[discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 9

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een kaart uit de 8x00 serie per defenitie beter dan een kaart uit de 6x00 serie.
Heeft iemand ervaringen met deze videokaarten samen met The Elder Scrolls: Oblivion?
Ik ben geintreseerd in de 8600 GT alleen ik vroeg me af of hij zoveel beter is dan de 6800. }:O

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:06:
Heeft iemand ervaringen met deze videokaarten samen met The Elder Scrolls: Oblivion?

Is een kaart uit de 8x00 serie per defenitie beter dan een kaart uit de 6x00 serie.
Ik ben geintreseerd in de 8600 GT alleen ik vroeg me af of hij zoveel beter is dan de 8600. }:O
Je bedoelt een 8600 vs een 6800 zeker? :)
Ja, een 8600 is sneller.

Kijk op Tom's Hardware Guide. Op deze site kan je videokaarten onderling vergelijken en zien hoe goed ze het doen in Oblivion.

Overigens is dit topic hier niet voor bedoeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 02-07-2007 21:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik bedoelde dus niet de FAN, de condensator bedoelde ik dus, Vmod ben ik nog niet bereid voor nee :P, naja, heb de 990 mem geraakt, 20min artifact test dusjah. Rare is, hiervoor kreeg ik gele stippen op 980, nu niets meer, en kamertemp is niets verandert, hopelijk vanavond de 1ghz halen.

Maar heb een probleem, als ik de core van 660 op 665 doe, krijg ik zwart beeld, en zegt hij driver error waarna alles op stock gaat, en ik verplicht ben de pc te rebooten voor weer over te klokken. Zit ik op mijn einde of is dit een bug? bij max core stopte die op 675. najah ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb iets raars ontdekt :S Als ik bij Atitool kijk naar de Tab settings en dan Overclocking dan staat er dat er 48 Streamprocessors ''Active'' zijn, dit staat er letterlik '' Active streaming processors 48'' de 8800 GTS Hoord toch het dubbele te hebben }:O

Offtopic - Ik vind }:O Een grappige Emotiecon :*)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
rickyy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:31:
Ik heb iets raars ontdekt :S Als ik bij Atitool kijk naar de Tab settings en dan Overclocking dan staat er dat er 48 Streamprocessors ''Active'' zijn, dit staat er letterlik '' Active streaming processors 48'' de 8800 GTS Hoord toch het dubbele te hebben }:O

Klopt dus geen zak van :P
Bij mij staat er:
"Memory bus with 96 Bit"
"Active ROP's 6"
"Active streaming processors 0"

Is ook nog maar beta support voor r600/8800 dus zullen nog wel verbeteringen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Nano2009 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:40:
[...]

Klopt dus geen zak van :P
Bij mij staat er:
"Memory bus with 96 Bit"
"Active ROP's 6"
"Active streaming processors 0"

Is ook nog maar beta support voor r600/8800 dus zullen nog wel verbeteringen komen :)
Zal idd een bug zijn in Ati tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 07:14
Heb sinds 3 dagen ook een 8800 GTS (320MB) (foxconn), geweldige kaart :D ... kan nu alles op 'normale' resoluties spelen :).

@ boven, bij mij geeft ati-tool 0/0/0 weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.guru3d.com/article/Videocards/416/
mss een oude benchmark (hele oude mss:P) maar de 320mb versie doet het goed (op 2-3 games na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zit met een software probleempje, ik heb een engelstalige versie van windows xp pro, en hoe ik het ook installeer, welke taal dan ook, ik krijg altijd mijn nvidia config scherm in het nederlands, ik kan dit nergens veranderen, waarom stelt hij het automatisch in op nl ondanks dat ik speciafiek zeg dat ik engels wil hebben op mijn engelstalige os?ik snap er geen hout van en ik word er een beetje gek van.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
cd\
c:
cd Windows\System32
del NvCplUIR.dll
del nvdispsr.dll
del nvgamesr.dll
del nvmccssr.dll
del nvmoblsr.dll
del nvvitvsr.dll
del nvwssr.dll

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
stefijn schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:48:
Ik heb een vraagje over de Club3D 8800GTS 640; die heb ik nu in bestelling staan maar nu zie ik ineens op de site van de leverancier dat deze een s-video/composite TV-out heeft, terwijl bij zga alle andere kaarten specifiek HDTV staat.

Nu heb ik geprobeer wat plaatjes te zoeken, maar op de meeste zijn de poporten niet goed te zien. Tevens heb ik geprobeerd uit de specs op de sites wat meer duidelijk te krijgen, maar dat wordt ook niet allemaal op dezelfde manier omschreven.
Zelf denk ik dat het allemaal hetzelfde is, volgens mij krijg je HDTV door óf een DVI-HDMI-convertor te gebruiken (of rechtstreek op DVI, hebben TVs dat??) of een componentadapter aan te sluiten op de s-video (7-pins) uitgang aan te sluiten, of zelfs een s-video-kabel (4pins).

Alleen, omdat het er specifiek anders staat ga ik twijfelen: is de Club3D wat goedkoper dan de rest omdat de TV-uitgang anders (minder?) is dan bij de rest? Kan ik beter bijv. een Asus bestellen. Of laat ik me hier op de verkeerde voet zetten...

Welke adapters zitten er gebundeld bij een Club3d 8800GTS 640?

Ook staat bij sommige kaarten: 2x 400Mhz Ramdac, bij andere 1x. Dat is toch bij allemaal hetzelfde neem ik aan? Hebben ze allemaal 2x 400Mhz Ramdac?
Weet iemand hier het antwoord op? Wil deze kaart bestellen want hij is veruit de goedkoopste, maar als ie minder is dan andere merken dan doe ik een andere; de levertijd is nog zeker 2 weken terwijl ik al een paar weken wacht (dan maar wat meer €)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Wat waren eigenlijk de problemen met de 612.15 drivers?

waarom zijn ze offline gehaalt?

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

biobak schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:16:
[...]

cd\
c:
cd Windows\System32
del NvCplUIR.dll
del nvdispsr.dll
del nvgamesr.dll
del nvmccssr.dll
del nvmoblsr.dll
del nvvitvsr.dll
del nvwssr.dll

;)
dank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
rickyy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:31:
offtopic:
Dit }:O emotionicon komt van distributed computed programma Dnet.exe van Distributed.net en wordt gebruikt in het DPC forum. Meer info is hierover te vinden op www.dutchpowercows.org.
. Zoals hier is te lezen is men bezig deze client met koeicon te kunnen laten draaien op een 8800.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
HKS-Skyline schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:09:
Ik zit met een software probleempje, ik heb een engelstalige versie van windows xp pro, en hoe ik het ook installeer, welke taal dan ook, ik krijg altijd mijn nvidia config scherm in het nederlands, ik kan dit nergens veranderen, waarom stelt hij het automatisch in op nl ondanks dat ik speciafiek zeg dat ik engels wil hebben op mijn engelstalige os?ik snap er geen hout van en ik word er een beetje gek van.
iemand een idee?
Je hebt waarschijnlijk je landinstellingen op Nederlands staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt SLi nu al een beetje onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:34:
Werkt SLi nu al een beetje onder Vista?
Volgens de driver -eadme wel (dacht ik), maar ik heb er nog geen verhalen over gehoord, om eerlijk te zijn. Dus ga maar uit van niet.

Uit de readme van 158.24:
# This driver supports the following 3D features:
* NVIDIA SLI support
o DirectX 9 support for 6/7/8 series GPUs
o OpenGL support for 6/7/8 series GPUs

# DirectX 10 NVIDIA SLI support for GeForce 8 series GPUs is available in v158.43 Beta drivers.

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 05-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Review van Anand over de DX10 prestaties van de huidige kaarten:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3029

Niets nieuws natuurlijk, de GTX en ultra winnen alles terwijl de R600 probeert aan te klampen bij de GTS640.

[ Voor 3% gewijzigd door aval0ne op 05-07-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
aval0ne schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:47:
Niets nieuws natuurlijk, de GTX en ultra winnen alles terwijl de R600 probeert aan te klampen bij de GTS640.
En in 2 van de 3 testen in DX10 wint de 8800GTS. In lost planet is de 320MB zelfs sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aval0ne schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:47:
Review van Anand over de DX10 prestaties van de huidige kaarten:

Enorm teleurstellende resultaten toch !
Verwacht men dat games die van de grond af aan in dx10 opgebouwd zijn ( zoals Crysis ) beter gaan presteren in dx10 dan in dx9 modus ?

Tevens lijkt de Ati range niet zo veel beter te presteren in dx10 als de nvidia's , alhoewel velen voorspelden dat dit wel zo zou zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik zit toch de tweifelen tussen de geforce 8800 GTS 640 mb of de AMD HD 2900XT, hij is in sommige tests echt veel sneller, maar ik heb nog NOOIT ATi gehad (1 keer en dat ging meteen fout ) dus ik vind het een moeilijke keus, hij is ook 2 tientjes goedkoper dacht ik dan sommige GTS's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het echt niet waart om een DX10 kaart te kopen als je die lage fps checkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:23:
was het echt niet waart om een DX10 kaart te kopen als je die lage fps checkt..
Je moet een 8x00-kaart ook niet kopen voor DX10, maar gewoon omdat-ie op dit moment het snelste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:38:
[...]

Verwacht men dat games die van de grond af aan in dx10 opgebouwd zijn ( zoals Crysis ) beter gaan presteren in dx10 dan in dx9 modus ?

Tevens lijkt de Ati range niet zo veel beter te presteren in dx10 als de nvidia's , alhoewel velen voorspelden dat dit wel zo zou zijn .
Crysis is niet eens vanaf de grond af in dx10 gebouwd maar in dx9. 4 jaar lang hebben ze met dx9 gewerkt en deze geoptimaliseerd, daarna hebben ze pas dx10 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

[...]

Dat is niet zo want de 'behaalde winst' met Dx10 tov Dx9 wordt opgevuld.
Dus zelfde performance maar met meer eyecandy.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:36:
[...]
Volgens de driver -eadme wel (dacht ik), maar ik heb er nog geen verhalen over gehoord, om eerlijk te zijn. Dus ga maar uit van niet.

Uit de readme van 158.24:

[...]
Ik hoor er ook weinig mensen over. En om een kaart van 500 erbij te kopen om het zelf te testen vind ik ook weer zo wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:11:
[...]

Dat is niet zo want de 'behaalde winst' met Dx10 tov Dx9 wordt opgevuld.
Dus zelfde performance maar met meer eyecandy.
Een klein beetje meer eye candy met veel slechtere prestaties als ik het zo bezie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:44:
[...]

Een klein beetje meer eye candy met veel slechtere prestaties als ik het zo bezie ...
Wat had je dan verwacht van deze series.. Ze zijn een jaar / half jaar voordat de eerste Dx10 games er daadwerkelijk zijn gelaunched. Deze kaarten heb je ook niet moeten kopen met het vooruitzicht om volop Dx10 te gebruiken niet dat ze het niet kunnen maar van bijv. de midrange had ik niet veel performance in Dx10 verwacht en dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:41:
[...]

Crysis is niet eens vanaf de grond af in dx10 gebouwd maar in dx9. 4 jaar lang hebben ze met dx9 gewerkt en deze geoptimaliseerd, daarna hebben ze pas dx10 toegevoegd.
What so ever, alle ingame demo's die je hebt gezien zijn gedraaid op 8800 kaarten, ik maak me geen zorgen over speelbaarheid, punt.

offtopic:
Net Anarchy 300 zitten kijken beetje in heroïsche mode :p , wat een gruwelijke film :D

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:41:
Vergeet niet dat DX10 heel strak geimplenteerd wordt en hun engine zowiezo zeer dynamisch en gestructureerd is geprogrammeerd.
Waarom denk je dat het tot 2x toe al is uitgesteld?
Die game gaat niet eerder de deur uit voordat het smooth draait op zowel DX9 als DX10.
DX10 zal dus zo strak verwerkt zitten in de game dat het niet eens uitmaakt dat ze niet van de ground up met DX10 zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Ik kon in de OP de verschil tussen 8800 GTX en de 8800 GTS niet vinden kan iemand mij dat uitleggen ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sli werkt hier voor geen meter.
zodra ik sli aan zet met mijn 7950 GX2 valt beeld weg en gebeurt er niets meer.
is ook known issue in laaste paar drivers.
tevens werkt sli bij mij niet in combinatie met kaart en 4 gb ram.
tevens word ik misselijk van vista 64. niet te installeren met 4 gb ram.
trek er 2 gb uit en install ik dan werkt het. re add ik de 2 gb is het weer feest met bsod's.
en de patch van ms werkt ook niet dan.

op een andere bak sli met 8800 werkt wel aleen performance vergeleken tussen xp en vista is gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

daanski82 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:13:
Ik kon in de OP de verschil tussen 8800 GTX en de 8800 GTS niet vinden kan iemand mij dat uitleggen ?
Ze staan er toch wel hoor, even iets beter kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
[...]

Huh? Heb je de resulaten al eens bekeken? De ATi range presteert in geen enkel DX10 game beter dan de nvidia kaarten.
Voorspellingen is iets waar ATi goed in is. Ze voorspelden dat hun kaart op tijd ging uitkomen, de hun drivers meteen goed waren bij release, dat ze dx10 done right hadden gedaan, dat ze toekomstige drivers de 2900XT hen op hetzelfde niveau als de GTX zouden brengen, ....
Wel dat zal allemaal niet gebeuren, dromen is leuk, maar de realiteit is helaas anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
aval0ne schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Huh? Heb je de resulaten al eens bekeken? De ATi range presteert in geen enkel DX10 game beter dan de nvidia kaarten.
Voorspellingen is iets waar ATi goed in is. Ze voorspelden dat hun kaart op tijd ging uitkomen, de hun drivers meteen goed waren bij release, dat ze dx10 done right hadden gedaan, dat ze toekomstige drivers de 2900XT hen op hetzelfde niveau als de GTX zouden brengen, ....
Wel dat zal allemaal niet gebeuren, dromen is leuk, maar de realiteit is helaas anders.
Ik hoop toch echt dat het allemaal een driver / optimalisatie probleem is. Heb een 8800 GTX in mijn bakkie zitten en ik ga er van uit dat deze alle spellen op zijn mooist kan spelen die er nu zijn en de komende twee jaar uitkomen. Mocht dit niet zo zijn dan start ik desnoods een groep zodat we met z'n allen deze mogelijke wanpraktijken kunnen aanpakken! Ik heb de DX10 benchmarks gezien op Anandtech! Daar wordt ik niet echt vrolijk van!!

[ Voor 4% gewijzigd door LordRAN op 06-07-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
stefijn schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:24:
[...]

Weet iemand hier het antwoord op? Wil deze kaart bestellen want hij is veruit de goedkoopste, maar als ie minder is dan andere merken dan doe ik een andere; de levertijd is nog zeker 2 weken terwijl ik al een paar weken wacht (dan maar wat meer €)
De HDTV out functie komt overeen met de andere kaarten. Je krijgt er een composiet verloopje bij, ofwel je moet zelf een DVI naar HDMI verloopje kopen. Het composiet verloopje dient tevens als S-video verloop, maar dit raad ik je af (S-video sucks :+ )

Ter verduidelijking: De HDTV output waar die sites het over hebben, daar word composiet mee bedoeld, vandaar de onduidelijkheid ten opzichte van alternate.

Tenzij jouw TV natuurlijk een DVI ingang heeft. dan zou je een directe DVI kabel kunnen inpluggen.

Ik heb mijn 8800GTS 320 MB aan een SHARP AQUOS 37" Full HD hangen via een DVI naar HDMI verloopje en een flinke HDMI kabel (10 meter :P) Dit werkt allemaal prima.

Ik raad je tevens aan de TV via DVI (HDMI) aan te sluiten, gezien dit digitaal is, in tegenstelling tot composiet / s-video.

Betreffende de RAMDAC, die zijn allemaal hetzelfde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
misschien dat ik toch maar beter ga wachten op de 8900 modellen, is daar al meer over bekend wanneer ze uitkomen etc.?
duurt wel erg lang allemaal...ik zit nu al zo lang uit te kijken naar het kopen van een nieuwe videokaart, maarja ik ga geen 350 euro betalen voor een kaart die middelmatig gaat presteren...ik koop zo'n kaart tenslotte voor z'n dx10 prestaties, dat ie in dx 9 redelijk presteert geloof ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Thrills33ka schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 03:01:
misschien dat ik toch maar beter ga wachten op de 8900 modellen, is daar al meer over bekend wanneer ze uitkomen etc.?
duurt wel erg lang allemaal...ik zit nu al zo lang uit te kijken naar het kopen van een nieuwe videokaart, maarja ik ga geen 350 euro betalen voor een kaart die middelmatig gaat presteren...ik koop zo'n kaart tenslotte voor z'n dx10 prestaties, dat ie in dx 9 redelijk presteert geloof ik wel
Na het lezen van dat artikel op Anandtech en de daaruit voortkomende discussies op verschillende fora doe ik dat absoluut ook. Aanvankelijk was ik van plan binnenkort te upgraden naar een 8800, maar het wordt toch maar een X1950 Pro. Er zit bovendien tussen die kaarten een verschil van zo'n honderd euro, dat ik liever tzt in een G90 steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrills33ka schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 03:01:
Het zal *altijd* zo zijn dat als je een hoge midrange kaart koopt (dus prijsklassen 350 euro) dat-ie na een jaar de topspellen niet meer op max trekt. Of dat nou nu is, 5 jaar geleden of over 5 jaar.

Wil je minimaal 1 of misschien zelfs 2 jaar mee kunnen draaien, dan moet je de topkaart kopen, met de bijbehorende (achterlijke) prizen, zoals nu de GTX/Ultra is.

Maar als je denkt: "ik wacht op een kaart die niet middelmatig gaat presteren", dan kan je blijven wachten natuurlijk ;)
Dan komt de 9-generatie, de 10-generatie en de 11-generatie, en tegen die tijd zitten we wel weer op DX11 (of zal er iets anders aan de hand zijn), etc, etc :)

* anandus heeft het vermoeden dat een hoop mensen iets anders verwacht hadden bij DirectX10/8800, dat het een wonderkindje zou zijn ofzo? :?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 07-07-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

Ik denk dat veel mensen hadden verwacht dat DX10 op zijn minst redelijk fatsoenlijk zou draaien op de G80. Persoonlijk kan ik wel leven met 49,9fps average met 4X AA en AF in CoH DX10. Het ging mij er om dat ik in ieder geval niet meteen weer een nieuwe kaart zou moeten halen en zoals het er nu uit ziet kan de 8800GTX best redelijk DX10 draaien zolang je maar niet alles op high of ultra zet. Wil je dat wel dan zet je het op DX9 renderpath ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:25:
Ik denk dat veel mensen hadden verwacht dat DX10 op zijn minst redelijk fatsoenlijk zou draaien op de G80. Persoonlijk kan ik wel leven met 49,9fps average met 4X AA en AF in CoH DX10.
Ja, ik ook. Dat is meer dan het dubbele van het minimum, maar blijkbaar zijn er dan nog mensen die het 'te weinig' vinden :P
49,9fps lijkt mij meer dan fatsoenlijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-07-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik begrijp dat gezeik niet. Het was toch wel te verwachten dat het zo zou gaan. Meer dan een jaar voordat er dx10 spellen zijn koop je een dx10 kaart. Tegen de tijd dat de spellen uitkomen kan de kaart alweer verouderd zijn. Maar als je soms ziet wat voor eyecandy je kan krijgen met dx10 vind ik de performance juist heel erg meevallen. Naïef als je alle eyecandy wil, AA en AF, 1920x1200 resolutie EN ook nog veel fps. Ik heb net een 8800GTS 320MB besteld, omdat hij gewoon alle dx9 spellen supergoed aankan en dx10 is voor mij gewoon een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:51:
Ik begrijp dat gezeik niet. Het was toch wel te verwachten dat het zo zou gaan. Meer dan een jaar voordat er dx10 spellen zijn koop je een dx10 kaart. Tegen de tijd dat de spellen uitkomen kan de kaart alweer verouderd zijn. Maar als je soms ziet wat voor eyecandy je kan krijgen met dx10 vind ik de performance juist heel erg meevallen. Naïef als je alle eyecandy wil, AA en AF, 1920x1200 resolutie EN ook nog veel fps. Ik heb net een 8800GTS 320MB besteld, omdat hij gewoon alle dx9 spellen supergoed aankan en dx10 is voor mij gewoon een leuke extra.
Inderdaad, my point exactly :)

Het lijkt wel alsof sommige mensen vergeten dat de 8800 naast DX10 ook nog eens de snelste Dx9 kaart is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ja misschien had ik wel veel te hoge verwachtingen van die nieuwe kaarten...
waarschijnlijk gaat Dx10 mij ook wat tegenvallen, ik had echt verwacht dat er allerlei nieuwe technieken enz. in zouden komen, een hele revolutie op grafisch gebied...dat is dus allesbehalve zo...t gaat eigelijk maar heel langzaam met de techniek, op processor gebied gaat het weer vrij snel, maar op videokaarten moet je zomaar 1 a 2 jaar wachten alsof het niets is...
het kan toch niet zo zijn dat er dadelijk allerlei (dx10) spellen uitkomen die niet eens lekker lopen met een 8800 kaart? ik denk dat 99 % echt geen 2e kaart erbij gaat kopen om in SLI te draaien
wat dat betreft is een console ook veel beter, maarja die hebben ook weer zo veel nadelen...de consoles zien er grafisch altijd goed uit, terwijl bijvoorbeeld de PS2 gewoon al 7 jaar oud is...
ik denk dat ik toch echt nog even ga wachten, ik koop zo'n 8800 kaart dus echt voor het "next-gen" gaming, niet voor dx9, met mijn 6800 GS kan ik nu ook nog wel even uitzingen, wat heb ik aan een verdubbeling van het aantal FPS in Battlefield2, helemaal niks dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DX10 zorgt er dacht ik voornamelijk voor, dat de performance impact niet meer zo groot is als met DX9 met alle toeters en bellen aan. Dus het werkt efficiënter. Echt héle grote grafische verschillen met DX9 zijn er dacht ik niet zo zeer, of Crysis moet dalijk het absolute tegendeel gaan bewijzen :9

Maar als ik zie wat m'n Xboxje 360 er uit poept qua beelden met bijv. Dirt en The Darkness, vindt ik DX9 op dit moment mooi zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:51:
Maar als je soms ziet wat voor eyecandy je kan krijgen met dx10 vind ik de performance juist heel erg meevallen.
Op grafisch gebied vind ik DX10 voorlopig een teleurstelling, kijk even naar de screenshots hier, enkel door die extra schaduwen wordt de performance minder dan de helft. :/

DX9:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/first%20dx10%20games_07050720716/14999.png

DX10:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/first%20dx10%20games_07050720716/14997.png

Hopelijk lost Crysis wel de verwachtingen in, zowel qua kwaliteit als qua prestatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Hallo!

Ik ben van plan om een Club 3D 8600 GT te gaan halen maar ik wil ook over 2 weken een Samsung 206BW gaan kopen (20 inc) alleen vraag ik me af of dit goed gaat werken omdat dat beeld toch wel erg groot is(voor mijn doen)

Ook wil ik ermee gaan gamen (geen max maar high) zal dit gaan werken? Ik heb helaas nogmaar 125 euro over dus zoveel te eisen heb ik niet. De hitte, geluid van de fan e.d maken me niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter een sneller directx 9 kaart halen of een gebruikte kaart
De nvidia 8600serie is in mijn ogen bagger
En je wil de 20" tft scherm echt niet op een lager resolutie zetten omdat jouw kaart het niet aan kan
Het ziet er dan helemaal niet uit waardoor je spijt krijg van je aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ga of voor een DX9 kaart, of voor 8800GTS, waarbij 8800GTS natuurlijk de voorkeur geniet.

Ga echter niet voor 8600GT(S) aangezien het niet zo was als toen met de 7600GT (dat was officieel een mid-end, maar bleek gewoon alle spellen Maximaal op 1280*1024 met goede FPS te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:52:
Zelf houd ik het maximum van 90C aan en liefst 85C als het even kan.
Hij mag 150 graden worden

Ik heb een ander raar iets:

Bij ongeveer alle "Zie wat je onderdelen zijn" zegt hij wel (op Vista na) dat er DX10 in me 8800GTS zit, maar hij zegt wel overal SM 3

Daarnaast spreekt hij overal over 280mb videogeheugen!! 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand linkjes van de DX10 benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

obsidian schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:30:
Heeft iemand linkjes van de DX10 benchmarks?
hier heb je er alvast 1:

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Jezus, kan iemand de volgende keer wat links zetten naar volgende delen wanneer ze een deel sluiten ik zoek me eigen echt kapot naar dit topic, en door al die delen loopt de zoekmachine ook voor geen meter.......

Maar dat terzijde..... ik heb een hele simpele en snelle vraag.... Wordt SLI nu in elke game gesupport of hangt Nvidia nog aan het principe dat deze functie alleen bij spellen werkt die het ondersteunen? Want Crossfire werkt dacht ik bij elke game, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
CerandoX.nl schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:48:
Jezus, kan iemand de volgende keer wat links zetten naar volgende delen wanneer ze een deel sluiten ik zoek me eigen echt kapot naar dit topic, en door al die delen loopt de zoekmachine ook voor geen meter.......
GoT Search - 'geforce 8 topic'. Op dit moment de eerste hit. Zorg uiteraard wel dat je in de juiste periode zoekt. Tussen 0 en 100 dagen is wel ideaal :). Zou je overigens ook even aan kunnen geven welk oud topic geen link had naar het nieuwe topic? Dan kunnen we deze alsnog toevoegen.
Maar dat terzijde..... ik heb een hele simpele en snelle vraag.... Wordt SLI nu in elke game gesupport of hangt Nvidia nog aan het principe dat deze functie alleen bij spellen werkt die het ondersteunen? Want Crossfire werkt dacht ik bij elke game, alvast bedankt.
Volgens mij zijn daar nog steeds zogenaamde profiles voor nodig. Deze worden bij de drivers meegeleverd dus is het aan te raden om de nieuwste drivers te gebruiken. Je kunt de profiles ook zelf aanmaken. Dit schijnt te kunnen middels de drivers, maar ook middels een third-party tool genaamd nHancer. In hoeverre de games beter lopen met een zelfaangemaakt profiel weet ik niet, wellicht kan iemand met meer kennis (danwel ervaring) over SLi daar meer over vertellen?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
QuiCk01 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:18:
Hallo!

Ik ben van plan om een Club 3D 8600 GT te gaan halen maar ik wil ook over 2 weken een Samsung 206BW gaan kopen (20 inc) alleen vraag ik me af of dit goed gaat werken omdat dat beeld toch wel erg groot is(voor mijn doen)

Ook wil ik ermee gaan gamen (geen max maar high) zal dit gaan werken? Ik heb helaas nogmaar 125 euro over dus zoveel te eisen heb ik niet. De hitte, geluid van de fan e.d maken me niks uit.
ik heb dezelfde kaart als waar jij op twijfeld. En wat ze hier ook zeggen, bij mij draait hij dx10 games allemaal prima. Ik draai BF2 met alles op High, AAx8 en op de hoogste resolutie en dan nog loopt hij tussen de 70-100 frames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Thandor schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:11:
[...]
GoT Search - 'geforce 8 topic'. Op dit moment de eerste hit. Zorg uiteraard wel dat je in de juiste periode zoekt. Tussen 0 en 100 dagen is wel ideaal :). Zou je overigens ook even aan kunnen geven welk oud topic geen link had naar het nieuwe topic? Dan kunnen we deze alsnog toevoegen.

[...]
Volgens mij zijn daar nog steeds zogenaamde profiles voor nodig. Deze worden bij de drivers meegeleverd dus is het aan te raden om de nieuwste drivers te gebruiken. Je kunt de profiles ook zelf aanmaken. Dit schijnt te kunnen middels de drivers, maar ook middels een third-party tool genaamd nHancer. In hoeverre de games beter lopen met een zelfaangemaakt profiel weet ik niet, wellicht kan iemand met meer kennis (danwel ervaring) over SLi daar meer over vertellen?
Dan moet ik weer searchen, maar volgens mij deel 5 tot 8, hebben geen verwijzingen naar nieuwere delen. En thnx voor je antwoord, dat betekent dus dat Crossfire in principe handiger werkt dan SLI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
CerandoX.nl schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:03:
[...]

Dan moet ik weer searchen, maar volgens mij deel 5 tot 8, hebben geen verwijzingen naar nieuwere delen. En thnx voor je antwoord, dat betekent dus dat Crossfire in principe handiger werkt dan SLI....
Dat vind ik persoonlijk vaag aangezien ATi stukken later met hun twee-kaarten systeem kwam dan nVidia, volgens mij werkt het allebei niet echt soepel?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
  • Laatst online: 15-03-2023
hier in vista is sli een echte biatch omdat het probleem hem in de drivers zit, dus op dit moment is sli niet echt goed als je met vista zit. En het werkt inderdaad met profiles waarbij je de juiste moet kiezen anders crasht de boel lekker.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
darkpluisje schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:53:
[...]

ik heb dezelfde kaart als waar jij op twijfeld. En wat ze hier ook zeggen, bij mij draait hij dx10 games allemaal prima. Ik draai BF2 met alles op High, AAx8 en op de hoogste resolutie en dan nog loopt hij tussen de 70-100 frames...
Zow jij hebt al DX10 games??

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
skelleniels schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:17:
[...]

Zow jij hebt al DX10 games??
Lost planet is al uit toch? Verder ken ik er ook nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
company of heroes heeft ook een directx10 versie

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Lost Planet
CoH DX10
Call of juares (oid)
en nog 1, maar daar kom ik ff niet op helaas...

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
MexxT schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:24:
Lost Planet
CoH DX10
Call of juares (oid)
en nog 1, maar daar kom ik ff niet op helaas...
Er is nog geen enkel native dx10 game uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik zie net bij azerty dat de overgeclockte XFX heel erg in prijs verlaagt is http://azerty.nl/producte...eforce-8800-gts-xxx-.html

Mara er staat vij de core dat deze nog op 500 Mhz loopt terweil er staat bij Product Informatie aan de rechterkand onder het plaatje ''XFX'' dat hij op 575/ 1800 loopt. Loopt hij nou 500 Mhz of toch wel 575 Mhz en dat Azerty de verkeerde site heeft aangewezen.
bij Alternate staat deze ook en daar staat dat hij op 580/1800 loopt.

EDIT ! **** Sorry dit was de 320 MB versie ik keek verkeerd ik dacht dat het over de 640 Mb ging ****
wel raar dat een Overgeclockte 640 Mb versie evenduur is :S

EDIT 2 *** Deze kaart http://azerty.nl/producte...rce-8800-gts-extreme.html Is wel de 640 Mb versie, mar er staat op azerty dat deze op 530/1700 is geclockt maar er staat op de Product informatie onder het icoon ''XFX'' Dat hij op 600/1900 loopt, wat loopt hij nouw ??
Ik zie trouwens bij alle XFX Kaarten van de 640 mb versie 1,9 Ghz en 600 Mhz staan :S

[ Voor 35% gewijzigd door rickyy op 10-07-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
rickyy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:39:
Ik zie net bij azerty dat de overgeclockte XFX heel erg in prijs verlaagt is http://azerty.nl/producte...eforce-8800-gts-xxx-.html

Mara er staat vij de core dat deze nog op 500 Mhz loopt terweil er staat bij Product Informatie aan de rechterkand onder het plaatje ''XFX'' dat hij op 575/ 1800 loopt. Loopt hij nou 500 Mhz of toch wel 575 Mhz en dat Azerty de verkeerde site heeft aangewezen.
bij Alternate staat deze ook en daar staat dat hij op 580/1800 loopt.

EDIT ! **** Sorry dit was de 320 MB versie ik keek verkeerd ik dacht dat het over de 640 Mb ging ****
wel raar dat een Overgeclockte 640 Mb versie evenduur is :S

EDIT 2 *** Deze kaart http://azerty.nl/producte...rce-8800-gts-extreme.html Is wel de 640 Mb versie, mar er staat op azerty dat deze op 530/1700 is geclockt maar er staat op de Product informatie onder het icoon ''XFX'' Dat hij op 600/1900 loopt, wat loopt hij nouw ??
Ik zie trouwens bij alle XFX Kaarten van de 640 mb versie 1,9 Ghz en 600 Mhz staan :S
geen idee, verwarrend...
maar zo'n Extreme model is toch gewoon een overclockte versie van het gewone model?
dus 70/100 euro meer betalen voor iets dat je zelf ook wel kunt bereiken...
vind 330 euro al duur genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik krijg spontaan spijt van m'n aankoop van 4 manden geleden (een 8800GTX) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
aval0ne schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Er is nog geen enkel native dx10 game uit ...
World in Conflict was de laatste. (ik wist het weer)

deze is wel DX10 :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
is de public beta wel directx 10 want in de closed beta kon ik directx10 niet aanvinken, hadden jullie ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

In de open beta is de dx10 functie wel aan te schakelen

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

Deze hebben de problemen van de 165 serie niet meer, mag ik hopen? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
is het niet zo dat die dx10 spellen (veel)beter gaan lopen als de dx10 spellen beter geoptimaliseerd zijn en er betere drivers zijn? Ik denk dat het nog wat vroeg is om gelijk vast te stellen dat de huidige dx10 kaarten zuigen in dx10 mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
PauseBreak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:38:
[...]

Deze hebben de problemen van de 165 serie niet meer, mag ik hopen? :P
Lost Planet loopt in elk geval behoorlijk goed met deze drivers en ik heb ook al CoH DX10 benchmarks gezien met een 50% toename in frames/seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
biobak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:12:
[...]

Lost Planet loopt in elk geval behoorlijk goed met deze drivers en ik heb ook al CoH DX10 benchmarks gezien met een 50% toename in frames/seconde.
Welke heb jij geinstalleerd staan?
De 165.11 (voor o.a World In Conflict BETA) of de 165.22 geinstalleerd staan?

En op welke settings draai jij Lost Planet?
Niet zo zeer resolutie maar detail settings?
Met de demo was het noodzaak om de shadows op medium te zetten aangezien je anders bijna 50 procent performance verlies zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

small note: het zijn de 163.11 en 162.22 drivers niet 165.xx :)

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 12-07-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eraan te denken om een nieuwe pc samen te stellen, zal eerst ff uitleggen:
moederbord: M2n32 sli deluxe OF M2n sli deluxe
geheugen 6400 ocz titanium 2K C4 -> 2x 1gig
Voeding: twijfeltje, 500W Tagan
Processor -> 4800+ X2

nou zit ik alleen nog te twijfelen over de videokaart. Ik zat eerst te denken aan de 8600GT xxx, daarna aan de 8600 GTS xxx.
Nu zit ik te twijfelen: 8600GTS xxx of 8800gts 320mb?.. prijsverschil is niet al te groot... alleen,
wat is meer 'toekomstproof'? Ik gebruik mijn pc vooral voor spellen, fotosoep en 3ds max 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:05:
ik zit eraan te denken om een nieuwe pc samen te stellen, zal eerst ff uitleggen:
moederbord: M2n32 sli deluxe OF M2n sli deluxe
geheugen 6400 ocz titanium 2K C4 -> 2x 1gig
Voeding: twijfeltje, 500W Tagan
Processor -> 4800+ X2

nou zit ik alleen nog te twijfelen over de videokaart. Ik zat eerst te denken aan de 8600GT xxx, daarna aan de 8600 GTS xxx.
Nu zit ik te twijfelen: 8600GTS xxx of 8800gts 320mb?.. prijsverschil is niet al te groot... alleen,
wat is meer 'toekomstproof'? Ik gebruik mijn pc vooral voor spellen, fotosoep en 3ds max 9
Dit is niet echt het topic hiervoor :) Maar het meest toekomstproof is natuurlijk de snelste kaart die je budget toelaat :) En welke de snelste is dat kan je vast ook zelf wel in reviews ed terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:31:
DX10 zorgt er dacht ik voornamelijk voor, dat de performance impact niet meer zo groot is als met DX9 met alle toeters en bellen aan. Dus het werkt efficiënter. Echt héle grote grafische verschillen met DX9 zijn er dacht ik niet zo zeer, of Crysis moet dalijk het absolute tegendeel gaan bewijzen :9

Maar als ik zie wat m'n Xboxje 360 er uit poept qua beelden met bijv. Dirt en The Darkness, vindt ik DX9 op dit moment mooi zat :+
Tsja, ik ben het niet geheel met je eens dat er weinig/geen veschil tussen DX9 en DX10 zit. Je moet je bedenken dat de engineers die de spellen hebben gemaakt nog "nieuw" zijn met DX10 en het in de loop van de komende maanden al dan niet jaren alleen maar beter kan worden.. Ik kan me niet echt voorstellen dat het enige wat DX10 heeft toegevoegd schaduwopties zijn.. alhoewel die er wel tof uit zien in Company of Heroes:

DX9:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/dx10/cohdx9.jpg
- Ziet er "voor gerenderd" uit
- Licht positionering klopt niet, schijnt allemaal 1 kant op terwijl de lantaarn in het midden staat
- Allemaal dezelfde hoeveelheid schaduw
- Alleen maar schaduw, geen licht in de buurt van de licht source zelf

DX10:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/dx10/cohdx10.jpg
- Meerdere lichtsources, ziet er meer "realtime" uit
- Licht positionering klopt, de schaduwen schijnen de kant op waar het naartoe moet schijnen en meerdere licht sources renderen schaduw op de juiste plekken en met de juiste hoeveelheid schaduw
- Schaduw dosering dus
- Licht rondom de omni lichtspot zelf, hoe verder van de spot af des te donkerder het word

Voor de rest had ik in andere demo's wel aardig beter vuur gezien in DX10 dan in DX9.

Maargoed het is niet zo dat de complete game enorm veranderd word.. maar het is nou ook weer niet zo dat er helemaal niks gebeurd.

Ik ga denk ik vanavond een 8800GTX halen als die op voorraad is :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok.. ik heb ff gezocht, en ik denk dat mijn budget een 8600 GTS xxx toelaat ;) goede keuze lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik heb de 163.11 getest.

Geen performance vooruitgang t.o.v. de 162.15, zelfs 50 punten 3Dmark06 erop achteruit gegaan. Hij lijkt wel iets aan kwaliteit te hebben gewonnen maar dat kan ook mijn interpetatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds 163.11 niet meer mijn Kloonscherm (LCD-TV HD -Ready) op 720p zetten.

Hopelijk zijn de artifacts in Bf2 nu wel verholpen.

En FOR the love of god kunnen we nu eindelijk eens nieuwe zware spellen, AUB DX10 krijgen?

De 8800 is inmiddels bijna een jaar oud, en nog geen 1 topspel zoals in 2005 Bf2 op de markt in 2 jaar tijd. Hoezo gat in de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Plurk. schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Ik heb de 163.11 getest.

Geen performance vooruitgang t.o.v. de 162.15, zelfs 50 punten 3Dmark06 erop achteruit gegaan. Hij lijkt wel iets aan kwaliteit te hebben gewonnen maar dat kan ook mijn interpetatie zijn.
En een 3dmark score zegt iets over de snelheid in andere games of over de globale performance?

[ Voor 3% gewijzigd door aval0ne op 12-07-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Sluuut schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:33:
DX9:
[afbeelding]
- Ziet er "voor gerenderd" uit
- Licht positionering klopt niet, schijnt allemaal 1 kant op terwijl de lantaarn in het midden staat
- Allemaal dezelfde hoeveelheid schaduw
- Alleen maar schaduw, geen licht in de buurt van de licht source zelf

DX10:
[afbeelding]
- Meerdere lichtsources, ziet er meer "realtime" uit
- Licht positionering klopt, de schaduwen schijnen de kant op waar het naartoe moet schijnen en meerdere licht sources renderen schaduw op de juiste plekken en met de juiste hoeveelheid schaduw
- Schaduw dosering dus
- Licht rondom de omni lichtspot zelf, hoe verder van de spot af des te donkerder het word
Oeh!
En vergeet niet de particle based rook effecten!
Rook in DX9 lijken net platte sprites.
Dat zie je vooral goed omdat het zo plat over de grond gaat en plat dwars door muren.
In DX10 is het echt particle based rook en reageert het ook echt met de omgeving.
Het gaat om gebouwen heen.
Helicopters blazen het realitisch opzij.
En wat ze met real-time lighting kunnen doen in DX10 is echt monsterlijk bruut.
Zie deze showcase van World In Conflict.
Kijk het filmpje helemaal af.
Op een gegeven moment laat de developer zien wat er voor nifty DX10 extra's in zitten en legt oppervlakkig uit wat het verschil is met DirectX 9.
Hoe het licht uit de hemel komt met al die stralen... niet normaal... gewoon Industrial Light & Magic materiaal dit!
KLIKKA!
Ik ga denk ik vanavond een 8800GTX halen als die op voorraad is :)
Good choice! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Plurk. schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Ik heb de 163.11 getest.

50 punten? :? Waar hebben we het over man! Ik heb vaak al meer dan 50 punten verschil als ik de test twee keer achter elkaar run met dezelfde driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
aval0ne schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:08:
[...]

En een 3dmark score zegt iets over de snelheid in andere games of over de globale performance?
Ik denk dit niet, maar om even snel een test te doen goed genoeg voor mij. Als er een enorme vooruitgang is, misschien dan ook in de games?
obsidian schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:06:
[...]

50 punten? :? Waar hebben we het over man! Ik heb vaak al meer dan 50 punten verschil als ik de test twee keer achter elkaar run met dezelfde driver...
Sorry dat ik mijn testresult hier neer zet, maar ik dacht dat anderen hier misschien wat aan hadden. Die 50 punten is idd niks, maar ik wilde het er wel ff bij zetten, en het was 3x achter elkaar ongeveer 50 punten minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ter info: Ik heb een EVGA 8800GTX gehaald en die past met gemak in m'n Coolermaster Stacker (UW1)

Draait verder stabiel op een:
AMD X2 4200+ @ 2.42GHz
8 HDD's waaronder 2 raptors
2x DVD writers
2x 1GB Corsair
~ 10 casefans

Dat alles op een Enermax 500 Watt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe vaak nvidia nieuwe drivers released? En dan heb ik het over officiele, en geen beta drivers. Wil weleens weten wanneer de opvolger van 158.22 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Weet iemand al wat de nieuwe kaarten van nvidia/amd worden?
En waneer ze komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
roberto652 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:52:
Weet iemand al wat de nieuwe kaarten van nvidia/amd worden?
En waneer ze komen?
Daar zijn de "grote ati & nvidia nieuwstopics" voor, daar staat alles in wat vrijwel alle tweakers weten over de toekomst van nVidia & ATi.

Als ik zo een wilde gok mag doen dan denk ik dat de nieuwe R700 van ATi niet genoeg juice kan gaan leveren om de 8800GTX te gaan verslaan, laat staan de G90/G92? Maargoed zoals gezegd is dit een wilde gok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat doet de optie 'HDR lighting' in het nVidia-config scherm?

Kan je dan HDR forceren? Wat maakt het uit bij spelletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

anandus schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:58:
Wat doet de optie 'HDR lighting' in het nVidia-config scherm?

Kan je dan HDR forceren? Wat maakt het uit bij spelletjes?
Alleen in games die HDR ondersteunen. Laatst het topic van 163.11 gelezen op guru3d en daar staat wel wat info hierover maar dat weet ik niet zo uit het hoofd meer, kun je het beste even zelf lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Laatst online: 27-08 13:53
toevoeging voor de op :
in een antec p190 past een 8800gtx met gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Madnessy schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:40:
toevoeging voor de op :
in een antec p190 past een 8800gtx met gemak :)
In mijn Antec p180 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

beste mensen, ik ben mijn pc aan het upgraden (reeds besteld: Asus M2N32-SLI Deluxe mobo, AMD Athlon 64 X2 5600+, 2GB Corsair 6400 CL4).

nu was ik eerst van plan mijn oude videokaart over te zetten maar die heb ik gister verkocht ben dus ook opzoek naar een nieuwe grafsiche kaart. nou was ik van plan een 8800 GTS 320mb te kopen.

Nu heb ik vooral ervaring met Asus videokaarten (altijd wel bevallen) maar maakt het merk nog veel uit? asus is vaak wel aantrekkelijk geprijsd... en de chipsets zijn toch altijd hetzelfde.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:10:
beste mensen, ik ben mijn pc aan het upgraden (reeds besteld: Asus M2N32-SLI Deluxe mobo, AMD Athlon 64 X2 5600+, 2GB Corsair 6400 CL4).

nu was ik eerst van plan mijn oude videokaart over te zetten maar die heb ik gister verkocht ben dus ook opzoek naar een nieuwe grafsiche kaart. nou was ik van plan een 8800 GTS 320mb te kopen.

Nu heb ik vooral ervaring met Asus videokaarten (altijd wel bevallen) maar maakt het merk nog veel uit? asus is vaak wel aantrekkelijk geprijsd... en de chipsets zijn toch altijd hetzelfde.
Op wat voor een resolutie speel je games? Als het in de richting van 1600x1200 gaat zou ik niet voor de 320 mb versie gaan.. hb er zelf namelijk nogal wat problemen mee gehad als AA bijvoorbeeld aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ga een 22" TFT aamschaffen... dus het leifst de native resolutie van 1680x1050 maar iets lager is geen probleem ivm pixel mapping.

Vriend van mij heeft een 320MB asus versie en een 22" TFT... die kan alle nieuwe spellen op 1680x1050 spelen. (Stalker, Oblivion, Overlord, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Voor resoluties van 1600x1200 en hoger word toch echt de 640MB versie aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Laatst online: 27-08 13:53
Moet je alleen geen hdd er achter hebben ;)

Zie het verschil ;)
http://img.hexus.net/v2/i...t2007/MD/antec/P190.5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

obsidian schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:24:
Voor resoluties van 1600x1200 en hoger word toch echt de 640MB versie aangeraden
nouhja in de praktijk blijkt dat met de huidige next gen games de 320Mb versie het wel trekt.

kan zijn dat het met toekomstige grafische uitschieters als Crysis idd een beperking gaat vormen.... maargoed er is nogal wat prijs verschil, de 320Mb versie is voor zo'n 266,- te krijgen en de 640Mb versie is zo'n 345,- (beide van Asus uitgaande) scheelt toch zo'n 80 euro.

zijn er ergens benchmarks te vinden van een 320 vs 640mb versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Wat denk je nou zelf? Natuurlijk.. gebruik Google eens.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ongewenst zijn o.a. :
- 3DMark scores posts, dit soort replies 'vervuilen' enkel het topic. Benchmarks kunnen jouw prima vertellen hoe de kaart zal presteren. "Mijn 3DMark score is laag" dus ook niet...
- 'Ik heb besteld (en de boel is onderweg... etc)' Dat draagt helemaal niets bij
- Tech vragen rondom de GeForce 8, als jouw PC bijvoorbeeld constant vastloopt of artifacts vertoont met je GF8, open dan een nieuw topic