Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Altijd erg originele openingszinnen van dames...
Ach ja, een iets jongere versie van leuke bezigheid; voetjes van de vloer (15 jaar oud) vs fotografie (19 jaar oud) mag ik beiden graag beoefenen.
Anoniem: 221558
Hier nog ff een pic van mijn hand, gemaakt tijdens de pauzes @ Werchter, bij Discobar Galaxie.

Klikbaar
Geschoten met m'n nieuwste aanwinst, Ixus 800IS, want met m'n 350D mag ik niet op festivals binnen denk ik, hoewel ik hier en daar toch een dslr gezien heb die niet in handen van 1 of ander persbandje-dragend persoon was.
Lightroom bewijst hier wel zijn nut imo, wist niet dat het ook zo goed werkte bij JPG's.
En over dat stappen gaan, ik doe het bitter weinig, en eigenlijk ga ik liever door de week ergens een rustig terrasje doen of een gezellig cafeetje. Dunno wat het is maar als ik dan al eens ergens op stap ben, zie ik veel te veel mooie beelden om me heen, en mis ik echt die cam in m'n klauwen.
Ik combineeer de 2 eigenlijk liever, af en toe cam kwartier, half uurtje aan de kant, en gezellig gaan meeshaken, doe ik vaak @ mijn vaste toko...
[ Voor 25% gewijzigd door dodge_911 op 04-07-2007 21:14 . Reden: addendum ivm stappen ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Anoniem: 167065

Thx Henk

eBay r0cked
[ Voor 12% gewijzigd door dodge_911 op 05-07-2007 00:09 ]

Vond het wel grapsig om de regels eens om te draaien. Wie ziet de verschillen?
euih? Wavoor vage regel dan?Anoniem: 221558 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:50:
Uhm stappen... Neej vooral aan het werk geweest. Mooie combie van werk en hobby hoor. Helaas te slechte feestjes om zelf mooie foto's te maken. Bleef dus bij plaatjes van onze kranten fotograaf. Mag ze helaas niet zelf schieten, komt door één of andere rare regel. Maar binnenkort wel foto's maken tijdens de Vierdaagsefeesten.
[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 05-07-2007 00:34 ]
P R N D

De bedoeling was om het geheel lekker rauw over te laten komen. Gasten die zich opmaken op een herentoilet, meiden die staand aan 't pissen zijn op een heren toilet, de party die niet op de dansvloer plaatsvindt, maar juist in 't toilet.... Heb de verschillende foto's wat lichter gemaakt, contrast wat verder opgevoerd (na wat edits die ik op irc gezien had was ik overtuigd dat het één en ander nog heftiger kon) en uiteindelijk de ruis op dit formaat ook wat zichtbaarder gemaakt. (ja, die verdwijnt op webformaat).
en het geheel ook onder elkaar gezet zodat het wat compacter lijkt
Detail/contrast is nu iets beter, maar nu ga je tever met je noise.......jules schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 02:50:
Ik heb van verschillende commentaar op irc gekregen, naar aanleiding hiervan het webformaat aangepast naar de volgende versie;
[afbeelding]
De bedoeling was om het geheel lekker rauw over te laten komen. Gasten die zich opmaken op een herentoilet, meiden die staand aan 't pissen zijn op een heren toilet, de party die niet op de dansvloer plaatsvindt, maar juist in 't toilet.... Heb de verschillende foto's wat lichter gemaakt, contrast wat verder opgevoerd (na wat edits die ik op irc gezien had was ik overtuigd dat het één en ander nog heftiger kon) en uiteindelijk de ruis op dit formaat ook wat zichtbaarder gemaakt. (ja, die verdwijnt op webformaat).
en het geheel ook onder elkaar gezet zodat het wat compacter lijkt
Anoniem: 224683
Verder vind ik het zeker unieke shots.
Euh, nee, nietecht, waarom ?
@Denief : thx dude (je moet toch wat hé, op zo 'n festival, beetje aanklooien met de isux enzo)
Sensor of Post-Production, ik vind dat oranje in DocGonzo/Dodge/BV's huid niet zo heel storend eigenlijk. Het past wel bij het zomerweer (als je ook naar die blauwe lucht kijkt).jules schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:51:
Je ItSucks produceert wat te veel oranje kleuren in de huidskleur Dotschj
Niets van het commentaar aantrekken hoor Denief/Doc, prima zo
Anoniem: 8888
Heb ook toestemming voor Ground Zero, dus weet niet wie daar nog heengaan? Weer gaat meezitten geloof ik
Oh? Ik zit hier op twee gecalibreerde Dell's te kijken en zo oranje is het ook weer niet.bouwfraude schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:57:
[...]
Op een fatsoenlijk scherm (lees: geen goedkoop mac/laptop scherm) komt het nogal oranje over.
Anoniem: 65494
Seems quite similar to Nikon, rear curtain, manual mode and so on but.... would be nice to get all that confirmed ;-)
aanstaande zaterdag is Sensation White en volgende week zaterdag is Sensation BlackAnoniem: 167065 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:24:
was sensation white niet afgelopen weekend ??
Yep, the 580EX (mk2) has rear curtain, manual mode and so on.... Dus bij deze bevestigdAnoniem: 65494 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:16:
Who's going to Sensation White this weekend to give me a 10mn crash course on Canon flash system ?
Seems quite similar to Nikon, rear curtain, manual mode and so on but.... would be nice to get all that confirmed ;-)
Wat wil je weten Ralph? Het belangrijkste is het middelste knopje indrukken en dan je quickdial naar links of naar rechts draaien voor een -FEC of +FEC. Dat moet voorlopig voldoende zijn.
but.... but... that can't be ???!!!!
Maybe I'm stressing for nothing....
Maybe you are stressing for nothing:)Anoniem: 65494 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:39:
Damned, it sounds as simple as on my Nikon.
but.... but... that can't be ???!!!!
Maybe I'm stressing for nothing....
Pak je Canon-gear en ga vanavond lekker naar de Rain of de Escape om te oefenen met je flitser en de instellingen van je camera.
Het zal je misschien opvallen dat het Canon systeem iets constanter is qua resultaat dan Nikon, dus dat is misschien wat wennen
with my canon I could leave the settings merely the same throughout the evening.
but still figuring out the ideal combination
Klopt en je hoeft je FEC wat minder ver te drukken. De Nikon's hebben een neiging tot overbelichting, de Canon's hebben daar in den regel minder last vanGerardHenninger schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:57:
Het zal je misschien opvallen dat het Canon systeem iets constanter is qua resultaat dan Nikon, dus dat is misschien wat wennen
GerardHenninger schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Oh? Ik zit hier op twee gecalibreerde Dell's te kijken en zo oranje is het ook weer niet.

Nou... misschien is deze link wat...
http://www.pearle.nl/uwogen/kleurenblindheidstest/
Maar ik zal niet meer plagen
Vind de ruis prestaties best goed op de voorbeeld foto's, niet zozeer in de test. Eigenlijk lijkt het me een prima camera, jammer dat hij niet zo heel snel is en dat hij niet heel veel detail vast legt, een D200 of 30D geven behoorlijk wat meer detail door.Anoniem: 167065 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:19:
hela nu ook een review van de s5 op dpreview
http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmS5Pro/
Hoezo, de S5 heeft 6mp tov 8 en 10 mp en geeft ook duidelijk het minste detail door, blijkbaar doet mp er wel toe denk ik dan?neographikal schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:12:
Vet! Die had ik nog niet gezien. Zie gelijk hoeveel megapixels boeien, niks dus
Vind de sensor van de 30d nog steeds erg goed, dat wel
Die WB is echt mij-len off. Die foto's in het datacenter van Femme zijn echt geel as hell zeg maar. Dit lijkt me maar lastig bij een partyfotografieavondje waar je primair van kunstlicht afhankelijk bent.<neographikal> http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5pro/page19.asp
<neographikal> ik zat toevallig toenstraks tegen Oxi te leuteren
<neographikal> gut, die 7D heeft ook een kutwb
<neographikal> blijkt het de S5 van femme te zijn
<neographikal> klopt aardig
<neographikal>
Tja of alles gewoon door LR rammelen (moet je die AWB eens proberen, die is echt bagger baggerslechtAnoniem: 167065 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:29:
yep , die awb is niet echt bruikbaar op dit ding. hoop dat er echt goeie firmware op komt anders ga ik straks gewoon voor de canon 40D

en een vaagheidsfilter heb ik ook niet echt nodig
1. Slang (en animator

2. Animator die een vrouwtje het podium opsleurde en 'liet optreden', en zij ging dr leuk in mee

3. Danseressen

4. Vuurspuger (het schieten van dat gedoe ging me nog niet echt lekker af trouwens

5. En wat ppl shotjes

Het is nog verre van het niveau van wat ik hier met regelmaat langs zie komen, maar ik heb wel het idee dat ik vooruit ga...
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 06-07-2007 00:54 ]
1 is echt lekker met die slang, en je 2de pplshot, nice dude, en mooie meiden ook
(alleen beetje jong denk ik.)
Is dat niet gewoon onze haagse dansnegert Dabo? Gast trekt altijd vrouwtjes op het podium, loopt vuur te spuwen etc etc. Mag ik vragen waar je die shots gemaakt heb?Henk schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:20:
1. Slang (en animator)
[afbeelding]
2. Animator die een vrouwtje het podium opsleurde en 'liet optreden', en zij ging dr leuk in mee
[afbeelding]
4. Vuurspuger (het schieten van dat gedoe ging me nog niet echt lekker af trouwens)
[afbeelding]
in de kathedraal zegt hij in de post die je quote, of dat iets bekend is weet ik niet verder?jules schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:40:
[...]
Is dat niet gewoon onze haagse dansnegert Dabo? Gast trekt altijd vrouwtjes op het podium, loopt vuur te spuwen etc etc. Mag ik vragen waar je die shots gemaakt heb?
Idd Dabojules schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:52:
Kathedraal zegt me niks.... Welke plaats?
vond het wel een geinige gast trouwens
Ow, en Dodge bedankt natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 06-07-2007 00:10 ]
Ik vind de negers erg donker in je eerste 2 fotos
De laatste 3 daarintegen vind ik erg netjes!
Hmmm... typisch, want hier zijn ze eigenlijk best lekker belicht, ik vond dit iig een mooie balans. (scherm is gecalibreerd, daar zal het niet aan liggen). Staat je scherm wel helemaal goed afgesteld?byontik schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:30:
Hey Henk..
Ik vind de negers erg donker in je eerste 2 fotos
De laatste 3 daarintegen vind ik erg netjes!

En thx voor het compliment natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 06-07-2007 01:04 ]
Niemand naar ground zero?Anoniem: 8888 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:43:
Heb ook toestemming voor Ground Zero, dus weet niet wie daar nog heengaan?
Onee, je stelde de vraag anders
Geen feest voor mij dit weekend, storingsdienst.
Jawel, ik ben aanwezig op Ground Zero..

en voor degene die naar sensation white gaan, 100%isis draait aldaar in de viproom
Ze hebben met de fotografen een overeenkomst dat die de foto's in de regio maken. Die drie hebben het echt makkelijk. Het is zelfs zo erg dat als ik eens een stuk schrijf waar een foto van een andere fotograaf bij staat, omdat het niet over iets bij ons in het dorp gaat, dat hun checken of ik die niet gemaakt heb. Ja het is zo weird! Gelukkig mag ik bij het Huis-aan-Huisblad wel zelf fotograferen. En ook bij andere tijdschriften. Waarom zou je eigenlijk dubbel betalen? Begrijp ik niet. Ik sta dan zo'n hele avond op zo'n duf feestje. Nou dan kan ik ook best een paar fotootjes maken. Hup mijn tarief iets omhoog en geen dubbele reiskosten.
Goatrance is vet! Ik ben geen trancer, maar goatrance gaat er juist wel weer in. De (illegale) feestjes die ik heb meegemaakt waren errug goed te pruimen! Beetje 's nachts dansen in het strandzand en de zon zien opkomenAnoniem: 167065 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:44:
oh en voor de groundzero gangers. er is ook een goatrance area aldaar , krijg je beetje idee wat voor vage muziek er op die vage feesies gedraaid wordt waar ik kom
Hmz, dat riekt naar marktbescherming van de fotografen. Ik zou gewoon ook nog steeds fotootjes maken, dan maar niet aan ze uitleveren. Maar je hebt dan wel die oefening! Zodra jij wel weer om plaatjes gevraagd word, lever je waarschijnlijk betere foto's aan, vanwege meer ervaring.Anoniem: 221558 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:02:
[...]
Ze hebben met de fotografen een overeenkomst dat die de foto's in de regio maken. Die drie hebben het echt makkelijk. Het is zelfs zo erg dat als ik eens een stuk schrijf waar een foto van een andere fotograaf bij staat, omdat het niet over iets bij ons in het dorp gaat, dat hun checken of ik die niet gemaakt heb. Ja het is zo weird! Gelukkig mag ik bij het Huis-aan-Huisblad wel zelf fotograferen. En ook bij andere tijdschriften. Waarom zou je eigenlijk dubbel betalen? Begrijp ik niet. Ik sta dan zo'n hele avond op zo'n duf feestje. Nou dan kan ik ook best een paar fotootjes maken. Hup mijn tarief iets omhoog en geen dubbele reiskosten.
Mja, 't is denk ik iets typisch journalistieks of iig in dat cultuurtje. Schrijvende en fotograferende journalisten lijken de toekomst te zijn. Natuurlijk een doorn in het oog van de fotografen. Maar ja, overal blijf je marktverschuivingen houden. Zelf ben ik ook eigenlijk van een beetje journalistieke fotografie naar reportage fotograaf gegaan. (partysite vs werken voor clubs, organisatoren, artiesten etc etc). Maar ja, wellicht lijkt het nu de toekomst, om die 2 te combineren, maar wellicht komen ze er ook wel op terug. Als feestganger beleef ik bijv een feest heel anders dan als fotograaf. Als fotograaf ben ik meer bezig met een selecte groepjes mensen her en der op een feest, zoek ik naar mensen die plezier hebben. Maar een overall beeld van het feest heb ik daardoor minder goed omdat ik het zelf heel anders ervaar. Als ik zelf op stap ben luister ik veel beter naar de muziek, foutjes van de DJ's vallen me direct op. ipv dat ik van hot naar haar loop blijf ik maar op 1 of 2-3 lokaties staan (vaak dansvloer) en zie/ervaar zodoende continu de sfeer van het feest.
Uhmz volgens mij is dit al een topic op zicht: fotografen vs journalisten
Anoniem: 221558 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:57:
Ja maar jij bent dan de hele avond op het feest. Gaat op zoek naar dat mooie plaatje. Die fotograferen waar ik mee werk, moeten één foto hebben bij het verhaal. Die willen ze binnen 10 minuten geschoten hebben. Terwijl ik zeker 1,5 uur op zo'n feest ben. Meestal langer, omdat ik me op de meeste feestjes best vermaak. Dan zie je dus soms dingen waarvan je zegt: kijk dat zou qua beeld veel beter bij mijn verhaal passen. Een fotograaf heeft de kracht om het verhaal in één foto te vangen, maar dan moet je daar wel de tijd voor nemen. (voorbeeld van zo'n kwestie: ik schreef een verhaal over een festival waar Di-Rect op kwam treden. Had vooraf interview met de zanger. Ik had dit allemaal met de redactie overlegt. Maar meneer de fotograaf is te vroeg en schiet dus gewoon een plaatje. Een halve pagina over Di-Rect geschreven en dan zie je maandag een foto in de krant die nergens op slaat. Ik had de fotograaf er zelfs nog over op gebeld. Maar neej, hij kwam niet terug)
Uhmz volgens mij is dit al een topic op zicht: fotografen vs journalisten
Studeer(de) zelf in de richting van de journalistiek en er is inderdaad een trend dat de journalist ook de fotografie in handen neemt. Ten eerste er hoeft geen aparte fotograaf mee te komen ( kostenbesparing ) en verder kan het beeld inderdaad treffender neergezet worden door langer aanwezig te zijn als dat er een aparte fotograaf komt die snel een plaatje neemt.
Moet volgens mij ook in een heel ander draadje
Het is weer zomervakantie!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

1: Druk en donker met verblindende spots

2:

3: Oempaloempa's

4:

5:

6:

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 07-07-2007 19:09 ]
Bericht hierboven
Midden jaren '90 had elk zichzelf respecterende hardcore feest een goa areaAnoniem: 167065 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:44:
oh en voor de groundzero gangers. er is ook een goatrance area aldaar , krijg je beetje idee wat voor vage muziek er op die vage feesies gedraaid wordt waar ik kom
Digital Overdose als referentie voor de rest
Mijn scherm is ronduit slecht dus daar zou het zeker aan kunnen liggenHenk schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:56:
[...]
Hmmm... typisch, want hier zijn ze eigenlijk best lekker belicht, ik vond dit iig een mooie balans. (scherm is gecalibreerd, daar zal het niet aan liggen). Staat je scherm wel helemaal goed afgesteld?
#1 - DJ Sander avec Prodent Smile (leuk zo'n blacklight voor de dj)

#2 - Wie zou dat nou zijn?

#3 - Lekker tappen!

#4 - Waar doet het zeer? Kusje d'r op?

#5 - Doe de "drie-op-een-rij" look!

#6 - Meneer R, Tommy, en iets met coördinaten.

#7 - Puk van de Petteflat.

#8 - Kameleons. Kleuren binnen no-time hetzelfde als de achtergrond. Pas op! Kan zo kwijt raken!

#9 - Niemand bier. Geen barchick. Alleen Rode Stier. Hmmmm

Tot de volgende keer maar weer!
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Eigenlijk heb ik er teveel om zo te laten zien, begon deze post, maar toen er 50+ foto's in stonden besloot ik er toch maar wat minder in de thread te zetten.
Bericht hierboven
Toch nog wat kritischer zijn, okayFloris schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:20:
neo: Lekkere kleurtjes wel, maar ik zie toch een paar niet zo scherpe platen en ik zou er een paar niet hebben geplaatst hier, door de blik van de mensen. Maar ieder zijn ding ook he?

1. reuzenratd

2. geen flauw idee wie dat is

3. oh wat schattig

4. kwestie van aanpassen

5. dat is uit je dak gaan

6. het kontje van miss Djax mag er nog altijd wezen

7. mistachterlicht inschakelen

8. overleden draaitafel

9. Transformers?

10. een echte heer

11. deze mevrouw immiteert een draak

12. lasers hadden ze ook

13. oeh mooie krullen!

14. stoere MC

15. Ga je weg? Wij blijven nog effe!
Why didn't you post the 'Sensation Love' picture that you posted on your homepageAnoniem: 65494 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:08:
Very nice pics Floris :-) !!!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 08-07-2007 21:02 ]

fooker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:01:
[...]
Why didn't you post the 'Sensation Love' picture that you posted on your homepageI love it
Anoniem: 53715
Vind foto 12 niet zo geslaagd.. In het echt waren de lasers veel indrukwekkender en vind dat je dit niet terug ziet in de foto..
7, 11 en 14 vind ik mooi.. alleen nog een beetje croppen misschien..
Heb je volgens mij zien lopen op het podium aangezien ik tijdens de set van Miss Djax bij de main stond, te dansen wel te verstaan
Hos2:
In die goa area heel wat aparte mensen gezien
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 53715 op 08-07-2007 21:41 ]
Ik vroeg mij eigenlijk af op wat voor soort modus jullie de flitsers zetten als jullie foto's gaan maken op feesten.
En dan specifiek op een Nikon SB-600 of SB-800 flitser.
Ik gebruik gewoon TTL-BL en eventueel wat FECJeroenz18 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:41:
//beetje offtopic:
Ik vroeg mij eigenlijk af op wat voor soort modus jullie de flitsers zetten als jullie foto's gaan maken op feesten.
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 08-07-2007 23:24 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Timo op 09-07-2007 00:38 ]
Hij geeft een prima indruk wat de DJ ziet als hij achter de draaitafels staat. AldusAnoniem: 53715 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:40:
pvdplanet:
Vind foto 12 niet zo geslaagd.. In het echt waren de lasers veel indrukwekkender en vind dat je dit niet terug ziet in de foto..
Overigens grappig om te zien hoe een 5 jaar oude S2 Pro beter met kunstmatig licht om weet te gaan dan de S5 Pro. Minder oranje en roze gezichten dus. Om het 'oldschool' gevoel gelijk maar eens goed te pakken te krijgen zijn alle foto's in manual mode geschoten.
Eigenlijk is ie puur bedoeld voor funshooting maar het leek me wel eens leuk te weten hoe ie zou presteren op een feest
Op Canon heet dat iTTL en op de nieuwere iTTL², op Nikon heet dat gewoon TTL of TTL BL.Jeroenz18 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:41:
//beetje offtopic:
Op de SB800 gebruik ik TTL-BL en op de SB600 alleen TTL. Maar verschilt ook per body en kwa flitsstijl die je zelf hanteert.
pvdplanet; het zijn niet de kleurtjes die ik eigenlijk van je gewend ben. Naar mijn idee verschillenden te hard geflitst en daarnaast ook een hoop matte kleuren..
Vrijdag en gisteravond wezen stappen. Vrijdag Lucien Foort, wat kan die gast draaien zeg! Held! Gisteren mijn Sneakerz ontmaagding op het strand. Maar ik geloof echt dat die Sneakerz hype al lang vergane glorie is. Of het lag aan Sidney Samson die gigantisch wisselvallig draaide. Richting het einde ben ik maar een luchtje gaan scheppen, d'r viel gewoon niet meer lekker op te dansen... ... hopende dat er nog een paar leukere nummers langs zouden komen. Maar helaas....
En nog maar es wat piccies van mijn kant uit;
1. Champagne? Yes, doe maar! Lekker!

2. Zusjes! Maar ik kan het nog steeds niet echt geloven....

3. Doe mij maar een euh.... rosé!

4. Dansen!

5. Available light, 400 iso, ja, d'r was licht aanwezig

Wat Sneakerz betreft, het ligt er denk ik aan waar je komt...in Eindhoven laatst op het Sneakerz Stad Festival ging iedereen wel redelijk los, ondanks het k*tweer, maar in A'dam en omstreken is het nu al een langerlopend concept
Denk zelf ook dat het allemaal ietwat te commercieel wordt, en dat de verveling op zich begint toe te slaan.....
Jeroen wilt ook weer op een feestje gaan knipperen, maar moet even z'n sensor cleaneren, en nog belangrijker: een feestje vinden
[ Voor 10% gewijzigd door allstarted1 op 09-07-2007 17:32 ]
Foto schieten lukte totaal niet..had mijn avond niet schijnbaar. Constant struikelen over dingen.. Ik post maar geen foto's

gaat dat tegenwoordig zo gemakkelijk?Anoniem: 8888 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:51:
Ik was ook bij Ground Zero, ik zei dat ik pers was dus kon gratis parkeren, en kwam uit bij productie/crew ingang. Kreeg 2 crewbandjes en kon zo het terrein backstage op. Ideaal
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
31 augustus kan ik je waarschijnlijk wel backstage toegang regelen voor het podium van de Vorstin in Hilversum. Toevallig sneakerz dan, maar dan wel met Lucien Foort, en Ladybee die afsluit. Stuur maar DM of email voor meer details. (Geld ook voor de rest van jullie fantastische fotografen)allstarted1 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:15:
Jeroen wilt ook weer op een feestje gaan knipperen, maar moet even z'n sensor cleaneren, en nog belangrijker: een feestje vinden![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Wolfensteijn op 09-07-2007 19:46 ]
Ik had (hoorde ik later) bij de voorkant (persingang) me moeten melden. Stond daar op de lijst, maar iemand bij productie las mijn persmailtje (had ik geprint) en gaf me zo 2 bandjes. Heb ook niks getekend ofzo

Over 2 weken Audio Shock hier in Leeuwarden, en Dominator
Ik durf nog 2 foto's te posten

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 09-07-2007 20:38 ]
This makes me very nervous:
With this letter being signed and handed in you give permission to free all photo’s/film materials made during the event for the organisation for commercial goals like placing them under other one on www.groundzerofestival.nl, www.multigroove.nl and www.udc.nl, and for the to release Live Registration DVD. Photo’s / films can be made on stage in consultation between and after approval of the stagemanager on duty. So always follow the directions of the stagemanager on site!
Before you leave the festival, the photo’s / films must be delivered at productions desk. Here they will be stored.
It was the same story at Ground Zero last weekend...Anoniem: 65494 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:31:
who's going to dance valley ?
With this letter being signed and handed in you give permission to free all photo’s/film materials made during the event for the organisation for commercial goals like placing them under other one on www.groundzerofestival.nl, www.multigroove.nl and www.udc.nl, and for the to release Live Registration DVD. Photo’s / films can be made on stage in consultation between and after approval of the stagemanager on duty. So always follow the directions of the stagemanager on site!
Before you leave the festival, the photo’s / films must be delivered at productions desk. Here they will be stored.
Stinkt stevig imho.
[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 09-07-2007 23:29 ]
UDC was al lekker bezig, maar dit lijkt me toch een redelijk geval van noooooooooooooooooo freaking wayAnoniem: 65494 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:31:

Ik vind dit echt oprecht triest
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Kreeg je deze brief in het engels? "placing them under other one[...]" bezorgt me ècht jeuk. "In consultation between and afer approval of" ook. Wat een gigantische prutsersAnoniem: 65494 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:31:
Ik zie het zelf als volgt: Mijn "product" is een selectie foto's uit een groter geheel. De creatieve stempel die ik op mijn werk druk is niet alleen wat ik bruto schiet, maar vooral ook wat ik uiteindelijk netto doorlaat. Ik zal dus nooit (nou ja, zeg nooit nooit) gewoon de raw take inleveren. Fuck dat. Je gaat me niet zeggen hoe ik mijn creatieve ding doe.
Maar goed... Je materiaal beschikbaar maken voor promotie doeleinden van de organisator, daar kan ik op zich nog wel mee leven. Ze hebben er sowieso géén copyright mee in handen, dus mogen ze niet doorspelen aan derden! Auteursrecht kan namelijk alleen expliciet op schrift worden overgedragen. Een brief als deze telt dus niet. Als ze wel aan derden (door)leveren zijn ze gewoon in overtreding van de auteurswet. In feite willen ze een licentie op gebruik van 3 websites en een DVD. De spreekwoordelijke adder onder het gras is het absurd vertaalde "onder andere"...
Ralph, activate the DM functionality and message me, or mail me, if you need more details on copyright stuff. In short: This quote reads like some little cochon, who has little or no legal background, who thinks he can demand all creative rights. It's not that simple. Then again, you have to ask yourself if you want to alienate UDC...
[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 10-07-2007 00:06 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
'Wat is dat voor iets?'
'Olympus xD Type-H'
'Watte?'
'Deze dingen'
'Ehm we kunnen alleen Compact Flash uitlezen'
'Ok, doei!'
Geloof niet dat dit helemaal normaal is? Dat betekent dus inderdaad dat ze alles vrij kunnen gebruiken, en dat hun het volledig recht hebben op jouw foto's? Dan verdien je zelf toch geen cent?Anoniem: 65494 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:31:
Lijkt mij een gevalletje van geheugenkaarten tijdelijk in je schoen droppen
Wie legt me dit iets helderder uit?

Zoals ik al aangaf ... al willen ze al m'n foto's hebben, dan nog krijgen ze alleen de foto's die ik als geslaagd bestempel. Als ze ècht alle foto's willen hebben dan halen ze potentieel mijn niveau van kwaliteit naar beneden omdat er dan foto's naar buiten komen die ik normaal niet goed genoeg zou achten.pvdplanet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:07:
Hebben die xD-kaartjes toch nog een nut...
'Wat is dat voor iets?'
'Olympus xD Type-H'
'Watte?'
'Deze dingen'
'Ehm we kunnen alleen Compact Flash uitlezen'
'Ok, doei!'
Nou, dikke vinger, drie bier! Dat laatste dus ècht niet he?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dit is heel simpel samen te vatten ...
Iemand, of een groepje, binnen UDC is gierig en ego-tripperig. Vervolgens is er niemand in de buurt die zegt "Dit kan je niet maken. Wettelijk niet en ethisch al helemaal niet." En dan krijg je nog een kneus die in extreem rammelend engels dingen zo onduidelijk laat als maar kan.
Het klote is dat er genoeg amateuristisch fotografie volk rondhobbelt dat niet beseft wat voor extreme klote-voorwaarden er hier geëist worden.
Op die fiets! Nja, gewoon een kaart geven waar maar 1 pic opstaatJumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:13:
[...]
Iemand, of een groepje, binnen UDC is gierig en ego-tripperig. Vervolgens is er niemand in de buurt die zegt "Dit kan je niet maken. Wettelijk niet en ethisch al helemaal niet." En dan krijg je nog een kneus die in extreem rammelend engels dingen zo onduidelijk laat als maar kan.
Het klote is dat er genoeg amateuristisch fotografie volk rondhobbelt dat niet beseft wat voor extreme klote-voorwaarden er hier geëist worden.
Lol, het 'under others' is inderdaad wel kneuzig...JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:13:
[...]
* Henk mompelt iets over 'amongst others'
Off course. Kijk, als een bevriende DJ een paar foto's wil hebben om op zijn/haar site te zetten dan heb ik daar totaal geen problemen mee. Die gasten maken ook een mooi shot mogelijk door een goede samenwerking on-stage. Dan ben je beide tevreden.JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:09:
[...]
Zoals ik al aangaf ... al willen ze al m'n foto's hebben, dan nog krijgen ze alleen de foto's die ik als geslaagd bestempel. Als ze ècht alle foto's willen hebben dan halen ze potentieel mijn niveau van kwaliteit naar beneden omdat er dan foto's naar buiten komen die ik normaal niet goed genoeg zou achten.
Nou, dikke vinger, drie bier! Dat laatste dus ècht niet he?
Een hele set straight-of-the-cam in te leveren is niet alleen uit fototechnische grond not-done. Het is gewoon chantage. Tja, en er blijven altijd mensen die zich hierdoor laten imponeren.
Dit topic is gesloten.
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.
En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)