HBM? what the fuck are you doing?!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/119453

Leuk topic... es kijken naar de eerste post die je ooit geplaatst hebt.

Nee joh bevalt niet en hij wordt gesloten..

Mag je er niet op van je vriendin ofzo en ben je daarom sjago ?

kom op man doe es niet zo zeikerig.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik krijg als redenen dat het weer een simpel opsom lijstje wordt.

So what?

Als het maar leuk is.

En moet ik van iedereen zijn eerste post opzoeken?

• Gman
Dat hoor net dat we geen opsomtopics meer zouden doen? :?

Dan is me dat ff stevig ontschoten aangezien ik hier toch aardig wat uurtjes spendeer.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Topics die leiden tot simpele opsommingen zouden we niet meer doen.
Wat heb in hemelsnaam er nou aan om iemands eerste post te weten ?
75% weet dat niet meer cq kan het niet meer terughalen omdat het OF verwijderd is.

Lees anders ff http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118893

• Capo
  • Niet online
Dit had een heel leuk topic kunnen worden. De eerste post. Kijken wat voor fouten iemand maakte en kijken of diegene nu slimmer is geworden :P

Maar nee omdat jullie het niveau van GoT zo laten zakken zijn goede topics niet meer nodig.....sorry niet meer mogelijk.

• Gman
Iedereen vind die Desktop topics ook te gek.
Ook opsom maar wel leuk.

Ik denk dat veel topics niet meer mogen nou dit ingesteld is.

Maar geeft niet, heb alweer een ander forum gevonden >:)

• Capo
  • Niet online
Desktop is meer van........... wie heeft de grootste lul ?

net als al die auto topics...... ook al klets ik graag mee maar goed.

Eerste posts van iemand kunnen leuke dingen teweeg brengen.
Weer es wat leuks scheppen maar nee joh..

• Gman
Verder hebben we nog de eindeloze babe en post je foto topic's.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
best wel leuke topic idd :).. start hem anders nog es in Stuffis Generalis.. kan HBM dr ook niet bij >:)

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op zaterdag 03 februari 2001 22:56 schreef rick_h het volgende:
best wel leuke topic idd :).. start hem anders nog es in Stuffis Generalis.. kan HBM dr ook niet bij >:)
Maar Llewella en HlpDsk wel......ach.....beetje verkeerde mentaliteit meneer rick_h! Foei!

Verwijderd

Wat een machtsgeilheid is er weer: Afspraak = afspraak, en wat de rest zegt maakt geen fuck uit...(Voorbeelden van TP70 aka Georgio in deze thread)

Begrijp natuurlijk dat van HBM word verwacht dat ie doet wat met de adjes is afgesproken, maar een snelle bespreking voor een wetswijziging in de 2e crewhok kan denk ik geen kwaad. Tenminste geen blaadje bij de hand houden voor de (lite) mods met een lijstje wat wel en wat niet kan (twijfel: slotje, als users gaan zeiken zien we dan wel).
Op 12 Feb is de proeftijd voor GoT kroeg voorbij dus wie weet wat er gata veranderen...)

Hopelijk word GoT in ieder geval binnenkort weer GoT zonder deze bullshitachterlijke regels. Kan echt wel goed gaan, zat grote forums met goeie sfeer en zonder een al te grote rotzooi. Als je die bezoekt weet je dat ook: Geen stoute usertjesforum. Wie heeft dat BTW bedacht? Users lekker met elkaar laten stoken. Zal wat schoolgenoten aangeven bij de cops omdat ze illegale software bezitten. Is precies hetzelfde. Maak je geen vrienden mee...
Tientallen (ofzo:P) verschillende users hebben klachten in "Lieve Adjes" neergepleurd waarom "die" en "die" trhead is gesloten. 9 van de 10 wordt afgepoeierd. Of met bans: Een boef die 2x een moord pleegt krijgt hier ook niet de doodstraf(=ban hier) en wij leven niet in de USA...

GoT moet terug!!!

Oei, d'r zullen al wat boze gedachtens komen met uiteraard een nominatie voor de ScheitAward 2001, of gewoon /ignore wat geen uitzondering zal zijn.:)
Maakt me geen fuck uit, ik heb m'n zegje gedaan. Users vs. adjes lijkt me niet goeie keus maar een lekkere sfeer zonder veel gestoord te worden door modjes.
Heb overigens tegen 95% van de crew niks persoonlijks....

[edit]
Nok nu maar steeds editen...kan altijd nog dingen toevoegen...

• Capo
  • Niet online
Hij loopt nu in SG.

Zoals de the mask zou zeggen.. somebody stop me >:)

De eerste reactie's zijn positief en lollig.

En computerforum gerelateerd dus erg onzin is het niet.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

En is dus weer gemoved naar de Kroeg.
En het wordt/is dus hoofdzakelijk een opsomming van URL's, zoals ik al zei.
Maar het zal wel, laat hem dan wel open.

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Maar het zal wel, laat hem dan wel open.
Don't get mellow on me now :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• McVirusS
Op zaterdag 03 februari 2001 23:49 schreef Marius het volgende:
[..]
Ik snap niet wat mijn nick in dit hele verhaal doet :??

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 03:39 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Ik snap niet wat mijn nick in dit hele verhaal doet :??
Sorry, ik had je effe verward met HBM.:o

• McVirusS
Op zondag 04 februari 2001 04:12 schreef Marius het volgende:

[..]

Sorry, ik had je effe verward met HBM.:o
Het lef! Weet je wel niet hoeveel jaar dat scheelt :P.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat Marius schrijft over dat het oude GoT terug moet komen is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd als je geen suggesties geeft over hoe dat dan wel niet moet gebeuren.

Het OF heeft bewezen dat het gigantisch uit de hand loopt zonder hard modereren. Als de moderators de richtlijnen hanteren zijn ze te streng. Als de moderators de bezoekers tegemoet komen door soms wat door het oog te zien zijn ze weer niet consequent en krijgen ze daar gezeik over.

De behoefte om bezoekers aan te geven die de regels overtreden is niet ontstaan bij de admins. Evenmin hebben wij gevraagd om een forum waar een heel leger aan moderators voor nodig is om het in bedwang te houden. Vroeger waren moderators totaal niet nodig, maar toen waren er véél minder bezoekers.

• Jag
  • Laatst online: 07:36

Jag

Idd, het lijkt wel nooit goed als je moderator bent (ik heb daar persoonlijk niet zo last van gelukkig in audio en video).
Maar ook al ben je het ergens echt niet mee eens, dan kan je dat op zijn minst wel normaal brengen. Genuanceerd zijn lijkt soms heel moeilijk :(.

Jag

Verwijderd

Ik had het inderdaad wat pissig overgebracht maar het meeste bedoelde ik wel serieus. Heb geen zin in ruzies en dat soort gezeik.:)
Ok, wil nu wel suggesties neerzetten. Als ik dat in m'n vorige post deed kwam dat weer zo betweterig over wat niet de bedoeling is.

Die "note per user" funtie die Arjen heeft gemaakt lijkt mij toch een gedeelte van de oplossing. Ik weet niet hoe 't precies werkt maar ik denk:

- User post iets illegaals. Modje1 zet slotje op thread en zet in de note: "illegale link geplaatst (eventueel met datum, afzender modje1)".

- User post weer iets illegaals. Modje2
gooit een slotje op de thread en checkt de note. Als modje2 ziet wat modje1 daar heeft neerget kan hij denken of de user in zijn ogen te ver is gegaan zodat er overlegd worden met de rest van de crew of User een waarschuwing krijgt. Adje kan dan zelf wat regelen met de user zonder dat de rest van 't forum er last van heeft.
Ban is alleen voor als de user al een waarschuwing heeft gehad of iets extreems heeft gedaan.

Iets illegaals hoeft niet per se binnen 10min weg zijn. Ik geloof dat de "beheerder" 48 uur heeft om illegale/rascistische zooi weg te halen. FOK! had zoiets meegemaakt geloof ik.
Als er dan genoeg adjes/modjes zijn die alles checken op een dag lijkt mij dat 't "Stoute usertjes" forum verleden tijd is. Zat kandidaten voor (global)modje denk ik...

Ik denk dat dan voor de 2 risico fora (SG, GK ook een hoop gezeur voorbij is.
Je zou b.v. bij GoT-Kroeg een aparte "hier stellen de newbies zich voor" thread maken. En in de kroeg of eventueel LA een "test thread" voor het doet-mijn-user-icon, smiletest, enz gezeur.

Omdat ik zelf modje ben op 't fokforum vergelijk ik dus hoe het daar en hoe het hier is geregeld en dat werkt best goed.:)

Verwijderd

Wat een bullshit, is gewoon een topic waardoor je elkaar beter leert kennen. We hadden er PLEZIER mee man! dan is het toch goed? het kan toch niemand kwaad? ik bedoel, waarom zou je hem sluiten, wat is er MIS met een opsomming, denk toch niet dat de hemel er van naar beneden stort, het valt me in elk geval mee dat je hem niet delete, ook al 1 van de vele zielige dingen die jij je op je nek haalt.. WAAROM ben je niet meer de vriendelijke populaire gozer van vroeger, iedereen haat je man, kijk uit je doppuh..

Nou ja, sorry voor de zieke analyse :P

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Iets illegaals hoeft niet per se binnen 10min weg zijn. Ik geloof dat de "beheerder" 48 uur
heeft om illegale/rascistische zooi weg te halen. FOK! had zoiets meegemaakt geloof ik.
Als er dan genoeg adjes/modjes zijn die alles checken op een dag lijkt mij dat 't "Stoute
usertjes" forum verleden tijd is. Zat kandidaten voor (global)modje denk ik...
Daar heb je ook weinig aan. Er moet dan een administratie gaan komen van alle topics waarin een illegale link staat en wanneer deze weggehaald moet worden. Als bijv. in de ene thread de link naar 40 uur wordt weggehaald en in een andere thread na 48 uur zal er bij de admins geklaagd worden over vriendjespolitiek (die ene heb 8 uur meer gekregen enz.). Dus moet er op een of andere manier gemodereerd worden in de GoT Kroeg (of wel ander off-topic forum, het probleem zal zich gewoon naar SG verplaatsen als de GoT Kroeg dicht gaat).

De mensen die topics plaatsen in het stoute usertjes forum stoppen daar niet mee als dat forum weg is. Het forum is er juist gekomen omdat er mensen zijn die dit soort topics plaatsen (destijds in LA). Nu kun je hier ook wel weer een verbod voor instellen, maar het is nogal onzinnig om je users te verbieden melding te maken van schending van de policies als je zelf actief probeert die policies na te streven.

Als de GoT Kroeg onbeheerd wordt gelaten zal een grote groep bezoekers blij zijn, maar een even zo grote groep zal zich frustreren aan de onzin topics en de invloed van de onzinposters op andere forums.

Nu is er wel te twijfelen over de vraag of de thread waar het hier om gaat dicht had gemoeten. Opsommingen lijken veel op de 'Wat voor...' threads en die zijn niet toegestaan omdat bepaalde users (niet de adjes) zich daar aan storen. Dit bevindt zich dus allemaal in het vage gebied tussen zin en onzin. Het probleem hoeft allemaal niet zo groot te zijn als de users er mee zouden kunnen leven dat topics soms gesloten moeten worden, maar dat schijnt dus weer niet te kunnen en dus komen er telkens discussies over het wel of niet toestaan van bepaalde topics. Als er dan ergens een topic op het randje wel wordt toegestaan (zouden bepaalde users blij mee zijn zou je denken) komen er ergens anders weer discussies over vriendjespolitiek.

Test en newbie threads zouden een paar problemen kunnen verhelpen, maar lang niet alles. Met een notes functie zie ik ook niet meteen de mentalititeit van alle users veranderen. De ene groep wil onzin, de andere groep wil absoluut geen onzin. Het is onmogelijk dat beide groepen elkaar niet volledig ontlopen, dus dat leidt constant tot conflicten. Als bepaalde mensen dan altijd alles van de meest negatieve kan bekijken dan kom je natuurlijk nergens.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 09:19 schreef Femme het volgende:

[..]

Daar heb je ook weinig aan. Er moet dan een administratie gaan komen van alle topics waarin een illegale link staat en wanneer deze weggehaald moet worden. Als bijv. in de ene thread de link naar 40 uur wordt weggehaald en in een andere thread na 48 uur zal er bij de admins geklaagd worden over vriendjespolitiek (die ene heb 8 uur meer gekregen enz.). Dus moet er op een of andere manier gemodereerd worden in de GoT Kroeg (of wel ander off-topic forum, het probleem zal zich gewoon naar SG verplaatsen als de GoT Kroeg dicht gaat).

De mensen die topics plaatsen in het stoute usertjes forum stoppen daar niet mee als dat forum weg is. Het forum is er juist gekomen omdat er mensen zijn die dit soort topics plaatsen (destijds in LA). Nu kun je hier ook wel weer een verbod voor instellen, maar het is nogal onzinnig om je users te verbieden melding te maken van schending van de policies als je zelf actief probeert die policies na te streven.

Als de GoT Kroeg onbeheerd wordt gelaten zal een grote groep bezoekers blij zijn, maar een even zo grote groep zal zich frustreren aan de onzin topics en de invloed van de onzinposters op andere forums.

Nu is er wel te twijfelen over de vraag of de thread waar het hier om gaat dicht had gemoeten. Opsommingen lijken veel op de 'Wat voor...' threads en die zijn niet toegestaan omdat bepaalde users (niet de adjes) zich daar aan storen. Dit bevindt zich dus allemaal in het vage gebied tussen zin en onzin. Het probleem hoeft allemaal niet zo groot te zijn als de users er mee zouden kunnen leven dat topics soms gesloten moeten worden, maar dat schijnt dus weer niet te kunnen en dus komen er telkens discussies over het wel of niet toestaan van bepaalde topics. Als er dan ergens een topic op het randje wel wordt toegestaan (zouden bepaalde users blij mee zijn zou je denken) komen er ergens anders weer discussies over vriendjespolitiek.

Test en newbie threads zouden een paar problemen kunnen verhelpen, maar lang niet alles. Met een notes functie zie ik ook niet meteen de mentalititeit van alle users veranderen. De ene groep wil onzin, de andere groep wil absoluut geen onzin. Het is onmogelijk dat beide groepen elkaar niet volledig ontlopen, dus dat leidt constant tot conflicten. Als bepaalde mensen dan altijd alles van de meest negatieve kan bekijken dan kom je natuurlijk nergens.
Is het nou echt zo moeilijk? Het eerste wat je moet doen is het hele probleem wat simplificeren.

Probleem: Serieuze mensen storen zich aan onzin, Onzinners storen zich aan serieuze zaken

Daar was ooit een oplossing voor, het onzinforum. Hoe strenger je de GoT-Kroeg maakt, hoe blijer de serieuze mensen zijn, hoe bozer de onzinners zijn. Een compromis bestaat niet, dat is helemaal mislukt (je hebt het zelf gezien) De simpelste oplossing is gewoon 1 van de 2 groepen volledig gelijk geven, het is niet helemaaaal fair, want dan moet je waarschijnlijk gewoon hele got-kroeg dicht gooien, je snoerd dan wel 500 mensen de mond. Aan de andere kant, je moet je afvragen wat de toegevoegde waarde is van mensen die alleeeeen maar in de GoT-Kroeg posten (en vaak niet eens het onzinforum hebben gezien) Dus herrineringen aan onzinforum ophalen heeft geen zin, want velen kennen het niet eens meer.
Zou een merged user db van GoT en Fok geen oplossing zijn en dan ff zeggen dat je in prefs kan instellen dat die hele fok zooi onder GoT in je pagina kan worden geladen (kan vast wel met PHP) :) Ik bedoel, kun je het allebij tegelijk doen, standaard staat dat natuurlijk uit.. probleem, volgens mij doet het volgende zich voor: mensen zijn gewoon te lui om naar fok te gaan en zich te reggen.. IK OOK, ik wil namenlijk ook serieus posten EN onzin.
Dan is er nog een oplossing, het zo laten als het is, en er nog tegenaan kijken, niet echt een goeie oplossing volgens mij, maar het KAN

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daar was ooit een oplossing voor, het onzinforum. Hoe strenger je de GoT-Kroeg maakt, hoe blijer de serieuze mensen zijn, hoe bozer de onzinners zijn. Een compromis bestaat niet, dat is helemaal mislukt (je hebt het zelf gezien) De simpelste oplossing is gewoon 1 van de 2 groepen volledig gelijk geven, het is niet helemaaaal fair, want dan moet je waarschijnlijk gewoon hele got-kroeg dicht gooien, je snoerd dan wel 500 mensen de mond. Aan de andere kant, je moet je afvragen wat de toegevoegde waarde is van mensen die alleeeeen maar in de GoT-Kroeg posten (en vaak niet eens het onzinforum hebben gezien) Dus herrineringen aan onzinforum ophalen heeft geen zin, want velen kennen het niet eens meer.
Dat jij denkt dat het dichtgooien van de GoT Kroeg de problemen in één keer doet verdwijnen? Waar blijven die 500 mensen dan volgens jou?

Het onzinforum herstellen is ook een optie, daar is al oneindig over gediscussieerd en dat gaat dus gewoon niet werken.

Oftewel, jouw idee om één van beide groepen volledig gelijk te geven is dus gewoon geen reeële optie.

Tot ca 8 maanden geleden heeft SG altijd goed gefunctioneerd. Toen kwam er een punt dat het aantal onzintopics te groot werd. In principe moet de GoT Kroeg dus kunnen werken, ook als volledige onzin niet toegestaan. Het heeft ooit gewerkt, toen waren er gewoon geen users die topics plaatsen waar anderen zich aan stoorden. Modereren was niet nodig en policies waren er evenmin.

• Capo
  • Niet online
Ja GoT kroeg kan best werken.. Met nog een 10 tal moderators.

Het is toch absurd dat dat nodig is |:(

En kijk eens wat het voor de rest doet..er komen steeds meer en meer onzinnige reply's in andere topics..

En nee als de GoT-kroeg gesloten wordt dan ben je niet 123 van die 500 users af maar dan kun je de overgebleven moderaters aan de gang zetten om extra op te letten/waarschuwen/bannen.

Even iets anders...
Ik heb mijn eerste waarschuwing te pakken....dank je HBM.. dus ik mag niet mijn mening geven en de waarheid zeggen ? ik weet dat de helft van jullie moderaters mij gelijk geeft omdat ik gewoon de waarheid zeg die jullie niet durven te zeggen omdat je bang bent dat je er geen vriendjes mee maakt.

Dus nu mij een waarschuwing geven om vriendjes met SP te blijven ?
Tjonge jonge wat een geilheid heerst hier weer.

HBM ik heb je een icq message gestuurd maar het kan hier ook best even uitgesproken worden. Kunnen andere zich er ook nog in mengen.

[edit]

stupid |:(

de link

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/119485/1

pagina 4 5 en 6 geloof ik

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 10:06 schreef Capoeiristas het volgende:Dus nu mij een waarschuwing geven om vriendjes met SP te blijven ?
Tjonge jonge wat een geilheid heerst hier weer.
:?

Ik weet echt niet waar je het over hebt.

• Capo
  • Niet online
I'm sorry

hier is de link

pagina 4 5 en 6 geloof ik.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zondag 04 februari 2001 10:40 schreef Capoeiristas het volgende:
I'm sorry

hier is de link

pagina 4 5 en 6 geloof ik.
Ja, daar ben jij irritant bezig. Het lijkt erop dat je probleempjes met sex hebt.

Sterkte..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 20:50

ALH

Capoeiristas heeft gewoon gelijk, hij is soms wat radicaal in het uitten van zijn mening maar ik begrijp hem heel goed!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Capoeiristas ziet dingen nogal simpel.
En nee als de GoT-kroeg gesloten wordt dan ben je niet 123 van die 500 users af maar dan kun je de overgebleven moderaters aan de gang zetten om extra op te letten/waarschuwen/bannen.
Er veranderd dus feitelijk niet zoveel in vergelijking met de huidige situatie (moderators die orde proberen te scheppen). Policies en moderators zullen er ook in jouw situatie blijven, dus ook de pubers die in de moderators een vorm van gezag zien dat ondermijnd dient te worden door de policies te schenden.

Het probleem is niet het bestaan van de GoT Kroeg an sich, maar het misbruik door een kleine groep users. Als de GoT Kroeg weg is zal SG het voornaamste doelwit worden van misbruik, dus kunnen alle (lite)modjes hun werk verplaatsen naar SG. Dan kom je dus in de situatie terecht die jij hierboven schets. Ik voorspel dat er in de praktijk weinig zal veranderen.

Dat je nu een waarschuwing hebt gekregen is je eigen schuld. Je bent tegen een offtopic forum, maar je vind 't blijkbaar wel nodig om het forum te vervuilen.

• Capo
  • Niet online
Op zondag 04 februari 2001 11:30 schreef Femme het volgende:
Capoeiristas ziet dingen nogal simpel.
[..]

Er veranderd dus feitelijk niet zoveel in vergelijking met de huidige situatie (moderators die orde proberen te scheppen). Policies en moderators zullen er ook in jouw situatie blijven, dus ook de pubers die in de moderators een vorm van gezag zien dat ondermijnd dient te worden door de policies te schenden.

Het probleem is niet het bestaan van de GoT Kroeg an sich, maar het misbruik door een kleine groep users. Als de GoT Kroeg weg is zal SG het voornaamste doelwit worden van misbruik, dus kunnen alle (lite)modjes hun werk verplaatsen naar SG. Dan kom je dus in de situatie terecht die jij hierboven schets. Ik voorspel dat er in de praktijk weinig zal veranderen.

Dat je nu een waarschuwing hebt gekregen is je eigen schuld. Je bent tegen een offtopic forum, maar je vind 't blijkbaar wel nodig om het forum te vervuilen.
Ja maar ik zie dingen tenminste.

Ik begin idd een offtopic iets in de hoop dat meer mensen zich er eens mee bemoeien en zeggen dat afgelopen moet zijn.

GoTters sturen me bij bosjes icq message's van way 2 go etc. etc. en ze zeggen ook steeds meer van wat ze denken. Eindelijk

Er zijn er genoeg die dat niet doen. Zonde.

Kijk wat ik bedoel met dat die moderators dan de rest in de gaten kunnen houden...dan bedoel ik natuurlijk wel dat er 10x zo streng gemodereerd moet worden.

maarja dat doen ze niet..vriendjes he :r

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 09:37 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat het dichtgooien van de GoT Kroeg de problemen in één keer doet verdwijnen? Waar blijven die 500 mensen dan volgens jou?

Het onzinforum herstellen is ook een optie, daar is al oneindig over gediscussieerd en dat gaat dus gewoon niet werken.

Oftewel, jouw idee om één van beide groepen volledig gelijk te geven is dus gewoon geen reeële optie.

Tot ca 8 maanden geleden heeft SG altijd goed gefunctioneerd. Toen kwam er een punt dat het aantal onzintopics te groot werd. In principe moet de GoT Kroeg dus kunnen werken, ook als volledige onzin niet toegestaan. Het heeft ooit gewerkt, toen waren er gewoon geen users die topics plaatsen waar anderen zich aan stoorden. Modereren was niet nodig en policies waren er evenmin.
dat zei ik ook min of meer, het is geen reëele optie, maar het lijkt de enige optie, maar je kunt het niet uitvoeren, dus: probleem

Trouwens, volgens mij kwam het feit dat SG stopte te functioneren voornamenlijk doordat er teveel users kwamen die via via via werden verwezen met boodschap: "kewl forum" maar niet met boodschap "kewl computerforum"

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Maar je kan het in principe ook best makkelijk zien. Veel mensen irriteren zich aan de onzin die in de kroeg gepost word. Voor die mensen is het heel makkelijk, kom niet in de kroeg. Zo kan je dan veel meer accepteren aangezien je dan alles binnen een of twee forums houdt.

Voor de onzin die buiten de kroeg en SG gepost worden is het ook simpel. Geef een waarschuwing dat onzin in de kroeg thuishoort. Tweede keer dat dezelfde user de regels breekt is het een ban.

Een lolletje kan altijd, en een grapje maken over wat iemand zegt ook. Maar daar moet het bij blijven en het moet geen eigen leven gaan leiden. De regels moeten daar gewoon heel duidelijk over worden. Iedereen wordt geacht de regels te kennen dus kunnen ze er niet over gaan klagen dat ze het niet wisten of dat het onzin/flauw/onrechtvaardig is dat ze een waarschuwing/ban hebben gekregen.

Nu zijn er nogal wat gaten waar sommigen maar al te graag gebruik van maken. Gaten heb je altijd, in het wetboek van strafrecht heb je ze ook. Maar je kan ze hier tenminste bijstellen zonder dat er een discussie vooraf gaat in de eerse en tweede kamer.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 09:24 schreef obsidian het volgende:
Maar je kan het in principe ook best makkelijk zien. Veel mensen irriteren zich aan de onzin die in de kroeg gepost word. Voor die mensen is het heel makkelijk, kom niet in de kroeg. Zo kan je dan veel meer accepteren aangezien je dan alles binnen een of twee forums houdt.

Voor de onzin die buiten de kroeg en SG gepost worden is het ook simpel. Geef een waarschuwing dat onzin in de kroeg thuishoort. Tweede keer dat dezelfde user de regels breekt is het een ban.

Een lolletje kan altijd, en een grapje maken over wat iemand zegt ook. Maar daar moet het bij blijven en het moet geen eigen leven gaan leiden. De regels moeten daar gewoon heel duidelijk over worden. Iedereen wordt geacht de regels te kennen dus kunnen ze er niet over gaan klagen dat ze het niet wisten of dat het onzin/flauw/onrechtvaardig is dat ze een waarschuwing/ban hebben gekregen.

Nu zijn er nogal wat gaten waar sommigen maar al te graag gebruik van maken. Gaten heb je altijd, in het wetboek van strafrecht heb je ze ook. Maar je kan ze hier tenminste bijstellen zonder dat er een discussie vooraf gaat in de eerse en tweede kamer.
maar de kern van het probleem is dat er geen onzin, opsommingen, niet relevante topics, herhalingen, flames ed. in de GoT-Kroeg meer toegelaten zijn en dat ze ook hard worden afgeschaft. resultaat: "waar wordt nou eigenlijk meer onzin gepost?"

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 10:59 schreef DKasemier het volgende:

[..]

maar de kern van het probleem is dat er geen onzin, opsommingen, niet relevante topics, herhalingen, flames ed. in de GoT-Kroeg meer toegelaten zijn en dat ze ook hard worden afgeschaft. resultaat: "waar wordt nou eigenlijk meer onzin gepost?"
Ik snap niet precies wat je bedoeld. Maar het is gewoon zo:

Of de kroeg afschaffen (en dan ook niet onder een andere naam verder laten gaan zoals met het OF gedaan werd) en elk vorm van onzin op de andere forums gewoon bannen, of de kroeg openlaten en dan gewoon wat toleranter zijn in wat daar gepost word. Tuurlijk word er daar onzin gepost, het is tenslotte gewoon het OF maar dan met een andere naam. (misschien schop ik nu tegen een paar schenen, maar so be it!)

Je moet het gewoon zien als stoppen met roken. Afbouwen werkt niet, je moet het in een keer goed doen of gewoon niet doen.
Dichtgooien en dan voor onzin en niet pc gerelateerde zaken doorverwijzen naar een ander forum (Fok! bijvoorbeeld) of open laten en dan niet gaan liggen klagen dat er onzin in komt. Je kan het niet alletwee hebben. It's as simple as that!

* mvds wil even duidelijk maken dat ie een serieuze poster is, en graag mensen helpt maar zich ook graag af en toe uitleefd in de kroeg net als een aantal (lite)modjes hier.

Verwijderd

ook lekker:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122334

in die topic had ik die figuur die gedelete is, gequote en gezegd dat ie normaal moest doen

verder condoleances aan schizofreen neergezet......

wat doet HBM? Delete ie het..... lekker hoor :(

EDIT: het ging erom dat mijn post gedelete is, om vage redenen....

Verwijderd

sorry voor mijn off-topicpost hierboven (ging even over waar de topic in eerste instantie over ging)

even mijn mening over de GoT-kroeg.

Als we kijken waarom de GoT-kroeg er is, zien we de volgende dingen
-substituut (niet vervanging dus) voor het onzinforum
-voor tweakers die na serieuze posts in de andere forums even willen uitblazen cq ter ontspanning

waarom?
-andere forums schoonhouden
-omdat er vraag is naar een dergelijk forum

De ideeën zijn wel leuk, maar zoals het nu blijkt, werkt het totaal niet. Waarom niet? Zie het aantal flamewars, de "gemaakte" sfeer, het kleine verschil tussen Stuffis Generalis en de GoT-kroeg.

In mijn ogen mag de GoT-kroeg dicht. Waarom?
-er komen VEEL mensen daar die puur komen voor de GoT-kroeg. Deze mensen weten nog maar net hoe een toetsenbord+muis werken....
-ik persoonlijk vind de sfeer die er hangt op de GoT-kroeg te "gemaakt".... net alsof het gezellig "moet" zijn.....
-Verder is het naar mijn mening ook behoorlijk absurd dat er een man of 6/7/8 voor nodig zijn om een forum bij te houden. Da's te veel tijd en te veel energie. Beetje teveel van het goede. (bij het oude of waren er maar 1 of 2 moderators. en dat heeft een hele tijd lang goed gewerkt).

dat het OF dicht is zegt genoeg: dat dergelijke onzin dus hier niet thuis hoort. het is 2x dichtgegooid, en met de OTF was er ook een crisis... 3x is scheepsrecht. weg die meuk...GoT-kroeg mag wat mij betreft dicht?

en waar moeten die 500 users heen dan? fokforum.nl of andere fora (www.ultratopics.nl of www.onzinforum.nl ofzo..... vervanging genoeg)...
van die 500 users is een groot deel toch wat nooit buiten de GoT-kroeg post....

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heb je gedeeltelijk wel gelijk in ja. Maar er is ook een groot gedeelte wat wel erbuiten post. En de kroeg is wel degelijk hetzelfde als het OF. Hoe je het ook noemt en welke termen je er ook voor verzint. ( substituut bijvoorbeeld ;) ) De topics zijn hetzelfde, de mensen die er komen zijn hetzelfde en het gezeik erover is hetzelfde.

En de sfeer gemaakt? Mwah, valt wel mee denk ik zo. Het is gewoon zo dat er een beetje afgetast word wat wel en wat niet kan en mag.

Ik vind het toch best gezellig. En dat er veel mensen zijn die alleen daar komen en verder nergens. Tja, dat moet je dan maar op de koop toenemen. Zoals ik al zei. Je kan niet én een kroeg/OF/OTF hebben én alle onzin-posters weghouden.

Het is gewoon het een of het ander. En om dan te zeggen dat het maar moet sluiten en de mensen door te verwijzen naar een ander forum, tja. Kan wel natuurlijk, maar zou wel erg jammer zijn. Het is juist door de kroeg dat er meetings komen. Als iedereen maar serieus zou gaan zitten lullen enzo.. zou niemand geinteresseerd zijn in het persoon achter het verhaal over waarom de ene koeler beter is dan de ander. Het is juist de gezelligheid van de kroeg dat er tweakers komen die zo'n meeting willen hebben. En onder die tweakers zitten ook een aantal tweakers-crew members. Waaronder Femme zelf. Vergeet dat niet!

* mvds zag wat spelfouten

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 februari 2001 14:44 schreef RobtH het volgende:
ook lekker:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122334

in die topic had ik die figuur die gedelete is, gequote en gezegd dat ie normaal moest doen

verder condoleances aan schizofreen neergezet......

wat doet HBM? Delete ie het..... lekker hoor :(

EDIT: het ging erom dat mijn post gedelete is, om vage redenen....
Voordat je iemand gaat beschuldigen, ik kan daar geeneens deleten of modden man |:(
(Kan ik nml alleen in de Kroeg)

En als je niet kan quoten quote dan ook niet.

Je gaat dat gedeelte van een bericht quoten waarom iemand een ban krijgt.
Of te wel de meest kwetsende gedeelte pleur je nog maar 'n keer op het forum |:(

Dat we elkaar niet liggen, prima.
Maar niet gaan trollen omdat mijn naam toevallig in het topic staat. :(

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Hmz... Ik wist niet dat dit topic was uitgedraaid op de discussie kroeg open/ dicht, misschien handig daar een aparte topic over te openen dat in de titel duidelijk is dat daar gereageerd kan worden.

Mijn mening:

Ik kom hier als best een tijdje en heb het hier erg naar mijn zin. In de tijd dat het onzinforum erbij kwam, was ik er eigenlijk nooit omdat je een beetje moet 'wennen' de mensen die daar kwamen kende ik niet, ik zat voornamelijk in de techfora en SG.

Nu ben toch 's gaan kijken in het onzinforum, en er met een zeer hoge regelmaat teruggekomen. (als toevoeging op de techfora, niets meer!)

Onzin is dicht gegaan, en ik heb toen ook nog gestreden voor een behoud van een dergelijk forum, gewoon omdat het lachen was. Een hoop dikke lol gehad.

Nu moet ik mijn mening herzien voor het behoud van een dergelijk forum omdat het gewoon niet werkt... Ik kom er bijna niet meer (het gaat gewoon vervelen..) en als het aan mij ligt gaat het gewoon keihard dicht. Het levert te veel gezeik op voor de rest van de fora.

Ik zou graag zien dat GoT terug gegeven wordt aan de computer-addicts (jaja, ik ben ook een nerd ;)) en dat de mensen die zelfs niet eens weten wat bijvoorbeeld 'formatteren' inhoudt elders de 'ilse chat niveau'-gesprekken gaan voortzetten.

Ik ben het dus eens met RobTH.

Ik snap ook wel dat de kroeg een hoop pageviews genereerd, en dat is natuurlijk weer financieel aantrekkelijk.

Ik laat (vanzelfsprekend) de keuze aan de adjes over, maar ik was eerst erg voor behoud van een dergelijk forum, en nu niet meer. Close it DOWN.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 15:47 schreef Obi het volgende:
Hmz... Ik wist niet dat dit topic was uitgedraaid op de discussie kroeg open/ dicht, misschien handig daar een aparte topic over te openen dat in de titel duidelijk is dat daar gereageerd kan worden.
misschien wel een goed idee ja.
Het levert te veel gezeik op voor de rest van de fora.
Wat voor gezeik? En voor welke forums dan?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:27 schreef HBM het volgende:

[..]

Voordat je iemand gaat beschuldigen, ik kan daar geeneens deleten of modden man |:(
(Kan ik nml alleen in de Kroeg)

En als je niet kan quoten quote dan ook niet.

Je gaat dat gedeelte van een bericht quoten waarom iemand een ban krijgt.
Of te wel de meest kwetsende gedeelte pleur je nog maar 'n keer op het forum |:(

Dat we elkaar niet liggen, prima.
Maar niet gaan trollen omdat mijn naam toevallig in het topic staat. :(
oeps! sorry!

in dat geval: lees dat bovenstaande als "niet beschreven"

mijn excuses....

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:54 schreef obsidian het volgende:

Wat voor gezeik? En voor welke forums dan?
SG waar rommel in terecht komt

technische fora waar leipe, blije vragen van non-tweakers komen (en die dan ook niet weten hoe een search werkt)

dat soort dingen..... hoofdzakelijk gepost door de niet-tweakers...

en bedankt voor je steun Obi!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 februari 2001 15:59 schreef RobtH het volgende:

[..]

SG waar rommel in terecht komt

technische fora waar leipe, blije vragen van non-tweakers komen (en die dan ook niet weten hoe een search werkt)

dat soort dingen..... hoofdzakelijk gepost door de niet-tweakers...

en bedankt voor je steun Obi!
Tja, blijft een feit dat SG en de kroeg gewoon te dicht bij elkaar liggen qua topics. Dus dat is niet echt een goede reden. Als je onzin wilt weren en dit een PC related forum wilt maken moeten er meer forums dicht en niet alleen de kroeg. Maar in principe de gehele bovenste groep! (op DPC na dan)

En die lijpe, blije vragen.. Die worden niet altijd door kroeg gangers geopend maar vaak ook door newbies.

Mensen die de search niet gebruiken kom je altijd tegen. En niet alleen in de groeg van kroeg-gangers. Dus die reden vind ik ook niet voldoende om te zeggen dat de kroeg dichtmoet.

De enige reden die er kan zijn om de kroeg dicht te gooien zou zijn is om er (weer) een pc-related forum van te maken. En dan moet SG, NS&T en W&L ook dicht. Anders ben je weer niet consequent.

• Capo
  • Niet online
MAAK AUB EEN NIEUW TOPIC AAN OVER DE KROEG!

Daar ging dit topic NIET over.

En of de kroeg dicht gaat etc. heeft NIETS met zowel MIJ als HBM te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.