Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb al sinds het begin last van het volgende:

Van maandag t/m vrijdag staat m'n alarm ingesteld. Geweldige functie, alleen jammer dat ik regelmatig niet gewekt word op maandagmorgen omdat m'n telefoon dan weer op zaterdag of zondag staat. Op de één of andere manier springt ie zondags dus een dag of twee terug.

Nou vind ik het niet erg om langer weekend te hebben, maar op de zaak vinden ze het niet zo leuk...

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Iemand als eens de trail van Sygic (McGuider) GPS software geprobeerd met een externe GPS receiver op deze phone? Zo ja, ook last dat de navigatie 5 tot 10 seconden achterloopt t.o.v. huidige positie? Met dezelfde receiver heeft TomTom nergens last van.

Oh ja, Garmin heb ik ook geprobeerd, maar teuggestuurd omdat die met geen enkele externe GPS receiver paired.

Voorlopig houd ik het op TomTom, omdat die accuraat is, alleen lijkt men de interesse in Symbian verloren en komen er geen map-updates meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Pe Nis op 09-04-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb begin maart de firmware van mijn 6120 bijgewerkt van versie 3.70 naar 4.21.
Sinds die tijd heb ik af en toe dat het scherm van mijn telefoon zwart blijft wanneer ik hem wil gebruiken. Lijkt of het scherm niet uit de spaarstand komt maar voor de rest functioneerd de telefoon wel normaal, kan gewoon bellen en gebeld worden alleen zie ik dus niets op het display.

Moet het toestel dan eerst uit en aanzetten voordat het display het weer doet.

Heeft iemand anders hier misschien ook last van met de nieuwe firmware?

En suggesties hoe het te fixen zijn uiteraard welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vliegvlug schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:15:
Ik heb begin maart de firmware van mijn 6120 bijgewerkt van versie 3.70 naar 4.21.
Sinds die tijd heb ik af en toe dat het scherm van mijn telefoon zwart blijft wanneer ik hem wil gebruiken. Lijkt of het scherm niet uit de spaarstand komt maar voor de rest functioneerd de telefoon wel normaal, kan gewoon bellen en gebeld worden alleen zie ik dus niets op het display.

Moet het toestel dan eerst uit en aanzetten voordat het display het weer doet.

Heeft iemand anders hier misschien ook last van met de nieuwe firmware?

En suggesties hoe het te fixen zijn uiteraard welkom. :)
En ik maar denken dat het iets hardware matigs was :S. Ik heb exact hetzelfde probleem. Echter, ik krijg het scherm weer aan door een paar keer zachtjes de telefoon in m'n handpalm te tikken. Wel een heel raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

VariX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:43:
[...]

En ik maar denken dat het iets hardware matigs was :S. Ik heb exact hetzelfde probleem. Echter, ik krijg het scherm weer aan door een paar keer zachtjes de telefoon in m'n handpalm te tikken. Wel een heel raar probleem.
Tikken had ik nog niet geprobeerd. Komt ook omdat ik niet de indruk kreeg dat het hardwarematig was, het is meer alsof er een compleet zwart plaatje getoond wordt dan dat de display connector los zit. De backlight lijkt namelijk wel aan te gaan, maar dat zou natuurlijk een andere connector kunnen zijn.
Verder had ik er pas voor de eerste keer last van kort na de firmware upgrade, maar toeval is natuurlijk niet uit te sluiten.

Zal het de volgende keer eens proberen met tikken :P
Het is alleen wel lastig trouble shooten aangezien het probleem zich (gelukkig) niet dagelijks voordoet.

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 09-04-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Rogar schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:40:
Ik heb al sinds het begin last van het volgende:

Van maandag t/m vrijdag staat m'n alarm ingesteld. Geweldige functie, alleen jammer dat ik regelmatig niet gewekt word op maandagmorgen omdat m'n telefoon dan weer op zaterdag of zondag staat. Op de één of andere manier springt ie zondags dus een dag of twee terug.

Nou vind ik het niet erg om langer weekend te hebben, maar op de zaak vinden ze het niet zo leuk...

Iemand enig idee hoe dit komt?
Zou kunnen komen door het wijzigen van de tijdzone, hoewel ik betwijfel dat je dat nou regelmatig doet. In elk geval verspringt de hele agenda als je van en naar een andere tijdszone schakelt. Best vervelend om je hele agenda met de hand weer een dag te verschuiven overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
jvo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:10:
[...]

Zou kunnen komen door het wijzigen van de tijdzone, hoewel ik betwijfel dat je dat nou regelmatig doet. In elk geval verspringt de hele agenda als je van en naar een andere tijdszone schakelt. Best vervelend om je hele agenda met de hand weer een dag te verschuiven overigens.
Ik verzet niks. En gelukkig schuift je agenda niet helemaal op. Alles blijft gelukkig op de goede dag staan, alleen de telefoon denkt dat het een dag eerder is...

Maar niemand die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:09:
[...]

Zal het de volgende keer eens proberen met tikken :P
Het is alleen wel lastig trouble shooten aangezien het probleem zich (gelukkig) niet dagelijks voordoet.
Afgelopen weekend was het zowel zaterdag als zondag raak, telefoon op zwart scherm waar hij niet meer af wilde. Hoop niet dat dit een indicatie is dat het nu steeds vaker gaat gebeuren.

Heb nu in elk geval wel uitgebreid kunnen testen of iets anders dan uit- en aanzetten het scherm weer actief krijgt. Heb getikt, geschud, geknepen maar niets kreeg het display weer actief.

Denk toch echt dat het softwarematig is en gelinkt aan firmware versie 4.21.

Zit momenteel een Kingston 4GB SDHC class 4 geheugenkaartje in met daarop TomTom. En heb ik Emoze (een push mail client) in het telefoon geheugen geinstalleerd staan. Verder geen extra software geinstalleerd. Beide applicaties draaide niet afgelopen weekend toen het probleem optrad.

Iemand met hetzelfde probleem en een idee voor een oplossing?

N.B. VariX, doet bij jou het backlight het nog wel als jouw scherm op zwart staat?

EDIT:
Op internet gezocht en ik ben niet de enige met het probleem:
http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=902294

Blijkt wel een software probleem maar niet specifiek voor fw 4.21 alhoewel het zich daar vaker lijkt voor te doen.
Helaas staat er geen echte oplossing tussen, heb nu de active standby functie uitgezet in de hoop dat het misschien wat uitmaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Vliegvlug op 15-04-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 23:20
Dit is nu de tweede keer dat dit me gebeurt en ik hoop dat er iemand hier een oplossing heeft...
Op de een of andere manier (ik vermoed in dit geval dat de installatie van oggplay de boosdoener is) is het font van de (standaard) mini-map browser aangepast en zie ik nu bij Hebreeuwse tekens van die leuke vierkantjes (die je krijgt als een font dat teken niet heeft).

Vorige keer was het vermoed ik een theme dat het deed al zou het ook toen oggplay kunnen zijn geweest (al heb ik het toen nooit aan de praat gekregen). Uiteindelijk ben ik toen gewoon naar mijn provider gegaan en heb ik die de firmware er opnieuw op laten zetten (meteen een firmware upgrade :)).

Maar ik zou toch eigenlijk veel liever dit gewoon zelf oplossen, dus als er iemand iets weet...

Voor de duidelijkheid het probleem bestaat alleen in de browser (en in oggplay) op de rest van de telefoon heb ik gewoon Hebreeuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Transcend 4 GB class 6 SDHC kaartje bij m'n 6120, maar hij zegt telkens "Kaart beschadigd" , maar 4 GB zou het toch probleemloos moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Vliegvlug schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:06:
[...]
(...)
N.B. VariX, doet bij jou het backlight het nog wel als jouw scherm op zwart staat?

EDIT:
Op internet gezocht en ik ben niet de enige met het probleem:
http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=902294

Blijkt wel een software probleem maar niet specifiek voor fw 4.21 alhoewel het zich daar vaker lijkt voor te doen.
Helaas staat er geen echte oplossing tussen, heb nu de active standby functie uitgezet in de hoop dat het misschien wat uitmaakt.
Ja backlight blijft aan. Is dus toch iets softwarematigs? :S Stom van Nokia, zijn er zoveel klachten maar ze doen er niks aan. (En ik maar denken dat het door te tikken weer goed ging ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:29:
Ik heb een Transcend 4 GB class 6 SDHC kaartje bij m'n 6120, maar hij zegt telkens "Kaart beschadigd" , maar 4 GB zou het toch probleemloos moeten doen :?
Kaart zou het zeker moeten doen. Ik heb er een 8GB inzitten. Probeer de contacten van de kaart eens schoon te maken met wat alcohol (desnoods ook connectorpinnen in telefoon, maar dat is lastig is niet geheel risicoloos) en formatteer de kaart eens in een card reader en gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

VariX schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:03:
[...]

Ja backlight blijft aan. Is dus toch iets softwarematigs? :S Stom van Nokia, zijn er zoveel klachten maar ze doen er niks aan. (En ik maar denken dat het door te tikken weer goed ging ;))
Het is inderdaad softwarematig dat het scherm op zwart blijft. Het vreemde is ook dat als hij op zwart staat en je legt hem een tijdje weg de telefoon het opeens weer wel doet en normaal beeld geeft.
Op de een of andere manier lijkt het scherm in sommige situaties geen signaal te krijgen dat hij uit slaapstand moet komen.

Het uitzetten van active standby heeft helaas niet geholpen het probleem te voorkomen, vanochtend en 2 dagen terug zat ik weer met een zwart scherm.
Heb nu de timers van verlichting en display op niet standaard waarden gezet, hopelijk triggert dat iets maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Het zou inderdaad fijn zijn als Nokia er eens naar ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:49:
[...]

Kaart zou het zeker moeten doen. Ik heb er een 8GB inzitten. Probeer de contacten van de kaart eens schoon te maken met wat alcohol (desnoods ook connectorpinnen in telefoon, maar dat is lastig is niet geheel risicoloos) en formatteer de kaart eens in een card reader en gewone pc.
Ja, ik maar eens op zoek naar een leuke SDHC cardreader.

M'n MP3 speler (Creative Zen 8 GB) herkent hem trouwend wel (dan doe ik hem in het meegeleverde microSDHC > SDHC adaptertje). Hij zegt dan:
Totale ruimte: 3835 MB
Vrije ruimte: 3830 MB
:?

Ik was al even kijken in de stad of ze ergens een Sandisk MicroSDHC kaartje hadden en ik heb ze inderdaad gevonden, maar ik had geen zin om een uur in de rij te staan dus toch maar weer weggegaan. Nog wel een verkoper gehad die me een cardreader probeerde te verkopen die helemaal geen SDHC slikte terwijl ik daar uitdrukkelijk om gevraagd had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Mijn probleem is (half) opgelost.

Het was/is inderdaad OggPlay, op hun sf.net hulp forum staat er ook een post over het probleem, de oplossing was vrij simpel: herstart de telefoon, de-installeer oggplay fonts en herstart de telefoon weer.

De enige opmerking daarbij is dat de fonts in oggplay er daarna mogelijk niet meer even goed uitzien, wat ik behoorlijk vind meevallen.

Ik hoop dat anderen met dit soort problemen hier wat aan zullen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een compatible cardreader bemachtigd die wel SDHC slikt. In de PC doet hij het gewoon. Geformateerd, in phone; no go, in MP3 speler "Er werden fouten op het medium gedetecteerd. Wilt u toch doorgaan?"

En in WMP wil hij de WMA'tjes van het ding niet afspelen en tijdens het kopieren er naartoe van WMA'tjes geeft hij vage foutmeldingen. Toch kaartje niet helemaal lekker denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu aan de praat. Heb hem geformateerd en een naampje gegeven, in PC en MP3 speler doet hij het prima, de Nokia zeurt "kaart beschadigd"

Als je dan zegt 'formateren' in de 6120 vraagt hij of je wilt doorgaan, druk ik ja, dan zegt hij dat andere toepassingen de geheugenkaart gebruiken (hoe de fck kan dat dan?), dan zeg ik "ja, doe toch maar" en dan is hij meteen klaar met formatteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:28:
Heb hem nu aan de praat. Heb hem geformateerd en een naampje gegeven, in PC en MP3 speler doet hij het prima, de Nokia zeurt "kaart beschadigd"

Als je dan zegt 'formateren' in de 6120 vraagt hij of je wilt doorgaan, druk ik ja, dan zegt hij dat andere toepassingen de geheugenkaart gebruiken (hoe de fck kan dat dan?), dan zeg ik "ja, doe toch maar" en dan is hij meteen klaar met formatteren :?
Heb je de laatste firmware op je nokia? Vrienden van mij hier hebben 8GB op hun 6120c werkend maar alleen met de 4.21 firmware (als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de gouden tip! Het werkt!

Heb ik straks twee 4GB kaartjes, lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Er viel mij vandaag iets op nadat ik voor iemand wat zaken overgezet had naar een Nokia 6110; Dat de SMS berichten op de simkaart niet uitgelezen worden, zowel niet op de 6110 als de 6120. Beide simkaarten in een Samsung D600 lieten wel alle SMS berichten van de simkaart zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nshrnvgl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 19:34
Ik heb nou al een tijdje een nokia 6120c. Ik wil hem tijdelijk als mp3speler gebruiken tot ik geld heb voor een losse mp3speler.

Helaas hoor ik heel veel ruis met mijn Creative ep-630 in ear oordopjes. Ik heb er geen last van als ik met mijn Creative HS-600 headset luister. Er zit ook nog een 2.5-3.5mm adaptertje aan.

Ik ben bang dat er nisk aan te doen is, maar als iemand suggesties heeft of tenminste kan verklaren hoe het komt zou ik blij zijn.

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Tja, ik heb er zelf ook last van met mijn Sennheisser CX300 dat ik erg veel ruis hoor. Volgens mij komt dat gewoon omdat die audiochip in de telefoon niet geweldig is. Bij de Nokia 5610 XpressMusic die ik ooit eens heb gehad was ruis helemaal niet aanwezig met dezelfde oordopjes.

Klopt het dat je van die andere headset het volume hoger moet zetten? Dan is het denk ik logisch dat je daar minder ruis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 6120 is onderweg :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand nog antwoord op mijn vorige vraag?
n00bs in "Nokia 6120 Classic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pakte vanmorgen mijn bijna 1 jaar oude 6120 Classic en zag dat deze uitstond. Ding even aan de lader gehangen en toen hij om de pincode vroeg kon ik typen wat ik wilde maar hij pakt niks. Zonder SIM bootte ie door naar offline modus maar ook daar geen sjoege van het toetsenbord. Meer mensen dit probleem gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Op een betrouwbare site (althans nog nooit op onwaarheden kunnen betrappen) staat dat v5.11 voor de 6120c uit is: http://hunajatehdas.net/nokia/firmware/en/model:6120c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

mr_petit

opperprutser

Interessant maar..... is ie ook te downloaden? :P
Nokia zelf houdt gewoon 4.21 aan

[ Voor 1% gewijzigd door mr_petit op 09-06-2008 12:33 . Reden: typo ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:31:
Interessant maar..... is ie ook te downloaden? :P
Nokia zelf houdt gewoon 4.22 aan
Klopt, net geprobeerd en inderdaad v4.21 als laatste. Hopelijk komt v5.11 dan snel beschikbaar. Het wordt ook eens tijd voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Kan iemand een changelog vinden voor die nieuwe firmware? Ik heb wel gezocht, maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet nu ook al bijna een jaar van de 6120c en ben er zeer tevreen over. Ik heb een maand (ofzo) geleden de software op de telefoon aangepast, heb nu v 4.21. Alles was goed gegaan, geen problemen. Totdat ik nu opeens weer via mijn telefoon wil internetten (tmobile abbo). Dit was altijd een kwestie van usb kabel erin, en via PC suite op 'verbinding maken met het internet' drukken en hij deed het direct. Nu lukt dat niet meer. Hij connect wel met PC suite, en ik kan ook overal bij (berichten etc), maar als ik op verbinding maken met het internet druk dan geeft hij aan geen modem. Precies dezelfde melding krijg ik ook als er helemaal geen telefoon is aangesloten. Iemand enig idee? Is het een instelling op de telefoon die ik moet aanpassen? Driver updates voor een usb modem kan ik niet vinden bij nokia, dit zou in PC suite moeten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
v5.11 is tot nu toe alleen te verkrijgen voor productcodes die geleverd worden aan het Verre Oosten. Nog niet voor Europese of Amerikaanse markten. Hopelijk volgen die snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Nokia 6120 classic en daarop heb ik navigatie om te proberen, ik heb een oudere GPS ontvanger te leen en TomTom 6 en MCguider, ze lijken erg veel op elkaar maar met de nauwkeurigheid valt het wat tegen hij geeft vaak aan over 900 meeter komt de afslag .... maar dan zitten we al bij de afslag en dit is ook vaak bij kruispunten en rotondes voorbij de rotonde geeft hij nog aan op de rotonde 2e afslag. zijn deze navigatie systemen zo onnauwkeurig of moet ik en andere GPS ontvanger aanschaffen bv met een MTK of SIRFIII chipset of zijn er betere navigatieprogramma's?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:46:
Ik heb sinds kort de Nokia 6120 classic en daarop heb ik navigatie, ik heb een oudere GPS ontvanger en TomTom 6 en MCguider ze lijken erg veel op elkaar maar met de nauwkeurigheid valt het wat tegen hij geeft vaak aan over 900 meeter komt de afslag .... maar dan zitten we al bij de afslag en dit is ook vaak bij kruispunten en rotondes voorbij de rotonde geeft hij nog aan op de rotonde 2e afslag. zijn deze navigatie systemen zo onnauwkeurig of moet ik en andere GPS ontvanger aanschaffen bv met een MTK of SIRFIII chipset
Probleem heb ik ook met 2 verschillende GPD muizen en McGuider. Ligt aan McGuider. TomTom en dezelfde muizen werkt perfect en accuraat. Probeer maar eens de route recalculation by McGuider. die duurde 30-60 seconden, een hel als je in een dorp rijdt. Is enigszins verbeterd, maar wel nog in beta-fase. Dus McGuider heeft nog wat werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:51:
[...]

Probleem heb ik ook met 2 verschillende GPD muizen en McGuider. Ligt aan McGuider. TomTom en dezelfde muizen werkt perfect en accuraat. Probeer maar eens de route recalculation by McGuider. die duurde 30-60 seconden, een hel als je in een dorp rijdt. Is enigszins verbeterd, maar wel nog in beta-fase. Dus McGuider heeft nog wat werk te doen.
Dank je wel voor de snelle reaktie maar ik heb het probleem bij TomTom ook al is het zeker beter ik dacht misschien ontvangen de nieuwe GPS ontvangers meer en beter de Satellieten zodat ze nauwkeuriger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:56:
[...]

Dank je wel voor de snelle reaktie maar ik heb het probleem bij TomTom ook al is het zeker beter ik dacht misschien ontvangen de nieuwe GPS ontvangers meer en beter de Satellieten zodat ze nauwkeuriger zijn
Geen dank, daar zijn we hier voor. Ik heb een dure en goedkope GPS muis, beide met zeer goede recenties, snelle fix en veel satellieten (altijd meer dan 7). Zoals ik al zei, werkt TomTom hier goed mee, McGuider is een grote belofte en heeft nog wat werk te doen. Op andere forums zijn dezelfde klachten betreffende McGuider. Echter de grafische weergave vind ik erg prettig en het programma is simpel te bedienen. Garmin werkt helemaal niet met mijn externe muizen en kan ze niet vinden. Dus da's geen optie voor me. Voorlopig TomTom en als McGuider werkt, dan goodbye tomTom (die geen interesse meer lijken te hebben in het Symbian platform en geen kaarten updates meer leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Pe Nis schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:35:
[...]
Voorlopig TomTom en als McGuider werkt, dan goodbye tomTom (die geen interesse meer lijken te hebben in het Symbian platform en geen kaarten updates meer leveren).
Meen je dat?
Werken nieuwe kaartversies niet met tomtom symbian? (versie 6.01)

En is mcguider hetzelfde als sygic? (ik zie het logotje wel op hun site staan)
Een collega van mij is sygic aan het testen (op een N82, met ingebouwde GPS).
Dat schijnt wel redelijk te werken, maar ik vind de bediening nog steeds niet zo goed als tomtom (symbian). (wel beter dan route66)
Het lijkt heel veel op de normale tomtom (grote iconen), maar dat is voornamelijk handig met touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TomTom is al heel lang niet met een update gekomen voor mobile devices. 6.02 is de laatste TomTom en die werkt enkel met de versie 6 kaarten die bij 6.75 zijn blijven hangen... erg vervelend ook gezien de bug van TomTom 6.02 met de laatste versie Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
n00bs schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:54:
TomTom is al heel lang niet met een update gekomen voor mobile devices. 6.02 is de laatste TomTom en die werkt enkel met de versie 6 kaarten die bij 6.75 zijn blijven hangen... erg vervelend ook gezien de bug van TomTom 6.02 met de laatste versie Symbian.
Klopt, laatste BeNeLux / Western Europe kaartversie is 6.75.1409 (enkele andere landen 6.75.1430) dus al meer dan een jaar oud. Vandaar dat ik TomTom langzaam aan het afschrijven ben en op zoek ben naar een alternatief. TomTom houdt zich alleen nog maar bezig met hun eigen toestellen. Navcores 7.x en 8.x zullen niet verschijnen voor het Symbian platform zover ik weet, en dus werken mappen 7.x en 8.x niet op Symbian, laat staan met TomTom 6.x Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tsja, die versie heb ik dus ook (ik wist niet dat versie 7 kaarten niet gaan werken... jammer)

Overigens ben ik van mening dat west europa 6.75.1322 accurater is (en misschien nieuwer?) dan 6.75.1409. (maar ik kan er natuurlijk naast zitten, en dat het alleen geldt voor de verschillen die ik vond)

Het voordeel van tomtom vind ik dat je gelijk met nummers het menu kan bedienen (51=nachtkleuren, 63=wis route enz enz)
De spraakbug is lastig, maar op het moment dat mijn telefoon verbinding met mijn carkit heeft gelegd werkt het spreken helemaal niet, dus heb ik van de bug netto gezien geen last :P
wel jammer dat er waarschijnlijk geen updates zullen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Firmware v5.11 brengt weinig verbeteringen volgens informatie op andere forums (http://discussions.europe...thread.id=19348&page=28):

1. AD-44 NOT fixed
2. Display hibernation issue NOT fixed
3. Java still working glitchy
4. Vibro disappearing NOT fixed

Jawel, wel een paar themes toegevoegd. Echt een reden om een volledig nieuwe versie hiervoor te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Pfff dat ze dan display hibernation nog niet hebben gefixed. Zo'n grote bug in de firmware, daar kun je toch niet om heen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe gsm welke zowel HSDPA als symbian in zijn features lijst heeft en niet te duur is. Vandaar dat ik dus bij deze Nokia uitkom (als iemand goede suggesties heeft over andere gsm's hoor ik het graag).

Wat ik graag wil weten: past deze nokia een beetje prettig in je broekzak (geen last van grote, gewicht, hoeken) en blijven de toetsen goed? (gebruik nu een samsung x680 clamshell)

Aangezien deze al een tijdje op de markt is zouden er al wat "versleten" kunnen zijn, wie heeft daar al last van en hoe?

edit: de 6110 navigator is de andere gsm die nu op mijn lijstje staat

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 12-06-2008 14:30 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

IkWilbert

Het is mij!

Sneezzer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:16:
Ik ben op zoek naar een nieuwe gsm welke zowel HSDPA als symbian in zijn features lijst heeft en niet te duur is. Vandaar dat ik dus bij deze Nokia uitkom (als iemand goede suggesties heeft over andere gsm's hoor ik het graag).

Wat ik graag wil weten: past deze nokia een beetje prettig in je broekzak (geen last van grote, gewicht, hoeken) en blijven de toetsen goed? (gebruik nu een samsung x680 clamshell)

Aangezien deze al een tijdje op de markt is zouden er al wat "versleten" kunnen zijn, wie heeft daar al last van en hoe?

edit: de 6110 navigator is de andere gsm die nu op mijn lijstje staat
Dan is de 6120c de perfecte telefoon voor je. Volgens mij is het zelfde de lichtste symbian telefoon van dit moment. Hij is lekker plat dus past perfect in je broekzak.... dat is ook één van de dingen waar ik het eerst naar kijk. Qua slijtage ook niets dan lof, heb nu ongeveer een jaar en nog geen krasje. Enige nadeel is dat als je vette vingers hebt, je dit ziet op de buitenkant. Verder niets dan lof _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dito.

Een 6110 navigator is vooral 2 dingen: groot en (met name) zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Helemaal met hen eens :). Hij is ook bijzonder snel voor een smartphone, dat viel mij ook erg op. Ik heb zelf de witte momenteel (heb de zwarte ook gehad), en vette vingers zie je veel minder duidelijk op een witte. Daarnaast vind ik, persoonlijk dus, de witte er een stuk mooier uitzien. Dus misschien kun je ook nog eens kijken naar de verschillende kleuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Werkt streaming video/audio goed?

Als je A2DP gebruikt, hoe redelijk ontvangt de radio (ether) de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Gisteren even een "broekzaktest" gedaan, past goed :*)
Enige wat wel minder is zijn inderdaad de vette vingers op de telefoon. Jammer dat surfspot enkel de zwarte verkoopt, over 2call.nl erg veel slechte dingen gelezen maar die hebben wel alle kleuren... maar zijn wel het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sneezzer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:21:
Gisteren even een "broekzaktest" gedaan, past goed :*)
Enige wat wel minder is zijn inderdaad de vette vingers op de telefoon. Jammer dat surfspot enkel de zwarte verkoopt, over 2call.nl erg veel slechte dingen gelezen maar die hebben wel alle kleuren... maar zijn wel het goedkoopst.
Mensen hebben over alles wel iets te zeiken, ik koop nu al jaren bij 2call en nog nooit problemen gehad, niet in communicatie, wijzigingen, bestellinge, service, verzending en afhalen in Den Haag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

n00bs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Mensen hebben over alles wel iets te zeiken, ik koop nu al jaren bij 2call en nog nooit problemen gehad, niet in communicatie, wijzigingen, bestellinge, service, verzending en afhalen in Den Haag zelf.
Hier ook geen problemen met 2call...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Net besteld, hoop hem snel binnen te krijgen.

Welke versie van Tomtom gebruiken jullie? Hierboven staan er een paar genoemd maar welke werkt een beetje vlot?

Nog andere "must have" apps? een binary newsreader zou wel leuk zijn ;0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sneezzer schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:11:
Net besteld, hoop hem snel binnen te krijgen.

Welke versie van Tomtom gebruiken jullie? Hierboven staan er een paar genoemd maar welke werkt een beetje vlot?

Nog andere "must have" apps? een binary newsreader zou wel leuk zijn ;0)
6.02 met 6.75 kaarten. Echter zoals gezegd TomTom en de nieuwe Symbian is niet 100% zuiver. Na elke audio boodschap, blijft het beeld even hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Is een andere navigatie (route66) prettiger op symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Route 66 vind ik echt een hopeloos ongebruiksvriendelijk systeem hebben.
Sygic biedt potentie, maar is naar verluid nog onnauwkeurig en niet uitontwikkeld. Het lijkt qua menustructuur veel op tomtom voor ppc/wm en op de normale tomtom units.
Je zou zeggen dat het in 1e instantie gemaakt is voor touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Heeft iemand hier die nieuwe firmware geprobeerd???

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

RamO schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:15:
Heeft iemand hier die nieuwe firmware geprobeerd???
Ik kan hem nog niet downloaden, krijg de melding dat ik reeds de nieuwst heb (4.21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:39
mr_petit schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:17:
Route 66 vind ik echt een hopeloos ongebruiksvriendelijk systeem hebben.
Sygic biedt potentie, maar is naar verluid nog onnauwkeurig en niet uitontwikkeld. Het lijkt qua menustructuur veel op tomtom voor ppc/wm en op de normale tomtom units.
Je zou zeggen dat het in 1e instantie gemaakt is voor touchscreen
Sygic biedt inderdaad potentie. Ik gebruik het nu een maandje of 2 en ik ben erg tevreden. Loopt soepeler dan TomTom op de 6120c, hogere nauwkeurigheid en geen hickups. Ik vind het menu nog duidelijker dan bij TomTom en naar mijn idee heb ik een snellere fix met mijn externe gps-muis. Dit moet eigenlijk niets uit maken maar dit is ieder geval mijn ervaring. Maar zoals gezegd zijn deze ervaringen met een 6120c. Wellicht dat andere symbian toestellen beter overweg kunnen met het in mijn ogen "zwaardere" TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik vind sygic juist logger en trager dan tomtom, het menu minder duidelijk/handig om met toetsen te bedienen en het scherm ook minder. (eigenlijk tegengestelde ervaringen dus).
De kaartlayout is aardig (maar te ver uitgezoemd in normale stand (waar hij naar terugkeert), en de weergave bij snelwegkruispunten (zien hoeveel rijbanen er zijn en welke je moet hebben (groene pijltjes) is een goede vonst. Het is allemaal wel net wat te priegelig, duidelijk voor pdaschermpjes ontworpen.
Ik erger me ook groen en geel aan de bevestigingsschermpjes, en wanneer je de applicatie geforceerd afsluit, onthoudt ie niet de ingevoerde bestemmingen (alleen met exit toets).

Heel jammer dat tomtom stopt met symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
v5.11 beschikbaar!!!!!!!!!!!!!!!!! Zie http://europe.nokia.com/softwareupdate

Ik doe nog effe niets voordat ik weet of ik deze firmware nog steeds kan h*a*cken en wat de improvements zijn. En mijn phone draait nu goed. Als iemand een changelog heeft, post dan maar. Op discussions.nokia.com lijkt dit NIET te zijn opgelost:

1. AD-44 NOT fixed
2. Display hibernation issue NOT fixed
3. Java still working glitchy
4. Vibro disappearing NOT fixed

[ Voor 119% gewijzigd door Pe Nis op 23-06-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wat loop je dan te h*a*cken met de firmware?
('k ben maar een heel klein beetje nieuwsgierig :P)

en wat zijn de:
1. Display hibernation issue
2. 'Vibro disappearing'

Ik zou niet weten of ik last heb van die bugs
Het enige wat ik weet is de tomtom spraak bug.
Een ad-44 heb ik niet (is toch een type headset?) en ik zou niet weten of java glitchy werkt :?

Ik zou graag wat meer 'power' op de koptelefoon(lijn)uitgang willen zien. (en wat betere geluidkwaliteit :P)
Als ie op m'n stereo aangesloten zit (kabeltje) is het moet de volumeknop beduidend meer open in vergelijk met tuner of cd signaal

[ Voor 82% gewijzigd door mr_petit op 23-06-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:22:
wat loop je dan te h*a*cken met de firmware?
('k ben maar een heel klein beetje nieuwsgierig :P)

en wat zijn de:
1. Display hibernation issue
2. 'Vibro disappearing'

Ik zou niet weten of ik last heb van die bugs
Het enige wat ik weet is de tomtom spraak bug.
Een ad-44 heb ik niet (is toch een type headset?) en ik zou niet weten of java glitchy werkt :?

Ik zou graag wat meer 'power' op de koptelefoon(lijn)uitgang willen zien. (en wat betere geluidkwaliteit :P)
Als ie op m'n stereo aangesloten zit (kabeltje) is het moet de volumeknop beduidend meer open in vergelijk met tuner of cd signaal
H*a*cken: software, signing process en toegang tot symbian bestanden. Zo kan je o.a. shutter geluid aan / uit zetten, en nog veel meer dingen naar wens instellen. Overigens niet voor beginners, want 1 foutje en je telefoon doet het niet meer. Anderzijds heb je nog altijd een ROM gedeelte als backup.

Hybernating: Display blijft op zwart na telefoon uit/aan zetten (zelf geen last van). Overige issues heb ik ook geen last van maar wordt gerapporteerd door anderen verspreid over de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ok.
En als je je firmware updated, moet je weer als die h*a*cks toepassen, wat je weer extra tijd kost.
Dat shuttergeluidje is idd irritant; ik snap niet waarom je dat niet kan uitzetten, itt een aantal andere nokia's
Ik ga de mijne wel ff updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:08:
Ok.
En als je je firmware updated, moet je weer als die h*a*cks toepassen, wat je weer extra tijd kost.
Dat shuttergeluidje is idd irritant; ik snap niet waarom je dat niet kan uitzetten, itt een aantal andere nokia's
Ik ga de mijne wel ff updaten
OK, ben benieuwd of je veranderingen ziet / merkt, behalve een paar nieuwe themes. Ik zou zeggen, pleurt ze hier maar neer. Mijn phone werkt momenteel goed op v4.21. En helemaal customized zal ik maar zeggen. Alles opnieuw doen kost niet veel tijd, de vraag of h*a*cken nog mogelijk is, is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Inderdaad 2 themes (kan me niet herinneren dat ik die had):
Classic blue (lijkt erg op blue :P)
Red (lijkt erg op velve :P)
Tomtom heeft iig nog z'n spraakbug, en de output van de line out is nog even zwak.
Voor de rest niets kunnen vinden.

Wat ik heel graag zou willen zien, is dat je in de muziekspeler / galerij enz kan zoeken / weergeven op map. Nu scant ie alle extenties die hij kent die in het geheugen staan.
Maar dat zal wel iets van een algehele nokia s60 issue zijn; de galerij / muziekspeler in bijv. een N73 heeft dezelfde onhandigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:55:
Inderdaad 2 themes (kan me niet herinneren dat ik die had):
Classic blue (lijkt erg op blue :P)
Red (lijkt erg op velve :P)
Tomtom heeft iig nog z'n spraakbug, en de output van de line out is nog even zwak.
Voor de rest niets kunnen vinden.

Wat ik heel graag zou willen zien, is dat je in de muziekspeler / galerij enz kan zoeken / weergeven op map. Nu scant ie alle extenties die hij kent die in het geheugen staan.
Maar dat zal wel iets van een algehele nokia s60 issue zijn; de galerij / muziekspeler in bijv. een N73 heeft dezelfde onhandigheid.
Bedankt voor feedback. Hoe is het geluid van de speakers tijdens bellen? Zit er nog iets van een echo in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Geen flauw idee.... ik bel bijna nooit :P

Wat bedoel je? Echo's bij geluid over de luidspreker? (zeg maar de hands free stand)

Ik geloof het wel (ik gebruik het eerlijk gezegd nooit)

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 23-06-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:02:
Geen flauw idee.... ik bel bijna nooit :P

Wat bedoel je? Echo's bij geluid over de luidspreker? (zeg maar de hands free stand)
Heb wel eens last dat als ik spreek ik mijzelf ongeveer 0.5 seconde vertraagd door het gesprek hoor. De andere kant van de lijn hoort dat niet. Als de andere kant spreekt, hoor ik geen echo, dus alleen bij mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat heb ik ook wel eens (zeer vervelend, je kan je nauwelijks concentreren op het gesprek), maar de laatste tijd niet meer.
Doordat het soms afwisselt, heb ik het idee dat dit misschien met de signaalsterkte afhangt.

Ik heb eigenlijk nooit een aanleiding kunnen vinden waarom dit soms wel voorkomt, en dan tijden weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 23-06-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:10:
Dat heb ik ook wel eens (zeer vervelend, je kan je nauwelijks concentreren op het gesprek), maar de laatste tijd niet meer.
Doordat het soms afwisselt, heb ik het idee dat dit misschien met de signaalsterkte afhangt.

Ik heb eigenlijk nooit een aanleiding kunnen vinden waarom dit soms wel voorkomt, en dan tijden weer niet.
Die mening deel ik, d.w.z. dat het aan de signaalsterkte ligt. Als ik mij e.e.a. herinner, gebeurd dit als ik slechts 1 of 2 streepjes signaal heb. Ben ik niet de enige 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mijn 6120c ook maar even geupate naar 5.11. De komende dagen maar even goed testen.... updaten ging in ieder snel en simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Gooi de v5.11 bevindingen hier maar neer (als er behalve de 2 extra themes uberhaupt bijzonderheden zijn). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Sneezzer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:27:
Werkt streaming video/audio goed? Ja dus (alleen youtube niet bij telfort)

Als je A2DP gebruikt, hoe redelijk ontvangt de radio (ether) de zenders?
Hier iemand nog een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Pe Nis schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:22:
Gooi de v5.11 bevindingen hier maar neer (als er behalve de 2 extra themes uberhaupt bijzonderheden zijn). 8)
Kon het niet laten, gisteren ook geupdate en het ging alweer mis. Net als bij v4.21 een melding dat update was mislukt en de phone een wit scherm gaf, met toetsenbordverlichting aan. OK, effe batterij eruit, even wachten, batterij erweer in en phone starte gewoon op, nu onder v5.11. Het zal wel, alleen zijn de foutmeldingen minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Pe Nis schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:32:
[...]

Kon het niet laten, gisteren ook geupdate en het ging alweer mis. Net als bij v4.21 een melding dat update was mislukt en de phone een wit scherm gaf, met toetsenbordverlichting aan. OK, effe batterij eruit, even wachten, batterij erweer in en phone starte gewoon op, nu onder v5.11. Het zal wel, alleen zijn de foutmeldingen minder leuk.
Vaag, ik heb daar totaal geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Sneezzer schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Hier iemand nog een antwoord op?
Niet, de 6120 heeft een draadje nodig in de headset aansluiting om als antenne te functioneren.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mijn wired headset is kapot (die standaard wordt bijgeleverd), weet iemand welk ik moet hebben voor de 6120 classic? Ik heb een aantal site's bezocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
IkWilbert schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:13:
Mijn wired headset is kapot (die standaard wordt bijgeleverd), weet iemand welk ik moet hebben voor de 6120 classic? Ik heb een aantal site's bezocht maar kon het niet vinden.
Effe zoeken op de Nokiapagina. Heb toentertijd bij bol.com eenzelfde voor 10 euries (excl. 1.95 verzendkosten) gekocht als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Pe Nis schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:56:
[...]

Effe zoeken op de Nokiapagina. Heb toentertijd bij bol.com eenzelfde voor 10 euries (excl. 1.95 verzendkosten) gekocht als reserve.
thanks gevonden, het is de hs-47. Vond een mooie witte versie, denk dat ik maar ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
weet iemand of het frontje eraf te halen is? er zit ontzettend veel stof onder bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
Blueone schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:04:
weet iemand of het frontje eraf te halen is? er zit ontzettend veel stof onder bij mij.
Ja dat kan, die zilver kleurige lijst moet je er met een creditcard achtig iets af wippen dan kun je vrijwel alles los halen ...

google link naar uitelkaar haal instructies

[ Voor 19% gewijzigd door nsa1984 op 26-06-2008 16:36 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
nsa1984 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:33:
[...]

Ja dat kan, die zilver kleurige lijst moet je er met een creditcard achtig iets af wippen dan kun je vrijwel alles los halen ...

google link naar uitelkaar haal instructies
In het verlengde hiervan: Iemand een goede site voor spare parts? (kom er net achter dat ik een kras aan de binnenkant van het scherm heb (gsm net een weekje oud :| ))

Edit: Even google gebruikt.. ik lag nog te :z :z

[ Voor 4% gewijzigd door Sneezzer op 27-06-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:39
mr_petit schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:22:
Ik vind sygic juist logger en trager dan tomtom, het menu minder duidelijk/handig om met toetsen te bedienen en het scherm ook minder. (eigenlijk tegengestelde ervaringen dus).
De kaartlayout is aardig (maar te ver uitgezoemd in normale stand (waar hij naar terugkeert), en de weergave bij snelwegkruispunten (zien hoeveel rijbanen er zijn en welke je moet hebben (groene pijltjes) is een goede vonst. Het is allemaal wel net wat te priegelig, duidelijk voor pdaschermpjes ontworpen.
Ik erger me ook groen en geel aan de bevestigingsschermpjes, en wanneer je de applicatie geforceerd afsluit, onthoudt ie niet de ingevoerde bestemmingen (alleen met exit toets).

Heel jammer dat tomtom stopt met symbian.
Mijn probleem met TomTom was dat deze altijd een fractie te laat was. Het pijltje op de kaart heeft een te grote lag met de werkelijke locatie en daardoor zijn ook de spraakopdrachten te laat. Natuurlijk wordt je tijdig gewaarschuwd maar ik vond het toch hinderlijk. Sygic interpoleert veel beter en geeft de locatie zeer nauwkeurig aan. Zeker als je een route ingesteld hebt.
De routeberekening van TomTom was wel beter en sneller wat natuurlijk heel belangrijk is. Maar herbereken gaat bij Sygic wel weer vrij snel. Maar hier kan en moet Sygic zeker wat verbeteren.
TomTom werd bij mij ook traag wanneer er te veel POI's waren geactiveerd. Bij Sygic heeft dit voor mijn gevoel minder tot geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Laatst online: 10-02-2024
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Laatst online: 10-02-2024
Ho sorry, daar ging iets fout.

Wat is het max. ondersteunde grootte van de sd kaartjes? (met de laatste firmware?)
En wordt de telefoon nog steeds warm? Of is hier ook al wat voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
spef schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:11:
[...]

Mijn probleem met TomTom was dat deze altijd een fractie te laat was. Het pijltje op de kaart heeft een te grote lag met de werkelijke locatie en daardoor zijn ook de spraakopdrachten te laat. Natuurlijk wordt je tijdig gewaarschuwd maar ik vond het toch hinderlijk. Sygic interpoleert veel beter en geeft de locatie zeer nauwkeurig aan. Zeker als je een route ingesteld hebt.
De routeberekening van TomTom was wel beter en sneller wat natuurlijk heel belangrijk is. Maar herbereken gaat bij Sygic wel weer vrij snel. Maar hier kan en moet Sygic zeker wat verbeteren.
TomTom werd bij mij ook traag wanneer er te veel POI's waren geactiveerd. Bij Sygic heeft dit voor mijn gevoel minder tot geen invloed.
Wat vreemd, die lag heb ik juist met Sygic en niet met TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

mijn frontje en displayglas is erg lelijk geworden en wil dit nu vervangen. Zou een frontje van een 6124 ook passen? Ze hebben bijna hetzelfde uiterlijk maar vind de 6124 net iets mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik krijg regelmatig tijdens het surfen de meldin "geheugen vol, sluit ...."
Is er een makkelijke manier om geheugen vrij te maken danwel meer geheugen toe te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Ja. die is er.
Gewoon eens per dag de telefoon resetten. Daar kan je een freeware programma voor vinden (EQRestart) dat dit doet met een simpele druk op de knop, ofwel schakel je 's avonds of 's morgens gewoon de telefoon even volledig uit en zet hem dan weer aan.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Anders is er ook nog het programma: Handy Taskman

Daarmee kun je draaiende programma's afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Alweer een vraagje ;-)
Het likt mij niet om de uitgaande mail aan de praat te krijgen. Ik zit bij telfort en gebruik de volgende instellingen:
-Mailadres: Sneezzer@mijnmailserver.nl
-Gebruikersnaam: "leeg"
-Wachtwoord: "leeg"
-Server uitgaande mail: smtp.telfortmail.nl
-Toegangspunt: Internet
-Beveiligde poorten: uit
-Poort: 8080

De instellingen heb ik van de telfort site gehaald en zouden juist moeten zijn, ik krijg echter de melding: "kan geen verbinding leggen met server"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 13-08 14:11
Pe Nis schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:32:
[...]

Ik kreeg ook dezelfde foutmelding tijdens het updaten en daarna deed de telefoon niets meer. Ook na het tijdelijk verwijderen van de accu bleef het lang stil tijdens het indrukken van de aanknop. Edit: In ieder geval blijkt firmware 5.11 er wel op te zitten. Ik merk verder nog geen gekke dingen.

Even een ander vraagje. Ik heb een aantal nummers als mp3 maar wil deze via Nokia Music manager overzetten. Nu krijg ik de melding dat de bestandsindeling al goed is c.q. de bestandsindeling niet wordt ondersteund. Hoe kan ik eventueel deze nummer converteren zodat NMM ze wel accepteert.

[ Voor 25% gewijzigd door martwoutnl op 06-07-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Vandaag Nokia Maps eens geprobeerd op mijn 6120c, de extra lange trial versie dan ;) . Is even wennen, want werkt iets anders. Werkt goed met mijn externe muis. Ook laatste mapupdates staan erop, zeker in mijn omgeving waar de hele infrastructuur is veranderd. Alleen mag het volume iets hoger en mevrouw heeft moeite met links en rechts (op kaart staat het wel goed aangegeven onder het rijden). Echter Syguc verlies ik ook niet uit het oog 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Maps met nep-GPS (triangulatie van GSM masten) werkt ook wel enigsinds.

Heeft me al een paar keer gered toen ik met vrienden naar een verjaardag ben gegaan en 's nachts alleen terug moest fietsen in een gebied waar ik de weg niet wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Na dit topic te hebben doorgeworstelt, blijf ik toch met een klein issue zitten:
Mijn contacten worden getoont, met eerst de voornaam en dan de achternaam. Alleen bij "berichten" is dit juist andersom.

Betreft firmware versie: 5.11

Weet iemand hoe ik het ook daar omgedraaid kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bij contacten kan je de voorkeur van hoe de namen getoond kunnen worden, bij berichten kan ik dat niet vinden. Wellicht is dit standaard op achternaam.

Andere issue: bij mij lijkt het of de galerij (weergave van alle tumbnails) een stuk trager is geworden sinds de 5.11 update. Heeft iemand datzelfde gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
mr_petit schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:33:
Bij contacten kan je de voorkeur van hoe de namen getoond kunnen worden, bij berichten kan ik dat niet vinden. Wellicht is dit standaard op achternaam.

Andere issue: bij mij lijkt het of de galerij (weergave van alle tumbnails) een stuk trager is geworden sinds de 5.11 update. Heeft iemand datzelfde gevoel?
Dat is alleen de eerste keer nadat je de galerij opstart. Daarna gaat het een stuk sneller. Maar het viel mij ook op. Verder 2 extra themes en een hoop internet bookmarkfolders. Voor de rest niets spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij vertellen wat in de agendafunctie precies het verschil is tussen een vergadering en een memo?
Verjaardag en taak zijn duidelijk (taak moet afgevinkt worden), maar stel mijn buurman wil op vakantie en dat wil ik in mijn agenda zetten: maak ik daar een vergadering of een memo van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

martwoutnl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 07:48:
[...]

Ik kreeg ook dezelfde foutmelding tijdens het updaten en daarna deed de telefoon niets meer. Ook na het tijdelijk verwijderen van de accu bleef het lang stil tijdens het indrukken van de aanknop. Edit: In ieder geval blijkt firmware 5.11 er wel op te zitten. Ik merk verder nog geen gekke dingen.
Hier ook gezeik met updaten. Met nog 31 seconden te gaan bleef alles hangen, stond op de telefoon 'Local Mode' oid en gaf de updater de melding dat de connectie met de phone verbroken was.... De laatste updater installeert ook een hele meuk aan andere drivers die ik eerst niet had dacht ik.

Maar nu staat er in het scherm:

code:
1
2
Apparaatsoftware
V 05.11

en vlak daaronder

code:
1
2
Apparaat bijgewerkt
Niet bijgewerkt

Wat is het nou :? Ik heb iig de nieuwe thema's, dus ik denk wel dat ik nu 5.11 draai, maar elke poging tot herinstallatie van 5.11 faalt steeds op dezelfde manier. Heb het op 2 totaal verschillende PC's geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Verbinding verbroken, installatie mislukt...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

op je toestel *#0000# wat geeft je gsm dan aan? De gsm werkt verder ook gewoon naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Er staat
code:
1
2
3
4
V 05.11
21-04-08
RM-243
Nokia 6120c (B02.01)

Phone lijkt verder gewoon te werken, maar ik vind het verontrustend dat die update zo crashed steeds. Next time I might not be so lucky en gaat het echt mis.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia 6120 Classic geupdated naar 5.11 en nu heb ik ineens bij mijn MP3-speler een probleem Op mijn Geheugen kaartje staan 1019 nummers die hij altijd allemaal liet zien bij firmware 4.21 en ik kon ze met shuffle allemaal afspelen maar nu ziet hij opeens nog maar 269 nummers weet iemand hoe dit kan en of er evt nog mogelijk is om terug te keren naar firmware 4.21??
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste