Waar kan ik het lijstje vinden met alle poorten die een synology heeft.
Ooit gezien, niet meer te vinden
Ooit gezien, niet meer te vinden
jeroen_76 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:36:
Dag allemaal. Een zeer tevreden Synology DS107 gebruiker hier. Ik vraag me alleen af of iemand hier al een 1,5TB disk in een DS107 heeft draaien. Ik weet dat Synology allerlei tests aan het doen is om te kijken welke wel en welke niet draaien, maar misschien is er iemand die al ervaring ermee heeft?
Alvast bedankt!
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Dat had ik ook al gezien idd. Misschien maar even wachten totdat Synology weer wat meer tests gedaan heeft. Op dit moment zag ik dat ik tot 1TB kan gaan.amsterdammertje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:57:
Het beste kan je eventjes kijken op http://www.synology.com/enu/forum of www.synology-forum.nl
Daar staan veel ervaringen mbt tot de 1,5 tb disks van seagate. Bijv dit topic
Ik zou me wel 3x bedenken voor ik die disks in huis zou halen
[...]
Je stelt een hele wazige vraag... als je het IP-adres wilt veranderen, dan tuurlijk, die kan je vast hameren op een ander IP-adres. Als je de subdirectory "photo" wilt verwijderen, dan is dat niet mogelijk. Maar ja, dat is ook niet op te lossen met portforwarding. Dus ik snap het niet. Wat heeft het met portforwarding te maken? Als je een DNS beheerd zou je eventueel nog een automatische url forward kunnen in stellen.maartend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:00:
Vraag
Is het mogelijk om binen de Synology het adres 192.168.1.74/photo toe te wijzen aan een ander IP-adres, zonder de toevoeging photo.
Dit zou me veel gelazer schelen met portforwarding.
I've visited the Mothership @ Cupertino
IK wil dus mbv bijv ; photo.no-ip.org gelijk naar dit adres kunnen ; xxx.xxx.xx.xx/photoVisionMaster schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:48:
[...]
Je stelt een hele wazige vraag... als je het IP-adres wilt veranderen, dan tuurlijk, die kan je vast hameren op een ander IP-adres. Als je de subdirectory "photo" wilt verwijderen, dan is dat niet mogelijk. Maar ja, dat is ook niet op te lossen met portforwarding. Dus ik snap het niet. Wat heeft het met portforwarding te maken? Als je een DNS beheerd zou je eventueel nog een automatische url forward kunnen in stellen.
[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 19-02-2009 21:35 ]
Als je ook verteld hoe, dan help je iemand in de toekomst met hetzelfde probleemmaartend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:38:
[...]
IK wil dus mbv bijv ; photo.no-ip.org gelijk naar dit adres kunnen ; xxx.xxx.xx.xx/photo
Is dat mogelijk.
Laat maar; gelukt.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Hooglander1 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:29:
[...]
Als je ook verteld hoe, dan help je iemand in de toekomst met hetzelfde probleem
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Ik zit bij KPN, die ondersteunen geen eens portforwarding of vragen daarover. Je wilt het niet geloven. Portforwarding is niet voor de niet-zakelijke client bedoeld. Snappen die gebruikers niet. Quote van de helpdesk. Laat staan VirtDirs, geloof ik nix van[b]
als je provider virtual directories ondersteunt kan je ook een php redirect neerzetten. Dus een virtual directory maken als bijv pics.jadajadajada.com. Dan in de folder van pics een index.php neerzetten die een redirect doet naar het %extern_ip_synology%/photo
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 20-02-2009 08:40 ]
Verwijderd
Bedankt voor de reactie. Waarom zou ik de externe schijf echter aan een extra pc hangen? Als ik een PC met voldoende capaciteit heb, dan kan de backup toch ook wel via 1 van de PC's die we toch al gebruiken draaien? Als ik dit momenteel doe met bijvoorbeeld True image en dan de prioriteit op laag zet, zodat niet alle recources van de PC worden gebruikt dan heb ik er totaal geen last van.
Ik dacht alleen dat het nog makkelijker zou zijn om een netwerkschijf te gebruiken, omdat die ook meteen een supersnelle verbinding met alle computers binnen het netwerk heeft en er in dit geval helemaal geen PC extra belast wordt. Er moeten toch ook wel netwerkschijven zijn die wel geschikt zijn om mee naar huis te nemen? Dan wel, een NAS waar je de schijf (of schijven) uit kunt halen welke daar ook geschikt voor is (voldoende beschermd is dus)?
Een alternatief is om toch een externe hard disk aan 1 van de PC's in het netwerk te koppelen, deze zou dan minimaal 1 TB moeten zijn. Koppelen met USB is dan echter geen optie omdat dat te langzaam is, wat zou het beste zijn, Firewire? Of zijn er nog snellere verbindingen?
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
De passief gekoeld processor valt wel mee, qua geluidsproductie.JEV schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:30:
Weet je wat voor een herrie zo een set maakt. Dat is de grootste redenen om voor een kant en klare te gaan.
Die Synology ken ik niet, maar in het algemeen kan dat. Op mijn NAS heb ik aan lighttpd verschillende rootdirectories toegewezen op basis van ip adres en van virtual host.Is het mogelijk om binen de Synology het adres 192.168.1.74/photo toe te wijzen aan een ander IP-adres, zonder de toevoeging photo.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| server.port = 80 # catchall server.document-root = "/wwwroot/catchall/" # alle verbindingen via 192.168.0.1 $SERVER["socket"] == "192.168.0.1" { server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.1/" } # alle verbindingen via 192.168.0.2 $SERVER["socket"] == "192.168.0.2" { server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.2/" } # alle verbindingen via 192.168.0.2 poort 81 $SERVER["socket"] == "192.168.0.2:81" { server.document-root = "/wwwroot/192.168.0.2_81/" } # alle verbindingen via mijndomein.nl $HTTP["host"]=~"(^|\.)mijndomein\.nl$" { server.document-root = "/wwwroot/mijndomein.nl/" } |
1
2
| ifconfig eth0:2 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.0.255 up ifconfig eth0:3 192.168.0.3 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.0.255 up |
no animals were harmed during the production of this message
Ik denk dat een externe HD met eSATA voor jou een goede oplossing zou zijn.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:02:
kan er nog iemand naar mijn vraag (zie enkele posts terug) kijken? Alvast bedankt!
Je hebt ok hot-swappable SATA inbouw systeempjes voor verwisselbare schijven in een PC. Maar eSATA is wellicht makkelijker... Een behuizing met eSATA en USB mischien. eSATA voor het maken van de backups, USB als je 'm erlders eens dient te benaderen als je op de betreffende PC geen eSATA hebt.TMoose schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:52:
[...]
Ik denk dat een externe HD met eSATA voor jou een goede oplossing zou zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 24-02-2009 11:15 ]
-------
Om mezelf maar ff te quotenCaeruleus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:22:
Is er iemand bekend met de lifecycle van de Synology producten? Ik heb interesse in een 107(+) maar volgens mij zijn die apparaten al een aardig tijdje op de markt. Ik zie het dan ook gebeuren dat als ik nu zo'n ding koop dat ze volgende maand met een nieuw model komen aanzetten.
Is het verder aan te raden om voor de "+" versie te gaan voor huis-tuin en keukengebruik? Is dit vooral nuttig als je meerdere functies tegelijkertijd wil gebruiken of biedt de snellere processor en meer geheugen ook voordelen bij bijv. het kopieren van data?
09-series Disk Station Models
The new 09-series Disk Station models range from 1-bay, 2-bay, 4-bay, to 5-bay, featuring a new outlook, upgraded platform, and comprehensively offer scheduled power on/off for energy savings and lowering running costs. All models are shipped with the Synology Disk Station Manager 2.1.
Feature Highlights:
Updated hardware configuration
Improved performance and reliability
Scheduled Power on/off support
[ Voor 22% gewijzigd door Caeruleus op 05-03-2009 19:05 ]
no animals were harmed during the production of this message
Ben ook aan het kijken naar een single drive NAS. De 2 opties zijn Synology DS107+ en QNAP TS-109 pro II. Maar.... ik las dat nieuwsbericht ook en wacht nu even af. Ik zag wel dat in Frankrijk de DS109 te koop is, voor € 239. Zie hier. Ergens zag ik ook de + versie die moest € 399 kostenCaeruleus schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:04:
[...]
Om mezelf maar ff te quotenBlijkbaar komt er een nieuwe "09" serie met o.a. een 1-disk NAS.
bron: http://www.synology.com/enu/news/2009/03.03_news.php
[...]
[ Voor 53% gewijzigd door Pegasus op 09-03-2009 20:45 ]
Weet je zeker dat deze behuizing 2 harde schijven kan huisvesten? Volgens de specs op Paradigit staat er nl. een 1 achter de beschikbare 3,5" units intern....TMoose schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:25:
Na veel lezen, wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt.
in een
This title is for sale, please send me a PM
Hier had uw reclame kunnen staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus op 11-03-2009 17:37 ]
Een atom is wel 2x zo snelPegasus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:19:
Nu de nieuwe 09 serie van Synology eraan komt heroverweeg ik mijn keuze tussen de Synology DS107+ en de QNAP TS-109 pro II.
De nieuwe Synology DS109 heeft een 1.2 Mhz CPU (de 107+ heeft een 500 MHz CPU) en 128 MB geheugen, net als de DS107+. Ik verwacht dat de DS109 dan ook sneller is dan de DS107+.
Er komt ook een DS109+ met een 1.06 MHz CPU met een memory bandwidth van 64 bit (i.p.v. 16 bits). Ook het geheugen van 512 MB zal zeker veel uitmaken.
Maar ja, in diverse tests komt de DS107+ goed uit de bus, dus de (naar verwachting snellere) DS109 zal zeker aan mijn verwachtingen voldoen. De prijs is ongeveer gelijk.
Nog wel even gekeken naar een DIY NAS (op basis van een Intel Atom), maar die verbruiken volgens SmallNetBuilder ca. 54W onder testbelasting. Dan is de nieuwe DS109 met 19W toch een stuk zuiniger.
Gecorrigeerd. Thx.lowfi schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:21:
[...]
Een atom is wel 2x zo snelhet is btw ghz niet mhz....
Is dat de DS209 of de DS209j. Daar zit een prijsverschil in net als in de specsduncanvdlinden schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:59:
Ik kom bij 1 webshop al een prijs tegen van de DS-209, 230 euro. Ik weet niet of het klopt, maar dat is wel erg goedkoop dan
[ Voor 4% gewijzigd door Pegasus op 11-03-2009 21:03 ]
Kan de link zo even niet meer vinden. Ik denk ook dat het een vergissing is.Pegasus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:03:
[...]
Is dat de DS209 of de DS209j. Daar zit een prijsverschil in net als in de specsHet lijkt mij een onwaarschijnlijk laag bedrag voor een DS209 (niet j versie).
Heb je een linkje naar die webshop?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Zeer informatieve website met tests van NAS-en: SmallNetBuilderduncanvdlinden schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:01:
[...]
Kan de link zo even niet meer vinden. Ik denk ook dat het een vergissing is.
De Netgear ReadyNAS duo is dat een beetje een goede NAS in vergelijking met een Synology?
De ReadyNAS heeft geloof ik een 1ghz cpu en 256mb ram, prijs is 200 euro. Wat zijn de nadelen van een ReadyNAS tov een Synology?
[ Voor 12% gewijzigd door Pegasus op 12-03-2009 15:15 ]
Thanks, ik had zelf al naar reviews gezocht, maar vaak zijn ze dan wat oud, en worden ze vergeleken met de op dat moment aanwezige aanbod nas'en. Maar die site is erg overzichtelijk, met name het prijs/prestatie grafiek is heel handig.Pegasus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:19:
[...]
Zeer informatieve website met tests van NAS-en: SmallNetBuilder
Verder ken ik de Netgear ReadyNAS duo niet. Google is your friend
Edit: ik heb zelf even op SmallNetBuilder gekeken. De read/write performance via Gigabit, ligt op het niveau van een QNAP TS-109 pro en Synology DS107+ (beiden single drive).
Als hij in Nederland leverbaar is koop ik een LinkStation Pro™ LS-XHLabusimbal schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:12:
Hier de datasheets van de nieuwe NASsen 09 van Synology.
http://www.synology-forum.de/forumdisplay.html?f=22
En de DX5 die je op de DS509+ aansluit via zijn e-SATA poort en zodoende 10 HDD's in totaal hebt !
http://www.synology-forum...de6c14525db168153c&t=5910
Wow, idd een geweldige performance en als de prijs dan ook rond de EU 230 is voor de 1T uitvoeringduncanvdlinden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:32:
[...]
Als hij in Nederland leverbaar is koop ik een LinkStation Pro™ LS-XHL
Reden: met een terrabyte schijf ongeveer 230 euro, en de hoge performance. De performance is zelfs hoger dan een Synology 209+.
[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 15-03-2009 22:10 ]
Klopt de usenet client is wel een voorwaarde voor mij, maar dat kan je op de oude linkstations wel installeren, ik hoop de nieuwe ook. Ik denk het wel. En wat ik zo gelezen heb is NZBget een snellere client om te gebruiken, vanwege de resources die het verbruikt.Pegasus schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:09:
[...]
Wow, idd een geweldige performance en als de prijs dan ook rond de EU 230 is voor de 1T uitvoering![]()
Qua features heeft de Buffalo wel minder te bieden dan de Synology 07/09 serie of QNAP TS-109. Geen server functionaliteit of Usenet client. Maar wel een Bittorrent client.
Ik vraag me trouwens af op welke OS de Buffalo draait en of je er ook SABnzbd op kunt zetten.
Er zit ook goede HW in: die CPU op 1,2 Mhz en 256 MB geheugen.
BTW: de Synology DS209+ is niet de nieuwste versie, dat is de DS209+II. De DS209 heeft een 800 MHz CPU en de II-versie heeft een 1.06 GHz CPU , welke echt veel sneller is.
Ik moet wel zeggen de Buffalo Linkstation Pro LS-XHL staat nu in mijn top 3
Je bedoelt zeker dit bericht:duncanvdlinden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:35:
[...]
Klopt de usenet client is wel een voorwaarde voor mij, maar dat kan je op de oude linkstations wel installeren, ik hoop de nieuwe ook. Ik denk het wel. En wat ik zo gelezen heb is NZBget een snellere client om te gebruiken, vanwege de resources die het verbruikt.
De reden van de goedkope prijs (volgensmij): Dat nieuwe Marvell platform waar ook al berichten zijn verschenen over de plug-pc (adapter met ingebouwde pc), kost maar 50 euro bulk ofzo. Erg goede prijs en prima prestaties dus!
[ Voor 16% gewijzigd door Pegasus op 16-03-2009 14:28 ]
Yep het heeft hetzelfde platform als de SheevaPlug. Ik hoop dat meer fabrikanten dit platform gaan gebruiken.Pegasus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:50:
[...]
Je bedoelt zeker dit bericht:
The SheevaPlug development platform uses a Marvell Kirkwood processor based on an embedded 1.2GHz Sheeva™ CPU equipped with 512 Mbytes of FLASH and 512 Mbytes of DRAM. Connection to the home network is via Gigabit Ethernet. Peripherals such as direct attached storage can be connected using a USB 2.0 port. Multiple standard Linux 2.6 kernel distributions are supported on the SheevaPlug development platform enabling rapid application development. The enclosure is designed to plug directly into a standard wall socket and is designed to draw less than one tenth of the power of a typical PC being used as a home server.
Volgens mij dit bericht is de Marvell Kirkwood CPU met 1.2 GHz dezelfde als in de nieuwe LS-XHL NAS.
...the new processor Buffalo hinted at during our CES meeting. Figure 2 shows that Buffalo stayed with a Marvell-based design. But instead of the "Orion" storage processor used in many current-generation mid-market NASes, there is a Marvell "Kirkwood" 88F6281 clocked at 1.2 GHz. RAM has been bumped up to 256 MB and a Marvell 88E1118 is used for the Gigabit Ethernet port.
[ Voor 18% gewijzigd door Tonnio op 18-03-2009 11:29 ]
DLNA gaat uit van een media player en een media server. De player is in jouw geval je LCD televisie. Als server heb je een netwerkschijf nodig die DLNA ondersteunt. Daar moet je dus opletten als je een netwerkschijf aanschaft.Tonnio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:21:
Hallo mensen,
ik heb niet zo heel veel verstand van NAS situaties...
Ik heb recent een nieuwe LCD televisie gekocht met DLNA ondersteuning... Nu wil ik een NAS gaan aansluiten zodat ik van DLNA gebruik kan maken...
Nu vroeg ik mij af of ik dan gewoon bijvoorbeeld een Lacie internet space (of iets dergelijks moet kopen) of dat ik zo een NAS kastje moet kopen waar ik me eigen HD's in kan proppen?
ps.. ben nu eerst de begin post aan het lezen, misschien kom ik er dan zelf uit.. Een reactie zou ik wel waarderen
ps2.. nu het gelezen te hebben ben ik er nog niet uit :0
[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 19-03-2009 09:58 ]
BedanktPegasus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:48:
[...]
DLNA gaat uit van een media player en een media server. De player is in jouw geval je LCD televisie. Als server heb je een netwerkschijf nodig die DLNA ondersteunt. Daar moet je dus opletten als je een netwerkschijf aanschaft.
Verder is uiteraard belangrijk hoe de apparaten met elkaar verbonden worden. M.a.w. via WLAN of LAN. Dat bepaalt ook je keuze. Voor HD beeld moet je er aan denken dat de bandbreedte van je netwerk groot genoeg is, anders kan dat leiden tot haperend beeld en geluid.
Je zou eens kunnen kijken naar een Popcorn Hour o.i.d., maar ook de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL ondersteunt DLNA, is snel en niet duur. Echter, de eerste is een media player met remote e.d. en de tweede een NAS, zonder remote.
Ik had nog wat toe gevoegd:
[ Voor 48% gewijzigd door Pegasus op 19-03-2009 11:56 ]
Als het een Sony Bravia is, zijn de DLNA mogelijkheden zeer beperkt, bijv. geen video streamen. Zie ook deze linkTonnio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:21:
Hallo mensen,
ik heb niet zo heel veel verstand van NAS situaties...
Ik heb recent een nieuwe LCD televisie gekocht met DLNA ondersteuning... Nu wil ik een NAS gaan aansluiten zodat ik van DLNA gebruik kan maken...
Nu vroeg ik mij af of ik dan gewoon bijvoorbeeld een Lacie internet space (of iets dergelijks moet kopen) of dat ik zo een NAS kastje moet kopen waar ik me eigen HD's in kan proppen?
ps.. ben nu eerst de begin post aan het lezen, misschien kom ik er dan zelf uit.. Een reactie zou ik wel waarderen
ps2.. nu het gelezen te hebben ben ik er nog niet uit :0
Welke Synology heb je het over?Pegasus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:44:
Ook QNAP heeft een nieuw model uitgebracht met dezelfde Marvell 1.2 GHz CPU, maar dan wel met 512 MB. Het is de QNAP TurboStation TS-119. Zie ook deze link.
Edit: het is dezelfde processor als in de Buffalo Linkstation Pro XHL. Zie ook deze link
Dus zowel Synology, als Buffalo en QNAP gebruiken de nieuwe Marvel 6281 1.2 GHz CPU. Groot verschil wel in het gebruikte RAM geheugen: Synology 128 MB, Buffalo 256 MB en QNAP 512 MB.
De Synology DS109.
[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 20-03-2009 13:32 ]
http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190marsclone schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:23:
Beste Mensen!
Binnenkort wil ik graag een nas aanschaffen, en daarbij is mijn oog gevallen op de binnenkort uit te komen QNAP Turbostation TS-219 (1,2Ghz, 512MB). Daar ga ik mijn huidige harde schijven inzetten, 2x 1000GB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ die ik nu gebruik via een sharkoon duo. Nu is mijn kennis mbt nas'en niet zo groot en heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Ik wil hem graag gaan gebruiken met een usenetclient. Nu heb ik wel eens gelezen dat een nas niet de voltallige bandbreedte van je adsl lijn kan verwerken/gebruiken? Weten jullie welke snelheid maximaal uit een 24mb adsl lijn te halen is? Is dan het par en unrar proces ook van invloed daarop?
Ik ben benieuwd? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Greets
Marcel
Een nadeel is dat je dan usb 2.0 aan moet sluiten, wat meestal maar effectief 25mb/s haalt ofzo. Een beetje NAS kan dat wel sneller, en is tevens nog energiezuiniger dan een Netbook (heeft geen overbodige hardware als videochip, geluidskaart etc.SimonBenson schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:44:
Zal waarschijnlijk al eens geopperd zijn maar ehh.. waarom niet een netbook voor zo'n 250 euro kopen met een aantal losse externe HDD.
Kun je toch alles op laten draaien en je hebt direct een toetsenbord met schermpje erbij..
Je kunt dan vrijwel alle software gebruiken die je wilt en het is netjes in de meterkast weg te stoppen en maakt bijna geen geluid.
[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 21-03-2009 18:12 ]
Wel een aardig idee moet ik zeggen. Eigenlijk is een netbook relatief goedkoop (voor wat je krijgt). Alleen zie ik zelf een paar nadelen:SimonBenson schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:44:
Zal waarschijnlijk al eens geopperd zijn maar ehh.. waarom niet een netbook voor zo'n 250 euro kopen met een aantal losse externe HDD.
Kun je toch alles op laten draaien en je hebt direct een toetsenbord met schermpje erbij..
Je kunt dan vrijwel alle software gebruiken die je wilt en het is netjes in de meterkast weg te stoppen en maakt bijna geen geluid.
[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus op 21-03-2009 23:29 ]
+ dat als je die schijf ook nog is een beetje snel wilt aansluiten, dan zou je al een esata kaartje (ca 35 euro) in bijvoorbeeld een HP mini-note 2133 moeten stoppen (250 euro) + een esata behuizing (28 euro), bij elkaar opgeteld: 403 euro.Pegasus schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:
[...]
Wel een aardig idee moet ik zeggen. Eigenlijk is een netbook relatief goedkoop (voor wat je krijgt). Alleen zie ik zelf een paar nadelen:Het is wat je wilt. Op een NAS kun je ook veel software installeren, alleen dit is meestal Linux. Ik ga zelf voor de Buffalo, als die in NL verkrijgbaar is.
- toch de prijs: netbook + 1 TB schijf kost ca. 250 + 90 = 340 EU. Een Buffalo XHL 1 TB NAS kost ca. 250 EU.
- een NAS is één apparaat, compact en makkelijk te plaatsen.
- het energieverbruik van een netbook + externe schijf is hoger t.o.v. de 11W van een Buffalo XHL
Iemand al gezien of hier daadwerkelijk 2 3.5" schijven in kunnen? Ik gok dat er ook wel 1 kan daar waar een dvd speler zou kunnen, maar de plaatjes op de site zijn me niet 100% duidelijk.TMoose schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:25:
Na veel lezen, wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt.
in een
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik ben ook geintresseerd, gekgenoeg is het zo dat Buffalotech op het moment nog niet aan europa levert.Pegasus schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:
[...]
Ik ga zelf voor de Buffalo, als die in NL verkrijgbaar is.
[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-03-2009 23:26 ]
Verwijderd
Ik dacht dat die EADS individueel op een RPM gezet werden en dus nooit dezelfde snelheid draaien. Dat is natuurlijk sonde voor je raid opstelling omdat deze dan een zwakke schakel heeft. Wel zijn ze natuurlijk stiller en zuiniger dan de samsung.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:
Ben waarschijnlijk niet de eerste die twijfelt over het aanschaffen van de juiste NAS. Zit aan 1 van deze te denken:
- Netgear RND2000
- Synology DS207
- Synology CS407e
- Synology DS209+
Hardeschijven:
- Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
- Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Welke zouden jullie aanraden? kwa prijs/kwaliteit. Zouden jullie 1 van deze HDD's er in zitten of zijn er nog
andere goede schijven die ik ook kan overwegen? Ik gebruik de NAS vooral voor dataopslag (films) back-ups en als FTP server. Ik zal de server in RAID1 gebruiken. Ik hoor graag jullie mening!
[ Voor 6% gewijzigd door Jfwiet op 24-03-2009 23:21 . Reden: Iets specifieker richting vraag beantwoord. ]
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 25-03-2009 15:58 ]
Verwijderd
@ maartend. Ja ik weet hetmaartend schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:50:
@ 90David
is het nodig je vraag 2 maal te stellen in twee verschillende topics. Wordt niet echt gewaardeerd hier.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Buffalo Tech, met de vraag wanneer de Buffalo Linkstation Pro XHL in Nederland beschikbaar komt (en voor welke adviesprijs). Nog niets van gehoord. Ik wacht het even af.duncanvdlinden schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:21:
[...]
Ik ben ook geintresseerd, gekgenoeg is het zo dat Buffalotech op het moment nog niet aan europa levert.
[ Voor 18% gewijzigd door amiaima op 25-03-2009 21:55 . Reden: Zojuist review gelezen dus onzinnige woorden daar gelaten ]
Verwijderd
Ik denk eerder dat jou XBOX gezien wordt als een externe disk als je het mij vraagt. Maar waarom via USB aansluiten als je hem in een netwerktje kan prikken. Dan ziet hem als externe disk en kan je in je gehel netwerk er gebruik van maken.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:53:
Ik kan nergens vinden of ik de Synology DS-209j ook als usb disk kan aansluiten op een pc.
( dus als externe disk ) ik zou hem graag op mijn xbox360 via usb willen aansluiten zodat de xbox360 hem ziet als externe disk.
is dit mogelijk ?
Op een 109Pro haalde ik een degelijke snelheid van rond de 1250 kb/s (1900 Max lijn) Op mijn 439Pro haal ik het maximale. Ik denk dat je met een 219 aardig in de buurt komt van je maximale snelheid. (je kan ook NZBget gebruiken, daar haalde ik zelfs met een 109Pro de maximale snelheid mee)amiaima schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:
QNAP 219 heeft wel nieuws groepen download mogelijkheden.
SABnzbd+ SABnzbd+ is a multi-platform binary newsgroup downloader written in Python language. The program works in the background and simplifies the downloading, verifying and extracting of files from Usenet. SABnzbd+ does not search for files, instead NZB files (similar to .torrent files, but for Usenet) are fed to SABnzbd+ from sites like newzbin.com, binsearch.info and tvnzb.com (Requires prior installation of Python)
Ze bedoelen waarschijnlijk dat je je multifunctional wel kan gebruiken voor het printen maar niet scannen (Heb er een Canon MP360 eraan hangen, printen kan, scannen niet. Als je multifunctional kan scannen zonder PC dan lijkt mij dit geen probleem)Wat mij verbaast is de handleiding op blz. 8 "Support all-in-one printer" maar wordt tegen gesproken op blz. 83 "The NAS does not support multifunction printer".Beetje tegenstrijdig of zouden ze hier bedoelen dat all in one printer worden gesupport in het printen maar de andere mogelijkheden niet worden ondersteund? Leek me wel een makkelijke bijkomstigheid dat ik de printer via nas kan share op me netwerk.
En de 219 heeft een 1.2MHz CPU en de DS209 een 800MHzIk zit zelf nog in het dubio welke het voor mij gaat worden QNAP TS-219 of de nieuwe Synology DS209. De 219 heeft voor circa 55 euro 512MB ipv 256.
Synology brengt een nieuwe DS209 uit met een 1.2MHz CPU en 256MB. Verwacht op 30 maart 2009. Het gekke is dat op de site van synology hierover alleen een pers bericht staat maar dat is dan ook alles. Op wifisound wordt ie namelijk al aangeboden voor pre orderingKL643 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:41:
[...]
En de 219 heeft een 1.2MHz CPU en de DS209 een 800MHz
[ Voor 0% gewijzigd door amiaima op 26-03-2009 10:20 . Reden: typo ]
Zou ik niet doen, rechtstreeks op je xbox360... ALs het als kan met de DS-209.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:53:
Ik kan nergens vinden of ik de Synology DS-209j ook als usb disk kan aansluiten op een pc.
( dus als externe disk ) ik zou hem graag op mijn xbox360 via usb willen aansluiten zodat de xbox360 hem ziet als externe disk.
is dit mogelijk ?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
In een Duitse webshop wordt de Synology DS109+ aangeboden. Die heeft een 1.0 GHz Freescale CPU, welke sneller is dan de 1.2 GHz Marvell CPU van de gewone DS109. Daarbij heeft de + versie ook 512 MB RAM i.p.v. 128 MB.amiaima schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:
....
Ik zit zelf nog in het dubio welke het voor mij gaat worden QNAP TS-219 of de nieuwe Synology DS209. De 219 heeft voor circa 55 euro 512MB ipv 256.
[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 26-03-2009 20:38 ]
Heel mooi, kan je ervaringen met ons sharen.. Ik zit ook te kijken naar een TS-219 maar zover nog geen reviews... Zie vooral uit naar de doorvoer snelhied.vanisher schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:41:
Ik heb zojuist bij wifimedia de QNAP TS-219 bestelt met 2x 1,5TB WD15EADS schijven.
Morgen komt ie binnen.
Weet je zeker dat je geen DS209j besteld hebt? Die kost n.l. gemiddeld € 200, de DS209 heb ik gezien voor € 309.deboer.bas schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:06:
Ik heb zojuist de nieuwe DS-209 bestelt (in pre order)...
Voor 200 euro lijkt me dat een koopjegezien er een CPU van 1,2 ghz met 256mb geheugen in zit.
Zie hier de specs: http://www.synology-forum...09%20Data%20Sheet_enu.pdf
Deze specs kloppen volgens een synology medewerker...dus geen speculatie...
Wat ik raar vind is dat ze aardig gaan concurreren in hun eigen modellen, zoals de 209+ is toch al snel 100e duurder en de nieuwe 209j is vele male "trager" voor een zelfde prijskaartje....
Vraag me ook af of de prijs klopt maar dat zullen we snel zien....
Gaan er ook voor maar dan met de WD10EVDS, die zijn wat nieuwer en zouden 24/7 types zijn.. laat je ervaringen hier even weten..amiaima schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:11:
Heb zojuist de QNAP TS-219 besteld met twee WD10EADS schijven.
Ik heb dit ook al in het NMT-topic genoemd, maar als ik naar de specificaties (hier en hier) kijk lijkt er helemaal geen verschil te zijn tussen de EADS en EVDS behalve een ander labelfixma schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:53:
[...]
Gaan er ook voor maar dan met de WD10EVDS, die zijn wat nieuwer en zouden 24/7 types zijn.. laat je ervaringen hier even weten..
Ik overweeg ook de Synology DS109 of de QNAP TS-119, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de QNAP, m.n. vanwege de hoeveelheid geheugen, uiterlijk en fanless design. Echter, de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL is ook heel interessant. Zelfde processor (Marvell Kirkwood 1.2 GHz) en 256 MB RAM. Qua features en interface is hij wel minder. Maar dat is de prijs ook: ca. $ 250 incl. een WD green 1TB harddiskduderuud schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:45:
Nou, ik heb de stap ook maar genomen. Na veel reviews lezen twijfelde ik nog tussen de nieuwe Synology DS109 en de QNAP TS-119.
De Synology had een mooiere interface dan QNAP maar toen ik las dat de nieuwe QNAP TS-119 de nieuwe 3.0 interface had was de enige drempel verdwenen.
De performance van de QNAP zou beter moeten zijn, zeker icm met de 512mb geheugen. Processor is hetzelfde namelijk.
Besteld icm een WD green 1TB.
Synology komt ook met de 409 Slim. Een four bay 2.5" raid NAS. Alleen zijn ze niet erg goed bezig met het uitgeven van de release data.Bartjuh schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:47:
Waarom staat de buffalo linkstation mini nergens in dit topic?
Een nas met 2.5" schijfjes, een stuk zuiniger dan de gemiddelde nas. NAS met 2.5" schijf(jes) lijkt mij een stuk interessanter voor thuisgebruik dan 3.5" NAS. Vanwege stroomverbruik, formaat, warmteproductie en geluidsproductie.
Ja, I know. Maar wat je al zegt, de features en interface zijn minder en hij is nog niet te krijgen...Pegasus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:26:
[...]
Ik overweeg ook de Synology DS109 of de QNAP TS-119, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de QNAP, m.n. vanwege de hoeveelheid geheugen, uiterlijk en fanless design. Echter, de nieuwe Buffalo Linkstation Pro XHL is ook heel interessant. Zelfde processor (Marvell Kirkwood 1.2 GHz) en 256 MB RAM. Qua features en interface is hij wel minder. Maar dat is de prijs ook: ca. $ 250 incl. een WD green 1TB harddiskDe vraag is alleen wanneer die beschikbaar komt in NL.
Verwijderd
?? Synology heeft al een Ajax interface, Qnap heeft het nu voor de laatste modelen (219 en 119) en binnenkort ook voor de andere modelen..Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:21:
maar ik neem aan dat synology ook overstapt op de nieuwe ajax 3.0 interface ?
de synology bevat voor mij iets meer mogelijkheden als de QNAP.
[ Voor 4% gewijzigd door fixma op 28-03-2009 21:27 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq