[Ervaringen] Partyfotografie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:
  • 24.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk onderwerp om verder in algemeen topic over de babbelen, want bij concerten loopt het ook de spui gaten uit. Maar een paar minuten bij het podium fotograferen en dan weer pleite.

Zelf denk ik dat de organisaties een beetje krenterig zijn geworden: de feesten lopen natuurlijk niet meer zo geweldig als voorheen. Tja en als je dan ergens op kan bezuinigen...

En bij UDC gaat het natuurlijk niet zo geweldig. Kunnen jullie je dit bericht nog herinneren:
UDC ontslaat medewerkers

Woensdag 19-7-2006 15:46

Wie afgelopen weekend Dance Valley bezocht, kon het met z'n eigen ogen zien: dit was niet het succes waar organisator UDC op had gehoopt. Dinsdag ontsloeg de directie van UDC de helft van het personeel.

Volgens de officiële opgave van de Purmerendse festivalorganisator bezochten 12.000 bezoekers de vrijdageditie (ruimte voor 25.000) en 42.000 de zaterdagaflevering (capaciteit 60.000).

Caspar Povel was tot gisteren Media & Marketing Manager van UDC. Hij zegt het massa-ontslag wel aan te hebben zien komen: "Tussen de evenementen van de afgelopen tijd zaten een flink aantal flops. Met Dance Valley dachten we dat wel goed te gaan maken." Maar de twaalfde aflevering van Dance Valley bleek dit keer niet de reanimatie te zijn die de zieke patiënt UDC er weer bovenop ging helpen. Povel: "De cijfers vielen toch tegen. Toen heeft de directie besloten in sterk afgeslankte vorm verder te gaan."

Directeur Brian Bout weerspreekt dat: "Deze reorganisatie is geen noodweer. Het zat er al lang aan te komen. De ontslagen hebben niets te maken met de wat mindere aantallen bezoekers van Dance Valley dit jaar." Volgens Bout is het dan ook stom toeval dat de acht medewerkers vlak na het festival hoorden dat ze mochten gaan. "Dat is iets puur bedrijfsmatigs. Soms moet een bedrijf afslanken als voorschot op de toekomst."

Volgens Bout hebben de dance-evenementen van UDC de `afgelopen anderhalf jaar' te kampen met tegenvallende ticketsales. Ook afnemende sponsorinkomsten zijn volgens hem een reden de broekriem aan te trekken. "We hebben zo'n 10% minder bezoekers getrokken. De A-merken, waarmee wij veel samenwerken, staan onder druk. Die factoren dwingen ons om de kosten te minimaliseren."

Brian Bout ontkent met klem dat er iets mis zou zijn met de financiële positie van de dance-organisator: "Niemand hoeft zich zorgen te maken. Dj's en artiesten krijgen hun geld. We zijn altijd een gezond bedrijf geweest en dat zullen we blijven. Alle evenementen blijven bestaan en alles gaat gewoon door. UDC ziet de toekomst zonnig tegemoet. Maar we moeten waarschijnlijk wel uitkijken naar een wat minder groot kantoorpand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:20:
[...]

En bij UDC gaat het natuurlijk niet zo geweldig. Kunnen jullie je dit bericht nog herinneren:

[...]
Erhmm, dude, Paxlie werkte bij UDC. Hij is een van de mensen die eruit geknikkerd werd na DV2006. Dus erhh, ja, we weten ervan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:04:
Then again, you have to ask yourself if you want to alienate UDC...
Met deze regels en de geweldige betaling is die keuze niet zo bar moeilijk, maar dat ben ik...
JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:04:
Ik zie het zelf als volgt: Mijn "product" is een selectie foto's uit een groter geheel. De creatieve stempel die ik op mijn werk druk is niet alleen wat ik bruto schiet, maar vooral ook wat ik uiteindelijk netto doorlaat. Ik zal dus nooit (nou ja, zeg nooit nooit) gewoon de raw take inleveren. Fuck dat. Je gaat me niet zeggen hoe ik mijn creatieve ding doe.
Om het over zaken als nabewerking en stijl nog maar niet te hebben. Ruw bronmateriaal krijgt niemand van me, moeilijker dan dat is het niet.

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 10-07-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Erhmm, dude, Paxlie werkte bij UDC. Hij is een van de mensen die eruit geknikkerd werd na DV2006. Dus erhh, ja, we weten ervan.
Sorry, ben hier nog niet zo lang te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Alsof een paar honderd Euro voor 2 goede fotografen zo'n grote uitgave is... Dan laat je maar een DJ extra lang draaien of zo. Jammer de plaatjestrekker weer de sluitpost op de begroting moeten zijn. Dit is echt way over the top.
Kan me gewoon niet voorstellen dat UDC niemand kan/weet/wil vinden om hun gallery op vaste basis met mooie foto's te spekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

pvdplanet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:31:
Alsof een paar honderd Euro voor 2 goede fotografen zo'n grote uitgave is... Dan laat je maar een DJ extra lang draaien of zo. Jammer de plaatjestrekker weer de sluitpost op de begroting moeten zijn. Dit is echt way over the top.
Kan me gewoon niet voorstellen dat UDC niemand kan/weet/wil vinden om hun gallery op vaste basis met mooie foto's te spekken :X
Denk dat er genoeg zijn die er om zouden staan te springen, maar niet met deze voorwaarden..... :/

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Don't start... Ik zou op DV2006 staan, 2 dagen, voor een héééél schappelijk prijsje. (Niet marktverziekend laag, maar ook niet toptatief.)

Paxlie heeft zich toen nog heel erg hard gemaakt voor een stel goeie fotografen. Heel lang werd de boot afgehouden. Geen duidelijk uitsluitsel van hogerhand, budgettair lastig, blah blah. Uiteindelijk werd die paar honderd euro per dag toch te duur bevonden. Pas in de week voor Dance Valley kreeg ik te horen dat het definitief niet door kon gaan.

Het probleem kom je wel vaker tegen: Er zijn mensen die het belang van goede registratie onderkennen en snappen dat goede registratie geld kost en je hebt mensen die dat belang wel snappen maar niet begrijpen dat goedkoop duurkoop is, dus het belang wel erkennen maar het niet de investering waard vinden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Been there, done tried that, geen geld. Ik heb in het absolute begin een paar feestjes voor m'n portfolio gedaan en zelfs daarvoor moest Pax nog aan het zeiken voor een paar drankmunten en reiskosten. Waar hébbben we het in godsnaam over?
JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:37:
Don't start... Ik zou op DV2006 staan, 2 dagen, voor een héééél schappelijk prijsje. (Niet marktverziekend laag, maar ook niet toptatief.)
Idem
JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:37:
Het probleem kom je wel vaker tegen: Er zijn mensen die het belang van goede registratie onderkennen en snappen dat goede registratie geld kost en je hebt mensen die dat belang wel snappen maar niet begrijpen dat goedkoop duurkoop is, dus het belang wel erkennen maar het niet de investering waard vinden.
Yup en de meesten snappen ook niet dat je het met de uurtjes op locaties nog niet hebt gehad. Wil je een stempel op een set drukken, dan zit er best een hoop werk aan: de juiste selectie maken, corrigeren, eventueel PS'en, etc. In het geval van de bruiloft die ik vrijdag heb gedaan (thanks G!) heb ik onderhand net zoveel werk in de nabewerking/selectie/etc zitten als in het schieten zelf. Daar komt straks nog een stuk afhandeling bij ook.

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 10-07-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind wel dat sommige fotografen tever gaan in hun eisen. Als ze ruiken dat ze iets kunnen verkopen, dan begint men gelijk met een heel eisenpakket. Net zoals dat richtprijzen.org document. Het is leuk voor de echt professionele fotografen, maar voor veel mensen met een leuke cam die wat duurder is dan gemiddeld gaat het niet op vind ik.

Er lopen er echter genoeg rond die zichzelf daarin behoorlijk overschatten. Een knappe reportage, goede nieuwsfoto's, studiowerk, dat mag geld kosten maar er zijn er altijd bij die zichzelf rijk rekenen met materiaal dat niet veel verder komt dan de stempel 'kiekjes'. Al een paar keer meegemaakt dat ik toevallig een foto tegenkwam die ik wel kon gebruiken en zo'n figuur moeilijk doet als je merkt dat je het gewoon op een normale manier (met een normaal budget) wil afhandelen. Voor wat hoort wat, maar wel in alle redelijkheid. Ik ga niet smeken als ik er normaal voor wil betalen.

Nogmaals; wil hier niemand op z'n teentjes trappen (niemand werkt voor niets) maar het is even een algemene opmerking dat ik als 'klant' van een fotograaf wel eens mee heb gemaakt (los van partypics!). Niveau hier ligt gelukkig hoog en ik heb ook het idee dat men hier wel realistisch is in hun prijzen die ze rekenen.

Die eisen van UDC vind ik trouwens compleet het andere uiterste, dat is gewoon belachelijk. Je bent als fotograaf toch creatief bezig. Vraag me af welk figuur daar denkt dat je het fotorolletje moet afgeven zodat ze die zelf bij de Hema kunnen ontwikkelen. In ieder geval iemand die het totaal niet begrepen heeft. Ik had niet verwacht dat het zo streng zou zijn, zou voor mij de lol er wel af zijn als je ziet wat je nog met nabewerking kunt bereiken.
Ik zou niet graag voor grote organisaties werken, dat lees ik al wel. Staat vast leuk in je portfolio, maar of het verder zo leuk is, ik weet niet. Geef mij dan maar gewoon een (beetje grote) club ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De pics op de site van UPC UDC zijn trouwens bagger. Onscherp, slecht belicht en vooral saai. Mag ik dat zeggen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

pvdplanet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:56:
De pics op de site van UPC UDC zijn trouwens bagger. Onscherp, slecht belicht en vooral saai. Mag ik dat zeggen? :X
Dat zei ik ook over de pics van ons bedrijfsfeest, en dat snapten ze niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:53:
Ik vind wel dat sommige fotografen tever gaan in hun eisen. Als ze ruiken dat ze iets kunnen verkopen, dan begint men gelijk met een heel eisenpakket. Net zoals dat richtprijzen.org document. Het is leuk voor de echt professionele fotografen, maar voor veel mensen met een leuke cam die wat duurder is dan gemiddeld gaat het niet op vind ik.
Ik probeer het midden aan te houden: duidelijke voorwaarden bij de levering en achteraf knijp ik soms een oogje toe en mats ik een vaste klant heel af en toe een keer. So be it, zo hou je klanten te vriend. Het resultaat is dat ze mij weer bellen of wanneer ze horen dat iemand een fotograaf nodig heeft, dat ze mij meteen naar voren schuiven.

aar volgens mij overschat je het woord pro behoorlijk :P Pak www.detelefoongids.nl , zoek op fotograaf en vul je woonplaats even in. Pak alvast een doekje, want het gemiddelde is niet best.
Al een paar keer meegemaakt dat ik toevallig een foto tegenkwam die ik wel kon gebruiken en zo'n figuur moeilijk doet als je merkt dat je het gewoon op een normale manier (met een normaal budget) wil afhandelen. Voor wat hoort wat, maar wel in alle redelijkheid. Ik ga niet smeken als ik er normaal voor wil betalen.
Simpel: waarvoor wil je het gebruiken? *roept prijs, wat denk je ervan?
Nogmaals; wil hier niemand op z'n teentjes trappen (niemand werkt voor niets) maar het is even een algemene opmerking dat ik als 'klant' van een fotograaf wel eens mee heb gemaakt (los van partypics!). Niveau hier ligt gelukkig hoog en ik heb ook het idee dat men hier wel realistisch is in hun prijzen die ze rekenen.

Die eisen van UDC vind ik trouwens compleet het andere uiterste, dat is gewoon belachelijk. Je bent als fotograaf toch creatief bezig. Vraag me af welk figuur daar denkt dat je het fotorolletje moet afgeven zodat ze die zelf bij de Hema kunnen ontwikkelen. In ieder geval iemand die het totaal niet begrepen heeft. Ik had niet verwacht dat het zo streng zou zijn, zou voor mij de lol er wel af zijn als je ziet wat je nog met nabewerking kunt bereiken.
Ik zou niet graag voor grote organisaties werken, dat lees ik al wel. Staat vast leuk in je portfolio, maar of het verder zo leuk is, ik weet niet. Geef mij dan maar gewoon een (beetje grote) club ofzo :)
Qua show en plaatjes is het geweldig als je een beetje moeite doet :) Voor de rest, moeilijk met budget, teveel fotograafjes, etc. Ik vind het geweldig om feesten e.d. te fotograferen, maar ik doe dit soort werk toch primair voor de centen. De laatste Qlimax heb ik een keer voor niks gedaan (eerste keer in like anderhalf jaar) om de portfolio eens goed aan te vullen en het resultaat: ik sta met m'n foto's op de dvd en al. Levert je dat direct klanten op? Nee, maar het is wel leuk om ermee te kunnen zwaaien als je jezelf ergens staat te verkopen.

Voor m'n lol fotograferen kan ik zelf wel: 10-22 erop, Aygo starten en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

neographikal schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:03:
[...]

Simpel: waarvoor wil je het gebruiken? *roept prijs, wat denk je ervan?
Ja, maar ik heb ook wel eens gemaild nav een foto op Flickr. Twee vrij standaard foto's (je zag dat ie gemaakt was door iemand met verstand van zaken, maar niet meer dan dat). Die kon ik wel goed gebruiken voor een site. Dus mailtje wat ie ervoor moest hebben en waarvoor ik het ging gebruiken. Kreeg vanalles terug, prijs maar ook onder welke voorwaarden, jaarlijkse kosten, ik mocht de foto niet croppen enz. enz., Goed, succes met je foto vriend, ik zoek wel even verder. Heb de tijd niet om daarover moeilijk te doen. Dat was dan iemand met aardige gear en misschien een fotocursus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Overigens, ik weiger pertinent materiaal te leveren aan partysites die een resolutie uit de jaren '80 hanteren. Leuk hoor,foto's in formaat 4256x2848 schieten om vervolgens de boel in 400x300 te gaan verkleinen? Nee, bedankt!

Een beetje zichzelf respecterende site gebruikt standaard 600 of 640 pixels breedte. Dat was overigens ook een van de voorwaarden om voor Partyscene te gaan werken (dat hun gallery voor de rest bagger is daar moeten ze ook nog wat aan gaan doen |:( )

Vaak ben je wegens opmaak gelimiteerd tot het maken van horizontale foto's. Daar valt nog wel mee te leven. Iets anders is het als men je gaat verplichten bijvoorbeeld een X percentage peoplepics af te leveren. Dan is het toch echt toedeloe! Dat is een onaanvaardbare restrictie in 'artistieke vrijheid'. Je mag toch wel vertrouwen op de fotograaf dat ie weet wat z'n taak is! (effe afgezien van grote feesten als Mysteryland waar elke fotograaf een bepaald gedeelte van het feest verslaat om dubbele foto's te voorkomen)

Een beetje organisatie geeft gewoon effe aan wanneer highlights te verwachten zijn (show, vuurwerk etc). Dan heb je de tijd om op de goede plek te staan en niks te missen.

Tja, en als ik gewoon wil funschieten dan gaat er een aanvraag op eigen naam de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat doe ik dus nooit, tenzij het om een grote publicatie gaat, dan bel ik wel heel even. Per mail werkt voor de grotere dingen gewoon niet, komt onvriendelijk over en mensen hebben dus inderdaad zoiets: doe niet zo moeilijk. Vaak worden het lange dingen die niet fijn lezen...

Twee minuten telefoneren en je hebt alles helder :) Sowieso ga ik niet met jaarlijkse prijzen voor een foto werken, my god, ik moet er niet aan denken om die administratie bij te houden én het ook nog eens te controleren.

Lastig voor de klant, lastig voor mij, dat lossen we wel even wat klantvriendelijker op...

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 10-07-2007 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, gaat een 1DmkII of een mkIII toch wel voordeel hebben op welke Nikon dan ook... Lekker s-jpgjes richting CF raggen terwijl de raw's op SD aankomen. Die stop je in je sok of whatever. Vervolgens trek je de beste of een lading goede shots van je s-jpg's eruit en je houd bagger over. Ik heb het al eens eerder meegemaakt dat mijn shots opeens ook zonder overleg aan de organisatie uitgeleverd werden. D'r zijn dus meerdere organisaties die dat doen. Gelukkig wel met een watermerkje erin...

Maar ja, dit zou gewoon niet gevraagd mogen worden. Ik zou er iig niet mee akkoord gaan. Dan maar geen platekes... Ik bedoel, achteraf jouw foto op een billboard zien hangen zonder credits of whatever. Is gewoon not done

En die prijzen van richtprijzen.org. Het heet niet voor niets richtprijzen. Je kunt er als opdrachtgever mee accoord gaan, of ook niet. Aan jou als opdrachtgever de keus. En ja, ik zet soms ook wel vraagtekens bij collega's die bepaald werk afleveren. Maar als hun opdrachtgevers tevreden zijn, wat maakt het dan uit? Smaken verschillen!

@ Jst> vlinder_patrice is een dame ;)

* jules heeft van UDC alleen wat drank gehad toendertijd, verder nadaniënte niets. ID&T warme maaltijd, drank, en uiteindelijk vervoerskosten, maar m'n naam spellen was schijnbaar toch wat moeilijk. Ach ja, daar ken ik er meer van... En uiteindelijk geen idee wat er met de foto's is gebeurd....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ach ja, die jaarlijkse prijzen staan ook op richtprijzen.org vermeld idd. Je kunt er mee werken, maar levert je een hoop rompslomp op. Daarnaast, in deze scene zijn heel goed trents te herkennen. Een foto van een paar jaar geleden is daarom vaker weinig meer waard. Hooguit een foto van een festival van een jaar daarvoor. Dus om nu over gebruiksduur van licentie te moeten gaan onderhandelen....

Ik krijg meer het idee dat ze zelfs geen zin/tijd hebben om op zoek te gaan naar fotografen... Maar dit is serieus een hele slechte grap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:29

Chiron

Moderator Discord
Wat ik me ook afvraag is als je in RAW schiet, of ze dan zelf gaan zitten nabewerken.. de nabewerking hoort imho integraal bij het proces van 'foto's schieten, en aanleveren', en dient door de persoon te gebeuren die de foto's schiet.. want uiteindelijk moet je na een shoot kunnen zeggen 'ja, deze foto's ben ik content mee' waarna je ze vervolgens overhandigt.

Daar heb je dan ook totaal geen controle meer over :{

Maargoed zoals het nu gaat verwacht ik dat UDC binnen een jaar over de kop gaat, en DV2008 is vooralsnog heel erg onzeker :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En dan is er ook nog zoiets als persoonlijkheidsrechten (ook wel morele rechten genoemd) die betrekking hebben op de integriteit van een werk...

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Morele_rechten

UDC zelf met RAW files aan de slag? Ze mogen nog niet eens her-croppen zonder toestemming van de maker. Zèlfs als auteursrechten zouden zijn overgedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I don't care, I'll swallow the SD cards on my way out ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
Het grappig van dit allemaal is, ik heb 3x voor UDC gewerkt en ik heb 3x niet dat contract gekregen/getekend :) Gewoon negeren en foto's schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

GerardHenninger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40:
Het grappig van dit allemaal is, ik heb 3x voor UDC gewerkt en ik heb 3x niet dat contract gekregen/getekend :) Gewoon negeren en foto's schieten :P
Ze zullen ook wel lekker inconsequent zijn, om het maar niet gewoon hypocriet te noemen, door zo'n velletje selectief voor te leggen. Of is het een recentelijke ontwikkeling en krijgt iedere fotograaf die voor UDC gaat schieten deze brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:18:
I don't care, I'll swallow the SD cards on my way out ;-)
met een beetje geluk zouden die krengen het nog overleven ook :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:43:
[...]
Ze zullen ook wel lekker inconsequent zijn, om het maar niet gewoon hypocriet te noemen, door zo'n velletje selectief voor te leggen. Of is het een recentelijke ontwikkeling en krijgt iedere fotograaf die voor UDC gaat schieten deze brief?
Ik had een persverzoek gedaan, en kreeg via de mail zo'n brief. Die moest ik ondertekend inleveren en dan kreeg ik toegang. Niemand heeft mij gevraagd naar die brief :)

Komen er nog fotografen richting friesland de 21e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:53:
Ik vind wel dat sommige fotografen tever gaan in hun eisen. Als ze ruiken dat ze iets kunnen verkopen, dan begint men gelijk met een heel eisenpakket.
Dat is waar maar de plensvalley organisatie is een commercieële club ze vragen 85 euro pp. voor een toegangskaartje en dan miepen over een paar euro's voor een fotograaf?
Je gaat toch niet voor je lol in de regen en de takkeherrie staan fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:18:
[...]
Komen er nog fotografen richting friesland de 21e?
Audio Shock :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
bouwfraude schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Dat is waar maar de plensvalley organisatie is een commercieële club ze vragen 85 euro pp. voor een toegangskaartje en dan miepen over een paar euro's voor een fotograaf?
Ho Ho.... dat het kaartje misschien duur is prima, maar weet je wat voor kosten erbij komen kijken? Het is niet dat ze 40.000 x 85 euro netto in hun zak kunnen steken. En voor de lol in de regen luisterend naar GOEDE sets van diverse DJ's fotograferen doe je niet nee, maar voor een x-bedrag per uur/dag weer wel.

Maar ik geef je wel gelijk dat organisaties voor een goede registratie best wel wat geld mogen neerleggen. Maar die organisaties zijn niet dom; je kan een Floris inhuren of 10x een beginner (die werkt voor 10 biertjes). Het resultaat zal misschien hetzelfde zijn, maar vraag dan niet hoe dat wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
partyfotografie is gewoon een k*t-branche om in te werken.
Het is te leuk en te makkelijk zodat pro-fotografen zich moeilijk kunnen onderscheiden en beginners de markt overspoelen met redelijk materiaal.
Je kan je beter laten inhuren door de artiesten (of labels) dan door de organisatie: anders sta je de hele nacht jezelf kapot te werken voor (vaak) een reiskostenvergoeding en wat eten, terwijl je met de artiesten meestal een behoorlijke prijs kan afspreken en je werktijden een stuk korter zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

D'r zijn ook organisaties die wel gewoon aardig betalen. Alleen bij de grotere organisaties wil iedereen schieten, die krijgen zo veel aanbod dat het idd wel aanlokkelijk is om een leger in te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

bouwfraude schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Zorg eerst even dat je je feiten goed hebt. Ten eerste kost Dance Valley 62,50 ex fee. Dat is dus pak hem beet een euro of 20 minder dan jij beweert. Daarnaast mag je beginnen met uitrekenen wat alleen de dj's al kosten dan kan je dat waarschijnlijk maal 2 of zelfs 3 doen omdat het een groot festival is.

Vervolgens heb je nog de podia die geplaatst worden. Een opbouwploeg die 6 weken werk heeft aan opbouwen en afbouwen. Huur van licht, geluid, beveiligingsmensen. Vergunningskosten voor het houden van een evenement en dan vergeet ik nu al honderden punten die allemaal geld kosten.

Dat miepen over de kosten van een fotograaf komt doordat er teveel mensen zijn die toch wel komen fotograferen ook al leggen ze er geld op toe.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik ben gisteren benaderd door het management van een bepaalde artiest, of ik ook op DanceValley ben en of ik dan ook plaatjes voor ze kan schieten. Ik gaf aan er eigenlijk niet te zijn, eenvoudigweg omdat UDC haar persgebeuren zo lang niet goed heeft geregeld, omdat ze de laatste keer 95 dagen over deden om te betalen en omdat ik die nacht op Sensation Black moet werken. (Best lastig als je de 2 laatste sets op de main moet fotograferen.)
Maar omdat het vrij goed betaald heb ik toch een accreditatie-verzoek gedaan, waarïn ik het volgende heb geschreven:
Mijn foto's zullen gebruikt worden op de respectievelijke websites van de genoemde artiesten, de rechten zijn verkocht aan hen en daarom kan ik *geen* foto's aanleveren aan UDC, zoals u van mijn collega-fotografen verwacht.
Gezien de aard van mijn opdracht, alsmede de opdrachtgevers ga ik er van uit dat dit geen probleem op zal leveren. Eventueel kunt u ter controle contact opnemen met $naam-manager van $bedrijf
Ik zal er dadelijk nog even achteraan bellen, begrijp wel dat men druk is, maar moet ook verder... Life does go on :)

Ga daarna overigens door naar Sensation Black, maar ben daar dus wat later dan eigenlijk in de planning zat. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 10-07-2007 16:43 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Paxlie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Zorg eerst even dat je je feiten goed hebt. Ten eerste kost Dance Valley 62,50 ex fee
Sorry, de eerste twee hits op google hadden het over €85 vandaar.
Lowlands is al €125 sta je nog in de rij voor de wc en de andere voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren weer een paar pagina's leuk leesvoer :*)

Ik vind dat er eigenlijk een verschil moet zijn tussen de foto's die worden gemaakt op een feest. Je hebt de fotografen die de foto's maken voor de publicaties in tijdschriften en allerlei promotie materiaal. Dit zijn de echte pro's. Die mogen daar ook best een mooie vergoeding voor krijgen en mogen er ook op afgerekend worden als ze niet het perfecte plaatje hebben.

En dan heb je de mensen die de foto's voor de website galerijen maken. De foto's die degenen die op het feest waren willen zien de volgende dag, zodat ze kunnen zien hoe leuk het wel niet was met degene die naast ze op de foto staat. Deze mensen kunnen ook best een foto maken van een dj en de lichtshow voor in dezelfde galerij en misschien zit hier wel een prachtige foto bij voor promo materiaal, leuk voor de organisatie.

Die tweede groep zal het waarschijnlijk graag doen voor toegang en wat drankjes. Weet dat ik het zelf ook wel zou willen, vind alleen dat ik er zelf nog niet goed genoeg voor ben. Denk dat daar meer het probleem zit, ik maak ongeveer 2 x in de maand foto's op een feest(je) en heb zoiets van over een half jaar eens kijken hoe de resultaten dan zijn. Maar als ik dan soms foto's bekijk van grotere feesten dan denk ik "dat kan ik ook wel".

Nu staat er een heel stuk tekst maar wat wil ik nu eigenlijk zeggen: Er moeten 2 groepen fotografen zijn voor een organisatie en in de groep liefhebbers/amateurs moet iets meer zelfkritiek zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Nee jij snapt het niet. Het ligt niet aan de fotografen namelijk of dat er 2 groepen moeten zijn. Foto's zullen ten allen tijde het visitekaartje van een organisator zijn. Dus moeten ze gewoon goed. Als een organisator die paar honderd euro voor goede foto's niet over heeft dan snapt de organisator het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat "beide groepen" een basis kwaliteit moeten hebben.. waarbij de betaalde fotografen de top mensen zijn en de andere zegmaar degenen die de foto's voor de partysites maken. Alle fotografen moeten in staat zijn technisch correcte foto's te maken en de sfeer mooi neer te zetten.

Maar ik denk dat een groter festival genoeg heeft aan een paar top pro's en voor de rest best toe kan met goede amateurs. Ik kan me niet voorstellen dat er niet een aantal amateurs te vinden zijn die inderdaad voor een geringe vergoeding wel kwaliteit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:19:
Ik vind dat "beide groepen" een basis kwaliteit moeten hebben.. waarbij de betaalde fotografen de top mensen zijn en de andere zegmaar degenen die de foto's voor de partysites maken. Alle fotografen moeten in staat zijn technisch correcte foto's te maken en de sfeer mooi neer te zetten.

Maar ik denk dat een groter festival genoeg heeft aan een paar top pro's en voor de rest best toe kan met goede amateurs. Ik kan me niet voorstellen dat er niet een aantal amateurs te vinden zijn die inderdaad voor een geringe vergoeding wel kwaliteit kunnen leveren.
nee, die geringe amateurs die wel kwaliteit leveren zijn ook gewoon pro's en moeten dus ook als zodanig behandeld worden. Party-organisatoren buiten fotografen uit, dat is juist de discussie die nu loopt. Juist hetgeen jij nu beweerd wordt gretig aangepakt door de organisatoren. Vervolgens worden die foto's wel gebruikt in reclamewerk, op websites, op dvd's en daar wordt dan dus dik geld op verdiend terwijl de fotograaf met 3 man naar binnen mocht en daar alsnog zijn eigen eten en drinken mocht kopen.

Fotograaf +3 tegenover een goed verkopende dvd dankzij de vele extra's
Volgens mij wint de evenementenorganisator dat ruim qua opbrengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk maar ligt het dan aan de organisaties of juist aan al die mensen die het dus wel "gratis" komen doen.

Als de organisaties gratis voldoende kwaliteit kunnen krijgen waarom zouden ze dan nog betalen?

Probleem is alleen dat naar mijn mening de kwaliteit van de foto's niet zo heel erg bijzonder is terwijl er bijvoorbeeld hier op het forum een aantal mensen zijn die echt prachtige foto's schieten.

Maar eigenlijk zou ik dus ook een probleem zijn. Stel ik maak foto's die kwalitatief goed genoeg zijn (is nog lang niet zo dus vrees niet) dan zou ik ook voor toegang met een groepje en wat drinken graag foto's komen maken alleen maar om ook eens foto's te maken op een groter feest en niet alleen op kleinere feesten en in discotheekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:46:
Je hebt gelijk maar ligt het dan aan de organisaties of juist aan al die mensen die het dus wel "gratis" komen doen.

Als de organisaties gratis voldoende kwaliteit kunnen krijgen waarom zouden ze dan nog betalen?

Probleem is alleen dat naar mijn mening de kwaliteit van de foto's niet zo heel erg bijzonder is terwijl er bijvoorbeeld hier op het forum een aantal mensen zijn die echt prachtige foto's schieten.

Maar eigenlijk zou ik dus ook een probleem zijn. Stel ik maak foto's die kwalitatief goed genoeg zijn (is nog lang niet zo dus vrees niet) dan zou ik ook voor toegang met een groepje en wat drinken graag foto's komen maken alleen maar om ook eens foto's te maken op een groter feest en niet alleen op kleinere feesten en in discotheekjes.
En precies daarom kijken ze niet zo snel meer naar goede betaalde fotografen omdat er genoeg mensen zoals jij zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik ook met dat ik onderdeel zou zijn van het probleem. Ik vind het leuk om naar feesten te gaan en om te fotograferen. En als ik het gevoel heb dat ik daar voldoende kwaliteit voor kan afleveren wil ik dat ook best eens combineren.

En wat is dan de manier om dat voor elkaar te krijgen tegenwoordig: tegen een geringe vergoeding werken. En waarom niet ik doe het voor de lol, het is niet mijn werk.

En denk dat het nu eenmaal zo is en dat je niet meer van het grote aanbod mensen afkomt die het tegen die lage vergoeding willen doen. Daar kwam dus ook het idee van de 2 soorten fotografen vandaan maar zoals al aangegeven werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Neuh, als je op zo'n feest kan fotograferen moet je het zeker doen.... Waarom niet?

Ik zie (party)fotografie een beetje zoals het webdesign van 7 jaar geleden;iedereen kon en wilde het, iedereen deed het voor 5 euro per uur. Nu 7 jaar later zijn al die buurjongentjes/neefjes er niet meer en is webdesign naar een veel hogerniveau getild waar al die buurjongentjes van vroeger niet meer tegenop kunnen. Kortom; uiteindelijk is er gewoon sprake van natuurlijke selectie; de zwakke vallen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup, uiteindelijk gaat het je tegenvallen als je kwaliteit wilt leveren. Een feestje als Sensation kost je gewoon een weekend. Voorbereiden, reizen, nacht schieten, spullen selecteren, nabewerken en nog ff vlot uitleveren ook. Om vervolgens maandag gewoon weer op je daytime job te staan zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik denk dat er wel degelijk soms te makkelijk mensen worden toegelaten. Als ik soms zie voor welke sites er foto's worden gemaakt dan snap ik niet dat die mensen worden toegelaten.

Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat de grotere organisaties het geld niet er voor over hebben om in ieder geval ook een aantal top fotografen rond te laten lopen op hun paradepaardjes.

@Neographikal:
Als ik kijk wat een tijd ik steek in het maken van foto's in een klein discotheekje dan kan ik me goed voorstellen wat een tijd het op een groot feest kost. Dit kost snel een uurtje of 2 en dan gaat het om misschien 200 foto's. Ik zal wel een stuk langzamer zijn als mensen die het vaker doen maar neem aan dat de aantallen genomen foto's op een groter festival ook aanzienlijk hoger liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:33:
Denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik denk dat er wel degelijk soms te makkelijk mensen worden toegelaten. Als ik soms zie voor welke sites er foto's worden gemaakt dan snap ik niet dat die mensen worden toegelaten.
Als je kijkt naar de truuk die UDC nu probeert uit te halen, dan zie je wel hoever een organisatie kan zakken. Niet alleen in achting, maar ook in de manier waarop ze met mensen, die voor hen feitelijk reclame maken, omgaan. Persoonlijk vind ik het werkelijk een blamage.
Maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat de grotere organisaties het geld niet er voor over hebben om in ieder geval ook een aantal top fotografen rond te laten lopen op hun paradepaardjes.
Als ik kijk naar de grootste organisaties in Nederland, dan vind ik persoonlijk dat er al teveel fotografen rondlopen op hun feesten, UDC uitgezonderd vanwege een compleet gebrek aan geld en moraal. ID&T had op sensation 6 fotografen, Q-Dance op Defqon.1 meer dan 8. (Die voor de organisatie werken!)
Ik denk dat de verdeling dus anders moet: een paar fotografen voor het lastige werk: DJ's, licht, overzichten. En een boel voor peoplepics, want daar moet je er en veel van hebben en dat is relatief een stuk eenvoudiger. Bovendien zullen de ervaren fotografen veel beter weten hoe met een DJ/DJ Booth/podium om te gaan dan de onervarenen (en dat mag wat mij betreft zo blijven).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een hele pagina zonder foto's :( . Waar blijft het jongens, niet praten maar foto's schieten :9 (Ik lees hier overigens al een hele tijd, wat een kwaliteit hier!!!)

edit:
@floris: Misschien beetje verkeerd begrepen, ik bedoelde het als grapje, vandaar ook de :9 . Maar dat van de kwaliteit is geen grapje. Overigens is de discussie hier altijd ook van niveau :) .

[ Voor 38% gewijzigd door Aloys op 10-07-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Aloys: veel discussie op het moment. Heb nog plaatjes op de vorige pagina gezet (en die zijn van afgelopen zaterdagnacht notabene!)

Ach, wat maakt het ook uit :P

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3268-189.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3295-193.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3249-187.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3235-185.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3220-184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3185-177.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3181-176.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3159-172.jpg
Yeahyeah niet scherp enzo
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3134-167.jpg
Meest hoerige DJ-booth ever
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3104-158.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3018-144.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N3006-142.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N2957-130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N2952-128.jpg

Ik weet niet wie dat uitzoekwerk gedaan heeft bij ID&T, maar ik vind het vrij vertieft :X

[ Voor 82% gewijzigd door Floor-is op 10-07-2007 22:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Aloys schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:58:
Een hele pagina zonder foto's :( . Waar blijft het jongens, niet praten maar foto's schieten :9 (Ik lees hier overigens al een hele tijd, wat een kwaliteit hier!!!)
Eens, ziet al een tijdje geen platen van Gerard meer :o :9 Benieuwd, benieuwd wat die nog rondgekiekt heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door allstarted1 op 10-07-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Zo, om me ook in de discussie te mengen; ik ben één van de fotografen die afgelopen zaterdag op Ground Zero stond in Bussloo en heb inderdaad zo'n contract getekend. Ik wordt ingehuurd door een 3e partij en heb samen in overleg met hen besloten het contract te tekenen en na het evenement de foto's beschikbaar te stellen...

Echter is het voor de mensen die het puur hobby-matig doen natuurlijk erg schraal dat die de foto's bechikbaar moeten stellen - zelf voor alle kosten opdragen - en een organisatie achter hun rug om daarop verdiend.. Ik heb ze dan ook medegedeeld dat ze echt absoluut dik gematst zijn..

Er zullen zat fotografen zijn geweest die het niet hebben gedaan, maar als ik afspraken maak dan kom ik die na, ongeacht of ik het nu met de 'regels' eens ben of niet. Er liepen zaterdag iets like 15-20 fotografen rond (overkill) waarvan iedereen de foto's zou moeten inleveren... Uiteindelijk is er één persoon die al die foto's mag gaan selecteren, 'bewerken' en online mag gooien maar volgensmij is dat gewoon veel te veel en totaal on-efficient. :?

Ground Zero, 2007
Anyway, bij een hoop (inhoudelijk en érg belangrijke) tekst van een aantal, waar goed gediscussieerd wordt horen natuurlijk ook plaatjes..hierbij een aantal van mijn foto's die ik heb geschoten..

#1 - Ground Zero
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1744.jpg

#2 - Junk?
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1799.jpg

#3 - Proteus
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1854.jpg

#4 - Proteus
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1856.jpg

#5 - DJ
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1918.jpg

#6 - Abraxas
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_1935.jpg

#7 - Portret
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_2137.jpg

#8 - Portret
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_2246.jpg

#9 - Kermislampje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_2380.jpg

#10 - T-Shirtje..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/07/07/20070707_GroundZero/20070707_gz_2410.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Mittnick, mooie platen. Alleen #4 vind ik iets erbuiten vallen persoonlijk; vrij donker :)

#5 & #6 vind ik wel erg lekker _/-\o_

En 8 de ogen van die meid! :>

[ Voor 11% gewijzigd door allstarted1 op 10-07-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:25:
Neuh, als je op zo'n feest kan fotograferen moet je het zeker doen.... Waarom niet?

Ik zie (party)fotografie een beetje zoals het webdesign van 7 jaar geleden;iedereen kon en wilde het, iedereen deed het voor 5 euro per uur. Nu 7 jaar later zijn al die buurjongentjes/neefjes er niet meer en is webdesign naar een veel hogerniveau getild waar al die buurjongentjes van vroeger niet meer tegenop kunnen. Kortom; uiteindelijk is er gewoon sprake van natuurlijke selectie; de zwakke vallen af.
Haha, de natuurlijke selectie idd. Ik merk dat veel mensen het doen vanwege de extra aandacht die ze krijgen tijdens het shooten. Maar op den duur weet je ook dat er eigenlijk alleen maar een hoop camera geile meiden op je af komen waar je die aandacht van krijgt. Zodra je camera weg is is opeens die aandacht weg. En uberhaubt, hoe lang ga je zoiets volhouden? Dure gear betalen, je ziet het slijten en feestjes aflopen met je camera, terwijl je niet echt lekker met vrienden kunt stappen. Op den duur word het gewoon werk en je zult jezelf moeten blijven ontwikkelen. Wat ook weer tijd en energie kost. Diegene die het om de aandacht is te doen of om het plezier zullen het dikwijls niet lang volhouden. En wellicht sommige pro's ook niet. Ach ja, de natuurlijke selectie :P. Door organisaties zoals UDC zal het alleen maar bespoedigd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Aloys schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:58:
Wilde dus speciaal voor jou wat foto's online zetten, maar Floris en Mittnick zijn me dus te snel af. Achja, hier dan alsnog wat baggershots van afgelopen zondag; ik kan je vertellen dat als je met Floris op stap bent dat je dan dus NIET serieus kan fotograferen :P

#1 : Kom maar op met die TR!
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd029_600.jpg

#2 : Tja.. is het wat? (niet de foto)
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd077_600.jpg

#3 : L2P-stijl
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd097_600.jpg

#4 : Foac/FVS-stijl
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd114_600.jpg

#5 : Hier ben ik dus bijna iedere zondag
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd129_600.jpg

#6 : Lasertjes in een strandtent. Gepikt van Sensation?
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jul/20070708_sd172_600.jpg

Dus... goed... mag ik nu weer heel lang niets meer posten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okay, we willen plaatjes, dat gaat geregeld worden. Aankomende week ben ik vijf dagen onder de pannen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:42:
Okay, we willen plaatjes, dat gaat geregeld worden. Aankomende week ben ik vijf dagen onder de pannen :X
Wie zegt dat we plaatjes van jou willen dan? :P

Maar vertel! Wat staat er in de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zomerfeesten Nijmegen :) Vijf avonden in de vaste tent, maar ik ga vast nog even een rondje maken :P Eens zien of ik deze keer zonder kleerscheuren door de menigte kom en bij de Matrixx binnen ga wandelen :)

[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 10-07-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:57:
Zomerfeesten Nijmegen :) Vijf avonden in de vaste tent, maar ik ga vast nog even een rondje maken :P Eens zien of ik deze keer zonder kleerscheuren door de menigte kom en bij de Matrixx binnen ga wandelen :)
Dan kom ik je misschien wel tegen... Ik ben er in ieder geval dit weekend. (Als ik nog iets over mijn accreditatie hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Neo, ik ben ook in Nijmegen volgende week. Twee dagen stappen en sowieso de intocht van m'n pa met z'n groep fotograferen. Wat ga jij zoal doen? :*)

@ Gerard #5 vind ik echt een heerlijke plaat! O+ En nee, blijven posten! :P

[ Voor 6% gewijzigd door allstarted1 op 10-07-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

allstarted1 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:15:
Wat Sneakerz betreft, het ligt er denk ik aan waar je komt...in Eindhoven laatst op het Sneakerz Stad Festival ging iedereen wel redelijk los, ondanks het k*tweer, maar in A'dam en omstreken is het nu al een langerlopend concept :) Sidney Samson vind ik sowieso niet al te top....:( Meestal is hij de afsluiter en wordt het een mini-herhaling van wat de voorgaande draaitafelgangers er al op gespind hebben....
Hoorde van vrienden dat ze de avond daarvoor kwa platenkeuze nagenoeg dezelfde set van sidney samson hoorden... Zegt ook al een hoop lijkt me. Dan wíl je gewoon een DJ niet vaak horen draaien....

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 10-07-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

jules schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:37:
[...]

Hoorde van vrienden dat ze de avond daarvoor kwa platenkeuze nagenoeg dezelfde set van sidney samson hoorden... Zegt ook al een hoop lijkt me. Dan wíl je gewoon een DJ niet vaak horen draaien....
offtopic:
Dat syndroom heb ik nu ook.... :9 Ik heb meer met Erick E _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Sidney Samson (en Fedde) is een producer een niet echt een DJ. Z'n plaatjes zijn rete strak. Punt is alleen dat als je nummers maakt, dat je dan ook wil draaien omdat je contact wil hebben met je publiek.

Andersom werkt het ook; een DJ die plaatjes wil produceren. Dit is iets logischer omdat je met goede platen nou eenmaal sneller naam krijgt. Daarnaast levert produceren veel meer op dan plaatjes draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Wie was die fotograaf op Sensation die nou per se ons op de foto moest hebben? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.exigence.nl/meuk/IMG_5399C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Exigence schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:55:
Wie was die fotograaf op Sensation die nou per se ons op de foto moest hebben? :P

[afbeelding]
Aan de foto te zien, niet iemand van hier....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
allstarted1 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:03:
[...]
Geschoten met een Canon PowerShot A95...

[ Voor 4% gewijzigd door pvdplanet op 11-07-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:43:
Sidney Samson (en Fedde) is een producer een niet echt een DJ. Z'n plaatjes zijn rete strak. Punt is alleen dat als je nummers maakt, dat je dan ook wil draaien omdat je contact wil hebben met je publiek.

Andersom werkt het ook; een DJ die plaatjes wil produceren. Dit is iets logischer omdat je met goede platen nou eenmaal sneller naam krijgt. Daarnaast levert produceren veel meer op dan plaatjes draaien.
Ik heb es verbaasd staan kijken hoe Fedde aan't draaien was, zo perfectionistisch. En lekker. Maar idd, hun bekendheid kwa naam hebben ze met name gekregen doordat ze produceren. Voor een goed vergelijk zou ik Fedde nog een paar keer moeten horen. Wel grappig om te zien dat de meesten (zo niet allemaal) uit de 1Management stal ook produceren. Om maar meer succesvol te zijn in het wereldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:42:
[...]

Ik heb es verbaasd staan kijken hoe Fedde aan't draaien was, zo perfectionistisch. En lekker. Maar idd, hun bekendheid kwa naam hebben ze met name gekregen doordat ze produceren. Voor een goed vergelijk zou ik Fedde nog een paar keer moeten horen. Wel grappig om te zien dat de meesten (zo niet allemaal) uit de 1Management stal ook produceren. Om maar meer succesvol te zijn in het wereldje ;)
Euh, ik vind Fedde dus NIET kunnen draaien en daar zijn sommige van z'n collega's het met me eens.
Waarom is het grappig om te zien dat de mensen van 1M ook produceren? Daar worden ze bijna op geselecteerd. Als DJ zijnde moet je tegenwoordig wel kunnnen produceren wil je "bekend" worden. Al zijn daar uitzonderingen op; BTK, Johnny de Mol, Fedor, Hitmeister D etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

GerardHenninger schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:46:
[...]

Euh, ik vind Fedde dus NIET kunnen draaien en daar zijn sommige van z'n collega's het met me eens.
Waarom is het grappig om te zien dat de mensen van 1M ook produceren? Daar worden ze bijna op geselecteerd. Als DJ zijnde moet je tegenwoordig wel kunnnen produceren wil je "bekend" worden. Al zijn daar uitzonderingen op; BTK, Johnny de Mol, Fedor, Hitmeister D etc etc.
Jup, Fedde is inderdaad minder. Persoonlijk loop ik wel warm voor Erick E, Laidback Luke en op Nopeisdope XL vond ik Marc Benjamin een heerlijke verassing! _/-\o_

Blijf het wel jammer vinden dat tegenwoordig de eigen producties zo commercieel worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, als ik fotografeer ben ik gewoon minder met muziek bezig. Als ik aan't stappen ben heb ik daar gewoon veel meer oor naar. Zelfs als ik aan't kletsen ben. Moet hem dus gewoon nog een tweede/derde kans geven.

BTK kon bij mijn weten ook produceren, of was er iig wel eens mee bezig. Marc Benjamin is het broertje van Lady ja ja, B. Dat soort dingen helpen ook ;). Daarnaast staat ie ook steevast gepland op NopeIsDope wat ook goed bekend staat. Tsja, dan gaat het ook hard met je naam. Al ben ik nooit echt gecharmeerd geweest van z'n sets, op z'n laatste na. Maar ja, da's natuurlijk ook weer een kwestie van smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mittnick: Super foto's! Die van abraxas, damn ik had last van alle rook, maar is bij jouw weinig van te zien. Da's die foto die inflitste zeker?

Ik heb akkoord voor Sensation Black, ook eerst een contract ondertekenen en faxen. Ik ga zelf niet, maar stuur Opgezetfan (op DPZ wel bekend ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:46:
[...]

100% eens, wel meer van de DJ's met bekende plaatjes zuigen live een partij... Ik noem een Olaf Bazovki (of hoe je het ook mag schrijven), Tiesto (sahaaaiiii terwijl ISOS altijd top is) en een Jean (behalve als 'ie een keer nuchter is). Ze kunnen vaak prima produceren though. Luke is goede shit en Erick E normaal ook (Sensation set was duf though). Eén van de beste? Ome Don :9 Paul van Dyk :9 Deep Dish :9 Guetta :9

Van de kleinere DJ's blijf ik fan van La Ona, draait super en het is werkelijk een supervriendelijke meid. Ik heb d'r nu een keer of vijf meegemaakt, telkens weer top :) Als je van een show wilt genieten moet je Johnny Kelvin eens gaan bekijken. Ik heb op het feest van G werkelijk met verbazing naar die gozer staan kijken :D
jules schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:01:
Mja, als ik fotografeer ben ik gewoon minder met muziek bezig. Als ik aan't stappen ben heb ik daar gewoon veel meer oor naar. Zelfs als ik aan't kletsen ben. Moet hem dus gewoon nog een tweede/derde kans geven.
Ik heb het juist exact andersom: als ik die cam bij me heb sta ik veel meer open voor alles en ook voor de muziek 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 11-07-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:18:
@Mittnick: Super foto's! Die van abraxas, damn ik had last van alle rook, maar is bij jouw weinig van te zien. Da's die foto die inflitste zeker?
Thanks...over dat inflitsen, dat klopt. Normaal ben ik niet zo van het inflitsen bij DJ-Shots omdat ik van mening ben dat het erg veel sfeer wegneemt, maar hier kon ik niet anders..:)
jules schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:01:
Als ik aan het werk ben krijg ik érg weinig mee van de muziek...je let op de expressie van zowel artiesten als bezoekers en uiteraard let je op de 'climax' in een set ivm met het schieten van handjes, overzichten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:40:
[...]

#5 : Hier ben ik dus bijna iedere zondag
[afbeelding]
70708_sd172_600.jpg"]afbeelding[/url]]
Waarom is er in België zo niks op zondag? :(
Knappe kleuren Gerard!

Nog steeds aan de slag in Lightroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mittnick schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:16:

Als ik aan het werk ben krijg ik érg weinig mee van de muziek...je let op de expressie van zowel artiesten als bezoekers en uiteraard let je op de 'climax' in een set ivm met het schieten van handjes, overzichten etc.
Juistem, ik ook. Highlights noem ik ze zelf ;). Word wel eens gevraagd door een DJ hoe een set was. Maar omdat ik op totaal andere dingen let heb ik daar compleet geen idee van. Terwijl als ik aan't dansen ben hoor ik iedere fout zowat. Als beats niet tegelijkertijd lopen, of maten verkeerd in elkaar gemixt worden, dan denk ik; wat is ie nou weer aan't prutsen :X. Ik pak een vibe mee, maar als er een plaat tussenzit die minder lekker loopt of minder goed past in die set, dan is mijn dansstemming ook tijdelijk verminderd. Als je aanvoelt dat er een highlight komt, maar hij word niet nog eens een beetje onderstreept maar bot afgekapt, dan is dat bij mij ook een domper... Gemiste kans voor de DJ in dat geval.

Vanwege het op zoek zijn naar expressie (mensen die lol hebben), maak ik dikwijls een avond heel anders mee dan het gros van de mensen. Ik kan het uber naar m'n zin gehad hebben, terwijl anderen bijv de gehele avond enorm bout hebben gevonden.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Waarom is er in België zo niks op zondag? :(
In party land is het zoeken naar gaten in de markt; pak een Sneakerz; zondag avond tot niet al te laat, zodat je de volgende dag nog enigszins toonbaar op je werk komt.
Zondag, dat wat vroeger (als ik m'n ouders goed begrepen heb) dé stap avond was, die bij velen nu verplaatst is naar de zaterdag, is her en der nog steeds de stapavond. Ik weet dat op sommige plaatsen in het zuiden (Swalmen/Reuver) er nog steeds een stapavond is in een lokale kroeg/grandcafe/zuipstal. Ben er ooit een zwarte zondag geweest, maar weet me er niet veel meer van te herinneren (guess why :P)

Ook voor de wat oudere lui (30+, of wellicht iets daaronder) zijn er op zondag juist dé feesten. Pak een Sundea @ Escape, T-dansant, een willekeurige Panama op zondag. Als ik daar rondloop voel ik me daadwerkelijk een jong guppie.

Genoeg feesten en dus ideeën. Wellicht kun je zelf eens iets beginnen? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door jules op 11-07-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

allstarted1 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:03:
[...]

Dit was dan ook niet de foto die eruit kwam rollen :P Daar ben ik nou juist naar op zoek, dit is een eigen crappy foto om te laten zien wie er nou op die foto zouden moeten staan :P Schnapez vouz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het weekend volgen mijn eerste partyshots, want m'n toegang voor de Vierdaagse Feesten is geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:21:

Ik heb het juist exact andersom: als ik die cam bij me heb sta ik veel meer open voor alles en ook voor de muziek 8)7
De cam is jouw drugs? :)

Lijkt me ook wel bevordelijk voor de output :P

Wat betreft de DJ's is zeker zo dat een aantal DJ's die prima kunnen produceren qua draaien behoorlijk tegen kunnen vallen..
En je hebt DJ's die echte retestrak kunnen draaien, maar weinig of niets produceren..en als ze dan wat produceren, soms is het dan super, maar soms ook echt niet in lijn met wat een goeie producer kan :) (Loop ook al wat langer in de dancescene rond ;) niet als fotograaf though, meer als kritisch publiek en hobby-zolder-kamer-plaatjesdraaier :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

neographikal schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:21:
[...]

100% eens, wel meer van de DJ's met bekende plaatjes zuigen live een partij... Ik noem een Olaf Bazovki (of hoe je het ook mag schrijven), Tiesto (sahaaaiiii terwijl ISOS altijd top is) en een Jean (behalve als 'ie een keer nuchter is). Ze kunnen vaak prima produceren though. Luke is goede shit en Erick E normaal ook (Sensation set was duf though). Eén van de beste? Ome Don :9 Paul van Dyk :9 Deep Dish :9 Guetta :9
Euhm Jean kan alleen draaien als hij nuchter is en eerlijk gezegd: achterlijk goed ook. Jammer alleen dat hij nogal van de stimulerende middelen is (welke weet ik niet precies, naast de Vodka dan :P)
Van de kleinere DJ's blijf ik fan van La Ona, draait super en het is werkelijk een supervriendelijke meid. Ik heb d'r nu een keer of vijf meegemaakt, telkens weer top :) Als je van een show wilt genieten moet je Johnny Kelvin eens gaan bekijken. Ik heb op het feest van G werkelijk met verbazing naar die gozer staan kijken :D
De kleinere DJ's kom ik niet veel tegen, maar ben wel soort van fan aan het worden van Louke50 :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
jean produceert ook niet, die koopt zn plaatjes in ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Floris schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:26:
[...]

Euhm Jean kan alleen draaien als hij nuchter is en eerlijk gezegd: achterlijk goed ook. Jammer alleen dat hij nogal van de stimulerende middelen is (welke weet ik niet precies, naast de Vodka dan :P)
Door de feesten waar ik geweest ben, en waar anderen geweest zijn waar Jean draaide, noemen wij hem eigenlijk de enige echte Master-of-F*ck-Ups :O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
* Timo knippert vrijdag weer in Bozzini *O*

* Timo zwaait naar byontix :w Ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Mischien kunnen we nog wat van elkaar leren ;) :) of ik kan kwijlen op je 5D

[ Voor 41% gewijzigd door Timo op 11-07-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Voor het eerst sinds tijden een fatsoenlijke camera in m'n handen gehad zaterdag, was wel leuk weer! Gelijk een camera gekocht vandaag..

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/white2007/01-600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/white2007/02-600.jpg

Zelfde hoek, ander sfeertje (klik voor vergroting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

tipje:

* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Obi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:23:
Voor het eerst sinds tijden een fatsoenlijke camera in m'n handen gehad zaterdag, was wel leuk weer! Gelijk een camera gekocht vandaag..

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuke shots Obi :)
wat voor cam heb je gekocht?
En met wie zijn cam heb je deze gemaakt? Die van floor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Paxlie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:32:
[...]

Leuke shots Obi :)
wat voor cam heb je gekocht?
En met wie zijn cam heb je deze gemaakt? Die van floor?
Deze zijn allebei met een D20 van een collega van me gemaakt, heb ook nog wat met een nikon van de baas geschoten (vette lens erop), maar is niet echt de shit uitgekomen..
Heb een D30 aangeschaft vandaag met een paar vette lenzen, gelukkig nog wat tips van m'n fotografen gehad, anders had ik vast rommel gekocht... :P Even op Black kijken of ik er nog iets uit kan krijgen...

PS. moet nog wel f wat tips krijgen van de pro's zaterdag, laatste keer dat ik foto's maakten op een feestje was nog met een Sony 505, als ik de pocketcamera's voor fun die ik versleten heb niet meereken.

[ Voor 59% gewijzigd door Obi op 11-07-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Je 2e shot is zeker nice :) Maar wat ik me nu even stiekem afvraag is hoe je binnenkomt... het komt niet op me over alsof het dagelijkse kost is, en een feest als sensation als 'instapper'.... tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kijk eens naar dat mooie logo dat hij als icon gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
jadjong schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:04:
Kijk eens naar dat mooie logo dat hij als icon gebruikt ;)
Mjah, maar dat kan ook 'fanboy' gedrag zijn ;) als ik morgen een BMW-logo neem wil dat ook niet zeggen dat ik er werk. Ik had het wel verwacht, ook gezien zijn homepage, maar was toch ook even benieuwd naar het antwoord van Obi zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Obi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nette pics! Maar om een Nikon D20 nu een fatsoenlijke camera te noemen? Zie die ruis..;)

Goede keuze dat je voor de 30D hebt gekozen.. je bent dus van plan (weer) meer foto's te gaan nemen op de evenementen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Obi: Ik neem je wel mee op stap, kunnen we gelijk uit de catwalk schieten ;)

Oh en resize die 2e plaat ff naar iets van ±600 pixels breed ajb :P

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 11-07-2007 23:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Henk schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Mjah, maar dat kan ook 'fanboy' gedrag zijn ;) als ik morgen een BMW-logo neem wil dat ook niet zeggen dat ik er werk. Ik had het wel verwacht, ook gezien zijn homepage, maar was toch ook even benieuwd naar het antwoord van Obi zelf :)
Ben ook een fan hoor, misschien wel een van de grootste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Floris schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:11:
Obi: Ik neem je wel mee op stap, kunnen we gelijk uit de catwalk schieten ;)

Oh en resize die 2e plaat ff naar iets van ±600 pixels breed ajb :P
Je bedoelt dat ik jou mee op stap mee moet nemen om in de catwalk te komen ;) Maar we hebben een deal. We gaan wel even een 'leuk' rondje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Obi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:14:
[...]

Je bedoelt dat ik jou mee op stap mee moet nemen om in de catwalk te komen ;) Maar we hebben een deal. We gaan wel even een 'leuk' rondje lopen.
Ik bel je morgen wel ff, want er is nog een plannetje naast dat andere ding waar ik je over belde gister. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Floris schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:16:
[...]

Ik bel je morgen wel ff, want er is nog een plannetje naast dat andere ding waar ik je over belde gister. :)
*kuch*slowchat potverdorie! :P*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Argh, ik post wel weeeeer een plaatje dan :P

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/SensationWhite07/_F6N2405-14.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 11-07-2007 23:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Obi, was dat niet die ene keer dat jij ergens bij de techniek stond, ik daar naar binnen liep, op de hekken ging staan. Jij ergens verbaast stond te kijken vanachter je schermen en ik het volgende shot maakte;

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-12-03jaarbeurs/jules_Thunderdome_20051203_038.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

jules schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:53:
Obi, was dat niet die ene keer dat jij ergens bij de techniek stond, ik daar naar binnen liep, op de hekken ging staan. Jij ergens verbaast stond te kijken vanachter je schermen en ik het volgende shot maakte;

[afbeelding]
Ik kijk niet snel ergens van op hoor.. maar zou zomaar met een verbaasde blik de wereld in kunnen kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Floris schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:55:
Argh, ik post wel weeeeer een plaatje dan :P

[afbeelding]
ik zie die lens op de achtergrond zo naar beneden denderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Niet de dame, maar de kerel ernaast was er op aan het letten voor me. Wel echt vre-se-lijk typisch dat dat nou precies hetgeen is dat je opvalt :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Floris schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:12:
Niet de dame, maar de kerel ernaast was er op aan het letten voor me. Wel echt vre-se-lijk typisch dat dat nou precies hetgeen is dat je opvalt :X
als je miss nine op de foto gezet had was het me niet opgevallen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55
addictive schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:08:
[...]

ik zie die lens op de achtergrond zo naar beneden denderen :X
:N Daar heb ik ervaring mee :$

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Oh! on Tour - Oostende
Komende weken ben ik er nog een paar keer...

1) Casino Oostende Vestiaire
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1080/762967784_5694159c9b_o.jpg

2) MC & Lasers
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1171/762127859_a1fd23a093_o.jpg

3) The Oh! on Tour
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1018/762975178_ca1a5a045b_o.jpg

4) Sfeerplaatje
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1344/762157037_125dbf1b79_o.jpg

5) Binum
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1178/762155305_faf79a7cf7_o.jpg

6) Mc, had scherper gemogen...
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1220/763041780_561161869b_o.jpg

7) Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1330/762184899_37659cd633_o.jpg

8) Deco, hoe was de vangst?
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1109/762107373_a7c3cd0857_o.jpg

9) Jong, maar ni slecht... :9~
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1402/762160253_29f552df48_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherpe platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:17:
The Oh! on Tour - Oostende
Komende weken ben ik er nog een paar keer...
Hebben ze het ding eindelijk verbouwd? Mag er zeker wezen iig als ik die eerste pica zie!

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.

En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)