Is dit misschien iets voor je?Raarrr schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:37:
Flashen is interessant, maar weet iemand ook een antwoord op deze 'eenvoudige' vraag?
Het is jouw device, waar je meer uit wilt halen dan af fabriek mogelijk is. Of je nu een processor unlocked om te kunnen OC-en, een videokaart voorziet van een andere firmware (of een voltmod uitvoert) of CID unlock uitvoert (iets wat anders is als SIM-unlock) om een firmware te flashen.
mijn mening.
mijn mening.
[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 04-07-2007 10:59 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Ik heb hem geinstalleerd. Tja, hij heeft nog nooit iets gevonden, dus of het echt nodig is? Dat ie trager wordt is me niet opgevallen.Frans G schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:58:
Hoe zijn de ervaring met de virusscanner van T-mobile F-secure op je MDA. Vertraagt dit je apparaaat. Werkt het soepel. Is een virusscanner nuttig op je MDA. Ik wil dit graag weten voor ik ga installeren.
Hebbes! Bedankt!nicoho schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:31:
[...]
ff googlen "index of \ oldphone.wma"
tadaa 2e hit is al raak
Klopt, maar dan moet je ook niet komen piepen over garantie als je hem in de soep helpt (bij hardwarematige verandering that is). Ik kan me voorstellen dat de provider/HTC denkt "je wist dat het fout kon gaan, en we gaan dit soort praktijken niet aanmoedigen".Tranzy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:58:
Het is jouw device, waar je meer uit wilt halen dan af fabriek mogelijk is. Of je nu een processor unlocked om te kunnen OC-en, een videokaart voorziet van een andere firmware (of een voltmod uitvoert) of CID unlock uitvoert (iets wat anders is als SIM-unlock) om een firmware te flashen.
mijn mening.
Dat is ook mijn beredenatie. Hardware wordt afgeleverd op een manier dat het goed kan functioneren. Op het moment dat jij er van alles aan gaat veranderen waardoor het anders presteert of wat dan ook, dan loop je een risico, een risico waar je naar mijn idee de fabrikant niet verantwoordelijk voor kan houden.gwystyl schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:29:
[...]
Klopt, maar dan moet je ook niet komen piepen over garantie als je hem in de soep helpt (bij hardwarematige verandering that is). Ik kan me voorstellen dat de provider/HTC denkt "je wist dat het fout kon gaan, en we gaan dit soort praktijken niet aanmoedigen".
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
ik heb ks t-mobile gebeld, 3x, dat mevrouw zei dat ik nog een week moest wachten voordat alles was opgelost. Ze weten niet hoe het kan dat er bereikbaarheids problemen zijn en ze zeggen dat ze mij terug zouden bellen maar dat doen ze ook niet. Wat adviseren jullie mij? Kan ik de contract ontbinden, want het was een verlenging en in september begint het pas.
Zijn er nog meer mensen, waar na het installeren van WM6, DeviceLock wat zit ik BatteryStatus niet meer werkt? Elke keer als ik mijn telefoon op standby zet, en daarna weer terug zijn de toetsen niet gelockt. Dit was bij WM5 wel altijd zo.....
Ja in dit geval kan er door t-mobile een ontbinding worden aangeboden. Deze optie wordt alleen niet aangemoedigd. Dus die vraag kun je stellen. Let wel, je moet dan het toestel uiteraard ook teruggeven. Of... je kunt het toestel overnemen tegen een 'gereduceerd' bedrag.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:03:
ik heb ks t-mobile gebeld, 3x, dat mevrouw zei dat ik nog een week moest wachten voordat alles was opgelost. Ze weten niet hoe het kan dat er bereikbaarheids problemen zijn en ze zeggen dat ze mij terug zouden bellen maar dat doen ze ook niet. Wat adviseren jullie mij? Kan ik de contract ontbinden, want het was een verlenging en in september begint het pas.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
Ja, dit probleem heb ik ook! Ik dacht dat ik een instelling verkeer had staan ofzo, niet dus.DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:03:
Zijn er nog meer mensen, waar na het installeren van WM6, DeviceLock wat zit ik BatteryStatus niet meer werkt? Elke keer als ik mijn telefoon op standby zet, en daarna weer terug zijn de toetsen niet gelockt. Dit was bij WM5 wel altijd zo.....
Heb even gekeken op XDA-Developers op het topic over BatteryStatus, maar er zijn dus meer mensen die problemen hebben met BS in WM6.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:24:
[...]
Ja, dit probleem heb ik ook! Ik dacht dat ik een instelling verkeer had staan ofzo, niet dus.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 04-07-2007 13:51 ]
Verwijderd
Weet iemand wanneer de officiele wml voor wm5 te krijgen is? Ik weet nu dat je een tijdje terug kon inschrijven om de beta versie te testen. Of weet iemand de wml beta versie te staan die ook echt werkt?
ja nou je het zegt... dat heb ik ook. Ik heb gisteren nog gekeken naar een update van BS, maar die zit nog op 0.1.04 of 0.04.DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:50:
[...]
Heb even gekeken op XDA-Developers op het topic over BatteryStatus, maar er zijn dus meer mensen die problemen hebben met BS in WM6.
Hier is hij te krijgen. Ik heb hem zelf niet geprobeerd, maar volgens mij zit die ook in de WM6 3.5 romVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:50:
Weet iemand wanneer de officiele wml voor wm5 te krijgen is? Ik weet nu dat je een tijdje terug kon inschrijven om de beta versie te testen. Of weet iemand de wml beta versie te staan die ook echt werkt?
[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 04-07-2007 14:28 ]
Verwijderd
Fijn, als dit werkt bij jouw kun je dit dan even melden. Ik heb namelijk veel problemen met WMLM (Windows Mobile Live Messenger?) in WM6Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:50:
Verwijderd
Heb hem geinstalleerd en hij werkt kan hem opstarten, echter zit op men werk dus probeer het vanavond even uit. Trouwens weet niet of hij werkt voor WM6Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Fijn, als dit werkt bij jouw kun je dit dan even melden. Ik heb namelijk veel problemen met WMLM (Windows Mobile Live Messenger?) in WM6
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 15:21 ]
Dit heeft toch helemaal niets te maken met de vraag of het legaal is of niet. Dat je garantie vervalt is duidelijk.DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:57:
[...]
Dat is ook mijn beredenatie. Hardware wordt afgeleverd op een manier dat het goed kan functioneren. Op het moment dat jij er van alles aan gaat veranderen waardoor het anders presteert of wat dan ook, dan loop je een risico, een risico waar je naar mijn idee de fabrikant niet verantwoordelijk voor kan houden.
Hm... te voorbarig... is een .wma file... werkt niet als ringtone. Ik heb OldPhone.wav gevonden op een ander forum waar ze ook tegen dit probleem aanliepen.
Verwijderd
Ik heb me zonet even aangemeld, echter kwam ik 1 ding tegen wat me helemaal niet aanstond.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:20:
[...]
Heb hem geinstalleerd en hij werkt kan hem opstarten, echter zit op men werk dus probeer het vanavond even uit. Trouwens weet niet of hij werkt voor WM6
Als je je aanmeld dan krijg je al je contactpersonen (ook alle verwijderde) in je contactpersonen te staan

Misschien dat iemand hier een oplossing voor weet?
Verwijderd
Dat was inderdaad de reden dat ik met niet heb aangemeld. Wat een dom systeem, heb nog geen oplossin gevonden nee... ben ook wel benieuwd!Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Ik heb me zonet even aangemeld, echter kwam ik 1 ding tegen wat me helemaal niet aanstond.
Als je je aanmeld dan krijg je al je contactpersonen (ook alle verwijderde) in je contactpersonen te staan![]()
.
Verwijderd
Nope...is heel irritant.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Ik heb me zonet even aangemeld, echter kwam ik 1 ding tegen wat me helemaal niet aanstond.
Als je je aanmeld dan krijg je al je contactpersonen (ook alle verwijderde) in je contactpersonen te staan![]()
.
Ik heb het zo opgelost, ook om in de toekomst dezelfde problemen te voorkomen:
- eerst al mijn MSN-contactpersonen verwijderd
- daarna vanuit mijn 'PDA-contactpersonen' weer toegevoegd.
Dit kun je doen door naar je contactpersonen te gaan (gewoon de normale lijst in je PDA). Dan op een contactpersoon gaan staan => Menu => "Add to Windows Live"
Nu moet je kiezen of hij alleen als contactpersoon ("Contact list") of ook als MSN contactpersoon ("Contact list and Messenger") moet worden toegevoegd.
Weet iemand trouwens hoe ik kan voorkomen dat het schermtoetsenbordje automatisch in beeld springt als ik op een tekstvlak terecht kom?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 17:35 ]
Verwijderd
Het klote van dit systeem is dat ik nu vanplaats 20 contacten 200 contacten heb gekregenVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:12:
[...]
Dat was inderdaad de reden dat ik met niet heb aangemeld. Wat een dom systeem, heb nog geen oplossin gevonden nee... ben ook wel benieuwd!
En kan ook geen manier vinden om deze eruit te filteren.
Verwijderd
hoe benader je een gedeelde map op je htc als ik verbonden ben met me eigen netwerk ? (via wifi)
werk voor het eerst met windows mobile....:P
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 19:01 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren de 3.5 versie van WM6 draaien (xdadev) en die draait als een trein. Zit ook het laatste radio ROM in, dus in principe mogelijk geen last van de connectieproblemen.. had ik sowieso nog geen last van gehad, maar ja, heb het toestel ook nog maar een paar dagen.
Wat betreft de alternatieve firmwares.. zo moet je het bekijken. Het zijn alternatieve firmwares. Het bespreken van het installeren van alternatieve firmwares is voor zover ik weet gewoon toegestaan op Got. Voorbeeld; ik heb ook een Asus wireless router geval en daar draait, dankzij een handleiding op GoT, nu een alternatieve firmware op.
Hoe het met licenties zit, durf ik niet te zeggen. In ga er vanuit dat er bij je mobile device een windows licentie zit. Gezien het feit dat bv. T-mobile zelf ook met een WM6 update zal komen, neem ik aan dat WM6 onder de bij het toestel behorende licentie valt.
Ik denk dan ook dat ik mag aannemen dat de ROM die ik geinstalleerd heb, niet illegaal is. Er staat ook geen betaalde 3rd party software op. TomTom stond er wel op, echter zonder kaarten, dit is een HTC probeer versie waarmee je 1 stadskaart mag downloaden. Volgens mij (dus) niet illegaal. Ik heb ook gewoon via de officiele weg deze stadskaart gedownload en dat ging prima.
CID unlocken.. is niet echt sprake van met de USPL van xdadev, voor zover ik begrepen heb. Daarnaast is het geen sim-lock-verwijderen ofzo.
Om kort te gaan; ik zie geen reden waarom dat niet op tweakers zou mogen.
Wat betreft de alternatieve firmwares.. zo moet je het bekijken. Het zijn alternatieve firmwares. Het bespreken van het installeren van alternatieve firmwares is voor zover ik weet gewoon toegestaan op Got. Voorbeeld; ik heb ook een Asus wireless router geval en daar draait, dankzij een handleiding op GoT, nu een alternatieve firmware op.
Hoe het met licenties zit, durf ik niet te zeggen. In ga er vanuit dat er bij je mobile device een windows licentie zit. Gezien het feit dat bv. T-mobile zelf ook met een WM6 update zal komen, neem ik aan dat WM6 onder de bij het toestel behorende licentie valt.
Ik denk dan ook dat ik mag aannemen dat de ROM die ik geinstalleerd heb, niet illegaal is. Er staat ook geen betaalde 3rd party software op. TomTom stond er wel op, echter zonder kaarten, dit is een HTC probeer versie waarmee je 1 stadskaart mag downloaden. Volgens mij (dus) niet illegaal. Ik heb ook gewoon via de officiele weg deze stadskaart gedownload en dat ging prima.
CID unlocken.. is niet echt sprake van met de USPL van xdadev, voor zover ik begrepen heb. Daarnaast is het geen sim-lock-verwijderen ofzo.
nou nog steeds geen succes met CID unlocken...... hij verbreek de verbingen keer op keer.
Ik gebruik vista is dat een verschil? dus ook geen active synq maar verbindings centrum. bijna hetzelfde.
Ik gebruik vista is dat een verschil? dus ook geen active synq maar verbindings centrum. bijna hetzelfde.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Zou kunnen... ik heb het een paar keer geprobeerd onder vista, en dat werkte niet, onder XP geen enkel probleem.darkphoenix schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:30:
nou nog steeds geen succes met CID unlocken...... hij verbreek de verbingen keer op keer.
dan maar ff zo onder guest doen me me laptop met xp. waarvan me Hd gecrasht is een week geleden... zo zwaar klo... vandaag een nieuwe HD erin gedaan.gwystyl schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:31:
[...]
Zou kunnen... ik heb het een paar keer geprobeerd onder vista, en dat werkte niet, onder XP geen enkel probleem.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Dit doe je doormiddel van een search.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:01:
hoe benader je een gedeelde map op je htc als ik verbonden ben met me eigen netwerk ? (via wifi)
Als je freeware wilt, en dat wil je, is Total Commander voor pocket PC de oplossing. Hiermee kun je echter niet zoeken naar mappen, je moet direct de naam van de PC met shared files intikken in de adresbalk, dus bijvoorbeeld \\pcvanhenk
Het nadeel van niet kunnen zoeken naar netwerkmappen, is dat je niet in de gedeelde mappen van (slecht beveiligde) netwerken kunt snuffelen naar gevoelige privé informatie van argeloze huisvadertjes om ze vervolgens met de door jouw gewonnen informatie af te persen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 22:18 ]
Dat maakt zeker verschil. Onder Vista werkt het niet, tenzij je andere drivers laadt. Onder XP werkt het zonder meer.darkphoenix schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:30:
nou nog steeds geen succes met CID unlocken...... hij verbreek de verbingen keer op keer. Ik gebruik vista is dat een verschil?
ben nu op xp bezig ...nog een paar minuten duimen!grun93 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:32:
[...]
Dat maakt zeker verschil. Onder Vista werkt het niet, tenzij je andere drivers laadt. Onder XP werkt het zonder meer.
the image file is corrupt....? word echt zoooo moe hiervan.
[ Voor 9% gewijzigd door darkphoenix op 04-07-2007 22:57 ]
Verwijderd
Als je die onder XP krijgt; nogmaals opstarten. Ik kreeg hem de 1e keer ook, 2e keer deed hij het wel. Schijnt vrij normaal te zijn.
Onder Vista moet je idd. een andere driver hebben, is ook te vinden op xdadevelopers..
Onder Vista moet je idd. een andere driver hebben, is ook te vinden op xdadevelopers..
oke dat klinkt al beter! ik ga het wederom proberen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:07:
Als je die onder XP krijgt; nogmaals opstarten. Ik kreeg hem de 1e keer ook, 2e keer deed hij het wel. Schijnt vrij normaal te zijn.
hij zegt dat het is gelukt...! ik hoop het maar het ging zo snel.
ik ben nu WM^_HTC_3.5 erop aan het gooien! klopt het dat voordat hij gaat updaten eerst laat zien welke rom nummer je hebt? want hij gaf wel de originele aan en niet die tijdelijk 66.6 ofzo was het?
niet dat ie straks nog steeds geCIDlocked is.
edit!!! Yatta!! het is gelukt!!! WM6
thnx iedereen!
[ Voor 34% gewijzigd door darkphoenix op 04-07-2007 23:37 ]
Verwijderd
nog een vraagje nou heb ik in de openings post gelezen dat als je via wifi op internet gaat dat hij dan overschakeld naar gprs, nou heb ik nog niks ingesteld bij gprs instellingen, en bij de com manager kan ik gprs niet inschakele, als ik nu op internet ga schakeld die ook over naar gprs wat heb niks ingesteld namelijk.
Je geeft zelf het antwoord al op je eigen vraag. Als jij niks ingesteld hebt kan hij ook niet overschakelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:33:
nog een vraagje nou heb ik in de openings post gelezen dat als je via wifi op internet gaat dat hij dan overschakeld naar gprs, nou heb ik nog niks ingesteld bij gprs instellingen, en bij de com manager kan ik gprs niet inschakele, als ik nu op internet ga schakeld die ook over naar gprs wat heb niks ingesteld namelijk.
Ik zat er eigenlijk over te denken om een MDA III via T-mobile aan te schaffen, aangezien dit prijstechnisch voor mij het meest interessant is, maar naar aanleiding van de poll-uitslag in de start-post mbt tot de bereikbaarheid bij T-mobile ben ik toch gaan twijfelen. Hoe zit dat nou eigenlijk, wat is hier aan de hand en wat adviseren jullie?
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, werkt onder WM6_HTC_3.5 de toestel vergrendeling het nog? Ik heb deze namelijk altijd aanstaan met een pincode erop.
Ik heb er zelf nooit last van gehad, dus misschien ben ik geen goede adviseur. Ik verbaasde me eerlijk gezegd over de WM6 poll. Ik had verwacht dat het probleem met de nieuwere radio rom(s) over zou zijn, ook omdat ik verschillende positieve reacties heb gezien op bereikbaarheid onder WM6. Zoals de polls er nu voor staan heb je blijkbaar 50% kans op bereikbaarheidsproblemen. Je moet dus voor jezelf uitmaken hoe belangrijk het is dat je niet bereikbaar bent. Natuurlijk wil je altijd gebeld kunnen worden, maar voor een zakenman wiens inkomen er van af hangt zal het misschien belangrijker zijn dan voor een student die het grootste gedeelte van de dag zijn telefoon niet gebruikt.birdofpray schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:30:
Ik zat er eigenlijk over te denken om een MDA III via T-mobile aan te schaffen, aangezien dit prijstechnisch voor mij het meest interessant is, maar naar aanleiding van de poll-uitslag in de start-post mbt tot de bereikbaarheid bij T-mobile ben ik toch gaan twijfelen. Hoe zit dat nou eigenlijk, wat is hier aan de hand en wat adviseren jullie?
Ik zou hem persoonlijk zo weer kopen; na de reacties van anderen uit dit topic blijkt dat T-mobile 'er wel mee bezig is', en dat ze proberen je tegemoet te komen als je niet bereikbaar bent. Daarna is het afwachten op de grote patch/update die het probleem op moet lossen. Ik heb nou verschillende keren gehoord dat ze met een officiele T-mobile WM6 rom aan het testen zijn, dus misschien komt die er binnen afzienbare tijd.
Ruw gezegd zijn er nu drie soorten ROM's die allemaal WM6 als OS hebben:gwystyl schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:11:
Ik heb er zelf nooit last van gehad, dus misschien ben ik geen goede adviseur. Ik verbaasde me eerlijk gezegd over de WM6 poll. Ik had verwacht dat het probleem met de nieuwere radio rom(s) over zou zijn, ook omdat ik verschillende positieve reacties heb gezien op bereikbaarheid onder WM6.
1. Bepe's ROM (vrij kaal, maar schijnt wel redelijk stabiel te zijn);
2. PDAVIET Black and Blue v3 (schijnt gebaseerd te zijn op Bepe's ROM. Heeft veel extra programma's aan boord, maar ook nog veel kleine bugjes, afgaande op de reacties in de fora).
3. De HTC ROM of iets wat daarop gebaseerd is. Deze schijnt het erg goed te doen.
Op welke versie heeft de poll betrekking? Niet op de HTC versie want de poll was er al voordat die ROM beschikbaar kwam. Ik zou wel eens willen weten of de bereikbaarheidsproblemen ook nog voorkomen met deze HTC ROM, aangezien de radio versie hiervan nieuwer is dan van de andere twee.
Verwijderd
Even een opmerking bij de 1ste ROM: deze heb ik, en is idd erg stabiel, maar heeft ook een flinke bug: zo om de zoveel tijd krijg je de melding "not enough memory" oid. Het is er wel uit te halen maar dit is nogal ingewikkeld. Ik zou voor de 3e ROM gaan als ik nu zou moeten flashen, of beter nog, even wachten op de officiele HTC ROM (zal toch niet meer langer duren dan een week hoop ik)grun93 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:41:
[...]
Ruw gezegd zijn er nu drie soorten ROM's die allemaal WM6 als OS hebben:
2. PDAVIET Black and Blue v3 (schijnt gebaseerd te zijn op Bepe's ROM. Heeft veel extra programma's aan boord, maar ook nog veel kleine bugjes, afgaande op de reacties in de fora).
3. De HTC ROM of iets wat daarop gebaseerd is. Deze schijnt het erg goed te doen.
Op welke versie heeft de poll betrekking? Niet op de HTC versie want de poll was er al voordat die ROM beschikbaar kwam. Ik zou wel eens willen weten of de bereikbaarheidsproblemen ook nog voorkomen met deze HTC ROM, aangezien de radio versie hiervan nieuwer is dan van de andere twee.
Ik weet niet op welke ROM die WM6 poll gebaseerd is... ik had hem nog niet gezien (TS niet zoveel nodig gehad, ik lees hem altijd door aan het begin van een topic). Mijn radiorom is nu iig 2.94.9, en ik heb geen last van bereikbaarheidsproblemen (maar goed, die had ik met de oude WM5 rom ook niet)grun93 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:41:
[...]
Ruw gezegd zijn er nu drie soorten ROM's die allemaal WM6 als OS hebben:
Dat klopt, je kunt last krijgen van het memory probleem omdat zowel Bepe's als de B&B ROM geen extROM hebben. Je kunt het voorkomen door eerst een willekeurige ROM met extROM te flashen, daarna de USPL en tot slot Bepe's ROM. Echt ingewikkeld is het niet, wel een flink aantal stappen idd, je moet een .bat file aanpassen etc.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:03:
Even een opmerking bij de 1ste ROM: deze heb ik, en is idd erg stabiel, maar heeft ook een flinke bug: zo om de zoveel tijd krijg je de melding "not enough memory" oid. Het is er wel uit te halen maar dit is nogal ingewikkeld. Ik zou voor de 3e ROM gaan als ik nu zou moeten flashen, of beter nog, even wachten op de officiele HTC ROM (zal toch niet meer langer duren dan een week hoop ik)
Op dit moment zou ik ook zonder meer voor de 3e ROM gaan.
50 % kans vind ik toch een behoorlijk beroerde statistiek. Wat betekend dit in de praktijk; als je de problemen hebt, hoeveel procent van de tijd ben je dan niet bereikbaar? In de start post staat verder ook dat het waarschijnlijk UMTS gerelateerd is, betekend dit dat je dit voornamelijk hebt met ism dat Web'n walk verhaal? Wanneer wordt er overigens die update van T-mobile verwacht, want dan kan ik misschien beter even afwachten hoe dat uitpakt.
_Pumba_ dat is een erg euhm goede hoop...
DeviceLock wat zit onder BatteryStatus werkt niet, als je toestel 'wakker wordt' dan is geen enkele toest meer vergrendeld, maar denk eerder dat jij bedoeld het locken mbv een wachtwoord. Dit zou gewoon moeten werken aangezien de optie 'Lock' ook gewoon bij instellingen staat.Ganymedus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:37:
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, werkt onder WM6_HTC_3.5 de toestel vergrendeling het nog? Ik heb deze namelijk altijd aanstaan met een pincode erop.
Tja je zegt het zelf ook al, weet niet hoe het met licenties zit. Als je het gaat vergelijken met een pc --> Als je een pc koopt met Windows XP/Vista dan heb je een licentie voor die versie die op je pc staat. Wil jij een andere versie (bijv andere taal) dan moet je daar voor betalen. Doe je dat niet dan is dat illegaal.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:11:
Ik heb sinds gisteren de 3.5 versie van WM6 draaien (xdadev) en die draait als een trein. Zit ook het laatste radio ROM in, dus in principe mogelijk geen last van de connectieproblemen.. had ik sowieso nog geen last van gehad, maar ja, heb het toestel ook nog maar een paar dagen.
Als je dit doortrekt naar een WM device, dan zou dat dus betekenen dat als je bijv andere versie/taal van WM5/6 op jou device zet dan waar hij oorspronkelijk mee gekomen is/geupgrade kan worden, dan ben je dus illegaal bezig.
Nogmaals ik weet ook niet hoe het met licencies werkt op WM toestellen, maar kan me voorstellen dat dat ongeveer hetzelfde werkt.
Verwijderd
Al jouw vragen zijn al meerdere keren langsgekomen in elk van de 6 afleveringen van dit topic. Als je af en toe onbereikbaar niet erg vindt en je gaat voor het geld kies je de goedkopere branded editie van T-Mobile, en bij slecht bereik kun je nog korting dr af kletsen bij de klantenservice. Als dat geen optie is koop je hem in combinatie met een ander abonnement en ben je circa 200,- duurder uit. Zoals ik al elders schreef: als je kunt wachten is dat de allerbeste optie, want in oktober wordt de verbeterde versie van deze telefoon uitgebracht met 2x snellere processor en wél UMTS.birdofpray schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:14:
50 % kans vind ik toch een behoorlijk beroerde statistiek. Wat betekend dit in de praktijk; als je de problemen hebt, hoeveel procent van de tijd ben je dan niet bereikbaar? In de start post staat verder ook dat het waarschijnlijk UMTS gerelateerd is, betekend dit dat je dit voornamelijk hebt met ism dat Web'n walk verhaal? Wanneer wordt er overigens die update van T-mobile verwacht, want dan kan ik misschien beter even afwachten hoe dat uitpakt.
en het verbindings probleem heeft dus niet met UMTS te maken want dat is niet aanwezig op de P3300. Waar het wel mee te maken heeft is niet bekend, dat is namelijk het probleem.
Verwijderd
volgens mij weet bijna niemand dat, ook niet voor pc's. Er lopen nogal wat juridische zaken door elkaar: de beperkingen die de software leverancier stelt hoeven niet volledig rechtsgeldig te zijn, en wie is die leverancier: HTC, de telecom operator, je belwinkel, MS? En welke van deze partijen kan beperkingen stellen aan wat jij doet met je apparaat op welke gronden? Er is consumentenrecht, auteursrecht, in de VS, Europa, Nederland en volgens mij is in Europa nog niet vastgelegd dat software zonder meer onder het auteursrecht valt. Zeker het recht van de consument is in Nederland en Europa de laatste jaren zeer sterk beschermd. Omdat het steeds om allerlei kleine kwesties gaat stapt natuurlijk niemand naar een rechter en ben je bij garantie en dergelijke afhankelijk van de interpretatie of coulance van de klantenservice medewerker die je toevallig spreekt.DjWannaB2002 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:26:
[...]
Nogmaals ik weet ook niet hoe het met licencies werkt op WM toestellen, maar kan me voorstellen dat dat ongeveer hetzelfde werkt.
Al met al is het denk ik van belang om te bekijken of je iemand schade toebrengt, als je voor een behoorlijk bedrag een telefoon koopt, waarbij ook een deel van het bedrag naar Microsoft gaat en je zet er vervolgens een andere WM versie op zie ik niet dat er iemand iets misloopt. Ik vind het angstige gedoe daarom wat overdreven, niemand is hier bezig om over de rug van hardwerkende software programmeurs geld te verdienen.
Er zijn wel sort of workarounds om te voorkomen dat je niet of in elk geval niet vaak bereikbaar bent. Een daarvan is elke dag even de telefoonfunctie uit en aan te zetten via de comm manager (of gewoon het hele apparaat opnieuw opstarten, maar dat duurt vrij lang). Een andere mogelijkheid is ervoor zorgen dat er regelmatig dataverkeer is. Bijvoorbeeld je e-mail elk kwartier checken, of pushmail aanzetten. Sinds ik de pushmail van mijn werk gebruik heb ik nooit meer gemerkt dat ik niet bereikbaar ben (nadeel is dat je dat zelf niet echt goed kan merken...).birdofpray schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:14:
Dat dataverkeerverhaal heeft natuurlijk wel een keerzijde. De eerste is dat je batterij wat minder lang meegaat. Ik kan nu ongeveer 2 dagen met 1 lading doen, mits ik niet teveel met het ding doe. Het voordeel is dat ie aan USB ook oplaadt (zij het wat minder snel dan met de echte lader), dus echt een probleem vind ik dat niet. Het andere nadeel is dat je constant dataverkeer hebt. Dat is geen enkel probleem met als je Pocket Internet Totaal van T-mobile erbij neemt, maar als je dat niet hebt kunnen de kosten wel eens aardig oplopen...
Overigens zitten er wel meer vervelende bugjes in dit apparaat. Enkele die ik tot nu toe tegengekomen ben:
- het geheugenkaartje wordt soms na een softreset niet meer herkend. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het opgelost als je geen reset doet, maar het apparaat uitzet, minimaal 10 seconden wacht, en daarna weer aanzet. Maar dat kan ook toeval zijn. Een andere oplossing die ik in dit forum heb gezien is een papiertje bij de micro-SD doen, zodat ie wat beter contact maakt. Heb ik nog niet geprobeerd, omdat het probleem opeens over was bij mij
- ik heb het ding inmiddels 2 keer muurvast laten lopen bij gebruik van BlueTooth. Kan ook dat ik teveel tegelijk wilde doen, ik was toen nogal aan het prutsen
- soms werkt wifi niet goed: hij maakt dan wel verbinding met het accesspoint, maar Windows snapt niet dat het een 'gegevensverbinding' is. Hij wil dan steeds verbinding maken met GPRS.
- QuickGPS werkt maar matig. Ik heb in elk geval niet het idee dat ik snellere GPS-fix heb.
Maar verder is het wel een leuk apparaatje hoor :-)
Mijn MDA III reageert vaak verkeerd op het indrukken van de trackball: dit zou klikken tot gevolg moeten hebben, maar vaak verschijnt het contextmenu (zoals bij lang inhouden met het pennetje).
Wat daar volgens mij mee samenhangt, is dat in bijvoorbeeld de File Explorer ik heel moeilijk mappen kan openen. Klik ik met het pennetje op een map, selecteert ie die map ook (en de map die geselecteerd was blijft dus ook geselecteerd). Klik ik op nog een andere map, wordt die er ook bij geselecteerd. Eigenlijk hetzelfde wat in de gewone windows gebeurt als je ctrl inhoudt. Zijn er meer mensen met dit probleem, maar vooral: weet iemand een oplossing?
Soms is het even weg en reageert 't apparaat zoals 't moet, maar vaak gebeurt bovenstaande. Resetten helpt niet en flashen met WM6 ook niet.. Ik dacht dat het misschien aan het beschermplastic op het beeldschermpje lag, maar ook zonder houd ik 't probleem.
Wat daar volgens mij mee samenhangt, is dat in bijvoorbeeld de File Explorer ik heel moeilijk mappen kan openen. Klik ik met het pennetje op een map, selecteert ie die map ook (en de map die geselecteerd was blijft dus ook geselecteerd). Klik ik op nog een andere map, wordt die er ook bij geselecteerd. Eigenlijk hetzelfde wat in de gewone windows gebeurt als je ctrl inhoudt. Zijn er meer mensen met dit probleem, maar vooral: weet iemand een oplossing?
Soms is het even weg en reageert 't apparaat zoals 't moet, maar vaak gebeurt bovenstaande. Resetten helpt niet en flashen met WM6 ook niet.. Ik dacht dat het misschien aan het beschermplastic op het beeldschermpje lag, maar ook zonder houd ik 't probleem.
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
Ik heb dus idd ook last van onbereikbaarheid met mijn p3300. Dit is echter voor mij niets nieuws, aangezien ik met mijn vorige smartphone, de Qtek 9090, daar ook al last van had. Voor mij was de oplossing om geregeld even de accu los te halen.
Toen ik aan de winkel waar ik de p3300 gekocht had vroeg of zij een oplossing wisten kreeg ik een mail terug dat de garantie via service points verlopen. Nu ik zie dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem, zal de fabrikant dat waarschijnlijk ook niet kunnen oplossen.
Verder vroeg ik mij af of er ook meerdere mensen problemen hebben met de GPS. Ik heb namelijk nog nooit contact gehad met een sateliet. Moet ik hiervoor nog wat extra op de telefoon aansluiten? Zijn er nog instellingen die ik daarvoor moet doen? Overigens is mijn QuickGPS wel up-to-date wanneer ik probeer contact te krijgen met satelieten.
Toen ik aan de winkel waar ik de p3300 gekocht had vroeg of zij een oplossing wisten kreeg ik een mail terug dat de garantie via service points verlopen. Nu ik zie dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem, zal de fabrikant dat waarschijnlijk ook niet kunnen oplossen.
Verder vroeg ik mij af of er ook meerdere mensen problemen hebben met de GPS. Ik heb namelijk nog nooit contact gehad met een sateliet. Moet ik hiervoor nog wat extra op de telefoon aansluiten? Zijn er nog instellingen die ik daarvoor moet doen? Overigens is mijn QuickGPS wel up-to-date wanneer ik probeer contact te krijgen met satelieten.
Rebuilding knowledge database
Daar is al enige tijd een patch voor (ArtemisSDenhancement.cab), en sindsdien zijn er nauwelijks nog klachten meer over in de fora.jpbosk schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:55:
Overigens zitten er wel meer vervelende bugjes in dit apparaat. Enkele die ik tot nu toe tegengekomen ben:
- het geheugenkaartje wordt soms na een softreset niet meer herkend. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het opgelost als je geen reset doet, maar het apparaat uitzet, minimaal 10 seconden wacht, en daarna weer aanzet. Maar dat kan ook toeval zijn. Een andere oplossing die ik in dit forum heb gezien is een papiertje bij de micro-SD doen, zodat ie wat beter contact maakt. Heb ik nog niet geprobeerd, omdat het probleem opeens over was bij mij.
Tja je zal het maar meemaken.
ik heb het scherm van mijn 3300 gebroken.
je ziet er nu niets meer op
weet iemand waar je zoiets nieuw of gebruikt kan kopen?
Verwijderd
Blijven hopenGanymedus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:16:
_Pumba_ dat is een erg euhm goede hoop...
Eigenlijk zou het raar zijn dat WM6 een oplossing gaat bieden, ik denk dat het probleem hardwarematig is namelijk, en dat er met wat voor software dan ook geen oplossing voor te krijgen is.
Is die onbereikbaarheid trouwens positie-afhankelijk? (Ik bedoel, heb je met het ene P3300 toestel wel bereik op een bepaalde plaats en met een ander exemplaar van hetzelfde toestel niet?)
Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens hoor. Ik vind bijvoorbeeld dat microsoft veel te moeilijk doet, mij persoonlijk maakt het niet uit of je nu engelse of nederlandse versie hebt, je kan toch maar 1 versie per keer draaien. Maar Microsoft ziet overal dollartekens en verplichten je daartoe om dus andere versie eventueel te kopen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:41:
[...]
volgens mij weet bijna niemand dat, ook niet voor pc's. Er lopen nogal wat juridische zaken door elkaar: de beperkingen die de software leverancier stelt hoeven niet volledig rechtsgeldig te zijn, en wie is die leverancier: HTC, de telecom operator, je belwinkel, MS? En welke van deze partijen kan beperkingen stellen aan wat jij doet met je apparaat op welke gronden? Er is consumentenrecht, auteursrecht, in de VS, Europa, Nederland en volgens mij is in Europa nog niet vastgelegd dat software zonder meer onder het auteursrecht valt. Zeker het recht van de consument is in Nederland en Europa de laatste jaren zeer sterk beschermd. Omdat het steeds om allerlei kleine kwesties gaat stapt natuurlijk niemand naar een rechter en ben je bij garantie en dergelijke afhankelijk van de interpretatie of coulance van de klantenservice medewerker die je toevallig spreekt.
Al met al is het denk ik van belang om te bekijken of je iemand schade toebrengt, als je voor een behoorlijk bedrag een telefoon koopt, waarbij ook een deel van het bedrag naar Microsoft gaat en je zet er vervolgens een andere WM versie op zie ik niet dat er iemand iets misloopt. Ik vind het angstige gedoe daarom wat overdreven, niemand is hier bezig om over de rug van hardwerkende software programmeurs geld te verdienen.
Nogmaals ik weet niet hoe dit officieel in elkaar zit, maar zou me niet verbazen als het zo werkt.
Aan de andere kant word ik ook wel beetje moe van dat ik al de nodige keren aan verschillende mods heb gevraagd hun licht hier over te schijnen, en nog altijd is dat niet gedaan. Ook is er nog geen enkele keer ingegrepen, dus heb nu ook de neiging om het een beetje te laten voor wat het is en laat de mods dan maar ingrijpen als het te ver gaat.
Bij de P3300 werkt dit ook. Het kan alleen veel makkelijker en sneller: via de Comm Manager kan je de telefoonfunctie uit en weer aanzetten. Dit werkt net zo goed.uppie8374 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:09:
Ik heb dus idd ook last van onbereikbaarheid met mijn p3300. Dit is echter voor mij niets nieuws, aangezien ik met mijn vorige smartphone, de Qtek 9090, daar ook al last van had. Voor mij was de oplossing om geregeld even de accu los te halen.
Het kan zeker wel opgelost worden, sterker nog, het lijkt al opgelost bij mensen die hun radio-ROM geupdatet hebben. Daarom vind ik het ook vreemd dat HTC/T-Mobile nog steeds geen update kunnen uitbrengen...Toen ik aan de winkel waar ik de p3300 gekocht had vroeg of zij een oplossing wisten kreeg ik een mail terug dat de garantie via service points verlopen. Nu ik zie dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem, zal de fabrikant dat waarschijnlijk ook niet kunnen oplossen.
QuickGPS zegt alleen maar dat ie up2date is, hij checkt niet of dat echt zo is. Ik heb het idee dat er soms onzin zit in de file die ie download, en dat dus maar verder negeert.Verder vroeg ik mij af of er ook meerdere mensen problemen hebben met de GPS. Ik heb namelijk nog nooit contact gehad met een sateliet. Moet ik hiervoor nog wat extra op de telefoon aansluiten? Zijn er nog instellingen die ik daarvoor moet doen? Overigens is mijn QuickGPS wel up-to-date wanneer ik probeer contact te krijgen met satelieten.
Overigens moet je als je gewoon buiten gaat staan wel een goede fix krijgen. Ligt wel behoorlijk aan de software die je gebruikt, niet alle GPS-software werkt goed met de P3300 (zie TS). Ik gebruik TomTom, GPS Dash en Google Maps, en die werken prima. Probeer dus eens 1 van die?
Let er wel op dat je binnenshuis een kleine kans hebt op een GPS Fix. Al moet ik zeggen dat dat bijzonder goed werkt op de P3300, in de meeste gebouwen waar ik vertoef kan ik zelfs binnen een prima fix krijgen.
ik heb een niewue casing en een nieuw lcd scherm besteld bij cnn.cn voor 150 euro (200 dollar!!)tazitiz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:36:
Tja je zal het maar meemaken.
nu wou ik graag nog weten of het touch screen ook nog ergens te koop is. Wie weet het ? help!
Is zoiets laten repareren door Solid Vision (de reparatiepartij van t-mobile) niet goedkoper?tazitiz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:36:
[...]
ik heb een niewue casing en een nieuw lcd scherm besteld bij cnn.cn voor 150 euro (200 dollar!!)
nu wou ik graag nog weten of het touch screen ook nog ergens te koop is. Wie weet het ? help!
www.gsmrepareren.nl
Die heb ik geinstalleerd, dat maakt geen verschil. Overigens heb ik geen corrupte bestanden op mijn kaartje hoor, het is puur dat het kaartje niet herkend wordt...grun93 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:13:
[...]
Daar is al enige tijd een patch voor (ArtemisSDenhancement.cab), en sindsdien zijn er nauwelijks nog klachten meer over in de fora.
wie heeft hier ook synchronisatie problemen met de htc wm6 3.5 rom?
hij maakt verbinding maar synchronieert niks!
error http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=72544
hij maakt verbinding maar synchronieert niks!
error http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=72544
[ Voor 18% gewijzigd door darkphoenix op 05-07-2007 15:10 ]
Ik sta op het punt om TomTom West Europa kaarten aan te schaffen, maar na wat speurwerk ben ik er nog niet achter of het nu voldoende is om alleen de losse kaarten via de tomtom site te downloaden of dat je de volledige versie moet kopen.
Ik bezit de Tasterversie met 1 citymap. Als ik alsnog de software erbij moet kopen dat kost mij dat 129 euro, terwijl er al een tomtom navigator op mijn htc staat. De losse kaarten kosten op dit moment 80 euro.
Ik bezit de Tasterversie met 1 citymap. Als ik alsnog de software erbij moet kopen dat kost mij dat 129 euro, terwijl er al een tomtom navigator op mijn htc staat. De losse kaarten kosten op dit moment 80 euro.
"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."
via je internet explorer in het adresbalk "\\pcnaam" of via de ingebouwde verkenner via menu en dan "open path"Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:01:
Al een tijd niet meer op het forum geweest.
Ik lees nu wel het een en ander over de WM6 voor de HTC P3300
. Is deze al officieel uit? Kan namelijk niets op de site vinden van HTC
.
[ Voor 4% gewijzigd door Tasminos op 05-07-2007 15:39 ]
nee dusDiamond AT schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:39:
Al een tijd niet meer op het forum geweest.Ik lees nu wel het een en ander over de WM6 voor de HTC P3300
. Is deze al officieel uit? Kan namelijk niets op de site vinden van HTC
.
Verwijderd
je kunt volstaan met de losse kaarten. M.b.v. Tomtom Home zet ej de kaarten op je PDA.Liberate te ex inferis schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:10:
Ik sta op het punt om TomTom West Europa kaarten aan te schaffen, maar na wat speurwerk ben ik er nog niet achter of het nu voldoende is om alleen de losse kaarten via de tomtom site te downloaden of dat je de volledige versie moet kopen.
Iemand in het bezit van de iPhone skin voor WM5?
hmmm nu ik me windows firewall uit heb gezet doet ie het wel!
Verwijderd
Over het bereikbaarheidsprobleem het volgende. Ook met de nieuwe wm6 rom 3.5 van xda en de daarbijbehorende 2.94.90 is er voor mijn iets opgelost. Ik heb nog net zo weinig bereik als eerst:(
ik heb het gevoel dat het plaatsafhankelijk is trouwens. Elke keer als ik van mijn `eigen` thuismast wegga dan krijg ik ermee te maken en als ik dan weer richting mijn huis rij dan krijgt ie weer verbinding. Het aan en uitzetten van de telefoon helpt ook niet., net zo min als de workaround van alleen tmobile nl aanvinken of juist wel alle vier de Nederlandse providers gebruiken. Ben maandag in de stad Groningen geweest, een plek met volop masten, en nog kon hij geen contact maken. De 6230 die ik bij me had had wel gewoon bereik:( Dus hopelijk is het op te lossen met software, maar ik begin het wel steeds somberder in te zien.....
ik heb het gevoel dat het plaatsafhankelijk is trouwens. Elke keer als ik van mijn `eigen` thuismast wegga dan krijg ik ermee te maken en als ik dan weer richting mijn huis rij dan krijgt ie weer verbinding. Het aan en uitzetten van de telefoon helpt ook niet., net zo min als de workaround van alleen tmobile nl aanvinken of juist wel alle vier de Nederlandse providers gebruiken. Ben maandag in de stad Groningen geweest, een plek met volop masten, en nog kon hij geen contact maken. De 6230 die ik bij me had had wel gewoon bereik:( Dus hopelijk is het op te lossen met software, maar ik begin het wel steeds somberder in te zien.....
Verwijderd
Komt het meer voor bij de mensen met bereikbaarheidsproblemen, dat ze dit NIET hebben als ze 'thuis' zijn?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:51:
Over het bereikbaarheidsprobleem het volgende. Ook met de nieuwe wm6 rom 3.5 van xda en de daarbijbehorende 2.94.90 is er voor mijn iets opgelost. Ik heb nog net zo weinig bereik als eerst:(
Wat betekent de 'homezone' today-plugin eigenlijk, die standaard in de today-instellingen staat?
Verwijderd
Ik zit meestal thuis en heb er de laatste dagen last van.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:53:
[...]
Komt het meer voor bij de mensen met bereikbaarheidsproblemen, dat ze dit NIET hebben als ze 'thuis' zijn?
Wat betekent de 'homezone' today-plugin eigenlijk, die standaard in de today-instellingen staat?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 19:22 ]
Verwijderd
Ik weet dat dit waarschijnlijk een hele domme vraag is, maar als ik WM6 op mijn P3300 zet, kan ik ik hem dan nog met de harde reset terug naar de fabrieksinstellingen zetten. Of zit ik (als ik het fout doe) straks met een kapotte P3300.
Nee, als het mis gaat kun je niet meer terug. Als je over de originele ROM beschikt zou het wel kunnen, maar die zijn er niet in de Nederlandse taal.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:52:
Ik weet dat dit waarschijnlijk een hele domme vraag is, maar als ik WM6 op mijn P3300 zet, kan ik ik hem dan nog met de harde reset terug naar de fabrieksinstellingen zetten. Of zit ik (als ik het fout doe) straks met een kapotte P3300.
Maar als je de manual goed leest en opvolgt, is het risico niet al te groot. Het belangrijkste is dat je eerst de USPL goed installeert.
weet iemand waarom MSN Pocket berichten niet helemaal stuurt maar alleen 1 kb...ik wilde iets naar mijn email sturen omdat mijn kabel op het werk ligt...maar het attachment wordt niet meegestuurd en zie ook nergens de optie om dit wel te doen...
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie.Ik heb nu ART-WM6 gedownload en zie nergens de USPL staan...Is die manual er ook in het Nederlands. En kun je mij hier een link van geven.
grun93 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:16:
[...]
Nee, als het mis gaat kun je niet meer terug. Als je over de originele ROM beschikt zou het wel kunnen, maar die zijn er niet in de Nederlandse taal.
Maar als je de manual goed leest en opvolgt, is het risico niet al te groot. Het belangrijkste is dat je eerst de USPL goed installeert.
De manual is niet in het Nederlands maar in het Engels, net als de ROM zelf trouwens... niet echt een probleem toch, voor een beetje tweaker?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:03:
Bedankt voor de snelle reactie.Ik heb nu ART-WM6 gedownload en zie nergens de USPL staan...Is die manual er ook in het Nederlands. En kun je mij hier een link van geven.
ART-WM6 zegt me niks, welke ROM is dat precies? Weet je zeker dat je die wilt?
Anyway, de USPL kun je vinden in het Upgrade gedeelte van de Artemis, het eerste draadje. Een stap-voor-stap beschrijving zit er bij. Zelf vind ik de beschrijving van ene Dzim nog net iets uitgebreider en beter. Die kun je vinden in het Mobile 6 gedeelte van de Artemis, het draadje heet "Complete Idiots Guide" op de tweede pagina. Het berichtje van die Dzim dus staat onderaan op de eerste pagina van dat draadje.
Verwijderd
Oke, nog een keer bedank! Met ART-WM6 bedoelde ik deze link, die op pagina 20 stond. http://uploaded.de/?id=2qok1e - Artemis Another WM6 Rom ver 3.5 - not coocked - for SuperCID devices onlyt.grun93 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:21:
[...]
De manual is niet in het Nederlands maar in het Engels, net als de ROM zelf trouwens... niet echt een probleem toch, voor een beetje tweaker?
ART-WM6 zegt me niks, welke ROM is dat precies? Weet je zeker dat je die wilt?
Anyway, de USPL kun je vinden in het Upgrade gedeelte van de Artemis, het eerste draadje. Een stap-voor-stap beschrijving zit er bij. Zelf vind ik de beschrijving van ene Dzim nog net iets uitgebreider en beter. Die kun je vinden in het Mobile 6 gedeelte van de Artemis, het draadje heet "Complete Idiots Guide" op de tweede pagina. Het berichtje van die Dzim dus staat onderaan op de eerste pagina van dat draadje.
Ik ga kijken en hoop dat ik er uit kom. nog tips?
Ja, die ROM zou ik ook nemen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:42:
Oke, nog een keer bedank! Met ART-WM6 bedoelde ik deze link, die op pagina 20 stond. http://uploaded.de/?id=2qok1e - Artemis Another WM6 Rom ver 3.5 - not coocked - for SuperCID devices onlyt. Ik ga kijken en hoop dat ik er uit kom. nog tips?
Tja, tips... niet echt, ik neem aan dat je er al een hoop over gelezen hebt. Controlleer voor de zekerheid even of het vinkje aanstaat bij Verbinden via USB in ActiveSync, en denk eraan dat je het op een XP computer doet, niet op Vista (kan wel, maar dan zit je weer met extra drivers). Uiteraard doe je dit alles op eigen risico.
ja er zijn meer mensen met dit probleem, niet vaak, maar ik heb het de laatste maanden een paar keer meegemaakt, btw ik heb een HTC type geen MDA. het ligt dus niet aan de T-Mobile add ons.rjsomeone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:04:
Mijn MDA III reageert vaak verkeerd op het indrukken van de trackball: dit zou klikken tot gevolg moeten hebben, maar vaak verschijnt het contextmenu (zoals bij lang inhouden met het pennetje).
bij mij helpt een soft reset. ik heb wel opgemerkt dat als dit voorkomt ik erg weinig geheugen vrij heb terwijl er geen applicaties draaien. ook viel mij de laatste keer op dat mijn "WIFI kaart" verdwenen was ???????????
Verwijderd
Je garantie vervalt helemaal niet hoor. Pas als je 'm moert door verkeerd te updaten, heb je geen garantie. Bij garantie ligt de bewijslast bij de leverancier. "u heeft een andere firmware geflashed" is geen bewijs dat jij als gebruiker het ding gemoerd hebt, immers er zijn zat mensen die hun firmware flashen zonder problemen. Daarnaast kun je het ding laten flashen door leverancier. T-mobile komt zelf ook met een WM6 update waarschijnlijk, hoe denk je dat die in dat apparaat moet komen?Tranzy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:35:
Dit heeft toch helemaal niets te maken met de vraag of het legaal is of niet. Dat je garantie vervalt is duidelijk.
Je hebt geen garantie als je het flashen fout doet en je toestel 'bricked' is. Dat is logisch, dan is het ook geen vraag wie het fout gedaan heeft en is de leverancier snel klaar qua bewijslast.
Stel dat morgen, om wat voor reden dan ook, mijn WM6 P3300 er mee stopt, heb ik gewoon garantie, tenzij T-mobile kan aantonen dat ik het defect zelf veroorzaakt heb door 'm te flashen.
Tot zover de theorie, in praktijk zal het allemaal mogelijk anders gaan, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken, maar het idee dat als je je toestel geflashed hebt dat je dan je garantie kwijt bent, klopt gewoon niet. Je hebt gewoon recht op garantie.
Grun!
Dankjewel voor de tip. Helaas werkte dit programma niet goed, maar het was wel de aanleiding om een programma te vinden dat wel werkte om de dictionary aan te passen!
Verwijderd
Nogmaals mijn post betreffende bereikbaarheidsproblemen met de Compact III
Het werkt nog steeds, 2 a 3 wk na dato, dus be sure to check it out!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:41:
Even een tip betreffende het bereikbaarheidsprobleem... Ik heb een week geleden een nieuwe SIM kaart van T-Mobile gekregen en deze in de telefoon gestopt (deze kaart is aan beide kanten roze, het nieuwste type) en daarnaast de netwerksettings (nadat ik ze had veranderd n.a.v. posts op dit forum) teruggezet als volgt (start, instellingen, telefoon, netwerk):
- alle netwerken aangevinkt, behalve de laatste 4. Deze 4 zijn: T-Mobile NL, KPN, Vodafone NL en Orange NL.
- daarnaast heb ik de netwerkselectie op 'handmatig' staan.
Sindsdien heb ik helemaal nergens meer last van betreffende bereikbaarheid!!
Wellicht een tip voor diegenen die het willen proberen.
oja, de simkaart swap is heel gemakkelijk in elke tmobile shop te doen en werkt al na 15 minuten. Zorg wel dat je al je contactgegevens vd oude kaart overzet op het interne geheugen vd telefoon, want na activatie vd nieuwe kaart doet je oude het dus niet meer!
Als aanvulling moet hier natuurlijk wel vermeld worden, dat problemen die ontstaan door softwarewijzigingen (denk aan problemen met bereikbaarheid, vaak vastlopen van het apparaat) omdat het toestel geflashed is (ookal is de flash prima gelukt) ook niet onder garantie vallen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:52:
[...]
Je garantie vervalt helemaal niet hoor. Pas als je 'm moert door verkeerd te updaten, heb je geen garantie. Bij garantie ligt de bewijslast bij de leverancier. "u heeft een andere firmware geflashed" is geen bewijs dat jij als gebruiker het ding gemoerd hebt, immers er zijn zat mensen die hun firmware flashen zonder problemen. Daarnaast kun je het ding laten flashen door leverancier. T-mobile komt zelf ook met een WM6 update waarschijnlijk, hoe denk je dat die in dat apparaat moet komen?
Je hebt geen garantie als je het flashen fout doet en je toestel 'bricked' is. Dat is logisch, dan is het ook geen vraag wie het fout gedaan heeft en is de leverancier snel klaar qua bewijslast.
Stel dat morgen, om wat voor reden dan ook, mijn WM6 P3300 er mee stopt, heb ik gewoon garantie, tenzij T-mobile kan aantonen dat ik het defect zelf veroorzaakt heb door 'm te flashen.
Tot zover de theorie, in praktijk zal het allemaal mogelijk anders gaan, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken, maar het idee dat als je je toestel geflashed hebt dat je dan je garantie kwijt bent, klopt gewoon niet. Je hebt gewoon recht op garantie.
T-Mobile doet trouwens niet zo moeilijk op dit gebied, zie mijn post van 1-2 pagina's geleden.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik een programma met een snelkoppeling op het bureaublad kan krijgen? Dit is mij nog nooit gelukt.
Verwijderd
met total commander kun je wel een snelkoppeling maken, maar niet op het bureaublad (=today scherm neem ik aan), alleen in het startmenuVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:52:
Weet iemand hoe ik een programma met een snelkoppeling op het bureaublad kan krijgen? Dit is mij nog nooit gelukt.
nou als ik eerlijk ben denk ik dat dit sneller is.DaSaN schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:44:
[...]
Is zoiets laten repareren door Solid Vision (de reparatiepartij van t-mobile) niet goedkoper?
www.gsmrepareren.nl
ik heb morgen de spullen in huis - kan ik aan de slag en heb ik hopelijk weer een telefoon.
repareren moet je overigens wel de nederlandse prijzen voor onderdelen betalen en de uurlonen. en het opsturen het wachten wachten wachten en wachten. en ik heb een hekel aan.... een stukke telefoon.
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien heb je hier wat aan:Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:52:
It is not pretty hard, but you need to change te register.
Open the register with a register editor (I use Resco register editor).
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\HTCHomeplug\.
You will find two maps (2, 3).
If you want to create a new shortcut add a new key (name it "4").
In the key you need to add:
a string LaunchApPath -> point this string to the program
a string ResPath -> point this to the program or dll that contains the icon
a dword iconindex -> some executable files and dll's contain serveral icons. The normal value is 0, but it depends on the exe/dll file.
Example for adding Internet Explorer button.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\HTCHomeplug\4]
"iconindex"=dword:00000000
"ResPath"="\\windows\\iexplore.exe"
"LaunchApPath"="\\windows\\iexplore.exe"
De quote komt van xda-developers. Vergeet niet eerst een backup te maken van de registry voordat je ermee gaan spelen.
Verwijderd
Bij mij stond dit allemaal al zo (flash naar WM6). Heb wel KPN omhooggegooid en de rest uitgezet, en op manual gezet. Ben benieuwd of het helpt... want hier met KPN toch af en toe ook smsjes van gemiste oproepen...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:45:
Nogmaals mijn post betreffende bereikbaarheidsproblemen met de Compact III
[...]
Bureaublad heeft een WM-based phone niet, wel een today screen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:57:
[...]
met total commander kun je wel een snelkoppeling maken, maar niet op het bureaublad (=today scherm neem ik aan), alleen in het startmenu
Een snelkoppeling kun je daarop krijgen door gebruik te maken van third party software. Zelf gebruik ik SPB Pocket Plus hiervoor (klik), een erg fijn programmaatje met nog meer erg handige functies, alleen niet gratis (al zijn er via google uiteraard genoeg serials te vinden, maar dat is natuurlijk uit den boze!).
Met een beetje zoeken zijn er vast ook gratis alternatieven
Verwijderd
is er trouwens een programma verkrijgbaar dat de standaard camera applicatie vervangt? Ik vind het standaard programma namelijk niet erg handig in gebruik. Als ik snel ergens een fotootje van wil maken staat hij nog op de vorige instelling, bijv. MMS foto of Video, tegen de tijd dat ik de goede instelling heb geselecteerd (gewone foto) is het al te laat...
Het zou mooi zijn als er een vervangend programma is dat altijd naar de normale camera modus gaat
Het zou mooi zijn als er een vervangend programma is dat altijd naar de normale camera modus gaat
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 11:43 ]
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen, maar ja, ik kan het ook niet helpen dat ik zo technisch ben als een theezakje. Als ik gebruik wil maken van deze update, moet ik dat mijn telefoon (MDA compact 3) eerst CID-unlocken, of gebeurt dat automatisch tijdens het installeren van de update?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:42:
[...]
Oke, nog een keer bedank! Met ART-WM6 bedoelde ik deze link, die op pagina 20 stond. http://uploaded.de/?id=2qok1e - Artemis Another WM6 Rom ver 3.5 - not coocked - for SuperCID devices onlyt.
Ik ga kijken en hoop dat ik er uit kom. nog tips?
Ik hoop van jullie te horen, voordat ik domme fouten maak, en gezeur krijg met garantiebepalingen en dergelijke!
Chello
Je moet eerst een tool draaien die USPL heet. Een paar berichten hierboven staat wel ergens waar je die kunt vinden en waar een manual te krijgen is.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:13:
Als ik gebruik wil maken van deze update, moet ik dat mijn telefoon (MDA compact 3) eerst CID-unlocken, of gebeurt dat automatisch tijdens het installeren van de update?
Gewoon eens goed dit topic lezen zou wel eens handig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:13:
[...]
Ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen, maar ja, ik kan het ook niet helpen dat ik zo technisch ben als een theezakje. Als ik gebruik wil maken van deze update, moet ik dat mijn telefoon (MDA compact 3) eerst CID-unlocken, of gebeurt dat automatisch tijdens het installeren van de update?
Hier met Telfort op het kpn netwerk geen last van hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:25:
[...]
Ben benieuwd of het helpt... want hier met KPN toch af en toe ook smsjes van gemiste oproepen...
Verwijderd
Ik krijg over 10 dagen mijn eerste PDA.
De MDA Compact III van T-mobile leek me wel wat en deze heb ik nu ook besteld.
Enkel zit ik met een vraag over hoe ik Windows Mobile 6 hierop krijg.
Welke ROM moet ik installeren...waar haal ik deze vandaan.
Hoe installeer ik WM6 en welke moet ik hebben aangezien er op XDA verschillende staan.
Klopt het dat WM6 ongeveer maar 45 MB is.
Als ik WM6 van de HTC3300 neem van werkt dan mijn T-Mobile instellingen nog of nog erger doet de telefoon het dan nog wel aangezien er een lock (SID) op zit.
Graag wat advies wat ik kan of moet doen.
Hoe installeer ik WM6 en welke moet ik hebben aangezien er op XDA verschillende staan.
Als ik WM6 van de HTC3300 neem van werkt dan mijn T-Mobile instellingen nog of nog erger doet de telefoon het dan nog wel aangezien er een lock (SID) op zit.
Verwijderd
Ga eerst zoeken in dit forum en de volgende delen, dan kun je alle antwoorden vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:20:
Ik krijg over 10 dagen mijn eerste PDA.
Verwijderd
Ik heb de andere pagina's al bekeken maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik heb behoefte aan 1 antwoord waarin alles wordt uitgelegd.
Het is lastig om hier en daar een stukje te vinden.
Voor de mensen die willen updaten naar WM6 en gebruik maken van nieuwsgroepen.
Via ftd is een mooi pakketje te downloaden voor de 3.5 update inclusief handleiding.
Zoek bij ftd naar nummer : 430561 of download de .nzb via http://yabse.com/index.php?q=HTC_P3300_WM6_ROM_3_5.
Als je de handleiding die erbij zit volgt kan het (bijna) niet mis gaan. Ook voor een CID locked toestel.
Met dank aan de poster: gwystyl
Via ftd is een mooi pakketje te downloaden voor de 3.5 update inclusief handleiding.
Zoek bij ftd naar nummer : 430561 of download de .nzb via http://yabse.com/index.php?q=HTC_P3300_WM6_ROM_3_5.
Als je de handleiding die erbij zit volgt kan het (bijna) niet mis gaan. Ook voor een CID locked toestel.
Met dank aan de poster: gwystyl
Gaston
Dan heb je niet goed gekeken want ik dit topic, misschien net maximaal 2 pagina's terug zijn alle antwoorden al gegeven op je vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:55:
Ik heb de andere pagina's al bekeken maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Verwijderd
Heb het zelfde probleem gehad. Eerst kreeg ik hem terug met een nieuwe batterij, daar zou het aan liggen. 2 weken later weer hetzelfde probleem, nu heb ik een nieuw toestel gekregen. (t-mobile)Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:01:
Persoonlijk kan ik je het afraden. Ik vind de MDA met wm5 soms al traag.
Nu mijn probleem. Gister kwam ik erachter dat ik de telefoon niet meer kon opladen. Niet via de pc en niet via de netstroomlader. Tevens zag ook active sync de ppc niet. Zeer strange. Ligt dus zowiezo aan de telefoon zelf. Ik heb nog een hardreset gedaan tevergeefs zonder effect.
Iemand vaker van dit probleem gehoord?
Lijkt of die complete usb aansluiting op de phone geen contact meer heeft oid.
Verwijderd
http://www.eddiem.com/nerds/tiki-index.php?page=Sonar%20CE
Een tooltje waarmee je je p3300 in een echograaf veranderd
Ik heb wat geprobeerd maar ik krijg de instellingen nog niet goed...
Een tooltje waarmee je je p3300 in een echograaf veranderd
Ik heb wat geprobeerd maar ik krijg de instellingen nog niet goed...
Verwijderd
hoiH4ldrz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:01:
Voor de mensen die willen updaten naar WM6 en gebruik maken van nieuwsgroepen.
Met dank aan de poster: gwystyl![]()
wil downloaden maar helaas lukt me niet! wat doe ik fout?
Dit topic is gesloten.