[Ervaringen] Partyfotografie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 24.332 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190723

Mooi spul Denief, vooral die Villain ging compleet los in Lille.
Om nog ff constructief op Hos te reageren ben ik ff wat verder in mijn stats gedoken.
Die 50.000 pageviews zijn enkel human traffic, bots en spiders genereren ook nog ruim 10.000 pageviews per dag.
Referrers deze maand zijn er meer dan 1.200 aangezien dat de max is die het programma weer kan geven.
Nix ten nadele van ID&T, maar mijn site heeft meer pageviews dan ID&T per maand, en ik maak nu dus nog niet eens foto's op de echt grote evenementen.
Tijdens het bekijken van de referrers kwam ik ook nog wat Fransen tegen die mijn site afzeikten, jullie staan niet alleen als kuikens bashers!
http://koyagab.free.fr/Fo...orumid=45&id=11258&page=1
Overigens vind ik zelf dat ik maar 1 goede foto heb gemaakt in Lille en dat is deze:
http://www.kuikens.com/pi...age.php?album=346&pos=303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 190723 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:06:
Om nog ff constructief op Hos te reageren ben ik ff wat verder in mijn stats gedoken.
Die 50.000 pageviews zijn enkel human traffic, bots en spiders genereren ook nog ruim 10.000 pageviews per dag.
Referrers deze maand zijn er meer dan 1.200 aangezien dat de max is die het programma weer kan geven.
Nix ten nadele van ID&T, maar mijn site heeft meer pageviews dan ID&T per maand, en ik maak nu dus nog niet eens foto's op de echt grote evenementen.
Tijdens het bekijken van de referrers kwam ik ook nog wat Fransen tegen die mijn site afzeikten, jullie staan niet alleen als kuikens bashers!
Overigens vind ik zelf dat ik maar 1 goede foto heb gemaakt in Lille en dat is deze:
Maar hoe weet je dan zo zeker dat je meer pageviews hebt dan ID&T/MTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

pageviews blijf ik een heel erg subjectief gegeven vinden ook al weet je de bots eruit te filteren.
het hangt er ook van af hoe je website is opgebouwd hoeveel pageviews je genereerd van een bezoeker.
ik weet daarom ook niet of je daarom zomaar de vrijgegeven statistieken van id&t zomaar naast kuikens kan plaatsen ook al denk je dat je over hetzelfde praat.het is echt appels met peren vergelijken als je niet alle statistiekdata in een database naast elkaar kan vergelijken met hetzelfde analyse pakket en dan ook nog kijkt hoe de site is opgebouwd qua paginastructuur

en dan nog wat boeit het }:O ik ga mijn positie niet bepalen adv statistieken maar aan de hand van positieve (en of negatieve ) reacties die ik binnen krijg op mijn site of telefoon of vind via de opmerkingen geplaatst in de referrers :)

ps kent er iemand per ongeluk spaans of portugees ? want hier kom ik niet uit of het positief of negatief is de opmerkingen :X
http://foro.trancemuta.com/viewtopic.php?t=755

je hebt nu kennelijk per ongeluk een bash refferer gevonden, hoeveel referrers heb je waarbij je fotos de hemel in worden geprezen ??

Daarom heb ik het ook maar zelf geprogrammeerd in php/mysql
daar kijk ik zelf ook puur naar hoeveel gebruikers ik op mijn site heb gehad aan de hand van hostnaam of ip adres (bij sommige kabelproviders wisselt de hostnaam ook nog continue waardoor het toch geen unieke bezoekers zijn)
verder zijn referrers (vooral ook door linkjes op got) ook nogal irritant aangezien hetzelfde linkje 10 keer kan voorkomen in de refferers door dynamische opbouw van de pagina op got. 8)7

moet nog wat programmeren zodat ik alleen de hoofdurl krijg ipv elke topic 10 keer }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-06-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Met mijn houtje-touwtje spaans kwam ik er op uit dat de meeste mensen het feest iig kwa setting, aankleding etc. mooi vonden, of de sfeer ook mooi was kan ik zo 1,2,3 niet vinden (maar het blijft dan ook gewoon zelf-aangeleerd-brak-spaans dat ik beheers :+ ). Én de foto's worden gaaf gevonden :P
buenas fotos
uyy.. muy buenas fotos
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 27-06-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 12:36

Blerf

VroomVroom

GerardHenninger schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Maar hoe weet je dan zo zeker dat je meer pageviews hebt dan ID&T/MTV?
Dat wil ik dan ook wel weten......

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hos heeft helemaal gelijk dat het voor een deel appels met peren vergelijken is, dat je dynamische IP adressen hebt etc, daarom hanteer ik als bezoekersstats de human pageviews, zeker grotere sites hebebn wel veel bezoekers, maar die klikken gelijk weg als de homepage te langzaam laadt etc.
Pageviews geven het aantal bezoekers x de nuttigheid die ze van een site vonden weer.
Overigens gebruikte ik dit als bron om stats van bepaalde grote sites te gebruiken, deze pagina wordt bijnadagelijks bijgewerkt en ik varwacht dus ook redelijk kloppende info als je ziet wat voor een belachelijke tarieven die lui hanteren....
http://www.webads.nl/pdf/data/wanetworks/ratecard/get

Die Spanjaarden vonden het mooie foto's, een mooi feest en jouw pics waren lekker groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
* Timo is stiekem jaloers op Hos

Veel plezier op Fusion Festival! :w d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fooker schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:31:
* Anoniem: 167065 is stiekem jaloers op Hos

Veel plezier op Fusion Festival! :w d:)b
nop ik ga toch niet naar fusion toe in oost duitsland. werd iets te druk met werk en de daarop volgende vakantie :'( , sonica in italie staat nog wel op de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:48:
[...]

nop ik ga toch niet naar fusion toe in oost duitsland. werd iets te druk met werk en de daarop volgende vakantie :'( , sonica in italie staat nog wel op de planning :)
ja zeg :( Veel plezier in italië dan.

daar zou ik ook wel naar toe willen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 27-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fooker schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:
[...]

ja zeg :( Veel plezier in italië dan.

daar zou ik ook wel naar toe willen :D
nou wat let je :+

en thanks voor de vertalingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:31:
[...]

nou wat let je :+

en thanks voor de vertalingen :)
mn bankrekening denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:55:
[...]

jeetje je buffer al akelig vol ?? :o zo te horen wordt het tijd om over te stappen naar de MKIII ;) (schijnt dat gerard iets mede voor jou aan het regelen is in ruil voor 2 mkIII dus ik zou nog wachten met aankopen :Y) )

En ik ben benieuwd naar de showcase. :Y :Y :Y
Mijn buffer zat inderdaad vol, mede omdat ik met mijn linkerhand de sluiterknop moest bedienen, wat ik niet echt gewend ben. En net toen de buffer vol was wilde ik ff relaxen en om me heen kijken, maar toen vielen we al zegmaar, tijdens de daadwerkelijke sprong heb ik dus maar een paar foto's en van het nabouncen nog een paar. Volgende keer moet dat dus wat beter geregeld: langer onder de bak hangen, duidelijker communiceren wanneer we daadwerkelijk gaan springen zodat ik een vol buffer heb (en dus niet met zo'n bezorgd gezicht op de foto sta :D)

"Probleem" is dat ik voor de serie die ik wil maken, ik niet alleen kan gaan. Dus ik moet het zien af te stemmen met mijn medespringster. :P
Denk overigens niet dat die onvolgroeide kip de centjes heeft om uberhaupt over MkIII's na te denken, laat staan een stoomcursus van Gerard en mij.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 190723 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:26:
Hos heeft helemaal gelijk dat het voor een deel appels met peren vergelijken is, dat je dynamische IP adressen hebt etc, daarom hanteer ik als bezoekersstats de human pageviews, zeker grotere sites hebebn wel veel bezoekers, maar die klikken gelijk weg als de homepage te langzaam laadt etc.
Pageviews geven het aantal bezoekers x de nuttigheid die ze van een site vonden weer.
Overigens gebruikte ik dit als bron om stats van bepaalde grote sites te gebruiken, deze pagina wordt bijnadagelijks bijgewerkt en ik varwacht dus ook redelijk kloppende info als je ziet wat voor een belachelijke tarieven die lui hanteren....
http://www.webads.nl/pdf/data/wanetworks/ratecard/get
Niet om het een of ander, ik weet toevallig iets over de machines van ID&T (gezien ik die zelf in het rack heb staan schroeven). Die site deed way over de 20Mbit aan traffic (~13Mbit average) en dat is al zeker 2 jaar geleden. Dat is niet minder geworden kan ik je verklappen, zeker gezien ik begreep dat ze nu 4 of 5 machines nodig hebben om de boel draaiende te houden.
(Het broertje, Q-Dance, welke gefuseerd is met ID&T, doet nog veel meer op de piekdagen: >90Mbit)

En als we dan toch moeten gaan patsen: mijn site deed op een gegeven moment 230.000 unieke bezoekers per dag; nu jij weer :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1331/639372062_4f37261fac_o.jpg

Na al dat gelul over hits maar ff een fototje :)

Floor-is deze foto bedoelde ik voor in het dans magazine: http://farm2.static.flick...36868158_0615f12b00_o.jpg

Zal hem hier niet posten want is geen party pic :)

[ Voor 40% gewijzigd door Blerf op 27-06-2007 16:05 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwoele foto marty, maar ik krijg toch wel de indruk dat die zwoelheid mede door photoshop bepaald is en niet door de fotograaf op het moment van afdrukken ;) voorhoofd ziet er voor mij veels te egaal uit

of heb ik het mis ? }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-06-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:16:
zwoele foto marty, maar ik krijg toch wel de indruk dat die zwoelheid mede door photoshop bepaald is en niet door de fotograaf op het moment van afdrukken ;) voorhoofd ziet er voor mij veels te egaal uit

of heb ik het mis ? }:O
Heb je heel goed gezien :) heb haar huid behoorlijk bijgepoetst... het zag er beetje uit als of ze ongeveer een week had door gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marty26 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:18:
[...]

Heb je heel goed gezien :) heb haar huid behoorlijk bijgepoetst... het zag er beetje uit als of ze ongeveer een week had door gehaald....
terug naar de schoolbanken marty, als je fotosoeped moet je het ook wel dusdanig doen dat een fotosoepnitwit als ik het in ieder geval niet direct bemerk ;) je ziet direct dat er iets mis is en dat maakt het defacto dan ook meteen geen foto meer (voor mij dan :+ ) . kan je denk ik beter het origineel naar zwart wit of sapia trekken en wat ruis erin gooien of zo ;)

oh in ieder geval toch bedankt voor het fototje na al dat gelul over statistieken was dat meer dan welkom :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-06-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:22:
[...]

terug naar de schoolbanken marty, als je fotosoeped moet je het ook wel dusdanig doen dat een fotosoepnitwit als ik het in ieder geval niet direct bemerk ;) je ziet direct dat er iets mis is en dat maakt het defacto dan ook meteen geen foto meer (voor mij dan :+ ) . kan je denk ik beter het origineel naar zwart wit of sapia trekken en wat ruis erin gooien of zo ;)

oh in ieder geval toch bedankt voor het fototje na al dat gelul over statistieken was dat meer dan welkom :Y)
Het over done gedeelte was ook deboeling wel een beetje hoor. ivm die bril etc vond ik het wel grappig. Maar je hebt wel gelijk echt een foto is het niet meer....

Trouwens was jij het weekend nog op ruigoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Hercules24

Je hebt het steeds over pageviews. Maar zijn unieke bezoekers (ip's) niet belangrijker in de statistieken?

zucht, je bent ff een paar dagen uit de running (ziek, 40 graden koorts) en je hebt weer een hoop bij te lezen....

[ Voor 211% gewijzigd door jules op 27-06-2007 18:09 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 01:08

ppFreddy

gewoon Frederik

mooie foto's Denief, die laatste vind ik echt zalig!
alleen die eerste, dunno, die mist precies iets, maar ik weet niet wat... :P
(maar wie ben ik om te oordelen, ik zak door de grond van schaamte als ik mijn werk met het jouwe vergelijk...)

[ Voor 30% gewijzigd door ppFreddy op 27-06-2007 17:21 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jules schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:07:

Ik wilde zeggen, je kunt jezelf natuurlijk binnenkopen. Maar toen schoot me te binnen dat ik steeds vaker hoor dat men zich op events als persfotograaf moeten binnen kopen... In welke takken van sport is dat normaal?
Dan is het aanbod van fotografen zeker groter dan de vraag, of men wil controle houden over wat er gepubliceerd wordt. Partyorganisatie lijkt mij een vrij commercieële bedoeling om daar nou gratis reclame voor te gaan maken lijkt me niet echt handig, dan zal het wel de bedoeling zijn om mee te eten uit de ruif, je moet de kids toch van hun geld afhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@ajhaverkamp en anderen over het openstaan tov nieuwelingen in het topic

Ik ben het eens met wat floris zegt over dat je in't normale leven ook niet zomaar een groepje mensen kunt benaderen om hun het hemd van het lijf te vragen over hun beroep (en eventuele geheimen) waar ze zelf jarenlang voor hebben geploeterd om dingen te vissen. Maar ja, we zitten hier op GoT met z'n reglementen. Waarin ook staat dat je zelf moet laten zien dat je wat werk hebt verricht om het probleem op te lossen. Terecht vind ik het dus wel dat een onwetende gebruiker daar op aangesproken word. Maar dan het liefst door een (FG)mod en zoals in de reglementen staat niet door een medeGoT-er ;). Het gevolg is weer database vervuiling van een dik 25 posts.

Voor de doorgewinterde lezer/lurker van deze delen zal het leedvermaak zijn. Voor sommige anderen zal het voelen alsof ze de boot gemist hebben. Ik maak me er iig niet zo druk meer over. Diegenen die echt iets willen weten en willen leren blijven wel hangen en discussiëren wel mee. Diegenen die alles voorgeschoteld willen krijgen zal deze tak van sport toch niet voor lange duur zijn, omdat het toch wel iets is voor doorzetters wil je ietsje verder komen. En daar kunnen wij als collega fotografen toch echt niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53715

Net een pagina of 5 door zitten lezen en het begon zo mooi met veel foto's..

Ga even kijken of er wat tussen mijn fotootjes zit van dit weekend wat ik hier durf te plaatsen, want wil eigenlijk wel weten of ik een beetje goed geluisterd heb na de door geflitste foito's van vorige keer :D

Ga nu ff zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je bent wat te populair aan het worden vriend, tijd voor een upgrade bij je hostingtoko :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:14:
[...]

Je bent wat te populair aan het worden vriend, tijd voor een upgrade bij je hostingtoko :D
Die had je van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er even een paar uitgezocht...

Foto's zijn nu genomen met een langere sluitertijd. Enkele zijn zonder flits genomen.

Weer heel benieuwd naar commentaar en tips. Vind het er zelf al weer een stuk beter uitzien, dus haal dat maar even onderuit :)

1:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_54.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_60.jpg
3:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_84.jpg
4:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_89.jpg
5:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_98.jpg
6:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_155.jpg
7:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_163.jpg
8:
Afbeeldingslocatie: http://flatliner.sohosted.com/tweakers/fruitylicious/Fruitylicious_23_06_187.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 53715 op 27-06-2007 21:23 . Reden: fout nummertje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die met flits zou ik nog met wat langere sluitertijd nemen en wat harder inflitsen. zijn een beetje flets zo naar mijn smaak (8>

die zonder flits zien er best ok uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx Hos2..

Dat klinkt al een stuk beter als platgeflitst :)

Heb nu de afspraak 1 a 2 keer in de maand voor deze kleinere organisatie foto's te maken,afhankelijk van wanneer ik wil en kan en zij iets leuks hebben, een mooi platform om te oefenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat die ID&T sites zoveel bandwidth slurpen kan ik wel inkomen: www.id-t.be is de homepage al 13MB om volledig te laden, dan mag je wel een paar kabels extra voor aanleggen.
Als ik doorgroei moet ik idd naar een zwaarder hostingpakket.
De daily backup laat inmiddels de site al ff op zwart gaan :(
Toch blijf ik erbij dat de gemiddelde burger meer naar stukgeflitse foto's kijkt dan naar foto's waar bijna geen flitslicht op te vinden is.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de meest bekeken foto's over een bepaalde periode:
http://www.kuikens.com/pi...ails.php?album=topn&cat=5
Bovenaan staat alleen maar stukgeflitse crap, klik dan eens rechtsonder op pagina 61 en daar staan de pics zonder flits die fototechnisch natuurlijk veel mooier zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 15:46

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 190723 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:54:
Dat die ID&T sites zoveel bandwidth slurpen kan ik wel inkomen: www.id-t.be is de homepage al 13MB om volledig te laden, dan mag je wel een paar kabels extra voor aanleggen.
Als ik doorgroei moet ik idd naar een zwaarder hostingpakket.
De daily backup laat inmiddels de site al ff op zwart gaan :(
Toch blijf ik erbij dat de gemiddelde burger meer naar stukgeflitse foto's kijkt dan naar foto's waar bijna geen flitslicht op te vinden is.
Bovenaan staat alleen maar stukgeflitse crap, klik dan eens rechtsonder op pagina 61 en daar staan de pics zonder flits die fototechnisch natuurlijk veel mooier zijn....
hoezo natuurlijk veel mooier?

Flitsen is een aparte tak... Als een geflitste foto lelijk is, heb je gewoon niet goed geflitst.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 190723 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:54:
Was er niet al eerder het vergelijk geweest waarom hier de meesten wel ingehuurd worden en het niet alleen om hobbymatige redenen doen? Voor organisaties (ID&T, Q-Dance, UDC, Extrema, SillySymphonies, Loveland en vele anderen), voor clubs (Inferno, The Level, Asta, etc), strandtenten, sponsoren, etc etc.

Zelfs onze fanatiekste hobbyïst hos hebben ze geld in z'n zakken proberen te stoppen vanwege z'n kleurrijke foto's, maar dat heeft ie geweigerd.

Zoals Jumpstart een paar pagina's terug al meldde dat hij een paar keer mensen had omgekregen naar kleur, (kreeg ik ook 2 jaar geleden, ) krijg ik ook al bijna even lang de vraag van mensen hoe ik die kleur toch in m'n foto's krijg. Er zullen er ongetwijfeld zijn die het verschil niet zien, maar ik ken ze iig niet...

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 28-06-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-06 10:34

allstarted1

WTRFTS

Ben ik een paar dagen niet aanwezig, hebben we gelijk hele rellen :P Zie wel weer interessante dingen voorbij komen :) :
ajhaverkamp schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:42:
Misschien is het raadzaam om in de topicstart op te nemen dat dit topic niet bedoeld voor het stellen van vragen door nieuwe mensen. Dat dit topic enkel bedoeld is als showcase voor een zeer beperkt aantal fotografen dat hier frequent post. Nu gebeurt het periodiek dat iemand zomaar een vraag durft te stellen waarna de standard procedure begint dat iedereen over die persoon heen valt en niet weet hoe snel ze die persoon weer onder de muismat moeten stampen.
Ik weet dat het niet serieus bedoeld is, en ik het niet zo ervaar. Aan het werk dat over het algemeen getoond wordt, zie je dat er gewoon enorm veel ervarenheid inzit. Je moet hier daarom ook niet binnenkomen als iemand die de mannen wel even verteld hoe ze het moeten doen. Of gelijk de hele kunst wilt leren: trial-and-error is in mijn ogen veel leerzamer als: ISO800, 1/13e, f4...weet ik veel wat....blablabla }:O
GerardHenninger schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:45:
[...]

Ik begrijp je boodschap, maar dat is niet helemaal waar. Ik kan me het begin van hos, dodge en marty nog heel goed herinneren. En nu? Marty ging afgelopen zaterdag gezellig met Floris op stap. Met dodge eet ik gezellig bij de Burger King en met hos heb ik een Fuji S5 ontdekt.

Dus mocht je boodschap zijn dat nieuwelingen geen kans maken tussen de "harde kern", dan ben ik dat niet met je eens.
Arrogantie onder de ervaren lui is hier niet echt te vinden in mijn ogen. Er zijn hier gewoon mensen die, om het even oneerbiedig te zeggen, het "kunstje" doorhebben. Zij worden overstelpt met de vraag hoe je dat moet bereiken, zonder enige ervaring uit trial-and-error op te doen. Ik probeer zelf enorm veel te schieten, maar geef ook toe dat ik eerst Fooker heb gevraagd of ik een keer met hem meekon ( ook al gebeurd ) en Gerard heb ik ook geDM'd daarover, die het me op termijn heeft toegezegd ( _/-\o_ ). Dit doe ik zodat zij me misschien kunnen sturen in de zaken die ik over het hoofd zie op dat moment.

Het is eerder de arrogantie van enkele nieuwelingen die niet objectief naar hun werk kunnen kijken, en geen kritiek daarop kunnen accepteren. Zij schieten gelijk in de verdediging op een vervelende manier :( Vaak zijn de ervaren mensen de gebeten hond, die natuurlijk op eenzelfde manier terugreageren, vanwege de arrogantie van een nieuweling hier

(bedoel Gerard en Floris als lenzenslet, enkele pagina's terug :/ :X wtf?)

--

Is het misschien geen idee dat we in de topicstart misschien iets extra op kunt nemen voor nieuwelingen als:
"Als nieuweling kun je met fotografie alle kanten op. Op dit forum is er plek ingeruimd voor partyfotografie. Misschien ben je er al kort mee bezig, of denk je erover eraan te beginnen?

Eerste tip:

Neem eerst de voorgaande delen door, en bekijk wat anderen gepost hebben. De commentaren daar leveren vaak enorm veel informatie op, en wordt net die ene vraag van jou beantwoord. Hiermee voorkom je veel ergernis, omdat sommige vragen al duizenden keren zijn gesteld. Andere beginners zijn je zo voorgegaan, en ook op deze manier behoorlijk in hun fotografie gegroeid.

Tweede tip:

Natuurlijk kan ook jij je eerste keer partyfotografie hier posten. Vergeet echter niet dat er mensen zijn die meer ervaring hebben, en anders naar foto's kijken. Zij vinden de foto's die jij geweldig vindt misschien niet goed en geven daar hun ongezouten kritiek over, en waarschijnlijk, als je geluk hebt, ook feedback wat je beter zou kunnen doen.

De bedoeling hiervan is NIET om je platen de grond in te trappen, of jou persoonlijk af te kraken. Waarschijnlijk krijg je die kritiek zodat je er (hopelijk) iets van opsteekt. Zie het daarom als een leerschool en verkondig niet dat je hun opdrachten net zo makkelijk zou kunnen doen. Dat werkt alleen maar tegen je :)

De "criticasters" krijgen opdrachten vanwege hun niveau, jij bent er naar op zoek. Juist: vanwege je niveau! :Y)

Daarom nu de derde, en belangrijkste tip:

Als je gewoonweg niet tegen kritiek kunt kun je hier beter niets posten! :)
Natuurlijk staat het er allemaal min of meer in, maar ik zou hierdoor wel vantevoren dubbel gewaarschuwd zijn dat het geen Lieve Mona is hier :P

Of klink ik nu weer heel erg Oma Duck? :o }:O

(kritieken zijn welkom :P )

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
@denief: mooie plaatjes! vooral nummertje 7 bevalt me wel ;)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Nog een paar uit de reeks van Summerfestival

12)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1069/634352568_538b04e950_o.jpg

13) Kan dit? of toch te donker?
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1424/633479175_f43da4549b_o.jpg

14)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1223/633516055_dbda3945c7_o.jpg

15)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1074/634304330_f0cf90cb36_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 10:04
Afgelopen dinsdag een galabal (naja, gala..)

#1 - 2 netjes geklede jongens poseren eventjes
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4846.jpg

#2 - En 2 mooie dames
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4874.jpg

#4 - Cocktailz :9
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4922.jpg

#5 - Hier al lichtjes dronken
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4935.jpg

#6 - Lampje \o/
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4974.jpg

#7 - :9~
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4977.jpg

#8 - Waarr is die camera?
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4998.jpg

#9 - Geen bal zonder dans..
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_5018.jpg

#10 - *flits*
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_5033.jpg

#11 - Biertjahs
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_5121.jpg

#12 - Meiden die in hun mooie jurk staan te jumpen..
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/party/20070626_marisstella/DSC_4962.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Leuke pics, maar was je waterpas stuq? :+ Landscape scheef gaat vaak wel, maar portretstand scheef doet het hem vaak niet icm veel hoofd/voetenruimte

[ Voor 56% gewijzigd door neographikal op 28-06-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 10:04
neographikal schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:36:
Leuke pics, maar was je waterpas stuq? :+ Landscape scheef gaat vaak wel, maar portretstand scheef doet het hem vaak niet icm veel hoofd/voetenruimte
Oki, thanks :). Nu je het zegt.. Zal ik in het vervolg aan denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arrigi schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:35:
Afgelopen dinsdag een galabal (naja, gala..)

#1 - 2 netjes geklede jongens poseren eventjes
[afbeelding]
Mr. Kuikens aan de Duvel!! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Duveltje in een glas, of is dat een gele annie Peter?

[ Voor 50% gewijzigd door jules op 28-06-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 12:26

dollyking

duck tape

jules schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:16:
Duveltje in een glas, of is dat een gele annie?
Daar lijkt het wel op ja, (naar de schuimkraag te oordelen) met een rietje !!!, en houdt het glas absoluut verkeerd vast.
geen promo foto voor duvel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

jules schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:16:
Duveltje in een glas, of is dat een gele annie Peter?
Gezien de schuimlaag eerder een sneeuwwitje ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt doordat ik alle drank (Incl Duvel) met ijs en een rietje drink, bier vind ik alleen te zuipen als het max 1 graden celsius is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

nog ff een plaatje van Dj-Lin paar weken geleden.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1377/563648322_579bfa170f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow cool zo marty .
heb je dit dan ook met uitzoomen bereikt of zijn die lichteffecten gewoon zo vaag ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Je logo/watermerk geval is niet OK Marty ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@hos
dit is zoom trickje die jij wel kent :)
@floor
Ja nu je het zegt inderdaad.... Pfff ben nog niet wakker nou verander ik nog wel een keer :D
Bel me trouwens vanmiddag ff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 09:30
Coole foto marty! :)

Ik fotografeer wel eens in een discotheek, hier onder wat fototjes bij elkaar geschraapt!
Maar nu heb ik toch een vraagje, ik fotografeer dus wel eens in een discotheek en op concerten, tot nu toe heb ik de party foto's altijd met de 18-55 kitlens (nikon) gedaan maar wil ik het liefst toch een wat betere & lichsterkere lens kopen..
Wat raden jullie dan aan? Heb zelf al gekeken naar bijvoorbeeld de Tamron 17-50 2.8 of de Sigma 18-50 2.8? Of misschien eerder de Sigma 24-70 2.8? Of ga ik dan die groothoek te veel missen voor het fotograferen van groepjes mensen?

1.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/party/dsc_1472-border-border.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/party/dsc_4053-border-border.jpg

3. In het begin van de avond.. let niet op de leegte.. :')
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/party/dsc_4355-border-border.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/party/dsc_4795-border-border.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/party/dsc_4812-border-border.jpg

Misschien zijn sommige iets te scheef, lette ik niet altijd op, ik probeer er nu wel zo veel mogelijk op te letten. verder is (opbouwend..) commentaar en/of kritiek altijd welkom! :).

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind nr 2 en 5 wel cool :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-06-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die Sigma 24-70 zou ik links laten liggen, niet eens vanwege het gemis van 'lekker wijd', maar omdat ik het gewoon een onding vind :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Effe off-topic, maar heeft er iemand hier soms telefoonn° van fotograaf Joop Snijder?
Wij zouden voor een drukwerk een beeld van op ze'n site willen aankopen, maar we krijgen geen respons via mail.
Thx, Denief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 28-06 19:38

Chiron

Moderator Discord
cyberrobin schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:12:
Coole foto marty! :)

Ik fotografeer wel eens in een discotheek, hier onder wat fototjes bij elkaar geschraapt!
Maar nu heb ik toch een vraagje, ik fotografeer dus wel eens in een discotheek en op concerten, tot nu toe heb ik de party foto's altijd met de 18-55 kitlens (nikon) gedaan maar wil ik het liefst toch een wat betere & lichsterkere lens kopen..
Wat raden jullie dan aan? Heb zelf al gekeken naar bijvoorbeeld de Tamron 17-50 2.8 of de Sigma 18-50 2.8? Of misschien eerder de Sigma 24-70 2.8? Of ga ik dan die groothoek te veel missen voor het fotograferen van groepjes mensen.
Als je regelmatig groepsfoto's schiet en portretjes (waarbij je redelijk dicht op je onderwerp staat, omdat het druk is op de dansvloer bijv.) neem dan de Tamron 17-50. Het bereik daarvan is praktisch hetzelfde als je kitlens, dus wat dat betreft zit er weinig verschil in behalve de lichtsterkte.

Heb je iets meer bereik nodig dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Tamron 28-75mm 2.8.

Sigma 18-50 heb ik geen ervaring mee, en de Sigma 24-70mm is op zich een redelijk compromis qua bereik (al kan 24mm toch nog net te lang zijn, spit de exif's van je foto's eens door), nadeel is echter de 82mm filtermaat waardoor je astronomische bedragen neer gaat leggen voor een uv filter. Hij schijnt ook niet helemaal lekker te zijn wat flares betreft (en dan is een kwalitatief hoger filter ook aan ter raden = duurder).

Als je nog geen externe flitser hebt zou ik trouwens eerst eens gaan investeren in een SB800 of SB600, en dan pas een lichtsterkere lens halen. Op feesten is flitsen meestal geen probleem, en dat heeft wat meer effect dan alleen een lichtsterkere lens en niet flitsen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en cyberrobin zo te zien heb je geen problemen met available light schieten met je kitlens. die zijn echt mooi gelukt 8)

ik heb laatst ook gekeken naar de tamron 17-50 en de sigma 18-50 2.8 en heb toch besloten om voor de sigma te gaan ivm de macromogelijkheid die er op zit en op de tamron totaal niet. in kwaliteit schijnen ze nauwlijks voor elkaar onder te doen maar wie weet , ze hebben wel een paar karakteristieke verschillen maar ach in het donker zie je dat volgens mij toch niet echt terug :P
zal waarschijnlijk morgen al de eerste resultaten kunnen laten zien, vanavond feesie in westerliefde (naast de gashouder op westergasterrein ) ;) en als je een zoomlens koopt en dat je enige lens wil houden zou ik zeker niet de 28-70 nemen. mij komt het regelmatig voor dat ik als de ruimte te klein is gewoon geen goeie overzichtsshot kan maken. dan is 28 echt te lang . verder is een beetje groothoek ook makkelijk om dansende mensjes op de foto te zetten aangezien je er dichter op kan staan en er geen mensen meer tussendoor kunnen gaan stuiteren :+

ik heb trouwens even een vergelijkend shot gemaakt tussen mijn
nikon 35 mm en sigma 18-50
allebei met precies dezelfde instellingen , alleen door ontbreken van goed statief zit er toch klein verschil in de hoek.

zo te zien is de nikon 35mm stuk scherper dan de sigma.
jammer dat ik de kitlens van de canon 350d niet zo snel kon vinden anders had ik het daar ook nog mee gedaan ter vergelijking voor cyberrobin.

kleur en scherpte zijn toch anders. de nikon is voor zover ik kan zien echt een stuk beter. maar ik weet niet of de sigma nog acceptabel is of dat ik ermee terug moet gaan. :?
zo te zien gaat de sigma eerder ruisen dan de nikor lens :?

fotos zijn hierop te downloaden
http://thehospages.com/pictures/test/fujis5-sigma-nikon/

oh en mijn kitlens ook nog gevonden dus voor cyberrobin misschien nog handig ;)
nu op 800 iso op 5.6 1/60 aangezien anders de kitlens het niet aan kon :+
http://thehospages.com/pi.../fujis5-sigma-nikon/deel2
input altijd welkom :P

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-06-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Ik heb al wel een SB600 ja, de (sommige) zijn wel zacht ingeflitst, maar thanx! 8)

@hos: Bedankt voor je uitgebreide reactie, is de macromogelijkheid van de sigma de enige reden voor je keuze? of ook andere, zoals de bouw en zo? Wat bedoel je trouwens met de 'karakteristieke' verschillen?
Als ik zo overigens je voorbeelden bekijk (bedankt daarvoor!) lijkt me dat er niets mis is met je sigma hoor? dat de 35mm scherper is verbaasd me niets eigenlijk die lens is sowieso al beter dan de sigma/tamron (correct me if im wrong..), alleen dat hij meer ruis geeft vind ik ook wel wat vreemd?

Kan jij, hos, misschien wat meer vertellen over de sigma <-> tamron, kijkend naar de kwaliteit (áls je dat vergeleken hebt?) en de bouw, ben benieuwd naar je resultaten ermee!
De 24-70 schrap ik dan inderdaad, nu is het dan de tamron 17-50 of de sigma 18-50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Avondje lichtzuigen tijdens een gayfeest met de Sigma's, ik heb de 17-40 niet eens gebruikt :X

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/001-www.neofoto.nl-IMG_2714.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/002-www.neofoto.nl-IMG_2752.jpg

3 De linker is mr. Gay Nederland 2007 (serieus ja, ik heb het ook niet verzonnen 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/003-www.neofoto.nl-IMG_2848.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/004-www.neofoto.nl-IMG_2870.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/005-www.neofoto.nl-IMG_2877.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/006-www.neofoto.nl-IMG_2925.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/007-www.neofoto.nl-IMG_2978.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/008-www.neofoto.nl-IMG_2982.jpg

9 Bij vaag publiek horen vage shots, moet maar een keer kunnen vind ik :P
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/009-www.neofoto.nl-IMG_3080.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/010-www.neofoto.nl-IMG_3094.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/011-www.neofoto.nl-IMG_3113.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-06-29-Inferno-GoT/012-www.neofoto.nl-IMG_3154.jpg

Niet mijn meest geniale materiaal ooit, maar het was wel gezellig. Vaag publiek, maar erg relaxt, op één gozer na. Die ging me staan beledigen om het beledigen. Dan ben ik rap uitgepraat zeg maar :X Neem nog een biertje en de mazzel he :w

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 02-07-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Op een gayfeest lopen altijd de leukste vrouwen rond. Zucht. * Nik gaat ook gay worden :) .

Trouwens, #8 valt een beetje uit de serie, doordat 'ie wazig is. Verder weer érg leuke foto's Neo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:56:

zo te zien is de nikon 35mm stuk scherper dan de sigma.
Zo te te zien is de sigma bewogen, na die hele fles drank...
Maar primes blijven leuke dingen, wat minder lichtverlies in de hoeken.
De sigma zegt 40mm in de exif.

[ Voor 18% gewijzigd door bouwfraude op 30-06-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

10 is kjoet! Volgens mij is dat het type meid dat graag een keertje met wat minder mannelijke aandacht op stap is, maar bovenal hetero is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De Sigma zou scherper moeten zijn, met name hoek tot hoek als ik naar de MTF's kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Volgens mij heeft 'ie een oogje op je, Neo ;)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Denk het ook :+

Overigens: er zitten een paar wat minder scherpe platen tussen (hoewel dat bij de klant nog minder opvalt dan hier, 450px in de gallery), daar ben ik me bewust van. Maar de tent is zo donker dat ik gewoon echt op het maximum zit qua licht binnen trekken (lees ISO2500-3500, <F/2 en 1/15de). Mensen staan ook niet stil, dus het is dan lastig om met snel glas te werken. Hoewel, áls het lukt, dan loont het imo ook echt. Ik hou van platen zoals die van nummer 6 en nummer 10 :)

Tja, soms ga je dan wat over het randje heen helaas, maar ik kies dan bewust voor sfeer. Hoewel #8 (en #1 for that matter) wel een tikje té onscherp is; ik vond hem zelf alleen wel erg leuk, vandaar :) Natuurlijk kan ik op safe spelen, wat krappere sluiters nemen, etc. Maar dan mis je ook gelijk weer een stuk sfeer.

Nou ja, ik sta er deze maand genoeg, de volgende keer ga ik dan maar weer eens wat technisch perfecters eruit persen :P Eens zien hoe dat bevalt... Misschien een nieuwe balans vinden, wat denken jullie? :)

Zelf heb ik wel het gevoel dat het niveau hier dermate hoog begint te worden, dat het eigenlijk veelal een kwestie van smaak begint te worden. Iets bevalt, of het bevalt niet, maar over het algemeen valt er bar weinig op het materiaal hier aan te merken (op mijn onscherpe platen na... :+ ). Complimenten aan eenieder dus!

[ Voor 54% gewijzigd door neographikal op 30-06-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouwfraude schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 09:17:
[...]

Zo te te zien is de sigma bewogen, na die hele fles drank...
Maar primes blijven leuke dingen, wat minder lichtverlies in de hoeken.
De sigma zegt 40mm in de exif.
yep is irritant dat er nog een beetje beweging in zat. en ook vreemd om hetzelfde beeld te krijgen dat ik dat ding op 40mm moest zetten. :?

en neo 8 is gewoon niet in focus heeft niks met je sluitertijd te maken. (sprak de hobbyist tot de professional B) )

nou hier ook dan uit de categorie ' niet mijn beste werk'
was nog vergeten om wat instellingen van mijn testshots eruit te halen dus dat ding stond continue op maximale dynamic range 8)7

eerst even nog een whipsky
1
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image15.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image25.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image29.jpg

4 lief :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image32.jpg

5 nee nee geen foto maken
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image46.jpg

en er ging ook nog een dame er even met mijn camera vandoor. gelukkig zat er maar een 1 gig kaartje in anders had ze alles volgeschoten :+ hier wat van haar hand

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image43.jpg

nou en dan nog weer 1tje van mij om af te sluiten
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-29-westerparkenzo/thumb2/image45.jpg

gisteren ook weer tegen het probleem aangelopen dat sommige luitjes nogal blauw eruit gingen zien. zit me nog suf te zoeken waar het aan kan liggen 8)7 8)7 8)7
degene met de gouden tip krijgt een lekkere whipsky de volgende keer :Y)
zie
http://thehospages.com/pictures/temp/blue/

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 30-06-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
te koude witbalans icm flits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog even wat meer info:
witbalans stond op automatisch en ik heb ook de flitsstand geprobeerd. en ook ttl of ttl BL voor de rest geen finetuning aan de balans gedaan. als je de fotos hierboven ziet die zijn met praktisch dezelfde instelling geschoten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:05:
[...]

nog even wat meer info:
witbalans stond op automatisch en ik heb ook de flitsstand geprobeerd. en ook ttl of ttl BL voor de rest geen finetuning aan de balans gedaan. als je de fotos hierboven ziet die zijn met praktisch dezelfde instelling geschoten 8)7
kan het niet zijn dat er gewoon een blauwige lamp scheen op dat moment? *roep maar iets...* Je hoeft het niet altijd gelijk bij de cam te zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:26:
[...]
yep is irritant dat er nog een beetje beweging in zat. en ook vreemd om hetzelfde beeld te krijgen dat ik dat ding op 40mm moest zetten. :?
De sigma is iets verder ingezoomd, links en rechts van de flessen heb je bij de nikon nog wat ruimte over. Ik heb gisteren ook nog naar wat grafiekjes van die lenzen gekeken, de prime (fullframe lens) heeft bij een stopje dicht (2.8) al bijna zijn max scherpte en bijna geen vigneting, De sigma zoom heeft volopen wel wat vignetering.
gisteren ook weer tegen het probleem aangelopen dat sommige luitjes nogal blauw eruit gingen zien. zit me nog suf te zoeken waar het aan kan liggen 8)7 8)7 8)7
degene met de gouden tip krijgt een lekkere whipsky de volgende keer :Y)
zie
http://thehospages.com/pictures/temp/blue/
Autowitbalans, betekend dat de camera het zelf bepaald (heeft die verschillende keuze's gemaakt?
de exif info staat er niet bij) bij de warmere foto's is er wel aardig wat gloeilamp licht (geel) te zien.
lijkt er op dat juist bij de blauwere de camera voor standje gloeilamp heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier nog een paar shots in dezelfde lichtomstandigheden en bijna met dezelfde settings en de andere hebben nu wel de exif info

http://thehospages.com/pictures/temp/blue/part2/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byontik
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02-2014
Tijd voor mijn eerste plaatjes.. Deze heb ik afgelopen vrijdag bij Bozzini gemaakt (dit keer niet met UWA)..

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1353/675595484_fd8307cb1f_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1074/674569231_8d96777902_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1397/674569213_1450318fd4_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1261/674569181_6d3c39038b_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1014/674569173_44d118b2b4_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1320/674569187_82aa43cf31_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jump @ The Pole
Wat dingen uitgeprobeerd :)

1)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1074/681590567_0881ad2e38_o.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1430/681601525_10cc406a59_o.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1005/681593235_1272f8ca4d_o.jpg

4)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1062/681572159_b1e661a08c_o.jpg

5)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1289/682454846_dc77f50e78_o.jpg

6)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1137/682463756_1e8d343353_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 01-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
@byontik: #2!! d:)b
@Denief: Mooie platen, jammer dat de Dj op nr 6. zo dood kijkt.. :P nr 4 vind ik erg vet!

Gisteravond ook weer foto's gemaakt trouwens, hier een kleine selectie:

1.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7676-border.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7678-border.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7757-border.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7793-border.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7781-border.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7797-border.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7812-border.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7823-border.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b130/cyberrobin/rodenburg/DSC_7849-border.jpg

Sorry dat ze dit keer wat groot zijn.. maar mn bordermaker werkt niet mee.. :X :X

C&C? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Cyberrobin: jammer van #2, dat het zo leeg uitziet ;(

Byontix: Was dit al met je nieuwe gear? Ziet er netjes uit d:)b Alleen bij 6, wiens oksel ben je aan't fotograferen ? :P

Denief: Waarom ineens die bewerking bij de DJ? Je lijkt mij wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Byontik, ik vind je protretjes een beetje donkere en fletse skintones hebben. #5 is geweldig, misschien een beetje aan de curves trekken nog. En, euhm, wat zit er in vredesnaam (buiten die bunny-ears) rechts in beeld bij #6?

Denief, niet wat ik van je gewend ben eigenlijk, was de belichting zo groen of komt 't door je nabewerking? Twee laag-bij-de-vloer-shots en beide niet zo boeiend. #4 vind ik dan wel weer lekker.

Robin, leuke kleurtjes en de spotlight op #3 is netjes. Ik zie dat je erg blij bent met de belichting maar een plaatje van de lampjes is wel genoeg (#4 en #5 waarvan ik #5 het best vind). De gezichten zijn veelal scherp, good point. Maar euhm, is je camera zo zwaar of alles expres scheef? Scheve portretjes kunnen iets toevoegen maar ik stoor me er wel aan dat ze in dit geval allemaal scheef staan. Let trouwens ook even op bij de DJ, je hebt het puntje van z'n hoofd afgehakt bij #6.

Trouwens, nog even over neographikal, ondanks het slechte licht vind ik je plaatjes netjes! Super.

Euhm, hos, over die blauwe platen soms, misschien een idee om je witbalans een keer vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die witbalans vast zetten ga ik volgende keer proberen ;)

jeetje ik dacht vanavond even naar ganpati te gaan in zandvoort aan zee. die tent ligt nog verder van zandvoort dan bloomingdale alleen dan wel de andere kant op 8)7

gelukkig was het makkelijk fietsen langs de vloedlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hos, misschien een idee om naar de WB waarden van de verschillende foto's te kijken? Bij de D200 kun je zien op hoeveel graden is staat.

@neo; iets met check images en een verspringende pagina ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 02-07-2007 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het waren hier eerder wat losse probeersel, niet echt als een reeks zoals anders te bekijken!

Belichting was idd wat eentonig, qua kleuren, de bewerking op de dj was gewoon een probeersel!
Volgende keer terug maar normaal doen :d

Nu vrijdag The Oh! on tour @ Casino Oostende...

btw: nice pics robin!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 02-07-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byontik
fooker schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:40:
Byontix: Was dit al met je nieuwe gear? Ziet er netjes uit d:)b Alleen bij 6, wiens oksel ben je aan't fotograferen ? :P
yep
GsJosh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:45:
Byontik, ik vind je protretjes een beetje donkere en fletse skintones hebben. #5 is geweldig, misschien een beetje aan de curves trekken nog. En, euhm, wat zit er in vredesnaam (buiten die bunny-ears) rechts in beeld bij #6?
Ja dat vroeg ik me ook af toen ik de foto terugzag :D Ik denk een oksel.. Wat de curves betreft.. Deze pics komen direct uit de camera zonder nabewerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13

RBH

Even een vraagje. Was één van jullie partyfotografen toevallig gisteren nog op Reuring? (=feest in Purmerend) Ik zag een aantal fotografen waarvan één de volgende gear is blijven hangen:

30D i.c.m. grip
70-200 f/2.8L IS
580EX

En met nog een tweede body om z'n nek hangend waarvan ik niet kon ontdekken wat het was. Deze was met een fisheye lens iig. En hij had een rugzak op z'n rug. Misschien dat jullie er wat mee kunnen. :P

Just curious. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
1:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0629/images/30-juni-2007-jeans-009.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0629/images/30-juni-2007-jeans-018.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0629/images/30-juni-2007-jeans-027.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0629/images/30-juni-2007-jeans-066.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/vrijdag0629/images/30-juni-2007-jeans-100.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/zaterdag0630/images/Jeans-57.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/zaterdag0630/images/Jeans-29.jpg

Soms lukt het wel leuk in Jeans :)

Dit is 1/8e - 2.8 - 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
@RHB:
Er lopen absoluut nog véél meer fotografen rond op evenementen die lang niet allemaal hier uithangen..volgende keer gewoon even vragen? ;)

@Fooker:
Eindelijk géén idiote post-processing-actions en series meer, iets meer contrast zou wel op zijn plaats zijn - en alles netjes resizen zodat 't rode lijntje om de foto's weg is ook! ;)

2007-06-30: Ruhr in Love, Oberhausen - Duitsland
'n feestje in Duitsland, allemaal kleine stages, met ieder zo de eigen muziekstijl - van Techno tot Hardcore midden in een park in Duitsland.. kids van 15 'gezellig' een dagje weg met hun ouders.. zo gaat 't daar dus :)

Véél handjes, Véél 'uitgedosde' mensen - en óh boy.. wat ben ik een hoop aparte kapsels tegen gekomen :+

#1 - Bier.. *wat lijken Duitsers toch op Nederlanders..*
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1293.jpg

#2 - Headphone
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1097.jpg

#3 - AcidSmiley Haircut :D
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1247.jpg

#4 - Kleurrijk Kapsel
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1253.jpg

#5 - DJ Partyraiser..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1333.jpg

#6 - Handjes (of Vingers..)
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_0948.jpg

#7 - Handje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1289.jpg

#8 - Pentax @ Party..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1389.jpg

#9 - Crosss...vinden jullie 't wat?
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/06/30/20070630_RuhrInLove/20070630_RiL_1578.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super scherpe reeks Mittnick!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep zekers rete scherp van mittnick, zal er maar meteen wat vage hos fotos overheen gooien om een en ander te compenseren :+

Maar op 1 feesie zondag middag nog wat geschoten ergens onder een viaduct. was een verjaardagsfeesie van iemand maar ik weet niet meer zijn naam 8)7
was lekker rustig, iets te rustig voor mij dus ik ben toen nog maar even naar zandvoort gehuppeld :)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image13.jpg

weer even oefenen met triple exposures :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image21.jpg

en hier triple exposure met continuous shooting modus aan :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image27.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 02-07-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Anoniem: 167065 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:28:
yep zekers rete scherp van mittnick, zal er maar meteen wat vage hos fotos overheen gooien om een en ander te compenseren :+

Maar op 1 feesie zondag middag nog wat geschoten ergens onder een viaduct. was een verjaardagsfeesie van iemand maar ik weet niet meer zijn naam 8)7
was lekker rustig, iets te rustig voor mij dus ik ben toen nog maar even naar zandvoort gehuppeld :)

[afbeelding]

[afbeelding]

weer even oefenen met triple exposures :+
[afbeelding]

en hier triple exposure met continuous shooting modus aan :+
[afbeelding]

[afbeelding]
vind de foto's flets overkomen, met wat meer contrast erin zou het een stuk beter in het oog springen, nu zijn het net snapshots naar mijn mening.
Dus wat meer contrast, beetje donkerder en ze zijn al wat speelser en spannender, vooral bij een underground-achtig feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Ik zie hier weer wat prachtige platen langskomen, ga me bijna schamen om mijn spul te laten zien. Maar dat ga ik binnenkort toch weer even doen :P

En hos: wat een geniaal vaag feestje weer, elke keer als ik jouw shots, en met name de locaties, zie krijg ik een glimlach op mijn gezicht van oor tot oor. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22

samo

yo/wassup

Anoniem: 167065 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:28:
[...]
[...]
Ha, grappig... Hier fietste ik tussen half zes en zes overheen, en ik vroeg me nog af "is dit zo'n beroemd feest waar Hos rondloopt?" Ja dus... Zag er best gezellig uit van boven :)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks voor de comment addictive. het is af en toe lastig beoordelen wat te doen en hoe anderen het zien.heb nu bijna alleen gamma correctie toegepast :)

oh en hier nog een foto van de bar :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-07-01-pigorg/thumb2/image11.jpg

en samo de volgende keer dan wel komen meefeesten hoor *O* *O* *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 02-07-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
WTF :D Zo ken ik je weer, vage shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13

RBH

Mittnick schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:03:
@RBH:
Er lopen absoluut nog véél meer fotografen rond op evenementen die lang niet allemaal hier uithangen..volgende keer gewoon even vragen? ;)
Ja, weet ik, maar was gewoon nieuwsgierig. ;) Volgende keer idd vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en morgen ga ik wel verder met het nabewerken van de fotos. nu eerst slapie doen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byontik
hey hos waarom gebruik je geen statief (of iets anders) bij die triple exposures, zodat je achtergrond wel scherp en onbewogen is?

Die bar.. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door byontik op 03-07-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22

samo

yo/wassup

Anoniem: 167065 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:41:

en samo de volgende keer dan wel komen meefeesten hoor *O* *O* *O*
Ik had mn camera mee, dus had kunnen stoppen... Dan kan ik nog eens wat leren...

Een week geleden de kroeg in geweest met mn nieuwe D40, vandaag de foto's wat bijgewerkt. Ik merk zelf dat er nog veel rood in zit, en kleuren nog niet uitvallen zoals ik wil. Ook qua compositie zal ik nog veel moeten oefenen. Ik zelf vond het wel een leuk effect om met rear curtain te flitsen.
Hier een selectie;

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1165/698340247_7736872c88_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1296/698339423_82a711fb3f_m.jpg
#3 (Die heb ik niet genomen; ik heb dat zwarte shirt met groene opdruk aan)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1224/699203938_28353cd145_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1372/698341135_f86eb6aa48_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1185/698342661_64cbc17845_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1016/698341933_8c05bfdec0_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1254/699209402_c6dc83817e_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1055/699208726_61eba99334_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1143/698344647_3e32f0c713_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1436/699211652_cf67effa07_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1083/699212718_0f48570b57_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1260/699213668_8f3685d298_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1122/699214714_e8b9524ab8_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1299/698350301_f81ffff02c_m.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Na al meer dan een jaar gelurkt te hebben hier op GoT en in het bijzonder deze topic, waag ik dan toch maar een sprong in het diepe....

Ik maak sinds 2004 foto's in het uitgaansleven (kleine (feest)cafe's/kleine discotheek en diverse plaatselijke feestjes) van Gorinchem. Mijn eerste camera was een Nikon Coolpix 3100. Fotografeer voor een plaatselijke site en de organisaties van de verschillende feestje hier in de buurt, waardoor het grootste gedeelte van mn foto's headshots zijn. Na bijna 2 jaar trouwe dienst kon de Nikon het feestgedruis niet meer en gaf er de brui aan. Toen een tijd lang cameraloos geweest (al leende ik nog wel zo nu en dan die van mn moeder) om te sparen voor een 350D. Begin 2006 begon het al te kriebelen en iets eerder dan gepland besloot ik hem te gaan kopen. De 350D was mijn eerste (D)SRL ooit en heb zo'n beetje al mijn kennis van de diverse topics op GoT en natuurlijk door trail en error.. Tegenwoordig maak ik voornamelijk op de hier in de buurt georganiseerde feestjes geschoten en neem nog af en toe mn camera op een normale zaterdag. Ik leer er nog ieder feestje wat bij en heb ook veel geleerd van het lurken hier. Anyway genoeg smalltalk, foto's zeggen meer dan woorden....

Afgelopen zaterdag geschoten op hét 80s90s feestje van Gorcum, welke plaats vond in Schouwburg "De Nieuwe Doelen"

1 DJ's
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak1.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak3.jpg

4 Podium
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak4.jpg

5 Love is in the air!
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak5.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak6.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak7.jpg

8 De lieftallige dames van de garderobe/organisatie
Afbeeldingslocatie: http://www.beepee.net/tweakers/80s90stweak8.jpg

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

samo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Ik had mn camera mee, dus had kunnen stoppen... Dan kan ik nog eens wat leren...

Een week geleden de kroeg in geweest met mn nieuwe D40, vandaag de foto's wat bijgewerkt. Ik merk zelf dat er nog veel rood in zit, en kleuren nog niet uitvallen zoals ik wil. Ook qua compositie zal ik nog veel moeten oefenen. Ik zelf vond het wel een leuk effect om met rear curtain te flitsen.
Hier een selectie;
dat kunnen leren viel wel mee hoor, ik was zo rond half 6 ook al weer richting huis om daarna nog even naar ganpati te gaan op zandvoort aan zee :+
en verder kan je weinig doen aan rood licht, dat is nu eenmaal vrij dominant indien aanwazig of je moet extreem hard gaan flitsen maar ja dat ziet er ook niet uit . }:O

en backpacker, 2 vind ik echt cool goed gelukt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-07-2007 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 28-06 19:38

Chiron

Moderator Discord
Backpacker:

Jammer dat de eerste 3 foto's zo rood zijn, hadden ze rode profielspots op de dj gericht?

Rood licht kan je er in je nabewerking weer uit krijgen in de meeste gevallen :)
Paars licht is trouwens irritanter :-X

Wat voor flitser gebruik je? Bij de peopleshots heb ik het idee dat je nog net ff minder hard kan flitsen, en iets meer available light naar binnen kan trekken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@hos2: Tanx!

@Chiron:

Ja er was scheen rood licht op de dj's. Deze shots zijn genomen in de "podium"area (er waren nog twee andere area's) Het licht was daar lekker "overdadig" aanwezig. Ik zal vanavond eens kijken of het me lukt het rood een beetje mooi weg te krijgen met photoshop. Ook mbt photoshop heb ik trouwens nog veel te leren...

De gebruikte flitser is een 430ex en voornamelijk op slavestand TTL. Alhoewel ik er al redelijk vaak mee geëxperimenteerd heb, lukt het me nog niet echt lekker met manualflitsen. Sluitertijd heb ik vaak rond de 1/15 - 1/20 en iso 800.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

addictive schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:18:
[...]

vind de foto's flets overkomen, met wat meer contrast erin zou het een stuk beter in het oog springen, nu zijn het net snapshots naar mijn mening.
Dus wat meer contrast, beetje donkerder en ze zijn al wat speelser en spannender, vooral bij een underground-achtig feestje :)
heb het contrast nu iets verhoogd ;) en hela het is een zonnige dag, dan kan ik niet aankomen met fotos waarvan het lijkt alsof ze savonds gemaakt zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 03-07-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:38:
[...]

heb het contrast nu iets verhoogd ;) en hela het is een zonnige dag, dan kan ik niet aankomen met fotos waarvan het lijkt alsof ze savonds gemaakt zijn :P
haha, dat ben ik absoluut met je eens, maar ze waren voorheen erg flets in mijn ogen. Vind ze nu al een stuk leuker en spannender ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hos aan de funky kleurtjes! Woeha!

Nog iemand de laatste tijd wezen stappen? Of is het alleen bij foto's maken gebleven?

[ Voor 56% gewijzigd door jules op 04-07-2007 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Stappen zonder cam is duf :P ;) Nee, maar seriously, ik ga nog wel eens een potje poolen. Maar het echte uitgaan en tot 0400 in een club rondhangen doe ik weinig meer :) Komt vast door het hobby->werksyndroom :P

Wat ik ook al tegen jst riep van de week: stupide, maar ik sta met die camera in m'n handen ook veel meer open voor alles. Voor de muziek, sfeer, alles :) Anders krijg ik de helft maar mee en boeit het me vaak niet veel :)

[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 04-07-2007 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Met Neo. Uitgaan zonder cam? Naaaah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben de laatste paar zaterdagen vrij geweest, dus elk weekend lekker op stap geweest (carre.be.. gave tent!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

jules schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 03:49:
Hos aan de funky kleurtjes! Woeha!

Nog iemand de laatste tijd wezen stappen? Of is het alleen bij foto's maken gebleven?
Op zondag naar Static on the Beach. En laatst nog wat bandjes wezen kijken. Maar verder nee niet echt...

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.

En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)