Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:07:
Ok, mn datakabel is dus kapot. Met de datakabel van mn pa werkt het prima. Kan ik deze omruilen bij een NSP of moet ik dan alles ruilen ofzo
En ik reageerde zo omdat ik al mn instellingen en vooral telefoonnummers kwijt was, ik moest weg naar schiphol en moest mensen bellen, ja dan ben ik nijdig.
@Repeat
Je bent wel een stress-kip zeg

, je kunt toch ook zelf even nadenken en lezen.
Ga dan ook niet aan je telefoon zitten kloten als je hem echt nodig hebt (jouw Schiphol verhaal)!
En goed lezen, daarom schreef ik ook:
maak een backup VANAF je telefoon!
Deze methode werkt beter dan de methode via de Nokia Suite! (staat ook ergens in dit forum).
Want als je je backup wilt terugzetten met de Nokia Suite ben je afhankelijk van je PC / van je kabel of van je bluetooth en van de Nokia Suite zelf, allemaal zwakke schakels dus
En zoals jij nu weet beginnen de problemen meestal omdat je telefoon niet wordt herkend omdat de software een rommeltje is en/of drivers niet goed worden geïnstalleerd of in jouw geval dat toevallig de kabel defect is!
Dus om voortaan nou al die problemen te voorkomen...
Maak voortaan gewoon ook een backup
VANAF je telefoon zelf! (GOED LEZEN

)
[
Geheugen] -> Reservekopie/Herstel vanaf Kaart...
De backup komt dan in een verborgen map op je SD-Kaartje
E:\Backup\backup.arc te staan.
En als je slim bent dan kopieer je deze gemaakte backup naar je PC voor het geval dat
Deze verborgen map kan je bijvoorbleed bekijken met ActiveFile, één v/d betere/gratis filemanagers van dit moment! De link heb ik al eerder ergens op dit forum gezet
, vanuit je filemanager kan je dan desnoods de backup file via bluetooth verzenden!
Maar wat ik eens in de zoveel tijd doe en wat ik bovendien verstandiger vind, omdat tenslotte ook een SD-kaartje defect kan raken:
-Zet je SD-Kaart in een kaartlezer
(omdat je dan ook alle verborgen mappen te zien krijgt
) en kopieer héél de mikmak ook nog eens naar een MAP op de hard disk van je PC, kan je veel ellende besparen
En wat je contactpersonen betreft:
Zet deze dan ook in Outlook en/of Outlook Express of desnoods in je Windows Adresboek dan kan je ze altijd als je weer verbinding hebt, eventjes snel synchroniseren!, mocht je backup toevallig ook beschadigd zijn
En wat je kabeltje betreft:
Gaan ze moeilijk doen over je kabeltje en/of moet je weken wachten, zie hier
datakabelshop
Succes.
PS:
Dit forum is natuurlijk géén persoonlijke helpdesk (lijkt er ondertussen wel op
) er wordt van je verwacht dat je zelf ook een beetje nadenkt. Al jouw persoonlijke problemen met de N80 die hier werden besproken zijn mijn inziens al eerder aan de orde geweest en dus allemaal terug te vinden in dit forum
Ik heb er toch op gereageerd omdat er misschien mensen zijn die ook als een kip zonder kop te werk (willen) gaan. Voorkomen is beter dan genezen zullen we maar zeggen