Zo, heb hem een paar dagen binnen. Even de eerste indruk laten bezinken en ik merk het volgende op:
(Moet er even bijzeggen dat ik van een Siemens S55 kom die ik al vanaf december 2004 heb. En nee, in mijn S55 zaten gewoon alle knopjes er nog aan (altijd in riemholster).)
+Lekker groot scherm
+Tenminste fatsoenlijk mee te internetten
+Geen 'accu leeg' piepjes. Gelukkig!
+De lader is erg snel
-Wat zit het toetsenbord laag. Heel snel kram in m'n vingers
-Accu snel leeg, de 2 dagen nog niet gehaald.
-Weinig aan te passen:
- Standaard is het knopje boven de rode knop voor camera, dat wil ik niet, maar niet aan te passen

- Ik wil dat hij het hele scherm vol zet met agendapunten, ook al zijn ze nog een paar dagen weg. Nu vaak een stuk leeg scherm (agenda nog niet compleet ingevuld, wat me nu dus alweer wat dubbel-afspraken aan de broek heeft gehangen
) - Je kunt geen toepassingen onder de nummertoetsen doen
Op mijn S55 had ik bijv. de rekenmachine onder de '3'
-Oervervelende functie van de '#', dan switcht ie tussen 'stil' en 'algemeen'. Aangezien ik mijn phone 100% stil wil hebben, zou ik natuurlijk 'stil' moeten pakken, maar dan geeft 'ie geen datum weer op het hoofdscherm (waarom nou niet verdorie?)

Ik heb nu dus het profiel 'algemeen' zo aangepast dat hij niet gaan rinkelen.
-Hij piept bij het opstarten. Dit vind ik stom. Het ding kan toch gewoon z'n bek dichthouden tijdens het opstarten? (Voor de duidelijkheid; mijn S55 gaf geen piep bij het opstarten, ging gewoon slapen zonder gejammer als de accu leeg was en ging gewoon alleen trillen als ik gebeld werd / bestookt met SMS'jes.)
-De lader maakt een enorme herrie. Er lijkt een of andere motor in te zitten in combinatie met een meganische secondeteller
-De lader is erg lomp vergeleken met de 55-serie lader van Siemens en wordt ook erg heet.
En nog wat neutrale dingen:
~De BL-5B accu die erin zit is 3.7V 860 mAh. Omdat hij zo snel leeg was ging ik in de stad een 2e accu kopen. Eentje gevonden in een wat oudere verpakking, sta ik buiten, zie ik dat die 760 mAh is. Ik weer naar binnen; 'Doe mij dat nieuwere doosje van de plank maar'. En dat is een 820 mAh. 'Made in Hungary'. Dus Nokia doet aan 'battery lottery'

Drie verschillende capaciteiten onder in 1 typenummer

. Heb uiteindelijk de 820 gekocht - 20 euro.
En aan gebrek aan een fatsoenlijke originele Nokia rielholster een leuke riemholster met clip en flip+drukknoop vergrendeling. Telefoon ligt nu dus evenwijdig met broekriem.
~De meegeleverde headset drukt m'n hele oren uit elkaar. Terwijl ik bij de EP-630 oortjes van Creative gewoon de 'medium' oorschelpen gebruik.
Ik hoop toch wel dat ik er naast zit met een (lieftst zo veel mogelijk

) van de minpunten. De pluspunten zijn mooi meegenomen. En qua headset kunnen ze natuurlijk niet iedereen blij maken, al was een in-ear model met losse dopjes ook prima geweest