Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:31:
DX10 zorgt er dacht ik voornamelijk voor, dat de performance impact niet meer zo groot is als met DX9 met alle toeters en bellen aan. Dus het werkt efficiënter. Echt héle grote grafische verschillen met DX9 zijn er dacht ik niet zo zeer, of Crysis moet dalijk het absolute tegendeel gaan bewijzen
Maar als ik zie wat m'n Xboxje 360 er uit poept qua beelden met bijv. Dirt en The Darkness, vindt ik DX9 op dit moment mooi zat

Tsja, ik ben het niet geheel met je eens dat er weinig/geen veschil tussen DX9 en DX10 zit. Je moet je bedenken dat de engineers die de spellen hebben gemaakt nog "nieuw" zijn met DX10 en het in de loop van de komende maanden al dan niet jaren alleen maar beter kan worden.. Ik kan me niet echt voorstellen dat het enige wat DX10 heeft toegevoegd schaduwopties zijn.. alhoewel die er wel tof uit zien in Company of Heroes:
DX9:

- Ziet er "voor gerenderd" uit
- Licht positionering klopt niet, schijnt allemaal 1 kant op terwijl de lantaarn in het midden staat
- Allemaal dezelfde hoeveelheid schaduw
- Alleen maar schaduw, geen licht in de buurt van de licht source zelf
DX10:

- Meerdere lichtsources, ziet er meer "realtime" uit
- Licht positionering klopt, de schaduwen schijnen de kant op waar het naartoe moet schijnen en meerdere licht sources renderen schaduw op de juiste plekken en met de juiste hoeveelheid schaduw
- Schaduw dosering dus
- Licht rondom de omni lichtspot zelf, hoe verder van de spot af des te donkerder het word
Voor de rest had ik in andere demo's wel aardig beter vuur gezien in DX10 dan in DX9.
Maargoed het is niet zo dat de complete game enorm veranderd word.. maar het is nou ook weer niet zo dat er helemaal niks gebeurd.
Ik ga denk ik vanavond een 8800GTX halen als die op voorraad is