Het SonyEricsson K850i topic

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 37.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoeee Dit weekend eindelijk de 850i gekocht. Keek er al lang naar uit maar waarom vraag ik me nu af? Foto's maken 's nachts gaat nog niet want de flits gaat pas af nadat de foto is genomen dus dat levert alleen maar zwarte beelden op. Dat gaat verholpen worden in de volgende firmware upgrade... das dus afwachten. Maar foto's bij daglicht zijn nog slechter dan met mijn vorige phone: de 800i!!! De kleuren zijn vaal en flets en lopen in elkaar over... De blauwe auto was op de foto half rood geworden van een paar bloemen die er naast op een veldje stonden. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! En wat blijkt... foto's gemaakt bij 5MP instelling zijn even goed ehm slecht dan de foto's bij de 3MP instelling. Er is totaal geen verschil in pixels. Heb het vergeleken door eenzelfde object te fotograferen met beide instellingen op de 850i en als referentie ook nog een foto genomen met de 800i. En ja... de foto van de 800i was de beste... zuuucht. Dus wat blijkt... mijn 850i kan geen 5MP foto's maken! En dan heb ik het nog niet eens over het inzoomen. Zelfs al zoom ik maar een klein beetje in degradeerd de foto meteen tot VGA kwaliteit! Heb een beetje het net afgespeurd en bijna iedereen heeft klachten over deze phone. Ik ga maar snel SE bellen wat de bedoeling is van deze phone die geen stap vooruit is voor SE maar ons weer in het VGA tijdperk brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:37:
Pfoeee Dit weekend eindelijk de 850i gekocht. Keek er al lang naar uit maar waarom vraag ik me nu af? Foto's maken 's nachts gaat nog niet want de flits gaat pas af nadat de foto is genomen dus dat levert alleen maar zwarte beelden op. Dat gaat verholpen worden in de volgende firmware upgrade... das dus afwachten. Maar foto's bij daglicht zijn nog slechter dan met mijn vorige phone: de 800i!!! De kleuren zijn vaal en flets en lopen in elkaar over... De blauwe auto was op de foto half rood geworden van een paar bloemen die er naast op een veldje stonden. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! En wat blijkt... foto's gemaakt bij 5MP instelling zijn even goed ehm slecht dan de foto's bij de 3MP instelling. Er is totaal geen verschil in pixels. Heb het vergeleken door eenzelfde object te fotograferen met beide instellingen op de 850i en als referentie ook nog een foto genomen met de 800i. En ja... de foto van de 800i was de beste... zuuucht. Dus wat blijkt... mijn 850i kan geen 5MP foto's maken! En dan heb ik het nog niet eens over het inzoomen. Zelfs al zoom ik maar een klein beetje in degradeerd de foto meteen tot VGA kwaliteit! Heb een beetje het net afgespeurd en bijna iedereen heeft klachten over deze phone. Ik ga maar snel SE bellen wat de bedoeling is van deze phone die geen stap vooruit is voor SE maar ons weer in het VGA tijdperk brengt.
M.a.w. je kan beter gaan voor een K800i/K810i omdat die de beste kwalitateit biedt met foto's? Maar, wat ik me dan afvraag: is dit niet verholpen met de nieuwste firmware update? Lijkt me namelijk erg stug dat je als bedrijf je nieuwste telg in de K serie dit aandoet. Dat kan niet de bedoeling zijn van Sony Ericsson en anders hadden ze dit wel geweten voordat ie massaal geproduceerd werd.

Vandaar mijn vraag aan andere K850 bezitters: hoe bevalt de camera functie van de K850i jullie? En wie van jullie heeft ook een K800i of K810i gehad voordat hij/zij overging naar de K850i? Zou graag van meerderen dan hun mening over het toestel horen. Want wat ik de afgelopen pagina's in dit topic gelezen heb waren allemaal wel positieve berichten. Hier en daar een vastloper enzo, maar jouw bericht is het eerste dat echt negatief vertelt over de K850i. Ben dus benieuwd of het jouw toestel betreft, of dat meerdere mensen er mee kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Het aantal megapixels zegt alleen maar iets over de hoeveelheid pixels, niet over de fotokwaliteit. De fotokwaliteit wordt bepaald door de sensorkwaliteit en de lenskwaliteit. Nogal logisch dat op een andere MP-stand de foto's niet mooier of slechter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niet helemaal gelijk want je ziet op je telefoon echt wel het verschil tussen 1Mp en 3Mp. En als je foto's op je computer zet zie je ook echt wel het verschil tussen 3 en 5 megapixels - Ga ze maar vergroten! En ik neem aan dat op de opvolger van de K800 wel vergelijkbare en of betere hardware zal zitten. Het is echt een fout in de software. En of dat allemaal bij de volgende update zal zijn verholpen betwijfel ik. Ik weet ook niet of elk toestel deze megapixel fout heeft. Dat de flitser pas afgaat nadat de foto is genomen is wel algemeen bekend over dit toestel en dat zal zeker verholpen zijn na de update.

K850 Firmware Overview

Each firmware revision listed below contains the fixes listed against that revision plus the fixes of all the firmwares below that entry.

R1CA037
- Released to SE Service Centres around 25/10/07

Improvements / Changes
- H is displayed instead of 3G when connected via HSDPA
- The Media player speed has been increased when dealing with many entries.

Bug fixes
- Improved / fixed flash synchronization, preventing photos taken in dark conditions from coming out as very dark or black.

R1CA029
- First release

Bugs
- The flash doesn't always sync with the image capture, leaving dark or black photos in night conditions.
- Manual equaliser setting is not remembered when returning into the media player.
- Play/Pause and FF/RW controls on HPM-82 (or any other remote control?) do not work
- Phone can crash when using HPM-82
- Phone can crash whilst in standby mode, requiring a hard reboot (taking the battery out)
- Corruption of the file system can occur affecting photos, applications etc
- Alarms only produce three beeps on some phones rather than play the selected ringtone.
- Some Video playback is out of sync with the sound
- USB photo transfer can lead to duplicated pictures / removal of other pictures present on the phone
- Video is of lower quality than the K800
- Occasional second or so delay between the vibration of an incomming text/call and screen illumination.
- Audiobook functionaility cannot be accessed
- When you connect the phone via the usb cable, You cant see the ringtone folder
- Phone doesnt support some Mp4 files and doesnt support some jpeg photos.
- On some phones the shutter ocasionally fails to open when taking a photo
- Not all symbols are possible to enter in the email client settings, e.g. not allowing you from adding a : for gmail addresses.
- The zoom buttons both zoom into a picture and change the volume if you are listening to music whilst browsing pictures.
- On some phones, the volume keys do not respond, requiring a reboot to restore functionaility.
- On some phones, adding a birthday to a contact does not give you a chance to add it to the Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Als je werkelijk gelijk hebt wat je claimt, is er iets niet goed met het toestel, en zou ik SE bellen of naar de winkel stappen. Maar ga alsjeblieft niet generaliseren...

Dat vastloperij en de synchronisatie met de filter is misschien inderdaad een (tijdelijk) probleempje, maar er zijn ook genoeg mensen zonder problemen. En de K850i maakt prachtige foto's, duidelijk beter dan de andere KXXX's, zie bijv. dit topic: http://www.esato.com/boar...hp?topic=156144&start=960

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiervoor ook een K800i gehad en heb sinds vrijdag dus een K850i. Laat ik even beginnen met bevestigen dat hij wel degelijk 5MP foto's maakt en dat de kwaliteit prima is. De 5MP haal je er zeker uit en ik denk ook dat dit gewoon het belangrijkste verschil is met de K800i. Hij is hoe dan ook beter de 800 en ik heb het vergeleken met een N95 en wat dat betreft is het op z'n minst gelijkwaardig.

Ik denk overigens dat sommige mensen veel te hoge verwachtingen hebben van dit soort telefoons wat betreft fotokwaliteit. De chips blijven klein, de lenzen blijven klein en optische zoom is nou eenmaal een ruimtevretende optie. Als je fantastische foto's wil dan koop je een DSLR, wil je altijd een camera bij de hand hebben waarmee je vanalles en nog wat op beeld mee kan zetten dan koop je een telefoon (K850i dus) en daartussen heb je natuurlijk de fatsoenlijke pocketcams voor mensen die niet met een groot apparaat rond willen sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Trouwens, ik vroeg me af waarom SE de videokwaliteit altijd minder heeft dan Nokia. Was bij de K750i al zo, en nu ook K850i. Is er iets bijzonders aan de camera wat belangrijk is voor video-recording, wat SE maar achterwege laat i.v.m. hogere productiekosten? Of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Laatst online: 12-09 21:29
video van een nokia n73 was ik wel verbaasd over dat het geluid beter was en het beeld ook nog best helder. wel lelijk is het dat je beeld ziet door een blauwe cirkel. bij een k850i klinkt het geluid nog steeds zwaar blikkerig, al verloopt het beeld wel wat vloeiender dan bij de k750i. komt natuurlijk door de 30fps recording :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens mensen die, net als ik, de updateservice niet in het instellingenmenu hebben staan? Ook zag ik een aantal keer een toetsencombinatie van >*<<* ofzo voorbij komen, maar wat stelt dat in godsnaam voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:47:
Zijn er trouwens mensen die, net als ik, de updateservice niet in het instellingenmenu hebben staan? Ook zag ik een aantal keer een toetsencombinatie van >*<<* ofzo voorbij komen, maar wat stelt dat in godsnaam voor??
Geen idee over de update service in instellingemenu, maar moet je niet updaten via software op je PC?

De toetsencombinatie moet je invoeren als je telefoon in de normale stand staat. Dus wanneer je je wallpaper ziet zeg maar. '<' en '>' zijn links resp. rechts met de dpad. Als je het goed hebt ingevoerd, dan moet je het servicemenu van je telefoon zien.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

P.K. schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:18:
Wat een drama, bijna overal hebben ze alleen de blauwe! :'(

Gelukkig heb ik em nu wel gevonden, de groene, met 1 jaar Vodafone 35.
Moest 31 euro bij betalen. :)
Dat is een hele nette deal! Waar ben je die tegengekomen?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
na veel vergelijken en wikken en wegen denk ik dat ik het toch maar bij mijn k800i houdt en wacht op de verbeterde versie van de k850 die vast over een half jaartje als k860 uitkomt.

de vlek-gevoeligheid, mindere fotokwaliteit en overal minder gebruiksvriendelijkheid hebben mij dit doen besluiten.

Het ziet er mooi uit, maar verder biedt het me weinig meer tov de k800i. Zie geen verbeteringen eigenlijk behalve de 5mp en de walkman 3.0 software?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

P.K. schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:18:
Wat een drama, bijna overal hebben ze alleen de blauwe! :'(

Gelukkig heb ik em nu wel gevonden, de groene, met 1 jaar Vodafone 35.
Moest 31 euro bij betalen. :)
Waar? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Mijn foto's zijn goed (soms érg goed) en zeker beter dan de K800. Ook de flits doet het hier gewoon; wat ik merkte was dat wanneer ik m'n vingers niet eens voor de flits/lichtsensor hield (ja heel vreemd) maar wel voor de achterzijde van het toestel dat de flits dan al meteen niet goed werkte...

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een k800i en moet zeggen dat ik ontgoocheld ben, de foto's zijn gewoon minder dan een k750i ...
ik ga dan ook geen 499 (prijs in belgie) geven voor een 850
Komt zelfs nog niet eens in de buurt van m'n goedkope hp m437 (5 mp , 3x optische zoom, 80 euro), die prachtige foto's maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:47:
Heb ik ook, heb me al rot gezocht....SE zegt duidelijk: Menu->Instellingen->Algemeen-> update service, maar nergens te vinden.

Welke provider heb je? Ik T-Mobile.

Goede deal overigens. Verlengen 1 jaar, relax200, eerste 3 maanden helft van t geld en de telefoon zou me €50 kosten. Aan de deur hoefde ik niets te betalen en in de brief stond: Toestel €0.

Relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:06:
[...]

Heb ik ook, heb me al rot gezocht....SE zegt duidelijk: Menu->Instellingen->Algemeen-> update service, maar nergens te vinden.

Goede deal overigens. Verlengen 1 jaar, relax200, eerste 3 maanden helft van t geld en de telefoon zou me €50 kosten. Aan de deur hoefde ik niets te betalen en in de brief stond: Toestel €0.

ik heb precies hetzelfde probleem! In de handleiding staat het leuk uitgelegd, maar ook bij is de updateservice op de telefoon nergens te vinden!!
Mijn provider is overigens ook T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:16:
[...]

ik heb precies hetzelfde probleem! In de handleiding staat het leuk uitgelegd, maar ook bij is de updateservice op de telefoon nergens te vinden!!
ik heb telfort en bij mij staat t wel gewoon......:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m binnen

31-10 besteld op hi.nl
5-11 ontvangen

gaat om de velvet blue.. echt een mooi dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:16:
[...]

Komt omdat het t-mobile branded FW is. Je kan hem alst goed is wel laten updaten bij een t-mobile shop.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:45:
[...]

Komt omdat het t-mobile branded FW is. Je kan hem alst goed is wel laten updaten bij een t-mobile shop.
Maar is het dan ook niet mogelijk om de telefoon te updaten met de Update Service software via je pc?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@occultux. Foto's van mijn K850i zijn echt wel beter dan de k750i, tover ze maar eens op je pc scherm of print ze maar eens uit. En wat is het nummer van je hp m437, kijken hoe de belkwaliteit is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:59:
Je hebt niet helemaal gelijk want je ziet op je telefoon echt wel het verschil tussen 1Mp en 3Mp. En als je foto's op je computer zet zie je ook echt wel het verschil tussen 3 en 5 megapixels - Ga ze maar vergroten! En ik neem aan dat op de opvolger van de K800 wel vergelijkbare en of betere hardware zal zitten. Het is echt een fout in de software. En of dat allemaal bij de volgende update zal zijn verholpen betwijfel ik. Ik weet ook niet of elk toestel deze megapixel fout heeft. Dat de flitser pas afgaat nadat de foto is genomen is wel algemeen bekend over dit toestel en dat zal zeker verholpen zijn na de update.

K850 Firmware Overview

Each firmware revision listed below contains the fixes listed against that revision plus the fixes of all the firmwares below that entry.

R1CA037
- Released to SE Service Centres around 25/10/07

Improvements / Changes
- H is displayed instead of 3G when connected via HSDPA
- The Media player speed has been increased when dealing with many entries.

Bug fixes
- Improved / fixed flash synchronization, preventing photos taken in dark conditions from coming out as very dark or black.

R1CA029
- First release

Bugs
- The flash doesn't always sync with the image capture, leaving dark or black photos in night conditions.
- Manual equaliser setting is not remembered when returning into the media player.
- Play/Pause and FF/RW controls on HPM-82 (or any other remote control?) do not work
- Phone can crash when using HPM-82
- Phone can crash whilst in standby mode, requiring a hard reboot (taking the battery out)
- Corruption of the file system can occur affecting photos, applications etc
- Alarms only produce three beeps on some phones rather than play the selected ringtone.
- Some Video playback is out of sync with the sound
- USB photo transfer can lead to duplicated pictures / removal of other pictures present on the phone
- Video is of lower quality than the K800
- Occasional second or so delay between the vibration of an incomming text/call and screen illumination.
- Audiobook functionaility cannot be accessed
- When you connect the phone via the usb cable, You cant see the ringtone folder
- Phone doesnt support some Mp4 files and doesnt support some jpeg photos.
- On some phones the shutter ocasionally fails to open when taking a photo
- Not all symbols are possible to enter in the email client settings, e.g. not allowing you from adding a : for gmail addresses.
- The zoom buttons both zoom into a picture and change the volume if you are listening to music whilst browsing pictures.
- On some phones, the volume keys do not respond, requiring a reboot to restore functionaility.
- On some phones, adding a birthday to a contact does not give you a chance to add it to the Calendar.
Vanaf wanneer kunnen we dan up daten? En moet je dan perse dat via de notebook doen of kan het ook via de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

ik zie te veel firmware posts en te weinig foto's. foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:33
Die bugs die daar staan kloppen niet allemaal, het schijnt dat de europese versie veel minder bugs bevat dan hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:06:
[...]

Ja T-Mobile. Wel apart zo, ik snap die toetsencombinatie nog steeds niks. Het enige wat er bij mij op die manier gebeurt is dat ik in allerlei menu's terechtkom. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik > al gebind heb naar m'n call history?
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:01:
ik heb net een k800i en moet zeggen dat ik ontgoocheld ben, de foto's zijn gewoon minder dan een k750i ...
Komt zelfs nog niet eens in de buurt van m'n goedkope hp m437 (5 mp , 3x optische zoom, 80 euro), die prachtige foto's maakt...
Je doet echt iets fout, die foto's van de K800i zijn sowieso beter dan de K750i. En die camera die je hebt heeft optische zoom, een vele grotere chip en ook 5MP, logisch dat dat niet in de buurt komt. Mensen moeten een stoppen telefoons te vergelijken met volwaardige compact cams.

EDIT: Ik kan trouwens ook bevestigen dat een grote selectie van die bugs niet aanwezig zijn in mijn toestel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
ikke4 schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:27:
[...]

eigenlijk is het geen stijl van hi, wekenlang de zwart groene laten zien, waarbij geen andere kleur te selecteren was en dan de andere gaan leveren... ik heb hi laten weten dat ik de groen zwarte heb besteld en gevraagd naar hun oplossing ...
\
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:42:
dat is ook niet slim van jullie.. hoeft alleen maar te bellen en dan weet je het.. hi leverd alleen blauw
Onzin, ze plaatsen een plaatje van de groen/zwarte, en de enige kleur die je kan kiezen is "zwart".
Dan zou je er niet achteraan moeten bellen, om te vragen of ze met het plaatje van de groene, de blauwe bedoelen!

Daar de groene versie veel meer zwart heeft dan die blauwe, kunnen ze zich daar ook moeilijk op beroepen.
Ze leveren gewoon niet wat er besteld is.
Rio schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:07:
[...]

Waar? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Bij Telecomadvies(.nl)
Je kan daar gewoon de kleur kiezen, dat was eigenlijk mijn grootste criteria :P
Die blauwe viel me in werkelijkheid 100% mee, maar de groene vind ik persoonlijk toch iets mooier.

De gewone winkels hadden ze alleen maar de blauwe dus toen ben ik maar weer op internet gaan zoeken.

Bij 1 jaar Vodafone 35 kost ie € 151,-
Als je dan zorgeloos mobiel er bij aan zet komt het op 31 euro bijbetalen uit. :)
Maar je krijg 20% korting op je abo, en 50% korting op de zorgeloos mobiel blox.(klik op 'info' ;) )
Dus dan kom je op € 32,75 per maand uit, voor 275 min/sms en zorgeloos mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker verhaal dan, dat die remote update service niet beschikbaar is op T-mobile branded toestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:52:
ik snap die toetsencombinatie nog steeds niks. Het enige wat er bij mij op die manier gebeurt is dat ik in allerlei menu's terechtkom. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik > al gebind heb naar m'n call history?
[...]
Nee dat heeft er niets mee te maken.

Goed, nog één keer dan:

De voorbereiding:
[list=1]
• pak de telefoon in je linkerhand. Zie je het scherm? En zie je daaronder de toetsen? Dan heb je de telefoon op de juiste manier vast. Mocht dit niet lukken, dan heb ik nog wel een dochter van vier die het even komt uitleggen;
• leg, terwijl je de telefoon op hierboven beschreven wijze vasthoudt, je linkerduim op het knopje linksonder, het sterretje;
• leg je rechterduim op de rechtertoets van de joypad. Dat is dat blauwe of groene rechthoekje om de cijfers 2 en 5 heen;
• controleer of je met je rechterduim afwisselend op de rechter- en linkertoets van de joypad kunt drukken;
• controleer nu of je dit kunt zonder te kijken: ogen dicht dus;
• onthoud de volgende reeks woorden: "rechts, sterrretje, links, links, sterretje, links, sterretje";
• vraag iemand in de buurt om je te overhoren. Als je deze reeks drie keer uit je hoofd zonder fouten kunt opzeggen ben je klaar voor het echte werk.
[/list=1]

En dan nu voor het echte werk:
  1. Haal, indien nodig je telefoon uit de vergrendeling;
  2. leg je duimen op de hierboven beschreven wijze op de toetsen;
  3. doe je ogen dicht;
  4. zeg nu langzaam de uit het hoofd geleerde reeks woorden op, waarbij je duimen de bijbehorende handeling uitvoeren. Let op: NIET SPIEKEN!
  5. na het laatste woord doe je je ogen weer open;
  6. nu zie je het servicemenu op het scherm staan.
Veel succes

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:14:
Lekker verhaal dan, dat die remote update service niet beschikbaar is op T-mobile branded toestellen.....
Hij is wel toegankelijk via het service menu blijkbaar, al weet ik zelf nog niet hoe ik er terecht kom. Op m'n K800i stond het er wel gewoon tussen en die was ook branded van T-Mobile.

Hier trouwens een leuke foto die ik dit weekend heb genomen, omdat er zoveel vraag naar is ;)

Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/5916/dsc00051zs1.th.jpg

EDIT: Lijkt erop dat ImageShack hem zelf kantelt, geen idee hoe ik dat moet verhelpen :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Oke, de siliconen hoesjes zijn binnen.. Ik ben er niet heel erg positief over, ze zijn iets te klein (passen wel), alle toetsen zijn wel goed bereikbaar. Echter maken ze het toestel zo veel lelijker dat ik betwijfel of ik ze nog ga gebruiken. Anders verkoop ik ze door.. Overigens is het materiaal heerlijk spul en beschermt het ook goed.

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/1hoes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/2hoes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/3hoes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/4hoes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/5hoes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07451/6hoes.jpg

:?

[ Voor 42% gewijzigd door Ivo NL op 05-11-2007 15:44 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik die update al gehad heb ofzo maar ik kan toch niet echt je mee praten. Mijn flits gaat eigenlijk altijd tegelijk af met het foto maken. Je moet ff wachten tot het hokje groen is en hij heeft scherpgesteld maar dat duurt maar een halve seconde. Als je dan klikt krijg je een volledig gefiltste foto, nergens last van. Al moet je wel opletten dat je je vinger niet ook maar een klein beetje voor de lichtmeter of flitser hebt, dan gaat het mis natuurlijk. Overloop in kleuren eigenlijk nog niks van gezien... Ze zijn soms wat flets maar ik heb liever dat je ze dan gewoon kan verbeteren door het contrast te verhogen dan dat je altijd van die zuurstok foto's krijgt die heel lastig weer goed zijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:30:
Oke, de siliconen hoesjes zijn binnen.. Ik ben er niet heel erg positief over, ze zijn iets te klein (passen wel), alle toetsen zijn wel goed bereikbaar. Echter maken ze het toestel zo veel lelijker dat ik betwijfel of ik ze nog ga gebruiken. Anders verkoop ik ze door.. Overigens is het materiaal heerlijk spul en beschermt het ook goed.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Die witte vind ik iets beter, maar mooi is anders ja... :/

Persoonlijk zou ik het niet doen, heb de K750i twee jaar intensief gebruikt en hij ziet er nog prima uit. Paar kleine slijtages bij de hoekjes (waar de K850i steviger "glasachtig" materiaal heeft volgens mij), en wat stof onder het scherm (zou ook beter moeten zijn bij de K850i heb ik begrepen). Maar het is maar hoe je er zelf mee omgaat en wat je belangrijk vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:50:
[...]
Die witte vind ik iets beter, maar mooi is anders ja... :/

Persoonlijk zou ik het niet doen, heb de K750i twee jaar intensief gebruikt en hij ziet er nog prima uit. Paar kleine slijtages bij de hoekjes (waar de K850i steviger "glasachtig" materiaal heeft volgens mij), en wat stof onder het scherm (zou ook beter moeten zijn bij de K850i heb ik begrepen). Maar het is maar hoe je er zelf mee omgaat en wat je belangrijk vind...
Precies, ik zit echt heel erg te twijfelen... Voor die 6 euro die ik er voor betaalt heb (2 stuks) kan ik er natuurlijk ook gewoon 1 verkopen voor 5 euro >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Ivo NL op 05-11-2007 15:52 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de foto's: ik heb er ook een heel behoorlijk resultaat mee behaald maar wat me wel opvalt als je ze op de camera zelf bekijkt is het volgende:

Als je een foto in het album oproept staat ie er vrij snel, erg scherp, maar dan loopt er van beneden naar boven een soort van sluier overheen, een soort van post processing die 'm juist minder maakt. Enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.wijhenke.com/e107_files/public/1194131360_124_FT0__dsc00040_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wijhenke.com/e107_files/public/1194131360_124_FT0__dsc00036_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:59:
Nog even over de foto's: ik heb er ook een heel behoorlijk resultaat mee behaald maar wat me wel opvalt als je ze op de camera zelf bekijkt is het volgende:

Als je een foto in het album oproept staat ie er vrij snel, erg scherp, maar dan loopt er van beneden naar boven een soort van sluier overheen, een soort van post processing die 'm juist minder maakt. Enig idee?

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb ik ook. Maar hij wordt dan niet slechter, de jpegartifacts verdwijnen. Hij doet dit zodat je snel kan 'zappen' tussen foto's. Pas als je een foto langer bekijkt wordt de gedetailleerdere foto laten zien die meer tijd kost om te laden.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:51:
[...]

Precies, ik zit echt heel erg te twijfelen... Voor die 6 euro die ik er voor betaalt heb (2 stuks) kan ik er natuurlijk ook gewoon 1 verkopen voor 5 euro >:)
Die zwarte vind ik echt niks, ziet er gewoon niet uit. De witte gaat nog wel maar dan nog, ik zou het niet doen.

Het hierboven genoemde zoomprobleem (reso wordt meteen abominabel laag) met de camera heb ik hier ook, en ook het trage flitsen. Zal het vanavond nogmaals proberen, misschien had ik wel mijn vinger voor de sensor oid.

[ Voor 37% gewijzigd door Vrijdag op 05-11-2007 16:05 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Zie ik daar nou witte vlekjes op de zwarte hoes alsof het een slecht gespoten product is? Of heb je zoveel stof in je camera?
Jij had toch ook problemen met flitsen als je vingers ergens achter het toestel (niet perse in de buurt van de flitser) zaten? Hoe gaat dat hier dan mee?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
TroonStaal schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:03:
[...]
Die zwarte vind ik echt niks, ziet er gewoon niet uit. De witte gaat nog wel maar dan nog, ik zou het niet doen.

Het hierboven genoemde zoomprobleem (reso wordt meteen abominabel laag) met de camera heb ik hier ook, en ook het trage flitsen. Zal het vanavond nogmaals proberen, misschien had ik wel mijn vinger voor de sensor oid.
Zoomprobleem is geen probleem: je moet gewoon even geduld hebben, na een tijd zul je de 'normale' foto zien ipv wat blokjes.

[ Voor 61% gewijzigd door Ivo NL op 05-11-2007 16:21 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
ArnoudBM schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:04:
[...]

Zie ik daar nou witte vlekjes op de zwarte hoes alsof het een slecht gespoten product is? Of heb je zoveel stof in je camera?

[...]

Jij had toch ook problemen met flitsen als je vingers ergens achter het toestel (niet perse in de buurt van de flitser) zaten? Hoe gaat dat hier dan mee?
Haha nee, dat is gewoon stof op het hoesje. En ik heb nog geen probleem gehad met de flits, dus dat zit goed vreemd genoeg.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:01:
Heb ik ook. Maar hij wordt dan niet slechter, de jpegartifacts verdwijnen. Hij doet dit zodat je snel kan 'zappen' tussen foto's. Pas als je een foto langer bekijkt wordt de gedetailleerdere foto laten zien die meer tijd kost om te laden.
Precies. Zoom maar eens in, dan zie je eerst blokjes die later worden aangevuld met meer detail.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze software versie: R1CA029
maar als ik via laptop update zegt ie dat hij up-to-date is..
dit zegt hij ook als ik via telefoon zelf probeer te update..

maar hoe zet ik er dan die fix op dat de flits niet tegelijk komt met de foto.. want dat heb ik nu ook welles.. dat hele donkere fotos maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:28:
ik heb deze software versie: R1CA029
maar als ik via laptop update zegt ie dat hij up-to-date is..
dit zegt hij ook als ik via telefoon zelf probeer te update..

maar hoe zet ik er dan die fix op dat de flits niet tegelijk komt met de foto.. want dat heb ik nu ook welles.. dat hele donkere fotos maakt
Iedereen heeft dezelfde FW op het moment. Waarschijnlijk heb je onbewust je vingers voor de lichtsensor: hou hem altijd vast met alleen je wijsvinger en duim als je een foto gaat maken. Dan moet er geen probleem meer zijn.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dank voor de foto's!

Mijn zwarte hoesje is verzonden en verwacht ik ook binnen te krijgen. Maar nu kan ik zien hoe het eruit komt te zien als ik hem om de K850i doe. Moet je inderdaad gelijk geven, het wordt er nu niet bepaalt mooier op ofzo. Maar aan de andere kant zie je nu niet dat je met een relatief "duur" en "nieuw" toestel rondloopt ;) Dus minder kans op het stelen van je K850i :+ Al blijf ik er bij, ook met deze foto's, dat ik die witte absoluut niet zou willen hebben. Akkoord, het laat overduidelijk meer door. Maar het past niet naar mijn gevoel, wit over een zwart toestel. Het zwarte hoesje maakt je toestel dan weliswaar volledig onherkenbaar, maar het zal het toestel wel goed beschermen!

Bij die eerste foto had ik meteen een "Ipod nano" gevoel. En dan de nieuwe Ipod nano's, die hebben net zo'n look als jouw K850i in een siliconen hoesje. Aan de ene kant is het foei lelijk, aan de andere kant vind ik de eerste foto, dus met het zwarte hoesje ook weer: ja, het staat op een of andere manier toch weer wel. Gemengde gevoelens heb ik dus, maar ik denk dat ik er blijer mee zal zijn dan wanneer ik zo'n leren hoesje zou hebben gekocht. Nogmaals, merci voor de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Joosie200 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:31:
[...]

Dank voor de foto's!

Mijn zwarte hoesje is verzonden en verwacht ik ook binnen te krijgen. Maar nu kan ik zien hoe het eruit komt te zien als ik hem om de K850i doe. Moet je inderdaad gelijk geven, het wordt er nu niet bepaalt mooier op ofzo. Maar aan de andere kant zie je nu niet dat je met een relatief "duur" en "nieuw" toestel rondloopt ;) Dus minder kans op het stelen van je K850i :+ Al blijf ik er bij, ook met deze foto's, dat ik die witte absoluut niet zou willen hebben. Akkoord, het laat overduidelijk meer door. Maar het past niet naar mijn gevoel, wit over een zwart toestel. Het zwarte hoesje maakt je toestel dan weliswaar volledig onherkenbaar, maar het zal het toestel wel goed beschermen!

Bij die eerste foto had ik meteen een "Ipod nano" gevoel. En dan de nieuwe Ipod nano's, die hebben net zo'n look als jouw K850i in een siliconen hoesje. Aan de ene kant is het foei lelijk, aan de andere kant vind ik de eerste foto, dus met het zwarte hoesje ook weer: ja, het staat op een of andere manier toch weer wel. Gemengde gevoelens heb ik dus, maar ik denk dat ik er blijer mee zal zijn dan wanneer ik zo'n leren hoesje zou hebben gekocht. Nogmaals, merci voor de foto's :)
Hehe no problem: zo'n leren hoesje is al helemaal niets. Ik heb trouwens wel het idee dat naarmate je het hoesje langer gebruikt, de pasvorm steeds beter wordt.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:34:
[...]

Hehe no problem: zo'n leren hoesje is al helemaal niets. Ik heb trouwens wel het idee dat naarmate je het hoesje langer gebruikt, de pasvorm steeds beter wordt.
Gewoon dus vak met die siliconen spelen dan ;)

zou dat ook werken met nepborsten? :+
Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:04:
[...]

Zoomprobleem is geen probleem: je moet gewoon even geduld hebben, na een tijd zul je de 'normale' foto zien ipv wat blokjes.
Mja, dat zal het wel zijn dan denk ik. Misschien als ik die serie-foto optie aanzet, dat hij dan wel makkelijker bewegende foto's kan maken, het lijkt nu alsof hij wel heel lang doet over het focussen voor een foto.
En mijn nichtje zit nou niet bepaald stil :P

[ Voor 40% gewijzigd door Vrijdag op 05-11-2007 16:39 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
_/-\o_ Joechei! 2Call heeft mijn K850i verzonden!!! _/-\o_

Hoop wel dat het werkelijk de Luminious Green is, want vorige week zeiden ze nog dat de levertijd 2 weken was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Sorry Ivo maar die hoesjes zijn echt godsgruwelijk lelijk! :r

de K850 heeft sex appeal, siliconen verpesten echt sex appeal :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:01:

Hoop wel dat het werkelijk de Luminious Green is, want vorige week zeiden ze nog dat de levertijd 2 weken was...
Woei, eindelijk. Post je mooie foto's van de groene? Ben benieuwd!

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Die hoesjes zijn wel een optie voor iemand die z'n K850i wil verkopen na verlenging van z'n abbonement over twee jaar. Mmmm :/ Niet echt mooi maar wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:30:
[...]

Iedereen heeft dezelfde FW op het moment. Waarschijnlijk heb je onbewust je vingers voor de lichtsensor: hou hem altijd vast met alleen je wijsvinger en duim als je een foto gaat maken. Dan moet er geen probleem meer zijn.
Ik heb een beetje met het probleem zitten spelen en het is zelfs zo dat als je een vinger schuin voor de flitser houd (dus niet eens de telefoon aanraakt) je al een te donkere foto krijgt. Dus voor iedereen: Geen vingers aan de achterkant van de telefoon als je foto's maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:09:
[...]

Woei, eindelijk. Post je mooie foto's van de groene? Ben benieuwd!
Doe ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoudBM schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:28:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:52:
ik snap die toetsencombinatie nog steeds niks. Het enige wat er bij mij op die manier gebeurt is dat ik in allerlei menu's terechtkom. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik > al gebind heb naar m'n call history?
[...]
Nee dat heeft er niets mee te maken.

Goed, nog één keer dan:

De voorbereiding:
[list=1]
• pak de telefoon in je linkerhand. Zie je het scherm? En zie je daaronder de toetsen? Dan heb je de telefoon op de juiste manier vast. Mocht dit niet lukken, dan heb ik nog wel een dochter van vier die het even komt uitleggen;
• leg, terwijl je de telefoon op hierboven beschreven wijze vasthoudt, je linkerduim op het knopje linksonder, het sterretje;
• leg je rechterduim op de rechtertoets van de joypad. Dat is dat blauwe of groene rechthoekje om de cijfers 2 en 5 heen;
• controleer of je met je rechterduim afwisselend op de rechter- en linkertoets van de joypad kunt drukken;
• controleer nu of je dit kunt zonder te kijken: ogen dicht dus;
• onthoud de volgende reeks woorden: "rechts, sterrretje, links, links, sterretje, links, sterretje";
• vraag iemand in de buurt om je te overhoren. Als je deze reeks drie keer uit je hoofd zonder fouten kunt opzeggen ben je klaar voor het echte werk.
[/list=1]

En dan nu voor het echte werk:
  1. Haal, indien nodig je telefoon uit de vergrendeling;
  2. leg je duimen op de hierboven beschreven wijze op de toetsen;
  3. doe je ogen dicht;
  4. zeg nu langzaam de uit het hoofd geleerde reeks woorden op, waarbij je duimen de bijbehorende handeling uitvoeren. Let op: NIET SPIEKEN!
  5. na het laatste woord doe je je ogen weer open;
  6. nu zie je het servicemenu op het scherm staan.
Veel succes
Ja dat was me wel gelukt uiteraard, maar geen update mogelijkheid in dat menu dusss....zal T-Mobile eens een belletje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:01:
Hey, jou heb ik de laatste paar weken ook nogal zien twijfelen tussen verschillende toestellen.
Waarom ben je voor de K850 gegaan?, en niet de W960 of P1i :)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 05-11-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
basic_touch schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:44:
[...]

Hey, jou heb ik de laatste paar weken ook nogal zien twijfelen tussen verschillende toestellen.
Waarom ben je voor de K850 gegaan?, en niet de W960 of P1i :)
Ik heb nu twee jaar de K750i gehad (met volle tevredenheid, behalve dat de joystick het nu wat minder goed doet), en zag in eerste instantie vrij weinig nieuws in de K850i. Maar als je er anders naar kijkt, wat zou de K850i nog meer moeten hebben dan? Hij heeft de looks, de camera-kwaliteit, wat nieuwe snufjes, en een hele mooie media player. Dus niks te klagen.

Maar eerst vond ik hem niet zo heel bijzonder, en ben ik inderdaad naar de W960i gaan kijken. Want dat is een smartphone: pdf/office ondersteuning, uitgebreide kalender, touch screen, wifi, etc., etc. Dat ding ziet er ook nog eens prachtig uit en heeft 8GB ingebouwd.

Toen ben ik naar de MediaMarkt geweest en de K850i getest. Het was erg vertrouwd allemaal, en de gedachte dat ik dit toestel twee jaar zou gebruiken was toch fijn. Toen pakte ik de P1i (praktisch zelfde als de W960i, buiten de looks en 8GB). Touch screen vind ik wel harstikke fijn (maar niet altijd even snel), de kalender is ook super, maar al met al vond ik het net iets te lomp voor wat het gaf. Want, de K850i voelde iets meer solide aan...

Toen kwam ik thuis, en kwam er achter dat ik de kalender van mijn computer in twee klikken kon syncen met de telefoon. Dat blijft natuurlijk veel handiger dan die dingen op de telefoon invoeren. En het pluspunt van de wifi werd ontkracht door het feit dat voor die paar keren dat ik het nodig zou hebben, ik ook gewoon internet via bluetooth en computer kon gebruiken. Die pdf'jes die ik in gedachten had kan ik gewoon omzetten tot een jpg'tje en kan ik praktisch hetzelfde. En die 8GB haal ik gewoon uit een MicroSD kaartje...

Dus wat overblijft aan de W960i als pluspunt is het touchscreen, tegenover de betere camera, langere batterijduur, kleiner formaat, en mindere kosten van de K850i...

Dan is de keuze niet meer zo moeilijk... ;)

Uiteraard is dit persoonlijk, want als je die smartphone-capabiliteit heel vaak zou benutten, wordt het verhaal anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijd over de p1 getwijfeld, ik vind hem veel meer solide, mooie metalen afwerking. Hij is echter zooo traaag met opstarten! De foto's zijn wel prima, zeker zo goed als de k850. En in principe heb je aan 3mp zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Oke, thnx voor de uitleg :)
Ik ben er nog niet helemaal over uit... Wifi is leuk, maar wanneer gebruik je dat? Meestal heb je geen draadloze verbinding waar je op kan inloggen als je het nodig hebt ( in mijn geval dan ).
HSDPA heeft voor mij dus de voorkeur.
Maar ik ben nog net niet over de streep zeg maar.

Als ik een K850 neem, dan iig de groene versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

P.K. schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:57:
[...]

Bij 1 jaar Vodafone 35 kost ie € 151,-
Als je dan zorgeloos mobiel er bij aan zet komt het op 31 euro bijbetalen uit. :)
Maar je krijg 20% korting op je abo, en 50% korting op de zorgeloos mobiel blox.(klik op 'info' ;) )
Dus dan kom je op € 32,75 per maand uit, voor 275 min/sms en zorgeloos mobiel.
Ha, thanx! Gelijk maar besteld. Volgens mij goedkoopste manier om de K850i in bezit te krijgen en dan ook nog met wat reserveminuten elke maand. Ik blijf primair m'n huidige Flex 40 Zakelijk SIM-Only gebruiken, maar ondanks de 800 min. per maand met dat abo, ga ik er nog wel eens overheen: Dan is dit dus een mooie aanvuller, al gaat het om de korting natuurlijk :D

424 euro (12x32,75 + 31) da's een nette prijs, zeker met kredietregeling :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie hoe je Java apps installeerd? Ik heb een jar file en heb geen idee waar ik 'm moet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
basic_touch schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:28:
Oke, thnx voor de uitleg :)
Ik ben er nog niet helemaal over uit... Wifi is leuk, maar wanneer gebruik je dat? Meestal heb je geen draadloze verbinding waar je op kan inloggen als je het nodig hebt ( in mijn geval dan ).
HSDPA heeft voor mij dus de voorkeur.
Maar ik ben nog net niet over de streep zeg maar.

Als ik een K850 neem, dan iig de groene versie :D
Maar wat van de P1i trekt jou nog dan?

Overigens, K850i maakt heus wel betere foto's. Helemaal als ik kijk naar die foto's op het Esato forum... En die metalen afwerking was wel mooi, maar de knoppen en de overgangen in materialen vond ik minder strak...

[ Voor 0% gewijzigd door Stormbringer op 05-11-2007 19:36 . Reden: gramaticale fout... :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd fijn dat je nieuwe telefoon binnen 9 dagen kapot is :(

is er wat gebroken tussen de flitser en de bovenkant.......? vraag me of hoe dat nou weer kan want hij is niet gevallen ofzo dus dat word weer terug naar de winkel en hoogstwaarschijnlijk weer een tijde zonder...of zal ik meteen een nieuwe meekrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mij ging de shutter niet goed open dus vandaag even terug naar de winkel gegaan.
Ik mocht een nieuwe uitkiezen. Ze hadden namelijk inmiddels ook de groene versie binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:28:
Weten jullie hoe je Java apps installeerd? Ik heb een jar file en heb geen idee waar ik 'm moet laten...
In de map 'overige/others' plaatsen op je SD kaart of telefoon geheugen. Daarna met bestandsbeheer (agenda > bestandsbeheer) naartoe browsen en dan op installeren drukken. Daarna gaat alles vanzelf ;)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Trouwens, ik weet nog steeds niet zeker of de telefoon MicroSD HC ondersteunt? Dus kan hij een 8GB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:53:
Trouwens, ik weet nog steeds niet zeker of de telefoon MicroSD HC ondersteunt? Dus kan hij een 8GB aan?
Hij kan toch maar max. 4GB hebben voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:17:
[...]

Hij kan toch maar max. 4GB hebben voor zover ik weet?
Jah, dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar op Esato zijn er al mensen met een 4GB of groter kaartje, SDHC ondersteunt ie dus volledig.

Overigens heb ik vanavond gemerkt dat een zwart hoesje niet echt handig is, je ziet dus echt niets van je toetsen. Die witte is _/-\o_ Zie je tenminste ook nog dat er een K850 onder zit :+

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:28:
[...]
Maar wat van de P1i trekt jou nog dan?

Overigens, K850i maakt heus wel betere foto's. Helemaal als ik kijk naar die foto's op het Esato forum... En die metalen afwerking was wel mooi, maar de knoppen en de overgangen in materialen vond ik minder strak...
Ik vind de K850 ook mooier en meer een telefoon-uiterlijk hebben. Maar de P1i heeft dan wel weer veel mogelijkheden omdat het een smartphone is... Zoals navigatie enzo. Touchscreen is op zich ook wel weer een leuke gadget.

Ik moet het Esato forum nog even bekijken, ken ik nog niet namelijk. De P1i is bij verlenging Vodafone via telecomadvies.nl trouwens 80 euro tegenover 103 euro voor de K850. Dus wat prijs betreft maakt het niet uit welke ik kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Mooi dat hij grote kaartjes aankan! :D

@basicc_touch: De P1i heeft geen GPS, dus dan moet je een externe GPS module op aansluiten (zoals de HGE-100). En zo'n externe GPS kun je ook voor de K850i gebruiken... M.a.w.: ook de K850i kun je voor navigatie gebruiken, en je zal hoe dan ook zo'n externe module moeten kopen als je dat wilt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:33:
Mooi dat hij grote kaartjes aankan! :D

@basicc_touch: De P1i heeft geen GPS, dus dan moet je een externe GPS module op aansluiten (zoals de HGE-100). En zo'n externe GPS kun je ook voor de K850i gebruiken... M.a.w.: ook de K850i kun je voor navigatie gebruiken, en je zal hoe dan ook zo'n externe module moeten kopen als je dat wilt... ;)
Een K850i is niet te gebruiken als OFFLINE navigatiesysteem. Nav4All is een java navi programma, echter haalt deze de kaarten van internet tijdens het navigeren. Op een P1i kan wel een offline navigatiesysteem worden gezet, waarbij de kaarten op een geheugenkaartje worden geplaatst en er dus geen data wordt verstuurd en ontvangen via GPRS.

Een P1i is dus zeker véél meer navigatiesysteem dan de K850.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivo NL op 05-11-2007 21:38 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Oke, zo diep heb ik me er ook niet in verdiept :)
Maar ik doel op het feit dat je 3rd party applicaties erop kan installeren. En de betere agenda functie, al weet ik niet in hoeverre ik dat ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
basic_touch schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:38:
Oke, zo diep heb ik me er ook niet in verdiept :)
Maar ik doel op het feit dat je 3rd party applicaties erop kan installeren. En de betere agenda functie, al weet ik niet in hoeverre ik dat ga gebruiken.
Lees de reactie boven je even ;) Mocht je je GSM echt als navigatie willen gebruiken, ga dan voor de P1i. De K850i moet je zeker niet kopen als vervanging van je agenda, een P1i wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Ivo NL op 05-11-2007 21:40 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:39:
[...]
Lees de reactie boven je even ;) Mocht je je GSM echt als navigatie willen gebruiken, ga dan voor de P1i. De K850i moet je zeker niet kopen als vervanging van je agenda, een P1i wel.
Thnx, dan snap ik hoe het werkt :)
Ik denk dat ik genoeg informatie heb en dat ik nog maar eens bij de Mediamarkt ga spelen met beide toestellen om daarna een keuze te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ivo NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:37:
[...]

Een K850i is niet te gebruiken als OFFLINE navigatiesysteem. Nav4All is een java navi programma, echter haalt deze de kaarten van internet tijdens het navigeren. Op een P1i kan wel een offline navigatiesysteem worden gezet, waarbij de kaarten op een geheugenkaartje worden geplaatst en er dus geen data wordt verstuurd en ontvangen via GPRS.

Een P1i is dus zeker véél meer navigatiesysteem dan de K850.
Aha... Wat beperkt de K850i om dat offline te doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Stormbringer schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:51:
[...]
Aha... Wat beperkt de K850i om dat offline te doen dan?
Op dit moment bestaat er geen software voor javabased telefoons die gebruik maakt van offline kaarten. Komt er waarschijnlijk ook in de toekomst niet omdat het geen volwaardig OS is.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ok...

Zal tegen die tijd wel kijken wat de P5i tegenover de K950i te bieden heeft dan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb 'n nu ook eindelijk, via de Hi shop in Amsterdam. Herfstactie en studentenkorting: 4 maanden 12.50, daarna 20 (voor Hi25) en toestel gratis. Eerste 6 maanden gratis eindeloos sms. 450 totaal. Heb Hi gebeld om m'n order daar te annuleren, gewoon pakketje weigeren.. dat was 't snelste zeiden ze. De blauwe overigens.

Waarom zie ik niet hoeveel tekens ik nog over heb als ik 'n smsje type?! 8)7
Dat kon bij m'n eerste GSM al maar bij de K850i niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Als je richting de limiet van 160 komt, verschijnt er boven in wel zon ding dat terug telt vanaf 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overdrijven is een kunst, zonder jou was het nooit gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joep Stoffels schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:12:
[...]

Die hoesjes zijn wel een optie voor iemand die z'n K850i wil verkopen na verlenging van z'n abbonement over twee jaar. Mmmm :/ Niet echt mooi maar wel handig.
Dan loop je dus 2 jaar met een lelijke telefoon rond zodat je de volgende eigenaar een wel een mooie telefoon heeft? Beetje appart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
heefd? Beetje appart
:P *sry, kon het niet laten, vergeef me ;)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
beetje quotes editen he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
Niet! :9

Enfin, weer ontopic: Vraag me af of het relatief veilig is om een simlock te verwijderen zodat mn k850 iig blijft werken.. en moet ik bij een firmware update in dat geval opnieuw te simlock laten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
nee is niet echt veilig aangezien je garantie dan vervalt. je weet zelf dat dit toestel nog pas net uit is en vol bugs zit, denk aan camera klepje wat niet meer opent. als je voor zulke dingen terug moet naar de winkel en ze zien dat je geen simlock meer hebt wordt je niet meer verder geholpen volgens mij.

@ P.K. bij mij kost het toestel 180 euro bij een 1-jarig 35€ abonnement. over die periode zou ik dan 516 in totaal kwijt zijn. wat doe ik verkeerd? welke optie is zorgeloos mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Toverdoos schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:02:
[...]
Niet! :9

Enfin, weer ontopic: Vraag me af of het relatief veilig is om een simlock te verwijderen zodat mn k850 iig blijft werken.. en moet ik bij een firmware update in dat geval opnieuw te simlock laten verwijderen?
Is er al een mogelijkheid tot unlocken dan?

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:01:
Hoeveel megapixels heeft de k750i dan? Want dit lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 20:07
Stormbringer schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:06:
Hmm... Die eerste foto is best korrelig... Qua kleuren wel heel mooi!
Ik heb de K850i ook, en ben best ontevreden over de kwaliteit van de foto's, het is echt allemaal heel korrelig en vlekkerig :S is dat bij jullie ook allemaal?

Bovendien heb ik wat fouten in de firmware opgemerkt. Als ik mijn telefoon een tijdje aan heb staan en er mee zit te kloten, kan ik soms ineens niet meer het volume niveau aanpassen.. totdat ik mijn telefoon opnieuw opstart.

(Ik doe even alsof ik tegen een klaagmuur praat..)

Ook vind ik de animaties soms wat hakketakkerig en is hij soms wat langzaam. Ik heb een grote lijst met contacten, en als ik dan 4 keer de 7 indruk om bij de contacten die beginnen met een S te komen, duurt dat soms echt lang.. (relatief, seconde of 1 of 2).

Verder is hij erg langzaam met het unlocken. Als het scherm uit is en hij staat standby + locked en ik druk sterretje, dan moet ik vaak minstens een seconde wachten voordat ik op Unlock kan drukken =@

Daarnaast vind ik het shit dat er geen snel knopje is om je muziek uit te zetten of te resumen. wat bijvoorbeeld de w800i wel heeft. Of is dat er wel?

En ten slotte, (tot nu toe) het klepje van de batterij en dergelijke gaat moeizaam open
Phusebox schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:32:
even voor de 'orange discussie'; dit is dus MET orange logo op je telefoon, MET orange software EN MET orange simlock

lekker dus, loop je zometeen met een telefoon van een provider die niet eens meer bestaat :S
Ik heb nergens een orange logo.. ik zie ook geen orange sofware.. en geen simlock! (keb het gechekt in service menu) En toch heb ik een orange abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:12:
[...]
Hoeveel megapixels heeft de k750i dan? Want dit lijkt me sterk..
kerel.. die foto's? zijn slecht! :P k750i heeft 2mp. De foto's van de k750i zijn idd beter lijkt wel! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
voordat heel het toestel afgekraakt wordt kan er dan niet beter gewacht worden op wat firmware updates? ik neem aan dat bij de release van de k750i de foto's ook niet optimaal waren. maar natuurlijk waren de mensen over het algemeen VEEL positiever, het was namelijk het eerste Cybershot toestel met maarliefst 2 megapixels voor een mid-budget prijs, of zit ik ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
ja, ik klaag alleen maar zodat sony dit leest (ik bekijk het positief) en er dan wat aan gaan doen. ZO SNEL MOGELIJK :P ik snap niet waarom ze steeds phones releasen met bugs. Laat eerst een paar mensen met dat ding voor 2 weken leven, die veel verstand hebben van mobieltjes, zodat ze de meest opvallende bugs eruit kunnen halen. Die klachten waar ik het over had, die vond ik allemaal in 1 dag. Ik heb hem zeg maar nog maar 1 dag :P die vorige phones uit de K reeks die ik bezat, die hadden ook zoveel bugs.

Ik ben trouwens wel tevreden over de service update functie =D daarmee kun je toch je firmware updaten? :P of heb ik dat mis? zou wel zo relaxt zijn, dat dat gewoon op je telefoon kan =)

(ik kan trouwens ook wel veel positieve dingen opnoemen hoor)

[ Voor 27% gewijzigd door Oli4 Hokke op 06-11-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Trowens, ik vond de themes die op de k850i standaard aanwezig waren niet helemaal geweldig en die op internet staan vond ik ook niet zo mooi. Er zaten wel een paar leuke tussen, maar ik wou toch echt even mijn eigen maken :P

Hij is in stijl van The legend of Zelda: The windwaker =)
Wat vinden jullie ervan? (ik ben nog niet tevreden over de achtergrond, die is te druk vind ik)

http://www.o4web.nl/Legend_of_Zelda_K850_theme.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ik weet niet, met de K750i heb ik in al die jaren geen enkel probleem gehad. Foto's waren/zijn super (relatief), geluidskwaliteit mp3-speler is prima, hele interface is perfect, en nooit vastlopers of langzame respons gehad... Overigens denk ik dat je wat moet klooien met de camera, je moet hem echt "begrijpen" om goede foto's te kunnen nemen... Dat er geen play/pause knop is vind ik wel heel erg jammer...

Maargoed, morgen heb ik hem, en dan zien we wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oli4 Hokke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:27:
ja, ik klaag alleen maar zodat sony dit leest (ik bekijk het positief) en er dan wat aan gaan doen. ZO SNEL MOGELIJK :P ik snap niet waarom ze steeds phones releasen met bugs. Laat eerst een paar mensen met dat ding voor 2 weken leven, die veel verstand hebben van mobieltjes, zodat ze de meest opvallende bugs eruit kunnen halen. Die klachten waar ik het over had, die vond ik allemaal in 1 dag. Ik heb hem zeg maar nog maar 1 dag :P die vorige phones uit de K reeks die ik bezat, die hadden ook zoveel bugs.

Ik ben trouwens wel tevreden over de service update functie =D daarmee kun je toch je firmware updaten? :P of heb ik dat mis? zou wel zo relaxt zijn, dat dat gewoon op je telefoon kan =)

(ik kan trouwens ook wel veel positieve dingen opnoemen hoor)
Ja ik heb dit toestel ook net besteld en voel me vrij gedupeerd als dit waar zou zijn. Dat een ouder vorig model betere foto's zou maken? Het zal wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:40:
[...]
Ja ik heb dit toestel ook net besteld en voel me vrij gedupeerd als dit waar zou zijn. Dat een ouder vorig model betere foto's zou maken? Het zal wel meevallen denk ik.
Nou ja, niet alle foto's zijn zo slecht. Soms zijn ze wel ok. Maar echt totaal niet mooi scherp. Als je de foto's op 100% bekijkt dan zijn ze echt vies :P Ik zal kijken of ik wat foto's online kan plaatsen

[ Voor 5% gewijzigd door Oli4 Hokke op 06-11-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oli4 Hokke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:16:
[...]

kerel.. die foto's? zijn slecht! :P k750i heeft 2mp. De foto's van de k750i zijn idd beter lijkt wel! =(
Overdrijven is ook een vak zeg 8)7

Ik heb die K750i hier liggen en hij maakt absoluut geen beter foto's. Misschien zijn de kleuren wat feller maar dat is eerder artistiek mooi dan realistisch. Als je ze naast elkaar zet op een goed beeldscherm zie je duidelijk de verbeteringen van de 850i, en dan heb ik het niet alleen over de resolutie. Veel minder snel bewogen foto's en een stuk minder gekleurde "ruis".
Het enige software probleem dat ik tot dusver heb gehad is het niet kunnen veranderen van het vollume al had ik toen ook wel erg veel rare dingen achter elkaar gedaan.
Ik heb btw het idee dat de menu's nu (na een aantal dagen) wat soepeler lopen dan de eerste keer dat ik hem aanzette, geen idee waar dat aan ligt :+

Over die hoesjes... ik denk dat ik hem ook maar onbeschermd laat. Heb je tenminste voorlopig een mooie telefoon ipv altijd één met een lelijk hoesje waar een mooie telefoon onder zit. Die poets fase waar ik nu nog in zit zal over een week of 2 wel over gaan en dan maaken die paar krasjes me toch niet zo veel meer uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:46:
[...]
Ik heb btw het idee dat de menu's nu (na een aantal dagen) wat soepeler lopen dan de eerste keer dat ik hem aanzette, geen idee waar dat aan ligt :+
Je raakt eraan gewend :P
Maar ik heb trouwens het zelfde. Het lijkt soepeler te gaan, maar als ik er echt op let, dan vind ik dat eigenlijk toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
http://www.o4web.nl/k850/

Ik heb de meest lelijke er maar niet bij gezet omdat je dan ziet hoe een ongelooflijke rotzooi het hier is (beetje :P) maar hier zijn een paar foto's die ik heb genomen.

Ok Ok Ok.. ze zijn zeer waarschijnlijk beter dan de k750 maar.. kom op. Dit kan ik toch niet van een 5 mp SE Cybershot verwachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
het zal wel aan jullie liggen over de foto's waarschijnlijk, want als je die tests bekijkt moet je met de juiste instellingen toch echt mooie plaatjes kunnen leveren. het is een Cybershot telefoon met extra functies die een normale digicam ook heeft, maak er dus gebruik van ;). klooi wat met de instellingen van de camera, misschien heeft het nog wel eens effect, wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Dat heb ik ook zeker gedaan. Zo heel scheef ben ik niet, maar scheef genoeg om dat de juiste instellingen nog niet gevonden te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
oké dan, ja ben zelf (nog) geen bezitter van het toestel, daarom kan ik er niet echt over mee praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Morgen kan ik er wel over meepraten!!!

(Of begin ik nu irritant te worden met mijn nutteloze herhalingen? :P )

EDIT: Om de post toch iets zinnigs te geven: ik verwacht weinig problemen met het toestel. Er zijn zat mensen die het een juweeltje vinden, en ook heel wat die er wat negatief over zijn. Dat laatste komt volgens mij door de (te) hoge verwachtingen wat de lange release-date van dit toptoestel met zich meebrengt. En om eerlijk te zijn kan ik prima met apparatuur omgaan, en heb zelden problemen. Behalve met Windows... :P

[ Voor 65% gewijzigd door Stormbringer op 06-11-2007 01:07 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.