Probleem met XFX GeForce 8800 Ultra XXX (??)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

geitema schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:07:
hoeveel swap geheugen heb je vrij staan op je hardeschijf??

ik heb zelf ook 2 Gb ddr800 maar af en toe zit dat wel helemaal vol en gaat alles verder op het swap geheugen

geef die eens 800 a 1000Mb en kijken wat ie doet
Ik heb mijn virtueel geheugen op 4096 MB staan dus daar ligt het echt niet aan, mijn geheugen komt ook amper boven de 70% gebruik uit.

Heb nu zo'n 3 uurtjes kunnen spelen op 575/2000, dus het ligt toch echt aan de videokaart. Zodra ik hem weer op de aangeleverde snelheden zet loopt ie weer vast.

Edit:

Aan de temperaturen ligt het niet, die blijft nogsteeds hangen rond de 70 graden celsius.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:54 ]

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
hosee schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:05:
....................................................... Heb een Thermaltake 850 watt voeding bestelt en als deze het probleem niet oplost dan gaat deze graka terug richting RMA. :(
Na installatie van bovenvermelde voeding, geen probleem meer met mijn BFG'tje.. fffeeewww, gelukkig. :)
Nogmaals een bewijs dat er voldoende "jus" moet zijn, zeker voor een OC Ultra versie.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• hosee
Ff OC'ed naar 677/1154.....blijkt geen probleem te zijn... 8) Maar...kan het voorlopig goed vinden met de standaard snelheid. ;)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Even een kleine update:
Salland heeft ondertussen ook mijn kaart defect bevonden. Ik krijg zo spoedig mogelijk een nieuwe toegestuurd. Nu maar hopen dat deze wel goed functioneert.

XFX support heb ik mijn problemen ook voorgelegd maar die kwamen niet veel verder dan vragen of ik de kaart al in een andere PC had getest (wat ik inderdaad heb gedaan en hen ook heb meegedeeld.

Mijn tips:
  • Ga voor een videokaart van een merk waar je vertrouwen in hebt. De high-end kaarten zitten tegen het maximale aan en de kansen op fouten zijn daardoor natuurlijk groter.
  • Minstens zo belangrijk is het dat je makkelijk ergens langs kan gaan om een nieuwe te halen. Salland Automatisering heeft het keurig opgelost en ik ben tevreden, maar het kost wel ruim anderhalve week voor ik een vervangende kaart heb. Misschien is het voor dit soort onderdelen wel de moeite waard om even een lokale PC-shop uit te zoeken?

• hosee
Inderdaad, daar ben ik het helemaal met je eens. Het kan te kostbaar zijn om ff een uur of zelfs een paar uur te rijden om oogkontakt te krijgen met de verkoper omdat je bij voorbaat weet dat je via Emails het probleem dikwijls niet meteen kunt oplossen. leuk, goedkoop internetshoppen maar in gedachte dat er een kink in de kabel kan komen lijkt het mij ook handiger om te bestellen bij degene die om de hoek staat al kost het een stukje meer. En vooral als het om zeer dure spullen gaat.

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik heb sinds kort nu ook de ultra en bij mij had ik het volgende.

De Pc starte op en ik logde in in windows. Na het inloggen (ong 20sec) sloeg het beeld zwart of wit (hing er vanaf waar je was ongeveer). Ik gedacht aan een kapotte kaart want ik had inmiddels het een en ander al geprobeerd om uit te sluiten (voeding, geheugen etc)

Ik had al een RMA aangevraagd en ik heb nog 1 poging gedaan om het draaiend te krijgen. Ik heb dus in de BIOS even de default settings terug gezet (F5).

De Pc opgestart en nu zit ik zonder prob. te werken....

Ik heb inmiddels alle BIOS settings weer teruggezet behalve de Plug&Play... Deze staat nu op No i.p.v Yes.. Blijkbaar misschien voor jullie een optie om te proberen.

Heb inmiddels 3dmark succesvol afgerond en de Demo van Coline mcrea dirt..

Ga morgen even een aantal games draaien om te kijken of de ultra ook niet na 5min vastslaat!

Pc: Geen :(

• hosee
Bij mij staat Plug en Play al standaard op NO in het bios.(Striker Extreme) Betekent dat de IRQ's hardwarematig worden toegewezen i.p.v. softwarematig en dat is maar beter ook. ;)

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
En het is zo ver: Gisteren heb ik de nieuwe XFX 8800 ultra extreme ontvangen.

Deze kaart leek beter:
Geen artefacts mee! Hoera dacht ik, totdat ik wat langer speelde en de boel weer vastliep!

Getest met:
WinXP 32 bits, 64 bits
WinVista 32 bits, 64 bits

Games:
STALKER (weinig problemen)
Ghost Recon Advanced Warfighter (liep na circa 20/30 minuten vast)
Lost Planet (maximaal 10 minuten speelbaar, vaak al sneller mis)

Direct weer een RMA aangevraagd en afgesproken dat de kaart vervangen gaat worden door een EVGA 8800 GTX. Geen gezeur meer voor mij hoop ik. Ik heb bij elkaar de kaarten maar 4 dagen in huis gehad dus dit viel onder de 7dagen tevredenheidsgarantie. Ik ben blij dat Salland hier verder niet moeilijk over doet. Het gaat dan allemaal niet zo heel erg snel daar, en soms hapert de communicatie tussen afdelingen wel een beetje, maar het zijn eerlijke nette mensen daar.

Een tip voor iedereen die overweegt een videokaart te kopen: Blijf weg van de overgeklokte XFX kaarten, deze zijn echt rommel! Veel te veel mensen lopen tegen problemen aan, dit is geen toeval.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50

HugoBoss1985

Xenotech

MetalRush schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:32:
@ HugoBoss1985: die kaart moet je idd, zoals Jorn1986 al zegt, terugsturen... die is DOA.
Mijn 1e kaart bleek ook DOA te zijn en is retour XFX (uiteraard via Alternate).

@ mmxmmx: welke softwarefout moet ik dan aan denken? Drivers, OS, game, .... ?
En kun je eens onderbouwen waarom jij mijn voeding 'verdacht' vindt? Wat ik namelijk verdacht vind, is dat mijn systeem stabiel is op het moment dat ik de cooler van de graka op >90% zet...

Ik blijf ook meer en meer mensen ontdekken met gelijksoortige problemen, zoals ook hier. Dat draadje is aangemaakt door dezelfde vent die het draadje geopend heeft waar ik hierboven weer een link van heb gepost.
Zo zijn er nog een aantal... ik ben maar begonnen met een 'dossiertje' aan te leggen in geval dat XFX gaat tegenspartelen :/
Ik wil die kaart dus me alle liefde terugsturen, maar MSI weigert om mij verder te helpen en zegt nu "klok hem maar terug".

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:22:
[...]

Ik wil die kaart dus me alle liefde terugsturen, maar MSI weigert om mij verder te helpen en zegt nu "klok hem maar terug".
Dan zou ik gerechtelijke stappen ondernemen, of iig mee dreigen, want dit kunnen ze toch niet maken 8)7. Als je een kaart van 500+ euro koopt mag je toch wel service verwachten :X .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 23:52 ]

• hosee
@HugoBoss1985: Is het effectief MSI die dat dicteert of is het een lulverhaal van degene die deze aan jouw verkocht heeft?
Het is in ieder geval echt onacceptabel voor zo een groot merk om je zo in de kou te laten.

[ Voor 8% gewijzigd door hosee op 21-07-2007 05:59 ]

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het is effectief MSI die dat dicteert.
Let wel: Dit is al de vierde kaart van hun.
De éérste kaart was een normale GTX en deze ging na 5 maanden beeldfouten geven (zelfs in de bios.)
De volgende (8800 GTX OC LIQUID) gaf beeldfouten met spellen (zoals degene doet die ik nu heb, die deed het ook niet meer na underclocken), maar was volgens MSI niet defect.
Hier voel ik me al erg genaaid omdat ik de kaart hier in 2 systemen getest heb en met underclocked deed hij het wel goed.
Maarja die tweede kaart was nog niet met ATITOOL getest dus ik stelde dat voor, toen gaf hij wel beeldfouten maar toen ineens niet meer. :S
Dat kwam volgens hun technician doordat hij eerst met Vista en toen met Xp had getest.
Met veel gezeur kreeg ik toen een nieuwe 8800 GTX OC LIQUID en deze ging dezelfde dag nog dood (helemaal geen beeld meer).
Nu heb ik dus deze kaart en die geeft op 612/1000 clocks beeldfouten. Als ik hem terugklok naar 612/972 dan werkt hij prima.

Daarom zegt MSI maar dat ik hem moet terugklokken (ik heb zelfs een stock bios van hun technician gehad om hem stock te laten werken.)
Want "dan heb ik een product dat gelijk was aan mijn eerste kaart" Yeah right, behalve die klote waterkoeling die erop zit waarvan ik de radiator nergens goed kwijt kan.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-07-2007 11:02 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jij staat vollédig in je recht. Je koopt een product (in dit geval een OC-versie) van MSI, en dat dient naar behoren te werken. Werkt het niet, of niet naar behoren, sue those bastards, dreig daar maar mee, want dit valt onder oplichting (geen antwoord op garantieclaim).

En dan wilde ik nog een MSI X1950XT gaan kopen? Doe wel ander merk tweedehands :/ :P

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nouja MSI is tot op deze kaart aan toe altijd erg netjes geweest.

Verwijderd

Boeiend dat het de vierde is, als zij dan nog steeds geen goed product kunnen leveren is dat nog steeds niet goed.

• rCk
  • Laatst online: 01-12 15:11

rCk

[b][message=28400025,noline]MaxGfx schreef op zaterdag 14 juli 2007 @
Edit 5:

Volgensmij is er iets mis met het geheugen van de videokaart, deze geeft maar 1150 mhz aan, inplaats van 2,3 ghz. Tijdens de 2-5 min tijd dat de videokaart werkt blijft het beeld ook constant hangen voor een seconde of 2. De videokaart maakt ook een enorme vage geluid, hij piept en giert als de pest.. en niet een klein beetje ook. Deze kaart is volgensmij DOA :s... kan niet anders..
Dat is normaal met het geheugen, die moet je altijd x2 doen, en dan krijg je zoals je kan raden : 2300mhz ;)

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:16:
Boeiend dat het de vierde is, als zij dan nog steeds geen goed product kunnen leveren is dat nog steeds niet goed.
Dat ben ik dus helemaal met je eens.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Nou heren, voor mij is de nachtmerrie over... ik heb vanmiddag mijn Asus 8800 Ultra kunnen ophalen en heb heerlijk Colin McRae DIRT en Battlefield 2142 kunnen spelen.
De minimum temp is 50 graden en max. temp is 75 graden (@ resp. 1545 en 1792 rpm van de GPU fan).
Qua performance heb ik niet merkbaar (én volgens Fraps) ingeleverd.
* MetalRush is weer een happy knulletje :+

@ Alternate: _/-\o_ *O* d:)b

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Is die kaart ook een OC of niet?
Offtopic: Dat filmpje op jouw site van David Blaine is echt grappig! :D

[ Voor 53% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-07-2007 00:37 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Dit is de Asus EN8800ULTRA/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI-I), dus nee dit is níet de OC versie :)

Grappig om te zien dat mensen vooral géén kritiek willen zien/lezen... aldus mijn review bij Alternate :/

offtopic:
Dat filmpje van Blaine vind ik ook in de ROFLMAOPIMP-sectie vallen :D

• Rudy_X
Ik zou nog een update geven over mijn ervaring.

Ik heb tot nu toe

- Command & Conquer 3
- Heroes of might and magic 5
- Ghost Recon 2 (meegelerd bij de kaart)
- Colin mcrea Dirt
- F.E.A.R.
- Farcry

Allemaal gespeeld op 1680x1050 op max detail en elk voor minimaal 1 uur.

Conclusie geen vastlopers gekregen en na het spelen was de GPU rond de 96C.

Systeem (voor de mensen die het willen weten)

Voeding: Enermax Galaxy DXX (1000watt)
Mobo: Asus A8N32-SLI
CPU: AMD Opteron 185
Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2GB
Videokaart: XFX Geforce 8800 ultra XXX

rest is niet zo van balang denk ik zo!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Heb jij jouw kaart nog ge-down-clocked?
Want ik heb elders gelezen dat dat nog wel eens wil helpen (maar waar ik niet voor wil betalen).
Wellicht heeft hier ook de combo AMD - XFX een betere uitwerking dan de Intel - XFX combo... no idea (geen mogelijkheid om dat uit te testen).

• Rudy_X
Nee, ik heb mijn kaart gewoon op de normale settings lopen!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Dan denk ik dat je gewoon een bofkont bent :P
Ik gun het je van harte maar in mijn situatie/setup is gebleken dat de XXX niet goed functioneert (dat mag ik wel zeggen na 3 kaarten in mijn systeem te hebben gehad).

• hosee
Denk dat ik ook bof met mijn BFG Ultra OC (630/2200). Heb de vier 3dMark's met succes afgerond met deze instellingen: 674 / 2298 8) ....zelfde snelheden als de XFX...XXX.
Zal later nog wel de lat wat verder tillen....

Verwijderd

MetalRush schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:34:
Dit is de Asus EN8800ULTRA/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI-I), dus nee dit is níet de OC versie :)

Grappig om te zien dat mensen vooral géén kritiek willen zien/lezen... aldus mijn review bij Alternate :/

offtopic:
Dat filmpje van Blaine vind ik ook in de ROFLMAOPIMP-sectie vallen :D
haah ik had de review gelezen vandaar dat gelijk hier effe ben wisten kijken ben weer wat wijzer geworden O-)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Dan hoop ik dat je wat aan deze info hebt gehad, __Mattie__ :)
Het kan je een hoop ellende besparen.
Aan de andere kant, kan het dus blijkbaar ook goed gaan (aldus Rudy_X). Ik lees echter meer negatieve geluiden dan positieve... hoewel het menselijk is om lekker te bashen als een product slecht is en niet van de toren te schreeuwen als het een hartstikke goed product is.
Ik weet wel dat ik nu lekker kan gamen en heb mijn systeempje nu ook naar 3 Ghz weten te klokken. Rete-stabiel en geen arti's of andere grafische ellende.
Ik denk dat ik de graka zelf niet ga OC'en omdat ik geen merkbaar verschil ervaar t.o.v. de XXX-kaart. Ergo: ik schiet er dan dus niks mee op...
Mazzeltje is dat afgelopen maandag de Asus weer 5 tientjes in prijs is gedaald... het wachten heeft zichzelf dus ook weer terug betaald :+

Pagina: 1 2 Laatste