Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:48:
Ik heb mijn Nokia 6120 Classic geupdated naar 5.11 en nu heb ik ineens bij mijn MP3-speler een probleem Op mijn Geheugen kaartje staan 1019 nummers die hij altijd allemaal liet zien bij firmware 4.21 en ik kon ze met shuffle allemaal afspelen maar nu ziet hij opeens nog maar 269 nummers weet iemand hoe dit kan en of er evt nog mogelijk is om terug te keren naar firmware 4.21??
Downgraden kan je niet zelf doen. mot je naar een service center gaan. Ik heb 800 mp3-tjes op mijn phone, maar die laat hij allemaal zien. Dus ik weet niet of dat aan v5.11 ligt.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Ik heb een nieuwe Pioneer P65BT gekocht (leuke aanbieding bij de Halfords) maar automatisch verbinding maken met mijn 6120 werkt niet goed.
Mijn andere autoradio (grundig X350BT) maakt prima verbinding maar de pioneer maakt een verbinding en verbreekt hem weer na enkele seconden.
Het werkt wel goed als ik met mijn 6120 een verbinding maak, maar een verbinding gemaakt vanuit de pioneer wordt gewoon iedere keer verbroken, erg irritant want nu moet ik iedere keer als ik weer in de auto stap handmatig mijn telefoon verbinden.

Op de Nokia forums word steen en been geklaagd over de BT software van veel Nokia's maar ik had gehoopt dat ze voor zo'n nieuw toestel toch wel een oplossing hadden gevonden :(

Mijn firmware is nu 5.11 naar ik heb gelezen was dit probleem er niet met 3.70 maar downgraden kan niet (nogmaals erg :( ).

Dus.... iemand hetzelfde problem (en een oplossing) ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit pure frustratie door het steeds uitvallen van het scherm in stand by, heb ik maar een e51 gekocht. Werkt bijna precies hetzelfde en heeft nog WLAN ook.

Maar ik heb nog een vraag over het zwart worden van het scherm in standby. Hoe vaak gebeurt dat bij jullie? Bij mij ging het scherm soms om de 5 minuten uit, maar soms ook 'slechts' om het half uur, of nog langer. Ook had ik dat het beeld op het scherm soms schots en scheef stond, of dat er in één keer een overvloed aan groene kleuren op het scherm te zien was.

Hebben jullie die het probleem hebben van het uitvallen van het scherm in standby ook soms die rare kleuren en dat het beeld scheef staat? Of is er toch iets anders met mijn telefoon aan de hand? Want ik wil de telefoon goedwerkend verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
VariX schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:00:
Uit pure frustratie door het steeds uitvallen van het scherm in stand by, heb ik maar een e51 gekocht. Werkt bijna precies hetzelfde en heeft nog WLAN ook.

Maar ik heb nog een vraag over het zwart worden van het scherm in standby. Hoe vaak gebeurt dat bij jullie? Bij mij ging het scherm soms om de 5 minuten uit, maar soms ook 'slechts' om het half uur, of nog langer. Ook had ik dat het beeld op het scherm soms schots en scheef stond, of dat er in één keer een overvloed aan groene kleuren op het scherm te zien was.

Hebben jullie die het probleem hebben van het uitvallen van het scherm in standby ook soms die rare kleuren en dat het beeld scheef staat? Of is er toch iets anders met mijn telefoon aan de hand? Want ik wil de telefoon goedwerkend verkopen.
Vreemd, klinkt als een defect. Ik zou hem voor garantie opsturen denk ik.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
TF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:34:
mijn frontje en displayglas is erg lelijk geworden en wil dit nu vervangen. Zou een frontje van een 6124 ook passen? Ze hebben bijna hetzelfde uiterlijk maar vind de 6124 net iets mooier
Heeft iemand dit nog geprobeerd? Ik was vandaag in de Nokia-store om een berg stof onder mijn display vandaan te laten halen en vroeg er naar. Maar de verkopers daar hadden er nog nooit van gehoord dat dat zou kunnen. Toen ik de twee telefoons naast elkaar hield en vergeleek, leken ze mij redelijk identiek, op de frontjes na.

Als het zou kunnen, zou dat erg fijn zijn. Ik vind de layout van de functietoetsen van de 6124 een stuk praktischer dan die van mijn 6120.

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Maloney schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:07:
[...]

Heeft iemand dit nog geprobeerd? Ik was vandaag in de Nokia-store om een berg stof onder mijn display vandaan te laten halen en vroeg er naar. Maar de verkopers daar hadden er nog nooit van gehoord dat dat zou kunnen. Toen ik de twee telefoons naast elkaar hield en vergeleek, leken ze mij redelijk identiek, op de frontjes na.

Als het zou kunnen, zou dat erg fijn zijn. Ik vind de layout van de functietoetsen van de 6124 een stuk praktischer dan die van mijn 6120.
Is het gelukt om dat stof weg te laten halen, heb hetzelfde probleem namelijk.

• Pe Nis
Kon het niet laten en heb een E71 besteld. Wilde een alles-in-1 toestel hebben. 8)7

• Maloney
murata schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 07:45:
[...]

Is het gelukt om dat stof weg te laten halen, heb hetzelfde probleem namelijk.
Ja, ze namen hem even mee naar achter en hij schoon weer terug. Service van de zaak. Hij zit nu alleen wat minder strak in elkaar. Ik kan zo mijn nagel onder de metalen rand steken en deze losmaken. Dat lukte eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

tismij schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:24:
Ik heb een nieuwe Pioneer P65BT gekocht (leuke aanbieding bij de Halfords) maar automatisch verbinding maken met mijn 6120 werkt niet goed.
Mijn andere autoradio (grundig X350BT) maakt prima verbinding maar de pioneer maakt een verbinding en verbreekt hem weer na enkele seconden.
Het werkt wel goed als ik met mijn 6120 een verbinding maak, maar een verbinding gemaakt vanuit de pioneer wordt gewoon iedere keer verbroken, erg irritant want nu moet ik iedere keer als ik weer in de auto stap handmatig mijn telefoon verbinden.

Op de Nokia forums word steen en been geklaagd over de BT software van veel Nokia's maar ik had gehoopt dat ze voor zo'n nieuw toestel toch wel een oplossing hadden gevonden :(

Mijn firmware is nu 5.11 naar ik heb gelezen was dit probleem er niet met 3.70 maar downgraden kan niet (nogmaals erg :( ).

Dus.... iemand hetzelfde problem (en een oplossing) ?
Iemand een oplossing voor de BT ellende die ik met mijn 6120 heb ?

Buiten mijn pioneer werkt hij nl. ook niet 100% met mijn BT headset (Plantronics Voyager 510), net als bij de Pioneer doet ie het perfect als ik vanuit de Nokia een verbinding maak (met de hand iedere keer) maar als ik buiten bereik loop en weer terug dan pakt hij hem niet meer op, moet ik weer met de hand de verbinding herstellen etc. etc.

Zijn dit nu echt 6120 classic problemen of is dit een Nokia probleem ?
(bij de nieuwere modellen dan, de oude Nokia's heb ik echt nooit problemen mee gehad)

Overigens bevalt de 6120 classic uitstekend buiten de BT probleempjes en de duurzaamheid (dit is geen telefoon die jaren meegaat bij mij iig).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Pe Nis schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 07:49:
Kon het niet laten en heb een E71 besteld. Wilde een alles-in-1 toestel hebben. 8)7
Zit zelf te twijfelen, ik denk dat de N79 de opvolger wordt van mijn 6120c

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

tismij schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:11:
[...]

Iemand een oplossing voor de BT ellende die ik met mijn 6120 heb ?

Buiten mijn pioneer werkt hij nl. ook niet 100% met mijn BT headset (Plantronics Voyager 510), net als bij de Pioneer doet ie het perfect als ik vanuit de Nokia een verbinding maak (met de hand iedere keer) maar als ik buiten bereik loop en weer terug dan pakt hij hem niet meer op, moet ik weer met de hand de verbinding herstellen etc. etc.

Zijn dit nu echt 6120 classic problemen of is dit een Nokia probleem ?
(bij de nieuwere modellen dan, de oude Nokia's heb ik echt nooit problemen mee gehad)

Overigens bevalt de 6120 classic uitstekend buiten de BT probleempjes en de duurzaamheid (dit is geen telefoon die jaren meegaat bij mij iig).
Ook hier een Plantronics Voyager 510 gebruiker icm nokia 6120. Eigenlijk weinig problemen. Ik zet eerst bluetooth aan op de telefoon en daarna de headset. Dit gaat zelden fout. Als ik buiten bereik ben geweest, dan druk ik 1x op de spreektoets van de headset en daarna is de verbinding weer hersteld.
Ik vind het niet hinderlijk. Overigens was dit op mijn oude telefoon (HTC tytn II) ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

_Rayman_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:22:
[...]

Ook hier een Plantronics Voyager 510 gebruiker icm nokia 6120. Eigenlijk weinig problemen. Ik zet eerst bluetooth aan op de telefoon en daarna de headset. Dit gaat zelden fout. Als ik buiten bereik ben geweest, dan druk ik 1x op de spreektoets van de headset en daarna is de verbinding weer hersteld.
Ik vind het niet hinderlijk. Overigens was dit op mijn oude telefoon (HTC tytn II) ook het geval.
de spreektoets hiervoor gebruiken wist ik niet, ga ik dat voortaan doen.
Blijft alleen balen dat ie niet automatisch verbinding maakt met mijn autoradio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je een (CA) security certificaat kunt installeren ? ik heb van alles al geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

ik heb dit nodig omdat ik anders elke keer een melding krijg als ik connectie maak naar mijn werk exhange mail. er wordt gebruik gemaakt van een certificaat die niet standaard in mn gms zit...en moet elke keer accepteren voordat hij kan. dan kan ik dus niet automatisch mail ophalen...tenzij ik dus het certificaat installeer als "root" certificate (itt personal certificate).

wat heb ik al gedaan:

1. .cer / .der naar mijn inbox gestuurd per bluetooth, je zou dan het moeten kunnen openen en installeren als certificaat.....ik krijg echter melding: functie niet ondersteunt

2. handleiding gelezen -> staat niks over installeren

3. via de site http://www.redelijkheid.com/symcaimport/
een url opvragen die zou je dan moeten kunnen oproepen in je browser en hup installeren....werkt niet met de standaard browser (krijg plain text te zien) en ook niet via opera mini (blank scherm)

4. google gezocht naar andere manieren -> kon alleen bovenstaande vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Je moet de .cer file gewoon ff over USB naar het geheugen van je telefoon kopieren (telefoon geheugen of microSD, maakt niet uit waar). En dan kun je met de File Manager (Menu -> Settings -> Data Mgr. -> File Mgr.) naar de file browsen en deze uitvoeren, welke het certificaat installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vliegvlug

Flight Simple

VariX schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:00:
..

Bij mij is het probleem van het niet meer uit standby komen van het scherm zich eigenlijk steeds minder gaan voordoen, is nu nog maar een keer per twee weken denk ik.
Kan niet echt een reden aanwijzen waardoor dit is gekomen, draai nog steeds firmware 4.21

In de tussentijd heb ik alleen twee applicaties geinstalleerd en 'mail for exchange' verwijderd wat tot mijn verbazing in de toepassingenlijst stond wat daar waarschijnlijk terecht is gekomen toen ik die wilde installeren van een sis van een ander toestel omdat de 6120 niet ondersteund werd, maar dat mislukte toen.

Edit
Bedenk me net dat er nog wel een grote verandering is geweest aan mijn toestel, 1,5 maand geleden ben ik overgestapt van Vodafone naar KPN en zit er nu dus een andere SIM in. Geen idee of dat wat met het probleem te maken heeft maar vermeld het voor de zekerheid even.
/Edit

Rare kleuren en scheef beeld heb ik nooit last van gehad, dat klinkt me meer in de oren als een hardwarematig probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Vliegvlug op 07-10-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vliegvlug schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:03:
[...]
Rare kleuren en scheef beeld heb ik nooit last van gehad, dat klinkt me meer in de oren als een hardwarematig probleem.
Ik heb hem nu ook afgelopen vrijdag weggebracht voor reparatie. Ik ben benieuwd wat ze er over gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Ik heb mijn nokia 6120 in het buitenland gekocht en ik vroeg me af hoe ik er nederlandse t9 erop kan krijgen???

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vliegvlug

Flight Simple

Vorige week mijn 6120c geupgrade van versie 4.21 naar 5.11 omdat ik zag dat Mail for Exchange er nu ook is voor de 6120c en het me het beste leek dan ook maar de laatste firmware te draaien voor dat ik dat ging installeren.

De upgrade
Wat een gedoe zeg!
Bij vorige firmware upgrades nooit problemen gehad maar bij deze alleen gezeur.
Het begon al met de melding dat het batterij niveau te laag was om verder te kunnen gaan met het updaten terwijl de telefoon notabene aan de lader zat op dat moment! :?
Lader er maar uitgetrokken en toen ging ie wel verder.

Toen minimaal 6x de melding gehad de batterij eruit te halen en het opnieuw te proberen (overigens met de instructie erbij de lader aan te sluiten, dus die toen maar weer aangesloten).
Op allerlei manieren geprobeerd maar uiteindelijk lukte het updaten pas na de telefoon te hebben terug gezet op fabriekinstellingen.

Het resultaat
Heb nu dus de 5.11 firmware draaien en heb eigenlijk geen idee wat er aan verbeterd is maar heb wel twee dingen ontdekt die geen verbetering zijn.
  • Verkort kiezen werkt niet meer door het langer ingedrukt houden van een cijfertoets, kan nu alleen verkort kiezen door het cijfer te drukken gevolgd door de groen beltoets.
  • Bluetooth verbindingen werken niet meer probleemloos zoals voorheen. Heb in die ene week nu al 3x gehad dat mijn headset in eerste instantie verbonden lijkt te zijn maar zodra ik ga bellen of wordt gebeld de verbinding weg is. Ook een keer de melding 'unable to create bluetooth connection' of iets in die trant gehad bij handmatig herverbinden waarbij het bluetooth icoon ging knipperen.
En nu?
Nu vroeg ik mij af of jullie ook tegen bovenstaande problemen aanlopen met de 5.11 firmware (tismij in elk geval wel lees ik hierboven) of dat het specifiek aan mijn telefoon ligt of het feit dat het upgraden zo slecht ging waarbij mogelijk iets fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Firmware versie 6.01 is uit. Net geupdate en ik vind dat de telefoon net iets sneller reageert. Verder nog geen veranderingen kunnen vinden.

Ook nog geen changelog kunnen vinden.

Let op: Zorg dat je accu voldoende is opgeladen. Mijn accu was opgeladen en na de update is de accu voor de helft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Misschien is dan je accu niet helemaal 100%.
Ik heb 'm net geupdated, en heb nog steeds 100% capaciteit.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

mmm eerst een failed installatie en daarna een succes... ik vraag me af of het nu er goed op zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Net ook maar even de 6.01 fw geinstalleerd.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
IkWilbert schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:32:
Net ook maar even de 6.01 fw geinstalleerd.
Me2, lijkt wat sneller te reageren, maar voor de rest? Hopelijk verbeterde geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Pe Nis schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:38:
[...]

Me2, lijkt wat sneller te reageren, maar voor de rest? Hopelijk verbeterde geluidskwaliteit.
De aap komt uit de mouw..niets geupdate aan deze versie, behalve dat hij beschermd is tegen het zogenaamde hacken van de firmware. Trek je conclusie zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

en werkt die zg beveiliging? :P

Het is wel vervelend dat er helemaal geen changelogs zijn te vinden.
Wat dat betreft geeft nokia echt slechte ondersteuning (kweet niet of dat bij andere fabrikanten beter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:51:
en werkt die zg beveiliging? :P

Het is wel vervelend dat er helemaal geen changelogs zijn te vinden.
Wat dat betreft geeft nokia echt slechte ondersteuning (kweet niet of dat bij andere fabrikanten beter is)
De nieuwe firmware heeft inderdaad een nieuwe beveiliging. Helaas zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:30
ik heb ook de update uitgevoerd, maar zie ook geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Na een update met problemen (3x vastgelopen, ik dacht een brick te hebben :-x), valt me nu ineens iets op: snooze van de wekker werkt niet. Ik zet de telefoon altijd uit om 's ochtends een aantal keer te snoozen. Na een keer op 'snooze' drukken gaat het alarm niet meer af .. erg irritant. Hebben jullie datzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Bij mij werkt de snooze nog. Moet wel 2 keer drukken op het rechterknopje: 1 keer stil en dan nog een keer om de snooze aan te zetten.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Heeft er iemand al een extra zware accu gekocht? Zo ja, welke en ben je er tevreden over?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• trazz
Bij mij werkt de snooze ook prima. Ik heb wel de telefoon moeten wegbrengen na iets meer dan een jaar omdat de trilfunctie niet meer werkt. Maar gelukkig zit er 2 jaar garantie op, dus hopelijk komt dat helemaal in orde.

Verwijderd

Zojuist mijn via eBay gekochtte USB lader binnen gekregen. Het is een Nokia CA-100

Ik werd helemaal gek van die gewone netadapter. Ik werd dan 's nachts wakker en had zo iets van "alweer een vrachtwagen die achteruit de straat uitrijd?", maar dat was dus die (***) lader. Het ding is ontzettend klein, er zit een dopje bij waar het snoertje (heel kort) doorheen kan en zo te horen laad hij absoluut stil! :D

Kleine prijsvergelijking:

€29 excl. verzendkosten in Nederland
€1,25 + €3,75 verzendkosten via eBay

EDIT: voor de duidelijkheid: Er zit dus een USB connector aan die in de computer gaat en aan de andere kant zit een zo'n klein rond stekkertje, wat dus je telefoon in gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 15:14 ]

• Maloney
Had je niet beter bij Nokia je kapotte lader kunnen omwisselen voor eentje die het wel gewoon doet? Ik heb in mijn hele GSM-verleden nog nooit een lader gehad die geluid maakte of trilde.

• PhoeniX-
Maloney schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:52:
Bij mij werkt de snooze nog. Moet wel 2 keer drukken op het rechterknopje: 1 keer stil en dan nog een keer om de snooze aan te zetten.
trazz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:40:
Bij mij werkt de snooze ook prima. Ik heb wel de telefoon moeten wegbrengen na iets meer dan een jaar omdat de trilfunctie niet meer werkt. Maar gelukkig zit er 2 jaar garantie op, dus hopelijk komt dat helemaal in orde.
Werkt snooze bij jullie ook als het toestel uit staat? Als hij aan staat werkt het bij mij ook prima, maar hij moet het juist doen als hij uit staat ;)

Verwijderd

Maloney schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:02:
Had je niet beter bij Nokia je kapotte lader kunnen omwisselen voor eentje die het wel gewoon doet? Ik heb in mijn hele GSM-verleden nog nooit een lader gehad die geluid maakte of trilde.
Ik heb in m'n leven al genoeg laders gezien die piepte of zoemde, dus ik denk niet dat dat zou gaan lukken.

• trazz
PhoeniX- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:42:
[...]

[...]

Werkt snooze bij jullie ook als het toestel uit staat? Als hij aan staat werkt het bij mij ook prima, maar hij moet het juist doen als hij uit staat ;)
Ik heb het even voor je getest, maar ook als de telefoon uit staat werkt de wekker gewoon, ook nog 2 x ge-snoozed.

Verwijderd

Dat klopt.

Wat wel irritant is, is dat het ding niet gaat trillen als er gebeld wordt en het ding aan de lader hangt. Ik mis op die manier meerdere oproepen. Dan lig ik nog lekker te slapen, wordt ik gebeld en dan gaat het ding alleen licht geven. Ja, daar wordt ik niet wakker van he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 21:25
Ondersteund deze 6120c HSDPA aan 3,6Mbps?

Is enkel de WCDMA frequentie band het verschil tussend e 6120c en de 6121c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Orpheus6969 schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:24:
Ondersteund deze 6120c HSDPA aan 3,6Mbps?
Bij mij wel, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orpheus6969: Ja en ja, als ik het goed heb.

@Michie23: Ook Vodafone :P ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 00:03 ]

• Pe Nis
Op internet wordt ontzettend veel geklaagd over de nieuwe firmwareversie v6.01 en het leegtrekken van je batterij. Meldingen van binnen een dag leeg met hooguit 20 minuten bellen en de rest gewoon standby. Heeft iemand er hier last van? Ik volgens mij niet. Ik denk dat het sommige productcodes betreft. Die van mij is 0546327.

Wie heeft last van het leegtrekken van de batterij?

• _Rayman_

_Rayman_

Nee, integendeel zelfs. Heb het idee dat de accu langer meegaat.
Code: 0546327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
Voor de Belgen, momenteel staat de phone aan 48 euro bij www.allotelecom.be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opruiming voor een opvolger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Pe Nis schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:00:
Op internet wordt ontzettend veel geklaagd over de nieuwe firmwareversie v6.01 en het leegtrekken van je batterij. Meldingen van binnen een dag leeg met hooguit 20 minuten bellen en de rest gewoon standby. Heeft iemand er hier last van? Ik volgens mij niet. Ik denk dat het sommige productcodes betreft. Die van mij is 0546327.

Wie heeft last van het leegtrekken van de batterij?
Het zou kunnen dat dit ook de oorzaak is dat mijn batterij zo snel leeg is. Ik dacht dat de batterij gewoon versleten was na een half jaar intensief gebruik. Hij ligt dagelijks 2x 1,5 uur aan de autolader, met twee actieve bluetoothverbindingen (carkit en GPS-receiver).
Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik hem met de gewone oplader volgeladen en de batterij is nu alweer leeg, terwijl ik de telefoon het hele weekend niet heb gebruikt.

Hoe lang de batterij normaal meeging weet ik niet, omdat ik hem dus altijd onderweg oplaad, maar voorheen kwam hij altijd wel het weekend door.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Canaria schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:59:
[...]

Het zou kunnen dat dit ook de oorzaak is dat mijn batterij zo snel leeg is. Ik dacht dat de batterij gewoon versleten was na een half jaar intensief gebruik. Hij ligt dagelijks 2x 1,5 uur aan de autolader, met twee actieve bluetoothverbindingen (carkit en GPS-receiver).
Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik hem met de gewone oplader volgeladen en de batterij is nu alweer leeg, terwijl ik de telefoon het hele weekend niet heb gebruikt.

Hoe lang de batterij normaal meeging weet ik niet, omdat ik hem dus altijd onderweg oplaad, maar voorheen kwam hij altijd wel het weekend door.
heb nog firmware 5.11 en heb ook problemen met accu.
heb een nieuwe orginele nokia accu gekocht en toch blijft het probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met BT verbindingen aan gaat het altijd hard. Zeker als je 3G ook nog open staat.

Zelf heb ik er twee accu's bij. Komt wel eens van pas. Klepje open, even grabbelen in broekzak en accu's verwisselen.

Over het algemeen laad ik hem de ene nacht wel op, de andere nacht niet. Maar als hij vol zit voor ik in slaap val trek ik de lader er wel weer uit, want dan begint 'ie een vrachtwagen die achteruit rijd na te doen. Tuut-tuut-tuut-tuut. :( Als ik niet vast slaap wordt ik er soms zelfs wakker van. :(

Die USB lader van Nokia (CA-100) heeft dat niet, maar die wil de accu niet opladen als hij voor meer dan 50% leeg is. (En juist dan wil je hem laden :( .)

Mijn volgende telefoon wordt er dus eentje met:
-meer werkgeheugen
-grotere schermresolutie
-opladen via USB ipv vage connector

en tenslotte:
-een stopwatch

Ik bedoel: elke telefoon van drie tientjes zit een stopwatch op, maar een 6120 van 200 euro zit geen stopwatch op en kun je die van Nokia kopen voor 8 euro. Ja, daag |:(

Maar al met al wel blij met m'n 6120 hoor :+ . Lekker stevig en compact. Geen slider gedoe, gewoon normale toetsen maar toch een complete featureset.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:44:
en tenslotte:
-een stopwatch

Ik bedoel: elke telefoon van drie tientjes zit een stopwatch op, maar een 6120 van 200 euro zit geen stopwatch op en kun je die van Nokia kopen voor 8 euro. Ja, daag |:(
Deze is volgens mij gratis (maar hij zou wat handiger kunnen):
http://www.tevero.no/espace/stopwatch/
Maar je hebt gelijk, op sommige aspecten is het symbianpakket van de 6120 iets te spaarzaam uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Pe Nis schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:30:
[...]

De nieuwe firmware heeft inderdaad een nieuwe beveiliging. Helaas zelf ervaren.
hij is nu wel weer te hacken O-) *ahum*

[ Voor 16% gewijzigd door RamO op 01-02-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Ik heb zojuist deze telefoon besteld + 4 GB SD kaart aangezien mij N73 het heeft begeven.
Ik heb gelezen dat deze 6120 een stuk sneller is dan de N73! Das altijd moo!

Wat is jullie ervaring met de snelheid van Sygic McGuider op de 6120? Ik heb een PietPiraat versie gedownload om te testen op me N73 die toch de prullenbak ik gaat straks. Ik moet zeggen: Op de N73 is TomTom sneller!
Uiteraard ga ik straks netjes de navigatie software aanschaffen (en dat meen ik serieus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Sygic zuigt sowieso erg hard, erg traag en zit er vaak naast. TomTom is vele malen sneller en nauwkeuriger. Alleen zijn er geen updates meer voor Symbian en dat is voor mij de reden dat ik binnenkort een HTC koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
n00bs schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:00:
Sygic zuigt sowieso erg hard, erg traag en zit er vaak naast. TomTom is vele malen sneller en nauwkeuriger. Alleen zijn er geen updates meer voor Symbian en dat is voor mij de reden dat ik binnenkort een HTC koop.
Nou ik heb Sygic vanavond even getest door een ritje naar vriezenveen.
Ik moet zeggen, het werkt best lekker :)
Af en toe wat kleine dingetjes die niet helemaal goed zijn. Maar wel de nieuwste kaarten. En dat heeft TomTom vor Symbian dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
Even een reset vraagje tussen door.
Vandaag mijn nokia 6120 classic van firmware 3.83 -> firmware 6.01 gebracht.

Ik had verwacht dat daarmee ook braaf al mijn instellingen en adresboek zouden verdwijnen. Helaas dit gebeurde niet :-( Ongetwijfeld service van nokia, maar in mijn geval lastig. Iemand bekend met een methode om de telefoon naar nieuw terug te brengen?
Dus alleen de nokia software erop?

Edit:

Toch nog even geprobeert met de vulcan death grip. Het werkte wel kennelijk heb ik dit de eerste keer niet correct uit gevoert.
Voor de volledigheid.
Zet toestel uit.
Druk * + Talk + 3 tegelijk in.
Zet toestel aan en houd bovengenoemde toetsen ingedrukt.
Na pincode vraagt die om regio, datum en tijd instellingen.

[ Voor 29% gewijzigd door nsa1984 op 16-02-2009 17:06 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer fantastische mazzel gehad hoor :X

Ding om 11:15 vanmorgen van de lader getrokken en om 0:30 alweer leeg 8)7 . Heeft het ding weer eens de hele dag de 3.5G dataverbinding open gehouden. Nee, mailclient stond niet aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 04:20:
Vandaag weer fantastische mazzel gehad hoor :X

Ding om 11:15 vanmorgen van de lader getrokken en om 0:30 alweer leeg 8)7 . Heeft het ding weer eens de hele dag de 3.5G dataverbinding open gehouden. Nee, mailclient stond niet aan. :X
heb een nieuwe accu gekregen maar nog steeds zelfde probleem dat het na een dag leeg is, moet het elke dag gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Voor alle stof-onder-het -scherm-haters hier, ik was het ook zat. Telefoon opengemaakt, batterij eruit en 1800W stofzuiger met nieuwe stofzak (voor vol vermogen) erlangs en erin gehouden. Wel met de hand ertussen want anders zuigt hij alle onderdelen eruit. Ook aan de voorkant, maar keypad vloog er toch nog uit, mar kon het weer terugduwen. Na deze actie, al het stof op het scherm weg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Hoe heb je het precies gedaan, want ik wil niet m'n hele telefoon uit elkaar halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
RamO schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:16:
Hoe heb je het precies gedaan, want ik wil niet m'n hele telefoon uit elkaar halen...
Ik heb het de 1e keer in een Nokia-winkel laten doen. De volgende keren heb ik zelf het frontje eraf gehaald (dat ging makkelijk omdat ze in de winkel één van de clipjes waarmee het vast zit gesloopt hebben) en met een doekje het stof eraf geveegd.

Intussen zijn nu alle clipjes afgebroken zodat het frontje niet meer blijft zitten zonder een stukje plakband. Via Ebay heb ik een 6124 frontje besteld voor een paar Euro. Dat is de Vodafone-versie van de 6120 met een ander frontje. Dat zou ook moeten passen en bij dit model zijn de zilveren toetsjes niet zo onhandig geplaatst. Volgende week weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is niet aan te raden om het frontje eraf te halen. Heb ik ook gedaan om het stof weg te halen. Maar het lijkt er wel op of het stof nu tien keer zo snel terug komt 8)7

Heb net met de stofzuiger geprobeerd, maar ik zoog vrij makkelijk het keyboard eruit waardoor ik alsnog het frontje moest verwijderen om het keyboard weer terug te zetten.

Blijft hopeloos dat stof onder het scherm :(

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Xiled schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:21:
Het is niet aan te raden om het frontje eraf te halen. Heb ik ook gedaan om het stof weg te halen. Maar het lijkt er wel op of het stof nu tien keer zo snel terug komt 8)7

Heb net met de stofzuiger geprobeerd, maar ik zoog vrij makkelijk het keyboard eruit waardoor ik alsnog het frontje moest verwijderen om het keyboard weer terug te zetten.

Blijft hopeloos dat stof onder het scherm :(
Kijk dat dacht ik al een beetje, volgens mij gaat het frontje ook losser zitten als je em een keer eraf hebt gehaald. Ach ja ik zal er mee moeten leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zag dat er een nieuwe update beschikbaar is (6.51). Iemand enig idee van de wijzigingen/verbeteringen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

hmm ik heb geen zin om te updaten, maar ik ga even kijken wat de veranderingen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
Maloney schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:43:
[...]

Intussen zijn nu alle clipjes afgebroken zodat het frontje niet meer blijft zitten zonder een stukje plakband. Via Ebay heb ik een 6124 frontje besteld voor een paar Euro. Dat is de Vodafone-versie van de 6120 met een ander frontje. Dat zou ook moeten passen en bij dit model zijn de zilveren toetsjes niet zo onhandig geplaatst. Volgende week weet ik meer.
Frontje is vandaag binnengekomen verpakt in eigen blisterverpakking en een bubbelenvelop maar desondanks zijn de twee bovenste clipjes afgebroken tijdens transport, samen met een deel van de rand van het frame.

Het frame past op zich wel maar het toetsenbord, dat op het frame ligt in plaats van eronder, krijg ik niet vastgeklemt. Het lijkt wel te dik. Eerst maar eens contact opnemen met de Ebay-er over de beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PinokkioTV schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:46:
Ik zag dat er een nieuwe update beschikbaar is (6.51). Iemand enig idee van de wijzigingen/verbeteringen?
Zowel de software updater als de nokia site zeggen dat 6.01 de laatste firmware is.

Latest available software for Nokia 6120 classic, product code 0546327
Version: 06.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

In het volgende topic (extern) Nokia 6120 classic When new Firmware? wordt gesproken over deze firmware. Eigenlijk is (voor zover) niemand echt blij met deze firmware. De accuduur schijnt nog slechter te worden voor sommige telefoons. Sommige downgraden terug naar versie 5.11, omdat daar de accuduur beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist had ik mijn 6120 even uitgezet omdat linksboven in de verbinding het tekentje stond van een dataverbinding terwijl ik nergens mee bezig was (maar dit was wel vaker nadat ik bv MSN had gebruikt). Nadat de telefoon uitgezet was, gaat deze niet meer aan :?

Ik zie een wit display dan wordt het zwart en zie je lichtjes de backlight, geen geluid verder. Oplader erin, SIM eruit etc, niets helpt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Weet iemand of er waterkaarten zijn voor de Nokia 6120?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
Gisteren een update gehad van de nokia pc suite naar versie 7.1.30.9 en na herstarten geeft de sync module aan dat de "sync is afgebroken!" Heb al een keer opnieuw gepaired, zal vanmiddag nog even verder kijken. Maar als iemand ondertussen dezelfde ervaringen heeft zou ik het waarderen als die gedeeld worden.

@hierboven, heb nog nooit water navigatie voor nokia gezien. Wel ooit voor op het windows mobile platform.

Edit:
Na een nacht rust voor mijn systeem en een extra reboot lijkt me sync probleem "verdwenen" te zijn. Er word in elk geval geen melding gemaakt in nokia sync tool, en gewijzigde en nieuwe afspraken worden keurig op en neer geslingerd.

[ Voor 22% gewijzigd door nsa1984 op 06-08-2009 22:49 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Ik had een vergelijkbaar probleem bij installatie op mijn laptop. Na inspectie met process manager kwam ik erachter dat de meegeleverde ssl dll's werden gebruikt uit de installatiedirectory. Ik kreeg daardoor een melding dat bepaalde ordinals niet gevonden konden worden? Erg vaag allemaal, maar na het verwijderen van ssleay32.dll en libeay32.dll uit de installatiedirectory werkte alles prima.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste