Probleem met XFX GeForce 8800 Ultra XXX (??)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Mijn setup (sinds vorige week (nee, dit is niet om te patsen maar om een totaalbeeld te geven wat ik in dit systeem heb zitten... dit is een kopie van de HK)):
Afbeeldingslocatie: http://www.bytesatwork.be/shop/files/master/images/thumbs/t_21510.jpg
Asus P5W DH DeLuxe

Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/THERMALTAKE_BLUE_ORB_II_CL_P0257a.jpg
Thermaltake Blue Orb II

Afbeeldingslocatie: http://www.philanderer.de/media/images/produkte/pc/komponenten/cpu_intel_E6600.jpg
Intel E6600 Core2Duo

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/i/ibie7e.jpg
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit

Afbeeldingslocatie: http://www.xfxforce.com/media/product_configuration_large_icon/c8a0fc57127495ef01127d2ee4090032/1-1.jpg
GeForce 8800 Ultra 768MB DDR3 RoHS Dual DVI XXX

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/900_q.jpg
Antec Nine Hundred

Afbeeldingslocatie: http://i.pricerunner.com/prod/7_9_14_17_556868l/Western_Digital_Raptor_74_GB_SATA_150.jpeg
Western Digital Raptor (74Gb)

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tn6g16.jpg
Tagan TG600-U26 (Retail, i-Xeye II series)

Probleem
Ik had er overigens G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit erin zitten, maar deze is al vervangen door bovenstaande Kingston kit omdat ik het geheugen verdacht van de oorzaak.... helaas :(
Maar dat even terzijde.
OS is Windows XP met alle updates en fixes.
Het probleem met deze machine is dat ie naar verloop van tijd, in-game, volledig vastloopt.
Als ik snel genoeg ben kan ik nog, middels de 3-toets, het spel 'killen' en terug naar Windows.
Het geluid herhaalt zich op het moment van vastlopen en het beeld 'bevriest'.
Ik heb al verschillende drivers van nVidia geprobeerd (van stock t/m Guru3d's). Ik draai nu op 160.02 van Guru.
Ook de geoptimaliseerde DirectX heb ik draaien.
Tevens alle (ge-update) drivers van mijn mama-plank erop geklapt.
Temperaturen zijn om van te dromen (+11 graden stressed).
3dMark vertoont geen 'vreemd gedrag' bij de tests (zelfs een mooie score, maar dat terzijde).
Everest geeft ook geen fouten/vastlopers bij een 'burn-in-test'.
Memtest86 loopt foutloos.
Geheugen getest op SPD instellingen en op de 'normale' instellingen (4-4-4-12 @ 2.0 volt).
In BIOS de (onboard) geluidskaart uitgeschakeld (gehad); jammergenoeg geen gewenst resultaat.
Spellen geprobeerd zijn FarCry en Battlefield 2142. FarCry klapt er na ~3 minuten uit. BF kan ik 15/20 minuten spelen maar loopt uiteindelijk ook vast.
Als een spel eenmaal vastgelopen is (en ik weer terug in Windows ben), moet ik het niet in mijn hoofd halen om nog een (ander) spel te starten want dan is het direct afgelopen (zwart scherm). Reset is het devies :\
FarCry start de 1e keer op met een critical error (stee-vast en zowel met het Kingston als met het G.E.I.L. geheugen)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9c0ac5c8c6487a8f26d8a1c26372bd7b/full.jpg

Ik ben, na het vervangen van het geheugen, weer terug bij 'AF' :X
Mede door de bovenstaande fout, in FarCry, verdenk ik nu mijn videokaart... maar zeker weten doe ik dit niet :/

Wie heeft er nog meer problemen/ervaringen die hierop lijken? Liever nog: wie weet de oplossing hiervoor?? :P

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

- Weet je zeker dat je de ultra van twee zespins voedings connectors hebt voorzien?
- Anders moet je eens kijken hoe warm de GRAFKA wordt stressted.
- Misschien testen met andere voeding indien mogelijk
Zeker wel balen zo'n mooi systeem en dan krijg je dit weer.....

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat zijn de temperaturen van de onderdelen (vooral CPU, chipset en GPU). En ook vooral de voltages want een brakke voeding kan ook nog de oorzaak zijn.

Zelf vermoed ik de temperatuur van de videokaart want mijn standaard XFX 8800 GTX werd eerst al meer dan 85 graden stressed. Ik kan me voorstellen dat deze hoger geklokte kaart nog warmer wordt. Ik zelf heb het fan toerental verhoogd met rivatuner (fan staat standaard op 60% bij een standaard 8800 GTX weet niet hoe het bij jouw is). Ik heb hem op 85% gezet en inderdaad het maakt wat meer herrie, maar mijn kaart komt nu niet meer boven de 75 graden stressed

[ Voor 73% gewijzigd door ik222 op 20-06-2007 08:15 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Volgens Everest zou mijn graka niet boven de 65 graden uit komen (gezien kort nadat ik uit-game kwam). Ik kan er eens een logfile van laten maken (als Everest tenminste niet mee crashed :/)

Zoals ik222 schrijft, draait ook mijn cooler 'maar' op 60% vermogen (eveneens in Everest geconstateerd). Geen idee wat ie doet als ik aan het gamen ben.

Over de voeding ben ik juist wel erg te spreken (hoewel dat natuurlijk niet terzake doet) maar deze heb ik specifiek gekocht omdat deze 4x 12Volt lijnen heeft @ 20 Amp.
Met het oog op de bijgekochte videokaart, leek me er dat juist 1 die erg geschikt zou moeten zijn...

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Verder geen errors in windows event viewer? Rare is dat 3DMark wel goed draait. Anders zou temperatuur de logische boosdoener zijn. Draait 3Dmark op de zelfde fysieke schijf als je games? En wat als je 3DMark es wat continue loops laat draaien? Dus niet 1 enkele run.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Nope, de eventviewer is juist mooi schoon (op wat info's na).

3dMark heb ik maar 1 run laten doen. Wellicht als ik die vaker achter elkaar laat lopen, dat ie ook dan in de stress springt (Battlefield doet er tenslotte ook 15/20 minuten over).

3dMark staat idd op dezelfde schijf (alleen die Raptor zit er nu in).

Verwijderd

gezien kort nadat ik uit een game kwam==> niet de juiste manier van gamen. op slechts enkelle seconden kan een kaart 0-20° afkoelen

• ik222
  • Niet online
Dat het een prima voeding is wil natuurlijk niet zeggen dat er niet iets mis mee kan zijn dus indien mogelijk toch eens een andere voeding proberen. Verder moet je eens rivatuner downloaden en dan de ventilator naar 85% zetten kijken of dat iets helpt

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ik222 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:49:
Dat het een prima voeding is wil natuurlijk niet zeggen dat er niet iets mis mee kan zijn dus indien mogelijk toch eens een andere voeding proberen. Verder moet je eens rivatuner downloaden en dan de ventilator naar 85% zetten kijken of dat iets helpt
Het zou me niets verbazen.
Ik heb zelf zeer slechte ervaring met tagan voedingen.

Dus zelf denk ik ook iets omtrend een voeding probleem.

@ Topicstarter:

De temperatuur van je videokaart core meten terwijl je net uit een game komt heeft weinig nut, die springt dan weer zo goed als terug naar idle temperatuur.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Slechte ervaringen met tagan voeding?
Tis juist ongeveer het beste dat je kunt krijgen!!

Feit dat hij er pas na 20 minuten uitknalt doet mij ook vemoeden dt het een temperatuurs probleem is. Je kan ook even je kast open zetten om wat betere airflow te krijgen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dinictus208 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:26:

Feit dat hij er pas na 20 minuten uitknalt doet mij ook vemoeden dt het een temperatuurs probleem is. Je kan ook even je kast open zetten om wat betere airflow te krijgen.
ahummmmmm even lesje airflow :

bij open kast is er bijna tot GEEN airflow meer

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Wel leuk zo, met die plaatjes. Is weer eens wat anders. :)

Eigenlijk ziet alles er goed uit; behalve die Blue Orb; ik geloof dat die lang niet zo goed koelt als de 7x serie van Zalman (waar ie op gebaseerd is). Zou dus een koeling probleem kunnen zijn van de CPU. Maar dit soort vastlopers is echter meestal de NB die ermee stopt. Maar aangezien die Blue Orb iig een "multi-directional" koeler is, zoals dat dan zo mooi heet, kan ik me toch nauwelijks voorstellen dat de NB echt niet genoeg gekoeld wordt.

Het kan natuurlijk ook heel eenvoudig een geluids driver/kaart probleem zijn. Speel het spel eens zonder geluid (en disable ook de geluidskaart in de BIOS even). Niet echt wat je wil, natuurlijk, maar voor het eliminatie process wellecht toch even handig om uit te sluiten.

Heeft die P5B DH DeLuxe ook niet zo'n galle jmicron netwerk controller? Die kunnen ook nog wel eens voor vastlopers zorgen. Ook die zou je, ter uitsluiting, eens uit kunnen zetten.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ vinteg1: snap ik, daarom ga ik vanavond Everest ook laten loggen. Hoewel deze kaart volgens mij verdomd warm mag worden (dacht iets van 120 graden) en dat ie dan ~60 graden 'dropt' in luttele seconden, lijkt mij wat onwaarschijnlijk.

@ ik222: ik ga vanavond ook testen door de fan, zoals jij voorstelde, op een hoger toerental te zetten (niet geprobeerd, is nooit weten).

@ DJ_The_SP: ik heb juist weer erg goeie ervaringen met Tagan (heb er meer).
Ook in Everest en de BIOS is ie poepstrak... zelfs op 1000ste voltage is ie strak (zegt natuurlijk nog nix over de amps, maar goed, you catch my drift).

@ Def!ance: idd. Plus het feit (neem een kijkje naar mijn kast (TS)) dan zie je dat daar een bak lucht doorheen kan (en gáát), dat wil je niet weten).

@ albatross: die blue orb niet goed koelen?? Zoals je in mijn TS kunt lezen wordt de CPU 11 graden warmer dan de kamertemp onder stress.
Tevens:
Luchtverplaatsing 132,3 m³/h ( 77,85 cfm )
Hoezo minder dan Zalman (die in mijn P4 systeem zit en beduidend minder presteert/koelt dan deze Orb) :|

Dank allen voor de vele ideeën en reactie's. Ik sta open voor alle mogelijke dingen waar jullie nog aan kunnen denken. Het is en blijft een vervelend probleem... en dat is ook het frustrerende aan het geheel :(

Verwijderd

dat kaartje zou geen 120° mogen worden hoor. een 90-95° is het maximum dat binnen de grens van acceptabel ligt

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dinictus208 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:26:

Ik werk zelf bij een computerspeciaalzaak en we bouwen office, game, server, terminal systemen en ook workstations etc.

We zijn expres van Tagan afgestapt omdat we, desondanks we direct bij ze bestelden onwijs veel voedingen instabiel terug kregen of ze zelfs gewoon DOA waren.

Ik basseer mijn mening dus niet op een 4-5 tal voedinkjes maar de bijna 2 jaar dat we tagan gevoerd hebben er er niets anders dan ellende mee hebben gehad.

We hebben nu verschillende merken waaronder OCZ, Chieftec, Hiper en Superflower
(Superflower is een vrij onbekend merk maar de voedingen doen het zeer goed).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

misschien is het wel een softwarefout. Soms lopen games ook vast omdat ze het geheugen volschrijven, tot ze tegen het limiet komen en vastlopen. Misschien eens interessant om met process explorer (sysinternals.net) te kijken hoeveel ramgeheugen farcry gebruikt na 1 minuut, na 2 minuten en na 3 minuten. Als dat steevast oploopt, heb je ergens een lek in één van je programmas.

het kan ook zijn dat je 8800 ultra te nieuw is om fatsoenlijke drivers te bevatten...,

in ieder geval een mooie ts

en verder is het gewoon net zo lang prutsen tottie stabiel is... orthos al gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 20-06-2007 15:33 ]

-_-

Verwijderd

Dat de fan op 60% draait in windows is normaal. Hij draait bijna nooit op 100%, zelfs niet in de meeste 3d apps. Temperaturen zijn denk ik niet het probleem, je zult dan namelijk eerste artifacts gaan zien. Ben daar zelf achter gekomen met mijn 8800GTX toen er een draadje van mn frontpanel usb connectors in de fan zat en hij dus gewoon passief draaide (oftewel, de fan draaide niet :+). Toen ik CSS opstarte begon hij keihard te artifacten, gelijk terug naar windows: 104c :D. Kabeltje weggehaald en alles was weer goed.

Ik draai met een zo goed als identieke setup;
Zelfde case, zelfde ram, zelfde cpu, zelfde case (ZAT airflow), 600 OCZ voeding, ASUS p5b Deluxe.

Heb je de nieuwste drivers van de nvidia website getrokken? (158.22 afaik)
M2M schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:47:

het kan ook zijn dat je 8800 ultra te nieuw is om fatsoenlijke drivers te bevatten...,
Nee, dat is het niet. Precies dezelfde core als een GTX. Alleen latency van het geheugen is wat sneller (0.9ns vs 1ns), en de shaderclock draait wat hoger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 17:25 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:23:
Dat de fan op 60% draait in windows is normaal. Hij draait bijna nooit op 100%, zelfs niet in de meeste 3d apps. Temperaturen zijn denk ik niet het probleem, je zult dan namelijk eerste artifacts gaan zien. Ben daar zelf achter gekomen met mijn 8800GTX toen er een draadje van mn frontpanel usb connectors in de fan zat en hij dus gewoon passief draaide (oftewel, de fan draaide niet :+).
Haha zo stil is dus de de fan die er op zit je merkt het verschil nog niet eens met passief of actieve koeling :o :p .

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ik222
  • Niet online
Ik weet dat het 'normaal is pas bij 110 graden gaat ie naar 100% maar of het gezond is???

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:42:
[...]

Dank voor de les. Bron?
Lijkt me altijd het proberen waard, kastje open.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

bokkow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:27:
[...]

Haha zo stil is dus de de fan die er op zit je merkt het verschil nog niet eens met passief of actieve koeling :o :p .
Ik speel sowieso altijd met headphones op. Mijn eerste reactie was ook van " wat voor disco shit is dit" :D .
CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:42:
[...]

Correct, maar sommige kasten hebben uit zichzelf ook geen goede airflow waardoor het nog steeds niet goed koelt en de temps in de kast zelf op blijven lopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 20:31 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Nou heren, het lijkt op een temp probleem van de XFX :(
Ik heb net de fan, middels RivaTuner, op 85% gezet en ben FarCry gaan spelen.
Het viel me op dat ik direct last kreeg van artifacts (in mijn directe omgeving, die dus ook meebewegen met de plaats waar mijn karakter zich bevindt... waarom mij dat de vorige keer niet opgevallen is, is mij niet duidelijk... waarschijnlijk zelf ook last van (brain-)artifacts :+
Ik kon nu blijven spelen zonder dat mijn systeem vast liep.
Volgens Everest liep de temp VOOR de fan-aanpassing op tot zo'n 78 graden, nadat ik hem op 85% snelheid had gezet liep de max.temp op naar ~69 graden en op 100% tot 67 graden.
Het spel liep nu niet vast... dat is alvast iets :)
Nog niet helemaal wat ik verwacht van deze set-up maar ik ben nu iig een stapje dichterbij.
Morgen Alternate maar ff bellen en overleggen wat te doen. Ik denk dat deze XFX omgewisseld moet worden.

Verwijderd

78c is niet te warm hoor! Mijn kaart wordt 83c in atitool.

Denk dat het geheugen brak is, RMA sturen dus die hap :)

• bokkow
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 03:04:

Denk dat dat kaart afhankelijk is mijn kaart krijgt het (zwaar overgeclockt, zoals alle Ultra kaarten dus eig ook zijn) al lastig op 71 graden (gelukkig komt ie daar ook bijna niet aan :p).
Ik denk toch dat het gevalletje RMA wordt het kan niet zo zijn dat ze een kaart leveren waarvan de koeling niet afdoende is om het extra potentieel te koelen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Je zou kunnen proberen voor wat extra airflow te zorgen in je kast (ook al zal die al wel goed zijn aan die kast te zien). Zet er anders gewoon een tafel ventilator naast (met de kast dus open). Of een 12cm voor de kaart hangen, zodat ook de bovenkant van de kaart goed gekoeld wordt en mede de NB.

systeem specs

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
De kaart heb ik vanmorgen omgewisseld bij Alternate (hulde voor hun service, want die is toppie).
Vanavond ben ik tot rete-benieuwd wat ie gaat doen...
I'll keep you informed :)

@ DaOverclocker: het feit dat, als ik met RivaTuner de fan harder laat draaien, de kaart niet meer voor freezes zorgt, doet mij sterk vermoeden dat de kaart gewoon niet goed is. Dan kan ik wel voor extra airflow zorgen (zonder de kast open te zetten, want dan gooi ik gewoon alle fans op HIGH), maar dat lost het probleem niet op. Ik hoop alleen dat het geen structureel (ontwerp-)probleem is... anders gaat deze ook weer terug en stap ik over op een ander merk.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
[lading, niet te herhalen, verwensingen }:| ]
Goed... dus... niet dus... :(
Deze kaart doet exact hetzelfde... vastlopen dus... ergo: het is blijkbaar toch weer wat anders :(
Ik heb zelfs alle fans (van de kast) op HIGH gezet (en reken maar dat ik mijn bureau-stoel vast moest zetten... anders waai ik weg hier...) en nog preseteert ie het om vast te lopen :(

Ik heb even een log van Everest online gekwakt en hoop dat 1 van jullie wellicht een 'off-setting' kunnen ontdekken... de enige die opvallend is, is de CPU Core Voltage.

Hier de log-file van Everest (alle case-fans HIGH) [Wide screen warning!]

[edit]
Ik zat mij net te bedenken dat ik de fan van de graka was vergeten op te schroeven 8)7
Dus bij deze nog een nieuwe logfile van Everest
Bij deze test, crashed ie dus weer niet... zoals met de vorige kaart...
Zou het dan toch een structurele fout zijn ?!?! |:(

[ Voor 25% gewijzigd door MetalRush op 22-06-2007 02:02 ]

Verwijderd

De kaart even op normalen gtx snelheid zetten
Als je dan nog vast lopers heb kan je zeggen dat er een koeler ontwerp fout is.
Zal me niks verbazen ook met xfx

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Draait rivatuner op de achtergrond?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ suijkerbuijk: wat bedoel jij met 'normale GTX snelheden' ?
De Mhz'en e.d. terug schroeven?
Vanwaar de opmerking overigens 'Zal me niks verbazen ook met xfx'?
Het is iig te proberen... maar zou dat wel zeer teleurstellend vinden... ik heb deze kaart namelijk precies om die reden gekocht (de Ultra XXX uitvoering).

@ yori1989: nope. Maar de kaart houdt de instellingen wel vast, want dat controleer ik altijd met Everest voordat ik ga gamen (Everest draait tijdens het gamen dus wél mee om de temps e.d. te loggen). Dat zie je ook in de bovengenoemde log-files. Standaard draait de fan van de XFX maar op 60% (~1550 rpm), in de logfile zie je dat ie op full-speed draait (~2800 rpm).

Toch maar weer een mailtje naar Alternate en XFX :/

• Ultraman
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MetalRush schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:55:
@ suijkerbuijk: wat bedoel jij met 'normale GTX snelheden' ?
De Mhz'en e.d. terug schroeven?
Dat zal hij inderdaad bedoelen.
Zo'n XXX uitvoering van XFX is vaak een fabrieks-overclockte versie. Zet hem dus eens op de normale clockspeeds voor de GTX, wat die precies zijn kun je prima op t web vinden.
Vanwaar de opmerking overigens 'Zal me niks verbazen ook met xfx'?
Het is iig te proberen... maar zou dat wel zeer teleurstellend vinden... ik heb deze kaart namelijk precies om die reden gekocht (de Ultra XXX uitvoering).
Ik zal eerlijk zeggen dat XFX ook een merk is waar ik niet aan kom, en al helemaal de OC (XXX) versies niet. Persoonlijk ben ik gewoon niet zo gecharmeerd van XFX en overclock-edities van fabrikanten begin ik sowieso al niet aan.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en die is voor iedereen natuurlijk weer anders. Als jij een XFX OC kaart koopt is dat jouw goed recht :) Ik zal het ook niet zo verwoorden zoals suijckerbuijk dat doet, want dat vind ik een reactie die nogal op de rand zit.

Anyway, gooi die kaart eens op GTX snelheden en kijk wat hij dan doet.
Het is niet de eerste keer dat dergelijke fabriek-OC kaarten niet goed willen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik zou hem op standaard Ultra snelheden gooien. Standaard GTX snelheden zijn niet echt boeiend, aangezien de koeler van de Ultra wel wat verbeterd is tov de GTX als ik mij niet vergis.

• bokkow
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:
Ik zou hem op standaard Ultra snelheden gooien. Standaard GTX snelheden zijn niet echt boeiend, aangezien de koeler van de Ultra wel wat verbeterd is tov de GTX als ik mij niet vergis.
De fan is twee centimeter omhoog geplaatst zodat ie nu van beide kanten af lucht kan aanzuigen. Whoohoo big deal. Maar je zou idd wel moeten proberen om hem op standaard Ultra snelheden te laten draaien.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:33:
Ik ben het wel eens met cybersteef: probeer het eens op standaard GTX snelheid. Juist die Ultra snelheid is m.i. "niet echt boeiend". De 8800GTX is uit zichzelf al een beer van een kaart; en er is nog geen spel ter wereld dat de maximum capaciteit van de kaart vraagt, laat staan dat het nodig maakt hem te overklokken. Niet boeiend dus, die extra snelheid. Ten minste niet voor al het gezeik met oververhitting / artifacts / uitval, etc, dat je er voor terug krijgt.

Ik zou zeggen: lekker als gewone GTX gebruiken; kan je fan ook een stuk stiller draaien.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ik ga vanavond weer ff testen (@ GTX stock- en @ Ultra stock snelheden).
Tevens een mazzeltje dat een vriend ook een 8800 (GTS) heeft gekocht (Asus) en ik die spullen straks even ga ophalen voor hem. Daar mag ik dan ook even mee testen...

Mocht deze Ultra XXX wél goed functioneren (@ stock), gaat ie natuurlijk ook linea recta terug... ik heb geen Porsche gekocht waar ik mee moet rijden als ware het een Fiat 127 :(

Alternate en XFX hebben iig een mailtje ontvangen. Ben benieuwd naar hun reactie.

Ik lees hier overigens voor het eerst over de ontevredenheid over XFX. Daar sta ik wel van te kijken.
In het verleden heb ik ook verschillende XFX kaarten gehad en was daar best wel tevreden over.

Wat vinden jullie eventueel van deze als alternatief?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66bd3227619a54fbafa425e7ba1c8dd4/full.gif

[ Voor 8% gewijzigd door MetalRush op 23-06-2007 02:37 ]

Verwijderd

MetalRush schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:56:
Ik ga vanavond weer ff testen (@ GTX stock- en @ Ultra stock snelheden).
Tevens een mazzeltje dat een vriend ook een 8800 (GTS) heeft gekocht (Asus) en ik die spullen straks even ga ophalen voor hem. Daar mag ik dan ook even mee testen...

Mocht deze Ultra XXX wél goed functioneren (@ stock), gaat ie natuurlijk ook linea recta terug... ik heb geen Porsche gekocht waar ik mee moet rijden als ware het een Fiat 127 :(

Alternate en XFX hebben iig een mailtje ontvangen. Ben benieuwd naar hun reactie.

Ik lees hier overigens voor het eerst over de ontevredenheid over XFX. Daar sta ik wel van te kijken.
In het verleden heb ik ook verschillende XFX kaarten gehad en was daar best wel tevreden over.

Wat vinden jullie eventueel van deze als alternatief?
[afbeelding]
Tja ik kan het merk niet
Maar de koeler ziet er wel goed uit (die koelers kan je ook los kopen)
Maar volgens mij is deze ook al overgeklokt?

Dit is ook een leuke opties
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXNG4
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXCG1
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXVI1

Verwijderd

Hee MetalRush,

Heb jij een nieuwe harde schijf? Ik had namelijk een probleem dat mijn systeem ook vast liep. Dit bleek te liggen aan mijn harde schijf die ondanks hdtune (harde schijf test) toch stuk was. Hard Disk sentinal gaf aan dat ie nog 25% health had. In ieder geval nadat ik een nieuwe harde schijf had gekocht was het probleem over. Je kan even proberen te kijken wat er gebeurt als je een andere schijf neemt.

Misschien heb je wat aan deze tip. Het gekke is wel dat ie bij jou vast loopt in spellen. Maar ik zou zeggen probeer es wat.

Verwijderd

albatross schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:
[...]

Ik zou zeggen: lekker als gewone GTX gebruiken; kan je fan ook een stuk stiller draaien.
En daar 100,- meer voor betalen? Onacceptabel!

• Ultraman
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zeg niet: "Gebruiken als GTX"
Ik zeg: "Testen als GTX"

Subtiel, maar belangrijk, verschil.
Als die kaart wel op GTX speeds werkt kun je vervolgens altijd nog keurig omhoog en uitzoeken waar je tegen het dak aan loopt. Als dat ding gewoon niet in orde is dan is hij dat op GTX speeds ook niet en kan ie keihard terug. Gaat hij iets onder de kloksnelheden van de fabriek ineens wel goed lopen, dan lijkt het mij zaak om de koeling eens na te lopen en mogelijk vervanging te laten regelen door de shop. Kan ook gewoon een model zijn wat toch niet lekker wil op die fabrieks-OC.
De bedoeling is natuurlijk wel dat je krijgt waar je voor betaald.

Wat betreft die andere kaart, denk je even aan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? ?

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2007 01:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ suijkerbuijk: Sparkle kende ik ook niet, tot de review op T.net (waarvan ik het linkje zo snel niet meer kan terug vinden). Het schijnt een lekkere kaart te zijn :)
(@ cybersteef, je hebt gelijk v.w.b. de regels maar ik ben benieuwd naar de meningen aangezien er toch een aantal hier rondlopen die niet echt enthousiast zijn over XFX).

@ Blue-Tweaker: ja dit is ook een nieuwe hdd (zie TS) maar ben er van overtuigd dat dat niet het probleem is aangezien het probleem zich niet voordoet als ik de fan van de graka op >85% zet :/
Toch bedankt voor het meedenken, alle tips zijn tenslotte welkom :)

@ Koeitje: zo denk ik er nou ook over. Deze kaart is zo op de markt gezet, met "bijpassend prijskaartje". Dan moet ie ook naar behoren functioneren.

@ cybersteef: ik ga zo meteen nog even testen met Ultra en GTX instellingen maar ik heb gisteren (zoals eerder geschreven) even met een Asus 8800 GTS 320 mogen testen. Deze had totaal geen problemen met FarCry (en startte ook direct zonder problemen op, in tegenstelling tot mijn configuratie). Wat mij wél opviel is dat ik ook met deze kaart artifacts had in-game... ergo: ik mis textures (voor ingestelde resolutie) of mijn installatie is niet helemaal lekker verlopen. Andere games hebben geen problemen v.w.b. artifacts.
Tevens heb ik al mijn case-fans weer op LOW gezet maar de fan van de XFX op 90%... gamen is mogelijk tot ik er bij neerval. Ik heb gisteren FarCry, Battlefield 2142, Colin McRae Dirt en Ghost Recon gedraaid, allen zonder problemen.

Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de reactie's van Alternate en XFX.

[ Voor 7% gewijzigd door MetalRush op 23-06-2007 12:49 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Bij Alternate hebben ze mijn 'oude' XFX getest en kwamen tot de conclusie dat deze zeer snel (te) warm werd. Die kaart is dus RMA naar XFX.
Ik vrees nu (zoals eerder geschreven) dat die hele serie dus niet lekker is (ik kan gewoon botte pech hebben en 2 'defecte' kaarten in rij hebben gekregen maar dat lijkt mij redelijk sterk).

Alternate raad mij aan om voor een alternatief te gaan (een lichtere XFX of zelf een ander merk).
Nu wil(de) ik zoveel mogelijk performance uit mijn graka trekken en zit nu te dubben of ik wellicht een CrossFire setup zou (moeten) kiezen voor eenzelfde performance.
Is er iemand die, bij toeval, een test/review heeft gelezen waarbij een 8800 GTX/Ultra tegenover een CrossFire setup wordt gezet? (want ik denk dat de zwaarst, momenteel verkrijgbare, enkele X2900 niet in verhouding staat met een 8800 zoals de XFX die ik nu heb, nofi)

Verwijderd

Voor Crossfire zou je eerst je voeding moeten vervangen, 600watt is niet voldoende.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:53:
Voor Crossfire zou je eerst je voeding moeten vervangen, 600watt is niet voldoende.
Dat meen je niet -O-
Deze heeft:
Stroomsterkte:
  • +3,3V 2,8 A
  • +5Vsb 3 A
  • +5V 2,8 A
  • +12V1 20 A
  • +12V2 20 A
  • +12V3 20 A
  • +12V4 20 A
  • +12V totaal 36 A
  • -12V 0,8 A
En dan nog te zwak? :|

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
Die XFX OC kaartjes hebben meestal te weinig koeling voor het geheugen, als je een waterkoelblok erop zou monteren (full cover) ben je van het overheat probleem af.

een enkele HD2900 zal eerst ook nog wel voldoende zijn.
(of wil je op 20000x12000 20x AA en 40x AF draaien?)

Verwijderd

MetalRush schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:51:
[...]

Dat meen je niet -O-
Deze heeft:
[...]

En dan nog te zwak? :|
1 HD2900XT vreet net zoveel als 1 Ultra. Dus dan weet je het wel ;).

Weet niet hoe handig je bent met tweaken en hoeveel ruimte je wilt overhouden in je kast kwa pci slots (deze kast is niet erg ruim, weet ik uit ervaring :P). Maar je kan denken aan een 8800GTX met een 3rd party koeler en daarmee gaan OC-en. Haal je makkelijk Ultra snelheden.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmm, jammer om te horen van dit probleem.
Het is niet voor het eerst dat stock overclocked kaarten van XFX voor problemen zorgen.
Ze zouden echt eens wat meer aandacht moeten steken in hun kwaliteitscontrole.

[Edit]

Wat vind je hiervan: http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=15620
(Ik weet niet of je aan alternate geboden bent, zo wel mijn excuses).

[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 26-06-2007 08:13 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Bulls-NL: die koeling is, volgens mij, inderdaad niet afdoende voor deze (overclocked) kaart. Op zich zou ik best willen overstappen naar een andere koeler (dat heb ik XFX ook geschreven) maar dan wél met behoud van de garantie !

@ Koeitje: als een 2900 net zoveel vreet zal een CrossFire opstelling het bij mij idd niet volhouden (mede omdat ik maar 2 PCIe aansluitingen heb (heeft een 2900 ook 2 aansluitingen nodig?)
Ik heb voldoende ruimte over, dus op zich kan ik er wel een andere koeler opschroeven (ook op mijn huidige kaart) maar... zie boven ;)

@ DJ_The_SP: ik had persoonlijk geen slechte ervaringen met XFX. Tevens ook niet eerder van de problemen met stock-overclocked kaarten gehoord/gelezen. Idd erg jammer... niet goed voor hun imago... ik bedenk me voortaan wel voordat ik weer een XFX koop :/
En op zich ben ik niet gebonden aan Alternate. Handig, voor mij, is gewoon dat ik er dagelijks bijna langkom (ff snelweg af, spullen halen en snelweg weer op).
Op zich een mooie aanbieding maar ook van BFG heb ik geen ervaringen e.d.

Verwijderd

MetalRush schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:59:
@ Bulls-NL: die koeling is, volgens mij, inderdaad niet afdoende voor deze (overclocked) kaart. Op zich zou ik best willen overstappen naar een andere koeler (dat heb ik XFX ook geschreven) maar dan wél met behoud van de garantie !

@ Koeitje: als een 2900 net zoveel vreet zal een CrossFire opstelling het bij mij idd niet volhouden (mede omdat ik maar 2 PCIe aansluitingen heb (heeft een 2900 ook 2 aansluitingen nodig?)
Ik heb voldoende ruimte over, dus op zich kan ik er wel een andere koeler opschroeven (ook op mijn huidige kaart) maar... zie boven ;)

@ DJ_The_SP: ik had persoonlijk geen slechte ervaringen met XFX. Tevens ook niet eerder van de problemen met stock-overclocked kaarten gehoord/gelezen. Idd erg jammer... niet goed voor hun imago... ik bedenk me voortaan wel voordat ik weer een XFX koop :/
En op zich ben ik niet gebonden aan Alternate. Handig, voor mij, is gewoon dat ik er dagelijks bijna langkom (ff snelweg af, spullen halen en snelweg weer op).
Op zich een mooie aanbieding maar ook van BFG heb ik geen ervaringen e.d.
Een 2900 heeft ook 2 voeding aansluitingen, een 6 en een 8 pins (waar ook 6 pins in kan). Je kan alleen met de officiele tool overclocken als je een 8 pins aansluiting gebruikt.

edit: als die BFG er 2 maanden geleden was had ik die gehaald :P. Heb nu precies hetzelfde betaald voor een stock GTX.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:34 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
...and the saga coninues :|

Vrijdag kan ik me weer melden bij Alternate (die doen iig hun stinkende best in tegenstelling tot XFX :()
Daar wordt mijn 2e kaart getest en, bij defect bevonden, wordt kaart 3 van de schappen gehaald en éérst getest voordat ie aan mij wordt toevertrouwd.
Aan 1 kant hoop ik dat kaart 3 het wél goed doet... aan de andere kant heb ik een beetje 'een onderbuik gevoel' hierbij...
De enige optie daarna (mocht kaart 3/4/5 ook niet goed zijn) is een andere kaart... :/

• Da_maniaC

Da_maniaC

Achja wees blij dat er zo'n goede service is van hun kant, ik zou zelf na een 2de keer toch echt wel voor een ander merk kiezen ofzow. :)

Ik heb zelf opzich best goede ervaring met XFX, heb er 3 kaarten van gehad waarvan de 2 laatste Extreme Edition's geretourneerd met een smoesje omdat ik vond dat ik niet genoeg overclock ruimte had. :P
Heb vervolgens dus die Gainward 7800GS+ gekocht.

Verwijderd

Ik geloof trouwens dat eVGA garantie bied, zelfs al schroef je er een andere koeler op. Pin me er niet op vast tho :)

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:34:
Ik geloof trouwens dat eVGA garantie bied, zelfs al schroef je er een andere koeler op. Pin me er niet op vast tho :)
Dat klopt. En ze hebben ook het step-up program. Ook erg interessant, helaas kun je dat maar één keer gebruiken.
http://www.evga.com/stepup/

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ DJ_The_SP: dat ben ik ook. Daarom zei ik ook: alle lof voor Alternate.
Ik wil overigens wel bij deze kaart blijven omdat ie toch hele goeie specs heeft (standaard), afgezien van het koelingsprobleem. Domme pech zou ervoor gezorgd kunnen hebben dat uitgerekend ik 2 defecte kaarten heb gekregen óf dat Alternate een complete serie heeft gekregen die niet lekker is.
Mijn eerdere ervaringen met XFX zijn ook goed. Dus wat dat aangaat hóef ik niet persee over naar een ander merk (alleen als dit 1 van de laatste opties is).

@ Koeitje: kijk, dat klinkt interessant. Maar hoe zijn de meningen over eVGA (in het algemeen)?

@ Gurneyhck: linkje werkt bij mij niet (IE danwel FF) :s

• Gurneyhck
Bij mij wel hoor! :?

dit staat er ongeveer:

Welcome to the EVGA Step-Up™ Program. In order to give our customers the greatest amount of flexibility when purchasing EVGA video cards, we have instituted the EVGA Step-Up™ Program. Participants will be allowed, for one time only, to trade in their existing EVGA video card and upgrade to a select greater performing video card. Not all customers will be eligible for this program.

The Step Up Program is not for corporate use, please read the following terms and conditions for full details. If you still have further questions or concerns, please visit the Official Step-Up FAQ.

Before you can begin a Step-Up Request, you must meet the following conditions:

1. Read and accept the EVGA Step-Up™ Terms and Conditions
2. Register your EVGA product online

If you have any questions about the EVGA Step-Up™ Program, please contact our Customer Service or by calling 888-880-EVGA (3842) option 1. EVGA Customer Service can be reached anytime Monday through Friday, between the hours of 9:00AM to 5:30PM PST.

eVGA is één van de beste (zo niet beste) merken voor nVidia kaarten. Ze hebben echt een suppersupport. Dat is ook één van de enige dingen waarin die retaillers zich kunnen veronderscheiden. Je betaalt meestal wel 2 tientjes meer, maar je bent wel gegarandeerd van goede support.
En met dat step-up program kun je dus je videokaart inleveren en een betere kopen d.m.v. een bedrag bij te leggen. Je krijgt dan veel meer terug voor je oude videokaart dan dat je via V&A, marktplaats etc. zou krijgen.

• bokkow
Gurneyhck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:45:
Bij mij wel hoor! :?

dit staat er ongeveer:

Welcome to the EVGA Step-Up™ Program. In order to give our customers the greatest amount of flexibility when purchasing EVGA video cards, we have instituted the EVGA Step-Up™ Program. Participants will be allowed, for one time only, to trade in their existing EVGA video card and upgrade to a select greater performing video card. Not all customers will be eligible for this program.

The Step Up Program is not for corporate use, please read the following terms and conditions for full details. If you still have further questions or concerns, please visit the Official Step-Up FAQ.

Before you can begin a Step-Up Request, you must meet the following conditions:

1. Read and accept the EVGA Step-Up™ Terms and Conditions
2. Register your EVGA product online

If you have any questions about the EVGA Step-Up™ Program, please contact our Customer Service or by calling 888-880-EVGA (3842) option 1. EVGA Customer Service can be reached anytime Monday through Friday, between the hours of 9:00AM to 5:30PM PST.

eVGA is één van de beste (zo niet beste) merken voor nVidia kaarten. Ze hebben echt een suppersupport. Dat is ook één van de enige dingen waarin die retaillers zich kunnen veronderscheiden. Je betaalt meestal wel 2 tientjes meer, maar je bent wel gegarandeerd van goede support.
En met dat step-up program kun je dus je videokaart inleveren en een betere kopen d.m.v. een bedrag bij te leggen. Je krijgt dan veel meer terug voor je oude videokaart dan dat je via V&A, marktplaats etc. zou krijgen.
Bedankt voor dit bericht ik ga nu dus niet meer zomaar voor de goedkoopste (wat me op het moment geen windeieren heeft gelegd) maar voor wat meer geld en het idee dat je later meer voor je kaart vangt, doet eVGA dit al lang zo? En geldt het wel in NL? Iemand ervaring?

• Gurneyhck
Vroeger (anderhalf jaar geleden) was het nog niet in europa. Nu sinds een klein jaar wel geloof ik. Je moet ff de Evga site omspitten, valt vast wel meer over te vinden. Maar zoals ik het nu begrijp kan je maar één keer in je leven overstappen. Nu kan je dat natuurlijk ook op iemand anders zijn naam doen... >:) maar toch.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Bij mij komt evga.com helemaal blanco op :/
Wat je hebt gekopieerd, klinkt interessant... maar je moet al wél een eVGA kaart hebben :|

• bokkow
Gurneyhck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:54:
Vroeger (anderhalf jaar geleden) was het nog niet in europa. Nu sinds een klein jaar wel geloof ik. Je moet ff de Evga site omspitten, valt vast wel meer over te vinden. Maar zoals ik het nu begrijp kan je maar één keer in je leven overstappen. Nu kan je dat natuurlijk ook op iemand anders zijn naam doen... >:) maar toch.
Je bedoelt illegaal op de naam van je zusje :o :X he he
Ik zou het wel weten als ik de topic starter was beetje Alternate ompraten en zorgen dat je een eVGA vervanging krijgt!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Het probleem is ook niet om deze kaart om te wisselen... maar voor wat? (nee, eVGA graka's hebben ze niet).
De 8800's die ze wél voeren hebben allen mindere specs dan deze en op zich loopt deze kaart ook goed (op het koelingsprobleem na dan :P). Dus v.w.b. de kaart hoef ik niet persee een ander merk/kaart.
Ik vind het alleen ontzettend jammer dat de enige reactie van XFX zelf waren:
Heb je wel de voltage's van je geheugen en proc goed staan?
en een uitleg hoe ik mijn serienummer in hun systeem moest invoeren (een getal moest een letter voorstellen...). De rest van mijn vragen en opmerkingen zijn onbeantwoord gebleven, erg jammer :/

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 06:13
Goh typisch dit te lezen. Ik heb zelf een kleine maand geleden een pc bij alternate gekocht en ervaar dezelfde problemen. Games die vastlopen en of veranderen in rare kleuren. Erg frustrerend en ook ik ga hem terug sturen.

Verwijderd

Anders neem je gewoon een andere Ultra en ga hem zelf OC-en?

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:54:
Anders neem je gewoon een andere Ultra en ga hem zelf OC-en?
Het jammere is dan dat als hij Arties gaat vertonen die niet meer weg gaan, je helemaal geen garantie meer heb :/

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

rickyy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:26:
[...]

Het jammere is dan dat als hij Arties gaat vertonen die niet meer weg gaan, je helemaal geen garantie meer heb :/
Ze kunnen toch niet zien dat je OC-ed hebt (behalve als je GPU een grote zwarte vlek is :+ ) zolang je de BIOS niet flashed?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Welnu, ik zit hier momenteel met mijn broek op mijn enkels... hij zakte nml spontaan af :/
Het geval is dat ik afgelopen vrijdag weer bij mijn vrienden van Alternate ben geweest met nummer 2.
Deze hebben ze getest met de ATi-Tool en 3dMark2006.
De ATi-Tool heeft de kaart opgestookt naar 95klein nulletjeC, zonder enkel probleem.
Ook 3dMark liep ie glansrijk door...
Helaas hadden ze geen games op het testsysteem staan... en wellicht had ik daar op moeten aandringen want eenmaal thuisgekomen en zelf ook die 2 tests (nogmaals) uitgevoerd te hebben (waar ie glansrijk doorheen kwam *sigh*), startte ik FarCry maar weer eens.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat de artifacts in FarCry veroorzaakt worden door de drivers, dus daar kijk ik even overheen... maar nog geen 3 minuten later sloeg mijn hele systeem weer vast (yup, RivaTuner was (weer) disabled).
Jullie kunnen begrijpen dat ik nu behoorlijk sjago ben...
Bij Alternate zeiden ze nog dat het eventueel aan mijn voeding kan liggen (hoewel ik dat erg sterk betwijfel omdat ik de hele nacht door kan gamen ALS ik maar die fan op >90% zet :().
Een ander voorstel van Alternate was om mijn systeem weer volledig te de-assemble'n en maandag daar af te leveren voor een totaal test. Nu voel ik daar weinig voor omdat ik van mening ben dat een systeem er niet beter van wordt, van dat in- en uit-elkaar halen... Ik neem dus maandag mijn systeem, geassembleerd, mee en laat het ze gewoon zien, wat ik thuis ervaar.
Mijn vermoeden is, na de tests van Alternate, dat het geheugen van de XFX niet goed is, of niet goed gekoeld wordt. Zoals jullie, wellicht, weten is het test-schermpje van de ATi-Tool niet erg groot en daarom vermoed ik dat niet al het geheugen van mijn graka aangesproken wordt.
Ik hou dus nog maar even vol... hopend op betere tijden :/

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Zet rivatuner eens uit, dit zorge bij mij ook voor veel vastlopers!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Of je leest de draad voordat je blaat... :/

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 03:04:

Nog even een ouwe koe uit de sloot vissen....
Die temp is dus van je GPU diode heb ik gezien. Die wordt altijd warmer dan de GPU zelf (kan zo maar ~10/20 graden verschil in zitten. Dat moet je dus wel even meenemen in je waarnemingen ;)
Modbreak:Leuk dat je hierboven blaat over de draad lezen enzo, maar zoals je in de GoT Huisregels toch duidelijk genoeg staat, <24u je topic schoppen is ook niet de bedoeling.

* dion_b mompelt iets over potten en ketels...

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 02-07-2007 23:37 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
En we zijn weer een nieuwe kaart rijker... nummer 3 zit, sinds vanmiddag/-avond, fijn in mijn kastje gemonteerd... let the testing commence ;)
Mijn vrienden van Alternate zijn uiterst coulant geweest en hebben op allerlei mogelijke manieren meegeholpen en meegedacht... hier kunnen verschillende bedrijven nog een voorbeeld aan nemen :Y

Test 1 achter de rug... ziet er goed uit... FarCry heeft nog wel arti's (maar dat is een bekend driverprobleem) maar heb net bijna een half uur zitten gamen, zonder te crashen/freez-up !! d:)b _/-\o_

Ik ga Battlefield2142 en Colin McRae Dirt nog ff proberen...

I'll be back... 8)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50

HugoBoss1985

Xenotech

MetalRush schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:32:
En we zijn weer een nieuwe kaart rijker... nummer 3 zit, sinds vanmiddag/-avond, fijn in mijn kastje gemonteerd... let the testing commence ;)
Mijn vrienden van Alternate zijn uiterst coulant geweest en hebben op allerlei mogelijke manieren meegeholpen en meegedacht... hier kunnen verschillende bedrijven nog een voorbeeld aan nemen :Y

Test 1 achter de rug... ziet er goed uit... FarCry heeft nog wel arti's (maar dat is een bekend driverprobleem) maar heb net bijna een half uur zitten gamen, zonder te crashen/freez-up !! d:)b _/-\o_

Ik ga Battlefield2142 en Colin McRae Dirt nog ff proberen...

I'll be back... 8)
Atitool roept volgens mij gewoon al je gddr3 geheugen aan.

Crashes, freezes kunnen ook door de 158.22 driverset komen. (ik zeg niet dat je die gebruikt, maar doe dat dus ook niet.)

Dat Farcry Arti's geeft vind ik erg vreemd, volgens mij hoort dat gewoon normaal te werken hoor.

Offtopic: Hier mag ook wel even gezegd worden dat de service van Alternate in dit geval uitstekend is...
Ik zag dat je dat overal gedaan had, maar ik wilde dat ook nog even kwijt!

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-07-2007 17:07 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
offtopic:
dion_b moet niet zo mompelen... gaan je mondhoeken van hangen :+
* MetalRush begrijpt de hint... * MetalRush belooft beter op te letten in de toekomst...

Nummer 3 gaat ook gewoon terug... wat een ramp :(
Nooit geen XFX meer voor mij.
Hopelijk wil Alternate deze kaart (voor de laatste keer) omwisselen voor een Asus 8800 Ultra want ik ben het helemaal zat met dit XFX-gedonder :r
Gister zocht ik nog even op Google en vond volgende draadje:
XFX 8800 ULTRA XXX Problem @ Hexus.net. Toeval wil dat dit figuur dezelfde spelletjes speelt en dezelfde problemen ervaart. Opmerkelijk vind ik dat zijn systeem-config écht heel anders is:
XP Corp SP2
Amd x2 4800+
Abit KN8 Ultra
2gb Corsair XMS
150gb Raptor
X-fi fatality
OCZ 700w PSU
samsung Dvd rom
nec dvd+rw
En het uitblijven van enige reactie van XFX's zijde vind ik echt zwaar waardeloos :(

offtopic:
@ HugoBoss1985: dat heb ik ook (overal) gedaan
Maar wil het nog wel een keer doen hoor ;)
@ Alternate: d:)b _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door MetalRush op 04-07-2007 16:50 ]

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb dus hetzelfde met een MSI 8800GTX OC LIQUID... deze geeft beeldfouten bij games en Atitool...
Als ik hem terugklok naar 972 (de volgende stap terug, aangezien 8800's in stappen gaan... van 1000mhz) is er dus niets aan de hand een loopt Atitool verder zonder arti's te geven.

HugoBoss1985 in "Beeldfouten 8800 GTX OC?"

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:50
@HugoBoss1985: gewoon terugsturen die kaart joh! Als ie niet foutloos werkt op de beloofde snelheden is dat een mankement en mag je hem daarvoor omruilen.

Gelukkig zijn de ''standaard'' GTX-en wel allemaal goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jorn1986 op 04-07-2007 20:06 ]

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 03:24
Heb het hele topic gelezen en heb nog steets het gevoel dat het wel eens een softwarefout kan zijn.

Maar ik vind je voeding ook wel heel erg verdacht om eerlijk te zijn .

BTW dit is de voeding die ik gebruik voor mijn Asus 8800 GTX

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Corsair_HX620w/main.jpg

Wat ik er wel bij wil vermelden is dat het allemaal best wel warm word inderdaad soms is het best wel heet als je ff met je vinger aan de achterkant de uitlaat van de kaart voelt.
Jeetje man dan vraag je je echt af hoe die chip van binnen moet gloeien ahahhahah

Dus tja als de maker van je kaart het allemaal niet so serieus neemt dan kan het best wel eens dat het in de zomer tijdens een hitte golf allemaal ontploft .

Vandaar dat ik kwa video kaarten altijd voor Asus ga.
En geheugen altijd voor Corsair.
En moederborden altijd Asus.

Ik had eerst een Antec 500 wat maar die trok het pas als ik wat dingen uit mijn kast haalde :)
En ja ik wil wel 4 harde schijfen enzo.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ HugoBoss1985: die kaart moet je idd, zoals Jorn1986 al zegt, terugsturen... die is DOA.
Mijn 1e kaart bleek ook DOA te zijn en is retour XFX (uiteraard via Alternate).

@ mmxmmx: welke softwarefout moet ik dan aan denken? Drivers, OS, game, .... ?
En kun je eens onderbouwen waarom jij mijn voeding 'verdacht' vindt? Wat ik namelijk verdacht vind, is dat mijn systeem stabiel is op het moment dat ik de cooler van de graka op >90% zet...

Ik blijf ook meer en meer mensen ontdekken met gelijksoortige problemen, zoals ook hier. Dat draadje is aangemaakt door dezelfde vent die het draadje geopend heeft waar ik hierboven weer een link van heb gepost.
Zo zijn er nog een aantal... ik ben maar begonnen met een 'dossiertje' aan te leggen in geval dat XFX gaat tegenspartelen :/

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 03:24
Je komt die voeding gewoon niet tegen in de reviews die je vind bij google Ik had er nog nooit van gehoord.

Nadat het mis ging met mijn Antec ben ik wat reviews zoals deze gaan bekijken http://www.virtual-hideou...orsair_HX620w/index.shtml en heb toen een keuze gemaakt.

Maar het kan natuurlijk gewoon toeval zijn maar er staat dan wel weer een reclame banner van jou voeding boven de review van mijn voeding die word vergeleken met een paar top voedingen en die van jou zit daar niet bij ondanks die vette banner boven het begin van de review.

Tja wat ik ook wel eens heb gehad is als ik een windows installeer op een systeem met defecte hardware of een bios die niet goed werkt ofzo en dan gaande weg het probleem oplos door de defecte hardware te vervangen het systeem nog steets niet lekker stabiel draait en dan blijkt later dat er tijdens de installatie een paar DDL files niet goed zijn geinstalleerd of corrupt zijn geraakt in die windows.

Dan heb ik dus het probleem wel opgelost maar heb ik weer andere problemen die veroorzaakt zijn door mijn oude probleem :)
Vandaar dat het nog steets ook wel eens een software probleem kan zijn.

Hoe dan ook ALS die kaarten van dat merk echt te warm worden wat ik ook niet helemaal uitsloot in mijn antwoord op je topic dan is het wel een gruwlijk slecht merk wat je in de toekomst beter kan vermijden o ja en die gast die je dat merk heeft aangeraden moet je dan ook mijden als kiespijn :D ;) ;) ;) ;) ;)

Ik hoop dat je het genoeg onderbouwd vind :)

[ Voor 9% gewijzigd door mmxmmx op 06-07-2007 04:55 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb op dinsdag 3 juli ook een XFX 8800 Ultra Extreme ontvangen en ondervind precies dezelfde problemen.

Windows draait prima, maar als een spel wordt opgestart gaat het mis. Soms draait een spel 5 minuten, een enkele keer 10. Problemen zijn:
-Artefacts
-Vreemde kleuren
-Bleed hangt geluid in een loop
-Kan nog wel met ctrl-alt-del naar windows
Als je het spel opnieuw tracht op te starten nadat het gecrasht is loopt het direct vast. Je moet eerst de PC geheel opnieuw opstarten voordat het weer werkt.

Ik heb dit alles geprobeerd met:
-Windows XP Pro 32
-Windows XP Pro 64
-Windows Vista Ultimate 32
-Windows Vista Ultimate 64

Drivers van XFX zelf, van Nvidia etc.
Met Rivatuner de fan op 100% lijkt een beetje te helpen, maar uiteindelijk hetzelfde gedonder.
De metalen delen van de koeler worden heel erg warm maar ik durf geen schatting te geven.

Getest met de spellen:
S.T.A.L.K.E.R
GRAW (meegeleverd met de XFX kaart)

Verdere samenstelling van het systeem:
CPU: Core2Duo E6600 (stock speed)
MB: GigaByte GA-P35C-DS3R
RAM: 4 GB (2x 2GB) OZC DDR2 PC6400
PSU: Corsair Voeding HX620 620 Watt
Getest met en zonder geluidskaart (Creative X-fi Extrememusic).

Ik heb uiteindelijk een Gforce 6800 in het systeem gezet en de spellen met precies dezelfde settings gespeeld om te kijken of dit wel werkte. Resultaat: Geen problemen! (Ok, het ging wat schokkerig maar dat is te verwachten met een oude kaart en hoge settings)

Wat waardeloos zeg!

Kaart is D.O.A. naar Salland terug :( erg jammer. Nu maar hopen dat de volgende niet dezelfde problemen heeft.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@Metalrush en Jorn1986...

Ik wil die kaart met alle liefde terugsturen maar MSI accepteert het niet meer...

Als onderklokken het probleem oplost dan moet ik daar maar genoegen mee nemen volgens de technician.
Inmiddels heb ik me daarbij neergelegt omdat ik het helemaal zat ben met dat Rma'en, in- en uitbouwen, herinstalleren en drivers proberen.

Hij heeft dus gezegd dat mijn tweede kaart daar geen beeldfouten gaf tijdens een vond Atitool draaien en hij stuurde mij een screen daarvan.
Maarja voor hetzelfde geld gaat het over de nieuwe kaart die hij zo uit stock heeft gepakt.
Dus ik kan het verder vergeten.

Ik zal eens kijken wat de HCC er van vind.

@ 8800 ultra xxx owners met problemen... echt klote voor jullie, dit lijkt de 7900 OC kant op te gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-07-2007 19:52 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:49:
@ 8800 ultra xxx owners met problemen... echt klote voor jullie, dit lijkt de 7900 OC kant op te gaan.
Inderdaad...

Het vreemde is alleen dat de 7900 kaarten een overduidelijk probleem hadden met de spanningsregelaars die op de PCB werden gebruikt. (Die waren gewoon te licht).
Deze waren idle vaak al de max. temperatuur van wat ze maximaal mochten worden.

Als ik me goed herinner zou dit probleem bij de 8800 serie helemaal geen rol meer spelen aangezien nvidia op de reference designs al rekening zou houden dat er geen te lichte spanningsregelaars aanwezig waren.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Damor807 schreef op vrijdag 06 juli 2007@ 11:57..................................
Hier hetzelfde probleem met mijn XFX Ultra XXX: Ingame, naargelang de game, na +/- 10 tot 50 sec. een Freeze met het beeld veranderd in random kleuren. PC moet opnieuw opgestart worden. In 2D geen problemen. De GPU moet volgens XFX op 675mhz draaien maar bij de mijne staat ie op 685mhz, wat ik wel veel vind afwijken. Verder van alles geprobeerd zoals TS zonder resultaat, enkel met downklocken lukt het aardig in games nu. Wat de temps betreft: 80gr. + is normaal, zelf zet ik via rivatuner de fan op 100% met een temp daling van +/- 10 gr. als gevolg. Niet dat dit het probleem oplost maar eigen aan mij dat ik liever lage temps zie. Gebruik NVTray beta om de temp te zien tijdens gamen .
Draai nu dus op 575/903 in afwachting tot ik een nieuwe krijg bij 4Launch. Ben ook tevreden over hun service, krijg gelijk een andere zonder zeuren. d:)b
Blijkt dus dat de XFX Ultra's XXX probleemkaarten zijn en heb dus eieren voor mijn geld gekozen in de vorm van een BFG 8800Ultra OC.
Ik raad TS dan ook aan om voor een ander merk te kiezen, voor mij in ieder geval geen XFX meer :N en zeker nu ik dit topic heb gelezen.
Succes nog, MetalRush

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ mmxmmx: ik heb heen problemen met mijn voeding (heb er 2 (verschillende) in bezit).
En ik blijf mezelf, wellicht tot vervelens toe, herhalen... de voeding is, mijn inziens, goed daar ik prima kan gamen ALS ik die verdomde fan maar op >90% zet :( Dat is toch niet logisch dan??

@ Damor807: aan 1 kant ben ik blij dat je problemen hebt... sorry, dit is geen leedvermaak maar gebruik nu alle medestanders om XFX ermee om de oren te slaan. Ik heb het linkje dus ook in mijn ticket bij XFX gezet (net zoals die van hosee; zie hierboven).
Het is natuurlijk gewoon kut... en raad je aan, net als ik, voor een ander merk te gaan. Een nieuwe XFX kaart zal, ben ik bang, niets oplossen :/ :(

@ HugoBoss1985: waarom zou je onze kaarten terug willen sturen naar MSI ??
Ik mis de context hiervan een beetje... MSI is niet de fabrikant (of is XFX een stiekume dochteronderneming van MSI? :P) en werk jij bij een 1 of andere leverancier??
En v.w.b. die ATiTool (en 3dMark) tests: die draaien bij mij ook prima! Blijft het feit dat games wel blijven crashen... ik heb deze kaart niet gekocht om te ATiTool'en maar om te gamen :P
Ik ben ook erg benieuwd wat HCC er van zegt... hou ons s.v.p. op de hoogte :)

@ hosee: ook in jouw geval ben ik blij dat je hier je probleem hebt gemeld... het maakt het alleen maar duidelijker dat er dus meer (en meer) met deze problemen kampen. Gezamelijk op naar een ander merk zou ik dus zeggen.
Mijn kaart draait overigens ook op 685 Mhz., zo is ie ook afgeleverd... maar nu zeggen ze jou dat je moet onderclocken om het stabiel te houden? Ja, zo kan ik het ook :s Je koopt een Ferrari maar na een keer met een kokende motor te hebben gestaan (omdat je lekker aan het scheuren was) wordt er vanuit de fabriek geroepen dat ie daar helemaal niet voor bedoeld is en je niet harder dan 120 km/uur mag :/ Ja, XFX nog ff... :(
Veel succes en plezier met je BFG :) Verstandige beslissing :)

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

MetalRush schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:04:
@ mmxmmx: ik heb heen problemen met mijn voeding (heb er 2 (verschillende) in bezit).
En ik blijf mezelf, wellicht tot vervelens toe, herhalen... de voeding is, mijn inziens, goed daar ik prima kan gamen ALS ik die verdomde fan maar op >90% zet :( Dat is toch niet logisch dan??

@ Damor807: aan 1 kant ben ik blij dat je problemen hebt... sorry, dit is geen leedvermaak maar gebruik nu alle medestanders om XFX ermee om de oren te slaan. Ik heb het linkje dus ook in mijn ticket bij XFX gezet (net zoals die van hosee; zie hierboven).
Het is natuurlijk gewoon kut... en raad je aan, net als ik, voor een ander merk te gaan. Een nieuwe XFX kaart zal, ben ik bang, niets oplossen :/ :(

@ HugoBoss1985: waarom zou je onze kaarten terug willen sturen naar MSI ??
Ik mis de context hiervan een beetje... MSI is niet de fabrikant (of is XFX een stiekume dochteronderneming van MSI? :P) en werk jij bij een 1 of andere leverancier??
En v.w.b. die ATiTool (en 3dMark) tests: die draaien bij mij ook prima! Blijft het feit dat games wel blijven crashen... ik heb deze kaart niet gekocht om te ATiTool'en maar om te gamen :P
Ik ben ook erg benieuwd wat HCC er van zegt... hou ons s.v.p. op de hoogte :)

@ hosee: ook in jouw geval ben ik blij dat je hier je probleem hebt gemeld... het maakt het alleen maar duidelijker dat er dus meer (en meer) met deze problemen kampen. Gezamelijk op naar een ander merk zou ik dus zeggen.
Mijn kaart draait overigens ook op 685 Mhz., zo is ie ook afgeleverd... maar nu zeggen ze jou dat je moet onderclocken om het stabiel te houden? Ja, zo kan ik het ook :s Je koopt een Ferrari maar na een keer met een kokende motor te hebben gestaan (omdat je lekker aan het scheuren was) wordt er vanuit de fabriek geroepen dat ie daar helemaal niet voor bedoeld is en je niet harder dan 120 km/uur mag :/ Ja, XFX nog ff... :(
Veel succes en plezier met je BFG :) Verstandige beslissing :)
Haha, nee er is geen context omdat ik het daar puur over mijn eigen kaart had!
Mijn verhaal heeft dus niets met XFX te maken.

Ik heb geen last van crashes in games, alleen als ik de radiotor in een 120mm blowhole installeer... op dit moment draait hij al een tijdje met de radiator buiten mijn kast en het zijpaneel eraf :(.
Dan zie ik ook de temperatuur aanzienelijk hoger worden.

Ik heb dus alleen beeldfouten op 612 / 1200 en op 612 / 972 niet meer...
Ik zal je zeker op de hoogte houden!

Edit: Ik heb de andere reacties nog even gelezen en ik denk dat je gewoon met zekerheid mag zeggen dat je kaart defect is... je moet hem onderklokken om het stabiel te houden (daarmee is het een soortgelijke issue als bij mij.)
Deze kaarten zijn in principe (als je het ruim bekijkt) overgeklokte 8800gtx'en... en als je die dan ook nog XXX maakt, tja dan kan het dus fout gaan.
Je voeding is kennelijk niet het probleem, maarja dat wist je vast ook al wel toen je een andere voeding ging proberen ;)
Ik heb mijn kaart ook nogmaals in een tweede systeem getest en ik wist toch al wat eruit zou komen, maar MSI wilde persé dat ik dat deed omdat het wel eens aan het systeem kon liggen.
Bij terugklokken werkt de kaart prima en dat zou aan mijn systeem kunnen liggen, yeah right! :P

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-07-2007 12:20 ]

• hosee
@MetalRush: Nee hoor, dat downclocken heb ik zelf uitgeprobeerd, zonder tussenkomst van niemand, om toch nog te kunnen gamen.
Eerst ging het goed op 600/1150 maar na een paar dagen niet meer. Dan verder gedownclockt naar 576/1003..ging na een dag weer fout. En nu na nog een paar dagen verder is het weer foute boel op 576/903. Ik kan hoogstens een 15 tal min. gamen voordat de zaak artifacts vertoont en of freezed. Het gaat echt helemaal de foute kant op met deze graka. :r
Ben alleen voor 1 ding bang en dat is dat misschien dit stuk "prul" straks mijn mobo gaat beschadigen door een of andere kortsluiting.
Gelukkig kan ik komende maandag mijn BFG reeds ophalen. :)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
MetalRush schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:04:
Geen probleem natuurlijk, ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga inderdaad ook maar proberen een alternatieve kaart te krijgen van een ader merk. Maandag maar even navragen bij Salland wat de mogelijkheden zijn. Ben ik even blij dat ik die kaart bij een goede webshop heb gekocht ;)

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

ik had ook veel problemen met mijn 8800gtx kaarten in sli..
nu draaien ze op water koeling alle problemen verholpen..
moet wel zeggen dat dit geen goedkope oplossing is (je zit al snel op 700 eurie)

bij mij was het probleem ook bijna weg toen ik twee 120mm fans aan de zijkant van de kaarten er rechtstreek op liet blazen...

deze kaarten worden gewoon heel erg heet en de koelers zijn eigenlijk niet voldoende...
en downclocken werkt niet hier door word heel je vga onstabiel...

helaas heb ik ook al een kaart moeten RMA-en... ik had de gtx toen ie net uit was...
ik denk gewoon dat die eerste lading gewoon neit goed waren.. mijn nieuwe kaart is ook zwart ipv groen dus heb nu een groene en een zwarte (eigenlijk wel jammer) maar het draaid nu stabiel..

edit:
mijn kaarten waren ook van xfx, ik had geluk dat computerland er toevallig nog een had :P

[ Voor 35% gewijzigd door earithramir84 op 08-07-2007 02:56 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Verwijderd

700euro voor aleen de waterkoeling?,dan doe je iets fout

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:02:
700euro voor aleen de waterkoeling?,dan doe je iets fout
Ja dat denk ik ook voor 400 euro kun je al een mooie waterkoelsetje samengesteld hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:09:
[...]

Ja dat denk ik ook voor 400 euro kun je al een mooie waterkoelsetje samengesteld hebben.
2 Full-cover blokjes voor zijn 8800GTX-en zijn toch al snel 100 euro per stuk! En dan de rest nog..

Verwijderd

ja dan nog,heb je gouden slangen ofzo ;)

• hosee
Tja, lekker belangrijk die waterkoelingprijs-te-duur-of-niet...... denk dat het behoorlijk offtopic gaat zo.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door hosee op 08-07-2007 23:23 ]

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nog even verder offtopic: Ik vind het zeer netjes van de TS dat hij zo'n goede shopsurvey over Alternate heeft ingevuld.
De laatste tijd was het niet veel positiefs wat ik daar las, en dit is weer eens wat anders.

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

nouw ik was 119 per 8800gtx kwijt..
een pomp kost ook tegen de 100
radiatoren..
slangen..
reservoir..
er zat dan wel een cpu gedeelte bij.. maar ik heb 2x 240 (120*2) en 1x120mm rad.. anders worden me vgas nog heet,....
denk dat het zelfs al meer dan 700 euro was..
je zit er snel aan...

maar inderdaad effe back on topic...
ik denk dat het je koeling is mijne dede ook vreemd met luchtkoeling, tenzij je er twee 120mm fans tegen aan zetten aan de zijkant maar dat ziet er niet uit (beestje moet er natuurlijk ook leuk uitzien:P)
ik had ze wel in sli dat scheelt ook nog ! maar ze werden op luchtkoeling 70 en 75 graden idle!
de stroming in mijn behuizing was toch optimaal 5x120mm in 5x120mm +80mm uit en het zijn fans met 90cfm...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ik heb vandaag antwoord gekregen van Alternate op een mailtje van mij, met het verzoek deze kaart terug te nemen en over te stappen op een ander merk (mijn voorkeur gaat dan uit naar Asus, mede omdat het moederbord ook van Asus is... call me paranoia :P).
Wederom dus weer _/-\o_ en d:)b voor (de service van) Alternate.

Jammer alleen dat ie nu niet op voorraad is... blijkbaar een goeie en gewilde kaart dus :Y)

• hosee
Heb gister mijn BFG Ultra OC getest maar heb weer problemen. }:| Na +/- 10 min gamen knalt mijn PC eruit in de vorm van "UIT, nada,niks meer". Een plotse stop van de hele mikmak dus, net alsof de PC stopt na windows shutdown.
Doch...deze keer verdenk ik mijn voeding als de schuldige. Als ik mijn drie 80mm fans aan de zijkant van mijn case uitzet dan kan ik zeker een 20tal minuten langer gamen.
Heb een Thermaltake 850watt voeding bestelt en als deze het probleem niet oplost dan gaat deze graka terug richting RMA. Tjonge jonge jonge, wat een gekloot zeg. :(
Wel een heethoofd deze BFG: 87gr. tijdens gamen met GRAW2..

[ Voor 8% gewijzigd door hosee op 12-07-2007 22:12 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Dat is geen slechte stressed temp hoor, zeker niet voor een 8800 GTX/Ultra kaartje. 87C Is goed te houden voor deze kaarten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HugoBoss1985 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:17:
Nog even verder offtopic: Ik vind het zeer netjes van de TS dat hij zo'n goede shopsurvey over Alternate heeft ingevuld.
De laatste tijd was het niet veel positiefs wat ik daar las, en dit is weer eens wat anders.
whehe wat wil Alternate dan doen :P Zijn kaart weigeren te RMA'en :P? Daar heb je recht op hoor? 8)7

En dat Alternate zo negatief uit de bus komt is hun eigen schuld, qua service kunnen ze nog wat van Azerty leren, daar krijg je tenminste nog dezelfde dag response op je mailtje. :) En zo hoort het ook :)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 13-07-2007 21:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het gaat niet over het wel of niet weigeren van RMA's, tuurlijk accepteert Alternate die.
Ik bedoel maar dat het algehele verhaal positief is...

Het is inderdaad hun eigen schuld, als ik de reacties van de mensen mag geloven...

Ontopic:

Er zijn nog véél meer mensen met problemen met OC 8800 ultra kaarten, het internet staat er vol van.
Hier gaat het vooral over vastlopers, welke bij terugklokken verholpen zijn.

Verwijderd

Hallo allemaal, mijn eerste post hier :). Ik heb sinds vandaag ook een XFX Geforce 8800 Ultra XXX en zit nu ook met een probleem :(. Ik denk alleen dat dit een ander probleem is dan die van jullie aangezien ik geen last heb van artifacts of andere anomalies. Bij mij is het zo dat, zodra een spel 3D begint te genereren bevriest het beeld maar blijft het geluid gewoon (zoals het hoort, dus geen gestotter) doorlopen. Mijn muis kan ik ook gewoon blijven bewegen maar dit is ook het enige wat ik dan nog kan doen. Als ik op een knop klik ingame met de muis, tijdens de freeze, hoor ik na enkele seconden ook het geluid.

De games die ik heb getest zijn Gothic 3 en Two Worlds, bij Gothic 3 duurde het langer voordat de boel bevroor, zo'n 10 seconden, maar kreeg ik ook een blauwe scherm te zien met het bericht dat de computer moest herstarten om beschadiging van hardware te verkomen :?.

Ik had voor deze videokaart een 7800GTX 512MB van EVGA, die ik op het punt sta, op te sturen naar Azerty via RMA. Deze kaart had ongeveer het zelfde probleem maar begon eerst met het vertonen van artifacten zonders crashes een paar dagen terug, daarna begon deze kaart continue te crashen na enkele seconden spelen. Ik kon alleen wel weer 3D games spelen zonder alle mik mak aan, maar zodra ik Post Processing etc aanzette en andere functies die veel VRAM gebruiken bleef het beeld hangen gepaard met een regenboog dambord over het hele scherm :/. Deze videokaart heeft het prima gedaan voor 1,5 jaar, maar nu is blijkbaar de geheugen hiervan afgestorven.

Andere Hardware:

Asus A8N32SLI Deluxe
AMD Athlon X2 4400+ met een Asus Silent Square Pro
Corsair 3500LL Pro 2GB
Sounblaster Audigy 2 ZS
Western Digital Raptor 74GB 10k RPM
NEC ND-4550 Dvd Ram Drive
Zalman ZM-600HP PSU

Dit alles in een Antec Sonata Lifestyle II kastje met 1x 120mm low noise fan van Artic Cooling.

Aan de temperaturen ligt het niet, want de 8800 krijgt geneens de tijd om warmte te genereren.

Ik heb sindskort mn hele kast verbouwd omdat ik me ergerde aan de lawaai die de standaard bijgeleverde koelers maakten. Dus heb ik de voeding, CPU koeler en 120mm fan vervangen door de bovenstaande :).

Ik moet hierbij nog wel ff zeggen dat ik geen clean install heb gedaan bij het vervangen van mijn 7800 door de 8800. Alleen de drivers geuninstalled voordat ik de hardware ging vervangen :>. Ik denk dat dit niet veel uit zal maken aangezien het ook allebei Nvidia kaarten zijn en hij de kaart ook niet meer ziet na de uninstall.

Edit:

Ik draai trouwens Windows XP Pro SP2 up-to-date. Ook alle drivers zijn up-to-date.
De forceware drivers die ik heb geprobeerd zijn 158.22, 168.18 Beta.

Edit 2:

Net ff Stalker geprobeerd en die loopt ook na 10 seconden vast, daarna hoor je tussen pauzes van 10 seconden, voor ongeveer 2 seconden lang weer geluid. Het beeld blijft wel bevroren |:(.

Denk dat ik deze kaart anders ook maar terug stuur en er een EVGA Superclocked voor terug vraag. Daar zit tenmiste ook 10 jaar garantie bij.

Edit 3:

Rivatuner geinstalleerd en fan op 100% gezet. Nu draait de kaart super, denk dat er iets loos is met de automatische temp/fan control van de kaart of drivers. Maar om nou de kaart continue op 100% te laten draaien op deze manier zie ik ook niet zitten... verkort de levensduur natuurlijk enorm van de fan.

Edit 4:

Tevroeg gejuicht :/, nogsteeds last van crashes... nu duurt het alleen zo'n 5 min... deze kaart gaat terug... :(

Edit 5:

Volgensmij is er iets mis met het geheugen van de videokaart, deze geeft maar 1150 mhz aan, inplaats van 2,3 ghz. Tijdens de 2-5 min tijd dat de videokaart werkt blijft het beeld ook constant hangen voor een seconde of 2. De videokaart maakt ook een enorme vage geluid, hij piept en giert als de pest.. en niet een klein beetje ook. Deze kaart is volgensmij DOA :s... kan niet anders..

Edit nummer 6! :P :

Heb 3DMark06 nog even laten lopen en die kapt er ook me rond de 70 graden celsius, wat na mijn weten, helemaal niet hoog is. Soms duurt het even en soms kapt ie er gewoon direct mee na enkele seconden. Maakt niet uit of de kast nu open of dicht is, of dat de videokaart fan op automatisch of geforceerd 100% staat. Vastlopen doet ie toch.

Heb net weer wat nieuws beleeft, toen ik merkte dat ie ging vastlopen, drukte ik op esc om de 3DMark test te annuleren. Na enkele seconden stil staand beeld kwam ik weer in Windows. Maar weer opnieuw starten van de test zonder reboot zorgde voor een freeze gepaard met een dambord beeld, met de ene helft Windows en de andere helft de 3DMark test.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 03:22 ]

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 15:13
weekie of 2/3 geleden de 8800 Ultra XXX gekocht na RMA van HD2900xt die (gelukkig) niet meer op voorraad was.

In het begin wel tevreden met de kaart, zeer rap en geeft prachtig beeldje.
Had de eerste week nog niet zoveel gegamed, week erna had ik wat meer tijd.
Begon met wat Dirt spelen en de demo van GRAW 2
Dirt liep op zich goed, maar erg storend heel af en toe een artifactje.
GRAW 2 demo was zelfs onspeelbaar, knalde er ruwweg na 5 minuten uit en tussen door al af en toe Artifacts.

Enfin ik op me werk ns lekker googlen, en ik kwam 1 iemand tegen met hetzelfde probleem.

Kaart bij Alternate gekocht, en op de site staat dat de kaart core op 675mhz draait.
Maar Ntune voor de VGA leert dat de kaart eigenlijk op 685mhz loopt (standaard)
ik heb de core clock verandert naar 675 en game nu al 4 dagen compleet probleemloos uren achter mekaar.
Misschien ideetje voor andere mensen die problemen hebben. (al werd het hier n daar al voorgesteld)
op zich ben ik niet zo happig op het underclocken (geeft je toch een gevoel dat je de verkeerde kant op gaat) maar ik had toch al op een 675 mhz snelheid gerekent.

nog wat hardware info

XFX 8800 Ultra XXX
E6600 @ 3.2Ghz
2x 1GB OCZ 800 @ 700
Thermaltake Toughpower 750W CM
Antec Nine Hundred (deze kast is subliem, zeker voor een kaart met koeler als de ultra, aangezien ie de lucht zo de vga in blaast

Verwijderd

Net even mijn videokaart underclocked, de core rond 625 en memory op ongeveer 2,15 (tenminste ik denk dat ie 2,15 doet heb de memory ongeveer 150 naar beneden gehaald, maar hij geeft in het begin al 1150 aan). En nu loopt de kaart niet meer vast... Ik stuur deze kaart dus zekerweten terug. Ik heb geen 700 euro uitgegeven voor een standaard Ultra :(.

625 en 2,15 is dus niet genoeg :/, heb hem nu op 575 staan en 2000... nu duurt zo'n 15 min voordat ie weer vastloopt.. hopeloos dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 18:30 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
hoeveel swap geheugen heb je vrij staan op je hardeschijf??

ik heb zelf ook 2 Gb ddr800 maar af en toe zit dat wel helemaal vol en gaat alles verder op het swap geheugen

geef die eens 800 a 1000Mb en kijken wat ie doet
Pagina: 1 2 Laatste