Hallo allemaal, mijn eerste post hier

. Ik heb sinds vandaag ook een XFX Geforce 8800 Ultra XXX en zit nu ook met een probleem

. Ik denk alleen dat dit een ander probleem is dan die van jullie aangezien ik geen last heb van artifacts of andere anomalies. Bij mij is het zo dat, zodra een spel 3D begint te genereren bevriest het beeld maar blijft het geluid gewoon (zoals het hoort, dus geen gestotter) doorlopen. Mijn muis kan ik ook gewoon blijven bewegen maar dit is ook het enige wat ik dan nog kan doen. Als ik op een knop klik ingame met de muis, tijdens de freeze, hoor ik na enkele seconden ook het geluid.
De games die ik heb getest zijn Gothic 3 en Two Worlds, bij Gothic 3 duurde het langer voordat de boel bevroor, zo'n 10 seconden, maar kreeg ik ook een blauwe scherm te zien met het bericht dat de computer moest herstarten om beschadiging van hardware te verkomen

.
Ik had voor deze videokaart een 7800GTX 512MB van EVGA, die ik op het punt sta, op te sturen naar Azerty via RMA. Deze kaart had ongeveer het zelfde probleem maar begon eerst met het vertonen van artifacten zonders crashes een paar dagen terug, daarna begon deze kaart continue te crashen na enkele seconden spelen. Ik kon alleen wel weer 3D games spelen zonder alle mik mak aan, maar zodra ik Post Processing etc aanzette en andere functies die veel VRAM gebruiken bleef het beeld hangen gepaard met een regenboog dambord over het hele scherm

. Deze videokaart heeft het prima gedaan voor 1,5 jaar, maar nu is blijkbaar de geheugen hiervan afgestorven.
Andere Hardware:
Asus A8N32SLI Deluxe
AMD Athlon X2 4400+ met een Asus Silent Square Pro
Corsair 3500LL Pro 2GB
Sounblaster Audigy 2 ZS
Western Digital Raptor 74GB 10k RPM
NEC ND-4550 Dvd Ram Drive
Zalman ZM-600HP PSU
Dit alles in een Antec Sonata Lifestyle II kastje met 1x 120mm low noise fan van Artic Cooling.
Aan de temperaturen ligt het niet, want de 8800 krijgt geneens de tijd om warmte te genereren.
Ik heb sindskort mn hele kast verbouwd omdat ik me ergerde aan de lawaai die de standaard bijgeleverde koelers maakten. Dus heb ik de voeding, CPU koeler en 120mm fan vervangen door de bovenstaande

.
Ik moet hierbij nog wel ff zeggen dat ik geen clean install heb gedaan bij het vervangen van mijn 7800 door de 8800. Alleen de drivers geuninstalled voordat ik de hardware ging vervangen

. Ik denk dat dit niet veel uit zal maken aangezien het ook allebei Nvidia kaarten zijn en hij de kaart ook niet meer ziet na de uninstall.
Edit:
Ik draai trouwens Windows XP Pro SP2 up-to-date. Ook alle drivers zijn up-to-date.
De forceware drivers die ik heb geprobeerd zijn 158.22, 168.18 Beta.
Edit 2:
Net ff Stalker geprobeerd en die loopt ook na 10 seconden vast, daarna hoor je tussen pauzes van 10 seconden, voor ongeveer 2 seconden lang weer geluid. Het beeld blijft wel bevroren

.
Denk dat ik deze kaart anders ook maar terug stuur en er een EVGA Superclocked voor terug vraag. Daar zit tenmiste ook 10 jaar garantie bij.
Edit 3:
Rivatuner geinstalleerd en fan op 100% gezet. Nu draait de kaart super, denk dat er iets loos is met de automatische temp/fan control van de kaart of drivers. Maar om nou de kaart continue op 100% te laten draaien op deze manier zie ik ook niet zitten... verkort de levensduur natuurlijk enorm van de fan.
Edit 4:
Tevroeg gejuicht

, nogsteeds last van crashes... nu duurt het alleen zo'n 5 min... deze kaart gaat terug...
Edit 5:
Volgensmij is er iets mis met het geheugen van de videokaart, deze geeft maar 1150 mhz aan, inplaats van 2,3 ghz. Tijdens de 2-5 min tijd dat de videokaart werkt blijft het beeld ook constant hangen voor een seconde of 2. De videokaart maakt ook een enorme vage geluid, hij piept en giert als de pest.. en niet een klein beetje ook. Deze kaart is volgensmij DOA

... kan niet anders..
Edit nummer 6!

:
Heb 3DMark06 nog even laten lopen en die kapt er ook me rond de 70 graden celsius, wat na mijn weten, helemaal niet hoog is. Soms duurt het even en soms kapt ie er gewoon direct mee na enkele seconden. Maakt niet uit of de kast nu open of dicht is, of dat de videokaart fan op automatisch of geforceerd 100% staat. Vastlopen doet ie toch.
Heb net weer wat nieuws beleeft, toen ik merkte dat ie ging vastlopen, drukte ik op esc om de 3DMark test te annuleren. Na enkele seconden stil staand beeld kwam ik weer in Windows. Maar weer opnieuw starten van de test zonder reboot zorgde voor een freeze gepaard met een dambord beeld, met de ene helft Windows en de andere helft de 3DMark test.
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 15-07-2007 03:22
]