[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik lees op GoT dat een zgn. Network Media Tank, zoals de HDX-1000 met een HDD, ook als NAS te gebruiken is. Zo'n apparaat kost ca. € 299 en kan ook prima HD content afspelen via HDMI. Dan heb je een mediaplayer en een NAS in één. Ik vraag me wel af wat de read/write performance doet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:52:
heeft de TS-219 nu ook een mail en file server ?? ( die via het web te benaderen zijn ?
dat synology het heeft en kan weet ik maar over de QNAP lees ik verschillende verhalen.

en hoe zit het met het geluid amiaima ?
hoor je het apparaat of is het vrijwel stil ?
Mail: http://wiki.qnap.com/wiki/XDove_Configuration Dis is veel beter dan die van Synology
En uiteraard file server (Samba/FTP etc)

Met de juiste HD is hij erg stil. Je kan de fan instellen op welke temp hij uit moet, halve snelheid of volle snelheid draait. Ben nu al uren spul naar pompen en de HD's draaien constant.. En nog steeds halve snelhied voor de fan.. Ik hoor hem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je op de QNAP ook web file management ?
ik had dat ergens gelezen....

dus voor verschillende users die dan bestanden via een browser kunnen benaderen en editen.
jammer dat zon NAS nog geen vpn kan .....dat zou ideaal zijn voor sommigen.

p.s waarom is XDove beter dan de mail server software op de synology ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:51:
heb je op de QNAP ook web file management ?
ik had dat ergens gelezen....

dus voor verschillende users die dan bestanden via een browser kunnen benaderen en editen.
jammer dat zon NAS nog geen vpn kan .....dat zou ideaal zijn voor sommigen.

p.s waarom is XDove beter dan de mail server software op de synology ?
Yep er is ook een web file management waar je met je user account inlogd.

VPN??? Dat is iets voor de router niet voor een NAS!

Kijk maar even op de XDove site and vergelijk dat met Synology dan is nogal een verschil met mogelijkheden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
amiaima schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:11:
Heb vandaag de QNAP TS-219 binnen en ben wat aan het fiedelen geweest. Dit is een zeer goed product.
De beta 3.0 firmware doet wat appel achtig aan en ziet er gelikt uit. De mogelijkheden die dit kastje heeft is zeer profesioneel te noemen. Levering was kompleet met CAT 5e UTP kabel (minimaal nodig voor gigabit lan).
Alles zat binnen een half uurtje onder stroom. De meegeleverde installatie cd deed via autorun niks, wat aan me pc instelling zou kunnen liggen (twijfel). Vervolgens QNAP finder geinstalleerd en ik was weer onderweg.
Ik heb deze week de TS-119 aangeschaft bij wifimedia. Ook bij mij werkt de cd niet. Hoe heb jij dit opgelost. Ook los qfinder geinstalleerd. Maar door de cd niet te gebruiken, mis ik dan wat programma's die niet zijn geinstalleerd.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:02
Frans G schreef op zondag 29 maart 2009 @ 09:34:
[...]

Ik heb deze week de TS-119 aangeschaft bij wifimedia. Ook bij mij werkt de cd niet. Hoe heb jij dit opgelost. Ook los qfinder geinstalleerd. Maar door de cd niet te gebruiken, mis ik dan wat programma's die niet zijn geinstalleerd.
Ik heb gewoon de QNAP finder gedownload van de internet site en die geinstalleerd op me pc. Vervolgens gaat alles weer zoals het moet. Dan moet je de firmware aangeven. Deze staat op de tweede cd ( ver. 3.0).
Nu loopt ie door de setup heen waar je de raid setup kan aangeven etc....Op je pc moet je later Qget en replicator. Dat is het geloof ik

Verder is het apparaat erg stil. Mijn notebook maakt meer herrie.

[ Voor 9% gewijzigd door amiaima op 29-03-2009 09:52 . Reden: added info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Qfinder is alleen nodig voor de installatie en je kan zelfs zonder doen en via de Web pagina het doen.
Na installatie kan je Qfinder weer van je PC afhalen.
Enigste wat op de PC nodig is, is Qget en evt het backup programma (NetBack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 15:59
Ik heb dit weekend mijn TS-109 II Pro geupgrade naar een TS-219 en vergeleken met de TS-109 II is de TS-219 een snelheidsmonster. In Sabnzbd met de optie SSL had ik op de TS-109 maar 600 kbps meestal, maar nu haal ik 1800 kbps. Ik mis alleen het gemak nog van de QPKG packages voor de TS-219. Ik heb Sabnzbd 0.4.8 via IPKG geinstalleerd, maar het start niet automatisch op na een reboot. Moet ik via de command line steeds opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Binnenkort (morgen?) komen de QPKG packages voor de TS-219 online. Dus dan kunnen we los 8)
Ben er blij mee, hij is nu bijna twee dagen vol te pompen en de HD's blijven rond de 32 graden met de fan op halve snelheid.. Lekker still allemeaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Pegasus schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:36:
[...]

Weet je zeker dat je geen DS209j besteld hebt? Die kost n.l. gemiddeld € 200, de DS209 heb ik gezien voor € 309.
http://www.all-mall.nl/ic...ml&d_prid=31435&d_supp=QT

:9 heb de specs door gemailt en gevraagd of het dat model betreft....

[ Voor 32% gewijzigd door deboer.bas op 29-03-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
fixma schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:05:
Binnenkort (morgen?) komen de QPKG packages voor de TS-219 online. Dus dan kunnen we los 8)
Ben er blij mee, hij is nu bijna twee dagen vol te pompen en de HD's blijven rond de 32 graden met de fan op halve snelheid.. Lekker still allemeaal.
Volgens de support komen deze week de packages voor de nieuwe types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
De HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank voor 189,95 + 4,95 verz.kosten bij iBood tot middernacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com//img/product/1064_8t_hi_1238419849.jpg

Goedkoopste in PW is 259,- 275 excl verz.kosten

Voor de duidelijkheid, deze is zonder HD, deze moet je zelf kopen.
Hier de review van T.net

[ Voor 54% gewijzigd door Yippie op 31-03-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 17:17
Aarch... Ik had me voorgenomen om de Synology DS-109 aan te schaffen als deze uitkomt maar nu ben ik toch aan het twijfelen gebracht door Qnap. Om precies te zijn de Qnap TS-109 pro II en de TS-119.
De beide 109's zijn qua prijs redelijk gelijk alleen de Synology heeft een snellere processor (iig te oordelen aan de Ghz'en) en de Qnap heeft meer geheugen.
Voordeel van de Synology is dat het een nieuw model is. Voordeel van de Qnap is dat hij geen ventilator heeft.
Als het goed is maakt de Synology ook geen/weinig geluid maar hoe zit dat als het apparaat 2 jaar oud is en de ventilator wat ouder is en is blootgesteld aan stof en kattenharen ;) Iemand hier ervaring mee?

De TS-119 lijkt me duidelijk beter dan beide voorgaande apparaten maar is ook +/- 50 euro duurder, wat dat betreft ga ik liever voor de 109 tenzij het echt een duidelijk voordeel biedt om de 119 te kopen.

Enniehows, iemand advies mbt de DS-109 of de TS-109? Of liggen de specs zo dicht bij elkaar dat ik maar op m'n gevoel moet afgaan?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
No Brainer! Neem de TS-119 die is stukken sneller dan de oude TS-109. Software etc kan je altijd bij installeren. maar snelheid en geheugen niet! TS-119 heeft 1.2GHz en 512 Mb dat hebben TS-109 en DS-109 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:24
Ik zit er aan te denken om de QNAP TS-439 Pro Turbo aan te schaffen. Heeft iemand met deze NAS al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37

klaaz

it's me!

Ik heb hier naar volle tevredenheid een CS407e draaien met 2x250Gb disken in RAID1

Nu heb ik twee 1TB disken klaar liggen om de zaak te upgraden (1e disk vervangen, syncen, 2e disk vervangen, syncen en volume uitbreiden volgens de Docs).

Maar ik vraag me af of ik die twee 1TB disken ook naast de bestaande disken kan hangen en op de 2x1TB disken een nieuwe, aparte RAID1 volume kan configureren en gebruiken die naast het bestaande volume kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]duncanvdlinden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:32:
[...]

Als hij in Nederland leverbaar is koop ik een LinkStation Pro™ LS-XHL
Reden: met een terrabyte schijf ongeveer 230 euro, en de hoge performance. De performance is zelfs hoger dan een Synology 209+.
[/quote]

Ik ben zelf ook gecharmeerd van Buffalo Linkstation LS-XHL. Als ik hem zou bestellen via deze site ben ik ongeveer €175,- kwijt.
Maar de invoerrechten en BTW die je dan betaalt, maken dit weer onaantrekkelijk. Iemand hier ervaringen mee? Of toch maar gewoon wachten tot hij in Nederland verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:09

KL643

beeldaandemuur

Maverick271280 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:51:
Ik zit er aan te denken om de QNAP TS-439 Pro Turbo aan te schaffen. Heeft iemand met deze NAS al ervaringen?
Ik heb hem hier al een tijdje draaien :) Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het downloaden en voor het streamen naar mijn Popcornhour. Er zitten 4x 1 1/2TB Samsung schijven in in Raid5. Schrijven doet ie ongeveer met 50MB/sec en lezen gaat richting de 80MB/sec.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:24
KL643 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:33:
[...]

Ik heb hem hier al een tijdje draaien :) Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het downloaden en voor het streamen naar mijn Popcornhour. Er zitten 4x 1 1/2TB Samsung schijven in in Raid5. Schrijven doet ie ongeveer met 50MB/sec en lezen gaat richting de 80MB/sec.
Bedankt voor de info. Ik ga eens kijken wat voor schijven ik erin ga plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
biobak schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Volgens de support komen deze week de packages voor de nieuwe types.
QPKG's voor de TS-219 zijn er. Sommige zijn te downloaden via de webinterface van de NAS. Andere door de link naar de QPKG van de TS-209 te nemen en 209 te vervangen door 219. Iets soortgelijks geldt ook voor de TS-119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb een Dlink router Dir635, pima ding en helemaal tevreden mee, maar...

Ik wil eens gaan starten met wat media te streamen en er kan op deze router een USB harddisk worden aangesloten (welke daarvoor het beste geschikt is weet ik nog niet) is de dir635 een god apparaat
om media (muziek/film) mee te streamen of kan ik beter met een heel ander systeem gaan starten?

Bedankt voor julie hulp alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
noteboeki schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:52:
Hallo Allemaal,

Ik heb een Dlink router Dir635, pima ding en helemaal tevreden mee, maar...

Ik wil eens gaan starten met wat media te streamen en er kan op deze router een USB harddisk worden aangesloten (welke daarvoor het beste geschikt is weet ik nog niet) is de dir635 een god apparaat
om media (muziek/film) mee te streamen of kan ik beter met een heel ander systeem gaan starten?

Bedankt voor julie hulp alvast :)
Lijkt me meer een vraag die je beter hier kunt stellen. Je vraag gaat over kenmerken van de D-link DIR-635 en niet over een NAS (dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Pegasus schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:02:
[...]

Lijkt me meer een vraag die je beter hier kunt stellen. Je vraag gaat over kenmerken van de D-link DIR-635 en niet over een NAS (dit topic)
eeuh ja en nee...
In principe heb ik ook interesse in een NAS en vraag mij af hoe dit te integreren valt met mn Dlink.
De bedoeling is dat ik media (muziek/video 1080P) wil gaan streamen van een NAS dmv een mediaplayer.

Aangezien ik nu alleen een Router heb zal alles nog moeten worden aageschaft en vroeg me af welke systemen ik in mn zoektocht mee moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:31
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen in deze ´scene´ om een geschikte NAS voor thuis te vinden. Ik heb enkele eisen op een rijtje gezet maar steeds zit er een min-punt aan waardoor een type NAS/netwerkschijf afvalt. De pricewatch geeft wel wat leuke 'speeltjes', maar misschien kun je door kleine tweaks een andere schijf compatible maken aan deze eisen?

Het beeld dat ik voor ogen heb is als volgt:

-LAN (ga hem in de meterkast aan de router hangen)
-UPnP (voor streamen naar een ps3 over wireless (HD streamen kan dan niet helaas))
-Torrent Client
-500GB (±)
-budget 90-120€ (zonder schijf, met mag het ietsje meer zijn)
-het liefst van buitenaf bereikbaar (FTP)

Nu maakt het voor mij verder weinig uit of het een netwerkschijf is of een NAS.

Misschien dat iemand iets kan suggereren wat voor type aan deze eisen voldoet en daarnaast voldoende snelheid heeft. (elke nas die ik vind, onderwerp ik aan een zoektocht naar reviews, waar het meerendeel slecht uit komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Joost.B schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:49:
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen in deze ´scene´ om een geschikte NAS voor thuis te vinden. Ik heb enkele eisen op een rijtje gezet maar steeds zit er een min-punt aan waardoor een type NAS/netwerkschijf afvalt. De pricewatch geeft wel wat leuke 'speeltjes', maar misschien kun je door kleine tweaks een andere schijf compatible maken aan deze eisen?

Het beeld dat ik voor ogen heb is als volgt:

-LAN (ga hem in de meterkast aan de router hangen)
-UPnP (voor streamen naar een ps3 over wireless (HD streamen kan dan niet helaas))
-Torrent Client
-500GB (±)
-budget 90-120€ (met of zonder schijf)
-het liefst van buitenaf bereikbaar (FTP)

Nu maakt het voor mij verder weinig uit of het een netwerkschijf is of een NAS.

Misschien dat iemand iets kan suggereren wat voor type aan deze eisen voldoet en daarnaast voldoende snelheid heeft. (elke nas die ik vind, onderwerp ik aan een zoektocht naar reviews, waar het meerendeel slecht uit komt)
Je beperkte budget maakt het wel hel lastig om een NAS te vinden die ook nog eens goed presteert. Maar.... er is wel een goede oplossing: de sterk verbeterde versie van de Western Digital MyBook World Edition.

- LAN: Gigabit
- UPNP: aanwezig
- Torrent client: niet aanwezig, wel mogelijk. Hiervoor moet je de MyBook hacken, daar is op GoT een topic over.
- Capaciteit: 1 TB, alleen de oude (langzame) versies zijn in kleinere capaciteit te krijgen.
- Budget: ca. € 150 zie de pricewatch
- Extern benaderbaar: via FTP en MioNet web service
- de snelheid is zeer acceptabel gezien de prijsstelling

Mij lijkt dit een prima NAS: voldoende snel, stil, zuinig (9W active en 5W standby), goedkoop, Gigabit LAN, zelf in te richten met torrent client of usenet client. Dat laatste vereist wel kennis en de nodige tijd, maar ik meen dat er ook complete images bestaan, wat natuurlijk handig is.

Ik twijfel nog, mijn top 3 is nu:

-Good: WD MyBook World Edition (white light versie) 1TB, ca. € 150
-Better: Buffalo Linkstation Pro XHL 1TB, ca. € 250 (nog niet verkrijgbaar in NL)
-Best: QNAP TS-119 pro 1TB, ca. € 360 (incl. schijf). Heeft alles (ook BT client en Usenet client) en is erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
Heeft er al iemand ervaringen met een Quad Bay NAS?prijzen, persoonlijke ervaringen etc...

Ik ben opzoek naar flink wat ruimte om spullen op te slaan,. Een nas die 4x 1 Tbyte kan handelen lijkt mij daarom ook wel wat.

Ik zag deze NAS op ebay. Ik weet alleen niet wat ik van de prijs moet vinden. is dit cheap?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
WD MyBook World Edition zet ik op mijn lijstje.

Ik ben deze ook tegen gekomen: Synology Dirk Station DS109j. Nu is de J versie wat zwakker dan de volle versie. De vraag is of deze sterk genoeg is voor mijn eisen, ook al staat er compatible with Ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

kRiZzZiZ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:30:
Heeft er al iemand ervaringen met een Quad Bay NAS?prijzen, persoonlijke ervaringen etc...

Ik ben opzoek naar flink wat ruimte om spullen op te slaan,. Een nas die 4x 1 Tbyte kan handelen lijkt mij daarom ook wel wat.

Ik zag deze NAS op ebay. Ik weet alleen niet wat ik van de prijs moet vinden. is dit cheap?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
Ik ken hem niet maar verwacht geen wonderen van deze NAS... 300MHz CPU en 128MB geheugen is niet echt van deze tijd.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Joost.B schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:01:
WD MyBook World Edition zet ik op mijn lijstje.

Ik ben deze ook tegen gekomen: Synology Dirk Station DS109j. Nu is de J versie wat zwakker dan de volle versie. De vraag is of deze sterk genoeg is voor mijn eisen, ook al staat er compatible with Ps3.
De DS109j is vergelijkbaar qua hardware specs met de oudere DS107e. Dat betekent een 266 MHz CPU en 32 MB geheugen. Dit is heel minimaal en heeft grote (negatieve) invloed op de performance. De DS107e is ruim 2x trager dan de nieuwe MyBook World Edition (read 15.0 vs. 35.2 MB/s). Zie ook de NAS charts. Groot voordeel van een Synology is dat er standaard een Bittorrent client op zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Pegasus op 08-04-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Ik ben een andere variant tegen gekomen in de pricewatch. MyBook 750GIG voor 99 euro. Dan zit ik netjes binnen mijn budget en heb ik alle functionaliteit na een paar uur priegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Pegasus schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:59:
[...]
De DS109j is vergelijkbaar qua hardware specs met de oudere DS107e. Dat betekent een 266 MHz CPU en 32 MB geheugen. Dit is heel minimaal en heeft grote (negatieve) invloed op de performance. De DS107e is ruim 2x trager dan de nieuwe MyBook World Edition (read 15.0 vs. 35.2 MB/s). Zie ook de NAS charts. Groot voordeel van een Synology is dat er standaard een Bittorrent client op zit.
Volgens Alternate heeft de DS109j een 800 MHz CPU en 512 MB geheugen :? Kan in de Product chart niet terug vinden welk type dat dan zou zijn. Specs op de site van Synology zijn echter duidelijk, inderdaad 266 MHz en 32 MB.

is inmiddels aangepast op de Alternate site...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Joost.B schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:53:
Ik ben een andere variant tegen gekomen in de pricewatch. MyBook 750GIG voor 99 euro. Dan zit ik netjes binnen mijn budget en heb ik alle functionaliteit na een paar uur priegelen.
Dit is niet de nieuwe versie (herkenbaar aan de witte kleur en de oplichtende witte balk, i.p.v. een blauwe ring). Die oude versie is echt traag 4-5 MB/s, houdt daar rekening mee ! Lees de diverse topics over de MyBook maar eens door. Als je budget max. € 120 is, kun je er beter € 30 bij doen en op save gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

JanPedaal schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:01:
[...]

Volgens Alternate heeft de DS109j een 800 MHz CPU en 512 MB geheugen :? Kan in de Product chart niet terug vinden welk type dat dan zou zijn. Specs op de site van Synology zijn echter duidelijk, inderdaad 266 MHz en 32 MB.

is inmiddels aangepast op de Alternate site...
Ik heb mijn DS109 binnen gekregen en gekocht bij Alternate.Toen ik eenmaal zag dat hun specificaties niet klopte, heb ik hun een email gestuurd. Hierna hebben ze de site aangepast.

Net een half uurtje aan het spelen met de DS109 (HD is WD10EADS) en bevalt prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Ben wel blij dat ik me synolgy 209 in de pre-order had besteld. prijzen liggen nu 100 euro duurder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me kunnen helpen.
ik wil thuis een NAS systeem zetten en dit zal ofwel gebeuren door een compleet NAS systeem te kopen ofwel zelf een te bouwen.
Dit laatste krijgt voorlopig mijn voorkeur omdat ik dan zelf schijven kan steken zonder dat ik verplicht ben die bij het NAS systeem te kopen (omdat ik nog wat schijven heb liggen)
Ik zoek dus een NAS systeem maar dan zonder dat er schijven worden meegeleverd.Liefst ook niet enkel een lan verbinding mogelijk maar ook en Firewire 800 maar dat is niet noodzakelijk
Nu ik heb al wat gezocht maar kan niet echt iets vinden.
Misschien weten jullie iets?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01

RC2

Resistance is futile

deboer.bas schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:32:
Ben wel blij dat ik me synolgy 209 in de pre-order had besteld. prijzen liggen nu 100 euro duurder :D
Heel mooie prijs heb je ook echt de 209 gekregen? Bijna niet te geloven zoveel verschil in prijs.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mijn setup:
1 windows pc (juk)
3 macs (macmini, macbookpro, macpro)

Ik bezit 130gig muziek en 100gig foto's.
Nu wil ik alles centraliseren zodat ik de muziek/foto's kan bekijken/luisteren op alle 4 computers.
Niet enkel bekijken of luisteren maar ook toevoegen en aanpassen.

Ik heb nog geen NAS gekocht omdat ik denk dat he gewoon veel te TRAAG is om zo'n grote verzamelingen in te laden omdat het kleine files zijn.
Ik heb gisteren als test de Airport extreme (nieuwe versie) voorzien van een usb2 schijf met daarop de foto's/muziek, en deze via Gigalan utp naar de macpro geshared. En het imorteren van Itunes en het hertaggen van mp3's ging werkelijk traag!
Ook het copieren van enkele directories met foto's/mp3's gaat traag, 5mb/sec a 10mb/sec.
Terwijl een HD film copieren tegen 35mb/sec gaat.

Ik weet dat de airport + usb2 schijf combo niet echt vergelijkbaar is met een NAS maar op de forums van netgear en thecus of bij Drobo vind ik niet veel beterschap. Ze halen 30mb/sec maar dat is met grote files.

Dan is de vraag wat is de beste oplossing?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Laatst online: 21:50
Ik ben aan het kijken voor een nas met 2x 1TB RAID1 voor centraal en veilig opslaan van bestanden. Ik zit sterk te denken aan een Netgear Readynas Duo 2000.

Nu haal ik mijn mail op met mijn PC, van mijn mail-accounts bij verschillende providers en het probleem is altijd dat ik daar dan vanaf de laptop alleen bij kan met RDP (POP3).

Is er een mogelijkheid om op de Readynas een IMAP-mailserver te installeren. De belasting bestaat uit 1 user, maximaal 2. Ik las dat de Qnap TS209 standaard een mailserver aan boord heeft, maar dat ding is weer een stuk duurder en ook luidruchtiger.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik las dat de Qnap TS209 standaard een mailserver aan boord heeft, maar dat ding is weer een stuk duurder en ook luidruchtiger.
Dat heb je dan verkeerd gelezen..je kan wel een mailserver installeren via een QPKG package. Ik heb zelf een 209Pro gehad en met een beetje "tweaken" wordt hij een stuk stiller :) Trouwens..ik kan mij voorstellen dat ie wat goedkoper wordt nu de *19 serie uit is..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Laatst online: 21:50
Ik las hier dat het standaard ondersteund wordt. Of ik het dan moet installeren of nietdat maakt me niet zoveel uit. Maar is zoiets ook mogelijk met de Readynas Duo?

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Hmmm, presteert goed, die TS-119. Maar dat was te verwachten met de nieuwe CPU :) De Buffalo Linkstation Pro XHL presteert iets minder, maat kost ook duidelijk minder. Ik denk dat ik toch voor de Buffalo ga. Die heeft alles wat ik nodig heb en is ook lekker snel en dat voor een redelijke prijs. Alleen nu nog even afwachten wanneer die verkrijgbaar wordt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Een tweetal 2.5" harde schijf nas gevonden;

- Thecus N0204 miniNAS: http://www.thecus.com/pro...137&set_language=english#
- Buffalo linkstation mini NAS: http://www.trustedreviews...ion-Mini-NAS-Appliance/p1

Voor jullie informatie, of ben ik de enige die interesse heeft in een 2.5" nas ;)
Beetje in de tijdgeest van vandaag -> zuinig. En 2.5" schijfjes zijn al gauw een factor 5x zuiniger, ook dan de WD green. Bovendien stiller en minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
Bartjuh schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:54:
Een tweetal 2.5" harde schijf nas gevonden;

- Thecus N0204 miniNAS: http://www.thecus.com/pro...137&set_language=english#
- Buffalo linkstation mini NAS: http://www.trustedreviews...ion-Mini-NAS-Appliance/p1

Voor jullie informatie, of ben ik de enige die interesse heeft in een 2.5" nas ;)
Beetje in de tijdgeest van vandaag -> zuinig. En 2.5" schijfjes zijn al gauw een factor 5x zuiniger, ook dan de WD green. Bovendien stiller en minder warm.
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden...de Thecus ziet er interessant uit, ook de optie om een usb cam aan te sluiten lijkt m'n leuk. Zou er een linux distro op draaien?

*edit* wel weer jammer dat je waarschijnlijk max. 2x 500gb erin kan stoppen...

[ Voor 4% gewijzigd door falcon4ever op 14-04-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Synology heeft de DS409slim, daar kunnen 4 2.5" HDD's in.
http://www.synology-forum...chmentid=989&d=1236623343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
RC2 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:35:
[...]

Heel mooie prijs heb je ook echt de 209 gekregen? Bijna niet te geloven zoveel verschil in prijs.
als het goed is vandaag...straks krijg je de 209j toegestuurd :s haha zien het vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst de Synology DS209 voor 229,- besteld met daarbij een HDD met 1TB voor totaal 320,-. Kijk op www.loonstar.nl

Daar is de DS209j ook voor 200,-. Maar ja voor de specificaties kun je beter de DS209 bestellen (1,2GHz + 256mb). Daarnaast zijn er nog veel meer verschillen tussen beide types.

UPDATE:
Ik zie nu net dat ze de prijs hebben verhoogd tot 304,95. :P

Dan ben ik er mooi aan gekomen... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik kende hem, maar ik vind het toch iets meer een 'pro' model. Meer iets voor een klein bedrijf.

Ik zoek echt iets voor thuis, waar 500GB opslag in feite voorlopig wel genoeg is. Waar zuinig en stil belangrijk is, alsmede de mogelijkheid tot media-server, zodat je vanaf een ps3 een hd-film kan kijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik ben ook aan het kijken voor een goed nas systeempje.

Ik had er enkele op het oog.
Lacie ( heb wel 2 schijfje's dervan , maar lees toch niet veel goeds erover --> mijn schijfjes werken al jaren)
Raidsonic ( lees ik heel weinig van )

Nu heb ik ook van netgear gelezen.
De ready nas type :RNDP6610

Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Een netgear RNDP6610 is bloedsnel maar je betaald er dan ook de hoofdprijs voor. Bovendien is het zo dat sinds netgear infrant heeft overgenomen er geen diskless versies meer te koop zijn. En je dus nog eens extra betaald voor de harddisken (arbeidskosten van plaatsen? :S )

ReadyNAS NVX is ook net uit maar de goedkoopste kost maar lieftst 1500 dollar. Ik zou wel de helft over hebben voor een diskless versie.

Mooie dingen die netgears maar gewoon te duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Die Netgear RNDP6610 is als je load balancing gebruikt, de snelste "betaalbare" NAS.
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30725/75/

Ik zou persoonlijk voor een Qnap TS-639 Pro of een TS-809 Pro gaan.
http://www.qnap.com/Products.asp
Goedkoper en niet echt veel langzamer.
Met de TS-809 Pro kan je trouwens 8 HDD's erin zetten.

De 2009 modellen van Synology zijn nu officieel !
http://www.synology.com/enu/products/index.php

Voor de 2.5" HDD NAS liefhebbers
De Synology DS109, DS109j, DS209 en DS209j kunnen via optie ook 2.5" HDD's gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door abusimbal op 15-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
ook wat prestatiecijfers:

Windows Upload/Download (2GB File)

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/enu/products/images/perf/samba_2_2G.jpg

Het verschil is niet zo heel groot tussen de 209+ en de 209 +-5%....de prijs verschilt geen 5% :9

[ Voor 68% gewijzigd door deboer.bas op 16-04-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik mijn synology voor €229,- heb gekocht. Dan scheelt het meer dan 5%..

Het werkgeheugen van de 209+ is 512MB en van de 209 is het 256MB, maar dan wel weer een betere processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Vreemd dat er met geen woord over de DS209+ II wordt gesproken.. Nu zou die al niet zo veel gaan verschillen van de bestaande 209+ (alleen snellere processor en 1,5 TB i.p.v. 1 TB), maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een QNAP ts-219, erg mooi apparaat met vele mogelijkheden en toch vallen een aantal zaken me tegen zoals: gebrekkige support van Twonky ( geen flac en vob files spelen bijv )
nog geen Xdove ....en dat terwijl ik hem o.a voor dat soort zaken gekocht heb, op het forum van QNAP weinig feedback...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Je moet nu nog handmatig de URL aanpassen om je QPKG packages binnen te halen.

XDove: http://ftp.qnap.com/QPKG/TS-219/XDove_1.2_TS-219.zip

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Support, GUI, ... zijn goed voor de netgear's? Of zijn deze brak?
Het gaat dan vooral om de rdn-6610 zoals je in een paar post hierboven kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

deboer.bas schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:34:
ook wat prestatiecijfers:

Windows Upload/Download (2GB File)

[afbeelding]

Het verschil is niet zo heel groot tussen de 209+ en de 209 +-5%....de prijs verschilt geen 5% :9
Hmm, die test is van Synology zelf, kan iemand deze cijfers bevestigen? Ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud !

superbedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Frank Martin schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:38:
[...]

Hmm, die test is van Synology zelf, kan iemand deze cijfers bevestigen? Ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt,
Van de 209+ zijn al verschillende reviews...je kan er vanuit gaan als die overeenkomen de rest ook klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik zit tussen de Synologie DS209 en de QNAP TS219 te twijfelen.

Nu zie ik bij de DS209 dat je ook nzb kunt downloaden, is dit ook mogelijk met de TS219, dit is namelijk wel een vereiste voor aanschaf......

bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mijn collectie foto's en video's van mijn kinderen groeit aardig en zit ook te denken aan een NAS. Toch heb ik een aantal 'zorgen'. Ten eerste virussen, hoe zorg je ervoor dat er geen virus op je NAS komt? PC scanners scannen vaak alleen lokale schijven. Wat als je NAS (het apparaat, niet de schijven) kapot gaat, is het makkelijk om de data nog van de schijven te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:26:
Nu zie ik bij de DS209 dat je ook nzb kunt downloaden, is dit ook mogelijk met de TS219, dit is namelijk wel een vereiste voor aanschaf......
Ja, je kunt Sabnzbd+ installeren. Werkt perfect op de TS219 zelfs in combinatie met SSL vanwege de snelle processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Sven_Vdb schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:25:
Support, GUI, ... zijn goed voor de netgear's? Of zijn deze brak?
Het gaat dan vooral om de rdn-6610 zoals je in een paar post hierboven kan lezen.
(Online) support is erg goed te noemen. www.readynas.com/forum Veel actieve admins etc die ook wel eens een custom firmware voor je willen bouwen als je een specifiek probleem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobak,

thnx voor de info, denk dan toch dat het de TS219 wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
maniak schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:37:
Ten eerste virussen, hoe zorg je ervoor dat er geen virus op je NAS komt? PC scanners scannen vaak alleen lokale schijven.
Een virus die de NAS infecteert is vrijwel uitgesloten. Een virus die gevaarlijk is voor een PC wordt onderschept door je on-access scanner.
Wat als je NAS (het apparaat, niet de schijven) kapot gaat, is het makkelijk om de data nog van de schijven te halen?
In de meeste gevallen kun je de schijf(ven) met een usb-(s)ata kabel aan je PC hangen, en uitlezen met een linux live cd. Dit word lastiger als je een meerschijfs nas op raid0 of jbod hebt gezet. Maar voor zover ik weet zijn enkelschijfs nassen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:50:
Biobak,

thnx voor de info, denk dan toch dat het de TS219 wordt.....
Zou je deze keuze is voor kunnen onderbouwen....ik ben voor de 209 gegaan...wat ik zelf had gezien en gelezen is de synology meer plug en play. Verder alles wat je extra kan installeren kan ook op de synology, maar de basis software is (van wat ik kan zien) grafisch mooi bedienbaar en af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Dank je voor je antwoorden :)
Ik zit zelf te kijken voor een NAS met meerdere schijven zodat ik niets kwijt ben als een schijf kapot gaat. En wat de virussen betreft, er zijn geen scanners voor een NAS?
Mijzelf schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:15:
[...]
Een virus die de NAS infecteert is vrijwel uitgesloten. Een virus die gevaarlijk is voor een PC wordt onderschept door je on-access scanner.
[...]
In de meeste gevallen kun je de schijf(ven) met een usb-(s)ata kabel aan je PC hangen, en uitlezen met een linux live cd. Dit word lastiger als je een meerschijfs nas op raid0 of jbod hebt gezet. Maar voor zover ik weet zijn enkelschijfs nassen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjaco
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25
ik ben ook één van die mensen die twijfelen tussen QNAP TS219 en Synology DS209+. Qua functionaliteit vind ik bij allebei m'n gading, alleen vind ik de QNAP iets mooier. Wat ik vooral graag zou weten is wat de geluidsproductie van beide is. Synology geeft 25 dB op, maar QNAP is daar niet helemaal duidelijk in. Een stillere NAS zou voor mij wel de doorslag geven, dus ik zou het appreciëren als jullie daar jullie ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geldt hetzelfde als Dirkjaco, QNAP heeft gewoon mijn voorkeur, kwestie van smaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
maniak schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:16:
Ik zit zelf te kijken voor een NAS met meerdere schijven zodat ik niets kwijt ben als een schijf kapot gaat. En wat de virussen betreft, er zijn geen scanners voor een NAS?

[...]
Dat betekent dat je twee schijven in RAID1 wilt draaien? Dat is geen probleem. Een helft van een RAID1 paar kun je gewoon lezen (niet schrijven) op de beschreven manier.
Overigens is raid1 niet echt een goede backup manier. De data is niet beschermd tegen systeem- en gebruikersfouten (een gewiste file is gewoon op beide schijven weg) en doordat beide schijven in hetzelfde systeem zitten en dezelfde belasting ondergaan is de kans dat de schijven tegelijk overlijden groter dan je leuk vind.

Wat virusscanners betreft, als je NAS het installeren van custom software toestaat, en je niet bang bent om zelf te compileren, zou je theoretisch ClamAV kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

deboer.bas schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:20:
[...]

Van de 209+ zijn al verschillende reviews...je kan er vanuit gaan als die overeenkomen de rest ook klopt...
Ik zal eens wat reviews opsnorren. Die DS209 heeft dan wel de meeste 'bang for bucks' zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Zojuist een antwoord gehad van Buffalo, op mijn vraag wanneer de nieuwe Linkstation Pro XHL in Europa beschikbaar komt.

Good morning,
The current release plan is for June / July '09.
Regards, Buffalo.

Duurt nog een paar maanden dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Pegasus schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:09:
Zojuist een antwoord gehad van Buffalo, op mijn vraag wanneer de nieuwe Linkstation Pro XHL in Europa beschikbaar komt.

Good morning,
The current release plan is for June / July '09.
Regards, Buffalo.

Duurt nog een paar maanden dus :(
aha handig om te weten ! Thanks. Was net m'n vraag.
Na wat rond neuzen lijkt me deze Linkstation Pro XHL ook prima aan mijn wensen te voldoen, tegen een redelijke prijs.

Een vergelijkbare die hier nog niet vaak gezien heb is: FreeCom Network Drive Pro
http://www.freecom.nl/ecp...D=1146167&ssCatID=1147772
Hij zal wel een stuk langzamer zijn,.. maar iemand hier nog ervaringen mee ?
pricewatch: Freecom Network Drive Pro 1000Gb 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nogmaals voor de duidelijkheid, op onderstaande link kan je voor bepaalde modellen van Qnap NZB of een mail pakket downloaden zodat je die functie heb.
http://forum.qnap.com/rss/qpkgrss_eng.xml

Ook een add on voor Rapidshare is er _/-\o_
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=16&t=4666

Ben zelf aan het twijfelen tussen een;

Synology DS409+

Voordelen
-Goedkoper dan de Qnap (200€)
-Zeer goede en veel upgedate firmwares en ondersteuning

Nadelen
-Iets langzamer dan de Qnap
-Niet hot swap
-Geen iSCSI
-Geen rapidshare functie

en een

Qnap TS-439 Pro

Voordelen
-Iets sneller dan de Synology
-Hot swap
-iSCSI
-Rapidshare functie http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=16&t=4666

Nadelen
-200€ duurder
-Firmware updates iets minder frequent dan Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een hele reeks NAS apparaten bekeken. De meeste hebben een gigabit netwerk connectie, maar de uiteindelijke (geteste) maximum performance in de reviews was altijd relatief laag en lag meestal ergens rond de 10-15 megabyte per seconde.
Is dit normaal? Zijn er snellere NAS systemen(met 2, 3 of 4 schijven) die wél gewoon een fatsoenlijke performance hebben?

Ik heb zelf bijvoorbeeld een "My Book World Edition" gehad van WD ... dat ding heeft wel een gigabit ethernet connection, maar haalde bij mij hooguit 4MB/s (via SSH of Windows file sharing). Ik begrijp echt niet waarom dat ding een gigabit connectie heeft (behalve dan om mensen de valse indruk te geven dat het ding sneller is dan 100Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Om de eenvoudige reden dat 100 m/bit controllers duurder zijn dan Gig/bit controllers? als ze uberhaupt nog gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Bij smallnetbuilder heb je een NAS chart, oftewel een heleboel NASsen op een rij met hun prestatie.
http://www.smallnetbuilde...ption,com_nas/Itemid,190/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Frenzy_LS schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:50:
[...]

Hij zal wel een stuk langzamer zijn,.. maar iemand hier nog ervaringen mee ?
pricewatch: Freecom Network Drive Pro 1000Gb 1TB
Dat lijkt mij wel, zie ook deze link

Die Freecom heeft een ARM9 CPU en 64 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] had dit zelf kunnen uitzoeken.. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op dit moment een NSLU2 NAS met Unslung software maar wil een snellere NAS omdat de NSLU2 sneheid te kort komt. Nu zijn er de volgende opties, de een duurder dan de ander:
-QNap TS219 EUR 350,--
-Synologie DS209 EUR 300,--
-Sheevaplug ca EUR 100,--

Over de bovenste 2 is genoeg info over te vinden maar over de Sheevaplug is niet al te veel te vinden. Nu was de NSLU2 een prima NAS en heb hier veel plezier mee gehad.....

Via mijn NSLU2 kon ik telnetten om instellingen e.d. aan te passen andere optional ware installeren enz enz. zijn deze mogelijkheden er ook met de Qnap en Synologie of is dit een vast platform?

Heeft er iemand ervaring, is bekend met de Sheevaplug?

Wat moet ik gaan kiezen?

Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:21:
Hallo,

Ik heb op dit moment een NSLU2 NAS met Unslung software maar wil een snellere NAS omdat de NSLU2 sneheid te kort komt. Nu zijn er de volgende opties, de een duurder dan de ander:
-QNap TS219 EUR 350,--
-Synologie DS209 EUR 300,--
-Sheevaplug ca EUR 100,--

Over de bovenste 2 is genoeg info over te vinden maar over de Sheevaplug is niet al te veel te vinden. Nu was de NSLU2 een prima NAS en heb hier veel plezier mee gehad.....

Via mijn NSLU2 kon ik telnetten om instellingen e.d. aan te passen andere optional ware installeren enz enz. zijn deze mogelijkheden er ook met de Qnap en Synologie of is dit een vast platform?

Heeft er iemand ervaring, is bekend met de Sheevaplug?

Wat moet ik gaan kiezen?

Alvast bedankt voor de info.
De Sheeva plug is geen NAS (geen schijven kabinet, geen NAS applicaties), maar is wel gebaseerd op hetzelfde Marvell Kirkwood platform met 1.2 GHz CPU. Zie ook deze link. De Sheeva plug is als Developers Kit voor $99 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21:52

mjl

Ugh

Ik kan maar nergens iets vinden of de eSATA poort van de QNAP 109 Pro een SATA Port multipier ondersteund (meerder SATA schijven aan 1 SATA poort..). Iemand die dat hier al eens geprobeerd heeft?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:02:
Ik heb al een hele reeks NAS apparaten bekeken. De meeste hebben een gigabit netwerk connectie, maar de uiteindelijke (geteste) maximum performance in de reviews was altijd relatief laag en lag meestal ergens rond de 10-15 megabyte per seconde.
Is dit normaal? Zijn er snellere NAS systemen(met 2, 3 of 4 schijven) die wél gewoon een fatsoenlijke performance hebben?

Ik heb zelf bijvoorbeeld een "My Book World Edition" gehad van WD ... dat ding heeft wel een gigabit ethernet connection, maar haalde bij mij hooguit 4MB/s (via SSH of Windows file sharing). Ik begrijp echt niet waarom dat ding een gigabit connectie heeft (behalve dan om mensen de valse indruk te geven dat het ding sneller is dan 100Mbit/s).
Mijn Qnap TS-439 haalt snelheden tot 80 MB/s via gigabit LAN. Dit is een raid 5 systeem met WD10EAD schijven. Wel is het zo dat de snelheid fluctueert en meestal heel snel begint en daarna wat afneemt, waardoor zeer grote bestanden (tientallen GB's) meestal zo rond de 50-60 MB/s eindigen. Zowel mijn pc (geen bijzonder snelle opslag) als Vista kunnen hierbij een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
mjl schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:57:
Ik kan maar nergens iets vinden of de eSATA poort van de QNAP 109 Pro een SATA Port multipier ondersteund (meerder SATA schijven aan 1 SATA poort..). Iemand die dat hier al eens geprobeerd heeft?
Ik denk niet dat het werkt; ik heb nog nooit een bericht op het forum gezien dat het iemand was gelukt. Een eSATA RAID enclosure zou moeten werken, maar ook daar worden problemen mee gemeld. Sowieso is de eSATA controller van de Qnap 109 niet de beste; er zijn ook problemen met stekkers die niet goed contact maken. Zelf heb ik mijn single eSATA-schijf pas met de nieuwere Qnap 439 goed aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
maniak schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:16:

[...]
Ik zou met belangrijke data heel goed oppassen en nooit alleen op een NAS vertrouwen, hoe goed en betrouwbaar dat ding ook is. Er kan altijd iets misgaan en dan heb je niks meer. Ik heb net nog een bericht van iemand op het Qnap forum gelezen die zijn NAS had verschoven, waardoor de stroom erafging. Daardoor is hij nu alles kwijt, foto's van de kinderen en noem maar op. Ik ben ook wel eens alle data op mijn NAS kwijtgeraakt, en was toen blij dat ik net een volledige backup had gemaakt op een externe schijf.
Er zijn verschillende mogelijkheden om je data kwijt te raken, zoals Mijzelf ook al aangaf. Als je per ongeluk een bestand, map of share wist, helpt ook het beste RAID-systeem je niet. En ook een NAS kan kapot gaan. Dan kun je de data vaak nog wel redden van de schijven, maar dat is een heel gedoe.
Van onmisbare data moet je altijd minimaal twee kopieën hebben (en niet allebei op hetzelfde apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:43:
[...]

De Sheeva plug is geen NAS (geen schijven kabinet, geen NAS applicaties), maar is wel gebaseerd op hetzelfde Marvell Kirkwood platform met 1.2 GHz CPU. Zie ook deze link. De Sheeva plug is als Developers Kit voor $99 beschikbaar.
Pegasus, bedankt voor de info.

Nu gebruik in de NSLU2 met de firmware van http://www.nslu2-linux.org/ deze groep is nu ook bezig met het maken van cust. firmware voor de sheevaplug. Op zich ben ik uiterst tevreden geweest ondanks mijn gelimiteerde kennis van linux met de nslu2. Ook aan mijn NSLU2 hangen 2 schijven en draait gewoon als NAS.

Wat ik me nu afvraag of het wijs is om te wachten op de cust. firmware of toch gewoon de synologie of qnap aanschaffen, prijstechnisch is de sheevaplug wel een stuk goedkoper.......

bedankt voor de reactie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@drfruit
Mooie snelheid.
Ben naar een Qnap 439 aan het kijken.
Hoe bevalt jij jou ?
Geen zin in een review pricewatch: QNAP TS-439 Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
abusimbal schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:10:
@drfruit
Mooie snelheid.
Ben naar een Qnap 439 aan het kijken.
Hoe bevalt jij jou ?
Geen zin in een review pricewatch: QNAP TS-439 Pro ?
Bevalt prima, alleen is het energieverbruik wel wat hoger dan mijn oude Qnap 109 (ca. 40 watt tegenover 9 watt in standby), en dat tikt per jaar toch wel aan. Voordeel is dat je de 439 geprogrammeerd kan aan- en uitzetten, en als ie uit staat kun je hem via het netwerk weer aanzetten (wake-on-lan). Echte problemen heb ik er nog niet mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ik wou jullie toch niet even de performance testresultaten onthouden van de QNAP TS-119 en de Buffalo LS-XHL.

The Price vs. Performance plot in Figure 9 appears to show the TS-119 and Buffalo LinkStation Pro XHL to be pretty close at the top of the plot (just hover over any icon to see see product name, price and performance). That is, until you realize that the Buffalo comes with 1 TB of storage for as little as $229 and the TS-119 has no storage and sells for almost $100 more. Add the 1 TB Caviar Green drive used in the XHL and the difference jumps to almost $200!

Zie ook deze link.

Helaas is de Buffalo pas in juni/juli beschikbaar in NL. Wie heeft er ervaring met het bestellen van dergelijke artikelen bij een webshop in de VS? Hoe zit het met de importheffingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 18-09 17:17
Pegasus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:48:
Ik wou jullie toch niet even de performance testresultaten onthouden van de QNAP TS-119 en de Buffalo LS-XHL.

The Price vs. Performance plot in Figure 9 appears to show the TS-119 and Buffalo LinkStation Pro XHL to be pretty close at the top of the plot (just hover over any icon to see see product name, price and performance). That is, until you realize that the Buffalo comes with 1 TB of storage for as little as $229 and the TS-119 has no storage and sells for almost $100 more. Add the 1 TB Caviar Green drive used in the XHL and the difference jumps to almost $200!

Zie ook deze link.

Helaas is de Buffalo pas in juni/juli beschikbaar in NL. Wie heeft er ervaring met het bestellen van dergelijke artikelen bij een webshop in de VS? Hoe zit het met de importheffingen?
Qnap heeft QPKG packages, heeft Buffalo ook iets dergelijks? Ik heb namelijk geen zin om te moeten "hacken" om extra tools op de NAS te krijgen en ik heb wel extra geld over voor een kant en klaar systeem met packages die je extra kunt installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Caeruleus op 22-04-2009 11:43 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Caeruleus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:42:
[...]

Qnap heeft QPKG packages, heeft Buffalo ook iets dergelijks? Ik heb namelijk geen zin om te moeten "hacken" om extra tools op de NAS te krijgen en ik heb wel extra geld over voor een kant en klaar systeem met packages die je extra kunt installeren.
Weet niet of het eenvoudig is om extra applicaties te installeren. Technisch is het wel mogelijk, want er draait een Linux distro op. Ikzelf zou voldoende hebben aan de standaard applicaties (o.a. Bittorrent client, USB printer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Er is een community bij de Buffalo NAS die Debian linux doen.
http://buffalo.nas-central.org/wiki/Main_Page

Maar de ondersteuning van Qnap is toch beter vind ik, en Qnap doet niets anders dan NAS en netwerk video systemen, dus logischerwijs is hun expertise beter.
Daarentegen is de prijs inderdaad een stuk hoger en bied de Qnap meer functies, zoals iSCSI e.d.

Komt er allenmaal op neer waarvoor je een NAS wil gebruiken.

En zoals ik hier boven al gemeld had, gebruik de handige NAS chart van Smallnetbuilder om de prestaties van vele NAS systemen te vergelijken en kijk ook even naar de NAS review.
http://www.smallnetbuilde...ption,com_nas/Itemid,190/

Nog een tamelijk goede site voor NAS en netwerkspelers met veel info vind ik persoonlijk http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de volgende NAS'sen:
-Synology DS209
-Qnap TS219

Vragen
-Moet ik de Surveillance Station 2 kopen of is deze bij het software pakket inbegrepen, als ik deze moet kopen, wat kost deze dan, hierover kan ik niets vinden?
-Zit er bij de synologie standaard een nzb client op of is dit net als bij de qnap ook optioneel?
-Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden of zijn deze nassen verder bijna identiek zoals ik het zie?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Qnap heeft 512MB RAM Synology 256MB en Qnap is hotswap Synology niet.
Ook heeft de Qnap iSCSI en een QKPG met rapidshare functie

Surveillance Station 2 zit gratis 1 licentie erbij max. 5 voor de 209 en 10 voor de 209+
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=382
Qnap heeft 2 camera's standaard en maximaal 2

Standaard zit er in de Syno een NZB via de applicatie download station 2, bij de Qnap moet je het QKPG pakket downloaden voor NZB functionaliteit

Vergelijking van alle Synology NAS systemen
http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php

Vergelijking van alle Qnap NAS systemen
http://www.qnap.com/image...rison/Comparison_NAS.html

DS209 specificaties
http://www.synology.com/enu/products/DS209/spec.php

TS-219 specificaties
http://www.qnap.com/image/product/pdf/TS-119219_ENG.zip

Om te eindigen, de keuze hangt van je wensen af.
Bekijk de vergelijkingen van de modellen hun specificaties en kijk ook eens naar hun forum waarop je gebruikers ervaringen vind.

En voor mensen die kijken naar surveillance
http://www.synology.com/enu/news/2009/04.22_news.php

[ Voor 19% gewijzigd door abusimbal op 22-04-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
De snelle versie van de Synology DS109 is de DS109+. Heeft een snellere 1.06 GHz CPU en 512 MB geheugen.

Zie ook de site van Synology

De prijs valt tegen: ca.350 EU. excl. schijf. Zie hier .

Hij komt beschikbaar in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal,

thanks voor de info, hier kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel veel gelezen in dit topic, maar kom er toch niet helemaal uit. Ik ben ook niet zo heel technisch, maar volgens mij zijn er hier heel veel mensen die er wel verstand van hebben, dus stel ik mijn vraag maar even hier. Hopelijk willen jullie mij verder helpen.

Ik zoek een harde schijf die ik aan mijn router kan koppelen zodat ik bestanden kan delen via het netwerk. Ook zou ik graag willen dat ik mensen hier toegang op kan geven via ftp. Ook zoek ik nog een mogelijkheid om deze harde schijf dan weer te backuppen (als anders de harde schijf kapot gaat heb ik nog niks). Ik zoek dan iets vanaf 500gig. That's it!

Misschien een wat simpele vraag voor hier, maar zie ik door de bomen het bos niet meer in harde schijfland....
Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste