Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Albert020 schreef op maandag 03 september 2007 @ 08:29:
[...]

Hmm ik zie bij mijn PC Suite geen update optie, zou je mij de download link van die
nieuwe versie even willen geven... ?
http://europe.nokia.com/A4144905

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
j-w schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:49:
Ik heb de telefoon net twee weken in bezit. Hij bevalt prima.

Enkele vragen:
1. Bij mij werkt de automatisch update van de RSS-feeds niet. Hebben meer mensen hier last van?
2. Is het iemand gelukt om de agenda van het 'today-screen' af te halen?
3. Weet iemand een goede *freeware* DivX-speler voor dit toestel?
Volgens mij is het niet mogelijk om de agenda van het "today-screen" af te halen. Ik heb een link gevonden waarop staat hoe ja dat kunt doen, maar dan blijkt dat de opties die daarvoor nodig zijn, niet op de 6120 zitten.

link: http://nseries-mobile.blo...tive-standby-plugins.html

Het kan zijn dat ik deze link van het Symbian 60- forum vandaan heb gehaald. Daar is ook te vinden dat als je die agenda perse van je scherm af wilt hebben, je dan een ander agenda-programma moet gebruiken ( = kopen).

Wel kunnen de volgorde en de inhoud van de snelkoppelingen veranderd worden, dat vond ik wel handige opties.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Hoi Tweakers,

Ook ik heb interesse in dit toestel (gebruik nu een HTC Wizard met als "backup" een Nokia 6600 en wil weer graag iets dat makkelijk in de broezak past).
Wat ik echter nergens kan vinden is het volgende: kan deze telefoon meerder BT connecties tegelijk aan zodat hij tegelijk met een GPS en een carkit contact kan houden?
Mijn 6600 kan dit niet maar mijn Wizard wel. Of is dit tegenwoordig standaard op BT 2.0 ofzo?

Weet iemand dit?

Alvast bedankt voor het antwoord,
Patric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Ok na nog wat research vond ik op deze pagina (http://my-symbian.com/s60v3/compare2.php) dat de oudere E serie met Symbian 9.1 het wel kan. Toch zou ik het van de 6120 graag zeker weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Louise525 schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:39:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om de agenda van het "today-screen" af te halen. Ik heb een link gevonden waarop staat hoe ja dat kunt doen, maar dan blijkt dat de opties die daarvoor nodig zijn, niet op de 6120 zitten.

link: http://nseries-mobile.blo...tive-standby-plugins.html

Het kan zijn dat ik deze link van het Symbian 60- forum vandaan heb gehaald. Daar is ook te vinden dat als je die agenda perse van je scherm af wilt hebben, je dan een ander agenda-programma moet gebruiken ( = kopen).

Wel kunnen de volgorde en de inhoud van de snelkoppelingen veranderd worden, dat vond ik wel handige opties.
Weet iemand of je die active standy plug-ins er wel op kan krijgen? Ik zou het namelijk wel fijn vinden om mijn laatste twee mails, missed callers enzo te zien! Nu krijg je alleen zo'n best klein icoontje links bovenin.

Alvast bedankt

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Louise525 schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:39:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om de agenda van het "today-screen" af te halen.
Wat irritant. Ik hoop dat er snel een fix/patch/hack komt om dit recht te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand enig idee wanneer dat de 6121 classic te verkrijgen is? Op Nieuwe Mobiel wordt van de 6121 namelijk aangegeven dat de accu langer meegaat dan die van de 6120 en bij de 6121 zou ook een geheugenkaartje worden meegeleverd als de informatie op die site klopt.

Heeft iemand dus enig idee wanneer de 6121 komt?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:14
Morangie schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:12:
[...]

En, werkte het? Overigens (voor de duidelijkheid) moet je het vinkje voor "extensies bij bekende bestandstypen verbergen" uitzetten (in Verkenner, Extra, Mapopties, Weergave). Dan zie je de extensie .txt, die je weg moet halen. Vervolgens kun je het bestandje uitvoeren (PC Suite hoeft trouwens niet opnieuw geïnstalleerd te worden, wel PC opnieuw opstarten).
Nee, werkte niet. Maar heb de Nokia Careline een email gestuurd en het WPD file opgevraagd, die fixt het probleem als hetgoed is. Heb alleen nog niets ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:58:
Heeft iemand enig idee wanneer dat de 6121 classic te verkrijgen is? Op Nieuwe Mobiel wordt van de 6121 namelijk aangegeven dat de accu langer meegaat dan die van de 6120 en bij de 6121 zou ook een geheugenkaartje worden meegeleverd als de informatie op die site klopt.

Heeft iemand dus enig idee wanneer de 6121 komt?
Dat is onzin, het enige verschil tussen de 20 en 21 zijn de UMTS frequenties, aangezien ze in Amerika andere UMTS/WCDMA frequenties gebruiken dan in Europe/Azie.

De 6121 doet:

* EGSM 850/900/1800/1900
* WCDMA/HSDPA 900/2100

en de 6120 doet:

* EGSM 850/900/1800/1900
* WCDMA/HSDPA 850/2100

6120: http://europe.nokia.com/A4399011
6121: http://europe.nokia.com/A4432471

Zie sales package voor de inhoud van de doos.

Er klopt trouwens wel meer niet op die site, zo heeft de 6120 bijvoorbeeld:
- Synchronisatie via Infrarood
wat me heel knap lijkt, aangezien het ding geen IR poort heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Patric76 schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:11:
Hoi Tweakers,

Ook ik heb interesse in dit toestel (gebruik nu een HTC Wizard met als "backup" een Nokia 6600 en wil weer graag iets dat makkelijk in de broezak past).
Wat ik echter nergens kan vinden is het volgende: kan deze telefoon meerder BT connecties tegelijk aan zodat hij tegelijk met een GPS en een carkit contact kan houden?
Mijn 6600 kan dit niet maar mijn Wizard wel. Of is dit tegenwoordig standaard op BT 2.0 ofzo?

Weet iemand dit?

Alvast bedankt voor het antwoord,
Patric.
Voor zover ik weet kan de telefoon 2 (of meer) BT connecties aan. Ik heb dit zelf niet getest, maar dit stond in de 'zelfstudie' van de telefoon. (Ja, ook ik verveel me soms :P ).
En volgens mij is dit inderdaad ook nog eens een functie van de nieuwe 2.0 standaard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Dank je wel Kiebus.

Het leek me ook al raar wanneer het niet zou kunnen... Ik bestel er vandaag eentje bij t-mobile (gratig bij 1 jaar relax150 + webnwalk) en wanneer ik deze heb en het zelf heb kunnen uitproberen laat ik het hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Patric76 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:26:
Dank je wel Kiebus.

Het leek me ook al raar wanneer het niet zou kunnen... Ik bestel er vandaag eentje bij t-mobile (gratig bij 1 jaar relax150 + webnwalk) en wanneer ik deze heb en het zelf heb kunnen uitproberen laat ik het hier wel even weten.
Ik heb simultaan een gps verbinding en de carkit werkt ook, trouwens alles wat de telefoon aan geluid maakt gaat dan over de carkit ook tomtom en muziek of je email die die dan voorleest.

Er is nu ook een TCMP player voor bijna alle muziek en video formaten verkrijgbaar.
Hopelijk binnenkort ook wm files streamen via umts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nog steeds blijn met me toestel. heb nog 1 opmerking, wanneer je een smsje krijgt trilt de telefoon maar 1x, bij me vorige nokias was dat atijd 2x. Is dit ook te veranderen? of ergens een programmatje te vinden zodat je je telefoon meerdere malen kan laten trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:49:
ben nog steeds blijn met me toestel. heb nog 1 opmerking, wanneer je een smsje krijgt trilt de telefoon maar 1x, bij me vorige nokias was dat atijd 2x. Is dit ook te veranderen? of ergens een programmatje te vinden zodat je je telefoon meerdere malen kan laten trillen?
Ik heb juist het tegenovergestelde probleem. Als ik een sms krijg dan blijft die maar trillen, net alsof ik tel heb. Ik zou niet weten hoe ik dit heb ingesteld, maar volgens mij heeft het iets te maken met de 'beltoon' die je insteld bij een sms.... Nouw ja, als iemand dit snapt, mag die het mij vertellen. (Ik moet ook eerlijk zijn dat ik er eigenlijk nog niet echt naar gekeken heb.)

Concreet, het kan dus wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:30
Yes! ik heb de mijne ook ontvangen, en wat een pracht telefoon. Heb hem alleen besteld via T-mobile maar nu zitten er aan de voor en achterkant het tmobile logo op. Weet iemand al een manier om dit eraf te krijgen zonder de telefoon te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trazz schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:40:
Yes! ik heb de mijne ook ontvangen, en wat een pracht telefoon. Heb hem alleen besteld via T-mobile maar nu zitten er aan de voor en achterkant het tmobile logo op. Weet iemand al een manier om dit eraf te krijgen zonder de telefoon te beschadigen?
Kijk eens hier:

http://www.telecomvergeli...ad_id=8753#post_id=177262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Laatst online: 12-09 18:56
Kiebus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:33:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde probleem. Als ik een sms krijg dan blijft die maar trillen, net alsof ik tel heb. Ik zou niet weten hoe ik dit heb ingesteld, maar volgens mij heeft het iets te maken met de 'beltoon' die je insteld bij een sms.... Nouw ja, als iemand dit snapt, mag die het mij vertellen. (Ik moet ook eerlijk zijn dat ik er eigenlijk nog niet echt naar gekeken heb.)

Concreet, het kan dus wel :P
Bij mij trilt die twee keer in combinatie met de berichtensignaaltoon message5.aac

Als ik nu een berichtje krijg hoe kan ik dan met één druk op een toets dit laten uitspreken (als dit kan)?
Nu moet je eerst de inbox openen en dan afluisteren selekteren, beetje onhandig als je in de auto zit.

[ Voor 14% gewijzigd door MichelatNL op 05-09-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Laatst online: 19-08 18:55
MichelatNL schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:44:
[...]

Bij mij trilt die twee keer in combinatie met de berichtensignaaltoon message5.aac

Als ik nu een berichtje krijg hoe kan ik dan met één druk op een toets dit laten uitspreken (als dit kan)?
Nu moet je eerst de inbox openen en dan afluisteren selekteren, beetje onhandig als je in de auto zit.
Linker softkey ingedrukt houden en je sms of mail wordt voorgelezen.
handeiding al gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Even over Roadsync: prima programma! Hoorde dat het veel overeenkomsten heeft met Mail for Exchange wat (nog) niet te krijgen is voor de 6120. Wel voor de E en N-series helaas.

- Push mail werkt prima! (hoe meer keer per uur, hoe meer batterij het kost)
- Het zoeken in de global directory is erg fijn (active directory van je bedrijf) waardoor je toch mailadressen op kan zoeken.
- Attachments openen werkt echt goed, meteen naar Quickoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Zojuist gezien op de Sandisk site: 6120c supports ook 6GB microSD, zie http://www.sandisk.com/Co...ce(8511)-Nokia-6120c.aspx HEBBEN!!!!!!!! >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Pe Nis schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:32:
Zojuist gezien op de Sandisk site: 6120c supports ook 6GB microSD, zie http://www.sandisk.com/Co...ce(8511)-Nokia-6120c.aspx HEBBEN!!!!!!!! >:) >:) >:)
Had ik wel verwacht, omdat de nokia 6120c dezelfde platform als de nokia N95. :) Ik denk dat ook de 8 micro sdhc geheugenkaart in de nokia 6120c >:) ondersteund, want ook de N95 ondersteund dat.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ervaren 6120 gebruikers,

Ik heb er nog maar net eentje. Ik wil 'm graag syncen met mijn Apple computer (macos-x), de programma's Ical en Itunes bijvoorbeeld.
Ik kan nergens een goed advies vinden.
Kan iemand mij helpen?

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gisteren weer een ongelukje gehad met mijn telefoon. Er is een schroevedraaier op gevallen en nu zit er een barst of scheur in het display van ca 2 cm breed. :( De telefoon werkt wel nog gewoon, maar het is wel een deprimerende aanblik. Ik heb 'm pas ruim 3 weken! 8)7

Vanmorgen gezocht naar onderdelen en je kunt inderdaad een nieuw origineel schermpje kopen. Kost wel een kleine € 70 exl verzendkosten (http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=4162&tid=1355). Dan moet je ook nog een Torx 6 schroevendraaier erbij kopen. Als ik dat allemaal ga doen, kan ik misschien ook maar beter meteen een nieuwe batterijklep kopen (daar zit speling in nadat-ie gevallen is), dan is mijn foon na reparatie weer helemaal als nieuw.

Zou het kwaad kunnen als ik het scherm niet vervang of is het beter om het zsm te vervangen, ook al werkt de telefoon nog normaal? Heeft er iemand ervaring met het openmaken van een Nokia-telefoon? Aan de buitenkant zie ik nergens schroefjes zitten en ik laat de batterijklep liever dicht omdat ik bang ben dat het openen daarvan de genadeslag wordt voor mijn schermpje.

Wat is er zo specifiek aan de Torx 6 schroevendraaier? Ik kon op het plaatje niet zien of het een kruiskop was of iets anders. Ik heb al een doosje met kleine kruiskopjes, dus als het dat is, heb ik het misschien al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi louise,

Torque schroevendraaiers zijn niet hetzelfde als gewone of kruiskop schroevendraaiers en ook niet compatibel met inbus sleutels helaas. Veel succes met het vervangen van het scherm, enneh, misschien een ideetje om een beschermhoesje ofzo om je telefoon te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:41:
Gisteren weer een ongelukje gehad met mijn telefoon. Er is een schroevedraaier op gevallen en nu zit er een barst of scheur in het display van ca 2 cm breed. :( De telefoon werkt wel nog gewoon, maar het is wel een deprimerende aanblik. Ik heb 'm pas ruim 3 weken! 8)7

Vanmorgen gezocht naar onderdelen en je kunt inderdaad een nieuw origineel schermpje kopen. Kost wel een kleine € 70 exl verzendkosten (http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=4162&tid=1355). Dan moet je ook nog een Torx 6 schroevendraaier erbij kopen. Als ik dat allemaal ga doen, kan ik misschien ook maar beter meteen een nieuwe batterijklep kopen (daar zit speling in nadat-ie gevallen is), dan is mijn foon na reparatie weer helemaal als nieuw.

Zou het kwaad kunnen als ik het scherm niet vervang of is het beter om het zsm te vervangen, ook al werkt de telefoon nog normaal? Heeft er iemand ervaring met het openmaken van een Nokia-telefoon? Aan de buitenkant zie ik nergens schroefjes zitten en ik laat de batterijklep liever dicht omdat ik bang ben dat het openen daarvan de genadeslag wordt voor mijn schermpje.

Wat is er zo specifiek aan de Torx 6 schroevendraaier? Ik kon op het plaatje niet zien of het een kruiskop was of iets anders. Ik heb al een doosje met kleine kruiskopjes, dus als het dat is, heb ik het misschien al in huis.
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_10664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Heeft de Nokia 6120 de functie: Voice Clarity?

Dit schijnt een nieuwe functie te zijn dat je in een drukke omgeving, je telefoongesprek duidelijk verstaanbaar blijft.

Niet veel nieuwe Nokia's hebben deze functie volgens mij? De 6500 classic en slide hebben deze iig wel.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:22:
Heeft de Nokia 6120 de functie: Voice Clarity?

Dit schijnt een nieuwe functie te zijn dat je in een drukke omgeving, je telefoongesprek duidelijk verstaanbaar blijft.

Niet veel nieuwe Nokia's hebben deze functie volgens mij? De 6500 classic en slide hebben deze iig wel.
"Schijnt"?
Bron?

Volgens mij hebben alle nieuwere Nokia's iets dergelijks, iig de E50 en zelfs de N70 al, je merkt het vooral als je iemand belt die zich in een luidruchtige omgeving bevindt, je hoort helemaal niks van het lawaai rondom die persoon, zelfs niet in een discotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:35:
[...]

"Schijnt"?
Bron?

Volgens mij hebben alle nieuwere Nokia's iets dergelijks, iig de E50 en zelfs de N70 al, je merkt het vooral als je iemand belt die zich in een luidruchtige omgeving bevindt, je hoort helemaal niks van het lawaai rondom die persoon, zelfs niet in een discotheek.
Ja ik zag het toevallig hier op Mobile Review van de Nokia 6500 Classic
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/review/image/nokia/6500classic/scr/IMG_5371.jpg

maar in de handleiding van de 6120 classic kan ik er niks over vinden... Dus dan zal de Nieuwe Nokia 6120 deze functie niet hebben?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:42:
[...]

Ja ik zag het toevallig hier op Mobile Review van de Nokia 6500 Classic
[afbeelding]

maar in de handleiding van de 6120 classic kan ik er niks over vinden... Dus dan zal de Nieuwe Nokia 6120 deze functie niet hebben?
De 6120 is een Symbian S60 telefoon, de N70 en E50 ook.

Deze "optie" zit alleen in het menu van S40 toestellen, maar dat wil niet zeggen dat S60 telefoons dit niet hebben, er is alleen geen menu functie voor.

In de 6300 (ook S40) heb je deze optie ook.
Als je dus perse een toestel wil waar je dit aan of uit kan zetten, moet je een Series 40 3rd edition FP 2 of hoger nemen.

Sowieso ben ik een fan van Nokia's geluidskwaliteit.
Als ik wel eens een Samsung gebruik heb ik altijd zoiets van, hoe kan je hiermee bellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Ik heb sinds kort ook dit juweeltje in bezit, ik wil nu ook een fatsoenlijk geheugenkaartje erbij kopen zodat ik 'm kan gebruiken als mp3speler en ik ben ook van plan om tomtom erop te zetten. Nu vroeg ik me af, bij de SDHC van Sandisk is bij de 6GB de Speed performance rating: Class 4, en bij de 4GB Class 2. Is dit verschil in snelheid erg te merken? En heb ik gelijk als ik zeg dat de 6GB sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Id3ntityX schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:50:
Ik heb sinds kort ook dit juweeltje in bezit, ik wil nu ook een fatsoenlijk geheugenkaartje erbij kopen zodat ik 'm kan gebruiken als mp3speler en ik ben ook van plan om tomtom erop te zetten. Nu vroeg ik me af, bij de SDHC van Sandisk is bij de 6GB de Speed performance rating: Class 4, en bij de 4GB Class 2. Is dit verschil in snelheid erg te merken? En heb ik gelijk als ik zeg dat de 6GB sneller is?
Ik denk het persoonlijk niet. Je moet vergelijken met ddr2 pc 4200 of pc 5300. Daar merk je het verschil qua snelheid ook niet.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heeft hier iemand de 6120 in combinatie met een CK-7W carkit via bluetooth? Ik lees op andere sites dat die combinatie een irritante echo geeft bij de andere persoon. die hoort wat hij/zij zegt in echo terug.

De 6300 van mijn vrouw heeft hetzelfde euvel met de CK-7W. Na testen blijkt dat bij de 6300 de interne microfoon niet wordt uitgeschakeld zodra die een bluetooth verbinding heeft met als gevolg de irritante echo. Als zij de interne microfoon afdekt met haar vinger is de echo weg en werkt die 100%.

Ik voel er namelijk weinig voor om met zo'n echo mijn 6230i in te ruilen voor een 6120.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Heb nu ook mijn 6120c (T-Mobile branded).
Heel erg mooi toestel! Alleen flakkerde (backlight intensiteit wisselt) het schermpje tijdens het opladen. Zonder lader niet meer. Vond het niet zo erg. Totdat hij dit zonder lader ook deed na een paar uur uitproberen. Zal met de temperatuur te maken hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik de pech heb een DOA te ontvangen..... Ik bel vandaag de klantenservice maar even of ik hem in een tmob shop kan omruilen voor een nieuwe.

Verder eigenlijk heel erg doordacht qua functies (tov. wm6 en s60v2 op mijn 6600) en heel erg snel, ook naar de computer toe. Twee dingen vielen me op:

- zonder pen knopje, hoe kun je bijv een agenda punt kopieren en dan op een andere datum weer plakken? Was altijd erg handig bij wm5/6

- Ik heb een webnwalk abo van 9,5 per maand. Deze knijpen ze toch op 64kbits, ook op 3(.5)g? Ik kan downloaden met meer dan 700kbits/s! (www.dslreports.com/mspeed). Gewoon met de instellingen die al in de tel stonden (accespoint internet). Zal ik ook maar even vragen aan de klantenservice voor ik een leuke rekening krijg.

Ohja, de agenda op het startscherm kun je uitzetten door active standby uit te zetten, of zochten sommigen juist hoe dit kon terwijl active standby aan blijft? Ben nieuw op het v3 platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb hem ook gehaald. tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb een PIT abbo erbij genomen.

Ik heb niet de instellingen van T-mobile geactiveerd (Die binnen kwamen met een SMS), doch heb ik wel snel internet. Doch wel snel internet.

Echter nog nooit het 3.5G icoontje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
3.5 icoontje is ook heel subtiel; soms staat er 3G en sons 3.5G. Is heel klein dus moeilijk te zien.
Ook ik heb trouwens een Sandisk 4GB SDHC kaartje erin die perfect werkt.
En.... bij T-Mobile krijg je er een micro sd kaartje bij van.... (tromgeroffel) 128 MB !! Maar het gebaar is leuk. :-) Hij staat vol met voor zover ik het zag de pc software van Nokia (PC Suite enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met mijn 6120 en het Isyncen met Apple?
Er is helaas geen plugin te vinden. Wie weet wanneer Nokia die maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:44:
Kan iemand mij helpen met mijn 6120 en het Isyncen met Apple?
Er is helaas geen plugin te vinden. Wie weet wanneer Nokia die maakt?
Nokia is lui.
En jij kan niet goed zoeken.
http://the.taoofmac.com/m...kia-6120c.phoneplugin.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
Hmmz ik heb nu een probleempje. Vanmorgen heb ik via USB iets op mijn telefoon gezet. Vervolgens ben ik verder gaan spelen(Na netjes loskoppelen).
Ik heb Chess geïnstalleerd en Shozu, beide op de geheugen kaart. Nu kwam ik een cool geluidje tegen wat ik op de kaart wilde zetten, dus ik plug de USB er weer in, nu krijg ik de melding dat deze in gebruik is! Vervolgens kan ik niet bij mijn telefoon vnaaf mijn PC.

Gekeken naar de open toepassingen, dit was er geeneen.
Telefoon gereboot, geen resultaat, iemand een idee ? Het kan toch niet zo zijn dat als je programma's op je geheugen kaart installeerd, vervolgens niet meer bij kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Pc al gereboot?

Of even andere usb poort proberen, wil ook wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 6120, en sinds vandaag in m'n auto een ingebouwde Bluetooth carkit parrot3100CK. Bevalt prima, echter ik zit met een probleem. Waarschijnlijk is het toestel zo nieuw dat op de een of andere manier ik het telefoonboek niet kan overzetten. Normaliter schijnt dat automatisch te gaan, echter ivm de nieuwigheid van de 6120 lukt dit niet. Heeft iemand DE tip om dit euvel te verhelpen ? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook te twijfelen tussen de witte en de zwarte.
Aan de ene kant zegt iedereen dat de zwarte zo'n vingerafdrukmagneet is, maar toch is iedereen blij dat ze gekozen hebben voor de zwarte.
Heeft iemand al een foto zelf gemaakt van de witte versie, dan kan ik zelf zien of ie nou metaalkleurig is of gewoon echt wit. Ben vandaag naar de winkel geweest en daar hebben ze alleen showmodel zwart, maar op internet is wit nu ook verkrijgbaar. Is alleen jammer dat de originele Nokia foto nogal vertekenend schijnt te zijn. Ben benieuwd of ie nou echt minder mooi is.
Lijkt me dat je op deze minder snel krasjes en vingerafdrukken ziet.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Hoe zet ik alle contents in een bepaalde folder op alfabetische volgorde? Bijvoorbeeld eerst mappen en dan bestanden in een folder analoog aan windows. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Bij wie is zijn ook de today items van je agenda op het startscherm verdwenen op 11 september? Is dit een grapje? Als ik de datum op 10 of 12 september zet, is weer alles zichtbaar. of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
pjlgt schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:58:
Pc al gereboot?

Of even andere usb poort proberen, wil ook wel eens helpen
De melding komt op de telefoon, niet op de PC. Iets op de telefoon houd de memory kaart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:00:
Ik heb sinds kort een 6120, en sinds vandaag in m'n auto een ingebouwde Bluetooth carkit parrot3100CK. Bevalt prima, echter ik zit met een probleem. Waarschijnlijk is het toestel zo nieuw dat op de een of andere manier ik het telefoonboek niet kan overzetten. Normaliter schijnt dat automatisch te gaan, echter ivm de nieuwigheid van de 6120 lukt dit niet. Heeft iemand DE tip om dit euvel te verhelpen ? Bij voorbaat dank.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn navigatiesysteem (Garmin Nuvi 660). Als het telefoonboek overzetten niet meteen automatisch, gaat, denk ik dat het op dat punt einde verhaal is. Of een firmware update op dit vlak iets kan betekenen, zou ik niet weten. Het toestel is zo nieuw, dat het op de Nokia-site nog steeds bij de binnenkort te verschijnen toestellen staat, dus nieuwe firmware zal wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Pe Nis schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:09:
Bij wie is zijn ook de today items van je agenda op het startscherm verdwenen op 11 september? Is dit een grapje? Als ik de datum op 10 of 12 september zet, is weer alles zichtbaar. of ben ik de enige?
Bij mij staan ze er gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Louise525 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:54:
[...]

Bij mij staan ze er gewoon op :)
Da's weer fijn voor me. Jij hebt ook firmwareversie 3.70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:32:
[...]

Mijn opinie als iemand die met alle drie toestellen heeft zitten spelen en zelf de 6300 heb.

6233 vs 6300 dan wint de 6300 het vanwege:
- veel beter scherm
- kleiner van formaat
- veeel steviger, rvs behuizing vs het plastic rubberige van de 6233
- datakabel van je digicam gebruiken dus je hoeft geen data kabel de kopen

Het enige wat de 6233 als voordeel heeft tov de 6300 is dat ie UMTS heeft ... das niet een meerwaarde voor een niet smartphone. De 6300 is in mijn ogen de betere van de twee, umts had het plaatje compleet gemaakt maar je mist het totaal niet in het dagelijks gebruik.

6233 vs 6120 dan wint de 6210 het vanwege:
- smartphone
- goede en snelle response voor een smartphone
- veel kleiner dan de 6233
- had ik al gezegd dat je dan een smartphone hebt die lekker klein is ;) niet zoals de N73 etc
- datakabel van je digicam gebruiken dus je hoeft geen data kabel de kopen

Als je alleen wilt bellen en geen smartphone nodig hebt dan is de 6300 al voldoende wil je een smartphone ga dan voor de 6120. Het prijsverschil is niet echt groot, ik dacht dat de 6120 maar iets van 30 euro duurder is dan een 6300.

Ga je tussen de 6300 en de 6120 kijken dan is het gewoon een kwestie van heb je een smartphone nodig en/of wil je dat beetje meer uitgeven voor de 6120. Voor outlook synchronisatie heb je de 6120 niet nodig dan is een 6300 al voldoende, voor navigatie etc wel.

Gerucht gaat dat de 6300 als de echte opvolger van de 6230 & 6230i wordt beschouwd en niet de de 6233
Nogal late reactie, maar erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vind zelf de geluidskwaliteit erg belangrijk, speel regelmatig muziek af op de speakers. Hoe verhouden de 6120 en 6300 zich daarin met de 6233? Vind die van de 6233 echt top met die stereo speakertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:33
Voor andere Nokia's die Symbian 60 3rd edition gebruiken moet je dit proggie van nokia installeren, ik weet niet zeker of dat ook voor de 6120 geldt.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Zie dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door daaaan82 op 11-09-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:26:
[...]

Nogal late reactie, maar erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vind zelf de geluidskwaliteit erg belangrijk, speel regelmatig muziek af op de speakers. Hoe verhouden de 6120 en 6300 zich daarin met de 6233? Vind die van de 6233 echt top met die stereo speakertjes!
6120 heeft maar één speaker maar dit geluid is echt prima. Ik neem aan dat je geen hele concerten via die speakers gaat luisteren en dat gewoon op je PC of stereo doet? Voor handsfree is hij prima en kan hij hard genoeg om in een rijdende auto nog alles prima te horen. Muziek klinkt denk ik zoals je gewend bent van Nokia: goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, een makkelijke oplossing....contact personen markeren (alle of alleen die je wilt) en dan zenden visitekaartje....dan via bluetooth.....dan de parrot kiezen... hij gooit ze zo over!
gr R
Louise525 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn navigatiesysteem (Garmin Nuvi 660). Als het telefoonboek overzetten niet meteen automatisch, gaat, denk ik dat het op dat punt einde verhaal is. Of een firmware update op dit vlak iets kan betekenen, zou ik niet weten. Het toestel is zo nieuw, dat het op de Nokia-site nog steeds bij de binnenkort te verschijnen toestellen staat, dus nieuwe firmware zal wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, een makkelijke oplossing....contact personen markeren (alle of alleen die je wilt) en dan zenden visitekaartje....dan via bluetooth.....dan de parrot kiezen... hij gooit ze zo over!
gr R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- zonder pen knopje, hoe kun je bijv een agenda punt kopieren en dan op een andere datum weer plakken? Was altijd erg handig bij wm5/6

volgens mij kan dat ook als je verder door klikt tot op de afspraak zelf ...openen...opties...kopieren et voila
Patric76 schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:56:
Heb nu ook mijn 6120c (T-Mobile branded).
Heel erg mooi toestel! Alleen flakkerde (backlight intensiteit wisselt) het schermpje tijdens het opladen. Zonder lader niet meer. Vond het niet zo erg. Totdat hij dit zonder lader ook deed na een paar uur uitproberen. Zal met de temperatuur te maken hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik de pech heb een DOA te ontvangen..... Ik bel vandaag de klantenservice maar even of ik hem in een tmob shop kan omruilen voor een nieuwe.

Verder eigenlijk heel erg doordacht qua functies (tov. wm6 en s60v2 op mijn 6600) en heel erg snel, ook naar de computer toe. Twee dingen vielen me op:

volgens mij kan dat ook als je verder door klikt tot op de afspraak zelf ...openen...opties...kopieren et voila

- Ik heb een webnwalk abo van 9,5 per maand. Deze knijpen ze toch op 64kbits, ook op 3(.5)g? Ik kan downloaden met meer dan 700kbits/s! (www.dslreports.com/mspeed). Gewoon met de instellingen die al in de tel stonden (accespoint internet). Zal ik ook maar even vragen aan de klantenservice voor ik een leuke rekening krijg.

Ohja, de agenda op het startscherm kun je uitzetten door active standby uit te zetten, of zochten sommigen juist hoe dit kon terwijl active standby aan blijft? Ben nieuw op het v3 platform...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan al of diegene die je wilt markeren bij je contactenlijst, zenden visitekaartje, via bluetooth, en dan de parrot kiezen et voila :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Even een toevoeging, de 6120c heeft geen aparte penknop zoals veel andere symbian toestellen nee. Echter, het hekje doet ook dienst in dit geval als penknop. Ingedrukt houden en selecteren maar! Dan kan je daarna wel gewoon kopieren door het hekje ingedrukt te houden en de linker selectietoets te gebruiken (daar komt dan kopieren te staan).

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
kent iemand een goede site voor thema's ?
want heel vaak als ik een thema/programma wil installeren (symbian 3e) dan krijg ik de melding licentie verlopen of ongeldig of iets wat daar op lijkt .

• Patric76
@Ronc & Sick Nick: dank jullie wel. Kopieren staat inderdaad bij de Bewerkingen van de afspraak zelf. Nu nog zoeken naar "paste". En tekst selecteren met # werkt ook; ben merk ik te erg gewend aan het kontext menu (point & hold) van wm5...

Voor mensen met het "USB kaart in gebruik" probleem: bij mij geeft ie een foutmelding wanneer ik mijn mailbox op de kaart zet. Ook al is de mail app dicht, hij weigert toch. Deze instellen op intern geheugen helpt (T-Mob branded 3.83)

Blijf het verder een super toestel vinden; fabrikanten lijken eindelijk moeite te doen om echt high-tech in een kleine lichte verpakking te stoppen. Gebruik hem nu ook als mp3 speler en werkt goed. Wel iets van ruis bij een erg zacht signaal maar niet storend (bij gewone pop muziek eigenlijk niet hoorbaar).

Verder trouwens niemand met een tril en backlight probleem? Heb T-Mobile al 2x gebeld: ze willen me een (refurbisht) omruil exemplaar sturen, maar die zijn er natuurlijk nog niet. Daar komen ze niet uit en beloven me vervolgens terug te bellen wat ze dan niet doen. Heb vanaf 99 nooit problemen met ze gehad maar dit is wel irritant. Ik heb toch betaald voor een nieuw toestel en wanneer ik deze "defect" ontvang mag ik toch gewoon een andere nieuwe verwachten?
Ik ga dit keer iets minder vriendelijk doen en post het resultaat hier wel.

Tot die tijd: veel plezier met jullie exemplaar en vergeet je geliefden/familie/vrienden niet met al dat gespeel he ;-)

Ohja, deze thema site kwam ik tegen: http://forum.mobilethemes.com/showthread.phtml?t=1047

• RJ

RJ

Andere vraag: ik ben een KPN abbonement en ik heb bij mijn sms-berichten de ontvangst-rapporten aangezet. Als ik nu kijk in de rapporten map dan zijn al mijn smsjes nog steeds onderweg, geen enkele heeft de status aangekomen/afgeleverd of zo. (terwijl ze dat wel zijn)

Iemand een idee waarom dat is? :?
Thanks!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Heb nu ook de 6120 en ik moet zeggen, op deze telefoon zat ik nou echt te wachten!
Mooi formaat, licht en een Smartphone met de laatste s60 software.
Zeer goed toestel gewoon.

Alleen de headset die Nokia erbij levert is echt shit! Die kreeg ik ook bij de 6300 toendertijd.
Echt een waardeloze geluidskwaliteit. Nu denk ik erover om een goede in-ear headset aan te schaffen (shure of sennheiser). Alleen ben ik bang dat misschien de geluidskwaliteit van de muziekweergave zelf op de telefoon niet helemaal super is... (zou dan het enige minpuntje zijn) en om nou 60 a 70 euro uit te geven aan goede oordoppen terwijl de geluidskwaliteit toch niet echt beter kan...
Heeft iemand ervaring met betere oordoppen en de geluiskwaliteit op dit toestel? Ik zou het graag horen.

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
hellrazor schreef op woensdag 12 september 2007 @ 06:08:
kent iemand een goede site voor thema's ?
want heel vaak als ik een thema/programma wil installeren (symbian 3e) dan krijg ik de melding licentie verlopen of ongeldig of iets wat daar op lijkt .
dat kan kloppen. gewoon ff je telefoon terugzetten naar 2006. datum/tijd aanpassen.
thema installeren en daarna de tijd/datum weer op de originele stand zetten.

gr marc

• firefighter2
RJ schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:42:
Andere vraag: ik ben een KPN abbonement en ik heb bij mijn sms-berichten de ontvangst-rapporten aangezet. Als ik nu kijk in de rapporten map dan zijn al mijn smsjes nog steeds onderweg, geen enkele heeft de status aangekomen/afgeleverd of zo. (terwijl ze dat wel zijn)

Iemand een idee waarom dat is? :?
Thanks!
kpn ondersteund deze functie niet.
als je perse een alleverrapportje wilt moet je voor iedere sms-je (*0#) intoetsen.

gr marc

• RJ

RJ

firefighter2 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:22:
[...]

kpn ondersteund deze functie niet.
als je perse een alleverrapportje wilt moet je voor iedere sms-je (*0#) intoetsen.

gr marc
Hoe moet dat precies?
Ik heb het net even geprobeerd maar doe het waarschijnlijk op de verkeerde plek.

En enig idee waarom KPN dit niet ondersteund bij dit toestel? Want ik stelde het ook in op mijn nokia 1100 en daar werkte het prima. Afleverrapporten waren beschikbaar.

• Louise525
johan12 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:50:
Heb nu ook de 6120 en ik moet zeggen, op deze telefoon zat ik nou echt te wachten!
Mooi formaat, licht en een Smartphone met de laatste s60 software.
Zeer goed toestel gewoon.

Alleen de headset die Nokia erbij levert is echt shit! Die kreeg ik ook bij de 6300 toendertijd.
Echt een waardeloze geluidskwaliteit. Nu denk ik erover om een goede in-ear headset aan te schaffen (shure of sennheiser). Alleen ben ik bang dat misschien de geluidskwaliteit van de muziekweergave zelf op de telefoon niet helemaal super is... (zou dan het enige minpuntje zijn) en om nou 60 a 70 euro uit te geven aan goede oordoppen terwijl de geluidskwaliteit toch niet echt beter kan...
Heeft iemand ervaring met betere oordoppen en de geluidskwaliteit op dit toestel? Ik zou het graag horen.
Ik vond de geluidskwaliteit van de bijgeleverde headset ook onvoldoende, veel te zacht, vooral bij de radio. Ik wilde ook liever niet op de gok iets nieuws kopen. Ik had al een Sennheiser headphone ( HD 280), die helaas te groot is om mee over straat te kunnen, maar met dat ding op is de geluidskwaliteit plus volume helemaal in orde. Ik heb hier wel eerst een verloopstekker bij moeten kopen (kostte € 4,95 voor eentje waar ook een stukje kabel tussen de stekkers zit).
Het doet er dus wel toe, welke headset je aansluit.

Verwijderd

Wilt u een afleverrapport ontvangen van een sms'je? Zet *0# vóór het sms-bericht dat u wilt versturen.
Deze dienst is gratis. Let op: wilt u van meerdere sms'jes een afleverrapport, dan dient u vóór elk sms'je de code *0# te plaatsen.

Dat houdt dus in dat je *0# in het berichtveld typt voor de gewone tekst. je begint elk beriocht dus met *0#

O+ morgen ook in het bezit van een 6120 Classic :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 15:55 ]

• firefighter2
iemand enig idee wanneer er een nieuwe firmware uitkomt voor deze telefoon???

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

firefighter2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:07:
Hoezo? Heb je problemen die daardoor verholpen worden?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik heb een klein probleempje met het synchen van Outlook Contactpersonen. Daar staan de telefoonnummers in de volgende vorm: +31(06)12345678.
Dit omdat je daar Land, Netnummer en Abonneenummer in aparte velden kunt (moet?) invullen. Als ik dan een nummer bel zegt hij dat het nummer niet in gebruik is? :?

Dat +31 kan ik niet weghalen in Outlook, want je MOET een land selecteren.
Ik kan in het veld direct ernaast wel een en ander weghalen, maar als je dan weer op de knop 'Mobiel' klikt om een nummer te wijzigen of toe te voegen dan staat die +31 er weer in.

Niet optimaal dus. Is er op de 6120 soms een instelling om het landnummer te negeren?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
firefighter2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:07:
Heb nog geen maffe dingen ontdekt. Als je wilt proberen of er nieuwe firmware is, gewoon even NSU downloaden van de Nokia site en telefoon eraan hangen. Laat ons even het resultaat weten als je dit van plan bent te doen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Pe Nis schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:46:
[...]

Heb nog geen maffe dingen ontdekt. Als je wilt proberen of er nieuwe firmware is, gewoon even NSU downloaden van de Nokia site en telefoon eraan hangen. Laat ons even het resultaat weten als je dit van plan bent te doen. Bedankt.
Tot nu toe nog geen update's, probeer het om de paar dagen altijd even.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
IkWilbert schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:11:
[...]

Tot nu toe nog geen update's, probeer het om de paar dagen altijd even.
OK, bedankt, zie wel op dit forum als er een beschikbaar is. Bespaart mij tijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tachyon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:30:
Ik heb een klein probleempje met het synchen van Outlook Contactpersonen. Daar staan de telefoonnummers in de volgende vorm: +31(06)12345678.
Dit omdat je daar Land, Netnummer en Abonneenummer in aparte velden kunt (moet?) invullen. Als ik dan een nummer bel zegt hij dat het nummer niet in gebruik is? :?

Dat +31 kan ik niet weghalen in Outlook, want je MOET een land selecteren.
Ik kan in het veld direct ernaast wel een en ander weghalen, maar als je dan weer op de knop 'Mobiel' klikt om een nummer te wijzigen of toe te voegen dan staat die +31 er weer in.

Niet optimaal dus. Is er op de 6120 soms een instelling om het landnummer te negeren?
Ehm als je de 0 gewoon weghaalt zijn alle nummers van de vorm +31612345678 en dat werkt altijd, ook als je binnen Nederland belt.

Verwijderd

Via deze site kun je heel gemakkelijk kijken of er firmware updates zijn:
http://europe.nokia.com/A4305060

Verder een vraag:
Als ik geen geheugenkaartje erin heb zitten en ik ga naar de muziekspeler, kan ik gewoon kiezen "opties" en dan "Muziekbibliotheek". Ik kan ook kiezen voor Muziekbibliotheek bijwerken, en dan vind hij niks want er staat immers geen muziek op mn telefoon.

Als ik dan een 2Gb geheugenkaartje erin doe met ongeveer 1Gb muziek erop. Kan ik wel naar de muziekspeler, maar er gebeurt vervolgens niks als ik op "opties"druk. De muziekspeler reageert dan ook niet meer als ik op "afsluiten" druk. Ik moet er dus uit met de rode ophangtoets.
Ik kan wel via Galerij > tracks > nummers afspelen en ook een playlist maken met ongeveer 200 nummers die je dan weer gewoon kunt openen vanuit galerij > tracks en die speelt hij gewoon af?

Ik kan dus niet de bibliotheek bijwerken vanuit de muziekspeler. Iemand anders hier hetzelfde probleem? Of een oplossing natuurlijk. Als ik trouwens een 1Gb kaartje erin doe met maar twee nummers, gaat ie wel gewoon netjes zoeken en toevoegen aan bibliotheek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 12:42 ]

Verwijderd

heel raar is de kaart wel goed? heb namelijk zelf 2 gb inzitten en werkt perfect! snap het niet keer proberen usb kaart te formateren:) missschiend dat dat helpt!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:09

m-buurman

hmmm...coffee!!

P. Mekes schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:00:
Hoe zit het met opladen via USB? Is dit mogelijk? Ik zit hier namelijk op m'n werk, en nergens is een nokia oplader te vinden. Nu heb ik wel mijn USB kabel bij me, maar opladen lukt niet... Wie iemand een oplossing hiervoor?

Daarnaast kan ik maar geen connectie krijgen met UMTS (Telfort Mobiel internet bundel 1 GB) Ik heb instellingen handmatig ingesteld en via sms van Nokia site (de 6120 staat nog niet op de Telfort site) maar het lukt maar niet, iets met geen packetgegevens oid. Iemand diet het al gelukt is om op Telfort UMTS te komen met de 6120? (ja, er is hier wel dekking)
Ik heb exact hetzelfde probleem, heb jij het inmiddels weten te verhelpen?

Vermoedelijk komt het door de SIMs die Telfort gebruikt, aanstaande maandag zal ik even naar de Telfortshop toelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJ schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:55:
[...]

6120 heeft maar één speaker maar dit geluid is echt prima. Ik neem aan dat je geen hele concerten via die speakers gaat luisteren en dat gewoon op je PC of stereo doet? Voor handsfree is hij prima en kan hij hard genoeg om in een rijdende auto nog alles prima te horen. Muziek klinkt denk ik zoals je gewend bent van Nokia: goed.
Nou, bij een grote afwas staat de telefoon toch wel een uurtje op speaker :) Maar voor de rest is 't inderdaad minutenwerk...

Enige ervaring of de kwaliteit vergelijkbaar is met die van de Nokia 6233 en Nokia 6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Ok, nu dus zelf getest: hij kan op de BT handsfree en tegelijk BT GPS. Zelfs de streaming stereo audio over BT klinkt goed op mijn goedkope radio in de auto. Moet hem nu alleen nog zover krijgen deze alleen als handsfree te zien....

Het kopieren van afspraken werkt helaas niet: die optie in het menu geldt alleen voor de tekst die op dat moment geselecteerd is.

Twee problemen met de telefoon:

- De trilfunctie werkt alleen bij het profiel "Algemeen". Iemand anders dit opgevallen?
- De verlichting gaat sommige periodes van zwak naar feller. Dit speciaal als de verlichting niet voluit staat. Aan de lader doet hij het steeds.

Zou iemand dat laatste aub willen uitproberen: even aan de lader en goed kijken of de verlichting van het scherm constant blijft? Zou zonder zijn wanneer ik hem omruil en dit een software probleem blijkt te zijn (net als de trilfunctie).

Alvast bedankt en groeten,
Patric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
Heeft er iemand al geprobeerd streaming Mp3 te luisteren ?

Ik heb overal rond gekeken en gezocht, ik vind alleen een paar programma'tjes met dode links.

Ik zou graag het Trance kanaal van di.fm willen luisteren, echter ik dien daarvoor toch wat installeren.

Bestanden van de volgende locatie zoouden het moeten zijn. Helaas krijg ik hjier 'page not found'

http://www.opensource.nok...rnetradio/ClientPage.html

[ Voor 26% gewijzigd door MorDrakka op 17-09-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
Is me wel gelukt via streamingpda.nl. Zal ook wel lukken zolang op PIT de HSDPA verbinding helemaal open staat :-)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

m-buurman schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:50:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb jij het inmiddels weten te verhelpen?

Vermoedelijk komt het door de SIMs die Telfort gebruikt, aanstaande maandag zal ik even naar de Telfortshop toelopen.
Bij was de sim kaart nog niet geactiveeerd op het KPN-UMTS netwerk, telefoontje naar de Telfort helpdesk was de oplossing. Ik neem aan dat het ze het bij de Telfortshop ook kunnen oplossen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

6GB werkt bij mij fantastisch... Via USB stekkerdoosje gaat uploaden ook goed rap, beter dan via mini-USB via de telefoon zelf iig...
Heb nu wel een nog in de verpakking zittend 4GB kaartje over die ik al had gekocht..
Als iemand interesse heeft:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290161714279

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Na een aantal weken heb ik sinds gisteren het eerste diepe krasje op het schermpje :(. Helaas is het mijn stijl van gebruik niet te voorkomen, maar ik vind het wel jammer :)

Verder bevalt de telefoon me nog steeds perfect! Al heb ik wel een vraagje, Is het niet mogelijk om via een simpele USBkabel de gsm op te laden? Zou toch stukken gemakkelijker zijn :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik helaas nergens kan vinden (zelfs niet op de Nokia site) of deze telefoon nou ook beschikt over de mogelijkheid om te filmen? het lijkt mij logisch maar het staat nergens vermeld.
En zoja, in welke resolutie en met welke framerate?

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ja, de gsm kan filmen, met beide camera's zelfs. Op de hoofdcamera (achterop) is de maximale resolutie 320x240. Op de 2e camera is deze 176x144.
Wellicht dat iemand het gebruikt, ik heb zojuist voor de eerste een video gemaakt ;)

Heb net een stukje gefilmt in een vrij donkere ruimte. Het resultaat is hier (.mp4 formaat en 686KB) te downloaden.

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Johnvh schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:01:
Na een aantal weken heb ik sinds gisteren het eerste diepe krasje op het schermpje :(. Helaas is het mijn stijl van gebruik niet te voorkomen, maar ik vind het wel jammer :)
Een screen protector beschermt hier toch een beetje voor? Ik heb een screen protector van Martin Fields erop zitten en dat houd het tot nu toe erg goed. Klik hier voor de link naar de screen protector.

• RJ

RJ

ajvk schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:51:
[...]

Een screen protector beschermt hier toch een beetje voor? Ik heb een screen protector van Martin Fields erop zitten en dat houd het tot nu toe erg goed. Klik hier voor de link naar de screen protector.
Heb je die via de site besteld of ergens in NL gekocht?

Iemand trouwens nog een goeie manier om het scherm weer een beetje krasvrij te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door RJ op 20-09-2007 09:04 ]

• RJ

RJ

Johnvh schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:01:
Verder bevalt de telefoon me nog steeds perfect! Al heb ik wel een vraagje, Is het niet mogelijk om via een simpele USBkabel de gsm op te laden? Zou toch stukken gemakkelijker zijn :)
Helaas, das echt een beetje stom van Nokia, op internet lees je ook dat iedereen hierom vraagt maar toch doen ze het niet.

Verwijderd

RJ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:03:
[...]

Helaas, das echt een beetje stom van Nokia, op internet lees je ook dat iedereen hierom vraagt maar toch doen ze het niet.
Doet nokia waarschijnlijk expres zodat ze hun Nokia CA-100 oplader voor een flike prijs kunnen verkopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/images/news/c100.jpg

• Pe Nis
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:14:
6GB werkt bij mij fantastisch... Via USB stekkerdoosje gaat uploaden ook goed rap, beter dan via mini-USB via de telefoon zelf iig...
Heb nu wel een nog in de verpakking zittend 4GB kaartje over die ik al had gekocht..
Als iemand interesse heeft:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290161714279
Waar heb je dit kaartje gekocht?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:40:
[...]

Doet nokia waarschijnlijk expres zodat ze hun Nokia CA-100 oplader voor een flike prijs kunnen verkopen.

[afbeelding]
Even op ebay zoeken. Daar heb je zulke usb opladers al voor een paar euro

Verwijderd

pjlgt schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:01:
[...]

Even op ebay zoeken. Daar heb je zulke usb opladers al voor een paar euro
weet ik ;)
Heb hem zelf hier vandaan: 3,87 euro inclusief verzendkosten :*)

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
RJ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:03:
[...]

Heb je die via de site besteld of ergens in NL gekocht?

Iemand trouwens nog een goeie manier om het scherm weer een beetje krasvrij te maken?
Via hun eigen website besteld. Binnen 5 werkdagen had ik hem binnen. Vind ik zelf wel netjes. Hij word aangetekend verstuurd door hun. Ik was 19 euro kwijt inclusief verzendkosten voor 2 screen protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je in today scherm meer dan één afspraak kan zien?
Graag had ik ongeveer alleafspraken van de 30 komende dagen.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je een hard reset
heb fabrieksinstellingen gedaan maar alle data was er nog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:03:
Hoe doe je een hard reset
heb fabrieksinstellingen gedaan maar alle data was er nog?
Heb het gevonden

harde reset = *#7370#,

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Louise525 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:43:
[...]

Ik vind de beeldkwaliteit van het display bijzonder goed. De lettergrootte is in te stellen in 3 formaten, normaal, klein en groot. Ik heb standaard groot ingesteld, dan is alles prima te lezen. Wat ook nog uitmaakt voor de leesbaarheid van het display is de gekozen achtergrond. Bij mij zat de zwarte variant erop, maar dat heb ik veranderd in de rode, 1 van de 3 die al op de telefoon zitten, omdat ik het diplay dan het beste afleesbaar vond. Ik kan niet vergelijken met de N73, want die heb ik nooit in handen gehad.
Ok en dit is dus ook bij smsen enzo?

DaveD

• Louise525
DaveD1109 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:07:
[...]
Ok en dit is dus ook bij smsen enzo?
Als je het hebt over de lettergrootte: die stel je in in het menu instellingen/algemeen/persoonlijk/weergave. Daarna krijg je voor zover ik kan zien overal dezelfde lettergrootte.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Louise525 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:29:
[...]

Als je het hebt over de lettergrootte: die stel je in in het menu instellingen/algemeen/persoonlijk/weergave. Daarna krijg je voor zover ik kan zien overal dezelfde lettergrootte.
Ok thanx!!!

DaveD

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
krijg maandag de telefoon ook toegestuurd, ben heel benieuwd maar gezien dit topic bevalt ie de meesten mensen zeer goed :)

Wordt mn 1e smartphone na een k750i maar zie nu al uit naar de betere agendafuncties (oa) :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Pe Nis schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:11:
[...]

Waar heb je dit kaartje gekocht?
www.interngeheugen.com

Was heel ff beschikbaar... Maar zoals ik zei, heb nu dus een ongebruikte 4GB over.. Als je daarin interesse hebt; http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290161714279

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen de Nokia 6120 in gebruik i.c.m. TomTom 6?
Ik krijg na elke instructie een vervelende 'hik'.
Hebben meer mensen hier last van?
Voor een voorbeeldfilmpje zie: http://www.youtube.com/watch?v=vrL3-CBKFoA
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste