Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:23:
[...]

Ik zet mn telefoon uit. Ik druk die knoppen tegelijk in terwijl de telefoon uit is. Ik doe het een paar keer voor de zekerheid. Daarna zet ik em weer aan en er is niks veranderd :')
Toestel uit, alle knoppen ingedrukt houden en aanzetten (knoppen nog steeds ingedrukt houden) en daarna begint hij toch?

Als hij klaar is na een tijdje, vraagt hij weer om de plaatsnaam/datum/tijd enz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Toestel uit, alle knoppen ingedrukt houden en aanzetten (knoppen nog steeds ingedrukt houden) en daarna begint hij toch?
Op die manier. Ik zette het toestel aan toen ik de knoppen had losgelaten. Zal het eens proberen (als het fysiek mogelijk is) :P

gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:25:
[...]

Op die manier. Ik zette het toestel aan toen ik de knoppen had losgelaten. Zal het eens proberen (als het fysiek mogelijk is) :P

gelukt!
Je je blijft wel lenig met een Nokia ;)

Overigens na de full-reset gaat hij natuurlijk weer bepaalde software vanuit je ROM installeren naar je telefoongeheugen, dus na het opnieuw opstarten even een tijdje niks doen, ze worden dan vanzelf weer netjes geïnstalleerd.
Dus even geduld na je handeling...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik de optie idd ook. Even de backup terugzetten nu :)
Mooi is dit, na de reset herkent mn pc de telefoon niet meer, zeg maar dag met het terugzetten van de backup dus :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:28:
Nu heb ik de optie idd ook. Even de backup terugzetten nu :)
Mooi is dit, na de reset herkent mn pc de telefoon niet meer, zeg maar dag met het terugzetten van de backup dus :/
Ben je niet te snel geweest, m.a.w. heb je alle progjes netjes laten installeren, zie hierboven!

En/of heb je dezelfde bluetooth naam opgegeven ;), backup zet deze soms niet terug ;)

Anders even de Nokia Suite nalopen en/of opnieuw installeren (gewoon erover heen) wel meteen de nieuwste versie gebruiken v6.84.10.3!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:33:
[...]

Ben je niet te snel geweest, m.a.w. heb je alle progjes netjes laten installeren, zie hierboven!
Anders even opnieuw doen ;)
Hij gaat niks installeren, hij roept alleen dat er een niet vertrouwde toepassing is gevonden op de sd kaart (wat gewoon software als windows live is etc)

Ik zal het eens proberen zonder sd kaart erin.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Hij gaat niks installeren, hij roept alleen dat er een niet vertrouwde toepassing is gevonden op de sd kaart (wat gewoon software als windows live is etc)
Haal je kaartje er dan uit ;) en doe het opnieuw, als hij klaar is met alles...dan pas kaartje er in doen en backup terugzetten (eventuele meldingen negeren... want die toepassingen staan nog steeds op je SD kaartje natuurlijk!) Na een een backup wel even je telefoon opnieuw opstarten.

Ik moet zo gaan werken.. misschien dat een ander op dit forum je hier verder wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang moet ik wachten, want dat ding start gewoon op en doet verder niks bijzonders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:47:
Hoe lang moet ik wachten, want dat ding start gewoon op en doet verder niks bijzonders?
Alleen na een full-reset minuutje of zo... (het standby-scherm)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoals alles er normaal uitziet (alleen dan zonder skin ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal die nieuwste firmware er eens proberen op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:51:
Ja, zoals alles er normaal uitziet (alleen dan zonder skin ed)
Gewoon weer een full-reset geven en even wachten... (minuutje of zo je ziet het vanzelf dat hij even snel wat installeerd...)

Iemand hier die Repaet even verder kan/wil helpen ???

Ik moet nu werken en ben nu weg, ben er morgenavond weer (als alles goed is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:53:
Ik zal die nieuwste firmware er eens proberen op te zetten :)
Dacht dat je al v5.xxx had ?, maar goed maakt niet uit... zorg dat je in iedergeval de laatste firmware v5.xxx hebt en meteen de nieuwe Nokia Suite v6.84.

Ik ben weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ik dacht dat je zei dat er een nieuwe firmware was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:23:
[...]

Ik zet mn telefoon uit. Ik druk die knoppen tegelijk in terwijl de telefoon uit is. Ik doe het een paar keer voor de zekerheid. Daarna zet ik em weer aan en er is niks veranderd :')
Welke codes kan ik allemaal gebruiken voor mijn N80?
Ik zete ze even in een overzicht voor je met de betekenis er van:
• *#7370# geeft een harde reset
• *#0000# geeft de software versie
• *#06# imeinummer
• *#2820# geeft het Bluetooth MAC adres
• *#62209526# geeft het WLAN MAC adres
• *#92702689# geeft een timer weer voor gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de kabel werkt het met geen mogelijkheid meer. Krijg zo'n ballon dat het usb apparaat niet herkend wordt. Moet dus nu noodgedwongen de backup via irda terugzetten omdat ik geen BT op deze computer heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dat kutding nu gvd (bijna) alles teruggezet behalve mn contacten :r

gvd al mn nummers kwijt :r

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 10:01 . Reden: Iets subtieler graag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backup my ass, alles eruit, concacten, agenda, instellingen niet overgenomen, wlan finder weer weg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13

yassine

Nothing to it but to do it!

@ repeat

Er bestaat zoiets als een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop... Ipv achterlijk veel berichten te posten, die btw. nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:27

Ankh

|true

Volgens mij gaat het altijd bij de gebruiker fout in plaats van de telefoon.
Ik backup altijd via de software van nokia en nog nooit problemen gehad. Volgens mij kan je dan eens beter naar jezelf kijken. :P

Geen idee precies wat dat bango nou was, maar ineens was het ook over. maar het gebruikte wel GPRS.. :)
Nou ja het zal wel

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mn datakabel is dus kapot. Met de datakabel van mn pa werkt het prima. Kan ik deze omruilen bij een NSP of moet ik dan alles ruilen ofzo :?

En ik reageerde zo omdat ik al mn instellingen en vooral telefoonnummers kwijt was, ik moest weg naar schiphol en moest mensen bellen, ja dan ben ik nijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:07:
En ik reageerde zo omdat ik al mn instellingen en vooral telefoonnummers kwijt was, ik moest weg naar schiphol en moest mensen bellen, ja dan ben ik nijdig.
Tja, dan is best handig als je je belangrijkste nummers op je simkaartje staan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ok, mn datakabel is dus kapot. Met de datakabel van mn pa werkt het prima. Kan ik deze omruilen bij een NSP of moet ik dan alles ruilen ofzo :?

Ga even naar je leverancier. Officieel zal `ie `m even opsturen en hem door Nokia laten omruilen. Mogelijk dat jouw leverancier `m gelijk voor jou omruilt, als ze een beetje slim zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:36:
[...]

Tja, dan is best handig als je je belangrijkste nummers op je simkaartje staan 7(8)7
Tja, maar het nadeel daarvan is dat er 'maar' maximaal 200 op passen, met een beperkte letterlengte voor de naam en maar 1 nummer per naam.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Repeat
Je bent wel een stress-kip zeg ;) , je kunt toch ook zelf even nadenken en lezen.

Ga dan ook niet aan je telefoon zitten kloten als je hem echt nodig hebt (jouw Schiphol verhaal)!
En goed lezen, daarom schreef ik ook: maak een backup VANAF je telefoon!

Deze methode werkt beter dan de methode via de Nokia Suite! (staat ook ergens in dit forum).
Want als je je backup wilt terugzetten met de Nokia Suite ben je afhankelijk van je PC / van je kabel of van je bluetooth en van de Nokia Suite zelf, allemaal zwakke schakels dus 8)7

En zoals jij nu weet beginnen de problemen meestal omdat je telefoon niet wordt herkend omdat de software een rommeltje is en/of drivers niet goed worden geïnstalleerd of in jouw geval dat toevallig de kabel defect is!

Dus om voortaan nou al die problemen te voorkomen...
Maak voortaan gewoon ook een backup VANAF je telefoon zelf! (GOED LEZEN ;) )
[Geheugen] -> Reservekopie/Herstel vanaf Kaart...

De backup komt dan in een verborgen map op je SD-Kaartje E:\Backup\backup.arc te staan.
En als je slim bent dan kopieer je deze gemaakte backup naar je PC voor het geval dat ;)
Deze verborgen map kan je bijvoorbleed bekijken met ActiveFile, één v/d betere/gratis filemanagers van dit moment! De link heb ik al eerder ergens op dit forum gezet :) , vanuit je filemanager kan je dan desnoods de backup file via bluetooth verzenden!

Maar wat ik eens in de zoveel tijd doe en wat ik bovendien verstandiger vind, omdat tenslotte ook een SD-kaartje defect kan raken:
-Zet je SD-Kaart in een kaartlezer (omdat je dan ook alle verborgen mappen te zien krijgt ;) ) en kopieer héél de mikmak ook nog eens naar een MAP op de hard disk van je PC, kan je veel ellende besparen ;)

En wat je contactpersonen betreft:
Zet deze dan ook in Outlook en/of Outlook Express of desnoods in je Windows Adresboek dan kan je ze altijd als je weer verbinding hebt, eventjes snel synchroniseren!, mocht je backup toevallig ook beschadigd zijn ;)

En wat je kabeltje betreft:
Gaan ze moeilijk doen over je kabeltje en/of moet je weken wachten, zie hier datakabelshop

Succes.

PS:
Dit forum is natuurlijk géén persoonlijke helpdesk (lijkt er ondertussen wel op :? ) er wordt van je verwacht dat je zelf ook een beetje nadenkt. Al jouw persoonlijke problemen met de N80 die hier werden besproken zijn mijn inziens al eerder aan de orde geweest en dus allemaal terug te vinden in dit forum ;)
Ik heb er toch op gereageerd omdat er misschien mensen zijn die ook als een kip zonder kop te werk (willen) gaan. Voorkomen is beter dan genezen zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:55:

...

En wat je contactpersonen betreft:
Zet deze dan ook in Outlook en/of Outlook Express of desnoods in je Windows Adresboek dan kan je ze altijd als je weer verbinding hebt, eventjes snel synchroniseren!, mocht je backup toevallig ook beschadigd zijn ;)

...
Als je kabel wel werkt, kan je je contactpersonen ook benaderen via de explorer. Via daar kun je ze kopieren en plakken naar je hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Denk dat ik het al weet... :9

[ Voor 89% gewijzigd door EWK op 17-07-2007 12:46 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45
EnsconcE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:35:
[...]

Als je kabel wel werkt, kan je je contactpersonen ook benaderen via de explorer. Via daar kun je ze kopieren en plakken naar je hd.
je kunt je contactpersonen ook kopieeren naar je geheugenkaart... heb je ze altijd bij je en een reset haalt ze niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:35:
[...]

Ik kweet het, leuke optie, maar ik vind dat in mijn geval niet betrouwbaar, want...
Volgens mij zit er ergens een bug in de Nokia Suite (6.84 de laatste versie)

Want bij contactpersonen met meerdere emailadressen (3 stuks) dan zie ik maar 1 emailadres ingevuld, alleen het veld [algemeen] is ingevuld en de velden [thuis] & [werk] dus niet!
En dat terwijl de 3 emailvelden op mijn telefoon wel netjes ingevuld zijn ;)

Het vreemde is dat als ik via de verkenner een contactpersoon toevoeg dat ik dan wel zonder problemen de overige email-velden kan invullen.

Ik vermoed dus dat ze hier en daar wat velden vergeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:11:
[...]

je kunt je contactpersonen ook kopieeren naar je geheugenkaart... heb je ze altijd bij je en een reset haalt ze niet weg :)
Ja dat is waar... maar wel weer heel veel werk om al je contactpersonen als Visitekaartje op te slaan en daarna weer te moeten terugzetten met bestandsbeheer :'(

Maak ik wel even snel via [GEHEUGEN] een backup van op de SD-kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Ja dat is waar... maar wel weer heel veel werk om al je contactpersonen als Visitekaartje op te slaan en daarna weer te moeten terugzetten met bestandsbeheer :'(

Maak ik wel even snel via [GEHEUGEN] een backup van de SD-kaart ;)
Het leuke is dan ook in je contactpersonenlijst de optie markeringen en de optie kopieeren -> naar geheugenkaart (en bij terugzetten, van geheugenkaart) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:03:
[...]

Het leuke is dan ook in je contactpersonenlijst de optie markeringen en de optie kopieeren -> naar geheugenkaart (en bij terugzetten, van geheugenkaart) }:O
Ja... je hebt gelijk, helemaal over het hoofd gezien, super dom van mij ;)
Maar dat komt vast omdat ik deze funktie nooit gebruik, is ook niet echt nodig mijn inziens met een redelijke BACKUP funktie aan boord ;)

Vele wegen leiden naar Rome...
Dus waarom moeilijk doen... als je je gegevens in één bestandje kunt backupen middels de Backup-funktie :?
Want aan honderden visitekaartjes v/d contactpersonen heb ik niks! (groepsnamen zitten helaas niet in visitekaartjes) ;)
Bovendien als je echt belangrijk ben, bellen ze jou wel :)
Ik vind eerlijk gezegd al mijn andere gegevens minstens net zo belangrijk, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
heeft iemand een flauw benul wat de code is om de tellers in het logboek weer op nul te zetten? Op mijn ouder samsung was dit acht keer nul Deze code werkt echter niet op de n80 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Dit is wat ik vond:
Nokia Code function
*3370# This Nokia code activates Enhanced Full Rate Codec (EFR) - Your Nokia cell phone uses the best sound quality but talk time is reduced my approx. 5%
#3370# Deactivate Enhanced Full Rate Codec (EFR)
*#4720# Activate Half Rate Codec - Your phone uses a lower quality sound but you should gain approx 30% more Talk Time
*#4720# With this Nokia code you can deactivate the Half Rate Codec
*#0000# Displays your phones software version, 1st Line : Software Version, 2nd Line : Software Release Date, 3rd Line : Compression Type
*#9999# Phones software version if *#0000# does not work
*#06# For checking the International Mobile Equipment Identity (IMEI Number)
#pw+1234567890+1# Provider Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+2# Network Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+3# Country Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+4# SIM Card Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
*#147# This lets you know who called you last (Only vodofone)
*#1471# Last call (Only vodofone)
*#21# This phone code allows you to check the number that "All Calls" are diverted to
*#2640# Displays phone security code in use
*#30# Lets you see the private number
*#43# Allows you to check the "Call Waiting" status of your cell phone.
*#61# Allows you to check the number that "On No Reply" calls are diverted to
*#62# Allows you to check the number that "Divert If Unreachable (no service)" calls are diverted to
*#67# Allows you to check the number that "On Busy Calls" are diverted to
*#67705646# Phone code that removes operator logo on 3310 & 3330
*#73# Reset phone timers and game scores
*#746025625# Displays the SIM Clock status, if your phone supports this power saving feature "SIM Clock Stop Allowed", it means you will get the best standby time possible
*#7760# Manufactures code
*#7780# Restore factory settings
*#8110# Software version for the nokia 8110
*#92702689# Displays - 1.Serial Number, 2.Date Made, 3.Purchase Date, 4.Date of last repair (0000 for no repairs), 5.Transfer User Data. To exit this mode you need to switch your phone off then on again
*#94870345123456789# Deactivate the PWM-Mem
**21*number# Turn on "All Calls" diverting to the phone number entered
**61*number# Turn on "No Reply" diverting to the phone number entered
**67*number# Turn on "On Busy" diverting to the phone number entered
12345 This is the default security code
press and hold # Lets you switch between lines
En daarbij vond ik ook nog eens dit:
*#0000# - SW version
*#06# - IMEI
*#war0anty# - SIMLOCK info
*3370# - Enhanced Full Rate ON
#3370# - OFF
*4720# - alternative sound quality codec ON
#4720# - OFF
*#7780# - default factory settings
*#7760# - production serial no.
*#2820# - Bluetooth info.
*#73# - reset phone timers and game scores.
*#7370925538# - delete all the content of the wallet and the wallet code.
*#7370# - soft format — erases all telephone memory.
[Green]*3 - hard format — if only the telephone memory is formatted, puts back the attitudes and reboots
*#delset# - MMS/GPRS settings removal

NOTE: code depends on phone model
Ik weet niet welke goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*3370# This Nokia code activates Enhanced Full Rate Codec (EFR) - Your Nokia cell phone uses the best sound quality but talk time is reduced my approx. 5%
iemand dit toevallig al geprobeerd? Alhoewel ik de geluidskwaliteit nu al uitstekend vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:05
nurret schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:35:
heeft iemand een flauw benul wat de code is om de tellers in het logboek weer op nul te zetten? Op mijn ouder samsung was dit acht keer nul Deze code werkt echter niet op de n80 ;)
Standaard Nokia code is: 12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Maite schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:27:
[...]

Standaard Nokia code is: 12345
If no succes: UnlockMe. Ik heb em nog niet geprobeerd, maar het zegt zelf te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:05:
[...]

iemand dit toevallig al geprobeerd? Alhoewel ik de geluidskwaliteit nu al uitstekend vindt...
gebeurt niks, is denk ik voor oudere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Moning2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:17:
[...]

Dit kon ook al met de 3210, maar daarbij hoorde ik geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:41:
[...]

If no succes: UnlockMe. Ik heb em nog niet geprobeerd, maar het zegt zelf te werken.
Zal niet werken (Series 60 Platform, 2nd Edition!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:17:
[...]

Misschien heb je hier wat wat aan...

Lees DIT eens door over die *3370# code!

En er staat ook een lijst met toestellen die wel/niet worden ondersteund!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Weet iemand of de N80 op tv is aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kesj schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:26:
Weet iemand of de N80 op tv is aan te sluiten?
Is standaard niet mogelijk! , elektronisch gezien wel natuurlijk ;)

Dus je moet redelijke elektronische kennis hebben en ook nog eens super handig zijn met het soldeerstation en een goede microscoop hebben (anders is het allemaal echt niet te doen)
Bovendien daarna zie je telefoon er niet meer uit want de behuizing gaat dan niet meer goed dicht, dus of dat haalbaar is...

Kan je beter even doorsparen voor een N95 of zo, daar kan je veel meer mee knutselen, zie HIER ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opviel (verder geen probleem, haal het wel van de nokia site) is dat na een harde reset oa de wlan scan, pdf reader en officeviewer niet meer op mn telefoon stonden, hebben jullie dit ook na een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:34:
Wat mij opviel (verder geen probleem, haal het wel van de nokia site) is dat na een harde reset oa de wlan scan, pdf reader en officeviewer niet meer op mn telefoon stonden, hebben jullie dit ook na een harde reset?
jah, met de nieuwste firmware, maar ik download ze gewoon weer met Downloaden in het mapje Internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:34:
Dat is wat ik een tijdje terug bedoelde met:

na de harde reset worden er vanzelf (na een minuutje of zo) wat standaard progjes vanuit ROM naar RAM geïnstalleerd ;)

Kwam er achter nadat ik voor de tweede keer een harde reset had gedaan ;) was ze de 1e keer ook kwijt!

Waarschijnlijk heb je te snel je kabel weer aangesloten en/of een harde reset gegeven met je SD-kaartje nog in je toestel (dan gaat hij eerst je kaartje scannen en krijg je meldingen van toepassing zus-en-zo gevonden enz. hij vergeet daarna de telefoontoepassingen van zichzelf te installeren!)

Maar maakt niets uit, het is mijn inziens beter zo :)
Want nu kan je ZELF bepalen wat je WEL/NIET wilt installeren.
Bovendien kan je er meteen voor kiezen om de toepassingen op je SD-Kaartje te installeren (krijg je telefoontje ook weer wat meer adem ;) )
Zie HIER! voor wat wel/niet (heb nu 19,5 MB / 36,5MB vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, sinds eergisteren moet ik iedere keer bij het opstarten de tijd en datum invoeren. Heb zoiets ook gelezen in deel 5 bij Ed_X. Hij had het alleen na het updaten naar de versie die nog voor mijn versie (4.0632.0.38) was. Toch een beetje vreemd dat zoiets zich spontaan voordoet. Ga nu toch maar eens een keer updaten naar FW 5......Kijken of het dan verholpen is (beter laat dan nooit 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag foon binnen gekregen :)
Is wel even wennen om alles te vinden, net even anders weer.

Iemand een idee of ik smileys kan gebruiken en zo ja of ze dan ook net als bij andere nokia's grafisch weergegeven kunnen worden in smsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde laatst dat je in bellergroepen veel meer kan instellen dan alleen een bepaald beltoontje bij een bepaalde bellergroep. Zoals doorschakelen naar "voicemail" en nog meer opties.
Waar kan ik daar meer info over vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:13:
ik hoorde laatst dat je in bellergroepen veel meer kan instellen dan alleen een bepaald beltoontje bij een bepaalde bellergroep. Zoals doorschakelen naar "voicemail" en nog meer opties.
...De handleiding.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet in de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:13:
Probeer het dan zelf even, maak dus even zelf groepen aan en dan zal je zien dat je niet zo veel meer kunt instellen dan de beltoon en de standaardnummers.

Wat jij misschien bedoelt en die gebruik ik hiervoor ook, zijn onderstaande progjes (dan kan je van alles en nog wat instellen ;)

-Best BlackList
-Advanced Call Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ik hoorde laatst dat...
Dan moet je dat even vragen aan degene die jou dat heeft verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de E65 van mn pa kan je bij instelling voor actief standby voor de plugins kiezen. Hier kan je dan instellen wat je allemaal op je hoofdscherm wilt zien, zoals voicemail en de muziekspeler. Kan je allemaal aan of uit zetten. In de N80 kan dit niet, ondanks dat het allebei symbian is, of mis ik iets?

Én nog een klein vraagje: ik heb umts uit op mn telefoon ivm stroombesparing, maar als ik nu een mms verstuur kan dat aardig lang duren. Verstuurt de telefoon mms wel over umts als dit aanstaat? Want dan kan het een stuk sneller :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 17-09 17:29
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:
In de E65 van mn pa kan je bij instelling voor actief standby voor de plugins kiezen. Hier kan je dan instellen wat je allemaal op je hoofdscherm wilt zien, zoals voicemail en de muziekspeler. Kan je allemaal aan of uit zetten. In de N80 kan dit niet, ondanks dat het allebei symbian is, of mis ik iets?

Én nog een klein vraagje: ik heb umts uit op mn telefoon ivm stroombesparing, maar als ik nu een mms verstuur kan dat aardig lang duren. Verstuurt de telefoon mms wel over umts als dit aanstaat? Want dan kan het een stuk sneller :)
Bij de N80 kan je de instellingen voor de active standby plugins ook kiezen, gewoon bij instellingen en dan active standby en dan toep. actief standby, bij mijn weten werkt het bij ieder symbian(S60) toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 17-09 17:29
ik heb een raar probleem met pc suite. Ik heb een update gedaan naar de nieuwe versie en nu kan ik niet meer via bluetooth verbinden met mijn GSM.Daarvoor ging het wel gewoon. Het strafste is dat ik de melding krijg "het verbingdingstype kan niet worden gebruikt, controleer als alle hard en software aanwezig is". Ik heb een cellink BTA-6030 bluetoothstick met een toshiba driver 3.03.13.
Heeft daar nog iemand problemen mee gehad en een eventueele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:

Deze plugins kun je in de N80 niet instellen helaas.
MMSjes versturen gaat dan inderdaad via UMTS en ook een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:37:
[...]

Deze plugins kun je in de N80 niet instellen helaas.
MMSjes versturen gaat dan inderdaad via UMTS en ook een stuk sneller
Jammer, want bij de E65 heb je hier veel meer opties en is het veel meer zelf vorm te geven. En misschien moet ik dan toch maar weer op UMTS modus overschakelen, ik heb tenslotte niet voor niks een UMTS toestel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is er trouwens software dat ervoor zorgt dat je een pincode moet ingeven om in je berichteninbox/outbox/verzonden/etc. te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Ik heb sinds kort dat om ongeveer het uur de telefoon spontaan uit valt...
Weet iemand wat dit kan zijn ? Ik heb nog geen reset of iets dergelijks geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:25:
Ik heb sinds kort dat om ongeveer het uur de telefoon spontaan uit valt...
Weet iemand wat dit kan zijn ? Ik heb nog geen reset of iets dergelijks geprobeerd...
Beetje moeilijk zeggen, kan van alles zijn, maar misschien heb je hier wat aan...

[HARDWARE]
-Contacten v/d accu<->telefoon zijn misschien vuil&vettig, daarom af en toe slecht contact.
-Nooit (of anderen) laten vallen? of misschien te lang in de zon laten liggen? waardoor er een haarscheurtje is ontstaan in een printbaan en door krimping/uitzetting valt hij op de raarste momenten spontaan uit!
-SD Kaartje niet goed meer, idem bovenste twee punten.
-Connector v/d oplader te hard/ruw in je telefoon gestopt, waardoor wellicht haarscheurtje in printbaan.
-Onderste connector van je telefoon vuil&vettig of nat geweest waardoor al de contacten met elkaar in verbinding zijn geweest, kan ook met sleutels, klein geld en vochtige zakdoek gebeuren enz.
-Kortsluiting door vocht, misschien (te) nat geweest!, waardoor sommige componenten niet goed meer werken, Meestal condens in je toestel door accu-dekseltje wat (te) veel speling heeft waardoor vocht naar binnen kan gaan en na een tijdje gaat de condens druppelen.
-Oplader zelf defect (niet meer stabiel, waardoor er iets in je telefoon is beschadigd)
-Telefoon opgeladen tijden onweer/bliksem waardoor hoge spanningspieken via de oplader zijn doorgegeven aan bepaalde componenten in je telefoon.

[SOFTWARE]
-Misschien progje geïnstalleerd welke toch niet goed werkt o.a. screensaver.

Maak dus eerst een (goede) backup vanaf je telefoon op een goede SD-Kaart!
Om alles uit te sluiten, zie de punten hierboven en indien nodig reset hem daarna eens, desnoods herstel je hem in de fabriekstand (full reset) wel zonder SD-Kaart en kijk of hij dan ook om het uur uit gaat!

Valt hij dan nog steeds uit (na een full reset) dan is het een hardware probleem en wellicht garantie!

Sterkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:36:
[...]

Beetje moeilijk zeggen, kan van alles zijn, maar misschien heb je hier wat aan...

[HARDWARE]
-Contacten v/d accu<->telefoon zijn misschien vuil&vettig, daarom af en toe slecht contact.
-Nooit (of anderen) laten vallen? of misschien te lang in de zon laten liggen? waardoor er een haarscheurtje is ontstaan in een printbaan en door krimping/uitzetting valt hij op de raarste momenten spontaan uit!
-SD Kaartje niet goed meer, idem bovenste twee punten.
-Connector v/d oplader te hard/ruw in je telefoon gestopt, waardoor wellicht haarscheurtje in printbaan.
-Onderste connector van je telefoon vuil&vettig of nat geweest waardoor al de contacten met elkaar in verbinding zijn geweest, kan ook met sleutels, klein geld en vochtige zakdoek gebeuren enz.
-Kortsluiting door vocht, misschien (te) nat geweest!, waardoor sommige componenten niet goed meer werken, Meestal condens in je toestel door accu-dekseltje wat (te) veel speling heeft waardoor vocht naar binnen kan gaan en na een tijdje gaat de condens druppelen.
-Oplader zelf defect (niet meer stabiel, waardoor er iets in je telefoon is beschadigd)
-Telefoon opgeladen tijden onweer/bliksem waardoor hoge spanningspieken via de oplader zijn doorgegeven aan bepaalde componenten in je telefoon.

[SOFTWARE]
-Misschien progje geïnstalleerd welke toch niet goed werkt o.a. screensaver.

Maak dus eerst een (goede) backup vanaf je telefoon op een goede SD-Kaart!
Om alles uit te sluiten, zie de punten hierboven en indien nodig reset hem daarna eens, desnoods herstel je hem in de fabriekstand (full reset) wel zonder SD-Kaart en kijk of hij dan ook om het uur uit gaat!

Valt hij dan nog steeds uit (na een full reset) dan is het een hardware probleem en wellicht garantie!

Sterkte ;)
hehe ik ben er gister achter gekomen dat het dat eerste puntje is, telkens als ik de telefoon iets aantikte viel hij uit, met m'n 2e accu is het probleem weg...
maar in ieder geval bedankt!
Nu even kijken of ik die 1e accu weer werkende krijg want die ging toch een stuk langer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:47:
Hmmm, sinds eergisteren moet ik iedere keer bij het opstarten de tijd en datum invoeren. Heb zoiets ook gelezen in deel 5 bij Ed_X. Hij had het alleen na het updaten naar de versie die nog voor mijn versie (4.0632.0.38) was. Toch een beetje vreemd dat zoiets zich spontaan voordoet. Ga nu toch maar eens een keer updaten naar FW 5......Kijken of het dan verholpen is (beter laat dan nooit 8) )
Updaten gelukt en daarna niet steeds opnieuw datum en tijd invoeren :) .
Twee dagen later toch weer hetzelfde probleem :( en hij probeert steeds weer iets te installeren vanaf de geheugenkaart wat niet lukt. In deel 7 stond hier ook al iets over, dus ik ga meer weer ff zoeken. Iemand een idee voor die datum en tijd? _/-\o_
EDIT
De oplossing voor het niet installeren vanaf de geheugenkaart staat in deel 6 en niet in deel 7. Hier even een kopie van wat VBMOT schreef:
Hier zijn twee oplossingen voor:
1) Als je nog precies weet welke software je geïnstalleerd had voor de upgrade moet je de ontbrekende even opnieuw installeren.
2) Ga naar Toepassingsbeheer. In het lijstje met geïnstalleerde programma's staan als het goed is entries zonder naam en alleen een code met sis of sisx entensie. Neem deze codes over. Vervolgens benader je via een cardreader je geheugenkaart en zoekt voor elk van deze bestanden met de standaard (windows) search naar alle bestanden en directories waar deze code (zonder sis extensie!) in voorkomt. Deze verwijderen en vervolgens het kaartje weer de telefoon in.

Oplossing 1 heeft voor mij geholpen. Datum en tijd probleempje blijft nog even bestaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38

mindcre8r

Tradepedia

weet iemand hoelang de garantie is van dit toestel bij NSP's?

Mijn N80 is nu weer kapot.. 2e keer, mijn slider werkt niet meer goed zodat mensen mij wel horen maar ik hun niet, met veel moeilijk doen en mazzel hebben hoor je ze dan weer.

Toestel is van juni 2006.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
mindcre8r schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:42:
weet iemand hoelang de garantie is van dit toestel bij NSP's?

Mijn N80 is nu weer kapot.. 2e keer, mijn slider werkt niet meer goed zodat mensen mij wel horen maar ik hun niet, met veel moeilijk doen en mazzel hebben hoor je ze dan weer.

Toestel is van juni 2006.
En je hebt hem al een keer laten maken?

Je hebt officieel één jaar garantie, maar bij ernstige gebreken vlak na dat jaar hoort men gewoon garantie te geven. 4 weken later is overigens wel wat lang, maar misschien kan je het afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:13:
[...]

En je hebt hem al een keer laten maken?

Je hebt officieel één jaar garantie, maar bij ernstige gebreken vlak na dat jaar hoort men gewoon garantie te geven. 4 weken later is overigens wel wat lang, maar misschien kan je het afdingen.
Was standaard toch altijd al 2 jaar bij Nokia of ben ik nu gek.
In mijn gegevens staat in iedergeval 2 jaar!

Sorry was in de war met mijn Mio A701 :+

Nokia garantie is inderdaad 1 jaar op toestel en 6 maanden op accu :(

En na reparatie, zie hieronder:
4. Wordt de garantieperiode verlengd bij herstelling van mijn product?
In de mate dat de nationale wetgeving dit toelaat, wordt de garantieperiode niet verlengd bij herstelling van het product of heeft de herstelling geen andere invloed op de garantieperiode. Herstelde onderdelen of vervangingsproducten geleverd tijdens de garantieperiode, zullen evenwel voor de rest van de originele garantieperiode of gedurende zestig (60) dagen vanaf de datum van de herstelling of vervanging gedekt worden, afhankelijk van de periode die het langst duurt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:19:
[...]

Was standaard toch altijd al 2 jaar bij Nokia of ben ik nu gek.
In mijn gegevens staat in iedergeval 2 jaar!

Sorry was in de war met mijn Mio A701 :+

Garantie is inderdaad 1 jaar op toestel en 6 maanden op accu :(
Bij de aanschaf van mijn N80 een 3 maanden terug, is mij door de verkopende partij verteld, dat de garantie van mobiele telefoons tegenwoordig 2 jaar betreft. Deze (wets)wijziging zou ingegaan zijn in 2006 (ik dacht januari maar weet dit niet zeker meer).
NB
Ingaande 1 april 2005

Ik had ook nog ff een vraagje;
Op mijn motor heb ik een intercom waarop ik mijn oude nokia 6210 had aangesloten d.m.v. een adapterje met een 2,5 mm aansluiting, is er ook al zoiets voor de N80?
Ik ben al ff aan het zoeken en google geweest, maar kom niet verder dan audio adapter 3,5 mm waarbij het microfoon gedeelte niet is aangesloten, en juist dat laatste is weer van belang voor de communicatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:31:
[...]

Bij de aanschaf van mijn N80 een 3 maanden terug, is mij door de verkopende partij verteld, dat de garantie van mobiele telefoons tegenwoordig 2 jaar betreft. Deze (wets)wijziging zou ingegaan zijn in 2006 (ik dacht januari maar weet dit niet zeker meer).
Ja heb ik ook ergens gelezen, echter op mijn factuur staat 1 jaar op toestel en 6mnd op accu, maar zal wel zo'n standaard formuliertje zijn geweest met oude gegevens.

Lijkt mij ook een beetje kort 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:38:
[...]

Ja heb ik ook ergens gelezen, echter op mijn factuur staat 1 jaar op toestel en 6mnd op accu, maar zal wel zo'n standaard formuliertje zijn geweest met oude gegevens.

Lijkt mij ook een beetje kort 1 jaar.
Met mijn oudere nokia's was het altijd 1 jaar, ik gok dat het daarom met de n80 niet anders is.

Edit:
http://www.nokia.nl/A4393279
1. Vierentwintig (24) maanden voor de mobiele telefoon en twaalf (12) maanden voor accessoires (hetzij verkocht als één pakket met de mobiele telefoon of als afzonderlijk artikel) met uitzondering van de verbruikbare onderdelen en de accessoires genoemd onder lid (b) en (c) hieronder
2. zes (6) maanden voor de volgende verbruikbare onderdelen en accessoires (batterijen, opladers, bureaustandaard, hoofdtelefoons, kabels en covers), en
3. negentig (90) dagen voor dragers van software (bijv. cdrom, geheugenkaart).

[ Voor 40% gewijzigd door EnsconcE op 27-07-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38

mindcre8r

Tradepedia

klopt :) 24 maanden garantie dus ik zal em weer eens wegbrengen.

ik moet toch echt een spare telefoon voor erbij nemen :D

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte voicedailing normaal nooit, op mn oude telefoon moest je voor elk contact eerst de naam opnemen ed. Heel omslachtig en herkende het vaak niet.

Met deze telefoon werkt het echt briljant, je hoeft niks van te voren in te spreken, maar hij herkent zo wat je zegt. Ook ingewikkeldere namen als Karel GSM onderscheidt ie van gewoon Karel. Echt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg toch nog vaak te horen:
"Keen aitem kefondun" wat zo'n beetje inhoudt dat mijn telefoon en ik elkaar niet begrijpen. ;)

Ik ben inmiddels een tijdje bezig geweest om het "datum en tijd" probleempje op te lossen, maar het wil niet echt vlotten. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:35:
"Keen aitem kefondun" wat zo'n beetje inhoudt dat mijn telefoon en ik elkaar niet begrijpen. ;)
Misschien iets beter articuleren en zorg voor weinig achtergrond geluid.
Een korte pauze tussen voor en achternaam wil ook nog wel eens helpen.
Of het stof eens uit je microfoontje halen! ;)

Via de telefoon zelf (rechter bovenknop 2 sec. indrukken), heb ik dit een héél enkele keer ook wel eens, waarschijnlijk door achtergrond geluid.

Maar via mijn Jabra250v Bluetooth headsetje heb ik er nooit géén problemen mee, hij herkent alles perfect :)
Ik ben inmiddels een tijdje bezig geweest om het "datum en tijd" probleempje op te lossen, maar het wil niet echt vlotten. Heeft iemand enig idee?
Al eens langs geweest bij een Service Center of bel die gasten anders eerst eens.
Want dit probleem komt meer voor!
In iedergeval weet je dan precies in welke richting je je probleem moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:10:
[...]

Deze is idd mooi, maar als ik hem kies kan ik geen notities meer bekijken... Komt dat meer voor?
Toevallig wilde ik vandaag een notitie maken en idd.. de achtergrond is in het wit, de letters zijn ook wit. Dus je kan je oude notities niet meer lezen. En das toch wel jammer. Wellicht dat p@sco een bugfix hiervoor kan uitbrengen. Je kan je achtergrond helaas niet instellen in dit menu.

Hoop op een update want ik vind het thema erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:35:

Dit probleem had ik ook! Bij een eerdere update (.42) 'vergat' de n80 bij elke uit- en inschakeling de tijd en datum. Heel irritant! Voor dit probleem heb ik 'm teruggebracht naar een Nokia service point. Daar hadden ze de firmware er opnieuw opgezet, tevergeefs. Ook is 'ie een keer teruggeweest naar de Nokia fabriek, waar het secundaire batterijtje vervangen is. Maar toch was het probleem nog steeds aanwezig (testen ze niet ofzo?).
Hoe het probleem dan wel opgelost is? Spontaan ging 'ie het weer een keer doen. Volgens mij moet de telefoon een keer opgeladen en echt goed ontladen worden (dat is dus niet wanneer die uit gaat omdat de batterij leeg is). Hij had een tijdje uit en stil gelegen. Het blijft raadselachtig. Maar stuur 'm dus niet meteen terug naar een NSP, want dan ben je m een maand kwijt (zeker als je zo'n navigatieklungel als ik ben, dan rij je een maand lang verkeerd)!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Zijn er al mensen die een 4GB mini sd kaartje in hun N80 hebben zitten, zo ja: hoe zijn de ervaringen?

Ik weet dat het bij de N73 (nog) niet mogelijk is, maar hoe zit het met de N80.

[ Voor 28% gewijzigd door EnsconcE op 29-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:26:
Zijn er al mensen die een 4GB mini sd kaartje in hun N80 hebben zitten, zo ja: hoe zijn de ervaringen?

Ik weet dat het bij de N73 (nog) niet mogelijk is, maar hoe zit het met de N80.
-Heb hier (v5 firmware) een Kingston 4GB & Transcend 4GB & Dane-Elec 4GB geprobeerd, allen zonder resultaat, helaas :'(

PS:
En als er een 4GB toevallig wel wordt herkend dan ook even daadwerkelijk controleren of hij boven de 2GB wegschrijft, want dat is een heel ander verhaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightjar schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:21:
[...]

Toevallig wilde ik vandaag een notitie maken en idd.. de achtergrond is in het wit, de letters zijn ook wit. Dus je kan je oude notities niet meer lezen. En das toch wel jammer. Wellicht dat p@sco een bugfix hiervoor kan uitbrengen. Je kan je achtergrond helaas niet instellen in dit menu.

Hoop op een update want ik vind het thema erg mooi.
Maak zelf een theme en leen ;) de afbeeldingen & achtergronden van deze theme en pas daarna achtgergronden en/of fontkleur even aan.

Gebruik hiervoor de theme editor gebruiken en SISWare / SISxplorer om de bestandjes uit deze theme te halen enz.
Tip voor handige progjes voor themes en bestanden zie het Symbian S60 forum, HIER

Is wel een hele klus, helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:48:
[...]

-Heb hier (v5 firmware) een Kingston 4GB & Transcend 4GB & Dane-Elec 4GB geprobeerd, allen zonder resultaat, helaas :'(

PS:
En als er een 4GB toevallig wel wordt herkend dan ook even daadwerkelijk controleren of hij boven de 2GB wegschrijft, want dat is een heel ander verhaal... ;)
Al geprobeerd om het kaartje eerst te partitioneren middels 2x2GB? Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Nightjar schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:30:
[...]

Al geprobeerd om het kaartje eerst te partitioneren middels 2x2GB? Wellicht helpt dat.
Sorry? Sinds wanneer kunnen geheugenkaarten gepartitioneerd worden, and if so, sinds wanneer kan een telefoon daarmee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:01
EnsconcE schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:44:
[...]

Sorry? Sinds wanneer kunnen geheugenkaarten gepartitioneerd worden, and if so, sinds wanneer kan een telefoon daarmee overweg?
zover ik weet kan dat altijd al..., zelfs toen ze nog maar 4 mb groot waren,
of je telefoon er mee overweg kan weet ik niet, kan dat deze dan enkel 2gb ziet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
vandevorst schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:31:
[...]

zover ik weet kan dat altijd al..., zelfs toen ze nog maar 4 mb groot waren,
of je telefoon er mee overweg kan weet ik niet, kan dat deze dan enkel 2gb ziet,
Ik ben aan het zoeken, maar ik heb nog niks gevonden. Wat ik wel gevonden heb is misschien interessant voor JBNL1000:
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:48:
[...]

PS:
Heb je hem FAT16 of FAT32 geformatteerd en zo ja wat zijn de resultaten?

Edit:
Het schijnt mogelijk te zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.topram.com/ebay/2007/4gbminisd/4gb_mini_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door EnsconcE op 01-08-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Whoei, met Acronis Disk Director Suite is het mij gelukt partities te maken :P. Helaas is dat het enige wat mij gelukt is. De tweede partitie is volgens windows niet geactiveerd en dient geactiveerd te worden na een reboot, dat laatste komt me nu wel de keel uithangen ;). In mijn N80 wordt de eerste partitie wel herkend, meer ook niet. Dit heb ik gedaan met de standaard 128 Mini SD van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:30:
[...]

Dit probleem had ik ook! Bij een eerdere update (.42) 'vergat' de n80 bij elke uit- en inschakeling de tijd en datum. Heel irritant! Voor dit probleem heb ik 'm teruggebracht naar een Nokia service point. Daar hadden ze de firmware er opnieuw opgezet, tevergeefs. Ook is 'ie een keer teruggeweest naar de Nokia fabriek, waar het secundaire batterijtje vervangen is. Maar toch was het probleem nog steeds aanwezig (testen ze niet ofzo?).
Hoe het probleem dan wel opgelost is? Spontaan ging 'ie het weer een keer doen. Volgens mij moet de telefoon een keer opgeladen en echt goed ontladen worden (dat is dus niet wanneer die uit gaat omdat de batterij leeg is). Hij had een tijdje uit en stil gelegen. Het blijft raadselachtig. Maar stuur 'm dus niet meteen terug naar een NSP, want dan ben je m een maand kwijt (zeker als je zo'n navigatieklungel als ik ben, dan rij je een maand lang verkeerd)!
Jouw verhaal lijkt te gaan kloppen. De laatste twee dagen gaat alles weer zoals het hoort. *O* Ik nie snapnie :? Het heeft overigens niets te maken met evt. geïnstalleerde prgramma's. Ik heb de laatste paar dagen nl. niets gewijzigd aan de instellingen of iets ge(-de-)installeerd. Mocht zoiets nou bij anderen ook voorkomen, dan is geduld een schone zaak blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:21:
[...]

Jouw verhaal lijkt te gaan kloppen. De laatste twee dagen gaat alles weer zoals het hoort. *O* Ik nie snapnie :? Het heeft overigens niets te maken met evt. geïnstalleerde prgramma's. Ik heb de laatste paar dagen nl. niets gewijzigd aan de instellingen of iets ge(-de-)installeerd. Mocht zoiets nou bij anderen ook voorkomen, dan is geduld een schone zaak blijkbaar.
Een harde reset dan?(#7370)

ed_x heeft het over het leeg laten lopen van de batterij, omdat het een li-ion is mag deze batterij niet leeg! Als je hem een tijdje weg legt dan zal deze zich automatisch een beetje bijladen, het ontladen mag namelijk niet gebeuren. Batterijen zullen zichzelf altijd weer een beetje bijladen. Als je een li-ion leeg krijgt, dan krijg je hem nooit weer zo vol als in het begin mogelijk was. Het is zelfs beter de batterij zoveel mogelijk aan het stroom te laten. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een harde reset had ik ook al geprobeerd net als updaten (het begon met de vorige FW). Mocht allemaal niet baten. De batterij heb ik overigens niet leeg laten lopen. Ik laad hem gemiddeld elke twee dagen op. Feit is wel dat ie het spontaan is gaan doen. Blijft een beetje vreemd natuurlijk, maar het probleem lijkt daarmee opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
ik heb nu allemaal podcasts gevonden maar die geven .mov bestanden :(

Is er al een soortvan speler die ook .mov bestanden ondersteunt? Ook vroeg ik mij af of er een recente versie van flash te downloaden is aangezien ik constant de melding krijg dat mijn huidige versie flink verouderd is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nurret schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:16:
ik heb nu allemaal podcasts gevonden maar die geven .mov bestanden :(

Is er al een soortvan speler die ook .mov bestanden ondersteunt? Ook vroeg ik mij af of er een recente versie van flash te downloaden is aangezien ik constant de melding krijg dat mijn huidige versie flink verouderd is :o
Gewoon converteren naar mp4 met die SUPER convertor en dan kan je em gewoon afspelen met de standaard realplayer denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
maar is er niet gewoon een mobile versie van quicktime of ene speler die wel overweg kan met mov bestanden? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok een vraagje, vergeef me als deze al gesteld is, maar het uitspitten van bijna 7x42 pagina :d
Soit, is het mogelijk om de N80 te syncen met 2 outlooks? Kan ik dus mijn priveafspraken thuis met outlook syncen, maar ook met de laptop van het werk. Dit geldt ook voor de contacten. Misschien goed om te weten, beide outlooks draaien op exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:13:
Ok een vraagje, vergeef me als deze al gesteld is, maar het uitspitten van bijna 7x42 pagina :d
Soit, is het mogelijk om de N80 te syncen met 2 outlooks? Kan ik dus mijn priveafspraken thuis met outlook syncen, maar ook met de laptop van het werk. Dit geldt ook voor de contacten. Misschien goed om te weten, beide outlooks draaien op exchange.
ja dat kan, wel even instellen in pc suite dat ie maar in 1 richting (naar mobiele telefoon) moet synchroniseren anders krijg je je priveafspraken ook op die laptop te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

hmmz blijkbaar heb ik mijn n80 gemold.

Het was al een aantal dagen zo dat wanneer ik hem openschoof ik eerst een tijdje wit beeld kreeg, en daarna mijn normale beeld. ij dichtschuiven idem. Dat is natuurlijk vervelend. Plus dat de slider nogal gammel was.
Dus ik dacht in een creatieve bui, kom ik maak em open, kan ik alles effe goed aandrukken en gelijk de slider bijbuigen. Dus torx 6 geregeld en gaan met die banaan.

Echter nu zit hij weer in elkaar en nu heb ik alleen nog maar strepen op het beeld. Tenminste op mijn today scherm zeg maar. Alleen maar strepen, wel in de kleur van mijn theme trouwens. Het vreemde is dat wanneer hij op standby springt (het grijze scherm met de blauwe balk met datum en tijd) dit WEL normaal wordt weer gegeven. Ik heb dus zo het idee dat het scherm niet kapot is.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Ow overigens, mijn slider is wel weer stevig...

[ Voor 3% gewijzigd door Dandelion op 07-08-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ik zou zeggen: haal hem weer uit elkaar en kijk of er ook losse contacten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Dandelion schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:03:
hmmz blijkbaar heb ik mijn n80 gemold.

Het was al een aantal dagen zo dat wanneer ik hem openschoof ik eerst een tijdje wit beeld kreeg, en daarna mijn normale beeld. ij dichtschuiven idem. Dat is natuurlijk vervelend. Plus dat de slider nogal gammel was.
Dus ik dacht in een creatieve bui, kom ik maak em open, kan ik alles effe goed aandrukken en gelijk de slider bijbuigen. Dus torx 6 geregeld en gaan met die banaan.

Echter nu zit hij weer in elkaar en nu heb ik alleen nog maar strepen op het beeld. Tenminste op mijn today scherm zeg maar. Alleen maar strepen, wel in de kleur van mijn theme trouwens. Het vreemde is dat wanneer hij op standby springt (het grijze scherm met de blauwe balk met datum en tijd) dit WEL normaal wordt weer gegeven. Ik heb dus zo het idee dat het scherm niet kapot is.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Ow overigens, mijn slider is wel weer stevig...
hopen dat de nokia mannetjes je praktijken niet kunnen zien en even terugbrengen...
Zelf ga je dit denk ik niet makkelijk weer goed krijgen
Heb je die strepen overal behalve bij de screensaver ? heb je al een paar apps geprobeerd ?

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 08-08-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

losse contacten zijn het volgens mij niet.Ik heb het sterke vermoeden dat een of die beelschermkabel of die andere kabel niet goed is. maar ja, om nou maar een randomkabel te gaan bestellen.
Het scheelt dat ik em niet echt in gebruik heb dus ik kan effe rustig kijken. Terugbrengen is niet echt een optie, dat gaat me te veel geld kosten.

Apps ga ik morgen wel effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Dandelion schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:15:
losse contacten zijn het volgens mij niet.Ik heb het sterke vermoeden dat een of die beelschermkabel of die andere kabel niet goed is. maar ja, om nou maar een randomkabel te gaan bestellen.
Het scheelt dat ik em niet echt in gebruik heb dus ik kan effe rustig kijken. Terugbrengen is niet echt een optie, dat gaat me te veel geld kosten.

Apps ga ik morgen wel effe proberen.
Ik heb exact hetzelfde probleem (gehad), en momenteel ligt mijn telefoon bij DynaFix om gerepareerd te worden. Bij mij begon het twee maanden geleden met mijn speaker die het niet meer deed (ik kon dus niemand horen, de andere kant mij wel), tenzij ik hem op speaker-stand zette. Vervolgens kwam er twee weken geleden het probleem bij dat ik een wit scherm kreeg bij het open- en dichtschuiven van het toestel, wat enkele seconden bleef staan en vervolgens verdween. Vorige week verdween het witte scherm echter niet meer, en was het toestel onbruikbaar geworden.

Na de garantie voorwaarden opgezocht te hebben bleek dat ik bij aankoop van het toestel 2 jaar garantie kreeg (standaard op alle gsm's sinds 2005 volgens mij), en heb het toestel dan ook gewoon opgestuurd naar de firma die dit voor mij gaan repareren, kostenloos wel te verstaan.

Ik snap dan ook niet echt waarom je zegt dat terugbrengen je teveel geld gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Op deze telefoon zit twee jaar garantie maar die vervalt wanneer je hem eigenhandig open hebt geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

EnsconcE schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:32:
Op deze telefoon zit twee jaar garantie maar die vervalt wanneer je hem eigenhandig open hebt geschroefd.
Jep, en om nou te zeggen dat ie e nog spotless uit ziet, nee niet echt. Dat weten ze echt wel te verklaren als valschade. Dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus van plan deze gsm aan te schaffen. Echter van een vriend die in een telecomwinkel werkt vertelde me dat er veel softwareproblemen zijn met dit toestel. Iemand hier ervaring mee.

Op dit moment heb ik een qtek9000, ik wil dezelfde functionaliteiten hebben maar de grootte van het toestel moet kleiner. Windows mobile of symbian maakt me niet zo veel uit. Moet een handige agenda zijn, goed te syncen met outlook en een groot bereik hebben. Dit is een beetje waarom ik wil afstappen van mijn qtek, heel vaak ruis op de lijn en heel erg weinig bereik.

Zijn er misschien nog andere toestellen die jullie me aanraden? Belangrijk is functionaliteiten (bluetooth, wlan,...) en een acceptabele grootte van het toestel. Volwaardig toetsenbord is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:40:
Ben dus van plan deze gsm aan te schaffen. Echter van een vriend die in een telecomwinkel werkt vertelde me dat er veel softwareproblemen zijn met dit toestel. Iemand hier ervaring mee.

Op dit moment heb ik een qtek9000, ik wil dezelfde functionaliteiten hebben maar de grootte van het toestel moet kleiner. Windows mobile of symbian maakt me niet zo veel uit. Moet een handige agenda zijn, goed te syncen met outlook en een groot bereik hebben. Dit is een beetje waarom ik wil afstappen van mijn qtek, heel vaak ruis op de lijn en heel erg weinig bereik.

Zijn er misschien nog andere toestellen die jullie me aanraden? Belangrijk is functionaliteiten (bluetooth, wlan,...) en een acceptabele grootte van het toestel. Volwaardig toetsenbord is ook niet nodig.
Ik ervaar weinig software problemen met deze telefoon, ik heb firmware 5.*. Het is weliswaar zo dat er wel problemen zijn maar dat is niet anders dan andere symbian toestellen. De functionaliteit, vooral wifi, is goed aanwezig. Met deze telefoon kan alles wat met een telefoon moet kunnen en er kan meer :). De grootte vind ik zelf geen probleem alhoewel ik kan begrijpen dat het een probleem zou kunnen zijn. Hij is wat aan de dikke kant, maar dat zit mij niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:40:

Aangezien je wlan wil zijn er maar weinig toestellen voor je. Een beter GSM bereik heeft de N80 niet vergeleken met andere toestellen maar als je in verweggistan woont moet je gaan zeuren bij je telecomprovider over het slechte signaal en niet de telefoonfabrikant.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste