een stukje papier/karton/plastic/boomblad tussen de accu en het klepje ?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:19:
Weten jullie trouwens iets voor het iets schuivende batterijklepje?
Wat is er precies met het iets schuivende batterijklepje?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:19:
Dat ie 1mm beweegt als je er met je hand overheen gaat?
Ik heb de tijd nog niet eens gehad om me daar druk over te maken...
Hoi!
Verwijderd
Twee of drie reepjes isolatietape plakken aan de onderkant van het klepjeVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:19:
Is toch ook al eerder (hele tijd terug!) ter sprake gekomen in dit forum.
Ik zou inderdaad wel een soort changelog willen zien desnoods samengesteld door de medetweakers!!Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:04:
[...]
Positieve punten:
- Beter geheugenbeheer (voordeel bij surfen);
- MultiMedia Knopje (2sec ingedrukthouden) is weer in te stellen;
- Gallery werkt sneller;
Iemand nog meer ?
Verwijderd
Ik heb nu een plakbandje in een rondje gevouwen zodat het soort van dubbelzijdig is. Dit werkt ook wel.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:20:
[...]
Twee of drie reepjes isolatietape plakken aan de onderkant van het klepje
Is toch ook al eerder (hele tijd terug!) ter sprake gekomen in dit forum.
Heb het nu vervangen voor een laagje of 6 (redelijk dunne) isolatietape. Dit ziet er goed uit
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:18 ]
hehe, wordt zoiezo wat lastig, ben nooit in Amsterdam en kom ook niet uit de buurt.. (Brabant) Toch bedankt! Ken wel iemand waarbij ik het kan proberen maar die zie ik maar eens per maand.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:31:
[...]
Ik woon in R'dam (oost) als je in de buurt bent geef je maar een gil, dan kan je het even testen.
Hebben jullie ook last van die 'bug' waardoor na de screensaver (datum / tijd) de telefoon vrijwel direct in slaapstand gaat (en de achtergrondverlichting nog een seconden of 10 aan blijft) ?
Had het bij v4.0707.0 (of wat het ook was) al.. en nu dus bij v5 nog steeds...
EDIT:
Wat die batterijklepjes betreft: De speling is dus niet bij elke N80 het geval.
Vriend van me heeft een kapje zonder speling, deze geeft bij mij ook geen speling. Mijne heeft dat inderdaad ook, wissel ik het klepje om met die van die vriend: probleem opgelost. Het is dus echt het klepje dat het hem doet.
Hiervoor heb ik hem opgestuurd naar Nokia maar ik kreeg hem terug zoals hij was. Toen zelf wat tape (soort van zwarte ducktape, 2 laagjes net onder de opening tegen de rand) geplakt. Je ziet er niets van en de speling is weg.
[ Voor 29% gewijzigd door Mr_Q op 28-06-2007 15:59 ]
Ik heb er een 'niet-origineel' klepje opzitten, dat zit lekker muurvast.
Had onlangs ook zo n frontje erop gezet, maar dat er snel afgehaald, want kreeg hem amper nog opengeschoven, en dat leek me niet zo gezond...
Had onlangs ook zo n frontje erop gezet, maar dat er snel afgehaald, want kreeg hem amper nog opengeschoven, en dat leek me niet zo gezond...
Verwijderd
Dat van die verlichting die aanblijft ondanks dat ie standby gaat heb ik ook ja. Is maar heel even, dus daar stoor ik me niet zo aan.Mr_Q schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:53:
[...]
hehe, wordt zoiezo wat lastig, ben nooit in Amsterdam en kom ook niet uit de buurt.. (Brabant) Toch bedankt! Ken wel iemand waarbij ik het kan proberen maar die zie ik maar eens per maand.
Hebben jullie ook last van die 'bug' waardoor na de screensaver (datum / tijd) de telefoon vrijwel direct in slaapstand gaat (en de achtergrondverlichting nog een seconden of 10 aan blijft) ?
Had het bij v4.0707.0 (of wat het ook was) al.. en nu dus bij v5 nog steeds...
EDIT:
Wat die batterijklepjes betreft: De speling is dus niet bij elke N80 het geval.
Vriend van me heeft een kapje zonder speling, deze geeft bij mij ook geen speling. Mijne heeft dat inderdaad ook, wissel ik het klepje om met die van die vriend: probleem opgelost. Het is dus echt het klepje dat het hem doet.
Hiervoor heb ik hem opgestuurd naar Nokia maar ik kreeg hem terug zoals hij was. Toen zelf wat tape (soort van zwarte ducktape, 2 laagjes net onder de opening tegen de rand) geplakt. Je ziet er niets van en de speling is weg.
En dat ik nu hoor dat niet alle N80's last hebben van speling op het klepje. Tsja, kan er wel mee teruggaan, maar ben toch bang dat ik mn telefoon dan lang kwijtben en net zo terugkrijg als toen ik hem inleverde. Ben dus bang dat het toch niet opgelost wordt
ik heb sinds kort het volgende probleem:
als ik bel komt er vaak geen enkel geluid uit de luidspreker (die je aan je oor moet houden) de andere luidspreker werkt wel. Dit zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Voor de rest is er niks ergs gebeurd met mijn toestel of zo...
Kan een Nokia Service point mij helpen hiermee?
als ik bel komt er vaak geen enkel geluid uit de luidspreker (die je aan je oor moet houden) de andere luidspreker werkt wel. Dit zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Voor de rest is er niks ergs gebeurd met mijn toestel of zo...
Kan een Nokia Service point mij helpen hiermee?
Naar een Nokia Service Point kun je altijd gaan: als je nog garantie hebt sturen ze hem zelfs voor je op! Zij kunnen dan terplekken kijken of ze het kunnen oplossen of dat ze het op moeten sturen.
@Repeat:
Het heeft niets met standby te maken maar met slaapstand: zet je die uit blijf je gewoon de tijd zien. Alleen gaat het scherm namelijk nooit echt uit dan. Normaal kun je aangeven hoelang het duurt voordat hij in slaapstand gaat: welke tijd er ook gekozen wordt, het is altijd een aantal seconden NA het verschijnen van de 'screensaver'.
Je Nokia terug sturen naar Nokia heeft inderdaad geen zin: zij vinden het 'normaal' dat het af en toe wel is, en af en toe niet, erg merkwaardig.
@Repeat:
Het heeft niets met standby te maken maar met slaapstand: zet je die uit blijf je gewoon de tijd zien. Alleen gaat het scherm namelijk nooit echt uit dan. Normaal kun je aangeven hoelang het duurt voordat hij in slaapstand gaat: welke tijd er ook gekozen wordt, het is altijd een aantal seconden NA het verschijnen van de 'screensaver'.
Je Nokia terug sturen naar Nokia heeft inderdaad geen zin: zij vinden het 'normaal' dat het af en toe wel is, en af en toe niet, erg merkwaardig.
@Gameplayer
ja, daar heb ik ook af en toe last van even wiebelen met de schuif helpt vaak bij mij.
ja, daar heb ik ook af en toe last van even wiebelen met de schuif helpt vaak bij mij.
Verwijderd
Aleen 't downloaden is gratis? Of 't is 'n tè vergevorderde bèta?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:30:
Mensen,
Nog interesse in Trend Micro Mobile Security, ziet er profesiioneel uit met veel mogelijkheden.
Het is een Anti-Virus & FireWall, ook voor de N80 !!!
Kan je hier gratis downloaden (is een vergevorderde bèta, maar dat mag de pret niet drukken):
Trend Micro Mobile Security
http://www.trendmicro.com/download/product.asp?productid=54
Het downloaden is gratis, het is een vergevorderde beta en als je hem langer dan 30 dagen wil gebruiken kost het je geld. Als aanvulling:
Verwijderd in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie To..."
Verwijderd in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie To..."
Is er enig verschil met de software van F-Secure? Die werkte wel aardig 
btw. Ik had laatst een hele verzameling cd's naar m'n N80 overgezet met de music manager, maar als ik "Muziekbibliotheek Updaten" doe vindt ie geen enkel nummer.
Alles is netjes naar AAC geconverteerd, en ik kan ze wel zien in de filemanager, waar ik ze ook (een voor een) kan afspelen. Niet echt makkelijk. Doe ik iets fout ofzo?
btw. Ik had laatst een hele verzameling cd's naar m'n N80 overgezet met de music manager, maar als ik "Muziekbibliotheek Updaten" doe vindt ie geen enkel nummer.
Alles is netjes naar AAC geconverteerd, en ik kan ze wel zien in de filemanager, waar ik ze ook (een voor een) kan afspelen. Niet echt makkelijk. Doe ik iets fout ofzo?
[ Voor 70% gewijzigd door _Eend_ op 28-06-2007 23:24 . Reden: vraagje.. ]
Ik zou gewoon een map muziek aanmaken op je telefoon, volgens mij maakt het niet uit welke "schijf". Daar pleur je je muziek in en klaar. Dan hoeft er niks geconverteerd te worden, wat vaak ook nog eens leidt tot kwaliteitsverlies. Via de verkenner kan je makkelijk alles kopiëren naar je telefoon.
De adapter wordt gewoon herkend door W2k Pro SP4. Een BT Headset ofzo doet het er wel gewoon op. Maar goed, ik heb er nog niet genoeg meer gerammeld denk ik. Ik ben het ding een beetje moe, alleen jammer dat ik BTRemote dan niet kan testen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:41:
[...]
Nooit geen problemen met Bluetooth, gebruik je een speciale Bluetooth adapater of zo? Of zit hij ingebakken in je notebook ?
Ziet Windows wel je bluetooth adapter?
Verwijderd
Ach ze werken allemaal wel aardig, maar heb je ze ECHT nodig is meer de grote vraag_Eend_ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:18:
Is er enig verschil met de software van F-Secure? Die werkte wel aardig
btw. Ik had laatst een hele verzameling cd's naar m'n N80 overgezet met de music manager, maar als ik "Muziekbibliotheek Updaten" doe vindt ie geen enkel nummer.![]()
Maar wat betreft Trend Micro Mobile Security vs F-Secure:
Trend, heeft ook Anti-Spam & Firewall aan boord weet niet of F-Secure dat ook heeft.
En je moet op den duur voor elke virusscanner betalen, dus ook voor deze!
Maar je kan hem even testen, is het niks, prullenbak!
En je MP3's gewoon met Verkenner naar de map op je SD-kaartje kopiëren zoals EnsconcE al zei.
SD Kaart: Map: Sounds\Digital dan moet het goedkomen en niet in je telefoongeheugen zetten natuurlijk!
Voor veel muziek...
Met kabel duurt het toch nog vrij lang vind ik tenminste... maar met een SD-kaartlezertje is het zo gepiept.
En gebruik meteen een ECHTE muziekspeler i.p.v van dat flutding wat standaard aanwezig is.
LGC JukeBox, is uitgebreid en goed en werkt toch lekker makkelijk!
Verwijderd
Verwijder gewoon de BT-verbinding op je PC en laat hem even opnieuw verbinding maken/zoeken:Verstekbakker schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:12:
[...]
De adapter wordt gewoon herkend door W2k Pro SP4. Een BT Headset ofzo doet het er wel gewoon op. Maar goed, ik heb er nog niet genoeg meer gerammeld denk ik. Ik ben het ding een beetje moe, alleen jammer dat ik BTRemote dan niet kan testen.
Probeer het even van N80 -> PC of van PC -> N80
Wel even opletten, want sommige BT-adpaters hebben tijdens het pairen een heel kort bereik van ca. 1 meter of zelfs korter (soort beveiliging!) dus de N80 even in de buurt v/d PC houden.
Kijk anders ook eens op het Nokia Support Discussions, misschien is daar iemand die je verder kan helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 12:38 ]
Weet iemand eigenlijk een goede manier om RSS feeds van gmail uit te lezen?
RSS Feed: https://mail.google.com/mail/feed/atom/
Zou die graag dmv een simpele weergave willen uitlezen op m'n telefoon.. Heb wel een aantal progjes getest maar de meeste waren niet instaat om ze te lezen.
Vaak komt dit door https (nou werkt het via http ook, maar https vind ik wat veiliger) of door de HTTP-authentication...
NewsCopier en Opera Mobile kunnen het geloof ik, maar geven het niet fijn weer of maar een gedeelte (bijv. alleen maar de titel)....
Zou die graag dmv een simpele weergave willen uitlezen op m'n telefoon.. Heb wel een aantal progjes getest maar de meeste waren niet instaat om ze te lezen.
Vaak komt dit door https (nou werkt het via http ook, maar https vind ik wat veiliger) of door de HTTP-authentication...
NewsCopier en Opera Mobile kunnen het geloof ik, maar geven het niet fijn weer of maar een gedeelte (bijv. alleen maar de titel)....
[ Voor 38% gewijzigd door Mr_Q op 29-06-2007 23:44 ]
Verwijderd
Heb je Resco News al geprobeerd?Mr_Q schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:42:
Weet iemand eigenlijk een goede manier om RSS feeds van gmail uit te lezen?
goedendag,
sinds het updaten naar firmware 5.xxxx ( of sinds die tijd valt het me pas op ) heb ik steeds meer last van het niet kunnen installeren van unsigned applicaties. Is dat jullie ook al opgevallen ? Is het echt de bedoeling om per programmatje te gaan signen ? Ik vind het namelijk een rothandeling die je moet maken om even snel een programmatje erop te zetten. ( ik draai osx en heb wel windows in een parallels sessie maar die moet ik dan ook elke keer opstarten en bestanden kopieren etc )
bijvoorbeeld rotateme leek me leuk om te proberen maar niet echt veel behoefte om voor elke probeersel dat te gaan doen.
Ik heb bij instellingen het online controleren uit staan.
erik
sinds het updaten naar firmware 5.xxxx ( of sinds die tijd valt het me pas op ) heb ik steeds meer last van het niet kunnen installeren van unsigned applicaties. Is dat jullie ook al opgevallen ? Is het echt de bedoeling om per programmatje te gaan signen ? Ik vind het namelijk een rothandeling die je moet maken om even snel een programmatje erop te zetten. ( ik draai osx en heb wel windows in een parallels sessie maar die moet ik dan ook elke keer opstarten en bestanden kopieren etc )
bijvoorbeeld rotateme leek me leuk om te proberen maar niet echt veel behoefte om voor elke probeersel dat te gaan doen.
erik
Verwijderd
Heeft gelukkig helemaal niks met de nieuwe firmware te makenerikafoort schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:05:
goedendag,
erik
Unsigned applicatie's of het nu probeerseltjes zijn of niet moeten helaas altijd gesigned worden.
Het is erg vervelend, maar goed zo werkt dat nu eenmaal bij Symbian!
Het is helaas niet anders
heel erg jammer inderdaadVerwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Heeft gelukkig helemaal niks met de nieuwe firmware te maken![]()
Unsigned applicatie's of het nu probeerseltjes zijn of niet moeten helaas altijd gesigned worden.
Het is erg vervelend, maar goed zo werkt dat nu eenmaal bij Symbian!
Het is helaas niet anders
Ik heb sinds gisteren een N80. Bij proximus kan je je belwaarde opvragen door #121#. Dit heeft bij al mij GSM's gewerkt maar nu niet meer!? als ik het intoets komt er te staan "verzoek wordt verwerkt" en dan gebeurt er niks meer (normaal komt er dan te staan "u resterende belwaarde is..."). Ik heb al naar proximus gebeld en die zeggen dat het aan de instellingen van de GSM ligt (met mijn andere GSM lukt het wel). Ik heb al wat liggen bladeren en instellingen veranderen maar krijg het niet opgelost. Het vreemde is dat als ik herlaad via mijn GSM (#124*15#) mijn kaart wel wordt herladen, het is eigenlijk enkel de teks die niet wordt weergegeven. (weerga infodienst dtaat aan)
Nog een 2de vraagje, als ik een software update wil doen kan ik de hele procedure volgen en krijg ik dan de melding dat hij geen telefoontoestel vind? (pc suite werkt wel gewoon met de datakabel. Zou het kunnen dat het toezstel CID-lockt is (zoals bij een PDA)
Nog een 2de vraagje, als ik een software update wil doen kan ik de hele procedure volgen en krijg ik dan de melding dat hij geen telefoontoestel vind? (pc suite werkt wel gewoon met de datakabel. Zou het kunnen dat het toezstel CID-lockt is (zoals bij een PDA)
Welke software versie heb je nu? Kun je o.a. zien bij Connectiviteit - App.Beh...
Versie 4.0707.0 had hier inderdaad last van, athans, dat las ik. Verder heb ik weinig ervaring met gelockte toestellen. Het lijkt me dat hij de telefoon wel gewoon zou moeten vinden via NSU. Het kan natuurlijk zijn dat hij zegt dat er geen firmware update is: branded telefoons hebben een andere productcode en daar geeft Nokia minder snel updates voor vrij.
Versie 4.0707.0 had hier inderdaad last van, athans, dat las ik. Verder heb ik weinig ervaring met gelockte toestellen. Het lijkt me dat hij de telefoon wel gewoon zou moeten vinden via NSU. Het kan natuurlijk zijn dat hij zegt dat er geen firmware update is: branded telefoons hebben een andere productcode en daar geeft Nokia minder snel updates voor vrij.
[ Voor 98% gewijzigd door Mr_Q op 01-07-2007 18:06 ]
ik heb inderdaad die 4.0707.0 , ik ga nog eens een poging wagen, misschien omdat pc suite ook open stond...Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:01:
Welke software versie heb je nu? Kun je o.a. zien bij Connectiviteit - App.Beh...
Anders even alle software verwijderen, de nokia pc suite cleaner draaien van nokia zelf, en vervolgens de NSU. misschien helpt het..chundo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:05:
[...]
ik heb inderdaad die 4.0707.0 , ik ga nog eens een poging wagen, misschien omdat pc suite ook open stond...
Overigens zit ik zelf met het volgende, het 'veel besproken' onderwerp, de batterij is < 1 dag leeg. Als ik er zo'n kleine 20 minuten op een dag wat op internet (gprs, geen wlan) dan moet ik blij zijn dat ik het eind van dag haal. Mijn neefje echter, kan er ook gewoon aantal keer op een dag 'mee spelen' en hij heeft maar 1 indicatiepuntje verlies op een hele dag. Hij kan er dan ook zo'n 3-4 dagen mee doen, met regelmatig internet via wlan.
Ik heb mijn netwerk op GSM-only gehad (ipv dual band) en het zendvermogen van de WLAN terug gebracht naar 4mW. Verder zoekt hij niet automatisch naar wlan-netwerken en bluetooth staat ook uit.
Nou vroeg ik me dus af of jullie dat ook hadden, en hoelang jullie er ongeveer mee kunnen doen.
En zijn er mensen die hem voor deze korte batterij-duur al terug gestuurd hebben? En zoja, was het verbeterd na terugkomst?
Ik heb op mijn laptop een zuiver geinstaleerde XP, daar enkel de NSU opgezet en ik blijf met het probleem zitten dat hij de telefoon niet vind, de tip van mindcrash helpt ook niet bij mij want er heeft zelfs nooit een pc suit opgestaan...Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:07:
[...]
Anders even alle software verwijderen, de nokia pc suite cleaner draaien van nokia zelf, en vervolgens de NSU. misschien helpt het..
hoe verander je in vredesnaam et zendvermogen van de n80...Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:07:
[...]
Anders even alle software verwijderen, de nokia pc suite cleaner draaien van nokia zelf, en vervolgens de NSU. misschien helpt het..
Overigens zit ik zelf met het volgende, het 'veel besproken' onderwerp, de batterij is < 1 dag leeg. Als ik er zo'n kleine 20 minuten op een dag wat op internet (gprs, geen wlan) dan moet ik blij zijn dat ik het eind van dag haal. Mijn neefje echter, kan er ook gewoon aantal keer op een dag 'mee spelen' en hij heeft maar 1 indicatiepuntje verlies op een hele dag. Hij kan er dan ook zo'n 3-4 dagen mee doen, met regelmatig internet via wlan.
Ik heb mijn netwerk op GSM-only gehad (ipv dual band) en het zendvermogen van de WLAN terug gebracht naar 4mW. Verder zoekt hij niet automatisch naar wlan-netwerken en bluetooth staat ook uit.
Nou vroeg ik me dus af of jullie dat ook hadden, en hoelang jullie er ongeveer mee kunnen doen.
En zijn er mensen die hem voor deze korte batterij-duur al terug gestuurd hebben? En zoja, was het verbeterd na terugkomst?
en probeer eens van accu te wisselen met je broertje, mijn 2e accu (ongeveer 3 maanden oud) gaat zo een halve dag langer mee dan mn originele (nu zo een jaar oud)
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang je hem al hebt, maar na een paar keer volledig opladen/ontladen gaat hij een heel stuk langer mee.Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:07:
[...]
Bij mij werkt hij net zo goed als van je neefje, via WiFi & GPRS
Ik verbreek wel de WiFi verbinding meteen na een Internet-sessie. (Rode knop even blijven indrukken) en heb geen idiote screensavers draaien.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 06:57 ]
Verwijderd
En welke productcode heb je dan ?chundo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:05:
[...]
ik heb inderdaad die 4.0707.0 , ik ga nog eens een poging wagen, misschien omdat pc suite ook open stond...
productcode? van NSU v1.3.84en
[ Voor 44% gewijzigd door chundo op 01-07-2007 20:12 ]
@Moning2:
Even kijken bij Instrumenten - Instellingen - Verbinding - Wireless LAN - Opties - Geavan. instellingen - Automat. configuratie: uitgeschakeld en dan Energieniveau Transmissie kun je op 100 mW / 10 mW en 4 mW zetten.
Het is m'n neefje, niet m'n broertje. Kan inderdaad wel eens wisselen met zijn accu maar ik heb ookal een 1000 mA accu gekocht en daar zit tot nu toe nog geen verschil in.
@JBNL1000:
Ik heb'm denk ik nu een maand echt in gebruik en dus zoals hierboven te lezen al een 1000 mA batterij aangeschaft: deze heb ik nu pas 1x goed opgeladen.
Van het verbreken van de verbinding wist ik ja.. Rode knop inhouden. Ik ga inderdaad even uitzoeken of het aan de batterij ligt, of aan m'n telefoon, en de batterij van mijn neefje proberen is inderdaad geen slecht idee.
Overigens: Wat voor geheugenkaart gebruiken jullie? Ik had er direct een 2GB bijgekocht maar het schijnt nogal veel te schelen per merk en stroomverbruik ervan. Heb nu om ook maar even te testen de originele Nokia 256MB erin gedaan ipv mijn SanDisk.
@chundo, Productcode staat aan de binnenkant van je telefoon, achter je batterij.
Even kijken bij Instrumenten - Instellingen - Verbinding - Wireless LAN - Opties - Geavan. instellingen - Automat. configuratie: uitgeschakeld en dan Energieniveau Transmissie kun je op 100 mW / 10 mW en 4 mW zetten.
Het is m'n neefje, niet m'n broertje. Kan inderdaad wel eens wisselen met zijn accu maar ik heb ookal een 1000 mA accu gekocht en daar zit tot nu toe nog geen verschil in.
@JBNL1000:
Ik heb'm denk ik nu een maand echt in gebruik en dus zoals hierboven te lezen al een 1000 mA batterij aangeschaft: deze heb ik nu pas 1x goed opgeladen.
Van het verbreken van de verbinding wist ik ja.. Rode knop inhouden. Ik ga inderdaad even uitzoeken of het aan de batterij ligt, of aan m'n telefoon, en de batterij van mijn neefje proberen is inderdaad geen slecht idee.
Overigens: Wat voor geheugenkaart gebruiken jullie? Ik had er direct een 2GB bijgekocht maar het schijnt nogal veel te schelen per merk en stroomverbruik ervan. Heb nu om ook maar even te testen de originele Nokia 256MB erin gedaan ipv mijn SanDisk.
@chundo, Productcode staat aan de binnenkant van je telefoon, achter je batterij.
Verwijderd
Klopt inderdaad...Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:23:
@Moning2:
Ik heb een 2GB Kingston (low budget dingetje iets van 14 eurie's of zo!).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 07:09 ]
kijk eens of je in toepassingsbeheer het programma mmsync hebt staan. verwijder deze dan als het goed is heb je dan weer connectie met je pc. heb dit zelf ook gehad en lang naar gezocht.chundo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:00:
[...]
Ik heb op mijn laptop een zuiver geinstaleerde XP, daar enkel de NSU opgezet en ik blijf met het probleem zitten dat hij de telefoon niet vind, de tip van mindcrash helpt ook niet bij mij want er heeft zelfs nooit een pc suit opgestaan...
waar ik em ook op instel, bij verbindingbeheer staat ie altijd op 1 mW, enne 100 mW is wel koleresveel of is dat weer een andere aanduiding..Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:23:
@Moning2:
en een 1000mA accu is niet per se beter dan de originele van 700 mA (ofzoiets), volgens wij was de originele foto het beste van alle accu's die je kan krijgen voor de N80
Dat sports tracker is wel hendig geinige software. Alleen is het niet makkelijk te gebruiken. Hoe laat ik hem automatisch aangeven dat ik een lap heb gehad? Als je zeg maar een circuit hebt vastgelegd, dat hij automatisch ziet wat je rondetijden zijn enzo. Leuk om jezelf uit te dagen met sprintjes. Al dan niet met voertuig.
Ik kan helaas niet updaten naar versie 5. Als ik de update start krijg ik een fout:
"Update startup failed: Internal module error".
Ik heb nu een N80 (RM-92) met firmware 4.0707.0.7
Die versie heb ik er een tijdje geleden zelf opgezet. Dus geen idee wat ik nu fout doe
[b]Update[/b]: heb op het Nokia forum gelezen dat MSXML 4.0 geinstalleerd moet zijn. Helaas is die niet beschikbaar op Vista.
Iemand een suggestie?
Na een herinstallatie van NSU wordt de update wel uitgevoerd.
"Update startup failed: Internal module error".
Ik heb nu een N80 (RM-92) met firmware 4.0707.0.7
Die versie heb ik er een tijdje geleden zelf opgezet. Dus geen idee wat ik nu fout doe
[b]Update[/b]: heb op het Nokia forum gelezen dat MSXML 4.0 geinstalleerd moet zijn. Helaas is die niet beschikbaar op Vista.
Iemand een suggestie?
Na een herinstallatie van NSU wordt de update wel uitgevoerd.
[ Voor 27% gewijzigd door pvtonger op 02-07-2007 17:09 ]
De kwaliteit van de originele is misschien wel beter, maar de capaciteit van een batterij zegt wel degelijk iets over de duur van de standby tijd...Moning2 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:00:
[...]
waar ik em ook op instel, bij verbindingbeheer staat ie altijd op 1 mW, enne 100 mW is wel koleresveel of is dat weer een andere aanduiding..![]()
en een 1000mA accu is niet per se beter dan de originele van 700 mA (ofzoiets), volgens wij was de originele foto het beste van alle accu's die je kan krijgen voor de N80
Die 1000mA ziet er echt bagger uit en helemaal niet netjes afgewerkt: niet vlak, losse boven en onderkant.
Maar, sinds vanmorgen heb ik de Nokia mini-sd erin en deze 1000mA accu. En nog steeds alle 7 indicatiepuntjes! Nou kan dat wel eens bedrog zijn en dattie ineens naar 1-2 indicatiepuntjes schiet.. Maar ik heb er _nog_ goede hoop in
@pvtonger: mooi dat het gelukt is!
EDiT: Even wat verduidelijkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 02-07-2007 18:06 ]
zie de nokia accu als V-Power van Shell (Mr_Q schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:46:
[...]
De kwaliteit van de originele is misschien wel beter, maar de capaciteit van een batterij zegt wel degelijk iets over de duur van de standby tijd...
Die 1000mA ziet er echt bagger uit en helemaal niet netjes afgewerkt: niet vlak, losse boven en onderkant.
Maar, sinds vanmorgen heb ik de Nokia mini-sd erin en deze 1000mA accu. En nog steeds alle 7 indicatiepuntjes! Nou kan dat wel eens bedrog zijn en dattie ineens naar 1-2 indicatiepuntjes schiet.. Maar ik heb er _nog_ goede hoop in![]()
@pvtonger: mooi dat het gelukt is!![]()
EDiT: Even wat verduidelijkt.

Ja wat jij wilMoning2 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:00:
[...]
zie de nokia accu als V-Power van Shell (), je doet er minder van in maar je krijgt er meer voor
Overigens houd mijn telefoon het VEEL langer vol nu, met die Nokia-geheugenkaart.. Maar, still testing
heb ook eens gehoord dat een geheugenkaart met een hogere capaciteit ook wat meer slurptMr_Q schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:19:
[...]
Ja wat jij wilik zal het wel is testen door telefoon aantal dagen niet te gebruiken @ vakantie, met nieuwe batterij, en die van nokia
![]()
Overigens houd mijn telefoon het VEEL langer vol nu, met die Nokia-geheugenkaart.. Maar, still testing
Verwijderd
http://kevinhenrikson.com...for-symbian-nokia-phones/
Gevonden.
Gevonden.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 13:04 ]
Ja en nee, technisch gezien zou dit weinig uit moeten maken: zelfde voltage en transfer rates zijn niet sneller. Toch kan mijn neefje en een vriend van me met een 2GB kaartje 3/4 dagen doen.. Maar beide hebben geen SanDisk (1 van hen heeft Transcend).Moning2 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:47:
[...]
heb ook eens gehoord dat een geheugenkaart met een hogere capaciteit ook wat meer slurpt
Ga binnenkort mijn 1GB mini-sd proberen van kingston, kijken wat voor effect dat heeft.
dit 'probleem' was toch al opgelost sinds de 2e uitgebrachte firmware ofniet ? tenminste als je probleem was dat ie steeds om een certificaat zat te zeuren bij jou bij het verbinden met je mailbox
Verwijderd
Ik heb de nieuwste firmware maar gewoon zeuren om certificaat hoor.Moning2 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:17:
[...]
dit 'probleem' was toch al opgelost sinds de 2e uitgebrachte firmware ofniet ? tenminste als je probleem was dat ie steeds om een certificaat zat te zeuren bij jou bij het verbinden met je mailbox
Misschien heb jij het over de IE versie, ik heb de gewone N80 namelijk.
Hoe haal jij je mail op dan? Via de browser neem ik aan?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:21:
[...]
Ik heb de nieuwste firmware maar gewoon zeuren om certificaat hoor.
Ik heb dan Google Apps for your domain (=gmail maar dan met eigen domein) en het ophalen van e-mail gaat zonder problemen via standaard e-mail functie in symbian.
Change log welke ik op internet vond (geen idee of die van Nokia vandaan komt)
Nokia N80 - FW 5.0719.0.2 |
Messaging |
* Correction for SMS receiving problems |
* Correction for received SMS timestamps |
* General stability improvements for Messaging application |
* Fix for Freemail email download |
WLAN |
* Correction for using WLAN wizard from Active Standby in encrypted networks. WLAN wizard help localisation corrections. |
* Correction for VoIP call when in edge of WLAN coverage |
Diverses |
* Correction for USSD commands |
* Fix for voice activated dialling and contact name playback |
* Fixes for forwarding DRM protected content |
* Fix for Multimedia key customization |
firmware op de N80 en N80IE is nu hetzelfde dus dat maakt niet uit, ik had hetzelfde certificaat gezeur met mijn eerste firmware (ook een gewone N80) maar na de eerste update was die melding er niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:21:
[...]
Ik heb de nieuwste firmware maar gewoon zeuren om certificaat hoor.
Windows Live Messenger v1.0 voor S60v3, NEDERLANDS!
Nokia Contacts Service
http://www.mind-storm.nl/files/messenger_s60v3/dep.sisx
Windows Live Messenger
http://www.mind-storm.nl/...3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS
Eerst de Nokia Contacts Manager instelleren daarna WLM.
Functies:
- Windows Live Mail support (komt bij Berichten erbij als inbox)
- Haalt schermafbeeldingen op.
- Ondersteund persoonlijke tekst
- Syncroniseerd lokale contactlijst met die op de server (minder traffic als volledig binnenhalen)
- Officiële MSN emoticons
- Veel meer....
Zelf getest op N80! (op Live Mail na, ik heb namelijk geen live of hotmail account!)
Bugs die ik heb opgemerkt:
- Geen geluid
- Jou getypte tekst gaat weg zodra contactpersoon iets zegt (erg irritant)
Eenmalig moet je akkoord gaan met de voorwaarden, daarna werkt het simpel en handig!
Volgensmij nog niet te downloaden via de officiële site!
[EDiT]
Dit ook in het S60v3 topic gepost!
Host is mijn eigen domein. Misschien dat ik van host change als ik hier teveel traffic op krijg.
Versie nummer aangepast! Deze is van Microsoft zelf volgensmij.
Nokia Contacts Service
Windows Live Messenger
Functies:
- Syncroniseerd lokale contactlijst met die op de server (minder traffic als volledig binnenhalen)
- Veel meer....
Zelf getest op N80! (op Live Mail na, ik heb namelijk geen live of hotmail account!)
- Geen geluid
Eenmalig moet je akkoord gaan met de voorwaarden, daarna werkt het simpel en handig!
[EDiT]
Host is mijn eigen domein. Misschien dat ik van host change als ik hier teveel traffic op krijg.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Q op 03-07-2007 22:09 ]
hij werkt hier ook, alleen heb ik even een zeer nare bug ontdekt.... elke keer als ik mij aanmeld moet ie weer mijn contactenlijst binnenhalen wat zo 10 minuten duurt... ik heb beide programmas in die volgorde geinstalleerd dus ik weet niet wat et is...Mr_Q schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:43:
Windows Live Messenger v1.0 voor S60v3, NEDERLANDS!
Nokia Contacts Service
Windows Live Messenger
Functies:
- Veel meer....
- Geen geluid
[EDiT]
Email werkt hier goed alleen ik kan bijlagen niet ophalen, steeds een foutmelding en dat ik opnieuw moet synchroniseren wat ik al 10 keer heb gedaan..
[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 04-07-2007 13:14 ]
Vreemd, Dat van die contactpersonenen heb ik (nog) geen last gehad... En mail, ja dat kan ik verder niet checken omdat ik mijn eigen domein als passport heb. Overigens duurde het bij de eerste keer via GPRS ook maar een kleine minuut om mijn lijst te syncroniseren.Moning2 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:56:
[...]
hij werkt hier ook, alleen heb ik even een zeer nare bug ontdekt.... elke keer als ik mij aanmeld moet ie weer mijn contactenlijst binnenhalen wat zo 10 minuten duurt... ik heb beide programmas in die volgorde geinstalleerd dus ik weet niet wat et is..
Email werkt hier goed alleen ik kan bijlagen niet ophalen, steeds een foutmelding en dat ik opnieuw moet synchroniseren wat ik al 10 keer heb gedaan..
Doen mijn beschreven bugs zich ook bij jou voor?
- Je eigen getypte bericht verdwijnt zodra je contactpersoon een bericht stuurd.
- Geen geluid.
Wat ik ook een leuke feature vind: het MSN-icoontje rechtsboven als je bijv. in Standby zit. Vergelijkbaar met de melding die Agile Messenger geeft als deze niet open staat.
Verwacht wel dat deze problemen in volgende versies opgelost worden / zijn.
Verwijderd
NStarter
Een super handig progje, kan je zelf je progjes toekennen aan bepaalde sneltoetsen (Pen + ... enz.).
Het is wel een Unsigned, dus deze moet je zelf signen.
Enne bewaar je *.key & *.cer bestandjes
Zie hier:
NStarter
Een super handig progje, kan je zelf je progjes toekennen aan bepaalde sneltoetsen (Pen + ... enz.).
Zie hier:
NStarter
Deze functionaliteit wordt tegenwoordig ook vertegenwoordigd in Best Taskman alleen is deze niet gratis. Het voordeel is wel dat je meer functionaliteit hebt en niet hoeft te signen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:30:
NStarter
Zie hier:
NStarter
Mijn productcode is 0529379 type RM 92Mr_Q schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:23:
en nu het rare, mijn nokia N91 kan ik wel updaten?!
http://www.getjar.com/pro...aIMInstantMessengerforMSN
Deze is overigens handig en gratis. Agile is volgens mij niet zo makkelijk qua gratisheid, deze is het beste (in mijn optiek) alternatief.
Edit: Mh, hij is blijkbaar niet gratis, maar trial. Dan heb ik hem vast zelf gratis erop gezet ofzo
.
Edit2: Musthave, http://www.getjar.com/products/48/MyGirls
Deze is overigens handig en gratis. Agile is volgens mij niet zo makkelijk qua gratisheid, deze is het beste (in mijn optiek) alternatief.
Edit: Mh, hij is blijkbaar niet gratis, maar trial. Dan heb ik hem vast zelf gratis erop gezet ofzo

Edit2: Musthave, http://www.getjar.com/products/48/MyGirls
[ Voor 28% gewijzigd door Verstekbakker op 05-07-2007 02:41 ]
Eerlijk gezegd vind ik die UltraIM totaal niet fijn.
Zelf vind ik (danwel niet gratis
):
- IM+ All-in-One Messenger het fijnste, alleen update die de namen van de msn-lijst niet goed.
- Agile Messenger, alleen is de weergave per regel niet ideaal.
- Windows Live Messenger die ik zelf aantal posts hierboven heb gepost, alleen jammer dat hij niet (kan) vibreren en dat de genoemde bugs aanwezig zijn
@chundo, dat is inderdaad wat vreemd, heb je al een HARD-RESET geprobeerd (natuurlijk eerste even een backup maken op je geheugenkaart! / syncen via PC suite)? Wellicht dat jou telefoon softwarematig een beetje de kluts kwijt is... (zou ik wel snel vinden, maar het zou zomaar kunnen).
Je kunt ook kijken of je hem misschien Over-The-Air kunt upgraden via - Connectiviteit - App Beheer.
Succes!
Zelf vind ik (danwel niet gratis
- IM+ All-in-One Messenger het fijnste, alleen update die de namen van de msn-lijst niet goed.
- Agile Messenger, alleen is de weergave per regel niet ideaal.
- Windows Live Messenger die ik zelf aantal posts hierboven heb gepost, alleen jammer dat hij niet (kan) vibreren en dat de genoemde bugs aanwezig zijn
@chundo, dat is inderdaad wat vreemd, heb je al een HARD-RESET geprobeerd (natuurlijk eerste even een backup maken op je geheugenkaart! / syncen via PC suite)? Wellicht dat jou telefoon softwarematig een beetje de kluts kwijt is... (zou ik wel snel vinden, maar het zou zomaar kunnen).
Je kunt ook kijken of je hem misschien Over-The-Air kunt upgraden via - Connectiviteit - App Beheer.
Succes!
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Q op 05-07-2007 10:58 ]
spannend ik ben nu aan't updaten van 4.xxx.38 naar v5.
dit aangezien mijn galerij problemen gaf tijdens openen (bleef Hangen)
ben benieuwd naar de + punten (als die er zijn)
to be continued...
dit aangezien mijn galerij problemen gaf tijdens openen (bleef Hangen)
ben benieuwd naar de + punten (als die er zijn)
to be continued...
Ok dan de + punten: naar mijn idee sneller sowiewo de galerij en kan ook verder inzoomen van foto's zonder dat ie gaat zeuren, ander lettertype (smaller) standaard browser werkt beter (type dit nu daarmee)
Wat is er anders dan?Mr_Q schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:52:
Eerlijk gezegd vind ik die UltraIM totaal niet fijn.
Zelf vind ik (danwel niet gratis):
Ja, die ziet er iets beter uit en met die tabs is hij fijner. Maar daarvoor moet ik betalen en onbetaald werkte hij niet goed bij mij.- Agile Messenger, alleen is de weergave per regel niet ideaal.
Die is toch van Microsoft zelf? Ik heb geen live account en die ben ik ook nog niet van plan te nemen, dus het zal wel niet goed werken.- Windows Live Messenger die ik zelf aantal posts hierboven heb gepost, alleen jammer dat hij niet (kan) vibreren en dat de genoemde bugs aanwezig zijn
Verwijderd
Ik heb een aantal vragen.
- Is het echt de moeite en het risico waard om mijn N80 te updaten naar een N80IE?
- Kunnen jullie met Hi/KPN je mail ophalen, want dat lukt bij mij dus niet. Ik krijg constant time-outs op zowel Xs4all mail als GMail. Gaat dus via popservers. Blokkeert KPN/Hi popservers ofzo?
- Is het echt de moeite en het risico waard om mijn N80 te updaten naar een N80IE?
- Kunnen jullie met Hi/KPN je mail ophalen, want dat lukt bij mij dus niet. Ik krijg constant time-outs op zowel Xs4all mail als GMail. Gaat dus via popservers. Blokkeert KPN/Hi popservers ofzo?
Ik heb hem 2de hand gekocht en denk dat hij daarvoor simlockt was. Volgens mij is hij ook niet echt legaal van simlock afgehaald, maar zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?Mr_Q schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:52:
Succes!
Als hij simlockt was en ik laat hem updaten op een sevice point, ga ik dan problemen krijgen ivm met "illegaal" unlocken ofzo?
Dan moet je de verbinding 'KPN WEB' gebruiken in plaats van 'KPN WAP' of die andere die standaard gedefinieerd stond (hoewel ik het van deze namen ook niet meer zeker weet of ze nou standaard waren of dat ik ze verzonnen heb). Met de WAP- of 'standaard'? verbinding kan je alleen maar HTTP (poort 80) gebruiken namelijk. De verbinding met als toegangspunt 'internet' is degene die je moet hebben, eventueel moet je die zelf nog even definieren.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:11:
Ik heb een aantal vragen.
Ik twijfel een erg tussen de N73 en de N80.
Voordelen van de N73 zijn: betere camera, groter scherm, dunner en minder breed, betere accu.
Voordelen van de N80 zijn: beter scherm(meer pixels), kleiner, wifi.
Nu hoorde ik dat er best veel problemen zijn met het slider mechanisme van de N80, klopt dit? En zijn er mensen die ook tussen deze 2 toestellen twijfelden en toch voor de N80/N73 zijn gegaan? Want dan wil ik graag weten wat doorslaggevend was.
Werkt het wifi trouwens goed? geen wegvallende verbindingen oid? Zijn er verder nog problemen dat ik moet weten voordat ik voor de N80 kies?
Edit: de N73 is wel wat duurder (tussen de 20-40 euro)
Voordelen van de N73 zijn: betere camera, groter scherm, dunner en minder breed, betere accu.
Nu hoorde ik dat er best veel problemen zijn met het slider mechanisme van de N80, klopt dit? En zijn er mensen die ook tussen deze 2 toestellen twijfelden en toch voor de N80/N73 zijn gegaan? Want dan wil ik graag weten wat doorslaggevend was.
Werkt het wifi trouwens goed? geen wegvallende verbindingen oid? Zijn er verder nog problemen dat ik moet weten voordat ik voor de N80 kies?
[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-07-2007 20:52 ]
Verwijderd
Ik ben voor de N80 gegaan omdat hij wifi heeft eerlijk gezegd. Anders had ik de N73 genomen.
Wifi werkt top, echt prima.
Wifi werkt top, echt prima.
Laat je vooral leiden door wat je verwacht van een telefoon. Wil je uitgebreide internetmogelijkheden:N80. Wil je mooie foto's: N73. De N80 maakt overigens ook mooie foto's, maar doet wel onder voor de N73. Het is echt de afweging die je zelf moet maken. Beide komen ze van Nokia dus je kan dezelfde kwaliteit verwachten. Het OS is ook hetzelfde.barzi schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:44:
Ik twijfel een erg tussen de N73 en de N80.
Resolutie en wifi waren voor mij doorslaggevend: Met zo'n resolutie kun je het grootste gedeelte van een website nog zien.. En tis wat scherper om te zien.
'Slechte' batterij vind ik meevallen: in eerste instantie was hij binnen 1 dag leeg met zo af en toe een keer internetten enzo. Nu ik de oorzaak heb gevonden en het heb opgelost (sd kaart) gaat hij 2 dagen mee met regelmatig bellen / spelen met het toestel...
Als je hem gewoon standby houd en af en toe belt moet de 3-4 dagen wel te halen zijn.. Ik weet niet of de N73 het beter doet, waarschijnlijk wel maar 3-4 dagen (nokia zegt 8 dagen in standby) vind ik nog niet bepaald slecht voor een telefoon... valt bij mij niet onder slecht..
'Slechte' batterij vind ik meevallen: in eerste instantie was hij binnen 1 dag leeg met zo af en toe een keer internetten enzo. Nu ik de oorzaak heb gevonden en het heb opgelost (sd kaart) gaat hij 2 dagen mee met regelmatig bellen / spelen met het toestel...
Als je hem gewoon standby houd en af en toe belt moet de 3-4 dagen wel te halen zijn.. Ik weet niet of de N73 het beter doet, waarschijnlijk wel maar 3-4 dagen (nokia zegt 8 dagen in standby) vind ik nog niet bepaald slecht voor een telefoon... valt bij mij niet onder slecht..
Werkt prima, alleen heeft hij geen 'hulp' zoals een Samyang, sam-young baby samsung wel heeft
Hoi!
Zie nu pas dat je op me gereageerd had:Verstekbakker schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:59:
[...]
Wat is er anders dan?
[...]
Ja, die ziet er iets beter uit en met die tabs is hij fijner. Maar daarvoor moet ik betalen en onbetaald werkte hij niet goed bij mij.
[...]
Die is toch van Microsoft zelf? Ik heb geen live account en die ben ik ook nog niet van plan te nemen, dus het zal wel niet goed werken.
IM+ haalt oude namen op, zijn niet up to date. Als je een account aan zou maken en contacten toe zou voegen via de nieuwe MSN, zullen er GEEN namen beschikbaar zijn via IM+, die gebruikt namelijk de oude manier van namen ophalen. (zodra je een keer met Windows Messenger, die bij Windows geïntegreerd zit inlogd, dan word die oude lijst geupdate en krijg je wel namen bij IM+)
Agile: Heb hem zelf niet gekocht maar m'n eigen patch.signed versie werkt prima.
Windows Live: werkt wel degelijk met niet live-accounts. Zelf heb ik dit namelijk ook niet mar alles van Microsoft gaat voortaan Live heten. Als je je kan aanmelden met andere messengers dan zal deze ook gewoon werken.
Over de slider: heb'm nu 1,5-2 maanden in gebruik en heb geen problemen met de slider. Ook heb ik m'n neefje en een vriend van me nog niet horen klagen over de slider. Zij hebben de telefoon wat langer. Erg snel gaatie dus niet stuk ofzo, en anders is het garantie (2 jaar standaard fabrieksgarantie van Nokia).
Verwijderd
Echt zwaar kak, die USB kabel+pop port is zo gaar dat ik niet eens mn software kan updaten via NSU. Als ik met mn hand heel hard op de kabel druk maakt hij nog wel contact maar NSU herkent mijn telefoon niet eens. Echt baggerkwaliteit die telefoon.
Verwijderd
Tja dan heb je waarschijnlijk pure pech... wellicht garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:18:
Echt zwaar kak, die USB kabel+pop port is zo gaar dat ik niet eens mn software kan updaten via NSU. Als ik met mn hand heel hard op de kabel druk maakt hij nog wel contact maar NSU herkent mijn telefoon niet eens. Echt baggerkwaliteit die telefoon.
Daarmee kun je een hotlist aanmaken die met één hotkey op te roepen is, maar met NStarter kun je hotkeys aanmaken onder elke toets. Ik vind het een erg fijn programma. Verder functioneert Best Taskman op dat gebied trouwens niet geweldig.EnsconcE schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:57:
[...]
Deze functionaliteit wordt tegenwoordig ook vertegenwoordigd in Best Taskman alleen is deze niet gratis. Het voordeel is wel dat je meer functionaliteit hebt en niet hoeft te signen.
Ook maar dat ik dat weet!
@ kakie
Had ik ook last van even goed schoonmaken met ontvetter Op tel en op kabel.
werkt het nog niet beetje spuug op connectors (lichtjes nat maken) ja 't klinkt smerig.
werkt het nog niet beetje spuug op connectors (lichtjes nat maken) ja 't klinkt smerig.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-agram501 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:58:
weet iemand nog een fullscreen browser die ook via wlan gaat??
Verwijderd
Dat ga ik eens even proberen ja. Vervelend is het wel.gram501 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:57:
@ kakie
Ik vind dat pop-poort systeem heel naar, veel liever miniusb.
Vooral bij headsets. Waarom kan er niet gewoon een 3,5mm jack plug in?! Die poort krijgt nogal wat te verduren als er zo'n mega connector in moet, om maar te zwijgen over wat die kabel moet doorstaan in je broekzak...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:11:
[...]
Dat ga ik eens even proberen ja. Vervelend is het wel.
Ik vind dat pop-poort systeem heel naar, veel liever miniusb.
Verwijderd
Helmaal mee eens.Verstekbakker schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 03:11:
[...]
Vooral bij headsets. Waarom kan er niet gewoon een 3,5mm jack plug in?! Die poort krijgt nogal wat te verduren als er zo'n mega connector in moet, om maar te zwijgen over wat die kabel moet doorstaan in je broekzak...
Gewoon een mini-usb (lader/connect) en een 3.5mm Jack (oordopjes) is dat nou zo moeilijk
Andere toestellen hebben dat al lang maar Nokia moet zelfs aan die rot kabeltjes geld verdienen, echte stumperds daar bij Nokia
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 08:46 ]
Verwijderd
Ik gebruik nu iSkoot om Skype te gebruiken op de N80, vervelende hiervan is dat je deze elke keer handmatig moet opstarten.
Is er manier om Skype in het "internettelefoon" prog te zetten van de N80? Dan kan de N80 volgens mij nl automatisch overschakelen zodra hij binnen het bereik van het thuisnetwerk is.
Is er manier om Skype in het "internettelefoon" prog te zetten van de N80? Dan kan de N80 volgens mij nl automatisch overschakelen zodra hij binnen het bereik van het thuisnetwerk is.
Echte multimedia toestellen(N91) heeft het al, de N95 heeft het ook gekregen. Het is de vraag of ze er op overgaan bij andere toestellen. De pop poort is geintegreerd in het hele bedrijf(lees service points en applicaties). Aan de andere kant, de N95 heeft geen pop poort dus waarom de rest van de telefoons niet? Misschien moeten ze het geld van het patent terug verdienen. Gelukkig krijg je de benodigde kabels tegenwoordig bij de telefoon, vroeger was dat nog wat anders. Dus of ze er echt aan verdienen...Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:45:
[...]
Helmaal mee eens.
Gewoon een mini-usb (lader/connect) en een 3.5mm Jack (oordopjes) is dat nou zo moeilijk![]()
Andere toestellen hebben dat al lang maar Nokia moet zelfs aan die rot kabeltjes geld verdienen, echte stumperds daar bij Nokia
Verwijderd
Inderdaad waarom de éne wel en de andere niet...EnsconcE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:51:
[...]
Echte multimedia toestellen(N91) heeft het al, de N95 heeft het ook gekregen. Het is de vraag of ze er op overgaan bij andere toestellen. De pop poort is geintegreerd in het hele bedrijf(lees service points en applicaties). Aan de andere kant, de N95 heeft geen pop poort dus waarom de rest van de telefoons niet? Misschien moeten ze het geld van het patent terug verdienen. Gelukkig krijg je de benodigde kabels tegenwoordig bij de telefoon, vroeger was dat nog wat anders. Dus of ze er echt aan verdienen...
Zoals je zegt, ze moeten het geld van één of ander patent terugverdienen, da's duiidelijk
Ook al zijn deze aansluitngen niet meer van deze tijd... geld boven alles, bij Nokia
Dus de enigste manier om dat te doen is:
1. Af en toe toch een toestel op de markt brengen die zo'n flut-connector heeft!
2. De kabels er bij stoppen en dan de prijs van je telefoontje ietsje verhogen!
3. Losse kabels verkopen tegen diote prijzen!
Het is niet anders...
Die nummer 3 idd, het is van de zotte voor wat voor prijs die kabel in de winkels ligt. Het zou voor de compabiliteit wel handig zijn om gewoon over te gaan op usb. Dat biedt ook nog eens mogelijkheden als externe harde schijf. Voor de n73 met foto's zou dat echt enorm handig geweest zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:27:
[...]
Inderdaad waarom de éne wel en de andere niet...
Zoals je zegt, ze moeten het geld van één of ander patent terugverdienen, da's duiidelijk![]()
Ook al zijn deze aansluitngen niet meer van deze tijd... geld boven alles, bij Nokia![]()
Dus de enigste manier om dat te doen is:
1. Af en toe toch een toestel op de markt brengen die zo'n flut-connector heeft!
2. De kabels er bij stoppen en dan de prijs van je telefoontje ietsje verhogen!
3. Losse kabels verkopen tegen diote prijzen!
Het is niet anders...
Verwijderd
Tja en die imitatie-kabels zijn ook niet altijd goed van kwlaiteit (ben ik nu helaas achter...)EnsconcE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:29:
[...]
Die nummer 3 idd, het is van de zotte voor wat voor prijs die kabel in de winkels ligt. Het zou voor de compabiliteit wel handig zijn om gewoon over te gaan op usb. Dat biedt ook nog eens mogelijkheden als externe harde schijf. Voor de n73 met foto's zou dat echt enorm handig geweest zijn.
En de ideale telefoon wordt [u]doelbewust[u] niet gemaakt
Techniek en kennis is genoeg aanwezig, maar de marketing wint 't toch nog steeds
Elk jaar weer een ander toestelletje met snufje X er bij, maar natuurlijk net weer dat éne snufje Y niet, zo blijf je maar kopen
Heb nu een N80 & N95, de N95 is naturlijk wel beter, maar ik had liever gezien dat ze het hoge resolutie schermpje v/d N80 in de N95 hadden gezet.
Maar dat zou wel weer in de volgende N100 of zoiets zitten...
Verwijderd
Je kan de N80 nu toch met de normale datakabel ook gewoon gebruiken als externe hddEnsconcE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:29:
[...]
Die nummer 3 idd, het is van de zotte voor wat voor prijs die kabel in de winkels ligt. Het zou voor de compabiliteit wel handig zijn om gewoon over te gaan op usb. Dat biedt ook nog eens mogelijkheden als externe harde schijf. Voor de n73 met foto's zou dat echt enorm handig geweest zijn.
Nee ik bedoel andersom, de mogelijkheid om een usb hd aan je telefoon te hangen. Nokia zegt dat er per 2010 geen desktops meer nodig zijn. Dan moeten ze er nog hard aan trekken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:11:
[...]
Je kan de N80 nu toch met de normale datakabel ook gewoon gebruiken als externe hdd
Skype heeft geen ondersteuning voor SIP, maar je zou fring kunnen gebruiken. Deze heeft ook autostart.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:17:
Ik gebruik nu iSkoot om Skype te gebruiken op de N80, vervelende hiervan is dat je deze elke keer handmatig moet opstarten.
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Ik vind die lay out van de E-series van Nokia wel handig moet ik zeggen. Dat vermeldt ook de hoeveelheid e-mails die je nieuw hebt en dergelijke.
Dat kan zeker niet met de N-series?
Waarom niet?Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:24:
Ik vind die lay out van de E-series van Nokia wel handig moet ik zeggen. Dat vermeldt ook de hoeveelheid e-mails die je nieuw hebt en dergelijke.
Die speling op dat ding he, wordt die steeds erger of ligt dat aan mij? Het lijkt wel alsof het nu veel losser zit als een maand geleden. Zelfs de trilfunctie laat horen dat er speling op die twee delen zit.
Bij mij wel ja. maar ach, ik ben dan ook totaal niet zuinig op 't ding.Verstekbakker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:49:
Die speling op dat ding he, wordt die steeds erger of ligt dat aan mij? Het lijkt wel alsof het nu veel losser zit als een maand geleden. Zelfs de trilfunctie laat horen dat er speling op die twee delen zit.
Gisteren is het bij mijn N80 gigantisch mis gegaan bij de update. Halverwege bleef de installatie hangen. De verbinding met de PC was verbroken was de melding. Baterij eruit en er weer in en opnieuw proberen werd aangeraden in het schermpje. Niet dus. Vervolgens werd mijn telefoon niet meer herkend door pc suite. De hele telefoon deed niks meer. Hij wilde ook niet meer aan. Toen maar naar het NCP in Arnhem gebracht. 2 weken gaat het duren om hem te maken. Wees dus gewaarschuwd als je zelf een update gaat doen. De kabeltjes van Nokia zijn echt brak en naar mijn mening kwalitatief eigenlijk niet geschikt om een update mee te doen.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
nooit problemen mee opzich... in het vervolg updaten en de kabel niet aanraken, gaat het allemaal goedTelfordia schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:34:
Gisteren is het bij mijn N80 gigantisch mis gegaan bij de update. Halverwege bleef de installatie hangen. De verbinding met de PC was verbroken was de melding. Baterij eruit en er weer in en opnieuw proberen werd aangeraden in het schermpje. Niet dus. Vervolgens werd mijn telefoon niet meer herkend door pc suite. De hele telefoon deed niks meer. Hij wilde ook niet meer aan. Toen maar naar het NCP in Arnhem gebracht. 2 weken gaat het duren om hem te maken. Wees dus gewaarschuwd als je zelf een update gaat doen. De kabeltjes van Nokia zijn echt brak en naar mijn mening kwalitatief eigenlijk niet geschikt om een update mee te doen.
Verwijderd
Yep hier ook, wordt steeds erger:Verstekbakker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:49:
- ingeschoven ca. 1,5mm speling;
- uitgeschoven ca. 0.5 mm speling.
En als ik hem heen en weer rammel dan trilt ook dat zielige knopje v/d cameralens.
Maar ik stoor me er niet echt aan en ben er helemaal niet zuinig op, alles slijt op den duur toch wel, lijkt me het geval met alle slider telefoontjes.
Mijn N95 heeft ook speling en daar ben ik toevallig wel zuinig op, dus dat maak ook geen hol uit.
Ik wil niet flauw zijn, maar ik moet met deze telefoon toch minimaal twee jaar doen
. Het liefst drie jaar of langer, net als mn Nokia 6600. De speling is op zich niet erg, maar wel als het daardoor op een gegeven moment kapot gaat vind ik het toch erg vervelend.
Maar goed, er is niet veel aan te doen denk ik. Helaas.
Maar goed, er is niet veel aan te doen denk ik. Helaas.