Kroeg open of dicht..? Plaats hier Uw mening.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Okay...het gaat ff helemaal langs me heen!
Ik ben hier gekomen via Wasbak, en hing vooral in Stuffis rond. Ik ben toen ook eens gaan spieken in Onzin en vond dat wel okay.
In de tussentijd ben ik ook eens gaan neuzen in Webdev en dergelijke. Maar voornamelijk bleef ik toch in de kroeg.

Geloof me, ik heb Technische Informatica gestudeerd en ben nu bezig met een opleiding tot Web-developer, dus ik weet heus wel "hoe een harde schijf te formatteren", een zin die veel mensen aanbrengen om het nivo van de posters in de kroeg aan te geven.

Ik hang dus gewoon rond op heel GoT, maar voel me eerder geneigd te posten in de kroeg, omdat de topics daar niet zo serieus zijn en je ff met je gedachten van de comp (voor zover mogelijk) halen!

Ik ben het wel eens met diegene die zeggen dat het inmiddels de 4e of 5e kans is voor "onzin"posters, maar ik moet eerlijk bekennen dat de kroeg stukken leukers is dan het Onzinforum of het Tweakers over Tweakers....

OPEN HOUDEN DUS! *D

Verwijderd

Dit is pas onzinnig!

hij gaat toch dicht, discussie closed!

:'(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik besef best wel dat 90% van de mensen gedupeerd worden als de kroeg dicht zou gaan. Aan de andere kant is er 10% veervelend voor andere fora. Discussies verzanden gewoon altijd door onzin, zoals deze discussie ook vaak verzand.

Overigens heb ik 1 punt van kritiek betreffende sommige pro-kroegers en dat is dat ze een hele korte neus hebben. Op grond van mijn vorige posting komt er weer een hoop tegengas tevoorschijn en zou ik weer een boeman zijn. 150 reacties terug had ik ook een reactie geplaatst, maar deze is dus geheel verzand/vergeten etc. Je kunt mij dan wel afrekenen op mijn mening, maar 150 reacties terug stond ik aan de andere kant.

Er zijn dus blijkbaar mensen die op een enkele reactie reageren zodat er een off-topic-keten ontstaat. Ook zijn er mensen die graag op de man spelen en gek genoeg zijn dat meestal kroegers.

Aangezien een net forum zichzelf in stand zou moeten houden, is een kroeg in iedere vorm zoals deze nu geprobeert is OVERBODIG

* Delerium has spoken HIS opinion.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 09 februari 2001 16:04 schreef Hobbit het volgende:
het gezeik hou je er zijn een paar adjes die zicht overal aan ergeren ze willen macht hebben en dat iedereen doet waar zij zeggen dat we ons aan moeten houden

dat geblaat altijd !
Weet je nog van wie dit Forum is ? Maak je toch lekker een eigen forum aan ?

Kun JIJ de baas spelen.

*zucht*

Denk toch eens na man....

Jaja, -1 - Flamebait ja, maar dit is wel een erg domme reaktie. Daar wordt ik niet echt constructief van.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 16:09 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Weet je nog van wie dit Forum is ? Maak je toch lekker een eigen forum aan ?

Kun JIJ de baas spelen.

*zucht*

Denk toch eens na man....

Jaja, -1 - Flamebait ja, maar dit is wel een erg domme reaktie. Daar wordt ik niet echt constructief van.
grappig hoe mensen erop reageren :)

als die dicht gaat jammer dan ! daar lig ik neit wakker van het zijn maar en paar bits en bytes

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 16:12 schreef Hobbit het volgende:

[..]

grappig hoe mensen erop reageren :)

als die dicht gaat jammer dan ! daar lig ik neit wakker van het zijn maar en paar bits en bytes
owjah we kunnen beter niet verder discuseren de beslissing is toch al gevallen ! :)

Verwijderd

het gezeik hou je er zijn een paar adjes die zicht overal aan ergeren ze willen macht hebben en dat iedereen doet waar zij zeggen dat we ons aan moeten houden
Zonder het op de man/vrouw te willen spelen, maar constructief meedenken doe je meestal niet in één zinnetje en al helemaal niet met die van jou, Hobbit.

Het gaat hier om voor en tegens van De Kroeg en jouw stelling dat Adjes alleen maar een stel machtwellustelingen zijn, draagt IMO daar niet toe bij.

Kijk, dit is nou het geflame wat je krijgt als je je een keer kritisch opstelt, als of je een speeltje van een kind afpakt, wat dan direct begint te janken en niet meer voor rede vatbaar is.

Pas wanneer de kinderen ouder worden, dan pas begrijpen ze waarom ze vroeger hun speeltje moesten inleveren (omdat ze er de TV mee in hadden geslagen).

Mischien dat dat voorbeeld een hoop duidelijk maakt.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende dat "Hobbit" al een heleboel vorige levens heeft gehad die allemaal eindigden. Het is iig iemand van het soort die eigenlijk geen Computer zou mogen hebben, laat staan een ISP.

Waarom dat soort dan steeds terugkomt is mij niet geheel duidelijk.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 09 februari 2001 16:09 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik besef best wel dat 90% van de mensen gedupeerd worden als de kroeg dicht zou gaan. Aan de andere kant is er 10% veervelend voor andere fora. Discussies verzanden gewoon altijd door onzin, zoals deze discussie ook vaak verzand.

Overigens heb ik 1 punt van kritiek betreffende sommige pro-kroegers en dat is dat ze een hele korte neus hebben. Op grond van mijn vorige posting komt er weer een hoop tegengas tevoorschijn en zou ik weer een boeman zijn. 150 reacties terug had ik ook een reactie geplaatst, maar deze is dus geheel verzand/vergeten etc. Je kunt mij dan wel afrekenen op mijn mening, maar 150 reacties terug stond ik aan de andere kant.

Er zijn dus blijkbaar mensen die op een enkele reactie reageren zodat er een off-topic-keten ontstaat. Ook zijn er mensen die graag op de man spelen en gek genoeg zijn dat meestal kroegers.

Aangezien een net forum zichzelf in stand zou moeten houden, is een kroeg in iedere vorm zoals deze nu geprobeert is OVERBODIG

* mvds has spoken HIS opinion.
Ik noem je zeker geen boeman. Maar je scheert nou iedere kroeg-ganger over één kam. Daarbij gooi je dus ook meteen een paar mensen in het doosje ongewenste personen die daar niet horen. Waaronder ikzelf. Ik val je ook niet aan, wijs je er alleen op dat die uitspraak die je deed ook mensen raakt die volgens de hier gehanteerde standaard wel degelijk hier op het forum thuishoort.

Off-topic? Misschien. Het gaat erom dat veel van de argumenten die gegeven worden die pleiten voor sluiting van de kroeg erg kortzichtig zijn, en niet gebaseerd zijn op regels maar bijna allemaal op persoonlijke meningen. Als er regels overtreden worden, dan moet het zooitje dicht. Groot gelijk. Maar er zijn geen regels die zeggen dat mensen die alleen in de kroeg komen hier niet horen (ook al denkt iedereen dat alle GoTters dat horen te weten) en ook geen regels die vertellen wat nou wel mag en wat niet.

Feit is alleen dat er mensen veroordeeld worden op het feit dat er regels zijn overtreden zonder dat men kan aanwijzen welke regels dat zijn, en in welke vorm ze overtreden zijn.

Ik vecht niet voor het openhouden van de kroeg. Maar tegen de manier waarop besloten wordt dat ie dicht moet. Mensen houden aan regels die in de hoofden van de adjes bestaan maar niet verkondigd worden of worden opgeschreven voor de gebruikers kan gewoon niet.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 16:46

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Vergeten we nou niet waarom er een extra forum was ingesteld, zo'n 1,5 jaar terug?

Om alle niet computer related topics in kwijt te kunnen. De zogenaamde "hoe groot is die van jouw" topics. Dat is al 1 punt om een non-computer related forum open te houden.

Ten tweede is dat je met het onderhouden van en forum die de doelgroep heel Nederland heeft, het ook verplichtingen stelt.

Dat betekend dat je behalve de leuke dingen des forums ook de "slechte" dingen dient mee te nemen. (En toen was het onzin-forum geboren..)

Een forum zoals bijvoorbeeld van Pinnacle, daar wordt niets anders dan topics over Pinnacle getolereerd, anders is het een ban. Dat kan hier niet omdat de doelgroep/doelstelling anders is. Dit was punt 2 dus.

Punt 3 is dat je publiek probeert te binden. Net als een meubelverkoper je een bakje koffie aanbiedt, en bij het bed een TV. Wanneer je mensen bindt creer je ook een groep die hier mensen helpen met hun vragen. (Dit bedoelt HBM, denk ik) Ik kijk op alle fora, en probeer wanneer ik bijdrage denk te kunnen deze ook te doen. Maar wanneer er hier niks meer te zoeken is, dan ben ik weg. En wie lost dan de problemen op als iedereen dat doet??

De bezoekers zijn de drijfende krachten van GOT, en niet de beheerders. Daarom moeten de bezoekers tevreden gesteld worden. Klant is koning!

Off-topic:

Een goede oplossing lijkt mij om een drempel in te bouwen voor toegang tot de non computer related fora. Stel bijvoorbeeld in dat je 2 weken moet wachten om bij deze fora te komen?
Dus een gebruiker meld zich aan en kan gelijk zijn vragen en antwoorden kwijt. Na twee weken kan hij zich vermaken met andere soortgenoten in de off topic fora. Is iemand niet serieus dan moet deze 2 weken wachten voordat deze kan posten. Komt iemand toch door met echte onzin wat niet kan dan kan deze verwijderd worden, en dus weer 2 weken wachten op toegang. Idee misschien?? (Wat levert het op?)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 16:30 schreef Pjotrik het volgende:
De bezoekers zijn de drijfende krachten van GOT, en niet de beheerders. Daarom moeten de bezoekers tevreden gesteld worden. Klant is koning!
Exactly!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij winkels worden vervelende klanten gekicked. De kroeg zou dus open kunnen blijven als users bij misbruik voorgoed gekicked worden en zodra een gekickte user onder nieuwe naam herkend wordt, ook gekicked worden (ongeacht of íe zich dan wel gedraagt).

Bij zulke draconische maatregelen is iedere vorm van protest dus uit den boze. Gevolg: een hoop users gebanned en een hoop onvrede. De keuze is dus kroeg open en grof adjes-terreur (noodzakelijk kwaad) accepteren of kroeg dicht.
Vraag is, hebben adjes zin in grof geweld.

[edit], de grap is dus dat users die het WEL accepteren nette kroeggangers zijn. Degene die tegen zijn, hebben meestal wel een reden om bang te zijn.

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 14-01 15:01
er wordt hier gesproken dat vele alle kroeggangers over één kam scheren. dat is niet zo.
Altijd bij zoiets zijn er een stel die ut verpesten. En dan moeten de anderen de dupe zijn. Zo is het nou eenmaal, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven, en dan heb ik het niet alleen over een forumpje op got. Men maakt daar SAMEN het gezellig, en als een paar het verpesten, JAMMER DAN.

Begrijp me niet verkeerd, het was altijd hardstikke gezellig in het onzin forum. Onzin forum ja, vóórdat het de kroeg of offtopic forum whatever ging heten.

Zo ik heb ook maar eens geproken in dit topic :)

DiS.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bdw, hoelaat krijgen we het te horen :?:?:?

* Buzzman vertrouwt erop dat ie open blijft ;)

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025
Op vrijdag 09 februari 2001 19:55 schreef Buzzman het volgende:
* Buzzman vertrouwt erop dat ie open blijft ;)
Ik weet niet of je de reacties van de crewleden hebt gelezen in deze topic, maar ik zou er niet te hard op hopen...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-02 20:46
Op vrijdag 09 februari 2001 16:30 schreef Pjotrik het volgende:
Vergeten we nou niet waarom er een extra forum was ingesteld, zo'n 1,5 jaar terug?

Om alle niet computer related topics in kwijt te kunnen. De zogenaamde "hoe groot is die van jouw" topics. Dat is al 1 punt om een non-computer related forum open te houden.
Ok, maar waar is in jouw ogen Stufis Generalis dan voor ?? Tsja, ok, daar mag geen "onzin" gepost worden, maar dat mag ook niet in de GOT KROEG.
Van mij mag ie openblijven, maar het zogenaamde toezicht houden neemt volgens mij veel tijd in beslag. En dat terwijl dat bij het oude Onzin Forum niet het geval was (en ik heb er toch een lange tijd in gezeten zonder flames)

Verwijderd

3de keer

1. als je je ergerd aan het niveau van de kroeg, ga dan niet naar binnen.
2. laat voor mensen die het wel leuk vinden de mogelijkheid open ! (de kroeg dus)
3. door de betere controle in de kroeg zal het echt wel beter worden.
4. meer mankracht kwa adjes/modjes is misschien wel handig, omdat er dan bijna 24/7 er een adje/modje aanwezig is !
5. kroeg bezoekers zullen zich moeten leren gedragen, en anderen wijzen op onacceptabel gedrag!

Ik vind net als obsidian dat het besluit open of dicht op feiten gebaseerd moet zijn, en stel dat ti dicht moet is het niet meer dan normaal dat er een hele goede reden word gegeven.
En niet wat volgens mij nu het geval is, de irritaties van sommige "tweakers".

/me hoop op een besluit dat eerlijk en goed overwogen genomen is!

Verwijderd

Laat de kroeg alsjeblieft open !!! HEt is gewoon leuk om naast al het gepraat over computers en dergelijken eens over iets anders te praten, het zou echt jammer zijn als de kroeg dichtgaat !!!
:'(

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 17:15 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
er wordt hier gesproken dat vele alle kroeggangers over één kam scheren. dat is niet zo.
Altijd bij zoiets zijn er een stel die ut verpesten. En dan moeten de anderen de dupe zijn. Zo is het nou eenmaal, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven, en dan heb ik het niet alleen over een forumpje op got. Men maakt daar SAMEN het gezellig, en als een paar het verpesten, JAMMER DAN.

Begrijp me niet verkeerd, het was altijd hardstikke gezellig in het onzin forum. Onzin forum ja, vóórdat het de kroeg of offtopic forum whatever ging heten.

Zo ik heb ook maar eens geproken in dit topic :)

DiS.
Mensen, een wonder is gebeurd.. het is geweldig!! AMAZING!
Voor het eerst.. snik ;(.. is DKasemier het EENS met DiSiLuSsIoN en vind DKasemier dat DiS goed heeft gesproken..

YEAH :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Na lang twijfelen toch maar een reaktie geplaatst.

Ik weet het, ik ben eigenlijk te kort in GoT aktief om een doorslaande reden te geven waarom iets wel of iets niet moet blijven.

Het zou in mijn ogen leuk zijn om een niet serieus forum open te houden, dus ben ik redelijk voor het open houden van de kroeg. Op voorwaarde dat er geen overlast voor de andere fora optreed.

Echter ik snap dat de kroeg een te grote belasting is voor de modjes enzo. Misschien zelfs voor het database-systeem. Als dat zo is simpel dicht die had en discussie gesloten. Aan de andere kant heb ik het idee dat de modjes er weer een redelijk geheel van aan het maken zijn. (Kromme zin maar ik weet het ff niet in beter Nederlands te proppen.)

Ik draai zelf al weer een paar jaar mee in het berichten gedoe op de computer. En in ieder forum/netwerk is er altijd minstens 1 forum/mailstroom die grote problemen levert.
Dit was al in de tijd van het BBS-en en Fido-mail. Als de netwerk/systeem beheerders de puinhoop tot 1 forum kunnen beperken (in dit geval de kroeg) vind ik dat al een puike prestatie, waardoor de kwaliteit van het hele forum flink stijgt.

Een kroeg is voor een nieuwkomer als ik een mooie en 'weinig irritatie' opwekkende plek om een beetje bekent te raken met de structuur van het geheel, en vooral met de interface.

Wil je echter een geheel schoon, net netwerk/forum hebben dan zul je met een ballotage-commissie moeten gaan werken en dan krijg je heel erg snel een sfeer van wij zijn de Perfectos en de rest zijn paupers. Ik denk gezien de sfeer en stijl van de oude en nieuwe reakties dat die 'superioriteit' gevoelens slechts bij sommigen aanwezig zijn, terwijl de rest 'normale' mensen zoals jij en ik zijn.

't is een lange lap tekst geworden, waarin ik nog niet de helft van mijn ei kwijt gegraakt ben. Ik heb er zeker 10 tiep/spelfouten in gemaakt. Maar ik hoop duidelijk geweest te zijn met wat ik bedoel.

[toevoeg mode]
Ik had dus dit bovenstaande getiept en kijk daarna weer eens in de kroeg en zie daar weer een stroom berichtjes langs komen waardoor mijn bewondering voor de modjes nog hoger gestegen is. Wat hebben die gasten een pokke werk te doen. Sterkte
[/toevoeg mode]

Met vriendelijke groet Duur!

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
heel kort en simpel

open

waarom? omdat het koel is! er is altijd wel wat gezeur maar ik denk dat je dat overal hebt. waar veel mensen zijn zitten altijd wel een paar lui tussen die het willen verpesten. daar doe je eenmaal niks aan!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Hmm, als ik dit zo lees dan zie ik heel veel negatieve dingen... ;(
Ik vind zelf dat de kroeg open moet blijven.
Er zijn altijd mensen die het even niet over computers willen hebben of die advies over iets wat je niet in een andere maintopic kan plaatsen.

Ik kom hier nog niet zo lang en heb dus het onzinforum niet meegemaakt.
Maar als ik nu op dit moment kijk naar de kroeg zijn er toch heel veel leuke en ook nog best soms serieuze topics.
En als iemand een onzintopic start dan heb je toch altijd nog dat stoute usertjes forum?
Als je het er niet mee eens bent plaats je daar die topic en 9 van de 10 keer wordt die topic wel gesloten.

Ben eigenlijk zelf nog nooit een topic tegen gekomen waarin geflamed wordt.
Wat is nou eigenlijk het probleem?
Persoonlijk vind ik dus dat de kroeg gewoon open moet blijven...
Ik kom er graag net als vele anderen.
Dit was MIJN mening en ik hoop dat het heeft kunnen bijdragen... :)

• Buzzman
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/123614

Daar is het al min of meer gezegd door floris...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Op zaterdag 10 februari 2001 11:33 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:
Hmm, als ik dit zo lees dan zie ik heel veel negatieve dingen... ;(
Ik vind zelf dat de kroeg open moet blijven.
Er zijn altijd mensen die het even niet over computers willen hebben of die advies over iets wat je niet in een andere maintopic kan plaatsen.

Ik kom hier nog niet zo lang en heb dus het onzinforum niet meegemaakt.
Maar als ik nu op dit moment kijk naar de kroeg zijn er toch heel veel leuke en ook nog best soms serieuze topics.
En als iemand een onzintopic start dan heb je toch altijd nog dat stoute usertjes forum?
Als je het er niet mee eens bent plaats je daar die topic en 9 van de 10 keer wordt die topic wel gesloten.

Ben eigenlijk zelf nog nooit een topic tegen gekomen waarin geflamed wordt.
Wat is nou eigenlijk het probleem?
Persoonlijk vind ik dus dat de kroeg gewoon open moet blijven...
Ik kom er graag net als vele anderen.
Dit was MIJN mening en ik hoop dat het heeft kunnen bijdragen... :)
Ik heb net hier een reply neergezet.

Ruwweg komt het er op neer dat het te veel moeite kost om het schoon te houden, dat we ons willen concentreren op waar dit forum in 1e instantie voor is bedoeld. Dat is dus waar we ons in de komende tijd op willen concentreren, een verbetering van de kwaliteit, van het niveau en er voor zorgen dat we dat eerst eens goed in orde krijgen.

We gaan dus terug naar de core-business en gaan van daaruit weer opbouwen... Liever een kleine kwalitatief hoogstaande site dan een grote kwalitatief mindere site.

edit - nasty tikfout weggehaald :P
edit 2 - en dan gaat de html over de zeik...bugje :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 11:43 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ruwweg komt het er op neer dat het te veel moeite kost om het schoon te houden, dat we ons willen concentreren op waar dit forum in 1e instantie voor is bedoeld.

Dat is dus waar we ons in de komende tijd op willen concentreren, een verbetering van de kwaliteit, van het niveau en er voor zorgen dat we dat eerst eens goed in orde krijgen.

We gaan dus terug naar de core-business en gaan van daaruit weer opbouwen... Liever een kleine kwalitatief hoogstaande site dan een grote kwalitatief mindere site.
Waarom schoonhouden? Dat is toch niet nodig? Ik vind het namelijk niet "vuil"!

Tja, je hebt in principe wel gelijk. Maar dan hadden jullie er nooit mee moeten beginnen.

Vergelijking: Wij haalden ook buitenlanders naar NL voor het vieze werk.. wij hebben er (imho) nu "last" van.. maar we sturen ze NIET weg!

Tis zeker wel goed voor de Page-views >:)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 10 februari 2001 12:22 schreef The-Tick het volgende:

[..]

Waarom schoonhouden? Dat is toch niet nodig? Ik vind het namelijk niet "vuil"!

Tja, je hebt in principe wel gelijk. Maar dan hadden jullie er nooit mee moeten beginnen.

Vergelijking: Wij haalden ook buitenlanders naar NL voor het vieze werk.. wij hebben er (imho) nu "last" van.. maar we sturen ze NIET weg!

Tis zeker wel goed voor de Page-views >:)
Schoonhouden is idd niet het juiste woord, het is meer kunstmatig in leven houden.

Dat stukje over buitenlanders past hier niet IMO, slaat de plank mis.

De pageviews boeien ook niet, zoals ik al zei: Liever een kleine site met hoge kwaliteit dan een grote site met slechtere kwaliteit.

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 12:49 schreef Floris_Diemel het volgende:

Schoonhouden is idd niet het juiste woord, het is meer kunstmatig in leven houden.

Dat stukje over buitenlanders past hier niet IMO, slaat de plank mis.

De pageviews boeien ook niet, zoals ik al zei: Liever een kleine site met hoge kwaliteit dan een grote site met slechtere kwaliteit.
Kunstmatig in leven houden is ook niet de goede term Floris. Ik weet dat je eraan ergert, dat er crap is.. maar zo erg is het niet, echt niet.

En over die vergelijking:

Wij haalden de buitenlanders hierheen. (Jullie haalden onzinners hierheen.)

Wij hebben nu "last" (niet discr. bedoeld) van buitenlanders.
(Jullie hebben last van onzinners.)

Wij sturen de buitenlanders niet weg, omdat we ze zelf hierheen hebben gehaald.
(Dus waarom jullie de kroeggangers wel wegsturen?)

Ik weet dat de Pageviews niet boeien, Floris, just kiddin' ;)

En het nivo in andere Fora is toch niet laag? En zowel: dat is niet de schuld van de Kroeg!
Toch?

• Obi
Op zaterdag 10 februari 2001 12:57 schreef The-Tick het volgende:
En over die vergelijking:

Wij haalden de buitenlanders hierheen. (Jullie haalden onzinners hierheen.)

Wij hebben nu "last" (niet discr. bedoeld) van buitenlanders.
(Jullie hebben last van onzinners.)

Wij sturen de buitenlanders niet weg, omdat we ze zelf hierheen hebben gehaald.
(Dus waarom jullie de kroeggangers wel wegsturen?)
Yo Tik-Tak, heb jij écht het intellect van een bloempot of lijkt het alleen maar zo?

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 13:00 schreef Obi het volgende:

[..]

Yo Tik-Tak, heb jij écht het intellect van een bloempot of lijkt het alleen maar zo?
Yo Obi >:)

Bloempot, nieuw. ;) Goudvis gebruik ik meestal. En nee, ik ben niet dom. Geen goede vergelijking? Nou sorry. Let er maar dan niet op ;)

• Obi
Op zaterdag 10 februari 2001 13:02 schreef The-Tick het volgende:

[..]

Yo Obi >:)

Bloempot, nieuw. ;) Goudvis gebruik ik meestal. En nee, ik ben niet dom. Geen goede vergelijking? Nou sorry. Let er maar dan niet op ;)
Yo Mojo,

Jaja, it doesn't take a rocket scientist to figure that one out ;)

Ben je weer toegelaten hier..?

Verwijderd

Tja..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik weet niet waarom je zo snel door de mand valt,ligt misschien aan je manier van posten, manier van praten, je uitdrukkingen, verzin iets zou ik zeggen... Ik heb je maar _weer_ een ban verkocht, het lijkt me ondertussen toch wel duidelijk dat jij hier niet welkom bent. ;)

Bericht hierboven

• LoneGunman
  • Niet online
[...crosspost uit GK...]

In navolging van mijn eerdere post:
Op zaterdag 10 februari 2001 13:28 schreef LoneGunman het volgende:
Alle objectiviteit is schijnbaar verdwenen.

Om nog maar eens een 'foute' vergelijking te gebruiken: is het normaal dat de directie (de crew dus) totale controle heeft over wat er wel en niet gaat gebeuren?

Om dit soort 'dictatuur' te voorkomen worden b.v. in het bedrijfsleven een ondernemingsraad opgericht, zodat medewerkers (user) ook nog een klein beetje inspraak hebben. Op dit moment is dat totaal niet het geval, waardoor de boel ook geëscaleerd is.

Het sluiten van de GK brengt meer problemen met zich mee dan jullie (nu heb ik het weer over de crew) kunnen overzien. Er zullen nog meer uren moeten worden ingestoken dan nu het geval is. Kortom, geweldige beslissing.

Liever lui dan moe is schijnbaar van toepassing.
Users maken het forum, maar kunnen deze ook helaas breken. De vraag is maar waar je de grens legt. De modjes zijn het er wel over eens dat de GK dicht moet/gaat.

Het is alleen maar de vraag of dit gerechtvaardigd is. We hebben een 'proefperiode' gekregen van 30 dagen. Heel leuk, alleen wil dit zeggen dat we ook enige inspraak hebben in de gang van zaken? Nee dus.

(Mijn excuses alvast voor het volgende, alleen het is alleen maar om iets duidelijk te maken).

Na het overlijden van Eelco Oosterwaal (Irrelevant) werd steeds gezegd dat 'Tweakers & GoT zo'n hechte community' was. Met het sluiten van de GK ruk je deze community voor een (groot) gedeelte uit elkaar. Bijna alle users van GoT posten wel eens wat in de GK, wat al wel aangeeft dat er wel animo voor een desbetreffend forum is.

En al het gezeur (ik refereer nu naar de crew / diverse users) over 5x geprobeerd en 30 dagen de kans slaat werkelijk alles. Ook dat de GK niet het gewenste niveau heeft is totaal belachelijk. Moeten jullie aan een hogere macht verantwoording afleggen wat de gang van zaken is misschien? Ik dacht het niet. Als de GK (in jullie mening) zo'n storende factor is binnen GoT, zorg dan voor een goede controle door mensen die wel een hart voor de zaak hebben. Geef de lite-modjes meer rechten, zodat je ook geen 'gezeur' weer hoeft aan te horen over users die iets verkeerds posten, of gebanned moeten worden.

Kortom: gegronde redenen voor de sluiting zijn er niet. De miereneukerige opmerkingen over niveau etc zijn gewoon op zich zelf staande feitjes, die bij lange na geen sluiting kunnen bekrachtigen. Zoals eerder gezegd: is het forum er niet voor haar gebruikers?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op zaterdag 10 februari 2001 16:19 schreef LoneGunman het volgende:
[zaag]
Kortom: gegronde redenen voor de sluiting zijn er niet. De miereneukerige opmerkingen over niveau etc zijn gewoon op zich zelf staande feitjes, die bij lange na geen sluiting kunnen bekrachtigen. Zoals eerder gezegd: is het forum er niet voor haar gebruikers?
Begrijp me goed, ik ben NIET voor het sluiten van de Kroeg.
Maar:
Feitelijk gezien heeft de crew ook geen enkele reden nodig om de Kroeg te sluiten. Noch zijn ze verplicht ons daar een stem in te geven.
Wij zijn hier immers slechts te gast. Hoe de eigenaar zijn etablisement wil voortzetten is aan hem en aan hem alleen.

We kunnen het er niet mee eenz zijn, we kunnen het jammer en gemeen vinden, we kunnen het zelfs onzin vinden, toch hebben we ons er maar bij neer te leggen.

Verhaal doet me een beetje denken aan 'de werkers van half zeven'

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 16:39 schreef Oscar the Grouch het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik ben NIET voor het sluiten van de Kroeg.
Maar:
Feitelijk gezien heeft de crew ook geen enkele reden nodig om de Kroeg te sluiten. Noch zijn ze verplicht ons daar een stem in te geven.
Wij zijn hier immers slechts te gast. Hoe de eigenaar zijn etablisement wil voortzetten is aan hem en aan hem alleen.

We kunnen het er niet mee eenz zijn, we kunnen het jammer en gemeen vinden, we kunnen het zelfs onzin vinden, toch hebben we ons er maar bij neer te leggen.

Verhaal doet me een beetje denken aan 'de werkers van half zeven'
'Never bite the hand that feeds you'

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 16:55 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

'Never bite the hand that feeds you'
Reken maar dat ik er in gebeten heb hoor >:)
(waarna ook ik me er bij neer heb moeten leggen...;( )

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 17:08 schreef Andina het volgende:

[..]

go girl >:) ;)

Verwijderd

toch gek dat in nederland persoonlijke meningen zwaarder wegen dan goede redenen of feiten.

Jammer dat als mensen roepen dat iets niet van hun niveau is, dat het dan maar dicht moet.

Het zou toch raar zijn, dat als 70% van de crew (en ook user) niet van zwarthaar houd, dat iemand met zwarthaar niet meer mag posten?

4de keer

je gaat vrijwillig de kroeg binnen, als het niet jouw niveau is of als je je ergerd aan anderen ga dan niet naar binnen!

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 17:08 schreef Andina het volgende:

[..]

En dat is nou net de verkeerde instelling :)

Ik neem aan dat je ook tegen het sluiten van de GK bent, waarom zou je anders de titel 'lite-mod' hebben geaccepteerd?

/grapje
btw: wie heb je moeten bijten om lite-mod te worden >:):)

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 15-02 15:14
Ach laat ook maar....als er mensen blij mee zijn....laat ze dan toch.

Als het je niet interreseerd.....ga er dan ook niet kijken.

Verwijderd

oke.

Ik wil toch ff me hart luchten hier want ik word nu toch wek ff behoorlijk pissed. :( :(

Ik vind het persoonlijk een enorme naaistreek als je de kroeg nu dicht gaat gooien na de "so called proeftijd". proeftijd my ass :( het besluit stond dus allang vast he. want DUHH! zou er af en toe es onzin gepost worden. net zoals in SG trouwens waar MINSTENS zo veel rotzooi word gepost. :( :(

Ik vind het ook een naaistreek naar iedereen die enorm zijn best hebben gedaan daar toe.
ik zal ff een paar namen noemen.
Dudek
Ik-zei-de-gek
theeboon
-hlpdesk
-lewella
-ikzelf

en nog zo'n 300 anderen die er norm veel tijd doorbrachten op een vind ik leuke manier.

En ik heb nog een reden waarom het gewoon een kutstreek is.
en dat klinkt misschien raar maar dat is geld.
tweakers heeft lekker zitten te verdienen aan ons.. wat krijg je. STANK VOOR DANK!!!
enorm triest gewoon!

verder is het zo dat er in SG minstens zoveel crap word gepost dus kom op. wel met 1 maat meten nu en ook SG dichtsmijten! :(
anders vind ik de aktie dester triester. :(

als de leiding van t.net denkt dat je op deze manier bepaalde mensen weg wilt houden dan hebben jullie het geewoon MIS.. daar is tweakers.net nu eenmaal te groot voor geworden. ik vind het dan ook on proffesioneel gedrag!!!

meet dan met 1 maat en smijt dat SG ook dicht..
PUNT. dit moest ik ff kwijt.

verder zal ik ondanks dit trieste gedrag toch op t.net blijven omdat het nu eenmaal mijn favo forumpie is.
maar de eerst komende dagen wel met een andere gedachte naar een aantal personen toe!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Erg jammer als het dichtgaat, ik zag er eigenlijk totaal geen problemen en zie ook totaal geen reden waarom het dicht moet, niemand heeft er toch last van :?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 18:13 schreef LoneGunman het volgende:

En dat is nou net de verkeerde instelling :)

Ik neem aan dat je ook tegen het sluiten van de GK bent, waarom zou je anders de titel 'lite-mod' hebben geaccepteerd?
Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken mij niet te betichten van een verkeerde instelling; lees mijn posts her en der, uiteraard ben ik tegen sluiting |:(

Maar op een gegeven moment is het op, als alle wegen bewandeld zijn en er blaren op de vingertoppen staan van het typen van berichten via icq, irc en het forum, dan rest er niets anders dan me erbij neer te leggen. Ik hou graag nog wat energie over voor andere zaken :)

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
Dicht graag, got stroomt over met niet-computer gerelateerde shit.

en dat trekt de verkeerde mensen aan (mensen die geen zak met computers hebben..)

persoonlijk vinnik dat dit een computerforum moet blijven, zoals het pak'em beet een jaartje geleden was.. toen was ook de mentaliteit en de sfeer veel beter :)

dus: opzouten met die GOT-kroeg :(, we moeten die niet-tweakers kwijt, ze verzieken de sfeer ook in andere delen van het forum :(

Have a wheelie good weekend!

• mbr
  • Laatst online: 20:43

mbr

Wat mij betreft kan de kroeg open blijven ondanks dat in de voormalige onzinforum een veel leukere sfeer aanwezig was.

Dat is mijn mening.

Verwijderd

pfff
net weer een post van me deleted... (de zoveelste)

ik probeerde nog wat vrolijkheid in de topic "bedankbrief" te wekken, maar dat werd niet geappricieerd. Door wie/wat/waarom weet ik niet (heb ook geen vermoedens), maar dan heb ik echt helemaal iets van: "lekker jongens....gooi het liever nu meteen dicht dan"

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Zolang het goed blijf gaan open, zodra het slechter gaat strenger en meer modden, net zolang tot het weer goe gaat. period!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik zie een geschiedenis zich herhalen... *zucht*...;( Alleen ze hebben er niets van geleerd... Ik laat in het midden op wie ik doel! :(

What the heart requires may never be understood by the mind!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geef toe kom er wel vaak, maar het mag wel dicht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ach we zien wel wat er gebeurd

de adjes/modjes hebben het besluit allang genomen. Dat is niet meer te veranderen.

Zeker is dat het straks een hoop gaat veranderen. Als het open blijft, zullen de regels strenger blijven, als het dicht gaat, zullen er komende dagen (helaas) wel veel naweeën komen (topics in SG en LA over "waar is de GoT-kroeg heen?" of "GK moet open!")

Ik zie het liever dicht dan open. Als het open blijft, dan maakt me het weinig uit, want in dat geval worden de regels weer aangescherpt en zal het niveau wel hoger worden. Hoe & wat is al door velen hierboven aangedragen, dus dat zal ik maar niet herhalen.

ik wacht gewoon af, ik zie wel wat er gebeurd. Ik hoop alleen dat het niet zo'n gezeik wordt als toen het OF dichtging.

Verwijderd

OPEN!!!

Ik vind dat er de laatste tijd best aardige onderwerpen stonden/staan met goede discussies en dergelijke.
Alleen die eikels die steeds lopen te flamen en onzin posten die verpesten het steeds. :(

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 16:46

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Een goede oplossing lijkt mij om een drempel in te bouwen voor toegang tot de non computer related fora. Stel bijvoorbeeld in dat je 2 weken moet wachten om bij deze fora te komen?
Dus een gebruiker meld zich aan en kan gelijk zijn vragen en antwoorden kwijt. Na twee weken kan hij zich vermaken met andere soortgenoten in de off topic fora. Is iemand niet serieus dan moet deze 2 weken wachten voordat deze kan posten. Komt iemand toch door met echte onzin wat niet kan dan kan deze verwijderd worden, en dus weer 2 weken wachten op toegang. Idee misschien??
Ja reuze idee!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 10 februari 2001 22:46 schreef Raikane het volgende:
OPEN!!!

Ik vind dat er de laatste tijd best aardige onderwerpen stonden/staan met goede discussies en dergelijke.
Alleen die eikels die steeds lopen te flamen en onzin posten die verpesten het steeds. :(
En die users worden niet gebanned want dan is er geen reden meer om de kroeg te sluiten... Tja. Zo kan je het natuurlijk ook oplossen he?

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 14-01 15:01
hij gaat toch dicht...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scheelt weer iets in de serverloads.. >:)

Fijn is het niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Gathering Of TWEAKERS

TWEAKERS dus. en niet blaat-volk

daar hebben we FOK voor.

Sluiten dus

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.