Toen ik vorig jaar regde bracht ik het grootste deel van mijn tijd op GoT door op het Moddereter Forum en Stuffis.
Even later zaktje ik ook af (pardon my french) naar het OF. Dat was voor zover ik me kon herinneren tussen nog vóór de eerste sluiting van het OF. (kan ook tussen de éérste en de tweede sluiting zijn, dat weet ik niet precies meer)
Toegegeven, er werdt toen wel eens sporadisch een slotje of waarschuwing uitgedeeld, en er ging ook echt wel eens iets helemaal mis maar de topics waren vaak gezellig, en het grootste deel van de tijd ging het goed.
Het misbruik (?) begon een beetje toe te nemen en het Forum werd (ik geloof door Daniël ter waarschuwing een paar dagen gesloten). Daarna idereen opgelucht, even ginnegappen over de sluiting, en weer verder.
Tot het misbruik toe bleef nemen en het OF weer dicht ging, om een behoorlijke tijd later weer te openen als het OTF. In de periode tussen beide gebeurtenissen is de spoeling regelmatige onzinners wat dunner geworden, vervangende Fora schoten als paddestoelen uit de grond.
In deze periode zijn er om onduidelijke reden erg veel nieuwe mensen die inderdaad speciaal voor het OF/OTF gekomen. Op dit punt is het fout gegaan.
Ik denk namelijk als er niet zoveel heisa zou zijn geweest met betrekking tot de sluitingen van het OF er veel minder "vreemde" bezoekers gekomen zouden zijn.
Het idee hierachter is het volgende. Op momenten dat het OF gesloten was waaierden OF'ers uit naar andere fora, waaronder FOK!, vast ook wel Scholieren.com enz. Hier werd uiteraard ruimschoots de ontevredenheid geventileerd over het feit dat het OF gesloten is.
De regelmatige bezoekers van die Fora lezen dat, en de interesse is aangewakkerd. Gevolg: bij heropening, werd het OF gaanderweg overspoeld door de bezoekers van de andere fora. Hetzelfde geldt voor het OTF/GK.
Extra nieuwe regels en beginnende Lite-mods en onderlinge irritaties, wekten vervolgens bij de wat minder flexibele OTF/GK bezoekers dusdanig veel irritatie op dat sommigen van deze hun ongenoegen begonnen te uiten dmv. clones, fake-accounts en wat dies meer zij.
Dit alles heeft de huidige GK geen goed gedaan.
Persoonlijk heb ik het bij het openen van het OTF eigenlijk voor gezien gehouden, en ben wat verder het forum op gegaan, (thank Arjen for the active topic-list

) mijn horizon wat verbreden, wat me tot op heden goed bevalt. Ik post af en toe nog wel eens in de Kroeg, maar lang niet zo regelmatig als ten tijde van het OF.
De GK wordt momenteel IMHO kunstmatig in stand gehouden, en dat kan nooit de bedoeling zijn, ondanks de bewonderingswaardige inspanningen van de Adjes en (Lite-)Mods.
Ik meen hieruit te moete concluderen dat de GK in een neerwaardse spiraal zit en ten dode is opgeschreven. Jammer, maar het zij zo. Misschien is het een idee een wat langere afkoelingsperiode in te lassen, een half jaar of zo, en dan vanaf scratch opnieuw beginnen.
Even voor de duidelijkheid: Dit is hoe e.e.a. zich heeft afgespeeld in mijn beleving. Daar ik niet altijd en overal op GoT aanwezig ben, kan het zijn dat mij dingen ontgaan zijn, waardoor dit betoog niet helemaal strookt met de waarheid. Dit spijt me dan bij voorbaat.
Het is zowieso niet mijn bedoeling groepen of personen aan te vallen in deze post.

Maar dat is wel duidelijk lijkt me.
Ik stem dus voor sluiten.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)