Ik ben sinds 8 december 2007 in het bezit van een W960i. Ik moet zeggen dat hij me op een flink aantal punten tegenvalt. Ik vind dat de menu's niet logisch in elkaar steken en ben dan ook vaak even bezig voordat ik bijvoorbeeld een geavanceerde instelling heb gevonden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit eerder een Sony Ericsson telefoon heb gehad, en dat Symbian ook nieuw voor me is. Ik begrijp dat het een zeer geavanceerde telefoon is waarvan ik nog lang niet alle mogelijkheden heb ontdekt. Daarom hoop ik dat mensen mij kunnen helpen met onderstaande problemen/irritaties/vragen over de W960i.
Mijn “W960i problemen/irrigaties/vragen lijstje”:
- Wanneer ik in het menu kies voor Berichten, staat hij standaard op Postvak IN. Als ik mijn verzonden berichten wil inzien moet ik op die kleine priegel pijltjes (op het scherm) drukken om van map te wijzigen. Ik moet zeggen dat dit me niet vaak in één keer lukt zonder gebruik van de stylus. Dit vind ik erg vervelend, vooral als ik bijvoorbeeld op de fiets zit, en de telefoon met 1 hand probeer te bedienen. Ik probeer dan met mijn vinger die pijltjes te raken maar mis vrijwel altijd, met als gevolg dat hij mijn Postvak IN gaat openen. Jullie zullen begrijpen dat ik me op die momenten flink zit op te vreten. Als er daarom iemand is die een manier heeft om simpel zonder gebruik van de stylus bij je verzonden items te komen, laat het horen!
- Weet iemand een manier om die 2 felle Led-jes, die als flitser fungeren voor de camera, met een simpele druk op de knop aan te zetten zonder dat je daarbij de camera hoeft te starten? Dat zou ik namelijk heel handig vinden. Die Led-jes geven echt heel veel licht, een prima zaklamp voor in het donker
- Het ontbreken van de mogelijkheid verschillende profielen in te stellen vind ik echt zwaar vervelend. Ik had hiervoor een nokia en was helemaal verliefd op de profielenfunctie. Ik kan nu alleen kiezen tussen 'normale modus' en 'stille modus'. Snel switchen tussen een 'normale modus(geluid)', een 'trilmodus(alleen tril)' en een 'totaal stille modus(geen tril, geen geluid)' is er dus niet bij.
- Wat ik persoonlijk een totaal onlogisch indeling vind is dat Afbeeldingengalerie (om je fotos/plaatjes te bekijken) in het hoofdmenu onder Multimedia te vinden is, maar dat Video (om je videos te bekijken) dan weer onder Entertainment valt. In het begin deed ik het altijd verkeerd, maar heb er daarom nu snelkoppelingen van gemaakt. Dat is overigens een pluspunt, dat je die snelkoppelingen helemaal naar wens kan instellen.
- Ik had mijn telefoonboek via mijn simkaart gekopieerd van mijn oude nokia naar mijn W960i. Verrassend genoeg sorteerde mijn W960i al mijn telefoonboekcontacten op achternaam.. Hier was ik totaal niet blij mee aangezien ik helemaal gewend was op voornaam te zoeken, en erg gewend was aan de ‘op voornaam gesorteerde volgorde’. Ik heb de optie om hem anders te sorteren niet kunnen vinden. Of hij niet bestaat, of dat ik hem in die onlogische menu’s niet heb kunnen vinden, weet ik niet

. Iemand met hetzelfde probleem? Ik heb het opgelost door alle achternamen te wissen, en de complete naam van het contactpersoon gewoon onder 'Voornaam' te plaatsen (was erg veel werk, waarbij ik constant dacht: "dit moet sneller/handiger kunnen").
- Over het algemeen vind ik een hoop icoontjes en buttons op het touchscreen met de vinger moeilijk te raken. Vaak klik ik naast, of registreert het touch screen mijn "klik" niet. Ik weet niet of dit aan mijn gebrek aan touchscreen ervaring ligt, of dat dit een probleem is die meerdere mensen ondervinden. Als ik de stylus gebruik is er niets aan de hand.
- Vaak wil ik een smsje typen terwijl ik maar 1 hand beschikbaar heb (op de fiets/in de auto). Hierdoor moet ik gebruik maken van de toetsen. Immers, voor de handschrifherkenningsmethode heb je 2 handen nodig: 1 hand nodig om het toestel beet te houden en 1 hand voor de stylus. Ook het qwerty-toetsenbord op het touchscreen krijg ik niet lekker bediend zonder stylus. Het “echte” toetsenbordje vind ik ook niet prettig werken, de toetsen zijn niet erg groot en voelen goedkoop en glad aan. Als ik op de fiets even blind een smsje typ druk ik ook vaak op de Walkman knop in plaats van op de ‘2’ die eronder zit. Deze twee toetsen zitten strak onder elkaar, hebben dezelfde grootte en voelen ook hetzelfde aan. De misstap is dan ook snel gemaakt. De gevolgen zijn niet leuk: door de misdruk start de Walkman functie op, en slaat hij het voor de helft getypte smsje op in een concept. Daardoor moet ik mijn Walkman weer afsluiten , terug naar Berichten gaan, waar het probleem met de priegel pijltes weer optreed.. ik kom niet bij concepten omdat ik die kleine priegel pijltjes fietsend niet weet te raken zonder stylus. Vrij vervelend dus

Iemand hier ervaring mee?
- Een vraagje: ondersteund de w960i de mogelijkheid om via een wifi verbinding bijvoorbeeld een youtube filmpje online te bekijken? Of is dit niet mogelijk? Het is mij iig nog niet gelukt

.
Dat was het even voor nu, als ik weer wat tegenkom vul ik het nog even aan

.
Als iemand oplossingen/tips heeft om bovengenoemde problemen/irritaties op te lossen hoor ik het graag!
[
Voor 0% gewijzigd door
een moderator
op 09-01-2008 19:59
. Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]