Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:17:
Ik wil niet flauw zijn, maar ik moet met deze telefoon toch minimaal twee jaar doen :D. Het liefst drie jaar of langer, net als mn Nokia 6600. De speling is op zich niet erg, maar wel als het daardoor op een gegeven moment kapot gaat vind ik het toch erg vervelend.

Maar goed, er is niet veel aan te doen denk ik. Helaas.
Geen stress .. die paar jaartjes (normale slijtage) overleeft hij heus wel.
Desnoods in het uiterste geval half jaar voor je garantie afloopt flink gaan zeiken bij Nokia dat het een ondeugdelijk ontwerp is.
Gezien de vele speling-klachten kunnen ze daar niet echt onderuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Moning2 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:57:
[...]

nooit problemen mee opzich... in het vervolg updaten en de kabel niet aanraken, gaat het allemaal goed
Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb hem aan de kabel gelegd en aan het werk gezet. Ging in het begin goed. Dus ben gaan tv kijken. Toen ik 10 minuten later terug kwam bleef hij op een punt hangen en kreeg niet veel later de melding dat de telefoon niet aangesloten was. De telefoon wordt binnen 2 weken weer terug verwacht. Tot die tijd maar even mijn oude Siemens uit de kast gepakt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
De nieuwe firmware v5,

De min punten:

Heeft een ander (2x piepen) wekker geluid.
Normaal was ie een aantal keer piepen.

Geen geen weergave van gespreksduur (of ik doe wat fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:44:
De nieuwe firmware v5,

De min punten:

Heeft een ander (2x piepen) wekker geluid.
Normaal was ie een aantal keer piepen.

En dat noem jij minpunten ;)

Je kan zelf je eigen wekker geluid kiezen, dus wat is het probleem.

Je doet waarschijnlijk wat fout,
Ga naar Oproepinstellingen => Samenvatting na opr. [Aan]
Want hier werkt het naar behoren.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Nokia PC Suite v6.84.10.3 (ook in NL).

Staat nog niet op de Nederlandse Nokia Site (www.nokia.nl), maar al wel hier:

Nokia PC Suite v6.84.10.3

Net geïnstalleerd en (nog) geen problemen ondervonden ;)

PS:
De oude versie natuurlijk eerst even afsluiten en daarna er gewoon overheen installeren!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat zijn trouwens de voors/tegens voor het gebruiken van de standaard mp3-software om muziek te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:27:
Wat zijn trouwens de voors/tegens voor het gebruiken van de standaard mp3-software om muziek te luisteren?
Lijkt me niet zo moeilijk, probeer eens LGC Jukebox zou ik zeggen, dan krijg je vanzelf de antwoorden op je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey heb mijn Nokia N80 geupdate via NSU naar versie v5.0719.0.2 en zit nu met het volgende probleem:

elke keer als ik m uitschuif gaat het beeld op wit en komt niet meer terug totdat ik heb inschuif,
andere functies blijven het gewoon doen dus bellen en typen kan allemaal alleen je ziet niet wat je aan het doen bent. Dit begint al bij het invoeren van je pincode.

Heb t volgende al geprobeerd:
- backup teruggezet
- opnieuw geflashed
- harde reset gedaan

maar het werkt allemaal niet

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Accu er 24 uur uit laten anders naar een service point nokia had 2 jaar garantie? ( < vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

gram501 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:10:
Accu er 24 uur uit laten anders naar een service point nokia had 2 jaar garantie? ( < vraag)
Dat zal niet helpen...

Je flexcable is gewoon niet goed vast gemaakt. Deze klacht heb ik zelf ook nog wel eens gehad, de connector zit op een vreemde manier vast.... Naar een NSP dus :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met dit probleem...

Ik gebruikte altijd Vito AudioNotes (v1.25) om belangrijke gesprekken & telefoongesprekken mee op te nemen.
Maar sinds de nieuwe firmware v5.xxx heb ik hier problemen mee :(

Want het gewoon opnemen gaat perfect, echter bij binnenkomende en uitgaande gesprekken neemt hij de gesprekken opeens NIET meer op.
Al mailtjes gestuurd, maar die gasten reageren niet of nauwelijks (automatische onzin antwoorden).

Ik heb dus noodgedwongen maar even gauw een andere applicatie gekocht (Psiloc Extended Recorder), deze doet het gelukkig wel goed!

Maar wil toch graag weten wat het probleem is.

Iemand een idee ?
En welke gebruiken jullie voor (telefoon)gesprekken op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een goeie videospeler voor symbian/N80?
Want ik heb smartmovie geprobeerd maar dat is alsnog bagger, want dan moet je alles converteren op je pc en daarna kan het het pas afspelen, dan kan ik net zo goed converteren naar mp4 en gewoon die realplayer gebruiken.
Dus is er iets wat gewoon een hoop kan afspelen zonder converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:49:
Kent iemand een goeie videospeler voor symbian/N80?
Want ik heb smartmovie geprobeerd maar dat is alsnog bagger, want dan moet je alles converteren op je pc en daarna kan het het pas afspelen, dan kan ik net zo goed converteren naar mp4 en gewoon die realplayer gebruiken.
Dus is er iets wat gewoon een hoop kan afspelen zonder converteren?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:38:
[...]

Lijkt me niet zo moeilijk, probeer eens LGC Jukebox zou ik zeggen, dan krijg je vanzelf de antwoorden op je vraag ;)
Nou, ik vroeg mij dus af wat jullie beweegredenen zijn om te switchen. Ik vind de standaardspeler nog voldoende eigenlijk. Waarom willen jullie die niet gebruiken? Heb ik negatieve dingen gemist?

Die LCG ga ik nog wel van IRC halen om eens te prnberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:33:
Meer mensen met dit probleem...

Ik gebruikte altijd Vito AudioNotes (v1.25) om belangrijke gesprekken & telefoongesprekken mee op te nemen.
Maar sinds de nieuwe firmware v5.xxx heb ik hier problemen mee :(

Want het gewoon opnemen gaat perfect, echter bij binnenkomende en uitgaande gesprekken neemt hij de gesprekken opeens NIET meer op.
Al mailtjes gestuurd, maar die gasten reageren niet of nauwelijks (automatische onzin antwoorden).

Ik heb dus noodgedwongen maar even gauw een andere applicatie gekocht (Psiloc Extended Recorder), deze doet het gelukkig wel goed!

Maar wil toch graag weten wat het probleem is.

Iemand een idee ?
En welke gebruiken jullie voor (telefoon)gesprekken op te nemen?
Total Recall heb je ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verstekbakker schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:18:
[...]

Nou, ik vroeg mij dus af wat jullie beweegredenen zijn om te switchen. Ik vind de standaardspeler nog voldoende eigenlijk. Waarom willen jullie die niet gebruiken? Heb ik negatieve dingen gemist?

Die LCG ga ik nog wel van IRC halen om eens te prnberen.
omdat deze naar mijn mening mooier geluid geeft met de equalizer, is een heel end gebruiksvriendelijker (als je het eenmaal snapt gaat het allemaal een stuk makkelijker en sneller in vergelijking met de standaard speler), er zit een leuke visualization bij :) en internet radio streamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Total Recall heb je ook nog.
Ja heb ik geprobeerd, maar vond ik niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:12:
[...]

omdat deze naar mijn mening mooier geluid geeft met de equalizer, is een heel end gebruiksvriendelijker (als je het eenmaal snapt gaat het allemaal een stuk makkelijker en sneller in vergelijking met de standaard speler), er zit een leuke visualization bij :) en internet radio streamen 8)
Yep, vind ik ook!, super bediening, geen gezeik met afspeellijsten enz. En nog leuke verkleinde weergave op standby scherm, mocht je wat anders willen doen...
Bovendien sleeptimer, voor mij ideaal, want ik val altijd zo in slaap en dan is m'n accu 's-morgens (bijna) leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01
Moning2 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:12:
[...]

Gisteren heb ik LCG Jukebox even gedownload van de LCG-website, maar het viel mij op dat deze speler geen AAC/m4a-bestanden afspeelt. Klopt mijn bevinding? Op de website staat overigens wel dat ie .mp3 en .ogg ondersteunt. Geen ondersteuning voor AAC vind ik wel een beperking (aangezien ik iTunes gebruik en mijn bibliotheek bijna alleen uit aac-bestanden bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:20:
[...]

Gisteren heb ik LCG Jukebox even gedownload van de LCG-website, maar het viel mij op dat deze speler geen AAC/m4a-bestanden afspeelt. Klopt mijn bevinding? Op de website staat overigens wel dat ie .mp3 en .ogg ondersteunt. Geen ondersteuning voor AAC vind ik wel een beperking (aangezien ik iTunes gebruik en mijn bibliotheek bijna alleen uit aac-bestanden bestaat).
Ja klopt, dan moet jij hem dus niet kopen/gebruiken (staat zoals je zelf zegt ook op de site! MP3/OGG) Of je moet alles (indien mogelijk) willen overzetten met SWITCH!

Echter ik gebruik hem alleen voor MP3's (heb ook gelukkig alleen maar MP3's ;) ) en dat doet ie perfect, ben nog geen betere tegengekomen zeker niet qua functionaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:40:
[...]

Ja klopt, dan moet jij hem dus niet kopen/gebruiken (staat zoals je zelf zegt ook op de site! MP3/OGG) Of je moet alles (indien mogelijk) willen overzetten met SWITCH!

Echter ik gebruik hem alleen voor MP3's (heb ook gelukkig alleen maar MP3's ;) ) en dat doet ie perfect, ben nog geen betere tegengekomen zeker niet qua functionaliteit.
Kan ik dus wel een pluspunt van de standaardspeler noemen t.o.v. LCG Jukebox: de mogelijkheid om AAC af te spelen met de standaardspeler, terwijl deze mogelijkheid ontbreekt bij LCG Jukebox. :) Ik heb daarnaast weinig behoefte om 21 GB te gaan hercoderen naar mp3 ;), dus ik blijf bij de standaardspeler van de N80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09

Tuxie

En WeL nU!

Zo heb sinds kort ook een N80 (2e hands). Prima dingetje, internetten, google maps enzo werkt prima!

Echter ik krijg youtube niet aan de praat. Kun je met je N80 ook youtube filmpjes kijken? Heb ook de mobile site ( m.youtube.com ) geprobeerd maar dan probeert hij real-player op te starten en krijg ik een of andere vage error? Oh ja, verder heb ik geen boekje, dus hoe kan ik die menubalk op het hoofdschermpje aanpassen (die pictogrammen aan de bovenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Tuxie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:09:
Zo heb sinds kort ook een N80 (2e hands). Prima dingetje, internetten, google maps enzo werkt prima!

Echter ik krijg youtube niet aan de praat. Kun je met je N80 ook youtube filmpjes kijken? Heb ook de mobile site ( m.youtube.com ) geprobeerd maar dan probeert hij real-player op te starten en krijg ik een of andere vage error? Oh ja, verder heb ik geen boekje, dus hoe kan ik die menubalk op het hoofdschermpje aanpassen (die pictogrammen aan de bovenkant)
Vage error? Daar kunnen wij natuurlijk niks mee. Please be clear!

Boekjes kun je terugvinden op nokia.nl. De instellingen daarvan wijzig je ergens in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:52:
[...]

Kan ik dus wel een pluspunt van de standaardspeler noemen t.o.v. LCG Jukebox: de mogelijkheid om AAC af te spelen met de standaardspeler, terwijl deze mogelijkheid ontbreekt bij LCG Jukebox. :) Ik heb daarnaast weinig behoefte om 21 GB te gaan hercoderen naar mp3 ;), dus ik blijf bij de standaardspeler van de N80 :)
Begrijpelijk..., jammer voor je dat LGC JukeBox dat niet ondersteund :'(

Bovendien als het je alleen maar te doen is om AAC bestandjes af te spelen... zit je al gauw vastgeroest aan bepaalde progjes ;(

Daarom heb ik ook gelukkig alléén maar MP3's (werken altijd en worden door elke redelijk progje ondersteund!) Komt er een beter progje dan hop ik zo over zonder problemen ;)

Er is wel wat keus wat betreft AAC players, maar bij mij weten niet met die functionaliteit van LGC Jukebox.

Trouwens heb je deze al eens geprobeerd:
Deze spelen ook AAC en andere bestandjes af.
XSound Sound Player

Alon MP3 Player

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:12

CSB

:D

Tuxie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:09:

sorry hoor, maar voor je 2e vraag: www.nokia.nl Daar is vast en zeker een pdf manual te vinden voor de N80. Zoals je misschien weet is GOT geen persoonlijke helpdesk.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
@JBNL1000: Top! Bedankt! :) Ik zal ze binnenkort aan een (grondige) test onderwerpen. Wat dat betreft is shareware ideaal. Is het niks, hoef je ook nog niks te betalen. Is het wel wat en value for money, dan kun je alsnog tot aankoop overgaan.

Nogmaals bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Laatst online: 12:09

Tuxie

En WeL nU!

EnsconcE schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:36:
[...]

Vage error? Daar kunnen wij natuurlijk niks mee. Please be clear!

Boekjes kun je terugvinden op nokia.nl. De instellingen daarvan wijzig je ergens in de settings.
Naja vanuit opera(mini) start hij dan real-player op, die vervolgens vraagt om te connecten en dan krijg ik 'unable to connect' terwijl ik wel gewoon verder kan surfen. Misschien dat het AP wat ik hier gebruik RTSP blokkeert, kan natuurlijk, maar volgens mij had ik dit thuis ook terwijl ik daar alles open heb staan.

Op de site van Adobe staat ook de Flash2.1Lite versie voor Symbian, maar dit is toch gewoon een stand-alone player, heeft toch niets te maken met de ingebedde flash-elementen op een webpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Tuxie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:55:
[...]

Naja vanuit opera(mini) start hij dan real-player op, die vervolgens vraagt om te connecten en dan krijg ik 'unable to connect' terwijl ik wel gewoon verder kan surfen. Misschien dat het AP wat ik hier gebruik RTSP blokkeert, kan natuurlijk, maar volgens mij had ik dit thuis ook terwijl ik daar alles open heb staan.

Op de site van Adobe staat ook de Flash2.1Lite versie voor Symbian, maar dit is toch gewoon een stand-alone player, heeft toch niets te maken met de ingebedde flash-elementen op een webpagina?
Die is idd stand alone. Je moet .swf bestanden vanuit dat programma openen omdat ie anders als je een swf vanuit bijv. bestandsbeheer opent de ingebouwde flash lite 1 player gebruikt.

Probeer eens een link te openen vanuit diensten. Die error krijg ik trouwens soms ook maar soms ook weer niet, erg naar als het dan wel werkt en dan weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 11-07-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Krijg zojuist de melding dat firmware 5.0719.0.2 beschikbaar is, ben 'm nu aan het flashen -> keep y'all posted!

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Sieking schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:34:
Krijg zojuist de melding dat firmware 5.0719.0.2 beschikbaar is, ben 'm nu aan het flashen -> keep y'all posted!
jah nog maar enkele weken!....
Het is fijn dat ie sneller is geworden en dat je dat ene knopje weer kan instellen maar deze firmware is al lang bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Moning2 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:58:
[...]

jah nog maar enkele weken!....
Het is fijn dat ie sneller is geworden en dat je dat ene knopje weer kan instellen maar deze firmware is al lang bekend...
Welk ene knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
multimediatoets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zonde, die LCG Jukebox heeft geen volume control als hij idle is. En ook niet via de 3,5mm jack adapter...

Het is me trouwens opgevallen dat je, als je naar de FM radio luistert, met het knopje op de headset/adapter kunt overschakelen naar het volgende voorgeprogrammeerde kanaal. Maar hij wil dit niet verbinden aan scannen of in de muziekspeler gebruiken als 'volgende'. Ook erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Kon je die niet configureren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verstekbakker schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:04:
Zonde, die LCG Jukebox heeft geen volume control als hij idle is. En ook niet via de 3,5mm jack adapter...

Het is me trouwens opgevallen dat je, als je naar de FM radio luistert, met het knopje op de headset/adapter kunt overschakelen naar het volgende voorgeprogrammeerde kanaal. Maar hij wil dit niet verbinden aan scannen of in de muziekspeler gebruiken als 'volgende'. Ook erg jammer...
En dat is zo jammer aan LGC. De kwaliteit van het geluid is gewoon goed, beter dan de originele speler. Deze originele speler kan je mp3's niet uit de pauze stand halen, wat LGC wel weer lukt als hij niet idle is. Ik hoop dat daar in de toekomst nog aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verstekbakker schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:05:
[...]

Kon je die niet configureren dan?
dat kon inderdaad niet met voorgaande firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel problemen met het updaten van versie 5 (NSU liet mn telefoon bij doodflashen) naar het NSP gegaan.

Ik vind de telefoon nu sneller werken, reageert sneller etc.
Alleen die vervelende fout bij de galerij die ik met de vorige versie heb ik nu erger geworden.

Bij de vorige versie kon ik als ik een foto had gemaakt niet via de camerafunctie naar de galarie springen. Hij probeerde t wel maar kwam gewoon weer bij de camera uit |:(

Als ik t nu probeer krijg ik een foutmelding KERN EXEC 3...
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Gisteren heb ik versie 6.84 geinstalleerd. Maar mn pc schijnt wat problemen te hebben met de connecten via kabel. Er komt een symbooltje te staan van nieuw gevonden hardware. Dit gaat niet weg. Hij maakt wel gewoon verbinding met de PC suite. Als ik op t symbooltje klik komt er in beeld dat 'het device Nokia N80 is uitgeschakeld en dat Windows m niet kan inschakelen'.
Als ik bij Taakbeheer kijk sluit ie telkens die proces en start het direct daarna opnieuw :?

Bij een bluetoothverbinding heb ik nergens last van...maja muziekbestanden overzetten gaan te traag via bluetoothverbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 24-09 14:36

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:02:
Bij de vorige versie kon ik als ik een foto had gemaakt niet via de camerafunctie naar de galarie springen. Hij probeerde t wel maar kwam gewoon weer bij de camera uit |:(

Wat was je vorige firmwareversie? Ik heb namelijk nog niet geupgrade maar ik ben dit probleem wel tegengekomen. Ik weet vrij zeker dat ik het met deze firmware nog niet had maar dat het iets van de laatste tijd is, het zou dan ook kunnen liggen aan het feit dat er 891 items in mijn galerij staan. Dat zou dan bij jou het probleem wellicht ook kunnen zijn maar dan dit keer in een ander jasje :) Ik heb nu zelf 4.0623.0.42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk freeware progje, extract de plaatjes uit bestaande (themes) SIS bestanden, zodat je deze kunt verwerken in je eigen N80 theme ;)

SISXplorer

Carbide Theme Editor v3.1.1
Om je eigen themes te ontwerpen.

Voor registratie:
Eerst HIER een accountje aanmaken.

Vervolgens Carbide opstarten en bij registreren kiezen (voor geen serienummer) en inloggen met inlognaam welke je zo net hebt aangemaakt!

Je krijgt dan gewoon een serienummer per mail toegestuurd, zodat je de registratie kunt afmaken.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel problemen met het updaten van versie 5 (NSU liet mn telefoon bij doodflashen) naar het NSP gegaan.

Ik vind de telefoon nu sneller werken, reageert sneller etc.
Alleen die vervelende fout bij de galerij die ik met de vorige versie heb ik nu erger geworden.

Gisteren heb ik versie 6.84 geinstalleerd. Maar mn pc schijnt wat problemen te hebben met de connecten via kabel. Er komt een symbooltje te staan van nieuw gevonden hardware. Dit gaat niet weg. Hij maakt wel gewoon verbinding met de PC suite. Als ik op t symbooltje klik komt er in beeld dat 'het device Nokia N80 is uitgeschakeld en dat Windows m niet kan inschakelen'.
Als ik bij Taakbeheer kijk sluit ie telkens die proces en start het direct daarna opnieuw :?

Bij een bluetoothverbinding heb ik nergens last van...maja muziekbestanden overzetten gaan te traag via bluetoothverbinding...
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb géén last van bovengenoemde gallery probleem! Maar is je SD Kaartje nog wel goed?

En de PC Suite werkt hier ook gewoon goed zowel met kabel als bluetooth! Zal wel een driver probleempje zijn.
Heb je misschien een oude Windows Mediaplayer, ik heb v11 en nog wat... de oudere versie's geven ook nog wel eens problemen.

Probeer desnoods de PC Suite Drivers te verwijderen met die Cleaner die je kan downloaden v/d Nokia Site en dan na resetten even opnieuw te installeren, misschien helpt het.

Ik gebruik overigens firmware v5.0719.0.2 (al weer een tijdje), zonder echt grote problemen... het is er niet slechter op geworden in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:36:
[...]

Wat was je vorige firmwareversie? Ik heb namelijk nog niet geupgrade maar ik ben dit probleem wel tegengekomen. Ik weet vrij zeker dat ik het met deze firmware nog niet had maar dat het iets van de laatste tijd is, het zou dan ook kunnen liggen aan het feit dat er 891 items in mijn galerij staan. Dat zou dan bij jou het probleem wellicht ook kunnen zijn maar dan dit keer in een ander jasje :) Ik heb nu zelf 4.0623.0.42.
Mn vorige versie van 4 met die 7's. Ik heb mn galarij nu maar eens opgeruimd. Staan er nog 98 in maar nog steeds dit probleem. Voor zover ik me kan herinneren had ik dit probleem niet met die versie dit jij nu erop hebt staan.
Maja er is tussen de laatste versie 4 en 5 qua fout weinig veranderd...alleen dat er nu wordt aangegeven welke fout t precies is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb géén last van bovengenoemde gallery probleem! Maar is je SD Kaartje nog wel goed?

En de PC Suite werkt hier ook gewoon goed zowel met kabel als bluetooth! Zal wel een driver probleempje zijn.
Heb je misschien een oude Windows Mediaplayer, ik heb v11 en nog wat... de oudere versie's geven ook nog wel eens problemen.

Probeer desnoods de PC Suite Drivers te verwijderen met die Cleaner die je kan downloaden v/d Nokia Site en dan na resetten even opnieuw te installeren, misschien helpt het.

Ik gebruik overigens firmware v5.0719.0.2 (al weer een tijdje), zonder echt grote problemen... het is er niet slechter op geworden in ieder geval ;)
Gebruik nu een miniSD van Sandisk van 1 GB weet niet of dat het probleem is.
Als ie opstart komt er wel in beeld dat er een aantal niet vertrouwde toepassingen zijn gevonden.
Heb Mediaplayer v11 gewoon geinstalleerd oudere versies zijn verwijderd.

Zal wel een driverprobleem zijn want hij begon ook bij de update naar versie 5 hier moeilijk over te doen (Connectivity problem etc).
Zal de cleaner eens downloaden en dan nog maar een keer proberen.

Verder is de nieuwe versie me ook nog niet heel erg tegen gevallen op dit kleine dingetje na dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Gebruik nu een miniSD van Sandisk van 1 GB weet niet of dat het probleem is.
Als ie opstart komt er wel in beeld dat er een aantal niet vertrouwde toepassingen zijn gevonden.
Als je SD 100% ok is moet het geen probleem zijn natuurlijk, maar als je een half gaar SD-kaartje hebt (wat ik overigens wel eens van Sandisk heb gehad) dan krijg je natuurlijk de gekste problemen (soms wel/niet).

Als ik jouw was zou ik het volgende doen, zeker om alle software fouten even uit te sluiten, want je hebt dat ding tenslotte pas weer retour van Nokia.

Stop een ander SD-Kaartje (de originele of in ieder geval een goede ;) ) in je telefoon en maak een backup op dat ding. Deze backup werkt meestal beter dan de backup funktie van Nokia Suite Backup (gold tenminste voor Nokia Suite v6.83 ;) )

Geef je telefoon toch nog maar eens een full reset

[Full Reset]
3 toetsen tegelijk (groene hoorn) + (3) + (*)
en dan het toestel aanzetten is een full reset!

Na een full reset gaat hij natuurlijk vanzelf weer de standaard progjes vanuit ROM! installeren...
Dus in het begin is hij eventjes bezig met het installeren van deze progjes, dus even geduld hebben...

Maar daarna (dus met een schoon toestel!) meteen controleren of je dan nog die foutmelding krijgt, zo ja, zou ik even terug gaan naar een Nokia Service Center!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:50:
Leuk freeware progje, extract de plaatjes uit bestaande (themes) SIS bestanden, zodat je deze kunt verwerken in je eigen N80 theme ;)

SISXplorer

Carbide Theme Editor v3.1.1
Om je eigen themes te ontwerpen.

Voor registratie:
Eerst HIER een accountje aanmaken.

Vervolgens Carbide opstarten en bij registreren kiezen (voor geen serienummer) en inloggen met inlognaam welke je zo net hebt aangemaakt!

Je krijgt dan gewoon een serienummer per mail toegestuurd, zodat je de registratie kunt afmaken.

Succes.
Mocht je gebruik maken van bmp's dan kun je beter gaan voor versie 3.1. 3.1.1 heeft namelijk moeite met het maken van een bmp als achtergrond.

Edit:
Die sysexplorer is handig alleen kan ik geen icoontjes vinden. Iconen zijn het mooist wanneer ze van het svg formaat zijn, maar hier heb ik veel problemen mee. Als ze eindelijk goed weergegeven worden dan zien ze er op de telefoon niet uit.

[ Voor 10% gewijzigd door EnsconcE op 12-07-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Mocht je gebruik maken van bmp's dan kun je beter gaan voor versie 3.1. 3.1.1 heeft namelijk moeite met het maken van een bmp als achtergrond.

Edit:
Die sysexplorer is handig alleen kan ik geen icoontjes vinden. Iconen zijn het mooist wanneer ze van het svg formaat zijn, maar hier heb ik veel problemen mee. Als ze eindelijk goed weergegeven worden dan zien ze er op de telefoon niet uit.
Zal het proberen, maar is v3.1. 3.1.1 een bèta versie of zo?
Want ik dacht dat Carbide Theme Editor v3.1.1. de laatste was.

Converteer soms naar *.png i.v.m. de transparantie.

En met SysXplorer kan ik gewoon exporteren.
De icoontjes/achtergronden (de hele mikmak) zitten in het *.mbm bestandje.
Bekijken met de MBM-Viewer (rechter venster bovenaan) en dan exporteren, het worden dan wel allemaal *.bmp bestandjes en daarna even zelf converteren.

Echter in sommige themes zitten geen externe icoontjes ingebakken, misschien is dat het en zie je daarom niks. Ligt eraan hoe de theme is opgebouwd!
Kan misschien ook liggen aan de DRM (beveiliging) van sommige theme's, met Carbide kan je hier ook je themes mee beveiligen ;)

Gebruik deze theme even als voorbeeld (vistaultim_ttcmtwv8.sis), deze theme heb ik ook en hier zie je de icoontjes & achtergronden enz. zeker!.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Bah, mijn internet werkt niet meer op mn N80 :(
Het zit als volgt: Vorige week had een vriend van me mail exchange software op mn telefoon geinstalleerd voor mn zakelijke mail. Volgende morgen kwam ik er achter dat door een foutieve instelling ik al mijn contacten kwijt was.
Ik had gelukkig nog een backup van eind april op mijn telefoon, maar dit was nog met instellingen van het vorige netwerk (hi), en ik heb nu Tmobile.
Door deze backup waren de web n walk instellingen ook verkeerd dus.
Wat ik heb geprobeerd:
* Standaard instellingen van de tmobile website erop te zetten.
* Standaard instellingen van de nokia website erop te zetten.
Maar dit zonder werkend resultaat...
Is er nog een andere instelling die mogelijk verkeerd zou kunnen staan dat mn web n walk abo niet meer werkt?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:09:
[...]

Zal het proberen, maar is v3.1. 3.1.1 een bèta versie of zo?
Want ik dacht dat Carbide Theme Editor v3.1.1. de laatste was.

Converteer soms naar *.png i.v.m. de transparantie.

En met SysXplorer kan ik gewoon exporteren.
De icoontjes/achtergronden (de hele mikmak) zitten in het *.mbm bestandje.
Bekijken met de MBM-Viewer (rechter venster bovenaan) en dan exporteren, het worden dan wel allemaal *.bmp bestandjes en daarna even zelf converteren.

Echter in sommige themes zitten geen externe icoontjes ingebakken, misschien is dat het en zie je daarom niks. Ligt eraan hoe de theme is opgebouwd!
Kan misschien ook liggen aan de DRM (beveiliging) van sommige theme's, met Carbide kan je hier ook je themes mee beveiligen ;)

Gebruik deze theme even als voorbeeld (vistaultim_ttcmtwv8.sis), deze theme heb ik ook en hier zie je de icoontjes & achtergronden enz. zeker!.
Nee, 3.1.1 is een maintenance release. Dat zou wel moeten beteken dat hij beter is maar dat is niet het geval. Ik heb begrepen dat bmp's niet goed afgehandelt worden in de xml. Je kan dit ook handmatig oplossen, staat ergens op het nokia forum.

Het jammere van het converteren naar png is dat je dat ziet wanneer het thema af is. Svg iconen worden het mooist geresized maar daarvoor heb ik nog geen goede editor. Adobe illustrator kan niet met transparancy werken zoals inkspace dat kan, maar deze laatste zorgt er weer voor dat de iconen niet goed genoeg zijn voor je nokia. Heel irritant. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:06:
[...]

dat kon inderdaad niet met voorgaande firmware
Ik neem aan dat het een bug was dan? Want die van mij kan het wel en ik heb nog steeds 4.0632.0.38 (zat erop toen ik hem kocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verstekbakker schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:28:
[...]

Ik neem aan dat het een bug was dan? Want die van mij kan het wel en ik heb nog steeds 4.0632.0.38 (zat erop toen ik hem kocht).
dat was een bug ja, was alleen met versie 4.07.07 (zoiets was et versienummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ondertussen ben ik er met Carbide.ui uit hoe je de beste iconen kan maken. Ik sla gedownloade svg iconen op als templates met illustrator, vervolgens sleep ik deze templates naar Carbide.ui en dan de desgewenste plek. Vervolgens edit ik hem met illustrator zodat het er in illustrator goed uitziet, vervolgens sla ik hem op. In Carbide.ui ziet het er dan niet uit, maar op de telefoon is het perfect. Daarna moet je er overigens vanaf blijven, want dan ziet het er niet meer uit als je nog wat wijzigingen doorvoert. Wanneer je wijzigingen door wil voeren dan moet je het icoon weer slepen naar carbide.ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar stel ik dit in dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
druk op de multimediatoets, kies configureren, voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Mijn n80 is terug voor garantie, telefoon gaf na een paar dagen van sputteren de brei eraan, alleen nog een wit scherm verder niets te zien. Beetje jammer, moet nu op vakantie met een pleps nokia 3110 nieuwe versie vodje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:17:
[...]

druk op de multimediatoets, kies configureren, voila
ik kan kiezen tussen boven links midden rechts en geluiden. verder niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:38:
[...]

ik kan kiezen tussen boven links midden rechts en geluiden. verder niet :?
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/4pui41y.jpg

Naar beneden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat weet ik, en in het configureren menu heb ik alleen de opties boven links midden rechts en geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:13:
[...]

Als je SD 100% ok is moet het geen probleem zijn natuurlijk, maar als je een half gaar SD-kaartje hebt (wat ik overigens wel eens van Sandisk heb gehad) dan krijg je natuurlijk de gekste problemen (soms wel/niet).

Als ik jouw was zou ik het volgende doen, zeker om alle software fouten even uit te sluiten, want je hebt dat ding tenslotte pas weer retour van Nokia.

Stop een ander SD-Kaartje (de originele of in ieder geval een goede ;) ) in je telefoon en maak een backup op dat ding. Deze backup werkt meestal beter dan de backup funktie van Nokia Suite Backup (gold tenminste voor Nokia Suite v6.83 ;) )

Geef je telefoon toch nog maar eens een full reset

[Full Reset]

Na een full reset gaat hij natuurlijk vanzelf weer de standaard progjes vanuit ROM! installeren...
Dus in het begin is hij eventjes bezig met het installeren van deze progjes, dus even geduld hebben...

Maar daarna (dus met een schoon toestel!) meteen controleren of je dan nog die foutmelding krijgt, zo ja, zou ik even terug gaan naar een Nokia Service Center!
Is het niet mogelijk om via een cardreader of via de PC suite kabel of bluetooth de niet geinstalleerde bestanden te verwijderen?
Het SDkaartje is inderdaad een beetje gaar...
Ga maar een backupje maken op mn oude SD kaart van 128 mb |:(

Ik wil wel een harde reset doen maar ik ga binnenkort op vakantie en heb net alles goed ingesteld voor bellen via voip etc. Blijft versie v5 nog steeds op het toestel (maar dan leeg natuurlijk) als ik een harde reset doe en ik daarna alles wil terugzetten via de backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:35:
[...]

Is het niet mogelijk om via een cardreader of via de PC suite kabel of bluetooth de niet geinstalleerde bestanden te verwijderen?
Het SDkaartje is inderdaad een beetje gaar...
Ga maar een backupje maken op mn oude SD kaart van 128 mb |:(

Ik wil wel een harde reset doen maar ik ga binnenkort op vakantie en heb net alles goed ingesteld voor bellen via voip etc. Blijft versie v5 nog steeds op het toestel (maar dan leeg natuurlijk) als ik een harde reset doe en ik daarna alles wil terugzetten via de backup?
Een harde reset is terug naar de fabrieksinstellingen, instellingen zijn opties die geconfigureerd zijn in het OS. Jouw OS is v5. Een harde reset is dus de instellingen van v5 terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Bedankt voor de geen reacties allemaal ;)
Maar het is iig weer opgelost. SIM kaartje in een andere telefoon gepropt, en weer terug in mn eigen en t werkt weer!
Kan ik weer internetten en msnen in de trein :P

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, na ongeveer 75% van de grote Nokia N80 topics doorgespit te hebben, heb ik toch nog twee vraagjes:
1) Ik heb nu een 6280 en best veel last van stof in display (lang leven de foon in je broekzak dragen).
Hoeveel last heeft de N80 hier van?

2) Eigenlijk vervolg op vraag 1:
Als er stof in je display zit, is het dan relatief eenvoudig om de cover te verwijderen en het schoon te maken? Heb assemblagefilmpje op YouTube gezien en het lijkt er op dat het geschroefd zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:48:
Hoi, na ongeveer 75% van de grote Nokia N80 topics doorgespit te hebben, heb ik toch nog twee vraagjes:
1) Ik heb nu een 6280 en best veel last van stof in display (lang leven de foon in je broekzak dragen).
Ik heb mijn N80 nu bijna 1jaar en dagelijks vindt hij de weg naar mijn broekzak. Er komt wel stof op het display maar ik heb nog geen stof achter het display gezien. Wat ik wel had met mijn 6600 en 6310i. De N80 lijkt er bij nog geen last van te hebben.
Als er stof in je display zit, is het dan relatief eenvoudig om de cover te verwijderen en het schoon te maken? Heb assemblagefilmpje op YouTube gezien en het lijkt er op dat het geschroefd zit :(
Ik heb hem nog niet opengemaakt, maar schroeven is altijd makkelijker dan het gebruik van een plectrum oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:36:
[...]

ja dat weet ik, en in het configureren menu heb ik alleen de opties boven links midden rechts en geluiden
En geen optie 'Multimediatoets'? De eerste optie is dat bij mij. Daar kan ik instellen dat hij ... moet opstarten als ik de knop inhoud.

Welke firmware versie heb je? (*#0000#)

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 15-07-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook al langere tijd en ook veel gebruikt in zeer stoffige omgevingen (verbouwing) en nog steeds geen stof achter display, dus dat zit wel goed ;)

En dat openmaken is echt een klusje van drie keer niks... je kan hem zo openen (zonder te
beschadigen ;) )
Zie hier de demontage foto's: demontage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:16:
[...]

Bedankt voor de geen reacties allemaal ;)
Maar het is iig weer opgelost. SIM kaartje in een andere telefoon gepropt, en weer terug in mn eigen en t werkt weer!
Kan ik weer internetten en msnen in de trein :P
Je had dan toch ook de [InstelWizard] kunnen gebruiken en dan kiezen voor [Operator].
Dan gaat hij de instellingen die zitten opgeslagen op je Sim-kaartje opnieuw installeren geschikt voor jouw abonnementje (Internet & GPRS/UMTS & MMS).
Het zelfde dus als je voor de 1e keer je sim-kaartje er in stopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2

En achter mijn display zit dan weer een tapijt van stof.... wat heb ik dan verkeerd gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:17:
[...]

En achter mijn display zit dan weer een tapijt van stof.... wat heb ik dan verkeerd gedaan :/
Heb je hem dan al eens opgemaakt? Kijk waar het stof (ophoping) binnenkomt of is hij misschien eens een keertje gevallen?
Waarschijnlijk sluite je behuizing gewoon ergens niet goed!

Ik heb er hier drie (eentje voor mezelf & twee voor m'n kinderen) alle drie geen stof-problemen.
En de kinderen hebben er al diverse frontjes opgezet.

Dus waarschijnlijk zit er toch ergens iets niet goed bij jouw toestel!
Heb je het accuklepje vastgezet, meestal heeft deze standaard (te) veel speling waardoor er ook stof in je toestel kan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:26:
[...]

Heb je hem dan al eens opgemaakt? Kijk waar het stof (ophoping) binnenkomt of is hij misschien eens een keertje gevallen?
Waarschijnlijk sluite je behuizing gewoon ergens niet goed!

Ik heb er hier drie (eentje voor mezelf & twee voor m'n kinderen) alle drie geen stof-problemen.
En de kinderen hebben er al diverse frontjes opgezet, dus waarschijnlijk zit er toch ergens iets niet goed!
Het is verspreid over mijn gehele scherm. Heb je misschien een handleiding om dat ding open te maken ? Heb geen zin om em te slopen door eigen gekloot... heb al wat :)
verdorie, geen T6 schroevendraaier... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 15-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
[...]

Het is verspreid over mijn gehele scherm. Heb je misschien een handleiding om dat ding open te maken ? Heb geen zin om em te slopen door eigen gekloot...
Begrijpelijk...

Maar duidelijker dan deze demontage heb ik niet voor je, moet toch genoeg zijn ;)

Ben je A-Technisch, ga dan langs een Nokia Serves Center, die hebben hem zo open voor je.
Kan je meteen vragen waarom dat die van jou zoveel stof vreet (en de grapjes over een goede stofzuiger kopen moet je dan maar even voor lief nemen :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:34:
[...]

Begrijpelijk...

Maar duidelijker dan deze demontage heb ik niet voor je, moet toch genoeg zijn ;)

Ben je A-Technisch, ga dan langs een Nokia Serves Center, die hebben hem zo open voor je.
Kan je meteen vragen waarom dat die van jou zoveel stof vreet (en de grapjes over een goede stofzuiger kopen moet je dan maar even voor lief nemen :*) ).
Zo'n center is hier een best eind vandaan (Groningen) dus doe het liever zelf, heb alleen geen T6 schroevendraaier (m'n kleinste is T10...) dus schiet nog niks op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:41:
[...]

Zo'n center is hier een best eind vandaan (Groningen) dus doe het liever zelf, heb alleen geen T6 schroevendraaier (m'n kleinste is T10...) dus schiet nog niks op :P
Hebje geen accuboormachine in zo'n koffertje, bij zie dingen zitten altijd een heleboel bitjes (imbus/ribus/torx), misschien zit daar wat tussen.

Of anders zo'n setje kopen, in iedergeval niet gaan kloten, want je schiet zo uit en dan heb je weer andere problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:45:
[...]

Hebje geen accuboormachine in zo'n koffertje, bij zie dingen zitten altijd een heleboel bitjes (imbus/ribus/torx), misschien zit daar wat tussen.

Of anders zo'n setje kopen, in iedergeval niet gaan kloten, want je schiet zo uit en dan heb je weer andere problemen ;)
ik heb een schroevendraaierdoos met denk ik zo 100 bitjes, maar geeneen waar ik wat aan heb... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:46:
[...]

ik heb een schroevendraaierdoos met denk ik zo 100 bitjes, maar geeneen waar ik wat aan heb... 8)7
Ik dacht dat ik altijd de enigste was...

Je hebt van alles behalve wat je dan net nodig hebt... ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Ik dacht dat ik altijd de enigste was...

Je hebt van alles behalve wat je dan net nodig hebt... ;)

Succes.
morgen maar even langs de gamma, zullen ze vast wel wat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:56:
[...]

De eerste de beste doe het zelf zaak heeft torx 6. Ik had een aantal jaar geleden hetzelfde probleem, maar ergens op de hoek 1 of andere verfwinkel binnengelopen en daar hadden ze 1 hangen.

Edit:
Eigenhandig binnen de garantie de telefoon openschroeven leidt tot verbreken van de garantie. Maar als je geen sporen achterlaat is het niet te achterhalen ;). Als je het doet, doe het met beleid.

[ Voor 21% gewijzigd door EnsconcE op 15-07-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:50:
[...]

En geen optie 'Multimediatoets'? De eerste optie is dat bij mij. Daar kan ik instellen dat hij ... moet opstarten als ik de knop inhoud.

Welke firmware versie heb je? (*#0000#)
Nee die optie heb ik dus niet (5.0719.0.2)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan, ik heb toen zo'n setje gehaald uit de 5 euro bak!
Was een doosje met (tx5,tx6,tx7,tx8,tx9,tx10,tx15 ) los hebben ze ook die dingen maar zijn dan net zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Vreemd..., deze versie heeft juist deze funktie weer teruggekregen t.o.v. firmware v4.07.xxx

Misschien komt het omdat je je backup hebt teruggezet na deze firmware update... (heb ik op dit forum wel eens wat over gelezen ;) )

Heb je overigens al eens een full reset reset geprobeerd...
[Full Reset]

Daarna is hij echt schoon en moet hij toch echt die multimediaknop-funktie weer terug hebben! Iedereen heeft deze bij mij weten met firmware v5 weer terug gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Misschien ook een bug zoals bij Moning2? (Volgens mij had hij die bug, weet het niet zeker.)

Wat gebeurt er dan als je die knop inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:14:
[...]

Vreemd..., deze versie heeft juist deze funktie weer teruggekregen t.o.v. firmware v4.07.xxx

Misschien komt het omdat je je backup hebt teruggezet na deze firmware update... (heb ik op dit forum wel eens wat over gelezen ;) )

Heb je overigens al eens een full reset reset geprobeerd...
[Full Reset]

Daarna is hij echt schoon en moet hij toch echt die multimediaknop-funktie weer terug hebben! Iedereen heeft deze bij mij weten met firmware v5 weer terug gekregen!
Tja daar ben ik niet zo'n fan van, ik heb geen zin om mn hele telefoon weer opnieuw te configureren voor dat knopje ;)
Verstekbakker schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:15:
[...]

Misschien ook een bug zoals bij Moning2? (Volgens mij had hij die bug, weet het niet zeker.)

Dan gaat ie naar de muziekspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verstekbakker schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:15:
[...]

Die bug had ik dus bij de voorgaande firmware, bij deze nieuwe heb ik het probleem niet meer.

En probeer em eens in te houden, kom je er vanzelf achter ;)
Bij configureren zou je dus kunnen veranderen wat deze knop doet als je em enkele seconden indrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:59:Ik heb hem ook al langere tijd en ook veel gebruikt in zeer stoffige omgevingen (verbouwing) en nog steeds geen stof achter display, dus dat zit wel goed ;)

En dat openmaken is echt een klusje van drie keer niks... je kan hem zo openen (zonder te
beschadigen ;) )
Zie hier de demontage foto's: demontage
Hey super, bedankt voor je reactie (en de rest uiteraard ook ;) )

Heb de pagina bekeken en ziet er inderdaad simpel uit. Ik krijg mijn N80 dinsdag of woensdag en kijk er al helemaal naar uit. Baal van het stof in mijn 6280 en hoopte al erg hard dat de N80 daar minder (of geen) last van zou hebben. Nou, goed nieuws dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Tja daar ben ik niet zo'n fan van, ik heb geen zin om mn hele telefoon weer opnieuw te configureren voor dat knopje ;)

[...]
Tja, maar wel zin... om weet ik veel hoe lang te discussiëren over een knopje dat bij iedereen wel werkt en bij jouw niet ;)
En dat geen zin hebben in... Daar hebben ze mede de backup voor uitgevonden, zodat jij hem niet helemaal (op kleine dingetjes na) opnieuw hoeft te configureren ;)

Dus hoe wil je jouw probleempje nou gaan oplossen :S
Want niemand hier weet toch wat jij allemaal op je telefoon hebt uitgespookt enz.

Dus wat is nou verstandiger... eindeloos doorgaan met wellicht geen resultaat of even 5 minuten zelf aktief worden :O

Eerst een backup maken (vanaf de telefoon zelf dus!) en daarnaa een full-reset, hierna is hij weer in de fabrieksstand en dus schoon!
Dit blijft mijn inziens de beste optie (ca. 5 min werk!)

Na de full-reset meteen het knopje configureren en controleren!
Doet hij het dan nog niet, dan moet je terug naar een Service Center, want bij een schoon toestel moet hij gewoon werken!

Maar doet hij het wel, daarna gewoon je backupje weer terugzetten ;) en kijken of hij het dan nog steeds doet! Dan weet je in iedergeval of je het probleem bij je zelf moet zoeken of bij de telefoon.

Ik vermoed dat jij een backupje (toevallig van halfgaar syteem) van v4.07xxxx heb teruggezet zonder EERST het knopje te hebben geconfigureerd.

Hoe denk je dat ze jouw probleem in een Nokia Service Center zouden oplossen ;), juist ja, meteen de snelste methode hanteren natuurlijk ;)
Dus eerst controleren of de klant inderdaad gelijk heeft, zo ja, dan een full reset (toestel aanzetten en 3 toetsen tegelijk (groene hoorn) + (3) + (*) indrukken) doet hij het daarna nog niet dan de firmware opnieuw flashen en doet hij het dan nog niet dan wordt hij waarschijnlijk opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels een jaar maar ben er toch niet echt tevreden over. Het opstarten duurt ongeveer 2 minuten en als ik door het menu heen ga dan slaat hij vaak vast.

Deze week maar eens kijken voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik een harde reset ging geven ff geprobeerd met het standaardtheme een foto te maken en via de galerij te bekijken. Krijg geen nu geen enkele foutmelding meer :o
Weet niet of dit een bug in enkele themes is want bij andere 'niet-standaard' themes krijg ik nog steeds de foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:02:
Ik heb hem inmiddels een jaar maar ben er toch niet echt tevreden over. Het opstarten duurt ongeveer 2 minuten en als ik door het menu heen ga dan slaat hij vaak vast.

tijd voor een reset, en weer beginnen vanaf het begin zonder backups terugzetten van vanalles, dan zal ie weer een stuk beter werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:53:
[...]

tijd voor een reset, en weer beginnen vanaf het begin zonder backups terugzetten van vanalles, dan zal ie weer een stuk beter werken
Ok, zal het ff proberen. Heb vorige week wel firmware geupdate maar dat hielp ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:02:

Tja ze worden steeds geavanceerder hè die telefoontjes :)
Dus dat lange opstarten blijf je toch houden bij, zeker bij de geavanceerde (Nokia) telefoontjes, mijn N95 duurt met opstarten ook lang ;)

Maar ach...
Daarom schakel ik ze eigenlijk nooit uit! alleen in 't uiterste geval als ik dus zelf met bepaalde software heb zitten kloten, maar dat is dan ook mijn eigen schuld ;)

Het zal inderdaad eens tijd worden dat Nokia eens wat snellere hardware (processor) gaat toepassen, zodat de Symbian software eindelijk eens flitsend gaat werken :9

Maar dat vastslaan in je menu's hoort natuurlijk niet, je systeem zal wel vervuild zijn en/of geheugengebrek doordat er meerdere dingen werkzaam zijn!
Installeer een goede taskmanager en kijk hoeveel geheugen je vrij over hebt enz. ;)
In het uiterste geval, terug naar de fabriekinstellingen en alles weer fris installeren!

Of zoals je zelf zegt gewoon een andere kopen natuurlijk...
Maar de problemen die je opsomt zijn natuurlijk niet alleen maar kenmerkend voor de N80, Want vroeg of laat krijg je met elk ander geavanceerd toestel (van wat voor merk dan ook) met deze problemen te maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:58:
Het zal inderdaad eens tijd worden dat Nokia eens wat snellere hardware (processor) gaat toepassen, zodat de Symbian software eindelijk eens flitsend gaat werken :9
de n95 draait volgens mij al op 330 mhz, dat vind ik al heel wat voor zo'n klein apparaatje en ik heb een keer een n95 gehanteerd en vond het allemaal vrij vlot lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Moning2 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:00:
[...]

de n95 draait volgens mij al op 330 mhz, dat vind ik al heel wat voor zo'n klein apparaatje en ik heb een keer een n95 gehanteerd en vond het allemaal vrij vlot lopen
Hier vind je een complete lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Voordat ik een harde reset ging geven ff geprobeerd met het standaardtheme een foto te maken en via de galerij te bekijken. Krijg geen nu geen enkele foutmelding meer :o
Weet niet of dit een bug in enkele themes is want bij andere 'niet-standaard' themes krijg ik nog steeds de foutmelding...
Zal natuurlijk kunnen maar over welke andere NIET standaard theme(s) praten we dan :?

Want ik gebruik toevallig ook een NIET standaard theme! echter wel zonder jouw gallerie problemen ;)

Vista Look (vistaultim_ttcmtwv8.sis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:00:
[...]

Maar natuurlijk, ik vind het ook een (bijna)topper, daarom heb ik hem toen ook voor mijn vrouw gekocht (ik wacht wel op de opvolger :*) )
Er had alleen een hoger resolutie schermpje ingemoeten, zeker voor internetten enz., want dit is niks!

Door zijn über-specs vraagt hij natuurlijk ook veel meer rekenkracht!, dus het is aardig met elkaar in evenwicht, maar het mag van mij natuurlijk altijd sneller ;)
Echt super flitsend is het niet in de praktijk! ligt natuurlijk hoe hij is ingesteld maar dat heb je met de N80 ook!
Wel eens even gauw een filmpje/foto gemaakt, dan begrijp je wat ik bedoel :'(

Bovendien hang het ook af van de gebruikte programmeertechnieken (firmware & systeem) kan soms ook al heel wat schelen, zoals we bij de N80 merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
kheb een tx6 bitje gekocht voor 1,80 bij gereedschap mulder :) en dr zit me een partij stof in die telefoon... ik weet niet hoe dat daar terecht is gekomen :|

plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/9614/img4012px0.th.jpg

waarmee kan ik dat het beste schoonmaken ? de stofzuiger trekt et er niet af...

[ Voor 46% gewijzigd door Moning2 op 16-07-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:12:
[...]

Zal natuurlijk kunnen maar over welke andere NIET standaard theme(s) praten we dan :?

Want ik gebruik toevallig ook een NIET standaard theme! echter wel zonder jouw gallerie problemen ;)

Vista Look (vistaultim_ttcmtwv8.sis)
Ik gebruik ook de Vista Look...
Maar heb een harde reset gedaan...probleempje opgelost... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Moning2 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:05:
kheb een tx6 bitje gekocht voor 1,80 bij gereedschap mulder :) en dr zit me een partij stof in die telefoon... ik weet niet hoe dat daar terecht is gekomen :|

plaatje :)
[afbeelding]

waarmee kan ik dat het beste schoonmaken ? de stofzuiger trekt et er niet af...
Dat had ik ook, gewoon borsteltje gebruiken en stofzuiger op de achtergrond zodat het vrijgekomen stof meteen wordt afgevoerd.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
En hij is weer zo goed als nieuw :) toch best een gedoe dat schoonmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:20

Ankh

|true

Hmm, ik had vandaag ineens iets heel raars.
Ik had op mijn scherm iets van Bango Support staan :? Op internet (bango.com) staat niet echt iets boeiend, maar mijn eerste gedachte virus oid was (ben over gestapt op PIT van t-mobile, dus onbeperkt internet). Maar heeft iemand anders dit wel eens gehad? Thanks

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:00:
[...]

Tja, maar wel zin... om weet ik veel hoe lang te discussiëren over een knopje dat bij iedereen wel werkt en bij jouw niet ;)
En dat geen zin hebben in... Daar hebben ze mede de backup voor uitgevonden, zodat jij hem niet helemaal (op kleine dingetjes na) opnieuw hoeft te configureren ;)

Dus hoe wil je jouw probleempje nou gaan oplossen :S
Want niemand hier weet toch wat jij allemaal op je telefoon hebt uitgespookt enz.

Dus wat is nou verstandiger... eindeloos doorgaan met wellicht geen resultaat of even 5 minuten zelf aktief worden :O

Eerst een backup maken (vanaf de telefoon zelf dus!) en daarnaa een full-reset, hierna is hij weer in de fabrieksstand en dus schoon!
Dit blijft mijn inziens de beste optie (ca. 5 min werk!)

Na de full-reset meteen het knopje configureren en controleren!
Doet hij het dan nog niet, dan moet je terug naar een Service Center, want bij een schoon toestel moet hij gewoon werken!

Maar doet hij het wel, daarna gewoon je backupje weer terugzetten ;) en kijken of hij het dan nog steeds doet! Dan weet je in iedergeval of je het probleem bij je zelf moet zoeken of bij de telefoon.

Ik vermoed dat jij een backupje (toevallig van halfgaar syteem) van v4.07xxxx heb teruggezet zonder EERST het knopje te hebben geconfigureerd.

Hoe denk je dat ze jouw probleem in een Nokia Service Center zouden oplossen ;), juist ja, meteen de snelste methode hanteren natuurlijk ;)
Dus eerst controleren of de klant inderdaad gelijk heeft, zo ja, dan een full reset (toestel aanzetten en 3 toetsen tegelijk (groene hoorn) + (3) + (*) indrukken) doet hij het daarna nog niet dan de firmware opnieuw flashen en doet hij het dan nog niet dan wordt hij waarschijnlijk opgestuurd!

gewoon bij het pincode scherm groen + 3 + * indrukken ofzo :? Want hij doet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:57:
Hmm, ik had vandaag ineens iets heel raars.
Ik had op mijn scherm iets van Bango Support staan :? Op internet (bango.com) staat niet echt iets boeiend, maar mijn eerste gedachte virus oid was (ben over gestapt op PIT van t-mobile, dus onbeperkt internet). Maar heeft iemand anders dit wel eens gehad? Thanks
Nee ik niet, heb overigens ook PIT (T-Mobile).
En een Virus geloof ik niet of je moet de eerste zijn ;)

Je zou wel wat geïnstalleerd hebben :? en/of reclame ontvangen van bepaalde software via je imei nummer...

http://bango.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:11:
[...]

gewoon bij het pincode scherm groen + 3 + * indrukken ofzo :? Want hij doet het niet?
Eerst toestel uitzetten en daarna enige vingeroefening, blijf je lekker lenig van ;)

•Full Reset
en dan het toestel aanzetten is een full reset

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:17:
[...]

Eerst toestel uitzetten en daarna enige vingeroefening, blijf je lekker lenig van ;)

•Full Reset
en dan het toestel aanzetten is een full reset

Succes.
Ik zet mn telefoon uit. Ik druk die knoppen tegelijk in terwijl de telefoon uit is. Ik doe het een paar keer voor de zekerheid. Daarna zet ik em weer aan en er is niks veranderd :')
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste