Thanks.. Een soft reset is inderdaad de oplossing.jpbosk schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:28:
[...]
Volgens mij is er ook geen echte oplossing, behalve een soft-reset. En ik heb ook niet direct de indruk dat het aan het apparaat ligt, maar meer dat het een bugje in Windows Mobile is. De WiFi verbinding zelf is er namelijk wel, zoals je al zegt, maar hij snapt of ziet niet dat die bruikbaar is voor een gegevenssessie. Dat zie je ook als je op het WiFi-icoontje (of GPRS-icoontje) bovenin klikt, dat er geen actieve gegevenssessies zijn.
Uiteraard gaat het ten koste van de garantie. Dus of het aan te raden valt om men te adsvieren dit te doen, is nog maar de vraag.groentjie77 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:42:
Wat betreft bereikbaarheidsproblemen zou ik zeggen. installeer een nieuwe rom en wm6 en de problemen zijn er niet meer!
Volgens mij is het nu wel zo dat je garantie nu vervalt omdat het geen t-mobile rom is maar dat weet ik niet zeker. wie weet dat wel?
Ik heb hiervoor met mijn Vario nooit gebruik hoeven maken van de garantie dus ik heb het risico genomen. Mijn vriendin heeft al 2x gebruik moeten maken binnen een jaar van de garantie op de Vario dus ja het is en blijft een risico.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
t-mobile moet de wm6 maar uitbrengen als update. gratis bij de mensen met de problemen!
Water-Escape
@Water_escape: Volgens mij is de WM6 update van HTC gratis. Dus dan is het sowieso wat gek als T-Mobile er ineens geld voor gaat vragen :-)
Al hoop ik inderdaad wel dat T-Mobile het inderdaad gaat doen. En dan hoop ik tegelijk dat WM6 een beetje soepel draait op de niet al te snelle P3300...
Al hoop ik inderdaad wel dat T-Mobile het inderdaad gaat doen. En dan hoop ik tegelijk dat WM6 een beetje soepel draait op de niet al te snelle P3300...
[ Voor 2% gewijzigd door jpbosk op 24-06-2007 18:16 . Reden: kromme zin detected ]
Wie heeft er een aantal links naar online TV, zoals NOVA enzo? Het lukt me niet deze te starten vanuit de browser, vanwege te weinig Javascript ondersteuning. En iedere keer zo'n enorme URL intikken in WMP is ook een klerewerk...
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Verwijderd
is niet helemaal wat je vraagt maar wel handig:warrie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:21:
Wie heeft er een aantal links naar online TV, zoals NOVA enzo? Het lukt me niet deze te starten vanuit de browser, vanwege te weinig Javascript ondersteuning. En iedere keer zo'n enorme URL intikken in WMP is ook een klerewerk...
http://www.pocketpcmedia.com/tv_dutch.php3
Verwijderd
F/W updates zijn bij TM tot nu toe altijd gratis geweest dus dat zal nu wel niet veel anders zijn...water_escape schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:53:
t-mobile moet de wm6 maar uitbrengen als update. gratis bij de mensen met de problemen!
Misschien is het een ideetje om een poll op te stellen of de bereikbaarheidsproblemen verholpen zijn bij WM6?
Verwijderd
weet iemand of de bereikbaarheidsproblemen voorbij zijn als je een andere provider neemt? Ik heb een losse compact III gekocht (de tmobile versie) maar geen contractverlenging. Mijn contract verloopt begin oktober dus ik zou evt nu al een nieuw sim only abonnement bij orange of vodafone oid kunnen starten.
Maar los ik daarmee het bereikbaarheidsprobleem dan wel op, anders kan ik beter bij T mobile blijven aangezien ik voor de rest er wel tevreden mee ben.
Maar los ik daarmee het bereikbaarheidsprobleem dan wel op, anders kan ik beter bij T mobile blijven aangezien ik voor de rest er wel tevreden mee ben.
Weet iemand waarom het komt dat als je reset, dat dan na de reset TOMTOM automatisch opstart? Heel irritant. Uberhaupt moet ik zeker 1 op de 3 keer het apparaat resetten omdat TOMTOM blijft hangen bij het intro-scherm...
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Dan heb je waarschijnlijk een snelkoppeling met autorun van TT op je sd kaart staan. Ik had dit vroeger op mijn andere telefoon ook. Als ik dan mijn sd-kaart in mn telefoon stopte, dan starte TT automatisch op.warrie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:53:
Weet iemand waarom het komt dat als je reset, dat dan na de reset TOMTOM automatisch opstart? Heel irritant. Uberhaupt moet ik zeker 1 op de 3 keer het apparaat resetten omdat TOMTOM blijft hangen bij het intro-scherm...
GPS2Blue volgens mijmarsian schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:51:
Een tijdje terug heb ik iets gelezen over een programma, waarmee je je ingebouwde GPS via bleutooth kon delen met andere apparaten. Iemand enig idee welk proggie ik bedoel? ik kan het niet meer vinden
Kijk eens op je opslagkaart of daar een mapje '2577' staat. Dat is namelijk de autorun map van WM5. Verwijder dat mapje of autorun.exe/setup.exe en TomTom start niet meer standaard op na een reset.warrie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:53:
Voor het hangen kan je nog proberen om de laatste versie te installeren (6.030 build 8320).
[ Voor 44% gewijzigd door gwystyl op 25-06-2007 11:24 ]
Verwijderd
voot zover ik heb begrepen is het alleen het T-mobile toestel icm tmobile abbonement. Als je zegt dat je de t mobile versie hebt gekocht moet je m toch eerst gaan unlocken voor je orange of vodafone... Of t werkt weet ik niet. Bereikbaarheidsproblemen nog zeker niet voorbij dus...Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:26:
weet iemand of de bereikbaarheidsproblemen voorbij zijn als je een andere provider neemt? Ik heb een losse compact III gekocht (de tmobile versie) maar geen contractverlenging. Mijn contract verloopt begin oktober dus ik zou evt nu al een nieuw sim only abonnement bij orange of vodafone oid kunnen starten.
weet iemand hoe ik alle emails/afspraken e.d. uit mijn agenda kan wissen.
Ik heb gesynced met mijn outlook op het werk, maar ik wil mijn P3300 puur prive gebruiken dus ik wil alle emails en afspraken/herinneringen eruit!
Ik heb gesynced met mijn outlook op het werk, maar ik wil mijn P3300 puur prive gebruiken dus ik wil alle emails en afspraken/herinneringen eruit!
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Vraagje? weet iemand of je de skin van htc touch (de iphone killer
) ook op
de p3300 uitkomt of dat al is
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=311479schiedamnees schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:01:
Vraagje? weet iemand of je de skin van htc touch (de iphone killer) ook op
Verwijderd
Ik heb een MDA Compact III mét KPN en heb weinig tot geen last van bereikbaarheidsproblemen. Als ik hier de reacties lees is het duidelijk merkbaar en ik heb echt zelden problemen, af en toe een keer een "oproep gemist"-smsje, maar dat kan ook door dekking KPN in mijn nieuwe huis komen. Ik zou de gok nemen. Als het geen verbetering is, is je toestel iig simlock vrij voor verkoop en CID vrij om andere ROM's te flashen, dan heb je sowieso een gratis WM6 update en snellere Radio updates in de toekomst.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:34:
[...]
voot zover ik heb begrepen is het alleen het T-mobile toestel icm tmobile abbonement. Als je zegt dat je de t mobile versie hebt gekocht moet je m toch eerst gaan unlocken voor je orange of vodafone... Of t werkt weet ik niet. Bereikbaarheidsproblemen nog zeker niet voorbij dus...
Verwijderd
iedere keer als ik de P3300 aan- en afsluit op mijn pc klinkt er een zeer luide PLINK-PLOINK (op de pc speakers) als active sync verbinding maakt. Op de een of andere manier is dit geluid veel harder dan al het andere, dus als ik muziek draai op een normaal volume dan schreeuwt het daar ruim bovenuit.
Herkennen jullie dit en is het geluid aan te passen/volume verlagen/uitzetten? ik vind het erg storend...
Herkennen jullie dit en is het geluid aan te passen/volume verlagen/uitzetten? ik vind het erg storend...
Mafkees > dat kan je gewoon in je (Windows) Configuratiescherm > Geluiden uitzetten. (onderaan ergens)
Heeft iemand trouwens ervaring met deze telefoon icm een Mac? Hoe gaat het synchroniseren, meot je daarvoor nog iets anders installeren?
Heeft iemand trouwens ervaring met deze telefoon icm een Mac? Hoe gaat het synchroniseren, meot je daarvoor nog iets anders installeren?
Verwijderd
@ tylerdurden, even voor de zekerheid: had jij ook een t-mobile versie? (dus idd echt de compact III). In dat geval: hoe heb jij het toestel verkregen: icm abo of los gekocht?Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:28:
[...]
Ik heb een MDA Compact III mét KPN en heb weinig tot geen last van bereikbaarheidsproblemen. Als ik hier de reacties lees is het duidelijk merkbaar en ik heb echt zelden problemen, af en toe een keer een "oproep gemist"-smsje, maar dat kan ook door dekking KPN in mijn nieuwe huis komen. Ik zou de gok nemen. Als het geen verbetering is, is je toestel iig simlock vrij voor verkoop en CID vrij om andere ROM's te flashen, dan heb je sowieso een gratis WM6 update en snellere Radio updates in de toekomst.
en: hoe heb jij de sim-unlock en rom-unlock codes verkregen en zijn dit inderdaad 2 aparte codes?
Verwijderd
thanks! ik ga me even afvragen waarom ik daar niet gewoon gekeken hebeerdepeer schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:22:
Mafkees > dat kan je gewoon in je (Windows) Configuratiescherm > Geluiden uitzetten. (onderaan ergens)

Je hebt er een extra applicatie voor nodig. Maar na installatie werkt het redelijk goed.eerdepeer schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:22:
Even een vraag die ik al eerder heb gesteld maar waarop ik helaas geen antwoord heb gehad. Weet iemand of het mogelijk is om berichten van mijn Hotmail (@msn.com adres) te verzenden en te ontvangen via Outlook Email op m'n Compact III ?
Als je kiest voor nieuwe account kan je dan niet kiezen voor hotmail? Weet dat vroeger in outlook express je wel hotmail kon instellen maar dat ze dat later weer afgeschaft hebben. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat nu is. Als ze bij hotmail ook weer gebruik maken van pop3 zal het moeten kunnen. Kwestie van even zoeken op hotmail zelf of via google.MVC schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:05:
Even een vraag die ik al eerder heb gesteld maar waarop ik helaas geen antwoord heb gehad. Weet iemand of het mogelijk is om berichten van mijn Hotmail (@msn.com adres) te verzenden en te ontvangen via Outlook Email op m'n Compact III ?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Bij oude hotmail accounts kun je geloof ik nog MSN/Hotmail instellen. Als je je account korter dan +-3 jaar geleden hebt aangevraagd kun je sowieso geen hotmail/msn/live email meer ophalen in wat voor versie van outlook (express) dan ook, tenzij je betaald.MVC schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:05:
Wel kun je Windows Mobile Live Messenger installeren. In WM6 krijg je dan in ieder geval de mogelijkheid tot het instellen van een hotmail account in outlook mobile. Ergens in dit forum (eind vorige deel of begin dit deel, weet ik niet meer precies) wordt ergens een versienummer genoemd, als je die in Google gooit krijg je een paar sites te zien waar je hem kunt downloaden.
weet je zeker dat je autorun.exe kunt verwijderen? dient deze alleen voor tomtom? of sloop ik daarmee ook andere essentiele zakengwystyl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:17:
[...]
GPS2Blue volgens mij
[...]
Kijk eens op je opslagkaart of daar een mapje '2577' staat. Dat is namelijk de autorun map van WM5. Verwijder dat mapje of autorun.exe/setup.exe en TomTom start niet meer standaard op na een reset.
Voor het hangen kan je nog proberen om de laatste versie te installeren (6.030 build 8320).
in het mapje 2577 zit trouwems naast autorun.exe ook autorun.exe-run in welke moet ik nu verwijderen
[ Voor 12% gewijzigd door babybox op 25-06-2007 19:07 ]
Firefox - Iphone
Weet je toevallig ook nog welke applicatie dat was?Ganymedus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:30:
[...]
Je hebt er een extra applicatie voor nodig. Maar na installatie werkt het redelijk goed.
Verwijderd
ik heb de hele 2577 map verwijderd en nog nooit problemen gehad.babybox schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:03:
[...]
weet je zeker dat je autorun.exe kunt verwijderen? dient deze alleen voor tomtom? of sloop ik daarmee ook andere essentiele zaken
in het mapje 2577 zit trouwems naast autorun.exe ook autorun.exe-run in welke moet ik nu verwijderen
Die kan je rustig verwijderen. TENZIJ! De TomTom installatie-versie op dat SD-kaartje de enige is die je hebt. Dat gebeurt dus als je TomTom legaal hebt gekocht op een SD-kaartje, geen idee of daar hier sprake van is hoor. Maar dan zou ik eerst een kopietje op een cd-tje branden van alle TomTom-dingen op je geheugenkaartje. Anders heb je na een hard reset geen complete installatieversie van TomTom meer.babybox schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:03:
[...]
weet je zeker dat je autorun.exe kunt verwijderen? dient deze alleen voor tomtom? of sloop ik daarmee ook andere essentiele zaken
Al heb je die autorun sowieso nooit nodig. Zolang je de ttn.cab maar bewaard heb je in elk geval TomTom nog. Maar ik houd zelf niet zo van halve dingen, dus ik zou in dit geval ff een kopietje maken
Ik heb ook deze ervaring. maar dan met Vodafone. Ik heb nergens last van niet met de originele rom en ook niet met de wm6 b&b v2 romVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:50:
[...]
@ tylerdurden, even voor de zekerheid: had jij ook een t-mobile versie? (dus idd echt de compact III). In dat geval: hoe heb jij het toestel verkregen: icm abo of los gekocht?
en: hoe heb jij de sim-unlock en rom-unlock codes verkregen en zijn dit inderdaad 2 aparte codes?
Heeft iemand FTP al werkende?ik kan wel inloggen maar kan geen bestanden uploaden...IE werkt iig niet...zal eens een programmaatje downloaden...iemand nog een tip voor een programma?
Misschien is dat nog niet zo'n gek idee. Binnenkort eens een goed opgestelde brief sturen naar de directie van T-mobile zou wel eens kunnen werken. Met een andere zaak heeft het mij ook wel eens wat opgelevert nadat gedoe met een klanteserivce niks deed. Misschien dat zij het probleem wel serieus nemen, ze moeten het wel. Zij moeten begrijpen dat als ruim 400 mensen dit probleem hebben dat er 'nu' wat moet gebeuren. Ook moet daarin de vraag worden gesteld waarom ze uberhaupt nog dit toestel aanbieden als het niet eens goed functioneert.jpbosk schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:32:
[...]
Maar wat kan je doen. Met z'n allen een groep vormen en een brief schrijven naar T-mobile? Naar kassa/radar/whatever? Ik heb geen idee...
Eens kijken of ik hier volgende week naar de studie wat tijd voor kan vrijmaken.
Gr,
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Met de Pocket MSN die ik eerder in dit topic heb gepost krijg je automatisch een nieuw kopje genaamd hotmail in je outlook.MVC schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:05:
Het is mij echter nog niet gelukt om ook je ongewenste post erin te krijgen
Maar de rest werkt gewoon, postvak in en verwijderde post enz.
Tmulder schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:42:
Info hoe je pocket MSN op je telefoon kan krijgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=300923
Heb het WMXL Pocket MSN.CAB zelf ook op me mda compact III staan en werkt uitstekend.
Succes
[ Voor 20% gewijzigd door Tmulder op 25-06-2007 23:50 ]
Verwijderd
Ben toch wel benieuwd of ik al die problemen nog ga krijgen. Heb ook een T-mobile met de MDA Compact III echter heb nergens last van. Tot nu toe moet ik zeggen dat het een heel fijn machientje is.
Nou moe. Nu heb ik opeens dat de P3300 na een softreset het SD-kaartje opeens niet meer ziet. Nadat ik het kaartje er dan even uithaal en weer indoe, dan werkt het weer. Totdat ik na een tijdje een softreset doe, dan is het weer over met de pret.
Kent iemand dit verschijnsel? En eventueel de bijbehorende oplossing?
Ja zie de topicstart of zoek in dit topic. Daar heb ik in ieder geval al een keer een linkje gegeven naar de oplossing.jpbosk schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:40:
Nou moe. Nu heb ik opeens dat de P3300 na een softreset het SD-kaartje opeens niet meer ziet. Nadat ik het kaartje er dan even uithaal en weer indoe, dan werkt het weer. Totdat ik na een tijdje een softreset doe, dan is het weer over met de pret.
Bedoel je dat linkje over de patch van HTC? Sorry, ik had wat completer moeten zijn met informatie: die patch heb ik 1 dag nadat ik het toestel gekregen heb (2 weken terug) direct geinstalleerd. Ik heb ook nog nooit gekke tekens o.i.d. op het kaartje gezien...gwystyl schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:44:
[P3300 herkent SD-kaartje niet meer na softreset]
Ja zie de topicstart of zoek in dit topic. Daar heb ik in ieder geval al een keer een linkje gegeven naar de oplossing.
Verwijderd
Ik heb echt de MDA Compact III. Ik heb 2 jaar geleden een MDA Compact I gekocht (los) en die verzekerd, toen hij een maand geleden uit me handen kletterde kreeg ik van de verzekering een nieuwe MDA Compact III. Ik heb T-Mobile gebeld en gezegd dat ik de MDA Compact I al langer dan een jaar had en die was dus simlock vrij, nu ik een ander toestel had gekregen wilde ik die ook weer GRATIS simlock vrij hebben en dat was hun probleem. Ik ga echt geen 120 euro betalen voor een unlock code. Binnen een week lag de sim unlock code in de brievenbus. Echter kon ik niet zo lang wachtenVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:50:
[...]
@ tylerdurden, even voor de zekerheid: had jij ook een t-mobile versie? (dus idd echt de compact III). In dat geval: hoe heb jij het toestel verkregen: icm abo of los gekocht?
mail mij aka [punt] durden [at] gmail [punt] com
Verwijderd
Je mag wel over sim unlocken praten, zolang het legaal gebeurd. Volgens mij is sim-unlocken ook niet illegaal. Praten over rom's e.d. wel, omdat dit eigendom van microsoft is.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:39:
[...]
Ik heb echt de MDA Compact III. Ik heb 2 jaar geleden een MDA Compact I gekocht (los) en die verzekerd, toen hij een maand geleden uit me handen kletterde kreeg ik van de verzekering een nieuwe MDA Compact III. Ik heb T-Mobile gebeld en gezegd dat ik de MDA Compact I al langer dan een jaar had en die was dus simlock vrij, nu ik een ander toestel had gekregen wilde ik die ook weer GRATIS simlock vrij hebben en dat was hun probleem. Ik ga echt geen 120 euro betalen voor een unlock code. Binnen een week lag de sim unlock code in de brievenbus. Echter kon ik niet zo lang wachtendus heb ik hem via een ander kanaal CID unlocked en SIM unlocked. Mag hier niet over gesproken worden alleen...
mail mij aka [punt] durden [at] gmail [punt] com
CID en SIM Unlocken kun je gewoon hier doen (28 euro, creditcard vereist).
EDIT:
ik zie dat in de TS staat dat het idd niet mag...raar want volgens mij is er niets illegaals aan. In ieder geval kun je op forum.xda-developers.com een sticky topic vinden met instructies.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 11:07 ]
ondersteunt MDA-C III UMTS?
Waarom zie ik dan alleen maar dat er GPRS beschikbaar is en geen UMTS (en EDGE).
Of is er hier in twente nog geen UMTS en EDGE dekking?
Hoe kan ik zien of er UMTS dekking is?
Met GPRS zie je een 'G' en met EDGE een 'E' maar hoe kun je UMTS beschikbaarheid zien?
Waarom zie ik dan alleen maar dat er GPRS beschikbaar is en geen UMTS (en EDGE).
Met GPRS zie je een 'G' en met EDGE een 'E' maar hoe kun je UMTS beschikbaarheid zien?
de htc p3300 / mda compact III heeft geen umts ondersteuning. en er is geen provider die edge dekking geeft. tenzij je op TU delft bent waar een zendmast staat met edge als promo

Ik heb een MDA Compact 3 met de orginele TOMTOM 6 europa.
In het begin was de locatie op GPS binnen enkele seconden gevonden, tegenwoordig duurt dit langer als een minuut.
Iemand enig idee hoe ik dit in kan stellen of wat er aan de hand kan zijn?
Quick GPS is upgedate, en heb het idee dat het probleem is ontstaan nadat ik het toestel gereset heb.
In het begin was de locatie op GPS binnen enkele seconden gevonden, tegenwoordig duurt dit langer als een minuut.
Iemand enig idee hoe ik dit in kan stellen of wat er aan de hand kan zijn?
Quick GPS is upgedate, en heb het idee dat het probleem is ontstaan nadat ik het toestel gereset heb.
Je ziet UMTS beschikbaarheid door U, of vaker door 3G. Maar zoals hierboven al staat heeft de Compact III geen ondersteuning hiervoor.ZakHooi schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:46:
ondersteunt MDA-C III UMTS?
Die bedoelde ik inderdaad.... als hij de kaart helemaal niet ziet verwacht ik dat hij niet goed contact maakt. Heb je hem al eens schoongemaakt en geprobeerd een papiertje tussen sim en micro-sd te doen om de micro-sd goet aan te drukken?jpbosk schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:01:
[...]
Bedoel je dat linkje over de patch van HTC? Sorry, ik had wat completer moeten zijn met informatie: die patch heb ik 1 dag nadat ik het toestel gekregen heb (2 weken terug) direct geinstalleerd. Ik heb ook nog nooit gekke tekens o.i.d. op het kaartje gezien...
Schoongemaakt wel, papiertje niet. Dat kan ik inderdaad wel eens proberen als ie 'm weer niet ziet.gwystyl schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:40:
[...]
Die bedoelde ik inderdaad.... als hij de kaart helemaal niet ziet verwacht ik dat hij niet goed contact maakt. Heb je hem al eens schoongemaakt en geprobeerd een papiertje tussen sim en micro-sd te doen om de micro-sd goet aan te drukken?
Al zou ik het wel vreemd vinden: hij herkent 'm alleen soms niet na een softreset. Als het apparaat gewoon aan staat (eigelijk altijd) dan heb ik nergens last van. Als ie slecht contact maakt zou ik haast verwachten dat ie dan ook af en toe wegvalt of fouten geeft. Of zou ie maar op 1 pinnetje ofzo slecht contact maken, en dat pinnetje alleen gebruiken bij het initialiseren?
Ik blijf het een gek probleem vinden iig. Mijn blije gevoel bij dit apparaatje keldert in elk geval met de dag lijkt het wel...
Verwijderd
Sinds een weekje ook de MDA Compact III in bezit. Bevalt super (afkloppen dat ik geen bereikbaarheidsproblemen krijg) en ik ben nu aan het kijken naar een houdertje voor in de auto. De brodit houder uit de TS ziet er nice uit maar ik kan niet opmaken of je dat ding nou aan je dash bevestigt of dat er een zuignap bij zit?
Iemand ervaring met een brodit houder?
Kan alle 2. Ik he een brodit clib besteld die je dan op een bepaalde manier op je dashbord klikt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:01:
Sinds een weekje ook de MDA Compact III in bezit. Bevalt super (afkloppen dat ik geen bereikbaarheidsproblemen krijg) en ik ben nu aan het kijken naar een houdertje voor in de auto. De brodit houder uit de TS ziet er nice uit maar ik kan niet opmaken of je dat ding nou aan je dash bevestigt of dat er een zuignap bij zit?
Zo'n ding voor op je ruit moet ik niet
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
Vind ik persoonlijk ook mooier maar hoe zit het dan met je GPS fix. Duurt dit niet langer als je hem niet recht onder je voorruit hebt hangen maar bijvoorbeeld voor je ventilatierooster?Livia schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:12:
[...]
Kan alle 2. Ik he een brodit clib besteld die je dan op een bepaalde manier op je dashbord klikt.
Zo'n ding voor op je ruit moet ik niet
Verwijderd
Hallo, weet iemand hoe je kan instellen waar bestanden worden opgeslagen die je met Bluetooth aan het ontvangen bent? Standaard is dit ergens op het hoofdgeheugen, maar dit zit bijna vol en gaat dus steeds mis...
Bedankt!
Bedankt!
Ik probeer GPS tuner aan de praat te krijgen. Zoals vermeld in de TS heb ik JAL PortSplitter gedownload.
Daarin kan ik als INPUT alleen GPSPort kiezen en niet COM4 zoals in de TS vermeld staat.
Als ik voor GPSPort kies en de snelheid instel op 4800 baud dan krijg ik de melding "Unable to open Input port". Geen doorverwijzing naar COM5 lijkt mij.
Mijn GPS-instellingen in START-INSTELLINGEN-SYSTEEM-GPS zijn:
Op Tab-blad 1: COM4
Op Tab-blad 2: (geen)
Op Tab-blad 3: Automatisch beheren aangevinkt.
Hoe kan ik de Portsplitter goed laten werken zodat ik ook GPSTuner kan gebruiken??
Neem eventueel even kontakt op via: DER_ROEDIE<AAP>LIVE<PUNKT>NL
Daarin kan ik als INPUT alleen GPSPort kiezen en niet COM4 zoals in de TS vermeld staat.
Als ik voor GPSPort kies en de snelheid instel op 4800 baud dan krijg ik de melding "Unable to open Input port". Geen doorverwijzing naar COM5 lijkt mij.
Hoe kan ik de Portsplitter goed laten werken zodat ik ook GPSTuner kan gebruiken??
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
staat hier iets bijna waadoor het beter werkt?
_Pumba_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:36:
[...]
Ja de ontvangst is Prima, ik kan zelfs binnenshuis een fix krijgen. Het probleem zit dus waarschijnlijk in jouw telefoon, dan wel de instellingen daarvan. Ik gebruik in TomTom 6 de volgende instellingen:
Andere NMEA GPS-ontvanger ==> GPS-baudsnelheid: 4800 ==> COM4:
Als het goed is staat nu "Geen bruikbaar GPS-signaal!" in beeld met een ronddraaiend 'rondje'.
Daarna kan het maximaal 5 minuten duren voordat hij signaal heeft.
Voordat je bovenstaande probeert:
- haal eerst Portsplitter eraf
- zet in de GPS settings (onder "instellingen") de poort op COM4, de GPS hardware poort op "geen", baudsnelheid op 4800 en onder "acces" tabblad het vinkje voor "Manage GPS automatically" AAN.
Werkt je GPS dan nog niet ==> hardreset, tomtom opnieuw installeren
Wekt je GPS dan nog steeds niet, dan is er iets mis met je telefoon.
Hey alvast bedankt voor je snelle antwoord ik ga het gelijk proberen!
en ik ga ook gelijk naar die update kijken van tomtom!
2 vliegen in een klap.
quote:der_roedie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:34:
Ik probeer GPS tuner aan de praat te krijgen. Zoals vermeld in de TS heb ik JAL PortSplitter gedownload.
_Pumba_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:36:
[...]
Ja de ontvangst is Prima, ik kan zelfs binnenshuis een fix krijgen. Het probleem zit dus waarschijnlijk in jouw telefoon, dan wel de instellingen daarvan. Ik gebruik in TomTom 6 de volgende instellingen:
Andere NMEA GPS-ontvanger ==> GPS-baudsnelheid: 4800 ==> COM4:
Als het goed is staat nu "Geen bruikbaar GPS-signaal!" in beeld met een ronddraaiend 'rondje'.
Daarna kan het maximaal 5 minuten duren voordat hij signaal heeft.
Voordat je bovenstaande probeert:
- haal eerst Portsplitter eraf
- zet in de GPS settings (onder "instellingen") de poort op COM4, de GPS hardware poort op "geen", baudsnelheid op 4800 en onder "acces" tabblad het vinkje voor "Manage GPS automatically" AAN.
Werkt je GPS dan nog niet ==> hardreset, tomtom opnieuw installeren
Wekt je GPS dan nog steeds niet, dan is er iets mis met je telefoon.
Hey alvast bedankt voor je snelle antwoord ik ga het gelijk proberen!
en ik ga ook gelijk naar die update kijken van tomtom!
2 vliegen in een klap.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Sinds een weekje ook de MDA Compact III in bezit. Bevalt me goed, heb vandaag ook bereikbaarheidsproblemen.
Heb T-mobile door gegeven helaas je wordt door een bepaalde afdeling terug gebeld!!
ben benieuwd wat het wordt
Heb T-mobile door gegeven helaas je wordt door een bepaalde afdeling terug gebeld!!
ben benieuwd wat het wordt
Als ik een tijdje veel applicaties open heb gehad, is mijn (Ram) geheugen laag. Ik heb het idee dat de telefoon daardoor juist vaak crasht. Nu is de logische vraag: hoe houd ik dat RAM geheugen zoveel mogelijk vrij? Er is geen schuifje meer te vinden bij de geheugen-instellingen (zoals bij de Compact 1)...ik heb overigens MemMaid. Bij de "running processes" tab staan nooit zoveel MB's om het hele geheugen in beslag te nemen....
Gewoon programma's helemaal afsluiten mbv HTC Button-X of met spb pocketplus. Anders naar start -> instellingen -> systeem -> geheugen en dan het tabblad programma's en dan alles stoppen of alleen de programma's die je wil stoppen.warrie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:14:
Als ik een tijdje veel applicaties open heb gehad, is mijn (Ram) geheugen laag. Ik heb het idee dat de telefoon daardoor juist vaak crasht. Nu is de logische vraag: hoe houd ik dat RAM geheugen zoveel mogelijk vrij? Er is geen schuifje meer te vinden bij de geheugen-instellingen (zoals bij de Compact 1)...ik heb overigens MemMaid. Bij de "running processes" tab staan nooit zoveel MB's om het hele geheugen in beslag te nemen....
Ook zijn er de nodige programma's waarmee je RAM geheugen vrij kan maken. Oa met SK tools, maar er zijn nog veel meer programma's die dat kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 26-06-2007 23:39 ]
Iemand stuurden mij een sms'je, ik bleek het niet ontvangen te hebben. Dus ging ik mijn berichten checken. Ik klikte op de snelkoppeling: Berichten (=software toets), maar er gebeurd niets, de andere softwaretoets met wat anders erop doet het wel. Als ik de software toets berichten verander in wat anders doet hij het wel.
Als ik via start-> berichten ga krijg ik berichten en Email setup maar geen van de 2 knopjes lijken te reageren.
In de commanager is het icoontje met het briefje rechts tweede van boven. Is grijs, lijkt dus niet actief, is dit het SMS icoon? zoja hoe krijg ik die aan? erop klikken mocht niet baten, hij bleef grijs.
Het klikken op Berichten (sms-berichten ed) doet het dus niet, er gebeurd niets.
Meerdere malen een softreset helpt niet.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem
Als ik via start-> berichten ga krijg ik berichten en Email setup maar geen van de 2 knopjes lijken te reageren.
In de commanager is het icoontje met het briefje rechts tweede van boven. Is grijs, lijkt dus niet actief, is dit het SMS icoon? zoja hoe krijg ik die aan? erop klikken mocht niet baten, hij bleef grijs.
Het klikken op Berichten (sms-berichten ed) doet het dus niet, er gebeurd niets.
[ Voor 14% gewijzigd door babybox op 27-06-2007 00:05 ]
Firefox - Iphone
In je comm mananger hoort je icoontje grijs te zijn, dit klopt wel hoorbabybox schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:02:
verhaal over probleem met sms
Maar als je naar je start->berichten gaat, dan heb je links bovenin: 'Postvak IN'
klik daar eens op and see what happens, als er een dropdown komt dan druk je op tekstberichten et voila.
Verwijderd
Hoe kun je je bluetooth map wijzigen?
Ik bedoel dat wanneer je bestanden ontvangt, ze niet op je telefoongeheugen komen te staan maar op de opslagkaart worden opgeslagen?
Ik bedoel dat wanneer je bestanden ontvangt, ze niet op je telefoongeheugen komen te staan maar op de opslagkaart worden opgeslagen?
Ik voer het opschonen van RAM geheugen ook uit op de manier die je beschrijft. Maar dan nog steeds zit vaak het RAM geheugen vol. Het is na een reset meestal 12 MB. Maar als TOMTOM een aantal keer is opgestart, en andere programma's (alles weer netjes afgesloten), is een reset vaak onvermijdelijk. Heel irritant.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:38:
[...]
Gewoon programma's helemaal afsluiten mbv HTC Button-X of met spb pocketplus. Anders naar start -> instellingen -> systeem -> geheugen en dan het tabblad programma's en dan alles stoppen of alleen de programma's die je wil stoppen.
Ook zijn er de nodige programma's waarmee je RAM geheugen vrij kan maken. Oa met SK tools, maar er zijn nog veel meer programma's die dat kunnen.
Welke programma's kan je ervoor gebruiken? MemMaid heb ik dus al, maar zoals ik al zei nemen de "running processes" volgens MemMaid nooit zoveel RAM geheugen in beslag als BatteryStatus laat zien.
Nope, dit heb ik zelf ook al geprobeerd maar dat hielp ook niet.darkphoenix schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:05:
staat hier iets bijna waadoor het beter werkt?
Eerst had ik in TomTom ook voor andere NMEA-GPS gekozen met de genoemde instellingen en daarna voor ingebouwde GPS maar dat maakte voor de PortSplitter geen verschil.
Iemand anders nog een idee? Alle hulp is welkom!
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
<hoopvol sarcasme>Misschien kunnen we met zn allen een overgang naar de Polaris eisen van T-mobile... T kan even duren voordat 'ie er is (oktober is de verwachte releasedatum), maar met het tempo van t-mobile verwacht ik toch niet echt eerder een oplossing.
Lijkt mij in ieder geval een erg prettige oplossing
PDA news - Polaris </hoopvol sarcasme>
(edit:even tags toegevoegd voor de verduidelijking
)
Lijkt mij in ieder geval een erg prettige oplossing
PDA news - Polaris </hoopvol sarcasme>
(edit:even tags toegevoegd voor de verduidelijking
[ Voor 10% gewijzigd door maestrodesigns op 27-06-2007 12:56 ]
Verwijderd
je denkt toch serieus niet dat TM iedereen een nieuwe pda gaat geven?maestrodesigns schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:11:
Misschien kunnen we met zn allen een overgang naar de Polaris eisen van T-mobile... T kan even duren voordat 'ie er is (oktober is de verwachte releasedatum), maar met het tempo van t-mobile verwacht ik toch niet echt eerder een oplossing.
Lijkt mij in ieder geval een erg prettige oplossing![]()
PDA news - Polaris
Dan heb je denk ik veel programma's lopen die opgestart worden die ram geheugen gebruiken, denk hierbij aan skins, widgets, etc. Ikzel heb bijv na een reset 25,8mb vrij.warrie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:21:
[...]
Ik voer het opschonen van RAM geheugen ook uit op de manier die je beschrijft. Maar dan nog steeds zit vaak het RAM geheugen vol. Het is na een reset meestal 12 MB. Maar als TOMTOM een aantal keer is opgestart, en andere programma's (alles weer netjes afgesloten), is een reset vaak onvermijdelijk. Heel irritant.
Welke programma's kan je ervoor gebruiken? MemMaid heb ik dus al, maar zoals ik al zei nemen de "running processes" volgens MemMaid nooit zoveel RAM geheugen in beslag als BatteryStatus laat zien.
Verwijderd
Ik heb even een eenvoudige vraag. Heeft het zin om nu de P3300 te halen of kan ik het best wachten tot de versie met WM6 erop te krijgen is? Ik heb gelezen over het flashen en dat sommigen dit gewoon doen en anderen hier problemen mee hadden.
Verwijderd
of het een eenvoudige vraag is weet ik niet. Als je kunt wachten is dat volgens mij bij elektronica altijd in je voordeel: bestaande apparatuur daalt in prijs en er komen nieuwe modellen op de markt. Met andere woorden: voor hetzelfde geld krijg je meer of je betaalt minder voor dezelfde apparatuur. Als de p3300 standaard met WM6 geleverd gaat worden zullen bestaande modellen met WM5 voor minder de deur uitgaan. Overigens heb ik nog nergens gezien dat dit gaat gebeuren, er is alleen gesproken over een update die de gebruiker zelf moet uitvoeren. Verder kwamen er in dit draadje al opvolgers van de P3300 ter sprake met net even betere specificaties die in oktober zouden verschijnen. Het hangt dus van je eigen geduld af?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:
Ik heb even een eenvoudige vraag.
dat is het hele punt er gebeurt dan nietsArmageddon_2k schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:37:
[...]
In je comm mananger hoort je icoontje grijs te zijn, dit klopt wel hoor
Maar als je naar je start->berichten gaat, dan heb je links bovenin: 'Postvak IN'
klik daar eens op and see what happens, als er een dropdown komt dan druk je op tekstberichten et voila.
Firefox - Iphone
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik er dan maar het beste gewoon niet op hoef te wachten. Het is inderdaad zo dat alles wat je koopt wat electronica e.d. de volgende dag in principe al weer verouderd is. De volgende HTC met zelfde opties alleen dan met 3.0mp camera en snellere processor ligt ook al klaar.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:04:
[...]
of het een eenvoudige vraag is weet ik niet. Als je kunt wachten is dat volgens mij bij elektronica altijd in je voordeel: bestaande apparatuur daalt in prijs en er komen nieuwe modellen op de markt. Met andere woorden: voor hetzelfde geld krijg je meer of je betaalt minder voor dezelfde apparatuur. Als de p3300 standaard met WM6 geleverd gaat worden zullen bestaande modellen met WM5 voor minder de deur uitgaan. Overigens heb ik nog nergens gezien dat dit gaat gebeuren, er is alleen gesproken over een update die de gebruiker zelf moet uitvoeren. Verder kwamen er in dit draadje al opvolgers van de P3300 ter sprake met net even betere specificaties die in oktober zouden verschijnen. Het hangt dus van je eigen geduld af?
Ik zie trouwens dat ik na een reset 24,4 MB vrij heb. Maar waar kan ik een rijtje zien van de inbeslagname van het RAM geheugen? Dan weet ik wat de crashes veroorzaakt...DjWannaB2002 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:04:
[...]
Dan heb je denk ik veel programma's lopen die opgestart worden die ram geheugen gebruiken, denk hierbij aan skins, widgets, etc. Ikzel heb bijv na een reset 25,8mb vrij.
Verwijderd
Het probleem zit hem erin dat mensen een niet cid-unlocked toestel proberen te flashen met een andere ROM. Als je eerst netjes unlocked (bijvoorbeeld met de gratis USPL tool) kun je zonder problemen elke ROM erop flashen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:
Ik heb even een eenvoudige vraag. Heeft het zin om nu de P3300 te halen of kan ik het best wachten tot de versie met WM6 erop te krijgen is? Ik heb gelezen over het flashen en dat sommigen dit gewoon doen en anderen hier problemen mee hadden.
En k zeg maar weer werkt perfect (heb tot nut toe geen last meer van me bereik baarheids probleem :D:D) Alleen me legale TOMTOM deed het niet meerVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:19:
[...]
Het probleem zit hem erin dat mensen een niet cid-unlocked toestel proberen te flashen met een andere ROM. Als je eerst netjes unlocked (bijvoorbeeld met de gratis USPL tool) kun je zonder problemen elke ROM erop flashen.

Rare lui de help gasten
Verwijderd
Gaat die poll nog komen wat betrefdt bereikbaarheidsproblemen onder WM6?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:06 ]
Verwijderd
WM6 gaat nog even (2 maanden) duren:
Thank you for contacting HTC Europe regarding Windows Mobile 6.
For further information on our Windows Mobile 6 update strategy, including which devices will receive the update, please see the following link:
http://www.europe.htc.com/z/pdf/press/WM6_statement_v6.pdf
Once released, they should be available for download from the support section of the HTC website
We are expecting it between 7-8 weeks.
edit: typo
For further information on our Windows Mobile 6 update strategy, including which devices will receive the update, please see the following link:
Once released, they should be available for download from the support section of the HTC website
Hier ga ik wel degelijk van uit.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:47:
[...]
je denkt toch serieus niet dat TM iedereen een nieuwe pda gaat geven?
T-Mobile heeft mij een product verkocht welke niet deugt.
Ik stel hun daarom volgende week voor de laatste maal in de gelegenheid een passende oplossing te verzinnen, anders zal ik andere maatregelen moeten treffen.
Je kan het beste aan je advocaat (of rechtsbijstand) vragen wat te doen.
T-Mobile geeft nu alleen oplossingen aan in HUN voordeel, terwijl de klant toch echt koning is.
Tevens is ontbinden van het contract geen oplossing aangezien je een contract aangegaan bent om te bellen en hun dienen ervoor te zorgen dat ik bereikbaar ben.
Ik houd jullie op de hoogte.
De klantenservice kan er blijkbaar weinig aan doen, behalve doorgeven dat ze ermee bezig zijn. Nu kan ik best begrijpen dat het een ingewikkeld probleem is, maar ik ondervind er al wel enige tijd last van. Ik vind dat je ze best de tijd mag geven om aan een oplossing te werken. Sommige problemen zijn nu eenmaal lastig op te lossen, en ik ben ook niet van het type 'moeilijke klant' dat een hoop stennis gaat maken. Maar het gaat mij nu telang duren. Soms verwacht je telefoontjes die niet doorkomen omdat je simpelweg niet bereikbaar bent, daar baal ik van.
Vandaag heb ik een brief gestuurd naar de klachtenafdeling. Ik ga niet betalen voor een dienst die niet goed functioneert. Ik leg het probleem voor en vraag ze om spoedig met een passende oplossing te komen.
Verder hoef ik ook geen nieuwe MDA (hoewel ik er niets op tegen zou hebben want in vergelijking met de Compact I is deze een stuk trager). Ik wil gewoon bereikbaar zijn. Daarom loop ik altijd met dat ding rond en betaal ik elke maand 30 euro. En ik wil er qua toestel niet op achteruit gaan. Zo'n Nokia 6230 ofzo die ze aanbieden is voor mij geen oplossing. Hoe ze het oplossen maakt mij weinig uit. Of ze fixen die problemen of ze geven een goed alternatief. Die keuze is aan hun
Mijn huidige brief is overigens gewoon vriendelijk, ik geloof wel dat ze zo'n klacht serieus nemen. Verdere stappen nemen kan altijd nog, ik hoop niet dat het nodig is want ik heb daar geen zin in.
Vandaag heb ik een brief gestuurd naar de klachtenafdeling. Ik ga niet betalen voor een dienst die niet goed functioneert. Ik leg het probleem voor en vraag ze om spoedig met een passende oplossing te komen.
Verder hoef ik ook geen nieuwe MDA (hoewel ik er niets op tegen zou hebben want in vergelijking met de Compact I is deze een stuk trager). Ik wil gewoon bereikbaar zijn. Daarom loop ik altijd met dat ding rond en betaal ik elke maand 30 euro. En ik wil er qua toestel niet op achteruit gaan. Zo'n Nokia 6230 ofzo die ze aanbieden is voor mij geen oplossing. Hoe ze het oplossen maakt mij weinig uit. Of ze fixen die problemen of ze geven een goed alternatief. Die keuze is aan hun
Mijn huidige brief is overigens gewoon vriendelijk, ik geloof wel dat ze zo'n klacht serieus nemen. Verdere stappen nemen kan altijd nog, ik hoop niet dat het nodig is want ik heb daar geen zin in.
[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 27-06-2007 20:07 ]
Slecht nieuwsVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:
WM6 gaat nog even (2 maanden) duren:
Ma ik draai WM6 inmiddels op de manier die eerder in dit topic stond. Maar als hij officieel wordt gereleased door HTC gaat die versie erop.
Kan iemand een poll maken over bereikbaarheid icm. WM6?
Of kunnen mensen die WM6 hebben draaien aangeven of ze voorheen bereikbaarheidsproblemen hadden en hoe het er nu mee staat?
Of kunnen mensen die WM6 hebben draaien aangeven of ze voorheen bereikbaarheidsproblemen hadden en hoe het er nu mee staat?
Haters everywhere but I don’t really care
Laat even weten wat de status van jou klacht is op termijn...Tom schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:06:
De klantenservice kan er blijkbaar weinig aan doen, behalve doorgeven dat ze ermee bezig zijn. Nu kan ik best begrijpen dat het een ingewikkeld probleem is, maar ik ondervind er al wel enige tijd last van. Ik vind dat je ze best de tijd mag geven om aan een oplossing te werken. Sommige problemen zijn nu eenmaal lastig op te lossen, en ik ben ook niet van het type 'moeilijke klant' dat een hoop stennis gaat maken. Maar het gaat mij nu telang duren. Soms verwacht je telefoontjes die niet doorkomen omdat je simpelweg niet bereikbaar bent, daar baal ik van.
Ik fax mijn klachten altijd naar dat 06 nummer van after sales.
Werd vorige keer na 3 dagen al teruggebeld.
Ik zal morgen een poll maken. Had al geprobeerd of ik de poll makkelijk kon uitbreiden maar dat lukte niet. Dus morgen komt ie in de TS erbij. Komt dan in de plaatst van de huidige poll (ten minste die vul ik dan aan).matthijst schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:27:
Nu heb ik trouwens nog maar 11,4 MB vrij. Niks geen actieve programma's neer als ik Alt-Tab doe (via pocketplus). Waar zouden die MB's zijn gaan zitten ? Geen idee. Memmaid start ook niet meer op.warrie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:16:
[...]
Ik zie trouwens dat ik na een reset 24,4 MB vrij heb. Maar waar kan ik een rijtje zien van de inbeslagname van het RAM geheugen? Dan weet ik wat de crashes veroorzaakt...
Van de connectiviteitsproblemen heb ik gelukkig geen last, maar ik merk wel dat ik regelmatig een softreset moet uitvoeren. Dat valt me tegen 
Vandaag moest ik naar een voor mij onbekende locatie toen de gps-ontvanger het opeens niet meer deed. Ik ben even aan de kant van de weg gaan staan voor een softreset, daarna deed hij het weer. Hetzelfde geldt voor de grps-verbinding die soms wegvalt en niet hersteld kan worden zonder een softreset. Ook gebeurt het weleens dat het apparaat vastloopt.
Ik zal er aan moeten wennen, maar ik ben afhankelijk van m'n HTC, dus echt blij ben ik met al die softresets niet.

Vandaag moest ik naar een voor mij onbekende locatie toen de gps-ontvanger het opeens niet meer deed. Ik ben even aan de kant van de weg gaan staan voor een softreset, daarna deed hij het weer. Hetzelfde geldt voor de grps-verbinding die soms wegvalt en niet hersteld kan worden zonder een softreset. Ook gebeurt het weleens dat het apparaat vastloopt.
Ik zal er aan moeten wennen, maar ik ben afhankelijk van m'n HTC, dus echt blij ben ik met al die softresets niet.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Klinkt als een software bug waarvan de P3600 ook eerst last had. Vandaar dat de GPS nog niet geactiveerd was bij dat apparaat omdat het conflicten opleverde met de het GPRS/UMTS gedeelten.
Een rom update zal dat toch moeten verhelpen, maar prettig is inderdaad anders.
Een rom update zal dat toch moeten verhelpen, maar prettig is inderdaad anders.
Ik heb waarschijnlijk last gehad van de bug waar HTC een patch voor heeft gemaakt. Deze bug zorgt er voor dat je memory card corrupt wordt. Erg vervelend. De meeste data heb ik wel kunnen recoveren met een tooltje, maar leuk is anders.
Uiteraard heb ik nu de patch geinstalleerd, maar ik blijf een beetje huiverig, dus ik wil graag zowel het interne geheugen als de memory card backuppen naar pc. Liefst met een soortgelijke tool als activesync. Iemand enig idee of zoiets er is?
Uiteraard heb ik nu de patch geinstalleerd, maar ik blijf een beetje huiverig, dus ik wil graag zowel het interne geheugen als de memory card backuppen naar pc. Liefst met een soortgelijke tool als activesync. Iemand enig idee of zoiets er is?
Verwijderd
Ik heb ook maar wm6 geinstalleerd, alleen kan hij nu niet meer mijn bleutooth headset vinden. Kan mij iemand helpen.
gr bigjohnny
gr bigjohnny
@PromWarMachin, probeer deze eens:
Verwijderd
Ben ik nou de enige met problemen in Windows Mobile Live Messenger? Soms zie ik andere contactpersonen niet, terwijl ik zeker weet dat ze online zijn. Ook kan ik nog steeds mijn persoonlijke zin en mijn 'display name' niet wijzigen. Ik krijg nog steeds de error "there is a probleming handeling your request" oid. Ik heb nu een gewoon @live.nl emailaccount (valt onder de hotmail accounts).
Iemand stuurden mij een sms'je, ik bleek het niet ontvangen te hebben. Dus ging ik mijn berichten checken. Ik klikte op de snelkoppeling: Berichten (=software toets), maar er gebeurd niets, de andere softwaretoets met wat anders erop doet het wel. Als ik de software toets berichten verander in wat anders doet hij het wel.
maar als ik de backup terugzet, zet ik dan niet het probleem terug?
moet ik dan tomtom ook apart terugzetten?
Hoe voer je een harde reset uit? en backup bedoel je met sprite backup?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:36:
[...]
Ik zou een backup maken en een hard reset uitvoeren. Lijkt mij de snelste oplossing.
Firefox - Iphone
Ik heb wm6 en heb er sindsdien geen last meer van! met wm5 had ik het wel! het ligt waarschijnlijk niet aan wm6 maar aan de rom!matthijst schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:27:
Ik voer ook te vaak soft resets uit! hiervoor had ik een vario en had ik het aanzienlijk minder! Ik heb het soms als ik gebeld heb, dan heeft batterystatus mijn device gelockt (heb ik nu uitgezet) maar dan krijg ik hem niet meer aan! soms loopt hij inderdaad vast bij de meest simpele dingen.Canaria schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:51:
Van de connectiviteitsproblemen heb ik gelukkig geen last, maar ik merk wel dat ik regelmatig een softreset moet uitvoeren. Dat valt me tegen
Maar verder ben ik wel erg tevreden! ik was bang dat ik het toetsenbord zou missen maar door phonepad international mis ik dat absoluut niet!
Momenteel 1 vaag probleempje, ik had mobile shell 1.5 geinstalleerd, dit gaf veel problemen (eerder besproken). dus ik ben terug naar versie 1.
Mijn linker toets is contactpersonen (Pocket informant) en rechts was SPB menu, hier kwam ik steeds in de oude agenda waardoor ik het nu heb toegewezen aan calendar (ik heb 2 calendars bij the way!?) welke ik ook toewijs, hij blijft de standaard agenda opstarten ipv pocket informant. iemand enig idee?
Mijn linker toets is contactpersonen (Pocket informant) en rechts was SPB menu, hier kwam ik steeds in de oude agenda waardoor ik het nu heb toegewezen aan calendar (ik heb 2 calendars bij the way!?) welke ik ook toewijs, hij blijft de standaard agenda opstarten ipv pocket informant. iemand enig idee?
Als jij alleen een backup maakt van je contacten/agenda/eventueel smsjes en dat ook als enige terugzet, dan blijft het probleem als het goed is wegbabybox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:32:
[...]
Hoe voer je een harde reset uit? en backup bedoel je met sprite backup?
Verwijderd
Weet iemand al hoe je de bluetooth map kan wijzigen.
Dus niet dat bluetooth verzonden bestanden van een ander niet op mijn telefoongeheugen geplaatst wordt, maar op mijn opslagkaart.
Dus niet dat bluetooth verzonden bestanden van een ander niet op mijn telefoongeheugen geplaatst wordt, maar op mijn opslagkaart.
Ik heb inmiddels een harde reset gedaan maar vooraf dus een backup gemaaktDaSaN schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:22:
[...]
Als jij alleen een backup maakt van je contacten/agenda/eventueel smsjes en dat ook als enige terugzet, dan blijft het probleem als het goed is weg
met sprite backup van pocketpc, mijn documenten, E-mail, Persoonlijke databases en systeemgegevens, maar niet van blijvende opslag (dwz daar heb ik geen vinkje ingezet)
De backup na de harde reset teruggezet, maar probleem bestaat dus nog steeds.
Als ik zoals jij zegt alleen een backup maak vn contacten, agenda en evt sms en deze als enige terugzet, dan moet ik alle programma's en instellingen weer handmatig gaan installeren?
Wat je bedoeld is dus zowat geen backup maar vanaf de harde reset alles opnieuw te gaan installeren en instellen, dat is een pokke karwei?
Firefox - Iphone
Dat klopt helemaal. Dat is ook een beetje de achterliggende gedachte van een harde reset he. Je toestel weer schoon krijgen en "foute"software of andere mankementen verwijderen.babybox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:02:
[...]
Ik heb inmiddels een harde reset gedaan maar vooraf dus een backup gemaakt
met sprite backup van pocketpc, mijn documenten, E-mail, Persoonlijke databases en systeemgegevens, maar niet van blijvende opslag (dwz daar heb ik geen vinkje ingezet)
De backup na de harde reset teruggezet, maar probleem bestaat dus nog steeds.
Als ik zoals jij zegt alleen een backup maak vn contacten, agenda en evt sms en deze als enige terugzet, dan moet ik alle programma's en instellingen weer handmatig gaan installeren?
Wat je bedoeld is dus zowat geen backup maar vanaf de harde reset alles opnieuw te gaan installeren en instellen, dat is een pokke karwei?
En ja, als jij daarna ook gebackupte progsels en registerwijzigingen terug gaat zetten, dan moet je niet raar kijken als hij de fout dan weer heeft.
Doe anders eens een harde reset en kijk dan, zonder dat je tijd stopt in het opnieuw installeren van software, of je probleem weg is.
Hebben jullie ook wel eens dat je today balk van batterystatus helemaal blank word (en dus niks meer displayed) en dat je hem dan alleen terug kan krijgen door een soft reset?
Verder gaat me geheugen snel vol omdat ik alle progamma's op de telefoon installeer.
Ik vraag me daarom af welke progamma's ik ipv op de phone ook wel op de opslagkaart kan zetten.
De volgend progamma's heb ik nu op de phone geinstalleerd:
- Resco Today Plugin
- Resco Registery Add-in
- Resco FTP Add-in
- Resco Explorer
- Sprite Software Sprite Backup
- HTC Patch DrvUpdate
- PocketMind PocketMusic
- Spb Time
- WMXL Apps Pocket MSN
- Google Maps
- TomTom Navigator
- Chi-Tai Dang BatteryStats TD-Plugin
- Spb Pocket Plus
- Spb Phone Suite
Opslag gehuegen is nu 6649K.
Ook zou ik ook net zoals DazzleStan willen weten of je de ontvangen Bluetooth bestanden ook automatisch ergens anders op kunt slaan, het liefst op de opslagkaart.
Bij voorbaat dank
Verder gaat me geheugen snel vol omdat ik alle progamma's op de telefoon installeer.
Ik vraag me daarom af welke progamma's ik ipv op de phone ook wel op de opslagkaart kan zetten.
- Resco Today Plugin
- Resco Registery Add-in
- Resco FTP Add-in
- Resco Explorer
- HTC Patch DrvUpdate
- PocketMind PocketMusic
- Spb Time
- WMXL Apps Pocket MSN
- Google Maps
- TomTom Navigator
- Spb Pocket Plus
- Spb Phone Suite
Ook zou ik ook net zoals DazzleStan willen weten of je de ontvangen Bluetooth bestanden ook automatisch ergens anders op kunt slaan, het liefst op de opslagkaart.
Bij voorbaat dank
rare vraag, ik heb sinds vanmorgen opeens geen gprs meer. Terwijl ik over het algemeen 24/7 mijn mail check. Ik heb al een soft reset gedaan, maar hielp niks. Ik heb wel volledig bereik. Ik heb niks aan de instellingen gewijzigd
dankje maarDaSaN schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:23:
[...]
Dat klopt helemaal. Dat is ook een beetje de achterliggende gedachte van een harde reset he. Je toestel weer schoon krijgen en "foute"software of andere mankementen verwijderen.
En ja, als jij daarna ook gebackupte progsels en registerwijzigingen terug gaat zetten, dan moet je niet raar kijken als hij de fout dan weer heeft.
Doe anders eens een harde reset en kijk dan, zonder dat je tijd stopt in het opnieuw installeren van software, of je probleem weg is.
ik maar ik heb best veel programma's en ook instellingen
Agenda open wel, maar blijft blanco
Contactpersonen opent wel maar blijft ook blanco
Ik vroeg me dus af
kan ik mogelijk een deel nog "redden" dwz van de programma's en dus alleen de programma's backuppen maar het register e.d. met daarin waarschijnlijk de problemen Niet (want dat zou enorm in tijd schelen om alles weer terug te brengen)
Hoe zit het eigenlijk met tomtom (heb een mda compact III van t-mobile met tomtom van hun gekocht. De kaarten zitten op de micro-sd maar het programma op de hoofdgeheugen?, hoef ik dus alleen het programma mbv de dvd te restoren?
Firefox - Iphone
Alleen programma's backuppen en register niet, zal zorgen voor niet werkende programma's. Omdat 99% van de programma's ook registersleutels wijzigt en toevoegt.babybox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:40:
[...]
dankje maar
ik maar ik heb best veel programma's en ook instellingen
Agenda open wel, maar blijft blanco
Contactpersonen opent wel maar blijft ook blanco
Ik vroeg me dus af
kan ik mogelijk een deel nog "redden" dwz van de programma's en dus alleen de programma's backuppen maar het register e.d. met daarin waarschijnlijk de problemen Niet (want dat zou enorm in tijd schelen om alles weer terug te brengen)
Hoe zit het eigenlijk met tomtom (heb een mda compact III van t-mobile met tomtom van hun gekocht. De kaarten zitten op de micro-sd maar het programma op de hoofdgeheugen?, hoef ik dus alleen het programma mbv de dvd te restoren?
Wat betreft tomtom: klopt.
ik zou zeggen: probeer eens wat dingen uit (alleen progsels backuppen, alleen regsiter backuppen etc etc), wie weet krijg het weer werkend.
En lukt het niet....dan zul je toch alles weer moeten gaan installeren (maar meer dan een paar uurtjes zal dat toch niet zijn?)
bij mijn weten moeten alleen SPB PocketPlus en TomTom op de telefoon zelf worden geinstalleerd: de rest kan allemaal naar de geheugenkaartTmulder schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:25:
Hebben jullie ook wel eens dat je today balk van batterystatus helemaal blank word (en dus niks meer displayed) en dat je hem dan alleen terug kan krijgen door een soft reset?
- Resco Today Plugin
- Resco Registery Add-in
- Resco FTP Add-in
- Resco Explorer
- HTC Patch DrvUpdate
- PocketMind PocketMusic
- Spb Time
- WMXL Apps Pocket MSN
- Google Maps
- TomTom Navigator
- Spb Pocket Plus
- Spb Phone Suite
Bij voorbaat dank
Ik denk dat HTC Patch DrvUpdate ook wel een aardige kandidaat isDaSaN schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:04:
[...]
bij mijn weten moeten alleen SPB PocketPlus en TomTom op de telefoon zelf worden geinstalleerd: de rest kan allemaal naar de geheugenkaart
Het Tomtom programma staat op de sd-kaart die je bij de mda kreeg. Op de DVD staan alleen de kaarten en het TT-Home programma, niet het programma wat op de mda zelf hoort.babybox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:40:
Dit topic is gesloten.