[Ervaringen] Partyfotografie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 24.191 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ligt er aan hoe de avond is. Er zijn avonden dat je in 2 uur tijd 250 foto's maakt, maar er zijn ook avonden dat je in 4 uur tijd met moeite 100 foto's hebt gemaakt.

Foto's van mensen en DJ's mislukken niet vaak. Foto's van acts daarentegen zijn wat lastiger. Bij een act heb je ook nog te maken met tijdsdruk. Overviewfoto's is soms een beetje aftasten, maar daar heb je redelijk veel tijd voor. Dan moet je nog kijken naar het doel van je foto's en eventueel wat de opdrachtgever wil.

Voor een standaard gallery maak ik ongeveer 250 foto's, waarvan er al minimaal 50 weg zijn voordat ik de locatie verlaat. Na selectie op de mac en het bewerken bijven er 100-150 foto's over.

Sensation White afgelopen jaar had ik 1.000 foto's en NYE had ik 500 foto's. Van Sensation weet ik niet meer hoeveel er gepubliceerd is, NYE zijn er na de selectie 200 overgebleven.
abrakadaver schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:23:
(als in; opdrachtgever wil graag 400 foto's hebben, ...)
Ik heb nog nooit een opdrachtgever gehad die zei dat 'ie een bepaalde hoeveelheid foto's wil hebben. Er is (imho) ook niemand die een gallery van 400 foto's gaat doorspitten om zichzelf terug te vinden denk ik... Persoonlijk ga ik liever voor kwaliteit dan kwantiteit, dit meld ik echter altijd van te voren aan de odprachtgever.

[ Voor 22% gewijzigd door Edjaaah op 11-01-2008 09:36 ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Na 2500 posts is het wel eens tijd voor een vers topic, [Ervaringen] Partyfotografie deel 9 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.

En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)