Goedendag, waarom zou je gebruik willen maken van de mailserver?Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:50:
Hallo allemaal,
Ik heb een synology DS109+ aangeschaft en wil graag gebruikmaken van de mailserver. Ik heb volgens de handleiding de package geinstalleerd maar kom niet verder. Ik weet niet waar ik mijn accountgegevens moet invullen en in de handleiding wordt gesproken over het instellen van een DNS of een DDNS. Is dit nnoodzakelijk?
Mijn bedoeling is om een de mailtjes van 1 mailadres binnen te halen op de Synology en vervolgens deze mails te benaderen via Outlook 2007 via 3 pc's die aangesloten zijn op de synology, kan dit?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Kan je niet gewoon een account van een email sharen op de syno?
Zelf heb ik 5 compu's op mijn net werk hangen allen draaien thunderbird met dezelfde account ingesteld met als opslaglocatie de synology. (DS106). Het enige nadeel is dat de pc's niet tegelijkertijddit account kunnen gebruiken, als ik nl op 2 pc's aan heb staan met dezelfde account open dan haal ik de mail op 1 pc binnen, dan zie ik het niet op de ander. Als je dit eenmaal weet dan werkt het perfect! Ook wordt er elke nacht een backup gemaakt zodat ik geen mail kwijt raak!