Anoniem: 190723 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:57:
Dudes, ik ben heel wat gewoon aan kritiek dus je hoeft je echt geen zorgen te maken dat ik jankend onder mijn toetsenbord weg ga kruipen.
Wel blijf ik het vaag vinden dat als iemand vraagt naar een invitatietext er gelijk zo gemeut wordt.
Iets met geen initiatief en een stuk arrogantie terwijl het notabene in zowel de TS als de topicwaarschuwing staat.
Overigens moet ik elk weekeinde uitnodigingen afwijzen om op fuiven te schieten in BE dus maak je niet ongerust dat ik zonder werk zou zitten omdat ik hier 'bedel' om iets in NL te schieten.
Toch blijf ik wel van mening dat de gewone burger (de niet fotograaf) net zo lief, zo niet liever die 'stukgeflitste' foto ziet, dan fotografisch technisch perfecte foto's.
Right, daarom staan ze vaak van "ow nee, niet weer zo'n gast, zout op" om vervolgens op het scherm te kijken en te roepen, wtf vet man! Nee, bezoekers zijn het niet gewend, en al helemaal niet wanneer er ook nog even een stuk fatsoenlijke nabewerking met een eigen stijl word gedaan.
Niks massaproductie, gewoon een kwalitatief strakke serie neerzetten van een beperkter aantal foto's waarbij dan maar niet iedereen op de foto staat. Dat wordt er bij mij gewaardeerd en dat is waarom ik, Gerard, Floor, Dodge, Jumpstart, etc niet bij de gemiddelde partysite passen. De benadering is heel anders.
Veel succes met jullie showcase topic en we spreken elkaar in de toekomst vast nog wel eens backstage op een party, irl ben ik best wel relaxed

Dank, ik hoop het, jij ook succes

Ey, ik gaf je ook nog een hand, babbelde wat en vervolgens jat ik pas materiaal
Voor degene die dat niet waardeert, gewoon roepen trouwens
Ik ben trouwens nog te introvert tijdens het werk imo, hoewel ik steeds meer de kant van Gerard op ga

dodge_911 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:09:
Daar ligt nu net de hele kern van de zaak, in wat ik daar quote.
Je bent op 'n meet, vlieg je dan neo meteen om de schouder en vraagt hem :
"hey ouwe rukker, hoemietik onderbelichteh met me 20D!??"
Nee toch ?
Van mij mag je hoor, ik kan een hoop hebben, met name als ik mensen al via IRC enzo ken

Er zijn er maar weinig waarvan ik denk, ik begin met de knieschijven
* neographikal is nogal makkelijk wat dat betreft. 
Juist, als je zo iemand benadert als je al je voorwerk hebt gedaan en met concrete leuke vragen komt, dan zijn ze vaak prima behulpzaam. Als ze je aardig vinden, dan wordt je zelfs meegesleurd. Als je begint met, doe mij eens je succesformule, dan fiks ik het ook wel even, dan wordt je niet helemaal serieus genomen

JumpStart schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:02:
[...]
[overdreven] Komen wij dan over als gebruikers die daarom geven? [/overdreven]
[...]
Het zat 'em, denk ik tenminste, meer in het feit dat je letterlijk naar een
standaardtekst vroeg. Dit suggereert, geheel los of je het zo bedoelde of niet, dat je zo min mogelijk moeite wil doen. Dit valt een beetje onder het "Doe mij eens de perfecte camera settings geven" instelling. Er
is geen standaard antwoord. Ook niet als je accreditatie aan wil vragen. Iedere fotograaf ziet zijn/haar eigen sterke punten toch wel weer ietsje anders dan anderen.
Spot-on, zo komt het hier ook over.
Mijn ervaring staat haaks hierop. Vaak wéét de foto-leek gewoon niet beter. IF (donker) THEN (donkere achtergrond en verlicht onderwerp). Dus een doodgeflitste foto wordt niet als slecht betiteld omdat men niet weet dat het beter kan.
Yup, na het technische stukje komen trouwens nog compositie en stijl wat ook zéker gewaardeerd wordt. Dragging the shutter is tot op zekere hoogte niet zo bar moeilijk uit te voeren als je maar veel schiet en de verhoudingen leert kennen. Daarna nog een knalset neerzetten is flink wat pittiger en dat als het even kan ook nog keer op keer (Mitnick is hier imo een goed voorbeeld van).
[
Voor 16% gewijzigd door
neographikal op 27-06-2007 00:13
]