Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
De maker van Guitar Hero 1&2 komt nu met Rock Band:

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/7957/01d6041b5eb745ec9c573d9bg8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/1636/2ccd149967c5f5c4abff67dyd9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/5340/7cf86a771a4d77b1e853d9dwq0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/4261/32fe040b5fa23b9c72bb973ma3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/4115/9424d73789f9cd00d91eb41ah3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/2267/491880160dcb02f19fcbf26xx6.jpg
Rock Band is de nieuwste ritme-game van Harmonix, die eind 2007 uit moet gaan komen op de PlayStation 3 en Xbox 360. Het is de bedoeling dat er vier verschillende instrument-controllers op de markt worden gebracht. Twee gitaren (lead en bass), één drumstel en een microfoon voor de zanger. We hebben nu een hele lading nieuwe details voor jullie, en als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven, deze shit gaat héél vet worden.

De game staat op één disc, maar kent vier verschillende campaigns. Het gaat hier dan om de gitaar, de drums, de bas en de zang. Elk instrument is van begin tot eind uit te spelen, maar wil je écht een Rock Band starten dan zullen meerdere instrumenten gebruikt worden in de overkoepelende co-op modus.

Je kunt met maximaal vier spelers tegelijk spelen, zowel online als offline op beide platformen. Elke speler kan zijn eigen moeilijkheidsgraad instellen.
Door middel van het soepele community systeem zal het erg makkelijk zijn om mede-bandleden te vinden.

De fret-boards zijn doorzichtiger zodat je meer kunt zien van de achtergrond. De gitaren zijn aan de linker- en rechterkant van het scherm te zien, de drums in het midden en de zang-lijn scrolled onder aan het scherm.
De Whammy Bar is ook weer terug. Hiermee kun je Rock Band's versie van de bekende Star Power (uit Guitar Hero) activeren.
Er zit een switch op de gitaar waarmee je je eigen geluid kan creëren.

Het zang gedeelte is ook meer uitgediept. De game herkent verschillende toonhoogtes, en als je goed je best doet zal je ook hier Star Power kunnen gebruiken.
De microfoon heeft ook een andere functie. Je kunt er namelijk tegenaan tikken op de maat van de muziek, als er bijvoorbeeld een superlange gitaarsolo in een nummer zit waarbij de zanger niet veel te doen heeft (de microfoon dient dan als tamboerijn)

Ook de drummer heeft zijn eigen Star Power, en een free-form modus waar je lekker op je drums kan raggen.

Als één persoon faalt, dan zal de band gewoon door kunnen blijven spelen. Als een andere persoon zijn Star Power activeert, dan zal die speler weer tot leven gewekt worden. Als de hele band nog staat als het nummer afgelopen is, dan kun je het publiek trakteren op een free-form jam sessie.

Je kunt je eigen personages bouwen, en helemaal aanpassen aan jouw stijl. Zo kun je de kleding veranderen en ook voor de instrumenten kun je meerdere skins kopen. Je kunt zelfs bepalen hoe jouw avatar zich zal gedragen on stage. Gaat 'ie helemaal los, of blijft 'ie stoer op zijn plaats staan?

Er zijn 40 verschillende plaatsen om op te treden.

De instrumenten zijn per platform verschillend. Dit heeft te maken met de verschillende hardware van beide consoles.

Je kunt je eigen Band logo in elkaar zetten.

Vier nummers zijn al bekend, geen van allen zijn covers.

Weezer - Say It Ain't So
Black Sabbath - Paranoid
The Who - Won't Get Fooled Again
Nirvana - In Bloom

Gitaar
Het model van de gitaar is een replica van de Fender Strat.
De Guitar Hero II gitaar van de Xbox 360 werkt wel in Rock Band, maar veel mogelijkheden zul je niet kunnen gebruiken.
Zo heeft de nieuwe gitaar tíen frets in plaats van vijf. Vijf aan de bovenkant van de hals, en vijf aan de onderkant. Deze onderste vijf zijn geplaatst voor de speciale solo-stukken waarin je alleen maar hammer on - en pull off's gebruikt. Hier hoef je dus niet te strummen, en dit is dezelfde techniek die je vaak hoort in van die supersnelle Metal nummers.
In de virtuele winkel kun je effecten kopen die je kunt gebruiken om je eigen geluid te maken, zoals de Flange, Wah, Chorus en de Echo.

Microfoon
Er zal een microfoon op de markt komen met een Rock Band logo er op.
Andere microfoons zullen ondersteunt worden, maar de Xbox 360 headset zal je niet kunnen gebruiken. Deze is simpelweg niet accuraat genoeg voor Rock Band.

Drums
Het drumstel bestaat uit vier drums, een voetpedaal en vier uitschuifbare poten. Hiermee kun je het gevaarte stabiel op de grond zetten.
Natuurlijk zitten er echte drumstokjes bij.
De verschillende drums zullen per nummer aangepast worden. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld een bekken-klank maakt, terwijl je de andere keer weer andere drumgeluiden hoort.
Als je drumt op Hard of Expert, dan zul je écht aan het drummen zijn. Het zal precies zo zijn als het originele nummer dus.
bron: gamez.nl/ownage.nl

Ontwikkelaar: Harmonix
Release: November 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Lijkt me zeker vet! Al heb ik dan toch altijd zoiets koop een normale gitaar :+ al lijkt het me zeker leuk. Hoe zit het trouwens met een Wii versie? Want Guitar Hero komt wel voor de Wii maar hierover waren wat meer geruchten?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Even schaamteloos mijn reply op de frontpage even copy/pasten :)

Harmonix gaat hiermee dus dezelfde kant uit als Bemani:

Bemani (subdivisie van Konami) is dé grote uitgever van muziekgames in Japan. Zij hebben onder andere het spel Guitar Freaks uitgebracht, dat gekoppeld kan worden met Drummania waardoor je tesamen pittige rocknummers kan spelen. Vooral zeer leuk in de arcadehallen ;).
Echter: bemani heeft deze games officieel nooit buiten Azië gereleased. De weinige arcadekasten die je in Europa kan vinden bevatten grotendeels j-pop/rock en eurobeat muziek, waardoor deze hier niet aanslaan bij het grote publiek. Jarenlang hebben we moeten wachten tot ze dit in het Westen zouden uitgeven.
Dit is er nog steeds niet van gekomen, dus zijn we uiteraard dolblij met het feit dat Harmonix zich op deze markt werpt met Westerse muziek én nog eens succes heeft ook. Het zou me niet verbazen mocht Bemani in de toekomst Harmonix aanklagen wanneer deze een te groot deel van de markt in handen heeft (dit is reeds eerder gebeurd, nadat ze de rechtzaak wonnen schoten ze wakker en werden er plots nieuwe DDR mixes aangekondigd). Ik zeg dan: eigen schuld, Bemani heeft de Westerse markt genegeerd, en Harmonix is hier handig op ingesprongen :)

Enkele bedenkingen:
- Harmonix moet zich ook op de arcademarkt werpen, ook riskeren ze hiermee de toorn van Bemani
- Harmonix hun drumcontroller ziet er veel te suf uit

Dit is Bemani's versie van een drumcontroller: (foto met gsm genomen in donkere Japanse arcade, dus crap kwaliteit :p)
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/mg-arcade/mg-05.jpg

Andere arcadehal: keyboardmania, drummania en guitarfreaks broederlijk naast elkaar, guitar en drum zijn gelinkt uiteraard :).
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/mg-arcade/mg-08.jpg

Komaan Harmonix, jullie maken prachtige games, nu nog beter materiaal aanbieden dan die plastic crap, en we zijn er :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
heb hem sinds vorige week (PS3 versie, Import) en moet zeggen dat het stukken lekkerder speelt dan Guitar Hero 3, waar guitar hero 3 tegenwoordig alleen nog maar gaat om het zo moeilijk mogelijk maken van liedjes (en dan een fijne controller uitbrengen die noten laat vallen). is Rock Band alleen maar plezier (ookal wordt deze moeilijker naarmate je de moeilijkheidsgraad aanpast).

het drummen is op dit moment mn favoriet en ben heel erg blij met de Downloads tot nu toe toch wekelijks nieuwe liedjes en een Metallica pack!!

het zingen is opzich ook grappig (voor mij eerste game waarin ik daadwerkelijk bereid ben om te zingen, dus geen ervaring met singstar) alleen is het zingen niet echt voor mij gemaakt (tenminste niet de nummers die hoog gezongen moeten worden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:29:
heb hem sinds vorige week (PS3 versie, Import) en moet zeggen dat het stukken lekkerder speelt dan Guitar Hero 3, waar guitar hero 3 tegenwoordig alleen nog maar gaat om het zo moeilijk mogelijk maken van liedjes (en dan een fijne controller uitbrengen die noten laat vallen). is Rock Band alleen maar plezier (ookal wordt deze moeilijker naarmate je de moeilijkheidsgraad aanpast).

het drummen is op dit moment mn favoriet en ben heel erg blij met de Downloads tot nu toe toch wekelijks nieuwe liedjes en een Metallica pack!!

het zingen is opzich ook grappig (voor mij eerste game waarin ik daadwerkelijk bereid ben om te zingen, dus geen ervaring met singstar) alleen is het zingen niet echt voor mij gemaakt (tenminste niet de nummers die hoog gezongen moeten worden :P)
Heb zelf ook veel zin in rockstar, jammer dat de gitaren van rockband zoveel slechter zijn dan die van guitar hero. Ja er zitten ook productie fouten in de guitar hero gitaren, maar harmonix heeft al toegegeven dat hun gitaren wel erg veel last hebben van fouten (het is dus niet zo als jij het laat klinken). Sterker nog, harmonix wil zelfs dat de guitar hero gitaren ook op hun spel te gebruiken zijn (wat op de xbox360 prima werkt) maar op de ps3 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
SnackMasterFlex schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:01:
[...]

Heb zelf ook veel zin in rockstar, jammer dat de gitaren van rockband zoveel slechter zijn dan die van guitar hero. Ja er zitten ook productie fouten in de guitar hero gitaren, maar harmonix heeft al toegegeven dat hun gitaren wel erg veel last hebben van fouten (het is dus niet zo als jij het laat klinken). Sterker nog, harmonix wil zelfs dat de guitar hero gitaren ook op hun spel te gebruiken zijn (wat op de xbox360 prima werkt) maar op de ps3 nog niet.
ow ik weet ook dat er productie fouten in de Rock Band lijn van spullen zit (zelf tot op heden geen last van en ook ik vind de guitar hero 3 gitaar lekkerder spelen dan de fender die bij rock band zit, alleen laat die van rock band bij mij geen noten vallen en behalve de strum valt het allemaal wel mee hoe slecht die is, die GH3 gitaar kan ik niet gebruiken vanwege het gezeik van Activision)

dat harmonix wil dat guitar hero gitaren gebruikt kunnen worden op de ps3 is niet meer dan normaal (anders zou je voor ieder spel een andere controller kunnen kopen) feit is alleen dat Activision (van Guitar Hero) de patch voor de PS3 tegenhouden omdat ze geld willen zien voor het gebruik van hun controller. wat naar mijn mening belachelijk is maar goed dat is mijn mening ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:09:
[...]

ow ik weet ook dat er productie fouten in de Rock Band lijn van spullen zit (zelf tot op heden geen last van en ook ik vind de guitar hero 3 gitaar lekkerder spelen dan de fender die bij rock band zit, alleen laat die van rock band bij mij geen noten vallen en behalve de strum valt het allemaal wel mee hoe slecht die is, die GH3 gitaar kan ik niet gebruiken vanwege het gezeik van Activision)

dat harmonix wil dat guitar hero gitaren gebruikt kunnen worden op de ps3 is niet meer dan normaal (anders zou je voor ieder spel een andere controller kunnen kopen) feit is alleen dat Activision (van Guitar Hero) de patch voor de PS3 tegenhouden omdat ze geld willen zien voor het gebruik van hun controller. wat naar mijn mening belachelijk is maar goed dat is mijn mening ;).
Het is simpel weg ook belachelijk, de omgekeerde situatie zag ik eerder plaatsvinden. Kijk dat je als fabrikant niet wilt hebben dat de controller van de concurrent op jouw software wordt gebruikt begrijp ik. Maar dit is omgekeerd, het lijkt mij ook positief als de concurrent graag jouw controller wil gebruiken bij hun software. Maar goed, het is en blijft concurrentie wat in dit geval veel weg heeft van kinderachtig gedrag in een zakelijk jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34

BM

Moderator Spielerij
Even topic een rotschop omhoog geven.

Ik zit te twijfelen om dit spel los (game only) te importeren voor de 360.
Nu is me niet helemaal duidelijk of hier regioprotectie ofzo op zit, en of deze dus op mijn europese xbox gaat werken.

Mensen die dit gedaan hebben en hier uitsluitsel over kunnen geven?

[Edit]
Zou je met de gitaren van GH2 en GH3 veel opties missen?

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 01-02-2008 11:28 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
hij is alleen speelbaart op een amerikaanse xbox, dus op jouw xbox gaat hij helaas niet werken, anders had ik hem ook allang geimporteerd :P
en met de gitaren uit 2 en 3 kan je gewoon alles spelen, je mist alleen een extra knop om wat aan de toonhoogte te veranderen, maar dit heeft verder weinig invloed op het spel. het schijnt zelfs dat de gitaren van GH beter spelen dan die van rock band :)

[ Voor 49% gewijzigd door Game Error op 01-02-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En opnieuw een schop omhoog.

Weet er nu iemand toevallig een definitieve releasedatum? Ik heb op google gezocht, en de hoeveelheid "officiële" releasedata verschillen zoveel dat je ervan zou huilen. Ik kom tegen: Q2, Q3, maart, half april, mei, "this summer", september. Kortom, iedereen brengt het nieuws als "confirmed release date", maar niemand lijkt het te weten :|. Je zou gaan denken dat ze Europa gewoon willen overslaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Tja, in de VS zijn ze begonnen met het uitgeven van losse instrumenten. Dat zouden ze pas doen als ze de vraag van de complete units aankonden. Blijkbaar vinden ze dat belangrijker dan Europa voorzien. Of wachten ze bij EA op Rockband 2?

De site van EA zegt al tijden 6-3-2008, wat nergens op slaat. Ook op het forum van de officiele website blijft het angstvallig stil. Echt bizar dat een uitgever die normaal zo massaal games released wereldwijd voor alle mogelijke platformen nu niets kan vertellen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
SnackMasterFlex schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:03:
[...]

Het is simpel weg ook belachelijk, de omgekeerde situatie zag ik eerder plaatsvinden. Kijk dat je als fabrikant niet wilt hebben dat de controller van de concurrent op jouw software wordt gebruikt begrijp ik. Maar dit is omgekeerd, het lijkt mij ook positief als de concurrent graag jouw controller wil gebruiken bij hun software. Maar goed, het is en blijft concurrentie wat in dit geval veel weg heeft van kinderachtig gedrag in een zakelijk jasje.
Waren hier al vorderingen in gekomen, of zijn ze nog steeds aan het steggelen? Het ligt toch ZO voor de hand om die GH controllers op Rock Band te laten (en vice versa for the matter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
hmm net ook al even in het 360 topic erover gehad maar de release in Europa is dus inmiddels ongedefinieerd en dus voor onbepaalde tijd uitgesteld

:(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In een conferentie voor investeerders heeft CEO John Riccitiello bekend gemaakt dat de Europese release van Rock Band niet eerder plaatsvindt dan in het tweede kwartaal van 2008. In Amerika ligt de game al sinds 20 november van het afgelopen jaar in de winkels.
http://www.psonly.nl/nieu..._niet_eerder_dan_Q2_2008/

Niet eerder dan Q2 is nog altijd vrij vaag, maar EA is 'ons' nog niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34

BM

Moderator Spielerij
Shiver23 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:35:
[...]

http://www.psonly.nl/nieu..._niet_eerder_dan_Q2_2008/

Niet eerder dan Q2 is nog altijd vrij vaag, maar EA is 'ons' nog niet vergeten.
Nah, vergeten niet, maar echt veel interesse lijken ze ook niet te hebben voor alles buiten Amerika...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Donnie Darko schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:29:

Hoe haal je downloadable content binnen? Ik heb een US account aangemaakt zodat ik bij de RB DLC's kan, maar met een Nederlandse credit card kom ik nog niet echt ver... :/

EDIT:
Heb http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=75023 gevonden. Ga dat nu proberen (via entropay).

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Zero op 08-03-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

bij Dimension Plus kan je hem al reserveren....heb dat dus ook al gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Op de Wikipedia-pagina van Rock Band (url) staat vermeld dat de Xbox gitaar NIET draadloos wordt ivm licentiekosten van Microsoft. Er komt wel een draadloze gitaar uit, maar die is voor 70 euro los verkrijgbaar.

Balen dat er nog steeds geen datum is, wij zitten hier nu toch echt met spanning te wachten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Op het Play.com Live evenement in het Wembley Stadion te Londen. Heeft EA laten weten dat de Europese versie van Rock Band extra nummers zal gaan krijgen. Hieronder staan de extra nummers welke naast de originele soundtrack het tot een extra compleet geheel maken.

* Blur - Beetlebum
* Muse - Hysteria
* Oasis - Rock 'n' Roll Star
* Tokyo Hotel - Through the Monsoon
* Die Toten Hosen - Hier Kommt Alex
* Juli - Perfekte Welle
* H-Block X - Countdown to Insanity
* Indochine - L'aventurier
* Les Wamaps - Manu Chao
* Playmo - New Wave

Helaas is een concrete releasedatum nog steeds niet bekend hoewel 22 mei wel als datum gesuggereerd wordt. Het is dus nog even afwachten. Mogelijk dat EA binnenkort met een definitieve datum gaat komen.
http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=8838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Probleem schijnt in licentieissues te liggen, heb ik ergens vernomen. Grappige is dat een van de salesdudes op kantoor zo'n ding geregeld heeft van de annual sales kickoff, dus we hebben uit de VS een xbox en een rockband doos gekregen. Best leuk op kantoor. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m een tijdje geleden gespeeld met een goeie vriend van me.
er zijn een paar dingen die me erg opvielen.
je krijgt er maar 1 gitaar bij.
drummen is super moeilijk maar na veel oefening moet het te doen zijn.
het zingen is redelijk makkelijk.
het gitaar spelen is moeilijker dan GH3 je hebt meer knoppen en opties.
er zit goeie muziek veel bekende nummers en zo..

grote probleem bij rockband is dat de gitaar problemen geeft zo heeft hij al 3 gitaren gehad ze gaan nogal snel kapot.
als ik het goed heb zijn ze daarom weer uit de winkel gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ze hebben hier nooit in de winkel gelegen. Waar haalt je vriend 3 gitaren vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is dit spel te koop? Gaat het nog naar Nederland komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:52:
Ze hebben hier nooit in de winkel gelegen. Waar haalt je vriend 3 gitaren vandaan? :?
door te werken in een gameshop :P
en er lagen drie pakketen en die zijn op 1 na alle drie weer retour ivm problemen met de gitaar.
ik vermoed dat het import was ;)

ik denk dat we zaterdag weer ff bezig gaan met rockband.
van de drie gitaren is er nog 1 over dus hopen dat ie zaterdag overleeft ;)
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:33:
Waar is dit spel te koop? Gaat het nog naar Nederland komen?
wat ik vernomen heb is het spel heel kort dus al in het buitenland in de winkels geweest maar is nu weer uit de handel gehaald ivm problemen met de gitaar :|
ik denk dat het nog wel even gaat duren voor hij gereleased wordt :'(

nieuws: Europese versie Rock Band krijgt lokale songs

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:24:
[...]
wat ik vernomen heb is het spel heel kort dus al in het buitenland in de winkels geweest maar is nu weer uit de handel gehaald ivm problemen met de gitaar :|
Dat is dus een regelrechte leugen. Zelfs de licenties voor Europa waren nog niet in orde, een releasedatum is ook nog niet vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Dat is dus een regelrechte leugen. Zelfs de licenties voor Europa waren nog niet in orde, een releasedatum is ook nog niet vrijgegeven.
nou vertel mij dan maar hoe ik dat spel dan gespeeld heb en morgen weer ga spelen.
ik zal morgen ff een foto maken ;)
en hier ff op plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd zo leuk he dat mensen zo kunnen doen..
You sir!,are a lair! lair lair pants on fire!
Nou kameraad van dopje en mij heeft hem al een paar maand thuis.Dus als je niet weet waar je over praat beschuldig dan ook niet zomaar iemand.
Of doe een bellteje naar Gameshop enschede!misschien hebben ze er nog 1 liggen.
170 euro kost die.
Heb weer zin in morgen avond!!!!en dopje!jij blijft van de mic af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Importeren kan altijd natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat RB hier officieel te koop (geweest) is. Maar voor 170 euro is dat zeker interessant om een importversie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:35:
Altijd zo leuk he dat mensen zo kunnen doen..
You sir!,are a lair! lair lair pants on fire!
Nou kameraad van dopje en mij heeft hem al een paar maand thuis.Dus als je niet weet waar je over praat beschuldig dan ook niet zomaar iemand.
Of doe een bellteje naar Gameshop enschede!misschien hebben ze er nog 1 liggen.
170 euro kost die.
Heb weer zin in morgen avond!!!!en dopje!jij blijft van de mic af!
*zucht* het gaat niet over import he, deze rakker beweert dat het spel al heel even beschikbaar geweest is in europa, terwijl dat simpelweg onmogelijk is om meerdere redenenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:30:
[...]

*zucht* het gaat niet over import he, deze rakker beweert dat het spel al heel even beschikbaar geweest is in europa, terwijl dat simpelweg onmogelijk is om meerdere redenenen.
ik heb ff geen open internet hier maar.
ik heb m besteld en gekregen of het nu import is of niet ....
geen idee.
maar hij was er de modellen die nog in de winkel stonden zijn nu alle 3 weer terug ivm problemen met de gitaar.
verder weet ik het ook niet.
zou zomaar kunnen dat het import was :)
maar ja ik heb het gespeeld en ik heb gezegd wat ik wist en persoonlijk vind ik GH3 beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:47:[...]
ik heb ff geen open internet hier maar.
ik heb m besteld en gekregen of het nu import is of niet ....
geen idee.
maar hij was er de modellen die nog in de winkel stonden zijn nu alle 3 weer terug ivm problemen met de gitaar.
verder weet ik het ook niet.
zou zomaar kunnen dat het import was :)
maar ja ik heb het gespeeld en ik heb gezegd wat ik wist en persoonlijk vind ik GH3 beter
Ik heb nog eens even wat rond gegoogled. De officiele europese release datum was 6 maart. Net 14 dagen geleden. Ik heb tot nu toe nog niet 1 winkel gevonden die dit spel in de winkel verkoopt of heeft verkocht.

Waar heb jij je versie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:12:
[...]

Ik heb nog eens even wat rond gegoogled. De officiele europese release datum was 6 maart. Net 14 dagen geleden. Ik heb tot nu toe nog niet 1 winkel gevonden die dit spel in de winkel verkoopt of heeft verkocht.

gameshop enschede ;)
maar ze zijn daar alweer uit de voorraad gehaald ivm met het gitaar probleem.
die lui zijn altijd optijd met de meste spellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:12:
[...]

De officiele releasedatum was ooit 6 maart. Op dit moment is er geen een voor Europa. Zal nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lijkt me tof als ik m'n v-drums erop aan kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Nou heb ik dus via ebay die hele special edition gewonnen voor 100 euro ex shipping.
ik kan hem toch wel gebruiken he hier op mijn nederlandse ps3 + pal HDready tvje? :o anders heb ik dan een kat in de zak gekocht....

Update..........

Maandag 7-04 krijg ik hem moet dan nog wel € 44,60 invoer belasting en inklaringskosten betalen zal dan wel een korte review achterlaten..

[ Voor 27% gewijzigd door jefjef op 04-04-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nou, geweldig!
23 mei komt Rock Band naar Europa. Het gaat alleen om de 360 versie. Wordt eerst in Engeland, Duitsland en Frankrijk verkocht. Gaat 170 euro kosten voor de instrumenten en daar moet je dan het spel nog eens bijkopen voor 65 euro.
Zodra ik het geld kan missen ga ik Rock Band dus importeren of bij een importzaak halen. Dit gaat helemaal nergens over.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=24436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 09:43
<censuur>... 170$, lage dollarstand, omgerekend via EA calculator 239 euro????? pffff, ik weet niet wat hier aan de hand is, helaas zullen ze wel weer eens goed verkopen maar het wordt eens tijd voor een goede boycot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zo promoten ze het concept: game branden, instrumenten kopen, wel heel erg

dit was ook al met GH3 zo, en met deze prijzen zou ik ook bijna mijn xbox ombouwen... sjeeze wat een rip-off zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Inmiddels zijn de prijzen voor DLC bekend geworden. De losse tracks zullen 160 MS Points gaan kosten, in tegenstelling tot de 80 MS Points die losse tracks in de VS kosten.
Ja joh, waarom niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
:?
oh my god, ze zijn echt HELEMAAL gek geworden bij EA...

wanneer gaan we een "boycot EA actie" opzetten?

ik ga echt overwegen om mijn xbox te flashen en dan alleen nog maar spellen te kopen die NIET door EA worden uitgegeven en alles van EA lekker downloaden

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 08-04-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Voor mij houdt het gewoon in dat ik Guitar Hero III ga kopen en dus geen Rock Band.
Eerlijk gezegd wilde ik liever Rock Band, maar met deze prijsstelling en al het gezeur er omheen houdt het snel op. Om 2 games met gitaren te kopen vind ik wat overdreven. Helaas is de gitaar van GH3 ookal niet compatibel.

Voor de rest zal ik al mijn ideeën over EA maar voor me houden, daar is het topic niet voor.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

Oké, dan ga ik hem dus gewoon importeren zodra ik het geld heb, dan ben je alsnog een kleine 100 euro goedkoper uit en gezien ik hem voor de PS3 wil halen alsnog lang voor de releasedatum...

Wat een bullshit allemaal zeg, ik had misschien 20 euro, of zelfs 50 euro meer betaald voor een Europese versie.
Maar 240 euro! Dat is iets meer dan 375 dollar! De game kost in Amerika 170 dollar, die mensen van EA zijn ofwel superslim omdat de game alsnog heel goed gaat verkopen, ofwel ongelofelijk dom dat ze denken dat mensen dit slikken.

Ik ga alvast een beetje rondkijken op ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Shiver23 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:53:
Nou, geweldig!
23 mei komt Rock Band naar Europa. Het gaat alleen om de 360 versie. Wordt eerst in Engeland, Duitsland en Frankrijk verkocht. Gaat 170 euro kosten voor de instrumenten en daar moet je dan het spel nog eens bijkopen voor 65 euro.
Zodra ik het geld kan missen ga ik Rock Band dus importeren of bij een importzaak halen. Dit gaat helemaal nergens over.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=24436
heb je een ps3 of 360?

on topic:

heb hem dus vandaag opgehaald! de Rock Band doos!
Vol verwachting 5 minuten voor 17:30 ( na een dodemansrit vanuit Oldenzaal naar Doetinchem over de beruchte Twente Route!) nog de DA binnen lopen waar het aanwezige postloket dus om 17:30 ging sluiten. Gelukkig zijn hun pin apparaten aangepast van alleen Postbank naar alles want ik moest dus nog de € 44,- inklaringskosten gaan betalen. Wat een doos! lengte ongeveer 1.50m x 70cm x 50 cm en helemaal in de stijl van Rock Band bedrukt met alle instrumenten er op afgebeeld.
Thuis gekomen, niet verassend….;( mijn vrouw reageerde alsof ik het dus nu echt verloren ben! Een volwassen man van ruim 40 als een kind zo blij met een speelgoed gitaar! Ik de spanning in mijn lijf nog bedwingen en ben maar eerst begonnen met te eten (schuin oog naar “de Doos”) en het andere oog geruststellend naar mijn vrouw dat het eigenlijk allemaal wel mee valt. Complimenten maken over het eten heeft trouwens ook geholpen. Mijn kinderen van 4 en 6 voelde de groeiende spanning tussen paps en mams en begonnen, hoe kan het ook anders, over “de Doos”!! Paaaapp is dat voor ons! Moge wij strakjes op onze (!) pleeystasjon!! Speeele!
Niet dus… Eindelijk kinders gedoucht in bed vrouw achter Hyves geplaatst en met trillende handen maar zekere tred naar de hoek van de kamer gelopen waar “de Doos” staat! Met een inhoud die de hemel en aarde beloofd in this World ROCK! Voorzichtig de doos geopend en met zachte hand eerst de gitaar uitgepakt! Mijn god wat voel ik me gelukkig en terwijl ik voorzichtig de hals pak en met en zachte doch ferme click de body in elkaar zet wellen 2 tranen op die uiteenspatten op al dit moois.
Wat een mooie gitaar, wat een satijnzachte huid en och..heerlijk die click geluiden van de gitaar EN bas toetsen op de hals. James Lee Jamerson zou jaloers zijn, ach misschien wil hij wel mee jammen. Waarlijk to die for..
Het drumstel voelt als een solide basis in deze onzekere wereld en terwijl ik er achter ging zitten en bedacht hoe Richard "Pistol" Allen zich voelde toen hij de eerste keer de drumstokken vast hield zette ik mijn PS3 aan voor het onvermijdelijke…..
Update 1.30 staat klaar wilt u deze installeren?

Euh..ja

Vastloper…………………………………………………..

Misschien morgen deel 2 van deze continion story where funk meets rock.
Ff voor de rekenaars totale kosten dus:
€ 98,- op ebay
€ 111,- handeling en verscheping via US Postal Services
€ 44,50 btw en inklaringskosten
€ 253,50 totale kosten maar wel met een big smile vanavond naar bed om morgen echt los te gaan! 8)

[ Voor 71% gewijzigd door jefjef op 08-04-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

oke heb nog 1 expemplaar over van alleen het spel in seal is de UK versie...dus wanneer je wil mag je me PMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Bizar die prijzen voor Europa. Dit is zo belachelijk dat op 1 april niemand het had geloofd! Eigenlijk kan ik dit nog steeds niet geloven. Enige wat iedereen massaal kan doen is het spel NIET kopen. Ik maak me eigenlijk nooit druk over prijsverschillen maar dit is echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:56:
Bizar die prijzen voor Europa. Dit is zo belachelijk dat op 1 april niemand het had geloofd! Eigenlijk kan ik dit nog steeds niet geloven. Enige wat iedereen massaal kan doen is het spel NIET kopen. Ik maak me eigenlijk nooit druk over prijsverschillen maar dit is echt schandalig.
Een boycot zal in dit geval geen probleem zijn want ik ken maar weinig mensen die bereid zijn om zoveel geld neer te tellen voor een game. In de VS was dit spel een grote hit, maar in Europa zal het ongetwijfeld gaan floppen. EA en Harmonix zijn veel te gretig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een week de Amerikaanse, import versie dus, SE editie in bezit. Gekocht bij Futurezone voor de PS3. Kost 189 euro, maarja, als ik dan het bericht lees wat EA van plan is voor de Europese variant. Hoezo je moedigt importeren niet aan? 8)7 Afijn, ik had geen zin om op de Amerikaanse ebay (ondanks de lage dollarkoers) de SE editie te kopen. Gelukkig vond ik futurezone, voor als nog de enige NL'se webshop die hem als import aanbiedt (maar ik heb vernomen dat zij alweer door hun voorraad heen zijn nu). Het is echt schitterend. Met name de Fender stratocaster :D Mijn zus speelt elektronisch gitaar, ik drum in het echt. Dus ik meteen mijn zus smsen van: dit moet je zien! Zij kwam 's avonds langs en vroeg waarom ze nu perse vanavond langs moest komen. *drukt Rockband gitaar in zussies de armen* En haar reactie was uiteindelijk: het slaat nergens op, want echt gitaar spelen is zoveel anders, maar het is wel dikke humor. 8)

Ik zou als ik jullie was gewoon NL'se webwinkels in de gaten houden die de import versie aanbieden. Want je wordt toch niet blij van EA zoals ze het willen aanpakken in Europa?! Bedoel, pas in de zomer komt Rockband uit in Frankrijk, Engeland enzo. Nederland, daar wordt niet over gerept. En we wachten al sinds november 2007 op een release datum. Ik sta niet gek er van op te kijken als Rockband pas in november 2008 in de Nederlandse schappen te vinden valt, de Europese editie wel te verstaan. Het is een groot pakket wat je zal krijgen met de SE editie, dus je kunt er vanop aan dat de douane het pakket er tussenuit vist.

170 + 90 verzending = 260 dollar = 165 euro op de Amerikaanse ebay. Plus 45 euro inklaringskosten las ik van een ander bericht, dus: 210 euro. Nou, dan kun je toch beter 189 euro neerleggen bij een NL'se winkel voor de importversie. Niet alleen ben je goedkoper uit, je hebt ook niks te maken met de douane. Enige wat ik me nog af vraag is of het spel, de Amerikaanse Rockband dus, bij de store als ik bijvoorbeeld een Metallica pack wil kopen voor 10 dollar mijn Europese creditcard wel accepteert. Maar voor de rest doet ie het gewoon. De instrumenten werken zonder problemen, op het spel zit geen lock. Dat je alles in het Engels hebt boeit me weinig. Grappig detail vond ik dat in de doos zelf allerlei dingen ook in 't NL vermeld waren! Zo heb ik de 60 dagen garantie waarbij ik dus binnen 2 maand mijn instrumenten kan laten vervangen. Maar dat zullen jullie wel weten vanwege de nieuwsberichten over falende instrumenten die op eens stuk zijn.

Ik heb daar iig nog niet mee van doen en het is echt een aanrader als je van Guiter Hero houdt maar nu eens de volle experience wilt hebben. Daarnaast zitten er tig nummers in die mij wel aanstaan, daar ik bij GH maar een handjevol nummers had.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/Rockband/P1000130.jpg

Klik op de afbeelding om een eerste indruk van Rockband te krijgen aan de hand van een tal afbeeldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik denk dat ik zelf maar de losse drums ga bestellen, 55 dollar, en dan "importeer" ik het spel wel eind volgende maand ....
Zal het veel kosten om een product van 55 dollar in te voeren ? Of is dat door de lage prijs misschien wel gratis ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rock Band op 23 mei naar Europa

Gepubliceerd op dinsdag 08 april 2008

Electronic Arts maakt eindelijk een Europese releasedatum voor Rock Band bekend. Vanaf 23 mei ligt het spel in de winkels. Maar voorlopig alleen in Franse, Duitse en Engelse winkels. Wanneer Rock Band ook in de Benelux verschijnt kon EA nog niet zeggen.
In die landen waar Rock Band wel uitkomt is dat voorlopig alleen op de Xbox 360. Microsoft heeft een 'timed exclusive' contract afgesloten zodat de versies voor PlayStation 3, PlayStation 2 en Wii pas later deze zomer verschijnen.

De prijs werd ook nog aangekondigd en valt helaas niet mee. Voor €169 kopen spelers de 'Instrument Edition' van Rock Band die bestaat uit een gitaar, drumstel en microfoon. Het spel zelf moet er dan nog los bij gekocht worden voor €69,99 zodat de totaalprijs neerkomt op 240 euro. Een heel verschil met Amerika waar spelers het complete pakket (spel + instrumenten) aanschaffen voor omgerekend 107 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

dapluiz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:33:
Ik denk dat ik zelf maar de losse drums ga bestellen, 55 dollar, en dan "importeer" ik het spel wel eind volgende maand ....
Zal het veel kosten om een product van 55 dollar in te voeren ? Of is dat door de lage prijs misschien wel gratis ? :)
Ik heb nog 1 losse spel over! UK versie wie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jefjef schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:35:
[...]

Ik heb nog 1 losse spel over! UK versie wie wil?
ps3 of xbox360?

en tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

UK Versie komt toch pas 23 mei uit op de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
ja idd, zal wel de US versie zijn.

Ik heb even gekeken naar de import prijzen. Je zit met aanschaf, verzendkosten en eventuele invoerkosten toch ook wel op 200 euro en dan hopen dat er niets mee is want meestal is het transport terug voor kosten van de koper (bij dit soort internationale bestellingen). Valt dus ook tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Om die reden zou ik het wel liefst het eerst met de drums willen proberen, 55$ dus dat is wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Phusebox schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:22:
[...]

ps3 of xbox360?

en tegen welke prijs?
PS3 versie pm me maar met een voorstel het kan zijn dat ik dit spel wil verkopen samen met het drumstel en dat ik 1 spel+gitaar en mic voor mezelf hou. heb gemerkt dat mijn ritme gevoel op de drums dus echt kl*te is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

met de nieuwe prijzen die bekend zijn gemaakt, is het importeren van de drum alleen (als je al een gitaar hebt), zeker de moeite waarde aangezien het hele pakket hier 240 euro gaat kosten, wat natuurlijk helemaal van de zotte is.
mij zal je het iig niet zien kopen.
niet omdat ik me niet intresseer in die dingen, ik heb voor 300 euro aan gitaartjes hier staan, voor ps xbox en pc, en ook nog eens ruim 400 euro van die DDR matten totaal. (ik heb dus een mooie verzameling staan, en is dus zeker niet per stuk).

maar 240 euro gaat me te ver, zeker als ik de kwaliteit denk te zien via foto's heb ik zoiets, ik maak het opschool wel met een plastic printertje, en maak even een printplaatje zodat tie werkt op PC xbox PS3 en wii. dan ben ik denk rond de 40 euro kwijt om hetzelf te maken. (die gitaartje voor guitar hero zijn ook al erg duur, voor wat er in zit kwa technische hoogstandjes).
maar die worden tenmiste overal even duur verkocht.

het feit dat rockband 100% zo veel kost dan in de VS, is pure oplichterij waar ik niet aan zal meewerken.
zal eens kijken waar ik de drums vandaan ga halen, zelf maken of zelf importeren. kopen hier doe ik maar niet, mijn maand salaris ligt als 18 jarig studentje dat ik ben op gemiddeld 200 euro per maand (tegen het kutloon van 4.24 per uur). en ik weiger op 70 uur te werken voor dat spel.
even het op mijn andere hobby betrekken, ik kan er zelf ruim een uur mee vliegen door het nederlandse luchtruim zonder dat ik een brevet of vliegtuig heb.
toch zal ik daar veel meer plezier aan beleven (wel dan niet in tijd) maar wel totaal ivm rockband.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Is het geen idee om een inkoopactie voor de drums te maken ?
Want ik meen te herinneren (voor de X360 iig) dat de GH3 gitaar op Rock Band werkt en dat je voor de microfoon elke usb-mic schijnt te kunnen gebruiken.
Maar misschien dat door de grootte van de doos van de drums het juist niet handig is om het groot in te kopen omdat dan de douane er makkelijker bij kan ? :)

Beetje googlen doet (zoals altijd ;) ) wonderen :

http://www.8bitjoystick.c...phone_for_wiixbox_360.php
en pricewatch: Logitech Vantage USB voor 2 tientjes ben je klaar qua mic.
59 euro voor de GH3 gitaar, en dan 55$ plus verzendkosten voor de drums :)

Hmm, wie weet een online winkel die de drums ook naar europa versturen ? :) Aangezien Amazon dat zowiezo niet doet ...

[ Voor 38% gewijzigd door dapluiz op 14-04-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

hoe zit het met import belastingen en dus niet smokkelen(al zegt mijn nick iets anders), anders is het best wel handig om 1 container te bestellen met van die drums.volgens mij is zo'n container ook totaal niet duur.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja , w.s gaat het allemaal wel meevallen met de hoogte van de prijs in nl , Ik neem aan dat geen enkel e winkel wil zitten met een XXX ( aan pakjes) die ze aan de straatstenen niet gesleten krijgen :P

naja dat is mijn hoop teminste .

En dit lijkt me gewoon echt humor om met 2 vrienden te spelen .
Leuk samen herry maken

@Smuggler dan doe je toch iets goeds verkeerd :P ik verdiende om me 18e al 7 euro per uur .
en natuurlijk zwartwerken klusjes doen en zo veel geld in een korte tijd verdienen.

Ik ga hem w.s. dus wel bestellen in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet wel zeggen dat de gitaar en het drumstel er wel wat degelijker er uit ziet dan de GH3
maar 240 euro vind ik veeel te veel 160euro import is wat beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar eens zien wat het gaat doen in Europa, denk dat het toch gaat floppen door te hoge prijzen. Of mensen zullen het snel weer verkopen door tegenvallende resultaten, dan is marktplaats altijd nog een goede optie :)

Voorlopig ben ik nog wel even zoet met GH3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Losse drums importeren valt ook niet mee, Amazon is het goedkoopst, maar die mag/wil niet naar europa versturen. En ook veel mensen op Ebay willen ook neit naar europa versturen lijkt het wel :(
Iemand anders nog tips qua webshops oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ik heb de PS3 versie pm me maar met een voorstel ik wil verkopen game, het drumstel+mic Ik hebzelf ook 1 spel+gitaar en speel vrijwel elke avond, heb nog nooit zoveel lol gehad (meer dan GH3) Zit nu op medium. Waarom ik de drums wil verkopen is omdat ik heb gemerkt dat mijn ritme gevoel niet is zoals het hoort... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
jefjef zet je pm dan wel aan want ik kan iig geen PM sturen naar jou. Ben wel geintereseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Albinoraptor schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:05:
jefjef zet je pm dan wel aan want ik kan iig geen PM sturen naar jou. Ben wel geintereseerd. :)
Hoi je hebt een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
heb mezelf toch gewaagt aan een import versie maar dan via gameorder.nl... heel kort... de game is super... gitaar voelt beter aan dan die van GH3 (heeft ook zijn eigenaardigheden) en de drum is ook degelijker dan ik verwacht had. Zingen doe ik niet maar ook de mic is verder prima. Ik had overigens verwacht dat alle hardware wel draadloos zou zijn maar alleen de gitaren worden, net als bij GH3, via een IR dongel aangesloten.

Kortom, een rib uit mijn lijf maar zowel mijn vriendin als ik zijn er toch erg blij mee ;) (maar als ik dit mazzeltje niet had dan had ik hem ook niet aangeschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De richtprijs van 240 euro heeft ervoor gezorgd dat er veel weerstand is vanuit de Europese gamecommunity om het product te kopen, omdat de game in de Verenigde Staten maar 169 dollar kost.
Jee, wat een verrassing zeg. Zelfs ik weiger om het te kopen aan die prijs. "Zelfs ik" mag misschien wel arrogant klinken, maar ik ben een gigantische fan van muzikale games: DDR, beatmania IIDX, drummania, guitar hero, guitar freaks, pop'n music, samba di amigo, noem maar op. Geef me een prijs en ik koop het wel.
Dit soort schaamteloze afripperij (meer dan het DUBBELE van de US prijs, die omgerekend 109 euro is) VERDIENT het echter van geboycot te worden.
Ik ben een grote fan van Harmonix vanaf het eerste uur (Frequency), maar nu ga ik toch bij Guitar Hero blijven denk ik.

Een van de comments in dat bericht op gamer.nl vat het perfect samen:
Eigenlijk zegt dat: kunnen wij de mensen oplichten met een belachelijk hoge prijs, hiermee ongestraft wegkomen en goede verkopen halen? Zo ja, dan brengen wij het ook in andere landen uit, zo niet...dan wachten wij even en verlagen wij de prijs misschien iets, of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 14-05-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Boeboe schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:35:
[...]

Jee, wat een verrassing zeg. Zelfs ik weiger om het te kopen aan die prijs. "Zelfs ik" mag misschien wel arrogant klinken, maar ik ben een gigantische fan van muzikale games: DDR, beatmania IIDX, drummania, guitar hero, guitar freaks, pop'n music, samba di amigo, noem maar op. Geef me een prijs en ik koop het wel.
Dit soort schaamteloze afripperij (meer dan het DUBBELE van de US prijs, die omgerekend 109 euro is) VERDIENT het echter van geboycot te worden.
Ik ben een grote fan van Harmonix vanaf het eerste uur (Frequency), maar nu ga ik toch bij Guitar Hero blijven denk ik.

Een van de comments in dat bericht op gamer.nl vat het perfect samen:

[...]
Tegen de tijd dat RB hier te koop is krijgen ze concurrentie van Guitar Hero 4, die ook meerdere instrumenten zal ondersteunen. Mag hopen dat ze dat prijstechnisch op andere gedachten zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:04
Ik zit er over te denken om rockband via play.co.uk te bestellen. Hij kost daar los 55 euro, wat ik nog wel de moeite vind aangezien dit even duur is als de arrowsmith GH add-n en ik hier nog 2 gitaren heb liggen. Zal deze versie echter wel meteen toegang hebben tot de DLC?? of zou ik hier een UK account voor moeten aanmaken?!

Ik zit nog even te kijken of ik de drum erbij zal nemen meteen, weet iemand een amerikaanse site waar je hem kan bestellen? Ik vind die play.co.uk prijs van 97 euro nog net iets te veel aangezien je voor 40 euro extra de gitaar en microfoon erbij krijgt.

Met name die Amazon.com prijs van 55 dollar ivm die 97 euro zorgt bij mij voor veel onbegrip

[ Voor 45% gewijzigd door Stefmeister op 14-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Ik weet niet wie hier nu wat gaat importeren maar ik hou me aanbevolen voor alleen het spel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Ik heb hem net besteld bij Amazon.de
Ik ga er maar van uit dat ik online de muziek kan kopen met mijn Nederlandse creditcard.

Het spel zelf heb ik al een half jaar in bezit voor mijn PS3, maar ja, dan kan je geen tracks mee downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel vreemd dat ze op play niet het spel+alle instrumenten in 1 doos verkopen :?

Overigens, totaalprijs voor game+instrumenten op play.com komt neer op ongeveer 170 euro, exclusief verzending.

Verzendingskosten zou wel eens vies kunnen tegenvallen voor zo'n groot pakket. Een inkoopactie kan misschien qua prijs nog interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Boeboe schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:35:
Wel vreemd dat ze op play niet het spel+alle instrumenten in 1 doos verkopen :?

Overigens, totaalprijs voor game+instrumenten op play.com komt neer op ongeveer 170 euro, exclusief verzending.
Eh nee :)

1. Play.com verzend de instrumenten alleen binnen Engeland
2. Game + instrumenten komen op 196 euro ex verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een inkoopactie komt hou ik me ook aanbevolen, heb het op AnimeCon gespeeld en het was toch wel heel erg leuk! Gitaren inderdaad beter dan GH3 en genoeg songs om te spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als ik dit zo zie wacht ik liever op GH4 denk ik. Draadloze drumkit met bekkens en maakt een stuk minder herrie uit zichzelf. Ben benieuwd hoe de rest is, want die gitaar van GH ziet er altijd zo klein uit. En uiteraard of ze niet de hoofdprijs vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
En de drums uit amerika halen via ebay is ook niet al te gemakkelijk, of ze willen het niet versturen, of je betaald extreem veel verzendkosten .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Shiver23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:08:
Als ik dit zo zie wacht ik liever op GH4 denk ik. Draadloze drumkit met bekkens en maakt een stuk minder herrie uit zichzelf. Ben benieuwd hoe de rest is, want die gitaar van GH ziet er altijd zo klein uit. En uiteraard of ze niet de hoofdprijs vragen.
Dat ziet er zeer tof uit, iemand enig idee of ze GH4 ook nog uit gaan brengen voor de PC of is daar nog niets van bekend?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Bij dimension plus hebben ze hem ook nog steeds te koop staan. Ik neem aan dat ze hem uit de uk importeren.

De prijzen van de instrumenten komen in deels overeen met die van play.co.uk. Drumset 89,99, gitaar 79,99. Het spel zelf is echter wat duurder 69,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Dimension Plus heeft hem zowel voor de 360 als voor de PS3 staan, bij de 360 staat 'vanaf 23 mei' dus dat moet wel vanuit de UK komen. Vraag is alleen, kunnen wij Nederlanders dan wel via marketplace nieuwe nummers downloaden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
der staat alleen geen prijs bij voor de microfoon, als dat 30 euro zou zijn bijv, ben je mooi 270 euro totaal kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, aangezien play niet naar nederland verstuurd en verzendkosten uit amerika te hoog zijn is dat dan denk ik maar de manier om mijn drum set te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
dapluiz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:56:
Hmm, aangezien play niet naar nederland verstuurd en verzendkosten uit amerika te hoog zijn is dat dan denk ik maar de manier om mijn drum set te krijgen :/
Naar mijn weten verstuurd play.co.uk gewoon naar Nederland, ik heb het spel daar in iedergeval besteld. (Heeft free shipping en is 15 euro goedkoper dan Dimensionplus)

De drum-set ga ik denk ik ook halen bij dimensionplus maar daar wacht ik nog even mee tot ik zeker weet dat de DLC hier gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ja ik bedoelde ook de hardware, dat play die niet verstuurd. Heb de drumset nu pre-ordered bij dimplus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Stefmeister schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:48:
[...]

Naar mijn weten verstuurd play.co.uk gewoon naar Nederland, ik heb het spel daar in iedergeval besteld. (Heeft free shipping en is 15 euro goedkoper dan Dimensionplus)
Ik krijg hier de melding dat ze het niet kunnen verzenden omdat ik niet in de UK woon. Hoe heb jij hem besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Marrruuuk schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:40:
[...]

Ik krijg hier de melding dat ze het niet kunnen verzenden omdat ik niet in de UK woon. Hoe heb jij hem besteld dan?
Ik heb gister de bestelling geplaatst en een order confirmation gekregen.. misschien dat ze dat nu stop gezet hebben oid?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
Heb em maar bij dimplus besteld ze zeiden dat ie rond de 23 geleverd kan worden, zal wel een week later zijn :'( ik zit al zooo lang te wachten op die game, ik hoop wel dat de dc werkt hier in nl...
heb gh2 + 3 ziek gespeeld, speel het nog elke dag, maar ik wil drummen! lol 8)7

overigens ga ik die drum set uit elkaar slopen en m'n roland td6 er op aan sluiten, speelt vast lekkerder

http://www.youtube.com/wa...-td-20-v-drums/3074831564

:)

[ Voor 31% gewijzigd door Splendiddd op 16-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
In princiepe is het kopen van deze game in de UK niet verboden toch? Want het is een PAL-editie van het systeem, alle PAL-consoles zijn het zelfde. Ik mag mijn games in Duitsland, Belgie, Engeland of Luxemburg kopen en op mijn Nederlandse Xbox 360 spelen.

Tevens is er geen verschil in de versie die in Duitsland, Engeland of Spanje in de winkels ligt, net als Guitar Hero, welke ook vanuit Engeland werd gedistribueerd voor geheel europa, geen tekstje Nederlands verwerkt in de verpakking of in de game.

Nu is de vraag, hoe krijgen we al die pakketten uit Engeland naar hier. De game is het probleem niet, maar de instrumenten. Als ik mazzel heb zou een vriend van mij een pakket kunnen meenemen als hij met de auto naar Engeland gaat binnenkort. Dan zou die daar gewoon in de winkels moeten liggen en hij het op de boot mee kunnen nemen voor mij.

Heel vreemd hoe dit allemaal moet lopen, Guitar Hero was nooit een probleem... ineens met Rock Band gaat het helemaal mis. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Novah op 18-05-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
bestel hem dan bij dimension plus en haal hem dan daar op ofzo. je betaald pas aan de balie.
en misschien dat zelfs futurezone of andere winkels hem wel op voorraad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Heb de drum kit nu besteld bij dimension plus, ben benieuwd of ze hem eind van de week ook echt binnenkrijgen :) Hij is omgerekend 3 euro duurder dan play.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Antwoorden op mijn vragen:

- is hij leverbaar op de 23e
- kan ik DLC binnenslepen in NL
Hallo,

De precieze levertijd is helaas niet aan te geven, aangezien het inderdaad uit de UK komt, wel is te verwachten dat u de extra nummers kunt downloaden, aangezien de game dan wel uit is in Europa (op NL na dan).

--
Met vriendelijke groet,

Dimension Plus

[ Voor 13% gewijzigd door deeltje op 19-05-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
dat zou wel lekker zijn als we de xtra nrs kunnen downloaden, als het goed is wel want de xbox ziet europa als 1 regio....afwachten maar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Dat van de DLC is nog even afwachten, ondanks dat het allemaal PAL is kunnen ze de dingen opp marketplace alsnog afschermen als ze dat "echt" willen.

Ik heb hem in iedergeval besteld, en wacht nog even met de drumset e.d. tot ik zeker weet dat de DLC werkt..

Dit weten we als het goed is misschien morgen al, want ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat dinsdag de 20ste de DLC beschikbaar zal zijn voor de euro markt.

Futurezone gaat de Rockband import trouwens ook verkopen:
Hallo,

We verwachten idd de Rockband 360 deze, anders begin volgend week. Verwachte prijs is 239 incl instrumenten.

MvG

Kiran

Future Zone

[ Voor 49% gewijzigd door Stefmeister op 19-05-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Vorige week heeft HMXsean al op de Rockband forums laten weten dat alle DLC voor heel europa tegelijk online gaat. Link heb ik niet maar het kwam ergens voor bij in de Eurpean rockband discussie.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

KeaveXL schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:10:
Vorige week heeft HMXsean al op de Rockband forums laten weten dat alle DLC voor heel europa tegelijk online gaat. Link heb ik niet maar het kwam ergens voor bij in de Eurpean rockband discussie.
Dat is zeer goed nieuws, ik heb al twee gitaren (GH2 GH3) dus alleen een MIC, Drumstel en Game :)

P.S.: Ik lees net op rockband.com dat de Duitse Releasedate op 21 mei staat (overmorgen dus). Iemand hier die een duitse shop weet vlakbij de grens (vanuit Eindhoven), want dan sjees ik daar overmogen even heen voor een drumstel :)

[ Voor 19% gewijzigd door deeltje op 19-05-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Mijn Rock Band pakket (spel+instrumenten) is vanochtend vanuit Duitsland opgestuurd.
Besteld bij Amazon.

246 euro in totaal, incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Deniax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:57:
Mijn Rock Band pakket (spel+instrumenten) is vanochtend vanuit Duitsland opgestuurd.
Besteld bij Amazon.

246 euro in totaal, incl verzendkosten
Ben je niet bang dat je dan een Duitstalig spel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
vind de week nu al lang duren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Misschien wel langer als een week, ze komen natuurlijk over 3 dagen in het buitenland uit, ik weet niet hoe snel DimensionPlus de spullen dan heeft ?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste