Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
nop geen andere plannen dit weekend buiten mysteryland. vrijdag weet ik nog niet wat ik ga doen. ik plan sowiezo heel weinig in het weekendpvdplanet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:32:
Heb je naast ML nog andere plannen dit weekend, Fuji2Hos?
had jij nog leuke ideeen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 22:44 ]
http://www.dpreview.com/news/0708/07082010canoneos40d.asp
Verwijderd
pssst big tweaker... dat was al reeds bekend bij alle aanwazigen hierbig_tweaker schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:41:
Psssst fooker. Hij is er:
http://www.dpreview.com/news/0708/07082010canoneos40d.asp
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 22:50 ]
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:50:
[...]
pssst big tweaker... dat was al reeds bekend bij alle aanwazigen hier
Wazig is't wel ja
Ben bang dat de marathon op ML behoorlijk energie zal vreten. Volgende week een leuk underground hardcore feestje... ik zoek graag de uitersten opVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:36:
[...]
nop geen andere plannen dit weekend buiten mysteryland. vrijdag weet ik nog niet wat ik ga doen. ik plan sowiezo heel weinig in het weekend
had jij nog leuke ideeen ?
Van't weekend kwam er een fotograaf niet opdagen, waardoor ik es een avondje stappen aan de kant schoof voor een paar shotjes;
de plek des onheils;
j1

De deliquenten;
j2

j3

j4

j5

j6

j7

j8 de masters of ceremonies niet te vergeten

j9

Vrouwvolk om de boel op te leuken
j10

j11

j12

j13

j14

j15

j16

j17

en natuurlijk wat bezoekers
j18 paar dames die het niet konden aanzien

j19

j20

j21 sta je op een feest, moet je bellen

j22 maar goed, je bent er om te feesten natuurlijk!

l23 feesten is niet persee dansen

j24 en wat is een feest zonder fotografe(s/n)

Ik ben iig de tel kwijt geraakt; hierboven 2 dames van GoodLifeProviders, verder L2P, 2x Clubjudge, Partyscene en nog een paar andere gasten die ik geeneens gesproken heb.
Na een zomer met wat rustigere feesten had ik weer eens een goed feestje zoals dit nodig. In vergelijking met andere feesten weer eens bakken met licht voor m'n kiezen gehad. Richting iets normalere sluitertijden gegaan. Wel erg veel last van spots gehad op artiesten en acts, vandaar de wat creatievere uitingen. LR heeft schijnbaar nog steeds dezelfde hiaten alwaar ik 2 jaar geleden met zowel ACR als met RawShooter Essentials icm Nikon last van had; spotsschijnsels op onderwerpen die bij RAW files wel erg snel dichtslaan. Zie de met paarse/lila en soms blauwe vlekken op mensen.
Morgen hopelijk nog even wat foto's van een strandfeestje van gisteravond.
J14 is echt top!
Mooie set.
Enne fotograaf niet op komen dagen maar zo te horen was er niet echt een tekort...... zoveel fotografen is ook totaal overbodig..
De conversie is in ieder geval altijd passend imo
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Thanks voor de complimenten. Grappig om te zien dat ieder wel z'n eigen favorieten heeft.
Volgens mij liep het gros er zeer frequent, terwijl ik er toch een stukje voor moest reizen... Ze wisten zelf ook niet van de komst van zoveel fotografen. Vraag me af hoe dat tegenwoordig allemaal word aangevraagd..Enne fotograaf niet op komen dagen maar zo te horen was er niet echt een tekort...... zoveel fotografen is ook totaal overbodig..
Good to hear, al heb je de meest extreme baksels nog niet gezien. Eigenlijk mede vanwege Nikon's NEF-jes/LR/heftige kleurenspots.allstarted1 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:47:
JulesLekkere platen. Naast de vele kleurrijke platen die hier langs komen, kan ik jouw zwart-witconversies altijd waarderen
Ik vind het vaak een toevoeging hebben op de een of andere manier aan jouw series, en er zijn al vaker discussies geweest over zwart-wit gebruik.
De conversie is in ieder geval altijd passend imo
j25

j26

Vond het bij sommige platen wel passen omdat ze al van die extreme kleurtjes aan hadden. En nee, ik heb niet aan de paddo's gezeten
Verwijderd
Dat valt allemaal nog wel mee, m'n D70 is al wat ouder en gaat richting het dubbele aantal foto's zonder al te veel problemen (alleen op de 50k de sluiter vervangen maar dat is vrij logisch het houdt een keer op voor zo iets). Ik zou na ander half jaar toch gewoon eens een mailtje naar Canon doen.Die 1.5 jaar oud is. Die 40k foto's op de teller heeft.
2 Jules: J11 en vooral J14 vind ik heel erg sterk. Mooie serie!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 07:57 ]
Verwijderd

#02 - Dancing boots

#03 - Overview I

#04 - T-shirt

#05 - Greenlight

#06 - Mc Chucky (Raw)

#07 - Overview II

#08 - Chicago Zone (Jumpstyle Dj)

#09 - Ik vind ze knap…

#10 - Show

#11 - Sfeer

#12 - A2B

Verwijderd
@denief: Hele lekkere foto's en idd een mooie ehh foto..

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
# 1

# 2

# 3

# 4

# 5

# 6

# 7

# 8

en pri, ditch die non-nikon flitser die toch alleen maar 1/1 flitst. Scheur een maand minder hard in je 206 en koop van de uitgespaarde benzine een SB400/600, een wereld van verschil! (als in; mocht je dit vaker willen gaan doen
compo's en de lol die je onderwerpen hebben zijn wel oke. Wellicht nog verstandig om het hoofdstukje dragging the shutter te lezen. Maar gok dat dat ook te maken heeft met je non-Nikon flitser of 1/1 flitsgedrag
Gheghejules schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:17:
Thanks voor de complimenten allen!
en pri, ditch die non-nikon flitser die toch alleen maar 1/1 flitst. Scheur een maand minder hard in je 206 en koop van de uitgespaarde benzine een SB400/600, een wereld van verschil! (als in; mocht je dit vaker willen gaan doen) d'r is wat te hard ingeflitst zeg maar bij de meeste foto's, of te zacht.
compo's en de lol die je onderwerpen hebben zijn wel oke. Wellicht nog verstandig om het hoofdstukje dragging the shutter te lezen. Maar gok dat dat ook te maken heeft met je non-Nikon flitser of 1/1 flitsgedrag
Het is niet allemaal 1/1 geflitst
De flitser stond op auto, diafragma en iso waarde stonden gelijk aan de belichting waardes op de camera, en toch overbelichte het ding regelmatig, dus soms wat bijgeregeld en/of de kop omhoog gedaan.
Toch mocht het niet echt baten
Ja het hoofdstukje dragging the sutter zal ik nog eens beter doornemen, vorige keren ging dat wel beter als nu trouwens.
Verwijderd
Een D70 en een SB-600 is echt een ideale combinatie.
Ik gebruik deze combinatie zelf ook, en je wil niet weten hoe handig CLS kan zijn zelfs met partyfotografie. (al leg ik mij daar amper op toe moet ik zeggen)
Maar je geeft gewoon je flitser aan een vriend en je hebt een lopend statief. Off-camera flitsen geeft veel meer diepte in je foto's.
En als er geen vriend bij de hand is gewoon vanaf iets wits bouncen (dat kan ook gewoon iemand met een wit shirt zijn. (wel een rug, iemand van dichtbij in z'n gezicht flitsen wordt niet op prijsgesteld
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 20:23 ]
Verwijderd
Met twee flitsers heb ik ook wel eens een shoot gedaan terwijl ik er een in m'n hand hield.. vond het geen succes
Zet hem liever op een flashbracketbeugeltje (of eventueel 2 aan elkaar geschroeft zodat je net wat meer van de zijkant kan inflitsen)
Met twee van die beugels aan elkaar kan je ook de flitser rechts laten flitsen zonder dat je hand heel erg in het gedrang komt.
Ook een goede tip is denk ik dat het erg handig is om ook met de wat luxere sb-xxx manual te leren flitsen. Ik vind het persoonlijk in veel gevallen fijner werken (doel niet direct op partyshots). Resultaten zijn constant en berekenbaar. Behalve bij tegenlicht opname of shots die helemaal niet overkunnen schiet ik TTL.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 00:34 ]
Vergeet niet dat TTL lager gaat dan de handmatige stapjes op de flitserjules schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:59:
manual schieten is iets wat je het beste kunt doen in gecontroleerde omgevingen. Maar zodra je in clubs staat te schieten, je onderwerpen zich op verschillende afstanden van je bevinden is het vrijwel ondoenlijk werk. Je bent bijna alleen maar bezig met op de achterkant van je flitser te kijken om de juiste flitswaarde te kiezen. Weg spontane shots. Daarnaast moet je een rekentabel in je hoofd hebben zitten van iso waarde, afstand en diafragma waardes met de daarbij behorende flitswaardes van je flitser.
[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 22-08-2007 18:28 ]
Ik heb ook mijn eigen site sinds kort www.captured.be, speciaal voor party en event photography, maja, iedereen heeft zo'n site waarschijnlijk. Ben eens benieuwd naar meningen over mn foto's.
Ben hiermee eingelijk gestart door aankoop van nieuw canon materiaal na overschakeling van een sony F828 dat ik lang gebruikt heb toen ik nog in een discotheek werkte als fotograaf (was toen een n00b, mss nu nog steeds
[ Voor 7% gewijzigd door Nees op 23-08-2007 00:09 ]
Verwijderd
Ben ik zeker met je eens, in een omgeving waar er zoveel veranderd is TTL ideaal. Verlichting is dan nog niet eens het grootste probleem, afstand tot je onderwerp wat per shot veranderd des te meer.manual schieten is iets wat je het beste kunt doen in gecontroleerde omgevingen.
Maar heb je de basis van flitsfotografie (manual) te pakken en heb je soms net even iets meer tijd (eventueel 5 min. om een portret van een dj ergens achteraf te schieten) dan kan het wel heel erg handig zijn. (bijv. hoe flitslicht zich gedraagt als je van dichtbij in flitst of juist met meer power van veraf, belichting van je onderwerp is het zelfde.. van je achtergrond veranderd drastisch).
Dat bedoelde ik eigenlijk ook met 'manual leren flitsen'. Je hoeft het zeker niet in alle gevallen toe te passen, maar de basis is wel erg handig om te weten (en bijzonder makkelijk om door te krijgen).
10 augustus 2007: Wet Showers @ Highstreet
#1 - De douches, nog niet in werking

#2 - Enkele gasten

#3 - Onder de douche

#4 - Danseres, net van onder de douche

#5 - Meiden onder de douche \o/

#6 - Gerotzooi

#7 - Koppeltje

#9 - T-shirts 'I love Highstreet'

#10 - Nog een pplshot om het af te sluiten.

Verwijderd
Vanavond men laatste Oh! on Tour. Morgen zelf is op stap.
Waar hangen jullie uit?
Verwijderd
vanavond nog feesie (legaal zowaar) in een atoomschuilkelder. ben benieuwd hoe zulks er nu uitziet
schijnt ook niet zo groot te zijn naar ik heb vernomen
Waar? Tegenover het Scheepvaartmuseum?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:58:
vanavond nog feesie (legaal zowaar) in een atoomschuilkelder. ben benieuwd hoe zulks er nu uitziet![]()
schijnt ook niet zo groot te zijn naar ik heb vernomen
This footer is intentionally left blank
Morgen laatste avond in m'n vaste tent... na die avond gaat tegen de grond. Zal dus wel druk zijn, laatste mogelijkheid om munten op te maken.
Verwijderd
nop bij muiderpoort station zie http://www.nataraj.info/nieuws.shtml#electroloveajhaverkamp schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:37:
[...]
Waar? Tegenover het Scheepvaartmuseum?
[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 25-08-2007 12:14 ]
Verwijderd
Misschien een erg late reactie en niet helemaal gepast, maar was met vakantie... Maaruhh je werkt dus gratis voor een fotografe.. En zij strijkt wel geld op voor d'r fotootjes... Hmzz dan heb je iets niet helemaal goed geregeld. Je mag dan nog 'lerende' zijn, maar dan mag er toch wel een vergoeding tegenover staan... Ik weet ook dat één van mijn opdrachtgevers meer krijgt voor de opdracht dan ik van hem krijg, maar dan hebben we het nog steeds over een goede vergoeding.fooker schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:09:
[...]
Ahem, ik werk gratis voor een fotografe. Ervaring zullen we maar zeggen.Zou willen dat 't betaald was.
Verder weer mooie foto's gezien!
Verwijderd
alhoewel die power wel meeviel vandaag, ben nooit zo op mijn best als er meerdere fotografen rondhuppelen
maar vandaag ralph eindelijk een keer ontmoet

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 03:30 ]
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16Spread uit 't krantje

17

18 En een hos!

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 26-08-2007 11:06 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
welkom terug bij het hobby clubjefooker schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:24:
En vanaf vandaag is Partyfotografie voor mij weer Hobby, geen werk!

Dus @floris en gerard: is fotograveren jullie volledige job (of heb je nog ander werk)?
Verwijderd
1:even kijken waar ik moet zijn

2:kritische blik op mijn P standje die na deze mislukte foto ook naar AV of M is gezet

3:hmmm lekker gratis drinken

4:promotie fototjes voor de leuke feesies in westerliefde

5:promotie voor rauwe chocolade

6:en ook wat mensjes op de foto gezet

7:

8:eh how do you want me to look mr Ralph

9:Job van what is happening here

10:en nog meer bekenden

11:dadara in zijn cafe

12:bij het bungeejumpen

13:1 van de laatste optredens van dimitri

14:

15: promotiefoto voor nixmixmee

Verwijderd
nou hier dan nog wat fototjes van vrijdag in de atoomschuilkelder bij mirror centre
eerst schoenen uit

en dan voetjes (of sokjes) van de vloer

Gisteren weer naar BD getrokken, voor een gezellig partyshootje met Gerard, Floor en momania...
Jaja, heel wat GoT-partyphotogs bij elkaar, en dan weet je meteen al dat dit ehhm een beetje fout kan aflopen
Picsssssss :
01. Overzichtje

02. Lekker chillen

03. Reclame!

04. Liev!

05. Ik had dorst! Lipton Ice Tea FTW!!!!

06. Overzichtje #2 from the roof

07. Master & Grasshopper

08. Momania doet zijn ding

09. Timing!

10. Danseresje

11. Momania echt wel sterk bezig met MC V!ka Kova

12. Naar het eind van de avond toe werd 't 'n beeje frisjes

13. Momania probeert wat te compenseren....

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Daarom ben ik ook nog bezig met de 2SL "Hoe word ik een arrogante top-fotograaf"-cursus.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:24:
die laatste van momonia is wel te zacht geflitst hoor dodge
Dus......
Mini-compilatie van gisteren : FILMPJE!
Uit de heup schieten roeleert de pan uit!!dodge_911 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:27:
[...]
13. Momania probeert wat te compenseren....
En ik zie steeds meer en meer de ontwikkeling van een "Vaag T-shirt" traditie bij Momania:D
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
wow kan je daar een cursus in volgen , dat heb ik als introvert en vriendelijk ingestelde fotograaf net nodigdodge_911 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:32:
[...]
Daarom ben ik ook nog bezig met de 2SL "Hoe word ik een arrogante top-fotograaf"-cursus.
Dus......

dus misschien een cursusje voor de eerst volgende mysteryland zal geen kwaad kunnen
oh en het cursus filmpje doet het niet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:46 ]
Hier kan ik het zowel downloaden als afspelen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:
[...]
oh en het cursus filmpje doet het niet
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
die 155MB staat op mijn pc alleen quicktime is niet te downloaden nuajhaverkamp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:05:
[...]
Hier kan ik het zowel downloaden als afspelen.
Verwijderd
thanksneographikal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:17:
Hos: kijk even naar quicktime liteDat ding is lekker klein en zonder alle meuk erbij, werkt érg prettig
En jeetje dat filmpje bekijken is echt de meest volstrekt nutteloze tijdsbesteding die ik in tijden heb gedaan
maar moet zeggen : toch wel knap om een paar fototjes en een paar lelijke arrogante fotografen ( en 1 wannabe arrogante fotograaf in bootcamp) daar 155 MB aan schijfruimte mee vol te krijgen

trouwens gaan er nog luitjes naar het 10 jaar meubelstukken feesie ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 19:56 ]
dodge_911 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:32:
[...]

DAWASIKNIE !!dodge_911 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:32:
[...]
Daarom ben ik ook nog bezig met de 2SL "Hoe word ik een arrogante top-fotograaf"-cursus.
Dus......
Verwijderd
np ?neographikal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:51:
Dat was een neger?
Wel gezellig lui en np Hos
oh en hier nog een opmerking die ik op partyflock had geplaatst naar aanleiding van mysteryland
http://partyflock.nl/topi...t_Partyfoto_s_Deel_2.html
oftewel respect naar alle professionals alhier en elders die op dit soort festivals hun brood verdienenyep, zelfs een daklozenkrant verkopen wordt nog met meer eerbied behandeld dan een fotograaf met tigduizend euro aan gevoelige fotoapparatuur op zo'n festival die gemaakt is om in vanuit de afgelegen rimboe totaan de poolcirkel te kunnen functioneren maar op zo'n festival in 1 keer aan zijn eind kan komen
mysteryland is voor mij het enige commerciele festival waar ik naar toe ga maar in een jaar tijd is de communicatie tussen publiek en fotografen echt al heel anders geworden. ik begrijp nu ook heel goed waarom de professionals die ik ken zijn zoals ze zijn. het is gewoon puur overlevingsdrang , adapt or die of zoiets
getekend hos (vanuit een nog poezelig lieve uitgaansscene voor fotografen)
Sommigen worden gewoon agressief als je geen foto neemt. Gewoon tegen 0400 het publiek niet meer in willen duiken scheelt een hoop gezeik
Verwijderd
yep dat heb ik gemerkt, zelfs op het betrekkelijk rustige en gemoedelijke allisone gebiedjeneographikal schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:28:
np = no problem
Sommigen worden gewoon agressief als je geen foto neemt. Gewoon tegen 0400 het publiek niet meer in willen duiken scheelt een hoop gezeik
denk dat als het zo doorgaat dat binnen een paar jaar elke fotograaf minimaal vergezeld moet worden door 2 security luitjes
Maargoed, ik heb nog nooit op die grote festivals gefotografeerd dus kan er niet over beoordelen
Vind dat partyflock-publiek over het algemeen niet erg snugger, ook wel es feestjes in m'n vaste tent veel van dat publiek binnengehad. Ze vroegen allemaal naar 'een kaartje'. Ik zei: die foto's komen op de site van deze discotheek zelf te staan, noem de URL en liet vervolgens nog even m'n shirtje (wat al het personeel aan heeft, met logo etc. erop) zien. En vervolgens begrijpen ze nog niet waar die foto's op komen te staan.... zucht. Is gewoon [naam discotheek].nl. "JA maar heb je geen kaartje dan??". "NEE ik heb geen kaartje.". Hoe moeilijk kan het zijn hé, maar zal wel aan mij liggen
Meestal test ik dan gewoon es m'n flits met de flits test knop, en neem zelf geen fotoTom schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:35:
Of gewoon wel die foto maken en er niks mee doen...
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Mr.Contrast™ is back
Volgende keer zal ik proberen wat meer overzichtjes te posten, echter was er werkelijk niets te zien in die tent (lees: mijn slaapkamer is groter).
[ Voor 49% gewijzigd door Nik op 27-08-2007 22:53 ]
Verwijderd
if you finished processing all the pics I would be glad to see
and did you make it in time for the girls performance ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 08:23 ]
En mbt lastig publiek zoals hos het omschreef. Paar keer echt probs gehad, maar dat waren meer boeren waar ik of een niet echt slimme actie had uitgehaald, of het iq van een fruitvlieg hadden en me al lichtelijk agressief benaderden... Met name de grote feesten met de wat hardere muziekstijlen. Laatste tijd alleen maar relaxte feesten meegemaakt met mensen die gewoon oké waren.
Vind het wel een mooi vergelijk die foto's van hos en floris. Daar waar floris een glossy feest heeft vastgelegd lijkt het alsof hos er weer één of ander illegaal feestje bezocht heeft. Daar waar het lijkt alsof hos in het begin een stuk nuchterder is en net iets strakkere platen schiet dan op het laatst, blijft floris scherp.
Verschil zit hem ook in nabewerking. Bij een consumenten cam worden de plaatjes opgeboend uitgepoept, terwijl je bij een pro cam toch nog aardig wat aan de incam processing moet doen, of thuis nog eens flink achter je pc'tje duiken.
Daarnaast hebben beide heren een compleet andere inslag. Daar waar hos veel meer tussen het publiek rondloopt en juist dat vastlegt, is floris meer bezig met artiesten en overzichtsfoto's.
Verwijderd

en ik heb ook een overzichtsfototje hoor tijdens 1 van de zeldzame momenten dat ik van het rustige allisone campement afging

Verwijderd
Een berg kaartjes laten drukken met daarop www.jeanet.be en wat texten als 'Belgium Gay Pride' erop.
Zodra ze dat kaartje zien blijven ze ver uit je buurt...
Betere oplossing is gewoon selectief zijn met het soort feesten waar je komt en vooral de tijden dat je foto's schiet.
Ik kom liever vroeg en ga op tijd weer naar plaatsen waar het publiek wel een positief IQ heeft, om de nacht af te sluiten.
Komend weekeinde even geen foto's maken, want weekeindje weg. De week erna Q-Base, wat toch wel een soort van groot feest is. De week daarna ben ik in de dierentuin om te fotograferen.
Bericht hierboven
Verwijderd
oh en door de weeks werk ik ook nog gewoon dus wanneer ik die nabewerking moet doen ???

merk wel dat ik misschien wat meer met de incam mogelijkheden een keer moet gaan verkennen dat ze iets minder flets worden. maar misschien komt het ook wel doordat de fotos die ik hier post ook op mijn site staan en ik de thumbnails in kwaliteit naar 80% verminder om mijn pagina nog enigzins snel laadbaar te houden.
bij de bovenste van floris had ik wel zoiets van 'he een beetje contrast verhogen had hem nog wel wat opgeleukt' maar voor de rest heel strak, vooral die van mij
en dan zit er nu ook een of andere beginner op mijn partyfotografie hyves met een minderwaardigheidscomplex over zijn 400d die duidelijk hulp nodig heeft
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 17:31 ]
Hier is de hyve: http://partyfotografie.hyves.nl/proller schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:47:
Waar kan ik die hyves vinden, meneer hos?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Besefte 'ie eindelijk dat z'n 1D II N te hoog gegrepen was ??Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:28:
[...] en dan zit er nu ook een of andere beginner op mijn partyfotografie hyves met een minderwaardigheidscomplex over zijn 400d die duidelijk hulp nodig heeft
Dat slappe geouwehoer hier ook altijd... foto's willen we zien, foto's!
Wat Bloomingdale pics van mij dan

#3 Dodge!

#9 Floor-is met Dodge bril

#19 Alweer Dodge!

#26 Wroooaaarrr

#27 Ennn.. nog een keer Dodge

#28 Tokkin' to me?

[/topicvolplempreply]
Verwijderd

maar nr 12 vind ik het mooiste van allemaal
Dunno what to say, goeie pics dude... Hoedan?!! Je vroeg me op irc om commentaar... Duss....
#3 is lekker, dat was dus die Belg?
#11 is lekker, maarreuh, stofje ofzo ?
Verder ben ik het met hos eensch³ :
#12 beetje levels, dude rechtsonder wegclonen en groot aan de muur
#13 weeral net goed!
#17 ook leuk
#18 was de dame die absoluut een foto van mij wou
#23 onze zweedse/poolse babe/pornstar (wat was ze nou weer?)
Anyway... Jij schiet dus een maand partypics
En je schiet aan dit niveau. Chapeau, kerel
Natuurlijk de excellente coaching van de heertjes geer en Floor niet vergeten (en de gear is natuurlijk ook wel noice)
Keep it going, moomster!!!
Ohja, dan ook maar ineens bekend maken dat Gerard, Floor-is, momania en ik al een volgende fotodate hebben : we gaan namelijk pics maken op de TMF awards in België,op 13 oktober in de Ethias Arena in Hasselt.
Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je misschien toch hier en daar wat harder in had mogen flitsen Irmo. #4, #16 en #33 bijvoorbeeld.
De bewerkingen kunnen wel wat beter op sommige punten idd, maar de middelen daarvoor heb ik (nog steeds) niet echtdodge_911 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:37:
Wow, momania....
Dunno what to say, goeie pics dude... Hoedan?!! Je vroeg me op irc om commentaar... Duss....
.....
Het komt bijna allemaal straight-from-the-cam (op een enkel cropje na).
Hopelijk snel die macbook
TnxAnyway... Jij schiet dus een maand partypics
En je schiet aan dit niveau. Chapeau, kerel
Natuurlijk de excellente coaching van de heertjes geer en Floor niet vergeten (en de gear is natuurlijk ook wel noice)
Keep it going, moomster!!!
Ik heb idd goede 'leer meesters'
Ohja, dan ook maar ineens bekend maken dat Gerard, Floor-is, momania en ik al een volgende fotodate hebben : we gaan namelijk pics maken op de TMF awards in België,op 13 oktober in de Ethias Arena in Hasselt.

Sommige wel ja, maar ik probeer juist zo min mogelijk direct hard in te flitsen en dan heb je kans dat het net ff te weinig is soms.JumpStart schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:45:
Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je misschien toch hier en daar wat harder in had mogen flitsen Irmo. #4, #16 en #33 bijvoorbeeld.
Foto 33 stond ik wat verder af en dan moet ik me idd nog aanleren die flitser bij te draaien.
Goed punt om op te letten voor de volgende keer
[ Voor 21% gewijzigd door momania op 28-08-2007 23:01 ]
Vind het onnodig om per foto commentaar te geven, mis alleen wat mooie overzichtshotjes.
En de buitenfoto's zonder zonlicht stralen qua kleur weinig uit (wat dof), maargoed zodra je Lightroom hebt is dat prima bij te regelen
#10 (rechts) is SUPERCUTE
edit: wat mij wel opvalt is dat je (op wat dj shots en een stel GoTters na
[ Voor 43% gewijzigd door Tom op 28-08-2007 23:27 ]
Momania en ik schieten @Bloomingdale vooralsnog voor de fun, dus kunnen we wat selectiever zijn, en vergeet niet dat hetgeen hier gepost wordt, maar een bloemlezing is uit de stapel pics...Tom schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:22:
wat mij wel opvalt is dat je (op wat dj shots en een stel GoTters na) alleen dames erop hebt staan. Absoluut niks mis mee (
) maar wat mannen ter afwisseling zou best mogen... ik weet niet of dit voor de fun/gezelligheid was of voor centen, maar bij dat laatste wil je liever een mooie repo hebben die de sfeer van die avond achterlaat, laatste keer dat ik er was liepen er ook kerels rond
Ik had er idd 426 in totaaldodge_911 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:35:
[...]
Momania en ik schieten @Bloomingdale vooralsnog voor de fun, dus kunnen we wat selectiever zijn, en vergeet niet dat hetgeen hier gepost wordt, maar een bloemlezing is uit de stapel pics...

Hoeveel hadden we nou ook al weer met z'n 3'en? Zo'n 10GB toch?
Dit was voor de fun en gezelligheid:edit: wat mij wel opvalt is dat je (op wat dj shots en een stel GoTters na) alleen dames erop hebt staan. Absoluut niks mis mee (
) maar wat mannen ter afwisseling zou best mogen... ik weet niet of dit voor de fun/gezelligheid was of voor centen, maar bij dat laatste wil je liever een mooie repo hebben die de sfeer van die avond achterlaat, laatste keer dat ik er was liepen er ook kerels rond
- Momania komt te weinig buiten, vandaar dat wij vinden dat hij af en toe eens mee moet
- Dodge bleef gezellig een nachtje bij mij logeren en kreeg daarnaast nog geld van Bloomingdale
- Floris was aanwezig om mij geestelijk te steunen
- De dames waren aanwezig om de knuffelen met de fotografen die even niet aan het fotograferen waren. Tja, wij moeten ook af en toe warm gehouden worden.
En tja, lullige is, ik was de enige die betaald werd
Zal ik dan maar even "knallen" ? Heb niet zo'n zin om wat te posten, maar ach, heel 2SL is me al voorgeweest dus dan kan ik niet achterblijven. De ZW-conversies hebben geen speciale betekenis; vond het gewoon leuk om af te wisselenIn het begin van de serie mis ik wat contrast, het knalt wat minder dan ik gewend ben van 2sl denk ik
#01 - Het feest deze keer : LOS (en dat gingen we zeker)

#02 - DJ Fetish Ferdi

#03 - DocGonzo.com @ Work (hij heeft het altijd zo zwaar met al die Nederlandse vrouwen)

#04 - NIEUW! 2SL stickers! Order now!

#05 - Dat zeg ik: 2SL-Stickers!

#06 - Goedkoop effect, maar ach.

#07 - Jennifer

#08 - De Big Boss van Bloomingdale aan Zee

#09 - Een overzichtje

#10 - Nog iets meer overzicht

#11 - Snapshot

#12 - Fotogeile chick

#13 - Nog maar een snapshot

#14 - Dat zei ik, fotogeil!

#15 - De vriendin van momania. Euh, Fleur

#16 - Don Diablo (ja echt!)

#17 - Ondertussen backstage...

#18 - Nog maar een keer Jennifer

Dus....
En nu ga ik weer een maand niet inloggen op GoT... en er effe lekker een paar dagen tussenuit.
Mazzels
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
excuus...wel het topic gelezen en niet de waarschuwingen.
[ Voor 94% gewijzigd door dottie op 29-08-2007 15:44 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Deze vraag is hier echt al zoveel keer gesteld, effe searchen dude.dottie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:21:
Een hele open vraag wat mijn standaard-insteling zou moeten zijn 'to go from'. Ik schiet met enige regelmaat plaatjes maar nog nooit in een dergelijk omgeving. Op mijn eerste avond wil ik dus niet 'te' gek gaan doen. Voornamelijk portretjes e.d. Zelf zit ik dan aan iets te denken als
ISO 800-1600
sluitertijd 1/30? Minimaal nodig voor scherpe foto?
diafragma: F3,5 / F5,6 afhankelijk van de lens
Flitser TTL-BL met omnibounce onder hoek van 45-60graden zetten
Maar hetgeen je hier voorstelt, is imo al wel een basis waar je van kan gaan vertrekken.
Er bestaat nu eenmaal niet zoets als "de" partyshootsetting.
Ik zou voor je voor je maat gaat schieten, toch nog even wat ervaring opdoen op dezelfde soort lokatie, cq feesten, zodat je op het moment zelf niet moet gaan zitten kutten met ow, dit werkt niet, dus dat en dat ff changen....
Dus, ff de partytopics doorlezen en veel oefenen....
Gerard ook terug een mooie reeks, met wat meer G-power. Je laatste reeksen weken wat af in herkenbare G factor maar nu zie ik het terug.
Ik heb ook nog een vraagje (hup, daar gaat mn reputatie weer
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Uhm, gewoon de dj even aanspreken lijkt mij wel goed werken. Je bent daar beide 'aan het werk' dus doe even 5 sec. werkoverlegLittleWan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:16:
Nu vroeg ik mij af of er zo wat ongeschreven regeltjes of richtlijnen zijn rond de dj booth. Misschien stom, maar ik vraag me af of het bijvoorbeeld niet slim is om voor de dj gaan staan om een shot te maken, of heb je als fotograaf dan wat carte blance?
Verwijderd
staat dacht ik ook al wat over bij de topicstartLittleWan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:16:
Waaw, een dagje niet gekeken en weer een héle reeks foto's momania goed bezig !
Gerard ook terug een mooie reeks, met wat meer G-power. Je laatste reeksen weken wat af in herkenbare G factor maar nu zie ik het terug.
Ik heb ook nog een vraagje (hup, daar gaat mn reputatie weer), volgende week mag ik een klein festivalletje gaan doen, en krijg voor het eerst een 'all area's' pass. Nu vroeg ik mij af of er zo wat ongeschreven regeltjes of richtlijnen zijn rond de dj booth. Misschien stom, maar ik vraag me af of het bijvoorbeeld niet slim is om voor de dj gaan staan om een shot te maken, of heb je als fotograaf dan wat carte blance?
in ieder geval niet handig om op zijn platen of cd spelers te gaan leunen, denk dat ze dat niet in dank afnemen.
en voor de rest zo onopvallend mogelijk je werk doen. praten met de dj doe je van te voren of achteraf tenzij hij tijd heeft om te ouwehoeren maar dat is een uniquem
Lijkt me logisch om daar zo onzichtbaar mogelijk rond te lopen, idd, ff overleggen gaat wel lukken. thankx
[ Voor 38% gewijzigd door LittleWan op 29-08-2007 18:15 ]
Dit topic is gesloten.
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.
En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)