Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzzz. Net 2 weken in huis, en start nu al niet meer op. Ik ging mijn telefoon syncen met me pc en toen gaf die een error. Hij zei: blablabla en zet je telefoon uit en weer aan. Vervolgens ging de telefoon niet meer aan. Hij blijft hangen in het witte scherm met in het blauw "NOKIA"
Iemand zelfde probleem? Ik ga nu naar Service Point om me flash teresetten. Tenzij iemand anders een beter idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij kan die telefoon niet meer adn 15fps weergeven, dus meer is alleen maar meer overhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:03:
Tenzij iemand anders een beter idee heeft?
Als je telefoon niet meer opstart, en je wil hem volledig resetten, druk dan de groene, de *, de 3 en dan de aan/uit toets tegelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben naar de Nokia Service Centre geweest in schiedam, hebben ze full whipe gedaan en gelijk firmware 4.21 opgezet. Weet alleen nog steeds niet wat de fout was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
-JB- schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:42:
Weet het niet zeker, maar het lijkt me logisch om 320x240 voor je bitrate te nemen (zelfde als je telefoon). Voor FPS... 25 zou ik persoonlijk doen, maar heb er niet zoveel ervaring mee.
Ik heb er niet veel aan veranderd. Heb alleen links onderin bij "optimize for" hem op een N73 gezet.
En de films draaien goed bij mij alleen soms wil het weleens dat het geluid niet helemaal synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

auroortje schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Ik heb er niet veel aan veranderd. Heb alleen links onderin bij "optimize for" hem op een N73 gezet.
En de films draaien goed bij mij alleen soms wil het weleens dat het geluid niet helemaal synchroon loopt.
8)7
De films draaien goed, behalve dat het geluid niet altijd synchroon loopt...... dus loopt het niet goed :+

Overigens heb ik bij het afspelen van gedownloade en zelf omgezette video's last dat om een vast tijdsinterval het beeld en geluid even blijft hangen... lijkt verdacht op het TomTom probleem :/

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 21-01-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 15:26
Weet iemand hoe profielen kan verwijderen.
Er staan er nu een paar in het lijstje die ik nooit gebruik en dus weg wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bartels01 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:18:
Weet iemand hoe profielen kan verwijderen.
Er staan er nu een paar in het lijstje die ik nooit gebruik en dus weg wil hebben.
Helaas kunnen die niet weg... ik ben ook een type die op een pc oid alles verwijdert wat ik toch niet gebruik. Wordt er enkel overzichtelijker en sneller van, maar helaas zit dit blijkbaar in de firmware ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je instellen dat je toetsenbord automatisch blokkeert, na ongeveer 15 seconden niets doen?

En active standby behouden maar toch de agenda punten van het startblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:26:
Kun je instellen dat je toetsenbord automatisch blokkeert, na ongeveer 15 seconden niets doen?

En active standby behouden maar toch de agenda punten van het startblad?
Als je de handleiding zou lezen, of gewoon bij de telefooninstellingen zou kijken dan had je allang antwoord op punt 1.

Een beetje zaken zelf uitzoeken kan geen kwaad hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:58:
[...]

8)7
De films draaien goed, behalve dat het geluid niet altijd synchroon loopt...... dus loopt het niet goed :+

Overigens heb ik bij het afspelen van gedownloade en zelf omgezette video's last dat om een vast tijdsinterval het beeld en geluid even blijft hangen... lijkt verdacht op het TomTom probleem :/
Yep idd, heb ik ook last van. Ik heb wel de nieuwe Firmware, maar dat heeft het niet verholpen. Ik dacht eerst dat het dan misschien aan de hardware zou liggen, dat die het niet zou trekken, maar dat is het dus gelukkig niet. Hoop dat het dan verholpen wordt. ooit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand misschien een manier (software) om de keyboard verlichting eerder uit te laten gaan dan het scherm?

Behoorlijk irritant als je bv een film kijkt dat de keyboard verlichting onnodig aanstaat. Kost daarnaast extra batterij power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 11:18
welk progje hebben jullie om door je bestanden te browsen.
ik gebruik nu y-browser maar ik ben niet helemaal tevreden het is versie 0.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:55
Persoonlijk vind ik het Nokia Bestandbeheer uitstekend werken.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
Ik ben op internet gaan zoeken voor een programma om je pc te besturen met je mobiel via bleutooth.

Control freak leek me wel een goed programma, alleen was ie niet compatible met een 6120 classic. Bluetooth remote control deed het ook niet.

Gebruiken jullie zo'n programma en zo ja welke???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia wireless presenter werkt wel op de nokia 6120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
maar daarmee kan je geen muziek enzo doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salling Clicker werkt uitstekend maar is niet gratis ($23). Het kan met iTunes en nog veel meer overweg door een plugin interface. Met de Windows versie geen ervaring maar op de mac hier werkt het tadeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola! Heeft iemand enig idee hoe ik mijn tellers bij "duur oproep" en "packet gegevens" weer op nul zet? Hij vraagt een code, maar welke? niet 0000 en ook niet mijn simcode... Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:56:
Hola! Heeft iemand enig idee hoe ik mijn tellers bij "duur oproep" en "packet gegevens" weer op nul zet? Hij vraagt een code, maar welke? niet 0000 en ook niet mijn simcode... Thanx!!
12345 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik zie op de site van Nokia dat er weer support voor de 6120 wordt gegeven, en hij staat ook weer in het lijstje voor software-updates.
Zou iemand kunnen kijken of er nu nieuwe firmware wordt aangeboden? De mijne is even bij een repair-center namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

johan12 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:40:
Ik zie op de site van Nokia dat er weer support voor de 6120 wordt gegeven, en hij staat ook weer in het lijstje voor software-updates.
Zou iemand kunnen kijken of er nu nieuwe firmware wordt aangeboden? De mijne is even bij een repair-center namelijk.
Nope, helaas nog steeds geen update beschikbaar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Laatst online: 23-01 20:10
johan12 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:40:
Ik zie helemaal nergens dat er weer support gegeven wordt voor de 6120c, behalve dat er een hele reeks andere toestellen zijn teruggetrokken om via NSU te updaten. Svp bron vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik zag m weer tussen dit lijstje staan:
http://www.nokia.nl/A4403630

Maar inderdaad niet in dit lijstje:
http://www.nokia.nl/A4393001

Dus daarom vroge ik het mij af. that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
Deze vraag heeft niets met dit topic te maken.

Zoek eens via de search of via Google.

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 01-02-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppie2
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
quote:
speurder schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:59:
http://www.symbian-freeware.com/download-best-torch.html kijk maar
werkt het ook?

Hoe moet de hotkey worden ingesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
moppie2 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:07:
quote:
speurder schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:59:
http://www.symbian-freeware.com/download-best-torch.html kijk maar
werkt het ook?

Hoe moet de hotkey worden ingesteld??
doet het niet...
volgens mij is dat al 30 keer gezegt maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppie2
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
AndyMan8 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:15:
[...]

doet het niet...
volgens mij is dat al 30 keer gezegt maarja
Sorry hoor !!
Bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door moppie2 op 03-02-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag aangezien ik de batterij niet echt lang vind meegaan overweeg ik een zwaardere accu aan te schaffen voor de 6120. Nou kun je op internet allerlei niet orginele zwaardere accu's vinden. De vraag is nou zijn deze accu's een beetje te vetrouwen of moet ik dit echt niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:34:
Ik heb een vraag aangezien ik de batterij niet echt lang vind meegaan overweeg ik een zwaardere accu aan te schaffen voor de 6120. Nou kun je op internet allerlei niet orginele zwaardere accu's vinden. De vraag is nou zijn deze accu's een beetje te vetrouwen of moet ik dit echt niet doen?
Beetje lastig denk ik. De orginele accu kan al best redelijk warm worden bij lang bellen / veel umts gebruik.
Misschien als je een betrouwbaar "merk" kan vinden die accu's maakt die wat groter zijn dat ik het dan zou doen. Maar aan de andere kant, meestal is de vergroting maar een 100 a 200 mAh, en dat merk je zo goed als niet. Wat veel beter zal helpen is umts killen zodat je slechts via het gsm netwerk verbonden bent. Als je dan even "snel" data nodig hebt kun je hem zomaar even omzetten naar umts en daarna weer terug naar gsm.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
als je wilt dat je batterij langer meegaat moet je umts/3G fuctie uit zetten en alleen GSM nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een geruime tijd een Nokia 6120.
Ik geraak er maar niet uit om de e-mail client correct te laten werken???
Inkomende mails geen probleem.
Uitgaande mails wil hij maar niet versturen???

Kan iemand mij mss stap voor stap uitleggen hoe je dit voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 10-02-2008 10:27 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:25:
Ik heb al een geruime tijd een Nokia 6120.
Ik geraak er maar niet uit om de e-mail client correct te laten werken???
Inkomende mails geen probleem.
Uitgaande mails wil hij maar niet versturen???

Kan iemand mij mss stap voor stap uitleggen hoe je dit voor elkaar kan krijgen?
Lastig, maar het functioneert wel als je alles correct hebt ingesteld
a) Wat is je telefoon provider?
b) Wat is je email provider?

Als je email provider een inbel / adsl provider is, dan kan het nog weleens helpen om je username als gebruikersnaam@providernaam in te vullen. Dit omdat je niet meer onder het default domein valt. Verder kan het zijn dat je email provider de mogelijkheid van niet eigen verbindingen mailen heeft uitgeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Email versturen buiten het domein van de provider kan bij de meeste (internet)providers niet via smtp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
n00bs schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:04:
Email versturen buiten het domein van de provider kan bij de meeste (internet)providers niet via smtp.
Correctie, niet via de mail provider smtp server ;)
Kunt best via de verbindings provider opgezette smtp server mail weg sturen, maar dan zul je even het veld afzender adres ook in moeten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Lastig, maar het functioneert wel als je alles correct hebt ingesteld
a) Wat is je telefoon provider?
b) Wat is je email provider?

Als je email provider een inbel / adsl provider is, dan kan het nog weleens helpen om je username als gebruikersnaam@providernaam in te vullen. Dit omdat je niet meer onder het default domein valt. Verder kan het zijn dat je email provider de mogelijkheid van niet eigen verbindingen mailen heeft uitgeschakelt.
a) Proximus
b) Telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn nokia een paar weken had heb ik ookproblemen gehad dat ik hem helemaal niet meer ingeschakeld kreeg. Ik heb hem toen naar een nokia servicepunt gebracht. Zij hebben hem toen gereset en hij deed het weer.

Ik heb er alleen de laatste tijd last van dat de gsm zonder reden uitvalt. Zelfs als hij gewoon op tafel ligt. De afgelopen 3 dagen heb ik hem zeker 20 keer per dag opnieuw in moeten schakelen. En dat inschakelen gaat niet altijd even makkelijk, vaak probeer ik dat een aantal keren en krijg ik hem nog steeds niet ingeschakeld. Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad?

Ik wilde er nieuwe software opzetten, maar wanneer ik de software updater gebruik geeft deze aan at er geen updates beschikbaar zijn.

Hoop dat iemand me kan helpen, want het is erg vervelend omdat ik soms niet bereikbaar ben, zonder dat ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Ik heb even gekeken, en ik vermoed dat je geblokkeert word door telenet op de mail server omdat je een niet telenet verbinding gebruikt. Reden dat ik vermoed dat telenet het mailen blokkeert vanaf externe verbindingen is naar aanleiding van wat ik hier lees klik.
Mocht de link niet werken.
telenet
internet
emailen
Mobiel E-mailen

Wat je kan proberen is je email inkomend gewoon voor telenet in te stellen, en bij proximus een uitgaande account aan te vragen, en deze voor uitgaand in te voeren.
Vul dan bij uitgaand email adres je "telenet email adres" in dat zorgt ervoor dat als iemand "beantwoorden" gebruikt het mailtje toch gewoon bij jouw in de telenet mail box terecht komt.

Ik kan alleen bij proximus geen pop gegevens van de aanvraagbare mailbox vinden. Misschien dat je die krijgt tijdens het aanvragen.
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:13:
Toen ik mijn nokia een paar weken had heb ik ookproblemen gehad dat ik hem helemaal niet meer ingeschakeld kreeg. Ik heb hem toen naar een nokia servicepunt gebracht. Zij hebben hem toen gereset en hij deed het weer.

Ik heb er alleen de laatste tijd last van dat de gsm zonder reden uitvalt. Zelfs als hij gewoon op tafel ligt. De afgelopen 3 dagen heb ik hem zeker 20 keer per dag opnieuw in moeten schakelen. En dat inschakelen gaat niet altijd even makkelijk, vaak probeer ik dat een aantal keren en krijg ik hem nog steeds niet ingeschakeld. Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad?

Ik wilde er nieuwe software opzetten, maar wanneer ik de software updater gebruik geeft deze aan at er geen updates beschikbaar zijn.

Hoop dat iemand me kan helpen, want het is erg vervelend omdat ik soms niet bereikbaar ben, zonder dat ik het weet.
Is de telefoon recentelijk gevallen?
Wat ik me herinner aan een "oude" nokia was dat de accu wat minder "vast" zat, stukje papier eromheen vouwen zodat de accu beter tegen de contact punten aangedrukt zat en het was opgelost.
Niet zoals het hoort, maar het werkte wel perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door nsa1984 op 11-02-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]nsa1984 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:14:
[...]

Ik heb even gekeken, en ik vermoed dat je geblokkeert word door telenet op de mail server omdat je een niet telenet verbinding gebruikt. Reden dat ik vermoed dat telenet het mailen blokkeert vanaf externe verbindingen is naar aanleiding van wat ik hier lees klik.
Mocht de link niet werken.
telenet
internet
emailen
Mobiel E-mailen

Wat je kan proberen is je email inkomend gewoon voor telenet in te stellen, en bij proximus een uitgaande account aan te vragen, en deze voor uitgaand in te voeren.
Vul dan bij uitgaand email adres je "telenet email adres" in dat zorgt ervoor dat als iemand "beantwoorden" gebruikt het mailtje toch gewoon bij jouw in de telenet mail box terecht komt.

Ik kan alleen bij proximus geen pop gegevens van de aanvraagbare mailbox vinden. Misschien dat je die krijgt tijdens het aanvragen.

Probleem is eindelijk opgelost!

Uitgaande e-mail moet inderdaad via Proximus lopen (relay.proximus.be)

Alvast bedankt voor de nuttige tips _/-\o_

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Volgens de nokia software updater is versie 4.21 beschikbaar!

Even snel een backup maken en dan updaten :)

-update 19:20-
update geslaagd, versie 4.21 geinstalleerd
gegevens van de firmware:
v 04.21
09-10-07
RM-243

[ Voor 34% gewijzigd door IkWilbert op 28-02-2008 19:22 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

IkWilbert schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:06:

v 04.21
09-10-07
RM-243
Verbeteringen die merkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

n00bs schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Verbeteringen die merkbaar zijn?
Ik ben nog niet echt aan het testen geweest eigenlijk... Zal dit weekend even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
IkWilbert schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:05:
[...]

Ik ben nog niet echt aan het testen geweest eigenlijk... Zal dit weekend even kijken.
Zoek maar op mijn berichten in dit topic. Daar vind je mijn bevindingen. Ik heb v4.21 al 3 maanden erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:17

mr_petit

opperprutser

Ik heb 'm ook geupdated.
Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben is of er nu minder disconnects zijn met BT verbindingen; in mijn geval carkit+gps muis.
Hiermee had ik regelmatig dat om de ca. 30-60 min de verbinding wegviel.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:06:

v 04.21
09-10-07
RM-243
waar kan ik deze update vinden
vindt hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik gevonden ///::

Nokia 6120 Classic software removed - 8 January 2008
Due to a number of problems with updating the Nokia 6120 Classic, we have temporarily removed Nokia 6120 Classic support from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. We apologize for any inconvenience caused, and will endeavour to release the software again as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, en dat is ook al eerder gepost; het betreft dan ook een post van bijna 2 maanden oud.
Zoals IkWilbert al meldt: de firmwareupdate is nu dus gewoon weer verkrijgbaar via de nokia software updater.

Wat betreft de willekeurige disconnects met BT icm gps muizen of carkits: na een ritje van bijna 2 uur heb ik er geen last van gehad, dus dat ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
weet iemand hoe je smileys en emoticons in berichten kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:04:
Dit heb ik gevonden ///::

Nokia 6120 Classic software removed - 8 January 2008
Due to a number of problems with updating the Nokia 6120 Classic, we have temporarily removed Nokia 6120 Classic support from the Nokia Software Updater service. Other Nokia products are not affected. We apologize for any inconvenience caused, and will endeavour to release the software again as soon as possible.
Via Nokia PC Suite. Dan krijg je vanzelf de melding dat je de telefoonsoftware kunt opdaten.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:33
Die nieuwe firmware 4.21 heb ik nog geen problemen mee ondervonden. En bij het updaten waren al mijn reeds geinstalleerde programma's nog steeds beschikbaar evenals mijn contactpersonen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ik ben in het bezit van deze telefoon en wil deze met het oog op de komende vakanties meer gaan gebruiken (Mp3 en radio). Nu betreft mijn vraag het tweede. Kan je met een andere koptelefoon (met adapter) ook de radio gebruiken of heb je perse de bijgeleverde koptelefoon nodig voor de ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
daaaan82 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:06:
Die nieuwe firmware 4.21 heb ik nog geen problemen mee ondervonden. En bij het updaten waren al mijn reeds geinstalleerde programma's nog steeds beschikbaar evenals mijn contactpersonen.
:*)
Dat was voor mij ook een aangename verrassing. Die backup die je moest maken, was dus meer voor alle zekerheid.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
martwoutnl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:54:
Ik ben in het bezit van deze telefoon en wil deze met het oog op de komende vakanties meer gaan gebruiken (Mp3 en radio). Nu betreft mijn vraag het tweede. Kan je met een andere koptelefoon (met adapter) ook de radio gebruiken of heb je perse de bijgeleverde koptelefoon nodig voor de ontvangst?
Je kunt gewoon een andere koptelefoon, al dan niet met verloop, gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Louise525 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:08:
[...]

Je kunt gewoon een andere koptelefoon, al dan niet met verloop, gebruiken.
Bedankt. De koptelefoon heb ik al, dus alleen nog ergens een verloop zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
martwoutnl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:00:
[...]

Bedankt. De koptelefoon heb ik al, dus alleen nog ergens een verloop zien te krijgen.
Je kunt kiezen uit stekkers of kabeltjes van ca 15 cm met aan de uiteinden de stekkers. Die kabeltjes zijn m.i. handiger in gebruik. Ik heb zelf een stereo-verloopkabeltjes voor ca € 6 gekocht in een electronicaspeciaalzaak in Utrecht (niet MM maar zo'n zaak waar ze aan kabels e.d. alles hebben tegen schappelijke prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
AndyMan8 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:34:
Als je een 8GB SD kaart erindoet moet je dan nog wat extra's doen met de kaart of is het good to go??
Ik heb er een 8GB SanDisk ingestopt en die herkende hij zonder problemen. Kostte 44,51 euro incl. USB cardreader bij mob-com.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Heb er ook al enige tijd een 8GB Sandisk inzitten. Het openen van de verpakking koste de meeste tijd. Kaart is al voorgeformatteerd. Erin stoppen en wordt meteen herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Hoe zit het met jullie accuduur? De mijne is BINNEN de dag leeg, zeer storend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heb je bluetooth apparatuur in de buurt staan waar de hele dag (zonder dat je het weet) verbindingen mee gelegd worden?
Heb je programma's op de achtergrond draaien?
Hoeveel bel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 17:46

TF

bla bla

ik blijf het irritant vinden dat ik die calender 'geen items vandaag' niet weg kan halen zonder de gehele stand-by uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TF schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:28:
ik blijf het irritant vinden dat ik die calender 'geen items vandaag' niet weg kan halen zonder de gehele stand-by uit te zetten
En ik dat ik niet al mijn toegevoegde items kan zien of dat je net als bij de SE telefoons het "bureaubladje" of hoe je het ook wil noemen actief kan gebruiken. Nu heb je daar gewoon niks aan. Loze ruimte en dat nog wel bij een Symbian toestel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is inderdaad wel een beetje beperkt, dat today screen (pocketpc term).
Zijn daar niet allerlei tooltjes voor om dat aan te passen? (zoals die er voor pocketpc zijn)
Dat je afspraken er tot op zekere hoogte instaan is wel het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
TF schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:28:
Als je calender je niet bevalt, kijk dan eens voor Pockettorch Aquacalendar of Papyrus van SBSH Mobile Software. Ik heb ze er beide opzitten en ben zeer content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik probeer de hele tijd te updaten, maar krijg elke keer weer de melding:
1) Remove battery and charger from phone
2) Insert battery and charger
3) Click retry to continue
4) Press the phone's power button

Uiteindelijk is het gelukt... het enige verschil is dat tijdens het booten er nu 3G in beeld stond en dat er meer thema's zijn. Maar nog steeds vind ik het bordeaux rode thema het mooiste.

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 15-03-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze telefoon gezien in belgie als proximus pack voor 199€.
Ik ben echter klant bij base.
Kan er iemand mij vertellen of er een verschil is tussen de gewone 6120 en de 6120 als proximus pack (scheelt toch makkelijk 40 €) en kan ik gewoon mijn base sim-kaart in een proximus-toestel plaatsen zonder ergens last van te ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:40:
ik heb deze telefoon gezien in belgie als proximus pack voor 199€.
Ik ben echter klant bij base.
Kan er iemand mij vertellen of er een verschil is tussen de gewone 6120 en de 6120 als proximus pack (scheelt toch makkelijk 40 €) en kan ik gewoon mijn base sim-kaart in een proximus-toestel plaatsen zonder ergens last van te ondervinden?
http://www.2call.nl/telefoons_detail.php?ID=526
Lijkt mij voordeliger en dat is gelijk Simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartelijk dank,
er komen bij 2call nog wel handling-kosten bij, en ik kan op de site nergens vinden dat ze ook gratis naar het verre belgië versturen.
voor die 6 € verschil koop ik hem liever in belgië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:56:
hartelijk dank,
er komen bij 2call nog wel handling-kosten bij, en ik kan op de site nergens vinden dat ze ook gratis naar het verre belgië versturen.
voor die 6 € verschil koop ik hem liever in belgië.
Maar wel 100% simlock vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Je kunt kiezen uit stekkers of kabeltjes van ca 15 cm met aan de uiteinden de stekkers. Die kabeltjes zijn m.i. handiger in gebruik. Ik heb zelf een stereo-verloopkabeltjes voor ca € 6 gekocht in een electronicaspeciaalzaak in Utrecht (niet MM maar zo'n zaak waar ze aan kabels e.d. alles hebben tegen schappelijke prijzen).
Ik ben inmiddels geslaagd bij de tv-zaak (gewoon een zelfstandige zaak) hier. Die had een verloopstekker voor € 1. Deze sluit naadloos op de telefoon en naadloos op de koptelefoon. Ik heb het al getest via de ingebouwde radio en werkt perfect. Prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Jochem_ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:49:
Hoe zit het met jullie accuduur? De mijne is BINNEN de dag leeg, zeer storend dus.
mr_petit schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:01:
Heb je bluetooth apparatuur in de buurt staan waar de hele dag (zonder dat je het weet) verbindingen mee gelegd worden?
Nope, voor de zekerheid zelfs bluetooth uitgezet
Heb je programma's op de achtergrond draaien?
Nul, alleen checkt hij om het half even de mail (alleen checken, niet binnenhalen)
Hoeveel bel je?
<30 min per dag.

Ik kan het gewoon wel vergeten om in een verloren half uurtje wat te gaan internetten, want dan haal ik het eind van de dag dus echt niet. Mateloos irritant, daar had ik dat toesten niet voor gehaald!

[ Voor 29% gewijzigd door Jochem_ op 18-03-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Ik heb een Nokia Audio Adapter AD-44 gekocht maar hij werkt niet in combinatie met mijn 6120c met firmware 4.21

Is er iemand bij wie hij wel werkt met firmware 4.21? Ik las op het nokia forum 1 en 2 nl. dat het probleem is opgetreden sinds 4.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
Waarom is deze telefoon toch niet populair? Mij lijkt hij ideaal. Veel functies, camera boeit me niet, degelijk, relatief goedkoop (ivm de N95 bijv.). Of is hij wel populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er zijn minder problemen mee ;)

Apparaten die gewoon perfect werken hebben vaak kleine topics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een domme vraag aan de TomTom gebruikers: als je geen GPS ontvanger hebt of niet aansluit, kun je dan wel handmatig 'over de kaart rijden'? (Als vervanging van het 10,000-stratenboek zeg maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jochem_ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:38:
[...]

[...]
Nope, voor de zekerheid zelfs bluetooth uitgezet
[...]
Nul, alleen checkt hij om het half even de mail (alleen checken, niet binnenhalen)
[...]
<30 min per dag.

Ik kan het gewoon wel vergeten om in een verloren half uurtje wat te gaan internetten, want dan haal ik het eind van de dag dus echt niet. Mateloos irritant, daar had ik dat toesten niet voor gehaald!
Ik bel vaak wel langer dan dat en nog even MSN aanzetten op de telefoon. Maar goed als ik 's avonds thuis ben gooi ik hem even in de oplader. Geen probleem natuurlijk.

Ik heb de telefoon enkel op GSM staan en niet Dual Mode (GSM + UMTS), daarnaast heb ik het display bijna op het zwakst ingesteld, nog steeds extreen goed leesbaar. Verder Time Out verlichting op 20 seconde en Spaarstand op 50 seconde (net wat je wil maar hoe korter hoe meer batterij je spaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 04:07:
Nog een domme vraag aan de TomTom gebruikers: als je geen GPS ontvanger hebt of niet aansluit, kun je dan wel handmatig 'over de kaart rijden'? (Als vervanging van het 10,000-stratenboek zeg maar.)
Ja dat kan alleen praktisch werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

yootje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:28:
Waarom is deze telefoon toch niet populair? Mij lijkt hij ideaal. Veel functies, camera boeit me niet, degelijk, relatief goedkoop (ivm de N95 bijv.). Of is hij wel populair?
Wat maakt het uit of hij populair is? ik heb het liever van niet, aangezien dan iedereen met dit toestel loopt ;)

Gebruik in het vervolg aub de edit-knop :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 24-03-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 04:07:
Ja dat kan.

Je kan de kaart bekijken, maar je kan ook vooraf een route plannen en de route dan bekijken op de kaart, of als demo laten rijden (tussen 1 en 5 keer de werkelijke snelheid)
Als vervanging van een klassieke kaart in een auto is het natuurlijk onbruikbaar: een kaart is al snel A4 en dit is natuurlijk een schermpje van 5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Als ik als profiel 'stil' heb ingesteld, wil ik ook dat spelletjes en video's/streams (denk aan internet etc) standaard geen geluid maken. Het lijkt er echter op dat ik elke keer weer handmatig het geluid uit moet zetten bij dat soort applicaties, waardoor de eerste tonen altijd eventjes schallen totdat ik snel de geluid-uit-optie heb geselecteerd. Zeer irritant op momenten dat je liever even niet je omgeving wilt storen.

Iemand een manier om ALLE geluiden stil te krijgen als je 'Stil' als profiel hebt geselecteerd? 3rd party app. misschien? Ik kan zelf niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:17:
[...]

Ja dat kan.

Je kan de kaart bekijken, maar je kan ook vooraf een route plannen en de route dan bekijken op de kaart, of als demo laten rijden (tussen 1 en 5 keer de werkelijke snelheid)
Als vervanging van een klassieke kaart in een auto is het natuurlijk onbruikbaar: een kaart is al snel A4 en dit is natuurlijk een schermpje van 5cm
Ja, maar je kunt wel traploos bladeren, iets wat met een papieren kaart niet kan. Je rijd dan van de pagina af en dan moet je omslaan, met je phone kun je traploos bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net besteld bij 2call.nl
39 euro eenmalig
Vodafone 22,50 12 maanden; 3 maanden abbo voor 9,95, daarna 22,50
Zorgeloos Internet: 9,50 per maand, 12 maanden 50% korting

Leek me niet slecht :+

Heb elders een leuk class 6 4GB Transcend microSDHC kaartje op de kop getikt. Holster haal ik zelf wel in de stad :)

Maar nu de gote lotto: voor nummerbehoud moest ik m'n simnummer invullen. Zijn dat die 8 cijfertjes in 3 regels op de achterkant van m'n SIM kaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 02:41:
Maar nu de gote lotto: voor nummerbehoud moest ik m'n simnummer invullen. Zijn dat die 8 cijfertjes in 3 regels op de achterkant van m'n SIM kaart :?
In elke telefoon op te vragen via *#06# (15 cijfers)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 04:27:
[...]
Dan krijg je het IMEI nummer, dat is volgens mij toestel gebonden..?
Ja, sorry, je hebt gelijk. Dat is de identificatie van de telefoon, niet de sim. Dus toch gewoon het nummer op de sim.

Ik heb overigens twee 6120c's. Nu gebruik ik er 1 in combinatie met een Chineze simkaart. Werkt op zich allemaal prima, maar het lijkt er op dat de 6120c geen Chineze tekens kan weergeven en dat is een beetje lastig. Hij is wel in staat het bericht voor te lezen in het Chinees, maar ik versta geen Chinees. Ik heb al geprobeerd diverse andere fonts (met Chineze tekens erin) te installeren op de geheugenkaart, maar zonder resultaat. Meestal resulterend in langzamer opstarten, maar soms ook in totaal niet meer opstarten. In geen geval werden de tekens ook weergegeven. Iemand die een soortgelijk probleem heeft? De 6120c wordt ook in China verkocht, dus het zou mogelijk moeten zijn. Ik zit nu in China en vertrek over 2 dagen naar HK. Misschien kan ik er daar 1 laten flashen naar de Chineze firmware. Dan daar het font afhalen, in Nederland weer naar Europees flashen en het font terugkopieren. Ik heb het overigens ook al aan nokia gevraagd zonder reactie.

(Ik zie mezelf al aankomen bij het nokia service point in Nederland. Ik heb een klacht, m'n telefoon geeft ineens alles in het Chinees weer, gebeurt dat wel vaker? O-) )

[ Voor 73% gewijzigd door jvo op 25-03-2008 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 03:55:
[...]

In elke telefoon op te vragen via *#06# (15 cijfers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Mijn batterij-leeg-probleem lijkt te worden veroorzaakt doordat m'n 3G verbinding actief blijft na (automatisch) checken van de email.

Hoe kan ik zorgen dat de verbinding weer verbroken wordt nadat hij mail heeft gechecked? Ik moet hierbij zeggen dat ik nog niet op de laatste firmware zit (misschien gaat het daarin automatisch goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 04:27:
[...]

Klopt, je moet het nummer wat op de simkaart zelf staat gedrukt invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jochem_ schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:11:
Mijn batterij-leeg-probleem lijkt te worden veroorzaakt doordat m'n 3G verbinding actief blijft na (automatisch) checken van de email.

Hoe kan ik zorgen dat de verbinding weer verbroken wordt nadat hij mail heeft gechecked? Ik moet hierbij zeggen dat ik nog niet op de laatste firmware zit (misschien gaat het daarin automatisch goed).
Maak je wel gebruik van UMTS dan? anders kan je gewoon je modus van je telefoon in GSM only zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Ik gebruik wel UMTS. Ik wil natuurlijk geen GSM gebruiken om die reden. Daarbij is het niet gezegd dat het probleem daarmee verholpen zou zijn. Ook GSM kan hij open houden.

Inmiddels ben ik erachter dat nokia het in stand houden van de verbinding een 'feature' vindt. Het schijnt te liggen aan het feit dat ik IMAP gebruik voor m'n mail, waarbij hij IMAP-IDLE gebruikt om een soort van push-mail mogelijk te maken. (Zie hier, en de laatste paar posts hier en ratkat z'n commentaar hier.)

Alles leuk en aardig, maar de 6120c z'n accu'tje trekt het niet om de hele dag verbonden te blijven. Dus heb ik nu maar POP3 genomen, en daarbij verbreekt hij inderdaad WEL netjes de verbinding na het checken. Nu is alleen het (nieuwe) probleem dat hij bij POP minimaal 30 minuten tussen de checks heeft zitten, hetgeen ik wat veel vind, 15 minuten zou leuker zijn. Is er misschien een hack ofzo die dit kan verminderen, OF natuurlijk een oplossing om IMAP niet IDLE (=verbonden) te houden tussen de checks?

Het verbonden blijven heeft overigens ook als nadeel dat je bij 3.5G het risico loopt inkomende gesprekken mis te lopen... :(

[ Voor 1% gewijzigd door Jochem_ op 25-03-2008 14:49 . Reden: minor changes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Hmm, ik dacht, laat ik zelf eens de Chineze firmware er in flashen. Dus, door de Chineze Nokia pagina geworsteld, de Chineze software updater gedownload, de update gedownload en geflashed. Nog steeds Europees. Dat werkt dus ook al niet. Dan maar iemand zoeken met een Chineze 6120 classic en zijn font file overnemen... De product code is blijkbaar toch verschillend tussen de verschillende modellen. Of de updater download gewoon aan de hand van de regio van de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:33
jvo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:34:
Hmm, ik dacht, laat ik zelf eens de Chineze firmware er in flashen. Dus, door de Chineze Nokia pagina geworsteld, de Chineze software updater gedownload, de update gedownload en geflashed. Nog steeds Europees. Dat werkt dus ook al niet. Dan maar iemand zoeken met een Chineze 6120 classic en zijn font file overnemen... De product code is blijkbaar toch verschillend tussen de verschillende modellen. Of de updater download gewoon aan de hand van de regio van de huidige firmware.
Ik ben dit najaar nog wel in HK geweest en volgens mij ben ik ook een nokia service center tegengekomen, weet alleen niet meer waar...
Misschien kunnen ze je wel helpen, want daar zijn alle telefoons voorzien van zowel chinese als engelse fontss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

daaaan82 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:48:
[...]
Ik ben dit najaar nog wel in HK geweest en volgens mij ben ik ook een nokia service center tegengekomen, weet alleen niet meer waar...
Misschien kunnen ze je wel helpen, want daar zijn alle telefoons voorzien van zowel chinese als engelse fontss.
Ja, sterker nog, het is gewoon 1 font met zowel Chinees als Engels. Ik ben volgens mij nog geen nokia service center tegengekomen, maar ik ga eens kijken wat ik in een telefoonwinkel uit kan halen. Mijn andere optie zou zijn om te achterhalen waar de updater de updates vandaanhaalt, zelf de Chineze update te downloaden en het font eruit te rippen. Maar goed, ik ga morgen toch naar HK, eerst daar maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb hem een paar dagen binnen. Even de eerste indruk laten bezinken en ik merk het volgende op:

(Moet er even bijzeggen dat ik van een Siemens S55 kom die ik al vanaf december 2004 heb. En nee, in mijn S55 zaten gewoon alle knopjes er nog aan (altijd in riemholster).)

+Lekker groot scherm
+Tenminste fatsoenlijk mee te internetten
+Geen 'accu leeg' piepjes. Gelukkig!
+De lader is erg snel

-Wat zit het toetsenbord laag. Heel snel kram in m'n vingers :/
-Accu snel leeg, de 2 dagen nog niet gehaald.
-Weinig aan te passen:
  1. Standaard is het knopje boven de rode knop voor camera, dat wil ik niet, maar niet aan te passen :?
  2. Ik wil dat hij het hele scherm vol zet met agendapunten, ook al zijn ze nog een paar dagen weg. Nu vaak een stuk leeg scherm (agenda nog niet compleet ingevuld, wat me nu dus alweer wat dubbel-afspraken aan de broek heeft gehangen :( )
  3. Je kunt geen toepassingen onder de nummertoetsen doen :? Op mijn S55 had ik bijv. de rekenmachine onder de '3'
-Oervervelende functie van de '#', dan switcht ie tussen 'stil' en 'algemeen'. Aangezien ik mijn phone 100% stil wil hebben, zou ik natuurlijk 'stil' moeten pakken, maar dan geeft 'ie geen datum weer op het hoofdscherm (waarom nou niet verdorie?) :? Ik heb nu dus het profiel 'algemeen' zo aangepast dat hij niet gaan rinkelen.
-Hij piept bij het opstarten. Dit vind ik stom. Het ding kan toch gewoon z'n bek dichthouden tijdens het opstarten? (Voor de duidelijkheid; mijn S55 gaf geen piep bij het opstarten, ging gewoon slapen zonder gejammer als de accu leeg was en ging gewoon alleen trillen als ik gebeld werd / bestookt met SMS'jes.)
-De lader maakt een enorme herrie. Er lijkt een of andere motor in te zitten in combinatie met een meganische secondeteller :X :?
-De lader is erg lomp vergeleken met de 55-serie lader van Siemens en wordt ook erg heet.

En nog wat neutrale dingen:
~De BL-5B accu die erin zit is 3.7V 860 mAh. Omdat hij zo snel leeg was ging ik in de stad een 2e accu kopen. Eentje gevonden in een wat oudere verpakking, sta ik buiten, zie ik dat die 760 mAh is. Ik weer naar binnen; 'Doe mij dat nieuwere doosje van de plank maar'. En dat is een 820 mAh. 'Made in Hungary'. Dus Nokia doet aan 'battery lottery' :? Drie verschillende capaciteiten onder in 1 typenummer 8)7 . Heb uiteindelijk de 820 gekocht - 20 euro. :)

En aan gebrek aan een fatsoenlijke originele Nokia rielholster een leuke riemholster met clip en flip+drukknoop vergrendeling. Telefoon ligt nu dus evenwijdig met broekriem. :)

~De meegeleverde headset drukt m'n hele oren uit elkaar. Terwijl ik bij de EP-630 oortjes van Creative gewoon de 'medium' oorschelpen gebruik.

Ik hoop toch wel dat ik er naast zit met een (lieftst zo veel mogelijk :P ) van de minpunten. De pluspunten zijn mooi meegenomen. En qua headset kunnen ze natuurlijk niet iedereen blij maken, al was een in-ear model met losse dopjes ook prima geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:37:
...
[list=1]
• Standaard is het knopje boven de rode knop voor camera, dat wil ik niet, maar niet aan te passen :?
...
Jawel hoor, lees de handleiding nog maar eens goed door of blader even door de menu's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:37:
-Wat zit het toetsenbord laag. Heel snel kram in m'n vingers :/
Bij veel toestellen van tegenwoordig het probleem, ze zijn klein en dus wordt het schuiven met dat keypad...
-Accu snel leeg, de 2 dagen nog niet gehaald.
Mijn probleem was de standby-functie van de IMAP mail, daardoor in 1 dag leeg. 2 dagen haal ik nu gewoon, geen punt.
-Weinig aan te passen:
Weleens van Symbian gehoord??
2. Ik wil dat hij het hele scherm vol zet met agendapunten, ook al zijn ze nog een paar dagen weg. Nu vaak een stuk leeg scherm (agenda nog niet compleet ingevuld, wat me nu dus alweer wat dubbel-afspraken aan de broek heeft gehangen :( )
[/list]
Om dubbel-afspraken te voorkomen kun je natuurlijk ook even je agenda opstarten, maar je kunt natuurlijk altijd een andere agenda installeren... Symbian...
3. Je kunt geen toepassingen onder de nummertoetsen doen :? Op mijn S55 had ik bijv. de rekenmachine onder de '3'
Lijkt mij ook makkelijk, ben die functionaliteit inderdaad nog niet tegengekomen, zijn wel toepassingen voor (wederom: Symbian, wat is zo'n platform toch makkelijk!)
-Oervervelende functie van de '#', dan switcht ie tussen 'stil' en 'algemeen'. Aangezien ik mijn phone 100% stil wil hebben, zou ik natuurlijk 'stil' moeten pakken, maar dan geeft 'ie geen datum weer op het hoofdscherm (waarom nou niet verdorie?) :? Ik heb nu dus het profiel 'algemeen' zo aangepast dat hij niet gaan rinkelen.
Hm, verrek, hij zet de naam van het profiel ipv de datum, nooit gezien :)
-Hij piept bij het opstarten. Dit vind ik stom. Het ding kan toch gewoon z'n bek dichthouden tijdens het opstarten?
Yep, ook dat kan.
-De lader maakt een enorme herrie. Er lijkt een of andere motor in te zitten in combinatie met een meganische secondeteller :X :?
Dan zal hij stuk zijn, mijne is muisstil.
-De lader is erg lomp vergeleken met de 55-serie lader van Siemens en wordt ook erg heet.
Wat hebben ze jou meegegeven??? Doe eens een foto?
En nog wat neutrale dingen:
~De BL-5B accu die erin zit is 3.7V 860 mAh. Omdat hij zo snel leeg was ging ik in de stad een 2e accu kopen. Eentje gevonden in een wat oudere verpakking, sta ik buiten, zie ik dat die 760 mAh is. Ik weer naar binnen; 'Doe mij dat nieuwere doosje van de plank maar'. En dat is een 820 mAh. 'Made in Hungary'. Dus Nokia doet aan 'battery lottery' :? Drie verschillende capaciteiten onder in 1 typenummer 8)7 . Heb uiteindelijk de 820 gekocht - 20 euro. :)
Inderdaad kunnen er best wat variaties in zitten als ze naar een andere accu-boer zijn gegaan, heb je bij laptops ook. Klamp je niet vast aan die cijfertjes overigens, vooral bij nep-accu's denk je met 1100 mAh een super-cel gekocht te hebben maar kom je van een koude kermis uit als je hem in de praktijk hebt getest.
En aan gebrek aan een fatsoenlijke originele Nokia rielholster een leuke riemholster met clip en flip+drukknoop vergrendeling. Telefoon ligt nu dus evenwijdig met broekriem. :)
Riemholsters zijn ZOOOO 2001....
~De meegeleverde headset drukt m'n hele oren uit elkaar. Terwijl ik bij de EP-630 oortjes van Creative gewoon de 'medium' oorschelpen gebruik.
BT headset? Welke kreeg je erbij? Niet elke 6120 heeft een headset erbij. Ik heb inderdaad ook een niet-fijne Nokia BT headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VariX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:41:
[...]

Jawel hoor, lees de handleiding nog maar eens goed door of blader even door de menu's :).
Die was in het Duits :/ (toestel van 2call). Maar zal nog eens zoeken dan. Heb je nog een hint :P ?
Jochem_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:11:
[...]
Bij veel toestellen van tegenwoordig het probleem, ze zijn klein en dus wordt het schuiven met dat keypad...
Ach ja. Liever beetje zere vingers bij langdurig gebruik dan zo'n slidefoon die afbreekt :+
[...]
Mijn probleem was de standby-functie van de IMAP mail, daardoor in 1 dag leeg. 2 dagen haal ik nu gewoon, geen punt.
Zal ook wel komen door het vele spelen omdat 'ie nog 'nieuw' is :9
[...]
Weleens van Symbian gehoord??
Jazeker
Jochem_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:11:[...]
Om dubbel-afspraken te voorkomen kun je natuurlijk ook even je agenda opstarten, maar je kunt natuurlijk altijd een andere agenda installeren... Symbian...
Die dubbel-afspraken was een user fout (mijn fout), maar hij mag van mij wel het hele 'today' screen volzetten met komende dingen ipv alleen van de eerste 2 dagen.
Jochem_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:11:[...]
Lijkt mij ook makkelijk, ben die functionaliteit inderdaad nog niet tegengekomen, zijn wel toepassingen voor (wederom: Symbian, wat is zo'n platform toch makkelijk!)
Mwa, vind het leveren van een universeel OS toch een slecht excuss om basicfuncties die 4 jaar oude foons al hebben achterwege te laten 8)7
[...]
Hm, verrek, hij zet de naam van het profiel ipv de datum, nooit gezien :)
:+
:D
[...]
Dan zal hij stuk zijn, mijne is muisstil.
Ben wel vrij gevoelig voor zoiets, maar hoor jij niks op 20cm afstand?
[...]
Wat hebben ze jou meegegeven??? Doe eens een foto?
Komt eraan... :)

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://coenverbruggen.nl/foto/hardware/Nokia/SiemensVsNokia1.jpg
en:
Afbeeldingslocatie: http://coenverbruggen.nl/foto/hardware/Nokia/SiemensVsNokia2.jpg
[...]
Inderdaad kunnen er best wat variaties in zitten als ze naar een andere accu-boer zijn gegaan, heb je bij laptops ook. Klamp je niet vast aan die cijfertjes overigens, vooral bij nep-accu's denk je met 1100 mAh een super-cel gekocht te hebben maar kom je van een koude kermis uit als je hem in de praktijk hebt getest.
Weet ik, maar die 760 zat ook nog eens een hele oude verpakking om, dus alleen daarom wantrouwde ik het ding al. Klopt, die namaakaccu's zijn na een maand ongeveer op het niveau van een originele, en daarna er onder. Heb in m'n S55 een namaak accu gehad, maar dat kwam omdat de originele niet meer te koop was :(
[...]
Riemholsters zijn ZOOOO 2001....
Boeie, daar trek ik me niks van aan >:) . M'n broekzakken zitten vol en ik wil m'n foon compleet houden (toetsenbord enzo).
[...]
BT headset? Welke kreeg je erbij? Niet elke 6120 heeft een headset erbij. Ik heb inderdaad ook een niet-fijne Nokia BT headset.
Nee, headset met 2,5mm plug; bedraad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:20:
[...]
Die was in het Duits :/ (toestel van 2call). Maar zal nog eens zoeken dan. Heb je nog een hint :P
[...]
Op internet staat de handleiding wel in het Nederlands. Maar goed, ik ben de kwaaiste niet :P. Je doet het als volgt:
Menu > Instellingen > Telefooninst. > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus >Snelkopp.

Tadaa! :) Have fun ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Whoh, zo groot is dat toch ook weer niet? Kijk eens naar de stroom die dat ding kan leveren!!
+De lader is erg snel
Dat bedoel ik!
Ben wel vrij gevoelig voor zoiets, maar hoor jij niks op 20cm afstand?
Oh, 20 cm afstand en dan goed luisteren? Das wel een andere benadering dan je eerdere uitspraak:
Maargoed, ik zal eens op een paar cm afstand van m'n lader gaan hangen om te luisteren... :?
Nee, headset met 2,5mm plug; bedraad dus.
Zit die erbij? Ik moet bekennen dat ik de telefoon, accu en lader uit de doos heb gehaald en die doos in de hoek heb geflikkerd :P effe zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben nogal gevoelig voor zulk soort piepende en zoemende dingen. Ik kan dan vaak ook niet slapen als ik in bed lig, het absoluut stil is en ik van die dingen kan horen. Foon ligt 's nachts naast m'n bed, dus logischerwijs is de lader dan ook maar 2 meter verderop, en dan kun je dat horen ja.

Volgens mij is die Nokia Lader van een heel ander type. Die Siemens lader blijft ook gewoon koel, die Nokia lader niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Je Siemens lader zou weleens goed een stuk minder stroom kunnen leveren, dat scheelt natuurlijk. Echter zou je adapter niet schrikbarend heet moeten worden, ik zal die van mij eens checken. Is dat alleen als hij een tijdje je telefoon heeft opgeladen, of altijd als hij in het stopcontact zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het laden. Ik trek hem er nu uit zodra ik echt ga pitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:00:
Ja, ik ben nogal gevoelig voor zulk soort piepende en zoemende dingen. Ik kan dan vaak ook niet slapen als ik in bed lig, het absoluut stil is en ik van die dingen kan horen. Foon ligt 's nachts naast m'n bed, dus logischerwijs is de lader dan ook maar 2 meter verderop, en dan kun je dat horen ja.

Volgens mij is die Nokia Lader van een heel ander type. Die Siemens lader blijft ook gewoon koel, die Nokia lader niet.
Ik gebruik hem ook altijd als wekker en dus soms terwijl hij aan het laden is. Ik heb hem nog nooit gehoord. Hij komt in elk geval niet over het geluid van een voorbijrijdende brommer heen. (Ik neem aan dat je niet in de randstad woont. Of binnen een andere samenscholing van meer dan 10k mensen, want dan zou je wel tegen wat geluid moeten kunnen.) Net even oor er tegenaan, maar nee, niks.

Mijn lader wordt overigens wel enigszins warm.

edit: Je kan de handleiding in PDF wel bij nokia downloaden. Dus dan kan je hem toch in het Engels/Nederlands doorbladeren.

[ Voor 6% gewijzigd door jvo op 04-04-2008 12:35 . Reden: Handleiding ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste