benv70t schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:24:
Waar halen jullie de nieuwe firmware vandaan?
Als ik probeer de telefoon te updaten dan geeft de Nokia site aan dat er geen nieuwere firmware voor mijn telefoon is dan de 4.0632.0.38 versie, die er al op zit.
Terwijl ik hier lees dat versie 5 er al is
Tja dat had ik ook en dit ligt aan de
productcode van je toestel
Het werkt zo:
De telefoon heeft een productcode (staat onder je accu).
De productcode wordt bepaald door o.a. regio zoals Eur1/2, taalkeuzes, eventuele provider en kleur (i.v.m evetule theme's).
Ik had mijn toestel bij GSM-Web gekocht, maar die gasten hebben hem grijs geïmporteerd (Duitse productcode), ik had natuurlijk wel gewoon de NL taal op m'n toestel.
Dus je merkt er verder dan ook niks van, tot dat je wilt updaten naar een nieuwe firmware...
Mijn toestel
had productcode: 0544277 (EUROPEES met ook o.a. de NL-taal)
Maar bij updaten gaf de Nokia Site (overigens nog steeds) aan dat de laatste versie slechts v4.0632.0.38 is! (Dat doet hij overigens al maanden, er veranderd gewoon niets)
En dat terwijl er in de tussentijd V4.0707.07 voorbij is gekomen en nu sinds v/d week de laatste V5.0719.0.2 ter download wordt aangeboden.
Dus je kan je toestel op de normale officiële manier nooit updaten... en niemand helpt je verder en/of speelt verstoppertje ook de NSP's doen mee aan dit hypocriete spelletje.
Het NSP in mijn buurt had notabene na mijn uitleg ook gewoon weer dezelfde firmware er op gezet!, omdat dit
zogenaamd! de laatste was voor mijn toestel! Ja ja droom verder sukkels...
Terwijl zij achteraf precies wisten hoe de vork in de teel zat, bewijzen genoeg!, ze denken soms echt dat iedereen achterlijk is of zo.!
Nokia's reactie hierop:
Dat met name de leverancier/provider! (en dat terwijl die van mij helemaal niet gelock was!) bepaalde gegevens moest aanleveren zodat deze in de firmware verwerkt kunnen worden zodat het in de site verwerkt kan worden.
Nou dit alles gebeurd dus duidelijk niet voor mensen met productcode 0544277.
Dus je kunt blijven balen met je antieke firmware of even de productcode (tijdelijk) veranderen, is letterlijk 2 sec. werk! En dan updaten naar v50719.0.2 desnoods zet je hem daarna weer terug naar je oude productcode.
Dus ga op zoek naar een NSP die WEL je productcode wilt veranderen zodat je zelf kan updaten en neem één van onderstaande productcode's, afhankelijk van je uitvoeringskleur:
PRODUCTCODE: 0539548 voor EURO 2 Patina Bronze Internet Edition.
PRODUCTCODE: 0539712 voor EURO 2 Pearl Black Internet Edition.
Willen ze dit niet doen (mijn NSP had er dus duidelijk geen zin in!)
Pas nadat ik aan gaf aan dat ik zelf electronica en informatica had gestudeerd, dus precies weet hoe het intern werkt, gaf hij aan dat hij van deze situatie ook op de hoogte is!
Maar meneer had er duidelijk géén zin in!, dus dan doe ik het zelf wel...
Dus google even naar een programma om je productcode te veranderen dan kan je voortaan gewoon zelf je nieuwe firmware downloaden net zo als iedere andere N80(IE) gebruiker.
Je hebt tenslotte recht op een nieuwe firmware, want er zitten klaarblijkelijk fouten in de oude want anders brengen ze tenslotte geen nieuwe uit!
Dus de manier waarop dit gebeurd is niet illegaal maar het softwareprogramma waarmee je dit kan doen staat ter discussie! (omdat je er natuurlijk nog veel meer leuke dingen mee kan doen

)
Dat is dus de reden dat ik de naam v/h programma niet noem is omdat er dan waarschijnlijk weer mensen gaan zitten janken/klagen dat dit illegaal is

, ben gelukkig géén jurist!
Dus even googlen...
Succes.