[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Waar kan ik het lijstje vinden met alle poorten die een synology heeft.

Ooit gezien, niet meer te vinden

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
Het beste kan je eventjes kijken op http://www.synology.com/enu/forum of www.synology-forum.nl
Daar staan veel ervaringen mbt tot de 1,5 tb disks van seagate. Bijv dit topic

Ik zou me wel 3x bedenken voor ik die disks in huis zou halen
jeroen_76 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:36:
Dag allemaal. Een zeer tevreden Synology DS107 gebruiker hier. Ik vraag me alleen af of iemand hier al een 1,5TB disk in een DS107 heeft draaien. Ik weet dat Synology allerlei tests aan het doen is om te kijken welke wel en welke niet draaien, maar misschien is er iemand die al ervaring ermee heeft?

Alvast bedankt!

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
amsterdammertje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:57:
Het beste kan je eventjes kijken op http://www.synology.com/enu/forum of www.synology-forum.nl
Daar staan veel ervaringen mbt tot de 1,5 tb disks van seagate. Bijv dit topic

Ik zou me wel 3x bedenken voor ik die disks in huis zou halen

[...]
Dat had ik ook al gezien idd. Misschien maar even wachten totdat Synology weer wat meer tests gedaan heeft. Op dit moment zag ik dat ik tot 1TB kan gaan.

• maartend
Vraag

Is het mogelijk om binen de Synology het adres 192.168.1.74/photo toe te wijzen aan een ander IP-adres, zonder de toevoeging photo.
Dit zou me veel gelazer schelen met portforwarding.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
maartend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:00:
Vraag

Is het mogelijk om binen de Synology het adres 192.168.1.74/photo toe te wijzen aan een ander IP-adres, zonder de toevoeging photo.
Dit zou me veel gelazer schelen met portforwarding.
Je stelt een hele wazige vraag... als je het IP-adres wilt veranderen, dan tuurlijk, die kan je vast hameren op een ander IP-adres. Als je de subdirectory "photo" wilt verwijderen, dan is dat niet mogelijk. Maar ja, dat is ook niet op te lossen met portforwarding. Dus ik snap het niet. Wat heeft het met portforwarding te maken? Als je een DNS beheerd zou je eventueel nog een automatische url forward kunnen in stellen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• maartend
VisionMaster schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Je stelt een hele wazige vraag... als je het IP-adres wilt veranderen, dan tuurlijk, die kan je vast hameren op een ander IP-adres. Als je de subdirectory "photo" wilt verwijderen, dan is dat niet mogelijk. Maar ja, dat is ook niet op te lossen met portforwarding. Dus ik snap het niet. Wat heeft het met portforwarding te maken? Als je een DNS beheerd zou je eventueel nog een automatische url forward kunnen in stellen.
IK wil dus mbv bijv ; photo.no-ip.org gelijk naar dit adres kunnen ; xxx.xxx.xx.xx/photo

Is dat mogelijk.

Laat maar; gelukt.

Op aanvraag van beneden en wel al over nagedacht, maar geen goede methode
Heb via no-ip.com een nieuw adres aangemaakt en in de instellingen daarin al gelijk het pad aangegeven.
Werkt, maar niet op de manier zoals ik wilde.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 19-02-2009 21:35 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

maartend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:38:
[...]

IK wil dus mbv bijv ; photo.no-ip.org gelijk naar dit adres kunnen ; xxx.xxx.xx.xx/photo

Is dat mogelijk.

Laat maar; gelukt.
Als je ook verteld hoe, dan help je iemand in de toekomst met hetzelfde probleem :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
als je provider virtual directories ondersteunt kan je ook een php redirect neerzetten. Dus een virtual directory maken als bijv pics.jadajadajada.com. Dan in de folder van pics een index.php neerzetten die een redirect doet naar het %extern_ip_synology%/photo
Hooglander1 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:29:
[...]

Als je ook verteld hoe, dan help je iemand in de toekomst met hetzelfde probleem :)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[b]
als je provider virtual directories ondersteunt kan je ook een php redirect neerzetten. Dus een virtual directory maken als bijv pics.jadajadajada.com. Dan in de folder van pics een index.php neerzetten die een redirect doet naar het %extern_ip_synology%/photo
Ik zit bij KPN, die ondersteunen geen eens portforwarding of vragen daarover. Je wilt het niet geloven. Portforwarding is niet voor de niet-zakelijke client bedoeld. Snappen die gebruikers niet. Quote van de helpdesk. Laat staan VirtDirs, geloof ik nix van

Je wilt het niet geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 20-02-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had onderstaand bericht geplaatst als reactie op een lopende discussie over wat ik het beste aan kan schaffen voor mijn doeleinden, maar had geen reactie meer ontvangen daarop. Er zijn toch vast nog wel mensen met een deskundige mening hier? :P

Thanks
Bedankt voor de reactie. Waarom zou ik de externe schijf echter aan een extra pc hangen? Als ik een PC met voldoende capaciteit heb, dan kan de backup toch ook wel via 1 van de PC's die we toch al gebruiken draaien? Als ik dit momenteel doe met bijvoorbeeld True image en dan de prioriteit op laag zet, zodat niet alle recources van de PC worden gebruikt dan heb ik er totaal geen last van.

Ik dacht alleen dat het nog makkelijker zou zijn om een netwerkschijf te gebruiken, omdat die ook meteen een supersnelle verbinding met alle computers binnen het netwerk heeft en er in dit geval helemaal geen PC extra belast wordt. Er moeten toch ook wel netwerkschijven zijn die wel geschikt zijn om mee naar huis te nemen? Dan wel, een NAS waar je de schijf (of schijven) uit kunt halen welke daar ook geschikt voor is (voldoende beschermd is dus)?

Een alternatief is om toch een externe hard disk aan 1 van de PC's in het netwerk te koppelen, deze zou dan minimaal 1 TB moeten zijn. Koppelen met USB is dan echter geen optie omdat dat te langzaam is, wat zou het beste zijn, Firewire? Of zijn er nog snellere verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Na veel lezen, wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt.

Tot aan gisteren had ik een dualcore athlon systeem 24/7 draaien wat dus ook als NAS fungeerde. Nu wilde ik 3 zaken aanpakken:

1 Stroomverbruik verminderen
2 schijfruimte vergroten
3 datazekerheid vergroten (RAID 1)

Onder andere dit topic doorgenomen, en de mogelijkheden bekeken. Uiteindelijk toch niet voor de kant-en klaar oplossingen gegaan, maar voor een beter/sneller/goedkoper alternatief gegaan. Alleen het stroomverbruik zou met een kant-en klaar syteem nog beter kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10019603.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10018535.jpg
samen met
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10018452.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10018452.jpg
(Samsung F1 32MB 1000GB)
in een
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10020266.jpg

Een aantal voordelen:
GBit NIC en Genoeg processorkracht om er gebruik van te maken.
Waarschijnlijk rond de 40W verbruik (incl de 2 schijven)
RAID 1 (mirror) via software RAID.
Geschikt als twonkyserver, printserver, webserver, (lichte)databaseserver, en wat je nog meer kunt bedenken.

Kosten: E185 excl schijven. Kijk maar eens wat je daarvoor kunt krijgen qua kant-en-klaar NAS
E365 incl. (Dus 2TB bij RAID0, of in mijn geval 1TB gemirrored.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Weet je wat voor een herrie zo een set maakt. Dat is de grootste redenen om voor een kant en klare te gaan.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

JEV schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:30:
Weet je wat voor een herrie zo een set maakt. Dat is de grootste redenen om voor een kant en klare te gaan.
De passief gekoeld processor valt wel mee, qua geluidsproductie. ;)

Maar om je een antwoord te geven, Ja. Ik weet nu hoe weinig herrie deze set maakt, en daarnaast weet ik ook dat de componenten goed koel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Een nas zet je toch in de meterkast ofzo? ;)

Zelf had ik geen samsung besteld maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Die Synology ken ik niet, maar in het algemeen kan dat. Op mijn NAS heb ik aan lighttpd verschillende rootdirectories toegewezen op basis van ip adres en van virtual host.

Dat ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
server.port = 80
# catchall
server.document-root        = "/wwwroot/catchall/"

# alle verbindingen via 192.168.0.1
$SERVER["socket"] == "192.168.0.1" {
server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.1/"
}

# alle verbindingen via 192.168.0.2
$SERVER["socket"] == "192.168.0.2" {
server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.2/"
}

# alle verbindingen via 192.168.0.2 poort 81
$SERVER["socket"] == "192.168.0.2:81" {
server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.2_81/"
}

# alle verbindingen via mijndomein.nl
$HTTP["host"]=~"(^|\.)mijndomein\.nl$" {
server.document-root = "/wwwroot/mijndomein.nl/"
}
Natuurlijk moet je NAS wel multihomed zijn om de webserver op verschillende ip adressen te laten reageren:
code:
1
2
ifconfig eth0:2 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.0.255 up
ifconfig eth0:3 192.168.0.3 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.0.255 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik denk dat ik je kan snappen, weet echter niet of ik op dit nivo in mijn Synology kan rotzooien.
Moet ik eens nakijken, maar dat zal pas na mijn vakantie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met mvixbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er nog iemand naar mijn vraag (zie enkele posts terug) kijken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
Is er iemand bekend met de lifecycle van de Synology producten? Ik heb interesse in een 107(+) maar volgens mij zijn die apparaten al een aardig tijdje op de markt. Ik zie het dan ook gebeuren dat als ik nu zo'n ding koop dat ze volgende maand met een nieuw model komen aanzetten.

Is het verder aan te raden om voor de "+" versie te gaan voor huis-tuin en keukengebruik? Is dit vooral nuttig als je meerdere functies tegelijkertijd wil gebruiken of biedt de snellere processor en meer geheugen ook voordelen bij bijv. het kopieren van data?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:02:
kan er nog iemand naar mijn vraag (zie enkele posts terug) kijken? Alvast bedankt!
Ik denk dat een externe HD met eSATA voor jou een goede oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21:52

mjl

Ugh

TMoose schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:52:
[...]

Ik denk dat een externe HD met eSATA voor jou een goede oplossing zou zijn.
Je hebt ok hot-swappable SATA inbouw systeempjes voor verwisselbare schijven in een PC. Maar eSATA is wellicht makkelijker... Een behuizing met eSATA en USB mischien. eSATA voor het maken van de backups, USB als je 'm erlders eens dient te benaderen als je op de betreffende PC geen eSATA hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 24-02-2009 11:15 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 17:17
Caeruleus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:22:
Is er iemand bekend met de lifecycle van de Synology producten? Ik heb interesse in een 107(+) maar volgens mij zijn die apparaten al een aardig tijdje op de markt. Ik zie het dan ook gebeuren dat als ik nu zo'n ding koop dat ze volgende maand met een nieuw model komen aanzetten.

Is het verder aan te raden om voor de "+" versie te gaan voor huis-tuin en keukengebruik? Is dit vooral nuttig als je meerdere functies tegelijkertijd wil gebruiken of biedt de snellere processor en meer geheugen ook voordelen bij bijv. het kopieren van data?
Om mezelf maar ff te quoten :P Blijkbaar komt er een nieuwe "09" serie met o.a. een 1-disk NAS.
bron: http://www.synology.com/enu/news/2009/03.03_news.php
09-series Disk Station Models

The new 09-series Disk Station models range from 1-bay, 2-bay, 4-bay, to 5-bay, featuring a new outlook, upgraded platform, and comprehensively offer scheduled power on/off for energy savings and lowering running costs. All models are shipped with the Synology Disk Station Manager 2.1.

Feature Highlights:

Updated hardware configuration
Improved performance and reliability
Scheduled Power on/off support

[ Voor 22% gewijzigd door Caeruleus op 05-03-2009 19:05 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Caeruleus schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Om mezelf maar ff te quoten :P Blijkbaar komt er een nieuwe "09" serie met o.a. een 1-disk NAS.
bron: http://www.synology.com/enu/news/2009/03.03_news.php

[...]
Ben ook aan het kijken naar een single drive NAS. De 2 opties zijn Synology DS107+ en QNAP TS-109 pro II. Maar.... ik las dat nieuwsbericht ook en wacht nu even af. Ik zag wel dat in Frankrijk de DS109 te koop is, voor € 239. Zie hier. Ergens zag ik ook de + versie die moest € 399 kosten :( Maar er is wel een groot verschil in CPU power en geheugen.

En de DS109 en DS109+ hebben ook 1.5T support >:)

De DS109+ heeft lekker veel geheugen 512 MB. Ben heel benieuwd naar de prestatieverschillen tussen de DS109 en de DS109+. CPU 1.2 MHz vs. 1.06 MHz en geheugen 128 MB vs. 512 MB.

Van een chinese website:
Marvell 6281 1.2GHz, geheugen bandbreedte is 16bit, geen floating-point logische rekeneenheid
Freescale 8533 1.06GHz, geheugen bandbreedte is 64bit, built-in floating point logische rekeneenheid

[ Voor 53% gewijzigd door Pegasus op 09-03-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hier zijn de nieuwe 09 modellen van Synology
http://img5.imageshack.us/img5/550/syno2009.jpg (popups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Wie gebruikt er hier nog meer sabnzbd op zijn Synology? Ik gebruik sabnzbd namelijk al een tijdje op mijn 207+. Laatst de complete 4.6 package geïnstalleerd van http://merty.xs4all.nl/syno/index.html#sabnzbd

Maar de downloadsnelheid die sabnzbd weergeeft tijdens het downloaden is bijna de helft vergeleken met wat ik haal op mijn PC. Nu had ik over een vroegere package gelezen dat de weergave van die snelheid niet overeen kwam met de werkelijkheid. Nu heb ik ook niet echt getimed of die sneheid overeen kwam met de werkelijhheid maar ik vroeg me dus af hoe jullie de snelheid ervaren voor het downloaden hiermee.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

TMoose schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:25:

in een
Weet je zeker dat deze behuizing 2 harde schijven kan huisvesten? Volgens de specs op Paradigit staat er nl. een 1 achter de beschikbare 3,5" units intern....

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ontzettend interessant topic!

Ik heb zitten kijken naar de Western Digital ShareSpace. Je hebt een 2TB, 4TB en 8TB variant.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of de 2TB en de 8TB hetzelfde zijn behalve de hardeschijven zelf? Als ze identiek zijn koop ik namelijk nu de 2TB en kan ik straks zelf schijven swappen wanneer de prijzen goedkoper zijn. Iemand een idee?

Misschien zie ik het ook over het hoofd, maar op de specs vind ik zo 123 niet het antwoord.

http://westerndigital.com.../products.asp?driveid=500

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Lijkt me wel. Of denk je dat er bv een andere cpu in de 8TB versie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De nieuwe Synology 209J lijkt me opzich wel intressant, deze heeft dezelfde specs kwa hoeveelheid geheugen en processor kloksnelheid als een 107 en 207 (266mhz, 64mb ram), ook de prijs is hetzelfde (200 euro). Maar ze zijn nog zuiniger, weet niet of hij ook sneller is dan de oudere generatie. De 109J (266mhz/32mb/130 euro) is ook wel een mooie budget oplossing, alleen ben ik bang dat 32mb ram wel een bottleneck gaat vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Nu de nieuwe 09 serie van Synology eraan komt heroverweeg ik mijn keuze tussen de Synology DS107+ en de QNAP TS-109 pro II.

De nieuwe Synology DS109 heeft een 1.2 GHz CPU (de 107+ heeft een 500 MHz CPU) en 128 MB geheugen, net als de DS107+. Ik verwacht dat de DS109 dan ook sneller is dan de DS107+.

Er komt ook een DS109+ met een 1.06 GHz CPU met een memory bandwidth van 64 bit (i.p.v. 16 bits). Ook het geheugen van 512 MB zal zeker veel uitmaken.

Maar ja, in diverse tests komt de DS107+ goed uit de bus, dus de (naar verwachting snellere) DS109 zal zeker aan mijn verwachtingen voldoen. De prijs is ongeveer gelijk.

Nog wel even gekeken naar een DIY NAS (op basis van een Intel Atom), maar die verbruiken volgens SmallNetBuilder ca. 54W onder testbelasting. Dan is de nieuwe DS109 met 19W toch een stuk zuiniger.

[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus op 11-03-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@TMoose

Welk merk en type kast is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Pegasus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:19:
Nu de nieuwe 09 serie van Synology eraan komt heroverweeg ik mijn keuze tussen de Synology DS107+ en de QNAP TS-109 pro II.

De nieuwe Synology DS109 heeft een 1.2 Mhz CPU (de 107+ heeft een 500 MHz CPU) en 128 MB geheugen, net als de DS107+. Ik verwacht dat de DS109 dan ook sneller is dan de DS107+.

Er komt ook een DS109+ met een 1.06 MHz CPU met een memory bandwidth van 64 bit (i.p.v. 16 bits). Ook het geheugen van 512 MB zal zeker veel uitmaken.

Maar ja, in diverse tests komt de DS107+ goed uit de bus, dus de (naar verwachting snellere) DS109 zal zeker aan mijn verwachtingen voldoen. De prijs is ongeveer gelijk.

Nog wel even gekeken naar een DIY NAS (op basis van een Intel Atom), maar die verbruiken volgens SmallNetBuilder ca. 54W onder testbelasting. Dan is de nieuwe DS109 met 19W toch een stuk zuiniger.
Een atom is wel 2x zo snel ;) het is btw ghz niet mhz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
lowfi schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:21:
[...]

Een atom is wel 2x zo snel ;) het is btw ghz niet mhz....
Gecorrigeerd. Thx.

En inderdaad een Atom is 2x zo snel. Eigenlijk zou het mooi zijn als het Atom platform zuiniger zou worden en ook stiller: NB zonder fan. Dat zou de ideale NAS zijn. Tenminste, als je er ook nog een mooi compact kastje voor vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik kom bij 1 webshop al een prijs tegen van de DS-209, 230 euro. Ik weet niet of het klopt, maar dat is wel erg goedkoop dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:59:
Ik kom bij 1 webshop al een prijs tegen van de DS-209, 230 euro. Ik weet niet of het klopt, maar dat is wel erg goedkoop dan :p
Is dat de DS209 of de DS209j. Daar zit een prijsverschil in net als in de specs ;) Het lijkt mij een onwaarschijnlijk laag bedrag voor een DS209 (niet j versie).

Heb je een linkje naar die webshop?

[ Voor 4% gewijzigd door Pegasus op 11-03-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Is dat de DS209 of de DS209j. Daar zit een prijsverschil in net als in de specs ;) Het lijkt mij een onwaarschijnlijk laag bedrag voor een DS209 (niet j versie).

Heb je een linkje naar die webshop?
Kan de link zo even niet meer vinden. Ik denk ook dat het een vergissing is.
De Netgear ReadyNAS duo is dat een beetje een goede NAS in vergelijking met een Synology?
De ReadyNAS heeft geloof ik een 1ghz cpu en 256mb ram, prijs is 200 euro. Wat zijn de nadelen van een ReadyNAS tov een Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Heeft iemand toevallig mldonkey draaien op zijn NAS met DirectConnect plugin (bijv Synology)? Ben op zoek naar een NAS met DirectConnect functionaliteit maar dit lijkt wel onvindbaar of niet realistisch.... anders maar een volwaardige computer bouwen....

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:01:
[...]

Kan de link zo even niet meer vinden. Ik denk ook dat het een vergissing is.
De Netgear ReadyNAS duo is dat een beetje een goede NAS in vergelijking met een Synology?
De ReadyNAS heeft geloof ik een 1ghz cpu en 256mb ram, prijs is 200 euro. Wat zijn de nadelen van een ReadyNAS tov een Synology?
Zeer informatieve website met tests van NAS-en: SmallNetBuilder

Verder ken ik de Netgear ReadyNAS duo niet. Google is your friend ;)

Edit: ik heb zelf even op SmallNetBuilder gekeken. De read/write performance via Gigabit, ligt op het niveau van een QNAP TS-109 pro en Synology DS107+ (beiden single drive).

[ Voor 12% gewijzigd door Pegasus op 12-03-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:19:
[...]

Zeer informatieve website met tests van NAS-en: SmallNetBuilder

Verder ken ik de Netgear ReadyNAS duo niet. Google is your friend ;)

Edit: ik heb zelf even op SmallNetBuilder gekeken. De read/write performance via Gigabit, ligt op het niveau van een QNAP TS-109 pro en Synology DS107+ (beiden single drive).
Thanks, ik had zelf al naar reviews gezocht, maar vaak zijn ze dan wat oud, en worden ze vergeleken met de op dat moment aanwezige aanbod nas'en. Maar die site is erg overzichtelijk, met name het prijs/prestatie grafiek is heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Een collega van me heeft pas een LinkSys NAS200 ; vreemd genoeg kan ze user-shares wel van een XP machine mappen, maar niet vanaf de Vista machines ... apparaat staat wel in de Netwerk Map.
Is er een of ander feature in de combo Vista <-> NAS200 dat geactiveerd moet worden ? Krijgt nu iets als 'network name not found' ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Hier de datasheets van de nieuwe NASsen 09 van Synology.
http://www.synology-forum.de/forumdisplay.html?f=22

En de DX5 die je op de DS509+ aansluit via zijn e-SATA poort en zodoende 10 HDD's in totaal hebt !
http://www.synology-forum...de6c14525db168153c&t=5910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
abusimbal schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:12:
Hier de datasheets van de nieuwe NASsen 09 van Synology.
http://www.synology-forum.de/forumdisplay.html?f=22

En de DX5 die je op de DS509+ aansluit via zijn e-SATA poort en zodoende 10 HDD's in totaal hebt !
http://www.synology-forum...de6c14525db168153c&t=5910
Als hij in Nederland leverbaar is koop ik een LinkStation Pro™ LS-XHL
Reden: met een terrabyte schijf ongeveer 230 euro, en de hoge performance. De performance is zelfs hoger dan een Synology 209+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:32:
[...]

Als hij in Nederland leverbaar is koop ik een LinkStation Pro™ LS-XHL
Reden: met een terrabyte schijf ongeveer 230 euro, en de hoge performance. De performance is zelfs hoger dan een Synology 209+.
Wow, idd een geweldige performance en als de prijs dan ook rond de EU 230 is voor de 1T uitvoering :9

Qua features heeft de Buffalo wel minder te bieden dan de Synology 07/09 serie of QNAP TS-109. Geen server functionaliteit of Usenet client. Maar wel een Bittorrent client.

Ik vraag me trouwens af op welke OS de Buffalo draait en of je er ook SABnzbd op kunt zetten.

Er zit ook goede HW in: die CPU op 1,2 Mhz en 256 MB geheugen.

BTW: de Synology DS209+ is niet de nieuwste versie, dat is de DS209+II. De DS209 heeft een 800 MHz CPU en de II-versie heeft een 1.06 GHz CPU , welke echt veel sneller is.

Ik moet wel zeggen de Buffalo Linkstation Pro LS-XHL staat nu in mijn top 3 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 15-03-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:09:
[...]

Wow, idd een geweldige performance en als de prijs dan ook rond de EU 230 is voor de 1T uitvoering :9

Qua features heeft de Buffalo wel minder te bieden dan de Synology 07/09 serie of QNAP TS-109. Geen server functionaliteit of Usenet client. Maar wel een Bittorrent client.

Ik vraag me trouwens af op welke OS de Buffalo draait en of je er ook SABnzbd op kunt zetten.

Er zit ook goede HW in: die CPU op 1,2 Mhz en 256 MB geheugen.

BTW: de Synology DS209+ is niet de nieuwste versie, dat is de DS209+II. De DS209 heeft een 800 MHz CPU en de II-versie heeft een 1.06 GHz CPU , welke echt veel sneller is.

Ik moet wel zeggen de Buffalo Linkstation Pro LS-XHL staat nu in mijn top 3 :)
Klopt de usenet client is wel een voorwaarde voor mij, maar dat kan je op de oude linkstations wel installeren, ik hoop de nieuwe ook. Ik denk het wel. En wat ik zo gelezen heb is NZBget een snellere client om te gebruiken, vanwege de resources die het verbruikt.

De reden van de goedkope prijs (volgensmij): Dat nieuwe Marvell platform waar ook al berichten zijn verschenen over de plug-pc (adapter met ingebouwde pc), kost maar 50 euro bulk ofzo. Erg goede prijs en prima prestaties dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:35:
[...]

Klopt de usenet client is wel een voorwaarde voor mij, maar dat kan je op de oude linkstations wel installeren, ik hoop de nieuwe ook. Ik denk het wel. En wat ik zo gelezen heb is NZBget een snellere client om te gebruiken, vanwege de resources die het verbruikt.

De reden van de goedkope prijs (volgensmij): Dat nieuwe Marvell platform waar ook al berichten zijn verschenen over de plug-pc (adapter met ingebouwde pc), kost maar 50 euro bulk ofzo. Erg goede prijs en prima prestaties dus!
Je bedoelt zeker dit bericht:

The SheevaPlug development platform uses a Marvell Kirkwood processor based on an embedded 1.2GHz Sheeva™ CPU equipped with 512 Mbytes of FLASH and 512 Mbytes of DRAM. Connection to the home network is via Gigabit Ethernet. Peripherals such as direct attached storage can be connected using a USB 2.0 port. Multiple standard Linux 2.6 kernel distributions are supported on the SheevaPlug development platform enabling rapid application development. The enclosure is designed to plug directly into a standard wall socket and is designed to draw less than one tenth of the power of a typical PC being used as a home server.

Volgens mij dit bericht is de Marvell Kirkwood CPU met 1.2 GHz dezelfde als in de nieuwe LS-XHL NAS.

...the new processor Buffalo hinted at during our CES meeting. Figure 2 shows that Buffalo stayed with a Marvell-based design. But instead of the "Orion" storage processor used in many current-generation mid-market NASes, there is a Marvell "Kirkwood" 88F6281 clocked at 1.2 GHz. RAM has been bumped up to 256 MB and a Marvell 88E1118 is used for the Gigabit Ethernet port.

[ Voor 16% gewijzigd door Pegasus op 16-03-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:50:
[...]

Je bedoelt zeker dit bericht:

The SheevaPlug development platform uses a Marvell Kirkwood processor based on an embedded 1.2GHz Sheeva™ CPU equipped with 512 Mbytes of FLASH and 512 Mbytes of DRAM. Connection to the home network is via Gigabit Ethernet. Peripherals such as direct attached storage can be connected using a USB 2.0 port. Multiple standard Linux 2.6 kernel distributions are supported on the SheevaPlug development platform enabling rapid application development. The enclosure is designed to plug directly into a standard wall socket and is designed to draw less than one tenth of the power of a typical PC being used as a home server.

Volgens mij dit bericht is de Marvell Kirkwood CPU met 1.2 GHz dezelfde als in de nieuwe LS-XHL NAS.

...the new processor Buffalo hinted at during our CES meeting. Figure 2 shows that Buffalo stayed with a Marvell-based design. But instead of the "Orion" storage processor used in many current-generation mid-market NASes, there is a Marvell "Kirkwood" 88F6281 clocked at 1.2 GHz. RAM has been bumped up to 256 MB and a Marvell 88E1118 is used for the Gigabit Ethernet port.
Yep het heeft hetzelfde platform als de SheevaPlug. Ik hoop dat meer fabrikanten dit platform gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Western Digital heeft een nieuwe versie van hun My Book World Edition gepresenteerd. Het ding is veel sneller dan de oude versie en heeft een erg interessante prijs/kwaliteit verhouding. De prijs is ca. € 160.

Het is waarschijnlijk mogelijk er NZBget op te zetten, dat kan namelijk ook met de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 10:26
Hallo mensen,

ik heb niet zo heel veel verstand van NAS situaties...
Ik heb recent een nieuwe LCD televisie gekocht met DLNA ondersteuning... Nu wil ik een NAS gaan aansluiten zodat ik van DLNA gebruik kan maken...
Nu vroeg ik mij af of ik dan gewoon bijvoorbeeld een Lacie internet space (of iets dergelijks moet kopen) of dat ik zo een NAS kastje moet kopen waar ik me eigen HD's in kan proppen?

ps.. ben nu eerst de begin post aan het lezen, misschien kom ik er dan zelf uit.. Een reactie zou ik wel waarderen :)

ps2.. nu het gelezen te hebben ben ik er nog niet uit :0

[ Voor 18% gewijzigd door Tonnio op 18-03-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Tonnio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:21:
Hallo mensen,

Ik heb recent een nieuwe LCD televisie gekocht met DLNA ondersteuning... Nu wil ik een NAS gaan aansluiten zodat ik van DLNA gebruik kan maken...
Nu vroeg ik mij af of ik dan gewoon bijvoorbeeld een Lacie internet space (of iets dergelijks moet kopen) of dat ik zo een NAS kastje moet kopen waar ik me eigen HD's in kan proppen?

ps.. ben nu eerst de begin post aan het lezen, misschien kom ik er dan zelf uit.. Een reactie zou ik wel waarderen :)

DLNA gaat uit van een media player en een media server. De player is in jouw geval je LCD televisie. Als server heb je een netwerkschijf nodig die DLNA ondersteunt. Daar moet je dus opletten als je een netwerkschijf aanschaft.

Verder is uiteraard belangrijk hoe de apparaten met elkaar verbonden worden. M.a.w. via WLAN of LAN. Dat bepaalt ook je keuze. Voor HD beeld moet je er aan denken dat de bandbreedte van je netwerk groot genoeg is, anders kan dat leiden tot haperend beeld en geluid.

Je zou eens kunnen kijken naar een Popcorn Hour o.i.d., maar ook de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL ondersteunt DLNA, is snel en niet duur. Echter, de eerste is een media player met remote e.d. en de tweede een NAS, zonder remote. Echter, de remote van jouw LCD televisie zou een NAS met DLNA moeten kunnen bedienen. Zie ook deze link over DLNA.

[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 19-03-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
Pegasus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:48:
[...]

DLNA gaat uit van een media player en een media server. De player is in jouw geval je LCD televisie. Als server heb je een netwerkschijf nodig die DLNA ondersteunt. Daar moet je dus opletten als je een netwerkschijf aanschaft.

Verder is uiteraard belangrijk hoe de apparaten met elkaar verbonden worden. M.a.w. via WLAN of LAN. Dat bepaalt ook je keuze. Voor HD beeld moet je er aan denken dat de bandbreedte van je netwerk groot genoeg is, anders kan dat leiden tot haperend beeld en geluid.

Je zou eens kunnen kijken naar een Popcorn Hour o.i.d., maar ook de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL ondersteunt DLNA, is snel en niet duur. Echter, de eerste is een media player met remote e.d. en de tweede een NAS, zonder remote.
Bedankt :). Ik zal is gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Tonnio schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Bedankt :). Ik zal is gaan kijken!
Ik had nog wat toe gevoegd:

de remote van jouw LCD televisie zou een NAS met DLNA moeten kunnen bedienen. Zie ook deze link over DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ook QNAP heeft een nieuw model uitgebracht met dezelfde Marvell 1.2 GHz CPU, maar dan wel met 512 MB. Het is de QNAP TurboStation TS-119. Zie ook deze link.

Edit: het is dezelfde processor als in de Buffalo Linkstation Pro XHL. Zie ook deze link

Dus zowel Synology, als Buffalo en QNAP gebruiken de nieuwe Marvel 6281 1.2 GHz CPU. Groot verschil wel in het gebruikte RAM geheugen: Synology 128 MB, Buffalo 256 MB en QNAP 512 MB.

[ Voor 48% gewijzigd door Pegasus op 19-03-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Tonnio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:21:
Hallo mensen,

Als het een Sony Bravia is, zijn de DLNA mogelijkheden zeer beperkt, bijv. geen video streamen. Zie ook deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
Wat een hoop reacties Pegasus :), nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:44:
Ook QNAP heeft een nieuw model uitgebracht met dezelfde Marvell 1.2 GHz CPU, maar dan wel met 512 MB. Het is de QNAP TurboStation TS-119. Zie ook deze link.

Edit: het is dezelfde processor als in de Buffalo Linkstation Pro XHL. Zie ook deze link

Dus zowel Synology, als Buffalo en QNAP gebruiken de nieuwe Marvel 6281 1.2 GHz CPU. Groot verschil wel in het gebruikte RAM geheugen: Synology 128 MB, Buffalo 256 MB en QNAP 512 MB.
Welke Synology heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:48:
[...]

Welke Synology heb je het over?
De Synology DS109.

[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 20-03-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 18:00
Beste Mensen!

Binnenkort wil ik graag een nas aanschaffen, en daarbij is mijn oog gevallen op de binnenkort uit te komen QNAP Turbostation TS-219 (1,2Ghz, 512MB). Daar ga ik mijn huidige harde schijven inzetten, 2x 1000GB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ die ik nu gebruik via een sharkoon duo. Nu is mijn kennis mbt nas'en niet zo groot en heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Ik wil hem graag gaan gebruiken met een usenetclient. Nu heb ik wel eens gelezen dat een nas niet de voltallige bandbreedte van je adsl lijn kan verwerken/gebruiken? Weten jullie welke snelheid maximaal uit een 24mb adsl lijn te halen is? Is dan het par en unrar proces ook van invloed daarop?

Ik ben benieuwd? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Greets
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Laatst online: 12-07 14:56
Zal waarschijnlijk al eens geopperd zijn maar ehh.. waarom niet een netbook voor zo'n 250 euro kopen met een aantal losse externe HDD.
Kun je toch alles op laten draaien en je hebt direct een toetsenbord met schermpje erbij.. :)
Je kunt dan vrijwel alle software gebruiken die je wilt en het is netjes in de meterkast weg te stoppen en maakt bijna geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
marsclone schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:23:
Beste Mensen!

Binnenkort wil ik graag een nas aanschaffen, en daarbij is mijn oog gevallen op de binnenkort uit te komen QNAP Turbostation TS-219 (1,2Ghz, 512MB). Daar ga ik mijn huidige harde schijven inzetten, 2x 1000GB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ die ik nu gebruik via een sharkoon duo. Nu is mijn kennis mbt nas'en niet zo groot en heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Ik wil hem graag gaan gebruiken met een usenetclient. Nu heb ik wel eens gelezen dat een nas niet de voltallige bandbreedte van je adsl lijn kan verwerken/gebruiken? Weten jullie welke snelheid maximaal uit een 24mb adsl lijn te halen is? Is dan het par en unrar proces ook van invloed daarop?

Ik ben benieuwd? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Greets
Marcel
http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190
Op deze site vind je snelheden, dit is zonder uitpakken, parren. Zoek ook op testen/review met google voor nadelen en snelheden.
Zelf denk ik dat deze te langzaam is, zeker als later internet nog sneller word.
Lees deze thread eens door , over snelheden word vaker iets gezegd.
Indien je plaats hebt zou ik een gewone pc kopen, dan kun je software kan wijzigen zoals je wilt, hardware wijzigen en een goede snelheid met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
SimonBenson schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:44:
Zal waarschijnlijk al eens geopperd zijn maar ehh.. waarom niet een netbook voor zo'n 250 euro kopen met een aantal losse externe HDD.
Kun je toch alles op laten draaien en je hebt direct een toetsenbord met schermpje erbij.. :)
Je kunt dan vrijwel alle software gebruiken die je wilt en het is netjes in de meterkast weg te stoppen en maakt bijna geen geluid.
Een nadeel is dat je dan usb 2.0 aan moet sluiten, wat meestal maar effectief 25mb/s haalt ofzo. Een beetje NAS kan dat wel sneller, en is tevens nog energiezuiniger dan een Netbook (heeft geen overbodige hardware als videochip, geluidskaart etc.

edit:
Bij nader onderzoek zit er op een HP wel een express card slot, en een gbit poort, das dus niet gek!

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 21-03-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
SimonBenson schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:44:
Wel een aardig idee moet ik zeggen. Eigenlijk is een netbook relatief goedkoop (voor wat je krijgt). Alleen zie ik zelf een paar nadelen:
  1. toch de prijs: netbook + 1 TB schijf kost ca. 250 + 90 = 340 EU. Een Buffalo XHL 1 TB NAS kost ca. 250 EU.
  2. een NAS is één apparaat, compact en makkelijk te plaatsen.
  3. het energieverbruik van een netbook + externe schijf is hoger t.o.v. de 11W van een Buffalo XHL
Het is wat je wilt. Op een NAS kun je ook veel software installeren, alleen dit is meestal Linux. Ik ga zelf voor de Buffalo, als die in NL verkrijgbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus op 21-03-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:
[...]

Wel een aardig idee moet ik zeggen. Eigenlijk is een netbook relatief goedkoop (voor wat je krijgt). Alleen zie ik zelf een paar nadelen:
  1. toch de prijs: netbook + 1 TB schijf kost ca. 250 + 90 = 340 EU. Een Buffalo XHL 1 TB NAS kost ca. 250 EU.
  2. een NAS is één apparaat, compact en makkelijk te plaatsen.
  3. het energieverbruik van een netbook + externe schijf is hoger t.o.v. de 11W van een Buffalo XHL
Het is wat je wilt. Op een NAS kun je ook veel software installeren, alleen dit is meestal Linux. Ik ga zelf voor de Buffalo, als die in NL verkrijgbaar is.
+ dat als je die schijf ook nog is een beetje snel wilt aansluiten, dan zou je al een esata kaartje (ca 35 euro) in bijvoorbeeld een HP mini-note 2133 moeten stoppen (250 euro) + een esata behuizing (28 euro), bij elkaar opgeteld: 403 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
TMoose schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:25:

in een
Iemand al gezien of hier daadwerkelijk 2 3.5" schijven in kunnen? Ik gok dat er ook wel 1 kan daar waar een dvd speler zou kunnen, maar de plaatjes op de site zijn me niet 100% duidelijk.

Hier nog meer mensen die een nasje op basis van een Intel D945GCLF hebben gebouwd? Door de prijs van het Atom-bordje en de customizability van het systeem spreekt me het wel erg aan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Pegasus schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:
[...]
Ik ga zelf voor de Buffalo, als die in NL verkrijgbaar is.
Ik ben ook geintresseerd, gekgenoeg is het zo dat Buffalotech op het moment nog niet aan europa levert.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-03-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sinds er een stroomstoring is geweest heb ik het volgende probleem met mijn D-Link DNS-313:

Alle bestanden zijn verdwenen uit een map, de map lijkt dus helemaal leeg. Echter, als als ik een file wil kopieeren naar die lege map krijg ik een melding of ik het bestaande bestand wil overschrijven. Dus er staan nog files, maar ik kan ze niet zien!

Maintenance -> Scan Disk zegt:
"Disk scan complete no error found."

Hoe kan ik dit oplossen? Is het mogelijk om via telnet/ssh op de NAS in te loggen om daar zelf met waat tools het filesystem weer goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Die Qnap TS-219 Turbo is zeer interessant.

Zoals hierboven gemeld het meeste geheugen en iSCSI support _/-\o_
Mijn voorkeur gaat uit naar Synology, heb er ook al meerdere malen gevraagt ofdat zij ook iSCSI gaan ondersteunen, maar zie niets gebeuren.

Ik zie geen usenet ondersteuning, dat is het enige nadeel dat ik vind.
Ook fraaie nieuwe firmware 3.0 (wel nog beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben waarschijnlijk niet de eerste die twijfelt over het aanschaffen van de juiste NAS. Zit aan 1 van deze te denken:
- Netgear RND2000
- Synology DS207
- Synology CS407e
- Synology DS209+

Hardeschijven:
- Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
- Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB

Welke zouden jullie aanraden? kwa prijs/kwaliteit. Zouden jullie 1 van deze HDD's er in zitten of zijn er nog
andere goede schijven die ik ook kan overwegen? Ik gebruik de NAS vooral voor dataopslag (films) back-ups en als FTP server. Ik zal de server in RAID1 gebruiken. Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:
Ben waarschijnlijk niet de eerste die twijfelt over het aanschaffen van de juiste NAS. Zit aan 1 van deze te denken:
- Netgear RND2000
- Synology DS207
- Synology CS407e
- Synology DS209+

Hardeschijven:
- Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
- Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB

Welke zouden jullie aanraden? kwa prijs/kwaliteit. Zouden jullie 1 van deze HDD's er in zitten of zijn er nog
andere goede schijven die ik ook kan overwegen? Ik gebruik de NAS vooral voor dataopslag (films) back-ups en als FTP server. Ik zal de server in RAID1 gebruiken. Ik hoor graag jullie mening!
Ik dacht dat die EADS individueel op een RPM gezet werden en dus nooit dezelfde snelheid draaien. Dat is natuurlijk sonde voor je raid opstelling omdat deze dan een zwakke schakel heeft. Wel zijn ze natuurlijk stiller en zuiniger dan de samsung.

Voor de Nas moet je maar eens kijken wat ze allemaal kunnen, wil je nieuwsgroepen gebruiken dan zal je een synology moeten draaien. Is het alleen data backup zal de goedkoopste volstaan. De 407 kan veel meer opslagruimte hebben. De 209+ is weer de snelste uit het rijtje waarmee je weer meer opties/eisen kan hebben over het gebruik. Enzovoort.
Als tip, de synology nas is softwarematig gelijk aan elkaar, het gaat om hoeveelheid hdd's en de processor snelheid en geheugen(welke je in jouw voorbeeld niet echt hard nodig hebt).

[ Voor 6% gewijzigd door Jfwiet op 24-03-2009 23:21 . Reden: Iets specifieker richting vraag beantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@ 90David

is het nodig je vraag 2 maal te stellen in twee verschillende topics. Wordt niet echt gewaardeerd hier.

@david again.

Netjes

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 25-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:50:
@ 90David

is het nodig je vraag 2 maal te stellen in twee verschillende topics. Wordt niet echt gewaardeerd hier.
@ maartend. Ja ik weet het :/ heb je snel door, had hem al gepost en zag toen een beter passend topic, vergeten te verwijderen, excuses.

@Jfwiet : bedankt voor je reactie! :) hier heb ik zeker wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duncanvdlinden schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:21:
[...]

Ik ben ook geintresseerd, gekgenoeg is het zo dat Buffalotech op het moment nog niet aan europa levert.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Buffalo Tech, met de vraag wanneer de Buffalo Linkstation Pro XHL in Nederland beschikbaar komt (en voor welke adviesprijs). Nog niets van gehoord. Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Laatst online: 18:02
QNAP 219 heeft wel nieuws groepen download mogelijkheden.
SABnzbd+ SABnzbd+ is a multi-platform binary newsgroup downloader written in Python language. The program works in the background and simplifies the downloading, verifying and extracting of files from Usenet. SABnzbd+ does not search for files, instead NZB files (similar to .torrent files, but for Usenet) are fed to SABnzbd+ from sites like newzbin.com, binsearch.info and tvnzb.com (Requires prior installation of Python)
Unquote
Bron: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113
Of dit lekker werkt geen idee.
Wat mij verbaast is de handleiding op blz. 8 "Support all-in-one printer" maar wordt tegen gesproken op blz. 83 "The NAS does not support multifunction printer".Beetje tegenstrijdig of zouden ze hier bedoelen dat all in one printer worden gesupport in het printen maar de andere mogelijkheden niet worden ondersteund? Leek me wel een makkelijke bijkomstigheid dat ik de printer via nas kan share op me netwerk.

Ik zit zelf nog in het dubio welke het voor mij gaat worden QNAP TS-219 of de nieuwe Synology DS209. De 219 heeft voor circa 55 euro 512MB ipv 256.

[ Voor 18% gewijzigd door amiaima op 25-03-2009 21:55 . Reden: Zojuist review gelezen dus onzinnige woorden daar gelaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens vinden of ik de Synology DS-209j ook als usb disk kan aansluiten op een pc.
( dus als externe disk ) ik zou hem graag op mijn xbox360 via usb willen aansluiten zodat de xbox360 hem ziet als externe disk.

is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:53:
Ik kan nergens vinden of ik de Synology DS-209j ook als usb disk kan aansluiten op een pc.
( dus als externe disk ) ik zou hem graag op mijn xbox360 via usb willen aansluiten zodat de xbox360 hem ziet als externe disk.

is dit mogelijk ?
Ik denk eerder dat jou XBOX gezien wordt als een externe disk als je het mij vraagt. Maar waarom via USB aansluiten als je hem in een netwerktje kan prikken. Dan ziet hem als externe disk en kan je in je gehel netwerk er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:09

KL643

beeldaandemuur

amiaima schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:
QNAP 219 heeft wel nieuws groepen download mogelijkheden.
SABnzbd+ SABnzbd+ is a multi-platform binary newsgroup downloader written in Python language. The program works in the background and simplifies the downloading, verifying and extracting of files from Usenet. SABnzbd+ does not search for files, instead NZB files (similar to .torrent files, but for Usenet) are fed to SABnzbd+ from sites like newzbin.com, binsearch.info and tvnzb.com (Requires prior installation of Python)
Op een 109Pro haalde ik een degelijke snelheid van rond de 1250 kb/s (1900 Max lijn) Op mijn 439Pro haal ik het maximale. Ik denk dat je met een 219 aardig in de buurt komt van je maximale snelheid. (je kan ook NZBget gebruiken, daar haalde ik zelfs met een 109Pro de maximale snelheid mee)
Wat mij verbaast is de handleiding op blz. 8 "Support all-in-one printer" maar wordt tegen gesproken op blz. 83 "The NAS does not support multifunction printer".Beetje tegenstrijdig of zouden ze hier bedoelen dat all in one printer worden gesupport in het printen maar de andere mogelijkheden niet worden ondersteund? Leek me wel een makkelijke bijkomstigheid dat ik de printer via nas kan share op me netwerk.
Ze bedoelen waarschijnlijk dat je je multifunctional wel kan gebruiken voor het printen maar niet scannen (Heb er een Canon MP360 eraan hangen, printen kan, scannen niet. Als je multifunctional kan scannen zonder PC dan lijkt mij dit geen probleem)
Ik zit zelf nog in het dubio welke het voor mij gaat worden QNAP TS-219 of de nieuwe Synology DS209. De 219 heeft voor circa 55 euro 512MB ipv 256.
En de 219 heeft een 1.2MHz CPU en de DS209 een 800MHz :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
KL643 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:41:
[...]
En de 219 heeft een 1.2MHz CPU en de DS209 een 800MHz :)
Synology brengt een nieuwe DS209 uit met een 1.2MHz CPU en 256MB. Verwacht op 30 maart 2009. Het gekke is dat op de site van synology hierover alleen een pers bericht staat maar dat is dan ook alles. Op wifisound wordt ie namelijk al aangeboden voor pre ordering

[ Voor 0% gewijzigd door amiaima op 26-03-2009 10:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:53:

is dit mogelijk ?
Zou ik niet doen, rechtstreeks op je xbox360... ALs het als kan met de DS-209.
Je schijf moet dan FAT-32 zijn, en da's niet zo 'n heel erg lekker filesystem voor grote files (+4gb)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels naar een DS-109 aan het kijken, de ds-209 is me toch net iets te duur.
is het RAM daarvan gewoon uit te breiden dat jullie weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
amiaima schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:
....

In een Duitse webshop wordt de Synology DS109+ aangeboden. Die heeft een 1.0 GHz Freescale CPU, welke sneller is dan de 1.2 GHz Marvell CPU van de gewone DS109. Daarbij heeft de + versie ook 512 MB RAM i.p.v. 128 MB.

Voor € 280 lijkt dit een goede concurrent voor de QNAP TS-119.

Edit: ik zie zojuist dat het product niet meer op die Duitse webshop staat :?

[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 26-03-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:55
Ik heb zojuist bij wifimedia de QNAP TS-219 bestelt met 2x 1,5TB WD15EADS schijven.
Morgen komt ie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
vanisher schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:41:
Ik heb zojuist bij wifimedia de QNAP TS-219 bestelt met 2x 1,5TB WD15EADS schijven.
Morgen komt ie binnen.
Heel mooi, kan je ervaringen met ons sharen.. Ik zit ook te kijken naar een TS-219 maar zover nog geen reviews... Zie vooral uit naar de doorvoer snelhied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een NAS. Kom er niet helemaal uit.

De functies, downloaden via Usenet en Torrents is allemaal helder.

Wat ik alleen niet helemaal helder krijg is de download snelheid over internet. Ik lees wel wat over CPU en Memory snelheid, maar niet helder of ik me maximale downloadsnelheid ga halen.

Ik heb ZIggo alles in 1 extra daar heb ik nu 20mb down, dit word straks 50mb down.

Met welke (minimaal) 2 bay NAS kan ik deze snelheden halen via USenet en Torrent. Of doen alle recente modellen dit en maak ik me druk om niks.

http://www.thecus.com/products_over.php?cid=23&pid=55

Deze spreekt me persoonlijk wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb zojuist de nieuwe DS-209 bestelt (in pre order)...

Voor 200 euro lijkt me dat een koopje ;) gezien er een CPU van 1,2 ghz met 256mb geheugen in zit.
Zie hier de specs: http://www.synology-forum...09%20Data%20Sheet_enu.pdf

Deze specs kloppen volgens een synology medewerker...dus geen speculatie...

Wat ik raar vind is dat ze aardig gaan concurreren in hun eigen modellen, zoals de 209+ is toch al snel 100e duurder en de nieuwe 209j is vele male "trager" voor een zelfde prijskaartje....

Vraag me ook af of de prijs klopt maar dat zullen we snel zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
En waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Daar ben ik ook benieuwd naar. En de vraag is, wat is de 400MHz extra waard tov het inleveren van de 256MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Heb zojuist de QNAP TS-219 besteld met twee WD10EADS schijven.

Mijn motivatie om voor de QNAP TS-219 (1.2Ghz, 256MB) te gaan ipv Synology DS209 (1.2Ghz, 256MB) zijn:
- Beschikbaarheid en betere informatie verstrekking;
- Energie verbruik Sleep mode 5 W, Operation 21 W;
- Meer intern geheugen;
- DLNA/ UPnP;
- phpMyAdmin, Joomla!, editable php.ini, MySQL and SQLite;
- All in one printer support;
- iSCSI;
- Hot-swap design;
- Geschikt voor 2GB schijven.

Motivatie om voor de WD10EADS schijven te gaan zijn:
- Compatible met TS-219;
- Energie verbruik: Read/Write 5.4 Watts;
Idle 2.8 Watts;
Standby 0.40 Watts;
Sleep 0.40 Watts.
- 32MB cach.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
deboer.bas schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:06:
Ik heb zojuist de nieuwe DS-209 bestelt (in pre order)...

Voor 200 euro lijkt me dat een koopje ;) gezien er een CPU van 1,2 ghz met 256mb geheugen in zit.
Zie hier de specs: http://www.synology-forum...09%20Data%20Sheet_enu.pdf

Deze specs kloppen volgens een synology medewerker...dus geen speculatie...

Wat ik raar vind is dat ze aardig gaan concurreren in hun eigen modellen, zoals de 209+ is toch al snel 100e duurder en de nieuwe 209j is vele male "trager" voor een zelfde prijskaartje....

Vraag me ook af of de prijs klopt maar dat zullen we snel zien....
Weet je zeker dat je geen DS209j besteld hebt? Die kost n.l. gemiddeld € 200, de DS209 heb ik gezien voor € 309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer is de synology DS-209+II beschikbaar ?
ik kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
amiaima schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:11:
Heb zojuist de QNAP TS-219 besteld met twee WD10EADS schijven.
Gaan er ook voor maar dan met de WD10EVDS, die zijn wat nieuwer en zouden 24/7 types zijn.. laat je ervaringen hier even weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
fixma schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:53:
[...]

Gaan er ook voor maar dan met de WD10EVDS, die zijn wat nieuwer en zouden 24/7 types zijn.. laat je ervaringen hier even weten..
Ik heb dit ook al in het NMT-topic genoemd, maar als ik naar de specificaties (hier en hier) kijk lijkt er helemaal geen verschil te zijn tussen de EADS en EVDS behalve een ander label :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik heb de stap ook maar genomen. Na veel reviews lezen twijfelde ik nog tussen de nieuwe Synology DS109 en de QNAP TS-119.

De Synology had een mooiere interface dan QNAP maar toen ik las dat de nieuwe QNAP TS-119 de nieuwe 3.0 interface had was de enige drempel verdwenen.
De performance van de QNAP zou beter moeten zijn, zeker icm met de 512mb geheugen. Processor is hetzelfde namelijk.

Besteld icm een WD green 1TB.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
duderuud schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:45:
Nou, ik heb de stap ook maar genomen. Na veel reviews lezen twijfelde ik nog tussen de nieuwe Synology DS109 en de QNAP TS-119.

De Synology had een mooiere interface dan QNAP maar toen ik las dat de nieuwe QNAP TS-119 de nieuwe 3.0 interface had was de enige drempel verdwenen.
De performance van de QNAP zou beter moeten zijn, zeker icm met de 512mb geheugen. Processor is hetzelfde namelijk.

Besteld icm een WD green 1TB.
Ik overweeg ook de Synology DS109 of de QNAP TS-119, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de QNAP, m.n. vanwege de hoeveelheid geheugen, uiterlijk en fanless design. Echter, de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL is ook heel interessant. Zelfde processor (Marvell Kirkwood 1.2 GHz) en 256 MB RAM. Qua features en interface is hij wel minder. Maar dat is de prijs ook: ca. $ 250 incl. een WD green 1TB harddisk >:) De vraag is alleen wanneer die beschikbaar komt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Waarom staat de buffalo linkstation mini nergens in dit topic? :P

Een nas met 2.5" schijfjes, een stuk zuiniger dan de gemiddelde nas. NAS met 2.5" schijf(jes) lijkt mij een stuk interessanter voor thuisgebruik dan 3.5" NAS. Vanwege stroomverbruik, formaat, warmteproductie en geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Bartjuh schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:47:
Waarom staat de buffalo linkstation mini nergens in dit topic? :P

Een nas met 2.5" schijfjes, een stuk zuiniger dan de gemiddelde nas. NAS met 2.5" schijf(jes) lijkt mij een stuk interessanter voor thuisgebruik dan 3.5" NAS. Vanwege stroomverbruik, formaat, warmteproductie en geluidsproductie.
Synology komt ook met de 409 Slim. Een four bay 2.5" raid NAS. Alleen zijn ze niet erg goed bezig met het uitgeven van de release data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Pegasus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:26:
[...]

Ik overweeg ook de Synology DS109 of de QNAP TS-119, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de QNAP, m.n. vanwege de hoeveelheid geheugen, uiterlijk en fanless design. Echter, de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL is ook heel interessant. Zelfde processor (Marvell Kirkwood 1.2 GHz) en 256 MB RAM. Qua features en interface is hij wel minder. Maar dat is de prijs ook: ca. $ 250 incl. een WD green 1TB harddisk >:) De vraag is alleen wanneer die beschikbaar komt in NL.
Ja, I know. Maar wat je al zegt, de features en interface zijn minder en hij is nog niet te krijgen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Gisteren besteld en vandaag al binnen de QNAP TS-219 met twee WD10EVDS HD's.
Ben er zeer blij en vooral de nieuwe Ajax interface is een enorm verschil met de oude. De oude stond op de Qnap en de Beta 3.0 was op de CD. Dus met beide kunnen spellen.. Later wat groter verslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik neem aan dat synology ook overstapt op de nieuwe ajax 3.0 interface ?
de synology bevat voor mij iets meer mogelijkheden als de QNAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:21:
maar ik neem aan dat synology ook overstapt op de nieuwe ajax 3.0 interface ?
de synology bevat voor mij iets meer mogelijkheden als de QNAP.
?? Synology heeft al een Ajax interface, Qnap heeft het nu voor de laatste modelen (219 en 119) en binnenkort ook voor de andere modelen..
Heb vooral voor QNAP gekozen omdat deze iSCSI heeft wat Synology nog steeds niet heeft.
Ik denk met de nieuwe Ajax interface QNAP meer kan dan Synology. Daarbij kan je ook nog Debian op zetten. En heeft Alu behuizing tov de plastic van Synology met hot swap HD's.
En op dit moment is de TS-219 sneller dan de Synology 209+ (het is nog wachten op de 209+II)
Maar je moet zelf kijken wat het beste voor je zelf is en dan kiezen..

[ Voor 4% gewijzigd door fixma op 28-03-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Heb vandaag de QNAP TS-219 binnen en ben wat aan het fiedelen geweest. Dit is een zeer goed product.
De beta 3.0 firmware doet wat appel achtig aan en ziet er gelikt uit. De mogelijkheden die dit kastje heeft is zeer profesioneel te noemen. Levering was kompleet met CAT 5e UTP kabel (minimaal nodig voor gigabit lan).
Alles zat binnen een half uurtje onder stroom. De meegeleverde installatie cd deed via autorun niks, wat aan me pc instelling zou kunnen liggen (twijfel). Vervolgens QNAP finder geinstalleerd en ik was weer onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de TS-219 nu ook een mail en file server ?? ( die via het web te benaderen zijn ?
dat synology het heeft en kan weet ik maar over de QNAP lees ik verschillende verhalen.

en hoe zit het met het geluid amiaima ?
hoor je het apparaat of is het vrijwel stil ?
Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste