Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
Boekster schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:28:
Ik kan voor RB de hele DLC van 23 september niet downloaden, beetje vaag. Zeker gezien Moving Pictures daar bij zit vind ik dat erg jammer. Meer mensen met hetzelfde probleem?
je kan die van rush wel downloaden (zonder het spel op te starten) op de marketplace... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Splendiddd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:50:
[...]

je kan die van rush wel downloaden (zonder het spel op te starten) op de marketplace... ;)
Klopt, dat is inderdaad de oplossing geweest die ik nu ook maar heb misbruikt. Enige jammere is dat je dan de preview mode mist. Voor Rush niet zo interessant, daar ik die hele CD toch wel goed vind, maar de losse tracks vind ik dat weer jammer. RHCP staat er wel weer volledig bij, Megadeth niet. Ik mist dus 2 weken DLC op de ingame Marketplace, die wel op de "gewoen MP staan. Maf...

[ Voor 13% gewijzigd door Boekster op 04-10-2008 19:17 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
Ja vreemd, m'n broer had hetzelfde probleem, ik had er geen last van maar ik speel ook rock band 2.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Weet iemand hier of je, net als met Guitar Hero 3, met Rockband persoonlijke statistieken kunt vinden op de site? Dus hoeveel punten en sterren je hebt gehaald met recentelijk gespeelde nummers? Ik vind het altijd wel leuk om dat in een database te stoppen, maar uiteraard wil ik dat liever niet met de hand doen.
Ik heb wel gezien dat er op rockband.com een community is en leaderboards worden bij gehouden, maar als ik dan op iemands profiel druk, kan ik geen recente scores van die persoon vinden. Of moet ik daarvoor eerst ingelogd zijn en moet ik dus eerst een account aanmaken?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
moet het toch even zeggen, ben al een aantal weken bezig met " green grass and high tides" van the outlaws met gitaar op expert, maar wat een K*T nummer vind ik dat, kom maar niet verder dan 80% en soms willen me vingers niet meer en dan kom ik niet verder dan 30%
ik kom maar niet verder....word er een beetje gek van
download content van the red hot chillie peppers is dan wel weer erg vermakelijk om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

nnndoh schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:40:
moet het toch even zeggen, ben al een aantal weken bezig met " green grass and high tides" van the outlaws met gitaar op expert, maar wat een K*T nummer vind ik dat, kom maar niet verder dan 80% en soms willen me vingers niet meer en dan kom ik niet verder dan 30%
ik kom maar niet verder....word er een beetje gek van
download content van the red hot chillie peppers is dan wel weer erg vermakelijk om te spelen
Hey Edo,

Mijn beste score op dat nummer op expert is 96%. Dat is pas frustrerend! Ik heb hem wel uitgespeeld in Coop. Dit omdat de bass dan makkelijker is en je dan ander dan kunt redden. Maar het is een drama dat nummer ja.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
net gebeld door speedtronic leiden, mijn ion drum rocker is binnen, zometeen halen en vanavond gouden sterren halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Jammer weinig leven in deze thread met de komst van RB2 zou ik wel wat meer reacties hier verwachten.
Zijn jullie nog allemaal zoet met RB1? Of overgestapt naar GHWT?

Ik zit zelf te kijken naar de rock band special pack met instrumenten only, wat ik zo kan zien al te verkrijgen vanaf zo'n 115 euro. Zal ik die aanschaffen en alles bedraad en eventueel mindere drumkit (of zijn er nieuwe revisies van gekomen)? Of wachten op een nieuwe RB2 Special pack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:03

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Nohead schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:43:
Jammer weinig leven in deze thread met de komst van RB2 zou ik wel wat meer reacties hier verwachten.
Zijn jullie nog allemaal zoet met RB1? Of overgestapt naar GHWT?

Ik zit zelf te kijken naar de rock band special pack met instrumenten only, wat ik zo kan zien al te verkrijgen vanaf zo'n 115 euro. Zal ik die aanschaffen en alles bedraad en eventueel mindere drumkit (of zijn er nieuwe revisies van gekomen)? Of wachten op een nieuwe RB2 Special pack...
tja, de gitaar is niets vergeleken met de LP, de WT gitaar is weer een stukje beter zeggen ze. De microfoon kan je los kopen van Logitech. Dus dan zou je alleen nog een drumstel nodig hebben. Kan zelf niet zeggen welke het best is omdat ik aardig zuig op drums.
En waarom deze thread zo dood is, is niet zo moeilijk natuurlijk. Het spel komt komende vrijdag pas uit in Europa en in principe zijn het alleen nieuwe tracks, voor de rest is het exact hetzelfde als rb1 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Marrruuuk schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:56:
[...]

tja, de gitaar is niets vergeleken met de LP, de WT gitaar is weer een stukje beter zeggen ze. De microfoon kan je los kopen van Logitech. Dus dan zou je alleen nog een drumstel nodig hebben. Kan zelf niet zeggen welke het best is omdat ik aardig zuig op drums.
En waarom deze thread zo dood is, is niet zo moeilijk natuurlijk. Het spel komt komende vrijdag pas uit in Europa en in principe zijn het alleen nieuwe tracks, voor de rest is het exact hetzelfde als rb1 volgens mij.
Gitaar is een persoonlijke voorkeur denk ik? Ik vind namelijk de Stratocaster 10x beter als de Les Paul. Ter indicatie alle on-disc songs 5 sterren gehaald waarvan 45 Gold Stars.

Rock Band 2 is inderdaad grotendeels het zelfde gebleven ( omdat hij al zo goed is ;) ) nieuw is echter:

Verbeterde engine (Ho/Po's chords, duidelijkere Ho/Po's, betere graphics&interface)
Battle of the Bands
Challenge mode
Drum Trainer
Verbeterde Band World Tour

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik kan niet wachten, ben nog bijna elke avond rock band 1 aan het spelen ( voornamelijk drummen )
vaak koop ik ook nog wat download content, en zo blijft het leuk

heb ook op een minder legale manier guitar hero world tour, maar eerlijk gezegd ben ik daar nog geen leuk nummer tegen gekomen, en toch zal ik hem kopen, al is het alleen voor de gitaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik moet nog steeds die drum pads kopen, want de herrie die het nu maakt (er wonen nog meer mensen thuis ;)) weerhoudt me ervan om regelmatig te drummen :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Iemand deeltje 2 al in huis?
Ik zie hem op de Dimensionplus site als voorradig staan, ga vanmiddag 's ff kijken!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik ga ook maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Is het nou als ik het goed begrijp dalijk mogelijk om:
* Guitar Hero WT te kopen incl. de instrumenten
* Rock Band 2 te kopen zonder instrumenten (hier moet nog een patch voor komen dat de instrumenten van GHWT het doen op RB2)
* Rock Band 1 te lenen/huren om de nummers voor 5 euro over te zetten

?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Sluuz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:33:
Is het nou als ik het goed begrijp dalijk mogelijk om:
* Guitar Hero WT te kopen incl. de instrumenten
* Rock Band 2 te kopen zonder instrumenten (hier moet nog een patch voor komen dat de instrumenten van GHWT het doen op RB2)
* Rock Band 1 te lenen/huren om de nummers voor 5 euro over te zetten

?
Volgens mij werken de instrumenten van GH:WT gewoon met RB2 samen. Bij de drums heb je alleen 1 pad (rechter cymbal) die dan niet werkt omdat RB2 dat simpelweg niet ondersteund. Ik heb al een filmpje op YouTube gezien waarbij men zat te drummen op het GH:WT drumstel in combi met RB2.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
rock band 2 bij de free record shop in rotterdam gehaald
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
nnndoh schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:13:
rock band 2 bij de free record shop in rotterdam gehaald
:*)
Ik heb hem net ook gehaald bij Dimensionplus in Delft, kan ik eindelijk echt gebruik gaan maken van m'n Ion Drum Rocker :*)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb al een tijd Rock Band liggen voor mn 360, van de zomer gekocht met 50% korting voor 30,-. Verder nog een nieuwe microfoon "Logitech Vantage" voor 10,- zogenaamd voor de ps2/ps3, maar werkt perfect op de 360. Ik had al een gitaar vanwege GH2 ooit, maar 1 gitaar en 1 mic is nog niet leuk (genoeg), dus komt er een dezer dagen een tweede gitaar bij, een wireless les paul die bij GH3 hoort. Heb erg zin om rock band met zn 3en te gaan uitproberen, bas, gitaar en zang... :) Drums gaat me echt te ver, ik ga niet zo'n enorme setup in mijn kamer neerzetten. Ik heb nu al moeite om die gitaar op te bergen, gelukkig is de GH3 gitaar uit elkaar te halen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Als er iemand een keer online Rock Band wil spelen, voeg me toe aan je friendslist, ik wil wel zingen of gitaren/bassen. Mn gamertag is estorino, gelijk aan mijn nickname hier dus...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 09:09

Maxow

Hidden Sound System

jagermeister schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:37:
[...]
Volgens mij werken de instrumenten van GH:WT gewoon met RB2 samen. Bij de drums heb je alleen 1 pad (rechter cymbal) die dan niet werkt omdat RB2 dat simpelweg niet ondersteund. Ik heb al een filmpje op YouTube gezien waarbij men zat te drummen op het GH:WT drumstel in combi met RB2.
Op de Xbox360 werkt het idd gewoon, op de PS3 helaas niet :/. Daar zou ooit nog een patch voor komen, maar of die ook echt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier wanneer Rock Band 2 voor de PS3 hier uitkomt?

Ik heb ff gegoogled, maar kan hier niks concreets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Nog niet aangekondigd volgens mij helaas.

Ik overweeg eerst om Guitar Hero World Tour band set te kopen, maar dat was toch vrij duur.
Ik heb een week terug de Rock Band instrumenten van Digitala gekocht voor 112 euro en Rock Band één uit Canada gehaald voor 32 euro bij videogamesplus.ca Ik had al een Les Paul van Guitar Hero 3 (PS3 allemaal). Heb me er tot nu toe geweldig mee vermaakt, het gitaar niveau is wel vrij makkelijk als je Guitar Hero 3 expert gewend ben, moet alleen dat nummer van The Outlaws nog die solos moet ik altijd wel oefenen voordat ik ze kan maar dat is me over een paar dagen wel gelukt.

Ook een $20 US PSN kaart op ebay gekocht, voor 24 dollar kreeg ik meteen de code op mijn mail. Er zijn echt veel leuke nummers als DLC te downloaden.

Dus ik zou Rock Band 2 gewoon uit Canada halen, met de huidige koers betaal je ongeveer 40 euro, voor ruim 80 nummers niet bepaald duur. Alleen volgens mij kan je als je de Europese Rock Band niet de nummers uit die (betaald) overzetten naar Rock Band 2, dan moet je wel wachten op de europese Rock Band 2 maar die verwacht ik pas ergens volgend jaar. Als het net zo lang duurt als dat het duurde voordat Rock Band één hiernaartoe kwam dan zit je in september 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:03

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

estorino schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:48:
Als er iemand een keer online Rock Band wil spelen, voeg me toe aan je friendslist, ik wil wel zingen of gitaren/bassen. Mn gamertag is estorino, gelijk aan mijn nickname hier dus...
Added, ben wel in voor een paar gitaar/bass nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Beste Rockers,

Ik krijg steeds te horen van moeders dat Rock Band 2 uit is. Moeders claimt namelijk dat er op Net5 een reclame wordt uitgezonden van Rock Band 2. Met daarin een dame waarin een band zich vormt in haar hoofd.
Ik heb helaas de reclame nog steeds niet gezien, en ik vraag met af of het niet Guitar Hero is.
Kan namelijk ook niks vinden dat Rock Band 2 al uit is in NL.

Iemand meer informatie voor mij? Kan er zo slecht tegen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

whiteclear schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:00:
Beste Rockers,

Ik krijg steeds te horen van moeders dat Rock Band 2 uit is. Moeders claimt namelijk dat er op Net5 een reclame wordt uitgezonden van Rock Band 2. Met daarin een dame waarin een band zich vormt in haar hoofd.
Ik heb helaas de reclame nog steeds niet gezien, en ik vraag met af of het niet Guitar Hero is.
Kan namelijk ook niks vinden dat Rock Band 2 al uit is in NL.

Iemand meer informatie voor mij? Kan er zo slecht tegen... :+
Dat klinkt meer als de reclame voor Guitar Hero World Tour, hoewel op Discovery Channel het een kerel is met een band in zijn hoofd. :P
Aanstekelijk deuntje zit daarin.

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 30-11-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

http://nl.youtube.com/watch?v=M8zOul1_ebA

Rock Band 2 ligt voor de Xbox 360 hier dan ook sinds 21 november al in de winkels, voor de PS3 is de releasedatum voor Europa nog steeds onbekend. In Amerika is Rock Band 2 al wel op de PS3 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Grannd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:42:
http://nl.youtube.com/watch?v=M8zOul1_ebA

Rock Band 2 ligt voor de Xbox 360 hier dan ook sinds 21 november al in de winkels, voor de PS3 is de releasedatum voor Europa nog steeds onbekend. In Amerika is Rock Band 2 al wel op de PS3 uit.
Dankje. Gek dat ik nergens kan vinden dat Rock Band 2 uit is. Webshops zoals: FRS, bol, bartsmit etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 09:13
whiteclear schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:02:
[...]

Dankje. Gek dat ik nergens kan vinden dat Rock Band 2 uit is. Webshops zoals: FRS, bol, bartsmit etc
http://www.xboxhome.nl/pr.../rock-band-2-xbox-360.htm

Alstublieft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tweetal vragen over het drumstel van Rockband voor de 360:

1. Ik sla steeds de noten mis (en nee, dit ligt niet aan mij :P ). Met de gitaar heb ik echter helemaal geen problemen. Hoe los ik dit op?

2. Het gedeelte waarover de verschillende noten naar je toe komen, trilt zo nu en dan. Hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:56:
Heb een tweetal vragen over het drumstel van Rockband voor de 360:

1. Ik sla steeds de noten mis (en nee, dit ligt niet aan mij :P ). Met de gitaar heb ik echter helemaal geen problemen. Hoe los ik dit op?

2. Het gedeelte waarover de verschillende noten naar je toe komen, trilt zo nu en dan. Hebben meerdere mensen dit probleem?
1. Geen idee, merk je bij de fills bijvoorbeeld ook dat je vertraging heb (de stukjes dat je zelf kan slaan, of voordat een liedje is begonnen?) als het echt lag is kan je dat nog calibreren in het options menu.

2. Is het niet zo dat als je bijna dood gaat dat hij dan begint te 'trillen', zou dat het niet gewoon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:09:
[...]

1. Geen idee, merk je bij de fills bijvoorbeeld ook dat je vertraging heb (de stukjes dat je zelf kan slaan, of voordat een liedje is begonnen?) als het echt lag is kan je dat nog calibreren in het options menu.

2. Is het niet zo dat als je bijna dood gaat dat hij dan begint te 'trillen', zou dat het niet gewoon zijn?
1. Dat heb ik al geprobeerd, maar werkt vooralsnog niet echt. Nog maar eens proberen dan...

2. Ik wist dat niet, is dat zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Grannd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:09:
[...]

Ik heb dat ookhoor voordat een nummer begint en tijdens het zelf spelen dat er een vertraging zit, maar een nummer zelf gaat zoals het hoort, misschien maar eens calibreren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Zo gisteren dan ook maar de Rockband1 kit + game gehaald voor maar 129€
Even snel aangesloten op de PS3 maar moet zeggen dat het drummen wel even wennen is zeker met de kickpedal :P Helaas moest ik alles weer inpakken en wachten tot kerst :(

Iemand nog tips waar ik goedkoop een extra gitaartje kan scoren?

Can't Wait!

edit:

Zijn er eigenlijk hier ook mensen die echt problemen hebben gehad met de Drumpads? Lees allemaal verhalen over de EL en QM Revisies.

[ Voor 19% gewijzigd door Nohead op 05-12-2008 12:37 ]

Verwijderd

Nohead schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:24:
Zo gisteren dan ook maar de Rockband1 kit + game gehaald voor maar 129€
Even snel aangesloten op de PS3 maar moet zeggen dat het drummen wel even wennen is zeker met de kickpedal :P Helaas moest ik alles weer inpakken en wachten tot kerst :(

Iemand nog tips waar ik goedkoop een extra gitaartje kan scoren?

Can't Wait!

edit:

Zijn er eigenlijk hier ook mensen die echt problemen hebben gehad met de Drumpads? Lees allemaal verhalen over de EL en QM Revisies.
rockband 1 kit +game voor 130 das best netjes. Hoeveel zou rockband 2 plus set gaan kosten?

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:55:
[...]

rockband 1 kit +game voor 130 das best netjes. Hoeveel zou rockband 2 plus set gaan kosten?
Denk dat ze met 190 euro een hele nette concurrerende prijs neerzetten :D

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
weet iemand of de guitar hero world tour instrumenten met rock band 2 werken?

• Maxow
  • Laatst online: 09:09

Maxow

Hidden Sound System

Xbox360 versie wel, PS3 versie (nog) niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft rockband 2 in amerika trouwens net zoveel hardware problemen als guitarheroworld tour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 03:59:
heeft rockband 2 in amerika trouwens net zoveel hardware problemen als guitarheroworld tour?
Zou zeggen snuf eens rond op de rockband fora. Maar volgens mij zijn er altijd wel wat problemen...
Wil je dan de rockband 2 kit importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:57:
[...]

Zou zeggen snuf eens rond op de rockband fora. Maar volgens mij zijn er altijd wel wat problemen...
Wil je dan de rockband 2 kit importeren?
die zal binnenkort toch wel naar nederland komen? of zeg ik nu iets heel raars :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Rock Band 2 hardware problemen?

Nergens last van. Ik rock uiteraard wel met de Rock Band 1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Met de Rock Band één set heb je dan ook geen hardware problemen met RB 2 hardware aangezien je alleen de software gebruikt slimmerik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:53:
[...]

die zal binnenkort toch wel naar nederland komen? of zeg ik nu iets heel raars :D
Binnenkort? Denk dat je nog wel even kan wachten tot die naar NL komt, gezien Rock Band 1 nog niet zo heel lang geleden pas in NL is gereleased ;) Gewoon de RB1 Kit halen en game importen uit USA of CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Rock band 2 voor de PS3 al geimporteerd? Kun je dan de DLC gewoon uit de EU-store halen of kan dit dan alleen uit de US-store?

Ik zit er namelijk ook aan te denken om deze game te importeren, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik de DLC uit de EU-store kan gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:54:
Heeft iemand Rock band 2 voor de PS3 al geimporteerd? Kun je dan de DLC gewoon uit de EU-store halen of kan dit dan alleen uit de US-store?

Ik zit er namelijk ook aan te denken om deze game te importeren, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik de DLC uit de EU-store kan gebruiken.

Alvast bedankt!
Bij Rock Band voor de PS3 moet je de DLC uit de US Store halen.
Ik heb hiervoor ebay gebruikt om een PSN Card te kopen, dan kreeg ik de code in mijn mail en dan moet je bij Rock Band inloggen op een US PSN Account om nummers te kopen, ik denk dat dat bij Rock Band 2 hetzelfde werkt gezien je Rock Band één DLC ook in Rock Band 2 kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:52:
[...]

Binnenkort? Denk dat je nog wel even kan wachten tot die naar NL komt, gezien Rock Band 1 nog niet zo heel lang geleden pas in NL is gereleased ;) Gewoon de RB1 Kit halen en game importen uit USA of CA
Ja maar is de kit van rb2 niet beter/leuker/uitgebreider. Beetje raar dat we aan de andere kant van de zee met oud spul aan de slag moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:37:
[...]
Ja maar is de kit van rb2 niet beter/leuker/uitgebreider. Beetje raar dat we aan de andere kant van de zee met oud spul aan de slag moeten
Dat is vreemd, maar daarvoor moet je bij Harmonix/EA zijn.
EA geeft de game hier uit en ik moet zeggen dat ze het allerbelabberdst hebben gedaan.

In alle gameshops staat Guitar Hero World Tour groots te pronken, terwijl Rock Band helemaal nergens te bespeuren is, geen instrumentensets en nauwelijks de games.
Het lijkt wel of ze niet eens wilden proberen om de strijd met World Tour aan te gaan, en dat is zonde want ik vind Rock Band en Rock Band 2 in alle opzichten beter dan Guitar Hero World Tour.

Toen ik Rock Band kocht had ik in mijn hoofd om dan later alsnog de World Tour disc te halen, maar nu zou ik niet eens willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guitar Hero World Tour kan ik hier anders ook nergens vinden in de winkels als full band set...nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:26:
Guitar Hero World Tour kan ik hier anders ook nergens vinden in de winkels als full band set...nergens...
Kom beide sets gewoon tegen hoor, in zowel de gamespeciaal zaak en in de mediamarkt. Omgeving Eindhoven en Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik ook in mediamarkt rotterdam.

Heb trouwens gister bij free record shop de ACDC trackpack gehaald, 40 euro, 18 nummers

gelijk met bijbehorende code op de harde schijf gezet ( word gedownload) en dan met rockband 2 lekker gespeeld tot half 3 snachts
Goeie nummers

Maar voor 40 euro had ik eigenlijk ook verwacht dat er acdc characters op het podium zouden staan, helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Weet iemand trouwens waar je een losse gitaar kan kopen voor Rock Band (360)
Ze hebben allemaal van die mooie draadloze voor de Wii en de PS3, maar voor de 360 is weer niets te vinden, alleen de drums en het volledige pakket.

Mijn gitaar is een beetje kapot aan het gaan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

nnndoh schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:31:
Ik ook in mediamarkt rotterdam.

Heb trouwens gister bij free record shop de ACDC trackpack gehaald, 40 euro, 18 nummers

gelijk met bijbehorende code op de harde schijf gezet ( word gedownload) en dan met rockband 2 lekker gespeeld tot half 3 snachts
Goeie nummers

Maar voor 40 euro had ik eigenlijk ook verwacht dat er acdc characters op het podium zouden staan, helaas niet
Ik heb hem ook en heb hem in 1 avond uitgespeeld op expert. Ondanks de lekkere rocknummers, is het geen 40 euro waard.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zie dat er hier een aantal mensen zijn die een US account hebben?
Ik heb nl. met mijn stomme kop MS Points gekocht bij een US site voor DLC van RB en kan deze niet gebruiken voor mijn account hier.

Als iemand die 1600 punten wil hebben stuur maar een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panthera
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 14:10
Is er ook iemand die zingt?
Mijn ervaring is dat je soms bij bepaalde nummers een toonhoogte (of juist laagte in mijn geval) niet kan halen hoe diep ik het ook probeer, maar later schiet hij ineens door, dan geeft het programma aan (terwijl ik met al mijn best, toch maar probeer zo laag mogelijk te komen) dat ik veel te laag zit. Dan probeer ik met mijn stem wel weer omhoog te gaan, maar dat is dan ineens een 'normale' (midden) toon oftwel, waar ik eerst de middentonen mee zong (mijn eigen stem) is dan ineens een lage toon.
Tja, of ik doe iets met mijn stem helemaal verkeerd, of het lijkt of de microfoon soms een oorprop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zelfs al op expert gezongen in Rock Band 2 en nog eens met mijn headset ook.. Hoe noemen ze dat ding? De communicator?

Maar goed.. wat ik dus doe om die hoge tonen te halen in het spel is mijn volume verhogen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Polly van Nirvana daar zitten ook de hoge tonen, maar ook hele lage(volgens het schema dan) Ik denk dat wanneer je zachtjes zingt dat hij alles als midtoon ontvangt.

Je zou dit iig een keer kunnen proberen en anders kom je maar keer langs om te zien hoe ik het doe. Oordoppen zijn echter wel nodig heb ik het idee haha alhoewel ik zelfs op expert niveau niet van het podium wordt gefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Zo, allebei de games (RB1 en RB2) bij VideoGamesPlus.ca besteld en binnen een week bezorgd. Zijn allebei Amerikaanse versies, dus ik had al vantevoren op Ebay van die prepaid kaarten gekocht omdat ik met mijn EU CC niet in de US store dingen kon kopen.
Eerst RB1 uitgeprobeerd en speelde lekker, toen de export key gekocht in de US Store en binnen RB1 voor Export gekozen. Duurde een kwartiertje voordat (bijna) alle nummers op mijn HD stonden en toen aan de slag met RB2.

Dat werkt dus perfect! RB2 herkent gelijk de geexporteerde tracks en je hoeft verder niets te doen. Gelijk lekker spelen!

Tot nu toe een betere indruk dan GHWT (waar ik de instrumenten van heb).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook RB2 binnen van VGP.ca, duurde alleen wat langer dan een week. Maarja kerst en nieuwjaar zat ertussen dus dat begrijp ik wel.

Ben erg tevreden, hoop alleen dat de instrumenten hier snel komen. Wil wel upgraden naar de RB2 stratocaster van mijn les paul en vooral de drumset wil ik graag hebben. Als de prijzen dan gelijk zijn ongeveer als de RB1 instrumenten is de hele set voordeliger dan alleen de drum en gitaar los, ook al heb ik de microfoon niet echt nodig (singstar mic hoort te werken, maar nog niet uitgetest).

Overigens zie ik RB1 daar helemaal niet als losse game ertussen staan, voor de ps3 in ieder geval. Die pik ik later misschien nog wel ergens mee. Voorlopig met de 84 disc tracks + alle DLC die ik nog ga kopen wel even bezig ;)

Trouwens een handige site om DLC nummers even te bekijken voor je ze koopt: http://dlcquickplay.com/songs.php?game=1&page=1

Staat youtube enzo allemaal bij dus kan je de notecharts voor jou instrument van keuze gelijk bekijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 01:08

PCD

Fazer 600

Ik heb sinds kort een 360 en Rockband 2 met de RB1 instrumen.
Helaas krijg ik de microfoon die erbij geleverd wordt niet aan de praat.
Wel werkt zang als ik de headset inplug op de controller.
Ik heb EA gebeld waar ik een helpdesk medewerker heb gesproken die er niets van begreep en maar bleef mompelen over draadloze communicatie terwijl ik bleef zeggen dat het een bekabelde usb mic. is...
Het zou dan volgens hem aan de ontvanger moeten liggen en de reset knop ArGhLz!!!...
Naar mijn idee is het spel van Harmonix (???)
Ik heb de instrumenten bij Bol.com aangeschaft en werd doorverwezen naar de xbox fabrikant welke mij door verwees naar EA... ondertussen werkt de mic nog niet en garantie is ook een raar verhaal:
Om uw Rockband microphone te laten vervangen dient u de defecte Rockband microphone inclusief kassabon tezamen met een vijfeurobiljet (verzend en administratiekosten) naar onze Postbus te sturen. U krijgt dan na ongeveer drie weken een nieuw werkend spel opgestuurd. 5 euro betalen cash in envelop?? hmmm...

Of ligt het aan mij? doe ik iets verkeerd?
Is er misschien een speciale handeling voor nodig voor het installeren van de microfoon???
Ook heb ik de usb poorten geprobeerd/verwisseld, met/zonder usb hub.
De instrumenten aangesloten op de laptop waarbij gitaar en drum werden herkend behalve de microfoon..

DUS... doe ik iets niet goed of zou het plug en play moeten zijn en is ie stuk en moet ik ruzie maken met Bol om een nieuwe te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Ik weet niet hoe het bij RB(2) zit, maar bij GH:WT moet je als je microfoon gebruikt, altijd ook een gewone controller connected hebben, dus geen instrument controller, maar een normale gamepad.

Waarschijnlijk heb je dat ook wel, maar wie weet :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

bij rb2 moet je ook ritmes doen met behukp van je controller.. toemboerijn ritmes zeg maar.
Deze is bij RB2 dus ook nodig.. Je moet door de menu's enz heen met je controller en mic komt pasvan pas in het nummer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD

PCD

Fazer 600

BM schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:17:
Ik weet niet hoe het bij RB(2) zit, maar bij GH:WT moet je als je microfoon gebruikt, altijd ook een gewone controller connected hebben, dus geen instrument controller, maar een normale gamepad.

Waarschijnlijk heb je dat ook wel, maar wie weet :)
sjeeemug de peemug t werkt !!! en ja dat had ik ook al geprobeerd omdat de mic in tegenstelling tot de andere instrumenten geen knoppen heeft...
Ik probeerde het nu NOG maar eens en hoppaaaa.... wierd, zonder dat ik de melding "microfone not detected" melding kreeg... (bij alles blablablaaaa zingen werkt ook 8) )

schiet mij maar lek, gelukkig nieuw jaar en bedankt voor de hulp! :-)
ps geweldig spel !!! de 360 bevalt mij ook zeer goed, enorm verslavend dat GTA / Call Of Duty!
Ik had dat ding veeeeel eerder moeten kopen! die geld terug actie heeft mij over de streep getrokken.
hmm ksie nu ook dat ik met 2 gebruikers kan inloggen in RB2... jippie! let's Rock ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Floris-K schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:48:
bij rb2 moet je ook ritmes doen met behukp van je controller.. toemboerijn ritmes zeg maar.
Deze is bij RB2 dus ook nodig.. Je moet door de menu's enz heen met je controller en mic komt pasvan pas in het nummer zelf.
De ritmestukjes doe je gewoon door met je hand op de maat op de microfoon te slaan hoor, heb je ook geen controller voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Grannd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:37:
[...]

De ritmestukjes doe je gewoon door met je hand op de maat op de microfoon te slaan hoor, heb je ook geen controller voor nodig :)
Ik speel RB2 met de instrumenten van GH WT, omdat die drumkit 5 pads heeft. Kan op deze manier beide games spelen zonder al teveel problemen. Heb alleen niet echt het idee dat dit werkt met de mic van GH WT, terwijl ik toch had gelezen dat deze identiek zijn.

maarja drum vaker dan dat ik zing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Weet iemand of de Ion Drum Rocker voor de PS3 al in Nederland ergens te koop is? Wellicht dat een gameshop er een aantal geïmporteerd heeft.

Via de officiele Nederlandse importeur komt hij namelijk pas eind februari of zelfs begin maart pas voor de PS3 uit in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

De enige Nederlandse webshop waar ik hem kan vinden is hier: http://www.megagadgets.nl...s/drum-rocker-p-1197.html

Weet alleen niet of dat nu de PS3 of 360 versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Grannd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:29:
De enige Nederlandse webshop waar ik hem kan vinden is hier: http://www.megagadgets.nl...s/drum-rocker-p-1197.html

Weet alleen niet of dat nu de PS3 of 360 versie is.
Net gebeld met Megagadgets en het is de 360 versie die zij verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de drums in vergelijking met de drums van GH:WT?

Ik bedoel dan de drumkit van RB1, van RB2 heb ik het nog niet kunnen vinden??

Maar buij GH:WT vond ik hem nogal slecht reageren, en moest ik soms echt hard slaan. Is dit met RB minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:16:
Hoe zijn de drums in vergelijking met de drums van GH:WT?

Ik bedoel dan de drumkit van RB1, van RB2 heb ik het nog niet kunnen vinden??

Maar buij GH:WT vond ik hem nogal slecht reageren, en moest ik soms echt hard slaan. Is dit met RB minder?
Volgens mij is de rockband 2 drumkit meer solide.
De ghwt drumkit is vaak stuk/heeft tuning nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook gehoord idd, (en gevoeld...)

Maar zit er nog veel verschil tussen de RB1 drumkit en de RB2 drumkit dan? Want die van RB2 kan ik nergens vinden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Heeft iemand trouwens ook problemen met gedownloade nummers (of geïmporteerde uit Rock Band 1)
om die nummers op een andere xbox te spelen (uiteraard wel met je eigen HDD in de xbox) ??

Ik krijg vaker bij een andere xbox dat RB2 de gedownloade nummers niet kan afspelen.
Ook het probleem om dan bij de andere xbox Rock Band 1 nummers te spelen. Die nummers zie ik helemaal niet in de track list staan.

Ik kan ook niet echt informatie vinden om de gedownloade nummers die op je HDD staan in een andere xbox met RB2 te spelen.

Weet iemand dit toevallig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
whiteclear schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:34:
Heeft iemand trouwens ook problemen met gedownloade nummers (of geïmporteerde uit Rock Band 1)
om die nummers op een andere xbox te spelen (uiteraard wel met je eigen HDD in de xbox) ??

Ik krijg vaker bij een andere xbox dat RB2 de gedownloade nummers niet kan afspelen.
Ook het probleem om dan bij de andere xbox Rock Band 1 nummers te spelen. Die nummers zie ik helemaal niet in de track list staan.

Ik kan ook niet echt informatie vinden om de gedownloade nummers die op je HDD staan in een andere xbox met RB2 te spelen.

Weet iemand dit toevallig???
Speel je dan wel onder je eigen account?
Downloaded content op de 360 is alleen bruikbaar als je aan 1 van de volgende eisen voldoet:
1. Je speelt op de Xbox waarop de content gedownload is
2. Je speelt onder de account waarop de content gedownload is.

Je voldoet niet aan het 1e criteria, dus zul je moeten inloggen met je eigen account.

Anders kun je proberen ze opnieuw te downloaden (via je eigen account) op de andere xbox, om ze op die manier te gebruiken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:41:
[...]

Speel je dan wel onder je eigen account?
Downloaded content op de 360 is alleen bruikbaar als je aan 1 van de volgende eisen voldoet:
1. Je speelt op de Xbox waarop de content gedownload is
2. Je speelt onder de account waarop de content gedownload is.

Je voldoet niet aan het 1e criteria, dus zul je moeten inloggen met je eigen account.

Anders kun je proberen ze opnieuw te downloaden (via je eigen account) op de andere xbox, om ze op die manier te gebruiken.
Bedankt voor je bericht.

Ja, ik ben dan ingelogd met mijn eigen account.

Ik vind je tip erg gunstig over opnieuw downloaden. Ik zal dat eens proberen. Echter vind ik het nog steeds gek dat ik Rock Band 1 nummers niet kan spelen. Ik zou denken dat ik bij die andere xbox de RB1 dvd erin moet doen om zo de "export" update te krijgen. Misschien dat het dan lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD

PCD

Fazer 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:18:
Dat had ik ook gehoord idd, (en gevoeld...)

Maar zit er nog veel verschil tussen de RB1 drumkit en de RB2 drumkit dan? Want die van RB2 kan ik nergens vinden..?
De RB2 drumkit is nog niet in Europa uitgebracht, het verschil tussen de RB2 en RB1 drumkit is dat de pads drukgevoelig zijn (dus verschil hebben tussen hard en zacht slaan), de pads zijn ook iets stiller en hebben wat meer 'rebound' dus je stokjes veren meer omhoog nadat je erop slaat en er zit een metalen plaat over het basspedaal heen zodat die minder snel breekt.

Kwa gevoeligheid en kwaliteit maken ze niet veel uit denk ik, ik drum zelf op expert met de RB1 drums en dat gaat prima alleen het maakt wel wat lawaai want als ik vooral moeilijke liedjes goed wil spelen ga ik vanzelf harder slaan :P
Maar geen double hits of misses behalve mijn eigen fouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Heb de drumkit hier nu ook een tijdje van RB2 (via 12game.com, daar hebben ze de instrumentenbundel op voorraad!) en speelt wel aardig.

Speel nog niet heel zuiver, maar dat komt omdat ik de moeilijkheidsgraad af en toe teveel vind verschillen (speel trouwens meestal GHWT). Soms zijn daarbij de nummers makkelijk te doen op medium terwijl ik anderen echt met moeite uitspeel op easy. De punten waarop je moet slaan klopt niet altijd met de werkelijkheid en daardoor sla ik niet altijd goed. Ook moet ik nog gewoon wennen aan het hoge tempo.

Verder werken de instrumenten wel goed. Al heb ik wel wat aan te merken op de gitaar die erbij zit. De start/select knoppen zitten niet echt handig. Soms heb ik een lastig stukje en dan wil ik nog wel es uitschieten met mn rechterhand (voor strummen) en die gaat dan daarop waardoor het spel weer gepauzeerd wordt en ik daardoor vaak 1 of meerdere noten vernaggel.

Drumkit vind ik trouwens kwalitatief nog best redelijk. Het is geen top spul, maar dat verwachte ik ook helemaal niet. Speel gewoon meer dan prima voor de meeste hier. Het pedaal is wel wat stroef en mag van mij eigenlijk ook wel iets verder onder het drumtoestel worden gedaan, maar dat kan dan weer niet.
Voor degene met het drumstel: Kan de buis er wel uit halen zodat ik hem nog 1 verder kan zetten, maar dan is ie niet meer zo stabiel. Ook vind ik dat je hem erg ver moet induwen voordat ie reageerd en je dus echt jezelf moet verplaatsen om hem er goed op te krijgen.

Moet wel bekennen dat ik verder nog nooit gedrumd had dus dat kan ook daaraan liggen. Heb nog wel spierpijn in mn kuit enzo ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12game heeft alleen de RB2 drum voor de PS3.
En ik heb een xbox360 en dat gaat dus niet... :P

Ergens vond ik de kit van RB2 aantrekkelijker dan die van RB1, omdat je bij die van 2 ook eventueel cymbals erop kon doen.
Maar is dat het waard om onbepaalde tijd te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:59:
12game heeft alleen de RB2 drum voor de PS3.
En ik heb een xbox360 en dat gaat dus niet... :P

Ergens vond ik de kit van RB2 aantrekkelijker dan die van RB1, omdat je bij die van 2 ook eventueel cymbals erop kon doen.
Maar is dat het waard om onbepaalde tijd te wachten?
De losse drum weet ik niet, maar ik heb gewoon de het instrumentenpakket gehaald voor de 360 (gitaar, mic, drum) en die is gewoon binnen 2 dagen bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje dan?
Zag op 12game alleen het instrumentenpakket van Rock Band. Zonder de twee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ook niet het hele pakket en ik wil ook de nieuwe gitaar, dus dan is het voordeliger om op de bundel te wachten.

Ik wil het voor de ps3 overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DLC van Rock band is echt vele malen beter dan GH WT qua aantal, maar wat jammer dat ze rock legend Jimi Hendrix er niet bij hebben zitten. Heb het maar voor GH WT gedownload en vooral fire is zo vet om te spelen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En google vertelt mij ook niets over die release date.
Ik heb echt geen zin om maanden te wachten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. volgens bol.com is in ieder geval de 'game only' versie van RB2 vanaf 5 februari verkrijgbaar voor PS2.

Heb 'm dus ook maar gelijk besteld.

Moet nu nog wel eens een drumsetje zien te verkrijgen... alleen vind ik die dus alleen voor PS3, vraag me af of die ook op de PS2 zou werken.. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Martinspire schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:52:

Drumkit vind ik trouwens kwalitatief nog best redelijk. Het is geen top spul, maar dat verwachte ik ook helemaal niet. Speel gewoon meer dan prima voor de meeste hier. Het pedaal is wel wat stroef en mag van mij eigenlijk ook wel iets verder onder het drumtoestel worden gedaan, maar dat kan dan weer niet.
Voor degene met het drumstel: Kan de buis er wel uit halen zodat ik hem nog 1 verder kan zetten, maar dan is ie niet meer zo stabiel. Ook vind ik dat je hem erg ver moet induwen voordat ie reageerd en je dus echt jezelf moet verplaatsen om hem er goed op te krijgen.

Moet wel bekennen dat ik verder nog nooit gedrumd had dus dat kan ook daaraan liggen. Heb nog wel spierpijn in mn kuit enzo ;)
Het klopt dat je de pedaal ver moet indrukken maar het is dus ook de bedoeling dat je met je voet helemaal de pedaal indrukt houd tijdens het spelen. En je voet omhoog laat komen als je een bass drum hebt. Zo voorkom je ook dat je geen krampen krijgt ;) Je hoeft je voet dan maar een klein stukje op te laten komen en zakken om een bass drum te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het echt ook gedrumd, en in het begin had ik toch pijn in mijn kuiten! Na een tijdje ontdekte ik dus dat ik de bassdrum tegen het vel aan kon houden...
Verder, in vergelijking met GH:WT, daar kreeg ik hem niet eens goed ingedrukt, was áltijd te laat. Geen idee waar dat nou precies door kwam...

@Djre-moon:
Ik heb er geen ervaring mee, maar toen ik rondkeek op sites voor prijzen e.d. zag ik bij de kit van rockband 1 ps2/ps3 staan. (Dit was op digitala.nl) Dus als ze dat erbij zetten lijkt het me wel, of ze zijn gewoon dom daar.
Anders misschien even mailen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:04:
Linkje dan?
Zag op 12game alleen het instrumentenpakket van Rock Band. Zonder de twee dus.
Klopt inderdaad. Ik had het eerst niet in de gaten maar nu ik plaatjes op internet zie, klopt dat het inderdaad Rock Band 1 instrumenten zijn. Ach ja, maakt mij eigenlijk ook niet uit. Die RB2 zijn toch overal niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Martinspire schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:38:
[...]

Klopt inderdaad. Ik had het eerst niet in de gaten maar nu ik plaatjes op internet zie, klopt dat het inderdaad Rock Band 1 instrumenten zijn. Ach ja, maakt mij eigenlijk ook niet uit. Die RB2 zijn toch overal niet verkrijgbaar.
Maar wat heb jij nu gehaald? Je eerste post hierover lijkt het dat je zegt dat je de complete RB2 set voor XBox360 hebt gekocht...? (maar die hebben ze nu niet meer???)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-01-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb een RB1 set gehaald bij 12game.com . Zag het helemaal over het hoofd dat dit misschien niet de RB2 kit was, maar goed, RB1 kit vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:21:
@Djre-moon:
Ik heb er geen ervaring mee, maar toen ik rondkeek op sites voor prijzen e.d. zag ik bij de kit van rockband 1 ps2/ps3 staan. (Dit was op digitala.nl) Dus als ze dat erbij zetten lijkt het me wel, of ze zijn gewoon dom daar.
Anders misschien even mailen ofzo?
Ik ben aan 't mailen geslagen. Komt er vast wel achter :-) ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst dacht ik van "Mwa, het overlast van het geluid zal wel meevallen..."
Maar nu ik even goed heb opgelet op youtube, en vooral goed geluisterd naar het geluid dat het drumstel produceert.. Nou, soms klinkt het echt alsof je op een houten plankje aan het slaan bent!

Voor mij alleen is dat niet zo erg. Maar mijn ouders - die tijdens het spelen vaak een verdieping lager zullen zitten - gaan daar gillend gek van worden.
Dus klinkt het "hamertje-tik" erg door? Of is dat beperkt tot de bovenverdieping? :P

Verder heb ik houten vloer... Als dat wat uitmaakt! :P Wilde het drumstel wel op een soort van kleedje zetten, want die glijdt minder dan de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:24:
Maar nu ik even goed heb opgelet op youtube, en vooral goed geluisterd naar het geluid dat het drumstel produceert.. Nou, soms klinkt het echt alsof je op een houten plankje aan het slaan bent!

Voor mij alleen is dat niet zo erg. Maar mijn ouders - die tijdens het spelen vaak een verdieping lager zullen zitten - gaan daar gillend gek van worden.
Dus klinkt het "hamertje-tik" erg door? Of is dat beperkt tot de bovenverdieping? :P

Verder heb ik houten vloer... Als dat wat uitmaakt! :P Wilde het drumstel wel op een soort van kleedje zetten, want die glijdt minder dan de vloer.
Het rock band 2 drumstel ios een stuk zachter dan het rb1 drumstel. Daarnaast kan je anders altijd de pad silencers kopen.

Overigens zou ik wou schuim of rubber onder de poten doen, dit zou het doordreunen goed moeten opvangen. Gewoon een rubber matje of iets dergelijks lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:24:

Koop drum silencers! Werkt echt goed, drumt beter, minder lawaai en je drumstel gaat wat langer mee ;)
Mijn lokale gameshop had helaas niet de zwarte op voorraad dus heb ze gewoon uit de US besteld. voor 19$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde die al kopen idd, maar dan wel in een Nl shop, gezien ik geen PayPal en/of creditcard heb...

Maar heb jij de officiele van RockBand zelf? Of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:56:
Wilde die al kopen idd, maar dan wel in een Nl shop, gezien ik geen PayPal en/of creditcard heb...

http://www.12game.com/PS3...m_Pads_Large_4_stuks.aspx :)

Ik heb ze zelf nog niet trouwens, ik wacht nog steeds op rb2 instrumenten set :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:56:

Ik heb zelf deze besteld http://www.rockbanddrumsoft.com/mcuthin.html omdat ze één van de weinige zijn die ook echt aanbevolen wordt voor de EL drums. Geen idee of ze in de nederlandse winkels te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:54:
[...]

http://www.12game.com/PS3...m_Pads_Large_4_stuks.aspx :)

Ik heb ze zelf nog niet trouwens, ik wacht nog steeds op rb2 instrumenten set :(
En velen met jou: http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=106057 :/
Echt slecht dat er totaal geen informatie naar buiten over komt. Wat dat betreft behandelt EA / Harmonix Europa niet echt netjes...

[ Voor 15% gewijzigd door Shadow_Zero op 16-01-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf deze besteld http://www.rockbanddrumsoft.com/mcuthin.html omdat ze één van de weinige zijn die ook echt aanbevolen wordt voor de EL drums. Geen idee of ze in de nederlandse winkels te krijgen zijn.
Die had ik ook gezien!
Heb zelfs overwogen om PayPal aan te maken zodat ik die kon kopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:27:
[...]

Die had ik ook gezien!
Heb zelfs overwogen om PayPal aan te maken zodat ik die kon kopen.. :P
Zeker de moeite waard om ze aan te schaffen. Ze zijn niet perfect rond maar wel lekker dun en stevig. Heb niet het idee dat de gevoeligheid zwaar omlaag is gegaan. so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En geen hamertje tik meer? :P

En omdat het minder is dan 22 euro is er geen mogelijk douane gezeur, toch? Hoop ik? Ben altijd zo bang dat ik weer eruit gepikt word... haha
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste