Nogmaals, dit ligt er aan of een spel je extra beeld horizontaal geeft of minder beeld verticaal met breedbeeld, laten we even de Source engine (Half-Life 2, Counter-Strike Source, Day Of Defeat source) nemen, die is hor+, dat betekent dat je extra beeld links en rechts krijgt, of je nou 800×600 of 1600×1200 draait, je ziet op beide resoluties hetzelfde op het scherm omdat het deze dezelfde verhouding hebben (4:3), dus op 1600×1200 meer pixels maar je ziet minder links en rechts. Nemen we Battlefield 2(142) dat is dat vert-, wat betekend dat je met 16:10 (breedbeeld) minder boven en onder ziet dan op 4:3, daar zie je dus weer meer op 1600×1220 dan op 1680×1050.
Bij spellen die het native ondersteunen zie je gewoon meer of minder, ligt eraan wat de developer heeft gekozen, daarnaast kun je op sites als
http://www.widescreengamingforum.com voor een heleboel spellen oplossingen vinden, ook daar verschilt het of je meer of minder krijgt, maar spellen die op geen manier breedbeeld ondersteunen kun je oop gewoon op 5:4 of 4:3 spelen op een breedbeeld monitor.
ikbengoofy schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:31:
[...]
Ik draai nu 158.24 en heb een ontzettende lag in dx10. Call of Juarez en CoH lopen niet lekker. Wil je zeggen dat ik met deze beta driver CoH op full settings kan spelen onder DX10? Dan zal ik deze driver snel installeren

Nou dat ligt aan je systeem, maar er zijn maar weinig mensen die dat kunnen denk ik. Ik heb zelf nog niet meer geprobeerd dan die performance test maar goed er is wel vooruitgang met die drivers.
Call Of Juarez heb ik wel, maar ik wacht nog op een DX10 patch voor het volledige spel, heb geen zin om die benchmark te downloaden voor een spel wat ik al gespeeld heb.
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:44:
iemand ervaring met de volgende kaarten:
Gainward GeForce 8800 GTS 640Mb 330,-
Asus GeForce 8800 GTS 640MB 360,-
prijzen zijn de laagste prijzen van pricewatch winkels waar ze ook daadwerkelijk uit voorraad leverbaar zijn.
ik neig naar de Gainward omdat die 30,- toch wel de moeite is.
Ik heb dus die Asus, 2 weken nu, prima kaartje hoor, hiervoor ook een Asus kaartje gehad, werkte prima, schijnt niet zoveel uit te maken welk merk er op staat maar met Asus heb ik goede ervaring en het was op dat moment de goedkoopste van de 8800 GTS 640's. (minder dan nu trouwens)