verwijderd

dicht.

voegt nix toe aan got, behalve een hoop mensen die imo hier nix hebben te zoeken en die beter op hun plaatst zouden zijn bij fokforum waar ze lekker over gtst/big brother en de kleur haar van de kat kunnen zwammen.

Kroeg is wel iets beter als onzin (waar het niveau echt lager dan laag was: 1234dennis bier , snacken met sjef etc) maar ik denk dat er nog wel een keer een grote flame daar lost barst en die kan je beter voor zijn.

Verwijderd

jognens wacht maar op het verlossende antwoord van een modje / adje ipv van je druk maken

Verwijderd

obi wat loop jij nou raar te quoten dan?

• Obi
Op donderdag 08 februari 2001 21:42 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Waarom?? Onderbouw dat eens! Omdat niet iedereen in de kroeg voldoet aan jouw eisen? Ik geloof niet dat jij hier de beslissende factor was! En omdat een forum volgens jouw niveau 'laag' is, moet het maar gesloten worden? Dat slaat dus echt nergens op en daarmee verlies je enorm veel posters die hier slechts voor hun eigen vermaak komen.
Moet ik dat onderbouwen !?!?!?

Wil jij écht beweren dat jij de kroeg van een hoog niveau vind..?

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/kroeglist.gif

Dit zijn de topics die op dit moment bovenaan staan in de kroeg, en jij duft eerlijk te beweren dat de kroeg van een hoog niveau is..?

• Obi
Op donderdag 08 februari 2001 22:02 schreef SuB het volgende:
obi wat loop jij nou raar te quoten dan?
Ik wilde quote-inquote doen, dus ik heb er maar even een plaatje van gemaakt. Wel zo makkelijk.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:57 schreef Zinuz het volgende:
Ik snap dus geen ene biet van je (RobTH)
wat snap je niet?

moet ik alles 100x uitleggen? mijn verhaal staat hierboven al 76987984x uitgelegd (dat aantal kan afwijken btw :P).

Ik heb veel gepost in de GoT-kroeg ja. Maakt dat dan uit voor mijn mening over de kroeg? nee... ik vond het slecht, maar gaf het een kans... maar het werd steeds slechter. Het niveau is gewoon afgelopen dagen "bedroevend" te noemen.

voor mij hoeft het niet meer zo....

verder heb ik alles al in bovenstaande posts gedaan (en ik val niet graag in herhaling, so don't make me to do that)

• ConZito
  • Laatst online: 12-02 17:10
Het is hier nogmaals een computer related forum, das general chitchat kan ook op FOK!
De andere forums in GC zijn ervoor om even bij te praten als je je kennis niet over kan dragen in de serieuze forums. Als je 75% of meer van je tijd in GC hangt zit je dus IMHO verkeerd hier.

Meeste kroegers die hier pas korte tijd rondhuppelen en weinig in de forums komen waar het hier om draait, zien ook niet hoe hinderlijk het is dat er steeds naar de bekende weg wordt gevraagd. Een forum is voor vragen te stellen aan kenners, maar het moet niet te erg worden, zelf een beetje research doen is nooit weg. GoT en tweakers.net zijn IMHO _te_ druk.

Ik kan me nog wel herinneren dat op twakers.net het normaal was dat er maar 7 of 8 replies waren op een post, waarvan er zeker 6 goed waren. Nu is 30 of 40 de standaard, waarvan er in principe maar echt 10 goeie bijzitten.

Een goede oplossing is er gewoon niet, wel een makkelijke.

Verwijderd

Het gaat er toch niet om dat de onderwerpen in de kroeg van een lager niveau zijn dan de andere forums. Dat is toch in iedere kroeg zo.
Volgens mij gaat het veel meer over het feit dat de reakties grenzen overschrijden. Dat posters zich niet houden aan simpele huisregels.

Voorbeeldje:

We hebben allemaal mogen genieten van vrouwelijk schoon in de threads "Mooie Vrouwen 1 t/m5 of 6" En daar is niets mis mee. Maar als je bekijkt hoe vaak je wel de vrouwelijke driehoeken of bilpartij te zien krijgt is dat gewoon triest. Lees de huisregels maar.

En dan heb ik het nog niet eens over de links naar homepages met pornografisch materiaal erop. Ik wil helemaal niet moraalridderig overkomen, maar iedereen weet toch wel wat porno is en wat niet :?

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 22:12 schreef Zinuz het volgende:
Het gaat er toch niet om dat de onderwerpen in de kroeg van een lager niveau zijn dan de andere forums. Dat is toch in iedere kroeg zo.
Volgens mij gaat het veel meer over het feit dat de reakties grenzen overschrijden. Dat posters zich niet houden aan simpele huisregels.

Voorbeeldje:

We hebben allemaal mogen genieten van vrouwelijk schoon in de threads "Mooie Vrouwen 1 t/m5 of 6" En daar is niets mis mee. Maar als je bekijkt hoe vaak je wel de vrouwelijke driehoeken of bilpartij te zien krijgt is dat gewoon triest. Lees de huisregels maar.

En dan heb ik het nog niet eens over de links naar homepages met pornografisch materiaal erop. Ik wil helemaal niet moraalridderig overkomen, maar iedereen weet toch wel wat porno is en wat niet :?
Dus jij wilt zeggen dat je dat niet leuk vind?

Maar links naar pornografisch materiaal? Wijs ze dan aub even aan!

Verwijderd

robth>> Hetgeen ik niet snap van je heb ik ook al eerder verwoord in deze topic. Het ging mij om de paradox tussen het vele posten bij de onzintopics in de kroeg en je mening nu over het sluiten/dichtdoen van de kroeg nu.

Tja jij vind dat daar blijkbaar geen relatie tussen zit. Ik denk van wel, dat jij jezelf ongeloofwaardig maakt zelfs.

Sorry.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 20:48 schreef RobtH het volgende:

[..]

waarom het dichtmoet? zie 2de post in deze topic....
Ja laten we dat even doen ok....
Als we kijken waarom de GoT-kroeg er is, zien we de volgende dingen
-substituut (niet vervanging dus) voor het onzinforum
Het is maar wat voor naam je aan het beestje geeft he. Maar volgens mij (en het woordenboek) betekend substituut gewoon vervanging hoor.
-voor tweakers die na serieuze posts in de andere forums even willen uitblazen cq ter ontspanning
Aangezien tweakers ook gewoon mensen zijn toch?
waarom?
-andere forums schoonhouden
-omdat er vraag is naar een dergelijk forum

De ideeën zijn wel leuk, maar zoals het nu blijkt, werkt het totaal niet. Waarom niet? Zie het aantal flamewars, de "gemaakte" sfeer, het kleine verschil tussen Stuffis Generalis en de GoT-kroeg.
Gemaakte sfeer? Hmmm... ik voel die helemaal niet hoor. Waarom jij dan wel? Omdat je die wil voelen?

Flamewars komen in elke groep voor.

Enne... klein verschil tussen SG en de Kroeg? :? Ik dacht juist dat SG van een zoveel hoger niveau was dan de kroeg? Dus dat valt dan toch best wel mee?
In mijn ogen mag de GoT-kroeg dicht. Waarom?
-er komen VEEL mensen daar die puur komen voor de GoT-kroeg. Deze mensen weten nog maar net hoe een toetsenbord+muis werken....
Nou laten we die kans dan aangrijpen om ze op jouw niveau te brengen. (ik zeg express jouw niveau omdat ik me ook heel gewoon voel, en niets beter denk te zijn dan de mensen in de kroeg)
-ik persoonlijk vind de sfeer die er hangt op de GoT-kroeg te "gemaakt".... net alsof het gezellig "moet" zijn.....
Had je net al gezegd ja. Dat is jouw persoonlijke mening en die kan gebaseerd zijn op zowel een vooroordeel als een foute waarneming
-Verder is het naar mijn mening ook behoorlijk absurd dat er een man of 6/7/8 voor nodig zijn om een forum bij te houden. Da's te veel tijd en te veel energie. Beetje teveel van het goede. (bij het oude of waren er maar 1 of 2 moderators. en dat heeft een hele tijd lang goed gewerkt).
Hmmm... dat er meer mensen nodig zijn kan natuurlijk ook te maken hebben met het groeiende aantal gebruikers he? Of niet?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed, als we zo radicaal gaan lopen blèren als sommigen hiero:

Alles wat niet computer-related is weg. Grote schoonmaak houden.

1)Heel General chat naar /dev/null dan maar.
-Heb je ook geen gezeik meer van overloop in Stuffis of W+L.
-DPC ---> idem. Discussie over het waarom van DPC mag toch al niet, en haal het maar niet eens in je hoofd om SETI in een posting te combineren met het woord leuker/nuttiger/spannend.
Maak maar www.koeienforum.nl aan ofzo.

-TV en film? WTF heeft dat met computers te maken? Hup, ---> /dev/null.

2)Webdesign, Hosting, en Sitechecks ook ---> /dev/null
-nivo daar is toch al om te huilen, iedereen loopt over elkaar heen te zeiken, hun eigen bedrijfje te promoten, of slotje te bleren omdat er een beginner eeen site neerplant.

NIWO / NIWS is nog beter.

Lekker back to basics toch? :r

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 22:18 schreef BackSlash32 het volgende:
Goed, als we zo radicaal gaan lopen blèren als sommigen hiero:

Alles wat niet computer-related is weg. Grote schoonmaak houden.

1)Heel General chat naar /dev/null dan maar.
-Heb je ook geen gezeik meer van overloop in Stuffis of W+L.
-DPC ---> idem. Discussie over het waarom van DPC mag toch al niet, en haal het maar niet eens in je hoofd om SETI in een posting te combineren met het woord leuker/nuttiger/spannend.
Maak maar www.koeienforum.nl aan ofzo.

-TV en film? WTF heeft dat met computers te maken? Hup, ---> /dev/null.

2)Webdesign, Hosting, en Sitechecks ook ---> /dev/null
-nivo daar is toch al om te huilen, iedereen loopt over elkaar heen te zeiken, hun eigen bedrijfje te promoten, of slotje te bleren omdat er een beginner eeen site neerplant.

NIWO / NIWS is nog beter.

Lekker back to basics toch? :r
My kind of way... Overal dezelfde regels toepassen, geen geouwehoer en continu meten met twee maten! Als de tweaker zich wil ontspannen kan dat tenslotte ook op Fok! of ilse.

Verwijderd

Sorry, maar het feit of ik ze leuk vind doet niet terzake. Het gaat om het feit dat de regels er niet voor niets zijn. Als we die naleven, hadden we uberhaupt deze discussie niet.
Op donderdag 08 februari 2001 22:14 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat je dat niet leuk vind?

Maar links naar pornografisch materiaal? Wijs ze dan aub even aan!
At your service:

gathering.tweakers.net/showtopic/120915

maar ook:

gathering.tweakers.net/showtopic/116952

Misschien moet je zelf de volgende keer ff searchen, die optie heb jij toch ook?? :):)(geintje)

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 22:23 schreef Zinuz het volgende:

[..]

At your service:

gathering.tweakers.net/showtopic/120915

maar ook:

gathering.tweakers.net/showtopic/116952

Misschien moet je zelf de volgende keer ff searchen, die optie heb jij toch ook?? :):)(geintje)
Zit daar geen slotje op :?

Verwijderd

ben het totaal eens enkele vorige posten. Ook vind ik het raar dat een select groepje mensen, die overigens niet eens vaste poster zijn in het betreffende forum, menen te kunnen oordelen hoe 'gezellig' het is en of het daarom maar de virtuele 'vernietiger' inmoet.

En waarom denken velen nu dat hier mensen komen die nog amper met hun toetsenbord en muis kunnen werken? heel misschien wel om van dit forum iets wijzer te worden, adviezen te krijgen en dingen in de praktijk te brengen. Maar met een dergelijke houding jaag je elke user die toch niet "minstens' rc5 draait, meteen weg.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 08 februari 2001 22:22 schreef obsidian het volgende:

[..mijn rant..]

My kind of way... Overal dezelfde regels toepassen, geen geouwehoer en continu meten met twee maten! Als de tweaker zich wil ontspannen kan dat tenslotte ook op Fok! of ilse.
Ik :r op fok en ilse.
Volgens mij zie jij niet dat dit zeeeer sarcatisch bedoeld was.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 22:25 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik :r op fok en ilse.
Volgens mij zie jij niet dat dit zeeeer sarcatisch bedoeld was.
Jawel hoor. Had ik wel door. Maar ik was het toch wel eens met wat je zei. Hoe je het ook bedoelde.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:25 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Zit daar geen slotje op :?
Geloof je me nu nog niet??:?:?:?

Verwijderd

volgens mij is de kroeg alleen maar een zorgen kindje voor de adjes (getuige het aantal slotjes daar / aanstellingen van glazendragers en dat soort "modjes/adjes" / deze draad hier) dus ik denk dat zij blij zullen zijn als het weg/dichts is.

kan er anders niet gewoon een dikke vette link naar www.onzinforum.nl worden geplaatst??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 08 februari 2001 22:27 schreef obsidian het volgende:
Jawel hoor. Had ik wel door. Maar ik was het toch wel eens met wat je zei. Hoe je het ook bedoelde.
OK, zullen we een lobby starten voor dat plan? >:)

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 22:27 schreef Zinuz het volgende:

[..]

Geloof je me nu nog niet??:?:?:?
Ik geloof je wel, alleen dat waren dus topics die dus meteen gesloten werden... Ik kan op SG ook wel een pornografische link zetten, wil ook niet zeggen dat dat is toegestaan. Daar zal dat ook heus wel een keer gebeurd zijn.

• Obi
Op donderdag 08 februari 2001 22:28 schreef SuB het volgende:

kan er anders niet gewoon een dikke vette link naar www.onzinforum.nl worden geplaatst??
Daar zul je voor moeten dokken vriend :)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:16 schreef RickJansen het volgende:
General Chat was ooit (dat zou jij niet weten Floris, je was hier nog niet) een plaats om PC-related topics te plaatsen die niet in de andere 5 fora pasten.

Aangezien er nu zoveel fora zijn, komt het nog zelden voor dat er topics zijn die nergens in passen. In dat opzicht zou GC inderdaad dichtkunnen.
dat dacht ik ook, maar toen ik er laatst een pc-related topic neer zette werd hij dichtgesmeten :P
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.