Mijn setup (sinds vorige week (nee, dit is niet om te patsen maar om een totaalbeeld te geven wat ik in dit systeem heb zitten... dit is een kopie van de HK)):

Asus P5W DH DeLuxe

Thermaltake Blue Orb II

Intel E6600 Core2Duo

Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit

GeForce 8800 Ultra 768MB DDR3 RoHS Dual DVI XXX

Antec Nine Hundred

Western Digital Raptor (74Gb)

Tagan TG600-U26 (Retail, i-Xeye II series)
Probleem
Ik had er overigens G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit erin zitten, maar deze is al vervangen door bovenstaande Kingston kit omdat ik het geheugen verdacht van de oorzaak.... helaas
Maar dat even terzijde.
OS is Windows XP met alle updates en fixes.
Het probleem met deze machine is dat ie naar verloop van tijd, in-game, volledig vastloopt.
Als ik snel genoeg ben kan ik nog, middels de 3-toets, het spel 'killen' en terug naar Windows.
Het geluid herhaalt zich op het moment van vastlopen en het beeld 'bevriest'.
Ik heb al verschillende drivers van nVidia geprobeerd (van stock t/m Guru3d's). Ik draai nu op 160.02 van Guru.
Ook de geoptimaliseerde DirectX heb ik draaien.
Tevens alle (ge-update) drivers van mijn mama-plank erop geklapt.
Temperaturen zijn om van te dromen (+11 graden stressed).
3dMark vertoont geen 'vreemd gedrag' bij de tests (zelfs een mooie score, maar dat terzijde).
Everest geeft ook geen fouten/vastlopers bij een 'burn-in-test'.
Memtest86 loopt foutloos.
Geheugen getest op SPD instellingen en op de 'normale' instellingen (4-4-4-12 @ 2.0 volt).
In BIOS de (onboard) geluidskaart uitgeschakeld (gehad); jammergenoeg geen gewenst resultaat.
Spellen geprobeerd zijn FarCry en Battlefield 2142. FarCry klapt er na ~3 minuten uit. BF kan ik 15/20 minuten spelen maar loopt uiteindelijk ook vast.
Als een spel eenmaal vastgelopen is (en ik weer terug in Windows ben), moet ik het niet in mijn hoofd halen om nog een (ander) spel te starten want dan is het direct afgelopen (zwart scherm). Reset is het devies :\
FarCry start de 1e keer op met een critical error (stee-vast en zowel met het Kingston als met het G.E.I.L. geheugen)

Ik ben, na het vervangen van het geheugen, weer terug bij 'AF'
Mede door de bovenstaande fout, in FarCry, verdenk ik nu mijn videokaart... maar zeker weten doe ik dit niet
Wie heeft er nog meer problemen/ervaringen die hierop lijken? Liever nog: wie weet de oplossing hiervoor??
Asus P5W DH DeLuxe

Thermaltake Blue Orb II

Intel E6600 Core2Duo

Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit
GeForce 8800 Ultra 768MB DDR3 RoHS Dual DVI XXX

Antec Nine Hundred

Western Digital Raptor (74Gb)

Tagan TG600-U26 (Retail, i-Xeye II series)
Probleem
Ik had er overigens G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit erin zitten, maar deze is al vervangen door bovenstaande Kingston kit omdat ik het geheugen verdacht van de oorzaak.... helaas
Maar dat even terzijde.
OS is Windows XP met alle updates en fixes.
Het probleem met deze machine is dat ie naar verloop van tijd, in-game, volledig vastloopt.
Als ik snel genoeg ben kan ik nog, middels de 3-toets, het spel 'killen' en terug naar Windows.
Het geluid herhaalt zich op het moment van vastlopen en het beeld 'bevriest'.
Ik heb al verschillende drivers van nVidia geprobeerd (van stock t/m Guru3d's). Ik draai nu op 160.02 van Guru.
Ook de geoptimaliseerde DirectX heb ik draaien.
Tevens alle (ge-update) drivers van mijn mama-plank erop geklapt.
Temperaturen zijn om van te dromen (+11 graden stressed).
3dMark vertoont geen 'vreemd gedrag' bij de tests (zelfs een mooie score, maar dat terzijde).
Everest geeft ook geen fouten/vastlopers bij een 'burn-in-test'.
Memtest86 loopt foutloos.
Geheugen getest op SPD instellingen en op de 'normale' instellingen (4-4-4-12 @ 2.0 volt).
In BIOS de (onboard) geluidskaart uitgeschakeld (gehad); jammergenoeg geen gewenst resultaat.
Spellen geprobeerd zijn FarCry en Battlefield 2142. FarCry klapt er na ~3 minuten uit. BF kan ik 15/20 minuten spelen maar loopt uiteindelijk ook vast.
Als een spel eenmaal vastgelopen is (en ik weer terug in Windows ben), moet ik het niet in mijn hoofd halen om nog een (ander) spel te starten want dan is het direct afgelopen (zwart scherm). Reset is het devies :\
FarCry start de 1e keer op met een critical error (stee-vast en zowel met het Kingston als met het G.E.I.L. geheugen)

Ik ben, na het vervangen van het geheugen, weer terug bij 'AF'
Mede door de bovenstaande fout, in FarCry, verdenk ik nu mijn videokaart... maar zeker weten doe ik dit niet
Wie heeft er nog meer problemen/ervaringen die hierop lijken? Liever nog: wie weet de oplossing hiervoor??
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)